30
Mayıs
2024
Perşembe
ANASAYFA

BUNDAN 30 YIL SONRA

Bundan 30 yıl önce Afganistan'a veya İran'a gideniniz var mı?

Nasıl modern toplumlar olduğunu gözleriyle göreniniz? 

Bilmeyenlere anlatalım:

1990’lı yılların ortalarına kadar normal bir hayat yaşayan Afgan kadını, Taliban yönetiminin ülkeyi ele geçirdiği 1996 yılından sonra, ‘burka’ denilen çarşafa bürünmek zorunda kaldı.

Giyim-kuşamları bahane edilerek, veya araba kullanırken yakalandıklarında, herkesin gözleri önünde vahşice dövülüp, öldürüldüler.

Akrabası olmayan bir erkekle yakalananlar, taş sağanağında recmedildi.

Çalışmaları, topuklu ayakkabı giymeleri ve yanlarında erkek akrabaları olmadan sokağa çıkmaları yasaklandı.

Ülkede ne kadar yazar-çizer, sanatçı, meslek sahibi kadın varsa, hepsi ya toplanıp sıra sopasından geçirildi veya evlerine tıkıldı.

İçinde bir kadının yaşadığı evlerin camları, başka biri tarafından görülemeyecek şekilde boyandı.

Kocası ya da bir erkek akrabası olmayanlar, ellerinde doktora lisansı olsa bile, açlıktan ölmekte ya da sokaklarda dilenmek zorunda kaldı.

Birçoğu ya açlık ve sefalet içinde can verirken, pek çoğu da yaşadıklarına dayanamayıp, intiharı seçti.

(Şimdi o Taliban, ülkedeki uyuşturucu ticareti ve diğer İslam ülkelerinden aldığı yardımla yeniden güçlenip palazlanıyor.)

Lütfen üstteki fotoğrafa dikkatle bakın.

Orada bir kız çocuğu var.

Ayakları çıplak, baldırı şalvarlı, sakalı göbeğine kadar sarkmış ve sözüm ona ahlak polisi geçinen bir 'hayvandan' dayak yiyen burkalı kadınları nasıl da hayretle izliyor.

Olan biteni anlamaya çalışıyor.

O yavru, bir gün büyüyüp, anne olacak. Eğer henüz ölmediyse!

Çocuk doğuracak, kendi toplumuna ‘insan’ yetiştirecek.

Nasıl bir anne olacağını, olaya bakışından tahmin etmeye çalışın.

Peki ya İran?

Konuşmaya bile gerek yok.

Birkaç ay önce, İran’a haber için giden biri erkek, diğeri bayan iki arkadaşımız, daha havalimanından çıktıkları ilk gün, İran polisi tarafından gözaltına alındı.

Sebebi ise, bizim bayan muhabir arkadaşın başına taktığı ‘hicap’ (başörtüsü) arkaya düşmüş ve polis erkek muhabiri de kocası sanıp, ikisini birden karakola çekmişti.

Şimdi içinizden pek çoğu çıkıp, “Bize ne İran’dan. Burası Türkiye ve biz asla İran olmayız gibi laflar edeceklere, yazar yazar Figen Akgül’ün , bir makalesinden alınmış şu 3 paragrafı okumalarını tavsiye ediyoruz:

Kızım Olmadan Asla” yı izlerken Türkiye Cumhuriyeti’nde yaşadığına şükretmeyen kadın var mıdır? Şimdi diyorlar ki Türkiye asla İran’a benzemez. Bundan 30 yıl önce Türkiye’de türban da tartışılmazdı. Bundan 30 yıl önce laiklik nedir diye soru da sorulmaz, zorlandığımız noktada ulemaya danışmak da aklımıza gelmezdi. Bundan 30 yıl önce sokaklarda kara çarşaf, sarık, cübbe de görmezdik. Bundan 30 yıl önce ramazanlarda raflardaki içkilerin üstü örtülmez, kimse oruç tutmadığı için taciz edilmezdi. Bundan 30 yıl önce Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın ilk 4 maddesi de tartışılmaz, haremlik-selamlık toplantılar da olmazdı.

Çoğunuz biliyorsunuzdur, Humeyni başa geçmeden önce Paris’te yaptığı konuşmalarda demokrasiden, düşünce özgürlüğünden bahsederken sonrasında tüm solcuları, milliyetçileri İslam düşmanı ilan etmiş ve uygulamak istediği rejimi tescillemek için referanduma gitmişti. Sonuç kötü de olsa halk istedi diyebilmenin yasal yolu oldu referandumlar.

