17
Haziran
2025
Salı
ANASAYFA

İŞTE AKP'NİN SÖZLÜ SAVUNMASI...'

AKP dün Anayasa Mahkemesi'nde 6,5 saat süren sözlü savunma yaptı. İşte AKP'nin sözlü savunması...

AKP, Anayasa Mahkemesi’ne yaptığı sözlü savunmada Nazım Hikmet örneğini vererek, “Bir zamanlar Nazım Hikmet’e kimler karşı idi, şimdi kimler şiirini okumaktadır? Doğru olan bugünküdür” dedi.

Kişilerin, ülkelerin, değer yargılarının ve düşüncelerin zaman içerisinde değişebileceğini belirten devlet Bakanı ve Hükümet Sözcüsü Cemil Çiçek yaptığı savunmada ‘değişim’ ile ilgili şu görüşlerini dile getirdi:

“Türkiye siyasetinde bunun çok örnekleri görülmüştür. Ben kendi çevreme baktığımda 60’lı yıllarda en hararetli bir şekilde her şeyin devletleştirilmesini savunanların bugün nasıl özelleştirmeden yana olduklarını, her türlü yabancı sermayeye karşı her şeyin millileştirilmesini talep edenlerin bugün aman yabancı sermaye Türkiye ye gelsin diye nasıl yoğun bir çaba içersinde olduklarını müşahede edebiliyorum. Dolayısıyla dünün devletleştirmecileri ve benimki gibi millileştirmecileri bugün ülke sorunlarında bir noktaya gelebilmişlerdir.

İŞTE SÖZLÜ
SAVUNMANIN TAM METNİ

Hepimiz kendi hayatımızda dün nelerin yasak olduğunu bugün ise o yasakların ne kadar anlamsız olduğunu gördük, yaşadık ve yaşıyoruz. Yine şu kısa hayatımız içerisinde çok zaman geçmeden, öyle yarım asır, bir asır veya çeyrek asır geçmeden fikirlerimizde çok köklü değişiklikler olduğunu gördük. Mesela kendi hayatımızda bir zamanlar Nazım Hikmet’e kimler karşı idi, şimdi kimler şiirini okumaktadır? Doğru olan bugünküdür. Dolayısıyla burada söylemek istediğim şey şu: Eğer bir toplumda dengeler yerli yerine oturmadıysa, toplumda sağlıklı bir sosyal yapı, bir ekonomik yapı, istikrarlı siyasi bir yapı ve süreç söz konusu değilse bu neviden dönüşümler, bir taraftan öbür tarafa kıymet hükümlerinde değişiklikler olmaktadır. Dünün yasakları ve yasak fikirleri, bugünün siyasi alternatif ve çözümleri olarak karşımıza çıkabilmektedir. Bunun en kapsamlı projesi Avrupa birliğidir. Geçmişte kimler Avrupa birliğine karşı oldu? Şimdi aman Avrupa birliğine girelim diyen bunu yüksek sesle söyleyenler kimler? Şüphesiz hepimiz, hepimiz değiştik. Öyleyse, yarının muhtemel doğrularını bugün yasak ya da düşman ilan etmek, değişimin değişmez dinamiğine ters düşmektedir.”

KAPATMA DEMOKRASİYE AYKIRI

AKP’nin Anayasa Mahkemesi’nde yaptığı sözlü savunmada, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı’nın gösterdiği deliller “sözde” olarak nitelendirildi ve “Bu sözde delillerle bir siyasi partinin kapatılmasının talep edilmesi, Türkiye’de demokrasiyi tek sesli ve yasakçı bir boyuta taşıyabilecek tehdit niteliğindedir” denildi. Savunmada, Başbakan Tayyip Erdoğan’ın yasaklanması halinde ortaya çıkabilecek hükümet kaosu da anlatıldı. Sözlü savunmada ayrıca AKP’nin ve AKP mensuplarının açıklamalarının laikliğe aykırı olmadığı iddia edildi ve bazı delillere yönelik yapılan tekzip açıklamalarına da belge olarak yer verildi. Savunmanın son bölümünde ise “İktidar partisinin kapatılması demokratik devlet ilkesine aykırıdır” denildi.

