4
Mayıs
2025
Pazar
ANASAYFA

TURHAN ÇÖMEZ DE KENTHABER'E KONUŞTU

22. Dönem’de Ak Parti ile, Balıkesir Milletvekili olarak Meclis’e girdi ve bize göre partinin en sert muhalifi, kendisine göre ‘doğrucusu’ oldu. Kimi zaman gece yarısı çocuk yuvalarını bastı, kimi zaman uyuşturucu çetelerinin peşine takıldı. Kimi zaman partisinin Genel Başkanı, kimi zaman da bakanları ile ters düştü ve Türkiye onu siyasetin asi çocuğu olarak tanıdı. 

Kendi söylemine göre Ak Parti’deki misyonunu tamamlayarak, 22 Temmuz’da aktif siyasetten çekildi.

Peki şimdi nerede ve yapıyor? Yeni kurulan ‘Ankara Enstitüsü’, kendisi gibi aynı tarihte aktif siyasete veda eden Abdüllatif Şener’le yeni bir partinin çekirdeğini mi oluşturuyor?

İşte o Operatör Dr. Turhan Çömez, Kenthaber’e geldi ve Ak Parti’nin kapatılması ile ilgili davadan, türbana, geçmişteki yaptıklarından Türkiye’nin geleceğine ve kendi yol haritasına kadar tüm bilinmeyenleri Genel Yayın Yönetmeni Volkan Özsoy’a anlattı.


-Gündem bu olduğu için, Ak Parti ile ilgili davadan başlayalım. Sizce bu süreç nasıl yaşanacak? 

Türkiye’de gündem çok hızlı değişiyor ve gelişiyor. Ne yazık ki son yaşananlardan sonra ülkenin önündeki dönemin çok istikrarlı ve olumlu olduğunu söyleyemeyeceğim. Açılan bu dava ile Türkiye yeni bir sürece girmiştir. Olayın sonuçları ile ilgili de çok boyutlu bir değerlendirme yapma mecburiyetimiz var. Ancak bu dava nasıl sonuçlanırsa sonuçlansın, bazı olumsuzlukları tetikleyecektir. AKP’nin kapatılması ve bazı siyasilerin yasak alması başka gelişmeleri, davanın düşmesi başka gelişmeleri.getirecek.

Ancak, siyasi partilerin hesabını millete vermesi, özürlerini ve yanlışlarının karşılıklarını sandıkta alması en doğru olandır.Türkiye’de laik sosyal hukuk düzeni istediğimiz olgunlukta çalışmadığı ve çalıştırılmadığı için, bazı sorunlar ortaya çıkıyor ve bu sorunlar Türkiye’yi siyasi partiler mezarlığına çevirmiş durumda. Siyasal irade faturayı millete ödemeli. Doğrular milletçe takdir edilip, yanlışlar milletçe cezalandırılmalı. Ama sandıktan çıkmak, o iktidara denetlenemez, sorgulanamaz yetkisi de vermez. Bu temel argümanlardan hareket edersek, yaşanan sürecin sağlıklı olmadığına ve pek çok hatanın arka arkaya gelerek, Türkiye’ye bugün bedel ödetmeye başladığını ve bundan sonra da ödeteceğini ifade etmek isterim.

-Nedir bu ödenecek bedel?

Birincisi Türkiye’nin dış itibarı önemli ölçüde örselenmiştir. İktidarın yaptığı hataları ayrı tartışmak lazım., iktidara gelmiş bir siyasi partiye açılan davayı ayrı tartışmak gerek. Dünya kamuoyuna bu fotoğrafın karesi çok değişik renk tonlarıyla yansır. Türkiye’deki istikrar olgusu hırpalanmıştır.Var olduğu kabul edilen istikrarın bundan sonra çok kolay telaffuz edilemeyeceğini söylemek lazım ve bu istikrarsızlık, beraberinde pek çok olumsuz yansımayı da getirecektir. 

Hem iç piyasa hem dış piyasa ve yatırım açısından olumsuz etkilenecek. Bunun siyasal yansıması ve toplumsal karşılığı da önemlidir. Eğer iktidar eleştiri dozunu yükseltmeye devam eder ve tarzını kararlı bir şekilde sürdürürse, toplumda hak etmedik bir ayrıştırma süreci başlar. Bu da bir diğer sorun. Bunları alt alta koyduğunuzda, neresinden bakarsanız bakın, ortada ciddi bir problem vardır. 

Peki tersten baktığınızda bu iktidarın hiç mi bir sorumluluğu yok? Kuşkusuz iktidarı bu ülkede en çok eleştirenlerden biri benim. Ama bu dava ile demokrasinin kurum ve kurallarının örselenmemesi gerektiğini yine en yüksek sesle ilan eden benim ve iktidara şunu sormak lazım?

Geçtiğimiz dönem, Siyasi Partiler Yasası, Seçim Yasası’nı neden çıkarmadınız? Dokunulmazlıkları neden kaldırmadınız ve parti kapamayla ilgili Anayasa’nın 69. Maddesi’ni daha demokratik hale neden getirmediniz? Ki bunlar için bir programla karşılarına çıkıp, millete söz vermediniz mi?

Şimdi bu 4 konu son derece önemli. Maalesef iktidar, bu konuları bugün tartışmaya başladı.

Eğer bu ülkede dokunulmazlıklar kalkmış veya Avrupa standardında olmuş olsaydı, o taktirde yaşanan bu süreç başka şekilde cereyan eder ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı olaya, ‘laiklik karşıtı eylemlerin odağı haline gelmiş bir parti’ olarak bakmazdı.

Suçlaması gereken muhataplarının dokunulmazlıklarını kaldırarak, sorgulama yargılama zemini bulur, bu sayede onlar da yargı önünde aklanarak, mensubu bulundukları partinin suçlanmasına yol açmazdı.