Sonuç ortada; İran’ın bugün ki yönetim biçimi, kadının İran’daki konumu içinize siniyorsa bu yazıyı hiç okumadınız varsayın ve susma hakkınızı kullanın ya da biz 30 yıl önce birdik, birliktik diye düşündükten sonra son 30 yılda olanları, ölenleri, öldürülenleri düşünün ve bırakın şapka düşsün kel görünsün, şapka düşsün sarık görünsün, şapkanın altında sarık olduğunu herkes görsün.

Evet devam edelim:

Bundan 30 yıl önce bizde ‘helal gıda’ tartışmaları yapmazdık. Bundan 30 yıl önce biz de, “marketlerde de mescit isterük” lafları duymazdık.

Bundan 30 yıl önce bizim belediyelerimizde, türbanlı bayanlar çalışmaz, üniversitelerimizde baş bağlama yumruklaşmaları yaşanmazdı.

Bundan 30 yıl önce, “mahallenin namusu” için aşağı mahalle ile meydan savaşı yapar, ama “mahalle baskısı”nı bilmezdik.

Bundan 30 yıl önce “sizden”, “bizden” olan değil, modern bir Türk toplumu vardı.

Ve son olarak, en hayret verici tarafı da, bundan 30 yıl önce de bu toplum Müslüman’dı.

Varın 30 yıl sonrasını da siz tahmin edin!

Kenthaber
Yayın Tarihi : 27 Şubat 2008 Çarşamba 18:44:37
Güncelleme :28 Şubat 2008 Perşembe 10:17:52


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
yusuf surer IP: 78.179.48.xxx Tarih : 29.02.2008 13:57:16

BU OLANLARI ZAMANİ GENÇLERİN HİÇ KAFAYA TAKTIKLARINI SANMIYORUM AMA BUNDAN 30 YIL ÖNCEDE ŞİMDİKİ GİBİ OLAYLAR YOKTU ESKİDEN HERKES ARASINDA KAYNAŞMA VARDI HERKES BİRBİRLRİNDEN HABERDARDI ŞİMDİ İSE KİMİ VAR BABA SINI TANIMIYYOR O ZAMAN GENÇ LER AİLE YE BAĞLIYDI BU PKK DENE ŞEYDEN SONRA GENÇLER İN HEPSİ DAĞILDI NEYSE BEN FAZLA KONUŞMAYAYIM HERKESE İYİ GÜNLER...


emirhan ahmedi IP: 78.191.43.xxx Tarih : 17.05.2008 13:47:35

ben bir iranlıyım 97 yılından beri türkiyede yaşıyorum ve irana hemen her yıl giderim.en son geçen yıl eşimle birlikte gittik buarada eşim türkiyeli.eşim açık giyinmez çok kapalıda giyinmez.eşimin başı yarı açık ve elele iran sokaklarında çok rahatça dolaşabiliyorduk.hiç kimsenin bize karıştığı yoktu.hatta iran gençleri avrupa gençleri gibi saçlarını dikleştirip hatta küpe bile takıyorlar.genç bayanlar üstüne bir kot pantolon çekip çok rahat giyisiler giyebiliyorlar.iranda bazı sıkı kurallar ve yasaklar var tabiki ama bence siz iranı anlatırken biraz abarttınız.iran türkiye gibi demokrasi bir ülke değil ama humeyni dönemi gibide değil.o dönemde kadınlar kara çarşafdan başka bir şey giyemezdiler ama şimdi ise kadınlar daha rahat.buna özellikle başkent tahranda tanık olabilirsiniz.başkent diğer illere göre çok çok daha modern.iran ile afganistanı mukayese etmeniz bana çok abes geldi.iran ile afganistan arasında çok ama çok büyük farklar var.rejimi demokrasi ülkeler gibi iyi olmayabilir ama bir iranlı olarak inanın bana iran sizin anlattığınız gibi değil.


Mustafa Akça IP: 78.175.152.xxx Tarih : 28.02.2008 23:21:14

Sayın Hüseyin Gedik'n yorumuna tamamen katılıyorum. Ayrıca şunları da eklemek istiyorum. Türban takmayı özgürlük adına istiyorlar.Niçin diyorsun, mantıklı bir cevap verme yerine inancım gereği cevabını alıyorsun. Bunun yorumu;Bana kalsa takmazdım ama inandığım din böyle emrediyor,mecburum olmuyor mu? Ohalde iradeni ve hareketlerini bir inancın kalıpları arasına hapsetmiş olarak özgürleşmiş,vijdanı hür, düşüncasi hür bir vatandaş olduğunu nasıl savunabiliyorsun?Devletin eğitimdeki görevi Evrensel değerlere sahip fertler yetiştirmektir.Şu inanca veya öteki inanca göre kendini daha yakın hissedip özel kararlar alamaz. Üniversitede dini inancı gereği türban takma hakkını isteyen kızlarımız,inancı gereği kara çarşaf ve burka takıpta okula gelmek isteyen kızlarımıza ne diyeceklerdir.İnancı gereği şalvar, potur, sarık takarak üniversiteye gelmek isteyen erkek öğrenciler için ne diyeceklerdir? Onların da hakkı derseniz okulların halini gözünüzün önüne getirebiliyormusunuz? Yok onlar olmasın derseniz,sizin savunduğunuz demokrasinin anlamı ne olmaktadır? Modern devletin belirli bir düzeni vardır.gelin bu düzeni bozmaya çalışmayın,herkez evinde, sokakta doğru veya yanlış inancı gereği,veya istediği gibi giyinsin ama bunu devletin içine sokmaya çalışmasın. Sonra bizzat kendilerinin de arzu etmediği durumlarla karşılaştığında iş işten geçmiş olacaktır. Saygılarımla.


