2
Mayıs
2025
Cuma
ANASAYFA

İlk Kürtçe yarışma yayında

Türkiye'nin ilk Kürtçe yarı.ma programı, Diyarbakır'ın yerel kanalı Gün TV'de yayınlanıyor. Ki Di Zane (Kim Bilir?) adlı programı, Kürt stand-up sanatçısı Murat Batgi sunuyor..

Türk televizyonlarının ilk Kürtçe bilgi yarışması yayına hazırlanıyor.
Tiyatrocu ve Kürtçe stand-up sanatçısı Murat Batgi tarafından çekilen Ki Di Zane (Kim Bilir?) yarışması, Diyarbakır'ın yerel televizyonlarından Gün TV'de yayınlanıyor.

AMAÇ, KÜRTÇEYE HİZMET

Yarışma fikri üzerinde bir yıldan fazladır düşündüğünü söyleyen Murat Batgi, önce bir sitcom projesi üzerinde çalışmış ama sponsor bulamadığı için yarışmaya öncelik vermiş. 26 bölümünü yazdığı sitcom'unu beklemeye alan Batgi, Ki Di Zane yarışmasında öncelikli kaygısının Kürt diline hizmet etmek olduğunu söylüyor. İlk bölümü 24 Eylül'de yayınlanan ve her çarşamba günü 20.15'de ekrana gelen yarışma 15 hafta sürecek.

Kürt kültürünün, özellikle müzik üzerinden var olmaya çalıştığını ama bunun bir eksiklik olduğunu düşünen Batgi, bir mecranın bir kültür üzerinde bu kadar hâkim olmasını eleştiriyor.

Müziğin daha çabuk üretilen ve tüketilen bir şey olduğunu, öte yandan Kürt müziğinde iyi bestelerin çıkmadığını, bu müziğin daha çok geleneksel müziğin yeniden yorumlanması üzerinden var olmasına da dikkat çekiyor. O yüzden tiyatronun, edebiyatın ve televizyonun önemli olduğuna inanan Murat Batgi, yarışmanın da bu eleştiriler ışığında şekillendiğini anlatıyor.

YEPYENİ BİR STÜDYO

Kürt televizyonculuğu açısından ilk olan Ki Di Zane yarışması için önce Radyo Televizyon Üst Kurulu'na (RTÜK) başvurulmuş. Bir ay sonra kerhen gelen haberde, program eğitim amacı gütmediği ve çocukları hedeflemediği için 'çekebilirsiniz' denmiş. Yerel televizyonların her gün 45 dakikalık Kürtçe yayın yapma izni olduğunu, ama bu yayınların yetişkinleri hedeflemesi ve eğitim amacı gütmemesi gerektiğini anlatan Batgi, bir süre sponsor arayışına girmiş. Birçok firmadan sponsor desteği aldıktan sonra, yepyeni bir stüdyoda ve yepyeni bir dekorla çekimlere başlamış.
Yarışmada aktüel siyaset, spor, sağlık, tarih, kültürsanat, coğrafya, Kürt dili ve edebiyatı, Kürt tarihi olmak üzere sekiz ayrı dalda sorular hazırlanmış. Ve Ki Di Zane'de 16 kişi yarışmaya hak kazanmış. Her programda ikişer kişi yarışacak ve rakibini geçen ilk sekiz kişi çeyrek finale çıkacak. Sekiz kişi bu grupta bu sefer yarı final ve final için yarışacak.

Programın bütün çekimlerini tamamlayan ve yarışmanın finalini yılbaşına denk gelecek şekilde ayarlayan Batgi, şampiyon olan kişinin bir öğretmen olduğunu söylemekle yetiniyor ve isminin sürpriz olduğunu söylüyor.
Yarışmacılara ödül olarak da şunlar verilecek: Elenen ilk katılımcılara sadece Kürtçe CD; ilk sekize girenlere Diyarbakır'da bir marketten 150 YTL'lik alışveriş çeki; ilk dörde girenlere bir dijital fotoğraf makinesi; finale çıkana kamera; şampiyon olana ise dijital fotoğraf makinesi, kamera, alışveriş çeki ile bir dizüstü bilgisayar.

SÜRE VE ALTYAZI SORUNU
Yarışmaya müracaaat eden 85 kişiyle birebir mülakat yaptığını anlatan Murat Batgi, beklediğinden çok daha iyi bir bilgi düzeyiyle karşılaştığını söylüyor.
Yarışmanın ilk olması nedeniyle yarışmacıların zorlandığı durumlarda kopya vermeyi bile düşündüklerini, ama buna gerek kalmadığını söyleyen Batgi, yarışmacıların her yaş grubundan, cinsiyetten ve meslek grubundan insanlar arasından seçildiğini belirtiyor.
Soruların oldukça zor olduğunu kaydeden Batgi, Kürtçe üzerindeki yasakların kendilerini çok sınırladığını da vurgulamadan geçemiyor. Özellikle her gün 45 dakikayı aşmama yönündeki yasağın, yarışmanın konseptini tam olarak anlatmak, yarışmacıları tanıtmak konusunda bile kendilerini zorladığını, bu yüzden çok büyük sıkıntılar yaşadıklarını söylüyor. Yaşadıkları diğer bir zorluğun da ekranda Kürtçe olarak beliren her sorunun ve dört seçeneğin Türkçelerini de ekrana sığdırmaya çalışmak olduğunu belirten Batgi, buna rağmen teknolojinin bütün imkânlarını zorladıklarını vurguluyor. Kürt dilini tanıtmayı amaçlayan bir yarışmada Türkçe altyazının programın formatına uymadığını söyleyen Batgi, Kürtçe yayın saatinin de artırılması gerektiği konusunda yetkililere çağrı yapıyor.

Sabah
Yayın Tarihi : 19 Ekim 2008 Pazar 17:41:44
Güncelleme :20 Ekim 2008 Pazartesi 16:32:06


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
DR. HAKAN IP: 85.105.62.xxx Tarih : 26.10.2008 14:24:29

öncelikle herkese selam burda berna hanıma bişey dicem kürdlerin azınlık olduğunu süylüyorsunuz bu ölkede 70 milyon insan yaşıyorsa 35 milyon kürd siz kürdleri sadece türkiyenin bikaç ilinde olduğunu düşünüyorsunuz malesev kürdler her tarafta var bide bu ölkede ingilizce arapça almanca arnavutça bulgarca konuştularmı sorun yok ama kürdçe konuştularmı kendinizi yerden yere vuruyorsunuz bu ölke elde gidiyo düşünüyonuz


Kağızman_Delal IP: 85.107.133.xxx Tarih : 22.10.2008 17:25:04

Helal olsun, başarılar... Keşke her dile dair böyle etkinlikler yapılsa, keşke hiçbir dil kaybolmasa ne güzel barış içinde yaşanır


FIRAT IP: 88.244.30.xxx Tarih : 23.10.2008 16:45:59

NE MUTLU BARAN GİBİ DÜŞÜNENLERE SANA SAYGILAR VE DE SEVGİLER TÜRK KÜRT LAZ ÇERKEZ POMAK VS. BİRİZ BÜTÜNÜZ KÜLTÜRÜMÜZ BİRLEŞİP TÜRK MEDENİYETİNİ OLUŞTURUR İÇİÇEYİZ NASIL BİR ZİHNİYET ANLAMIYORUM AYRI GAYRI YOK NEYCE KONUSURSAN KONUS AMA UNUTMA TÜRK BAYRAĞI ALTINDA TÜRK VATANINDASIN BU HEP BÖYLE DEĞİLMİYDİ BUNDA GOCUNCAK BİR ŞEY YOK HER BİREY DEĞERLİ YAPMAYIN ARKADAŞLAR OYUNA GELMEYELİM MAŞA OLMAYALIM YEM OLMAYALIM.. BAŞKA TÜRKİYE YOK SAHİP ÇIKALIM YIKICI DEĞİL YAPICI OLALIM HERKES AKLINA MUKAYYET OLSUN SELAMLAR


gımgım muş IP: 88.231.162.xxx Tarih : 25.10.2008 15:36:25

adsızbey gel kendin yönet diyecem ama malum seni almazlar yönetime şimdiye kadar hangi iktidar bu sorunları çözebilmiş ki bu çözsün senin partin kim bilmiyorum ama belliki o da başarısız olmuş..malum iktidara şimdiye kadar bütün partiler girdi nerdeyse hepsi şansını denedi ama hiçbiri siyasi sosyal ekonomik hiçbir sorunu halledemediler.istersen buyur örnek ver şu iktidar zamanında bu sorunların hiçbiri yoktu de de yanılt beni...


