20
Mart
2026
Cuma
ANASAYFA

Fatih de çok şarap içerdi

İlahiyatçı Profesör Yaşar Nuri Öztürk, Mustafa filmini eleştirirken Atatürk'ü savunmak amacıyla Fatih Sultan Mehmet'in de şarap içtiğini söyledi.

Yaşar Nuri Öztürk, Ceviz Kabuğu programında Mustafa filmini sert bir dille eleştirdi. Sık sık polemikler doğuran konuşmalara imza atan Yaşar Nuri Öztürk bu kez de Osmanlı'nın efsane padişahı Fatih Sultan Mehmet'in şarap içtiğini söyledi.

Hulki Cevizoğlu’nun Ceviz Kabuğu programına katılan Yaşar Nuri Öztürk, ‘Mustafa’yı “Atatürk’ü önce sıradanlaştırmak, sonra da dışlamak için yapılmış bir film” olarak değerlendirdi. Öztürk, “Bana göre bu film Atatürk’ü aleladeleştirmek için yapılmış. Aleladeleşirse etkisizleşir. Bu, Atatürk’e pusu kuranların oyunudur. Mustafa Kemal, Süleymaniye camisine haç takmalarına engel oldu. Hala Mustafa Kemal’in rakısı ile uğraşmaları ayıptır. Fatih Sultan Mehmet çok şarap içerdi. Şimdi onu kaç fıçı ile çağ açtı diye mi değerlendirmeli?” dedi.

Vatan
Yayın Tarihi : 5 Kasım 2008 Çarşamba 19:13:13
Güncelleme :13 Kasım 2008 Perşembe 18:00:02


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
yucel saglam IP: 84.24.117.xxx Tarih : 8.11.2008 14:51:12

Yasar ne anlatmaya çalisiyorsun ilahiyatçiydin simdide tarihemi merak saldin.Senide dindar ama dinsiz yasiyor diyorlar.


ergün IP: 81.215.141.xxx Tarih : 9.11.2008 15:13:25

Yaşar Nuri Öztürk, ilim ilim demektir ilim kendini bilmektir sen kendini bilmezsen ya nice okumaktır.Profösör olmuşsunda adam olamamışsın. Sen önce küçük dağları ben yarattım herşeyi ben bilirim edasını bırak. Gözünle gördündemi böyle bir iftarada bulunuyorsun. Allah c.c. seni bildiği gibi yapsın


suat DEMİRCİ IP: 88.239.134.xxx Tarih : 11.11.2008 00:42:53

böyle kendini bilmez insanlarmı toplum bilinçlendirecek bukadar aptalça yorum yoktur böylebir şahsiyetiçin bence bunları bilinçli söylemiyor


hamza bayrak IP: 78.183.194.xxx Tarih : 11.11.2008 14:45:33

peygamberimizin şefaatini almış bir insana bu ne terbiyesizlik ya. yaşar nuri kendine baksın. aynaya baksın . ama gördüğünden korkmasın.....


huseyin paka IP: 193.255.125.xxx Tarih : 6.11.2008 11:20:31

EĞER ELİNDE İSPATIN VARSA ORTAYA DÖK YOKSA SUS MİLLETİ ÖFKELENDİRME YAŞAR BEY YAPTIĞIN TEK ŞEY ÇAMUR ATMAK SEENİ TÜM ARKADAŞ ÇEVREM OLARAK KINIYORUZZZZ.


nazlı IP: 88.249.48.xxx Tarih : 7.11.2008 15:32:46

Sevgili Peygamberimizin hadisine nail olmuş,dünyaya hükmetmiş,hele bir de aynı kanı taşıdığımız atalarımızı tanımayanları gördükçe çok üzülüyorum.Fatih'im Yavuz!um görse onlarda üzülürdü eminim.ya biraz düşünün artık.hepsi ayrı ayrı evliya.atalarımıza dil uzatanlar gün gelir susturulur.ağzınıza sahip olun ve konuşmadan bir düşünün.


gevherhüma IP: 78.161.207.xxx Tarih : 27.11.2008 10:24:38

Bu ne bilgisizlik bu ne cahilliktir ya... Anlaşılan bu yaşar nuri denilen büyük ilahiyatçı(!) eline kendi kitaplarından başka dini kitap almadığı gibi tarih kitabı da almamış.Hele duyar duymaz yaşar nuri diyosa doğrudur diyenlere ne demeli... Açın gözlerinizi biraz Allah aşkına... fatih sultan mehmet ki İstanbulun fethinden önceki 6 ay boyunca uyku yüzü görmemiş bir insandır. milleti için dinlenme gibi kendi temel ihtiyaçlarından bile vazgeçmiş bir insan nasıl içki içebilir. Allh aşkına atalarınızı bilin ve azıcık vefa gösterin artık.


ercan IP: 212.175.211.xxx Tarih : 11.11.2008 11:33:24

Dünyada kendi atasına küfreden ikinci bir millet bulunmaz sanırım. 700 SENE dünyaya hemde adaletle hükmetmiş bir milletin torunlarıyız.Bununla ancak iftihar edebiliriz. İçimizde bir sürü millet yaşamış, doğal olarak aramıza nifak tohumları ekmek isteyenler olacaktır. Onları önce ALLAH'a havale ediyorum, sonra da peygamberin(A.S)müjdesine nail olmuş bir komutana dil uzatan şahısları kınıyorum.


mustafa yald IP: 78.171.200.xxx Tarih : 10.11.2008 16:31:33

yaşar nuri öztürk şarap içerken yanındamıydıbu söz din adamıyım diyen birine yakışırmı ama kendisinin ne olduğunu bütün türkiye iyi bilir bunu kendisi de bilir seçimlerde gördük sadece o deyil ceddimizi karalamaya çalışan bütün hainleri kınıyorum münafıklığın luzumu yok


enver gökçe IP: 85.103.154.xxx Tarih : 10.11.2008 08:49:25

yazız size yaşar nuri çok yazık peyganber hz muhanmet mustafanın bile negüzel kumandan dediyi kişiye böyle bir iftira attığınız için kendinizden utanmalısınız tabi sizde utanacak yüz varsa


murat IP: 88.193.3.xxx Tarih : 9.11.2008 13:55:12

birakin icsinler kardesim kime ne  yaaaaa ne var yaani. icenden zarar gelmez babam siz icmeyene bakin.


MUSTAFA IP: 78.160.184.xxx Tarih : 5.11.2008 22:56:27

YASAR BEY... NE ANLATMAYA CALISIYORSUNUZ.SIZ ILAHIYATCIMISINIZ YOKSA FELSEFECI MI?ANLASILAN NALINA DA MIHINA DA VURUYORSUNUZ.AMA OLCUSUZ VE GERCEK DISI KONUSMALAR YAPIYORSUNUZ.BIZ TURK MILLETI OLARAK SIZI AYDIN BIR INSAN KABUL EDIYORUZ AMA LUTFEN SALLAMAYIN.BEN BIR MATEMATIKCIYIM.OGRENCILERIME GOSTERDIGIM TEOREMLERIN NERDEN GELDIGINI ISPATLAMAZSAM BANA INANIRLAR MI HIC!ORDA INSANLARIN KARSISINA GECIP ATMAK KOLAY.DOGRU YADA YANLIS OLMASI ONEMLI DEGIL MI SIZIN ICIN.SIZE KATILMIYORUM VE ELESTIRIYORUM.


sametixz IP: 88.236.88.xxx Tarih : 9.11.2008 22:28:01

Arkadaşlar ecdadımıza sahip çıkalım,onlar dünyaya hükmettiler, eğer zorba ile yönetilseydi şuanda dünya ingilizce yerine türkçe konuşuyor olurdu.Daha düne kadar tarih kitaplarında okuduğumuz vatan haini Vahtettin diye yazanları araştırın iki tarihçininde türk olmadığını kasıtlı olarak tarihimizi saptırdıklarını göreceksiniz.Vahdettin 30 yıl hainlik yapacağı aklına gelmemişte zorla gönderilirken mi hainlik yapacaklar.Bazı arkadaşlar cahil cüheyla yorumlar yazmışlar yazık onlara herhalde tarihimizi saptıranların tarafında yer alıyor oarkadaşlar.


rt IP: 78.171.54.xxx Tarih : 7.11.2008 09:49:37

sayın hocam istanbulda yaşıyorsunuz herhalde fatih camiine gittinizmi herhalde gitmişsinizdir.bir ilahiyatçı olarak istanbulu fetheden kumandan ne güzelkumandan diyen sevgili peygamberimizin sözünden haberiniz yok herhalde


Buğra Gökhan IP: 78.182.65.xxx Tarih : 12.11.2008 13:27:35

Allah ilini versin hemi. Bir kere burada senın yanlın ya da sana karsı dusuncelere sahıp olarak yazı yazan arkadaslarımı elestırıyorum oncelıkle. Cunku bu gıbı garıp, soyunu ve atalarını ınkar eden bu sahsıyetı yazmakla pırım verıyorsunuz. Sunu hatırlamak ıstıyorum kı bence cok onemlı ayrıca bu ıpucunu bıldıgımız sure ıcerısınde zaten cevap bulunuyor. Yavuz Sultan Selım Han zamanında Halifelık Osmanlılara gecmıstır. Bu bırıncısı ve oncelıkle bu da sana kapak olsun. ıkıncısı ıse; sen kım oluyorsunda O mubarek kısılerın ısımlerını agzına alıyorsun. onlar olmasaydı ne Mustafa Kemal Atatürk olurdu ne de Türkiye diye biryer olurdu. Zaten senı bu mevkıye getıren ve senı o denlı sacma programlara cıkarıp propaganda yaptıran kısılere hıc te ayret etmıyorum. Cunku burası Turkıye ve burada hersey olur. Ama sunu soylemek ıstıyorum kı sana ve senın gıbı sahıslara, oncelıkle arastır sonra konus. Ben Turkum damarlarımda turk kanı akıyo ve bununda sebebı Osmanlılardır. Onlardan allah razı olsun bınkere. Bırkere gurur duyman gerekırken su yaptıgına bak. Ayrıca herkese sunu soylemek ıstıyorum. Ben anayasa ve hukuk okudum. neyın ne oldugunu cok ıyı bılıyorum. Oncelıkle sunları bır degıstırsınler. Korkmasınlar kı neyın ne oldugu ortaya cıksın. Osmanlı sılkulerını acmak yorumlamak ve onları tercume etmek bıze yasak neden? nıye korkuyorsunuz? Cunku avrupa bızı yıkmadı sızın gıbı zıhnıyete sahıp olan ınsanlar bızı yıktı ve hala da bunun acısını cekmekteyız. Bu dunya kanunudur. Her buyuk devlet yonetıcılerın ve kurucuların olumunden yada yıkılısından 50 yıl sonra onun zamanında yasanılan ve yapılan herseyın sılkusu vardır. Bunu nıye bızlere acıklamıyorsunuz? Cunku cok ıyı bılıyorsunuz kı. bız turk toplumu olarak gercekten cok cahıl ve egıtımsısız. ne olursa ınanırız mantıgıyla hayatımızı surukluyoruz. arkadaslar lutfen gozlerınızı acın bıraz. Bakın Almanya da Adulf Hitlerin hayatı sılkulerle halka acıklandı. sımdı anayasada degısıltırılmeyen bır yasa cıkardılar. esses ısaret yapan ve hitler yanlısı her kımse sorgusuz suhalsız muhebbet hapıs cezası alıyor. sonra rusya da car sıstemıde aynı sekılde. hadı bızede acıklasınıza? acıklayamazsınız cunku bazı kısılerın ısıne gelmez bu. rahatları kacar cunkı. ayrıca sunu da soylemek ıstıyorum kı? ben bır kac defa osmanlı sılkusunu acıp bunu tercume ettırdım. osmanlıca olarak. sadece sunu soylemek ıstıyorum kı; hıcbır osmanlı padısahı zevk sefa ıcerısınde yasamamıstır ayrıca hıcbır padısah ulkesını satmamıstır. bunu suradan anlıyoruz kı. bızım ıcımıze hep sunu soktular. vahıdeddın ulkeyı sattı ıngılızlere ve osmanlı hazınesını alıp kactı denılıyor. ve bu bızım ılk okulda orta okulda lısede ve hatta unıversıtede bıle tarıh kıtaplarımızda bu vardır. sultan vahıdeddın mecbur kalmıstır ulkeyı terketmekte. cunku osmanlı ogullarına sınır dısı kanunu gelmıs ve bır gecede bunu gerceklestırılmıstır. sımdı dusunun 3 kıtaya hakım bır osmanlı padısahı bunu kendıne yedıttırebılırmı? yoo kendını dusunmekten zıyade halkını dusunmustur yıne. ve kendı ıstegıyle gıtmıstır. ayrıca bır kac yıl ıtalya da bır kasabada hayatını zından bır sekılde surdurmekle kalmayıp, soz dılımı yazan ve bunları bıze asılayan ınsanlara gore osmanlı hazınesını aldı dıyorlar. sulştan vahıdeddının cenazesı yaklasık 1 ay oturdugu evde hapıs kalıyor. neden mı? cunku kasaba ve daha bır cok yere borcundan dolayı mahkeme kararıyla hacız edılıyor cenazesı. ne kadar aglanacak bır durum oyle degıl mı? hanı bu adam osmanlı hazınesını alıp ulkeyı satıp kacmıstı? guldurmeyın benı ya. kendınıze gore cok ıyı entrıkalar uretıyorsunuz. yazık cok yazık. artık kendımıze gelmenın vaktıdır. akıllı olalım lutfen. her ınsan ozgurdur. osmanlıyı benım gıbı seven ınsanlarda vardır sevmeyenlerde. ama saygı gosterın. cunku sunu dusunun onlar olmasaydı ne mustafa kemal atatürk olur du. ne de bız turk olurduk. hadı kardesım baska kapıya gıt.


