27
Nisan
2024
Cumartesi
ANASAYFA

Fazıl Say'dan Deniz Baykal'a mektup

Müzisyen Fazıl Say, seçimin ardından Deniz Baykal'a bir mektup yazdı...


 

İşte o mektup:
Mustafa Kemal Atatürk,bugün bu saatte yaşıyor olsaydı, muhtemelen: "AKDENİZ'DEKİ ORDULAR!!İLK HEDEFİNİZ, ANADOLUDUR! İLERİ!!!"emrini verirdi...
Ülkenin deniz kenarındaki hemen hemen bütün şehirleri AKP'nin elinden geri alındı dünkü seçimde...
Ege, Akdeniz tamamen...
Karadeniz'in ve Marmara'nın da çoğu...
Büyük kısmı CHP de toplanarak...
Batı Anadolu . (İzmir mesela) kilitlenmiş durumda...Ezici bir üstünlükle.
Güneydoğu,
Kürtler,...
Çok haklı olarak DTP de karar kıldılar..
Onlarınki de ezici üstünlük...
Orta ve Doğu Anadolu ve tabiki Ankara ve İstanbul'un milyonlarca nüfuslu varoşları ,
iktidar partisi AKP de...
Bu da %39 demekmiş tam olarak...
Ak Parti'yi zor bir 3 yil bekliyor..
Ama unutmayın: Tayyip Erdoğan usta bir liderdir..
En azından bu elindeki %39 u asla kaybetmiyecektir,
ve siz gelip %39 dan fazlasını almadığınız sürece de
biz burada boşuna dil döküyor olacağızdır...
Ülkenin batısı Yunanistan
doğusu Afganistan gibi...
İnsanları da öyle...
Atatürk:"Ben halkı niye dinleyeyim? Halk beni dinlesin!" diyen, cesur tip bir liderdi...
Bu ama,"tarihe not düşen" büyük liderlerin uslubudur..
Kendisinden sonra
öyle bir lider gelmedi...
Büyük bir bağlama üstadı olan Arif Sağ'ın:
"Ben sazımı ne dinleyeyim? Sazım beni dinlesin!"
demesi gibi...
Aynı şekilde,Arif Sağ'dan daha iyi bağlama çalan henüz yok...
Ludwig van Beethoven ,sağırlığında bile bütün insanlığa kendini dinletmekte...
Niye???
Deniz bey,
" Toplanalım psikolojisi"nde size destek vermekteyiz...
"Bölünmeyelim,ufalmayalım,ezilmeyelim, mahvolmayalım" psikolojisi...
Ne sizin parti başkanlığınız,
ne Kemal Kılıçdaroğlu'nun İstanbul liderliği ,
umurumuzda değildi ...
Derdimiz endişelerimizdi...
Ve onlar hala varlar...
Kılıçdaroğlu'nun dürüstlüğü...
Düşünün ki bir Sezen Aksu var,
sürekli Tarkan ve Ajda Pekkan'ı eleştiriyor,
"Kirli söylüyorlar" diyor(yolsuzluk yapıyorlar der gibi misali örnek),
"dürüst değiller" diyor (playback yapar onlar der gibi keza) vesaire...
Ama eninde sonunda halk da Sezen Aksu'ya soracaktır:
"Peki ya sen ne yaptın?" diye...
Biz de sadece beklemedeydik,
Kılıçdaroğlu kazansaydı neler yapacaktı diye...
Yöntemi ama: "Müthiş bir şey" değildi! Hem de hiç değildi...
Zaten kazanamadı da...
Yazık oldu, görmek isterdik,
"gelse ne yapardı?"yı...
Sayın Baykal,
Eskişehir,Ordu ve İstanbul-Şişli'nin laik oy olmasına ,
ama seçim haritasındaki renginin farklı olmasına
üzülmediniz mi siz??
Artık ne zaman Türkiye'nin sol-laik oy bölünmesinden kurtulacağız??
Ne zaman??
1980'ler ve 90'lar da kaç kere fırsat tepildi bu sebepten???...
Sırf bu bile "huzursuzluk"...
hepimizde...
Ben Eskişehirli olsam mesela :
şehrimde mucizeler yaratmiş bir Büyükerşen'den asla vazgeçmem.
Ama Türkiye genelinde DSP'nin %2 oy alacağını da bilerek...
Hazin bu... Sorumlusu sizsiniz...
Anadolu şehirlerinde ise endişeler iyice artmakta,
Elazığ??
Sivas?? (Aşik Veysel'in Sivas'ı...
uzun ince bir çıkmaz sokaktayım!!
benim sadık yarim %2 CHP!!)
laiklik tamamen unutulmuş durumda...
Neden???
AKP'nin yoğun olduğu yerler özellikle...
Kadınlarımız etekle dolaşamıyor,
marketlerde bira bile satılmıyor,
bilim ve sanat zaten yok...
tarikatlar çoktan almış başını gitmiş,
dinci siyaset başa geçmiş...
Neden???
Neden karşı siyaset üretilmemiş???
Neden sahaya çıkılıp bu mücadele verilmemiş??
Neden??
Var mı iktisadi açılımlarınız??
bu şehirlerin insanlarına hitap etmek konusunda?
Eğer yoksa, CHP'nin başına ,sizin yerinize, "iktisadi ve gercekçi fikirleri-projeleri olan" birisini istiyoruz.
Açık ve net...
Çünkü ülkemizin de, hayatlarımızında, en kritik , en belirleyici yıllarndayız...
Varsa fikirler,
ne ala ,
uygulamaya geçilmesini hemen isteriz...
Deniz bey,
Mevzubahis konusu olan şey yaklaşik 2o-3o milyon insanın endişeleridir..
Ve bu endişeler gerçekten ciddi boyuttadır...
Bu şaka bir rakam değildir...
3o milyon :
3 kere Macaristan,
5 kere İsviçre
16 kere Estonya eder...
Bu muhim bir güçtür...
Ve bizler ,atılım görmek istiyoruz...
Ötekileşmekten kurtulmak,
Ergenekon vs gibi paranoyalardan
ve şeriat gibi travmalardan çıkmak ,
normal bir ülkede mutlu bir şekilde yaşamak istiyoruz...
Türkiye'nin öteki yüzü de aynı şeyleri istiyor elbet...
Var mı ikisini toparlayacak gerçekçi bir iktisadi fikir???
Piyano ile "Ney" fevkalade güzel beraber müzik yapabilir Deniz bey...
Yeter ki beste iyi olsun...
Ve buradaki iyiden kasıt ,
iki enstrumanı da cok iyi tanımaktan geçer...
Piyano ile Ney beraber müzik yaparken,
nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilmekten geçer...
Ortaya bir ilk çıkabilir
ve bu muhteşem olabilir...
Varoşlar ???
Ordaki insanlar için ne yapacaksınız???
Su anda tamamen toplanmiş olan laik birlikten alacağınız destek ile büyük şehirlerimizin( adini bile duymamış olduğumuz semtlerinde yasayan ) yeni sahiplerine
neler sunmak istiyorsunuz?
Var mı "eğitim projeleri"niz??
İşsizliğe çözüm??
Kültür sanat projeleri??
Bunlara destek olacak "sivil toplum örgütleri"...
ya da "sponsorlar" ???
O insanlara AKP'den daha fazla şey sunacak mısınız ???
bu 3 yıl içinde???