umut yılmaz IP: 88.224.33.xxx Tarih : 29.02.2008 16:04:58

bizler baş örtüsünün serbest bırakıldığı zaman iran veya afganistana benzeyeceğimizden korkuyoruz bizler eğer müslümansak allaha hamdolsun ki öyle bir toplumuz neden irana benzeyelim neden afgana benzeyelim gelin hep beraber müslüman nasıl olur ona bakalım ve müslümanlığın emir ettiği gibi giyinelim ve ayrıca sağdan soldan atatürkcülük elden gidiyor veya cumhuriyet elden gidiyor deniliyor bu avazı çıktığı kadar bağıran insanlar hiç atatürkün annnesi zübeyde hanımın ve eşi latife hanımın fotoğraflarını görmüyorlar mı siz atatürkcülüğümü savunuyorsunuz yok sa başka birşeyimi açık açık konuşun


zeki akıllı IP: 88.241.195.xxx Tarih : 28.02.2008 10:28:48

LÜTFEN BEYLER LÜTFEN..KONUYU SAPTIRMAYIN.. BİR KAÇ TANE UÇ ÖRNEĞİ GÖSTERİP OLAYI GENELLEŞTİRMEK ÜLKEMİZDE KAOS VE ANARŞİ ÇIKARMAKTIR.VE SUÇTUR.BAŞI AÇIK OLANIN NE KADAR AÇMAYA HAKKI VARSA ÖRTÜNENİN DE ONUN KADAR HAKKI VARDIR.BİRAZ SAYGI DİYORUM.LÜTFEN


abdullah IP: 88.244.174.xxx Tarih : 28.02.2008 18:35:24

arkadaşım bizim ülkemizde kimseye zorla türban taktırılmıyor sadece takanlara karışılmamasını istiyoruz türkiye hem müslüman bir ülke hemde laik bir ülke varmı böyle birşey eğer müslüman bir ülke ise türban takmak suç değil içki içmek kumar oynamak yasaktır ama türkiyede tam tersi oranızı buranızı açmakla laik olunuyorsa o zaman biz laik değiliz ögle bir zorunluluğumuzda yok ama akla uygun olan dinede uygundur bizim dinimiz insan oğlunun zararına hiç bir şeklide hem sağlık hemde ruh açısından bir zarar göstermiyor bunu bütün bilim dallarıda açıkça ifade ediyor... türkiyenin geçmişinde "sütçü imam" olayını biliyorsanız ne demek istediğimi anlarsınız o zman düşman ninelerimizin başından türbanı almaya kalkınca savaş çıkıyor ama bu zmanda siyasetçiler türbanın takılmasını istemiyor peki o zamnda savaşta şehit olan dedelerimiz şimdiki türbanın takılmasını istemeyenlere haklarını helal edeceklermi sizce...


huseyin ku___ IP: 78.174.53.xxx Tarih : 1.03.2008 00:42:51

Kardeşim siz ve sizin gibiler yüzünden bu toplumda ayrım oluyor yok sağcı yok solcu kardeşim biz 1-2 sene önce ne sağ ne sol nede bölünme gördük... Kİ şu türban kaosu ortaya çıkana dek... bunu bu hale getirenler kim sol delinen bir-iki parti bunu böyle yapmalarını sebebi ise bu türban ülkede bölücülük oluşturdu şu andaki hükümete askeri darbe yapılmalı... istedikleri bu kendileri çıkarttıkları ayrımcılığın, kaosların, bölücülüğün faturasını mecliste olan iktidar partisine kesmek istiyorlar... uyanık olun kardeşlerim bu oyunlara gelmeyin.. bölücülük olmasınki bu bölücülüğü isteyenler hedefine ulaşamasın ayrıca sizi tarafsız haber yapmaya davet ediyorumm.....