MUHAMMET MUSTAFA BALCI IP: 85.110.9.xxx Tarih : 7.11.2008 14:19:38

BU KADARI ÇİRKEFLİKTİR 500 YIL ÖNCE ÖLEN BİR İNSANIN ARKASINDAN NASIL BÖYLE BİR İFTİRAYI ATARSIN FATİH İN HAYATINI İZLE ARAŞTIR SONRA KONUŞ SENİN GİBİLERİ KONUŞTURAN MEDYAYA LANET OLSUN.SENİN DİNİNDEN ŞÜPHE EDİYORUM YAŞAR NURİ ÖZTÜRK.


enes IP: 212.175.112.xxx Tarih : 8.11.2008 23:01:15

içkide içse o senin ATAN sen onların torunusun gökhan ayrıca FATİH SULTAN MEHMED'İN şarap içtiği kaynağı bana gönderir misin ben de bileyim ATAM ne için içmiş şarapları FATİH MEHMET atını denize kadar sokmamış mı askerleri cesaretlendirmek için yani oturduğu yerde emir vermemiş zevk ve sefa içinde olsaydı tahtından da verirdi emri şarap içtiği kaynağı lütfen bana gönderir misin msn den tartışırız bunları arkadaşlar sizin de aklınıza takılan sorular varsa benim msn mi kaydetsin orda tartışırız msn adresim ferrari_enes05@hotmail.com bekliyorum LÜTFEN İNSANLAR KAYDETSİN


Gökhan IP: 78.176.190.xxx Tarih : 5.11.2008 20:03:35

Hemen hemen hepsi de içki içerdi padişahların.Hele 4. Murat'ın içki ve tütün nevii keyif vericilerin müptelası olduğunu tarih yazıyor.Aleme verirle talkını kendileri yutar salkımı.Yöneticiler kendilerine serbest olanı halk a yasaklıyorlar.Esas diktatörlük bu.Kendileri zevk sefa içinde olup milleti sadece vergi ve savaşa asker almak için hatırlayanların sonu bir İngiliz gemisine sığınıp haysiyetsizce defolup gitmektir.


ahmet MOLLAOĞLU IP: 212.174.189.xxx Tarih : 6.11.2008 10:38:03

Peygamber efendimizin övgüsüne nail olmuş adaletin hoş görünün temsilcisi cennet mekan bir padişahın arkasından hiç bir cittiyeti olmayan suçlamayı kabul etmiyorum sayın Öztük lütfen söylediklerinizi tekrar düşünerek söyleyiniz


halil ibrahim IP: 88.226.23.xxx Tarih : 5.11.2008 22:50:13

yaşar nuri kafadan atmıyordur herhalde..tarihçiler ve din alimleri gerçeği ortaya çıkarsınlar..inanmak istemiyorum...ama...dünya bu herşey olabilir...halk gerçeği belgeleriyle öğrenmek istiyor...


hasan garip IP: 88.247.36.xxx Tarih : 12.11.2008 15:08:54

bu M.Ali Birand ve saz ekibinden olan Can Dündar(Öyle mahsun görünürkü tv lerde)böyle ince ince iş yaparlar bunlar...Biraz dikkat etmeyen sanırki bunlar Hz Ömerin adaletini savunurlar sanır..ama mercek altına alırsan bunların ne kadar kansız ne kadar Türk düşmanı olan birileri olduğunu görürsünüz..yeterki dikkatli bakın..Ama burda biz varız ..siz ne kadar nefret ediyorsanız biz o kadar TÜRK'üz


ömer aras IP: 78.160.135.xxx Tarih : 8.11.2008 12:36:55

Bir kimse ancak bu kadar art niyetli olabilir. Evet şarap Kitabımız Kur-an'da da geçmektedir fakat anlamının içecek olduğunu sanırım kimse bilmiyor. Bu durumda su da, meyve suyu da şaraptır. Ancak aslolan sarhoşluk veren şarabın içilmemesidir. Kavramların anlamı iyi araştırılmadan yorum yapılması ve Fatih gibi bir insana bu şekilde yakıştırmalar yapılması cahilliktir,iftiradır Sayın öztürk ve bu yönde yorum yazan taraftarları..


emrullah cantürk IP: 78.167.180.xxx Tarih : 8.11.2008 10:12:55

işte bu kdr alçaldnz dil uzatmadğnz bi osmanlı padişahları kalmıştı.karamalaya devam edin halk cezanızı veriyo nasıl olsa...


Gönül Aydemir IP: 85.102.173.xxx Tarih : 9.11.2008 00:46:06

Mustafa Kemal gibi bir dahi olmasaydı,gerçekten Sultanahmet Camisi,Süleymaniye Camisi birer kilise idi.Bizler de,şu boş konuşan,bizler dünyada olmayacaktık.Bilindiği üzere,''Edebiyat''ın anlamının ,yazı ile şiir ile hiçbir ilişikisi yoktur.Anlamı,''yemeğe davettir''.Düşünce,sanat , edebiyat,felsefe böyle yemeklerde konuşulur.Dört kutsal kitapda da mahşer gününde bize alkolsüz şarap verileceği söylenir.Geçmiş kültürmüzde de çok çok eski tarihlere dayanan zamanlardan beri içki alma kültürü vardır.Bu normaldir.Çok yakına kadar bir başbakanımız,Televizyona çıkar,pipo içerdi.Sigara içmek,biraz alkol almak bütün kültürlerde vardır.Ayıplanacak tarafı yoktur.Büyük filozof,hekim,matemetikçi ve ozan Ömer Hayyam şarap şairidir.Böyle bir ozanın ayyaş olması mümkün değildir.''Bize elestü gününde verilecek şey şaraptır/Ben de bugün içiyorum ne var?''der.Musatafa Kemal,büyük savaşlardan çıkmış,en yakınındaki askerlerini,arkadaşlarını biner biner ölürken görmüş.Açlık,yoksulluk,koskoca imparatorluğun parçalanışı,doğduğu yerlerin düşman eline geçişi ,bütün bunları yaşamış,acısını büyük bir metanetle yenmiş.Bugün,bunları yaşayan birçoğumuz ruh sağlığımızı dahi koruyamayız.Geceler boyu,oturuluyor,bir ülkenin yeniden kurulması sağlanıyor.Günlerce uyunmuyor.Atatürk'ün sofrası öyle hazırlanıyor.İstanbul'u İngilizler Hindistan'lı müslüman,sarıklı askerleri ile işgal ediyor.Çünkü o yıllar Hindistan İngiliz sömürgesidir.İşgal askerleri olarak,İstanbul halkı bu sarıklı Müslümanları görüyor.Ama,padişah oturuyor,İngilizlerle Sevr Anlaşmasını imzalıyor. Sevr Anlaşmasının koşullarını yeniden okuyalım.Başa dönelim.Kendimize soralım?ne kadar,neyi biliyoruz?Boş konuşmak neye yarar?


selim cenk IP: 88.244.4.xxx Tarih : 9.11.2008 03:24:29

sayın murat baş. siz de diyorsunuz ki "Fatih (haşa) şarap içerdi". neymiş doktora yapıyormuşssunuz, gelin size kanıtını göstereyim. Zaten bunu söyleyen adamda cahil değil. doktora yapmış adam. Kanıt olarakta içerken fotoğrafını mı çekmişler bunu mu göstereceğiniz:))))


gezegen--- bahçesaraylı IP: 88.224.191.xxx Tarih : 11.11.2008 22:58:32

Yaşar efendi sana bir sorum olacaktıda, Acaba sen bu iddiayı ortaya koydunda: SEN ORDAMIYDIN ACABA GÖRMÜŞ MÜYDÜN ÇOK MERAK EDİYORUM;;??????????????


fatih sert IP: 91.141.32.xxx Tarih : 10.11.2008 03:22:02

sayin yasar nuri yine konusmus. fatih sultan mehmet heralde ilahiyat fakültesi arkadasi kendisinin. eger o zat icti ise, yasar nurinin de sarap fabrikasi vardir kesin. yapmayin yahu fatih sultan mehmet istanbulu feth eder iken, evliyaullahin destegi ile tekbirler ile iman ile feth etmistir. hacalari bellidir ilimi bellidir. ününü sayin yasar nuri bey gibi iftira ile kazanmamistir. bunca yil sonra fatihi dünya hala hatirliyor. 100 yil sonra kim anacak yasar beyin adini? cahil olmayin arkadaslar hele bir arastirin fatihin hayatini, egitimini yasamini. ben bukadar egitim aldim okudum arastirdim. böyle tersten atanini sallayanini görmedim. yazik sana yasar nuri bey


sinan kurt IP: 78.183.232.xxx Tarih : 6.11.2008 00:51:21

fatih sultan mehmede şarap içerdi diyen bi adamın aydın sıfatıyla dolaştıgı bir ülkede yaşıyoruz... BU KAFADA Kİ İNSANLARDAN UTANIYORUM...


SELİM CENK IP: 88.236.12.xxx Tarih : 6.11.2008 18:24:06

KİMİN NE İÇTİĞİNİ BU MİLLET ÇOK İYİ BİLİYO. MERAK ETMESİN YAŞAR NURİ HOCA! KENDİNİ GÜNDEME TAŞIMAYA ÇALIŞMA GAYRETİNDE GALİBA. BÜYÜK ŞAHSİYETLER HAKKINDA YORUM YAPARKEN DE BİRAZ OLSUN UTANSIN. FATİH SULTAN MEHMET HAN ŞARAP DEĞİL ŞIRA GİBİ ALKOLSÜZ İÇECEKLER İÇMİŞTİR. 5 VAKİT NAMAZ KILAN PEYGAMBER EFENDİMİZİN ÖVGÜSÜNE MAZHAR OLAN BİR KUMANDAN ŞARAP MI İÇERMİŞ. ONLAR HAKKINDA BİN DÜŞÜN BİR KONUŞ.


fatıh bozkurt IP: 88.253.156.xxx Tarih : 12.11.2008 02:43:51

yasar nurı gıbı adamlar Ataturku hıc anlamadı sever gıbı yaparak yaranma felsefesı sokmez.Oysa Ataturk yasar nurı gıbılerı cok ıyı anladı ve onları devlet ıslerınden laıklıgı getırmek suretıyle hep uzak tuttu.bugun sahılınde dolastıgın sokaklarında yurudun dunyanın en guzel sehrını alan ve sana hedıye eden ınsana uzattın dıl yarın doner bu ulkeyı kurtaran BUYUK ONDER M.KEMALA camur atar atarsın ama tutturamayınca kırlı ellerınle kalırsın aynı bugunku gıbı.tarıh y.nurı ve onun gıbılerı affetmeyecek ben affetmeyecegım madem dın adamısın bol bol dua etde ALLAH senı affetsın.


necdet baykal IP: 213.194.84.xxx Tarih : 8.11.2008 06:24:54

arkadaşlar fatihi eleştiriyorsunuz bu sizemi kalmış.yapın bakalım binde birini.yazık çok yazık.eleştirenler sırf egolarını doyuruyor.umarım bir gün cezasını alırlar.


osmanlı çocuğu IP: 212.156.152.xxx Tarih : 6.11.2008 08:40:39

sizi eshefle kınıyorum bu ne denli bir terbiyesizliktir.sizi saygıya davet ediyorum o ki dünyanın kaderini deyiştiren alemlerin sultanının bile hakkında övgüyle bahsettiği bir iinsandır.eyer böyle bir iftira içindeyseniz dininizden şüphe edrim.birde aydın diye orda burda fetva veriyorsunuz.FATİHİN DÜNYASINI DEYİŞTİĞİ GÜN İTALYDA KİLİSE ÇANLARINI ÜÇ GÜN BOYUNCA SEVİNCİNDEN ÇALDIRAN PAPADAN FARKINIZ KALMAZ.


orhan.ala. IP: 81.215.62.xxx Tarih : 7.11.2008 09:23:03

sayın hüseyin CEBECİ sizi tebrik ediyorum bu güzel cevaptan başka ne diyeyimki


safiye akyıldız IP: 78.161.221.xxx Tarih : 7.12.2008 00:59:34

osmanlıyı kotulemek ve o ulu zatlar hakkında ne kolay atıp tutuyosunuz yok ıckı ıcerlerdı bılmem ne... bunları soyleyenler asil turk kanını tasımıyanlardır hekes bu zatların adını anarken besmele ceksınde oyle agızlarına alsın. aama pardon boylelerı abd nın eski baskanının adını anarken besmele ceker ... cunku onlara boyle merhametsızler lazım .


bedia sultan IP: 68.37.114.xxx Tarih : 11.11.2008 03:12:38

fatih sultan mehmet peygamber efendimizin ovgusune mazhar olmustur yasar nuri ise her zamnki gibi milleti yaniltmaktadir....


OSMANLI IP: 212.175.112.xxx Tarih : 7.11.2008 13:20:08

fatih ki dünyada çığır açmış bi evliya!hiç kimse bizim dedelerimize böyle ithamda bulunamaz bulunan birisi varsa da o bizden değildir....


mehmet karakaş IP: 81.213.152.xxx Tarih : 12.11.2008 14:11:52

meşhur bir söz vardır; "muhalefet et, meşhur ol", buna yeni versiyonuyla "muhalefet et gündemde kal" da diyebiliriz. Çünkü yaşar nuri öztürk, halk nazarında eski sempatikliğini kaybettiğinden, halkın gönlünde taht kurmuş üstün şahsiyetlere yakışmayan sözler söyleyerek yeniden o günlere dönme çabasında olarak görüyorum. hani seçimler de yaklaşıyor...


