20
Nisan
2024
Cumartesi
ANASAYFA

BARNABAS İNCİLİ'NİN BÜYÜK SIRRI!

1981 yılında Şırnak’ın Uludere İlçesi’ndeki bir mağarada avdan dönen köylüler bir kitap buldu. Kitabı alan Babat Aşireti Lideri Korucubaşı Hazım Babat’ın babası Ferhan Babat kime götürse kitapta ne yazıldığını çözemedi.

Kitabın papirüse yazılı iki sayfası Aramice uzmanı Hamza Hocagil’e götürüldü. Hocagil, kitabın Süryani alfabesiyle Aramice, yani Hz. İsa’nın dilinde yazıldığını söyledi. Kitap’ın Barnabas İncili olduğunu anlayan Hocagil, ilk cümleleri tercüme etti: “Ben Kıbrıslı Barnabius... Tespihe layık âlemlerin Rabbi’nden bir bütün olarak, Ruhu’l Kudüs’le Meşaha’ya vahyolunanı tıpkı İsa’dan duyduğum gibi, sadakatle, 48 gök yılları sonunda, dördüncü nüsha olarak aynen yazıyorum.”

Ve asıl hikâye bundan sonra başladı...

Varlığı özellikle Hıristiyan ve Müslüman ilahiyatçıları arasında da tartışma konusu olan ‘Barnabas İncili’nin ucu Ergenekon’a ve Genelkurmay Başkanlığı Özel Harp Dairesi’ne kadar uzandı... Bu iddialar, çalışmalarını ABD’de sürdüren araştırmacı-yazar Aydoğan Vatandaş’ın önümüzdeki günlerde Timaş Yayınları’ndan piyasaya çıkacak olan ‘Apokrifal’ (Halktan gizlenen) adlı kitabında yer alıyor.
Yıl 1981... Yer Şırnak, Uludere...

Barnabas İncili’nin hikâyesi avdan dönen köylülerin Uludere yakınlarında bir mağaraya girmeleriyle başlıyor. Köpekleri mağarada kaybolan köylüler, köpeklerini aramaya başlıyor. Köpeğin sesi çok derinlerden geliyor; mağaranın içindeki bir kuyudan. Bir urgan alıp, kuyunun içine giriyorlar. Karşılaştıkları manzara ise tüyleri diken diken etmeye yetiyor. Köylüler, taştan yontma bir oda içerisinde bir lahit ve bazı eşyalarla karşılaşıyorlar.

Önce Hz. İsa’ya ait bir madalyonu çıkarıyorlar. Lahitin kapağını açıyorlar; bir ceset ve üzerinde bir kitap. Buldukları kitap Babat Aşireti Lideri Korucubaşı Hazım Babat’ın babası Ferhan Babat’ın eline geçiyor. Ferhan Babat’ın kitabın tarihi değerini anlaması uzun sürmüyor ancak kime götürdüyse kitapta yazılanları çözemiyor. Papazlar dahil kimse kitabın hangi dilde yazıldığını anlamıyor.
Bu kez Babat, kitabı satmak için girişimlerde bulunuyor. Dönemin Malatya Milletvekili İsmail Hakkı Şengüler’e bahsediyor kitaptan. Şengüler kitabı inceliyor ve kitabın önemini anlamak için iki sayfasını filolog Hamza Hocagil’e götürüyor...

Kayıp kitapla ilk temas

Hamza Hocagil, Aramice uzmanıydı. Aramice, Hz. İsa’nın ilk öğütlerini verdiği dildi. Hamza Hocagil, Türkiye’de bu dile vakıf birkaç kişiden biriydi. Hâlbuki Hıristiyan aleminin kabul ettiği dört İncil’den hiçbirinin Aramice orijinali yoktu.

Tümü Grekçe’den yapılan tercümelerden oluşuyordu. En eskisi de dördüncü yüzyıla aitti.
Hocagil, papirüs üzerine yazılan sayfaları inceledikten sonra, yazının Arami dilinde ve Süryani alfabesiyle kaleme alındığını tespit ediyor. Ve kitabın ilk sayfasını tercüme ediyor: “Ben Kıbrıslı Barnabius... Tespihe layık âlemlerin Rabbinden bir bütün olarak, Ruhu’l Kudüs’le Meşaha’ya vahyolunanı tıpkı İsa’dan duyduğum gibi, sadakatle, 48 gök yılları sonunda, dördüncü nüsha olarak aynen yazıyorum.”

Hocagil, Malatya Milletvekili Şengüler’e heyecan içinde “Bu kitap Barnabas İncili” diyor. Ve Şengüler, Barnabas İncili’ni satın almak için Ferhan Babat’a 280 bin doları ödemeyi kabul ediyor. Hocagil’e göre bu eser, iki bin yıllık kayıp otantik İncil’di. İncil, Hz. İsa’nın vahiy kâtibi Aziz Barnabas tarafından yazılmıştı!

İncil, Özel Harp Dairesi’nin kasasında

Peki bundan sonra ne oluyor? İşte Hollywood filmlerine taş çıkartacak hikâye asıl buradan sonra başlıyor. Kitabın yazarı Aydoğan Vatandaş, Hamza Hocagil’le görüşüyor ve sır perdesini aralıyor. Hamza Hocagil yaşananları şöyle anlatıyor: “Ferhan Babat’la anlaşmaya varılmıştı. Diyarbakır Milletvekili İhsan Arslan’ın babası Mehmet Ali Arslan ile birlikte İncil’i teslim almaya gittik. Ancak o sırada beklenmedik bir şey oldu. İncil bize teslim edilemeden jandarmanın eline geçti. İki yıl boyunca jandarma karargâhında saklı tutuldu. Daha sonra Kemal Başer Paşa’dan alınarak Genelkurmay Özel Harp Dairesi’nin eline geçti.”

Hamza Hocagil, her şeye rağmen Barnabas İncili’nin peşini bırakmamıştı. Hocagil, dönemin başbakanı ve hemşehrisi Turgut Özal’a 1996 yılında konuyu açtığını söylüyor: “Konuyu kendisine anlattıktan sonra beni Özel Harpçi Orgeneral Sami Karamısır Paşa’ya gönderdi. Önce beni epey sorguladılar, amacımın ne olduğunu anlamak istiyorlardı. Ben kitabın sadece tercüme boyutuyla ilgilendiğimi söyledim. Ardından İstanbul Balmumcu’da bulunan Özel Harp Karargâhı’nda Sami Karamısır Paşa ve MİT Müsteşarlığı da yapmış olan ve hâlen hayatta olan Hayri Ündül Paşa’nın görevlendirmesiyle tercüme çalışmasına başladım.”

Bu görevlendirmenin ardından Hamza Hocagil Ankara’da bulunan, o zamanki adıyla Özel Harp Dairesi Başkanlığı’na gidiyor: “Kitabı ilk orada gördüm. Birkaç demir kapıyı aştıktan sonra ulaşılan bir yerdeydi. Kitap, 1987 yılında Sami Karamısır Paşa ve Hayri Ündül Paşa’nın bilgisi dahilinde İstanbul Balmumcu’da bulunan Özel Harp Karargâhı’nda tercüme etmem için bana verildi. Ben burada her gün tercüme çalışmalarını yapıyordum. Tercüme parası da bana Harp Akademileri Komutanı Nahit Şenoğul Paşa tarafından veriliyordu. Nahit Paşa daha sonra bana Harp Akademileri’nde Koruyucu Envanter dersleri de verdirtti. Bu süre içerisinde İncil’in 19 sayfasını Özel Harp Dairesi’ne bağlı subayların kontrolünde inceledim”

On Emir’in yerini bildiriyor

Hocagil, Barnabas İncili’nde nelerin yazdığıyla ilgili de şunları söylüyor: “Tevhitten başka bir şey yoktu. Zikrullah vardı. İbadet etmenin önemi, Allah’a eş koşmama, bu arada komşulara yardımcı olma, Lut Kavmi ile ilgili bazı uyarıcı bilgiler ile ilgili ibret alınmasını öğütleyen bir kıssa vardı. Dikkatimi çeken bir şey daha vardı. Ayette, ‘Bir peygamber gelecek, ona tabi olanlar, dolgun başaklar gibi olacak(!)’ diyordu.”
Hocagil, Barnabas İncili’nin son sayfasında, Aziz Barnabas’ın bu incili dört nüsha olarak yazdığını ve diğer üç nüshanın da yerlerini belirttiğini söylüyor: “İnciller’in biri İsrail’de, diğeri Arabistan Yarımadası’nda diğeri ise Kuzey Irak’ta Süleymaniye Zaho taraflarındaydı. Orgeneral Nahit Şenoğul Paşa’nın verdiği Barnabas İncili’nin son sayfalarında Hz. Davut’un kendi eliyle yazdığı Aramca Zebur ve Hz. Harun’un bakır levhalara yazdığı On Emir’in nerede olduğuna ilişkin bilgiler de vardı.”


