3
Mart
2026
Salı
ANASAYFA

ERDOĞAN’IN POLİTİKASI ERMENİ SOYKIRIMININ KABULÜNÜ GETİRECEK

Ülkeleri yöneten üç tip lider vardır:


Birinci sınıfa girenler cesurdurlar. Fırsatları iyi değerlendirip, milletlerinin makus talihini yenmeye veya uluslar arası pastadaki payını büyütmeye çalışırlar. Dünyayla çatışmak pahasına bile olsa kendi milli menfaatlerini her şeyin üstünde tutarlar. Aynı pastada gözü olan dünyanın diğer ülkeleriyle çatışmaktan veya dünyayı tümüyle karşılarına almaktan korkmazlar. Arkalarında müthiş bir halk desteği ve kendilerine inanmış bürokratlar vardır. Günümüz liderleri arasında, Vladimir Putin, bu sınıfa güzel bir örnektir.


İkinci sınıflandırmaya tabi olan liderlerin, lider ruhlu olup olmamaları bir şeyi değiştirmez. Seçilmiş olmaları yeterlidir. Güçlü ülkelerinin planlı ve oturmuş devlet yapısını idare ederler. Aslında sadece “temsil” etmeleri kafidir. Devlet sistemi öyle planlıdır ki, liderin müdahale şansı da pek yoktur. Yönetimi, sınırlı olarak, kendi siyasi görüşleri çerçevesinde şekillendirebilirler. Ama temel değerler ve amaçlar hep aynı kalır ve hedefe daha önceden planlanmış olan şekilde yürünür. Planların her zaman mükemmel sonuçlar getirmesi beklenmese de, liderin kendi kafasına göre plan değiştirme şansı yoktur. ABD’nin tüm başkanları bu sınıfa girerler.


Üçüncü sınıflandırmaya tabi olan liderler ise, seçildikleri günden itibaren etliye sütlüye karışmazlar. Bağlılık duydukları egemen devletlerce önlerine konan kanunları çıkarıp, planları uygulamaya koyarlar. Böylece milli olmasa bile, göreceli olarak, şahsi istikballerini garanti altına almış olurlar. Daha çok mandacı zihniyete sahiptirler. Küreselleşmeye yaptıkları hizmete karşılık, dışarıdan aldıkları destekle, ülke kaynaklarını kendilerine ve yandaşlarına aktarırlar. Kahraman olmak adına kendi başlarına aldıkları maceraperest inisiyatiflerle ülkelerini felakete sürükleyebilirler.Gürcistan Cumhurbaşkanı Mikail Saakaşvili de, bazı özellikleriyle, bu sınıfa örnek olarak gösterilebilir.


* * * 


Bugün dünyada egemen ve güçlü olarak bilinen devletlerin geçmişlerine kısaca göz atmakta fayda var:


Amerika Birleşik Devletleri’nin tam anlamıyla bir devlet olması 1865’te sona eren “İç Savaş”la olmuştur. Yani ABD, sadece 144 yıllık bir devlettir.


Türkiye, I. Dünya Savaşı’ndan ve 26 Ağustos 1922’deki Büyük Taarruz’dan sonra bir daha topraklarında savaş yüzü görmezken; şimdi yine dünya gücü olarak karşımıza çıkan Almanya, Fransa, Japonya ve Rusya 1945’te sona eren II. Dünya Savaşına girmişlerdi. Savaş bittiğinde bu ülkelerde adeta taş üstünde taş kalmamıştı. Ekonomileri dibe vurmuş; fabrikalarıyla, insan, beyin ve iş güçleri savaşlarda telef olmuştu.


Bugün, Filistinli sivil halka karşı, sindirmek amaçlı, bilinçli olarak yürüttüğü acımasız katliamlarla ve insan hakları ihlalleriyle dünyayı meşgul eden İsrail’in kuruluşu ise bundan sadece 61 yıl önce, yani 1948 yılında olmuştur.


Bu milletlerin yoktan bir devlet kurarak dünyada söz sahibi olmaları veya yıkılan bir devleti kısa sürede yine dünya gücü haline getirmelerinin arkasındaki sır nedir?


Türk milleti ve “liderleri” bunu derinlemesine düşünmelidir!


* * *


Türkiye’nin, yukarıda saydığımız 1. sınıf liderler arasında sayılan Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilen bağımsızlık mücadelesindeki düşmanları, bugün, düşmanlıklarını muhafaza etmekle birlikte, başka sıfatlar altında yine etrafında gezinmektedirler.


Yeni bir Türk devletinin kurulmuş olduğu 1923 yılından Atatürk’ün öldüğü 1938 yılına kadar hızla sürdürülen bir “devletleşme” hareketinden sonra, “milli bir iç ve dış politika” oluşturma konusunda rehavete düşülmüştür.


Bugün gelinen noktada, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının menfaatinin, egemen devletlerin menfaatleriyle örtüştüğü gibi bir algılama ortaya çıkmaktadır ki, bu eşyanın tabiatına aykırıdır.


Kaynakları sınırlı olan bir dünyada, her millet ancak elinde tuttuğuyla veya başkasının elinden kaptığıyla ayakta kalabilme şansına sahiptir.


İyi-kötü işleyen devletinize egemen devletlerce müdahale edildiğinde başınıza gelenleri görmek için Irak’ın veya Filistin’in gösterilen yüzüne değil ama iç yüzüne bakmanız kafidir.