Cihan IP: 88.243.243.xxx Tarih : 9.11.2008 00:16:16

İçmeyen bir R.T. Erdoğan' ın yönettiği bir ülke de yaşamaktansa içen fakat devletini layıkıyla yöneten ve yaptığı işi en iyi şekilde yapan, yaşadığı dönemde dünyaya damgasını vuran Fatih Sultan Mehmet'in, 4. Murat'ın veya Atatürk'ün yönettiği bir devletin vatandaşı olmayı tercih ederim.


bozan bozbey IP: 85.105.61.xxx Tarih : 10.11.2008 22:19:55

yaşar nuriyi herkes tanıyor.bırakın bu nurişi basit insan kendisi kimin torunu acaba...


akf IP: 88.229.189.xxx Tarih : 10.11.2008 01:59:59

sen ilim adamısın laf üreteceğine insanlara faydalı ilimler üret


onur mutlu IP: 78.166.140.xxx Tarih : 9.11.2008 17:49:17

HAVVA TÜĞRE YAZDIKLARINA KATILIYORUM OSMANLIDA ÇOK İÇEN VARDI AMA FATİHİMİZ İÇMEDİ


ilker çoşkunöz IP: 78.180.66.xxx Tarih : 10.11.2008 23:59:05

dünyanın en büyük askeri. siyasive bilim adamı olan ve dünyaya çag atlatmasına vesile olan kutretinin ulaştıgı yere siz zavallıların hayellerinin ulaşamadıgı büyük dünya hükümdarı olan FATİH SULTAN MEHMET han önce besmele cekin sonra konuşun allah yolunda çarpışmış bir insanı nasıl kötülersiniz hiçmi içinizde allah korkusu yok şarap dedikleri alkolsüz üzüm suyu ve şekerdir neden bilmeden konuşursunuz gökan kardeş kelimelerini dikkatli kullan yoksa düzeltmesini de biliriz allahıma şükürler olsun ben osmanlıyım ne mutlu türk oglu türküm diyene


turgay erence IP: 85.97.42.xxx Tarih : 8.11.2008 00:46:52

şimdiye kadar yaşamının bugüne kadar dair,Yüce Allahım,Peygamberlerim, Kumandanlarımız,muhterem M.Akif Ersoy ve M.KEMAL ATATÜRK ,şehitlerimiz adına Fatiha sız uyuyan Ulusumdan 1 TÜRK varsa,bundan(kendimi sorumlu)tutarım,,vede böyle bakalım,yarınlara umutla...HİLAL UĞRUNA...


gurkan IP: 88.247.210.xxx Tarih : 10.11.2008 23:22:59

Allah rızası için yaşar nuri öztrürk dini koruma girişimlerinden sonra Atatürk'ü de korumaya ve güzel göstermeye çalışmasın çünkü onun koruma girişimi dokunduğu o kutsalı kirletmektedir. (kaş yapayım derken kasten kelleyi götürüyor)


FATMA IP: 88.224.109.xxx Tarih : 12.11.2008 00:53:10

ne kadar meraklıymış herkes fatih sultan mehmet savunmaya ne kadar mühim bi mevzuymuş meğer şarap içmiş mi içmemiş mi okadar geride kalmayın azıcıkda fatihden sonrasına bi bakın bakalım daha sonra gelenler ne yapmış artık sıkıldım bu kim ne yapmış yapsamıymış yapmasamıymış gibi tuaf tarzda yorumlardan oturun birazda acaba ben bu ülke için ne yapabilirim die düşünün bakalım neler çıkacak ki ztn böle düşünenler olsaydı şuan bu kdar batakta olmazdı heralde ülkem.ağla sevgili ülkem artık senn nasıl düzelteceklerini deil yüzyıllar öncesinden kalan saçma sapan işleri konuşuoruz ağla sevgili ülkem ağla....


ULU HAKAN IP: 88.226.141.xxx Tarih : 7.11.2008 00:01:17

AMANNAME; "Biz ki, emir-i azam sultan-ı muazzam Murad Han oğlu padişah-ı muazzam ve emir-i azam Sultan Muhammed Han'ız! Yerleri ve gökleri yaratan Allah adına, büyük Peygamberimiz Muhammed Mustafa Aleyhisselam adına, yüce kitabımız Kur'an-ı Azimüşşan adına, Allah'ın yüz yirmi dört bin peygamberi adına, büyük babamız, babamız ve oğullarımız adına, kuşandığımız kılıç adına yemin ederiz ki..." FATİH SULTAN MEHMED HAN Şimdi Fatih'i lekelemeye kalkanların evinde hiç OSMANLI ile ilgili kaç tane kitap var yada kaç kitap okudular bugüne kadar (Okuldaki tarih kitapları hariç)çok merak ediyorum.


muhsin IP: 81.215.72.xxx Tarih : 12.11.2008 19:04:22

paygamberimiz sadece fatih için söylememiş bu sözleri tüm askerler içinde söylemiş ozaman içki içen hiç kimse yoktu? buna inana biliyor sanız? ozaman fatih sultan mehmedin içki içtiğinede inanmayın! bende inanmam...


muhammet sarı IP: 88.231.243.xxx Tarih : 8.11.2008 16:19:25

böyle bir insan için bunu söyleyen bir insanın ilahıyatçı olarak ortada dolaşması bence hiç doğru değil FATİH EVLİYA HZ.MUHAMMEDİN HADİSLERİNE NAİL OLAN BİR ZAAT İÇİN BUNU SÖLEMEK AYIPTIR ÖNCE SEN KENDİNE VE AİLENE BAK


Alev Sue Larsson IP: 88.247.139.xxx Tarih : 10.11.2008 14:20:37

yaşar bey sanırım gündem yaratıp tekrar göz önünde olmaya çalışıyorsunuz...ve minik bir hatırlatma...Fatih Sultan Mehmet ve atatürk hakkında konuşmak size düşmez...herkes kendi işini yapsın...


TÜRKAN ATIK IP: 88.237.223.xxx Tarih : 11.11.2008 18:27:06

Siz çok oldunuz Sİzin Gibi İlahiyat olmaz olsun Siz ilahiyatçı değil sanki Atatürk'ün avukatıSINIZ.. Attığın ÇAMURUN FARKINDA MIISN ? AĞZINIZDAN ÇIKANI KULAĞINIZ DUYUYOR MU SİZİN? sen çarpılmıŞSINda daha çok çarpılma kendine GEL ARTIK HOCA HOCA BU DÜNYANIN ÖBÜR TARAFIDA VAR İFTİRA ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY KENDİNE GEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLL!!


özge IP: 212.156.230.xxx Tarih : 6.11.2008 10:53:09

böyle bişeye asla inanmaz oki koskoca fatih sultan mehmet peygamberimiz onun hakkında şöyle diyor istanbulu fetheden komutan ne güzel komutan istanbulu fetheden asker ne güzel askerdir peygamberimizin övgü ile bahsettiği insan nasıl şarap içer? mantıklı insana yakışmaz içiyor demek


mustafa saraçoğlu IP: 78.165.183.xxx Tarih : 11.11.2008 16:14:56

her padişah hakkında laf söylediler fatih hakkında konuşamıyorlardı ortamını bulunca ister prof olsun ister ne olursa olsun bunuda konuşmaya başladılar bilen fatih sultan mehmedide bilir yaşar nuriyide..


ahmet sorgu IP: 212.175.112.xxx Tarih : 10.11.2008 09:34:56

yav bu ata yı çok seven yaşar beyyyyy elinden bişey gelmiyor sağa sola laf atıyorsun yani 600küsür yıl ayakta duran efsane bir imparatorluğu eleştirmekten utanmayanlar hele bir arkasına baksında atatürkün hayatına baksınlar diye düşünüyorum. bi başka kişide osmanlı padişahlarının zevk sefa , halk ta eziyet içinde diyor böyle zulüm yapan bir devlet 600 yıl ayakta durmazdı diyorum senin bügün bu nimetlerde yaşamanı sağlayan onlardır yani kemaller ve osmanlılardır. saygılarımla


hasan sabbah IP: 88.250.73.xxx Tarih : 9.11.2008 14:35:39

turkiyede bazıkesimlerin oylarını almak için tarihimizdeki önemli kişilere iftira atmaya başladılar


halil IP: 78.186.146.xxx Tarih : 12.11.2008 12:27:18

KOSKOCA PROF NURİ ÖZTÜRK FSM E ŞARAP İÇERDİ DEMİŞ İSE ÇOK AYIP ETMİŞ TERBİYESİZLİK ETMİŞ PEYGAM BER EFENDİMİZİN HADİSİ ŞERİFİN DE YER ALAN BİR ALLAH DOSTUDUR FATİH SULTAN MEHMET, EYNURİ ÖZTÜRK SEN NEYİN İLAHİYAT CISISIN NEYAPMAYA ÇALIŞIYOR SUN ANLAYALIM


oviraptor IP: 88.245.58.xxx Tarih : 5.11.2008 20:54:50

İLK PADİŞAHLARDAN SONRA SOY DIŞARDAN GELEN YABANCI KADINLARLA BOZULMUŞ HATTA BAZILARI DAHADA İLERİ GİTMİŞ TÜRK MİLLETİNE DİL UZATANLARI HAKARET EDENLERİ HUZURUNDA ALTIN İLE ÖDİLLENDİRMİŞ ZATEN ÖYLE OLMASA ŞİMDİ OSMANLI ORTADOĞUNUN EN GÜÇLÜ DEVLETİ OLURDU


ŞEYDA AVCI IP: 85.104.85.xxx Tarih : 7.11.2008 12:56:50

Fatih Sulatan Mehmet Hacıbayram Velinin talebesi Akşemsettinin yetiştirdiği ve Peygamber Efendimizin övgüsüne mashar olmuş bir kumandandır.Ona atfettiğimiz şeylerde biraz daha insaflı ve dikkatli olursak iyi olur kanatindeyim.


osmanlı çocuğu IP: 212.156.152.xxx Tarih : 11.11.2008 09:04:10

sevgili murat baş pek deyerli muhterem tarihçi sen şimdi ermeni soykırımınıda türkler yaptı dersin.senin dinin yok belli zaten olsa böyle direk konuşmazdın.çünkü dindar biri dini bilen biri böyle bir iftira içinde olmazdı.sen tarih ilmini italyada yada ermenistanda almışsındır.ama biz türkiye insanı olarak senin gibilere tarihimizden beri alışkınız.sen fatihin bastığı toprağın tozuna kurban olasın tabi bizlerde ama o bile bize nasip olmadı.senin gibileri zaten kimse .........mez sen boşuna yırtılma emi.ama sana tavsiyem tarih ilmini iyi sakla çünkü ileride senin beyninde olanlara lazım olur.senin ilmine başvururlar


recayi akmaz IP: 88.240.177.xxx Tarih : 8.11.2008 16:01:38

yaşar bey bence saçmalıyor.çünkü OSMANLI DEVLETİ PADİŞAHLARININ HEPSİ NAMAZLI ABDESTLİ DİNİNİ KİTABIN BİLENLERDİR...


fatih mehmet gülmez IP: 85.107.100.xxx Tarih : 9.11.2008 14:35:48

ben böyle saçma sapık şey duymadım kardeşim siz nereden duyuyorsunuz yok fatih sarap içermiş , zaten kaynakçaya baksana ya şer nuri ,boyle şanlı osmanlı padişahlarına yok şarapcı yok esrar keş diyen insanlar tamamen kötü niyetli ve yabancı odaklı lütfen bizde bunlara kanmayalım arkadaşlar


alial IP: 85.100.244.xxx Tarih : 10.11.2008 14:42:15

fatih sultanın sarap içmesi onu küçültmez içmemeside yüceltmez ama kendisi kardeşlerini öldürmüş bi insan şarap içmesinede şaşırmamak lazım.


hüseyin IP: 85.105.156.xxx Tarih : 11.11.2008 09:24:07

FATİH SULTAN MEHMET Kİ O CENNETLE MÜJDELENMİŞ İNSAN, HEM DE İLAHİYATÇI OLACAKSINIZ TABİRİ CAİZSE TABİİ... HEMDE KALKIP İÇKİ İÇENİ CENNETE SOKACAKSIN, PROVAKASYON YAPMAYI BIRAKALIM, KİMLERLE İŞBİRLİĞİ YAPIYORSUNUZ, SİZİ BU GÜNLERE GETİRENLER KİMLER, PROF KİSVESİNE BÜRÜNDÜNÜZ DİYE HERŞEYİN DOĞRUSUNU SİZ Mİ BİLİYORSUNUZ, ÇIKIN BİRGÜN KADİR MISIROĞLU İLE TARTIŞIN BU KONUYU..


hasan arslan IP: 78.179.159.xxx Tarih : 8.11.2008 15:08:00

fatih sultan mehmede dil uzatan şahsiyet kendisini alim ulama gibi göstermeye utanmıyormu acaba allah cc onun gibi 10 doğru söyleyip arada bir yanlış söyleyip insanların kafasını bulandıranları bildiyi gibi yapsın bizlerde sonlarını görelim inşallah yani onu allaha havale ediyorum.