Devlet Bakanı Cemil Çiçek ile AKP Grup Başkanvekili Bekir Bozdağ’ın dün Anayasa Mahkemesi’nde 7 saat süren sözlü savunmasının detayları netleşmeye başladı. ANKA’nın edindiği bilgiye göre, ekleri hariç 157 sayfalık sözlü savunmasının sonuç bölümünde, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı Abdurrahman Yalçınkaya’nın AKP’nin kapatılmasına ilişkin Yüksek Mahkemeye sunduğu deliller “sözde” olarak nitelendirildi. Sonuç bölümünde, şu ifadelere yer verildi:

“Bir bütün olarak değerlendirildiğinde iddianame, toplumsal talepleri dile getirme görevi olan siyasilerin, toplumsal ve siyasi sorunlar karşısında adeta duyarsız ve dilsiz olduğu bir partiler düzeni istemektedir. İddianamede “delil” olarak sunulan beyan veya eylemlerin özgürlükçü demokratik ve laik rejime yönelik bir tehdit oluşturduğu söylenemez. Aksine, bu sözde "deliller”le bir siyasi partinin kapatılmasının talep edilmesi, Türkiye’de demokrasiyi teksesli ve yasakçı bir boyuta taşıyabilecek bir tehdit niteliğindedir.

İlk cevabımız, esas hakkındaki cevabımız ve sözlü olarak yaptığımız ayrıntılı açıklamalar ve sunduğumuz deliller dikkate alındığı takdirde, ortada AK Parti’ye isnat edilebilecek nitelikte laikliğe aykırı hiçbir eylem yoktur. İddianamede yer alan beyanların ise hiçbiri laiklik ilkesine aykırı değildir. İddianamedeki beyanlar, Düşünce ve kanaat hürriyeti(Anayasa,m.25) ve “Düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti”(Anayasa, m.26) kapsamında olup, demokratik hukuk devletinin teminat altındadır(Anayasa,m.2). Her biri tek başına laikliğe aykırılık oluşturmayan ifadeler, bir milyon defa tekrarlansa bile, bir partiyi Anayasaya aykırı eylemlerin odağı haline getirmez.

AK Parti, laikliğe aykırı fiillerin değil, kurulduğundan itibaren yaptığı çalışmalarla ülkemize ve milletimize hizmetin odağı haline gelmiştir.

Sonuç olarak, bu nedenlerle, Ak Partinin kapatılması için açılan davanın reddine karar verilmesi hususunu Anayasa Mahkemesinin takdirlerine saygıyla sunarız. 30.04.2008”

TEKZİP METİNLERİ DELİL OLDU

Savunmanın 8 sayfalık giriş bölümünden sonraki birinci bölümünde, “Siyasi partilerin yasaklanmasının evrensel standartları” anlatıldı. Türkiye’de siyasi partilerin yasaklanmasının genel tarihçesinin de anlatıldığı sözlü savunmada, “Bu davada sunulan delillerin ispat hukuku bakımından delil olma değeri yoktur” denildi. “Aslı olmayan haberlerin delil olarak gösterildiği”nin belirtildiği birinci bölümün (a) bendinde ise toplam 21 adet belge Yüksek Mahkemeye sunuldu. Savcı’nın öne sürdüğü “bazı iddiaların soruşturulduğu” belirtilerek bu konuda da Mahkemeye 3 adet belge sunuldu. “Adli yargılama veya adli soruşturma sonucu verilmiş kararların” Savcı tarafından dikkate alınmadığı belirtilen sözlü savunmada, hakkında kesinleşmiş Cumhuriyet Savcılığı kararları olan 6 iddia da yeraldı. Mahkemeye ayrıca tekzip edilen 7 adet haber de belgeleriyle sunuldu.

GÜL’E İKİ, ARINÇ'A BİR SAYFA

Sözlü savunmada, parti üyesi olmayan kişilerin eylem ve beyanlarına yer verildiği isim isim açıklandı. Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı tarafından Anayasa Mahkemesi’ne delil olarak sunulan Başbakan ve milletvekillerinin konuşmalarının “yasama dokunulmazlığı” kapsamında olduğu ifade edildi. Sözlü savunma metninde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’e iki sayfalık yer verildi. Gül’ün eylem ve beyanlarının delil olarak gösterildiğinin anlatıldığı savunmada, dönemin TBMM Başkanı Bülent Arınç’a bir sayfa yer ayrıldı. Gül ve Arınç, savunma metninin 66-69 sayfalarında yeraldı.

