13
Haziran
2025
Cuma
ANASAYFA

BIRAKIN ERZURUM'U BALIKESİR'DE TEK İÇKİLİ YER KALDI

Anadolu’yu yıllardır karış karış gezen ve değişimi yakından gözleyen Mehmet Yaşin, gelecek için pek iç açıcı bir tablo çizmiyor. “Anadolu, alkolsüz bir yarımada olacak” diye giriyor söze... Gördüklerini aktarması yetiyor tabloyu anlamak için. “Bırakın Konya ya da Erzurum’u, turizm kenti Balıkesir’de bir tek içkili lokanta kaldı. O da ne kadar direnecek belli değil” diyor

Yıllardır Anadolu’yu geziyorsunuz. Değişimi çok iyi gözlemişsinizdir. Sizce Türkiye 10 yıl sonra nasıl bir ülke olur?

10 yıl sonrasını hayal ettiğim zaman benim için iyi bir Türkiye görmüyorum. Benim yaşam anlayışıma, yaşam gustoma hitap edecek bir Türkiye’de yaşayamayacağımı sanıyorum. Benim hayallerim vardı. Emekli olunca Anadolu’nun küçük bir kasabasında yaşamayı düşlerdim. Yaşamın daha kolay, daha ucuz olduğu, emekli maaşıma ilaveler yaparak yaşayabileceğim bir kasaba düşlerdim. Şimdi o düşlerim yok. Çünkü yaşayabileceğim kasabada beni yaşatmayacaklarını tahmin ediyorum.

Bu kadar mı kötümsersiniz?

Evet. Bir kere 10 yıl içinde Anadolu’nun birçok kentinde genç nüfus kalmayacak. Çünkü gençlere iş yok. Adıyaman’a gittiğimde ağlamaklı oldum. Gencecik insanlar caddelerde bir aşağı, bir yukarı dolaşıyor. Asgari ücretin yarısına bile çalışmaya razılar. Ama o da yok. Bu yüzden iş bulmak için herkes Batı’ya gelmeye başlayacak. Anadolu’nun nüfusu yaşlanacak.

İkincisi, Anadolu alkolsüz bir yarımada olacak. Yavaş yavaş oluyor da... Kimse bastırmıyor, dayatmıyor, dayatmalar başka türlü oluyor. Sanıyor ki halkımız muhafazakârlaşma yasayla oluyor. Küçük yerlerde yasayla olmuyor bu dayatmalar. Siz meyhanede görünmekten korkmaya başlıyorsunuz. Çünkü belediyeden iş alamıyorsunuz, esnafsanız muhafazakâr kesim sizden alışveriş etmiyor. O zaman da rakıyı kağıda sardırıp, evinize götürüp içiyorsunuz. Bu korku Anadolu’ya iyice sinmiş vaziyette. Bence 10 yıl sonra rakı, şarap, bira gibi alkollü içkiler hiç satılmayacak; şıra, boza ve şerbet rağbet görecek. Meyhaneler, birahaneler tabii ki olmayacak. Olanlar da kentin dışındaki birtakım yerlere doğru itilecek.

Prof. Binnaz Toprak’ın araştırmasından sonra Kayseri’den örnek vermiştiniz...

Kayseri’de içki içilecek tek yer var, o da Erciyes Dağı’nın tepesinde. Ama aklı başında kimse gidip oraya içki içmez, korkar. Biz bir kere tırmandık, sonra cesaret edemedik. İçtikten sonra eğer araba kullanıyorsanız aşağıya uçarsınız. Artık birçok kentte sadece turistik belgeli beş yıldızlı otellerde içki var. Ama bir süre sonra oralarda da ’Müslümansanız size servis yapmıyoruz’ diyebilirler. Nasıl ki Dubai’de otellerde içki yalnızca yabancılara serbestse öyle olabilir. Bizde de içki isteyenin pasaportuna bakılabilir...