Zekai AKKOÇ IP: 85.101.141.xxx Tarih : 7.11.2008 16:10:55

Sayın N.Öztürk Hoca yine İNCİ sıralamış, Başkalarına hoş görünmek için Koca Sultan'a iftira atmaya çalışıyor. Belki kendisi içiyorda kılıf arıyor. Atatürk içki içmiş. içmişse içimiş. Buna kimse kızmıyor Atatürkçü geçinenler kızıyor.


hamdullah ı el ladik i IP: 88.254.198.xxx Tarih : 11.11.2008 10:37:29

şimdi burda ben bu sitenin adminini kınıyorum buraya açılan şu konuya bak tüm islam alimleri bu konuda hem fikir fatih sultan mehmet allah dostudur. murat baş ve bazı şahısların söylediği gibi alemci birisi değildir bu gibi şov yaparak adını duyurmaya çalışarlar aynın ağaç kurtlarına benzerler büyük zatların ismini kullanarak bi yerlere gelmeye çalışan zavallılardır o kadar. bunlara acımak lazım tarih bilgisi adına verdiği isimlere bakın anlarsınız zaten o yüzden kendini gizli kahraman sanan zavallılar sizin için üzülüyorum ve acıyıp allaha dua ediyorum sizi ıslah eylesin herkes kimin ne olduğunu biliyor sizden öğrenecek değiller siz önce kendi terbiyenizi tamamlayın sonra başkalarına bakarsınız.


nilgün çeçen IP: 88.254.35.xxx Tarih : 7.11.2008 22:49:55

valla bunu bu yaşar nuri nasıl söylerki o fatih ki allah rasulu tarafından gelişi müjdelenmişken bu adam nasıl böyle terbiyesizlik yapar gerçi allah başına öyle belalar veriyor ama adam ders çıkarmıyor allah onu bildiği gibi yapsın.


onur mutlu IP: 88.227.127.xxx Tarih : 9.11.2008 15:07:42

 SİZENE BABAM İÇEN İÇSİN YAVV!ALLAH,ALLAH!SİZ İÇMEYİN VEDE İÇMEYENE BAKIN!!!!!


H.Büyüktufan IP: 92.44.151.xxx Tarih : 6.11.2008 23:54:35

Peygamberimiz (SAV)"Bu dünyada içki içenler Cenab-ı HAKK ın Ahiret te hazırladığı içeceklerden tadamayacakları gibi cehennem de azab çekenlerin kanlarını ve irinlerini içeceklerdir".Bunu bilmek için sadece inanmak yeter.Bunu ve ayrıca haram olduğunu bilerek içenler için içkiden de haram mı olurmuş diyenler için ve iftira edenler için ALLAH (CC) af etmezse yaşasın CEHENNEM.


ARDA IP: 88.230.206.xxx Tarih : 10.11.2008 13:08:49

BU BÜYÜK İNSANLARI ELEŞTİRENE KADAR TÜM ŞUAN Kİ TÜRK MİLLETİNİN İNSANI ÖNCE KENDİSİNE BAKSIN KENDİSİNİ ELEŞTİRSİN! YAŞAR NURİ ELEŞTİRİLERİNİ YAPTIĞI YAŞTA FATİH DÜNYA İNSANLIĞINI FETHETMİŞTİ BİLE! BURADA YAŞAR NURİ FATİH'İ ELEŞTİRİYOR DİYE,ONU ELEŞTİREN ÇOLUK ÇOCUĞUN YAŞINDA İKEN BÜYÜK DEVLETLÜ İSTANBULU FETH EDİYORDU! BURADA YAZILANLARIN HEPSİ SAÇMALIK. FATİH SULTAN MEHMET HAN MUSTAFA KEMAL ATATÜRK HZ.MUHAMMET MUSTAFA EFENDİMİZ HERBİRİNİZE EMİNİM ACINACAK BİR VAZİYETTESİNİZ DİYE UZAKLARDAN SEYREDİYORLARDIR SİZLERİ. BURDAKİLER: SİZ KİMİ ELEŞTİRİYORSUNUZ! ANDIĞINIZ YORUM YAPTIĞINIZ KİM?!! BU İNSANLARIN SEVABINI GÜNAHINI YORUMLAYANA KADAR,ELİN GAVURUNUN NE HALTLAR KARIŞTIRDIĞINI BİZİM ÜSTÜMÜZDE NE PLANLARININ GEZDİĞİNİ ELEŞTİRİN.TÜRK VE MÜSLÜMAN OLDUĞUMDAN GURUR DUYUYORUM FATİHİN MUSTAFA KEMALİN VE PEYGAMBER EFENDİMİZİN NESLİNDEN OLDUĞUM İÇİN...TÜRK OLDUĞUNUZDAN UTANIYORUM CEDDİMİ BU ŞEKİLDE ELEŞTİRDİĞİNİZ İÇİN.DEFOLUN BU TOPRAKLARDAN.GİDİN ECNEBİ MEMLEKETİNİN SOYKIRIMCI DÜZENBAZ ÜÇKAĞITÇI TOPLUMLARININ SAPIK LİDERLERİNİ ELEŞTİRİN..!! O MİLLETLER ŞUAN SİZLERE GÜLÜYORDUR EMİNİM!.


ŞERİF IP: 88.229.53.xxx Tarih : 8.11.2008 11:18:01

yorum yapan KARDEŞLERİM sizler daha Atatürk nasıl yaşardı bilmiyorsonuz. Padişahların Ne yiyip İçtiğini Nerden biliyorsonuz. bence SİZ ÖNCE DEDENİZ VE NENENİZ NASILYAŞARDI ÖNCE ONLARI ÖĞRENİN eminim sağlam bilgiye ulaşamazsınız. ŞİMDİ BAKIN BAKIYIM ATTIĞINIZ İFTİRALARA....


Yasin SARIOĞLU IP: 78.172.135.xxx Tarih : 13.11.2008 01:35:59

yorumları okudumda insanlarımızın elinden gelse osmanlı padişahlarını peygamber ilan edecekler.. evet acı ama gerçek osmanlı padişahları zevk ve sefalarına düşkündü içkide içmişlerdir zinada yapmışlardır... eski osmanlı arşivlerini araştırıp gözünüzle okuyabilirsiniz... peki söylermisiniz mademki içki içmediler...osmanlı saraylarındaki şarap mahzenlerinin ne işi var.. turşu mu yapıyorlardı... ve her bi osmanlı padişahının onlarca çocuğu var...ki bunlar zinanın en büyük boyutunu yapmış saraylara haremler kurdurmuşlar....


cevdet demir IP: 217.136.63.xxx Tarih : 11.11.2008 12:15:55

ben nuri beyin akli dengesinden supheliyim kendisi hemserim olur ama fatih sultan mehmet gibi bir osmanli sultanina dil uzatacak kadar fervasiz.onun icin sadece ismi duyulsun diye uç noktalarda geziyor


sülayman ak türk IP: 88.224.240.xxx Tarih : 10.11.2008 13:24:12

hiç mülüman adam şarap içer mi?


veysel c. IP: 78.178.212.xxx Tarih : 8.11.2008 22:12:38

şanlı tarihimizin altın sayfalarını görmemezlikten gelenler veya gözleri ve kalpleri kör olupta göremeyenler......! Lütfen sapıtmayın kendinize gelin hangi tarih yazmış bunları yazında bir bilelim. gerçi ortaya kanıt diye birşey koysalar dahi gerçekten inanılması zor.velhasıl kör kuyuya yaramaz bir taş attınız,biliyosunuz ki atılan taş değil kendiniz oldunuz İnşallah sizin gibi düşünenler o kör kuyuda sonsuza kadar kalır.KESİNLİKLE KINIYORUM,KINIYORUZ....


havva türen IP: 78.169.163.xxx Tarih : 9.11.2008 17:31:26

hiçte bile fatih sultan mehmet şarap içmiyo nekadar yalan uydurursanız uydurun içmiyodu osmanlı devletinden hiç kimse şarap içmemiştir.hayal kurmaya devam edin siz.


salih köroğlu IP: 85.97.130.xxx Tarih : 12.11.2008 12:56:30

bakın arkadaşlar bana kalsa hepiniz kafadan atıyorsununuz bahsettiğimiz insan fatih sultan mehmet ki peygamber efendimizin övgusune nail olmuş bir adam başta yaşar nuri olmak üzere kendin ve geçmişini bilmeyen ve neyin ne oldugundan haberi olmayan insanlar gibi konuşmuşsunuz yanı ataturku savunmak için koskocaman bir fatih sultan mehmet hanı karalıyorsunuz sizler başta gökhan ve yaşar nuri olmak üzere siz geçmişini bilmeyen milletler gibi yok olmaya mahkumsunuz.


ibrahim IP: 88.245.5.xxx Tarih : 11.11.2008 20:57:29

Peygamber efendimiz(S.A.V) orta namaza dikkat edin emrine bile uyup, fetihden sonra ikindi namazını kimin kıldıracağı konusunda Fatih Sultan Mehmet'e sorulduğunda ömründe ikindi namazını hiç kazaya bırakmamış biri kıldırsın demiş, cemaatte kimse çıkmayınca iş bana düştü diyen ve yine Peygamber efendimizin tabiriyle "NE GÜZEL KOMUTAN" böyle din konusunda hassas bir şahsiyet sizde dinin yasakladığı şarabı içmiş olabilir mi? SAYGILI OLALIM LÜTFEN..!


murat mert akın IP: 195.174.88.xxx Tarih : 7.11.2008 21:23:46

Fatih dünyada cennet müjdelendiyse, Atatürkte aynı müjdeye mazhar oldu demektir. Çünkü atatürkte istanbul'u fethedip hristiyanlardan kurtardı. Hemde olmayan bir ülkenin olmayan ordusunu kurarak. Aynı zamanda bütün müslüman Türkiyeyi hristiyan zulmunden kurtardı. Hemde yok olmuş silahları elinden alınmış bir milleti.


Ahmet Açıkgöz IP: 85.96.87.xxx Tarih : 11.11.2008 15:17:19

Bu kadarıda pes valla Yaşar bey!! ufak atında civcivler yesin.


Gönül Aydemir IP: 85.102.162.xxx Tarih : 11.11.2008 00:23:44

Sayın Yaşar Nuri Öztürk'e dil uzatanların,Yaşar Nuri Hoca'nın bilgi birikimine sahip olması gerekir.Adi bilgi,bilgi değil ,dedikodudur.Bilimsel bilgi,herkesce kabul edilen,ispatlanabilir,objektif bilgilerdir.Burada yorum yapan gençlerin çok azı bilimsel bilgiyle donatılmış.Kahve sohbeti yapıyorlar.Kahve sohbeti boş laftır.Dolu konuşmak için,sevmek ve küfür etmek yetmez.Hakaret eden adamın kafasında bilgi değil,ağzından çıkan kötü şeyler vardır.Evet,Yeşilay'ı Atatürk kurmuştur.Anadolu topraklarında şarap insanlıkla yaşıttır.Mustafa Kemal'in Kurtuluş Savaşı'nı kendimize örnek alalım.Devrimlerini örnek alalım.Fatih de, Atatürk de hepimizen akıllıdır.Musatafa Kemal'in anısı önüne sevgi,saygı,minnetle eğilelim.


Erkan IP: 212.175.112.xxx Tarih : 8.11.2008 13:10:34

Arkadaşlar Güzel söylüyorsunuz ama bilemeyiz fatih'te yapmıştır neden olmasın niye yapmasın ki o insan değil mi? Herkes Fatih'in fethettiğini sanır İstanbulu Ve Hadis-i Şerifte Der'ki peygamberimiz " İstanbulu Fetheden Cennetliktir" Bilmiyorum bilir misiniz? Fatih fethettikten sonra istanbul işgal edilmiştir ve son fetih eden ise Mustafa Kemal Atatürktür. O zaman cennetlik Fatih mi yoksa Mustafa Kemal mi? Nasıl Atatürk'ün yaşam tarzını normal karşılıyorsak padişahlarımızın da normal karşılamamız gerekiyor diye düşünüyorum.


bineva IP: 78.187.36.xxx Tarih : 9.11.2008 16:01:37

fatihe şarap içti diyenler iftira atnlar muhakkakki iftiralarının cezasını ahirette cekecektir bu mübrek insanların sayesinde ve onların dökülen kanları sayesinde bu memlekette ferah bulduğunu hale idrak demeyen aciz insanlar a yazık ne diyim allah rasulü svs efendimiz bir hadisi şeriflerinde (kostantiniye birgün feth olunacaktır onu feth eden asker ne güzel askerdir onu feth eden komutan ne güzel komutantır.buyurdudar.ayrıca bu bilgisizliği cahilce yayanlarda mutlaka dünya ve ahirette cezasını muhakkak ckeceklerinden şüpeniz olmasın.....


Hakan Tar IP: 193.255.54.xxx Tarih : 6.11.2008 11:58:51

Kimin ne içtiği ile ilgilenmek asıl dikkate alınması gereken noktaların göz ardı edilmesine neden olur. Yaşar Nuri Öztürk sanırım bol bol fransız tarihçilerin ya da bu tarihçileri referans alan Türk tarihçilerin kitaplarını okuyor. Fatih Sultan Mehmet'in alkollü içecek aldığına delil olabilecek tek bir hadise yoktur.


m.duman IP: 79.216.193.xxx Tarih : 11.11.2008 18:17:53

sayin nuri ozturk fatihin saraplarini senmi doldururdun osmanli patisahlari ve ataturk e laf soylemek turk kani tasiyanlara yakismaz.ataturk bu millete allahin bir lutfudur diye dusunuyorum.


ugur_c IP: 78.178.212.xxx Tarih : 8.11.2008 14:55:57

Yaşar nuri kim?Bi defa Fatih sultan Mehmetin ismini ağzına alacağı zaman 1000 defa düşünsün bi...Değil Peygamber efendimizin övgüsüne mazhar olmuş birinin şarapla ne ilgisi olabilir..yazık sana yaşar nuri bi partin için oy yalakalığı yapıyosun dinini satıyosun,bide çıkmışssın islami kesime hitap ediyosun,sizin gibilere bu dinin ihtiyacı yok...Bu habere inanan dostlar ilk önce bi nerden geldiğinizi bi öğrenin,açın bakalım bi tarih kitabını okuyun,Osmanlıyı bi tanımak isteyin,gerçektende daha fazla hayran kalacaksınız geçmişimize...duyduğunuz haberlere inanmayın...A dan Z ye bütün Osmanlı padişahları bi cevherdi.Diyolar son padişah Vahdettin ülkesini sattı..Arkadaşım oku bakalım araştır bakalım doğru mu?Onlar bu ülkeden gitmek istemediler ama Osmanlı Hanedanı yurtdışına çıkarıldı.sürgün yapıldı.Zaten sürgünden 4-5 yıl sonra Padişah Vahdettin Türkiye özlemi içinde vefat etti.Yani sizin Osmanlı hakkında öğrendiğiniz kötü şeylerin hiçbiri doğru değil...Bizim şerefli bi tarihimiz var.Lütfen sahip çıkalım.ZAten GÜNEŞ balçıkla sıvanmaz...Saygılar


RECEP GÖK IP: 88.233.202.xxx Tarih : 11.11.2008 00:06:12

fatih sultan mehmet han cennet ona mekân o ki peygamber efendimizizn hadisine nail olabilmek için istanbulu fethetmiştir.Böyle bir mübarek insana şarap içti diye iftiralarda bulunulması son derece ayıptır,bunu söyleyenler buna ve destek verenler şarapçılardır.saygılarımla


Mahir YILMAZ IP: 88.252.229.xxx Tarih : 8.11.2008 17:11:24

Habere yorum yazan yorumcu beyler sallamayın. Daha doğrusu sallayın sallayın... En bilgili, en dindar, en alim,en bilge,en iyi tarihçi, en çok okuyan,en tarafsız,en iyi araştırmacı... sizlersiniz. Aferin sizlere. Başkaları hiç bir şey bilmiyorlar. Sallıyorlar(!), sizler de sallayın. Nasıl olsa siz gibi düşünen ezberci çok, sallayın.    Gerçekler acıdır, ağzınız mı yandı? Sizlere öğretilen doğrular eğrildi herhalde, ezberleriniz bozuldu değil mi?


