18
Mayıs
2024
Cumartesi
ANASAYFA

Türban anketleri

Ülkemiz gündeminden bir türlü düşmeyen konu: Türban!

Necmettin Erbakan ve yandaşlarının inatla savunduğu ve memleketin başına bela ettiği konu.

Ben eminim ki, bu konudan rahatsız olan herkes kendilerini gerektiği gibi anmaktadır.

Aynı konu şimdi de, Necmettin Erbakan ve taifesinin yetiştirdikleri tarafından inatla sürdürülmektedir.

Araştırmacılar, bu konuda zaman zaman çalışmalarını sergilemekte, sosyologlar fikirlerini belirtmekteler.

Bu günlerde de Milliyet gazetesi, Sayın Tarhan Erdem’in anket çalışmalarını yayınlamaktadır.

Bilindiği gibi, anket çalışmalarında deneklere belirlenen sorular sorulur ve bu doğrultuda grafikler çıkartılır.

Ama inatla savunulan bir konu hakkında yapılan anketlerde denekler sorulara hiçbir zaman doğru cevap vermezler dolayısı ile istenilen netice alınamaz.

Nitekim; 18-27 yaş arası başı kapalı olanların sadece yüzde 7.7.si ailesinin isteği ile örtünmüş olduğunu söylemiş.

Bu olayları yaşayan birisi olarak biliyorum ki; bu yaşlardaki genç kızların yüzde 7.7 si değil yüzde 99.9. u ailelerinin isteği değil zorlamaları ile, hem de şiddete varan zorlamaları ile örtünmüşlerdir.

Bu nedenle, bu tür olayların anketlerle değil, sosyologlar tarafından incelenmesi bizleri daha doğru sonuçlara götüreceği kanaatindeyim.

Hangi genç kız, saçlarının bitlenmesi uğruna, terleyerek kokması uğruna, ağustos sıcağında başını sıkı sıkıya kapatır, üstüne pardösü giyer ?

Başında türbanı ,üstündeki pardösüsü ile hangi ruh halindeki genç bir kız, plaj kenarında dolaşırken gördüğü serinlemekte olan insanlara iç çekmez ?

Başında türbanı, üstündeki pardösüsü ile hangi ruh halindeki genç bir kız çocuk parkında üç dört yaşındaki çocukların salıncaklarında sallanır.

*
Yayın Tarihi : 30 Mayıs 2003 Cuma 00:00:30
Güncelleme :30 Mayıs 2003 Cuma 18:49:32


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Recep ŞEKER IP: 81.213.5.xxx Tarih : 16.07.2003 09:02:46
Nerden Biliyorsun ? Oturduğun yerden ahkam kesiyorsun. Yok ailelerin yüzde şu kadar değilde bu kadarı zorla kızlarının başlarını örttürüyormuş, kime sordun , kaç kişiyle görüştün, rüyanamı girdi. Senin gibi düşünenler yüzünden zaten memlekette bir adım gelişme olmuyor çünkü esas meselelerle uğraşacağımıza , yaratılan böyle gereksiz gündemlerle vakit kaybediyoruz. Hem sana ne ? Kimse sana yada ailenden birine zorla başını örtmü dedi ? Sen başkalarının örtünmesine niye karışıyorsun. Peki gözünün önünde yarı çıplak dolaşanlar aseni rahatsız ediyormu ve onlarada kısıtlama getirilmesini istiyormusun ? Ben kendi adıma çıplak gezeninde, örtüneninde işine karışmamak lazım diyorum, bence sende kendi işine bak. Yahu elaleme karışmaya ne kadar meraklısınız, sorsalar birde demokratın önde gideniyim dersiniz. Nah demokratsınız......