‘Bırakın içmeyi, Ramazan’da Erzurum’da yemek yeme cesaretini bile gösteremem’

Kayseri daha önce nasıldı?

Hep muhafazakârdı. Ama daha makûldü. Şöyle makûldü; Anadolu’da her ilin bir şehir kulübü vardı. O şehir kulübüne avukatı, bürokratı, savcısı, hakimi, ama daha çok içki sevenler gelir, yer, içer, sohbet ederdi. Bir de öğretmenevleri vardı böyle. 10 yıl önce Anadolu’da kalacak otel bulmak çok zor olurdu, biz de gazeteci olarak hep öğretmenevlerinde kalırdık, şimdi benim bildiğim, benim uğradığım hiçbir öğretmenevinde içki yok. Bırakın öğretmenevlerini, Kayseri’yi, Erzurum’u, Balıkesir’de bile içkili tek restoran kaldı. Balıkesir, Türkiye’nin en turistik ilçelerine sahip şehirlerinden biri. Şehrin içinde, eski yolun üzerinde 3 içkili restoran vardı. İçlerinden bir tek Tenekeli Meyhane direndi, çünkü 50 yıllık bir geçmişi var. Bakmayın Tenekeli adına, çok hoş bir yer. Dedeleri teneke çalıp karga kovalarmış, o yüzden ‘Tenekeli’ diye kalmış lakapları. Onlara gittim, adamcağız, ’Artık dayanamayacağım, kapatacağım’ dedi. ’Baskı mı var?’ diye sordum. ’Hayır’ dedi, ’Ama akşam belli bir saatte sokağın çıkışını trafik polisi kesiyor. Buradan çıkanlara alkol muayenesi yapıyor. Bir ayda 100 kişinin ehliyetini aldılar. Şimdi kimse gelmiyor. Tabii bir de buraya gelenler ’Görünürsek belediyeden ihale alamayız, dışlanırız’ diye düşünüyor’ dedi. Tenekeli, Balıkesir’deki son meyhane. Balıkesir’den bahsediyoruz, hemen şurası... Yani yasalarla değil, bu tür baskılarla içki satılmıyor. Bir de şu var; Anadolu insanı zaten muhafazakârdı. Ama zorunlu olarak da hoş görüyordu kendisinden olmayanı. Yani sol kesimi, liberal kesimi ya da laik kesimi... Ama şimdi iktidardan aldığı güçle daha bir baskıcı, daha bir dışlayıcı tavırlara girdi.

Size hiç mahalle baskısı yapıldı mı?

Hayır. Yabancılara çok söz etmiyorlar. Ama Ramazan’da içerseniz bilemem. Ha ben asla o cesareti gösteremem. Bırakın içkiyi, ben Ramazan’da Erzurum’da yemek yeme cesaretini bile gösteremem. Bunlar yasalarla uygulanan baskılar değil elbet. AKP hükümetinin diğer partilerde olmayan bir yeteneği var. Sabırlılar, acele etmiyorlar herşeyi adım adım, milim milim, ama hedeflerinden hiçbir şekilde sapmadan yapıyorlar. Bundan 8 yıl önceki Türkiye’ye bakın, şimdiki Türkiye’ye bakın. Çankaya’ya bile türban girdi. Başbakan’ın eşi türbanlı, Anayasa Mahkemesi Başkanı’nın eşi türbanlı... Her ne kadar siyasi simge denmese de türban bir simge. Onu taktığınız zaman kocanıza yardımcı oluyorsunuz, kocanızın imajını düzeltiyorsunuz, iş almasını, terfi almasını kolaylaştırıyorsunuz. AKP, yavaş yavaş hedefine doğru gidiyor.

Benim gibi yaşamak isteyenlerin geleceği karanlık ama Anadolu’ya sorarsanız, onlar mutlu!

Restoranların kapılarına asılan tabelalar bile değişmeye başladı. Önceleri “Burada içki servisi yapılmaz” yazıyordu. Şimdi, “Burada içki servisi yapılmamış bardakla servis yapılır” diye yazıyor...