Güneydoğu'da oyunuz sıfır!
Sıfır aslında iyi bir başlangıç noktasıdır...
Tabi fikirler varsa...
Kürtlere nasıl yardımcı olacaksınız?
Kürt sorununa nasıl çözümler getireceksiniz???
Deniz bey,
Bu mektubumu okuyan insanlar muhtemelen
mektubun altına kendi sorularını da ekleyeceklerdir...
Ve size sorulacak cok soru var..
Ama bir sey gerçek:
Yapmak zorundasınız...
Yapamıyorsanız da yerinizi
en saygın bir şekilde
bu işlerin üstesinden gelebilecegine inanan
genç bir yeteneğe bırakın...
Bizler uzun zamandır "inanç" görmedik..
Cok uzun zamandır...
Seçim mitingleri sırasında,Tayyip Erdoğan'ın dil sürçmeleri sonucu çıkmış yanlış cümleleri üzerinde (kronometre ile tutmak zorunda kalmıştım) tam 52 dakika konuştunuz..
Sürekli bir "eşek" tartışması...
Katır... At... İnek...
Her mitingde...
Kendimi haftalarca 3 yaş zekasının içinde buldum
ve cok sinirlendim bu duruma...
Size oy veren %24 bu zekanın çok üstünde.
Bunları bilin isterim..
Bu yazımın altına muhtemelen yüzlerce kişi kendi eleştirilerini de yazacaktır...
Hepsini okuyun...
Size verilen %24 oy asla "size" değildi...
Toplandik biz...
Endişelerimizden ötürü...
(Bu betimlememin kısmen haksız olduğunu biliyorum, burada belediye seçimleri söz konusu olan...Çok başarılı cok değerli belediye başkanlarınız da kazananlar arasındadır... Haksızlık yapmak istemezdim..Ama Antalya örneği , bu seçimin genel itibariyle mahalli değil siyasi oldugunun en güzel örneğidir.Senden benden daha laik ve şehrine cok güzel hizmetler hediye etmiş bir başkan idi Menderes Türel... ta ki , Ak Parti'ye Antalyalıların şu ortamda daha fazla oy veremeyeceği asıl gerçek olandır...)
Her zaman dostlukla...
saygıyla içtenlikle

