20
Mayıs
2024
Pazertesi
ANASAYFA

En az cami hangi ilde?

En fazla cami İstanbul'da, en az Tunceli'de bulunurken, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne ait de 22 caminin olduğu ortaya çıktı.

Diyanet İşleri Başkanlığı, Türkiye genelindeki ve yurt dışındaki camileri mercek altına aldı. Türkiye genelinde bulunan 79 bin 96 camiden 11 bin 878'i kadrosuz olarak faaliyet gösteriyor.

Diyanet, camilerle ilgili kapsamlı bir rapor hazırladı.

Türkiye'deki ve yurt dışındaki camilere ilişkin istatistiki bilgilere yer verilen rapor, başkanlığın internet sitesinde yayınlandı. Rapora göre Türkiye'de il ve ilçe merkezlerinde 23 bin 239, beldelerde 8 bin 304, köylerde ise 47 bin 553 olmak üzere toplam 79 bin 96 cami bulunuyor.

Raporda camilerin mülkiyetlerine göre dağılımına da yer verildi. Buna göre en fazla köy tüzel kişilikleri tarafından cami yaptırıldığı tespit edildi.

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin de 2'si köy, 20'si il ve ilçe merkezlerinde olmak üzere toplam 22 cami yaptırdığı ortaya çıktı.

Diyanet raporunda mülkiyetine göre cami dağılımı şöyle açıklandı:

"Vakıflar Genel Müdürlüğü 5 bin 553, Türkiye Diyanet Vakfı 2 bin 943, diğer vakıflar 751, Hazine 3 bin 129, dernekler 7 bin 269, kamu iktisadi teşekkülleri 863, şahıslar 3 bin 652, belediyeler 5 bin 705, köy tüzel kişilikleri 49 bin 183, Türk Silahlı Kuvvetleri 22 (2'si köy, 20'si il ve içe merkezi), hastaneler 46."

9 yılda yeni 6 bin cami

Rapora göre 1998'de 73 bin 772 olan cami sayısı, 2007 yılında 79 bin 96'ya ulaştı.

Camileri kadro durumuna göre de mercek altına alan Diyanet raporunda, kadrolu cami sayısı 67 bin 218, kadrosuz cami sayısı 11 bin 878 olarak açıklandı. Raporda illere göre de cami sayısı açıklandı. Cami sıralamasında 2 bin 944 camiyle İstanbul birinci sırada yer aldı.

Sıralamanın en son sırasında ise 96 camiyle Tunceli yer aldı. Türkiye'de illere göre cami dağılımı şöyle:

"İstanbul 2 bin 944, Konya 2 bin 893, Ankara 2 bin 694, Samsun 2 bin 577, Kastamonu 2 bin 489, Antalya bin 981, Ordu bin 907, Trabzon bin 835, İzmir bin 702, Manisa bin 612, Diyarbakır bin 601, Balıkesir bin 595, Bursa bin 567, Zonguldak bin 404, Erzurum bin 481, Şanlıurfa bin 396, Giresun bin 318, Sivas bin 273, Çorum bin 267, Kahramanmaraş bin 212, Kayseri bin 204, Van bin 190, Bolu bin 186, Sakarya bin 168, Kütahya bin 161, Denizli bin 165, Afyon bin 63, Aydın bin 99, Kocaeli bin 56, Tokat bin 113, Sinop bin 40, Rize bin 28, Muğla bin 20, Kırklareli 277, Ardahan 262, Iğdır 200, Kilis 181, Yalova 133, Tunceli 96." Rapora göre yurt dışında da bin 805 cami bulunuyor.

Görevlisi olan cami sayısı bin 377, görevlisi olmayan cami sayısı ise 428 olarak açıklandı.

iha
Yayın Tarihi : 26 Ekim 2008 Pazar 16:52:46
Güncelleme :27 Ekim 2008 Pazartesi 16:49:33


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
turkmen IP: 88.225.210.xxx Tarih : 27.10.2008 13:53:38

tsk  cami yapmıs vatandasına valla helalm olsun.cami iyidir hoştur yalnız doldurmak meziyet ister adam ister adam gibi  adam müslüm gündüz gibilere meydanı verirsen o camileri dolduramzsın ve olgun müslümanıda bulamazsın.


ahek52 IP: 78.167.136.xxx Tarih : 27.10.2008 17:26:49

diyanet işlerine teşekkürler güzel bir anket yapöışlar birde camideki cemaatler vede camideki imamlar hakkında anket yapsa fena olmaz


dersimli IP: 88.231.164.xxx Tarih : 26.10.2008 17:48:14

evet en az cami tuncelide hata olmaması lazım nedenmi sizler biliyorsunuz yazmama gerek yok cami yapıp hizbullahçı yetiştireceğinize okul yapın alim yetiştirin hangi devirde yaşıyoruz. ibadetin en güzeli gizli yapılandır rabbim derki oruç tutarken oruçlu olduğunuzu belli etmeyin ibadet ederken borazanla duyurmayın siz daha neyin peşindesiniz anlamıyorumki


emrahunaloglu.tr.gg KARS IP: 78.160.178.xxx Tarih : 27.10.2008 23:09:40

dersimli kız ... CEVAPPPP... 1..BANA BAK KARDEŞİM SENIN CEM EVINDE KI YAPTIGIN IBADETI HANGI KITAP YAZIYO... 2..SENIN YAPTIGIN İBADETI HANGİ PEYGANBER GETİRDİ... 3..MUSULMANALRA SAYGI DUYUYOZ DİYON EN SONDA KAPAK OLSUN BUDA TUM MUSULMANLARA DIYON BUMU SIZIN SAYGI ANLAYIŞINIZ.. 4.. SEN NE DERSEN DE SEN NE KADAR BAGIRSAN BAGIR TEK YOL ALLAH YOLU OLAN İSLAMDIR BUNU BILMEYEN NANKÖRDÜR


M.YILMAZ IP: 78.165.252.xxx Tarih : 27.10.2008 13:54:45

DERSİMLİ.. ALLAH Buyuruyor ki: "İbadetini; gizli-açık ve gece-gündüz yapabilirsiniz.." Kur'an-ı bilenden sorabilirsin.


şef et IP: 212.154.2.xxx Tarih : 29.10.2008 15:24:48

bırakın saçma sapan tartışmaları türkiyede bu tip tartışmalarla zaman kaybeden çok insan var !!! bakın bakalım ne kadar aç sefil insan var fakire yardım deseler kimse bu kadar yazı yazmaz yardım edin dostlar fakire yardım artvinli tüm türkiyeye selam


Levent Soytürk IP: 85.99.160.xxx Tarih : 28.10.2008 12:17:15

Aziz NESİN az bile söylemiş ''Türk milletinin %60ı aptaldır diye''. Hala cami yapılmasını savunanlar var inanılacak gibi değil. Cehalet, en büyük düşman.


gokorog IP: 85.104.167.xxx Tarih : 27.10.2008 22:14:39

En az caminin Tuncelide olduğu zaten belliydi. kendileri bunu aydınlanmayla açıklıyolar ama nerdeyse en çok terörist de tunceliden çıkıyor. demek ki yanlış yönde bir aydınlanma var. ya da aydınlanma değil kararma var.


Ömer Tuna IP: 81.214.207.xxx Tarih : 26.10.2008 23:10:24

Dersimli sana soruyorum?Camiye gerek yoksa cem evlerinede gerek yok öyleyse?Neden yırtıyorsunuz cem evi cem evi diye?Yapsanıza ibadetinizi gizli gizli?Rabbin oruç tut der tutmazsın gelmişsin burda konuşuyosun.


yeliz ay IP: 85.107.106.xxx Tarih : 27.10.2008 21:26:50

bence haksızlık en az erzincanda olması lazımmm demekki tunceliymiş yaşa sen tunceliii


mehmet kaya IP: 85.97.198.xxx Tarih : 29.10.2008 11:50:28

okul ve camiyi karşılaştıranlar . din okula karşı çıkmıyor.aynı zamanda cemevi bir ibadet hane değildir. ayetlerin yada hadisleri saptıranlar bütün bir kitaba baksınlar lütfen. camide ibadet 27 kat sevaptır. ve toplumun kaynaştığı ortamlardan biridir.içinde ALLAH KORKUSU olanlar dağa çıkmazlar. tunceli deyince akla terör geliyor niye DİN bilgisi eksik . gördüğünüz gibi camide yok .


i.ersoy. IP: 92.44.121.xxx Tarih : 28.10.2008 16:48:25

önemli olan şehirlerdeki camiler değil.kalplerdeki inşa edilmiş mabetler.


ozan62 IP: 78.171.74.xxx Tarih : 29.10.2008 13:46:50

kardeşim biz camiye gitmek zorunda mıyız.isteyen gider istemeyen gitmez ,bence tuncelide 96 cami çok fazla.Tunceli halkının yüzde 90'ı alevidir.Daha fazla cemevi yapılması gerek bence.