Veli Küçük adı burada da karşımıza çıktı

Hocagil, Hz. Davut’un Sarayı’nda bulunan İncili de tercüme ettiğini söylüyor: “Bu tercümeyi Almanca ve İngilizce olarak Yunanistan’daki Markos Yayıncılık için yaptım. Genelkurmay’daki İncil’le İsrail’de bulduğumuzun tek farkı tefsirli oluşuydu. Barnabas, Uludere’de bulunan İncil’e bazı şerhler düşmüştü. Tercüme parası olarak 15 bin dolara anlaşmıştım.”

Hocagil, Markos Yayıncılık’la aracı olanın ise ismini söylüyor. Bu isim, son günlerde adını sıkça duyduğumuz Ergenekon Soruşturması’nın bir numaralı sanıklarından: “Aracı, Adem Taşdemir’di. Taşdemir, Ergenekon’un kilit ismi Tuncay Güney’le birlikte ‘cürüm işlemek için teşekkül oluşturmak’ iddiasıyla gözaltına alınmış, daha sonra serbest bırakılmıştı. Taşdemir’in bir özelliği de Emekli Tuğgeneral Veli Küçük’ün yaveri olmasıydı!” Hamza Hocagil’in bir başka iddiası ise Barnabas İncili’nin hâlâ Genelkurmay Özel Harp Dairesi’nde olduğu yönünde...

Vatan
Yayın Tarihi : 2 Eylül 2008 Salı 12:36:40


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Muhammed AYDIN IP: 88.233.52.xxx Tarih : 8.09.2008 15:48:03

benim anlamadığım jandarma neden incile el koyuyor. Bulunuşunu ve tarihini tam hatırlamıyorum ama 4 sene önce İstanbul da bir kazıda (temel metro) bir incil bulunmuştu o da tercüme edilememişti yada yanlış kişilere götürüldüğü için bilerek edilmedi bir hafta geçmeden de kayboldu yada çalınmıştı... Bence şimdi incillerdeki tahribat ortaya çıkıcak diye ortadan kaldırılıyorlar...


murat baştarla IP: 78.184.200.xxx Tarih : 8.09.2008 13:56:46

selam.bu olay bana çok inandırıcı gelmedi.neden derseniz.tarihle ilgili bu kadar ilgilenen birinin tarih hatası yapması.o mağrayı daha önce kimsenin bulamaması ki o dönemlerde ve hala pkk terör örgütü şırnakta çok güçlüler ve bu insanlar mağralarda saklanıp oralarda yaşıyorlar.daha ilginci hepinizin gözünden kaçan bir şey hz. isa nın madalyonunu bulmuşlar güya.yahu kitabın ne olduğunu anlamadan madalyonun sahibini bulmuşlar çok ilginç değilmi.ve daha sonra o madalyonun ne olduğu hakkında bir tek kelime edilmemiş ve bilgide verilmemiş.kitap 280 bin dolar ediyorsa madalyona siz değer biçin artık.bence adam kitabının reklamını yapmak için böyle bir destan yazmış.umarım yanılıyorumdur da böylesi değerli bir eser gerçekten vardır.


emre demir IP: 78.183.205.xxx Tarih : 18.09.2008 18:17:40

yazarı kutluyorum engin hayal gücü sayesinde daha pek çok eser? kazandıracağına olan inancım tamdır.kitap çok kopuk tarih hataları uydurma isimler vb. verdiğim paraya yazık oldu.


osmankeskin IP: 88.252.164.xxx Tarih : 15.12.2008 00:07:52

bugün barnabasincili diye bilinen incilin bilimsel çevreler tarafından kabul edilmediği aslında çok geç bir yy.da yazıldığı ve hem incille hemde kuranıkerimle çeliştiği ifade edilmektedir.bu durum itibarıyla bu barnabas incili olduğu idda edilen döküman diyeceğim bilimselliği kabul edilmeyen B.İ den farklımı. böyle ise farkını bizler öğrenebilecekmiyiz.


ibrahim üstün IP: 78.181.56.xxx Tarih : 5.09.2008 01:24:34

yazıyı koyan duzeltırse sevınırım.eevt turgut ozal 17 Nisan 1993 tarihinde geçirdiği bir rahatsızlık sebebiyle görevi sırasında vefat etti.ve cumhurbaskanıydı oldugunde.1987 de basbakandı.


ŞÜKRÜ ÇAKMAK IP: 88.250.66.xxx Tarih : 2.09.2008 13:34:02

YAZIDA BİŞEY DİKKATİMİ ÇEKTİ.TURGUT ÖZAL 1991 YILINDA VEFAT ETMİŞTİ.NASIL OLUYORDA HEMŞERİSİ ONA 1996 YILINDA KONUYU AÇIYOR.MEZARINA VARIPTAMI KONUŞUYORLAR.


ibrahim özgün IP: 78.162.117.xxx Tarih : 9.09.2008 13:39:57

bu olay çok ciddi sadece şırnak ve çeresini ilgilendirmiyor,bu bütün dünyayı ilgilendiren bir olay tabi gerçek ise çünkü biz sadece internet üzerinden tesadüfen öğreniyoruz neden görsel medya ve dış basına yansıtılmıyor buda kafamızda asparagas haber olarak şüphe uyandırıyor


Gabriel Rabo IP: 134.76.165.xxx Tarih : 4.09.2008 16:01:41

Ben Süryani bir araştırmaciğim. Süryanice elyazmalariyle cok uğraşiyorum. Bu bulunan elyazma ve içindeki story si doğru ise, bizim araştırmacılar ve dünya için çok ilginç olabilir. Bence Barnaba İncili değildir. Süryanice Incil ilk olarak 4. yy. tercüme edilmiştir. Eğer bu elyazma Papyrus dan olursa o zaman daha eski de olabilir, çünkü deri elyazmalara 3./4. yy. papyrus yerini almıştır. Eğer bir kopyası görebilsek çok iyi olur. Bir aşıklama: Apokryph (Yunanca: ἀπόκρυφος)kanuni, resmi veya gerçek olmayan bir yazma demektir. Halktan gizlenme demek değildir.


nurgül şimşek IP: 88.251.151.xxx Tarih : 6.09.2008 12:22:04

Sizler tarihe takılıp kalmışsınız bence.Sanki kendi aranızda birbirinizi yemişsiniz bir tarih yüzünden.Yorumların hepsini okursanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.Önemli olan bu konunun islami değeri,tabi anlatılanlar doğru ise.Benim merak ettiğim bunca yüzyıllar geçmesine rağmen o kuyuya sallanan adamdan başka o kuyuyu merak eden olmamışmı ve bu kadar uzun süre o kitap ve ceset nasıl sağlam kalabilmiş?Ayrıca o ceset ve kitabın o kuyuda olması merak konusu.Yani orada ne işi vardı o adamcağızın?


abid tan IP: 88.232.243.xxx Tarih : 6.09.2008 09:44:44

yorumlarn geneline bakılırsa sayın turgut özalın ölümüne takılmış,karşılıklı atışma haline gelmiş.halbuki konuşulması gereken durum barnabas icili hakkında olmalı.gerçekten eğer vrlığı doğru ise çok büyük bir eser.onun saklı tutukmasındaki durum ne onuda bilmiyoruz


murat tozan IP: 85.99.6.xxx Tarih : 6.09.2008 11:43:37

öncelikle herkeze hayırlı ramazanlar zeki bey ii konuşmussunuz helal olsun size ama şimdi konu bunlar deil konu barnabas incili eğer bunun tercümesinin tamamı ortaya çıkarsa insanlık büyük şeyler öğrenir.


turan bakırcı IP: 88.235.42.xxx Tarih : 6.09.2008 18:49:16

arkadaşların neyi ispalamaya çalıştığını anlayamadım sırlar sır olarak kalsın yada kimin elinde ne varsa ortaya çıkarsın boş yere insanların kafasını ve vijdanlarını rahatsız etmesinler


EmRaH-uşaklı_KoÇeRo IP: 85.103.22.xxx Tarih : 3.09.2008 11:19:47

teknik bir hata olmuş sanırım 1987 yılında başbakandı. bu konunun ergenekon la ne alakası var anlayamadım her olayı bu ergenekon a bağlıyorlar yine bir amaç var ama çözemedik her yıl böyle birşey çıkıyor nedense...


zeki ilyas kızılışık IP: 88.234.78.xxx Tarih : 5.09.2008 21:58:36

sn. Şükrü Çakma, önce ... Turgut Özal 17.4.1993 de öldü, 2. ise yazıda geçen 1996 yanlışlıkla yazılmış olmalı 1986 yazılacakken bu anlaşılıyor ancak siz bu hatayı görüp eleştirirken ; bir hata da siz yapıp Özalı 1991 yılında öldürüyor bir de ironi yapıyorsunuz -mezarda mı görüşmüş diye. peki sizin tarihinize göre de rahmetli Özal 1991 de öldü de 2 yıl hayaleti mi yaşadı ve Türki Cumhuriyetlere ziyareti hayaleti mi yaptı. Anla ki herkes hata yapabilir,bağcıyı dövme, üzüm ye yeterli.saygılarımla .......zekii


burak IP: 81.213.132.xxx Tarih : 2.09.2008 17:01:17

Arkadaşım,Turgut özal 91'de değil 93'te vefat etti..Yazıda 1996 yerine heralde 1986 yazılacaktı..