AKP’NİN LAİKLİK ANLAYIŞI

Sözlü savunmanın üçüncü bölümünde ise AKP ile 1982 Anayasası’ndaki laiklik anlayışına karşılaştırmalı olarak yer verildi. Sözlü savunmada, AKP’nin laiklik anlayışının 1982 Anayasası’nın laiklik anlayışına tam uyum sayladığı ifade edildi ve “AK Parti ile modern laiklik anlayışı birbirine uyumludur. AK Parti laiklik anlayışını sadece programına yazmakla kalmamış aynı zamanda uygulamıştır. AK Parti üyelerinin ve yetkili organlarının laikliğe aykırı hiçbir eylemi yoktur” denildi.

LAİKLİĞE AYKIRI DEĞİL

Sözlü savunmada özetle laiklik konusunda AKP’nin tutumu ve politikası şu başlıklarla dile getirildi:

“Yasama yetkisinin kullanılması, laiklik ilkesine aykırı bir eylem değildir. Yürütme organının icraatları, laikliğe aykırı eylem değildir. Yerel yönetimlerin icraatları, laikliğe eylem değildir.

Ak Parti üyelerinin ve yetkili organlarının düşünce açıklamaları laikliğe aykırı eylem değildir.

Dinin birleştiriciliğine vurgu yapmak laiklik ilkesine aykırı değildir. ‘Dindar birinin laik devlet yapısını benimseyebileceğini veya laikliğin dindarlığın teminatı olduğunu’, söylemek veya laiklik konusunda değerlendirmeler yapmak, laiklik ilkesine aykırı değildir. Başörtüsü sorunu ve çözümüne dair konuşmak ve öneriler getirmek laiklik ilkesine aykırı değildir. Üniversiteye girişteki katsayı sorununu konuşmak ve çözüm önerileri getirmek laikliğe aykırı değildir. Yürürlüğe girmiş Anayasa ve Yasa değişiklerinin uygulanması gerektiğini söylemek laiklik ilkesine aykırı değildir. Kişi, organ, kurum karar, sorun, yasa ve olayları eleştirmek laiklik ilkesine aykırı değildir.”

İKTİDAR PARTİSİNİN KAPATILMASI

Laiklik konusunda 10. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer’in eleştirilmesinin de laikliğe aykırı bir tutum olmadığının ifade edildiği savunmada, AKP’nin yetkili organlarının laiklik ilkesinden yana tavır koyduğu belgelerle Yüce Mahkemeye sunuldu. Savunmanın son bölümünde ise, “Bu davada Anayasa’nın aradığı ‘yoğunluk’ ve ‘kararlılık’ içinde işlenmiş olması koşulları gerçekleşmemiştir. AK Parti demokratik düzen için tehlike değildir. AK Parti yetkili organlarınca doğrudan ve kararlılıkla işlenmiş hiçbir eylem ve beyan yoktur. AK Parti’nin tasavvur ettiği ve savunduğu toplumsal model demokratik toplumdur. AK Partinin şiddetle ilişkilendirilme gayretleri abesle iştigaldir. AK Parti’yi hoşgörüsüzlükle itham etmek gülünçtür. AK Parti hükümetlerinin dış politikası laiklik ilkesi arasında bir ilişki kurulması yanlıştır. Anayasa iktidar partisinin odak olmasına imkan vermez. İktidar partisinin kapatılması demokratik devlet ilkesine aykırıdır.”

HÜKÜMET KAOSUNA DİKKAT ÇEKİLDİ

Bu arada, sözlü savunmanın bir bölümünde de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yasaklanması halinde ortaya çıkacak hükümet boşluğuna dikkat çekildi. Bu bölümde ise, olası bir hükümet bunalımına üstü örtülü dikkat çekilerek, “Başbakanın yasaklanması halinde, Başbakan’ın istifa etmiş sayılacağı ve Başbakan’ın istifasıyla da hükümetin düşeceği aşikardır” ifadesine yer verildi

....
Yayın Tarihi : 4 Temmuz 2008 Cuma 14:54:05
Güncelleme :4 Temmuz 2008 Cuma 15:15:11


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
BAGER IP: 88.247.65.xxx Tarih : 7.07.2008 13:59:48