oviraptor IP: 88.253.91.xxx Tarih : 27.02.2008 23:24:46

TEVRATTA 1. Bir adam ve kız evlenir de kızın bakire olmadığı anlaşılır ise kız taşlanarak öldürülecek. 2. Evli bir kadın, bir erkek ile zina halinde yakalanır ise erkek ve kadın (her ikisi de) öldürülecek. (Nasıl öldürüleceği belirtilmemiş) 3. Nişanlı olan bir kız -şehir içinde- bir başka erkek ile zina halinde yakalanırsa erkek ve kız (her ikisi de) öldürülecek. 4. Nişanlı olan bir kız -kırda- bir başka erkek tarafından tecavüze uğrar ise sadece erkek öldürülecek. 5. Eğer nişanlı olmayan bir kız bir başka erkek tarafından tecavüze uğrar ise, adam kızın babasına 50 gümüş verecek ve kadın ile evlenecek. Ömür boyu onu boşamayacak. - Diyebiliriz ki, günümüzde Tevrat olarak bilinen kitabın zina suçuna verdiği ceza (5. madde hariç) ister taşlanarak olsun ister başka şekilde olsun sonuç olarak ÖLÜMDÜR. KURANDA NUR - 1 ve 2 @ Bu indirdiğimiz ve uygulanmasını farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda açık açık âyetler indirdik. @ Zinâ eden kadın ve zinâ eden erkeğin her birine yüz değnek vurun; Allah'a ve âhiret gününe inananlar iseniz Allâh'ın cezâsını uygulamada sizi, onlara karşı acıma duygusu tut(up engelle)mesin. Mü'minlerden bir grup da onlara yapılan azâba şâhid olsun. AMA PRATİKTE Recm cezası üç sekilde uygulanır: 1-Failleri toprağa dikine gömerek taşlamak suretiyle. 2-Faillerin üzerine taştan bir duvar devirmek suretiyle. 3-Failleri yüksek bir yerden taşların üzerine atmak suretiyle. HA BU KURALLAR TAŞ DEVRİNDE DE BÖYLE İMİŞ HATTA DARWİN TEORİSİNİ DESTEKLERCESİNE BAZI MAYMUN DİŞİLERİ GURUP DIŞINDAKİ ERKEK MAYMUNLARLA İLİŞKİ KURARLARSA DİĞER MAYMUNLAR TARAFINDAN TAŞLANIRLAR HATTA ÖLDÜRÜLÜRLER CUMHURİYETLE BU KURALLAR DEĞİŞMİŞ VE KADIN BİREY OLARAK KABUL EDİLMİŞ AMA YİNE TAŞ DEVRİNE DÖNMEK İSTEYEN BAZI İNSANLAR VAR BENİ TAŞ DEVRİ DE KORKUTMUYORDA MAYMUNLUĞA DÖNMEK İSTEYENLER CIKACAKTIR ONDAN KORKUYOM


fatih IP: 78.162.218.xxx Tarih : 1.03.2008 15:11:06

böyle kabile kültürüne sahip insanların uygulamalarını gösterip din bundan ibaretttir diyerek insanları korkutmaya ve onları kışkırtmaya çalışmayın. türkiye bir gün çok dindar olabilir ama asla afganistandaki gibi baskıcı olmamıştır olmayacaktır. asıl baskıyı ismet paşa sapına kadar yapmıştır ve zorla dini değerler zayıflatılmıştır. şimdi eskiden zaten var olan düşünce tekrar güç kazanmaya başlayınca eyvah demeye başladınız. sizde bilirisiniz hiçbir düşünce baskıyla yok edilemez. geçmişte bütün yetki kendisinde olan fatih sultan mehmet domuz yetiştirilmesine bile olanak tanıyorsa ben eminim TÜRKİYE ASLA NE İRAN NE AFGANİSTAN OLMAYACAK!


MAR IP: 85.108.0.xxx Tarih : 1.03.2008 16:35:20

tv de hatırla sevgili dizisini seyrediyorsanız orada her önüne gelene oğlunu soran adamı gördünüzmü ? oğlunu sordu, laikliği sormasına fırsatı varmıdır sayın yazar.


hulya IP: 88.251.189.xxx Tarih : 29.02.2008 14:49:40

herkesin günahıda sevabıda kendine. Herkes kendi ile uğraşsın efendim. kimse kimse için hesap vermeyecek.Zina yaparsa eşini boşarsın. O kendi karaktersizliğidir.Kadınlarımız artık okuyorlar herşeyi biliyorlar. CAhil değiliz onun için erkekler bizden korksunlar.Kadına el kaldıran erkek acizdir. Kendinden güçsüze vurmak kolay Ama karşısına kendinde irice kazlı bir erkek çıksın o erkeğin karşısına kuzu gibi olur. Onun için Afganistandaki erkekler gibi olamaz bizim türk erkemiğimiz. Kadına yerine göre davranır hakettiği değeri verir diye düşünüyorum