Sizce AKP’nin hedefi ne?

Ben AKP’nin hiçbir zaman laik olacağını düşünmüyorum. Hergün biraz daha Ortadoğu’ya doğru, Ortadoğu’nun da liberal olmayan Arap ülkelerine doğru yandaş olacağımızı düşünüyorum.

Peki kentlerin görünümü nasıl olacak 10 yıl sonra?

Kentler belki bugünkü dağınıklığından, derbederliğinden kurtulacak. Daha düzgün caddeleri olan, TOKİ’nin yaptığı birbirine benzer apartmanlarla dolu, ama genel karakterinden uzaklaşmış kentler olacak. Tabii bu kentlerde bir resim galerisi olmayacak, çünkü onların inancında resim yasak. Bir tiyatro olmayacak. Yani Anadolu düzgün caddeli ama yaşam gustosunu yükseltecek hiçbir eylemin olmadığı, genç kahkahaların atılmadığı ihtiyar kentlerle dolacak. Görüntü de muhafazakâr bir görüntü olacak doğal olarak. Şimdi dahi öyle. Artık sokaklarda başı açık ya da modern giyimli kadın gördüğümde çok şaşırıyorum. Kadınların çoğu pardösülü, türbanlı. Erkeklerimiz tıpkı başbakanımız ve cumhurbaşkanımız gibi badem bıyıklı. Tek tipe doğru gidiyoruz...Velhasıl benim kızım Amerika’da öğretim görevlisi olduğu için çok mutluyum. Daha önceki yıllarda kızımın buradaki bir üniversitede olmasını hayal ederdim, şimdi o hayallerimden vazgeçtim. O kadar aydınlık bir çocuğun, gelip adım adım karanlığa giden bir Türkiye’de yaşamasını istemiyorum.

İyi ama eğer halkın yüzde 70’i muhafazakârsa ve böyle mutluysa, bir orta yol bulunamaz mı?

Siz bana benim fikirlerimi sordunuz anlattım. Ama Anadolu halkına sorarsanız, onlar bu yaşamdan mutlular. Zaten başka bir yaşam bilmiyorlar. Onlar Osmanlı’dan miras kalmış, biraz haremlik selamlığı delmiş muhafazakâr yaşamdan çok mutlu oluyorlar. Yine kadınlar erkeklerin ellerini sıkmıyor, yine gelinler kayınpederlerinin yanında görünmüyor, kahve, sigara içmiyor. Onlar zaten böyle yaşıyorlardı. Şimdi tek istedikleri birkaç kuruş daha fazla para kazanmak. O parayı da niye kazanmak istiyorlar bilmiyorum. Eğer harcamayacaklarsa... Benim karamsar tablom, benim de içlerinde yer aldığım yüzde 30 azınlık için geçerli. Ben azınlıktayım. Bu ülke hepimizin, ama ben hepimizin olan bu ülkede onların hayatını yaşamak istemiyorum. Ama bu ideoloji benim hayatımı yaşamama da izin vermiyor. Artık İstanbul’da dahi Ramazan’da kaç tane meyhane, kaç tane restoran açık? İstanbul dünya başkenti. Demek istediğim, benim gibi yaşamak isteyen insanların geleceği karanlık. Ama çoğunluk mutlu. Onun için de AKP yüzde 47 oy alıyor. Şu da var; ben onlardan hiç rahatsız olmadım. Ben hayatımda hiç kimseye ne ‘Başını aç’ dedim, ne ‘Otur benimle rakı, şarap iç’ dedim. Ben şunu talep ediyorum; öldükten sonra çekeceğim cezanın sorumluluğunu bana bıraksınlar, sağlığımın sorumluluğunu da bana bıraksınlar. Ben içki içiyorum, ’Ya, bırak’ diyorlar. Efendim, ’Namaz kıl beş vakit’ diyorlar. Ee ne olur? ’Cehennemde yanarsın.’ Bırak o sorumluluğu ben yaşayayım. Dinin sorumluluğunu kişilere verdiğiniz zaman bu sorun biter zaten.

