19
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

KILAVUZU KARGA OLANIN…

Hatırlayacaksınız; bir yazımızda Güneydoğu’da PKK teröristleri ile Mehmetçik arasında zaman zaman karşılıklı telsiz konuşmaları yapıldığını; bu konuşmalardaki değişmez telsiz çağrı kodlarının Mehmetçik için “Mehmet”, teröristler için de “karga” olduğunu anlatmıştık.

O günün dağdaki “kargaları” çıkarılan çeşitli aflar sayesinde bugün artık şehirlerde…

Bu kanlı örgütü kurarak, yaptırdığı eylemlerle Türkiye’nin 30 yılını tek kelimeyle karartan “kargabaşı” ise cezasını çekmek üzere kapatıldığı İmralı cezaevinde!

* * *

PKK’nın temsil edilemediği her yerde, bugün artık adeta yasal uzantısı olarak hareket eden DTP’yi görmek mümkün.

Her ne kadar adında “demokratik” kelimesi olsa da, Demokratik Toplum Partisi’nin, amaca ulaşmak için terörizmi ve kan dökmeyi de mubah olarak gördüğünü bugüne kadarki eylem ve söylemlerinden çıkarmak o kadar da zor olmasa gerektir?

DTP, bu yüzden Anayasa Mahkemesi’nde açılmış olan bir dava ile de karşı karşıyadır.

* * *

Dün Öcalan’ın yakalanışının yıldönümü olduğu için, ülkemizin çeşitli yerlerinde çeşitli gösteriler yapıldı.

Korsan gösteriler ve kepenk kapama olayları yaşandı.

Türkiye’de bazı sokaklar ve semtler adeta bir yangın ve matem yeri havasına bürünmüştü.

Hakkari, Şırnak, Mardin, Batman, Siirt, Mersin ve İstanbul’da olaylar çıktı, molotoflar atıldı.

Mersin’de bir şahıs, o kadar kinlenmiş ki; arabasını görevli Çevik Kuvvet polislerinin üzerine sürdü ve bir polisi yaraladı.

Diyarbakır’da ise adeta savaş vardı.

Bölücübaşı lehine gösteri yapan göstericileri polisin elinden kurtarmak için orada olduğu anlaşılan DTP Milletvekili Aysel Tuğluk, kendisine cevap veren polis müdürünün üzerine yürümeye bile kalktı.

İroniye bakın ki; bölücülük propagandası yapanları koruyup kollamak için orada bulunan Tuğluk, kameralara yansıdığı kadarıyla, Türkiye Cumhuriyeti Milletvekili olması sebebiyle polis müdürünün kendisine saygılı davranması gerektiğini haykırıyordu!

* * *

Öcalan’ın yakalanmasını protesto eden gurupların çıkardığı ve DTP’li milletvekilleri, belediye başkanları ve siyasetçilerin desteklediği (veya düzenlediği) olaylarla Türkiye bir anda savaş yerine döndü.

Yani; hapiste bile olsa, Öcalan’ın Türkiye üzerindeki “kara gölgesi” hala kalkmamıştı!

Güneydoğulu esnaf örgüt korkusundan dolayı bu kriz ortamında bile kepenk açamamış, Cumartesi gününü siftah yapamadan geçirmişti.

* * *

Devletin, kendi topraklarımız üzerinde PKK otoritesine izin verebilmesi başlı başına bir yazı konusu olduğundan, bu konuyu başka bir zaman işleyeceğiz.

Bununla birlikte, tüm Türkiye çapında olaylara (gönüllü olarak) katılanların sayısı nereden baksanız bin veya iki bini geçmez.

Bizim asıl anlayamadığımız; kendisini Kürt olarak nitelendiren onca siyasetçi, sendikacı, işadamı ve hatta akademisyenin Abdullah Öcalan gibi eli kanlı bir şahsı lider olarak kabul etmeleri ve ona kayıtsız şartsız biat etmeleridir!

* * *

Elleri kanlı bir terör örgütü lideri olan Abdullah Öcalan’ın “barış” yüzünden çile çektiğini ve bu yüzden cezaevlerinde çürüdüğünü düşünmek için ancak ahmak olmak gerekir!

Kürt kimliğinin arkasına sığınarak katliamlar yapan ve Güneydoğu Anadolu’da bir “korku imparatorluğu” kuran Abdullah Öcalan’ın etki alanı küçük ve sınırlı olmasına rağmen, taraftarlarının çıkardığı gürültü gündemi uzun süre meşgul edebilmektedir.

Ağzını açtığında “Evet, şimdi adam gibi bir laf edecek herhalde?” diye bir beklentiye girdiğiniz alımlı çalımlı görünümlü DTP’li siyasetçiler bile hapisteki liderlerinin söz ve fikirlerini tekrar etmekten başka bir şey yap(a)mamaktadırlar.

Anlaşılan o ki; tüm bu gösterilerin amacı, kanlı ellerini Kürtlerin de sırtından çekmeyen Abdullah Öcalan’ın “Kürt halkının lideri” olarak tanınmasını sağlamaya çalışmaktır.