HAVVA IP: 81.214.190.xxx Tarih : 28.10.2008 09:48:57

arkadaşlar neyin kavgasını veriyorsunuz siz anlayamıyorum herşeyden önce türküz biz ateisti alevisi hanefisi bizim dinimizde ayrım yok.insanı insan olduğu için seviyoruz biz nolur dinimizi kötüleyen yorumlar yapmayalım.tamam saptıranlar var ama onları bahane edip kaçmayın dinden bizim kuran gibi bi ışığımız var herkoyun kendi bacağından asılır. keşke daha fazla okul ve camiye sahip olabilsek bana göre ikiside bizler için eğitim yuvası.ilim bizim dinimizde en büyük meziyetlerden biri bunu unutmayan yani müslümanlar okula karşı diye bişey yok.allah hepimize hidayet nasip eylesinki ona layık kullardan olabilelim


murat basak IP: 81.215.100.xxx Tarih : 27.10.2008 00:37:44

hepinize soruyorum okuman yazman olmassa sen hiçbir kamu idalereline gidemessiniz ha bir arkadaşımızda diyorki siz okulları yakıyorsunuz gözünlen gördünmü yada öğretmenleri kovuyorsunuz ben sana bişey diyeyimmi bizim okula en 10 öğretmen yeni gelmişti diyorduki bize diyorlardı güneydoğudaki cocuların ellerinde silahlar varmış ve cok kabamışlar ama dedi bidaha inanmam artık gözümlen gördükken sonra batmanın %80 cami var ama okul yok tüm insanlar cağir kalmış neden bu tüm iş adamları batmanda yada güneydoğuda zengin oluyor gidib ist yada ankarada fabrikalar kuluyor niye bunlar insan deyirmi allah ne demiş aylımcalık yapmayın...


volkan IP: 195.87.39.xxx Tarih : 27.10.2008 11:17:16

izmir li olarak sunu diyebilirim ki...dogu bolgelerine bol bol okul ve camii yapılmalı...toplumsal şiddet olaylarında ve örgutsel faaliyetlerin basını bu gibi şehirlerde daha cok rastlanmakla beraber, etnik catışması dayatması ve kimlik arayışının bölücü unsurlarını bu bolgelerede tavan yaptıgı gercektir..yatırımcıların önünü kesen zihniyet ,gayri meşrulaştırdıgı zihniyeti sürdürebilmek için halkı kullanma istegi, halkın iradesini ortaya koyamadıgının ispatıdır.. Tunceli, Diyarbakır , Erzincan ve daha bir cok dogu ili,henüz kendi iradesini ortaya koyamamıstır..her hafta terör olaylarını bu şehirlerden duymamız...neyin göstergesi ise düşünmek lazım ...saygılar aynı bayragın altında yasadıgım yurdumun guzel insanları sevgiler


dersim-62 IP: 88.245.44.xxx Tarih : 29.10.2008 15:03:49

tarık zeytun adlı arkadaş üniversiteye gitmiş olan gençlerimiz örgütlere katılmıyor sadece kendilerini faşist ırkçı düşüncedeki kişilerden korumak için sol gruplar içine giriyor bu da normal bir durumdur sen tek başına bir üniversitede arkadaşlarınn yoksa ve alevi solcu isen ezilirsin dayak yersin bizim gençlerimizde bu duruma karşı koymak için belli gruplar içine giriyor ayrıca sizin gençlerinizin yüzde kaçı örgütlere karışıyor bu soruyu kendine de bir sor


Yaşar Çetin IP: 88.227.63.xxx Tarih : 27.10.2008 13:16:48

HERKESE İYİ GÜNLER.EWET ARKADAŞLAR İŞTE GÖRÜYOSUNUZ DİNDEN AMA EN SAF VE TEMİZ, HURAFELERDEN, BATILDAN ARINDIRILMIŞ İSLAMDAN UZAKLAŞILDIKÇA BAKIN NELERİ TARTIŞIYORUZ GÖRÜYOSUNUZ İŞTE.DÜNYANIN VE ÜLKEMİZİN BU HALE GELMESNDEKİ SEBEPLERİ TARİHE BAKINCA GÖREBİLİRSİNİZ ÇOK FAZLA ARAŞTIRMAMIZA GEREK YOK.EMEVİLERİN İKTİDAR HIRSININ TIPKI ADALETİ YERLE BİR ETTİĞİ GİBİ, VE SONUÇ PEYGAMBER TORUNU KATLEDİLDİ.BİR OLAN ALLAHA İNANCIN ETRAFINDA, TEVHİD EKSENİNDE TOPLANMAYAN İNSANLR İŞTE BU ŞEKİLDE CAMİİ DEĞİLDE OKUL YAPILSIN,OKUL DEĞİLDE CAMİİ YAPILSIN, YOK EFENDİM CEMEVİ NİYE YAPILMIYOR?ARKADAŞLAR BEN ŞUNA İNANIYORUM.AYNI YARATANA SAMİMİ OLARAK İNANAN İNSANLAR ASLA BİRBİRLERİNE DÜŞMEZLER.ASLA TÜRK -KÜRT AYRIŞMASINA MEYDAN VERMEZLER.ÇÜNKÜ SAMİMİ OLAN ALLAHA BAĞLILIKLARI BUNU ENGELLER AMA BİZ MALESEF ŞEYTANIN VE NEFSİMİZİN ARZU VE İSTEKLERİNE YENİK DÜŞTÜĞÜMÜZ İÇİN BUGÜN HEM SİYASİ HEM DİNİ BİR BÖLÜNMENİN EŞİĞİNE GELDİK.BİZİM İÇİN PARA,MAKAM,ŞÖHRET ALLAH İNANCINDAN ÖNCE GELİYOR.YEZİD YÖNETİMLERİNİ ARATMAZ OLUYORUZ ZAMAN ZAMAN.BİZİ BÖLÜP PARÇALAMK İSTEYENLERE ÇANAK TUTUYORUZ.BU LAİK ÖTEKİ DEĞİL,BU SAĞCI ÖBÜRÜ SOLCU,BU MUHAFAZAKAR ÖBÜRÜ SOSYALİST DİYE İNSANLARIN GRUPLANDIRILMASI SONUCU TUZAK KURULUYOR,VE BİZDE BU TUZAKLARA ÇOK KOLAY DÜŞÜYORUZ.ALLAHIN İPİNE SIMSIKI SARILIN YOKSA DAĞILIR GİDERSİNİZ BUYURAN KURANA KULAK TIKARSANIZ BUNU PAHALIYA ÖDERSİNİZ.BİZİ BİR VE DİRİ KILAN ALLAHA KULLUK EKSENİDİR.İLAHİ MESAJDAN UZAK BİR TOPLUMUN HUZUR VE REFAHI MÜMKÜN DEĞİLDİR.


emrahunaloglu.tr.gg KARS IP: 78.160.179.xxx Tarih : 28.10.2008 17:01:42

CEM ONARAN.... CEVAP.... KARDEŞİM SENİN BANA YADA BİR BAŞKASINA ACIMANA GEREK YOK , BEN NAMAZ KILARAM ORUÇ TUTARIM SADECE ALLAHDAN KORKARIM ,BENIM İNANÇIM BU BENIM KITABIMDA BU YAZIYO BIRAZ SAYGI DUY, SEN İNANMAYA BİLİRSİN BAŞKA  DİNE DE MENSUP OLABİLİRİSİN , GİT O ZAMAN KENDI BILDIGIN DINE YORUM YAP BURDA NE İŞİN VAR,TEKRAR SOYLUYORUM BU ULKENIN %99 MÜSÜLMANDIR NE KADAR BAGIRSANDA NE KADAR KONUŞSANDA BUNU ENGELLEYEMESSIN , HESAP ALLAHADIR ... KIMSE KIMSEYE KARIŞAMAZ ...HERKES KENDINDEN SORUMLUUDR


recep yıldırım IP: 85.104.222.xxx Tarih : 29.10.2008 15:19:36

Tabiki en az tuncelide olur Çünkü lozan barış antlaşmasında 1 maddade doguya yatırım yapılmıyacak diyor.devletimizin pasifligi diyanet işleri başkanımızın sorumsuzlulugu nedniyle oluyor bunlar.Almanya başkanı ülkemize cami açalım diyor bizim başbakanımız.camilerdeki imamlarıkovup ve camileri kapatıyor.Dinler bahçesi kuruyor.


ramazan esintokaan IP: 78.167.75.xxx Tarih : 29.10.2008 17:44:07

Vallahi halkımıza şaşırıyorum camilerden bukadar nefret ediyorlar atalarımız ezanlar ve camiler için can vermedilermi M.AKİF istiklalmarşında ne diyor "Bu ezanlar'ki şehadetleri dinin emeli ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli" yani bu yanlışmı M.AKİF boşunamı söylemiş.yapmayın bukadar din düşmanlığı. cami olmazsa ezan olmaz ezan olmazsa namaz olmaz """ anlamışsınızdı"""


ali sahin IP: 78.185.162.xxx Tarih : 28.10.2008 01:13:09

camiler islamın ilk çıkış yıllarında hem ibadet hemde ülke sorunalrının konuşulduğu tartışıldığı yerlerdir.ama süreç içersinde bu ilerici özelliğinin yerini sadece göstermelik bir ibadet alanı olarak yerini almakta şu anki konumuda tam bir cumhuriyet düşmanlığı tam bir laiklik karşıtı odak halini almıştır maalesef bizim vegilerimizle maaşı verilen 100 bin kişi şeriat propagandası yapmakta akp ye oy toplamaktadır.her ilde bir tane kurulması bile çok olan imam hatiplerde tamamen atatürk düşmanı ve laiklik karşıtı eğitim öne çıkmaktadır.ayırca camilere bir çok yardım yapılamkta özel imtiyazlar tanınmaktadır.özellikle amerikanın ılımlı islam doktirini etrafında camiler birer mevzi olmuş kadınalra gönüllü kölelik olan türbanıda başlarına geçirtmiş hıla şeriat devletine doğru gitmekteyiz ilk yapılması gereken köy imamalrı hariç imaların maaşlarını ibadete gelen cemaat ödemelidir.yani köy imamlarının dışında cami imamalrının maaşları kaldırılmalıdr.camilerin ibadethaneden çıkartıp ticarethane yapan mantığın önüne geçilmeli ticaret hane zihniyetine son verilerek ibadathane olması sağlanmalıdır.camilerde olmalıdr.cem evleride ama sayısını abartarak saçma rakamlara çıkartılmamalıdr.