Ya yüzde 50 oy alırlarsa?

10 yıl sonra Anadolu’da hiç içkili restoran olmayacak diyorsunuz.

Yol Üstü Lezzet Durakları’nı yaparken dikkat ediyorum, tabelalar sürekli değişiyor. İlk önceleri ‘Burada içki servisi yapılmaz’ yazıyordu. Şimdi, ‘Burada içki servisi yapılmamış bardakla servis yapılır’ diye yazıyor. Çünkü Anadolu’da ‘Burada içki satılmaz’ desen de, o bardağı eskiden alkol konmuştur korkusuyla kullanmazlar. Hatta evden kendileri getirirler bardaklarını... Belki büyük otellerde içki olacak. Hoş, Urfa’da otellerde bile içki verilmiyor. Ama bir ülkenin Başbakanı, Cumhurbaşkanı, Meclis Başkanı en önemli kokteyllerde su kadehi kaldırıyorsa, halkına da siz içki kadehi kaldırtamazsınız. İçki içmek illa ki sarhoş olup naralar atmak, rezalet çıkarmak değildir ki! O zaman bütün Avrupa, Amerika rezil olurdu. Tabii bizde böyle görülmüyor... Çok eskiden Mardin Midyat’a gittiğimde şöyle bir şey yaşardım. Midyat, ikiye ayrılmıştı; Süryani Midyat ve Müslüman Midyat. Aradan bir köprü geçerdi. Biz Müslüman Midyat’ta kalırdık, ama içki içmek için köprüyü geçip Süryani Midyat’a giderdik. Şimdi her yer öyle oluyor. Oysa demokrasi çoğunluğun azınlığın haklarını savunması değil midir? Bizde öyle olmuyor. Çoğunluk azınlığın haklarını ihlal ediyor. Bizim gibilerin hayatlarını kısıtlamasalar barış içinde yaşayacağız. Ama dışlıyorlar.

Baskı var mı diye sormuştunuz, Anadolu’da cuma günleri oluyor aslında. Malatya’da iş yaparken bir dükkan sahibi Cuma vakti, ‘Şimdi sizi çok güzel bir camiye götüreceğim’ dedi. Ben dizlerimdeki rahatsızlığı öne sürmek zorunda kaldım. O, beni Cuma namazına gitmeye zorlamak için söylemedi elbette. Onlar için Cuma namazını kılmamak diye bir şey yok. İlla ki kılınacak. Bana ikram olacak diye kentin en güzel camiine götürüyor üstelik. Ama bana bir sor bakalım, ben Müslüman mıyım, ateist miyim? İlk zamanlar acemilikten işi Cuma vaktine denk getirebiliyordum. Ama artık hiç getirmiyorum. Çünkü hem iş yarım kalıyor hem de onları reddetme saygısızlığı yapmak istemiyorum. Anadolu’da meyhanede görünmemek nasıl iş alabilmek için geçerli bir argümansa, Cuma namazında görünmek öyle bir argüman. Benim sülalemin de büyük bir bölümü muhafazakâr. Benim onlarla bir alıp veremediğim olamaz. Ama onların da olmasın. Benim dileğim bu. Siz 10 yıl sonra Türkiye nerede olur deyince benim uykularım kaçtı. Beni hayal dünyasına soktuğunuz için... Aslında bugünü düşündükçe de uykularım kaçıyor. Ha şu var, bu iktidarın 10 yıl kalacağı düşüncesiyle yola çıkarak hayal kurdum.

Ama bu ihtimal de yüksek bir ihtimal değil mi?

Evet. Şimdi korkuyorum yüzde 50’ye çıkarlarsa diye... Yüzde 47’de yapamadıklarını yüzde 50’de nasıl yapacaklarını düşünüyorum. Bu değişim, bu başkalaşım daha cesur olacak, daha hızlanacak çünkü...