Bunları bugüne kadar yapıp, doğru bir adım atmadınız. DTP’nin kapanma sürecinde bunları gündeme getirip, Anayasa değişikliğini tartışmadın, şimdi bunu gündeme getiriyorsun. O takdirde sen hissi davranıyor ve kendine dönük adım atıyorsun. Hoş ben birey olarak DTP gibi terör örgütünün siyasal uzantısı bir partinin siyaset yapmasına karşıyım.


-AK PARTİ İLE YOLLARIMIZ 22 TEMMUZ ÖNCESİNDE AYRILDI- 


-Bu eleştirilere bakarsak, Ak Parti ile yollarınız ayrılıyor değil mi? 

Ben AKP ile yollarımı 22 Temmuz öncesinde kamuoyuna bir mektup yazarak ayırdım. Ancak bu parti, tirajı komik bir şekilde bana bir soruşturma açarak, ‘kesin ihraç’ istemiyle Disiplin Kurulu’na sevk edildiğimi bildirdi. Bakın bana isnat edilen suçlara:

“Mayıs ayından sonra Türkiye’de terör eylemleri artacak. ABD ile oturup pazarlık yapın, Habur Sınır Kapısı’nı, İncirlik Üssü’nü tartışın ve ABD’nin işgal ettiği topraklarda terör örgütü ile ciddi yaptırımlar isteyin. Bunu yapmazsanız, Mayıs’tan sonra gelecek her şehit cenazesi için fatura ödersiniz” dedim. Bunların hepsi kayıtlarda var.

-DEVLETİN UÇAK VE HELİKOPTERİNİ KULLANMA!-

Ayrıca, “Türkiye’de kaçak akaryakıtın önüne geçip, tarımda kullanılan mazotu vatandaşa 1 YTL’ye verebilirsiniz” dedim. Bununla ilgili politik açılımlar ortaya koydum. Bunu Ak Parti suç unsuru kabul etmiş. Ardından Sayın Başbakan’ın siyasal gezilerinde devletin uçağını ve helikopterini kullanmaması gerektiğini, bunun siyasal ahlakla örtüşmediğini ifade etmişim. Türkiye’de demokrasi havarisi kesilen bir siyasi parti, bu anlattığım konularla ilgili beni partisinden ihraç etmek için disipline veriyor. Bunun neresi demokratik? Bu hangi anlayışın ürünü? 


-Başbakan sizi kenara çekip konuştu mu, sitemleri veya uyarıları oldu mu? 

Sayın Maliye Bakanı ile ilgili çok sert bir çıkışım olmuştu, bunun ardından kapalı kapılar ardında baş başa bir görüşme yaptık. Ancak o görüşmeden tatmin olmadığımı ve ikna olmadığımı söyledim. Ama bunun dışında yazdığım yüzlerce analiz, rapor, grupta ve mecliste yaptığım değerlendirme, soru önergesi, ifade, beyanat ve eleştiriye, partiden tek çağrı, “Sen ne biliyorsun? Bunu nasıl çözebiliriz?” diye bir tek satır cevap gelmedi.

 



-YENİ BİR PARTİ Mİ GELİYOR?-

-Peki Ankara Enstitüsü’ne gelelim. Neler yapacaksınız?

Bu Türkiye için alternatif projeler üreten gönüllü bir insiyatif. Bunun içerisinde, emekli diplomatlar, müsteşarlar, genel müdürler, STK temsilcileri, işadamları ile siyasi yelpazenin hem sağından, hem de solundan kişiler var. 100 kişilik bir kadroyuz biz. Bunlarla zaman zaman bir araya geliyor ve Türkiye’nin içinde bulunduğu durumları değerlendirip, çareler, çıkış yolları arıyoruz. Amacımız, Türkiye’nin daha müreffeh, daha aydınlık olması.

-Bu enstitü, Abdüllatif Şener-Turhan Çömez ikilisinin kuracağı yeni partinin temellerini mi oluşturuyor?

Tabi şimdilik bunu konuşmak için erken. Bizim inandığımız doğruluk, kalite, verimlilik, ahlak ve yurtseverlikte bir siyasal alan oluşur ya da oluşturulursa, biz o alanın içinde yer alırız.

-Kim oluşturacak bu alanı?

Konjonktür, kimi siyasal çabası ve çalışması olan çevreler oluşturabilir. Böyle bir alan oluşturulmazsa, bu sorumluluk bize düşer ve toplumdan böyle bir ihtiyaç geldiği takdirde, biz bu alanı oluşturacak tecrübeye, niyete, gayrete ve yüreğe sahibiz.

-Bu yeni oluşum AKP’ye karşı bir alternatif olabilecek mi?

Neden AKP? Bu ülkenin meselesi AKP değil ki. Bu ülkenin meselesi, doğrular-yanlışlar, -iyiler-kötüler, güzeller-çirkinler meselesi. Bunların çatışmasıdır. Olaya böyle bakmak lazım. Bizim siyasal duruşumuzda, tavrımızda bu zamana kadar AKP hiçbir zaman hedef olmadı.

Olaylara ne bireyler ne de kurumlar üzerinden bakarız. Tavırlar, düşünceler ve felsefeler üzerinden bakarız. Ama eğer yanlışlığın adresi AKP ise, eleştiri oklarımız AKP’ye, başka bir yer ise, oraya yönelir. Ama eğer doğruluğun, güzelliğin, iyiliğin adresi AKP ise, elinden tutar yüceltiriz. Bizim bu siyasal duruşumuz, inanıyorum ki, yarın Türkiye’nin ihtiyacı olduğu takdirde, bunu bütünüyle karşılayacak olgunlukta, donanımda ve kalitededir.

TAYYİP ERDOĞAN’A RAKİP BİR LİDER OLACAK MI?

-O zaman sorumu şöyle değiştireyim, bu oluşumun başında, Tayyip Erdoğan’a rakip olabilecek güçlü bir lider olacak mı?