Gökhan IP: 88.240.68.xxx Tarih : 9.11.2008 15:24:42

Konu çok dağıldı ama tarihi belgeler ışığında görülen, doğruluğu su götürmez bilgiler mevcuttur.Bunu neden yazıyorum?Sultan 2. Mehmet i neredeyse insanüstü varlık gibi görme eğilimi bana çağdışı geliyor.Konu Atatürk ün insanyönü olunca herşeyi konuşmak serbest olacak ama padişahların yaptıkları olunca laf söylenmeyecek.Bu ne akla ne bilime ne vicdana sığar. 1-Kardeş katlini yasallaştıran Sultan 2. Mehmet (Fatih)tir. 2-Yabancı devletlere ilk kapitülasyonları veren de aynı padişahtır.Venediklilere ticari ayrıcalık.Boğazlardan geçen ya da Osmanlı limanlarına girecek gemiler Venedik bayrağı çekince geçiş vergisinden muaf tutluyordu.Bu da gümrük vergisinde önemli kayıptı. Tartışılacaksa bunlar da bilinmeli.Yanlışsa bu bilgiler aksi ispatlanmalı.Saygılar.


Teoman Törün IP: 85.103.82.xxx Tarih : 9.11.2008 11:10:19

Gördünüz mü, ey ehl-i iman!.. İş Fatihin şarap içtiğine gelince (ki tamamen doğrudur; Yaşar Hocanın atmasyonu değildir; Padişahların çoğu içkicidir) kızılca kıyamet koptu. Hani, ulusalcıların özgürlük anlayışı yoktu. Hele, Mustafa IP. Matematik hocan pozitif düşüncenle öğünüyorsun ama eleştirdiğin şeyin somut olarak ne olduğunu anlatmıyorsun.


vatan sever IP: 78.165.6.xxx Tarih : 12.11.2008 17:48:04

arkadaş düm dündür bugün bugündür sen Ülken elden gidiyor.sürekle emekçilere baskı var halkı sürekli birbirine düşürme derdindeler yakında ameriken emperyelizmi geldiği zaman görürüm sizin nazik yerlerinizi......... gerçek bir vatan sever önce vatanı için sonra halkıiçin savaşır.ben gereksiz tartışmaları zamanını boş boşşşşşşşşşş geçiren insanların yaptığını düşünüyorum.


Mustafa KILIÇBAY IP: 78.186.244.xxx Tarih : 6.11.2008 18:48:34

"En çok ileri giden ok en çok geriye çekilen yaydan çıkar." şeklinde bir Çin atasözü mevcûd. Dolayısıyla terakkî edebilmek içün geriye avdet edip târihimize vâkıf olmamız icâb ediyor. Evet ulu önder Atatürk rakı içerdi. Lâkin bu ahvâl onun hususî hayatı içerisine girer ve ondan başka kimseyi ilgilendirmez. Bir hâkikât daha mevcûd ki; O da otuz altı tane pâdişahtan hiçbirisinin içki içmemesidir. O zâtların ekseriyeti veliullahtır. Adildirler ve İslâm nûruyla aydınlatılmış şahsiyetlerdir. Lütfen herkes işini yapsın ve tam olarak vâkıf olmadıkları ilimler hakkında hüküm vermesin. Devlet-i Âliye'yi altı asır pâyidar kılan husus ne haremdir ne de fıçı fıçı şaraptır. Sâdece İlây-ı Kelimetullah içün harcanan nice ömürlerdir. Cemaat-i Devlet-i Âliye, Asr-ı Saadet zamanında hayat sürmüş sahabe efendilerimizden sonra cihânın en medenî cemaatidir. Böyle bir cemaate sultanlık etmiş şahsiyetler hakkında (üstelik vefât ettikleri halde) bu şekilde saygısızca konuşmak acziyetin timsâlinden başka bir şey değildir. Herkes haddini bilsin ve bilmedikleri hususlar hakkında yorum yapmaya tâlib olmasın.


ibrahimtokmak IP: 85.101.31.xxx Tarih : 9.11.2008 11:40:59

NEDEN BİZ TÜRKLER BİRİNİYÜCETİRKEN BİRİNE İFTİRA ATAYORUZ?BUNU BİRTÜRLÜ ŞÖZEMEDİM?BU ŞAHIS İLAHİYATCI OLDUĞUNU HER FIRSATDA SÖYLÜYOR PEKİ ALLAHIN ÖĞDÜĞÜ KUMANDAN VE ASKERLER NASIL İÇKİ İCEBİLİR BUNU İZAH ETMELİ İŞKİ İSLAMA GÖRE HARAM? ÖNCE İFTİRA ATMADAN NASIL BU MAKAMA KADAR GELDİĞİNİ VE KACSENE BEKLEDİĞİNİ YAZ MASI LAZUM?ŞÜPESİZ ATATÜRK BİZİMİÇİN BÖYÜK LİDER BUNDAN HİÇ KİMSENİNŞÜPESİ OLMASIN AMA ŞÜDA BİR GERCEK ATALARIMIZA HAKARET VE İFTİRA ETMEYİBIRAKMALIYIZ*SEVGİVE SAYGILARIMLA? SEVGİ YOLUNUZ İLİM ATRESİNİZ OLSUN


h.h IP: 78.171.46.xxx Tarih : 8.11.2008 22:40:15

İŞTE TÜRK HODRİMEYDANI.........GÖZLER SAVAŞ GÖRSÜN SAVAŞ...YAZIKLAR OLSUN BİZE BİR JAPON VE İNGİLİZ KADAR OLAMADIK;ONLAR KADAR TARİHİMİZE SAHİP ÇIKAMADIK.


birileri IP: 88.234.199.xxx Tarih : 8.11.2008 20:25:57

arkadaşım tavuktan kurban olur diyen bi adamın lafıylamı geliyosunuz bu noktalara delinin biri kuyuya bi taş atmış 40 akıllı çıkartamamış gökhan kardeş fatih sultan mehmet han tekbir getirdiğinde kabeyi göremezse namaz a başlamayan bi adammış araştır öle konuş bilip bilmeden hariçten gazel okuma


ali koç IP: 212.156.206.xxx Tarih : 8.11.2008 11:29:51

Arkadaşlar yorumlarınızı okudum eksi ve artı yorumları bir araya getirdiğimde hem güzel hemde bilmeden söylemler var.Şunu bilinki Bizansgibi Bir devi tarihten silen Bir OSmanlının devamı olarak önce tarihi okuyun yaşar nuri öztür gibi boş beleş insanların ne dine ne devlete nede millete faydası olmamış ve olmazda zeten siz onu ve onun gibileri koyun tekmeyi rahfan gitsin....ders alın ve tarihe bakın onlara değil. Bay


ali veli IP: 81.215.13.xxx Tarih : 12.11.2008 12:34:51

Fatih Sultan Mehmet ve ordusu peygamberimizin övgüsüne mazhar olmuş şahsiyetlerdir. Yaşar Nuri Öztürk iyice çizgiden kaydı..


hüseyin IP: 85.110.111.xxx Tarih : 10.11.2008 23:58:25

MUSTAFA bey ilahiyatçılar aynı zamanda felsefecilerdir.çoğu yerde aynı dersleri görürler.. Atatürk sayesinde şu an burada türkçe yorum yazıp milletiz diyorsunuz.onun sayesinde çan sesi yerine ezan sesi var.padişahlar gibi kendi içip halkada yasaklamamış..adam baştan bir ülke yaratmış..o kadar çalışmış..birakında iki duble içsin..


İsmet Öztürk IP: 85.108.216.xxx Tarih : 10.11.2008 10:59:42

Sayın Öztürk'ün yaptığı yorumda herhangi bir yargı veya kötüleme olduğunu düşünmüyorum. Bazı arakadaşların yanlış anlamış olduklarını düşünüyorum. Ayrıca bu tür bilgilere tarih kitaplarında ulaşılabilir. Olaylara ve yorumlara fanatizm ve öfkeyle yaklaşmanın kimseyi yüceltmeyeceğiğini, hoşgörü ile yaklaşmanın ise insanları yücelteceğini düşünüyorum.


g.göktaş IP: 85.104.13.xxx Tarih : 6.11.2008 10:48:09

esefle kınıyorum.allah bildiği gibi yapsın..


onur mutlu IP: 88.227.127.xxx Tarih : 9.11.2008 15:03:44

Sizene kardeşim belki yalan,koskoca padişaha o değil koskoca impatorluğa ayıp oluyor sizi ilgilendirmez ayıtır yavv!


emrahunaloglu.tr.gg KARS IP: 78.160.183.xxx Tarih : 6.11.2008 01:24:28

iki cihan GÜNEŞİ HZ MUHAMMED (SAV) dillerine destan olan bu MÜBAREK EVLİYA KOMUTANIN ÜSTÜNE ATILACAK EN ÇİRKEF EN ADİCE BİR OYUNDUR.... ŞİDDETLE KINIYORUM.... BU YAPILAN SAYGISIZLIGIN BEDELİ ÇOK BÜYÜKDÜR .... ALLAH SORAR YAKINDA....


bekir arslanbaş IP: 88.226.55.xxx Tarih : 6.11.2008 20:03:11

Dünyada iken Peygamberimizin hadisi ile müjdelenen bir padişaha bu şekilde bir yakıştırma pes doğrusu yani.konstantiyyeyi fatheden kumandan ne güzel kumandan', hadisi şerifini hatırlatmak isterim bey efendiye.


murat türker IP: 78.187.2.xxx Tarih : 10.11.2008 13:13:05

sn öztürk.sen tarihçi değilsin.bu tip iftiraları islam düşmanı tarihçiler çıkarıyor.sen bırak bu işleri şahane den bahset..


Gökhan IP: 88.244.210.xxx Tarih : 6.11.2008 11:15:54

Ahmet torun efendi,tarih bilgim de,milliyetçiliğimde Mustafa Kemal Atatürk ün gösterdiği ileri medeniyet seviyesine ulaşma yönünde edinilmiştir.Ben nasiplenecek tek şahıs gördüm ve nasiplendim.O da Mustafa Kemal Atatürk'tür.Sen beni o küşük dünyanla,yargılayamazsın.Ayrıca normal vatandaşın içmesi ile yöneticilerin zevk sefa içinde bulunarak içmesi farklı şeylerdir.Ama kula kulluk etmeye alışmış zihniyetler bunu anlayamaz.Padişah ve bunlar gibi diktatör yöneticilerin kapısında lutuf ve ihsan bekleyenlerden olmadığıma şükrediyorum.İyi ki saltanat ve hilafet kaldırılmış....


fatih erdem IP: 78.166.35.xxx Tarih : 12.11.2008 10:49:45

Yaşar Nuri Öztürk çağın modern şeytan ı bu söylediğin sözle birlikte '' İstanbul elbet feth edilecektir onu feth eden kumandan ne güzel kumandan onun askerleri ne güzel askerlerdir '' hadis i şerif ine de zıt düştüğünün farkındasın büyük ihtimal hadis lere dil uzatan beyinsiz sen çoktan uzaklaşmışsın islam dairesinden seni ALLAH c.c. havale ediyorum Rabbim c.c. seni ıslah etsin ıslah olmayacaksan KAHHAR c.c. ismi şerifi hürmetine kahreylesin senin gibilerin zulmunden islam alemini korusun. amin


H. Akıtürk IP: 88.241.60.xxx Tarih : 9.11.2008 23:54:38

Kişi bilmediği konuda konuşmamalı,yoksa komik duruma düşer.Yorumlardan birinde"... zaten öyle olsaydı Osmanlı Ortadoğunun en güçlü devleti olurdu..."demiş.Osmanlı 1453'den 1700'lere kadar Dünyanın en büyük devleti idi.Bugün Osmanlı mı var ki? Böyle bir kıyas yapıyor! Osmanlının 1/25'i kadar toprak üzerinde kurulu,Osmanlının devamı olan T.C. Devleti Ortadoğunun en büyük devleti değil midir? Niye saplaa saman birbirine karışıyor?Bilmeden konuşulduğu için böyle oluyor.Mutlaka içki(şarap)içen padişah vardır.Ancak Fatih için yapılan büyük iftiradır.Konu ile ne alakası varsa, birileri çıkmış saçmalamış.Hiç fatih S.M.H. ve Şarap bağdaşıyor mu? Kimse inanmaz ama,durduk yerde saçmalamağa da gerek yok.Ey... zamane ilah...yatçısı ...sen neyi savunmak istiyorsan onu savun,onun üzerine konuş.Savunduklarınla ilgilen, erişemeyeceğin kişilere çamur atma lütfen!... Sen Rakı devrinden haberler ver, şarap devri çoktan kapandı.geriye gitme!... Benim bildiğim çağdaşlar geriye gitmezler!...