levent dursun IP: 88.67.14.xxx Tarih : 26.10.2008 23:05:56

her eve bir cami,,, korkunc bir rakam, yazik, bu camilerin cogu yobaz üretim fabrikasi gibi calisiyor zaten,ülkenin servetini böyle sacmaliklara harcamislar,ilerde Türkiye islam cumhuriyetimi olacagiz acaba,,,


ufuk koray IP: 88.254.58.xxx Tarih : 29.10.2008 06:07:25

ben yaklaşık 5 yıldır tunceliye bağlı ilçede görev yapıyorum.bulunduğum yerdeki insanlar alevi.bir tane cami var ve hiç cem evi yok .müslümanlar ibadet için camiye gider ben burada bunların ne camiye nede cem evine gittiklerini görüyorum.arada bir sohbet ortamı bulduğumuzda neden cem evini olmadığını sorduğumda devlet bize bakmıyor diyorlar.halbuki burası 5-6 bin nüfuslu ve 30 a yakın kaahvehanenin olduğu bir yer ve insanların madddi durumlRIDA ÇOK İYİ.benim memleketimde cami mah.uzak diye mahallece cami yaptık ve imamın maaşınıda halk veriyor.maksat ibadet etmek.sonuç olarak tunceli halkının ben belli bir inaış şekli olmadığını gördüm.gidişatları ateistlik bence.mütevazilik konusunda iyiler.ama inanış konusunda bencce boşluktalar


ahmet yoldaş IP: 85.102.196.xxx Tarih : 28.10.2008 02:43:55

camiiler ibadet hane yerleridir.inancını görme yeridir.ama anlıyamadıgım sey bu kadar yuksek kubbelerinin olması nicindir.her sey gösteristen ibarettir bence.allah herseye sahitse bunların hepsi bos.cami ahlak ve din görevlerinin dişinda başka ne yapabiliyor.bilim yok bazen bilimin önünede geciyor.bence islamiyet artık muminini özgür etmeli.


TUNCELİLİLERE IP: 88.253.4.xxx Tarih : 28.10.2008 14:54:26

TUNCELİLİERE ACIYORUM BAZEN CAMİ AZ DİYE GURUR DUYUYOLAR KENDİLERİ CEMEVİNİN YOLUNU BİLMEZLER GERÇEK ALEVİLİĞİ BİLSELER 12 İMAMLARI TANISALAR MUHARREM ORUCUNU 12İMAMLARI TUTSALAR HZ. ALİ EFENDİMİZİN HAYATINI Bİ OKUSALAR ... HASAN EFENDİMİZ HANGİ DAVAYA HİZMET ETMİŞ HÜSEYİN EFENDİMİZİN EZAN OKUNURKEN GÖZLERİNDEN YAŞLAR GELDİĞİNİ HAZ. ALİNİN İLK NAMAZ KILAN ÇOCUK OLDUĞUNU BİLSELER 12 İMAMALARIN ÇOĞUNUN MEZARININ CAMİ İÇİNDE VEYA KENARINDA OLDUĞUNU BİLSELER .. ALİDEKİ NAMAZ AŞKINI KURANA VE SÜNNETE BAĞLILIĞINI BİR ANLASALAR... ÖZELLİKLE HORASAN YAYINLARIDAN (ALEVİ YAYINEVİDİR..) ALEVİLİĞİ Bİ ARAŞTIRSALAR HZ. ALİ VE VE HÜSEYİNİ KATLEDEN ŞEREFSİZLERİN BEYNAMAZ CAMİSİZ VE KİTAPSIZ İNANÇSIZ İNSANLAR OLDUĞUNU BİR ANLASALAR ... NİÇİN HALA ALEVİLİĞİ TUNCELŞİDEKİ YERLEŞİK ÖRGÜT YANLISI ZERDÜŞT VE ATEİSTLERDEN ÖĞRENDİKLERİNİ SORGULASALAR.. HÜNKAR HACI BEKTAŞİ VELİNİN DİNDAR OLDUĞUNU ZERDÜŞT ŞAMANİST VEYA SAPIK İNANÇLI OLMADIĞINI KURANA VE SÜNNETE BAĞLILIĞINI BİR OKUSALAR... ASLA ALEVİLİK AYAKLAR ALTINDA OLMAZDI BU GÜN ..BAŞBAKAN Bİ ÇALIŞMA YAPTI NE KADAR ZERDÜŞT ATEİST VARSA AYAĞA KALKTI TÜRKİYEDE NEDEN.. ÇÜNKÜ GERÇEK ALEVİLİĞİN ÖĞRENİLMESİ ONLARIN ASLA İŞİNE GELMEZ .... TUNCELİ ALEVİLİK DEYİNCE .EVRİM DEVRİM SOSYALİZM ZERDÜŞTLÜK YASA DIŞI ÖRGÜTLER.... AKLA GELİ BUGÜN EVET GERÇEKTEN TUNCELİYE ÇOOOOOOK YAZIK


BARTIN BARTIN IP: 85.105.135.xxx Tarih : 28.10.2008 16:03:50

Lütfen ... bu ülkede alevide kardeşimiz sünide ..bir şehirdeki cami ya da cemevi sayısı akıllı,bilgili,kültürlü,sağlıklı insanlarla doğru orantılı ise ozaman birsürü cami ve cemevi yapılsın , AMA ters orantılı ise de mevcut cami,cemevi vb ibadethaneler okul,kültür merkezi veya hastaneye dönüştürülsün .. Din elden gitmez korkmayın , değer kazanır..


DERSiMLi IP: 88.67.104.xxx Tarih : 29.10.2008 15:30:30

96 camimi.Amma Sallamissiniz ya?Dersim`de 96 cami nerede?Camiye gerek yok bizler egitime önem veren toplumuz.Cami yapacaklarina okul yapsinlar.Her köye bir okul.


kemal IP: 85.110.115.xxx Tarih : 27.10.2008 13:27:58

o kadr ev yapıp kira alacaklarına allah için cami yapsınlar daha ii hem vatandaşlarımızın daha çok ibadet yerleri olur


farukpir IP: 85.99.238.xxx Tarih : 27.10.2008 18:32:53

olsun da cami olsun neden bazılarının zoruna gidiyo anlamıyorum. Aslını unutanlar geleceğini asla kestiremezler bıraksaydık ta kilise mi yapsalar dı ner de olursanız olun din olan her yerde ibadet yeri var dır br da da böyle hayatı boyunca camiye girmemiş insanlar bari yorum yapmasın


nedim karaşahin IP: 85.104.247.xxx Tarih : 29.10.2008 18:49:20

arkadaşlar biz birbirimizi yedikçe düşmanlar seviniyor,gelmeyelim oyunlara bu durumumuzun en büyük nedeni, bizlere gerçek tarihimiz ve dinimizin gerektirdiği şeyler tam olarak verilmiyor,yorumlarda dikkatimi çekti,alevilik bir din değildir,düşüncedir,inançtır,onu düşünen ve uyguluyanında başımızın üzerinde yeri vardır,bu ülkede dini bizden olmayan komşumuz,akrabamız yokmu nasıl onlara saygı duyuyorsak,kendi insanımız olan alevi inancına sahip insanlarada saygı duymamız lazım,biz bu gerçeği unutmadığımız sürece sorun olmaz çünkü ALLAH katında din islamdır,nasıl yaşarsak yaşayalım muhakkak öleceğiz ve hesap vereceğiz,camiler ne kültürsüzlük yeri nede yobaz yetiştirme ocağıdır,islam ilmi ,okumayı emreder,cahilliği değil.herkes bu ülkede işine geldiği gibi konuşuyor.siz dalaşırkan misyonerler vatanımızda cirit atıyor,apartman altı kiliselerde çocuklarımız zehirleniyor.bu kafayla giderseniz,uyanmassanız günün birinde ne caminiz nede cemeviniz olacak,haberiniz olsun.


mustafa IP: 88.227.72.xxx Tarih : 24.11.2008 10:18:09

ALLAHIM minareden ezanı,gönderden al bayrağımızı,göğsümüzden imanı yok etmedikçe bu millet ebediyyen var olacak ve islamın şanlı bayrağını dünyanın dört bir tarafına dikecektir.ülkemizin içinde bundan rahatsız olanlar mutlaka olacaktır.ebu cehiller,ebu lehepler hep var olacak,fakat inananlar yola devam edecekler.inanmayanlara da ALLAH nasip etsin.gerçek islamın hoş görüsünü,kardeşliğini ülkemizde ve dünyada anlatmalıyız.


erdalak IP: 88.226.4.xxx Tarih : 27.10.2008 11:52:30

ilceleride bir saysın lar 697 ila en çok cami cizre/şırnak ilcesi cikar :) allah eksik etmesin


sait IP: 78.187.14.xxx Tarih : 26.10.2008 21:45:05

Dersimli( Tuncelili )olayı çarpıtma . Rabbim aynı zamanda derki: Namazın Camide Cemaatle kılınanı 27 kat daha sevaptır. Okul yapmışsınız ama milletvekiliniz dine küfür ederken aleni ediyor.