O bir lezzet kaşifi...

Tam 22 yıl gazetecilik, 10 yıl dergicilik yaptı. Türkiye’de gezmediği kent ve kasaba kalmadı, “Artık köyleri geziyorum” diyor. Atlas Dergisi’ni çıkardı, genel yayın yönetmenliğini yaptı. Hürriyet Dergi Grubu’nun yöneticiliğini üstlendi. Üç yıldır CNN Türk’te yayınlanan ’Yol Üstü Lezzet Durakları’ programını hazırlıyor. Anadolu’nun müthiş mutfak kültürünü lezzete dönüştüren lokantalarını tanıtıyor. Atlas Dergisi, İstanbul Life ve Hürriyet’in haftasonu eklerinde yazılar yazıyor...

 

Mine Şenocaklı - Vatan
Yayın Tarihi : 3 Mart 2009 Salı 12:28:54


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Ayhan Kasap IP: 87.168.104.xxx Tarih : 4.03.2009 20:03:40

Maalesef güzel memleketimizi uçuruma götürüyorlar. İnsanların yaşamlarına müdahale ediyorlar. Kadınları köle yaptılar. Sadaka ile uyuşturulan beyinler çekilen tarafa gidiyor. Kadınlar köleliği itirazsız kabullendiler. Bizim problemimiz demokrasiyi ve insan haklarını tanımayan, beyinlerinde etki altında kalmadan fikir oluşturmasını beceremediğinden kolay kandırılabilen insanlardan oluşmamız. İnsan bilmediği, tanımadığı oluşumlar hakkında fikir yürütemez. Demokrasilerde yüzde 47 veya yüzde 85 oy almış olmak, hiç kimseye insanların yaşamına karışmak hakkını vermez. AKP hükümeti insanları memleketi çok emin adınlarla şeriata götürmektedir. İran şeriatla yönetilmekte olmasına rağmen, dünyada uyuşturucu ve içki kullanımında ilk sıradadır. Yıllardır avrupa da yaşıyorum. İçki de serbest, ibadetde. Kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Din devlete,devlet dine karışmıyor. İnsanlar içkisini de içiyor, ibadetini de yapıyor. Ve doksan yüz yaşına geliyorlar.


altan karababalı IP: 88.249.194.xxx Tarih : 3.03.2009 17:55:35

sanki çok marifet içmek.neymiş anadolu içkisiz kalacakmış.içiyonda başın göğe mi eriyo.bu dünyanın bide diğer tarafı orda artık zebanilerle çekersin kafayı...


öner IP: 88.250.74.xxx Tarih : 3.03.2009 18:31:55

Mine Şenocaklı ve Mehmet Yaşin gelin vana size bol bol içki içirecek restaurant bulalım. ne kadar saçma şeylerle uğraşıyorsunuz ya. vanda 10 yıl önce 1-2 adet birahane varken şu an en az 20 tane restaurant var. bu bir azalış mı artış mı. zaten vatan gazetesinin bir doğru haberini bulsam kendimi bu kışın ortasında vangölüne atacağım.


mehmet yasar IP: 88.229.60.xxx Tarih : 4.03.2009 16:26:08

sen de içme kardeşim madem korkuyorsun neden bu işi yapıyorsun. neymiş içki içmeye yer yokmuş sen bir içkili lokanta açtında niye açtın diyenmi oldu. madem millet bu işi yapmak istemiyor o zaman sen yap bakalım  YANİ LAF OLA BERİ GELE DİYE ÇALAKALEM BİR YAZI İŞTE BİZDE BUNA CEVAP VERİYORUZ BİRDE. sizce YEŞİLAY 5 Mart 1920'de neden kuruldu. devletin mücadele ettiği bir alanda sizin bu yazınız bir suçtur.


