14
Haziran
2025
Cumartesi
ANASAYFA

TANRI BANA, "KÜRTÇE ŞARKI OKU" DEDİ....

AK Parti Hükümeti’nin, Kürtçe kanal fikrini hayata geçirmesinin ardından, hatırlanacağı üzere kızılca kıyamet koptu. Kimileri bunu demokrasi yolunda bir ‘devrim’ olarak nitelerken, kimi çevreler, ‘vatana ihanet’ olarak yorumladı, kimileri ise, bir ‘göz boyama.’

Ancak ortada bir gerçek vardi ki o da, bu zamana kadar toplumun büyük kesimi tarafından pek de bilinmeyen birçok Kürt sanatçının bir anda hayatımızı alt üst eden ekonomik krizi bile gölgede bırakacak şiddette gündeme oturmasıydı.

Öyle ya, gün geçmiyor ki, herhangi bir gazetede bir Kürt sanatçının haberi veya röportajı yayınlanmasın.

Bu haberlerle birlikte, bir çoğumuz ilk kez duyduk ki, meğer Kürtlerin Pavarotti’si, Seda Sayan’ı, Tarkan’ı da varmış.

Hatta Kürtlerin ‘Sezen Aksu’su olduğunu bu zamana kadar kaçınız biliyordunuz?

İtiraf edeyim ki, bundan birkaç gün öncesine kadar bu röportajı gerçekleştiren biri olarak ben de bilmiyordum.

Ama çok geç de olsa öğrendim ve ‘kimdir bu Kürt Sezen Aksu?’ diye merak ettim, peşine düşüp, buldum kendisini.

İlk telefon açışımda, karşıma çok düzgün Türkçe konuşan, cana yakın, nazik bir hanımefendi çıktı ve röportaj teklifimi kırmayarak, Kenthaber’e geldi.

Öyle şeyler anlattı ki, inanın yılların foto muhabiri arkadaşım Kaplan bile, bir süre sonra fotoğraf çekmeyi bırakıp, yanımıza oturarak, can kulağıyla dinledi.

Dürüstçe ifade etmek istiyorum ki, bilmediğim birçok şeyi öğrendim. Ama her soruyu da cesurca sordum.

O da aynı cesaretle cevapladı ve ortaya yaparken, çözerken ve yazarken gerçekten keyif aldığım bu güzel röportaj çıktı.

-İlk olarak çok merak ettiğim bir soruyu sorayım: Sizi nasıl buldular? 

Devlet zaten biliyordu. Yani aslında devlet herkesi, her şeyi biliyor. Kim nerede ne yapar ne eder hepsinden haberi var. İşin içinde olunca bunu daha iyi anlıyorsun. Zaten bizler daha önce Kürt kanallarına çıkıyorduk, kasetlerimiz, konserlerimiz oluyordu. Devlet bir tek ‘ben seni kabul ediyorum’ dememişti. Zaten sadece beni değil, kanal açılırken, edebiyatçısından, teknik elemanına kadar herkesi aramışlar.

-Onlar sizi aramadan önce nerelerdeydiniz, neler yapardınız?

Almanya’da albüm hazırlığındaydım. Aradılar ve görüşmek istediler.

BU KANAL, 80 YIL SONRA DİLENMİŞ BİR ÖZÜRDÜR!

-Hemen kabul ettiniz mi?

Hayır hayır! Önceleri çok tereddütlerim oldu. Devlet bu belli olmaz. Böyle bir kanal açıyor ama, amacı ne, neye hizmet edecek? Bir asimile hareketi mi? Kullanılacak mıyız? Bunları düşündüm hep. Zaten TRT’nin daha önce 12 saatlik bir yayın girişimi oldu. Bütün Kürt kurumları ve sanatçılarını içine almadığı için başarılı olamadı. Şimdi bunu yeniden yapmak akıl dışı geldi bana. 

Sonra, “Biz bunu telafi etmek istiyoruz. Kürt halkının dilini, kültürünü, edebiyatını, sanata dair tüm değerlerini onlara yaraşır şekilde asla rencide etmeden,görmelerini istiyoruz” dediler. Ben de kendilerine, “Eğer amacınız gerçekten buysa, ben seve seve bu hizmete varım” dedim. Çünkü 30 yıldır bu ülkede bir kardeş savaşı var. Yazıktır, günahtır. Bunun bitmesi gerekiyor ve bunun için de biz sanatçılara düşen görev neyse biz bunları yapmaya hazırız.

-Sizce bir hatanın telafisi mi yani bu kanal?

Kesinlikle öyle. 80 yıl sonra üzeri örtülü bir ‘özür’ dilemedir. Yani Türkiye Cumhuriyeti sana, “Ey Kürt halkı, 80 yıldır ben sana yanlış yaptım. Sen bu ülkede dilinle, kültürünle varsın. Buyur bu kanalın. Sen burada dilini, kültürünü öğren, geliştir” dediğinin ifadesidir.

PKK’DAN TEHDİT ALDI MI?

-PKK’dan tehdit aldınız mı? Çünkü bu kanalın yayına başlayacağı duyulunca, örgütün pek çok Kürt sanatçısını tehdit ettiği yönünde söylentiler var.

Tehdit değil ama birtakım uyarılar aldım. Yani siz kabul etseniz de, etmeseniz de, ba savaşın içinde olan taraflar, bu konularda kendilerinin muhatap alınmasını istiyor. Şimdi tabi burada ‘siyaset’ araya giriyor ki, benim hiç sevmediğim kirli bir şey.

-Ne diyerek uyardılar? 

“Devlet bu adımında samimi değildir, Bu Kürt oylarını hedefleyen AKP’nin bir oyunudur, siz de bu oyuna alet olacaksınız. Biz seni seviyoruz, bu halka sakın ihanet etme” şeklinde uyarılar aldım..

-Kimler dedi bunu?

Bilemiyorum. Benim internet siteme mail yoluyla geldi. Örgüt bünyesindeki birtakım kişiler olabilir.

-Bunu bir tehdit olarak algılamadınız mı?

Hayır. Ben sadece ‘güven’ eksikliği olarak algıladım. Yani Kürtler devlete güven duymuyor. Bu zamana kadar mevcut iktidar haricinde hiçbir hükümet, bize verdiği sözleri yerine getirmedi, hep kandırdı. Kurtuluş Savaşı döneminden başlayarak, “Gelin bu savaşı birlikte kazanalım, sonra bölgesel yönetimler olsun” denilip, kandırılmış, liderleri idam edilmiş, köyleri boşaltılmış insanlarız biz.