 

Hürriyet
Yayın Tarihi : 1 Nisan 2009 Çarşamba 19:28:04


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
mahmut omak IP: 85.100.158.xxx Tarih : 2.04.2009 00:54:32

:::)))  ben size sadece gülerim. Fazıl SAY, Deniz BAYKAL  gibi insanlar CHP den elini ayagını burnunu cekmedice daha cok oy beklerler sizin kişiliğiniz niyetiniz belli.


adem IP: 85.110.177.xxx Tarih : 16.12.2009 12:02:12

fazıl kardeş sen bakkaldan alacağın biraları düşünüyosun senin gibi düşünenler  yüzünden 2009 yılında olmamıza rağmen bu ülkenin köylerinde koyunlarıyla !inek! leriyle  aynı odada koyun koyuna uyuyan anneler çocuklar var  senin sahiplendiğin ulu önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK sizin gibi gericilerin atası değildir  bu ülke milli mücadaleyi analarla kınalı kuzularla çocuklarla aç susuz kalarak  MUSTAFA KEMAL İN askerleri olarak yapmıştır.Sen şimdi diyosunki bira alamıyoruz diyosun sen kafa bulmaya devam et 


Çetin Taş IP: 78.185.177.xxx Tarih : 4.04.2009 18:49:00

Sayın Fazıl Say,
29 MART 2009 Belediye Seçimleri'nde ben de oyumu CHP'ye verdim.
Üstelik uzun süren seçim öncesi çalışmalarına da katıldım.Seçimler sırasında sandık görevlisiydim ve oylarımıza sahip çıkan ekiptendim.Bizler oylarımıza sahip çıkma kararlılığında olduğumuz için bu seçimlerde sizlerin de televizyonlardan ve gazetelerden takip ettiğiniz rezillikler ortaya çıktı.Ve ben biliyorum ki örgütümüz genel olarak elinden geleni yapmış olmakla birlikte 100% sandıklara sahip çıkma görevini yerine getirememiştir.Buna rağmen bu seçimler bizlere umut vermiştir,sistemli ve organize çalışmanın sonucunda başarının geleceğini bizlere ispatlamıştır. Mektubunuzun içeriğinde ki ORTAK KAYGILAR kısmı hariç hiç bir kısmına katılmıyorum.Katılmadığım konuları aşağıya yazıyorum.
-Güneydoğu'da sadece Kürtler'in yaşamadığını sayın Fazıl Say'ın bilmesi gerekir.
-DTP'ye oy vermekte karar kılmalarını çok haklı bulduğu Kürtler neden haklı,bu konuyu biraz ayrıntılı açıklaması gerekir.Benim düşünceme göre etnik milliyetçilik yapan ve bu konuda 12 Eylül öncesi MHP'nin çok hem de pek çok önüne geçmiş olan DTP'nin aldığı oylar sadece ve sadece kaygı verici olmalıdır.Çünkü ülkemizi bölünmeye götürecek bir etnik milliyetçi yaklaşımın desteklenmesi haklı bulunamaz,ancak ve ancak kaygı verir.
-Atatürk konusunda bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuş sayın Fazıl Say.Atatürk hiç bir zaman 'Ben halkı niye dinleyeyim,halk beni dinlesin?''yaklaşımında olmamıştır.Ama ATATÜRK bir DEVRİMCİ'dir ve elbette ki devrimler gerçekleştirilirken ''buna halkın filanca kesimi ne tepki verir,falanca kesimi ne der?''diye düşünülmez,bu yüzden adı DEVRİM'dir zaten.Yoksa Atatürk sürekli halkın içinde olan,sürekli halktan genç-yaşlı insanları dinleyen bir lider olmuştur.
-Eskişehir,Ordu ve Şişli'nin DSP'ye oy vermesi,CHP'den farklı bir yapıya oy vermesi konusunda sayın Baykal ne yapabilir acaba sayın Fazıl Say?Türkiye Cumhuriyeti'nde hiçbir liderin yapmadığı fedakarlığı yapıp son genel seçimlerde sayın Baykal 1%'lik DSP(ısrarla gelin CHP'de birleşelim önerilerinin reddedilmesine rağmen)'ye 13 milletvekili sözü verip 13'ünü de milletvekili seçtirmedi mi?Bu 13 milletvekili şu an mecliste DSP'yi temsil etmiyor mu?Bu kadar eleştirilen Baykal bu büyük siyasi kıyağı başka bir partiye yaparken aynı seçimlerde 5 milletvekilliği vermemek için DP ve ANAP'ın anlaşamadığını hatırlamıyor musunuz?Bahsettiğiniz 29 Mart 2009 Belediye Seçimleri'nden önce CHP'nin,DSP'nin güçlü olduğu yerlerde DSP adayının desteklenmesi şeklindeki önerisinin sayın Zeki Sezer tarafından sulandırılıp kabul edilmediğini bilmiyor musunuz?Netice olarak 1%'lik(bu seçimlerde 2%'lik,oyunu 100% arttırmış) bir DSP'nin 24%'lük bir CHP'yi içine almasını mı istiyorsunuz?Birleşmenin adresinin neresi olduğu ve adının ne olduğu belliyken neden bu konuda sayın Baykal'ı suçluyorsunuz?