ekrem sen IP: 78.183.39.xxx Tarih : 25.10.2008 20:58:28

ne kadar yok desenizde kart kurt da deseniz bu dil binlerce yıldır konuşuluyor iran suriye türkiye ırak burada milyonlarca kürt var ve kürtçe ko nu şu yor kardeşlerim siz kim susturabildi???? bu dli kimler ne eziyetler etti ne oldu ?? hangisi başarılı oldu?? artık şunu kabul etmesi gereken az bir topluluk kaldı artık Türkiyemin büyük bir çoğunluğu kardeşler,yşe ayynı görüşdeler kürtçe vardır ve artık bunun bir çözüme ilerici bir çözüme kavuşturulması gerekiyrdur.Ama bazı bir kesim kaldı sanki bunun bir Yenilgi ya da geri adım sayıyor..hayır bu geç kalmış bir hak arayışının çözüme nihayteinde anlayışlı bir toplumla uzlaşı içerisinde bu hakları nverilişidir bu mağlubiyet değil Türkiyemiz için büyüklüğüne yakışır bir madalyadır belma olsu n diğer kardeşlerimizde tabi ki bazı korkuları var haklılar onlar bizlerin iyi niyet adı altında aşama aşama geldiğimiz ve en son hedefinde bir kürdistan olacağı korkusu vardır yani güvensizlik bin yıllık doştluğun bitmeyen kardeşliğin bu hakları kardeşine verirse biteceği korkusu vardır ama öyle kardeşlik olmaz ki ülkemize fransız bayrağı dikilseydi ne mutlu fransızım mı diyecektiniz türk olarak dermiydiniz diliniz okullarda ve devlet kurumlarında itibar edilmeseydi yok sayılsaydı acaba hangi yollara başvururdunuz bir kürt enaz bir türk kadar bölünmenin ne kadar sömürüye karşı dayanıksız olacağını biliyor bunu bir tek faşistler bilmiyor yani :)biz ülkemizde yaşamak istiyoruz ama sadece nefes alıp vermek değil bu ya şa mak her anlamda özgürce yaşamak okulumuzda anadilimizi türk kardeşlerimiz gibi ana dilini okullarımızda öğrenmeliyiz ama bunu söyleyince hemen başlıyorlar burada abazalar var cerkesler var lazlar ar bulgarlar var araplar var yav kardeşim bu ülkede bulgarın devleti var mı var arabın devleti var mı var ee cerkezin özerk devleti var mı var abaza özerk devşeti varmı var hepsinin var onlar eee o zaman yine haksız konumdasınız bunları sayarken.belma kardeşime sormak istiyorum türkiye de bu sayılarn etnik kitlelerin nüfusa oranı ne dir ve kürtlerin oranı nedir o zaman magduriyet oranı hangi tarafın daha çoktur ortaya çıkar biz devlet felan istemiyoruz biz zaten var ettiğimiz devletimizin bize sahip çıkmasını istiyoruz kimseden toprak istediğimiz yok zaten topraklar bizim.son bi şey sorara noktalamak istiyorum acaba araplar osmanlıyı sırtından vurarken ermeniler bir yandan köyleri yakarken neden kürtler onlarla ortak olmadılar zira ortak olsaydılar ermenistan gibi arabların devletleri gibi avrupa desteğiyle o zamanlar devletin en güçsüz işgal altındayken kendi sınırlarını kurduramazlarmıydı ve o sadcece türk oğlu türklerin kurtardığı diye arkadaşlar hakkariye kaç yüzbin antepe maraşa urfaya van a bitlise erzuruma karsa ağrıya kaç yüzbin türk oğlu türk gönderdiniz de kurtardınız yoksa siz oralar da savaşırken batıda trablusgarbta yemende demi sadecetürk oğlu türkler olarak cannakalede de öylemi sadece türk oğlu türkler kurtardınız yani siz size düşman olan illerden doğudan geçtiniz ve size düşman olan kürtleri sınırlar çekip kendinize bağladınız onlar size hiç yardım etmedi :))) ya ne kadar n e kadar komiksiniz inş sizin bu yorumlarınızı mizah anlayışı olan insanlarda izliyordur çok komik gülünçsünüz yazık size ya hiç aklıonız ermezmi hiç düşünmezmisiniz bu zamanda bu teknoloji sayesinde bile pkk yla mücadele bitirilemedi ya o zamanlar kürtler gerçekten halk olarak iç isyan çıkarsaydı hangi güçle bastırılacaklardı üsteli ksilah sıkıntısı da olmasdı o dönem kürtlere hangi develt yardım etmezdi ki bir osmanlıdan onca devet çıktı niye bir kürtler kaldı  niye? siz kimin dost kimin düşman olduğunu hala kavrayamadınız dost karar günde belli olur kaldı ki biz kardeşiz be kardeşiz ne biçim kardeşsiniz diyecek başka bişeyim yok yorumları okuyup gülüyorum Allah akıl fikir versin uyan türkiye uyan halk uyan 30 kupona alınmadı bu vatan diyor mustafa yıldızdoğan gerçekten de burada bu meşakatler altında kalmış insanlara etle tırnak olmuş insanlara halada güvenmiyorsunuz ama sizde yakında daha iyi kavrayacaksınız okudukça bilgilendikçe daha da iyi kavrayacaksınız HZ.Ali r.a. nin bir sözü vardır der ki: SENDEN EMİN OLMAYAN DAN SENDE OLMA. ve ülkücü nihal atsızın kitabını alın okuyun ünlü sözlerinde der ki :eğer ki bir Milletin dili varsa o millet yaşıyordur ve vardır. Başka ne diyeyim kart kurt adamız işde :) idare edin. Yaşasın kürt ve türk halkaların kardeşliği.


asyam IP: 78.160.235.xxx Tarih : 23.10.2008 21:59:18

bende bi türküm kürt laz çerkez ayrımı yapmıyorum bu vatan için herkes üzerine düşeni yapar lakin teröremi yenilelim yok böyle bişey o masumlar da eminim ayrım yapmıyolardı fakat hiç unutmuyorum bir ögretmenimizin şehit edilmesini bunlara biz dur diyecez biz ayrım yapmıyoruz yapanlarda zaten kendilerini biliyo kürt çocuklarına egitim için gidipde şehit edilmek yok bizim hiç bir kitabımızda herkes haddini bilecek aşmıycak sınırı biz herkesle dostuz ama düşmanlarımızd var türk kürt kardeşdir bunu yapan kalleşdir herkesi sag duyuya davet ediyorum zaman birlik olma zamanıdır


BELMA COŞAR IP: 85.110.219.xxx Tarih : 22.10.2008 03:24:02

ÇANAKKALE SAVAŞI ZAMANLARINDA BU ÜLKE BİRLİK TUTULMAYA ÇALIŞILIYODU.AMA ŞİMDİ BÖLÜNMEYE ÇALIŞILIYOR.ÜLKEME ZARAR GELMESİNİ İSTEMEMEM KIT GÖRÜŞLÜLÜKSE EYVALLAH BEN KIT GÖRÜŞLÜ OLAYIM.VATAN HAİNLERİDE BİLİM ADAMI OLSUN OKK.AYRICA BAGER KARDEŞ BANA GÖRE SENİN ZİHNİYETİN ATALARININ OZAMAN Kİ ZİHNİYETİYLE MUKAYESE EDİLEMEYECEK KADAR BOZUK DÜŞÜNCELERE SAHİP BİR ZİHNİYETTİR.


amedli_21 IP: 78.186.119.xxx Tarih : 23.10.2008 16:07:10

BELMA COŞAR'A ÖNCELİKLE BİLİNÇSİZCE YAPTIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜM ŞOVENİST YORUMUNDAN DOLAYI KENDİSİNİ KINIYORUM.BİLİNÇSİZ ÇÜNKÜ DÜNYADA YAŞAYAN HER MİLLETİN KENDİ DİLİNİ VE KÜLTÜRÜNÜ YAŞAMASI VE BUNU YAŞATABİLME ÇABASI ONUN EN TEMEL İNSAN HAKKIDIR.BELMA ARKADAŞIMIZ EMPATİ KURABİLİRSE SADECE İNSAN OLDUĞU İÇİN BİLE OLSA BUNU ANLAYACAKTIR.ANCAK NE YAZIKKİ İŞTE İNSAN BAZEN DİĞER CANLILARDAN FARKLI VASIFLARINI KULLANAMIYOR.DÜŞÜNCE GİBİ EN ÖNEMLİ İNSAN OLMA ÖZELLİĞİNİ


Merdo IP: 213.23.245.xxx Tarih : 22.10.2008 18:08:12

Belma Cosar, sence CORUM ile Hakkari arasinda bir fark varmi ??? Seni yazdiklarin icin özür dilemeye davet ediyorum!!!!


brindar IP: 85.105.246.xxx Tarih : 2.11.2008 12:56:20

belma hanım ve benzeri düşünce taşıyan tüm arkadaşlarına tek sözüm var...KÜRTLER VARDIR TARİH BOYUNCA VAR OLMUŞLARDIR VE DE HER ZAMAN VAR OLACAKTIR ....ANA DİLİMİZDE KÜRTÇE DİR...


gımgım muş IP: 88.227.32.xxx Tarih : 25.10.2008 12:37:25

belma mısın nesin sen kendini ne sanıyosun.bana söylermisin atatürk ilke ve inkılapları dışında bugüne kadar hangi kitabı araştırdın da kürt yok kürtçe yok diye konuşabiliyosun.bugün senin gibi ırkçılar yüzünden çanakkaledeki birlik sağlanamıyor.birşeyleri bilmeden ortalığı bulandırma.kim vatanı bölmeye çalışıyor?bu vatan senin olduğu kadar belki de senden çok kürtlerin de vatanı ve emin ol ki bu vatanı kürtler senden çok savunuyor savunur da.çannakkale ile şuan ülke de var olan silahlanmayı birbirine benzetmeni de cehaletine veriyorum.çünkü şu an aynı ülkenin vatandaşları birbirini öldürüyor.hümanist ol biraz.bırak bu ölümü dileklerini......


tarkan Adsan IP: 78.183.42.xxx Tarih : 21.10.2008 00:00:19

basarilar dilyiorum umarim Kürtce lisani türkcenin bugün oldugu gibi hüsrana ugratilmaya calisilmaz birileri tarafindan. Tekrar basarilar diliyorum kardeslerime.


mehmet IP: 88.230.25.xxx Tarih : 21.10.2008 23:38:32

türkçenin eskiden gelen bir dil olmadığı değişimler sonucu bugünkü konuştuğumuz dil olduğunu en cahilimiz bile bilebilir.kürtçenin varlığını inkar kürt ü inkardan başka bi şey değil.buda insanı beraber yaşadığımız halkı inkar anlamını doğurur ki buda yaşadığımız şiddet olaylarının bence en büyük nedenlerinden biri.