Kürt halkı bu sistemden çok çekti. Şimdi Ak Parti bunu başarıyor. Ha şunun için veya bunun için yapıyor ama ne için yaparsa yapsın, ülkenin bu tür açılımlara ihtiyacı var. Yani tarih boyunca bu sisteme bir güvensizlik oluşmuş.

-Bir tarafta uyarılar, diğer tarafta bu anlattıklarınız ve hayalleriniz vardı. Teklifi kabul etmeniz zor oldu mu? 

Hem de nasıl. “Allah’ım bu nasıl bir yoldur” dedim. Tamam barış olsun, kardeşlik olsun ama, yine de çıktığınız yol tehlikeli ve güç bir yol. Bayağı bir ‘git gel’ ler yaşadım.Kabul etmesem mi acaba diye çok çelişkilerim oldu.

-Peki nasıl ettiniz?

Sonra bir akşam oturup, sakin kafayla etraflıca düşündüm. Dedim ki, “Nilüfer, sen bir sanatçısın ve bir dünya görüşün var. Diğer tarafta da bu savaşın bitmesine dair hayallerin. Müziğe yıllarını verip, iyi bir kariyer yaptın. Sen bu işe vakıfsın. Toplumun her katmanından dostların, ilişkilerin var. Ayrıca muhteşem sanat icra edip de, kimsenin tanımadığı insanlar var. Bunlara da ön ayak olursun. Bu birikimlerini her ne pahasına olursa olsun kullan” dedim.

-Neden bu zamana kadar Türkçe de söyleyip, tüm toplumun tanıdığı bir star olamadınız da, sadece birtakım çevrelerce tanındınız sadece?

İşte burada yine sistemin hatası var. Devlet özellikle sivil kesime terör yapmayıp, kendi işiyle, sanatla uğraşan insanları politik çevrelerden ayrıt edebilmeliydi. Ben ve benim gibi insanları sadece ‘Kürtçe’ müzik yaptığım için engellediler.

-Anlamak istiyorum, nasıl engellediler? 

Düşünsenize, ben 20 yıllık sanatçıyım ve bu yasaklar yüzünden daha bir solo konser yapamadım ve o konulan yasaklarla sistem seni hep siyasetin içine atıyor. Mutlaka birtakım çevrelerde, politik gecelerde olacaksın, onlara söyleyeceksin yaşamını devam ettirebilmen için. Sen Kürtçe okuduğun için direkt terörist ilan ediliyorsun ve ister istemez birtakım radikal çevrelerde buluyorsun kendini.

-Niye o zaman ısrarla Kürtçe müzik yaptınız da Türkçe yapmadınız?

Yapmaz mıyım, yaptım tabii ki. Benim ilk iki albümüm Türkçe. 87-88 yıllarında ‘Nevroz-1’, ‘Nevroz-2’ albümlerini çıkardım.Turgut Özal döneminde.Orada 3 tane Kürtçe okudum, albüm 3 haftada 80 bin sattı. Ha o zaman dedim ki, demek ki sen kendin olunca başarılısın. Yaptığın şey yerini buluyor.

-Kürtçe söylemeyi daha çok seviyorsunuz ama anladığım kadarıyla?

Tabii ki. Çünkü bu benim ana dilim. Ben bu dile vakıfım. Türkçe’yi sonradan öğrendim. İlkokula giderdim, öğretmen dersleri Türkçe anlatırdı, ben hiç bir şey anlamazdım. Bunlar çok fazla bilinmiyor, biz travmalarla büyümüş bir kuşağız. Sonradan öğrendiğin bir dili nasıl ana dilim gibi telaffuz edeyim? 

1987 yılında İstanbul’a geldim ve müzik eğitimi için Arif Sağ müzik okuluna yazıldım. Bana arkadaşlarım, “Sen Kürt müsün?” diye sorduklarında, “Hayır ben Türküm” diyordum. Onlar da, “Hadi canım konuşmandan belli Kürt olduğun” derlerdi.Ama gerçekten bilmiyordum Kürt ne, Türk ne. Sadece işte biz evde ayrı bir dil konuşuyoruz, benim annem onlardan farklı giyiniyor.Köyümüz farklı. O kadar çok sorguladım ki, Neydi bu? Ben neyim, ötekiler ne?

-Şimdi nasıl düşünüyorsunuz?

Aradan yıllar geçip, Türkçem düzeldikten ve bunun ayrımını algıladıktan sonra, “Türk müsün?” diye sorduklarında “Hayır Kürdüm” diye cevap vermeye başladım.Bu sefer de, “Ne kadar düzgün Türkçe konuşuyorsun!” diye hayretle bakıyorlar suratıma.

-Ne tarz müzik yapıyorsunuz?

Kürtçe pop. Geleneksel müzikten popa geçtim. Yani kendi dilimde daha önce hiç denenmemiş ‘world’ tarzı. Geleneksel şarkıları var olan müzik tarzlarıyla buluşturuyorum. Bu müziklerin kendi içinde bir ritmi var. Önemli olan bunu hissedip, doğru yere oturtabilmek.

-Bu tarzı ilk siz mi başlattınız? 

Hayır canım olur mu. Benden önce bir Ciwan Haco var, Rusya Kürtleri’nin yaptığı bir albüm var. Ama bizim dönemimizde bir kadın olarak, modern anlamda yapanlardan biriyim.

KÜRTLÜKTEN ÇOK ÇEKTİM, MÜZİK YAPMAK İSTİYORUM

-Hep Kürtçe mi?

Hayır. Hani Kürtlükten çok çektik ya biz, artık müzik yapmak istiyorum. Benim albümlerde hem Türkçe, hem Kürtçe’nin 3 lehçesi var. Arada Ortadoğu dillerinden Asuri, Farsça, bir Ermenice’de koyuyorum. Çünkü bu diller birbirine çok yakın, çünkü halklar aynı coğrafyanın halkı.

-TV Şeş’de ne yapıyorsunuz?

Cumartesi günleri akşam 20.10’da bir müzik eğlence programı yapıyorum. Konuk alıyorum. Ama bunlar sadece Türkiye’den değil, dünyanın her tarafına dağılmış Kürt yazar, sanatçı ve aydınlarından seçiliyor.

TRT’DE YASAKLAR VAR MI?

-Canlı mı?

Hayır henüz canlı yayına geçmedik.

-Peki oraya çıkan bir Kürt konuk, yanlış bir şey söyler diye bir sıkıntı yaşıyor musunuz? 

Elbette özgür değiliz. Değiliz ama, bir yerlerden de başlamamız lazım.Böyle olacak diye de hiç başlamamak da olmuyor.

-Konukları bu konularda ikaz ediyor musunuz?