BEN BAKIYORUM GERÇEKTEN ÇOK DEĞİŞİK FİKİRLER VE DEĞİŞİK AKILLARIN NASIL İŞLEYİŞİNİ BURDAN GÖRÜYOR VE ÖLÇEBİLİYORUM. HER KES VE HER İNSAN TABİKİ AYNI AKILA VE ANLATIM BİÇİMİNE VE DEĞER ÖLÇÜLERİ AYRI OLDUĞUNU VE GEREKTİREN KAPASİTEYE SAHİP OLMAYAN BİR SÜRÜ KİŞİN OLDUĞUNU HERKES TARAFINDAN AŞİKARDIR. BEN BAKIYORUM GERÇEKTEN HER İNSAN ALABİLDİĞİ KADAR KONUŞUR ANLATABİLDİĞİNİ ANLATIR GÖRMEK İSTEDİĞİ KADARINI GÖRÖR. SENİN GÖZLERİN VAR KARANLIK BAKARSAN KARANLIK GÖRÜRSÜN AYDINLIĞA BAKARSAN AYDINLIĞI GÖRÜRSÜN AKILLI DAVRANIRSAN AKILLI OLURSUN OKUMUŞ CAHİLLER DİYORLARYA CAHİL GÖZÜYLE BAKARSAN CAHİL OLURSUN. AMA BURDA BAZI ARKADAŞLAMIZIN YAPTIĞI YORUMLARDAN ŞUNU ONLIYORUM BAZILARI DÜNYANIN BULUNDUĞU YER KADAR BÜYÜK OLDUĞU GÖRÜYORLAR. AMA BAŞKA DEĞİŞİMLE HALBUKİ DÜNYANIN BİLMEDİĞİNİZ KADAR VE GÖREMEYECEĞİNİZ KADAR BÜYÜK OLDUĞUNU BİLMİYORLAR. ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUM? BEYAZ RENGE NEKADAR BU RENK SİYAHTIR DESENDE SADECE VE SADECE O KİŞİN GÖZÜNDE SİYAH OLARAK GÖZÖKMEKTEDİR AMA HALKIN GÖZÜNDE BEYAZ HER ZAMAN BEYAZDIR BİR KİŞİNİN VE İKİ KİŞİNİN SİYAH DEMESİYLE BEYAZALR SİYAH OLAMAZLAR İSTER SABAHA KADAR DURMADAN BU SİYAHTIR DESİNLER BOŞTUR BENDE BU AK PARTİ KARŞITLI KİŞİLERE DİYORUMKİ SİZ NEKADAH DESENİZ AK PARTİ ŞÖYLEDİ BÖYLEDİR YİNEDE BÖŞTUR KENDİNİZİ KANDIRMAKTAN BAŞKA HİÇ BİRŞEY YAPMIYORSUNUZ. SİZ DAHA LAİKLİK NEDİR DEMOKRASİ NEDİR TEMEL HAK VE HÜRİYET NEDİR BİLMİYORSUNUZKİ KALKIP SAVUNMAYA GEÇİYORSUNUZ. ÖNCE ÖĞRENİN SONRA DEĞERLENDİRİN. BİR YORUMCU ARKADAŞIMIZDA KALMIŞ DIŞ BORÇLA İLGİLİ HAYAL RAKAMLARI YAZMIŞ ÇÖNKÜ O ARKADAŞIMI GALİBA HAYAL KURMAKTAN ÇOK HOŞLANIYOR YADA UYKUSUNDA HEP BU RAKAMLARIN HAYALINI GÖRMÜŞ VE SABAH KALMIŞ DUR BEN BUGECE BUNU GÖRDÜM HEMEY YAZAYIM. HAYALLARLA KEMİ KURAN KİŞİLER DENİZDE GEMİSİZ KALMIŞ BOĞULMUŞLAR DİKATLI OLUN SİZ HAYAL GEMİYLE DENİZE AÇILMAYIN SİZİN KURTARANDA OLMAYACAK HABERİNİZ OLSUN?


sabahattin yılmaz IP: 85.110.199.xxx Tarih : 6.07.2008 02:00:46

ben birtek şeyi bilir onu söylerim inanın ak parti nin yerinde bugün chp,mhp,dsp veya her ne haltsa olsaydı şimdi fakir fukara açlıktan evinin duvarındaki kiremitleri kemiriyordu o çok küçümsediğin bulgur kömür dağıtımı fakir fukaranın muhtaç etmeden yaşamasını sağlıyor kusura bakmayın ama bu ülkede yaşayan %47 ler herşeyi sizden ala biliyor


melek ank IP: 88.252.64.xxx Tarih : 5.07.2008 20:23:54

arkadaşlar siyaset yapmak için siyaset bilmek gerekir ve syasetçileri eleştirmek içinde bir şeyler bilmek gerekir. sizin mantığınıza uygun gelen doğru diye bir şey yok bu ülkerde yetmiş milyon insan ver ve nufusun %48 i aynı mantığı taşıyorsa bu millet bir şey biliyor demektir. bu kadar oy alan milletin desteğini alan bi parti varmıydı acaba... çoğunluk ne derse o olur halkta AKP diyor DEMOKRASİ diyor..