* * *

Oysa ki Kürt soylu vatandaşlarımızın ezici bir çoğunluğu, Türkiye Cumhuriyeti’ne gönülden bağlı oldukları gibi; sorunların çözümünde terörü bir çare olarak görme düşüncesine en az yıldızlar kadar uzaktırlar.

Devletlerine ve dinlerine bağlı olarak yaşayan bu insanların, Marksist Leninist çizgideki bir terör hareketini destekleyeceklerini düşünmek için çok geniş bir hayal gücüne sahip olmak gerekmektedir.

Peki o halde okumuş, yazmış ve güngörmüş olarak nitelendirilen bazı “aydınların” elleri kanlı bir katile kayıtsız şartsız biat etmeleri ve onun “bayrağını taşımaları” neye hizmet etmektedir?

Cevabı çok basit:

Devletiyle en ufak bir sorunu olmadan kendi halinde yaşayan ve sadece ekmeğinin peşinde olan bu insanların kafasını karıştırmaya!

Yoksa, Öcalan’ın bir gün affedilip de “Kürt halkının lideri bir milletvekili” olarak Millet Meclisi’ne gireceğine kendisinden ve yalakalarından başka hiç kimse inanmıyordur herhalde?
 

Feramuz ERDİN
Yayın Tarihi : 15 Şubat 2009 Pazar 20:55:43
Güncelleme :16 Şubat 2009 Pazartesi 17:20:44


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
furkan IP: 211.38.22.xxx Tarih : 16.02.2009 10:40:55

Turkiye cumhuriyeti anayasasinin  seffaf olmasi gerektigini soyleyip bunun uzerinde calismalar yapip dururlar .biz turklerde gercekten kafa calismiyor .dunyada turk anayasasindan daha seffaf olan anayasami var acaba.meclisimizde onlarca terorist sokaklarimizda surusuyle ihanet eden hainler .aydin diye gecinip turkiyeyi cikmaza sokmaya calisan  insanlar.binlerce insanimizin olmesine sebep olan katil ocalanin bile asilmamasi icin degistirilmis anayasa.turkiye cumhuriyetine her turlu kallesligi yapan o halde bile turkiye cumhuriyetinden maas alan insanlar .kendisini devletten bile guclu goren ve yalan yanlislarla  halki kandirmaya istedikleri her seyi yanlis yolarla bile halkin gozun icine soka soka  halki cahillestirmeye calisan medya .turkiyede rahat rahat  bu yaptiklarini yapmaya devam etikleri surece turkiyenin sorunlari bitmez butun turk kardeslerime sesleniyorum turkiyeyi sevenlerle beraber yasayabiliriz ancak turkiyeyi sevmeyen kalleslik yapanlarla değil...


çömçe IP: 78.170.15.xxx Tarih : 18.02.2009 21:53:58

sayın; aysel tugluk vallahi helal olsun o emniyet müd.yardımcısına senin uslubunla sana cevap vermedi yok efendim ben sorumlu degim falan arkanızda gezenler devleten üstünmü devletin güçleri 2 dakikada yeri yerinden oynatır ülkede  bu devlet kaos istemiyorsa  bu devlete saygı lütfen peşinizde gezenlerden sorumlu degilseniz devlet vatanın bütünlü için gereken müdahaleyi yapacak kadar güçlüdür kimsenin kuşkusu olmasın


furkan IP: 123.212.21.xxx Tarih : 18.02.2009 10:39:50

hakem ammada zirvalamissin senin derdin ne acik acik neden soyleyemiyorsun senin gibilerin hepsinin dusuncesi  kurt devleti kurmak yoksa ozgurlukmus hakmis hukukmus esitlikmis hepsi palavra.anadoluya Turk milleti kendi gelmistir  Turkler vatan ugruna savasirken o zamanlarda kurt  ismi dahi yoktu kurt yoktu o zamanlarda  ne atip tutuyorsun senin anlattiklarina sen bile inanmiyorsun ama  kendin gibi bazilarini kandirabilecegini saniyorsun.yakin bi tarihe kadar tuyrkiyede fazla kurtte yoktu ne zamanki turgut ozalin hatasi oldu  saddamdan kacan kurtlere yardim etti ulkeye aldi ondan sonra basimiza gelmedik kalmadi sizlere degil yardim etmek ulkeden uzaklastirmak lazim  yoksa sizlerin kallesliklerine maruz kalmaya devam edicek  BUYUK TURK MILLETI Turk kimligi tasiyipta ne mutlu bu ulkede yasamak diyemiyorsan defol git degil sizlere devlet kurdurmak bir karis toprak veren namerttir.ha bu arada  atip tutuyorsunuz kurt nufusu %40 filan diye kurt nufusu tami tamamina 10 milyondur .ben Turkum NE MUTLU TURKUM DIYENE derim sende kurtsun sende ne mutlu kurdum diyene de sana neden dedin diyenmi var boluculuk yapmayin teroristlik yapmayin bu ulkeye zarar vermeye calismayin  rahat rahat yasayin devlet kurma hayallerini Turkiye sinirlari disina tasiyin yoksa  vay halinize....