Hayır canım. Bu kadar bir baskı da yok. Orada şiddet içermediği müddetçe, örneğin ‘Kürdistan’ vs gibi ifadeler kullanılmadığı sürece her şeyi konuşabiliyoruz. Ayrıca konukların “Devlet bu dili yasakladı” gibi çok radikal çıkışları da oldu ve yayınlandı bunlar. Zaten eğer bu tür bir özgürlük olmasaydı, biz olmazdık.

Benim burada bulunmamın amacı zaten bu yaştan sonra şan şöhret değil. Ben bu iki halkın birbirini tanımasını çok istiyorum. Biz niye kendi kültürlerimizle bir arada yaşamayalım ki?.. Bu Avrupa’da oluyor da, bizde niye olmasın? Yani niye sınırlar var? Kalksın artık bu sınırlar,

-Bu kanalla ilgili radikal Türk çevrelerinin de söylemleri var. Yani bunun bir adım ötesinin ‘toprak istemek’ olduğu söyleniyor.

Asla! Bu açılım kesinlikle bir bölücü faaliyet değil. Kürtler bununla bırakın ayrılmayı, bence daha da birleştirici olacak. Bakın herkes şuna inansın ki, ben orada kendi dilimi görünce, duyunca, kendimi bu ülkeye, bu devlete çok daha yakın hissediyorum.

HÜNGÜR HÜNGÜR AĞLADIM 

Bu, bir bölünmeyi değil, bir kucaklanmayı, bir sıcaklığı, ait olmayı hissettiriyor bana.Orada kendini görüyorsun. Ben bu toprakların insanıyım, neden ayrılmayı, ayrı olmayı isteyeyim ki? Ama ben ne bu topraklardan ayrılmayı istemediğim gibi asimile olmayı da istemiyorum. Kendi kültürümle, kendi dilimle bu toprakların içerisinde kardeşlerimle yaşamak istiyorum. Yani şunu herkes bilsin ki, dil ayrı bir şeydir, politika ayrı. Aşkın evrensel olmadığını kim inkar edebilir? Onun için bu adımla Kürtçe, politikanın dışında nefes alacak. İçinde ‘sanat’ olduğu için.

Ben TRT’nin bu kanalını ilk seyrettiğim gün inanamadım. Bir rüya gibiydi ve ben buna şahit oldum. O gece inanır mısınız, sabaha kadar hüngür hüngür ağladım. Düşünsenize, bu ülkede kendi dilimde bir yayın başlamış ve hem de TRT’de. Ben şimdi kim ne derse desin, bu hükümeti gerçekten tebrik etmek istiyorum.

TANRI BANA ‘KÜRTÇE SÖYLE’ DEDİ

-Demokratik Toplum Partisi (DTP)’den olumlu ya da olumsuz bir eleştiri aldınız mı? 

Hiçbir tepki almadım. Şöyle anlatayım. Ben bu işe başlamadan önce, “Kürdistan Post” sitesine bir mektup yazdım. O mektupta özetle, “Ben bu sanata 20 yılımı vermiş, gönlümü koymuş bir sanatçıyım. Kendi ana dilimde 3 şarkı söyleyip tanındım. Ben ideolojik bir sembol değil, bir sanatçı olarak şarkı söylemek istiyorum. Bu kadar insani ve hakkim olan bir şeyi yapmak için yola çıktım. Ben müziğe aşığım. Bu yüzden son derece vicdanım rahat” diye.

ALBÜMLERİMİ KIRIYORLAR
ARTIK ESKİ ÇEVREME DÖNEMEM!

Onlarda biliyor ki, Nilüfer 20 yıl hizmet etti, ne maddi ne de manevi hak ettiği yerde olamadı. yüzden bir takım çevrelerin beni çok iyi anladığını düşünüyorum. Şimdi önümde de bir yol var ve ben bu yolun doğru olduğuna inanıyorum.

-TRT Şeş’ten sonra hayatınızda neler değişti? 

Hiçbir şey. Değişen tek şey, marjinal sevenlerimi kaybettim. Şimdi duyuyorum ki, albümlerim kırılıyormuş. Bu demek ki, artık eski çevreme dönemem.

Bu şartlar yeni televizyondan sonra ortadan kalktı. Ama ben zaten hayatım boyunca birtakım çevrelerin hoşuna gidip, birilerini kızdıracak söylemlerde bulunmadım, şarkılar söylemedim. Ben sadece ‘müzik’ yaptım.

“SENİ BİZ VAR ETTİK” DİYEMEZLER!

Şimdi benim açtığım bu yolda birçok Kürt sanatçı var. Rojda, Aynur gibi. Ben mecbur muydum bu kadar zorluğa göğüs gerip, Kürtçe şarkı söylemeye? Ama ben vicdanımın sesini dinledim. Çok zorluklar yaşamama rağmen, hiç kitlecilik yapmadım. Şimdi birileri çıkıp da, “Seni bizler var ettik” derse ayıp ederler. Çünkü hayatım boyunca ucunda ne olursa olsun tribünlere oynamadım. Muş’un Varto ilçesinden çıkmış bir ‘kadın’ sanatçı olarak yaşadıklarımı çok az kişi bilir.

-Töre cinayetlerinin bu kadar yoğun olduğu bir bölgede nasıl bir kadın sanatçı çıktı? 

Benden önce bir Meryem Han ve Ayşe Şan vardır. Onları anmadan geçemem. Benim Varto’da çok güzel bir çocukluğum vardı. Rahmetli babam Türkiye Elektrik Kurumu’nda çalışıyordu ve bahçeli evimiz adeta cennetten bir köşeydi.

Ama ben o iki kadının yolunda yürümek istedim. Zaten Alevi olduğum için, bizde her evin duvarında okumasan bile bir Kuran, çalamasan bile bur saz bulunur. Bizim geleneklerimizde var bu. Babam öldükten sonra annem beni İstanbul’daki dayıma emanet edip, “Bu kız sanatçı olacak, yardımcı ol” dedi.

-Babanız sağ olsaydı ister miydi sanatçı olmanızı?

Gerçekten çok isterdi. Çünkü ben daha çocuk yaşlarda muhabbetlere katılır, Kürtçe türküler söylerdim. Ayrıca bizim Alevilerde bu bir gelenek. Sunni Kürtlerde kadın şarkı söyleyemez ama Şivan Perver bu tabuyu da yıktı, eşi Gülistan Perver'i sahneye çıkardı.

-Size niye ‘Kürtler’in Sezen Aksu’su’ diyorlar?

Galiba bu işe uzun yıllarımı verip, birçok beste yaptığım için. Yoksa sesimizin hiçbir benzer yanı yok.

-Eksikleri var mı bu yeni kanalın size göre?