hidayet kalkan IP: 88.244.231.xxx Tarih : 6.07.2008 20:06:44

ben bu akp nin baştan beri kapatılmasından yanayım ülkeyi perişan ettiler işsizlik dizboyu nasıl yönetmek bu gemicik alacaklarına ülkeyi bence terketsinler tutturmuşlar türban türban ne olmuş türban a


Cube IP: 129.217.129.xxx Tarih : 5.07.2008 15:32:58

@TÜRK IP: 88.250.4.xxx Tarih : 04.07.2008 16:28:16 senin yorumu okudugumda, bu insalnlarin beyni yokmu diye düsünmem geldi. Nasil bu kadar Vatan Millet icin calisan bir Basbakan, ve Parti yasaklamak ve kapatmak istiyosunuz ben anlamadim. Ayrica Dollarin gitikce degeri düsmektedir, yani borc rakamlar yükselebilir ama, karsiligindadaki deger düsüyor. Bu zihniyette biryere varamassiniz. Türkiye Cumhuriyetini Atatürkden sonra en iyi ve istikrarli yöneten parti tek AKParti olmusdur. Siz ne istiyorsunuz? Baykal=Cumhurbaskan, Sav=Basbakan mi olsun, ne olsun.  demokrasi icin millet gerekli, dayatma ila olmaz, kan kusarsiniz (mecazi anlamda) haberiniz yok. Isi bilenlere birakin


kenan IP: 88.227.249.xxx Tarih : 5.07.2008 15:17:09

Ben öncelikle şunu söylemek istiyorum akp hakkında olumsuz yorumlar yazan arkadaşlar hicde vicdanlarına göre yazmıyorlar teessüf ediyorum,burda şunu savunuyorum diye söylemiyorum herşeyde ortada akp nin yaptığıda ortada soruyorum hangi hükümet bu kadar hizmet etti allahınızı severseniz düşünün , türkiyede neler oluyorduki gizli şimdi bu olumsuzlukların açıkca üstüne gidilmesi ve çözüme kavuşturulup ülkenin kalkınması bazı çevrelerin işine gelmediği için rahatsız oluyorlar, o kadar insanın oyunu alan bir hükümetin kapatılması büyük bir yanlış olacaktır.


yusuf yiğit IP: 78.171.99.xxx Tarih : 7.07.2008 23:54:24

arkadaşlar güzel sallamışsınız ama sizin düşündüğünüz partiler ,bugün niçin iktidar değiller?güzel yurdumun insanı seçtiği kişilerle sizin yorumlarınızın ne kadar boş ne kadar anlamsız olduğunu ortaya koymuyor mu?bizde bu ülkede yaşıyoruz rakamların nasıl olduğunuda kimin ne düşündüğünüde iyi biliyoruz. beyaz herzaman beyazdır NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!


Gökhan IP: 85.108.156.xxx Tarih : 7.07.2008 00:04:25

Bazıları,AKP nin iyi çalıştığını söylüyor.Kısmen doğrudur.Çünkü yıllardır diğer hükümetlerin yapmak için söz verip yapmadığı bazı işlere girişti.Ama bunlar ekstaradan değildi.Yani zaten yapmak için gelmiş olduğu işleri yaptı diye smepati duymak yanlış.Oy almak için tabii ki iş yapmak zorunda her hükümet.Görevini yaptı diye alkışlamak yanlıştır.Ama ben samimi bulmuyorum bu hükümeti.Madem demokrasiden özgürlükten,halk iradesinden yana olduklarını iddia ediyorlar,o zaman milletvekilliği dokunulmazlığını kaldırsınlar.Yapamazlar.Anayasaya göre hükümetten düştüklerinde bile yapmadıklarından ya da yaptıklarından sual edilemiyorlar.Demokrasi bunun neresinde?Bu yüzden her gelen hükümet,bir öncekini aklıyor.Vatandaş ta bazı bakanların yargılanmasına bakarak:''Bravo bak işte hesap soruluyor'' diyor safça. En son davaları hatırlayalım lütfen. En son eski Enerji ve T.K.Bakanı yargılanmıştı.Herşey bir oyunun parçası onun için biz vatandaşlar birbirimizi yiyoruz onlar işlerini bildikleri gibi yürütüyorlar.Artık herkesin gözünü açma vaktidir.Makarna,kömür,iş karşılığı oy vermek,insanlık onuruna aykırıdır.Gerisi boş laf.....