ahmet uçarcı IP: 88.241.190.xxx Tarih : 4.03.2009 14:14:05

Balıkesi Şehir Kulübünün 10 yıl ,tenis kulübü restaurantının da  2 yıl işletmeciliğini yapmış bir kişi olarak  tüm yazılanlara katılıyorum. ayrıca 80 yıllık bir geçmişi olan balıkesir şehir kulübünün kapanma nedeni de belediyeye ait mülkte 20 yıldan beri hizmet vermekte olan kulübümüzün binasının belediye tarafından satılarak başka bir yere taşınmasına bile yetecek bir süre verilmeden resen tahliye edilmesidir.şu anda balıkesirde şehir kulübü yoktur.ayrıca tüm yazılanlara ilave olarak birde ekonomik kriz eklenince mevcut içkili yerlerde rantabl olmaktan çıkmış durumdadır bu nedenle yeni bir yer açılmasınıda hem çevresel hem ekonomik şartlardan dolayı pek mümkün görmüyorum.   Bırakın içkili yerleri balıkesirde gece 02  den sonra çorba içecek yer bulamassınız.. çünkü şimdiki belediye encümenin almış olduğu gece tüm işyerlerinin kapanması ile ilgili kararıdır.yıllardır 24 saat açık olan eski garaj çevresindeki lokantalar bu karardan sonra polis baskısı ile gece kapatmak zorunda bırakılmıştır,birtek  yıllardır 24 saat açık hizmet vermekte olan şimdiki yaylada  önceki park hause tesislerinde işletmeciliğini yaptığım ÇORBACI  yı gece kapatmadığım için bana 5 kez tutanak tutularak ceza kesildimiş her cezayı ayrı ayrı mahkemeye vermek kaydıyla iptal ettirmek  durumunda kalmıştım..daha sonrada çarşı yıkıldığı için kapattım.yani gece balıkesire gelecekseniz aç kalabilrsiniz çünkü birkaç kokoreç cinin dışında açık yer bulamassınız. RİVAYETE GÖRE böyle olunca şehrin güvenliğini sağlamak daha kolay oluyormuş.


muhammet özbudak IP: 88.236.43.xxx Tarih : 3.03.2009 22:11:11

iyi ya iste kimse içmesin içki tüm kötülüklerin anasidir


necati bilen IP: 88.254.165.xxx Tarih : 4.03.2009 10:36:39

Siz hükümeti eleştiriyorsunuz sözde ama hükümet için olumlu reklam oluyor. Çünkü; halkın % 80 içkiye karşıdır. Keşke bu hükümet içkiye karşı olduğu kadar diğer uyuşturucu maddelere karşı da olsaydı. Mersin'de eroin, esrar neredeyse sokaklarda serbest satılacak hale gelmiş. Yakaladıkları gençleri de hemen bırakıyorlar ertesi gün mesleğine devam ediyor.


ozan uslu IP: 78.176.136.xxx Tarih : 4.03.2009 04:56:42

Baslik anadolu nereye gidioyorr.Baslik ilgimi cekti okumak istedimm ,bilimsel bir calisma okuyacagimi dusunmustum basligi gorunce ama karsima cikan yazi bir komedi reklam filminden alinti bir seneryo gibi geldii .Neden mi? Yahu kardesimm alkol ve sigara bildigimiz uzere sagliga zararli aksini dusunen bir zati muhterem varsa ciksin aciklasin.Yok neymis anadoluda icki icilecek yer yokmus ,Yahu kardesim bunun neresi kotu ,iciyorsan git evinde  iç,sanki cok iyi birseymis gibi cocuklar gibi bunu sikayet ediyorsun,Sizin gibi zihniyettte olan insanlara sasiriyorum ,hangi mantik kabul eder acaba bu yazdiklarinizi.amaciniz iktidari kotulemekse bunu daha acik bir sekilde yazabilirisiniz.Yok efendim benim iktidarla isim diyorsaniz ,oturun da alkol ve sigaradan bugune kadar ne kadar insan hayata veda etmis bunu yazin ,yada alkolun neden oldugu trafik kazalarini yazin,bunlari yapamam diyorsaniz bar cikislarinda insanlarin rezil hallerini yazinn ,isterseniz o rezil hallerinden ovguyle de bahsedebilirisiniz.           OZAN USLU SIYASET BILIMI OGRENCISI KOCAELI