Olmaz mı. Bir çok hem de. Örneğin bir Kürt yönetmenimiz yok.Yönetmene biri Türkçe tercüme yapıyor ve bu kişi hiç bilmediği dilde yayın yapan programı yönetiyor. Bunun dışında daha birçok eksiğimiz var. Teknik elemanından kameramanına kadar. Ama bunların hepsi sancılı bir başlangıç ve niyet iyi olduktan sonra aşılacaktır diye düşünüyorum.

-Bir Kürt filminde oynama teklifi gelse kabul eder misiniz?

BAŞBAKAN O CÜMLEYİ DOĞRU SÖYLEDİ Mİ?

Bilemiyorum edebilirim. Ama çok popüler olmak için değil. Hizmet edeceksem. Mesela ben Yılmaz Güney’in ‘Yol’ filminde ağıtları söyleyip, Kürt rolündeki kadınlara dublaj yaptım. Hiç para pul duşünmeden. Fakat şu an konuşulan Kürtçe ile bir film yapılması zor. Yani sadece bir Ege şivesi ile konuşan sanatçıların olduğu bir dizi veya film tutar mı, tutmaz.. Bunun gibi.Şu an Kürtçe bir film çekmek isteseniz, 10 tane iyi akademik boyutta Kürtçe konuşan aktör bulamazsınız. Ama yakında olacağına inanıyorum.

-Siz akıcı Kürtçe konuşabiliyor musunuz?

Hayır henüz değil. Ama sürekli Kürtçe kitaplar dergiler okuyorum.

-TRT Şeş iyi para veriyor mu?

Bununla ilgili çok yazılıp çizildi. Yok efendim şu kadar milyon para almışız, bunu almışız diye. Hiç alakası yok. Elbette bir para alıyoruz ama, öyle büyük rakamlar değil.

-Başbakan Erdoğan’ın açılışta Kürtçe söylediği “Hayırlı olsun” sözü çok tartışıldı. Kimi yanlış söylediğini iddia etti, kimi de eksik. Sizce Başbakan bu cümleyi doğru telaffuz etti mi?

Evet bence iyi etti hem de. Orada Kürtçe “TRT 6 Bi xer be” dedi. Bu “TRT 6 hayırlı olsun” demek.

CUMHURBAŞKANI’NDAN DAVET BEKLİYORUZ

-Bir de Cumhurbaşkanı Gül, zaman zaman Köşk’e sanatçıları davet edip, akşam yemeği yiyor. Size böyle bir davet geldi mi?

Hayır gelmedi. Ancak demokratikleşme yolunda iyi adımlar attığına inandığım Sayın Gül’ün biz TRT 6’da ki sanatçıları da bir akşam davet edip, sohbet etmesini çok arzularım.

-Yeni albümünüz var mı?

Evet. Şubat'ta çıkacak eğer yetişirse.

-Piyasada olan yok mu?

Vardı ama hepsini topladım. Çünkü küstüm. Ben Kürtçe pop yapıyorum diye beni dinlemeyen Kürtler, bir bakıyorsunuz, Türkçe popa rağbet ediyor. Bu yüzden bir kırgınlığım vardı. Tabi ben, Türk sanatçılarına göre hep eksiden başladım. Çünkü bir kere yasaklısınız, promosyon bile yapamıyorsunuz. Şimdi son bir borcum var ve bunu yapayım dedim.

-'Ekstra tabir edilen özel gecelere gidiyor musunuz?

Hayır. Hiç bir etkinliğe çağrılmıyorum. İlkbahar'da bir Türkiye turnesi yapmak hedefim var. Buraya sadece Kürtler değil, Türkler'inde geleceği konserler vermek istiyorum.Son bir umudum, bu açılımın, krizdeki müzik sektörüne de yeni bir hareket getirmesi. Bıktım artık yoruldum 20 yıldır boşa kürek çekmekten.İlahi adalet denilen birşey varsa, ben bunu hak etmiyorum.

KÜRTLER POLİTİZE OLMUŞ BİR HALK

Bunun dışında bu kanal çok daha gelişecek. Şimdi eksiklikler var ama çok titiz davranıyoruz, "Aman bir eleştiri almayalım" diye. Çünkü bizim Kürt halkı mutlaka bir örgüt içinde konumlanmıştır veya dışarıdan izleyerek örgütlenmiştir birey olarak. Yani politize olmuş bir halkla karşı karışayız. Şimdi onlar da mesafeli duruyor.

-Şivan Perver'i konuk almayı düşünüyor musunuz?

Şivan Perver, bu işin üstadıdır. Efsanedir. Ona hak ettiği şekilde bir karşılama yapılmalı. 38 yıllık sürgünün mutlaka bir bedeli olmalı. Devletten mutlaka resmi bir davet yapılıp, onore edilmeli.

Bir konser esnasında polis baskını ile sahne duvarı delinerek kaçırıldı ve hiç bir suç işlemeden, sadece Kürtçe şarkı söylediği için yıllarca sürgünde kaldı. Bunun bir özrü olmalı.

Onu bir konserde basmaya çalışan devlet, şimdi böyle bir kanal açtıysa, mutlaka onu da resmi şekilde davet etmeli.Oysa ki, PKK'da yıllardır ona çektiriyor. O da benim gibi bağımsız olduğu için, hem cennetten hem de cehennemden kovulmuş.durumda.

-Peki İbrahim Tatlıses'i getirmeyi veya onun programına konuk olmayı duşündünüz mü?

Biz kendisine ulaşmaya çalıştık. Ama cevap alamadık. Kürt radikal çevreleri sanatçılara 'gitmeyin' dediği için, bir kısmı da "Dur bakalım devlettir. Bugün açar yarın kapatır. Bekleyelim biraz da rezil olmayalım" diyenler var.

Bu nedenlerden dolayı konuk bulmakta zorlanıyoruz açıkçası. Ben de, "Türkiye'de Kürt olduğunu söyleyemiş ama Türkçe söylemek zorunda bırakılmış kişileri konuk alayım" dedim. Kimdir bunlar, İbrahim Tatlıses, Mahsun Kırmızıgül Alişan, Özcan Deniz, Berdan Mardini gibi isimlere de  teklif yapacağız.

İbrahim Tatlıses programına çağıracaksa da, bu bana yakışır şekilde olmalı. Orada istediğim şekilde konuşup, söyleyebilmeliyim.

 -Türk Sanat Müziği söyleyebilir misiniz?