nihat toparlı IP: 88.229.191.xxx Tarih : 17.02.2009 04:32:37

haberi okudum ayrıca butun yorum yapan arkadaşların yorumlarını dikkatlice okudum.ve gene şu kanaate vardım sıfır artı sıfır elde var sıfır,evet türklerde kürtlerde bu olanlardan rahatsız iki tarafta bir birini suçluyor oysaki gercek suçlulardan kimse bahsetmiyor asıl hatayı asıl çözumsuzlugu orda yapmıyormuyuz arkadaşlar,butun türkler iyi bütün kurtler kötu diyebilirmiyiz mantıklı olanlar diyemez haliyle biz birbirimizi suçlayacagımıza gercek suçluları bulup cezalandıralım bu guzelim vatanı gün gelmiş omuz omuza vererek gavurlara karşı savunmuşuz ve bence gene savunuruz,yeterki düşmanımızı tanıyalım bu yapılan kötuluklerin sorumlusu her ne kadar abdullah öçalansa,bir o kadar terör örgutune yardım yataklık bilgi sızdıran sırf kendi menfeatleri için körpecik çoçuklarımızın ölumune sebeb olan sozde türkiyeli milliyetçi gecinen,canavarlarıda bulup hesap sormamız gerekir die düşünuyorum yoksa bu kan gercekten bitmez kan emiciler bitirtmez bu kesin,bunun içindirki lutfen ne olur birbirimizi suçlamadan ırkçılık yapmadan birbirimizi hor görmeden,bu kanı biz varandaşlar kendi aramızda bitirmeye calışalım,bütun turkiyede yaşayan kardeşlerime saygılarımı sunarım


selcuk gündüz IP: 92.227.29.xxx Tarih : 18.02.2009 17:38:51

Arkadaslar birakalim birbirimize tas atmayi,bir an önce bu sorunlari halletmek icin careler ve fikirler üretelim.Bu zamana kadar hep böyle yanlis isler oldu,bundan sonrada olmasin,evlatlarimiz ve kaldirimda yürüyen eslerimiz ölmesin. terör insan ayirmiyor,bir gün bizlerede bulasabilir.önemli olan bundan sonra ne yapmali buna bir care aramaliyiz.Sonucta hepimiz din kardesiyiz.ayni suyu icip ayni havayi tenefus ediyoruz neyi paylasamiyoruz o güzelim ülke her yönü ile hepimize yeter.o memleketin degerini insan gürbette yasayinca anliyor.Lütfen aklimizi basimiza toparlayalim,yoksa bunun bedelini cocuklarimiz veya torunlarimiz öder.Her sey güzel türkiyemiz icin olsun.saygilar


hakem IP: 85.110.56.xxx Tarih : 17.02.2009 11:56:39

Sn.Feramuz bey kendi düşüncelerini  insanlara ve topluma kabul etmekte ısrar ediyor.Herkes düşüncesinde serbesttir.Kimse Freamuz bey gibi düşünmek zorunda değil.Buradaki yazısı tamamıyle taraflı ve ırkçı bir söylem içermektedir.Zaten konun başlığında kendi ırkçılığını beli etmiştir.Ne demek kılavuzu karga olanın burnu bo ..tan çıkmaz,bu ne aşağılık ,bu ne ne demek ya,kimse senin gibi düşünmek zorunda değil.Sen Türkeşi alkışlarken bazılarıda elbette öcalanı alkışlayacaklar.Açıkça türk milliyetçiliğini ve ırkçılığnı yapıyorsun.Mhp nin türkeşin zamanında dediği sözler hala bu halkın hafızasında .Sorun öcalanın tutuklanması olsun bimem ne olursa olsun kimse bu şekilde insanları aşolayamaz hakaret edemez bu lafı sana iade ediyorum.Gerçi senin gibi zihniyetler bu bo... yedirme işinde uzmanlaşmışlar,hatırlarsanız 1994 yılarında Cizrede bir gurup insanlara bazı askerler tarafından zorla bo.. yedirilmişti,galiba feramuz bey ona güvenerek hareket ediyor.İşte sizin bo.. yedirdiğiniz yada laik gördüğünüz insanlar bugün meydanlarda kırılan onurlarının,yapılan haksızlıkların,inkarların,yok saydıklarınız varlıklarının ,ermeni dölü dediğiniz sözlerin hesaplarını soruyorlar.Kart kurt,cart,curt dediniz,dağ türkleri dediniz,bu halkı hor gördünüz,aşağıladınız,şimdi bu meydanlardaki insanların zamanın hesaplarını soruyorlar sen çıkmış hala sapla samanı karıştırıyorsun.Unutmayın ülke nufusunun %40 kürttür,elbette demokratik talepleri olacaktır.Onları temsil edecek bir parti ve vekileri belediye başkanları olacaktır.Siz beğensenizde beğenmesenizde bu böyle  olacaktır.Artuk o esas duruşa geçmiş diline kilit,ellerine kelepçe,ayaklarına pranga vurulmuş zavalı aciz halk yok,uyuyan o halk uyandı artık.Bu ülkede misafir değil,mülteci asla değil,bu ülkenin asıl sahipleri,Malazgirtle beraber Anadolu kapılarını ardına kadar türk kardeşlerine açan kürtler bu ülkede ölünceye kadar yaşayacaklardır.Uykularınız şimdiden kaçsın.