* * *


Ermeni diasporasının 1960 lardan beri bir Ermeni soykırımı tezi geliştirdiğini, bu tezi gündeme getirmek için terör de dahil olmak üzere her yolu denediğini, planlı olarak gittiklerini ve artık sonuç almak üzere olduklarını; Türkiye’nin bu konudaki istihbarat raporlarını bile dikkate almadığını ve ciddi bir karşı hazırlık yapmadığını daha önceden yazmıştık.


Sanıyoruz ki, Türkiye’nin bu konuda rahat hareket etmesinin sebebi, Ermeni soykırımı iddiaları ile mücadele konusunu tamamen İsrail’e bırakmasındandı!


İsrail bu işe zaten “gönüllü” olarak katılıyordu.


Çünkü İsrail, Birleşmiş Milletler tarafından soykırıma uğradığı resmen kabul edilen dünyadaki tek millet olan Musevilerin kurduğu bir ülkeydi.


Yahudiler, soykırıma uğramış bir millet olarak tanınmanın, ironik olarak, dünya üzerinde kendilerine sağlamış olduğu avantajların farkındaydılar ve bu avantajı, soykırıma uğradığı tescillenen bir başka milletle paylaşmaya hiç niyetleri yoktu.


Öte yandan, İran’ın ezeli ve ebedi düşmanlığına muhatap olan ve etrafı Araplarla çevrilmiş olan Filistin’deki “vaad edilmiş topraklarda” yeni bir devlet kurarak bu devleti yaşatmaya çalışan İsrail’in bu bölgede, Türkler’den (ve şimdi artık bağımsız devlet kurmaya doğru giden Kürtler’den) başka destek bulacağı ve stratejik ortaklık yaparak gerekirse “güveneceği” başka bir millet yoktu.

Ermenilerle Yahudiler arasında, Osmanlı tarihinden kaynaklanan bir “soğukluk” vardı. Yahudiler, Osmanlı’ya karşı ayaklanan ve ihanet içinde bulunan Ermeniler’e karşı Osmanlı’yı desteklemişti.

O yüzden de Ermeni diasporasının soykırım tezleri, bugüne kadar, başta ABD olmak üzere, dünyanın güçlü ülkelerinde, Yahudi lobilerinin duvarlarına toslamıştı.


Güçlü Ermeni lobisinin bastırdığı ABD Kongresi’nde, Türkiye, soykırım konusunda ne zaman sıkıştıysa, diğer yandan güçlü Yahudi lobileri devreye girmiş ve soykırım tasarıları rafa kaldırılmıştı.


* * *


Filistin’de İsrail’e karşı savaşan çeşitli örgütler var:


Bunlardan en güçlüleri, Arap destekli El Fetih, liderleri Yaser Arafat’ı kaybettikten sonra etkinliği azalan Filistin Kurtuluş Örgütü ve İran destekli Hamas.


Hatırlanacak olursa AKP Hükümeti, bundan birkaç yıl önce Hamas liderlerini Ankara’ya davet edip doğrudan irtibata geçerek, İsrail’le olan ilişkileri germişti. 


İsrail’in, Hamas’ın aralarındaki ateşkes süresi biter bitmez roketlerle topraklarına saldırdığını bahane ederek Gazze’ye saldırması üzerine, Başbakanımız Erdoğan, dindaşlarımıza yapılan bu haksızlığa isyan ederek, diplomatik üslubun da dışına çıkarak, bizlere yaptığı gibi, İsrail’i de bir güzel azarlayıverdi.


Aslında belki de bir yönden de haklıydı?


İsrail, terörü bahane ederek Hamas’a karşı düzenlediği saldırılarda, sivil halkın da ölüyor olmasına aldırmıyordu!


Ama bu mazeret, PKK terörüyle yıllardır mücadele eden bir ülkenin başbakanının, Hamas’a karşı yapıldığı ilan edilen bu saldırıları “kendimize karşı saygısızlık addederiz” şeklindeki açıklamasının talihsizliğini de ortadan kaldırmıyordu.


Sayın Başbakan; Suudi Arabistan, Lübnan, Ürdün gibi diğer Arap ülkeleri bile İsrail’i değil de Hamas’ı “barış sürecine zarar vermemesi konusunda” ikaz ederlerken, din kardeşliği ekseninde hesapsız hareket ederek, İsrail’i doğrudan karşısına almak suretiyle iki önemli sürece zarar verdiğini fark etmiyordu:


1- Türkiye’nin PKK ile haklı mücadelesindeki uluslar arası destek.


2- Ermeni diasporasının Obama’dan aldığı sözle Amerikan Kongresi’ne getireceği soykırım tasarısı.


Yıllardır süregelen basiretsizlikler ve ihmaller sonrasında maalesef işbirliğine muhtaç olduğumuz İsrail’in kendisini Hamas’la bir gören Türkiye’ye PKK konusunda destek vermesi artık onların insafına kalmıştır.


ABD Kongresi’nde Ermeni lobisine karşı arkamızda duracak bir Yahudi lobisini tekrar ikna etmek için kim bilir ne gibi yeni tavizler verilmek zorunda kalınacaktır?


Son söz: Keskin sirke küpüne zarar.