 Aman Allah'ım. Hem nasıl güzel söylerim. Bayılırım o musikiye. Birgün TRT orkestrası eşliğinde çıkıp söyleyeceğim ve tüm Türkler, "Yazık olsun bize, bu kadını daha önce niye dinlemedik" diyecekler.Kürt müziği zaten makamlar üzerine kuruludur. Aslında Turk Sanat Musikisi'nde birçok makamın özü Kürtçe'dir. Çünkü Kürtçe ve Farsça kardeş diller.

Ben Kürt olmanın dayanılmaz ağırlığından kurtulmak istiyorum. Benim sanatçı dostlarım da, karşılarında müziğini icra edemeyen, yasaklı bir arkadaşlarını görmedikleri gün, Türk olmanın dayanılmaz ağırlığından kurtulacaklar.

Fotoğraflar: Kaplan Taneroğlu

Volkan Özsoy - Kenthaber
Yayın Tarihi : 11 Ocak 2009 Pazar 02:58:38
Güncelleme :11 Ocak 2009 Pazar 05:26:20


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Ali okuyucu IP: 82.227.55.xxx Tarih : 13.01.2009 01:09:12

Oncelikle bu guzel roportajla ilgili yazimi yayinladiginiz icin tesekkur ederim, yapilan olumsuz yorumlari okuyunca cevap vermek geldi icimden ve soruyorum sizlere dili yasaklanmis kulturu asimile edilmis ve zorlan biri otekine dusman edilmis ve biri otekinin sirtina binmis iki halkin kardesliginden soz edilebilirmi? yoksa kurtlerin toprak degil sorunlari sadece birbirimizi inkar etmeden bir arada yasamasini ogrenmeliyiz unutmayalimki ugruna beraber savastigimiz bu vatan hepimizin, birlik te daha aydinlik gunlere kardesce cikabiliriz, ama art niyet gutmeden bir birimizin sirtina binmeden! Tekrar Nilufer Akbali kutluyorum. Saygilarimla...


mustafa KİSBET IP: 78.171.106.xxx Tarih : 14.01.2009 14:16:37

Kürtçe kanal konusunda kesinlikle iyimser değilim. BU tür konular halk arasında ki ayrışmayı daha da körüklemektedir. Benim bir çok Kürt kökenli arkadaşım olmasına rağmen bu tip sanatçılar ve söylemlerinden dolayı bir antipati gelişti içimde.Önceden dinlediğim sanatçıları dinlemez kliplerine tahammül ademez oldum.. Eskiden kardeşlik penceresinden baktığım kürt kelimesine artık tahammül edemez oldum..Ama artık gına geldi hepimize.Unutmayalım ki burası TÜRKİYE herkese kıymetini iyi bilmesini tavsiye ederim.


hakan IP: 88.230.64.xxx Tarih : 14.01.2009 17:16:28

seni artık sevmiyoruz nilüfer hanım.benim sevdiğim nilüfer sen değilsin.dinlediğim nilüfer sen değilsin.tanrı bana dediki bu kadın sizi satti.


agah aslan IP: 84.135.221.xxx Tarih : 13.01.2009 22:16:24

Yüce tanrim banada.UYDU .oldu dedi!!!!!!!!!!!!!


erkin taşçı IP: 88.243.39.xxx Tarih : 11.01.2009 16:04:29

nülifer hanim daha simdiden programınıza konuk bulamıyorsunuz hala anlamadinizmı bu kanala hiç kimse gelmez cümkü bu bu ülkede hala kürtçe yazdi söyledi diye mahkemelik olanlar hapis yatanlar sürgün edilenler var vede devam ediyor siz hangi samimiyete güvenipte gittiniz trt6 ya bu sizin cüküsünüzün başlangici oldu sizin adınıza üzüldüm bir hemseriniz olarak diyebilirimki size bu yakışmadi


sedat süphan IP: 212.174.149.xxx Tarih : 11.01.2009 12:50:46

SELAM NİLÜFER AKBAL GÜZEL BİR RÖPORTAJ YAPMIŞSIN İİİ GÜZEL OLMUŞ AMA ŞUAN TÜRKİYEDE YÜZLERCE İNSAN AKADEMİK KÜRTCE KONUŞUP YAZIYOR BEN AKADEMİK KÜRTCE YAZIYORUM BENİM CEVREMDE EN AZ 20 KİŞİ AKADEMİK KÜRTCE BİLİYOR HEPİMİZ ÜNVERSİTE MEZUNUYUZ EĞER SİZ NİLÜFER ABLA DİYORUM ŞİVAN PERVERİ DAVET ETSENİZ ÇOK ÇOK GÜZEL OLUR BEN ŞİVAN DİNLEDİKCE KULAKLARIMIN PASI SİLİNİYOR SENİDE COK SEVİYORUZ NİLÜFER AKBAL BAŞARILARIN DEVAMINI DİLİYORUM.....


Ali Yılmaz IP: 88.247.77.xxx Tarih : 15.01.2009 23:16:34

Bu memleketin kürtlerden baska sorunu yokmu ikide bir bunlara bu kadar yer veriyorsunuz anlam veremiyorum. Türk ülkesinde yaşıyor ve bir Türk ten daha çok imkanlara sahipsiniz 1/5 çoğalıyorsunuz cenneti bile devletten bekliyorsunuz daha ne deyim üretmiyor hep bizlerin vergilerini tüketiyorsunuz ve yaşadığınız ülkelere hep zarar veriyor harap ediyor o ülkelerin(iran,ırak,suriye,Türkiye)milli birlik beraberliklerini bozuyor ülke çıkarlarına aykırı olarak o ülkelerin düşmanları ile birlik oluyor o ülkelere hainlik yapıyorsunuz milli gelirlerini heba ediyorsunuz.Türk milleti 400 yıl arapları sırtında taşıdı yemedi yedirdi ve ihaneti onlarda gördü şimdi sıra sizde ihanet sırası.Türk ülkesinde Türk kimliğiyle Türk ün bayrağının altında yaşayıp da Türk e ve Türk vatanına ihanet edene binlerce kez lanet olsun.


dogan agaoglu IP: 89.109.239.xxx Tarih : 15.01.2009 08:53:27

merhaba abla bende bir kurdum guzel konusmussun kanal harika diyorsun ama ben rusyada yasiyorum o kanali izledim haybeye bir kanal koymuslar sadece var boyle bir kanal desinler diye butun seslendirmeleri tek kisi yapiyor gun boyunca hic bir roportaj kisinin kendi sesi degil istiyorum ki diger kanallar gibi herkes kendi sesiyle konussun sizi benden cok daha biliyorsunuz neyse nilufer abla ben seni turkiyedeyken cok dinledim senin istanbulda bir konserine de gelmistim soguk bir kis gunu sana iyi calismalar her biji


Cansu KAPLAN IP: 88.252.41.xxx Tarih : 12.01.2009 18:31:54

AYRICA NE KADAR GÜZEL TÜRK SANAT MUSİKİSİ SÖYLERSEN SÖYLE BİZİM SANATÇILARIMIZI TUTAMAZSIN BİZ TÜRKLER HİÇBİR ZAMAN YAZIK OLSUN BİZE DEMEDİK ÇÜNKÜ YAZIK OLACAK BİRŞY YAPMADIK OKEY...