merdo IP: 213.23.245.xxx Tarih : 23.10.2008 11:15:46

Kürt dili´ni inkar edenler, o kör beyinlerini acip okusunlar "Göktürk alfabesi ile yazılmış 12 satırlık kitabede şöyle denmektedir: "Kürt El-Kan Alp Urungu, altunlug keşiğim bandım belde, elim tokuz kırk yaşım" Hakeza Namık Orkun'un Eski Türk Yazıları (C.1) eserinde bu ifadeler şöyle tercüme edilir: "Kürt İlhanı Alp Urungu'yum. Altunlu okluğumu bağladım belde, elimde devletim, otuz dokuz yaşında öldüm" beyanıyla meseleyi orijinal belgelere dayandırmaya çalışılır." Biz YÜZYILLARDIR KARDESIZ SEN KIMI INKAR EDIYORSUN "BELMA COSAR" BÖYLE YAZMAKLA ÜLKEYI BÖLMEK ISTEYENLERDEN NE FARKIN KALIR


ADSIZ IP: 88.253.116.xxx Tarih : 22.10.2008 23:16:03

AMERİKA AMERİKA NE KADAR MERAKLISINIZ AMERİKAYA YAA KARDEŞİM GİDİN AMERİKADA YAŞAYIN BURASI TÜRK CUMHURİYETİ İNSAN GİBİ YAŞAMAK İSTİYORSANIZ YAŞAYIN KÜRTLERİN KÖKENİ ORTA ASYADIR BİRDE DOĞUYA ÖYLE YATIRIMLAR YAPILIYOR BEN GÖZLERİMLE GÖRDÜM FABRİKA AÇACAĞIZ DİYORLAR DEVLETTEN ALIYORLAR PARAYI DÜŞÜK FAĞİZLE GİDİN GÖRÜN YERİNDE NE FABRİKA VAR NE BİR TUĞLA KÜRT KARDEŞLERİM LUTFEN DIŞ ÜLKELERİN OYUNUNA GELMEYİN BEN DOĞUDA DA YAŞADIM NEYİN NE OLDUĞUNU BİLİYORUM BU TOPRAKLARDA YAŞAMAK İSTİYORSAK DIŞ ÜLKELERİN OYUNUNA GELMİYELİM BEN TÜRKÜM AMA BİR BAŞBAKAN BEN TÜRKÜM DİYEMİYORSA DAHA ÇOK ŞEHİTLER VERECEĞİZ TÜRK KÜRT ÇERKEZ LAZ ALEVİ SUNNİĞ BİZLER KARDEŞİZ BU TOPRAKLARDAN SANMASINLAR BİR KARIŞ TOPRAK ALACAKLAR DIŞ ÜLKELERİN UŞAĞI OLMAYALIM LUTFEN GEREKİRSE BEN KADIN HALİMLE GİDER SAVAŞIRIM BİRDE HER KÜRT PKK LI DEĞİLDİR BEN DOĞUDA ÜLKESİ SEVEN KÜRTLERLEDE YAŞADIM OYUNA GELMEYİN LUTFEN


BELMA COŞAR IP: 85.110.219.xxx Tarih : 20.10.2008 23:50:40

kürtçe diye bir dil mi var.boşa uğraşmasınlar kimse kürtçeyi içimize sindiremez.sıkıyosa bir türk televizyonunda yapsınlarda bu yarışmayı.yemiyo demiiii


eser yılmaz IP: 85.103.241.xxx Tarih : 25.10.2008 12:22:37

arkadaşın bir tanesi de ''dili yok olan bir milletin kendisi de yok olmaya mahkumdur'' diye bir yorum yazmış arkadaşım sizin devletiniz milletiniz Türkiye'dir.Dağlarda ''kardeşimiz'' dediğiniz Türk Mehmetçiklere kurşun sıkan hainlere destek verdikçe ve onları engellemek yerine onlara yardım ve yataklık ettiğiniz sürece sizin diliniz ve milletiniz olsa da yok olacaksınız olmasa da...


ismail selçuk IP: 88.224.58.xxx Tarih : 26.10.2008 13:07:20

kürtce Türkce kadar eski olamaz sen Türk tarihini hiç bilmiyorsun galiba , kürtce konuşabilirler ama Türkiyenin resmi dilinin Türkce olduğunu unutmayalım.


akif IP: 212.156.63.xxx Tarih : 23.10.2008 10:47:35

ya arkadaşlar sözlerinizi biraz araştırarak milletçi duygularak kapılarak soylemeyin biraz araştırın.. birincisi kürtçe diye bir dil var yoktur diyenlerin doğuya gidip kendi kulakları ile duysun. ikincisi ise en az Türkçe kadar eski ne demek bu enaz yani türkçeden de eski anlamı var uydurma tarihi o kadar da eski değil, gecmişi çok ama Türkçe ile kıyaslanamaz, Türkçe ile bir çok avrupa dili de kıyaslanamaz geçmişi bakımından. Ama kelime sayısı ve ya kullanan insan bakımından da 5. sırada o kadar da basit bir değil yani...biraz okuyunda konuşun..


arif IP: 85.106.178.xxx Tarih : 24.10.2008 17:02:50

ÖYLE OLUR OLMAZ KONUŞUP MİLLETİN KAFASINI KARIŞTIRMAYIN,ANAYASAMIZ DA NE VAR:TÜRKİYE CUMHURİYETİ,DİLİ TÜRKÇE,BAYRAĞI TÜRK BAYRAĞI.BU KADAR BAŞKA SÖZE GEREK YOK. SİZE BİR ÖRNEK VEREYİM ŞUAN ALMANYA'DA YAŞAMAYA KARAR VERSENİZ,ALMANYA DİYOR Kİ..:BİZ DE YAŞAYACAKSAN ALMANCA ÖĞRENECEKSİN,ALMANCA KONUŞACAKSIN, KABUL ETMİYORSAN YAŞAYAMAZSIN KARDEŞİM DEMİYOR MU. KÜRTÇE KONUŞMAK İSTEYEN EVİNDE KONUŞSUN,AMA KAMUDA BÖYLE BİRŞEY OLMAZ.KÜRTÇE KONUŞACAKSANIZ GİDİN IRAKTA KONUŞUN. YANİ TÜRKİYE'DE Mİ ALMANYA GİBİ YAPSIN..ÖYLE OLURSA İSTİKAMET IRAK OLUR ONA GÖRE..


altancan IP: 88.254.53.xxx Tarih : 24.10.2008 16:14:34

Belma hanım ve türevleri yüzündenbu haledüştük. Bu zihniyet devam ettikçe doğal olan dil siyasileşecektir. Bu böyle biline


murat sevi IP: 78.164.245.xxx Tarih : 25.10.2008 16:53:13

slm arkadaslar ben bitlisliym ve kürdüm kürtce bilmiyom ama kürtlerin en dogal hakı anadilinde yayın yapılması tabiki demokrasiden bahsediyorsak...


BAGER IP: 88.247.65.xxx Tarih : 21.10.2008 14:02:01

BEN GERÇEKTEN BAZEN ANLAMAKTA ZORLUK ÇEKİYORUM NEDEN? BELMA HNAIM GİBİ DÜŞÜNENLER ÇIKIP DERLERKİ BİZ BU DİLİ KABUL ETMİYORUZ BAŞK TARAFTADA ÇIKAR SEN NASIL KABUL ETMİYORSUN DİYE ÇATIŞMALAR DOĞURUR. BEN BUNLARA KARŞIYIM NEDEN KÜRTÇE PROGRAMLAR YAPILMASIN BU ÜLKEDE MİLYONLARCA KÜRT YAŞAMAKTADIR BU NASIL BİR ZİHNİYETTİRKİ KABULLENEMİYOR KÜTRLERİN TARİHİ M.Ö. BİN DÖRT YÜZ YILLARA DAYANIYOR NEDEN KABULLENEMİYOR VE NEDEN KABULLENİLMESİN. BEN BELMA YOLDAŞA SORUYORUM SENİN ATAN ÇANAKALEDE SAVAŞIRKEN NEDEN BİZ SİZİ KABUL EDMİYORUZ DEMİYORLARDI DA SİZ ŞİMDİ ÇIKIP BİZ HAZMEDEMİYORUZ YADA BİZE HAZMEDEMEZLER NE BİÇİM HAKARETTİR. İŞTE ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEYEN BU VE BUNA BENZER KIT GÜRÜŞLÜ DÜŞÜNCE ZİHNİYETİ AÇILMAMIŞ BİREYLER TARAFINDAN YAPILMAKTADIR? NASIL TÜRK KARDEŞLEMİZİN BU ÜLKEDE HAK HUKUK SAHİBİYSE BİZ KÜRTLERDE BU ÜLKEDE HAK VE HUKUK SAHİBİYİZ ÇÖNKÜ EN AZ BİZDE TÜRK KARDEŞLERİMİZ KADAR BEDEL ÖDEDİK?