Feramuz Erdin
Yayın Tarihi : 4 Ocak 2009 Pazar 13:40:53
Güncelleme :6 Ocak 2009 Salı 14:48:14


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
kemal özkan IP: 85.105.182.xxx Tarih : 4.01.2009 18:41:40

yazıda katıldığım yelervar katılmadığım yerler var merak ettiğimse tekşey varsen bu tip liderlerden hangisinin peşinde koşanlardansın. ben anlamış olabilirim anlamayanlarda anlasın açıklarsan.


ramazan ışık IP: 88.226.253.xxx Tarih : 6.01.2009 13:21:32

hamdolsun filistin bizi teğet geçti.rte


corrector IP: 124.179.70.xxx Tarih : 5.01.2009 05:42:42

ben bir kac ornek de ben vereyim: Ispanya'nin tanimadigi Kosova'nin, dunyada 5.ci ulke olarak TC tarafindan taninmasinmasi da bu hukument zamaninda olmustur. ilginctir: ilk taniyan da Afganistan ve ikinci taniyan da Kosta Rika'dir!!! Azerbaycan, Kibris Rum Yönetimi, Romanya, Vietnam, Moldova, Slovakya ve Rusya tanimamistir. Diger bir konu: Kibris Rum Yönetimi'nin Avrupa Birligine girmesi icin onunde engel olarak duran uluslararasi hukuksal anlasmalarinin feshi de hukument zamaninda olmustur. bu, 1974 baris cikartmasindan sonra uluslararasi hukuk bazinda statuko (status quo)'nun refenrandum yolunun acilarak degistirilmesi ile saglanmistir. Bir baska mesele: Irak'a asker gondermeyerek Saddam sonrasi senaryolara "trene bakar" gibi bakmamizi saglayan da bu hukumettir. ote yandan, Afganistan'daki hali hazirda savasan askerlerimizin sayisini arttirmayi konusuyorlar simdi. hem de Afganistan'in Türkiye'den asker talebimiz olmadı demesine ragmen (kaynak cnnTürk). fakat unutmayalim her seyin nedeni ve mazereti de boldur. mesela: Pervez Muserref de ABD'nin yaninda yer almazsa ulkesinin bombalanarak "Tas Devri" ne dondurulecegi tehdidini almis (kaynak BBC). veya gercekten oyle olmustu. ve artik her ne sebeble oldu ise onlarin yaninda yer aldi. buyuk calkanti ve dalgalanmalar sonrasi yerine gecen Asif Ali Zerdari gecenlerde Hamit Karzai ile Turkiye'ye geldi. Sayin sadr-i memleketimiz Gul, bu liderleri, kendi ulkemizde teror son buldugu icin bu memleketler arasinda terorden kaynaklanan sorunlari cozmek icin bulusturdu. Sayin Vezir-i azamimiz Erdogan'da simdi orta dogu da Gazze icin diplomasi ataginda. Ingilizce bile bilmiyor. Hasimi Urdun Krali Huseyin'de cok diplomatik faaliyetlerde bulunmustur. hatta bu hususta nam salmistir. Ulkesi ABD' ile Free Trade Agreement (Acik Pazar Anlasmasi) 2001'e girmistir. 2010 yilinda tamamen gumruk vergileri kalkacaktir. belki yeni bir Guney Kore olamasina izin verilmese de bir cikar saglayacaktir. ancak komsulari da saglayacaktir. bu arada, bu hukumet derken, su sorulari da sorarim: sanki Baykal bunlardan farkli midir? veya olacaktir? veya olabilecektir? Ecevit, Demirel, Erbakan, Ciller, Yilmaz, Bahceli hic fark getirebilmisler midir? fark derken Ataturk gibi veya Lee Kwan Yee (Singapur) gibi belki 4.cu lider tipi diyebilecegimiz liderlerin yaptigi fevkelade devasal farklardan bahsetmiyorum. olanin korunmasi, savunulmasi, hic olmazsa asgari olarak gelistirilmesinden bahsediyorum.


Hacı Bilal ASLAN IP: 78.174.36.xxx Tarih : 7.01.2009 19:46:09

İsrail'in avukatlığını yapmak size düştü heralde.. Türkiye'nin PKK üzerinden masum halkı çoluk çocuk demeden katlettiğine ne zaman şahit oldunuz da hamas la pkk yı aynı kefeye koyuyorsunuz..


timsah IP: 78.169.234.xxx Tarih : 8.01.2009 23:21:11

öncelikle benm anlamadgım şu neden bu islam ülkeleri böyle aciz varlıklar gibi ülkeler oluyor ha demekki yanlış bir uygulamada n kaynaklanıyor şimdi herkes benm dinsiz oldugumu düşünücek hala laik degiliz de ondan mahalle baskısı toplum baskısı yok diyip kendmizi kandırıyoruz efektif düşünemiyoruz çünkü eminim yarın bri benm bu yazimi dinszlikle kınyıcak herneyse evet israilin yaptıgı katliamdır ama biz ermenileri tehcir(göç )ettirdik diye soykırım borozanları ötüyor .abi tamam da bu islam ülkeleri şeriata geldiginde yada kan davası veya başka bir cahillige gelgiginde onlardan üstün yoktur adam bi planlı olur öyle hamas gibi terör zibidileriyle ülke savunulmaz bazılarıda bunu kutsal sayıyo ülkeye ait bir tank yok ya neyse abd hiç bir zaman yıkılmıyıcaktı çünkü temellerini osmanlı gibi höşgörü ve dua üstüne kurmamişta ondan zavallı küçük aşik kızları diri diri yakarken iiyidi ama çocuklara yazık tabi israil adnnada filistin adına da utanç ve vahşet ilim ve fenin girmedigi yere kan ve göz yaşi hakim olur duayla türbeyle olmaz kendine sahip çık ey cesur atanın evlatları ilim aşkını yitirme yoksa sende o hale düşersin herkese teşekküler