Birol Öztürk IP: 88.230.24.xxx Tarih : 13.01.2009 00:54:54

Sayın Kenthaber ilgilileri/görevlileri.. Yapmış olduğumuz bu röportajdan dolayı sizi tebrik ederim. Bu gibi güzel haberleri yayınlayan sitemizde bu haberi yayınladık.. www.ayrimsizlar.com Ayrımsızlar Düşünce Hareketi web sayfası. Umarım sakıncası yoktur.. Bu arada bizde daha önce basına 24 kez haber verdik. Birçok ünlü kişiyle röportajları verdik. Son olarak Turhan Çömez'in Avrupa'dayken yapmış olduğu tek röportajı biz yaptık ve yayınladık. Yine ilginizi çekecek diğer haberde Turksat'a gelecek yeni Kurtce kanallar... bilginize.. Saygılar...


zindar IP: 85.105.4.xxx Tarih : 14.01.2009 10:02:16

senin cd lerin kıranlardan birtaneside benim bir daha olsa birdaha kırarım rojda aynı


hakem IP: 88.228.184.xxx Tarih : 14.01.2009 13:50:46

Sevgili dostlar,trt şeş bu ülkede yaşayan kürtler için değil sadece hükümetin bir programıdır.Bundaki amaç kürtleri susturmak,sözde isteklerini yerine getitmekten başka birşey değildir. Sokakta kürtçe konuşmak bu kadar zor ve baskılar varken devletin sus payı verdiği bu kanal ne kadar samimi. Bakın kürtler hala ülkenin çoğu yerlerinde kürtçe konuşamıyor bırak kürtçe konuşmayı kürt olduklarını bile saklamak zorunda kalıyorlar, istedikleri yere çalışmaya yada yerleşmeye çekiniyorlar, ülkenin Karadeniz bölgesinde bir kürt olarak yaşamak çok zor, Balıkesirde, Afyonda, Uşakta, Muğlada, Sinopta, Trabzonda, Antalyada, Adapazarında v.s.ilerinde yaşamak da bir kürt için çok zor. Daha çok yakın zamanda telefonunun zili kürtçe çaldığı için bıçaklanıp öldürülen genci unutmamak lazım, sözlü tacizlere çogu zamanda darplara karşılaşmak heran mümkün, tahamülün olmadığı bir yerde pis kürtler, bölücüler, pkk lılar diye hakarete uğrayan binlerce kürt varken, bu faşizan zihniyet, ırkçı şövenler oldukça samimiyet olmadıkça,gerçekten kürtleri bu ülkenin asıl vatandaşları görmedikçe 100 tv de açılsada kusura bakmayın kimseyi inandıramazsınız. Ben bu kanalı sadece aldatmaca olarak görüyorum, ve o tv ye çıkan sanatçılarında duyarlı olduklarına ve kürtlerle samimi olduklarına asla inanmıyorum.


Ali Yılmaz IP: 88.247.77.xxx Tarih : 17.01.2009 14:32:02

nilifer akbal hanım sana Tanrın baska ne dedi? icinde yaşadığın milletin emeğini heba etme ,vergi ver,kaçak elektirik kullanma,seni kardesin gibi gören 1000 senedir seni sırtında (hic üretmeden hep tüketen sekiz on çocuk doğurup milli kalkınmamızı engelleyen )kambur olarak taşıyan,kollayan koruyan Türk milletini arkadan vurma askerini polisini kahpece şehit etme,yaşadığın havasını soludugun dilini konuştugun milletin kanunlarına anayasına riayet et,altında ırzını namusunu rahatca korudugun, şanlı Türk bayrağını yakanlardan olma sakın da DEDİMİ demediyse senin ve benim Tanrılarımız farklı demekki.Ne Mutlu Türk'üm diyene. lanet bu ülkeye şanlı Bayrağıma ihanet edene.


nuran balen IP: 88.255.47.xxx Tarih : 12.01.2009 17:17:13

nülifer hanım sizi gercekten cok ama cok sevıyorum ve sesınızın rengı tek kelimeyle sahane ama su ayrıntıyı kafamdan atamıyorum trt 6 da program yapmanızı hoş bulmuyorum ve samımı olmak gerekırse trt nınde samımıyetıne ınanmıyorum bu husumet varoldugu surece kürtler hep ezik ve hep kullanılan kesim suan yaptıkalrıda sadece göz boyamak 80 yıl önce nerdeydı bu devlet önceden pusuyle dısarda dolaşmak bölücülüktü kürtçe konuşmak terördu ve şimdi bunlar moda olmuş ben ana dilimin bu tur reklamlarda kullanımasına karsıyım ve hiç birşekilde orda yayın yapılmasını istemıyorum ki yapılması nekadar doğru oda tartışılır saygılar


bir deli adam IP: 88.240.174.xxx Tarih : 14.01.2009 13:51:11

Nilüfer hanım yüreğiniz temizse yolunuz bahtınız açık olsun ama bu kafayla sizlere dünyayıda verseler sizler kürt kardeşlerimiz hep aynı türküyü söyleyeceksiniz başka Türkiye yok artık uyanın size kim ne diyor bu ülke hepimizin kanal istediniz yine olmadı ne yapalım bilmem ama kürtler bu kanalı sevmedi memnun kalmadı ama zaten kanallarınız çok onlara çıkın derim


YARALI CEYLAN IP: 88.250.44.xxx Tarih : 12.01.2009 02:01:43

MERHABALAR NİLÜFER ABLACIM GÜZEL KONUŞMUŞSUN AMA ŞU MARJİNAL DİNLEYİCİ KİTLEMİ KAYBETTİM DEMEKLE BİZİ KIRDIN BEN KENDİ ADIMA VE ÇEVREM ADINA ÇOK ÜZÜLDÜM ÇÜNKÜ HERKESE HİTAP EDEYİM DERKEN ASLINI ÜZMEMELİSİN EVET BELKİ BİRİLERİNİN OY MÜCADELESİ AMA BİZİM -EN AZINDAN RESMİ BİR ADIM OLDUĞU İÇİN -İŞİMİZE YARIYOR KABUL ETTİRİYORUZ KENDİMİZİ AMA ASLIMIZDAN ÖDÜN VERMEYEREK YAPMALIYIZ BUNU KİMSENİN OYUNUNA ALET OLMADAN HEM KİMSE MERAK ETMESİN BİZ OKUYARAK DA Bİ ÇOK YERE VARIYORUZ ARTIK HAK YEMEK YOK NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE YA DA KÜRDÜM DİYENE DEĞİL NE MUTLU İNSANIM DİYENE!


y dl IP: 88.239.7.xxx Tarih : 16.01.2009 21:07:51

kürtçe dinleyeceğime ömür boyu müzik dinlememeyi tercih ederim. ibo zaten ırak'ta barzani bezi altında, apo resimleriyle şarkı söylüyor, dert etmesin o..