yargıç IP: 88.254.14.xxx Tarih : 5.09.2008 00:26:15

Ha gayret az kaldı Ergenekonun bu dünyadaki kısmı bitti sıra öbür tarafta


nilay ekem IP: 78.165.103.xxx Tarih : 5.09.2008 10:37:10

ergenekonla baglanti kurmuyolar dikkatli okursaniz;son gunlerde adini cok duydugumuz diye cumleye baslanmis..ve bu kitabin askeriye elinde olup bekletilmesi zaten cok enteresan.din yazisi olarak bulunan her esere asker el koyup arsivindemi bekletiyor yoksa ilgili makamlara yollaniyormu bunu merak ettim..


ibrahim özgün IP: 85.110.173.xxx Tarih : 4.09.2008 15:01:15

p.eki bu olay neden basına yansıtılmadı.ve neden 20 yıl sonra ancak öğreniyoruz


arastirmaci degilem kurumlar arasi gezerem IP: 92.73.177.xxx Tarih : 2.09.2008 16:23:28

sukru arkadas turgut ozal oldugunde cumhurbaskaniydi belliki tarih hatasi yapmislar orda basbakan oldugu donem deniyor dikatli okursan


Bulut YOLAL IP: 88.224.149.xxx Tarih : 29.01.2009 21:03:03

hükümet önce açlığa işsizliğe el atsın barnabasa değil barnabas incilini hiçbir hükümet yada hiçbir kurum ortaya cıkarıp bu gerçek incildir deme kuvvetine sahip değil bazı gerçekler vardır herkez bilir ama kimse konusmaya cesaret edemez buda böyle birsey çünki demokrasiyle yönetilen bir dünyada yasamıyoruz herzaman büyük para babalarının dediği olur. Hükümetler ve ülkeler birer kukladır. kuklaların sahibi olan patronlar bu dünyayı istedikleri gibi yönetirler ve istedikleri seye inandırırlar. Barnabas incili ne kadar doğru olursa olsun rahat bi 100 yüz yıl daha kasalar ardında kalır taki insanlar bu derin uykudan uyanana kadar...


tunahan doğan IP: 78.187.39.xxx Tarih : 28.01.2009 12:46:14

sanki bu incil elimize geçse hristyanlar toptan musluman olacaklar.hrıstıyan alemine gelip hz.isa dini saptırdıklarını anlatsa inanmazlar.


hakan sakin IP: 85.101.86.xxx Tarih : 5.01.2009 17:49:08

Evet bir barnabas kitabı dillerde dolaştığı doğrudur. ama bulunmuşmudur hayır. rivayet olarak kalır öylede gider. hele askeriyenin böyle bir şeyin içinde olması ve bunu gizlemesi, sanki hiristiyan misyonlarına yardım ediyormuş gibi yada vatikana dahada komik sanırım. belki bir barnabal incili vardır bulunması beni değil gerçekse hiristiyanları rahatsız eder oysa benim herşeyiyle ortada apaçık anlaşılan bir kitabım(kuran) ve sevmeye doyamadığım bir peygamberim var. herşeyi ile apaçık. Allah herkesi bu dinle nasiplendirsin. Amin.


mehmettonka IP: 88.245.4.xxx Tarih : 5.01.2009 15:59:14

öncelikle selamlarımı sunuyorum kimi arkadaşlar tarihte takılı kaldı kimi ise incile arkadaşlar müslümanlığa inanıyorsanız zaten incilin orjinalı kuranı kerimde yazılmıştır barnabas incili barnabasın kendi yorumları yada yaşadıklarını yazmış olabilir şırnakta bulunma olayı ise ben bir şırnaklı olarak bulunduğuna inanıyorum ve halk içinde bu dedikodu yıllardır var ikincisi kendi köyüm ve bahçemde bulunan bir mağara var 14 katlı 7 yer üstü ve 7 yer altında daha kimse mağaraya girememiştir bi arkadaşımız pkk neden giremedi diyor pkk şırnakta sadece kaçabileceği güzergahlarda güçlüdür her yerde değil ve babat aşiretinin olduğu yere giremez bende çok merak uyandırmadı çünkü incili merak ediyorsan kuranı oku selam ve saygılarla mehmettonka şırnak uludere bulakbaşılı


merve35 IP: 88.241.160.xxx Tarih : 22.10.2009 11:54:52

ßu incil bnce tam bir uyarlamaca kurmaca... Şu zamanlarda herkes müslümanlıktan koparıyor bağlarını neden bunu herkes iyi biliyor benm gibi.. Ben çok türbanlı gördüm kiliseye gelip din değiştirmek için uğraşan.. Bende değiştirdim evet bende bir hıristiyanım katoliğim ve ben bu incile inanmıyorum.. Yazıdanda zaten tamamen yalan olduğu anlaşılıyor. Gerçi incil matta ,markos,luka ve yuhanna nın hz. İsa nın 12 havarisinin ona en yakın olan 4ünün yazdığı kitaptır.. Onu okuyun ben bu incilin türkçe metnini okudum.. Bencede yok edilmesi gerekilen sahte bir incil. Gerçk incilin bir kopyası sadece içindeki cümleler değiştirilmiş. Müslümanlığı öven şeyler.. Bni ilgilendirmez hangisi ilk din hangisi son beni sadece kendi bilgim bilincim ilgilendirir herkesinde böyle olması gerekir.. Hepimiz Allah a inanıyoruz  yahudilikte müslümanlıkta bizim için allahın getirdiği gönderdiği bir din ama biz tanrının oğluna inanıyoruz. Onun yaptığı şeylere sözledği sözlere. Türkiye bunu değiştirmeye çalışmasın herkes kendi özünü bulsun .. Tutucu kesimlerde zorla herkesden saklanarak dinini değiştirmeye çalışan insanlar var acı çeken insanlar var bunlara kimsenin hakkı yok herkes müslüman olucak diye bir kaide yok eminim ki herkes doğru yolu bulucak bence her insan bilinci yerine geldiğinde eline Tevrat Zebur İncil ve Kur a nı alıp okumalı hangisi onun düşüncelerine uyuyorsa onu seçmeli.. Artık din karalamaktan vazgeçsinler !! Biz kimseye zorla hıristiyan olun demiyoruz herkesin kendi aklı var düşünebiliyorlar bunda bir zorlama yok herkesin kendi tercihidir !!


mustafa sarac IP: 89.0.141.xxx Tarih : 13.12.2009 03:26:56

burada yapilan bir yorumu düzelterek destek vermek istiyorum.Sene 1996da Cumhurbaskanimiz 3 sene evvelinden hakkin rahmetine kavusmustu,17 nisan 1993 tarihinde yani,1983 yilinda basbakan olmustu bence 1986 yazilacakti yada bence bu Barnabaz Incilinde büyük bir sir var veya anlatilmayan  yada bazilarinin anlatilmasini istemedikleri seyler vvar.....


fahri adlı IP: 85.101.23.xxx Tarih : 1.02.2009 12:26:49

sayın milletvekili nin 280 000 usd a almaya/kapatmaya çalıştığı kitabın vatikan için gerçek değeri acaba nedir dersiniz? Bizce kitap Genelkurmay başkanlığı özel harp dairesinde ise gerçekten koruma altında demektir değeri trilyonlarca dolar edecek böyle bir kitabı TR de başka kim koruyabilir. Bence ABD veya Çin e satalım - en az 3 trilyon dolara - bütçemizi denkleştirelim


ziya emiroğlu IP: 62.248.16.xxx Tarih : 24.10.2009 01:02:34

   Bizler 21. yüzyıla girerken ilmin ve bilginin ışığında (Tarih, fen, tıp,astroloji,uzay)vs din ve dünya işlerimizin büyük kısmını ibret alır planlar ve düzenleriz .Tarih ilminde (bu yazıdada olduğu gibi) barnabas adlı havarinin yazdığı incilden bahsedilir ve bu incilin ms 400. yılında toplanan iznik konsülünde  reddedilip hırıstiyanlık inancına zarar vereceği düşüncesi ile o nüshası imha edilir (diğer birçok incil gibi)  yani bu incil vardır, inkarı ise tarihi ve pozitif ilimleri inkardır uyalamaca değildir.her gelen din bir sonraki din için temel teşkil etmiştir.

   TEK İLAH inancı bütün ilahi dinlerin temelidir.bütün yeni binalar butemel üzerine inşa edilmiştir, yeni binalar ise insanlığın tekamülüne göre ALLAH c.c tarafından kullarına kendi zatını bilmede,kulluk görevini yapmada ve ibadette kolaylık için bu tekamüle uyumlu olarak işsevleştirilmiş,güzelleştirilmiştir.

     Yani insanlık tekamül ederken fen ve teknoloji bu seviyeye gelirken ben en eski dine inanacağım demek uçak dururken ata binmek gibi,avizeler florasanlar varken çam alevini kullanmak gibi,akıllı rezidanslar varken mağrada barımak gibidir. Yahudilerde Uzeyr a.s haşa ALLAHIN oğlu diyor hangisi doğru ?Peki bu üç ilahta ve oğullarında yetki karmaşası olmamışmı?? bu dört incilin hangisi doğru ?Doğru tekse diğer üçü yanlış sen yanlışamı inanıyorsunki???