Ali Yılmaz IP: 88.227.2.xxx Tarih : 7.01.2009 14:17:33

YÜCE TANRI İSRAİLİ VE TÜRKİYEMİ KORUSUN... TERORİST ARAPLAR VE FİLİSTİNLİLER 1.DÜNYA SAVASINDA ATALARIMIZI İHANETLE ORDUMUZU ASKERİMİZİ KATLETTİNİZ BUNUN BEDELİNİ ÖDÜYORSUNUZ ARAP HAYRANI FİLİSTİNLİ TERORİSTLERE ÜZÜLÜNLER SİZDE TARİH OKUYUN BU TERORİSTLERİN 1400 YILDIR TÜRK MİLLETİNE VE ARAP OLMAYAN MİLLETLERE YAPTIKLARI ZULÜMÜ İHANETİ YAĞMAYI ARAŞTIRIN ÖGRENİN.


Çağlar DEMİR IP: 88.244.220.xxx Tarih : 9.01.2009 01:54:40

Filistin`de yaşanan insanlık dramına kayıtsız kalmak olası değil ancak yazarın görüşlerine katılıyorum. Çünkü diğer arab ülkeleri bile bu kadar gürültü koparmıyosa biz adeta HAMAS`ın uluslararası sözcülüğüne neden soyunuyoruz.Hamas`ın sözcülüğüne soyunmak bizim ülke çıkarlarımıza neler kaybettirecek bunlar hesaplandı mı? Yazar bunları soruyor.Uluslararası plaotformda barışın tesisinde , bu DRAMIN sonlandırılmasında aktif rol almaya itiraz ettiğini sanmıyorum. O yüzden yazarı eleştirenlerin duygusal davrandığı kanaatindeyim.


SELIM SOYLU IP: 68.239.0.xxx Tarih : 5.01.2009 08:38:24

COK GUZEL KALEME ALINMIS BIR YAZI ANCAK FERAMUZ BEY ISRAIL IN TURKIYEYE MUHTAC OLDUGU KONULARA GIRMEMIS YANI TUM IPLER ISRAIL IN ELINDE OLAMAZ. BI KERE TOPRAGI YOK TARIMDAN - UCAKLARININ TATBIKAT YAPMASINA KADAR TURK TOPRAKLARI, GENLERIYLE OYNADIKLARI TOHUMLARDAN ASKERI MALZEMELERE KADAR URETTIKLERI PEK COK URUNLERI ICIN TURKIYE BUYUK BIR PAZAR. ABD DE YAHUDI LOBISININ SOZDE ERMENI SOYKIRIMINA KARSI GELMELERI FAYDALIDIR ANCAK ABD ULUSAL CIKARLARINA ZATEN BOYLE OLMAYAN BIR SOYKIRIMI KABUL ETMEK TERS DUSER. TURKYE ILE ABD CIKARLARI HER ZAMAN CAKISMASA DA IRAN VE RUSYA GIBI 2 BUYUK AMERIKAN DUSMANI VARKEN TURKIYE YE BU YANLISI YAPAMAZLAR. ABD DE YASAYAN BIR TURK OLARAK ACIKLIKLA IFADE EDIYORUM BURADAKI ERMNILER TURKLERDEN FAZLADIR ANCAK COK KALABALIK DEGILLER. YAHUDI SAYISI COK FAZLA VE ULKEYI YONLENDIRMEDE HER NE KADAR BUYUK PAYLARI DA OLSA YAHUDI AMERIKALILAR DA ARTIK ASIMILE OLUYORLAR ISRAILI VE YAHUDILIKLERINI UNUTUYORLAR NESILLER GECTIKCE AMERIKANLASIYORLAR


mehmet bayram IP: 81.213.233.xxx Tarih : 5.01.2009 20:43:03

sayın feramuz bey atalarımızın kanıyla sulanmış bu topraklardan hiçbir zaman hiçbir şekilde taviz vermeyeceğiz ab isterse kabul etmesin isterse filistin için israille olan ilişkilerimiz zarar görsün ordaki insanlar bizim insanlarımızdır bu gün oraya saldıran yarın bizede saldırır susmicaz sustukça sıra bizede gelecek bunu hiçbir zaman unutmayalım biz önce kendi içimizdeki iç sorunu halledelim dialoğmuzu güçlendirip TEK DEVLET TEK BAYRAK VE TEK MİLLET olalım birbirimizi karalayarak bir şey elde edemeyiz FİLİSTİN HALKI KADERİNE TERK EDİLEMEZ saygılar ''ADIYAMANLI MEMET''


kenan boz IP: 88.254.52.xxx Tarih : 7.01.2009 18:10:57

sayın ali yılmaz beyfendi 1 dünya savaşında osmanlı devletine araplar ve ingilizler ihanet etti ordaki savunmasız filistinli kardeşlerimiz değil her şeyden önce insanız filistin halkının ne suçu var sen ordaki masum insanlara müslüman insanlara üzülmüyorsan o zaman sen de osmanlının torunu değilsin torunuyumda deme