hazal IP: 84.73.109.xxx Tarih : 17.02.2009 23:55:46

yarabim sen halkin cocuklarini mazlum kurt halkini koru .yilarca din kardesiyiz dediler  kendi musluman kurt kardeslerinin  dilini inkar etiler .yeter kardessek niye esit muamele gormuyoruz .


kıvırcık IP: 78.160.80.xxx Tarih : 16.02.2009 11:07:42

unutulan bir gerçek var bilmem hatırlamaya çalışırmıyız geçmişimize bakarmıyız yok efendin cumhuriyetten önce yok sonra tartışmalarını bırakıp kangren olmuş bölgeyi ya tedavi etceksiniz yada kesip atacaksınız bu bir devlet politikasıdır benderimki devlet gereken tedaviyi uyguluyor fakat bölgedeki şer odakları doktoru,ögretmeni askeri şehit ediyorlar hizmete giden araçları yakıyorlar o zaman ben şuna inanırın yılanın başını küçükken koparacaksın ükemim bütünlüğüne  saygı gösteren insanları tenzih ediyorum o bölgenin insanları cahil kalmış tarihi gerçekler hep saptırılmış kime inanacaklarını bilmiyorlar tarih boyunca istilaya ugramışlar gerçek bir millet kimligi yok o bölgede o bölge sürgünler bölgesi olmuş o bölge farklı toplumların kısa veya uzun dönemler istila altında kalmış kozmopolitk bir toplum oluşmuş işte amerika yarı zeci yarı kızılderli  yarı japon melez bir tıoplum bu bölgede yaşayan insanlarda aynen bu şekildir zamanla türk,iran,arap,romalı,bizans,etiler,toplumlar,toplumlar vs.vs. koltugunuza yaslanın gerçekleri hayel edin dogruyu bulursunuz


hasan polat IP: 81.213.239.xxx Tarih : 16.02.2009 10:44:13

neden olmasın kardeşim kürtlere sen ne vaad ediyorsun adam bişiler vaad etmişki onu kabul edıyorlar


adil hak IP: 85.110.227.xxx Tarih : 16.02.2009 23:55:45

herkes suruçlu arkadaşa yükleniyor oysa gerçekleri söylüyor suruçlu deve kuşu misali hepiniz kafayı kuma gömrek günahlarınızdan kaçınacağınızımı sanıyorsunuz 80 yıldır inkar edilmek istenen bir halkın isyanıdır kart kurt dediniz yoksul ve geri bıraktınız sonuç bittimi hayır aksine çoğalıyor ve yıkımıa gelince inşallah öyle bir konuma gelmez lakin gelirsede kayıp eden türkiye olur ve kürtler kadar türkler de yanar  tabi bu deyişim akil olan insanlar içindir mahalle dedikodusu yapan medya ile beslenen laf salatası yapan soba başlarında edebiyat yapanlar için değil umarım anlayan anlamıştır bu mesajı ha birde seçilmişler için bir deyişim var beğenmeye bilkirsinişz unutmayın 3milyon oyla gelmiş kişidir saygı duymak zorundasınız dağdakilerine gelince birilerine göre terör olsada birbaşkasına görede kahraman olabilir birde tersinden okumak lazım bunu umarım herkes kendine göre bir mesaj alır... 

 


çömçe IP: 78.170.15.xxx Tarih : 18.02.2009 20:47:17

hakem  sen;hayatında mücadelenin  ''M''sini yaptınmı düne kadar  sen ve dedelerin her gelen milletin .... TC. olmasa saddam gibi biri daha çıkar dogdugunuza pişman eder o zaman anlarsın hanyayı,konyayı bu gün kessek yalınızı açlıktan geberir gidersiniz  adam gibi yaz bu ülke neyini sömürdü vergi vermezsiniz elektirik.telofon.su parası yatırmazsınız oraya gelen ögretmen .hemşire.doktor sivil vatandaşa kurşun sıkarsınız yerleşik düzene 1071'den önce geçtinizde niye magralarda yaşarsınız yada hizmet için gelen dözeri,kamyonu yakarsınız sanma  abd yada israilli agbilerin sana sahip çıkar biz kardeşiz dedik ...olmanın manası yok  onurluysanız  sübyan çoçukların arkasına sıgınmazsınız okutan karnınızı doyuran devletin kıymetini bilin benim annemde  aslen dogulu fakat babamın yaşadıgı yer oradan hiç üstündegil  vergimizi veriyoruz  senin gibi yeşil kartla saglık hizmeti alıpta sonra ihanet etmiyoruz saglık görevlisine kurşun sıkmıyoruz yarın israilli yahudi agbilerin  büyük israil için sizleri kullanıyor afkanistanı rus tankları ezdiği gibi siz bu ülkeye sahip çıkmazsanız israil tanklarının altında can verirsiniz yine yanan,acıyan,üzülen biz oluruz onurlu şerefli türk kardeşlerim diyorsan başım,gözüm üstüne fakat bazı gerçekleri gör derimdış güçlerin oyununa gelmeyin siz önce yıllardır sizin emeginizi sömüren toprak aglarınızın kafasını koparın gerisi düzelir sizi bu devlet degil sömüren bu devlet elizde tutuyor yol,okul,hastane vs vs.. bunu anlamanı bekliyorum