Emre Bekdemir IP: 85.105.9.xxx Tarih : 11.11.2008 11:46:25

arkadaşlar bu oyunlara gelmeyin. Osmanlı padişahları dediğimiz insanlar dini bütün insanları. saptırıyorlar. bu yaşar nuri denilen adamın söylediklerine kendi bile inanmıyor. nasıl ilahiyat profu anlamıyorum. Fatih dediğimiz padişah Peygamberimizin hadisine nail olmuş biri. ona özel Peygamberimiz söylediği söz var. inanmayın tahrikçi ve yalan insanlara. Yürü hala ne diye oyunda oynaştasın, FATİHİN İstanbulu fethettiği yaştasın


osmanlı torunu IP: 88.231.172.xxx Tarih : 10.11.2008 00:11:00

yaşar nuri öztürkün bu tür konulardan nemalanacak en ideal kişi olduğu bu güne kadar yaptığı açıklamalarından biliniyor.ve maalesef bugüne kadar da bani hiç yanıltmadı.bizim içim Osmalı sultanı da subayıda ülkesi için cansiperhanedir,biz fatihi de mustafayı da gayet iyi biliriz öküzün altında buzağ arayanlar tarihi birkez daha okumalı.özellikle yaşar nuri partisine oy kaygısını bir kenara bırakıp bir kere daha okumalı.


serar beki IP: 88.246.241.xxx Tarih : 8.11.2008 01:02:31

Yaşar Nuri Öztürk öncelikle kendine ve yaşamına baksın..fatih sultan mehmed 'bu söylemi enson kendisi söyleyebilir...gündem bulamadın böylemi şahlanacaksın..particik başkanı..bak hele...


oktay IP: 78.166.146.xxx Tarih : 9.11.2008 12:43:56

600 YILLIK KOCA İMPARATORLUĞUN ARKASINDAN NASIL OLURDA ACIMASIZCA KONUŞUYORUZ... BUNLARI SÖYLEYEN Bİ YUNAN OLSAYDI ANCAK O ZAMAN HAK VEREBİLİRDİM OSMANLI TARİHİ BAŞKA BİR MİLLETE AİT DEĞİL... BİZİM TARİHİMİZ. BUNU KABULLENMEYEN YA DA KABUL ETMEK İSTEYEN İNSANLAR VAR AMA TÜRK İNSANI AĞIR DA OLSA UYANIŞA GEÇTİ (SİZ DE BUNUN FARKINDASINIZ) ARTIK NE YAPSANIZ BOŞ...


erhan ay IP: 85.179.165.xxx Tarih : 8.11.2008 18:15:51

hey gidi yasar hey sen nesinde kimsinde fatih gibi bir zata böyle davraniyon o insan son derece yüksek islam ahlaki ile yetistirilmis böyyle maneviyatli bir sahsiyet haramin zerresinden korkan bir padisaha dil uzatma senden ben nefret ediyom bayburtlu oldugundan sen zindik birisin harami bilipte icen sensin senin hayatin haramlarla dolu seytanda islami ilmi iyi bilir ama setandir yapmaz sende islami biliyon ama yapmiyon yasamiyon namaz bile kilmiyon sen cok yakinindan biriyim sunur dersem anlarsin ben sünürlüyüm senle ayni köylüyüm zindik yasar utaniyom senden


erol IP: 78.160.76.xxx Tarih : 9.11.2008 16:11:14

ALLAHTAN KURKUN PEYGAMBER EFENDİMİZİN ÖVGÜSÜNE LAYIK OLMUŞ DEĞERLİ BİR KİŞİYE BÖYLE UYGUNSUZ YAZI YAZMAK BÜYÜK BİR HAKSIZLIKTIR. O TÜR İNSANLAR FATİHİN TIRNAĞI OLAMAZLAR.


ali bodur IP: 78.186.208.xxx Tarih : 9.11.2008 15:45:01

yaşar nuri bey sizin şimdiki değil bundan önceki sözlerini dahi dinleyen biri değilim. senin gibi hoca geçinenler yüzünden gerçek hocalarda zan altında kalmaya başladı. osmanlı ve onu yönetenler tarihin en şerefli insanlarıdır.osmanlı tahtına geçipte peygamberden berat almayan padişah çok azdır.osmanlı ve padişahları kendilerini islamın kölesi saymışlardır.çamur attığınız insanların yokluğundan dünyanın ne halde olduğu ortadadır.deccalin önündeki set osmanlıydı oda yıkıldı.artık zaman müslüman türk'ün kendine ve özüne dönme vaktidir.çünkü bütün müslümanlar ve türk alemi bunu beklemektedir.selam ve dua ile


kaan IP: 85.110.149.xxx Tarih : 11.11.2008 15:11:12

ya insanların işi gücü yok çıkıyor tv programına yok şu bunu yapmış yok bu bunu yapmıış sizene be kardeşim kim ne yaparsa yapsın herkez kendinden sorumludur ha bu arada fatih sultan mehmedin şarap içtiğini söyleyen öztürk bu kadar emin konuşuyorsa demkki padişahla beraber yaşamış ama hayret yıl 1453 ama 500 yıl gecmiş öztürk hala yaşıyor :)


Hüseyin CEBECİ IP: 78.160.232.xxx Tarih : 5.11.2008 23:23:21

Dünyada cennetle müjdelenen bir padişah hakkında bu şekilde konuşmalarından dolayı seni Allah'a havale ediyorum ve esefle kınıyorum.Fatih Sultan Mehmet'in yanındamıydın sen.İstanbul'un fethini gerçekleştiren ve peygamberimizin hadisine mashar olan bir padişahın adını düzgün konuşmalarla telaffuz edersen daha doğru olacak.Diyelim ki şarap içmiş bunu anlatmak sanamı düştü.Sen Atatürk hakkındada yorum yapamazsın rakı içtiyse sanane içmediyse sanane fitneyi uyandırmak mı senin işin.Herkesin içkisinin veya şarabının ahiretteki hesabı sana sorulmayacak.Herkes kendinden sorumludur.


zafer IP: 78.171.254.xxx Tarih : 6.11.2008 12:38:52

ya böyle saçma adamların saçma sözlerine cevap bile verilmez ama insan tepkisizde kalamıyor. bunları ALLAH'a havale ediyorum.


selcuk osmanli IP: 213.168.120.xxx Tarih : 7.11.2008 15:54:08

murat bas ve gökhan beyler sizler ancak iftira atmayi bilirsiniz. osmanli halifelerinin hicbirisi icki icmezdi bunun vebalini ve günahini bizden daha iyi bilirlerdi. allahü tealanin emirlerine riayet ederlerdi islam alimleri her konuda onlari ikaz ederlerdi onlar gibi hic kimse islamiyete hizmet etmemistir sizler piasadaki bozuk kitablari romanlari okuya okuya ingilizlerin tuzagina inanmis akilsizlarsiniz siz ancak ingiliz casuslarini savunurlarsiniz cumhuriyet ingilizlerin yardimiyla kuruldu. sizler ittihat ve terakkinin iftiralarini savunursunuz ne yaparsaniz yapin ecdadimizin güzel ahlakindan bizleri kimse uzaklastiramaz. osmanli halifeleri ne kendileri böyle pisligi icerdi ne de halka icdirirdi sizin gibileri ancak batililarin pisligini icer istediginiz kadar söyleyin kitab okuyun peygamber efendimiz icki sarap icenleri lanetlemistir ve osmanli haifelerini övmüstür eger öyle birsey olsaydi ne peygamberimizin övgüsü, nede allahin verdigi evliyalik nimeti nasip olurdu. osmanli halifeleri kadar hic kimse onlardan daha güzel bir devlet yönetemez kuramaz osmanli islam devleti cok güclü bir medeni bir devletti. sizin gibi iftiracilarin yüzünden hilafet yikildi asil laiklik diktatörlüktür. fuad köprülü gibi halil inancik bunlar en sapik din düsmani yazarlardir. asil baskalrina cahil diyen kendisi cahildir. bizim padisahlarmizi sizin gibi masonlar onlari sehit etti sürgün etti hepsi vatan icin canini vermislerdir vermislerdir. sizin gibi zindiklarami inanacagim peygamber efendimizemi. sizler allahin nimetinden mahrum kalmis insanlarsiniz. tabiiki cumhuriyetin kuruculari osmanliyi ve islami kötülemekle vakit gecirmisler baska birseyle degil ki. sizin gibi iftiracilarin azabi ahirette hafiflemesin o cehennemden hic cikmasin. yasar bey kendin anlatiyor burda herhalde.


Ayhan Kasap IP: 87.168.89.xxx Tarih : 6.11.2008 18:11:35

N'olmuş Fatih Sultan Mehmet şarap içmişse? Yaptığı işlerin değerimi kaybolmuş? İstanbul'un Fethi'nin tarihe düştüğü kayıt, açtığı çağ gerimi alınmış? Padişah Ahmet'den veya imparator Mehmet'den yaşadığımız güne vuran herhangi bir etkinlik varmı? Hiç yok. Devirlerini yaşamışlar, fetihler yapmışlar, genişlemişler ve kaybolmuşlar. Ama Atatürk öyle değil! Atatürk kaybolan memleketi kurtarıp, üstündekilere büyük yenilikler getirmiş. Kafaları eskilerde kalanların ve kendilereni emanet edilenlere sahip çıkamıyanların yüzünden bugünkü karanlık günlerin eşiğine gelmişiz. Atatürk'ü ve onun getirdiklerini sevdiğini söyleyen birisi çıkıp, Atatürk'ü tanıtmak adı altında, ne şarabçılğını bırakmış, ne de korkaklığını! Onun yaptıklarının doğru olduğnu bilenler için, özel hayatı hiç önemli değil. Önemli olan yaptıkları! Bu diğer bütün insanlar içinde geçerli. Bizleri bugünlere getiren Atatürk Devrimleri'ni, memleketin tepesine konan ortaçağ zihniyetinden korumak ve kurtarmak için maalesef hâlâ o insanın yardımına ihtiyacımız var. Bütün dünyanın kabullendiği o dahiyi, insanımıza anlatabilmeyi biraz daha zorlaştıracak bir film olmuş. Sayın Yaşar Nuri Öztürk'de aynı kaygıyı taşıyor. Lütfen yaptığımız yorumlarda nezaket kurallarına dikkat edelim. Hangi görüşü taşırlarsa taşısınlar, branşlarında başarıyı yakalamış, topluma iyi örnek olmuş insanlarımızı incitmeyelim. Toplumlar sahip oldukları bilgili insanlar sayesinde iyiye, güzele ve doğruya kavuşurlar.


sait çaglar IP: 78.163.240.xxx Tarih : 10.11.2008 13:28:18

sayın yaşar nuriöztürk hz peygamber efendimizin bile atının yedeginden tutmuş bir mubarek güzel insanın şarapcıydı derken ilahiyatcı olmasından kuşku duyar esefle kınarım siz bazı ilahiyatcılardan duydukki ramazanda iftardan sonra alkolikler bir kadeh içki içse bişey olmaz oruçtutabilir diyecek kadar dinimizi insanlara yanlış bilgilendiriyosunuz atamız içki içmiştir olabilir bunun F.sultan mehmetle ne misillemesi yapıyosun yazık oy ugruna degmez


güven kayım IP: 78.178.219.xxx Tarih : 12.11.2008 00:55:54

Fatih Sultan Mehmet aynı zamanda bir halifeydi peygamber efedimiz (S.a.s) şöyle demiş bir hadisi şerifinde İstanbul u feth eden ne güzel bir komutan diye biras mantıklı düşünün arkadaşlarr....


ibrahim yılmaz IP: 85.96.37.xxx Tarih : 11.11.2008 15:49:33

fatih sultan mehmet han ağzına içki almamış padişahtır istanbulun fethinde savaşta dahi namaz kılmış bi padişaha nasıl böyle kustahca yalan atarsınız peygamberimiz hz.muhammet a.s istanbulu feth eden kumandan negüzel kumandan o asker ne güzel asker diye kuranda ayette geçmiyormu şimdi siz bu padişaha şarapçı diyorsunuz ben o ilahiyatçıdan şüphe duyarım arkadaş


onur mutlu IP: 88.227.127.xxx Tarih : 9.11.2008 16:52:15

Erkan sana hiç ama hiç katılmıyorum lütfen düzgün konuş o örnek birisi öyle konuşma onun fetihleriyle böyle dalga geçmeye hakkın yok öyle bir hakta asla yok olamazda Not:Erkan böyle bir polomiği bir daha asla çıkarma...SANA VE HERKESE SEVGİLERİMLE!...


erhan sevinç IP: 88.250.211.xxx Tarih : 6.11.2008 09:57:46

ben fatih sultan mehmetin şarap içtiğine inanmıyorum onun gibi çok iyi bir eğitim gören biri şarap içemez


Ercüment Aydin IP: 81.173.237.xxx Tarih : 12.11.2008 13:31:36

Beyler bakiyorumda herkes kendi düsüncesine göre yorum yapmis.. Sayin öztürkün bu konuyu incelemeden herhalde ortaya atmayacagini hepiniz biliyorsunuzdur..Sayin Öztürk ispat edemeyecegi bir mevzuda söz söyleyip yorum yapmayacak bir kisidir.Tabii ki bu düsüncelerini ispat etmeye vede bizi aydinlatmaya davet ediyoruz,ki isin aslini bizde bileleim..