MUSTAFA DEDE IP: 78.174.52.xxx Tarih : 5.01.2009 14:56:52

gidişimiz hiç hayra alemet değil, recep tayyip erdoğan başımızda olduğu sürece gelecekten ümit beklemeye gerek yok. bugünkü politikaların cezasını en geç 50 yıl sonra çekeceğiz, akp şakşakçıları da bunu görecekler ama çok geç olacak. Yine de umarım ki akp herşeyi doğru yapıyordur, gelecekte daha güçlü ve huzurlu bir ülke olacağızdır, bizim bilmediğimiz, anlayamadığımız bişeyler vardır da o yuzden bu yorumu yapıyorumdur.


vatandaş IP: 88.235.170.xxx Tarih : 8.01.2009 21:22:28

Savaşın savunulacak hiç bir zaman, hiçbir şekli yoktur. Savaş din, devlet,ırk, kadın, çocuk, yaşlı yada genç ayırmaz. Elbetteki bir çocuğun bırakın öldüğünü, düşüp küçü bir yara aldığını bile görmek dayanılmazdır. Türkiye Devlet'i öyle bir tutum sergilemelidir ki, bu iki devleti orta noktaya getirmelidir. Türkiye'nin iki devlete yada İsrail ve Arap Dünyasına ihtiyacı vardır. Evet Arapların Osmanlı'ya ihaneti bilinmektedir. Ama eline her fırsat geçiren devlet aynı şeyi yapar. İsrail'de, Rusya'da, ABD'de aynı şeyi yapacaktır. Burada Türkiye Devleti'nin fevri ve duygusal değil devlet mantığına, çıkarına uygun davranması gerekmektedir. Bu erişkin erkek diyaloglarına acemi devletler katılır. Vatandaşlara bıraksak belkide yüzbinler filistine savaşmaya gidecektir fakat devlet brey değildir, devlet milletinin çıkarlarını korumak içi rasyonel davranmalıdır. Bunu şuna da benzetebiliriz. Bir yeri koruyan insanlar vardır. Bazıları olay çıkaranları, olay mekanında vurup, kırıp etkisiz hale getirir. Diğeri ise önce dışarı çıkartır, sakinleştirir, olay sürerse gereğin dışarıda bekler. Yani önce tehlikeyi uzaklaştırı sonra doğru zamanı kovalar. Türkiye gibi stratejik konumu son derece yüksek olan bir ülke tüm komşularını memnun etmekle yükümlüdür. Taviz anlamında değil. İsrail bize lobilerde lazımdır, Arap alemi ekonomide lazımdır, Rusya stratejik askeri kuvvet olarak lazımdır. Bunları hoş tutmak bize zaman kazandıracak ve belkide bağımlılklarımızdan kurtaracaktır. Kiminin parası, kiminin dostu. Zannediyorum Sayın Erdin'de aynı şeyleri anlatmıştır.


YAZARINI TANI IP: 88.247.86.xxx Tarih : 6.01.2009 15:41:29

.Yazarımızın değil İsrail'e, tüm zalimlere olan tavrı yazılarından apaçık bellidir.Diğer yazılarını da okursanız,sitemi,Irak'ta veya diğer ülkelerde yıllardır Müslümanlara yapılanlara seyirci kalınıp da yerel seçimler öncesi,Gazzede yaşananların fırsat bilinerek, dini hamaset duygularının kabartılmasına ve bilinçsiz politikalar takip edilerek yine bu milletin masadan zararla kalkmasınadır. Tehditkar yorumlar yazmadan önce Feramuz Bey'in Kenthaber arşivindeki eski yazılarını okumanızı tavsiye ederim.O zaman belki utanırsınız!


kenan boz IP: 81.213.233.xxx Tarih : 5.01.2009 20:51:20

erdoğan'ın politikası ermeni soykırımının kabulünü getircekmiş peki yaa israilin yaptığı ne??? ordaki insanları vurarak öldürerek mi çoğaltmak olacak bu soykırım değil mi bu katletmek değil mi dünyanın gözü önünde lütfen kandırmayalım ve uyutmayalım birbirimizi birleşmiş milletler bile buna kulak tıkıyor dünya kulak tıkıyor hiç kimse bize ermeni soykırımınıda kabul ettirmez lütfen doğru yazalım ve gerçekeleri görelim


Mustafa Karadaglı IP: 78.171.235.xxx Tarih : 8.01.2009 11:23:06

hamasda aynı pkk da...türkiye de bircok kez sivil halktan coluk cocuk öldürdü,israilde..12 eylülde TİT tarafından kürt sivillere yapilan katliamları hepimiz biliyoruz.ama bunlar savasın gerekleri her savaşta sivil ölüm kacınılmaz!bana sivil halkın ölmediği bir savas söyleyin,yok....