Buna toplum karar verecek. Toplum içinde bulunduğu durumdan çıkmak kararlığı içinde arayışını samimi olarak sürdürüp, bu yürekli seslerin önünü açacaksa, bu ekip bu lider ve bu kadro yollara düşer. Ama hiç kimse elinde sihirli değneği olan birini beklemesin. Herkesin üzerine düşeni yapması şart. Millet bu azim ve kararlılık içindeyse bu duruma çare bulunacak.

SONBAHARDA BELİRGİNLEŞİR

-Bunun hayata geçmesi için ne kadar bir süre gerekiyor?

Bunu belirleyecek birçok faktör var. Dış konjonktür, küresel ekonomik sendrom, Türkiye’nin iç dinamikleri, ekonomisi, ülkenin siyaset mekanizmasında yaşanacak sorun veya aksaklıklar ile toplumun beklentileri önemli. Dolayısıyla bu sorunun karşılığı çok bilinmeyenli bir denklem. Ancak kanaatimi soracak olursanız, Türkiye bu durumu daha fazla devam ettiremez.

Mesela içinde bulunduğumuz ay, küresel dalgalanmadan etkilenmeye başlayacağız. Yaz döneminde yaşanacak siyasal, sosyo-ekonomik ve diğer sorunlar, Türkiye’de var olan sorunları biraz daha derinleştirecek. Sanıyorum sonbahar itibariyle bu ülkenin yeni bir siyasi nefes, çözüm arayışı belirgin hale gelecek. O zaman sanıyorum, bu ülkede siyaset yapmak isteyen yürekli kişiler ortaya çıkacak ve Türkiye’nin derdine talip olup, çözümleri ortaya koyacaktır.

-Ak Parti içinde bildiği doğruları söyleyen bir Turhan Çömez vardı ve mensubu olduğu siyasi partiden istifa etmeyip, parti içinde demokratik hakkını sonuna kadar kullanacağını her tarafta söylüyordu. Aradan geçen süre zarfında sizi ne etkiledi de bundan vazgeçip yeni bir oluşumun içinde bulunmaya karar verdiniz?

Ak Parti saflarında siyaset yapmamayı çok önceden kararlaştırmıştım. Ama benim siyasal ahlakım parti içinde mücadele vermeyi gerektiriyordu. Çünkü ben 3 Kasım seçimlerinde bu parti ile Parlamento’ya girdim. Bu nedenle doğrularım için son güne kadar orada kalmak gibi bir yükümlülüğüm vardı. Nitekim bunun bedelini de ödeyip, son güne kadar partinin içinde kaldım. Ama bugün itibariyle AKP’nin yeteneklerinin, donanımlarının, kudret ve kabiliyetinin, bu ülkenin sorunlarını çözmeye yetmeyeceğine inanıyorum.

-Ak Parti’nin, sizin gibi ‘aydın’ tabir edilen mensupları vitrine koyup, hayati kararların kemik kadro tarafından alındığı söyleniyor. Bu doğru mu?

Bu sadece AKP’nin sorunu değil ki. Tüm partilerin sorunu. Siyasi Partiler Yasası ve Seçim Yasası değişmediği takdirde, maalesef bu hazin durum devam edecektir. Bakın buna bir örnek vereyim:
22. Dönem’de AKP milletvekillerinin katıldığı Grup Toplantısı sayısı 200’ü geçmez. AKP’nin 350 civarında da milletvekili vardı. Bu süre içinde grupta milletvekili başına düşen konuşma süresi 1,5 dakikayı geçmez. Düşünebiliyor musunuz, siz, bölgenizden seçilip gelecek, bu süre zarfında sizi oraya gönderenlerin sorunlarına çareler arayacak, Parlamento’nun denetleme, yasama ve temsil fonksiyonunu icra edeceksiniz. Bu nasıl demokrasi?

Ben işte böyle bir ortamda başıma gelecekleri bile bile, çıkıp konuştum ve inandıklarımı söyledim. “Ben grubun içinde siyaset yaparak, görüşlerimi açıklama fırsatı bulamıyorum” diye de eleştiri getirdim. Düşünebiliyor musunuz, bölücübaşı cezaevinden avukatları aracılığı ile mesajlar gönderip bu ülkede gündem yaratıyor, ben o çatı altında siyasetçi kimliğimle partime, ülkeme, milletime mesaj vermekte zorluk çekiyorum. Kendimi anlatamıyor, ifade edemiyorum. Bunun adı demokrasi değil. Bunun adı olsa olsa, “êngelli demokrasi”dir.

-Geriye dönüp baktığınızda AKP içinde en fazla pişmanlık duyduğunuz olay neydi?

Hiçbir şey. Çünkü 5 yıl boyunca inandığım şeylerin hepsine katıldım, inanmadığım şeyleri de reddettim. Inanmadığım hiçbir şeye el kaldırmadım. 1 Mart Tezkeresi’ne ‘hayır’ derken de, olumlu şeylere ‘evet’ derken de aynı kararlılıktaydım. Ama eğer bugünkü tecrübem olsaydı, çok daha cevval, aktif, üretken ve kararlı olurdum.

-Yani ‘daha fazla muhalefet’ yapardım mı diyorsunuz?

Bunu muhalefet olarak niye görüyorsunuz? Medyanın yanlışı işte burada. Yaşanan tavrı bir muhalefet olarak değerlendirirseniz, yanlış yaparsınız. Bunun adı doğruların peşinden koşmaktır. Yani şunu demek istiyorum; ben parlamentoyu tanımak, olayları anlamak için geçirdiğim zamanı, çok daha yararlı işler için geçirebilirdim.

-Tekrar yeni oluşuma dönersek, bunun çizgisi ne olacak?

Bakın daha ortada bir oluşum yok ama siz bunun üzerinden sorgulama yapıyorsunuz.