ZAZA IP: 85.105.103.xxx Tarih : 21.10.2008 17:44:25

BUGUN TURKİYEDE BELMA GİBİ DÜŞÜNEMEYEN İNSANLAR OLDUGU İÇİİN TÜRKİYE BU HALDE YARIN BİRGUN BU ÜLKE ZORA GİRDİĞİNDE CUMHURİYETÇİYİZ DİE GECİNENLER ATLARLARA YATLARA İNGİLTERE FRANSAYA BU ÜLKEYİ BİZ KURDUK YARINDA BİZ SAVUNACAZ BELMA SEN ONCE İNSANLIĞI OĞREN NASIL OĞRENECEKSEN YA ODA BELLİ DEĞİL ZAZA


Tarkan Adsan IP: 78.183.42.xxx Tarih : 21.10.2008 10:10:55

bugün nasil türkcenin eski bir dil oldugunu tarih arsivlerinden ögreniyorsak kürtcenin de en az türkce kadar eski bir dil oldugunu yine arsivlerden ögrenebilirsiz. Tabi birileri baskiyi kaldirip seffaf demokrasiye izin verirse. Kürt dil kurumu isminde bir devlatlet kurumu acilabilir. Ve kardeslerimizle dahah uyum icinde dahah birbiriize saygili bir bicimde yasariz ama ne yazik i BELA COSAR gibiler oldukca bu ülke degil ileriye geriye gitmeye mahkümdur. bu yorumu yaparken biraz insan düsünür. bunu yaziyorum ben ama ne kadar sacmaliyorum dur bi bakim der insan. ama yok zaten ülkeyi su duruma getirenlerin hepsi bu zihniyet degil mi?


adsizbey IP: 62.178.158.xxx Tarih : 22.10.2008 13:56:05

Sayin Belma Hanima bende katiliyorum.. Bu ülkenin sadece bir dili vardir ve tek bayragi vardir, etnik diller de sadece etnik kisimda kalir. adam bölücülük yapiyor hergün ülkemize saldiriyor askerlerimizi sehit ediyor ve hayalperestce harita cizip buralar bizim diyor ve üstüne birde saygi görmek istiyorlar. bu kadarida biraz yüzsüzlük olur degilmi??? NE MUTLU TÜRK ÜM DIYENE


fatma IP: 88.247.219.xxx Tarih : 23.10.2008 19:00:46

Ben de belme hanım gibi düşünenleri kınıyorum ..!nedir bu zavallı kürtlerin sizden çektiği!! ha bu arada ben de bi kürt olarak konuşuyorum burda benim birçok arkaddaşm var ya türk ya kürt ama hepsiyle de çok iyi anlaşıyorum siz de biraz insan olsanız zaten bu sorunlar olmazdı susucam susucam diyorum ama napalım yani kürt olmak kötü bi şey mi adamlar sizin yüzünüzden sokağa çıkmaz oldular.!!!!!!isyan ettiklerinde de suçlu duruma düşüyolar..ayrıca burası """TÜRK CUMHURİYETİ DEĞİL TÜRKİYE CUMHURİYETİDİR....."""


bilal çetin IP: 88.254.117.xxx Tarih : 24.10.2008 09:33:27

sn belma kardeşim ve diğerleri ben kürdüm keşke ingiliz yada amerikalı olsam desem birileri kızar bende kızarım çünkü ben bir kürt olarak doğdum.istesemde başkası olamam yapmacık şeyler çabuk bozulur.belma kardeş ne sen kürt'ü ve dilini inkar et ne ben var olan bir şeyi inkar edeyim.kardeşçe yaşayalım.olurmu?biji bırati biji aşiti söylemin kardeşlik söylemin barış olsun.saygılar


serife IP: 86.88.244.xxx Tarih : 21.10.2008 15:59:46

BIRISI SANA TURKCE DIYE BIR DIL VAR MI DIYE ALAY ETSE SEN KENDINI NASIL HISSEDERSIN? BELMA HANIM SIZI BIRAZ EMPATI KURMAYA DAVET EDIYORUM. BELKI BU YAZDIKLARIMDAN DOLAYI BENIM KURT OLDUGUMU DUSUNECEKSIN AMA BEN TURKUM. KURTLER VE TURKLER BUTUN INSANLAR KARDESTIR. AYRICA SIZI KINIYORUM.


go korog IP: 78.169.11.xxx Tarih : 21.10.2008 17:50:08

Hiç işiniz yok mu sizin. Önce bi çalışıp karnınızı doyurmayı öğrenin herşeyi bizim vergilerimizden beklemeyin. Bırakın artık bu ezilen halk martavallarını. Bütün doğuyu gezdim en fazla tembelliği gördüm.


BELMA COŞAR IP: 85.110.219.xxx Tarih : 22.10.2008 03:09:18

ALLAH ALLAH DEMEK BU ÜLKEYİ ZAZA GİBİLER KURMUŞ HADİ YAA AÇ 2 KİTAP OKU.BU ÜLKEYİ HAS KATIKSIZ TÜRK MÜSLÜMANLAR KURDU.BU ÜLKENİN DURUMU ZAZA GİBİ DÜŞÜNENLER YÜZÜNDEN KABUSA DÖNECEK.İNSAFINIZ KURUSUN DOĞUDA ÇATIR ÇATIR ASKER ÖLÜYO.AÇIPTA Bİ GAZETE OKUDUĞUNUZ HABER İZLEDİĞİNİZ Mİ VAR.BU ÜLKE KURULDU BİZ KÜRTÇE KONUŞAN AZINLIKLARA ÜLKEDE OTURMA İZNİ VERDİK.AZINLIKLAR BOYUNDAN BÜYÜK İŞLERE KALKIŞIP TÜRKİYEYİ BÖLMEYE ÇALIŞIYORLAR DEMEK ZAZANIN İNSANLIK ANLAYIŞI BUDUR.


emre IP: 88.242.192.xxx Tarih : 23.10.2008 21:07:18

Kardeşmi yoksa Kalleşmi ? Kardeş kardeşi arkadan vururmu siz söyleyin .. Kürtlerin Çıkardığı İsyanlar 1905 : Bitlis, Beyazit ayaklaması 1906 : Bişare Çeto ayaklaması. 1907-1909 : Dersim direnişleri 1908 : Hemawendi ayaklanması 1909 : Süleymaniye ayaklanması 1913 : Melle Selim ve Şeyh Sahabettin ayaklanması 1914 : Barzan ayaklanması 1919-1922 : Simko ( İsmail ağa ) ayaklanması 11 mayis 1919 : Ali Bate ayaklanması 21 mayis 1919 : Mahmud Berzenci ayaklanması (1.) 6 mart 1921 : Koçgiri ayaklanması 4 Eylul 1924 : Beytüssebab ayaklanması 13 $ubat 1925 : Seyh Said ayaklanması 10 Haziran 1925 : Nehri direnişi. 7 Agustos 1925 : Reşkotan - Raman direnişi. 16 Mayis 1926 : Ağrı ayaklanması (1) 21 Ocak 1926 :Hazro direnişi. 7 Ekim 1926 : Koçusagi ayaklanması 26 Mayis 1927 : Mutki direnişi. 8 Eylül 1927 : Ağrı ayaklanması (2) 7 Ekim 1927 : Bicar direnişi. 6 Temmuz 1929 : Asi Resul ayaklaması. 20 Eylül 1929 : Tendürek direnişi 26 Mayis 1930 : Savur direnişi. 20 Haziran 1930 : Zeylan ayaklaması. 21 Temmuz 1930 : Oramar ayaklaması. 7 Eylül 1930 : Ağrı ayaklaması (3.) 24 Ekim 1930 : Pülümür ayaklaması. Eylül 1930 : Mahmut Berzenci ayaklaması. (2) Kasim 1931 : Şeyh Ahmed Barzani ayaklaması. 21 Mart 1937 : Dersim ayaklaması. 11 Eylül 1961: Mele Mustafa Barzani ayaklaması.. Hala kardeşiz diyenler kürtler isyan cıkartmayı adet edınmısler..kardeşiz hihayeleriyle birbirinizi kandırın siz..


adnan birgül IP: 160.75.108.xxx Tarih : 21.10.2008 12:36:34

öncelikle şunu belirtmek istiyorum belma coşarın yazdığı yazıyı ben hakaret olarak algılıyorum sen ve senin gibi düşünenler yüzünden yıllardır bu sorun çözülmedi ve halen dilimizi yok saymaya çalışıyorlar programın yapılmasında emeği geçen herkese teşükkürler ve başarılar diliyorum


belma coşar IP: 88.250.73.xxx Tarih : 23.10.2008 21:08:22

BU ÜLKE SADECE TÜRKLERİN DEĞİL HEPİMİZİN.EĞER İNSANLAR BÖYLE BİR DİLİ KONUŞUYORLARSA DEMEK Kİ VAR Kİ KONUŞUYORLAR.KALDI Kİ SEN KABUL ETMEMİŞSİN DİYE İNSANLAR KONUŞMAYACAKLAR MI?BU SENİN HÜSNÜ KURUNTUN.30 MİLYON KONUŞUYOR BU DİLİ BU ÜLKEDE.HEM SEN BİLİYORMUSUN?TÜRKÇE NİN %40 FARSÇA %25 İ ARAPÇA %3 FRANSIZCA %2,5 İ İNGİLİZCE KONUŞBAKALIM.BU DİL MELEZ DİLDİR.EMERİ ULATI TINLIKLARIK DE BANA ANLİYİM.İŞTE BU ÖZ TÜRKÇE AMA KİMSE KONUŞMUYOR BEN ŞİMDİ KALKIP DİYİM BÖYLE DİL YOK.NE BU AYMAZLIK/BÖLÜCÜLK.


türk oğlutürk IP: 78.166.129.xxx Tarih : 23.10.2008 18:22:00

bu vatan topraklarına böyle mesnetsiz fiilleri sokanlar elbet birgün hesabını adalete vereceklerdir.