şükrü ÇAKAL IP: 88.250.66.xxx Tarih : 17.02.2009 14:16:54

Tarihte nasıl eli kanlı dünyayı kan gölüne çevirmiş katillerin mesela mussolini adolf hitler,stalin gibilerin peşinden giden akılsızlar varsa,BEBEK Katili eli kanlı vede özellikle kürtleri katleden yakalnıncada ben türkiye cumhuriyetinde bulunmaktan ve hizmet etmekten memnunum diyen,bir eli yağda bir eli balda olan.ama onları destekleyen zavallıların evinde tezek,odun bulundurabilmesi,işsiz gezmesi,çocuğumu okutayımda iyi bir gelecek yakalasın diye uğraş vermeyi akıl edinemeyen zeka özürlülerinde cani örgüt liderinin peşinden gidiyorlar.tarihtekilerin sonu ne olduysa bu katillerin ve bebek katilinin destekcilerinin sonuda öyle olacaktır.ATATÜRK gibi Peygamberimiz MUHAMMEDD(A.S) gibi örnek alınacak ve peşinden gidilecek uğrunda ölünecek kişiler varken ne diye bu caninin peşinden gidersiniz ey akılsız bebek katili destekçileri.


aklıselim IP: 88.247.86.xxx Tarih : 18.02.2009 11:39:31

hakem ben seni aklı başında birisi sanmıştım.sorularıma cevap bile vermedin.sende aponun müridiymişsin.bu ne kin be ne celal böyle yaw. siz bu kafayla daha çok başınızı taşlara vurursunuz. bu apo çok akıllı adammış walla. baksana nasıl da gözünüzü boyamış. ali kalkancıdaa bir zamanlar şeyhti cüppe giyerdi apo gibi müritleri vardı ama bugün para için uyuçturucu imal ederken yakalandı.böyle akıllı adamlar istedikleri role giriyo bu millet de bunların peşinden cennete gideceğini zannediyo.aman be bana ne ne olursan ol. sende bu cehalet varken canlı bomba bile olursun sen.


aklıselim IP: 88.247.86.xxx Tarih : 17.02.2009 13:05:08

sayın hakem kardeşim yazıyı hiç okumadığın belli. yazar keöşesinden kendi yorumunu belirtir ne var bunda. sende yorumunu yazmışsın onuda yayınlamışlar baksana.asıl ırkçı olan senin yorumun feramuz beyi depek anlamamışın sen. türkiye nüfusunun %40 ı kürt diyosun bu kadar kürtün lideri o eli kanlı apoysa vay bu kürtlerin haline! o yüzde kırkta başka adam mı yok. kürtler bi eli kanlı katile mi kjaldı yani. pkk baskısı olmasa dtp güneydoğudan oy alır mı. kepenkler kapanır mı. bi tane bile belediye başkanı çıkarabilirmi. ordaki halk kürtçülük olsun diyemi yoksa pkk korkusundanmı dtp ye oy veriyo.madem sorunlarınız var neden barışçıl, medeni ve toplumun önünde göbeğini kaşımayan bir lider bulamıyorsunz. ben o bölgede ticaret yapıyorum kapı kapı dolaşıp mal satıyorum.çıkan olaylardan esnaf yanıyor. sen sanıyomusunki onlar isteyerek kepenk kapatıyo. oraları karış karış ve çok iyi tanıyorum. nenemde kürttü.kimi kandırıyosun sen. biz avrupaya gireceğiz diyoruz sen bölgecilik yaparak dar görüşlü olma. eller aya biz yaya.
 


suruc IP: 88.225.213.xxx Tarih : 16.02.2009 11:24:25

Bu kürt halkının ısyanıdır neden baska terımlerle  ıfade edıyorsunuz ve halka mal olmıs bır ısyandır dusunun 30 yıldır bıtmedı  gıderekde sempatısı cogalan buyuk bır orgut abdullah ocalana yapılan bı hakarete basta  turkıye olmak uzere tum dunyadakı kürtler meydanlara cıkıyor bence turkıyedekı 35 mılyon kürdun dılı kulturu kımlıgı kabul edılmelı yasalara gecırılmelı aksı takdırde bu kan bıtmez....