Recep ŞEKER IP: 62.248.38.xxx Tarih : 19.07.2003 15:49:03
merhaba ; geçen gün yorum yaptım yayına layık görmediniz bende size bir yazı gönderiyorum belki önyargının ne kadar yanlış olduğunu anlarsınız. ================================================= Aslında bu konuya tekrar girmeyecektim. Ancak, bu yıl İstanbul (Çapa) Tıp Fakültesi’ni birincilikle bitiren kardeşim Şükrü Akyüz’ün de aralarında bulunduğu mezunların iki gün önce düzenlenen mezuniyet töreninde yaşananları görünce tekrar yazmaya karar verdim.. Veliefendi hipodromunda düzenlenen törende İstanbul Üniversitesi Rektörü Kemal Alemdaroğlu ve yardımcısı Prof. Nur Serter birer konuşma yaptı.. Konuşmalarda dikkatimi çeken bir husus vardı ki, “ey büyük Atatürk, senin yolunda ilerlediğini iddia edenleri görseydin, saltanatı yıkarak kurduğun Cumhuriyetin 80.yılında “bürokratik saltanatın” hala devam ediyor oluşundan eminim ki rahatsızlık duyardın” demek geçti içimden... Kemal Alemdaroğlu ve Nur Serter, geleceğin bilim adamı olacağına karar veren kardeşime ve diğerlerine plaket verirken, diğer taraftan da yaptıkları konuşmada “bu mezunların diplomaları, kılık kıyafeti ortacağ zihniyetini andıranlara bir cevaptır” diyordu.. Diyorlardı ama, plaket verdiği kardeşimin annesi, başörtüsü takan bir ortaçağ kafasına sahip yobaz bir anneydi!! Yanımızda ise, başörtülü kızının başörtüsünü çıkararak perukla törene geldiğini söyleyen ve pantolon ve askılı bluz giyen bir anne daha vardı..Ve o kadın, rektörün bu konuşmasına yüksek sesle bir tepki göstererek, “insanlara hakaret etmeyin” diye bağırdı ama, Rektörün konuşması karşısında sesi kuru gürültüye kurban gitti.. Sonra, kıyafeti annemden farklı olan, ancak “annelik” duygusu aynı olan kadına döndüm ve dedim ki; “Bakınız, şu ilerde oturan kadın benim annem, hem başı örtülü hem okuma yazması dahi yok; onun yanında oturan ise babam, hem sakallı hem de okuma yazması olsa bile ilkokula dahi gitmemiş, şu kürsüde bulunan Çapa Tıp Fakültesi birincisi genç ise bu kişilerin oğlu ve benim kardeşim, ben de İstanbul Hukuk Fakültesi mezunuyum, ikimiz de İmam-Hatip Lisesi mezunu değiliz” dedim. Ve yüzünü hayatım boyunca unutamayacağım o kadın, annemin yanına gitti ve sarılarak kutladı ve o anda ağladıklarında akıttıkları gözyaşlarındaki damla sayısı dahi belki “eşitti..” Eşit olmayan ise, bazılarının beyinlerinden salgılanan sıvılardaki damlaların sayısı idi.. Gözlerindeki perdeleri kaldırmayan, buna cesaret edemeyenlerin bunu algılaması elbette mümkün değil.. Gözlerdeki bu perdeyi kaldırmaya cesaret edemiyorlar, çünkü “karanlığı seviyorlar!” Perde bazen aralandığında ise, gözler kamaşıyor ve gözler kamaşınca gözden yaş geliyor; yaş gelince de sıkılmadan “onların gözünden yaş geliyorsa, bak bizim de gözümüzden yaş geliyor” diyerek göz yaşartıcı açıklamalar yapılıyor! Bazı okurların, “özgürlük sorunu sadece türban mı?” şeklindeki sözleri elbette çok doğru.. Ancak, türbanın Cumhuriyetin temellerini yıkan bir “öcü giysisi" olarak görülmesi ve bunun her platformda pervasızca dile getirilmesi bu memlekete fayda mı sağlıyor? Bunun, İran’da devlet kurumlarında başı kapamaya mecbur tutan sistemden farkı nedir? Ya da Habip Burgiba’nın Tunus’undaki devlet eliyle başları zorla açtırma metodundan ne farkı var? Türkiye, öykünecek bir ülke ararken Tunus ve İran’a mı özeniyor? Atatürk, Tunus ve İran’a benzeyin mi dedi? Saddam’ın ailesinin başlarının açık olması, Irak’ta milli birliğin tesisine veya Cumhuriyet’in korunmasına katkı mı sağladı? “Kızlar okusa ne olur okumasa ne olur” diyen bir ailenin tavrı ile YÖK’ün tavrı arasındaki farkı izah edecek kadın veya erkek bir insan yok mudur? Galiba en doğru lafı Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik söyledi.. Bakan geçen gün diyordu ki: “Türkiye’de bazıları kafasına örtü takarken; bazıları da örtüyü kafasına takıyor!” Fikri AKYÜZ - İnternethaber.com