murat salman IP: 88.242.186.xxx Tarih : 23.10.2008 11:44:07

ya siz kendinizin inanmadıgınız şeye başkasını inandırmaya çalışıyorsunuz ne kürtçesi ne türkçesi millet aç aç siz açlıktan vaz geçmiş kürtçe diye tutturmuşsunuz ama şunu bilinki sizin istediginiz temmuzda kar yagması gibi bir şey


gımgım muş IP: 88.231.162.xxx Tarih : 25.10.2008 15:27:06

agit ve merdo arkadaş ağzınıza sağlık sonuna kadar yanınızdayım..inkar ve imha ezberi bozulsa türkiye içinde yaşayan tüm halklarıyla ve değişik kültürleriyle cennete dönüşecektir.artık herzaman söylenen türkiye bir mozaiktir sözündeki mozayiğin renkleri ve/veya renkliliğiyle yaşamayı temenni ediyorum..ve son olarak diyorum ki, çocuklar inanın, inanın çocuklar güzel günler göreceğiz güneşli günler motorları maviliklere süreceğiz........


ekrem sen IP: 78.183.33.xxx Tarih : 26.10.2008 15:22:12

güneydoğulular niye mi büyükşehirlere yatırım yapıyorlar karadenizliler akdenizliler doğu anadolulular niye yapıyorsa onun için bunun cevabını çokmu düşündün buraya soruyorsun.sen antepe diyarbakıra vana gittin mi urfa ya gitmediysen git bak bakalım ne var ne yok,nerede ticari kar oranı daha çoksa, iş adamlarıda tabi ki oraya gider köyemi fabriika kuracak yada talebin yada ulaşımın az olduğu yere yoksa burda ticari düşüneceksin. dr. hakan kardeşim de kürtçe izini verildi diyorsun nerde verildi biz duymadık demeki.zaten bü insanlar verilmesede verilsede milyonlarcası kürtçe konuşuyordu :)) yani verdik gitti demeyle biz aha verildi arkadaşlar artık konuşabiliyoruz hadi konuşalımmı oldu.Zaten konuşuluyordu zulumler göçler olsa da olmasada 12 eylüller o kürt milletvekillerie cezaevlerinde yedirilen iğrneçlikler olsa da olma sa da yani ne kaldıki daha yapılması gereken? ne oldu insanlar yine andilini konuşuyor kim susturabildi?Resmi dili kanunda yazılı diyorsunuz iyide o zaman bunca halk anadilini hala anasındanmı öğrencek siz okulda öğrenmiyormusunuz biz niye öğrenemiyoruz bu haktır hiç bir şeyin ön adımı ya da aşaması değil bu haksa verilecektir chp de mhp de içinde yüzbinlerce kürt barındırıyor onlar damı bölücü akp de sildi süpürdü doğuyu ee kürtler bölünmek isteseydi dtp yi seçerlerdi yüzde 10 değil yüzde 20 baraj koysanız yine çare olmazdı bunları görmek hakkaniyetle araştırmak lazım tek taraflı değil.


ömer faruk balta IP: 88.243.133.xxx Tarih : 24.10.2008 19:47:21

arif Terörle mücadelede şehit düşenlerin yüzde 26.8’i Kürt. Rakamlar ne derece doğru bilmiyorum ama ,bildiğim tek şey var bu ülke sadece birilerin olmadığı,bu ülke nufusunun neredeyse bir kısmı kürt,buna rağmen içine sindiremem diyenler ölen her askerin polisin kanı üzerinde meydanlarda nara atan slogan atan vatan millet sakarya edebiyatını yapanlar,bu ülkenin değerleri üzerinden siyasaet yapanlar,ömründe Doğuya gitmemiş Diyarbakırı görmemiş,Sivastan öteye gidememiş ırkçı düşüncenin patronları bu rakanları bir yerlere kaydetsinler.Bu kadar ölen canlara rağmen halen ayırımcılık yapılıyorsa ve kürt yok deniliyorsa onların iradelerine hakeret ediliyorsa,giden canlara yanan ocaklara ortaksa bu ülkede bir daha kimse sadece türkler ölüyor demezsin ve kürtler yoktur demesin.Kürt ve türk tarihinden bu yana hep beraber ölmüştür,kimse yalnız ölmemiştir anladınmı arif kimseyi kendi ülkesinden kovamasınız


BARAN ÇATUK IP: 78.167.69.xxx Tarih : 23.10.2008 14:35:29

Siteye girerek bu haberi okuyup zahmet edipte yorum yazan ve okuyan arkadaşlar; öncelikle Teşekkür ederim. Bende kürtüm ve gurur duyuyorum. Kürt olmak kötü bir şey değildir. Burdan ön yargılı bir şekilde bakarak değerlendiren arkadaşlara itafen söyledim. Kürtçülüğü savunarak ırkçılık ve bölücük yapanlarıda kınıyorum. Yapan kimselerinde Kişiliksiz,Cahil,cibiliyetsiz,benliğinden bile haberi olmayan piyon vasfı taşıyan bir avuç topluluktur. "Ancak bir avuç Topluluk" yakıştırması uygun oluyor. İnşallah bu piyon niteliğini taşıyan ve her kürtü de bölücü olarak nitelendiren şahısların gerçekleri görmesi umuduyla. Benim gibi kürtlüğünden gurur duyarak, kürt olmayanlarında; kürtle türkün arasında bir farkın olmadığını bilerek şanlı türk bayrağının altında yaşamayı bir ayrılacılık olarak tanıyan tüm yüce insanlar ALLAH sizlerden razı olsun.


ahmet polat IP: 85.110.226.xxx Tarih : 26.10.2008 13:58:42

Doğuda sınır kapısında görev yaptım 3 yılım geçti oralarda.Tamam kürtçe konuşulmak isteniyorsa konuşulsun her yerde serbest olsunki zaten serbest ama okullarda olmaz bakın kürt dili için özgürlük diyordunuz tamam verildi ama arkasından okul bayrak toprak dersiniz bu olmaz bu bölünmeye gider sizin sorununuz ekonomidir iş aş güvenlik bu konuları seçilen vekillerinizle görüşüp çözüm üreteceksiniz ama pkk ve dtp ekseninde gidilirse bu iş çözülmez girin geogle kürt devleti hakkında bilgi alın birde Türk devleti ile ilgili bilgi edinin arada dağlar kadar fark var.Netice olaral kültürünüzü yaşamınızı her alanda yapın ama ülke misaki milli sınırları söz konusu olduğunda siz kaybedersiniz evet sorun iş aş ekonomidir bununla yoğunlaşın ve vekillere siyasilere sivil toplum örgütlerine bu şekide yanaşın hadi kolay gelsin


hakan baş IP: 88.250.161.xxx Tarih : 5.12.2008 09:52:06

Orada dikkatimi çeken tek bir soru oldu; Erivan radyosunun hangi tarihte kuruldugu ile ilgili.Ankara radyosunun veya bir kürt radyosunun kuruluş tarihinin sorulmaması da ilgi çekici tabii..Bu da bence bu insanların gerçekte hangi kökene ait olduklarını ve hangi yöne baktıklarının,hangi millete hizmet ettiklerinin kesin bir delili bence.Herkes akıllı olsun.Özellikle de kürt kökenli vatandaşlarımız....


berivan IP: 88.252.73.xxx Tarih : 21.10.2008 13:36:29

ben berivan vanlıyım yaptığınız program güzel aslıda bence geç kalınmış biraz ama şimdi yapılmasıda biilerleme dir malum kurtlerin o sorunu var yani başka dilere yasak yok ama bizim ana dilimia olan kürtçeye var insallah daha iyi şeyler de görürüz sizi iyi yayınlar kolay gelsin


ibrahim IP: 78.178.204.xxx Tarih : 22.10.2008 18:15:29

kürtçe bir dildir lütfen insan olduğunuzu unutmayın size saygı duyulmasını bekliyorsanız başkalarına saygı duymanız lazım.hakaret kör cahillerin ve kendini ifade edemeyenlerin başvurduğu bir yöntemdir ne mutlu bu önyargılardan arınmış dünya yurttaşlarına


AGIT IP: 213.23.245.xxx Tarih : 25.10.2008 13:17:55

Arkadas!! Ben bu Ülke icin askerlik yapmis bir kürdüm, Bir canakkale zaferi daha olacaksa kardeslerimle kolkola catismaya hazirim ve benim dilime uzanan dili kesecek kadarda yürekliyim. Bu Ülkenin bölünmesini istemiyormus gibi görünen Sonradan görme türk evladi sen beni inkar ettikce ben senin burnunun dibinde biten bir diken olurum ve sen beni kabul ettikce ben bahcende biten bir gül olurum


devrik IP: 85.105.246.xxx Tarih : 22.10.2008 15:40:46

Belma hanım, KÜRRTLER NUH AS NİN GEMİSNDE AKRABASI OLAN AİLELERDEN BİRİYDİ KÜRTLERİN SOYU BURDAN GELDİ VE CUDİ DAĞI CİVARINA YERLEŞTİLER YANİ MEZOPOTAMYAYA.ONLAR HEP BURDAYDI. TÜRKLER NUH AS'NİN YAFES OĞLUNDANDIR YAFES ARZIN UZAK DOĞUSUNA YELEŞTİ TÜRKLER ORDA ÇOĞALDI VE SONRADAN ANADOLUYA DOĞRU GELDİ KÜRTLERE MİSAFİR OLDU.KÜRTLERİN OTLU PEYNİRİNİ TANDIR EKMİEĞİNİ BİRLİKTE YEDİLER.SONRA BİRLİKTE MALAZGİRT ZAFERİNİ KAZANDILAR VE BERABERCE ANADOLUYA GİRDİLER.NE DEMEK (CUMHURİYET KURULDUDA KÜRTLER AZINLIKTILARDA ONLARA TÜRKLER OTURMA İZNİ VERDİ) KURTULUŞ HARBİNDE CENGAVER SAVAŞÇI KÜRTLEDE VARDI BU GÜN ŞEHİT DAĞILIMINA BAKTIĞIMIZDA ÇOĞU KÜRT.PKK KÜRDÜN DAVASI DEĞİL TÜRKÇÜLER VE YAHUDİLERİN DAVASIDIR KÜRTLERİ BİTİRMEK DİCLE VE FIRAT ARASINDAKİ TOPRAKLARI YAHUDİLERE PEŞKEŞ ÇEKMEK İÇİN.BİRDE SÖZDE CUMHURİYETÇİ TÜRKÇÜLER TÜM DOĞU VE GÜNEYDOĞUYU TERÖR BÖLGESİ İLAN EDEREK ÜLKE GELİRİNİ BU İNSANLARLA HAKÇA PAYLAŞMASINLAR DİYE.ÇATLASANIZDA PATLASANIZDA KÜRTLER VAR VE TÜRKLRLE KARDEŞTİRLER AKRABADIRLAR ONLARI BİRBİRİNE BAĞLAYAN HEM TARİH HEM ŞEREFLİ İSLAM BAĞIDIR.