ibrahim yıldırım IP: 88.224.23.xxx Tarih : 5.07.2008 21:14:00

ben. bir. CHP. Lİ olarak AKPnin savunması gayet düzkün okuduğum kaderiyle bence AK pardi kapatılmamalı cünkü pardi kapat kapat dur nereye kadar CHP Lİ OLARAK BEN BAYKALIN HER ŞEYE MUHALEFET OLMASINA KARŞIYIM CÜNKÜ İYİYEDE MUHALEFET OLMASKİ KARDEŞİM BEN KÖYDE YAŞAYAN BİR SAVALI VATANTAŞ .SELAM LAR


TÜRK IP: 88.250.4.xxx Tarih : 4.07.2008 16:28:16

BU MAHKEMENİN VERECEĞİ KARAR SONUNDA ŞAYET SAYIN BAŞBAKANA SİYASET YASAĞI GELECEK VE AYRICA HAKKINDA DA DAVA AÇIKLACAK İSE ŞİMDİDEN ADALAET VE HUKUK YERİNİ BULMUŞ, BULACAK DERİM BU ARADA ÜLKE HALKINA DIYARBAKIRDA YAPMIŞ OLDUĞU BEN ORTADOĞU PROJESİNİN 2.EŞ BAŞKANIYIM DİYEN BİR BAŞBAKAN HANGİ SIFAT VE HAKLA BÖYLE BİR AÇIKLAMAYI YAPMIŞTIR? BU BİLE KİŞİSEL OLARAK SİYASİ YASAĞIN UYGULANMASI VE PARTİNİN KAPATILMASI AÇISINDAN YETERLİDİR.KAPATILSIN ÇÜNKİ HÜKÜMETİ DEVİR ALDIKLARINDA BU ÜLKENİN 380.000.000.000 (USD)DIŞ BORCU VARDI. ŞU AN BU DIŞ BORÇ 600.000.000.000 (USD)DOLAR OLDU VE ÖZELLEŞTİRME ADINA YAPILAN DEVLETİN PARALARI NEREYE GİTTİ ?


oviraptor IP: 88.253.70.xxx Tarih : 4.07.2008 17:39:05

siz ne laiksiniz ne de dindar hiç birinle alakanız yok eğer laik olsanız cumhuriyete sahip çıkar altını oymazssınız hayır dinine bağlı bir müslüman iseniz peygambere sormuşlar bir müminin değeri allah katında nedir diye o da üzerinde kabe dahi bulunan tüm dünyadan daha değerlidir demiştir evet ortadoğu eş başkanın başbakanımız 2. ırak savaşında sadece have sahasını abd ve ab ye açarak savaşın ilk günlerinde toplam 100 000 kişinin, akabindeki yıllardada 3.5 milyon ıraklının ölüm yada sakatlanması ile sonuçlanan hadiselere sebeb olmuştur. yani 3.5 milyon kabeyi yerle bir etmek le eş değer suç işlemiştir islama göre soruyorum siz nesiniz? ben size şeriatçı yada dinsiz demek istemiyorum... bütün yaptığınız orta doğudaki halklara hainlik etmek ne yazık ki milletiminde bir kısımı bir avuç bulgura ve 20 torba kömüre bu olanlara şakşak çalmaktadır .akp nin bu dünyada yada öteki dünyada savunacak tek kelime sözü yoktur şeytan dahi eminim onlara gıpta ile bakmakta


METİN ASLAN IP: 78.180.68.xxx Tarih : 6.07.2008 12:45:04

bende bu yapılan yorumlara birşey eklemek istiyorum nedense bu ülke için çalışan insanları bir türlü rahat bırakmıyorlar allah aşkına sizler neyin peşindesiniz niye ülke için birşeyler yapmıyorsunuz güzelim ülkemizde asıl hal edilmesi gereken sorunlar var iken bu tip gereksiz meselerle uğraşılması çok mantıksızdır[LÜTFEN OLANA ADAM GİBİ DAVRANALIM SAYGILAR]