-Ülkenin Şeriat Rejimi'nden kareler içeren görüntüler sergilemesi ve sürekli bir geriye doğru gidiş konusundaki kaygılarınızda haklısınız.Ve Güneydoğu ve Doğu Anadolu ile ilgili de CHP'nin bu zamana kadar olduğundan farklı bir siyaset izlemesi gerektiğinde de haklısınız.Ama Allah aşkına AKP'nin ya da DTP'nin bir İKTİSADİ POLİTİKASI'mı var ki Doğu ve Güneydoğu'dan oy alıyor?Neden oy aldıklarını biliyorsunuz,birisi vatandaşın dini duygularını kaşıyor,diğeri de etnik kökeni-etnik milliyetçiliği.Şimdi CHP'nin bu türden iki istismar aracı karşısında işi gerçekten zor çünkü CHP ne dini istismar edebilir ve ne de etnik milliyetçiliği istismar edebilir.Ama neticede yapması gereken farklı bir siyaset olmalı ama bu siyaset sadece iktisadi bir siyaset olamaz.Çünkü bölgedeki insanlar eğer iktisadi bir politika arayışında olsalardı zaten AKP ya da DTP tercihinde bulunmazlardı.
-Birkaç ay öncesine kadar CHP'de sorunun Baykal'ın liderliği olduğuna inanıyordum ama artık biliyorum ki CHP'nin 3 önemli sorunu var:
1)Medya
2)Parti içinde ki herkesin sandığının aksine Baykal'dan kaynaklanmayan bölgeci ve mezhepçi yapılanma
3)Sizin gibi sürekli CHP'yi ve hele hele Baykal'ı eleştirmeyi AYDINLIK sanan aydınlar
Medya yıllardır bu ülkede solun başına kim geçtiyse ''tü kaka'' etti.Bu ülkeyi 60 senedir yönetenin sol değil sağ politikalar olduğu gerçeğini,dolayısıyla ülkenin içinde bulunduğu her türden olumsuzluğun sağ politikalar olduğu gerçeğini halka bilinçli olarak anlatmadılar.Bunun yerine dün İsmet Paşa'yı eleştirdiler,sonra Ecevit'i,sonra Erdal İnönü'yü ve günümüzde Deniz Baykal'ı.Oysa ki hem liderlik ve hem de dürüstlük konusunda bu liderlerin hiçbirinin eline su dökecek tek bir sağ lider çıkmamıştır Türkiye'de.Parti içerisinde ne yazık ki Alevici bir kamplaşma,yapılaşma var.Bundan hiç kimse söz etmiyor,oysaki herhangi bir ilçe örgütüne gittiğinizde çay ocağında çalışan adam bile 80% Alevi'dir.Yanlış anlaşılmasın,Alevi düşmanlığım yok ama partinin pek çok noktasında Alevi kökenli vatandaşlarımız önemli görevlerde bulunmaktadırlar ve alternatifleri de her nedense hep Alevi kökenli vatandaşlarımız olmaktadır.Oysa ki ATATÜRK'ün partisinde hiçbir mezhebin diğerine karşı üstünlüğü ya da baskınlığı sözkonusu olamaz,olmamalı.Baykal elbette yakın zamanda liderlikten ayrılacaktır ama mesele şu ki sizin gibi aydınlar partiye olumlu en ufak katkıda bulunmadan salt eleştirmeyi beceri sanıyorsunuz.Partinin halktan kopuk olduğu doğru ama siz aydınlar halktan kopuk değil misiniz?Siz sayın Fazıl Say hangi Anadolu şehrine gittiniz ve hangi kahvede bir bardak çay içtiniz?Vaz geçtim Anadolu şehrinden İstanbul'da hangi kahveye girip,kaç tane vatandaşın derdini dinlediniz?Sorumluluk almalısınız sayın Fazıl Say.Partiye katkıda bulunmalısınız.Sadece siz değil tabi,tüm aydınlarımız için söylüyorum bunu.Bu seçimlerden sonra ben umutsuz değilim sayın Fazıl Say.Ama çalışmak ve hem de çok çalışmak,üstelik de ÖRGÜTLÜ ÇALIŞMAK gerektiğinin farkındayım,farkında olmalıyız,farkında olmalısınız.
Saygılar
Çetin TAŞ
Kimya Mühendisi