     KUR'ANI kerim sadece bir tanedir indiği gibidir taptaze kaydedilmiş DÖRT KUR'AN değil değişik dört sure, dört ayet,hatta dört harf bulamazsın.

   Merve35 bak bizim kitabımızda İHLAS SURESİ var ne diyor.                                

 1. De ki: “O Allah, birdir.”

--------------------------------------------------------------------------------
2. Allah Samed’dir (her varlık O’na muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir, başvurulup yardım istenilecek tek varlık O’dur).

--------------------------------------------------------------------------------
3. (O) baba olmadı ve doğmadı da.(1)

--------------------------------------------------------------------------------
4. Hiçbir şey O’na denk (ve benzer) değildir.

(Allah, zât-ı ulûhiyetinde, mülkünde, kudretinde, hükmünde, hâkimiyetinde ve bütün sıfatlarında birdir. Eşi, dengi ve benzeri yoktur.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

         Kimsenin kimseyi inancında zorlamaya hakkı yok bu islamda ''dinde zorlama yoktur ''diye bildirilmiştir.Lütfen siz hemen yanıbaşınızdaki İSLAMI VE KUR'ANI daha iyi araştırın kulaktan dolma değil ehil ve bilgili kişilere doğru kaynaklara başvurun.

        Son olarak şunu anlatayım ''Hz .Ali bir müşrik ile tartışmasında eğer sen haklı isen benim bir kaybım yok ama eğer ben haklıysam sen mahfoldun yerin sonsuza kadar cehennemdir'' (yanmaktır dayanabilirmisin) buyurmuş.

      Benim islam inancım Hz isaya inanmamı yasaklamıyor Hz isaya inanıyor ve seviyorum peki sizin inancınız Hz MUHAMMED'E (S.A.V.)inanmayı ve sevmeyi yasaklıyormu???

          


cıhan bekıroglu IP: 78.182.138.xxx Tarih : 25.01.2009 22:07:00

aslında ben turgut özalın basbakanlıgından cumhurbaskanlıgından zıyade kı orda cıdı bır tarıh zafıyetı var aslında bunun ısraıl eskı baskanının kızı tarafından tercume ettırılmeye calısıldıgı ve hemen esnasında musluman oldugu ama sonra kızı olmadıgı ve kım oldugu bellı olmayan ve sonra vatıkandan bır rahıbın aynı sekılde barbanas ıncılını arastırdıgı ve onunda acıklanmayan bır sekılde olu bulundugu ıfade edılıyor aslında bu ıncıl dogru ıse vatıkan bunu nekadar para oder onu sız dusunun bana sorarsanın vatıkanın murıdlerının butun varlıklarını oderler herhalde cunku kıtap tamamen kuranı kerımı dogrulayıcıdır buda benım yorumum


oğuzhan acıl IP: 88.250.50.xxx Tarih : 29.01.2009 15:34:54

bu barnabas incili bana göre gerçek incil dir.bu olayın peşine düşmeliyiz gerekirse bu olaya hükümetiin de el atması gerekir.çünkü bu incil hristiyan alemini müslüman yapacak incildir.bu incil doğrudur çünkü pegamberimiz(s.a.v)dan bahsediyor.ve buda kıyamet alemetidir kıyamet yakındır kendimize çeki düzen vermeliyiz.hamza hocagile , ülke tv ye ,sıradışı programına saygılarımı sunarım bizi bilgilendirdikleri için.dünya geleceği için bu inclin peşine düşünmelidir


saffet dilmaç IP: 86.108.174.xxx Tarih : 9.01.2009 02:29:56

arkadaslar bu kıtabın peşinde bır suru devlet var basta ısrail var.neden medyanın agzına sakız olsun kı .medya zaten onların elınde.gızlı tutulmasında haklılar .turkıyede bır dızı var suannda kaldırılmış onunla baglantı kurabılenınız varmı acaba bı dusunun.bakalım baglantı kurabılcekmısınız


mehmet temelli IP: 85.101.159.xxx Tarih : 27.01.2009 00:43:48

Vatikan Barnabas incilini asla kabul edemez...cunku İslamı tasdik eden,kabul etmedikleri son Peygamberin gelecegini mujdeleyen bir ilahi belgedir...


akif IP: 212.175.222.xxx Tarih : 2.02.2009 08:57:22

ben bu konuyu belki 15 yıl önce falan duymuştum..bu konulara meraklı olanlar bilir zaten ..barbanas incili bizim dini kitaplarda bile anlatılır.hatta arabistan kıtasında bir çölde küpler içinde papiluse yazılmıiş incil bulunmuştu...sonra vatıkan el attı olaya ne yazıldığıda acıklanmadı diye biliyorum.......


mehmet tonka IP: 88.245.4.xxx Tarih : 12.01.2009 01:08:52

emre kardeşim şırnak yada hakkariyi yada tariihi tartışmıyoruz burda kim tarafından bulunduğu bile açık olan bi kitaptan bahsediyoruz ferhan babat bulmuştur rahmetli benim yakınımdı devlete yakılığıyla bilinen bir ailedir ama devletin bunu saklıyıp hristiyan lara yardım etmesi bence aptallıktır gerçi dinsiz bir devletten ne bekliyebilirizki


muhammed ikbal IP: 85.110.82.xxx Tarih : 27.01.2009 10:08:48

biz müslümanlar olarak hz. isaya gelen incile zaten inanıyoruz bu bizim iman şartlarımızdan birisi.bu haberle ilgili akşam bi program var dı ve bunu tercüme eden hamza hocagili dinlemişseniz bu işin içinde neler döndüğünü gayet açık anlayabiliyoruz.fakat benim anlamadığım bir nokta var ikinci nüsha bulundutan sonra vatikana gidiyor ve bir süre ulaşılamıyor.daha sonra tercüme için bir kısmı hamza hocagile geliyor.işin ilginç yanı burda demekki bu ülkede vatikana yada vatikanla aynı doğrultuda çalışan insanlar var.bunu vatikanın elinden ttercüme için getiren adamlar niçin bunun türkiye de kalması için uğraşmıyorlar.kimse çıkıpta milliyetçi olduğundan bahsetmesin.bu hz. issaa ya inen incilse onu yine en iyi koruyacak olan müslümanlardır.zaten vatikan hristiyanları uyutmanın derdi içinde bunuda çok iyi başarıyor.bu incil onıun eline geçerse ne yapacagını herkes tahmin ediyordur sanırım...bir de bu israil denen dünyanın baş belası topluluk burda da çıkıyor karşımıza yahu bunlar nasıl bir mahluklar!hem hz. isayı öldürmeye kalkıyorlar hem de incili alıp yok etmeye . neyse bu konu çok uzar....


Cumaali DÖNE IP: 88.255.91.xxx Tarih : 26.01.2009 09:35:54

Güneş Balçıkla sıvanmaz gerçekler zamanla ortaya çıkacak ve aklıselın insanlar mutlaka hak yolunu bulacak.


bulut yolal IP: 88.254.189.xxx Tarih : 22.01.2009 23:53:02

ya bu bir efsane yada saklanmıs büyük bir gerçek bu aksam bir televizyon kanalında bu incilden bahsediyorlardı cok ilginç arkadasla bu incil gündeme gelir ve kamuoyuna oturursa dinler tarihinin değiseceği düsünülüyor. ve vir ilginç dipnot daha bu incilde bir peygamber daha geleceği söyleniyormus. ve benbaska bir yerden okudum baya arastırdım bu incili bu kitaba göre Hz. İsa aslında hiç israilin olduğu toprakları görmemiş!!! Gelelim ergenekonla bağlantısına söylentilere göre Vatikan bu kitap için bütün servetini vermeye hazırmıs. O zamanın pasalarından olan Veli KÜÇÜK bunun farkınfda olduğu için bueserin türk silahlı kuvvetleri himayesinde olmasını istemis olabilir ve cok büyük bir ihtimalle cevirisi onda var anlasılamayan ergenekon operasyonuna bi soru işareti daha......