BYA IP: 195.174.72.xxx Tarih : 28.02.2008 23:14:22

"Bu ülkede kimseye zorla türban takılmıyor, sadece takanlara izin veriliyor" diyen yorumcunun gerçekten buna inanıp inanmadığını merak ediyorum. Cahil oranının %80 olduğu bu ülkede (popülizm yapmaya gerek yok. Hepimiz biliyoruz ki gerçek bu) Kadınların % kaçının türban (ya da baş örtüsü herneyse) takmama tercihi ya da alternatifi oluyor? "Taksam mı takmasam mı?" gibi öz sorgusu var ya da buna hakkı var? Tamamen kadına tüm çerçevesiyle özgürlük verilmiş toplumlarda kadının taktığı türbanı kendi öz tercihi ve sorgularıyla elde ettiği yaşam ve giyim kuşam şekli olarak algılayabiliriz. Kimse kadınlar üzerinden siyaset yapmaya, cici, mazum, şirin ve gayeet demokratik(!) görünmeye çalışmasın. Eğer ülkenin belirli kesimlerinde yaşıyorsanız (oralarının neresi olduğunu biliyorsunuz) türbanın kadınların kendi öz iradeleriyle tercih ettikleri bir giyim kuşam olarak değerlendirebilir misiniz? Dürüst olun ve deyin ki "kadın türban takacak çünkü biz istiyoruz, lami cimi yok..." Aksi taktirde bu cici görüntünüzle samimi bir hava vermiyorsunuz. Ülke erkeklerinin % kaçı kadın hakkı nedir? gerçekten nedir bunu biliyor? Ülke kadınlarının yüzde kaçı mal gibi görücü usulüyle evlendiriliyor? Heee "bizim için doğru olan budur" deyin. Demokratik olan budur diyerek ezbercilik yapmayın... Kadına gerçek anlamda özgürlük verilmediği taktirde kimse şirin görünerek "valla kadınlarımız istiyor, o nedenle bırakın istiyorlarsa saçlarını açsınlar bırakın istiyorlarsa kapasınlar" gibi gayet politik cevaplar vermeyin... Demokrasiyi gerçekten özümsemiş insanlarımızı de bu şirinliğiniz(!) ve masumiyetiniz(!) ile kısa süreliğine de olsa etkilediğiniz itiraf edeyim...


Fikret IP: 85.100.158.xxx Tarih : 28.02.2008 14:43:16

Bir zamanlar birileri rejimi değiştireceklerini ama kanlı mı kansız mı olacağına bakacaklarını ima ediyorlardı.Biz de Atatürkçüler olarak rejimimizi koruyacağız,mücadele edeceğiz ama kanlı mı olur kansız mı,deme özgürlüğüne sahibiz değil mi?


beyza can IP: 88.243.246.xxx Tarih : 1.03.2008 00:56:08

Bunlar hep medyanın oyunu.komik olmayın lütfen.Etrafta bir sürü türbanlı insan var.Onların hayatlarına yakından bakın lütfen.Ayrıca her türban takan da Allahın emrini gerçekleştirmek için değilde eşarp ona cazip geldiği için takıyor.Bunlarıda birbirinden ayıralım.Ayrıca Kadının saçından kıl diye bahseden tipler daha çekici olmak için neden o kıllarını şekilden şekile sokup süslerler.lütfen her kadın saçı açıkken daha güzeldir.işte türbanında önemi burda ortaya çıkıyor.güzel olan şeyleri ÖRTMEK.Allah(c.c)kadına değer verdiği için onun kötü gözlerden kendini sakınmasını istiyor.Türbanlı kadınların saçları kötüdemi örtüyorlar.Sıcak yaz günlerinde başörtüsü kullanmak çokmu hoşlarına gidiyor sizce.Sadece Allahın emri olduğu için kullanıyorlar TÜRBANI GERÇEK MANADA KULLANANLAR.Şimdi yok cumhuriyet yıkılıyor,laik rejim elden gidiyor safsataları.yok iran yok afganistan.türban olayının üniversitelerde serbest olmasından ürkenler;önce bir Kur-anı kerim meali alıp okuyun.Bakalım bizim dinimizde erkeklerin kaç kadınla evlenmesi tavsiye ediliyor.Nasıl bir sosyal yaşam öneriliyor.Sonrada sokaklara çıkıp bağırmayın rejim tehlikede diye.Tehlikede olan rejim değil sizsiniz.Laikliğin anlamına birdaha birdaha bakın.Şeriat rejimini istemiyor kimse merak etmeyin.Kimse sokakta gezen açık bir bayanı mutlaka başını ört diye zorlayamaz.KOMİK OLMAYIN.ARTIK KENDİNİZE BAŞKA MEŞGALELER BULUN.AT GÖZLÜKLERİNİZİDE ÇIKARIN.Modernliği edepsizlikle,ahlaksızlıkla karıştırmayın.