 

 


ÖZGÜR IP: 88.238.117.xxx Tarih : 2.04.2009 22:12:33

Fazıl bey.. Atatürk demokratik özgürlükçü bir insandı. Senin dediklerini yapmazdı. Eğer senin dediklerini yapsaydı Türkiyedeki bütün müslümanların üzerine bomba yağdırırdı. ülkenin %99'luk müslüman kısmından geriye %1lik hristiyan, yahudi, ateist kesim kalırdı. sonra düşmanlar gelip seni yerdi. olan bu olurdu fazıl bey  =)


ö.z IP: 78.183.134.xxx Tarih : 3.04.2009 07:33:33

deniz baykal ne yapsınki bu koyun gibi millete..şükürcü sadakacı çıkarcı bir toplum olduk.Geleceğimizi değil günümüzü düşünen insalar yüzünden dedelerimizin kanlarıyla sulanan bu güzel vatanımız elden gidiyor


sevinç özgün IP: 88.241.222.xxx Tarih : 5.04.2009 15:27:12

ağzınıza yüreğinize sağlık Fazıl Say yazdıklarınıza tamamen katılıyorum


bayburtlu demokrat IP: 65.49.2.xxx Tarih : 2.04.2009 23:01:44

marjinal azınlığın marjinal sanatçısı...bu ülkeyi senin gibi mutlu azınlığamı bırakacağız...kimsin sen kimin adına konuşuyorsun.millet adına diyorsan boş bunlar.hala anadolu halkı iktidarda.senin gibi sahte sosyal demokratcılık  oynayanlar,kapitalist yaşayıp fildişi kulelerde viskilerini yudumlayıp demogoji yapanlara dersini her seçimde vereceğiz.Türkiye sizin elinize bıraklılmayacak kadar kutsaldır.sahte sosyal demokratlar kıyamete kadar iktidar yüzü göremeyecekler.bunu  beyninize sokun.


metin IP: 88.242.96.xxx Tarih : 2.04.2009 20:20:06

bu adam laikliği din olarak görüyor herhalde herkezi laik olsun istiyor başka bi dünyada yaşıyor türkiye gerçeğini görmezsen hiç bizaman türk solu bir yere gelemez.......


Ahmet Aksay IP: 78.183.232.xxx Tarih : 2.04.2009 22:41:16

Büyük sanatçıların, büyük bilimcilerin, büyük felsefecilerin sanat dışında, bilim dışında, felsefe dışında söyledikleri bende merak ve heyecan uyandırır.Fazıl Say'ın Deniz Baykal'a mektubunu da böylesi bir merak ve heyecanla okudum.Tabii ki ne diyeceğini merak ediyordum ve okuyunca her cümlesini değil ama kimi cümlelerini gerçekten sıra dışı bir sanatçı duyarlığını yansıtır buldum. Atatürk'ün söylediği bir söz üzerinde dururken ve bu sözü 'cesur tip bir lider' olduğu için söylediğini belirtirken, bu ünlü sanatçının demokrasi hakkında ne düşündüğünü  merak ediyor insan ister istemez. Sanatçının ifadesinden, Atatürk'ün 'tarihe not düşen' büyük liderlerin üslubuyla söylediğini anladığımız söz," Ben halkı niye dinleyeyim? Halk beni dinlesin!" sözü.Başka örneklerle de yazar bu "dinleten- dinleyen" meselesi üstünde duruyor.Oysa ne Baykal'ın 'parti başkanlığı', ne Kılıçdaroğlu'nun 'İstanbul liderliği' önemli  onun için. Bunlar için "umurumuzda değildi..." diyor.Dinleten önemli.Tabii dinleyen de olacak.İşte bunları söylemesi sanatçı duyarlığını yansıtıyor. Sıradan insanlar Kılıçdaroğlu'nu gözlerinde büyütürken, o onu hiç umursamıyor. 'Laik oy', 'sol oy' gibi nitelemeleri, "derdimiz endişelerimizdi...", "laiklik tamamen unutulmuş durumda" gibi sözleri ise sıradan ve alıştığımız türden.