Fatih Hürol IP: 78.179.95.xxx Tarih : 23.01.2009 15:09:48

Diyelimki böyle bir incil var ne olacak Vatikan kalkıp özürmü dileyecek Hıristiyan aleminden kusura bakmayın 2000 senedir sizi oyaladık hadi hep beraber müslüman oluyoruz mu diyecek?Eğerki böyle bir incil varsa ve Türkiyenin elindeyse hemen satsınlar Vatikan'a borcumuz harcımız kalmadığı gibi refah içinde yaşarız :)


asimpeker IP: 85.105.116.xxx Tarih : 14.11.2009 13:38:57

bence bu barnabas incili gerçek olsa bile bu gün yüzüne çıkarmazlar eger anlatılanlar doğru ise isevi inancına göre şuanki iseviliği yalanlayan bir incil ve tabiki kuran-ı kerime çok yakın ve hz. muhammet (s.a.v.) hz. isa'dan sonra geleceğini kabul eden bi kitap. ve buda vatikan'ın işine gelmez onlarca kabul edilen hz. isanın son peygamber olma özleğini yok sayıyor işte bu yüzden bu kitapla uğraşanlarında akibeti ne olur bilemem ama bu kitap gün yüzüne çıkmadı ve çıkmayacaktır.. sadece söylentilerden ibaret kalacaktır hamza hoca denen bir insan ona çok yaklaşmış ama elegeçirip okuyamadan elinden almışlar sizce neden..??? bunu düşünmek lazım bir.. asım peker


mehmet şahan IP: 85.98.94.xxx Tarih : 2.02.2009 00:17:20

anektotlarda geçen cümlelerde yeni bir peygamber den bahsediliyor. duydugum kadarıylada geçen peygamber hz. muhammed. şu günlerde yaşadıgımız yahudi-müslüman tartışmalarında yahudiliğin bittiğini neden dünyaya açıklanmıyor. yada incili saklayanlar neden bu sekılde davranıyor.


aliüstübi IP: 78.176.255.xxx Tarih : 29.01.2009 22:12:27

acaba diğer üc nüsha bulunmuşmu ancak ben o incilin genel kurmayda hala durduğuna inanmıyorum ondan bence çoktan paylaşılmıştır tşk.


tan tan IP: 85.98.35.xxx Tarih : 2.02.2009 17:35:10

kuran geldiyse gerisi boş vede insallah mehdi dünyadadır her dini birleştirecek cünkü o bildigi sey var kimsenin bilemedigi


ercan Ünalan IP: 88.243.147.xxx Tarih : 28.01.2009 00:31:52

Daha öncede başka incil nüshaları bulunmuştu. mesela Thonas'ın İncili. Rahmetli Ergün Arıkdal tarafından Türkçeye çevrilmiş ve Ruh ve Madde Yayınları tarafından basılmıştı.Üzerinde basım tarihini göremedim (ama 20 yıl önce yaklaşık) İncilin orjinali Kopt dilinde idi. Bu incil tercümesi yayınlandığında Barnabasınki gibi sansasyon falan olmamıştı. Bence bu işi Dan Brown araştırsa iyi olur. ercan ünlan


Ali Güzel IP: 88.253.175.xxx Tarih : 29.01.2009 11:07:47

ßeyler bu barnabas incili hakiki incil oteki incilleri isail ogullari bulup yok etmisler...simdi israil ellerindeki incile gore konusuyor filistine saldiriyorlar diger devletleride buna innadiriyorlar ulusal TV de bunu acikliyorlardi 1 tane profosor konuyu tartisiyorlar..sonra telefonla iste bu tercumeci ariyor tam kitabi anlatacak kanal gidip geliyor gidip geliyor bunun aciklanmamasini isteyen bir suru israil yandasi var.bu kitap tercume edildikten sonra herkes akin akin musluman olcak. kurandada bahsediliyor.. NARS SURESİ: 1.Allah'ın yardımı ve fetih geldiği zaman, 2.Ve insanların Allah'ın dinine dalga dalga girdiklerini gördüğünde, 3. Hemen Rabbini hamd ile tesbih et ve O'ndan mağfiret dile. Çünkü O, tevbeleri çok kabul edendir.


Ramazan Akbudak IP: 82.83.243.xxx Tarih : 1.02.2009 18:23:09

yazim tarihi 02/9/08 olan ve ülkem tv deki tartismalari izledim. yillardan beri almanyada arastirma yapiyorum Uzun bir ugrastan sonra Barnabas incilinin burada oldugnu ögrendim.Illegal isler yapan bir eski subayin öldürlmesinden dolayi tercüman olarak gittigim evinde bu kitap elime gecti.Deri üzerine yazili bu cok eski kitap su an elimde.Ilgi kurmak isteyenler yukardaki e-adresindenden iliski kura bilir.Satmayi düsünmüyorum.Bana aremenis bilen insan lazim .Lütfen yardimci olunuz.


Keriman Aker IP: 88.240.61.xxx Tarih : 30.01.2009 10:34:33

Haber onun bunun elinde değilde bilim camiasının önünde olsa çok daha bilimsel gerçekler tartışılırdı. Yazıyı bütünüyle okudum tarih hatası tamamen tashih hatasıtır, kaale alınmaz. Önemli olan Barnabas incilinin şu an nerede ve hangi ellerde olduğudur. Sanmıyorum ki genel kurmay incile el koymuş olsun, İncili inceleme ve araştırmasının yapılması için üniversitelere veya oluşturulacak bir yüksek kurula devretmesi lazım. Meselenin tarihsel önemi olduğu kadar dini yükümlülükleride büyük. Kim bilir inanılan bir çok yanlışı bu kitap düzeltir. Ama gizli-gizemli kalmaya devam ederse üstüne böyle şehir efseneleri üretilir, alakasız kişilerin ağzına sakız olur ve varsada değerinden çok şey kaybeder.


emre erdemir IP: 78.160.244.xxx Tarih : 26.01.2009 22:41:41

ya arkdaşlar sorunn orda deyil peygamber efendimizden bu yana yahudilerde biliorduu hiristiyanlardaa son dinin islam olduğunu son beygamberin geleceiğini ama nedense şu an hiristiyanlar yahudiler uydurma din yaşmakdalar ve insanlarıı yanlış yönlendirmekdeler peki aklıma takılan şu bu incil gercekden varsad abence vatikanda papanın elinin altında olması gerek eyeerkiii öle olmasa vatiknaın sonu olur avrupa karışırr neden dersneiz yıllarca bizi kandırdınız diee yanii eyerki bu olay gerkceksee bence birazda gerceklik payı var neyer kadar sahte incillee sahte kitapla din yaşanacakdıı buu haçlılları bozguna uğratacakdır benim kanımcaa


Gülden Işık IP: 88.228.189.xxx Tarih : 4.02.2009 23:57:01

Geçen gün bir tv programında izledim bu konuyu..yeniden bir araştırayım derken karşıma ilk bu yazı çıktı..Tv de izlerken çok heyecanlanmıştım..Ortaya çıkarılmamasını sanırım elimizde bir koz olarak bulundurma isteğinden doğuyordur..Düşünsenize açıklandığında tüm hiristiyan alemi şoka girecektir..Ama bir gün mutlaka gerçek açıklanacaktır..Bunun da vardır bir zamanı..hiç olmazsa mealini okuma fırsatımız olur herhalde..Konuya inanıyorum çünkü Yuhanna'nın incilini okudum..onda da HZ.peygamberimizin geleceği ima ediliyor ama bunu hiristiyan alemi başka yorumluyor..


ali osman aydın IP: 88.250.193.xxx Tarih : 1.02.2009 17:05:23

ABD ve İsrail in dünyadaki ağırlıkları sona ermek üzere bu kıyamrt alametidir ülke tv izlemiştim sabah 7 falandı acaba rüya mı gördüm dedim amerika ve israil bu incillerin peşinde dünyanın islama dönmesinden korkuyorlar tek çareleri barnabas incilinin müslüman ve tüm dünyanın eline geçmemesi bunu başaramayacaklar eğer bunu başaramazlarsa dünya hızla müslüman olmaya başlqayacak onlara göre....


engin karaman IP: 88.229.191.xxx Tarih : 6.10.2009 20:02:30

Bu barnabas incilinin gerçek sırını açıklamıyorlar.barnabas incilinin açıklanması demek dünyanın bütün insanlığının müslüman olması demektir. Buda tabiki bazı insanların işine gelmiyor ee nede olsa dünyayı israil yönetiyor israil oğularının da başına gelen lerin ve geleceklerin allah katında onları nelerin beklediğinide anlatıyor.insan oğluna denilecek tek şey burda var müslümanlık için savaş ver kardeşini dışlama afeden ol barış içinde yaşa. herkes kendi ülkesinin başındaki insanlara destek olursa hükümet de insanların barışı için herşeyi, yapacağına inanıyorum.  BATMAN (72)


birol IP: 85.96.164.xxx Tarih : 29.01.2009 10:40:30

ben bulunanın gerçek incil olduğuna inanıyorum.ama bu kitap hiç bir zaman ortaya çıkmayacak....çünki ortaya çıkartılırsa şimdiki incillerin sonradan değiştirildiği ortaya çıkar buda tüm hristiyan aleminin dinini bir anda batıl duruma düşürür.papalığın ve patrikliğin değeri kalmaz kısacası tüm dengeler bozulur,çıkarlar da... zaten ortaya çıksada hemen ya kaybolur yada imha edilir...en güzeli yine şimdiki olduğu yerde (YAZI DA BELİRTİLEN) durmasıdır.ama tümünün tercümesi yapılıp yeniden basılması bance bizim için süper olurdu..