Ali SABIR IP: 193.255.202.xxx Tarih : 24.07.2003 09:49:25
Türban yazısını gören herkes lütfen dikkat, Böyle bir sitenin varlığını ilk gördüğümde takdir etmiştim. Ancak bu konuda yayınlanmış olan yazıyı görünce tam tersi bir düşünceye vardım. Bu konuda fazla yorum yapmayacağım çünkü bu yazı tamamen kasıtlı yazılmış. Türk aile yapısının nasıl olduğunu Türkiye'de yaşayan her fert bilir. Lütfen bu tür yazı ve kişilere itibar etmeyiniz. Sağlıklı ve mutlu günler dileğimle...

Mehmet Göl IP: 195.175.37.xxx Tarih : 16.07.2004 09:34:22
Umarım ve dilerim senin kızında bir gün doğruyu ve ışığı görür o bez parçasını kullanır. Bu konuyu çok büyüttünüz bir de siz onları kendinizin yerine koyun, sınav zamanlarında okullarda kırık ve lekeli ayna karşısında çektiklerini gördüğünüzde vicdanınız sızlamıyor mu? Bu sorunun bir ortası bulunup çözüme kavuşmasını bekliyorum. İNSAN'nın kendisini eğitmesi,ilerlemesi, uzmanlaşması topluma fayda sağlaması bir bez parçasıyla sınırlandırılmamalıdır, yazıktır. Nitekim batı doğu kuzey güney ülkelerinde böyle bir sorun yok denecek kadar azdır, Neden avrupada okumaya zorlanıyoruz oralara faydalı İNSAN olmaya zorlanıyoruz bari adı üstünde özel üniversitelere bu yasak kalksın bir takım kolaylıklar getirilsin, Gece yattığımızda onların(kısıtlıların) durumunu bir düşünelim Lütfen sağduyulu olalım hepimiz kardeşis unutmayalım. Saygılarla...

parsley IP: 81.215.109.xxx Tarih : 24.05.2005 13:17:27
ben 15 yaşındaym.yani bu konuda eleştiri yapabilecek olgunluktaym.benim başı kapalı olan açık olan bir sürü arkadaşım var.Bu yaziyı okuyunca onlara anlattım, açık olanlarda kapalı olanlar da köpürdü.Çünkü siz çağdaş Türk kızlarını adeta aşağılıyorsunuz.Benim örtünmeyi aklının ucundan bile geçirmeyen arkadaşlarım da kapalıları destekliyor.Bu onların tercihi,bize birşey demek düşmez .Özellikle onların aile şiddetiyle kapandıklarını söyleyemeyiz.