şengül esen IP: 85.104.196.xxx Tarih : 29.02.2008 14:42:32

hayretler içindeyim.bir tane bayan arkadaşım çıkpta bazı saçma salak ve bananeci yorumlara karşı çıkmıyor.bu kadarmı esir ettiniz kendinizi bayanlar?erkeklerin tuzu kuru.onlara inanıyorsan örtün diyen yok.onların saçlarıda kıl,bizim saçlarımızda kıl.zaten kılda keramet olsa...ama yazıklar olsunki,caanım TÜRKİYEMİN akıllı insanları nasıl olurda gelen o büyük tehlikeyi göremezler.karanlığa doğru sürüklenen bir ülke var.yok inancım gereği takarım,yok ben sizden daha ii müslümanım vs vs.yok yaaa.kimi kandırıyosun sen kızım.irandadan hiçmi haberin yok.senden olacak kız çocuklarına nasıl bir hayat vereceksin.üniversite okuyorsun ama hala cahilsin.hangi şartlarda olursa olsun,kadın herzaman ikinci planda olacak.kendine yaşattığın acıları kız çocuklarınada yaşatacaksın.eşinin herhangi bir bahane ile başka bir hanımla evlenmesine sen dayanabilirsin belki ama kız çocuğuna bunu yaşatmak istemessin.haberin başlığına göre yorum yapmaya çalışıyorum.30 yıl sonrası için.illede türban diyerek kendinizi yeterince kullandırdınız zaten.kadınlık onuru,bir metre bez ile ölçülmez.saçın göründü diye dinden çıkmassın.neyle ve nasıl korkutuluyorsunuz bilmiyorum ama inanın işlerine geldiği gibi davrananlar ne senden ne benden daha inançlı değil.devletin malı deniz,yemeyen domuz hesabı keselerini doldurmaktan başka bişey yapmayan bu molla zihniyeti daha ii tanımak için,lütfen tarihteki örneklerine bi bak.iranın ve afganistanın bir zamanlar nasıl,şimdi nasıl olduğuna bir bakın.inanın 30 yıl çok uzun bir süre değil.BAŞKA TÜRKİYE YOK.ATATÜRKÇÜ GENÇLİK.


suleyman bilik IP: 212.175.112.xxx Tarih : 29.02.2008 09:00:52

başka ülkeleri gösterip sanki bizde aynı durum asamasındaymışız gibi kimse göstermesin. evet gösterilenler tabi kide oş değil ve sonuçta bunu için kurulan onca kuruluş var. eğer birşey yapmak istiyorsanız gidin oralara başvurun ve çözümü orda arayın. bundan 94 yıl önce bu millet ne için savştı. evet kimi bağımsızlık diyecek, kumi hürriyet bilmeme ne diyecek. evet doğru peki o savasta iölenlerin çoğu ve hatta hepsinin anasının, bacısının,karısın başı kapalı değil miydi? ve bunun için savşmamışlar mıydı?şimde böyle konsuanlar gelip bir sütçü imam günü zamanında konsuma yapıyor o ne için şehit olmuştu. hiç sordular mı kendine. madem sosyal hukuk devletiyiz bırakında açık kadar kapalıda hakkını kullansın.iki çapulcu yüzünden bu millet birbirine girmesin ve hep aynı kisiler balı parmaklarıyala yalamasınlar ve herkes açık kapalı davası yerine bir bütün türkiye, modern ve yükselecek türkiye için çalıssın. bize ne ister tavuk yumurtadan çıksın, istersede yumurta tavuktan. horoz gibi (adam gibi)işimizi doğru dürüst yapalım.... erkes duyarlı olsun bu konu da sadece bölünmez Türkiye için.