-Bu fısıltı gazetesinde sürekli manşette olan haber ama.

Siz eğer benim siyasi tavrım ne olacak diye sorarsanız, önemli olan ülkenin ulusal çıkarlarıdır. Politikalar bazen sağ, bazen de sol tandanslı olabilir. Ama esas olan Türkiye’nin ulusal çıkarlarını muhafaza etmektir. Bunlar, daha güçlü, daha zengin, daha demokratik, daha aydınlık bir ülke için üretilmesi gereken politikalardır. Bu politikalarınızı ülkenin ulusal çıkarlarına endekslerseniz, o zaman tüm Türkiye’yi kucaklarsınız. 

KERKÜK’TE O HARİTAYI İNDİRDİM! 

-Herkes yola çıkarken aynı şeyleri söylüyor.

Bir dakika efendim. Bizim 5 yıl boyunca ne yaptığımız belli. 1967 yılından bu yana Kuzey Irak’a bir Türk Devlet Başkanı gitmemiş. Bunları sürekli söyleyip, 5 yıldızlı otellerde bunları dile getirip, oy peşinde koşanlar oldu ama 40 yıldır Misak-ı Milli sınırları içindeki o coğrafyaya tek bir Türk Devlet Başkanı gidip oradaki halkı kucaklamamış. Ben ne yaptım, yoluma mayınlar döşenmesine rağmen kalkıp oralara gidip, Kerkük Meclis Başkanı’nın odasındaki sözde ‘Kürdistan haritası’nı söktüm ve kendisine, “Ben sana başka bir harita göndereceğim. O haritada da, Musul ve Kerkük Misak-ı Milli sınırları içerisindedir” diyerek, vurup kapıyı çıktım. Bu nedenle kimin ne söylediğine değil, kimin ne yaptığına bakın.

Yani bizim yolumuz, misyonumuz bu. Bu hareketin içinde hırsızlar, bölücüler, vatan hainleri ile bunların işbirlikçileri olamaz. Onun dışında kendini Türkiye’ye ait hisseden, bu ülkenin yarınları hakkında heyecan duyan, geleceği adına çabalayan zengin ya da fakir herkes bu yolculukta yerini bulur.

Bana göre bugün ne AKP muhafazakarlığı ne de CHP sosyal demokrasiyi temsil ediyor. Kavramlar alt üst.

TÜRBANA TAVIR NE OLACAK?

-Peki bu yeni oluşumda ‘türban’ın yeri ne olacak?

Türbanı ‘oluşum’ içine sokmayın. Eğer türban bu oluşum içine girerse, bu oluşumun adı başka bir şey olur. Siz, “Başörtüsüne bakışınız nasıl?” diye sormak istediniz sanırım.

-Soruyu o şekilde değiştirelim o zaman.

Ben artık bu ülkede herkesin birbiriyle güvenli ve sağlıklı bir iletişim kurması gerektiğine inanıyorum. Bugün Türkiye’de başörtülü kızlarımızın üniversiteye gidememesi gibi gerçekten bir sorun var ama sorunun temelinde kendileri yok. Bunun temelinde ‘siyaset’ kurumu var ve bu siyasi iradenin hatalarını gözden geçirmesi gerekir. Bu irade, başörtüsünü istismar etmek yerine, soruna insan hakları ve özgürlükler penceresinden bakıp, huzur ve barış gerçeği ile hareket etmesi lazım.

Ben başörtülü öğrencilerin okulda okuyabilmelerini savunuyorum. Eğer bunları okula göndermeyip, yasaklı hale getirirsek, bunlar ya birilerinin himayesinde yurtdışında okurlar ki, bunun da Türkiye’ye gelecekte faturası ağır olur. Ya da eğitimsiz anneler olarak hayatlarını sürdürerek, yetiştirdikleri nesillere de bu travmayı intikal ettirirler. Ama bunun çözümü, anayasayı, ‘özgürlükler’ adı altında tadil ederek değildir. Toplumsal uzlaşı ve barışla olacaktır. Keşke Sayın Başbakan, MHP, CHP ve diğer muhalefet partilerini bir sabah Başbakanlık’a kahvaltıya çağırıp, samimi olarak bu sorunun çözümü için talepte bulunsaydı, bu toplum gerilmez, kamplaşmazdı. Dünyanın hiçbir yerinde özgürlükler anayasa ile tarif edilmez.

-Nasıl olacak? Üniversitenin ardından bu kez kamusal alanda özgürlük talepleri başlayacak?

Üniversite sonrasını düşünerek, kimsenin eğitim hakkını elinden alamazsınız. Ancak devletin laik ve tarafsız olma vasfını dikkate alarak, devlet kurumlarından başörtüsünü tartışmaya açmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Çünkü laiklik, tüm inançlara karşı tarafsız olma ve tüm inançların özgürlüklerini tevsi etme gibi bir sorumluluk getiriyor. Yani başörtülü memur çalıştırmak gibi birtakım hükümleri tartışmaya açmak son derece yanlıştır. Zira orada rol üstlenmiş, görev almış kişiler, aynı zamanda devletin kimliğini yansıtmaktadır. Devlet de, inançlara karşı tarafsızdır. Kimsenin, ‘bunlar yarın kamuya da girerler’ diye eğitim hakkını elinden almak, onları cahil bırakmak gibi bir davranışta bulunmaya hakkı yoktur. Yarın ne yapacakları kendilerini ilgilendirir. Eğer kamusal alan gibi bir tercihleri varsa da, buradaki kuralları hatırlatırsınız.

-Neden çocuk yuvaları ile çok fazla gündeme geldiniz? Buralarla ilgili özel bir rahatsızlığınız mı vardı?