kardelen IP: 88.253.190.xxx Tarih : 11.12.2007 22:31:22

artık türbanla ilgili ne bir yazı nede tv bir söyleşi görmek istiyorum. aldılar bir türban meselesi gidiyor ister kadın sacını kapar isterse kadın başını açar isteyen istedği gibi kapanır isteyen istediği gibi açılır bende 35 yaşından sonra saçını kapatmış bir bayan olarak canım nasıl isterse başörtümü yada türbanımı bana göre saçımı kapattığım örtümü istediğim gibi takarım canım nasıl isterse ona göre model veririm bazen o kadar kızıyorum ki bir bu türbanı mesele edenler işlerine gelince mesele işlerine gelmeyince mesele etrmiyorlar milletin kadınların kendi aralarında kavgamı var vay senin başın niye açık senin başın niye kapalı diye


nezihe dogan IP: 85.101.228.xxx Tarih : 12.01.2007 13:51:27
bu yazıya hiç bir şekilde inanmıyorum benimde bir kızım var saçını 12 yaşında kendisi isteyerek kapandı ama herkes kendince yorum yapıyor ve ben çok sevindim ama günümüzde türbanı istemeyen çokherkes kendince açılır kapanır yeterki islamiyeti yaşayalım.kapanmak özgürlügün yok olması degildir herkes kendine gelsin çok yanlşış düşüncelerde bulunuyorsunuz ve neden türbanı bu kadar kötü görüyorsunuz. günümüz hiçbirşekilde kapanması için hiç bir şekilde zorluk yok.

elif IP: 88.229.10.xxx Tarih : 22.02.2008 20:38:15

allah herkese hidayet versin allah herkessi doğrun yola akla mantığa kavuştursun.laiklik diye milletin başını yediniz dinsizler bel ki hakaret ettiğimi sanıyonuz ama değil siz demiyomusunuz laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır din ayrılınca ne kaluır devlet işi yani dinsizlik eğer laiklik buysa ben laik olmadım olmayacam da laiklik özgürlük olması lazım ama siz beni ve bizim gibi birçok kapalıyı kısıtlıyosunuz ya başım öndeyken laiklik tehditi oluyoken böyle bi düğüm atınca tehdit ortadan kalkıyor ya gerçekten çok saçma anlayamıyorum küçük bi çocuğun aklı bile din ararken sizin böyle islam ülkesinde dinden kaçmanız ne garip .bence türkiyeyi karıştırıyosunuz başörtü ile örtüyosunuz başörtüyü bize değil yapmış oolduğunuz saçmalıklara örtüyosunuz alah hidayet versin....


latif ipek IP: 88.229.119.xxx Tarih : 5.02.2008 16:08:38

hiç bir türbanlının bir başı açık bayana hiç bir kötü yaklaşımda bulundugunu gören veya duyan varmı acaba olmaz çünkü herkes giyiminde özgürdür ve hatta siz laik kesim derin dekolteli bir bayana nasıl karışmıyorsanız (tabi sizin bu tarz kıyafetler hoşunuza gidiyor laiksiniz ya)başı türbanlı bir bayana da karışmayın zaten görünen o ki nekadar karışsanız da bu hükümet milletden aldıgı güçle bu kanayan yarayı İNŞAALLAH dur deyecektir 22 temmuzda cevabını almayan bazı kesimler İNŞAALLAH bu sefer cevabını alacaklar Atatürk çü diye geçinen kesimleri rahmetli atam kalsa da bir görse kurduğu arti kimlerin eline kalmış zaten ilk önce ATAM onların kellesini koparırdı bu sayfada emeği geçenlere tşk ederim ((Bacımın örtüsü batıyor rezilin gözüne acırım tükürüge Billahi tükürsem yüzüne))


serapcakar IP: 85.102.248.xxx Tarih : 9.02.2008 12:39:42

ben türbanlıyım sanane kardeşim ben başıma kapatsam ne olacak sana ne zararı var ki seni ilgilendirmez sen istersen aç başını ben sana karışıyommu ya hayret bişi benim egitimime neden engel oluyosunuz ki bende türkiyede okumak istiyorum zaten herkesin yurt dışında egtim alması zor


reyhan IP: 78.163.104.xxx Tarih : 4.02.2008 00:34:51

şu avrupalılar ne kadar medeni(!) ne edep var,ne haya.çırılçıplak bedeni,medeni olmak eğer açmaksa bedeni,hayvanlar avrupalılardan daha medeni (necip fazıl kısakürek)..........o denli alçalmış kişilerinde,alçalamayacagı bir çizgi vardır.ve bu dönüm noktasında dış dünya adeta yutar bu zavallı talihsiz kimliksiz insanları...