Hüseyin gedik IP: 88.244.197.xxx Tarih : 28.02.2008 21:16:22

sayin zeki akıllı hem zeki hem akıllı fakat lafda. dikkatini çeksin diye büyük yazı ile yazayim ŞUNU BİLMELİSİNİZKİ HİÇ KİMSENİN İNANÇLARINA SAYGISIZLIK VEYE HAKSIZLIK ETMİYORUZ ETMEYİZ EDEMEYİZ DÜŞÜNCE TARZIMIZA TERS DÜŞER İSTEYEN BAŞINI AÇAR İSTEYEN KAPAR BU KİŞİSEL TERCİHİDİR BU HAKKINI SIYASİLERİN ELİNE AĞZINA SİYASİ ÇİKAR MALZEMESİ OLARAK VERİYOR İSE BUDA KİŞİSEL EKSİKLİĞİDİR. ŞÜNU ANLAMAMAKDA İSRAR VE İNAT ETMEYİN TOPLUM YAŞANTISI BELİRLİ YASA VE KURALLAR ÇERÇEVESİNDE BELİRLENEN YASALARA RİAYET İLE GERÇEKLEŞİR YANİ YASALAR SANA YADA BANA UYMAZ BİZ YASALARA UYMAK zorundayız YASALAR ÇERÇEVESİNDE YAŞAMALIYIZ . aksi halde yasa dışı hareket etmiş oluruz bizde israrla ve haklı olarak bunu ima ediyoruz siz yasadışı hareket ediyorsunuz açıkça suç işliyorsunuz bizde yasalara karşi işlenen bu maksatlı suça İŞTİRAK ETMİYORUZ İŞTİRAK EDENLERİDE HAKLI GÖRMÜYORUZ. diyebilirsinizki yahu işte yasaya uygun halede getirdikya böyle düşünenlerdeniseniz yanılıyorsunuz akıllı kardeşim bu uyduruk bir göz boyama hamlesiydi ve fiyaskoyla sonuçlandı HAVADA KALDI çikmaz sokaklarda çikış aranmaz )))saygılar hüseyin .


Abdullah IP: 88.242.140.xxx Tarih : 2.03.2008 12:54:19

"BYA IP: 195.174.72.xxx Tarih : 28.02.2008 23:14:22" kullanıcı arkadaşa söylüyorum şuanda türban konusu cahil insanlardandan bahsedilmiyor üniversitede okuyan geleceğin bilginlerine türkiyenin başbakanlarına cumhurbaşkanlarından bahsediliyor daha önceden imam hatiplilere ve diğer meslek liselerine katsayı uygulanmıyordu hiç başı kapalı bir insan başı açık olan bir insana baskı yapıyormuydu kapanacaksınız diye ama şimdi yapılıyor başınızı açacaksınız diye sizce bu insan haklarına aykırı değilmi...


zenci IP: 85.110.55.xxx Tarih : 1.03.2008 18:23:12

Bundan 30 Yıl önce Bundan 30 yıl önce müslüman ailelere kızlarınızı okula göndermeyin deniyordu. bundan 30 yıl önce tek tip insan yetiştiği için özlem duyulan insan tipi vardı. Artık maymun gözünü açtı. Değişimi ummayan yönetimler yüzündendir ki bugün karşıtımız olanlara tahammül edemiyoruz. " Sizin diniz size, benim dinim bana." ayetinin de olduğu Kur'an dimidk dururken uyuşturucu için kurulmuş paravan talibanın yaptıkları niye İslam'a mal edilmeye çalışılıyor? ve 7 yıldır Afganistanda olan ABD niye uyuşturucu ticaretini bitiremedi. Ve Dünya Niye Siyonnist İsrail'in Katliamlarına sesiz kalıyor.


kezban IP: 78.181.13.xxx Tarih : 1.03.2008 00:37:03

hayretlerle milletimizin başörtüsü kaygısını seyretmekteyim. eh be kardeşim hiçbişey kalmadıda şimdide bunun derdine mi düştünüz? siz başörtüsü takma serbestligini başörtü takma meburiyetiyle karıştırdınız heralde! size göre bişey yok merak etmeyin laikik falanda yerinde duruyor. siz başörtüsünü üniversiteye girince ülkeyi yobaz kabul ediyorsanız ozaman avrupa ülkelerinin çogu yobaz demektir çünkü oralarda böyle bir kısıtlama yok... bu ülkede herkes herşeyi yaparken özgürlük nutukları atılırken haklı oluyorda başörtüsü için özgürlük deyince yobazlıkmı oluyor? aslında yorum yapmaya bile deger bulmuyorum çogu sözleri, herkes inançlarının geregini yapar ve yapacaktır herkes bunu kabul etmek zorundadır.kimse bizleri ordan burdan alınan iki tane örnekle ikna edemez.....


faruk fidan IP: 84.152.19.xxx Tarih : 28.02.2008 15:43:34

Sizlere bundan onüc yil önce sahit oldugum kisa bir olayi anlatmak istiyorum. Yil 1995 Almanya,ya geleli bir yil kadar bir süre olmusdu, bir arkadasimin tavsiyesi ile Milli Görüs Teskilatina ait bir yemekli bir toplantiya katildim,yemeklerimizi yerken orada bulunan görevli bir sahsin konusmasini dinlerken Türkiyemiz icin planlanan islam cumhiriyeti planlarini dinlerken yemekler nerdeyse bogazimda kaliyordu.Bugün ise o hain planlarin yavas yavas uygulamaya gectigini görüyorum.Yavas Yavas iran olmadan UYAN TÜRKiYE seni pkk,dan daha teklikeli bir durum bekliyor. Saygilar


keban IP: 78.181.30.xxx Tarih : 1.03.2008 11:24:45

beyza can kardeşim agzına sağlık ne güzel izah etmişsin sen ve senin gibi zeki insanlar oldukca bu ülke ayakta durur diyorum başkada bişey demiyorum.