Vatandaş IP: 88.254.131.xxx Tarih : 14.01.2009 18:21:30

Öncelikle, Nilüfer Akbal'ı bu röportajı yapanı ve Hükümeti kutluyorum. Kürtçe TRT yayınına kapı araladığı için. Akbal, Kürtler politize oldu diyor. bunu samimiyetle söylüyor. Biz Türklerde politize olmadık mı? samimi olmak gerekirse politize olduk. Kürtçe bir tek kelime bile bilmem. Ama kürtçe kanalın açılmasını doğru buluyorum. Bu kimine göre bölünmeye kapı aralamak olarak kabul ediliyor... Yıllardır yasakladıkta ne oldu?! Birilerinin eline malzeme verdik! Türkçeye gelince aslanlar gibi savunup, Kürdün kürtçe konuşmasına karşı çıkmak adilmidir? Kürt Türke saygı gösterecek, türk kürde saygı göstermeyecek, böyle bir ülkede birlik beraberlik nutukları atacağız! Yok böyle bir şey! Nilüfer Akbal gibi değerli vatandaşların birlik ve beraberliğe katkısının büyük olacağını düşünüyorum. Bu ülkeyi vatan bilen herkese saygılarımla.


Ali o IP: 82.227.55.xxx Tarih : 17.01.2009 00:19:26

Degerli atkadaslar hazir tartisma acilmisken bir iki kelime yazmak geregini buldum, aslinda bazi yorumlari okuyunca insanin cani bir sey yazmak istemiyor yada siddetli konusma geregi buluyor! Turkiyede KURT sorunu yukarida bazi dusunceleri ifade eden ve buna benzer mantikta olanlar yaratmislar buyutmusler ve cozulemez bir hale getirmislerdir INKARCILAR SOVENLER! sizin gibiler bu sorunu kör dugum etmisler, KURTCE Muzigin varligindan bahsediyorsan bir seye dikkatini cekmek isterim. Eger baska dil varsa acaba bu gok yuzundenmi dustu! insan olan birisi soyle dusunemezmi yahu aramizda baska dilde insanlar var ve ayni kaderi tarihi paylasmisiz savaslarda beraber yan yana savasmisiz bir birimizle evlenmisiz bir et tirnak olmusuz hala INKAR etmekte israr ediyorsun! bende seni inkar ediyorum ve diyorumki sen boyle dusunuyorsan birak turk olmayi insan bile olamazsin! Sunu kabul etki bugun APO varsa ve terörist varsa senin gibilerin yuzunden vardir ve senin gibiler oldukcada bitmeyerek cogalacaktir taki senin gibiler anlayincaya kadar! dilerim yazdiklarimi yayinlarsiniz, son olarak bu topraklar uzerinde yasayan tum etnik farkliliklari kabul gormeyen bir sistem bir devlet asla illah olmaz sorunlardan kurtulmaz farkliliklar zenginlikler olarak gorulmeli desteklenmelidirler! bayrak sorunu yok! hepimiz ayni bayrak altinda farkli kulurlere degarlere sahip olabilerek yasayabiliriz, yasaklarla inkarlarla bir yere varilmaz ancak sorunlar dahada buyur, selamlar.


NURULLAH IP: 85.104.76.xxx Tarih : 12.01.2009 20:52:26

haşaa!!! öncelikle tanrı degil ALLAH demesi gerekirdi ve o ALLAH eminimki kesinlikle kürtçe degil arapça okumasını isterdi ..banada aALLAH dediki nuri sen neden duruyorsun türk oglu öz türksün senın ülkende sen neden birşeyler istemiyosun bunu türkçe söyledi.. içime kadar titredim .bu ülkede herkes bişiyler istiyor biri dil biri kanal biri toprak ve sanatçıyız deyip barışdan söz ediliyor tavsiyem eger bir şeyler yapacaksanız sadece ülkeyi sevin seven insan iyi insandır kolay gelsin....başarılar...


baran altun IP: 88.233.57.xxx Tarih : 11.01.2009 10:02:28

Nilüfer Akbal, sesindeki o sıcaklık, ruhuma kadar tesir eden o ahengin kaynağı belli oldu. Sen çok samimi, çok özel bir insanmışsın. Nilüfer Akbalı böyle genişçe bize tanıttığı için site yöneticilerine teşekür ediyorum...


dewrimci muşlu IP: 212.156.94.xxx Tarih : 14.01.2009 15:22:40

ÖNCELİKLE SİTEYE GÖRÜŞLERİNİ YAZAN ARKADAŞLARIMI TÜM DEVRİMCİ DUYGULARIMLA SELAMLIYORUM.KİMİSİ GÜZEL YAZMIŞ KİMİSİ YAZMAMIŞ.AMA ŞUNU SAMİMİ SÖYLEYEYİM.OBJEKTİF YAKLAŞAN BİRKAÇ ARKADAŞ VAR.DAHA NE ZAMANA KADAR KÜRTLER YOK DİYECEKSİNİZ.VARIM BURDAYIM BENİM VARLIĞIMI İNKAR EDEN KENDİNİ İNKAR ETMİŞTİR.EVET KANALI İZLEMEDİM.YALNIZ BU BİR AKP POLİTİKASIDIR.AMA YİNE DE KUTLUYORUM EMEĞİ GEÇEN HERKESİ.EVET DEĞERLİ ARKADAŞLARIMDAN BİRİ DE KÜRTLER HER YERDE SERBESTÇE KONUŞAMIYOR DEDİ.KESİNLİKLE KATILIYORUM.BEN ANADİLİMİ SERBESTÇE KONUŞACAĞIM HER NE PAHASINA OLURSA OLSUN.ASİMİLE EDİLMİŞ BİR KÜLTÜR TEKRAR YAŞAYACAKTIR.BUNU HERKES BÖYLE BİLSİN........


taner yılmaz IP: 78.167.170.xxx Tarih : 11.01.2009 12:27:58

Şu an Kürtçe bir film çekmek isteseniz, 10 tane iyi akademik boyutta Kürtçe konuşan aktör bulamazsınız.sen bulamayabilirsin ama kendinle sınırlı görme kürtlerde bu işi yapabilecek çok kişi var ama senin kanalına çıkmaz kusura kalma.........