merve sertbaş IP: 85.102.174.xxx Tarih : 8.09.2008 00:38:48

öyle bir duruma geldikki artık neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlayamıyorum. 19 yaşındayım üniversiteyi kazanamadım ve çalışıyorum. bende kapalıydım ama iş icabı açık çalışıyorum ve hiçbir sıkıntımda yok. tek sıkıntım büyüklerimiz neden benim üniversiteyi kazanamamamdan değilde başörtüsü veya türbandan behsediyor.dinimizde örtünme suanki türban ile yapılan örtünme değildir. hadi onuda geçtik artık üstü kapalı altı fashıon tv hepten kaybediyoruz gençliği. buna sebeb olanlarda elbet bulacaklar.


kübra IP: 212.175.112.xxx Tarih : 2.02.2008 17:36:21

Bu kişisel görüşlerinizle egonuzu tatmin etmek için uğraştığınız ortada ama unutmayınki bu ülke sizin ego tatminini için yazdığınız şu yazıdan çoook farklı lütfen şahsi görüşlerinizle insanları yanlış bilinçlendirmeyin bunu yaparkende kimsenin hakkına girmeyin.Herkes sizinle aynı görüşü paylaşacak diye bişey yok 80 li yıllarda başörtüsü serbesti ozamn laiklik elden gitmişmiydi bırakın bu boş tartışmaları herkes istediği gibi giysin kimseyi kısıtlamayında şu ülke biraz olsun ilerlesin rica ediyrm bunu objektif olarak düşünün.


ayşe nur IP: 88.251.92.xxx Tarih : 15.02.2008 09:51:20

öncelikle ben yukardaki okumuş olduğumuz yazıyı yazan düşünceli,merhametli insana biz başörtülü olanlara bukadar önem verdii için teşekkür ediyorum.acımış bize.halbuki acınacak durumda olan o.ben 23 yaşında bi bayanım.12 yaşında kendi isteğimle kapandım.hemde annem babaannem kapalı olduğu halde biraz daha büyü falan dediler.ama allem ettim kallem ettim örtümü taktım elhamdülillah.ama o zamanlarımda da şimdi de parka gidip mantomla başörtümle salıncakta sallanma lüksüne sahibim."bit"olayına gelince 11 yıldır başımda birtek bit görülmemiştir ve ter koktuğum olmamıştır çünkü başımızın kapalı olması bakımımıza engel değil.plaj olayına giriyorum ben onları görünce tiksiniyorum.ne o öyle et yığını.iğrenç bişey.şimdi size sesleniyorum"ALLAH"bize yapılan bu merhametsizliğin hesabını bir gün gelir sorar size.vakit geç olmadan bırakın yakamızı pardon örtümüzü.mini etekli kardeşimiz kadar başörtülü kardeşimizinde okumaya hakkı var.ALLAH daha çok geç olmadan sizi hidayete erdirsin.RABBİM içinize gerçek merhameti versin.ALLAHa emanet olun.


tuğçe tanyeri IP: 88.238.26.xxx Tarih : 30.01.2008 12:14:10

kendi kafana göre yok hangi kız yazın başı bitlenmesi uğruna kafasını kapar.yok hangi kız yazın pilajda serinleyen insanlara bakıpta iç çekmez.ben bi bayan olarak ve yaşım daha 19 olan bi birey olarak.imreniceğimizi sandığınız insanlara acıyarak bakıyorum gelip geçici bi dünyanın zevkine kapılıp gidiyolar ne yazık onlara ve sizin gibi düşüncesiz insanlara.bilip bilmedende yok bu yaştaki kızlar ailelerinin zoruyla kapanıyolar hatta dövülerek zorla kapatıyolar diye.kendi kafanızdan oturduğunuz yerden sadece varsayım kullarak ahkam kesmeyin.niye pardüsesi ile bir çocuk parkta sallanamaz.tabiki sallanır bunun sizin gibi düşüncesiz insanlar engelleyemez.ben vallahi sizlere acıyorum ya ne hallere gelmişsinizde arkanızdan ağlıycak kimseniz yok