Remzi CANGÜVEN IP: 88.228.239.xxx Tarih : 5.07.2008 09:04:21

AKP'NİN ÜLKEYE YAPTIĞINI CUMHURİYET KURULDUKTAN SONRA İKTİDAR OLAN HİÇ BİR PARTİ YAPMAMIŞTIR!AT YALANI SEVSİNLER İNANMAYANI HESABI ŞERİATÇI OLDUĞU HERKESCE BİLİNEN AKP'NİN SAVUNMA YAPMASI USUL GEREĞİDİR,GERÇEK OLAN ŞEHİD KANI İLE KAZANILMIŞ.KURUMLARIMIZ, TOPRAKLARIMIZ TALİMAT GEREĞİ YABANCILARA SATILDI, SATILIYOR!BOP'UN EŞ BAŞKANI SIFATINI SAYIN BAŞBAKANA KİM VERİYOR VEYA VERDİ.ÜLKEYE BOP'UN NE YARARI OLACAK? YAPILANLAR KİME HİZMET AMAÇLIDIR!ÇOK YÖNLÜ SALDIRILARA ÇANAK TUTULUYOR!İKTİDAR PARTİSİ İÇERİSİNDE EMPERYALİST GÜÇLERİN SÖZLEŞMELİ PERSONELİ POZİSYONUNDA ATANMIŞ KUKLA KİŞİLER VAR.BU HİZMET YABANCIYA HİZMETTİR.OYNANAN OYUNLAR TALİMAT GEREĞİ ADETA ALENİDİR!EMPERYALİST GÜÇLERE KARŞI UYANIK OLMAK GEREKİR.SAYGILARIMLA


sevda vatansever[VATANSEVER] IP: 88.227.3.xxx Tarih : 5.07.2008 21:27:49

selamalr güzel ülkemin güzel insanları....AKP NİN SAVUNMASINDA HERŞEY O KADAR GÜZEL ACIĞA KAVUŞTURULMUŞ Kİİ KİMSE KENDİNİ YORMASIN...AKP YE KARŞI YORUM YAPAN ARKADAŞLAR BİRAZ DAHA MANTIK ÇERÇEVESİNDE DÜŞÜNÜRSENİZ DOĞRULARI SİZDE GÖRÜRSÜNÜZ.....SAYGI VE SELAMALARLA...BAŞBAKANIM HERZAMAN YÜREĞİMİZ SİZİNLE...BİZLERİN YARDIMCISI ALLAH.....


melek ank IP: 88.252.63.xxx Tarih : 4.07.2008 19:52:35

yorum yapan arkadaşlarımız kendi görüşlerinin doğruluğunu kanıtlamak için sayısal verilere başvurmuşlar. ama yazıkki bu ülkede bu kadar önyargılı insanlar var. bende akp ya savunanlardan değilim ben eşitlik istiyorum ATATÜRK'ün HALKÇILIK ilkesinin de önemi üzerinde durulmalı bence VE AKP ÜLKEYİ İÇ VE DIŞ SİYASETTE GAYET GÜZEL YERLERE TAŞIDI İNKAR ETMEYELİM ARKADAŞLAR...


ersal ayral IP: 212.156.207.xxx Tarih : 7.07.2008 12:21:11

önce herkesin değiştirilmesi gerektiğinde kesin inanılan bir anayasa var . ki bu amayasa . ile.atama ile gelmiş hakimler seçimle gelenleri yargılıyor. al aşağı ediyor. zaten seçim ile bir hükümet değişebiliyor yani kontrol milletee. peki o hakimleri kim kontrol ediyor kim seçiyor. Kontroldam geçmiyen bir terazi ile ölçüm yapılmaz .27 mayıs oldu ve menderesi al aşağı edip astılar.40 sene sonra aaa onlar masummuş. şeref ve haysiyetleri iade edildi peki onları böyle haksız iftira ile yargılıyanlar nedir şereflimi.seçim ile başa gelemeyeceklerin bir oyunudur bu.