emel dorter IP: 84.147.103.xxx Tarih : 2.04.2009 22:55:23

sayin fazil sayin  vatanina   duydugu gercek sevgi onurlu durusu  buyuk sanatinin yaninda dogru düsündüklerini cesaretle söylemesi onun ulu sanatciligi yaninda ne derece duyarli bir hümanist  oldugunu gösteriyor ,


mustafa IP: 88.230.90.xxx Tarih : 1.04.2009 21:23:54

SAYIN DENİZ BEYİN YAPTIĞI SİYASET SADECE MUHALEFETLİK YAPMAK İÇİN SİYASET YAPMAKTADIR.ÇÖZÜM ÜERETMEZ.ÜRETEBİLMESİ İÇİN  YANINDAKİ YAŞLI İNSANLARI VE KENDİNİ DİSKALİFİYE ETMESİ GEREKİR. BİRKERE DENİZ BEY HALKIN LİDERLİĞİNİ YAPMAK İSTEMEZ.DİĞER YAŞLI SİYASETCİLER GİBİ ORDAN AYRILAMAZLAR. BİR MÜSLÜMAN OLARAK BENİMDE , HIRISTİYAN, MUSEVİ  GİBİ DİNE MENSUP OLAN İNSANLAR GİBİ DİNİMİ YAŞAMAK İSTERİM.NASIL BİR HIRİSTİYAN ÇOCUĞU OLDUĞUNDA VAFTİZ ETTİRMEK İÇİN KİLİSEYE GÖTÜRÜYORSA BENDE ÇOCUĞUMU DİNİNİ ÖĞRENSİN DİYE KURSLARA GÖNDERMEK İSTERİM.AMA BUNU RAHATCA YAPABİLİYORMUYUM. YAPTIĞIM TAKTİRDE İLTİCACIMI OLUYORUM.BEN ATATÜRKÜ DENİZ BEYDEN DAHA ÇOK SEVİYORUM.BENİM EŞİMİN BAŞI AÇIK AMA KAPALI OLANADA SAYGILIYIM.SADECE BAŞI KAPALILAR BU MEMLEKETE ZARARMI  VERİYOR. VATANINA ZARAR VEREN BENİM İÇİN BAŞI KAPALI VEYA AÇIK OLSUN FARKETMEZ.HAİN HERZAMAN HAİNDİR.SADECE BAŞKA TÜRLÜ GÖZÜKÜR. BAŞI KAPALILARA  İLTİCACI DENİYOR OY İÇİN ROZET TAKIYOR.ACABA NE KADAR İNANDIRICI.TAYİP HAKSIZ DİYELİM SENİN PROJEN NE SORUNLARI NASIL ÇÖZECEN BUNLARI ANLATKİ BİLELİM.RAHMETLİ ECEVİT SENİNLE BİRLEŞMEMEKTE NE KADAR HAKLIYMIŞ.MUSTAFA SARIGÜLE SADECE SOL KESİM OY VERMEDİ.HİKMET ÇETİN NERDE SARIGÜL NERDE ERTUĞRUL GÜNAY NEDEN AKP  YE GEÇTİ.RAHMETLİ CEM BEY NEDEN YANINIZDA DEĞİLDİ.AMA SİZİN YANINIZDA SADECE BELİRLİ GURUPLAR VAR BUNU BİLİYORUZ.SAKIN BU KADAR OY ALDIĞINIZDAN DOLAYI  REHABETE KAPILMAYIN.BUNU DEĞERİNİ BİLİN  VE GEREĞİNİ YAPIN. SAYGILARIMLA.....


bünyamin karahan IP: 88.244.186.xxx Tarih : 3.04.2009 22:37:12

fazıl bey! Daha mektubunun başlığı bu ülkede, bu ülkenin vatandaşlarının oy verdiği kişileri düşman gören bir zihniyet gördüm.acaba  ATATÜRK bu ülkeyi düşmanlardan AKP ye oy veren vatandaşların dedeleri ile bu vatanı düşmanlardan temizlemedimi. yoksa anadoludaki AKP ye oy verenler (sizin gözünüzle düşmanlar) vatandaşlar göktenmi anadoluya indi fazıl bey! işte kendin gibi düşünmeyen kişileri düşman gören bu zihniyet ve bu zihniyete alkış tutanlar bu ülkeyi ötekileştirmiştir.Daha mektubun başından faul yemiş birinin mektubunun diğer taraflarına cevap vermeye gerek duymuyorum
 