merdo IP: 213.23.245.xxx Tarih : 25.10.2008 11:10:00

ARIF bilmeden konusan cok gülünc bir duruma düser mesela senin gibi, Almanyadaki her türkün evinde Türkce yayin yapan kanallar vardir, 45 yildir almanyada olup tek kelime almanca bilmeyen türkler vardir, burdaki türkler kendi kültürlerini almanyada yasamak icin alman hükümetine baski yapiyorlar ama biz dogdugumuz topraklarda bile kendi kültürümüzü yasiyamiyoruz bak ben bir kürt olmama ragmen sana senin anlayabilecegin bir dilde bir seyler yaziyorum ISTE SENINLE BIZIM ARAMIZDAKI FARK BU


şahin uygur IP: 85.107.203.xxx Tarih : 25.10.2008 15:16:40

slm arkadaşlar kısacası şunu söylemek istiyorum çok güzel bir şey ama bu kürt dilini yaymaz cünkü türkiyenin elindeki bir basın organı yalandan başka bir şey yapmaz ve bu kürtçe kanalıyla bizi zamanla asimilasyona uğratacak programlar yayınlayacaklar kürtçe dilini aleştirenleri kınıyorum bu düpe düz insan haklarına hakarettir yaşasın halkların kardeşliği


go korog IP: 78.169.9.xxx Tarih : 25.10.2008 17:00:11

bak hecin kardeşim, batı anadolunun zengin vilayeleri devlet desteği olmadan bu hale geldi. takındığınız söylemler doğunun zenginlerini dahi kaçırıyor. madem ki iş istiyorsunuz, aş istiyorsunuz önce kafanızı çalıştıracaksınız. dilenci gibi yeşil kart kuyruklarına yardım kuyruklarına girip sonra da devlete küfrediyorsunuz. bir antalyanın veya bursanın geliri tüm doğunun toplamından fazlaysa burada devletten önce oradaki vatandaşların düşünmeleri gerekir. insanlara sunduğunuz hayaller kanla ilgili. halkların kardeşliği gibi söylemler de demode oldu. insanlara yatırımcılara gerçek hayaller sunmuyorsunuz. Kur'an-ı Kerim'de bir ayet vardır "İnsanlar nasıl hakediyorlarsa o şekilde yönetilirler". Bu sözü kulağınız küpe yapın. kürtçe bile bilmeyen bir zavallının peşinden koşmaktansa, insanlara kan ve gözyaşı sunan bir çetenin peşinden koşmaktansa insanlara refah hayalleri sunun, ulaşılabilir mutluluklar vadedin, bütün şehirlerin sil baştan değişmesini, mentalitelerin baştan başa yenilenmesini sağlayan bir paradigma değişikliği önerin. ağlamaktansa aklınızı kullanın. herşeyi devletten bekliyorsunuz, en azından yatırımı ve zeki nsanları kendinize çekecek hayalleri de siz kurun.


heja car IP: 78.166.181.xxx Tarih : 21.10.2008 19:30:15

Koroq sen doğuya yatırım yapılıyor, şirketler açılıyor, fabrikalar kuruluyor da o insanlar çalışmıyormuş gibi konuşmuşsun gezip görmüşsün ama at gözlüğünü çıkarmayı unutmuşsun sadece aleyhte konuşmak için incelemişsin oraları... Ayrıca siz kimsiniz ve de herşeyi sizin vergilerinizden bekleyen vergilerinizle karnını doyuran kim? bu ülkede vergilerle karnını doyuran ister türk ister kürt olsun yoksul halkım değil vurgunculardır. Ben kürt bir öğretmenim vergi ödüyorum ve keşke benim ödediğim vergiler yoksul halkları doyurmak için kullanılsaydı ama ne yazık ki... Cebini doldurmak için bu savaşı bitirmek istemeyenlerin uyduruk sözleriyle dolduruşa geliyosunuz bilesiniz ki zulüme ortaklıktır bu sözleriniz.Savaş bitse ne aç kalır ne açık bu topraklarda! Batgi yapacak Kürtçe programı alnının akıyla bütün inkarlara rağmen ve ona başarılar diliyorum.


cemrenisa yılmazzz IP: 94.123.77.xxx Tarih : 25.11.2008 03:23:00

kürtçemi nerde? size verilmiş sınırlı bır alan neden orayı kullanmıyorsunuz? neden içimize girmeye calışıyorusunuz? BU VATAN BÖLÜNEMEZ ÜZERİNDE ŞEHİTLERİMİZİN KANI VAR ATAMIZDAN BİZE EMANETTT BU BÖYLE BİLİNE BİLMEYENLERE HADLERİ BİLDİRİLEE


esra dilkay IP: 85.107.115.xxx Tarih : 22.10.2008 23:03:19

arkadaşlar yazdıklarınızı okudum da hepiniz belma hanıma cevap yazmışsınız.ben cevap yazmıcaktım ama o kadar bilmeden yazmış ki...!!!!bu ülkede böyle yanlış bilenler olduktan sonra bizim gibiler burda birilerine hümanist olmayı öğretmeye devam edecektir.ama şunu unutmayın yanlış bilenler asla doğruyu öğrenemezler.çünkü hiç bir sey bilmeyene laf anlatabilirsin.onun için bırakın da insanlar eğitimli(!!! )(?)yaşamaya devam etsinler..


adsizbey IP: 62.178.158.xxx Tarih : 21.10.2008 23:50:21

Birileri birseyleri alttan yavas yavas yapmaya basladi, birileri kürt soykirimi yapildi diyor... yani yakinda dagda ölen bölücülerin aniti dikilmezse hic sasmayin...meclisteki biri bunu diyorsa ve hükümettende ses cikmiyorsa YAZIK olcak herseye...bu kanalin acilmasi normal TC Devletinin basbakani barzani kardesim derse bu devede bit kalir bittt...


NEAHAT BALCI IP: 88.228.46.xxx Tarih : 23.10.2008 23:47:56

HER İKİ FİKRİ SAVUNANLAR BİDAKKA.... HALA BİZE YAPILAN KÖTÜLÜYÜ GÖRMÜYORMUSUNUZ....DÜNYAYA HÜKMEDERKEN KİMSEYİ AYIRMAMIŞTI ATALARIMIZ.HER İKİ FİKİR DİYORUM TARAF DEMİYORUM.ENİNDE SONUNDA İYİ NİYET GALİP GELECEK.KÖTÜLER KÖTÜLEKLERİYLE KALACAK......ÇÜNKÜ AKLI BAŞINDAKİ GENÇLERİMİZ RAHATCA EVLENİYORLAR.BENİM İLÇEMDE KÖYÜMDE YÜZLERCE GÜNEY DOĞULU GELİNİMİZ DAMADIMIZ VAR İNANIN MAŞALLAH MÜKEMMEL EVLİLİKLER AKLI BAŞINDA GENÇLER.YARIN KIYAMET GÜNÜNDE RABBİM HESABA ÇEKTİYİNDE SEN TÜRKSÜN SEN KÜRTSÜN SEN LAZSIN DEMİYECEK İYİ KUL KÖTÜ KUL DİYECEK.BENİM DAMADIMDA KÜRT ALLAH RAZI OLSUN İKİ KÜLTÜRÜN MOZAYİKLERİ ANCAK RENK KATAR.SİZLEREDE ÇOK İŞ DÜŞÜYOR BU ÜLKE HEPİMİZİN BİZİ BÖLMELERİNE İZİN VERMEYELİM SİZLERDE BU İLLERDE YAYKIRIN BUNU SİZ BUNU YAPMADIKCA BU ÜLKE ÇOK ŞEHİT VERİR ÇOOOK GENÇ DAĞLARDA BEYNİ YIKANIR BUNLARA DUR DEMEK ANCAK HAL DERSE BİTER BİR ÜLKEMİZ VAR BU TOPRAKLARI BERABER BU ZAMANA GETİRDİK.KİMSE FİKİR YÜRÜTMESİN YOK ODA OLACAK YOK BU NE YARIŞMASI .ZATEN DÜNYA BU TOPRAKLARI ALAMAMIŞLAR DİYE GEBERİYORLAR BİRDE BİZE BAKIN YAZIKKİ NE YAZIK.YOK ÖNCE BİZ VARDIK YOK MİLAT ÖNCE SONRA NEKADAR KÜÇÜK DÜŞÜNCE KİMSE KİMSEYİ YOK SAYMASIN BU ÜLKEDE AKLI BAŞINDAKİ HERKEZ HERŞEY OLUYOR. CANIM KARDEŞİM GARİP CAHİL HALKIN SIRTINDAN ASALAKLARI ATALIM HERKEZ DAHAREFAH YAŞAYABİLMEK İÇİN ÇALIŞALIM HAKKIMIZI GASP EDENLERE GÖZ AÇTIRMAYALIM.MALIMIZI MÜLKÜMÜZÜ YAKIP YIKMIYALIM HERKEZ BİRGÜN ALLAHA HESAP VERECEKTİR.HERKEZİ ALLAHIN SELAMIYLA SELAMLIYORUM......