SADE VATANDAŞ IP: 88.226.5.xxx Tarih : 11.01.2009 23:44:37

Ya sizler ne kadar kötü niyetli ve çözümsüzlük aşığı insanlarsınız. Kimse bu kanala çıkmazmış, yok Nilüfer Hanım'a bu yakışmamışmış... Ben tebrik ediyorum Nilüfer hanımı ve bir Kürt olarak onunla gurur duyuyorum. Benim amacım bu ülkede barış ve huzur içinde yaşamak. Provakasyon değil. Evet amacı bu (barış ve huzur) olmayan ve içlerinde insan sevgisi yerine kin büyüten ve her fırsatta mağduriyet edebiyatı yapmasına karşın ellerinden gelse vatanı şu an bölecek olan o kötü niyetli insanlar gelmezler tabi ki bu kanala. Şunu bilin sizin gibi düşünen cok az insan var ve aslında biz tüm Kürtler biliyoruz


hakem IP: 85.110.56.xxx Tarih : 16.01.2009 11:59:14

""Ali Yılmaz""Bu memlekete kulaklarını kapatırsan hiçbir şey duyamazsın o zamanda sorun yok diyebilirsin ama asla görmemezlikten gelemezsin.Bak arkadaşım kürtler bu ülkede 1000 yıldır yaşıyor ve 1000 yıldn beridir senin gibilerle uğraşıyor.Zmanında bu ülkede itibar edilen yere göğe sığdıralamayan senin değerli ağır abilerin kürtler,dağ türküdür,yani ne demek istedi,kürtler yabanidir evcileşmemişlerdir.Bazı abilerinde kart kurt,cart curt dedi,şimdi ben sana soruyorum kürtler 1071 Malazgirt meydan muharabesi sonucu Anadoluya Ortaasyadan gelen türklere kapıları açtılar,kürtler orada yaşayıyorlardı ve yerleşik hayata çoktan geçmişler tarımla uğraşıyorlardı.Ortaasyadan gelen ve bugün kendilerini haklı, ülkenin asıl sahipleri görenler,kürtleride mülteci olarak görmekte, ırkçı,milliyetçi şovenlerin asimilasyonlarıyla uğraşmaktadır. Bu ülkede kürt sorunu sonuna kadar vardır,bu sorunu görmeyenlerin yüzünden insanlar hayatından,canından malından oluyor.Sen ve senin gibiler kürtler yok dedikçe bu sorunlar asla bitmeyecektir. Hiçbir kürt hain değildir..Bu ülke senin ve birilerinin çiftliğideğil,bu ülkede 22 milyon kürt yaşıyor onları temsil eden bir siyasi irade vardır.Düşüncelerinizde samimi olmadıkça kürt inkarcılığı var oldukça huzur olmayacağı kesin.Kürtler ne mültecei nede göçmen değildir.Bu ülkenin temel taşlarıdır.Kürtler türk kardeşleriyle beraber yaşamaya mahkumdur,asla ayrılma gibi bir niyetleri yoktur.


Cansu KAPLAN IP: 88.252.41.xxx Tarih : 12.01.2009 18:22:45

BU KANALA KONUK BULAMAZSINIZ BU KANALIN AÇILMASIBİLE BAŞLI BAŞINA BİR HATA BENCE SONUÇTA KÜRTLE TÜRK'ÜN KANALLARI AYRI MI KÜRTLERE KANAL ÖZGÜRLÜĞÜ YOKMU SANKİ TÜM KÜRT SANATÇILAR HANGİ KANALDA ÇIKIYOR. VALLA BENDEN SÖYLEMESİ YAKINDA BU TV KANALI KAPATILIR. ÇÜNKÜ BİLİNÇLİ İNSANLARIMIZIN HEPSİ BU KANALIN AÇILMASINI İSTEMEDİ. AÇILDI AMA DESTEK VERMEZ KİMSE BYEEEEEEE........


Ali okuyucu IP: 82.227.55.xxx Tarih : 12.01.2009 20:44:16

Beni bir daha aglattiniz, emeginize saglik! Ben de Nilufer Akbal gibi basbakanimizin kurtce trt 6 hayirli olsun deyimine goz yaslarimi tutamadim ve bu roportaji okuyuncada gozlerim sulandi, Nilufer Akbali avrupadan takip eden bir fanatigi olarak, secimini cok cesaretli ve dogru buluyorum o kendini buyuk bir riske atarak BARIS yolunda kendine yakisani secmistir ve samimiyetine inaniyorum, ANADOLU topraklari uzerinde yasayanlar gecmiste destanlar yazmis emperyalizmi yenmis birlikte yasamislardir; bunu simdi niye yapamasinlar guclu bir TURKIYE ancak medeniyeti cagdasligi, demokrasiyi saglarsa mumkun olabilir, ister sagci ister solcu ne zaman birimiz baska gorusten birisine yapilan haksizliga hayir derse o zaman insanlik ve demokrasiden bahsedebiliriz, NILUFER AKBAL'a sectigi zorlu yolda basarilar diliyorum, selam ve sevgilerimle.


yusuf gürcan IP: 212.175.166.xxx Tarih : 11.01.2009 12:11:20

sanatçının da, röportaj yapanın da eline-diline sağlık, bilgi aldığım ve güzel duygular yükleyen bir röportaj olmuş. tebrik ederim, bir basın mensubu-yöneticisi olarak gıpta ettim... 12 eylül öncesi: mamak cezaevi'nde, bir ülkü ocakları yöneticisi, şair ahmet arif ile karşılaşır ve ona ( yahu arkadaş, o şiirleri niye yazdın...! ben yazacaktım onları!) diye sitem eder.hayranlık ve gıpta ile.


by dersimli IP: 88.238.129.xxx Tarih : 11.01.2009 20:45:26

merhaba nilüfer hanım sanki bu kanalı bekliyormuş tv ye çıkmak için... birde diyor marjinal dinleyici çevremi kaybettim demek kendisi bir özeleştiri yapmalı. hemen herşeyin üstüne atlamamlı........


gülistan ışık IP: 85.99.128.xxx Tarih : 12.01.2009 22:33:27

nilifer hanım çok iyi anlatmış kürtleri ve neler düşündüklerini hisettiklerini ağzına sağlık evet türk kürt ayrımı yapmaktansa kardeşçe yaşamak daha güzel biz kardeşlik dil özgürlüğü istiyoruz inşallah TRT ŞEŞ