FATMA GUREL IP: 84.226.21.xxx Tarih : 3.04.2009 00:02:07

Gercek, içten,yurtseverce bir uyarı. F.Say Büyük sanatçı duyarlılığı ve sorumluluguyla hepimiz adina duygularını dile getirmis. ellerine yuregine saglik... TUMUYLE KATILIYORUM. ENDISELERIMIZDEN KAYNAKLANAN DESTEGİMİZİN ARTIK BOSA HARCANMAMASINI , DOGRU VE IYI DEGERLENDİRİLMESİNİ  BEKLİYORUZ. TURKİYE COK ZAMAN YITIRDI. LUTFEN ARTIK LUTFEN BU SESLERE KULAK VERİN...FG 


hüseyin arı IP: 85.105.182.xxx Tarih : 1.04.2009 19:59:32

agzına yüregine saglık saygıdeger müzisyen işte bu dur sosyal demokrat ruhun içindeki patlayan bir mermi çekirdegi kadar küçük ama eşildikçe büyüyecek olan volkan eleştirilmekten eleştirmekten asla çekinmeden yılmadan usanmadan yazılanları dikkatlice okunmalı teşekkürler fazıl say


Gönül Aydemir IP: 88.235.232.xxx Tarih : 2.04.2009 00:32:43

Sağ Olun, Siz gerçek bir sanatçısınız.Bu adamlar, damatlarını, yavrularını ,kendilerine maaş, şan ,şöhret sağlayan ,tüysüz yetimlerden çok seviyor.


mustafa eser IP: 85.101.116.xxx Tarih : 5.04.2009 02:03:09

% 39 ülkemin varoş kesimi hee... evet bu ülkeyi savunanda, evladını kaybedince vatan sağolsun diyende, şehit cenazelerine etekle gelemiyende bu güzel ülkemin varoşları... siz ki kendini bilmezler köylü milletin efendisidir sözünü ne çabuk unuttunuz! ne oldu da bu efendiler şimdilerde varoş oldu?


mehmet rumeli IP: 88.228.100.xxx Tarih : 6.04.2009 10:05:34

sayın fazıl say mektubuna yürekten katılmamak mümkünmü ama c.h.p nin kurucusu ulu önder atatürk böyle muhalefet yapacak lider bizlere birakmadı oysa c.h.p adı üstünde cumhuriyet halk fırkası parti iç tüzüğünde hep muhalefete kal diye bir madde yok ki bütün maddeler çoğulculuk üzerine çıkarılmış ama nerede o çoğulculuk ben hataydan bir örnek vereyi daha önce belediye bşk yapmış bir başkan bir daha aday gösterdi sayın baykal bizler 46 dernek bşk ları sivil toplum örgütleri olarak faks çektik genel merkeze bu adayı gösterme çok temiz saygın ve sagdan ve sol dan hatta akp den oy alabilecek adayı bildirdik genel merkez 46 derneği kayda bile almadı C.H.P halkın partisi diktatörlerin partisi değil hatay kaybet ti HATAY YI da baykal  ve Fuat çay kaybettirdi gelsin sayın baykal antakya ya ili ve ilçe değiştirsin sivil toplumun fikirlerini dinlesin esnafı çiftçi emekliyi memuru her kesime sorsun neden kaybettin hatay yı başta BAYKAL cevabı alırsınız .  


meryembıyıklı IP: 88.230.121.xxx Tarih : 2.04.2009 08:52:10

birilerinin gerçeği sölemesi gerekiyordu   anlayana   saygılar


Vesan Tesan IP: 85.178.101.xxx Tarih : 1.04.2009 23:21:37

E vallahi cok güzel yazmisin Fazil Say bey , ama Deniz Baykali  tanirsin.o kolay kolay birakmaz CHP yi amaci tek bir kere Türkiyeyi yönetmek , ama onuda obür dünyada bile görmez..Deniz Baykaldan dolayi kimse Chp ye oy vermek istemiyor.Belediye secimlerini saymiyorum cünkü o oylar Belediye Baskanlarina aitir.nerde Zülfü Livaneli , nerde Fikri Saglar ..Deniz Bey parti ici Demokrasiyi yok etmis, kendisine karsi olani yada karsi fikirden olani hemen birseyler edip bir yerlere yoluyor...kücük olsun ama benim partim olsun mantigi var adamda. Herseyden önce parti Tüzügünü degistirmeli..Deniz Baykal CHP Baskanligindan asla vaz gecmez. ama CHP yide patirir.CHP liler bir an önce  birlesmeliler ve korkmadan artik sana YETEEEEEEEEEEEEER  DEEEEENIIIIZ   ......selamlar 