MUSTAFA DEDE IP: 78.174.52.xxx Tarih : 6.01.2009 16:25:07

feramuz bey yazınız son derece doğru ve yerinde yazılmış, her ne kadar çatlak sesler çıksa da tam gediğine oturtulmuş bir yazı. bu yazıya muhalif yorum yapan arkadaslarımın düşüncelerini anlayamıyorum. tabiki hepimiz filistinin yanındayız israile karşıyız ama ülkelerarası ilişkilerde yarını da düşünmek gerekir.hepimizin müslümanız ve filistinin yanındayız lutfen akıllıca düşünelim anlık düşüncelere göre yorum yapmayalım.


erkan atakan IP: 92.115.28.xxx Tarih : 4.01.2009 14:40:59

SAYIN FERAMUZ BEY YAZINIZ HAKKINDA SIZE TESEKKUR EDERIM
COK AYDINLATICI OLMUS, OYLE OLMUS KI AKP'NIN LAMBASI BILE 
BUNUN YANINDA SONUK KALIR.AMA SIZIN TARIHTEN VERDIGINIZ 
ORNEKLERIN YANINDA BIR ZAMANLAR {70 LERDE} TURKIYEDE 
DEVRIM YAPMAK ICIN FILISTIN KAMPLARINDA YETISEN 
KENDINLERINE DEVRIMCI DIYE TANIMLAYANLARIN 
BURADAKI HAMAS GIBI LIDERLER TARAFINDAN 
YETISTIRILDIKLERINI UNUTTUNUZMU?


Hakan Çakır IP: 88.231.230.xxx Tarih : 4.01.2009 17:46:12

Feramuz Bey, gerçekten çok güzel bir konuya değinmişsiniz; sizi bütün yüreğimle kutluyorum. Bizler ve tabiki de sayın başbakan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarıyız. Bu yüzden öncelikle Türkiye'nin menfaatlerini düşünmeliyiz. Ben demiyorum ki yanıbaşımızda bir katliam söz konusu iken gözlerimizi kapayıp görmezden gelelim. Ancak tarihten de ibret alınacağı üzere din kardeşliği de bir yere kadar. Azıcık tarih bilgisi olanlar, Filistin aşiretlerinin İngilizlerle birlik olup Osmanlı askerlerini arkadan vurduklarını anımsayacaklardır. Elhamdülillah hepimiz müslümanız. Ama müslümanız demeyle müslüman olunmuyor. Müslüman dediğin önce kendi vatanını düşünür. Filistin'de yaşananlar sonrasında, tüm Türkiye'nin ayağa kalkışı hem sevindirici, hem de üzücü bir durumdur. Neden mi? Sevindiricidir, çünkü insanlarımız yaşanan bu insanlık dramına sessiz kalmıyorlar; üzücüdür, çünkü insanlarımız kendi şehitlerine aynı tepkiyi vermiyorlar. Tamam, tabiki kardeşlerimize destek vereceğiz. Bırakın din kardeşliğini, nihayetinde hepimiz insanız ve insan olmanın getirdiği bazı sorumluluklar vardır. Ancak daha önce de belirttiğim gibi, öncelikle kendi menfaatlerimizi düşünmeliyiz. Eğer böyle yapmazsak, Allah göstermesin yarın bir bakmışsınız Filistin'in yaşadıklarını bizler yaşıyoruz. Bir tepki koyacaksak bunun güzel yolları var. Türkiye'de musevilik dinine mensup vatandaşlarımız var. Ve bunların bir çoğu zengin insanlar, söz sahibi insanlar. Bence sokaklara dökülüp, İsrail bayraklarını yakmaktansa onları devreye sokabiliriz. Unutmayalım ki bayrak bir milletin namusu, şerefidir. Bayrak İsrail vatandaşlarının hepsini temsil eder. Ve ben inanıyorum ki İsrail'de bu duruma üzülen yahudiler muhakkak vardır. Ama sen kalkıp o bayrağı yakarsan, vicdanı olan İsrail vatandaşlarını ve hatta dünya üzerindeki bütün yahudileri de karşına alırsın ki bu hiç de iyi bir şey olmaz. O yüzden bizi birinci derece ilgilendirmeyen konularda daha dikkatli davranmalıyız.


İŞTE YAZININ GERÇRKLERİ IP: 88.249.56.xxx Tarih : 6.01.2009 18:21:30

yazarımızdan alıntılar: "Aslında belki de bir yönden de haklıydı?" (İSRAİLİN SALDIRISI İÇİN SÖYLÜYOR) "Ama bu mazeret, PKK terörüyle yıllardır mücadele eden bir ülkenin başbakanının, Hamas’a karşı yapıldığı ilan edilen bu saldırıları “kendimize karşı saygısızlık addederiz” şeklindeki açıklamasının talihsizliğini de ortadan kaldırmıyordu." (FİLİSTİNLİLERE DESTEĞİ TALİHSİZLİK OLARAK İFADE EDİYOR) "1- Türkiye’nin PKK ile haklı mücadelesindeki uluslar arası destek. 2- Ermeni diasporasının Obama’dan aldığı sözle Amerikan Kongresi’ne getireceği soykırım tasarısı. " (BUNLARLA TÜRKİYEYİ TEHDİT EDİYOR)


tunç abay IP: 88.232.194.xxx Tarih : 5.01.2009 22:15:15

devlet adamı değil.tamamen duygusal takılıyor.ama gel gör ki başbakan ve koskoca T.C Yİ temsil ediyor.iran ve israil düellesunda iran ve israilden çok ses veriyor.araplarda bayılıyor.akan kan durur inşallah olan masum sivillere oluyor hep böyle ne acıkı!