erhan tanyer IP: 85.106.178.xxx Tarih : 15.02.2009 22:37:25

Bu kargaşa huzursuz ortam neden yaratılıyor? Binlerce yıldır birlik ve beraberlik içerisinde yaşıyoruz. Birbirimizi seviyor, sayıyoruz. Evet inkar etmiyoruz kürtlerden çok şeyler esirgendi. Ama artık doğu ve g.doğuda güzel gelişmeler oluyor. Hiç kimse bu huzursuzluğu oluşturanların sayesinde olduğunu sanmasın. Dünyadaki gelişmelere parelel olarak yapılan şeylerdir. Belki bu kadar hoşnutsuzluk olmasaydı daha da fazla gelişmeler, yenilikler olacaktı. Boş hayallere kapılmanın alemi yok! Kürtler ve Türkler birbirlerini tamamlayan güzel insanlardır. Türk'ün de Kürt'ün de bu kavgadan canları yanmıştır. Bu kadar kavga yeter değil mi? Bu kadar ölüm ve gözyaşı yeter değil mi? Allah aşkına kimin gerçek Türk, kimin gerçek Kürt olduğu bileniniz var mı? Benim ana dilim Kürtçedir ama Türkler benim candan kardeşlerimdir. Elbete ırkçılığı yapanları kimse sevmez. Irkçılığı yapan Türkler de, Kürtler de bu millete, bu ülkeye en büyük zararı verdikleni biliyorlar mı?  Sevgi ve saygılarımla...


Şükrü Çakal IP: 88.250.66.xxx Tarih : 16.02.2009 16:10:59

bak suruç denilen .... bile burada kinini kusabiliyorsa demkki TÜRKİYE den daha şeffaf anayasaya sahip olan hiç bir ülke yok.çağdaş dediğimiz ülkelerde suruçmudur .... böyle yazacak ha.gücü yetiyorsa aynı cümleleri abd'NİN TEKSAS eyaleti içinde yazsın anında ipe götürür o modern dediğiniz abd.halka mal olmuş evela sen mal olmuşsun Terörist başının keyfi gıcır sen yemeğe ekmek bulamazsın hastane kuyruklarında sürünürsün onun doktoru 24 saat başındadır.akıl var mantık var bırak bu saçmalıklarıda ALLAHIN verdiği aklı kullan.


Kuddusi Kurt IP: 88.226.114.xxx Tarih : 15.02.2009 23:09:04

Türkiyede uzun zamandır bir isyanın yaşandığını, neden kimse kabüllenmek  istemez bunu anlamış değilim. Diğer kürt isyanlarındada bu böyle oldu. İsyana bazı kürt aşiretler katıldı, bazıları katılmadı. Sonra bu isyanlar bir şekilde bastırıldı ve isyana katılanlar cezalandırıldı. Oysa şimdi bu böyle olmuyor. Yapan yaptığıyle kalıyor ve yapılanın adına terör deniyor, bağıra bağıra söylüyorum: BU GERÇEK BİR İSYANDIR. LÜTFEN ÖNLEM ALIN.


emrahunaloglu.tr.gg KARS IP: 78.160.153.xxx Tarih : 16.02.2009 02:26:46

 GÖRÜNEN, Amaç imralıdaki karga diye gösterilebilir ama;   GÖRÜLMESİ gereken GERÇEK, o karga ve sürüsüne, bu densizliği kim  ,yada kimler sağlıyor, onu görmek gerekir. Görmek içinde, kafayı ne saga ,nede sola çevirmek gerekmez ,dim dik ,dim direk ,önümüze bakarsak ,ana karga (lar) ortaya çıkar,bunu ,ortaya çıkarmak için ,gerekirse kelle gider,sonuç RAHMET olur....

 Bunu yapabileçek, güç var ama; kimse (ler)  yok şuan ,  inşallah birgün o lider tehdit almadan, suikasta kurban gitmeden, ülkenin başına geçer, gerekeni yapar...... mesele TÜRK,KÜRT meselesi değil, büyük ortadoğu meselesidir,tıp ki musul ve kerkükde ki kardeşi kardeşe öldürten mesele gibi...... EY BU VATANIN EKMEĞİNİ,YİYEN,SUYUNU İÇEN,HAVASINI SOLUYAN,TÜRK,KÜRT,LAZ,ÇERKEZ,ALEVİ,kardeşlerim, ya insan olun VATANA sahip çıkın, yada aklınızı başınızdan atın ,aynen ırak,filistin gibi vatansız kalın..... ama UNUTMAYIN,,,, vatansız kişi ne kişidir ne insan nede birey , vatansız kişi ,köledir,hizmetçidir,kukladır...... ALLAH BİZE AKIL,VATANIMIZI SAHİPSİZ BIRAKMASIN .... SAYGI VE SELAMETLE