yahya sevgili IP: 85.99.137.xxx Tarih : 6.02.2008 17:24:24

Ükemizde yapılmakta olan türban tartuşmalarının türban takan halkı rencide ettiğini düşünüyorum bunu gerginlik konusu yapanların gerekçeleride çok ilginç ülkede kutuplaşmalara yol açarmış laiklik elden gidermiş bence bunu söyleyenler hiç laik değiller çünkü başkalarının inancına saygı duymadıklarını düşünüyorum türban kesinlikle özgürlüklerin en çok olması gereken üniversitelerde serbest bırakılmalıdır çünkü buralar ülkelerin geleceğinde söz sahibi olacak insanların yetiştigi yerlerdir aksi taktirde beyin göçleri artacak ve türban takan ögrenciler ülkelerinde yeterince özgür olmadıkları fikrine kapılacaklardır ki işte asıl bu kutuplaşmalara neden olur. Gençliğini kaybeden toplumlar geleceklerine sahip çıkamazlar.Türban takan vatandaşlarımız başı açık olanlara nasıl saygı duyuyorsa başı açık olanlar da kapalı olanlara saygı duymalıdırlar ve birbirlrine sahip çıkmalıdırlar.Bu gün ülkesindeki bir kesimin bir grubun fikirleine saygı duymayanlar yarın kendilerin başına benzer birşey geldiğindede aynı fikirdemi olacaklar .


Çelebi IP: 88.228.222.xxx Tarih : 2.02.2008 21:56:12

Allah emrettiyse beşere uymak düşer...Allaha inanmayanlara saygı duyuyoruz "Allah heryerde kamusal alanda bile"


hami şeker IP: 78.160.140.xxx Tarih : 3.02.2008 21:02:26

Baş kapatmak bluğ çağına gelen müslüman bayanlar için ALLAHın emridir.sen bunu anlayacak seviyede biri olsan böyle yazmazdın. Şayet müslüman isen KURANI KERİMİ incelemeni tavsiye ederim.Şayet müslüman değil isen bu işi müslümanlara bırak ne olur.Yok ama ALLAH bilir münafık isen seni ve alemleri de yaratan ALLAH işini bilir.o zaman seni o yaratıcıya havale ediyorum.Şunu bilki o işinde hiç acele etmez.Bir zaman gelirki ansızın hesap sorar.


Ahmed Güven IP: 91.3.67.xxx Tarih : 5.02.2008 16:37:03

vatandaslarim öncelikle tabiki en büyük türk mustafa kemal atatürke saygimiz sonsuzdur onun türkiye adina yaptigi cok sayida yararli isler tartisilmaz. ama su aganda ak parti ve mhp türbana evet diyorlar ve türbanin üniverstelere girmesini istiyorlar tabiki bunu bende cok istiyorum, ama sayin deniz baykal laikligi bozuyorlar diyor bence laiklik hicede bozulmuyor neden diye sorarsaniz ben almanyada yasiyorum almanyada isteyen türk kizi bas örtüsüyle okula gelebiliyor hatta ilk okula bile gelebiliyor yani bu almanya laik bir ülke degil mi yok almanya son derece laik bir ülke hatta demokratik bir ülke bu bütün avrupada böyle herkez hürdür herkez okuluna gidebilir. yani demek istedigim su büyük önder mustafa kemal atatürk türkiyeyi demokrasiye kavusturmadimi kavusturdu demokrasi ne demek herkez hürdür isteyen kapali olur isteyen acik ama herkezin ayni hakka sahip olmalidir. ama tabiki bu benim görüsüm sizinkide degisi olabilir sizin görüslerinizede saygim var.