dersımlı suat IP: 85.98.186.xxx Tarih : 6.12.2008 22:49:18

Turkıyedekı camı sayısının bukadar fazla olmasına sasırmadım ama tuncelıdekı camı sayısını gercekten cok buldum cunku bızde ızbullahcı yetısmez bukadar camı cokfazla bıze camıdegıl cemevılazım okul lazım kultur merkezı lazım ayrıca alevı toplumuna seslenıyorum alevı ısadamlarına seslenıyorum sızde cemevı yaptırın yapılmasına katkıda bulunun saygılarımla


ali IP: 85.108.219.xxx Tarih : 27.10.2008 18:31:49

20 milyon alevi var diyorsunuz azınlık oluyoruz türkiyede bi hak sahibi bi söz sahibi olmadık sadece kendimiziz savunuyoruz bi ibadet yerlerimiz yok sizde her evin yanında bi cami olsun ama abartmayın bizde vergi veriyoruz caminin suyu elektriği bedava bizimkini biz ödüyoruz al sana eşitlik


yağmur aydın IP: 88.231.107.xxx Tarih : 28.10.2008 19:29:22

valla ben aleviyim.alevi olupta ne yaptınız diorum...ben de aleviyim ama bi çok şeyden eksiğiz..insanlarımız kendilerini yetiştirememişler.en azından camiye gidip oruç tutanlar sözüm ona onlarıda görüyoruz.ibadet etmeye giderler camiye, oruç tutarlar ama yaptıkları ibadet o anlık..bence...ve bence herşey dört duvar arasında allahla kul arasında olandır..bırakın bu alevi sünni kavgalarını.bunca zaman tartışılmışda nereye gelinmiş?ne değişmiş?bu saatten sonra da bişey değişmeyecek eminim.gösterişten uzak allaha daha yakın olmanız dileklerimle.


trabzonlukiz61 IP: 92.230.56.xxx Tarih : 28.10.2008 02:01:40

tuncelide kac tane camii var diye sayilmamali o zaten belli orada bence kac tane pkkli yetisiliyor onu saysinlar.alevilik ne ya H.ali camiide öldürüldü diye camiiye gitmememk bu ne ya ne cehalet bu burda bütün alevilere sesleniyorum helede dersim kizi mi alevi kizimi diye biri kendi ne saniyorsun sen TEK YOL ISLAMDIR ve islamda sizin gibi düsünenlere yer yokdur hristiyan bile sizden iyi ya bilmedigin seylerden konusma birde ne kadar cahilsizinki caresizlikden ne yaziyorlar camilerde hizbullahci yetisiyormus madem öyle sizin cem evindede pkkli yetisdiriyorsunuz baska yaptiginiz da yok benim dinime kimse laf uzatamaz EZAN hicbirzaman dinmeyecek biz degil asil siz gizli ibadetinizi edin eger ki ibadetiniz varsa,birde gurur verici birseymis ki evet bizde cok camii yokmus olsa bile güzelim camiilere yazik onlar cünkü dinine ISLAMA inan VATANDASLAR icin sizin icin degil zaten ama yinede bu türkiye bir müslüman ülke olarak her karis topraginda ezan okunacakadir ne ederseniz edin KISKANANLAR CATLASIN


İzzet Kütükoğlu IP: 85.104.147.xxx Tarih : 29.10.2008 19:16:40

Maksadım yorumlara cevap vermek, polemik üretmek değildir. Fakat, ilk beşe girmiş Kastamonu'lu bir vatandaş olarak, ES geçemezdim... Geçemezdim; çünkü camiler hakkında Abuk subuk ve de sapık yorumlar okudum... Camileri kötülük yuvası gibi göstermek, camiyi iran rejimi ile bağdaştırmak, cami ile okulu zıt mekanlarmış gibi yorumlar yazmak aklı başında kişilerin işi değildir!!! Camilerde "ey cemaat,okulları yakın, yıkın cami size yeter" diye vaaz eden yoktur! Aksine, "ilim Çin'de bile olsa alınız diye vaizler her daim verilir o mekanda... Ayrıca, Aşırı, uç dini örgüt ve oluşumların üreme yeride camiler değildir. Şunu da ifade etmeliyim ki, camiler cem evlerine sövülen yerlerde değildir, Hz Ali'ye sövülen yerlerde değildir! Sözün kısası caminin hiç bir kötülükle bir arada anılabilmesi mümkün değildir! Tabii ki camiler içerisine giren kişileri ossaat olağan üstü değiştiren mekanlar değildir, öyle bir işlevi olmadığı gibi, orada günahta çıkarılmaz. Camiler cem evleri ile asla mukayese edilemez! Çünkü cami, bir dinin evidir. Alevilik bir din değildir ki, Cem evi cami ile mukayese edilebilsin! Alevi "Ali" der. peki Hz Ali'ye söven, Ali'ye sövüldüğü duyulan bir cami var mı? yok... Ama camiye söven alevi var. Peki bunun izahı var mı? yok. Alevi camiye sövüyor ama neden sövdüğünü biliyor mu? Bu nedir arkadaş?! Ne olduğunu söylememe lüzum var mı? Söylesem anlarmısın? anlamazsın! Ne olduğunu ne diye söyleyeyim! Şunu da söylemeliyim ki, cami yapmak değildir önemli olan, Önemli olan gönlünde bir camiyi taşıyabilmektir! Çünkü camiler temiz mekanlardır. Saygılarımla.


Mehmet Öksüz IP: 88.246.241.xxx Tarih : 27.10.2008 11:01:17

Tunceli:Pkk,DHKP-C yuvası.Kendilerini Alevi olarak adlandıran ama Alevilikle hiçbir bağlantısı olmayan Marksist-Leninst grupların yetiştirme yurdu olan bu vilayette Camii olmaması bile beni şaşırtmazdı.İstanbul'da Mustafa Kemal Mahallesi,Gazi Mahallesini gidip gezin ve görün.


serdar kaplan IP: 85.98.187.xxx Tarih : 27.10.2008 12:19:35

din üzerinden siyaset yapmak ve ortalığı karıştırmak için mi yapılmış bir istatistik acaba?? ne demek tuncelide cami sayısı az ise dinsizlikle mi suçluyorsunuz?? bi de türkiye de hangi ilde kaç okul var ? yüzde kaçı okuma yazma biliyor? diye bi istatistik yapılsa ya.. ayrıca nüfus oranlamaı neden gözardı edilmiş bu istatistikte?? istanbul 15 milyon nüfuslu tabi ki orda en çok olacak. peki tuncelinin nüfusu kaç?? 90 bini geçmez. bu istatistiğe bakarak ee napalım tunceliye hemen yüzlerce cami mi yaptıralım??? tuncelili cami istemiyor.. okul fabrika , iş istiyor... tuncelili insan okuryazardır aydındır.. yardım toplayıp cami yaptırmaktansa, yardımları bir yoksul aileye azık, kimsesize yakacak giyecek yapar.. allahın gönlü böyle hoş olur.. cami yaptırmakla deil!!


Samsunlu Engin IP: 212.201.18.xxx Tarih : 28.10.2008 12:52:28

Hey gidi güzel Samsunum hey....Türkiye genelinde 4. siraya yükselmisiz ne güzel. Bizim köyümüzede yeni cami yapildi ve diger beldelerde de yenileri yapilmaya devam ediyor ama sadece cami degil bunu yaninda yeni okullarda yapiliyor kimse camilerin yapildigi yerlere okul yapilmiyor sanmasin. Dersimli nicki ile cikanlar bilmeden atiyor ehh normal karsiliyoruz cünkü kompleksi olan insanlardan ne beklersiniz ki ?? Alevilik ayri bir dinmis gibi ve hatta Islam dan üstün tutan ve akla ziyan yorum ve iddialarda bulunanlara yazik diyorum ve aciyorum. Islami arastirma zahmetine bile girmemis birileri herhalde büyük olasilikla bir boslukta bulunuyorlar o yüzden ne dediklerinin farkinda degiller. Bakiniz Hristiyanlar kitap ehli ve onlar sizin kadar Islama karsi degiller. Onlara Incil gönderilmis biz müslümanlara Hz. Kurân peki size hangi kitap gönderildi ? Tevrat, Zebur ve Incilde Hz. Peygamberimiz ve Islamiyet müjde edilirken sizin kitabinizda ne yaziyordu ? Madem alevilik ayri bir din diyorsunuz ozaman size indirilmis kitabiniz varsa ondan bize örnekler verin su veya bu yaziyordu diye......Neyse cok yazdim kusura bakmayin..... Son sözüm camiden din den ve islamdan bu kadar korkmaniza hic gerek yok vesselam. Hayirli günler....Almanyadan Engin


KENAN ARSLAN IP: 78.171.39.xxx Tarih : 28.10.2008 17:59:27

herkese selamlar.bende bartınlıyım .karadeniz bölgesi ibadethane cami ve mescit olarak son derece iyi .neden .karadeniz insanı vatanına milletine devletine ve dinine sahip çıkar.atalarımızın kanıyla rengini almış bayragını ulu orta yerde dış politikalrın oyunuyla yakmaz.adam gibi adam çıkar karadeniz cografyasından.bizim memlekette de suyu yolu olmayan köyler var.ama o köyün insanı çıkıp askerine ögretmenine kursun sıkmaz.ben tunceliyide iyi bilen biriyim sıcakta yansan bir bardak su vermezler.ibadet konusunda kimseye bir şey diyemem.o özgür bir düşünce.ama insanlık genel bir kavram.