selcuk gündüz IP: 92.228.10.xxx Tarih : 17.02.2009 23:30:35

inaniyorumki  coğu kürt vatandaslarimiz  türkiye cumhuriyetinin bölünmezliginden yanadir.en azindan öyle ümüt ediyorum.cünkü bölünmemiz demek ,büyük baliklara yem olmak demektir.bir kasa üzümden nasil birkac cürük cikiyorsa bu gibi olaylara karisanlarda kürt halkinin cürükleridir.bu gibi insanlar hala uyuyor onlara tavsiyen söyle bir kafalarini kaldirip iraka filistine afganistana bir baksinlar,ondan sonra bir kere daha düsünsünler.allah birlik ve beraberligimizi  bozmasin , bozmak isteyenlerede firsat vermesin,her sey büyük türkiye icin


hasan batur IP: 78.170.214.xxx Tarih : 16.02.2009 23:34:45

suruc'a  cevaben;

Bak kardeşim bu güne kadar kimse kürt halkı ile uğraşmadı onlar bizim kardeşimiz dedi.Ama nereye kadar. Sen zaten hayalinden geçenleri yani sana göre nereye kadar gideceğini yazmışsın. Ben de diyorum ki ; bunun sonu gelmezse katliyam olacak. O masum kürt vatandaşlarımızın da canı yanacak., Bu iş artık çığrından çıkacak Türk Halkının sabrını zorluyorsunuz. 1040 yılında Türkler Orta Asyada hakimiyet kurdular. O günden bu güne kadar devlet olarak yaşadı nice savaşlar verdiler.  Yunanları denize döktüğümüz gibi  kuzey ıraka kaçabilen canını kurtaracak kalan yok olup gidecek.İlla böylemi olsun istiyorsunuz? Neden bunu anlamakta zorlanıyorsunuz. Kendi iyiliğiniz için kaşımayın milleti.


Hasan BATUR IP: 78.170.214.xxx Tarih : 16.02.2009 23:15:38

UYANINDA BALIĞA GİDELİM !!!

Adamlar 30 yıldır bizim işimiz Türk milleti ile değil Devletle, Askerle deyip çatır çatır askerlerimizi ve polislerimizi  şehit ediyorlar.Hiç kimsede çıkıp demiyor.Kardeşim iyide bu ölen Askerler ve polisler Türk Halkının 20 yaşındaki genç delikanlıları.Resmen planlı ve projeli şekilde Türk Halkı katlediliyor. Eeee şimdi   biz ne yapalım? Biz dokunursak insan hakları,demokrasi,vs. Onlara  asker polis vurmak, şehirlerin göbeğinde yasa dışı mitingler,polis taşlamalar,monotof kokteyli atmalar halkın emeği ile alınan otobüsleri yakmak serbest. Çünkü onlar Terör örgütü yandaşı .Yani her türlü naneyi yerler. Bizim polisimiz ise bunlara zor bile kullanamaz.Çünkü yasak . Biz ne yaparız ; çikolata top dağıtırızki ki onlar daha iyi taş atsın.  İyideeee kardeşim nereye kadar.Artık devlet devletliğini göstermek zorunda değilmi? Avrupa ülkelerinde konu terör oldumu hiç kimse insan haklarını falan iplemez .Bakın Fransaya Cezairli gençleri cadde ortasında kalbura çevirdiler.Cestelerine 30,40 kurşun sıktılar. Haa bu saatten sonra siyasilerimiz bu işe gereken önemi göstermez ise ne olur? Bence çok sürmez en fazla 5 yıl sonra halk ayaklanır ve iç savaş çıkar.O zaman da kuruya yaşa bakılmaz.Çünkü artık TÜRK MİLLETİNİN MARTAVALARA KARNI TOK.  Yok artık öyle siyasi parti kurup meclise girip,kürt  hakkı deyip,insan hakkı deyip kaleyi içden yıkma politikaları,entirikaları yemezler.Şimdi nerede TÜRKLERİN  HAKLARI NEREDE ŞEHİTLERİMİZİN VE ÇOCUKLARININ HAKLARI. demeni zamanı değilmi ? Bakın israile İnsan hakları ihlalleri,savaş suçları  işliyor. Yinede kimse bir şey yapamıyor. NEDEN ? Çünkü Terörle mücadelenin arkasına sığınıyor.Bizler ise gerçekten terörle mücadele ediyoruz ama bir türlü radikal kararlar alamıyoruz.Teröristlere gereken cezayı vermek yerine ikide bir ödüllendirir gibi af veriyoruz. BU DA BİZİ HAKLI DAVAMIZDA HAKSIZ ÇIKARIYOR. Şimdi bende Dürüst vatandaşın, vergisin ödeyen, canla başla devleti için çalışan gerektiğinde  gözünü kırpmadan devletin bekası, bayrağı ve  vatanı için canını veren  BİZ  TÜRKLERİN HAKLARI nerede diye soruyorum. İlgilileri dikkatine saygılarımla.