ahmet IP: 85.101.58.xxx Tarih : 8.07.2008 00:16:56

Yorumları okudum da hiç unutmam eskı bır millet vekili vardı MUSATAFA TAŞAR sanırım rahmetli oldu.Bir gun galiba adana cıvarında bir vatandaşımız bır soru sorduğunda tabıkı sorunun içerliğini bilmiyorum TAŞAR da aynen şu cevabı vermış HALA oradamı otluyorsunuz hatta vatandaş da şikayet etmişti.Ben burda kımseyi yorumların dan dolayı kasdetmedım kımse üstüne almasın.Irak örneği veren kardeşim Sana sadece bır örnek verıcem bunu ben Fatıh altaylının bır programın da bizzat şahid oldum.Zamanın GENEL KURMAY BAŞK.org.DOĞAN GÜREŞ paşa konu ordan burdan derken çekiç güce geliyor.pKK YA YARDIMI FALAN Paşa aynen cevap veriyor evet bizde duyumlar alıyoruz bu konuda ve devam ediyor paşa Ya ben bır gun helikopterımle doğuya gidiyorun TOKAT semalarında çekiç güc jetleri bızı tacız ettı Emir subayım telsizle burda GENEL KURMAY BAŞK ım var Çekiç guc derhal yere inmelerını tekrarlıyor yoksa ateş ederız diyorlar ve bizimkiler de yere iniyor ve karayoluyla paşa paşa ANKARAYA dönüyorlar.Yanlış anlaşolmasın O tarıhte paşamız genel kurmay başkanı yanı ordunumuzun başı Fatih Alataylıda sağ Paşa da sağ inanmayan olurda.Gelelım kardeşimin yorumna sen hangi iradeyle hangı savunma san ile hareket edeceksin ülke az yol alsa 12 eylul muhtıra 28 şubat madımak başbağlar maraş daha sayayımmı buraya sığarmı.SIĞMAZ sen cunku beğenmedımız IRAN gibi subayını savunmanı millileştirisen işte o ABD gelip orada kan dökmez başına cuval gecirmez taburu sözde basıp 15 canınını şehid edip 7 tanesını de gene sözde kaçırıp szöde vekllere teslim edıp reklam yapmaz ben deyem o taburun komutanı hesp verdımı Hatırlarmısınz biz biraz unutkanız yıllar önce acemı birliğine giden 35 askerımız pkk otobusten indirip sabaha kadar dağ taş dolaştırıp hepsını kurşuna dizmedımı onun emrını verenıde devlet bal kaymak la beslemiyormu Yalan olmasın bir gazetede okudum adama bır lep topla internt de vermişler.Sen hangi ırak tan bahsediyorsun.35 asker bır anda düşü bu sadece bıldiklerımız.Neyse ALLAH herekse akıl fikir versin bizide içinde ayırmasın siz devam edin kılınan tuyunen laikliklen rejim le hadi aynen devam.


özlem keleş IP: 88.225.133.xxx Tarih : 8.07.2008 15:41:24

arkadaşlar bence ak parti savunma bile yapmamalı diyen kişiler arkalarını dönüp 30 bin kişinin klatili olan apo ya baksın 30 bin kişiye kıymış bir katil hergün gözümüzün önünde milyonlarca avukatla savunma yapıyor ve siz bence hiç ama hiç bir yanlışı olmayanbir partiyi en önemlisi bir iktidar partisini yargısız infaza sürüklüyorsunuz lütfen vicdanınızı dinleyin bu ülke hepimizin kardeşçe dinimizi yaşamak istemek suçmu sizin yaptığınızı en aşşağı toplumlar bileyapmaz diyecek söz bulamıyorum allah ıslah etsin


Mustafa IP: 88.227.243.xxx Tarih : 5.07.2008 15:35:40

Şimdi akp hütümetinin karşısında olanlar akp nin şeriatı aşırı dinci düzeni getirecek yani iran gibi bir rejimi getirecek sözünü bahane ederek buradan bişeyler çıkarmaya çalışıyorlar ve kapatılmasına destek veriyorlar , arkadaşlar korkmayın Türkiye asla iran gibi bir düzende olmaz bunuda kesinlikle istemiyorlar iyi düşünün kendinizi kandırmayın, ya biz müslüman bir ülkeyiz allaha ve peygambere inancımız var kitabımız var e burda namaz kılınıyor diye ağzımızda inşallah sözü çıkıyor diye insanı aşırı şeriatçı tarikatçı kötü ilan idiliyor yapmayın bunu avrupalılar bile yapmıyor onların dini başka da olsa saygılılar bunu kullanıp alet bile etmiyorlar inaçlı olmak yanlış mı biz niye bu dünyada yaşıyoruz herşeyde serbest olup yaşayıp ölmek içinmi lütfen düşünelim , okuyup araştıralım akp nin kapatılması demokrasiye en büyük kötülük Türkiyenin kalkınmasına en büyük darbedir bunu eninde sonunda anlayacaklar buda ülkenin iyiye gitmesini yavaşlatacaktır.Saygılarımla...