RAMAZAN BAYRAKTAR IP: 78.161.89.xxx Tarih : 29.01.2009 09:30:44

biz bu bilgilri 1400 yıl önceki belgeyle imanımızı ikmal etmişiz...mesele t5arihi belgeler başka innışlara uyan kişi veya kişilere lazım evet barnabass incilinde ahmet adıyla peyğamberimizi müjdesisi belirtir bunu Hz.isa a.s dayandırır acı olan insanların bu belgeler saklamaları insanlığa ihanet allahın değil bizim ihtiyacımız var en büyük hırsızlık insanlardan insanlığı çalmaktır


yusuf kara IP: 78.167.181.xxx Tarih : 23.01.2009 19:57:34

dogru bir tesbit yapmışsınız.işte tarih böyle bir şey eklemeler ve eksilmeler oluyor.birde binlerce yıl önceyi hesap edersek bu tartışmalar hiç bitmez.


fırat fırat IP: 88.240.250.xxx Tarih : 28.01.2009 00:09:59

çok kafa karıştıran bir şey bu,ama eger gerçekten öle bişi varsa bu çoktan israilin eline geçmiştir bile genel kurmaydadır denılen şeyde kesın kopyasıdır,çünkü bu mossad denen yapılanma çok iyi çalışıyor,ahtapot gibi kolları çok uzun ve her yere ulaşıyor en özelimize bile


karanliq sis IP: 78.175.90.xxx Tarih : 29.01.2009 14:44:28

sevgili kardeslerim bn bu incilin barnabas incili olduguna inanıyorum cunku bızım peygamberimizdende bahsediyor bu konununun üzerine gitmeliyiz cünkü dünyanın kaderini degistirecek ve hristiyan aleminin hepsinin müslüman olması için gerekli olab bir kaynaktır ve türklerin elindedir ahir zaman alametlerinden biridir kim ne yaparsa yapsın allah büyük tür ve incilin zeburun tevratın orjınal degıstırılmemeiş hali kıyamete yakın bi zmanda ortaya cıkacaktır barnabas denılen havarı ise büyük bir havaridir yani hz isanın sahabelerinden de denile bilir bu konunun üzerine düsmemiz gerekmektedir tam olarak tercüme edilirse dünyanın kaderini degistirebiliriz ve tüm hristiyan alemi müslüman olur tıpkı hz isa ra. dediği gibi benden sonra gelen dine tabi olun allah yardımcımız olsun hamza hocagil hocamada sonsuz saygılarımla....


tan tan IP: 85.98.35.xxx Tarih : 2.02.2009 17:26:04

inanmayın yalanda olabilir yüz yıllardır altın arayanlar cobanlar vede cocuklar hiç bulamamışlarmı diikkat


ramazan bayraktar IP: 78.161.89.xxx Tarih : 29.01.2009 20:58:13

biz müslümanların başka bir kaynak arama ihtiyacı yok ve doğru değil bakın ikibin yıllık kitapla islami kurallar nasıl bir ve bunu yalanlamak uğruna münafıklar ne gülünç duruma düşmekte adem peyğamberden(a.s) den iki alemin efendisi peyğamberim (s.a.v)kadar gelen peyğamberlere inanıyoruz..isimleri kavimleri olayları kim nerden nasıl öğretti okur yazar bile olmayan çoban birisineki o benim kurban olduğum canım efendim peyğamberim bu aklı olan insana bir şey anlatmıyorsa o akıl hiç bir şeyi kanımca anlayamaz veselam...


emre IP: 88.250.227.xxx Tarih : 10.01.2009 07:40:30

Bahsetiğiniz Barnabas İncili Şırnak ilinde değil Hakkari ili merkeze bağlı kırıkdağ köyü sınırları içinde Ermenilere ait bir kilisede bulunmuştur. Bahsettiğiniz Barnabas incili ABD Hükümeti T. C. hükümetinden resmi izinle bulunduğu bölgede hatta kilisede 2/3 yıl resmi olarak aramıştır. Fakat bulamadılar. O bölgede yaşayan köylüler o kiliseyi kışın ağıl olarak kullanıyorlardı, orayı ağıl olarak kullanan köylü tesadüfen bulmuştur. Tarihi kayıtlı belgeler ve ortakları çoğaldığı için güvenlik kuvvetleri tarafında şebeke yakalanmış o dönemdeki basında yakalanan şebeke ve ele geçirilen bazı mallarla resmleriye haber yapılmıştır. Lütfen yazdığınız kitapları ve hele adına araştırma kitapı dediğiniz kitapları daha dikattli araştırıp öyle yazın. Teşekkür ederim.


aydan aycan IP: 94.120.30.xxx Tarih : 28.04.2010 22:25:24

bana bi tarih öğretmenim anlatmıştı üniverstedeyken ortodox bi papazlamı papaylamı ne yazıymış ve adam şunu söylemiş ilk incil hala ismi gizlenen bir ortodox kilisesinde saklanmakta bu kilisenin adını sadece baş rahiplermi baş papazlarmı ne biliyormuş ve incilin adı barnabas sonra demişki bu kitap hz. isanın en yakın arkadaşı barnaba tarafından yazılmış hz isa ona incille ilgili herşeyi yazdırmış ve diğer dinlerdede olduu gibi hz. isaya karşı olanlar hz isa ölünceye kadar  incilin yayınlanmasına engel olmuşlar ölüncede hiç dağıtılamamış ve papazlar işlerine gelmeyen yerleri değiştirmişler fakat ilk incili saklamışlar ve daha sonraki dönemlerde barnaba ortaya çıkarılamamış çünkü o zaman tüm hıristiyanlık birbirine karışık papanın papazın rahibin saçmalıkları ortaya çıkıcak ve dünyadada itibar kaybedicekleri için ortayar çıkarılamıyor demiş ve ayrıca barnabanın bulunduğu kiliseyi açıklamaya kalkan bir rahibe de yağmalamışlar ve adam ölmüş yani ortaya çıkarmayada korkuyoruz çıkarmamayada demiş adam yazışmada (ne kdr doğru bilmiorm ama öğretmenim yazışmayı bana aynen bu şeklde ifade etti)


berat kopuz IP: 85.103.86.xxx Tarih : 11.01.2010 23:11:13

ziya emiroğluna yorumu için çok teşekkür ederim ........


yaman durmuş IP: 95.142.142.xxx Tarih : 15.10.2010 23:41:56

 yanlış yazılmış..o tarih 1996 değil 1986 olmalı..yazımda yanlışlık yapılmıştır..


Kemal IP: 78.169.55.xxx Tarih : 5.03.2010 02:34:52

Neden bu incil saklanıyor ya !! Diğer dedikoduları bilmem ama Türkiye'nin değerini artıracak bir metin olduğu açık.


mehammed ali IP: 83.66.90.xxx Tarih : 28.09.2010 15:00:24

bence anlatılanların hesı yalan nedenı ise yıllardır bende olan bir cd yi 100lerce kişiye anlatmak istedim ama kımse cesare edipde ilgilenmedi hatta bana nasıhat bile veren oldu yok ugraşma başın derde girerdiye ama olsun bu konu ile cidden ilgilenen birileri varsa arnızda nemımle iletişime girsin her konuda ona yardımcı olurum yalan dine inanmaktansa gerçek olan inçile inansınlar gerçı gerçekde olsa onun miladı bitmiş ama yinede olsun gercek barnabaz incilini içinde hayvan fügürleri bile var bende ki cd 27 dakka oldugu için hiç bir yerde yayınlayamıyom ve yollayamıyom ilgilenlerın dikkatıne olsun s a


birol çelik IP: 95.9.56.xxx Tarih : 2.12.2011 18:09:17

barnabas incili şimdiye kadar gizlenmiş ve köylüler şans eseri bulmuşlar..tamam ona birşey demiyoruz iyide neden şuanda gizleniyorki uzmanın anlattığına bakılırsa içinde gizli şeyler yazmıyormuş,4 çeşit incil var 5.incilde acaba farklı şeymi yazıyor sorusu aklıma geldi...bilmiyorum bunu araştırın lütfen süryani bölgesinde bulunmuş şimdi orada kürtler yaşıyor süryaniler israil kökenli hristiyanlar..demek oluyorki kürt halkıda geçmiş olarak hristiyan..adamın mezarını o bölgede bulmuşlar adam kıbrıslıyım demiş demekki rumlar zamanında yahudiymiş....aslında biraz kurcalarsak bunu gizleyen zihniyetinde yahudi olduğunu anlarız..belkide yahudiler bu kitabı yok etmişler ama bir kopyası saklanmış...mezarıda gizlemişler...tarihçileri ve arkeologları araştırmaya davet ediyoruz bundan daha önemli ne bekliyorsunuz


ayhan tercan IP: 176.40.235.xxx Tarih : 22.12.2011 23:42:56

 barnabas incilinde isadan sonra hakkın geleceğini {kuran}bildiren kelimeler var hiristiyan alemi ise isanın mesihin tekrar geleceğine inanırlar gelecek olan son peygamber muhammet mustafa ve son kitap kuranı kerimdir.sahtekar yahudi ve hiristiyan dinadamı olarak geçinenler ise  bunun ortaya çıkmasını istememektedir.