Ben Türkiye’de birçok sorunla ilgilendim. Karadeniz’deki petrol kaçakçılarından, İskenderun Gümrüğü’ndeki pirinç kaçakçılarına, ihale yolsuzluklarından, uyuşturucu çetelerine kadar birçok şeye kayıtsız kalmadım. Turan Çömez’in vicdanı, bu yuvalarda 1400 çocuğun kayıp olduğunu öğrendiğinde de kayıtsız kalamazdı. Bu yavruların gece akıbetlerinin ne olduğunu düşünmektense, üzerine gidip, mücadele etmeyi tercih ettim.

Röportaj: Volkan ÖZSOY

Fotoğraflar: Kaplan TANEROĞLU
Yayın Tarihi : 17 Mart 2008 Pazartesi 23:32:40
Güncelleme :18 Mart 2008 Salı 18:03:15


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
kemal turan IP: 85.96.101.xxx Tarih : 24.03.2008 14:40:04

sayın TURHAN ÇÖMEZ AÇIKLAMALARINIZI OKUDUM GERÇEKTEN BENİM KAFAMDAN GEÇENLERİ VE ARADIGIM CEVABI SİZ VERDİNİZ SİZ KERKÜK DE YAPTIGINIZ ONURLU DAVRANIŞINIZDAN DOLAYI KUTLAMIŞTIM SİZ BİR KEZDAHA KUTLAMAK İSTEDİM YENİ OLUŞUMUNUZ MERAKLA BEKLİYOR YOLUNUZ KUTLU OLSUN DİLİYORUM SAYGILARIMLA


cahil adam IP: 78.162.134.xxx Tarih : 24.03.2008 14:24:23

iktidara gelene kadar eksiklikler yanlışlar tespit edilir çok güzel şekilde dile gelir sonrada çareler çıkış yolları anlatılır.iktidar oluncada hepsi unutulur.bu böyle gelmiş böyle gider.yeni oluşumlarında bundan farkı olmayacak.şuanda iyi şeyler yapmaya çalışan bir iktidar var onları sunni gündemlerle oyalıyorlar bundan dolayıda türkiye kaybediyor.turan beyin de zamana ihtiyacı var.bazı şeyler için acele etmemesi lazım.


hüseyin güneş IP: 88.246.50.xxx Tarih : 18.03.2008 01:17:38

size parti başkanı olmak yakışır sayın turhan çömez bu ülkenin sizin gibi siyasetçilere ihtiyacı çok atalarımız boşuna dememiş doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar ama siz yılmayın ve siyasete dönün lütfen sayın abdüllatif şener ile


hüseyin kabak IP: 81.215.55.xxx Tarih : 28.04.2008 10:12:35

değerli milletvekilim türkiyeni can damarı divriği den sesleniyorum.türkiyenin demir yatağı demir çeliği sattınız bizlerde geçici memur olrak çalışıyoz ama ne yazık ki çocuğumuza bi simit alamıyoruz senenin 2 ayı çıkarız,bizler 4- c denen işçimi memurmu bilmediğimiz ab ve abd nin yapmış olduğu bi sistem ne olurdu ki bizlerde kadro alsaydık.bizleri sadece muhsin yazıcıoğlu düşünüyor halal olsun.


Cahit Er IP: 84.60.29.xxx Tarih : 18.03.2008 02:27:33

Bu memlekette adam cokta maalesef orda burdalar. Biraraya getirebilmek zor. Ama ugrasi eseri, toplanacaklardir. Buna inaniyoruz.


El salud IP: 88.251.55.xxx Tarih : 24.03.2008 01:19:42

Önce seçmenimiz, mevcut seçim sisteminin kendi ilinin milletvekili adayını kendisinin belirleyebileceği kadar demokratikleşmesini talep etmelidir. Aksi halde her seçimde parti liderleri kendilerini, bir şirket patronu gibi tüm milletvekili adaylarını belirlemede yetkili sayarlar. Milletvekilimizin kim olduğunu da seçim bitince öğrenmek zorunda kalırız. Sonra da daha siyasi partilerinde bile parti içi demokrasinin olmadığı ülkemizde demokrasi nutukları ile kendimizden geçeriz. Sonuçta mevcut sistemde kazara TBMM'e girmiş halkımız için çalışanlar kolayca tasfiye edilirler, esnafın, çalışanların ve emeklilerin aleyhine reform kanunları yasalaşırken, seçilmişler kendi lehlerine yasalar yaparlar.


mustafa taşkın IP: 78.188.44.xxx Tarih : 21.03.2008 10:23:34

"DOĞRUCU DAVUT" ROLUNÜ OYNAMAYA ÇALIŞAN ÇÖMEZ'E ,MÜNASİP BİR KOLTUK VERİLMİŞ OLMASI DURUMUNDA DA AYNİ ROLLERİ KESECEĞİNİ Mİ ZANNEDİYORSUNUZ? HADİSENİN ESASI ;PARTİSİNDE HAKETTİĞİ (!) YERİ BULAMAMIŞ OLMASININ GETİRDİĞİ AŞIRI DEPRESİF TAVIRLAR OLSA GEREKİR.PSİKİYATR BİR ARKADIŞINA MÜRACAATINI TAVSİYE EDERİM.


Ahmet AYDIN IP: 78.163.166.xxx Tarih : 23.03.2008 14:48:17

ahmet yigit buda benden sana gelsin kardesim; sen benim bolgem derken nereyi kastediyorsun? benim IP noma bagarak bolgemi tahmin ediyosun heralde! bak kardes birincisi ben bi akpli deigilim. ve IP noma bagarak yaptigin yorumada cvp veriyim : benim yasadigim yer ile memlektim arasinda 20 saatlik bi yol var!