BELMA COŞAR IP: 85.110.219.xxx Tarih : 22.10.2008 03:15:00

tarkan bu ülkenin ileriye gitmesi kürdistanın kurulmasıyla olacaksa .bu ülke yerinde saysın tamam mı kardeş.şu konuda hak veriyorum uyum içinde yaşamak varken bunlar olmamalı.ama o dağlara çıkanlar varya onlar hergün 10 larca askeri şehit ederek bu ülkede uyumdan bahsedemezlerrrr


nurten IP: 81.213.154.xxx Tarih : 24.10.2008 13:57:00

Türkçe bir TÜRK DEVLET'inin resmi dilidir.Bu topraklar TÜRK lerin olduğu müddetçe ne kürtçe,ne lazca, ne çerkezce nede başka lisanlarda okullar, dil kurumları gibi hiç bir faaliyet yapılamaz.Bağımsız bir ülke olan TÜRKİYE nin ana dili TÜRKÇE dir.Kürtçe bir lisandır. Bunu ayıramayacak kadar cahillere açıklamada bulunulması gereksinimi duydum. Kendinize gelin.Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızı azınlık kabul eden devletler bizim ana dilimiz olarak TÜRKÇE yayın mı yapıyorlarda siz o dış kaynaklı provaköterlere kanıp Onlarca Şehitimizin kanıyla sulanmış TÜRK Topraklarını karıştırmaya nifaklık sokmaya çalışıyorsunuz.Geçmişten buğüne kadar Vatanım için kanını dökmüş ŞEHİT olmuş atalarımın ardından ben ve soyundan gelen evlatlarımla birlikte VATANım olan TÜRKİYENİN Bağınsızlığı için kanımızın son damlasına kadar savaşacağız ve topraklarımı bölmeye çalışan VATAN HAİNlerin karşısında duracagız. Bu tartışılmaya bile değmeyen lisanlarla gündemi oyalamayın.Zaten kendi içinizde kaç çeşit kürtçe var.İlk başta siz kendi aranızda dil farkıyla birbirinizi anlamazken hangi kürtçeden bahsediyorsunuz?


BELMA COŞAR IP: 85.110.219.xxx Tarih : 22.10.2008 03:00:09

bir çoğunuz tarih kitaplarından bahsediyosunuz ama tarih kitaplarında size kaç sayfa ayrıldığını bilmiyorsunuz.açında bir bakın.arkadaşlar savunduğunuz dili konuşan insanlar oturduğu toprağı bölmeyi kendilerine hedef amaç edinmiş insanlardır.buna yediği çanağa ..... yapmak denir.BU ÜLKEDE ÇERKES VAR ABAZA VAR NEDEN ONLAR KENDİLERİ İÇİN YENİ BİR TÜRKİYE HARİTASI ÇIKARMIYOLARDA SİZ KÜRT KÖKENLİLER ASLA OLAMAYACAK (KÜRDİSTAN)HARİTASI YAPIYOSUNUZ.


rehber IP: 85.110.7.xxx Tarih : 25.10.2008 22:14:03

sadece tek soru:guneydogu da zengin olan insanlar neden kendi memleketlerine değilde istanbul ankara izmir bursa antalya konya gibi yerlere yapıyorlar? biliyorum ne alaka denecek ama orada o fabrikalar oteller kurulsaydı o halde olmazdı.teşvik bile veriliyor ama neden orada yapmıyorlar.hadi guneydogulular bu soruya cevap arayalım.


merdo IP: 213.23.245.xxx Tarih : 22.10.2008 17:52:10

Belma cosar, senin yazdiklarini okuyunca icimde simdiye kadar hic tasimadigim duygular uyaniyor, nefret, kin, intikam, artik yeter duygusu ve kan kokusu sen bu sesi ve bu dili susturamayacak kadar kücüksün


TÜRK ÇOCUĞU IP: 85.100.233.xxx Tarih : 22.10.2008 14:49:48

Türkiye cumhuriyetini kuran,türkiye halkına..TÜRK MİLLETİ denir..yaşasın belma hanımın düşüncesinde olanlar..tanrı türkü korusun


OLCAYTO IP: 78.166.125.xxx Tarih : 22.10.2008 11:34:47

sn:BELMA Hanıma yürekten katılıyorum.BELMA Hanım gibiler olduğu sürece bu ülkeye hiç bir şey olmaz.ALLAH ülkeyi yöneten siyasileri ıslah etsin. şanlı ordumuzu korusun


fatma IP: 88.226.223.xxx Tarih : 21.10.2008 19:33:34

tarih kitaplarını okumamızı söylemişsiniz. elbette okuyoruz.bence siz okumuyorsunuz. yorumları okuyunca çok şaşırdım. nasıl olurda türkçe yi tanımıyoruz diyebilirsiniz. türkçe en eski dillerden. bu ülkede lazlar, çerkezler, pomaklarda yaşıyor. onlar niye istemiyor. vatan kavramının tanımını lütfen öğreniniz. dili bir olmayan vatanda olamaz. burası türk yurdu. dilimizde TÜRKÇE dir.


xewna jiyan IP: 213.248.175.xxx Tarih : 21.10.2008 16:01:52

şahsen ben sayın COSAR ı kınıyorum ve biraz tarih kitablarını bakmasını onun için iyi olacagına tehmın ederım.... her halkınbır dilivardır ve olacak. Sanmayın kı dıller sahipsiz bir gün gelecek her dil kendi milleti ile var olacak.... çok tşkler ederim Murat bey E bu programı sundugu için ve başarıların devamını dilerim ......... eğer bir millette ait dil yok olursa o millet tte yok olur


MEHMET AKARSU IP: 88.245.78.xxx Tarih : 22.10.2008 11:13:08

Belma,nın yorumu cahillikten başka bir şeii değil bu gibi zihniyet taşıyan insanlar yüzünden ülkemiz bu gün bu durumdadır, biraz olsun kendinize sorun neden böyle düşündüğünüzü?


ali IP: 78.166.151.xxx Tarih : 21.10.2008 15:45:25

BAŞARILAR..........................


Hakan Çakır IP: 88.231.231.xxx Tarih : 22.10.2008 14:39:20

Yorumcu arkadaşların bir çoğu, Belma Hanım için; "sizin gibiler olduğu müddetçe..." diye başlamışlar söze. Değerli Kürt kardeşlerim, kürtçe de kürtçe diye tutturarak bu ülkede ayrımcılığa neden olduğunuzun ne zaman farkına varacaksınız? Türkler için "faşist" söylemlerini kullanan sizler, bu şekilde davranarak faşistin önde gideni olmuyormusunuz? Türkçe konuşmak bu kadar mı ağrınıza gidiyor? Size yüreğini açmış, sizleri öz kardeşi bellemiş bir millete ihanet etmek için adeta birbirinizle yarışır gibisiniz. Bu ülkede her türlü hakka sahipsiniz. Bir araştırın bakalım, Türkiye dışında hangi ülkede; cumhurbaşkanı, başbakan, avukat, polis, doktor vs. olabiliyorsunuz? Mesela Suriye'de hangi haklara sahip Kürtler, biliyormusunuz? Ben cevaplayayım: Suriye'de Kürtlerin mal edinme hakları dahi yok. Ama gel gelelim Suriye'deki Kürtlerin çıtı çıkmıyor. Türkiye'de Suriye gibi mi yapsaydı!


fatih soylu IP: 88.250.231.xxx Tarih : 25.10.2008 17:11:09

Kürtçe bir program bile size bu kadar batıyor.Her fırsatta KÜRTÇE diye birşey yok diyorsunuz.Sizi sadece deve kuşuna benzetiyorum.oda kafasını toprağa gömerek saklanabildiğini sanarak avunur.fakat ortaada deve kuşunun gövdesi gerçeği apaçık görünür.siz de söylediklerinizi mantık süzgecinden geçirerek ve en önemlisi vicdanınızı ve yüreğinizi ortaya koyarak düşünün.bu ülkeyi Türk müslümanlar kurtardı diyen cahiller utansın.Hiç birşey hakkında bilginiz yoksa susun..NOT:belma hanım okuduğunuz kitaplar da sizin gibi dar düşünen insanlar tarafından yazılıyor.Değişik düşüncelere kapalı insanlarr...


adsizbey IP: 62.178.158.xxx Tarih : 22.10.2008 20:55:18

Atalarimiz ne güzel demis;DOYUR KAYGAYI OYSUN GÖZÜNÜ.Hz.Nuh a.s min gemisinde bile ciktilar helal olsun derim ben,Bu ülkede hak bakimindan Türkler ve kürtler bakimindan hicbir fark yok.Her ikiside esit haklara sahiptir ama niye daha fazlasini istiyorsunuz.IZmir de ayni HAkkaride bizim icin,her iki tarafada yatirim yapiliyor ama bazi kesim varki doguya yatirimi engelliyorlar sebeb orada daha muhtac ve cahil bir halk istiyolar.neden cünkü onlardan yararlanmak icin. Ayrica sizde saygi göstereceksiniz ki saygi göreceksiniz.