cem onaran IP: 88.240.182.xxx Tarih : 28.10.2008 00:52:42

dersime 96 cami bile çok.zaten bu camiler asimile politikasının ürünüdür.dersim alevilerini sunnileştirmek için dayatlmış bir zorbalıktır.fakat bizler biliyoruz ki dersim halkı kendi kimliğinde uzaklaşmayacaktır.nasıl ki cemevi yapılmıyrsa camilerde yapılmamalıdr.


ramazan komuşkan IP: 78.188.37.xxx Tarih : 27.10.2008 23:19:25

dersimli kardeşim nedemek istedi anlamadım ama camilerin hizbullahçı yetiştirdiğini iddaa ediyor bana bir tane camiden yetişmiş hizbullah göstersin bakalım allahın dini var olacak ebediyete kadar yarab bizi ezansız bırakma ben tunceli gibi olmak istemiyorum ezandan rahatsız olan yunanisatana gitsin bu ezanlarki şehadetleri dinin temeli ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli


hepinize yazik IP: 74.67.178.xxx Tarih : 29.10.2008 15:20:31

HEPINIZE YAZIK UNUTTUNUZ BU VATAN NASIL ALINDIGINI ONCE SEHITLER ALLAH YOLUNA GITTILER SAVASTILAR NAMUS ICIN VATAN ICIN SAVASTILAR SIZ OLUNCE NERDE YIKANACAKSINIZ NERDE NAMAZINIZ KILINACAK NERDE KALDI NAMSUNUZ SEREFINIZ DINI KOTULUYORSUNUZ AMERIKADA BILE YOK SAPIK HERKES PAZAR GUNU KILISIDE BINLERCE ADIM BASI KILISE VAR KIMSE BU TUR SEYLERI AGIZNI ACMIO DIZ ASIL KENDI EVLATLARINIZI COCUKALRINIZI DUSUNUN 3 GUNLUK ZEVKE KAPILDINIZ GIDYOSUNUZ PEKI BUYRUN SIZE AVRUPLI OLMAK SIMDIKI YENI NESILI BOYLE KANDIRIN YARIN SIZE OLDUKLERI ZAMAN DERLER BABAMIZDAN ANAMIZDAN BOYLE GORDUK DIE O COCUKLARIN GUNAHI SIZLERE BIZLERE DEILMI? NAMUS SEREF NERDE KALDI?


dersimli hasan IP: 88.231.162.xxx Tarih : 28.10.2008 14:01:56

SELAM Arkadaşlar bağırmanıza haykırmanıza gerek yok ama bir gerçek var ,unutmuyulım ki ülkenin onca sorunu varken hangi ilde kaçtane cammi var yerine hangi ilde kaçtane aç insan var.Bu aç insanların içerisinde camiye giden de var cemevine gidende var .Ayrıca unutulmaması gerek bir şey var ben bir tuncelili olarak cemevinede camiyede devlet desteğinin olmasindan yana değilim.İnsanlar ibadet edecelerse ki ediyorlar her kes kendi bütçesinden ibadet edeceği yeri hazırlasın.Ülkemizde şu anda gerek alevisi gerekse sunisi ile çesitli dernekler aracılığı ile cami ve cemevlerine harcamis olduklları enerjiyi eğitime harcasalardı su anda biz sistemi tartısırdık.Bunun anlamı büyük beyinler yetistirmis olurduk ama üzülerek söylüyorum ki arkadslar bizlir bu küçük problemleri tartıstığımız sürece küçük beyinlere sahip olduğumuzda kanıtlamıs oluyoruz.LÜTFEN ARTIK EĞİTİME YATIRIM YAPALIM.KESECEĞİNİZ KURBAN PARASI İLE BİLE EĞTİME YANİ BİR ÖĞRENCİYE BURS OLARAK VERELİM.BU VESİLE İLE LÜTFEN ÜLKENİN AÇLIK VE SEFALET SORUNLARINI TARTISALIM.BU TÜR TARTISMALARDAN ÜLKENİN SİYASİ LERİ NEMALANIYOR AZIL SORUNLARIN HESABINI SORALIM.SELAM VE SAYGILARIMLA.


cem onaran IP: 88.240.182.xxx Tarih : 28.10.2008 00:58:14

ramazan komuşkan ve emrahunaloglu size acıyorum varlığı olmayan şeylerin peşinden gidiyorsunuz.Beş vakit namaz kılıp allaha ibadet ettiğinizi sanıyorsunuz:ama camiden çıkıp  ne pazarlıyorsunuz.Birbirinizden korktuğunuz içn oruç tutuyorsunuz.sonra da kalkıp allaha ibadet ediyoruz diyorsunuz.


metin metin IP: 88.228.171.xxx Tarih : 29.10.2008 12:19:40

naylon entel dersimli birkaç sayfa kitap okumakla adam olunmuyor borazan senin gibi düşüneceğime hizbullahçı olurum daha iyi insanın özü neyse o sonradan görme


fatih el vakkas IP: 88.250.60.xxx Tarih : 28.10.2008 11:06:00

yazıklr olsun ki camileri fazlalık görene yazıklar olsun ki muhammed sav davasına irtica diyene yazıklar olsun


ali akbulut IP: 81.213.207.xxx Tarih : 29.10.2008 16:27:48

Dersimli ...Camilerde hizbullahçı mı yetişiyor yoksa bu vatana canını seve seve vere vatan evlatlarımı yetişiyor.biraz araştır öğrenirsin..Dine dilini uzatma o dili birileri bir şey yapar.Bizler bu bayrak altında bu vatanda yaşıyoruz.Ne mutlu türküm diyene.


Gönül Aydemir IP: 85.102.171.xxx Tarih : 27.10.2008 08:36:19

En büyük ibadet ilimdir.Türkiye'nin eğitim düzeyi en yüksek ili Tunceli.Tuceli'li değilim,ama ben onların evrensel insan sevgisine inanıyorum.Hacı Bektaşi Veli'yi hepimize yeniden anımsatacaklar.Cahile,cuhalaya,ırkçıya,yobaza,teröriste pabuç bırakmayacaklar.


harbi erzincanli IP: 88.226.69.xxx Tarih : 27.10.2008 23:08:32

ya o erzincalı nikle giren arkadasın ben erzincalı olduguna ınanmıyorum o da tuncelıden felan gelmıstır erzıncalı hıc bır zaman o camılerden sıkayetcı olmaz sızı ıcımıze aldık adam ettık burda erzıncanı kotu duruma dusurmeye kalkma adabınla yazı yaz adını yaz lakabını yaz nerenı yazarsan yaz ama erzıncan yazma. Tüm bu yazıları okuyan arkadaslara seslenıyorum Erzıncan o dedıgı gıbı bır yer değil ve o yazanda Erzincanlı değil o kadar


emrahunaloglu.tr.gg KARS IP: 78.160.178.xxx Tarih : 27.10.2008 22:52:11

ŞART CAMİİ DEĞİL ,SONUÇDA EVDEDE NAMAZ KILABILIRSIN ,ONEMLI OLAN KIBLEYE DONMEN VE ALLHU EKBER DEMEN ,BUNU YAPDIKDAN SONRA HER YER CAMİİ GİBİDİR... BİRDE BU HABERİ ARAŞTIRAN ,HER KİMSE BAŞKA İŞİ GÜÇÜ YOKMU GİTMİŞ CAMİİ SAYISINI ARAŞTIRMIŞ, KARDEŞIM NUFUSUN %99 U MÜSÜLMAN OLAN BİR ULKEDE YAŞIYOZ 1 MİLYON CAMİDE OLSA KİME NE YA ,ALLAH İLE KULUN ARASINA NEDEN GİRİYORSUNUZ ,AVRUPADA BOYLE SAÇMA SAPAN ARAŞTIRMA VARMI, KİLİSE SAYISI BU KADAR BILMEM SİNELOG BU KADAR , LUTFEN BIRAZ SAYGILI DAVRANIN ,RAHAT BIRAKIN ALLAHIN SON DINI HAK DINI OLAN İSLAMI ,YOKSA ACISI ÇOK BÜYÜK OLUR KİMSE KURTARAMAZ.... İSLAM DİNİ GÜNEŞ GİBİDİR ÜFLENMEKLE SÖNMEZ,GÖZÜNÜ KAPATAN SADECE KENDINE GECE YAPAR BAŞKASINA HAYIR.... SAYGILAR


lokmanerdem IP: 81.215.138.xxx Tarih : 29.10.2008 18:14:43

evet haklısınız cok yazık bide bir müslüman ülkesiyiz diye geciniyoruz nerde müslümanlık nerde cami insanlar hep üc kagıtcılıgın peşinde yazık bu türkiyeye batıyı adam etcez derken doguyu unutuyoruz unutmayınki bu hükümeti başa getiren dogu bölgesinde yaşayanlardır ama ne yazikki oraya cami bile yaptırmazlar içme suyu bile yok oya geldigi zaman dogu derler işin icinden cıkamayınca medyaya doguyu düşman olarak gösterirler silah cıktı mertlik öldü saygılarımla


Erzincanli IP: 92.74.189.xxx Tarih : 26.10.2008 19:11:07

Bu konuda örnek bir sehir Tunceli.gercekten takdir edilecek ve örnek alinabilecek bir sehrimiz.Egitim konusunda en cok okuma yazma oraninda Türkiye genelinde ilk sirada yer alan bu ilimiz egitime daha cok önem veriyor.Erzincani taniyanlar bilir.Sadece garajlar mevkinde 500-600 metre alan icinde 9 tane cami var ve bir tane okul yok.Sizce bu kadar mantikli?Türkiye iran rejimini yakalamis,hatta gecmis.Tüm Tuncelililere bir Erzincanli olarak selamlarimi yolluyorum.


gımgım IP: 88.230.24.xxx Tarih : 28.10.2008 14:16:16

bu cami sayısının arttırılma taraftarı olan kendini müslüman gören arkadaşlara sorum olacak...sizce dinde siyasi amaçlar uğruna savaşın olması ve bu savaş yüzünden insanların birbirini öldürmesi doğrumudur sevap mıdır..yani dinde kardeş katli vacip midir osmanlı yasalarında olduğu gibi....yani sizler bu kadar dine hakimsiniz peki eceliyle ölmeyen insanlara karşı merhamet duyuyomusunuz.içiniz acımıyomu?


gülnaz karagöz IP: 212.175.112.xxx Tarih : 17.12.2008 14:42:04

demeki o ilde çok fazla müsliman yok bu yüzden camii azdır ben ce camisi az biryerde yaşanmaz.