hakem IP: 88.242.17.xxx Tarih : 18.02.2009 09:31:53

""aklıselim""ben doğuda yaşıyorum senin oraları gezmen,korucularla otutup çay sigara içmen benim fikirlerimi değiştirmez.Senin rumuzun aklıselim değil"aklınısi... olmalı bence.Bana akıl öğretme yıllardır kart kurt cart curt dedi senin faşist dedelerin bugün artrık onlara karşı mücadele veriyor kürt halkı bu ülke ya sev ya terk et diyenlerin,ne mutluyum tüküm diyene diyenlerin,bu vatan bizim,Türkiye türklerindir """diyenlerin değil ,bu ülkede yaşayan herkes eşit haklara sahiptir.Ben sarışınım,mavi gözlüyüm çünkü türküm,ben türküm çünkü üstünüm lafları geride kaldı sen hala orada kalmışsın.Hem doğu insanlarının sırtından ekmek kazanıyor hemde aşağılıyorsun,işte senin canım feda dediğin bu ülkenin patronlarıda aynı yıllardır senin yaptığını yaptılar.Malazgirt zaferiyle Anadoluya türkleri alan kürtleri,Anafartalarda,balkanlarda,kurtuluşta,çanakkalede,antepte,maraşta vs.vs. öne çıkardılar savaşta önde kürtler oldu,ölen onlar oldu kullanıldı savaşlar bitti ülke hakimiyetine kavuştu ve ogünden buyana kürtlere işini gördüren zihniyet bugünlere kadarda yok saydı madamen yoktuda Anadoluya kim aldı sizi Malazgirtte o dönemde yaşayan ermeniler mi yoksa?Tabiki kürtlerdir türklere Anadolu kapısını açanlar,Alparslanın kürtler için ne kadar fedakar ve cefakar olduğunu ve o dönemi en iyi anlatan sözleri Malazgirtteki anıtında yazıyor.Senin o savunduğun düşünce fosildir,senin dedelerin ortaasyada at tımar ederken kürtlere Anadoluya çoktan yerleşmişlerdi ve yerleşik hayatta geçmişlerdi bile.Şimdi saçmalamayon pkk bu ülkenin temel sorunudur.Bu sorunu 30 yıldır 300 milyar dolar harcayarak neden biteremedi senin ergenekoncu paşaların çünkü işlerine gelmedi,çünkü bu savaşta ölen her insanın onlar için bir gelecek oldu,istesede biteremezlerdi zaten bu kafayla bu mantıkla bitmezde.Kimse bu ülkede yaşayan insanları o şu bu diye ayıramaz benim türk kardeşlerimden ama şerefli onurlu türk kardeşimlerimle hiçbir sorunum yok olamazda,biz bu ülkede yaşamaya mecburuz çünkü beraber doğduk bu topraklar bersberde öleceğiz.

 


Adnankosar IP: 212.175.130.xxx Tarih : 17.02.2009 13:05:54

kürtlerin isyanıymış kürtlerin hakkıymış ne hakkı ne isyanı siz gidin o köylüleri kandırın bizi deyil kürtler in derdi bir devlet kurmak ne aclık nede işsizlik nede yol su elektirik onlar haritasını cizmiş devlet istiyor güney doguda yedisinden yetmişnine maaş bagla ev araba ver yine bu terör bitmez dag kadrosunun derdi aclık deyil işsilik hiç deyil onların derdi devlet kurmak o yüzden pkk bitmezzz kimse kendini kandırmasın.çünkü dag kadrosunun yarısı suriye ırak iran kürtlerinden türkiyedeki kürtler ac kalmış acıkta kalmış onları ilgiledirmez..gecin bunları acıkca devlet istiyoruz diyemiyorlar.terör başının sülalesini karışıtırın bakalım soyu ne çıkacak anası ırak türkmeni babası süryani ve abdullah öcalan bir kelime kürtce bilmiyor kürtlere önderlik ediyor abdulah öcalana bu kürtler neden şu soruyu sormuyor ey apoo neden güney doguda süryanileri öldürmedinde hep kürtleri öldürdün kürt köylerini neden yaktın diye bir sorun pkk köybasıp kürtleri öldürdü ses yok devletin polisi bir jop vurdumu kıyamet kopuyor g.doguda dagdaki kürt köydeki kürtleri devlet yanlısınız bahanesiyle yok etti eeyy kürt aydınları bu ölen kürtler insan deyilmiydi bunlara neden sahip çıkmıyorsunuzda hapiste olan ve kürt olmayan birine sahip çıkıyorunuz siz okumuş aydınlar sizlerin gözlerimi körde öldürülen kürt vatandaşları gömrezden geliyorsunuz...bukadar saf olmayın bu ülkeden bir karış toprak alamasınız vermeyiz biraz deyil çok zordur haberiniz olsun. akıllı uslu olun develtinize sahip çıkın.devlet en büyük namustur namusunuza sahip çıkın allah birliyimizi ve bütünlüyümüzü bozmasın..