merve albayrak IP: 85.97.93.xxx Tarih : 2.04.2009 09:08:38

Bu Sanatçı mı? Provakatör mü? Sanatçı aydın insan demektir. Bunun zihniyetindeki tipler, halkın değerlerini hiçe sayar. Yok etek giyemiyormuş. Yok bira içemiyormuş.Ergenekona bile paranoya diyen bu tip, acaba neyin peşinde? Provakatörlükden başka birşey değil. ülkeyi terkedecekti. Ne kadar sevinmiştim. Heyyy FAZIL Burası Türkiye koçyiğit. Ya seversin yada gidersin. Türkiye'nin batısı yunanistan evet insanlarıda aynı zihniyette. İstersen yunanistana taşın ... 


Ümit Yaşar Öztoprak IP: 88.226.97.xxx Tarih : 2.04.2009 15:13:28

a n l a m a z ...


ayhan sarı IP: 88.240.255.xxx Tarih : 3.04.2009 11:42:34

Şunu belirtmeliyimki ben atadan chp liyim sosyal demokratlık saygıyı,hoş görüyü ve adaleti gerektirir ama fazıl sayı anlamakta bazen güçlük çekiyorum kendisini ekstra chp limi sanıyor kendisi 1.lig chp li bizler gibiler 2.ligde oynayan chp lilerdenmiyiz acaba sanata ve sanaatçıya her zaman sonsuz saygım vardır fakat bir şeyide unutmayalım milletin rızık peşinde koştuğu bir devirden süreçten geçiyoruz malesefki chp bunu çözemiyorsa sayın fazıl sayın piyano tıngırtısı ve ara çıkışlarıylada bu mesele çözmlenemiyecektir.bu niyet ve heyecanda ise buyursun kendileri geçsinler chp nin başına fakat tekrar ediyorum bu iş piyano tuşlarına basmaya benzemez.eğerki halkın iradesi bu ise bunada saygı duymak lazım fazıl sayın çıkışları halkı belli zümrelere ayırmak gibi tehlikeli sonuçlar vermektende öteye gitmez.bu son seçim sonuçları chp nin değil kılıçtaroğlu nun getirdiği bir heyecandır dilerim saman alevi gibi harlayıp sönmez ama ümidim yok artık bu coğrafyada sol diye bişi kalmamış.otoritede bir boşluk varsa başkaları o  otoriteyi doldurur malesef biz ağlamaya mahkumuz chp bu boşluğu bir türlü dolduramadı sanmıyorum dolduracağınıda doğu ve g.doğuda hiç yokuz gibi akp oralara gidebiliyorda biz neden oralara gidemiyoruz daha fazla konuşmak istemiyorum üzülerek söylüyorum ama malesef akp başarılıdır .öz eleştiri zamanıdır bu zaman.


VATANDAŞ IP: 88.242.154.xxx Tarih : 3.04.2009 08:59:10

SAYIN FAZIL SAY SEN KİM DEMOKRATLIK KİM?ATAMIZIN YILLARI HARİÇ KAÇ YILDIR SİZİN GİBİLER YÖNETTİ BU ÜLKEYİ .GÖRDÜK İSTANBULUN HAVA KİRLİLİĞİNİ,ÇÖP YIĞINLARINI UNUTMADIK.HER GÜN TV LERDE İZLİYORDUK. ÜLKENİN BATISIDA DOĞUSUDA TÜRKİYE DİR.VE BİZLER ONUN İÇİN ÖLÜRÜZ. AMA SEN VE SENİN GİBİLER İÇİN YERİMDEN BİLE KALKMAK İSTEMEM.

 


tuba yılmaz IP: 78.174.48.xxx Tarih : 2.04.2009 01:26:11

fazıl bey mektubunda diyorki varmı iki kutbu toparlayacak yönetecek bir iktisatçı devlet adamı.kendisi sanırım türkiyede yaşamıyor diyeceğim.doğru yaşamıyor.bahsettiği iktisadi devlet adamı tamda RECEP TAYYİP ERDOĞOĞAN.eğer türkiyede yaşayan iki ayrı ideolajiyi beslemiyor olsa sorarım 22 temmuz 2007 seçimlerinde %48 oy oranını neden almış olsun.diyeceksiniz şimdi niye alamdı.hep laiklikten bahsedersiniz hatta öyleki sizden başka düşünenler laik olamaz.demokrasi sizindir.başkası sahip çıkamaz.aslıunda bu düşünce biçimiyle demokratik,laik ve sosyal bir hukuk devletinde yaşamayı ne kadar hakediyorsunuz.sormak istiyorum.