Turhallı IP: 88.247.247.xxx Tarih : 28.10.2008 10:10:29

Buradan camii yerine okul isteyenler aslında okul da istemiyorlar baksana Başbakanımız Tuncelide okul açılışı yapmaya gittiğinde tüm pankartlar belediyedeki bölücüler tarafından indirildi neden Başbakanımıza buraya yatırımlar için teşekkür edeceğinize ukalalık yapıyorsunuz. Sizin maksadınız belli üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.Bizler camide istiyoruz okulda aramızdaki fark da zaten bu olsa gerek.


hasan can IP: 88.249.243.xxx Tarih : 29.10.2008 18:42:46

ne kadar çarpık bir tartışma yapıyorsunuz.bu ülkede ne kimse kimsenin camisine nede cem evine karışıyor.konuştuklarınızın çoğu bölücülük!tunceli ne terörist yetiştirir ne de yobaz.En çok cami olan İstanbul'un yobaz yetiştirmediği gibi!bu ülkeyi bölmeye çalışanlar böyle yapıyor.bu haber bile kışkırtmaktan öte değil.TSK nın da camisi varmış diyor haber sanki şaşılacak iş! ne var camisi varsa ? camisi kadar okulu da var.Bir çok köye okul yapılıyor yada tamir ediliyor TSK tarafından.Bu ordu mensupları bu ülkenin evladı değil mi?çok mu ilginç yani!!bırakın bu bölücülük işlerini ben TÜRKÜM ama KÜRTLEREDE saygı duyarım olayı oraya yada SÜNNİ ALEVİ tartışmasına çekmeyin!!!


dersimli kız IP: 88.231.162.xxx Tarih : 27.10.2008 17:06:58

ben bir tunceliliyim siz bizim dinimize inanmıyorsunuz cemevlerine yırtılıyorsunuz diyorsunuz bize göre kabeye giden şeytan taşlayanlar yırtılınca ne oluyor biz size saygı duyuyoruz sizde bizim dinimize saygı duyun biz aleviyiz burda neredeyse herkes herkesi tanır burda camiye gidenler varsa hep tayinle gelmiş polisler askerlerdir biz camiye gitmeyiz çünkü allahı memnun edecek en güzel şeyin yardım etmek olduğunu düşünürüz müslümansanız allaha inanıyorsanız diğer dinlerede saygı duymanız gerekir çünkü bunlar daldan düşen elma değil sizden sadece saygı istiyoruz bu kadar ha unutmadan camiye gitmiyoruz ama okuyoruz kadınlara saygı duyuyoruz dayak atmıyoruz bu ülkede türkçesi en düzgün olan il biziz eğitimimizde iyi boş konuşup müslümanım diyenlere kapak olsun


tarık zeytun IP: 85.97.145.xxx Tarih : 29.10.2008 13:49:30

sayın tuncelililer; caminin olması o beldede islamiyetin olduğunu gösteren bir simgedir. Sizleri tebrik ediyorum eğitime göstermiş olduğunuz katkıdan dolayı ama şunu da unutuyorsunuz veya anlamak istemiyorsunuz ünüversiteye giden gençlerinizin % de kaçı örgütlere karışıyor. Din olmasa idi siz olmaz dınız.


oviraptor IP: 88.253.77.xxx Tarih : 28.10.2008 22:54:20

KESKİ BÜTÜN İSTATİSTİKLER BERABER VERİLSE BİR İLDE NUFUSA GÖRE CAMİ ORANI ARTTIMI ÜNİVERSİTEYE GİDEN SAYISI AZALIYOR YANİ TÜRKİYEDE NUFUSA GÖRE EN ÇOK ÜNİVERSİTE KAZANAN VE OKUYAN İL TUNCELİ EĞER ÜNİVERSİTE AÇILMADIYSA BU İLDE ÜNİVERSİTE DE YOK CAHİLCE SİYASET YAPACAĞINIZA İSTATİSTİĞE İSTATİSTİKLE CEVAP VERİN ALEVİMİŞ SUNNİMİŞ BENCE HİÇ BİR ŞEY İFADE ETMİYOR İKİSİDE DOĞMA VE İKİSİDE YANLIŞ OLABİLİR BİRİ, YANLIŞ DİĞERİ DOĞRU OLABİLİR YADA İKİSİDE YANLIŞTIR AMA SİZE NE SAĞLAR Kİ ÇAĞIMIZDA İNSANI İNSAN YAPAN BİLGİ VE ONU İŞLEME KABİLİYETİDİR ARTIK KLAN TOPLUMLARIN DÜNYA HAKİMİYETİ BİTMİŞTİR BİLGİ VE BİRLEŞEREK BİR ŞEY YAPILABİLİNİR YADA YOK OLUR GİDERSİN BU SOYKIRIM GİBİ KISA ZAMANDADA OLABİLİR AFRİKADAKİ AÇLIK GİBİ UZUN ZAMANDADA OLABİLİR AMA YOK OLURSUN HEP ÖYLE OLMUŞTUR VE OLACAKTIR


spekwan IP: 88.247.97.xxx Tarih : 27.10.2008 14:37:31

Dağlar arasında bir köy tunceli yüce yaradan herşeyi layikıyla yaratmıştır cami istemeyen arkdşlar tunceli ye bakında içiniz açılsın hakettiğiniz yerdesiniz


ordulu gurbetci IP: 80.146.21.xxx Tarih : 27.10.2008 00:18:08

Arkadaslar ben memleketim ORDUyla gurur duyuyorum.Bu güzel ilimde adimbasi cami ve ezan sesi.Kimnederse desin. Bizim mahallede salyangoz satilmaz !!! UMARIM HERKEZ MESAJIMI ALMISTIR.


metin IP: 78.176.35.xxx Tarih : 27.10.2008 10:17:06

vefakar aynen katılıyorum ağzına sağlık...


dersim-62 IP: 88.245.44.xxx Tarih : 29.10.2008 12:22:40

bazı arkadaşlar tuncelileri ateistlikle suçluyor camiye gitmemek ateistlik mi oluyor devlet kimsenin camiye gitmediği ile sırf polisler askerler ve memurlar gitsin diye 96 tane cami yapıyor ama bizim ibadethanemiz olan cemevlerini yapmıyor bırakın cemevi yapmayı devlet tunceliye iş istihdamı bile sağlamıyorişte bu ayrımcılık olduğu sürece tunceli hep isyanın şehiri olmaya devam edecektir bazı arkadaşlar tuncelilerin kendilerinin cemevi yapmasını söylemiş zaten tuncelide ki bütün cemevlerini halk yapmıştır maddi durumu iyi olmayan köylerede de maalesef cemevlerimiz yapılamıyor ama biz yine bütün ayrımcılıklara rağmen üniversitelere en çok öğrenci gönderen iliz sbs de doğu ili olmasına rağmen 5. olmuş bir iliz biz memleketimizle TUNCELİMİZLE gurur duyuyoruz


turgut baysal IP: 88.255.219.xxx Tarih : 27.10.2008 13:32:46

evet arkadaşlar haklısınız, camiye ne gerek var, iranlaşıyoruz, bakın Amerika vb.lerine, adamların filmlerinde kilise ve rahip fonları yok, birlik ve beraberlikleri yerinde kaybolmayan aile bağları için kilise vb. şeylere ihtiyaç da duymuyorlar,ayrıca bizim atalarımızın hiç akılları yokmuş; hiç boş uğruna vatan,millet ve dinimiz için canlarını vermişler!!!!!!!