HADİ KARACA IP: 78.172.80.xxx Tarih : 24.02.2008 12:13:03

yukardaki yazıyı hangi arkadaşım yazdıysa sadece kendi küçük dünyasında kurguladıklarını kocaman bir islam dünyasına mal etmek istemiş.bu arkadaş kendi içinde yaşayamadıklarını başkalarınında yaşamasına engel olmaya çalışan,toplasan iki elin parmağını geçmeyen düşünce grubuna mensup. ARKADAŞIM ANLAYIN ARTIK BEN SANA SAYGI DUYMAK ZORUNDAYIM SEN BANA...


koray uslu IP: 88.236.103.xxx Tarih : 9.02.2008 01:10:17

akp'nin bazı millet vekilleri laikliğin ortadan kalkmadığını söylüyor. peki ben onlara soroyoruyorum...türban üniversitelere gelirse diğer bir ilkemiz olan inkilapçılık da elden gitmez mi? şerat gelirse laiklik elden gitmez mi? yavaş yavaş bu ülke de elden gitmez mi?


- Merve- IP: 78.165.206.xxx Tarih : 20.02.2008 20:59:08

Ya anlamıyorum türban neden bu kadar dert oluyo utanmıyomusunuz_? bu konuları gündeme taşıyacağınıza teröre bakın ülkemizin diğer sorunlarına bakın bu ne ya siz kimsenin özgürlüğünü kısıtlayamazsınız buna hakkınız yok ben 13 yaşında bir kızım düşüncelerimi açık açık sölerim bu kimseyi ilgilendirmez annem kapalı ablam kapalı onların başörtüsünden gurur duyyuyorum açıklara kızmıyorum onlar öle inanıyolar öle yapıyolarr bu benı ilgilendirmez fakat bizim annelerimiz ablalarımızın başörtüleride onları ilgilendirmez şunu anlamıyorum türban serbest olsa üniverstelerde ne olcak bölünmeler olcak diyenler bölünme çıkaracaktır ne bölünmesi bir insanda akıl varsa o bölünmeler yaşanmaz ben genellikle yani izleyebildiğim kadar haber izliyom baykal öle böle bazen doğru bişeler diyoo bazen katılıyorum baykala ama türban konularındaki düşüncelerine ölsemde katılmam resmen türbanlıları hor görüp küçümsüyorr(bu benim düşüncem) bu ülkede özgürlük varsa bende ablamda annemde başını kapayabilir bu ne baykalı nede diğerlerini ilgilendirir bir bez parçası be bir bez parçasıı bu kadar büyütmenin ne annlamı var ya diyorlar ya neden bu kadar beyin göçü yaşanıyo çok belli bu ülkede bu kadar kısıtlama olursa beyin göçleri fazlalaşır bu insanların felsefeden anladıkları yok kouşuyolar benım ablalarım okuyacak baş örtülüde olsa açıkta olsa ben o kadar baş açık insan tanıyorum o kadar iyiler ki ne olacak açık veya kapalı olsa ya ben çok kişi gördüm türbana karşıı ama ben onlara karşı değilim anlatmak istediğim bu biz sizi zorlamıyoz kapanın diye siz neden zorluyonuz bizi açılın diye. Ne demiş mevlana ne elbiseler gördüm içinde insan yok ne insanlar gördüm üstünde elbise yok kapalılara laf atanlara bu sözüm ben ne desem boş sanki 13 yaşındaki bi kızım düşüncesi çok göz önünde tutuluyo bu ülkede ama toplum olarak hep birlikte olsak el ele versek bu sorundan kurtulsak sen kimi kısıtlayabilirsin ki küpe takma peruk takma yüzük takma sanane kaRDEşim özgürlükten bahsediyosan sanaene bunlar seni ne ilgilendiriyoo( kuzenimin arkadaşları hep açık ama namaz kılıyolar ben onları o kadar seviyom ki onların baş örtüsü deil kalpleri güsel hep anlatıyo kuzenim namaz kılıyolar şöle böle ama onlar kapalılara karışmıyoo biz neden onlara karışalım hakkımız yok !!!! ben yüksek bi yeri kazansam ve baş örtüm yüzünden okuyamazsam bu ülkeden başka bir ülkeye giderim büyük konuşmıyım ama işte bölee( düşünceler karışamm herkesin kendi düşüncesii