              


Gökhan IP: 88.240.71.xxx Tarih : 3.03.2009 18:27:38

Yobazın doğulusu batılısı olmaz.Atlantik kıyısında da Alplerde de, Afganistan da da aynıdır.Bu nasıl bir özgürlüktür?Sen içmezsen içme ama başkasını da baskı altına alma.Bu olaylar da gösteriyor ki  özgürlük sadece insan olmayı becerebilenler içindir...


Metehan Metehanoğlu IP: 78.177.101.xxx Tarih : 3.03.2009 19:08:34

Mehmet bey'in söyledikleri çok doğru. Memleket, AKP iktidarı ile birlikte giderek muhafazakar bir hal alıyor. Peki, muhafazakarlaşınca ülke ahlaki çöküntüden mi kurtuluyor? İddia ederim ki, şuan ülkemiz 10 yıl öncesine göre daha ahlaki değerlerini kaybetmiş durumda. Ortalıkta sapıklar kol geziyor, rüşvet dizboyu ve yolsuzlukların haddi hesabı yok. Üstelik bunları önleyeceğiz diyerek gelenler, boyunlarına kadar battılar. O zaman söyler misiniz lütfen, muhafazakarlaşınca ne gibi bir çıkarımız var? Tam aksine çağdaş dünyadan kopup, hoşgörüsüz bir ortam yaratılıyor. Herkesin inancı kendisine. İsteyen ibadetini yapar, isteyen içkisini içer. Kimse birşeye zorlanamaz. 30 yıl önce ne türban meselemiz vardı, ne de içki yasakları? Peki, o zaman bu millet müslüman değil miydi?


ORHAN KARPUZ IP: 88.226.186.xxx Tarih : 5.03.2009 16:20:47

sizce alkolün her türlüsü sağlıklımıdır değilmidir? peki laikliğin anlamı nedir tam açılımı nedir?......ve son olarak AKP yi kimler seçti...


BAYRAM IP: 81.214.97.xxx Tarih : 4.03.2009 00:26:03

 BELEDİYENİN RESMİ AÇIKLAMASI BALIKESİRDE 74 TANE İÇKİ RUHSATLI YER MEVCUT KENDİMDE BALIKESİRLİYİM


ömer faruk IP: 88.224.157.xxx Tarih : 4.03.2009 21:09:15

vah vah görüyonmu içki yokmuş ne büyük kayıp içkili yerler kapanıyormuş ne büyük eksiklik ALLAH sonumuzu hayır etsin içki çokmu lazım bir şey haram olan bir şey müslüman ülkede azalıyor diye üzülmek bence cahilliktir bunlar okumuş cahiller ALLAH affetsin


hamza çınar IP: 212.175.99.xxx Tarih : 5.03.2009 11:27:05

daha iyi değilmi içki yavaş yavaş hayatımızdan çıksın hatta bütün zararlı içecekler hayatımızdan çıksın.12 yaşındaki çocuklar sigara esrar içki içyorlar ve sokak kabadayılığı yapıyorlar çokmu iyi


Hayri BÜTÜN IP: 194.27.38.xxx Tarih : 5.03.2009 16:18:12

Haberlerde yazılanlara katılıyorum..Türkiye son 6 yıl içinde gözle görünür biçimde muhafazakar eğilimlerin arrtığı bir ülke oldu..ama özgür ve demokratça yaşamak istiyorsanız sizleri TUNCELİ'ye davet ediyorum.AKP nin diş geçiremediği son yer orası..onuda beyaz yalanlarla ve beyaz eşyayla ele geçirmek isteselerde bunu başaramazlar..üstelik medyanın abarttığı gibide güvenlik ve asayiş sorunu yok..sevgili yazarımızı tuncelide munzur suyunda yetişmiş alabalıklarıyla rakı-balık yapmaya davet ediyorum...hepinize saygılar...