ramazan gündüz IP: 94.123.78.xxx Tarih : 14.12.2012 21:24:46

Arkadaşlar hepinize merhabalar. Öncelikle okuduğum bazı yorumlara cevap vermek itiyorum.Böyle br kitap gerçekten var gerçi buna kitap denemez bu bir kitap değil heleki incil hiç değil.Bu eser sadece isa peygamberin 12 havarisinden sadece biri olan barnabaus (barnaba)tarafından yazılan hz.isanın söylediklerini not ettiği not defteridir.Tarihi değeri çok fazladır ama hiç bir zaman dini bir kitap değildir.Ama bire bir hz.isanın sözlerinin not edildiğini var sayarsak ne derece önemli bir belge olduğunu görürsünüz.Yorumcunun biri diyorki şırnakta ne işi var?Bunu kimse bilemezki o dönemde ne için ve nasıl oraya gitti önemli olan bu değilki eserin varlığı önemli.Bir diğeri de orada pkk nın kol gezdiği onların neden bulmadığı.Bakarsanız eserin bulunma tarihine 1981.O tarihte pkk nın eylemsel ve dağılımı yok ilk eylem 1983 ve çok küçük bir örgüt.Bir arkadaşta 1996 tarihine takılmış o tamamen yazımsal bir hata 86 yerine 96 yazılmış.Bu eser gerçekten var deniliyor hatta ilk zamanlar bunu Vatikan bizim uydurduğumuzu söyledi sonra eser 80 li yıllarda bizim yeterli teknolojimizin olmamasından dolayı isviçreye karbon testine gidiyor oradaki araştırmalardan eserin takriben 2000 yıllık olduğu söyleniyor Vatikanın açıklaması gecikmiyor ve dedikleri aynen şu.Değil gerçek incil isanın kendisi gelse biz halimizden memnunuz ve kesinlikle bu yaşayışımızı bırakmayız.Zaten arkadaşlar hz.Muhammet sas.in son peygamber olduğunu onlarda biliyor sadece kibir ve hasetlerinden neden biz değilde onlar(arablar)diye kabul etmiyorlar.Birde eserin neden askeriyede olduğu sorusu var.Bu eser eğer askeriyedeb değilde başka bir kurumda olsa idi şimdiye kadar yerinde yeller eserdi.Arkadaşlar ben eseri okudum sizde okuyun müslüman olmaktan daha bir gurur duydum.Çok önemli detaylar var es geçmeyin.Saygılarımla!


gökhan dönmez IP: 213.43.83.xxx Tarih : 24.05.2012 07:23:59

Abi devletin buna 4 elle sarılması gerekirken hiç umrunda olmamış.Düşünsene sen 2000 yıllık(karbontesti yapılmış)resmi bir belge buluyosun.tarihi değiştirecek.Tamam Allah için yapmıyorsanız bari devlet için yap.böyle bir güç elimizde olsa ve açıklaansa Vatikan a güven kalmaz. İslam tavan yapar.Bu kemalistlerin işine gelir. Artık bize Türklere nefrete bakmazlar.Allah için yapmayı geçtim. ama siyasi olarak mükemmel bir fırsat.Yanlış anlaşılmasın ben dindar bir müslanım. Sadece bu gözlemimi dindar olmayan ama ülkesini seven vatandaşlar için yazdım


ümit aydın IP: 109.228.229.xxx Tarih : 9.03.2012 03:47:56

 güzel kardeşim bu incil dünyanın en sağlam kaynağıda olsa hiçbir harfinde katiyyen eksiklikte olmasa yinede tastık edılemez tabı olunarak onunla yola cıkılamaz. son dın olarak ıslam secılmıs ıken son peygamber ve son kıtap ınmıs ıken hak olan kıtap kuran ıken bu ıncıle tabı olmak kuranı terketmek olur. kaldıkı bu ıncıl hıc tahrıf edılmemıs sekılde ortaya cıkacak olsaydı kuran ındırıılmezdı kuranın ınıs gayesı dıger dın mensuplarının kıtaplarının ayetlerı ıle oynamasından kaynaklanıyor. o yuzden biz kurana tabı olalım ıncılden sorumlu degılız zaten ıncılde tevratta zeburda kuranın ıcınde baska yerde aramaya gerek yok..


Mehmet Aslantürk IP: 176.41.108.xxx Tarih : 19.04.2012 16:49:07

 Şu an hristiyanlar incilin değiştiğini,hatta %97-99 oranında doğru olduğunu kabul ediyorlar.Geri kalan %1-3 nedir?Bir harf bile olsa çok şeye bedel.İsa Allah değildir dese % 0,000001 yapar.Üçleme yok dese aynı oran.Kaldı ki tamamına yakını yanlış,çünkü Allah Azze ve Celle lafzı değil.İznik konsilini hepsi kabul ediyor.Hangi kriterlere göre 4 haricinde kalanını imha ettin?

Böyle bir dinle ibadet olur mu?Bu ibadette muhatabın kim?Allah Azze ve Celle mi,yoksa üçleme mi,beşleme mi...?

Onun için Barnaba İncilinden (İncil de denmez bir siyer kitabıdır) çekiniyorlar.Doğruya en yakın hristiyan kitabıdır.

Yüzyıllardan bu yana bu kadar kişinin vebali ne olacak? 


abese IP: 151.135.230.xxx Tarih : 19.05.2012 13:33:00

Sevgili arkadaşlar;Herkesin bir planı varsa Allah'ın da bir planı vardır ve Allah'ın bu planını salih kulları uygulayacaklardır... Dileyen yol alır iyiliğe dileyen yalnızlığı seçip gider kötülüğe...

Herkes bilmeli ki asla yalnız değiliz, En yakın arkadaşımız ölüm hep ensemizde, Ölüm bi sondur evet fakat sahte dünyanın sonudur. Gerçeğin başlangıcıdır... 


sezgin sekmen IP: 78.163.110.xxx Tarih : 26.05.2012 01:00:41

evet arkadaşlar  islamiyetin en son din olduğunu bir gün her kez anlayacak eyer bu incili acıklarsalarl islam dini yahudiler ve hırıstıyanlar kabul edilecektir tabiki vatikan bu incile el koymassa


tolga CEBRAEL IP: 85.98.141.xxx Tarih : 7.03.2012 14:05:52

isa kutsal su tapınak uludere lahit gökbilimci süryanı eşgali ejdatlarından birinin 10 emir ile ilgili tercume incili ne var bunda anlamadım GERÇEK LERİ BİLMEK İSTİYORSAN AÇ KUR-AN'I KERİM 'İ OKU HER ŞEY AÇIK daha neyin peşindesiniz......


güldane göçbak IP: 212.156.152.xxx Tarih : 7.03.2012 13:02:05

bence burada üzerinde durulması gereken şey, rahmetli muhsin yazıcıoğlunun neden bu konuya bu kadar merak saldığı üzerinde durduğu,hatta işin içine genel kurmayın girmesi  ardında ergenekon , suikast ,kaza ,yok aşiret resinde incilin oluşu falan jandarmanın eline geçmesi, 3 gün sonra helikopter kazası  neler oluyor neler dönüyor bu memlekette,  kimler neyin peşinde  bu büyük sır ne, neden muhsin bey? din ve siyasi ideoloji üzerine yapılan planhesap ne, beklenen  şey nerede ne zaman  nasıl olacak yada beklenen ne,  çok kafa karışrırıcı  düşünmek lazım . haa bide flimçekecekmiş dikkatleri toplayacakmış rahmetli  hayalleri olsa eminim ortalık fena karışırdı ama birileri ortalığın karışmasını belkid istemedi...


mirsad IP: 46.197.80.xxx Tarih : 22.12.2012 18:22:05

 Bu kitap Hz. İsa'ya gelen emirleri direk anlatan bir kitap.Ve Hz. İsa'ya en yakın kişi tarafından yazılmış ve inan kişi Yusuf'tur adı.

Bu kitabın sürekli gizli kalması ve ortaya çıkmamasının nedeni ise Hristiyan dünyası tarafından yasaklı incil ve kitap listesinde olmasıdır.Çünkü Roma Devleti zamanında bu kitabın varlığını söyleyenler ve inanlar hep zülmu uğraşmış çoğu da öldürülmüştü.