önemli deil IP: 78.166.144.xxx Tarih : 27.10.2008 16:24:37

arkadaşlar bu yorumları sallamışsınızda kaçınız tunceliyi gezip görmüşsünüz ne atıp tutuyorsunuz ben burda bir dersimli olarak üzüldüm herkes cami olmayışını savunuyor kimse memleketine yapılan haksızlığı savunmuyor bilmiyorsanız gelin gezin görün öğrenin gidin ona göre konuşun hepiniz yatmışsınız rahat rahat gelip burda ahkam kesiyorsunuz


M.C. IP: 77.186.77.xxx Tarih : 27.10.2008 00:13:10

Diyanet islerinin bütcesi sekiz bakan'in bütcesine esitse 79 bin cami bile az. budala bir topluma böyle yönetici layiktir. bize hurafeler bakanligi lazim okur yazar olmayan milyonlar dururken 79 bin cami ile iftihar eden mantaliteden daha cok cekecegimiz var.


ibrahim kaya IP: 78.171.56.xxx Tarih : 27.10.2008 11:37:57

işte biz bundan kaybedioruz biri cami dio biri cem evi dio bırakın allah aşkına birbirimizi yemeyelim artık ...............


nazim keskin IP: 85.104.35.xxx Tarih : 28.10.2008 01:17:54

YAHU bre arkadaşlar alevilerde müslümandır.hz ali hz muhammedin hem sağ kolu hem damadı hemde ehli beytidir.siz neyi tartışırsınız. alevilik ayrı bir din gibi konuşursunuz. hz ali ne zaman cem evi yapmışta ayrı düşmüş islamdan önce siz islamı ve aleviliği öğrenin de öyle konuşunuz.tunceli en çok okuyan illerden ama terörün ve teröristin en FAZLA olduğu bir ildir.SİZİN ayrılıkçılığınızı anlamak zor değil TUNCELİYE dersim diyerek b urada devlete karşı gelmektesiniz.SİZ iki yüzlü olmakla itham ediyorum niyemi İŞLİNİZE GELDİMİ SİZDEN İYİ atatürkçü bulunmaz AMA işinize gelmedimi bu milletin ,ATATÜRKÜN askerine kurşun sıkarsınız hadi bre insafsızlar...ama yinede ben fikirlere inançlara saygılıyım sizede saygılıyım...ama şunuda demekten geri duramam YAŞASIN BU MİLLETİN EVLADI VE BU DİNİN ÜMMETİ OLMAYI BİLENE...NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ,NE MUTLU BUNU HAYKIRA BİLENE...


marcos IP: 88.224.189.xxx Tarih : 27.10.2008 17:36:22

istanbulda 100 tane 1000 tane cami varda kaç yazıyor her türlü .... var iş camide değil kafadadır burda 2 cami var isteyen gider isteyen gitmez ona kimse karışamaz.Neden tunceli yi yazıorsun hedef gösteriyorsun haberde yapmayın yorumda sizin yorumlarınıza ihtiyacımız yok. burdan dersimli büyüklere sesleniyorum anne babalar çocuklarınıza sahip çıkın döverekte olsa kitap okutun züppe olmasın ajan olmasınlar.


sadakat48 IP: 78.173.253.xxx Tarih : 26.10.2008 23:28:03

camiler allahın evıdır yaptıralım sahıp çıkalım insanlarda allah korkusu olan kötuluklerden sakınır okulda lazım ama önce dın ve ahlak dını olmayanın yerı yatagı olmaz tuncelıye üzülüyorum allah islah etsın sızı


dersim-62 IP: 88.245.83.xxx Tarih : 27.10.2008 18:22:17

sadakat ve diğer alevi düşmanları bizim ibadet yerimiz cemevidir bunu kafanıza yazın ayrıca biri yazmış okul yapsalarda bombalarlar diye türkiye de okuma yazma oranı en yüksek il tunceli biz çatışmalar savaş ortasında okuyoruz peki siz. camiye gitmekle allah a ibadet bitmiyor okuyacaksın insanlara birşeyler öğreteceksin hizmet edeceksin en büyük ibadet budur ellerin kabesi var benim kabem insandır emektir cemevlerine alevilere ve tuncelilere kötü laf söyleyenler allah on katını size versin


dersim-62 IP: 88.245.181.xxx Tarih : 28.10.2008 14:07:08

burada tuncelileri erzincanlıları ve alevileri terörist gibi gösterenler asıl en büyük terörist sizsiniz sizin o camilerinizde birkaç aya kadar neler olduğunu ne çabuk unuttunuz cami imamının özürlü kızı taciz etmesi başka bir camide yine küçük yaştaki çocuğa cinsel taciz eğer camilerinizi çok seviyorsanız böyle sapıkları içinizde barındırmayın bizim ibadet yerimize de saygı gösterin teröristlik te sizin gibi geri kafalılara mahsustur


muşli IP: 78.174.250.xxx Tarih : 26.10.2008 22:45:11

erzincanlı o kadar üzlüyorsan sende git oraya yerleş yolkesenler katıl üzülmene gerek yok yakışır sana 600 m 9 camivar sana göre acba 5 i kilisemi olsaydı hoşolurdu camiyle okul ayrımı yapılmaz keşke okuldaha çok olsa ama oda oluyor adamlar 6 ayda okul yapıyor yeterki oku


hüseyin bayn IP: 88.245.3.xxx Tarih : 28.10.2008 13:33:19

eskiden bir köyün gayri müslüm mü,müslüm mü olduğunu minarelere bakarak ve bacalarına bakarak anlarlarmış.leylekler bile müslim lerin bacasına yuva yaparmış.bir kutuda bal olsa birazcık dışına koku yayar.anlayan anlar..tuncelide kaç terorist var..ercincanda kaç terorist var.


sivaslı dede IP: 85.98.127.xxx Tarih : 28.10.2008 17:47:00

cami heryer de var-BİZE YANİ ALEVİLERE CEM EVİ LAZIM


umay tenger IP: 78.183.33.xxx Tarih : 29.10.2008 14:25:14

en az cami = en çok akıl daha başka bir açıklaması yok bunun muasır medeniyete camilerle değil bilimle erişilir.


ugur_aydın IP: 88.240.169.xxx Tarih : 27.10.2008 12:57:57

ülkemdeki ateistlere sesleniyorum hıristiyenlara sizden daha fazla sempati duyuyorum nedenmi onlar kiliseye gidiyor siz ise ne cami tanıyorsunuz ne kilise bırakın insanlar inançlarını yaşasın tunceliye gelince ALLAH onlarada hidayet versin ne diyeyim .


gülnaz karagöz IP: 212.175.112.xxx Tarih : 17.12.2008 14:50:00

ben 10 yaşındayım ama bir yerde camimi görmezsem üzülüyorum bizim bölgemizde çok camii var.....


dersim-62 IP: 88.245.72.xxx Tarih : 26.10.2008 20:45:02

tunceli de bu kadar camide yok varsada giden yok çünkü bizim ibadet yerimiz cemevidir tunceli ye cami yapılacağına cemevi okul hastane kütüphane yapılsın


vefakar IP: 85.110.178.xxx Tarih : 26.10.2008 22:40:35

sanki okul yapsalar ne olcak ..ya bomba atar patlatırsınız.. yada gelen öğretmeni öldürürsünüz....tabiki camiyi istemezsin camiyi seven adam içinde allah korkusu olan adamdır.. yokki sizde öle bi manevi duygu..heeeeeeeeeee bu arada genel konuşuyorum aralarında benim bile gıbta ettiğim iyi insanlar var..zaten o 96 camii de onlar yapmıştır......


burdurlu IP: 84.174.177.xxx Tarih : 29.10.2008 11:00:43

ben burdurluyum burdurun okuma orani türkiyenin en önde gideni daha dogrusu birinci orada nekadar camii var yazmiyor amma tunceliler bosuna övünüyorlar kendilerinle görünen köy kilavuz istemez. cem evi camii kilise hepsi allah evi nerede nekadar var yada yok önemli deyil ibadet etmek önemli.unutmayin bir camiide tek namaz kilinmiyor.büyük haci bektasi veli de camii de egitim gördü


Gökhan IP: 81.214.20.xxx Tarih : 29.10.2008 14:08:39

Dersimli ye katılıyorum.Kadrosuz camilerde acaba kimler müezzinlik,imamlık yapıyor?Çok doğrudur,ibadetin gizlisi makbuldür diye bilinir.Tanrıya olan inancı kişinin kişisel sorumluluğudur.Dünya işlerini bırakıp sadece ölümden sonraki hayat için şahsi kurtuluş için çalışmak da bencillik olsa gerektir.İnsanlığı geliştirecek olan vicdan,ahlaki değerler,erdemler,bilim,sanat taki gelişmeler ilerlemelerdir.Bunun için de bilim,sanat merkezlerine ve okullara daha çok ihtiyacımız var.Ayrıca alevilerin özellikle Osmanlı döneminde büyük baskı altında kaldıkları ve müslüman kabul edilmedikleri de üzücü bir gerçektir.Avrupa nın düştüğü duruma düşmemeliyiz.Bilindiği gibi onlar Tanrıya inanç şekilleri bakımından bölünmüşler ve yıllarca birbirlerini boğazlamışlardı.Halbuki gerçek Tanrı inancında yaratılanı Yaradandan ötürü sevmek saymak hoşgörmek esastır.Dersimli nin bahsettiği sanırım budur.İstanbulde olsun diğer kentlerde olsun malesef camiler tarikatlerce parsellenmiş durumda.Bu bakımdan üniversitelerin,hastanelerin,kültür ve sanat merkezlerinin sayılarının artması daha akılcıdır.İbadet nerede olsa yapılır ama eğitim ve bilim için özel mekanlar şarttır.


ercan yalçınkaya IP: 88.244.47.xxx Tarih : 29.10.2008 10:19:15

Burda kimse diğer kişinin ibadetine karışamaz.Sen 1000 yıllık anadulu aleviliğini,hacıbektaşı mevlanayı anlayamamışsan idrak edememişsen senin müslümanlığın neye yarar.Bir kişi dindar olmak veya olmamakta serbesttir;ama bunu kulanarak dini bölücülük yapmak pkknın yaptığından farklı olmayan bir terörizmdir.Tuncelilere de laf çarpıtmayın lütfen bizim camiye de saygımız var,yeter ki oralara halkın gereksinimi olan cem evi yapılsın.Bir kişi dindar olunca vaya ateist olunca kötü veya iyi olmuyor malesef sorun insan olabilmekte.