Ahme AYDIN IP: 78.163.177.xxx Tarih : 22.03.2008 13:29:33

her sey tamamiyla bi senaryo urunu..! Abdullatif Sener ve Turan Comez in bu gun akp catisi altinda mecliste olmamalarinin nedeni ; akp nin bugun acilan kapatma davasini onceden tahmin edebilmesidir. Aktif siyaset hayatinda Abdullatif Sener in akp zihniyetine uzak gorunmesinin sebebi akpnin bugun olan biten her seyi onceden tahmin edebilmesidir. Turan Comezin zamaninda akp ye ters dusuyomus gibi davranmasi , siyaset dunyasinin ''asi cocugu'' lakabini edinmeye calismasi ; akpnin bugun icinde bulunulan durumu onceden gorebilmesidir..!


ALP IP: 88.232.187.xxx Tarih : 18.03.2008 11:21:57

SİZİN DÜRÜSTLÜĞÜNÜZÜ TAKDİR EDİYORUM SAYIN TURAN ÇÖMEZ ÖYLE GÜÇLÜ BİR KADRO KURUNKİ KİMSENİN GÜCÜ YETMESİN


fatih KIŞ IP: 88.252.153.xxx Tarih : 9.04.2008 16:29:35

sayın turhan beyi kutluyorum.yanlız bu kadar zaman neden bu kadar sessiz kalmış.ihrac edildikten sonra açıklama yapıyorsunuz. okudum söylediğine göre mücadele etmek istemiş.lakin fikirlerinizin uyuşmadığı partide ne işiniz vardı ve bu oluşumda sizinde suçunuz yokmu...saygılar


halit IP: 78.176.234.xxx Tarih : 18.03.2008 10:54:54

Konuşan Herkes haklı.Söylenenler doğru olabilir.Netice alınmıyor.Beyler Yazar-çizer,Düşünürler .Konjonktür üzerinden beklenti yanlış.öze bakın.Günümüzde Teknolojinin katkısı ile Üretim Kolaylaştı.5 ayda on katlı bina,ihtiyacın üzerinde tavuk-Yumurta.Otomobil.ayakkabı.İnsanın ihtiyacı olan her şey TÜRK insanının bilgi-becerisi ile yapılabilir durumda.hekim sayısını arttırmak her derde deva mümkün.Bilim okadar gelişmiş ve biz çok uzmana sahibizki yüzde doksan yerli üretim-çözüm imkanına sahibiz.herşeyimiz çok bolca var.eksik olan TEŞKİLAT.Sn T.Çömez ve herkese saygılar.


hıdır bayrak IP: 88.226.249.xxx Tarih : 20.03.2008 18:25:42

yolunuz açık olsun sayın turhan çömez ve sayın abdullatif şener türkiyenın sizin gibilere gerçekten ihtiyacı vardır hele hele bu günlerde daha çok ihtiyaç vardır çünkü türkiye çok zor günler geçiriyor ben sizlere başarımar diliyorum


resul gürbüz IP: 88.229.193.xxx Tarih : 19.03.2008 22:11:02

turan çömez dürüst biri yeni bir oluşumu olursa desteklerim ama menfaatçı iktidar yalakalarını yanına almasın şu andaki akpl olanlar dürüst önce milletim diyenlerden oluşsun ben mhpliyim ama akpye deynek oldu başarılar allah turan çömezleri ve ab.şenerleri eksik etmesin ihtiyacımız var dürüst insanlara


sevketiyeli IP: 88.243.244.xxx Tarih : 19.03.2008 15:44:40

SAYIN TURHAN ÇÖMEZ ZATEN SİZİN BÖYLE BİRİ OLDUĞUNUZ 3 KASIMDA DA BELLİYDİ SİZİ ÇOK TAKDİR EDİYORUM BU ÜLKEYE SİZİN İHTİYACI VAR AMA LÜTFEN ACELE EDİN BİR SONRAKİ SEÇİMLERDE SİZİ BAŞBAKAN OLARAK GÖRMEK İSTİYORUZ.Aslında şimdiye kadar sizin herseyinize inanıyorum ama 3 kasım seçimlerinde akp ye girerken bu partinin böyle olacağını bilmiyormuydunuz ki yine de siz en doğrusunu yapmışsınızdır..


mehmet babacan IP: 84.57.14.xxx Tarih : 23.03.2008 17:39:13

sayin cömezin iyi niyetinden ve vatan severliginden, toplumsal sorumlulugundan süphemiz yok.Ama unutmamiz gereken de önemli konular var.Türkiye gibi bir kaosla karsi karsiyasiniz ve tarihinde ilk defa onurlu ve kendinden emin ve saygin bir durus sergiliyor buda akp döneminde gerceklesti.kendi kanaatim bu insanlara yanlislari ile birlikte yardimci ve destek olmamizdir.cünkü en azindan digerlerinden tartisilamayacak kadar farkli olduklarini düsünüyorum.yapilanlarda ortada.yeni olusumlarin ne kadar sancili olacaginida bizden iyi bilirsiniz bence artik Türkiyenin kaybedecek vakti yoktur ve bu insanlara tam destek vermeliyiz gercekten Türkiyeyi seviyorsak ve kisisel egoizmimizi bir kenara birakabildiysek. saygilar


murat töz IP: 78.189.20.xxx Tarih : 22.03.2008 22:08:03

sizin olaylara bakış açınızdaki farklılık diğer hiçbir siyasetçi de bulunmuyor.çünkü siz olaylara tarafsız bir gözden,çıkar peşinde koşmadan ve halkın yararına olacak şekilde değerlendiriyorsunuz.siyasetin bütün erdemlerini gösteriyorsunuz.ama sizin görüşlerinizi değer vermeyerek partiden ihraç ederek hiçbir yere varamayacaklarını geç de olsa anlayacaklar.sizi halkın gücüyle parti çalışmalarını bütün dileklerimle katılıyorum.