mehmet zeki dinç IP: 85.105.79.xxx Tarih : 3.03.2009 14:30:36

EVET ;İLERİDE LEZZET DURAĞI BULAMAMA VE KENDİNE GÖRE ÖNÜNE GEÇİLEMEZ BİR DEĞİŞİMDEN SÖZ EDİLİYOR.BENDE SİGARA TİRYAKİSİYİM AMA BU YENİ KANUNLA BENİMDE KAHVEDE SİGARA İÇMEM YASAKLANIYOR.KİMENE DİYORUM.ZATEN SİGARA İÇMEYENİN VEYA O ORTAMDA BULUNMAK İSTEMEYENİN ORDA İŞİ YOK.NE YAPALIM ÜSTAD YEŞİLAY İÇKİ VE SİGARAYLA BİRLİKTE MÜCADELE EDERKEN ,HÜKÜMET İÇKİNİ PEŞİNİ BIRAKTI YALNIZ SİGARA  YASAKLARI GETİRDİ.YOL KENARLARINDA BİRACILARIN ŞİŞELERİ ,AHLAT AĞACI GÖLGESİNDE ŞARAPÇILAR VS .HİÇTE HOŞ MANZARALAR DEĞİL.AMA SİZLER LEZZET DURAKLARINDA TAKILDIĞINIZ İÇİM BU MANZARALARDAN RAHATSIZLIK DUYMUYORSUNUZ.AMA HER NE OLURSA OLSUN ALKOLİK HAREKET OMUZ OMUZA...YAZINIZI OKUDUKÇA ALLAHA ŞÜKÜR BU MİLLET İÇKİ DENEN LANETTEN UZAKLAŞIYOR DEDİM.ALKOLLU SÜRÜCÜLERİN ÖLÜMÜNE SEBEP OLAN İNSANLARIN AİLELERİNE ANLATIN BU HİKAYEYİ..ALKOL PARASI BULAMADIĞIMDAN ANNESİNİ DÖVEN EVLATLARI GÖRÜN BİRAZ...ANLATMAYA GEREK YOK .HER GÜN GAZETELERDE ALKOLÜN NASIL İNSAN HAYATINI BİTİRDİĞİNİ GÖRÜYORUZ.BUNA RAMEN SİYASİ ANLAMDA ALGILAYIP ,AKP KARŞITLIĞI YARATMAK İÇİN ,NEREDEYSE ALKOL  ÖYLE İYİ BİR ŞEYKİ  BESLENME SEPETLERİNE KOYALIM DİYECEKSİNİZ.SİZ PARTİYİ FALAN BIRAKIN İŞİN ESASINDA ALKOL İYİMİDİR KÖTÜMÜDÜR ONA BAKIN..EVLADINIZA İÇMESİNİ TAVSİYE EDERMİSİNİZ ETMEZMİSİNİZ..DÜRÜSTÇE KENDİNİZE CEVABINI VERİN....ALKOL ALANLARDA HER ZAMAN İÇMEYE YER BULURLAR ,HEMDE EN GÜZEL YERLERDE ,HİÇ KUŞKUNUZ OLMASIN..GÖNLÜNÜZ FERAH OLSUN...YARASIN AFİYET OLSUN


Kuddusi Kurt IP: 88.226.112.xxx Tarih : 4.03.2009 23:54:54

Rakımı içer, Allahıma şükrederim. Dünyanın gamını benmi çekeceğim. Neme gerek benim elin üç koyunu beş keçisi. Rakı sofrasındaki sohbeti tatmıyanlar ne bilir arkadaşlığı, ne anlar hayattan. BÜTÜN GALENDER ARKADAŞLARA SELAM OLSUN.