alevi dogdum alevi olecem IP: 78.161.242.xxx Tarih : 31.10.2008 03:15:37

Mehmet Öksüz kardesım bılıp etmeden yargılamayı nasılda ogrenmıssınız hıc geldın mı tuncelı ye? tuncelı ınsanı alevı ama terorıst deıl bızde senın gıbı ıstemıyoruz ılımızde boyle olayların olmamasını ama nedense turkıye de ne olursa olsun tuncelı den cıkıyor dıyorlar haberler tuncelı de bu olmus su olmus dıyor ama bız tuncelı ıcın soylenen hıc bır seyı duymuyoruz veya gormuyouz gozlerınızı acın ıyıce bır sagınıza solunuza bakın tunceli ilim ilidir atamız suan yasamıs olsaydı sızın yaptıklarınızı mı kınardı yoksa bıze sahıp mı cıkardı atamızın ınsanlar okusun dıye neler yaptıgı ortada bırde sızın yaptıklarınız camı yapalım dıyorsunuz bız karsı mı cıkıyoruz alın yapın dıyoruz ama sız abrtıyorsunuz bız sıze saygı duyuyoruz sız ıse tam tersıne bıze terbıyesızlık yapıyorsunuz bızım ılımızde suan bence camıı cok camı yerıne okl veya ıs ımkanları sunulsa daha ıı olacak bu dusunce sadece tuncelı ıcın gecerlı deıl butun ıller ıcınde olmasını dılerım ama sız bızım gıbı deılssınız sız benceılsıınız hep benım olsun dıyorsunuz azla yetınmeyı bılmıyorsunuz bırde gelıp bızı yargılıyorsunuz once kendınıze bakın gerıleme devrını yenıden yasatıyorsunuz ulkeye coktan gectı sız ama daha gerıleme donemındesın kapanmak tutturmussunuz gıdıyorsunuz sız tesetturu unıv sokmaya calısıp duruyorsunuz bız ıse ılım dıyoruz eger hepımız muslumansak bırbırımıze sahıp cıkmamız gerekır cunku bu ulke bızım bız olmadan sız olmazsınız cunku okuyan ınsan olmazsa o ulke bıterrrrr sayın oksuz sonra soyadınız gıbı oksuz kalırsınız


osmancaferHAZAR IP: 78.188.62.xxx Tarih : 28.10.2008 12:54:36

kardesım ıbadetı evde yapabılırsın eger bıraz ımam bılgın varsa ama ogretmenı eve getıremezsın anlayasn anlar ama bıde su var ımam eger camıyle bellı olsaydı ıstanbulda kı acık sacık gıyınenler ankaradada olur veya elazıg dıyım artık sız netreyı anlarsanız


süleyman çitli IP: 81.213.247.xxx Tarih : 29.10.2008 11:24:56

selamün aleyküm sitedeki yazan ve okuyan tüm kardeşlere olsun.benne tuncelili nede şuralı buralı farketmez.tüm arz allaha ait.bence şurda burda cami olsa ne olur olmasa ne olur.önemli olan bu konu.işte burdan başlamak istiyom önemli olan yaratanı yaratan olarak bilmek.kişi kendinin de yaratilan olmasını anlaması.önemli olan kul kullugunu bilirse yaratan nerdede olsa onun ibadetini kabul eder.allahı birlemeyi anlamıyana negerek var cami yapmaya.önce camiyi degil tevhidi anlatmak gerek bence.tevhidi bilmiyenin ibadetide kabul olmıyacagını tüm insanoglu bilmeli.cami cematide şirk koşuyo allah ise şirk koşanların ibadetini asla kabul etmiyo.ilk önce tevhidi anlamaları ve şirk koşmamaları gerekki camidede ibadetlerini allahü cc.li kabul etsin.allah hepimizislah ede ve yaradana laik kul olmayı cümlemize nasip etsin.amin....


mete han IP: 91.10.253.xxx Tarih : 27.10.2008 13:21:31

cengiz35, bögürme dedigin namaza kurban ol.bögürmek,mum veya ISIK söndürmekten iyidir...


52Ordu52 IP: 88.67.108.xxx Tarih : 27.10.2008 01:03:54

Bos seylere kafa yormayin.Bu ülkenin en demokrat,en cagdas sehri Tuncelidir,Bunu bizler kadar ülkede yasayan herkesde iyi bilir,Ben bir Ordu`lu olarak her düsünceye saygi duyulmasi gerektigine inaniyorum. Tunceliler camiye gitmez,onlarin ibadet yerleri Cemevleridir.Zaten Tunceli`de caminin olmasi kadar sacma birseyde olamaz.Burda Tunceli halkina sözlü saldirida bulunan kisileride kiniyorum.Biraz olsun mantiginizla hareket edin.


ozan62 IP: 88.246.196.xxx Tarih : 28.10.2008 15:18:10

işte benim memleketim işte tunceli,biz tuncelide yobaz barındırmayız.


Dersimli MLKP IP: 81.6.89.xxx Tarih : 11.11.2009 21:11:07

Dersim Kadar Yüksek bilgili insan türkiyede az Bulunur nedenide yukarda yazıyorBende biraz açacak olursam ilerici aydın kesim dersimdedir Hiç olmazsa geçmişten beri üzerinde oynana oyunlara karşı egilmemiş dimdik ayakta olan güzel şehir okul ister cemevi ister cami istemez gelip cami yapmak isterler kendini anlatmaya biraz sesini çıkarmaya başlayınca aha pkklı diyip bi köşeye itilir!. İnsafsızca saldırılan bu şehrimizi RAHAT BIRAKIN!..........


zeynel abidin IP: 78.181.67.xxx Tarih : 10.01.2009 23:48:51

yapacağım yorumlarda kendi düşüncemi insanca ifade edemiyorsam veya denetimden geçirilecekse bu insan dediğimiz toplum nasıl insanlaşacak kim korkuyor özgür düşünceden ? ve siz neden korkuyorsunuz bu korkular ne zamana kadar sürecek? eğer dünyada her şey tartılışıyorsa neden peyganberler ve dinler özgürce tartılışmıyor 5000 yıl evel yazılmış kitaplar insanlığa bu çağda ne gibi faydaları olur? düşünceye terör estirmek korkutmak insanlığa sığmaz bence ya sizce?


delicino IP: 81.215.60.xxx Tarih : 13.04.2010 22:58:46

iki sorum olacak birincisi bu ülke laik bi ülkeyse diyanet işleri bakanlığı neden var bir ikincisi bir suni bizim memleketimize gelince biz ona insanca yaklaşıyoruz ve can ciğer oluyoruz ama büyük şehirlerde ramazanda oruç tutulmuyor diye insanlar hor görülüp fişleniyor düşünsenize almanyada müslümansınız diye size baskı yapıldığını biraz mantıklı düşünün


mehmet obay IP: 94.121.174.xxx Tarih : 9.09.2010 19:24:50

Bazılarınıza bakıyorum da saçma saçma yorumlar yapıyorsunuz. Arkadaşın biri camide cemaatle namaz kılmaka 27 kat daha sevap demiş yalan koca yalan öyle olsa bütün namazları cuma gibi cemaatla kılmayı emredirdi, cami hocalarını ALLAH ıslah etsin millete yanlış yanlış bilgi veriyor adam camiler dolsun istiyor yoksa orda işi ne... İbadetin şovu olmaz insan ibadetini evinde de yapabiir ama okul farklı bir konu, peygamerimiz ilim çinde dahi olsa gidiniz demiş hz. Ali bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum demiş ilime verdikleri önem belli cehalletden korumak. her köşe başına camii yapın mı demiş ihtiyaç kadar yapılır, camilere bazen gidiyorum cuma hariç 5 10 kişi war diğer camiler boş iken daha niye cami yapasınız  mantık nerde..... Cami dikmelkle mümin olunmuyor...şimdiki ibadethaneleri çok iştihamlı zengin gördüm içindekileride  bir o kadar imandan fakir.....


hüseyin şanverdi IP: 78.167.90.xxx Tarih : 1.02.2011 00:58:07

allah sizi islah etsin diyecem ama siz islahda olmazsınız evet haklısınız en cok okur yazar sizden cıkıyor okuyup kimlere hizmet ettiginiz ortada bu ülkede yasayıp bu ülkenin dinine inanışlarına saygı göstermeyen sizlersiniz tek gayeniz bu ülkeyi bölmek allah sizin belanızı versin  bir kısmınızda allahın adını diline almş sizler allahı bilseniz bu yorumların hiç birini yazmazdınız...


suleyman yıldız IP: 78.178.29.xxx Tarih : 28.01.2012 23:42:56

Hz. Muhammed camiyi yıktırmıştır.  Allahtan gelen süre ilede orda peygambere ibadete yasaklanmıştır. Tövbe süresi 109.ayet. Caminin müslümanlıkla ilgi ve alakası yoktur. Cami emevi din inancının merkezidir.


free free IP: 195.174.115.xxx Tarih : 11.04.2013 15:38:57

 bu kadar cok cami  ve dini kuruluş olmasına ragmen dunya suc ortalamasında ılk onun ıcersındeyız. bir tuhaflık yok mu iszce ? (yasar Nuri ÖZTÜRK)