eyüp IP: 88.249.56.xxx Tarih : 6.01.2009 13:58:26

FERAMUZ BEY hamasla pkk yı aynı kefeye koymuşsunuz. pkk hamas farklarından en büyüğü PKK siyasi bir hareket haline gelip seçim kazanmadı fakat hamas halkın desteğiyle seçim kazandı.hamas ateşkes istiyordu. şartı ise 2 senedir süren 1,5 milyon insana zalimce uygulanan AMBARGOydu. fakat israilin niyeti bağcıyı dövmek olunca bebek, kadın, yaşlı demeden fosfor,misket,salkım bombalarıyla kan saçtı.şimdi siz diyorsunuz ki EY TÜRKİYE EY TAYYİP HAMASTAN BÜYÜK AVRUPA AMERİKA İSRAİL VAR , AMAN FAZLA BAĞIRMA USLU USLU OTUR SENİNDE BAŞINA BİR ŞEYLER GETİRİRLER.UNUTMA EY YAZAR BEY ONLARIN HEPSİNDEN BÜYÜK ALLAH VAR.İSRAİLE DESTEĞİNE DEVAM ET. .


ekrem kavak IP: 62.178.8.xxx Tarih : 5.01.2009 00:58:22

BENIM DÜSÜNCELERIMI (SAYIN ÜMIT AYDOGDU BEY EFENDI VE AHMET DURSUN KAYA BEY EFENDI) COK GÜZEL SEKILDE YORUMLAMIS BU KISILERI TEBRIK EDIYORUM, HERZAMANDA FILISTIN HALKININ ARKASINDAYIZ, VE BASBAKANIMIZINDA SONUNA KADAR ARKASINDAYIZ, YABDIGI SEYLERDE COK DOGRU BENCE, SAYGILAR VIYANA DAN


Sukru Arslan IP: 82.231.126.xxx Tarih : 4.01.2009 18:17:01

Din insanlari kardeslige degil, sadece dusunce birligine goturur. Sayet oyle olsaydi, 2. dunya savasinda Hristiyan dininden olanlar 40 milyon dindasini oldurmezdi, Ortacag Avrupa'sinda yuz yil savaslari olmazdi, Osmanli Ortadogu'daki topraklarini Islam saldirisina terketmez ve "Yemen" turkusunu hala soyluyor olmazdik. Oyleyse, kardesligin asil sebebi ayni devletten ve milletten olmaktir. Yanilmiyorsam, "millet" taniminin icinde "din" unsuru yoktur. Bence, dinin cikari degil, ulkenin cikari onde gelmelidir.


Ahmet Dursun KAYA IP: 88.224.118.xxx Tarih : 4.01.2009 21:15:16

Feramuz bey, güzel yazmışsınızda, insanların kafalarını karıştırarak gerçekleri gizlemeye çalışanız hiç şık olmamış. Yaw kardeşim başbakan o sözü neden kullandı onuda söylesenya, Olmert  bikaç gün önce Türkiye'ye gelip te , hiç bişey yokmuş gibi davranıp, sonra da Gazze'ye saldırması, Türkiye'ye saygısızlık değilmi. Resmen bizimle yani Türkiye ile dalga geçer gibi. İşte çok değerli başbakanımız bu yüzden o sözü söyledi. Lütfen sadece işinize gelen yerleri yazmayın, dosdoğru olun... Ayrıca sayın Başbakanımızı kutluyorum , bu tür olaylarda dimdik dumasını ve lafı gediğine koymasını gayet güzel başarıyor...


yaşar AKPINAR IP: 88.251.196.xxx Tarih : 4.01.2009 18:27:24

aynen katılıyorum yurü kım tutar seni erdoğan amca yasar AKPINAR İDİL şırnak güzel OVA