Keza bunu İncilin varlığını Hristiyan dünyası kabul etse bir nevi Müslümanlığı kabul etmiş sayılacak.Elbet bir gün ortaya çıkacak uygun zaman  oluşunca.O zaman Müslümanlığa büyük bir katılış sağlanacaktır.


burak e IP: 194.27.224.xxx Tarih : 7.03.2012 14:54:59

Arkadaşlar bu kitap eminimki vatikan tarafından ya yok edilecek yada ortadan kaybedilecektir böyle bır kıtap  dünyayı değistirir çünkü siyasi ve çıkar işlerine ter düşer gerçek hristıyanlık ortaya çıkarsa sonları olur vatikanın bir çok şeyi sakladıkları gıbı bunuda saklarlar ama bızım devletimiz bunu ortaya çıkarırsa ii olur ama çok kısyı ortadan kaldırtır bu kitap


hakan tüfekçi IP: 78.167.119.xxx Tarih : 30.12.2012 16:20:36

 ne olursa olsun kutsal emanettir halkında görmesi lazım


mustafa sen IP: 110.32.203.xxx Tarih : 13.05.2012 20:34:25

incil, mesih isa tarifindan hicbirsey yazmamistir hicbirseyi yazin dikte etmemistir mesihin havarileri  m.sonra dort metni 55 ve 100  yillari arasinda messihin  ogretilerini yazmislardir  aslinda tek olan incilin dort metni vardir bunlar sadece kendi havizalarina guvenmemislerdir diger sarkitler olan mesih isayla taniyip onu dinlemis olanlara da bas vurarak bir nevi arastirma yapmislardir  luca bu gercegi ilksatirlarinda  acik bir sekilde ifade etmistir.mesih isa nasiradaki havrada konustugu zaman, markos ve matta sadece halki  ogretmeye iktifa aderler. ikinci asrin ikinci yarisinda dort metni kilise tarafindan resmen kabul edilmistir.bu iznik konsilinden  once yazilmis olan el yazmalari cesitli muzeler ve kutuphanelerde hala mevcuttur,ve bu elyazmalarin  metinleri bu incilin metinlerine uymaktadir.bu nun icin incil degistirlmistir diyen iddialar hic bir tarihi belgeye dayanmazlar.incilin tahrif edilmedigi kolayca gosterilebilir.barnaba incili nedir?son defa onaltinci veya on yedinci asirda bu nevi  bir kitap ortaya cikmistir, bu eser barnaba incili adi altnda bilinir. eserin yazarinin kimligi simdiye kadar bir sekilde saptanamamistir.ancak onun hristiyan dininden islama gecmis olan bir kisi oldugu bilinmektedir. kendisini hakli gostermek icin  bu son incili telif etmistir. eser mesih isanin tum hayat hikayesini ihtiva eder ,fakat bircok ayrintilar musluman inancina gore degistirlmistir,ornegin m.isa hacta olmez ,onun yerine baska adam idam edilir ,daha onemli hususiyet sudur ki bircok  ciddi cografi veya tarihi yanlislik  ve hatalarida ihtiva eder,mesala kudus ve nasira limanlarindan bahseder  sanki bu iki sehir deniz kenarinda bulunuyormus gibi (bap 143,151,ve 152)hatta ona gore  mesih isa gemiye binip  nasiradan kuduse kadar gemiylen gitmistir. bu hatalardan anlasiliyor ki yazar hic bir zaman filistine gitmemistir. hatta kuran ile celiskileri bulunmaktadir. ornegin insanin yaradanin kendisine verdigi esle yetinsin ve baska her kadini unutsun, diye yazmaktadir. halbuki kur'ana  gore bir erkek icin dort kadin helaldir. butun bu hatalardan dolayi ve eser anlatildigi olaylardan 14 veya 15 asir sonra yazildigi icin, bu metnin hic bir degeri yoktur ve hic bir tarihci veya tenkitci ona  bir incil olarak bakmaz. hatta , diger apokrifler birer tarihi vesika olduklari halde bunu bu bakimdan bile ele almazlar, zaten onaltinci  veya onyedinci asirda bir eseryazan kisi , nasil isanin havarisi olabilr ? bazi musluman ilahiyatcilar bile bu incil'in  sahte oldugunu kabul ederler. bilhassa isanin  sakirtleri olan biri tarafindan yazilmis olan bir eser olarak kabul edilmemistir. daha cok edebi bir nevi ucube olarak okunur. bircoklar bu eseri bir roman olarak nitelendirmektedir.simdi ingilizceden  tercume edbilen bir turkce cevirisi de mevcuttur 372 sayfa istanbul , tarihsiz (1987?)sunu da ilave etmeliyizki bazi kisilere gore 325 senesinde iznik'te toplanan  konsil,de  bazi incil'ler ve bu arada  brnaba incili de yasklanmamistir. gecek sudur'ki iznik konseyinde mesih isanin sahsiyeti tartisilmistir, fakat hangi incili'in gecerli sayilacagindan hic soz edilmemistir bile


Mehmet Akif Gübbük IP: 92.45.217.xxx Tarih : 24.01.2013 01:51:17

 Hristiyanlar iki türlüdür:1-Şu andaki incilleri doğru buluyor,inanıyor.Bunlar iyi niyetlidir.Gerçeği gördüğü an o gerçeğin peşine düşerler.-2-İnadi hristiyanlar:Bunlar inatdırlar.Hiç bir şekilde gerçeğin peşine düşmezler.Bunlara ne söylersen söyle fayda etmez.Şu an islam ülkelerinin perişanlığını da kendilerine delil olarak alırlar.

Ben bir anımı anlatayım:Kiliseyi çok merak ediyordum.Tabii ki,yıllar geçti.Adana'da bebekli kilise diye bir kilise var.Pazar günü öğleyin saat tam 12 de bende kiliseye girmenin bir yolunu buldum.Erkek bayan karışık çocuklar da vardı.Papaz  konuşmaya başladı:Ey yüce rabbim isa diyordu..dua ediyordu.Çok uzun kısaltarak anlatıyorum.Sonra oradan indi bir odaya girdi.İnsanlar sırayla odada kabul ediyordu.Belli ki günah çıkarıyor.Allah'ın yerine günsahları o affediyordu.

Şarap dolduran,papaz konuşurken ona yardım eden birisi öne çıktı.O da birşeyler anlatmaya başladı.Arasıra soru sormak isteyen biri var mı?diyordu.Kendimi tuttum.Çünkü orada tektim.Ne olur ne olmaz..Konuşmaya devam ediyor,yine soru sormak isteyen biri var mı dedi.Yine kendimi tuttum.Ben en gerilerde bir yerde idim.Saldırırsalar kaçabilir miyim dedim,düşündüm.Konuşmaya devam yine soru sormak isteyen var mı diye bir konuşma.Ne oalacaksa olsun artık dedim.El kaldırdım,evet var dedim.Buyur dedi.

Bira önce papaz efendi ey yüce rabbim isa diyordu.Evet dedi.Hazreti isa Allah mıdır?dedim.Ne münasebet tabbi ki allahtır dedi.Peki diyelim ki allah dedim.Hristiyanlık inancına göre insanlar tarafından çarmıha gerilip öldürüldüğüne ananılıyor dedim.Evet dedi. Allah olan birisi kendi yarattığı kullarına karşı nasıl aciz duruma düşer de kaçar,yakalanır,ve çarmıha gerilir, dedim.Valla işte öylesine inanıyoruz dedi.

Herkes bakıyor ve dinliyor.Şu anki incil Hazreti İsa nın İnsanlara okuduğu incil midir değil midir dedim.Değildir dedi.Sonradan insanlar tarafından değiştirilmiştir,dedi.Ve konuşmaya devam etti.Şayet şu an Allah cc tarafından gönderilmiş fakat  değişmeyen bir kitap varsa olsa olsa Kur'an-ı Kerim olur dedi.Peki incilin değiştirildiğine,Kur'an-ın ise değişmediğine inanıyorsunuz dedim.Evet dedi.(herkes dinliyor)Doğru şeye inanmak varken neden eğriliğine doğru eğri eğri inanıyorsunuz dedim.Kur'an'ın üçte ikisini okuduğunu hatta arapça öğrendiğini,kendisin tercüme ettiğini,hiçbir çarpıklık göremediğini,yakında kararını vereceğini söyledi.Ben bu sefer konuşmayı bitirerek ileriye yanına gittim.Arkasını sıvazlayarak sen benim çok hoşuma  gittin.Çıksak da bir çay bahçesinde biran konuş sak dedim.Kabul etti.Çıktık en iki saat konuştuk.Kendisinin aslının Amerika'da müzede saklı,fakat pakistanlı bir profesörün mikro filmlerini çekebildiği Barnaba incili getirttiğini ve kendisinin tercüme etmekte olduğunu ifade etti.Hatta kaptan kusto'nun Cebeli Tarık boğazında iki denizin birbirine karışmaması ile keşfini ve Errahman Suresinin aynı konu ile ilgili ayetini okuduğunu ve etkilendiğini söyledi.Telefonlarımızı karşılıklı vererek ayrıldık.

Bir sonraki hafta tekrar kiliseye gittim.O yardımcı papaz yoktu.Üç hafta üst üste gittim.Yoktu.Telefonlara da cevap vermiyordu.

Yerine bakan diğer papazlara bir kenarda aynı soruyu sordum.İnadi cevaplar veriyorlardı.Hatta üçleme nasıl olur?üç allah'ı sordum.Portakal'ı örnek gösteriyorlar.Bozuk Türkçe ile,''kabuk var,dilimler var,çekirdek var.Etti üç''Üçü bir allah diyorlar.

Sordum peki niçin allah.Babasız dünyaya gelmiştir.Onun için oğul allahtır,dediler .Allah CC herşeye kadirdir.Babasız da yaratır,anasızda..dedim.Her babasız gelen allah mıdır?dedim.Hazreti Adem'in (Aleyhisselam) babası da yoktu,anası da dedim.O zaman Adem ne? dedim.CEVAP YOK.

ESSELAMÜ ALEYKÜM VE RAHMETULLAH.