mehmet koca IP: 88.227.127.xxx Tarih : 10.11.2008 16:50:03

Fâtih'in Avnî mahlasıyla yazdığı gazellerdeki mey, şarap gibi kelimelerin hakiki mânâlarında kullanıldığı kabul edilirse, sürekli demlendiğine hükmetmek gerekir. Bu hüküm doğru olabilir mi? Divan şairlerinin 'mey', 'şarap', 'meyhane' gibi kelimeleri genellikle mecazî anlamda kullandıklarını bilmek için çok okumuş olmak gerekmez.(Ama okurken Yaşar Nuri Gibi okursan,çokta okusan bir şey anlamazsın)Muhafazakârlarca saygı duyulan herhangi bir şahsın şarap içtiği veya falanca günahı işlediği iddia edilerek varılan tatmin duygusunun mahiyeti doğrusu tahlil edilmeye değer. Bu duygunun arkasında, bu toplumun değerlerine duyulan derin bir öfkenin varlığını hissediyorum.Tarih bizde bir kavga ve hesaplaşma alanı olarak seçildiği için böyle tuhaflıklarla karşılaşmak her zaman mümkün. Bir yanda Osmanlı padişahlarını hiç hata yapmamış, günah işlememiş mükemmel liderler olarak görmek isteyenler, diğer tarafta da bütün çarpıklıkları onlara yakıştırarak rahatlayan ve kendi kötü alışkanlıklarına tarihten dayanak bulmaya çalışanlar..Demek istiyorlar ki: "Siz alkole karşısınız, devlet seremonilerinde bile kadeh kaldırmıyorsunuz; ama halife sıfatını da taşıyan Osmanlı padişahları şarap içiyorlardı! Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir..


gökhan mercan IP: 88.249.20.xxx Tarih : 12.11.2008 11:41:32

osmanlı patışahlarının çogu bir alimdir bir evliyadır bunları yazanlar helede fatih sultan mehmete laf atanlar türk ve müslümanlıkla alakası olmayanlardır.kendilerini ilihiyatcı kendini sananlar var onlar sadece kendilerini kandırıyorlar.


SELİM ABDULLAH NURBUHARALI IP: 88.242.140.xxx Tarih : 11.11.2008 14:46:42

CEDDİM SULTAN MUHAMMED FETTAH HAN HAZERETINA BÖYLE DİL UZATANLARIN MÜCAZATI AHİRETTE VERİLE İNŞAALLAH. LAKİN TEZ TEVBE İSTİĞFAR EYLEYE. ONU ÖVEN SULTANLARIN SULTANI CENNETTE ONU KOMŞU EDE İNŞAALLAH.


murat baş IP: 85.106.173.xxx Tarih : 7.11.2008 02:03:37

yorum yazan cahil arkadaşlar hanginiz fatih sultan mehmet ya da ortaçağ osmanlısı ile ilgili kitap okudunuz surda bir arkadaş hammerden bahsetmiş hammeri okuyacağınıza kadar fuad köprülüyü halil inalcık'ı okuyunuz simdi bu zamana kadar yorum yazan arkadaşlar size soruyorum bana o zamanı anlatan 5 kaynakça verin ama bu kaynakça 1.elden olsun hıcbır yerden bakmayıp onları okudugunuza yemın ederek o kaynakları sayın o zaman sızın tarıhten haberdar olduğunuzu bıleyım hangınız kemal karpatı,ziya kazıcıyı,süreyya faruqiyi,zeki velidi toganı,ismail hami danişmendi,faik reşit unat'ı,aşıkpaşazade tarihini ve adını saymadığım bir çok tarihçiyi ve yazdıkları tarihleri okudunuz sizin yazdığınız şu yorumlardan iğreniyorum evet fatih şarap içen bir hükümdardı ve hiç bir şekilde bu keyiften mahrum bırakılmayı sevmezdi onun şarap içmesi müslümanlığından hiçbir şey götürmedi.ama size yazıklar olsun ki tarih içindeki anlamsız ve degersiz olayları bugün hararetle tartısırken tarıhten alınacak dersleri hiç bir zaman hatırlamadınız.atatürk'ün tarihinizi öğrenin derken ki amacı ecdadınızla gurur duymanızdı ama tarihten yoksun genç nufusumuz hep tarihin magazini ile uğraştı devam edin böyle anlamsız işlerle uğraşmaya.ben gazi üniversitesi fen-edebiyat fakültesi tarih bölümünde doktora yapan bir tarihçiyim eğer madem kanıt istiyorsunuz benı bu isimle gelip fakültede bulabilirsiniz iyi geceler.


köksal ilhan IP: 78.175.87.xxx Tarih : 8.11.2008 15:06:52

Yaşar Nuri Öztürk diye haddini bilmez biri delilsiz sallıyor bazılarıda bu yalana inanıyor bu ne saçmalık ya onlar FATİH SULTAN MEHMET HAN ın hayatını acaba birkez okumuşmuda böyle rahat konuşuyorlar bu gün toplumumuzun sorunu bilmediği kişiler hakkında atıp tutmak bu tipleme leri tarih araştırmaya davet ediyorum


mehmet özden IP: 80.140.230.xxx Tarih : 11.11.2008 08:57:44

Sayin Yasar Nuri Öztürk sen galiba bu yasta bunadin senin abuk sabuk laflarina alismistik ama bu kadarinada pes yani bunuda mi yapacaktin sonunda ??? Sen kimsin FATIH SULTAN MEHMET'i karalama kim sana kim inanir be kendini bilmez ........... seni buraya ne isterseniz koyabilirsiniz artik ne koysan yakisir bu adama ne diyeyim . Buna birsey yazmayada gerek yok aslinda ALAH'indan bulsun ne diyeyim. SAYGILAR !!!!!!!!!!!!!!!


haklıya hakkınıveren IP: 78.171.46.xxx Tarih : 8.11.2008 22:24:06

sevgili arkadaşlar bir ingiliz atasından gelen her şeye sahip çıkarken ,kendi atasına en ufak bir leke sürdürmezken ne yazık bize ki ejdadımızı en kütü hakaretlerle yerin dibine geçiriyoruz. yazıklar olsun bize ve helal olsun bizi bize düşman eden elin gavuruna..


ali yılmaz IP: 78.165.224.xxx Tarih : 6.11.2008 17:25:47

yaşar oğlum sen osmanlıyı bilmiyon ne konuşuyon sen ilk önce ecdadını öğren bir yeri kurtarmak için kime iftira attığını farkındamısın sen yamulur kalırsın


Ahmet torun IP: 78.163.123.xxx Tarih : 5.11.2008 22:46:45

Gökhan sen tarihinide bilmiyorsun bu gününüde ramazanda meclis lokantasında gündüzün rakı içeceğim diye olay çıkaranları tanıyormusun onlarda senin ağzınla konuşuyordu.Sen fatih sultan mehmettende gazi mustafa kemaldende nasiplenmemişsin yazık sana


kenan boz IP: 88.229.105.xxx Tarih : 12.11.2008 18:13:55

f.sultan mehmet'e şarap içiyor diyenler onu zamanında mı yaşamış ki içiyor diyorlar onla beraber mi yatıp kalkmışlar peygamber efendimiz bile övgü ile bahsetmiş f.sultan mehmet'en kanıtlarınız belgeleriniz varsa gösterin ondan sonra içiyor deyinnn bilmeden görmeden konuşmayın


Türkoglu IP: 84.62.144.xxx Tarih : 6.11.2008 01:10:47

Kendi tarihini yazamamis bir milletin iste torunlarinin düstügü su hale bakin . CAMUR AT IZI KALSIN MANTIGI . Osmanli tarihini en iyi ve objektif yazan Avusturyali Hammer olmustur. Altiyüz senelik koca imparatorlukta cok kültürlü ve etnik kimlikleri bir arada nasil idare etmek suretiyle halklar yan yana kardesce yasamislar. Hemde zamanin süper gücü olarak. Ya simdi beyler seksen küsür yillik Cumhuriyet hangi noktada ve bölgede caydirici bir güc olabildik mi ? Sayin Süleyman Demirelin bir itirafini burada belirtmek istiyom . Genc CUMHURIYETIN yerlesmesi ve kabul görmesi icin malesef Ecdat OSMANLIYI acimasizca elestiriye maruz biraktik bilincli bir sekilde. Tabi ki OSMANLIDA saltanatlik cok adil olmamakla beraber vede her padisah sütten cikmis kasik degiller . Tarihi yargilarken delil ve arsive yönelmiyen yorumcu ve Profösörde olsa cahil ve artniyetli olduklarini gösterir. Birilerini yanlisini gizlemek ve olayi saptirma eylemi kisini sahsiyet zafi oldugunun göstergesidir. Dini magezinlestiren vede siyesetine basamak olarak kullanan ilahiyatcide olsa güvenilecek alim olamazlar. Adi ve ünvani ne olursa olsu.....


Ersin ALAR IP: 212.174.131.xxx Tarih : 7.11.2008 14:43:00

bu tür iddialara ancak bizans arşivlerinde rastlamak mümkündür..Bizanslıların böyle bi laf etmesini anlayabilirim bel ki...


okan erhan oflaz IP: 212.154.67.xxx Tarih : 9.11.2008 23:21:26

Bilen de konuşuyor bilmeyende biliyorsan söyle alim sansınlar bilmiyorsan sus molla sansınlar yaşar bey Fatih Sultan Mehmetin adını azına alırken bile destur çekmen gerekirken böyle bir karalamaya girişmen sana ve akademisyenliğine yakışmıyor. Gerçi ne söyleseniz onun şahsını ve kişiliğini bu milletin gönlünde düşüremez ya


TİMUR ÖZLÜ IP: 78.166.81.xxx Tarih : 10.11.2008 23:50:40

yaşar nuri öztürk,FATİH SULTAN MEHMET HAN 'ın dünyaya hükmetmiş bir komutanın adını bu kadar kirli düşüncelere sahip bir düşünce yapısıyla ağzınıza almanızı nefretle kınıyorum. siz küflenmiş bir bilgi birikimiyle etrafınızıda rutubete ve küf kokusuna mahkum etmeye çalışıyorsunuz.yazıklar olsun sizin palavralarınıza inananlara.yuh be okuuşşun ama haybeye.


tuba öztok IP: 88.228.106.xxx Tarih : 10.12.2008 19:04:49

ARKADAŞLAR LÜTFEN OKUYALIM OKUYALIM OKUYALIM SONRADA BÖYLE KENDİNİ BİLMEZLERİN TUZAKLARINA DÜŞMEYELİM HALKI BİİLİNÇLENDİRELİM KENDİMİZ DÜŞÜNEREK TARTARAK KONUŞALIM SEN FATİH SULTAN MEHMETIN VE DİĞER OSMANLI PADİŞAHLARINA AYNI ZAMAN DA ATATÜRKÜN İÇKİ İÇMALERİNE BİR DÜŞMANIN KOZ BULUP ONU KULLANMASI GİBİ DEĞİL BİR DOSTUN KUSURUNU ÖRTER GİBİ BAKMAN GEREKİYOR EEEE Bİ ZAHMET BUNU DA BU KOCA İNSANLARA HOR GÖRMEYELİM O YÜZDEN BOLE DURDUĞUMUZ YERDE SAYIYORUZ Kİ BEN SUAN 16 YASINDAYIM BİLMEM ANLATABILDIMMI ????????????????????????........................


Troy GAZIOGLU IP: 98.200.58.xxx Tarih : 6.11.2008 16:09:02

Kendini bilmez insanlar bizim atalarimiza camur atiyorlar FATIH DEYIL FATIH SULTAN MEHMET HAN HAZRETLERI DIYEREK SOZE BASLA UC IHLAS BIR FATIHA OKUDUKTAN SONRA O DEGERLI ZAT ICIN KONUS BIRE DENSIZ UTANMAZ SENIN HAKINDA DAVA ACACAGIM KENDINI BILMEZ SEN KIMSINDE KOS KOCA ISTANBULU FETEDEN BIR DEGERLI ZAT ICIN KONUSUYORSUNSEN ISTANBULUN YOLUNU BULUPTA GIDEMESIN O ZAT ISTANBULU FET EDIYOR HADINI BIL NURIMISIN KIMSIN ALCOMISIN NESIN SAYGILARIMLA TEXSA USA


burcu IP: 88.234.132.xxx Tarih : 12.11.2008 15:04:32

helal olsun Yaşar hocaya...türk ulusunun geleceğini kurtarmış, sayesinde yaşadığımz ulu önder Atatürk ün böyle saçma sapan şeylerle kirletilmeye çalışılmasına izin vermeyin!!!


bedirhan özcan IP: 78.171.72.xxx Tarih : 11.11.2008 23:54:22

istanbul elbet fetholunacaktır.onu fetheden komutan ne güzel komutan onu fetheden asker ne güzel askerdir(h.şerif)arkadaşlar eğerki fatih s. mehmet şarap içiyor olsaydı bu övgüye nail olamazdı ayrıca atatürk için içkici diyorlar desinler o onun ile Allah arasında olan birşey asıl dini tehlikeye sokan kul hakkı ve devleti kendi çıkarları için kullanmaktır eğer bu millete yanlış yapan biri olursa onu biz cezalandırmalıyız


aayzen IP: 212.175.112.xxx Tarih : 12.11.2008 10:44:21

ADAM ELİYLE KIBLENİN YÖNÜNÜ DEĞİŞTİRİYOR SEN KALK İÇKİ DE İÇERDİ DE OLCAK İŞ Mİ DESTURSUZ FATİHİN ADINI ALMASIN SADECE FATİH DİİL HİÇBİR ECDADIMIZIN İSMİNİ ALMASIN HAKAETMİO O


abdülkadir sırlı IP: 88.236.29.xxx Tarih : 9.11.2008 12:11:57

Bu ülkede ne kadar cahil insan var...Peki Fatih Sultanın içmediğini nereden biliyorsunuz?Bazılarıda toz kondurmuyor.İnsanoğlu hatasız olmaz.İnsanları neden ilahlaştırıyorlar ki...insanoğlunda her kötülük vardır..duygusallık,şartlanmışlık gözleri kör ediyor...Kaldı ki padişahların anneleri Hristiyan kökenli değilmiydi?Genetik etkiler yok mu?Dini de cahil hacı hocadan öğrenirsen daha felaket..."önce bilgi sahibi olun sonra fikir sahibi olun..."


bozan bozbey IP: 85.105.61.xxx Tarih : 10.11.2008 22:17:38

atatürkün içki içtiğini herkes biliyor bu yeni bir haber değil.bunu bahane ederek evliya metebesinde olan padişahlarımıza dil uzatmayalım sonra dilleriniz kurur.4.murat içki ve tütünü yasakladığı için hakkında bu iftira çıkartılmıştır.lütfennnnn..