Ümit Aydogdu IP: 88.66.172.xxx Tarih : 4.01.2009 17:21:24

ÖNCE TÜM TÜRK HALKINA VE TÜM ISLAM ALEMINE GECMIS OLSUN 
DIYORUM VE EKLIYORUM SAYIN FERAMUZ ERDIN BEY, HEP 
UZUN UZUN YAZMISSINIZ GÜZEL, AMA BU KADAR UZUN YAZIPTA 
KAFA KARISTIRIP BIZ OSMANLI COCUKLARI VE BÜYÜK TÜRK
 MiLLETiNIN CESARETINI KIRMAYA CALISACAGINIZA KISA VE ÖZ 
YAZARAK BIZLERI DAHA GÜZEL BIR SEKILDE AYDINLATABILIRDINIZ,
VE SURADAN SUNU CIKARIYORUMKI AYNI OLAY BIZLERINDE BASINA 
GELMIS OLSA,KI BUNA IMKAN VE IHTIMAL YOKTUR VE OLMAYACAKTIR DA,BIZIMDE MAHSUM COCUKLARIMIZ, KADINLARIMIZ, YASLILARIMIZ, 
ANALARIMIZ, BABALARIMIZ, KARDESLERIMIZDE,ACIMASIZ BIR SEKILDE KATLEDILSELER COKMU HOSUNUZA GIDECEK? AMA SAKIN 
UNUTMAYAYALIM KI BIZLER OSMANLI COCUKLARI VE BÜYÜK 
TÜRK MILLETI OLARAK DÜNYANIN HIC BIR ÜLKESINDEN, HICBIR 
ZAMAN VE HIC BIR SEKILDE,EN KÜCÜGÜMÜZDEN EN BÜYÜGÜMÜZE 
KADAR,NE KORKTUK NEDE KORKACAGIZ,VE BÖYLE ZALIMLERIN 
KARSISINDA HER ZAMAN ICIN YIKILMADAN DIMDIK AYAKTA DURDUGUMUZU VEDE DURACAGIMIZI BÜTÜN DÜNYA BILMELIDIR,VE BILIYORLARDA,
BU GÜC VE BÜYÜK CESARET BÜYÜK ATATÜRKÜMÜZÜN DE DEDIGI 
GIBI BIZIM DAMARLARIMIZDA AKAN KANDA MEVCUTTUR,SIZLERIN 
BÖYLE YAZMIS OLDUGU YAZILARLA,KUSURA BAKMAYIN AMA BIZIM 
GÜCÜMÜZ NE TÜKENIR NEDE CESARETIMIZ KIRILIR,NASIL BIR 
ISRAIL BÜTÜN MÜSLÜMAN ÜLKELERININ TAM ORTASINDA TEK BASINA 
ISTEDIGI HER SEYI YAPABILIYORSA,YINEDE KUSURA BAKMAYIN AMA 
BIZ MILLET OLARAK BIN ISRAIL YAPARIZ,YETERKI KANIMIZA VE CANIMIZA 
VEDE NAMUSUMUZA BIR LEKE GELMESIN DIYOR SÖZÜMÜ BITIRMEK ISTIYORUM, VE TÜM DÜYA ALEMINE TEKRAR GECMIS OLSUN DIYORUM SAYGILAR ÜMIT.


Hekimoğlu IP: 213.172.69.xxx Tarih : 6.01.2009 08:57:46

İki hüsusa tokunmak isterim. 1) SAYIN ERDOĞANIN SON AÇIKLAMALARI DEVLET ÇIKARLARINA DEYİL, YAKLAŞAN YEREL SEÇİMLERE HESABLANMIŞ. YANİ, İSRAİLE KARŞI AÇIKLAMALARIN HEDEFİ TÜRKİYEDEKİ DİNİ GÖRÜŞLÜ SEÇMEN KÜTLESİDİR. O BAKIMDAN İSRAİL BU AÇIKLAMALARDAN KESİNLİKLE NARAHAT DEYİL, BU AÇIKLAMALAR ERDOĞAN HÜKUMETİ KİBİ BİR YANDAŞIN ÖMRÜNÜ BİR AZ DAHA UZADIRSA, İSRAİL BUNDAN BETERİNİ EŞİTMEYE DE HAZIR. "BİZE KIŞKIRARAK İKTİDARDA KALMAĞI BAŞARIRSANSA, NE KADAR İSTERSEN KIŞKIR. SEÇİMLERDEN SONRA BİR YOL TAPIB DA BARIŞIRIZ, TEKİ SEN SEÇİMLERİ KAZAN" 2) "ERMENİ SOYKIRIMI" YALANLARINA KARŞI MÜCADİLENİ KENDİMİZ APARMAYIB DA, BAŞQA DEVLETİN (VE MİLLETİN) İXTİYARINA VERERİKSE, SONDA OLAN DA BU OLUR. İSRAİL DEVLET ÇIKARLARINI BEHANE EDİP DE SİVİL HALKA SOYKIRIM YAPMAKDAN ÇEKİNMİYOR, BİZ İSE PKK-YA KARŞI MÜCADİLEDE BİLE DIŞARIDAN DESTEK UMMAKDAYIK. 3) SAYIN FERAMUZ BEYİN TEZLERİ ÇOK DEYERLİ, SÖYLEDİKLERİ DE GERÇEK, AMA BU GERÇEKLİYİN NEREDEN KAYNAKLANDIĞINI SÖYLEMİYOR - TÜRKİYANIN DIŞ POLİTİKASI YANLIŞ HESABLAR ÜZERİNDE KURULMUŞ, BU POLİTİKA KÖKÜNDEN DEYİŞMEDİKCE, BU TÜR ZORLU DURUMLARLA HEP KARŞILAŞACAĞIZ.


Mustafa Karadaglı IP: 85.107.211.xxx Tarih : 6.01.2009 20:53:00

terörün her türlüsüne lanet olsun! hamasada pkk yada...


yalçın ersoylu IP: 78.163.133.xxx Tarih : 6.01.2009 00:25:46

Bu nasıl bir yazı nasıl bir yorum ki zulme karşı sesimizi cıkarmayalım.İsraile neden muhtaç olacakmışız.Devletler birbirleriyle anlaşmaları olacak tabiki bu çıkar ilişkiidir.Ama tüm dünyanın gözü önünde yapılan bir zulume kulağımızı tıkamak müslümanlığa yakışmaz.O zulüme ortak olmamak için elimizden gelen herşeyi yapmaıyız,bu sözle bile olsa.Biz kendimizi aşğılık kompleksinden kurtarıp bağımsız güçlü onurlu ve şerefli bir devlet olduğumuzun kanısına ne zaman varacağız.Feramuz Bey in bu görüşlerini şiddetle kabul etmiyorum.Biz mazlumu koruyan ve onun yar ve yardımcısı olan bir milletiz.İsrail gibi müslüman kanları üzerine kurulmuş bir devlete muhtaç olamayız kendinize gelinnnn.