sevket baldır IP: 81.213.233.xxx Tarih : 23.03.2008 19:06:49

inşallah başarızız olur.böyle bir zaman da destek yerine köstek vefa yerine nankörlük ben şahsen bu tür siyasetcilerin akıbetini erkan mumcu ve örnekleri yönünde olacağına inanıyorum siyaset meydanında başarılı olmaları halinde faydalı olacaklarına inanmıyorum.Sayın başbakandan çok hizmet edeceğine inanıyorsa sayın bakan sandık orada.hadi bakalım


mahmuteren IP: 85.97.188.xxx Tarih : 24.03.2008 13:22:26

sizleri siyaset sahnesinde gene korkmadan doğruları söyleyen biri olarak görmek isteriz


muzaffer karakoyun IP: 78.176.38.xxx Tarih : 18.03.2008 09:49:12

sizi en kısa zamanada bir parti kurmanızı ve başbakan olarak görmek isteriz....


oviraptor IP: 88.245.255.xxx Tarih : 18.03.2008 23:45:35

ak parti içinde karalara bulanmadan ak bir şekilde çıkan tek isim hemşerimi siyasi ahlakı ve duruşu için tebrik ediyorum eğer ak parti idolojisi dışında bir parti kurar ve bu parti demokratik ve laik devlete bağlı olacağını teminatını veririse dürüs olduğu için bu söz bize yeter onu başbakan olarak görmek isteriz


lokman aydinli IP: 85.100.110.xxx Tarih : 19.03.2008 18:17:59

20.yüzyılın başbakanı seni taktirle takip ediyoruz.en kısa zamanda seni siyasette görmek istiyoruz.sizin gibi cesur insanların asla ve asla siyasetten uzak kalmaması gerekir.


mehmet aydin IP: 88.242.99.xxx Tarih : 23.03.2008 21:36:05

inan ne söylıyecem şaşırdım tamam partı kurdun sana kim oy verecek neden dersen çunku sen durstsun hırsız degilsin çünku zoruma gıdıyor türk miletı hırsıza yolsuzluk yapana oy verıyor şöyle bakın adımıza kayıtlı kuruluş kaldımı atatürk kazandı bunlada satıyor satın anasını satım çünku bunlar terleyıp kazanmamış hazır bulmuşlar


sonay basri doğan IP: 88.247.33.xxx Tarih : 19.03.2008 00:37:32

hiç bir zaman Akp ile ilgili bir duygum olmadı ama akp içerisinde başından beri doğru insanlar olduğuna inandığım iki kişinin birlikte bu ülke için çaba sarf ediyor olması yanılmadığımı gösterdi ve mutlu etti.Olaylara objektif ve akılcı yaklaşan,kişileri değil kavramları ve olayları ele alan sevgili Turhan Çömez'i sevgiyle kucaklıyorum.Ve mutlu haberleriyle birlikte bu ülkede hala bu ulusun çıkarlarını düşünen siyasetçiler olduğunu göstermesini bekliyorum.Yüreğine sağlık aklına sağlık doktor bey


ahmet yigit IP: 88.252.232.xxx Tarih : 23.03.2008 00:13:51

ahmet aydın denen şahsa cevap olarak yazıyorum abdüllatif şener turhan çömez AKP nin kapatılacagını görebildilerde siz partinin üyesi olarak neden göremediniz AKP NİN SAPITMAYA BAŞLADIGININ NEDEN FARKINA VARAMADINIZ TABİ VARAMAZSINIZ SİZ ÜLKE İDERESİNDEN ZİYADE BAŞKA ŞEYLERİN PEŞİNDESİNİZ ONDAN DOLAY akp nin sapıtmasını farkademediniz bugün bunu farkedip de ayrılanları şuçlama nezaketsizligini göstere biliyorsunuz siz ilk önce bölgenizdeki AKP nin hukuk tanımazlıkla yapılan işlere bakın tabiki siz onların içinde degilseniz ondan sonra çıkıp hukuk tan bahasediyorsunuz adalet isteyen ilk önce adalete kendisinin saygı duyması gerekir adalete saygı duymayanlar ın adalet beklemeye hakkı yok önce yaptıgınız adaletsizlikleri temizleyin isanlara verdiginiz zararları karşılayın ondan sonra adaletten. saygı ve adalet isteyin anlaşıldımı


cesur IP: 88.247.41.xxx Tarih : 24.03.2008 19:04:07

turhan bey siz kendinizi milletin neresinde görüyorsunuz .siz kendinizi ne sanıyorsunuz.siz a.şener beyle birlikte olun kurun partiyi size ömür veriyorum 3 yıl sonra yine ayrılırsın.çünkü siz dava adamı değilsiniz.birtakım çevrelerin pişpişladığı kişilrsiniz.bugün sizi pışpşılarlar sonra ortada kalırsınız.


mustafa kahya IP: 78.176.180.xxx Tarih : 19.03.2008 23:13:05

Sayın Turan ÇÖMEZ, ta ki seçim öncesi bir kanalda açıklamalarınızı dinledikten sonra sizi tanıdım. O gün o kadar gururlandım ki o duygumu anlatamam. Milliyetçi bir TÜRK genci olarak sizlere her türlü desteğimi vereceğimi söz veriyorum.Yüce Rabbim sizin gibi vatanseverlerin yolunu açık eylesin.