merve andıç IP: 88.250.226.xxx Tarih : 12.02.2008 15:20:00

ya ben bunları gerçekten çok anlamsız buluyorum keşke bi kere araştırsanız öğrenirsiniz türbanın neden kapatıldını acıyorum ben bu insanlara ben sonuna kadar arkasındayım başı kapalıların.açın kardeşim okuyun.müslümanım diyosanız gerekliliklerini uygulayın.millet nasılki biyerlerini açıp okula gidebliosa kapalılarda rahtlıkla girsin bu özgürlükse onlara göre alın buda özgürlük.daha fazla uzatmayalım bence


sebahat IP: 88.228.16.xxx Tarih : 17.02.2008 00:36:19

ya anlamıyorm şu baykalı we diğerlerini. bi bez parçasından sebep çıkardığı polemiklere bakar mısınız? yok siyasi simgeymiş de falan da filan da.... bu size ne yapıyo anlamıyorm. bu bizim fikirlerimizi kapamıyo tamam mı? gayet hepimiz aklı başında insanlarız. we bu türban yüzünden birçok zeki kız arkadaşlarımız başarılı oldukları halde başlarını açmamak için okumaktan wazgeçiyolar. sizce bu rewa mı bize??? gayet bizim de açık arkadaşlarımız war. onlar açık diye arkadaşlık yapamaktan wazgeçiyo muyuz yada onları kapamak için zorluyo muyuz??? ama bize yaptıklarınıza bakın. zorla başlarımızı açtırmaya çalışıyolar. üstelik bunu atatürkçülüğün arkasına gizlenerek yapmaya çalışıyolar. lütfen atatürkçülüğü böyle çarpıtmayın. atatürkçülük diyen bir kişi atatürk ilkelerini de biliyodur o zaman. söyleyin bakalım atatürk ilkelerinden biri olan halkçılk ne demektir? bilmiyosanız cewap werebilirim. kısaca halk arasında eşitlik demek. ama ben bu ülkede eşitlik falan göremiyorm. halk arasında çok ayrım yapılıyo. lütfen biz de bu ülkenin insanlarıysak bizim de fikirlerimize düşüncelerimize saygı gösterin........... we bu konuyu da fazla uzatmadan kapayın..........


zeynep Ip IP: 88.244.129.xxx Tarih : 3.02.2008 19:52:50

ben 16 yaşında bir genç kızım ve kendi isteğim ilekapandım.yani bazı aileler vardın zorla kapatan ama ya diğerleri ne olacak.Daha doğrusu plajda gezerken hiçte insanlara bakıp ahh ahh ben de hiç hava alamıyorum hep onlar alıyor demedim.hava almak illaki acık giyinmek mi yada başını açmak mı ?bakın çok yanlış düşünüyorsunuz.Hem o kadar eğitim şart diyorsunuz hemde başörtüsü yüzünden insanları eğitimden uzaklaştıran sizsiniz siz.Sonra kızları okutmuyorlar diyosunuz herşeyin sorumlusu sizsiniz.Eğer insanların okumasını istiyorsanız ilk öncelikle tüm engelleri ortadan kaldıracaktınız.ben kendi isteğimle kapandım hatta ailem sen bilirsin bi düşün dediler ve ne başklarından özendim ne de ailem zorladı kendi isteğimle kapandım.tabi ki de zorla kapatılanlarda vardır onlara bişi diyemem ama hep kötü yönden bakmayın.