Hüseyin gedik IP: 88.242.166.xxx Tarih : 27.02.2008 21:30:08

toplumsal olaylarda kitlesel çekişmelerde bazen çizgi dişi sapmalar görülsede şu kesin bilinmeliki insanlar hergün birazdaha bilinçleniyor kendileri bir icat bir buluş yapamazsada dünyanın diğer ülkelerinde teknolojik buluşlar her alanda olan yeni gelişimleri görüyorlarve bu teknolojil hızı hayretilke izliyorlar. hocalarımızın namaz öncesi fetfalarında işte efendim allah onlara dünyalık bizede ahiretlik veriyor,da bu neden ile bizler kâfirler gibi dünya nimetlerinden faydalanamıyoruz . bunları defalarca dinleyen cemaat namazdan sonra kafasına beliren NEDEN ? sorusunun mantıklı ve yeterince aydinlanmadığını farkediyor ve tekrardan düşüncelere dalıyor. görmek istemeyen kişileri adeta bazi konularda şartlanmış kişilerin gerçekleri gözüne gözüne soksan inatcı bir tutumla anlamak görmek istemiyor. yinede bu 30 yıl önce ve 30 yılsonrasını konu edinen yararın yazısının üniversite kapılarına büyütülerek asılmasını isterdim inanç konusunda kullanılan genç kızlarımızın ençok etkileneceği horlanacağı zorlanacağı uçuruma doğru nasıl itilmekte olduklarını görmelerini isterdim sevgi ve saygılarımla hüseyin .


m.çiçek IP: 88.245.219.xxx Tarih : 29.02.2008 19:23:30

Hülya hanım anlayamadım zina yapan kadını boşamakmı karaktersizlik.bunumu demek istedin


şengül esen IP: 85.104.196.xxx Tarih : 29.02.2008 14:59:10

sütçü imamdan dem vuranlara.işinize gelirse özgürlük öylemi.bu kadar özgürlük size ve sizin zihniyete bir beden büyük geldi arkadaşım.laikliği ne kadar anladığın ortada senin.oranı buranı açmakla ne alakası var.cahil cahil konuşma.bilmiyorsan sus.senin gibi laiklere hiç ihtiyacı yok bu memleketin.sütçü imamı anlıyorsunda,bir tek insana bile ihtiyacımız olan dönemde,yobazların din elden gidiyor diyerek gencecik kubilayın başını çakıyla kesecek kadar vahşileştiğini neden anlamıyorsun.ninelerimizin başından türban alınmışta bilmem ne.vatan elden gidiyor kardeşim o zaman.vatan,bayrak olmassa senin inancının güvencesi ne olacak bana söylermisin.anayasadada kanundada ülkenin %95 müslümandır derken neyin derdi tuttu sizi.cumaya gittinde kırbaçmı yedin.namazını kıldında hapsemi atıldın.orucunu tuttunda polisten dayakmı yedin.hadi canım sizde.dedimya bu kadar özgürlük fazla size.ne değişti dinimizdede bu kadar yaygara koparıyorsunuz.ne o yeni peygambermi geldi???tayyibin ve o zihniyetin kullandığı maşalardan başka bişey değilsiniz.sizin kadar bende bu ülkede yaşıyorum ve görüyorum.sizde görmek isterseniz çıkarın o at gözlüklerinizi.ATATÜRK GENÇLİĞİ


mam amedi IP: 85.104.8.xxx Tarih : 28.02.2008 00:55:29

İnsanların nasıl düşündükleri, nasıl inandıkları ve nasıl yaşadıkları kişisel haklar ve tercihler kapsamında değerlendirilmeli. Dayatmaya, zorbalığa ve tektipçiliğe zorlanmamalıdırlar. Bir şey yanlış veya zararlı ise, oturup bilimsel ve evrensel kriterler içerisinde değerlendirip tartışmalıyız. Aksi, diktatörlük ve faşizm olur.


mah. ç IP: 88.245.219.xxx Tarih : 29.02.2008 19:18:56

Ağzına sağlık Umut kardeşim.Allah tan korkmayan kuldan utanmayanlar bahane arar. Müslümanım derler Ulu önderimizin ruhuna Fatiha bile okumazlar,nasıl okusunlar okursam laikliğe ters düşer derler.Onuda bilmezler ya neyse.