Musa Erkan IP: 87.167.165.xxx Tarih : 19.03.2008 15:42:05

Sayin Cömez ve Sener sagdaki boslugu en güvenilir sekilde doldurabilecek siyasetciler, bir sosyal demokrat olarak onlari ülkenin gelecegine yön veren liderler arasinda görmek büyük mutluluk. Su andaki iktidar partisi Türkiyeye hic yakismiyor sürekli sorun üretmekten rejime yönelik tehditlerden kuskulardan biktik artik bütün bunlarin gündemden düsmesi ancak siyasi iktidarin´da iktidardan düsmesiyle mümkün.


fatih IP: 88.252.232.xxx Tarih : 22.03.2008 23:57:34

bir konyalı olarak sizi ve dürüslügünüzü canı gönülde destekliyorum sizin gibi insanların türk siyasetinin içinde bulunmasını siyasi aktör olarak bulunmasını arzu etmekteyim ama sizinle beraber abdüllatif şener . ATO başkanını .recep konuk gibi nice bize göre dürüs gördügümüz insanlarla bir siyasi oluşum yapar ve bu ülkeyi şu AKP rezaletinden kurtarırsanız sevinirim AKPye 2002 ve ondan sonraki yerel seçimlerde elimizle oy verdik ama kolumuzu kurtaramadık biz 4-c liler olarak şahsıma ait birşey istemiyorum sadece bu ülkeyi kurtarın artık biz kendimizden geçtik çocuklarımızın yaşayacagı bir ülkenin olup olmayacagından edişe eder hala geldik saygılarımla sizlere selam olsun


Nuray Akankan IP: 85.100.10.xxx Tarih : 22.03.2008 03:13:53

Sayın Abdüllatif Şener ve Turhan Çömeze yürüdükleri yolda başarılar dilerim Türkiyede sağ görüş,milliyetçilik bitti sıkı bir ülkücü olmama rağmen Mhp nin Sayın Devlet Bahçelinin geçen dönem Dsp iktidarına ,bu dönem Akp iktidarına koltuk değnekliği yapma politikası beni ülkücülükten milliyetçilikten tiksindirdi,Tek bildikleri teşkilat ve doktorin eleştirilemez,beyler sizler yanlış yaptığınız sürece eleştirilirsiniz,sizler seçmeninizi ülküdaşlarınızı dinlemiyorsunuzki,nsaıl eleştirilmeyesiniz,bu kadarmı körler bu kadarmı bezginler bu kadarmı ceylan derisi koltuklar rahat geldi kendilerine, madem koltuk değneği olacaktında neden meydanlarda ip attın sayın genel başkan ne hakkın var Başbuğun kemiklerini sızlatmaya işte hatalarla bizleri soğuttun heleki benim dedem istiklal savaşı gazisi,abim terör şehiti olan ben soğuduktan sonra sizlerin oturup düşünmesi lazım ne yapıyoruz diye sağın güçlü partilerinden biriyken değerini bilemdiniz tabanı kaybettiniz,Ak partiye gelince allah muhafaza ülkede satılacak ne toprak kaldı nede ılımlı islam ayağı adı altında kadrolaşıp yozlaşmayan kurum kaldı..BEYLER UYANIN,UYANIN ARTIK ÖLÜM UYKUSUNDAN 30 KUPONA ALINMADI BU VATAN,BENİM DEDEM ÜZÜM HOVAŞI,DELİK POTİNLE ASKER DEMEYE BİN ŞAHİT LAZIM OLAN İMKANSIZLIKLARLA SAVAŞARAK ARKDAŞLARI,KOMUTANLARI İLE CANLARINI YOKA SAYARAK AFYON DUMLUPINARDAN YALINAYAK YÜRÜYEREK ARKDAŞLARI İLE KOMUTANLARI İLE CAN YOLDAŞLARI İLE GÖĞÜS SAVAŞARAK ALDILAR.SİZLERE BU VATANI YEDİRTMEM BEYLER,ALLAHDA YARDIM ETTİ HAYATTA KALDI GAZİ OLDU ÖLEN ARKDAŞLARINADA ALLAHTAN RAHMET DİLERİM..BEN DEDİMİN BIRAKTIĞI TÜRKİYE CUMHURİYETİNİ VE ASİL TÜRK BAYRAĞINI KANIMIN SON DAMLASINA KADAR KORUMAYA HAZIRIM BAYAN OLMAM ELİMİN KOLUMUN BAĞLI OLDUĞUNU ASLA GÖSTERMEZ..AKILI OLAN. YA SEVİN YADA TERK EDİN..TÜRK MİLLETİ ASİL BİR BEYDİR BEYLERİN AĞASI OLMAZ BEYLERRRRR. Sayın Abdüllatif Şenreden,Turhan Çömezden tek bir ricam olacak partilerinde zamanında yolsuzluklara karışmış şaibeli kişileri barındırmasınlar hatta almasınlar bile,birde siyasetin dinazorları olmuş hani o küflenmiş beyinleri olan siyasette çok tanınan yüzleride görmek istemiyoruz eğer bu iki şarta uyarlarsa kesinlikle İzmirde arkalarında olurum hemde sahip olduğum geniş ve büyük oy potansiyelimle bu yola baş koyarım adam gibi adam olun canımızı yiyin..AMA ŞU MECLİSTEKİ LACİLERİ ÇEKMİŞ BİR İŞE YARAMAYANLARDAN OLMAYIN SAKIN,ÇÜNKÜ Biz ne insanlar gördük, üzerinde elbise yok. Nice elbiseler gördük için de insan yok." SAYIN ABDÜLLATİF ŞENER LÜTFEN BU SATIRLARI OKUYUN SİZİN ADAMLIĞINIZA KİŞİLİĞİNİZE ŞAHSİYETİNİZE GÜVENİYORUM.ALLAH YOLUNUZU AÇIK ETSİN


guven sarıkaya IP: 81.213.68.xxx Tarih : 20.03.2008 00:08:46

merhaba ak parti içinde hocam ender insanlardan biz toplum olarak dürüst insanları sevmiyoruz kendi çıkar menfaatlerimiz neyi gerektiriyorsa onu yapıyoruz am bu insanların etrafında tpolanmalı ve 2002 bu yana yapılan talana çalmaya çırpmaya güvenli yarınlar için dur demeliyiz


fikri burmaoğlu IP: 88.250.174.xxx Tarih : 20.03.2008 10:06:29

Turhan bey aynı zamanda hemşehrimizdir onun kıymetini biz daha iyi biliriz o yüzden Turhan bey nerde biz orda