Karaman KAYALAR IP: 78.167.182.xxx Tarih : 10.11.2008 21:56:49

Peygamberimiz Hz. Muhammed S.A.S.'in hadisine nail olmuş bir komutanın, bir hükümdarın şarap içmeyeceğini kendisi de çok iyi bilir. Allah da onun art niyetini çok iyi bilir. Allah'a havale ederim.


tarkanbeyzade IP: 85.96.228.xxx Tarih : 6.11.2008 14:05:43

Atatürk'ü yüceltmenin yolu padişahlara küfretmekten mi geçiyor? Ne kadar da cahilce yorumlar yapılıyor böyle Türk Tarihinin mihenk taşını çatlatmaya çalışıyorlar Biz Osmanlı torunuyuz Saçma sapan iftiralar Osmanlı nın değerinden bir şey eksiltmez Hatası ve sevabıyla Atatürk te bizimdir Osmanlı da Çünkü biz Türk'üz


g.yelkenci IP: 78.187.74.xxx Tarih : 10.11.2008 15:49:29

Sevgili arkadaşlar yazılan birçok yorumu okudum ve şaşırdım neden diye düşüneceksiniz! Yaşar Nuri hoca fatihi eleştirmedi sadece bir şeyi vurguladı insan içki içmesi kadar normal bir şey olmadığını belirtip Atatürkün içki müpyelası gibi gösteren mustafa filimini eleştiri getirmiş diyorki hoca tarihe mal olmuş insanlarin önclikle yaptıkları gösterilmeli özerl hayatlari deyil bunun yanında fatih ve birçok osmanli padişahıda şarap içmedilermi içtiler neden bunlar bu güne kadar insanların ağzına dolanmadı da mustafa filmi ile atatürk bir sarhoş olarak lanse ediliyor vurgusunu ortaya koydu yaşar hoca.Kendisine katiliyor ve ülkemizde keşke yaşar nuri hocalar gibi yüzlerce hoca olsada islamiyeti en iyi şekilde çağdaş olarak yaşayabilsek.Arkadaşlar tabiyiki Fatihler Kanuniler çok şeyler vermişlerdır osmanlilara ama padişahlar da bir insan olduğunu unutuyoruz atatürkün insan olduğu gibi.Yazık bizler nelerle uğraşıyoruz neden müslüman ülkeler ileri ülkeler seviyesınde deyiller işte bizler üğraştıklarımıza bak ya yazık herkes aynaya baksın ben ülkeme bir yararım varmı yokmu diye bir sorsun işte o zaman gerçeği göreceğiz saygilarimla.


yıldıray cansızz IP: 78.176.178.xxx Tarih : 12.11.2008 12:32:21

fatih sultan adam gibi adamdıı yaşar nuri onlamı istanbulu kurtardıda konuşuyo boş boş ...


murat baş IP: 85.99.237.xxx Tarih : 9.11.2008 13:37:12

selim cenk kardesim gel fakulteye arsıvlerı sana gosterıyım sana fotograf değil ama yazıları göstereyim sen ne kadar cahil bir arkadaşmışsın ki gerçekleri bilmiyorsun gel de sana fatih'in oğlu bayezid'e yazdığı fermanı göstereyim o zaman belki kafandaki cahil düşünceler gider o zaman belki aklın çalışmaya başlar.


A.Kerim IP: 85.109.15.xxx Tarih : 11.11.2008 16:41:02

Sizin işiniz gücünüz boş laflar boş sözler yani dar düşünceler dar görüşler.. Yaşar Nuri öztürk Fatihin şarap içtiğini hangi tarihin ve tarihçinin söylediğini Bize ispat etsin, yok edemiyorsa boş boş konuşmasın,Osmanlı devletine bu çeşit iftiralar atan ancak aslını inkar eden


ibrahim başer IP: 88.226.231.xxx Tarih : 7.11.2008 20:15:48

peygamber(s.a.v)hadisine nail olan bir padişaha resmen bir iftiradır.üstelik cuma namazını kıldırmak için mihraba geçtiğinde kabeyi gören evliya bir padişaha böyle bir itham yapmak edepsizliğin en büyüğüdür.


aysun furtun IP: 88.226.34.xxx Tarih : 8.11.2008 13:44:57

Yaşar Nuri Öztürk tarihi bir gerçeği söylemiş, bu bir hakaret unsuru olarak söylenmemiştir.Fatih Sultan Mehmet, annesi Mekadonyalı Kraliyet ailesinden biridir.Yani anne tarafı eski Yunan kültürüne dayanır.Şarap ise meyvelerden elde edilen bir içkidir.Her gıda fazla yenilirse zarardır vücuda.Dolayısıyla dozunda içilen şarap zarar vermez.Alkol biz içmesek de vücut tarafından yediğimiz meyvelerden teşekkül ettirilir.Etil alkol üretimi vücutta vardır ve sağlık için gerekir. Bazı tıbbi ilaçlarda dozunda alkol vardır, yani etil alkol.Bu solunumu ve kan dolaşımını düzenleyen ilaçlara bilhassa koyulur.Dozunda içilirse ilaç fayda verir. Dozun aşımı ise felaket olur.Fatih Sultan Mehmet, anne tarafından aldığı kültürle şarabı ilaç olarak çok az içiyor olabilir.Şişelerce içmek sadece insanın dengesini yok eder.Bilgiye vakıf olmadan ahkam kesmek, insanlara hakaret etmek hoş değil.Cahilce yorumlardan lütfen çekinelim.Saygılarımla.


ERKAN KEF IP: 88.248.48.xxx Tarih : 7.11.2008 13:07:19

sn beyaz içmeden serhoş olanlardan galiba ak şemsettinin talabesi olan ve istanbulun fethi gecikince ordusunu toplayıp içinizde isteksizlermi vardiye soran bir fatihe nasıl dilo uzatır ---sn beyaz ilk önce tv lerde yaptığı şovlara bir baksın birde dünyanın dörtbir yanında okullar açan camiler açan mübareklere baksın masa başında kahve-yudumlarken din adına ahkam kesmek olmuyor ve kendisini bir kez daha kınıyorum


yurdagül ertekin IP: 88.246.242.xxx Tarih : 9.11.2008 16:05:22

nasıl böyle söyler o kim ya onlar bizim atalarımız küstahlık diz boyu o girtsin atatürkü konuşsun hadsiz


onur mutlu IP: 88.227.127.xxx Tarih : 9.11.2008 14:36:14

ya o bizim kurtarıcılarımız onların hakkında böyle konuşamazsınız fatih sultan mehmet bunları duysaydı o zamanda bilinki sizi fetih ederdi lütfen bu konuları kapatalım...


oflu fatih IP: 92.72.87.xxx Tarih : 8.11.2008 22:34:34

sayin öztürk önce bir tesdur cek bakalim sonra fatih sultan mehmet han hazretlerini agzina al tabiri caizse sen gercekden zaden boyun yok ama boyundan büyük kelimeler kullaniyorsun ATATÜRKE HER TÜRK VATANDASI GIBI SAHIP CIKABILIRSIN DOGAL HAKKIN AMA LÜTFEN BIRILERINI KARALAMA AMACLI DEGIL SENDEN KORKULUR HEMSERIM SEN DEGILMISIN MIRAC GECESI BES VAKIT INEN NAMAZI ÜCE INTIREN KIMLIGIN BURADAN BELLI CIKAR ICIN SENDEN HERSEY NORMALTIR ALLAH ISLAH EYLESIN SENI SAYGILARIMLA ARKADASLAR


serhat kır IP: 88.232.233.xxx Tarih : 11.11.2008 14:24:02

hadi ordan yaşar bey sen ne bilirsin atatürk savunuculuğuna soyunarak pirim yapma adma içki içti diye değerimi düştü o onun özel hayatı savunulmaya ihtiyacı yok.ayrıca fatih sultan mehmet han şarap mı içerdi berabermiydiniz içerken kusura bakmada hz. muhammedin övgüsüne mashar olan bir insana bunları söylemek hakarettir.sahabelerden eyüp el ensari hazretleri bile 80 yaşında istanbulu almak için surlar önünde şehit olmuştur.sebeb peygamber efendimizin bahsettiği şanlı komutan olmak için fakat bu komutan kim oldu 22 yaşında fatih sultan mehmed han allahın sevgili kulu peygamber eefendimizin 900 yıl önceden övgüyle bahsettiği komutan.


Fatih Mehmet EKİZ IP: 78.169.241.xxx Tarih : 11.11.2008 18:54:16

Yaşar nuri; onlar Mustafa ile Atatürk'ü sende şarap ile Fatih'i rezil etmeye uğraşıyorsun. Hepiniz aynı soysuz zihniyete hizmet ettiğinizi düşünmek kalıyor bizlere. Birer aydın olarak ne zaman birlik beraberlik, ortak değerlerimize sahip çıkalım çağrısı yapacağınız günleri sabırla beklemekteyiz. Bizler tüm değerlerimizi irdelerken atı alan üsküdarı geçti. SATILMADIK BİR TÜPRAŞ KALDI. ODA BU MEMLEKETİN İÇ ÇAMAŞIRI. AKŞAMA SABAHA ODA SATILDIMI HER HALDE BU ÜLKEYİ TERK EDİP GİDERSİNİZDE BİZDE RAHAT EDERİZ. SAYGILAR.


Nurdan IP: 62.51.126.xxx Tarih : 8.11.2008 15:25:12

Ataturku savunucam diye Fatih Sultan Mehmete dil uzatamaz bu adam. Savunacaksan adam akilli savun! Fatih baska Ataturk baska.. Sakin olaki kiyaslamiyasiniz.. Ataturkunde Fatihinde emekleri farklidir. Ikiside sevilir FAKAT kiyaslanamaz.


HAWACITÜRK IP: 88.234.154.xxx Tarih : 8.11.2008 20:34:15

yaşar nuri öztürk sen millet için faydalı ne yaptın BİZLER OSMANLI TORUNLARI CUMHURİYET ÇOCUKLARI FATİH SULTAN MEHMETİ :DE MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ÜDE ÇOK SEVİYORUZ hop dedik!karşında TÜRK var.


timur özlü IP: 78.169.41.xxx Tarih : 11.01.2010 01:36:21

Ben öncelikle yaşar nuri öztürk'e uzmanlık alanını sormak isterim.Bir insan yaptığı işi ya layıkıyla yapacak yada o işi bırakacak anlayanlar yapacak.bir ilahiyatçı nasıl olurda ceddinden bir haber olur nasıl olurda dünyaya üzerinde imanıyla  hakimiyet sağlamış bir imparatorluğun gözbebeğinden olan ismi her ağza alınamayacak bir zat hakkında bilinçsizce yorum yapar saygısızlık boyutları görmezlikten gelinemeyecek kadar çığrından çıkmıştır.bir osmanlı torunu olarak fatih sultan mehmet han hazretlerinin torunu olarak yaşar nuri öztürk'ü saygıya çağırıyorum.hiç bir şekilde osmanlı padişahlarını şarap içerdi diyerek saygısızca lekeleyemez ve bu cüretkarlığı cahilliğine sayıyorum.


fatih yılmaz IP: 81.6.81.xxx Tarih : 19.04.2010 15:37:19

Fatih Sultan Mehmed han'ın şarap içti eleştirisini kim uydurmuşsa bunu duyan ancak o eleştiriye güler.çünkü "Fatih"  Hz.muhammed (S.A.V) hadisi şerifinde (istanbulu feth eden asker ne güzel asker feth eden komutan ne güzel komutan.)'bu hadisi yrine getirmek için canını malını askerini osmanlı devletini ortaya koymuş ve en sonunda istanbulu almış.yani islam dinine bağlılığını fazlasıyla göstermiş.BİR PADİŞAH,BİR HALİFE,VE BİR BİLGİN Özellikle Kur'an-ı-Kerimde içki içmek haram yazarken içiçek değil. Belkide bunu diyen  şöyle birşey kastetmiş olabilir:Şarap arapçada şerbetten gelir yani meyva suyuna araplar şarap der.osmanlının dilindeki kelimeler nerdeyse yarısına yakını arapçadan ve kültürünün bir çoğu araplardan geldiği için Evet Fatih Şarap İçmiş Olabilir ama bu şarap arapların meyva suyuna arapça şarap dediği şaraptan başkası olamaz.


fatih taş IP: 78.163.128.xxx Tarih : 24.04.2013 22:31:32

 Yaşar Nuri Öztürk kadınlar için kendinizi cinselliğe açık tutun, eşiniz  yoksa  komşunuzla yatın diyen adamdan bunlarıu duymak çok da  saçma değil ama yalan olduğu belli . dinine düşkün bi padişahın böle yapmasını bekleyemem komşunuzla zina yapın diyen adama inanan da . atalarımızla övünmesin.