fırat IP: 88.244.30.xxx Tarih : 23.10.2008 11:12:46

kürtçe konuşmak suç değildir yalnız şunu idrak etmek gerekir tıpkı osmanlıca gibi suni bir dildir türkçe arapça farsca ermenıce süryanıce ibranıce vs vs gibi dillerin birleşiminden oluşmuştur yerel ağızdan öte gecemez kaldı ki şive olarak bile kabul edilemez azıcık makul ve de bilimsel olun araştırın kulaktan dolma bilgilerle veya kürt milliyetçiliğiyle özdeşleştirmeyin.. ha konusun konusulsun sarkı söyleyin elbette hakkınız yalnız siyasete alet etmeyin


mehmet uzun IP: 24.83.110.xxx Tarih : 25.10.2008 13:15:58

bu belma ismindeki hanim efendiye iki lafim var...belma hanim ben kanada da yasamaktayim.. su soylediginiz lafi burda soyleseniz sizi bir halka saygisizliktan iceri atarlar...ne yazikki turkiyede boyle bir sey olmuyor hatta alkislaniyorsunuz. ikincisi bu bolme safsatalarini artik birakin.. sunu bilin turkler anadoluya 1071 de geldi bahsettiginiz tarih kitaplari onu iyi yazar bir daha okuyun.kisacasi o topraklarin sahibi uzerinde yasiyanlarindir kimse kimsenin topragini almiyor merak etmeyin... kimsenin de boyle bir istegide oldugunu zannetmiyorum olamazda bu sacmaliktan ote gitmez. kardesiz lafi nerde kaldi.. turk kurt kardesmis ha ? guldurmeyin bu kadin gibi dusunen milyonlar varken bu ulkede nasil kardesce yasiyacakmisiz.. hani biz etle tirnaktik ne oldu bu safsatalara? tirnak uzayinca kesiyosunuz ama:)


ferhat göçer IP: 81.213.216.xxx Tarih : 22.10.2008 16:57:58

bende bir kürdüm kürtlere saygızlık yapmayalım lütfen saygılar başarılar


NEZAHAT BALCI IP: 78.169.55.xxx Tarih : 24.10.2008 22:17:24

BENCE GÜZEL GİDİYOR . BUDA Bİ ÇÖZUM YOLUDUR BUKADAR KİŞİ FİKİRLERİNİ ORTAYA KOYDU. GÖRÜNDÜYÜ GİBİ FOLKLOR KIYAFETİDE OYUNUDA BİR PERDELİK SAHNEDİR.HERKEZ İSTEDIYI DİLDE SİVİLDE KONUŞUR BUNA İTİRAZ OLAMAZ. BİZ BÜYÜK BİR DEVLETİZ TÜRKİYE CUMHURİYETİYİZ BÖYLE MAHALLİ DILLERİ ORTAYA ATMAKLA KÜRT HALKINA BİLEBİLE BUNU SAVUNANLAR KÖTÜLÜK YAPIYORLAR .BUNA İZİN VERMEYİN. SİZLER DURUN BİZ KÜRT ÜZ AMA BİZİM DR.HAKİM.CUM.BAŞKANI BAŞBAKAN ÖYRETMEN OLMAMIZA KİMSE BÖYLE BİR AYRIM YAPMIYOR NEDEN DEMİYORSUNUZ NEDEN.KIZLARIMIZ OĞULLARIMIZ KARŞILIKLI EVLENİYORLAR DAHA NE .**BEN SÖYLÜYORUM HAYKIRIYORUM KALABALIK OLSUNLAR AMA CAHİL KALSINLAR RANT KAVGASI BUNA İZİN VERMEYİN .COCUKLARINIZA BU YAZDIKLARIMI ANLATIN.TÜRK OLMAKLA GURURLANMAK ÇOK GÜZEL AMA BUNU KÜRT KARDEŞİME KARŞISINDA SÖYLEMEK ONU İNCİTİR .TÜRK OLMAKTA KÜRT OLMAKTA VE NE OLURSA NEYSE TÜRKİYE CUMHURİYETINDE VATANIMIZDA YAŞAMAK ÇOK GÜZEL.RABBİM BU VATANIMIZI KORUSUN.RİZE ÇAMLIHEMŞİNLİ SELAMLAR


AGIT IP: 213.23.245.xxx Tarih : 25.10.2008 16:01:40

Eser Yilmaz, Ben Selahattin Eyyübinin torunuyum üzerimden kac tarih gecti ve ben hala silinmedim, Sen yazdigin bu üc satirla bizi silsen bile, ´Bizim Tarihe yazilmis kitaplar dolu satirlarimiz var. KARDE§IM


mk IP: 88.228.109.xxx Tarih : 24.10.2008 20:09:31

değerli kardeşlerim.... yine bir abesle iştigal noktasındayız. kamusal alan haricinde herkes ne konuşursa konuşsun.ya yetsin bu birbirinizle uğraşmak.siz DIŞ DEVLETLER ile uğraşın.barzani ile uğraşın.türkiye içinde kimse birbirini yadırgamasın.ya çerkezse benim çerkezim.kürd'se benim kürdüm.pomaksa benim pomağım.azeri ise benim azerim.arnavutsa türkiyenin arnavutu. ya varmı ötesi....yeterki bu ülkeye ihanet etmeyelim ve kardeşçe yaşayalım.rahat batıyormu?.neyinize sıkıldınız.bu ülkede herkes 1. sınıf vatandaştır.VE BUNLARIN TAMAMINA TÜRK MİLLETİ DENİR.BU ASIRLARDIR BÖYLE.TAMAM SAVAŞI BERABER YAPTIK .BU ÜLKEYİ BİRLİKTE KURDUK.BUNU İNKAR EDEN YOKKİ....BAKIN YETER BU ÜLKEDEKİ ANLAMSIZCA KAVGA....ADETA SALAKÇASINA .... HEPİNİZ BU ÜLKENİN ÇOCUKLARISINIZ.... BU ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEYENLERE VE ONLARIN MAŞALARINA ALET OLMAYIN.HEPİNİZ AYIRT ETMEDEN BU ÜLKENİN EN DEĞERLİ VARLIKLARISINIZ...BAKIN KÜRD KARDEŞLERİM SİZLER AYRI BİR MİLLETTEN DEĞİLSİNİZ.TÜRK MİLLETİNİN ASLİ UNSURUSUNUZ.OSMANLI TOPRAKLARI BÖLÜNÜNCE BİR KISIM HALK İRANDA ,BİR KISIM HALK IRAK'TA KALDI.AMA BU BİZİM TERCİHİMİZ DEĞİLDİ.İSTİKLAL HARBİYLE ANCAK BU KADAR TOPARLANABİLDİK.ANCAK ORTA ASYADAN BİRLİKTE GELDİK.MALAZGİRTTEN BİRLİKTE GİRDİK.ORTAASYADA SİZLER OĞUZLARIN BİR BOYU İDİNİZ.BU TEFERRUATI ÇOK İSTİYORSANIZ AVUSTURYALI VE LENİNGRAD ÜNİVERSİTELİ TÜRKOLOĞLARIN ESERLERİNDEN ÖĞRENEBİLİRSİNİZ..HER ZAMAN KÜRDLER TÜRK MİLLETİNİ OLUŞTURAN ASLİ UNSURDUR.GEÇMİŞTE BÖYLEYDİ ŞİMDİDE BÖYLE VE GELECEKTEDE İNŞAALLAH BÖYLE OLACAK.NEYE RAHAT DEĞİLSİNİZ.LÜTFEN HERKES BÜYÜK DÜŞÜNSÜN.BİR VE BÜYÜK TÜRKİYEYİ DÜŞÜNÜN.BU ÜLKENİN HER VARLIĞI HEPİMİZ İÇİN...HEPİNİZİ KARDEŞÇESİNE SEVGİ VE SAYGIYLA SELAMLIYORUM.FEVRİ HAREKETLER HİÇ BİR KİŞİ VE ZÜMREYE BİRŞEY KAZANDIRMAZ....LÜTFEN HERKES ELİNİ BAŞININ ARASINA ALIP DÜŞÜNEREK VE MANTIKLI HAREKET ETSİN.BİRLİĞİMİZİ ŞER GÜÇLERİN VE FESAT YUVALARININ BOZMASINA FIRSAT VERMEYİN.BU ÜLKEDE HERŞEY HERKESE YETER....


Hakan Çakır IP: 78.162.78.xxx Tarih : 25.10.2008 10:38:30

Kürt kökenli yorumcu arkadaşlar bir taraftan kardeşlik vurgusu yaparken, diğer taraftan Kürtçe'nin ikinci bir resmi dil olması yolundaki bu adıma tam gaz destek vermişler. Arkadaşlar; bir milleti "millet" yapan en önemli unsurlardan biri dildir. Bir yerde dil birliği yok ise orada insanların birbirleri ile anlaşmaları mümkün olmadığı gibi bu insanların millet oldukların söz etmek de mümkün değildir. Anlaşılıyor ki sizler çoktan gemileri yakmışsınız. Dünya'nın ezeli ve ebedi sömürgeci devleti İngiltere'nin fitne tohumlarını içinizde yeşertmeye başlamışsınız bile. Ama şunu unutmayın: İngiltere bu amacına ulaşırsa, ne Kürtler ne de Türkler kazanacak. Kazanacak olan biri varsa; bu, İngiltere ve onun emperyal kardeşlerinden başkası olmayacaktır. UNUTMAMANIZ GEREKEN BİR ŞEY DAHA: İLK MECLİS, KUVAY-I MİLLİYECİLERDEN (KURTULUŞ SAVAŞINI VEREN İNSANLAR) OLUŞUYORDU. O İNSANLAR BÜTÜN VARLIKLARIYLA ŞAVAŞARAK TÜRKİYE CUMHURİYETİNİ KURDULAR VE BU YENİ KURDUKLARI DEVLETİN RESMİ DİLİNİ "TÜRKÇE" TAYİN ETTİLER. BAŞKA SÖZE GEREK YOKTUR. TÜRKÇE DIŞINDA DİL TALEBİ OLANLAR BÖLÜCÜDÜR.


savaş yanar IP: 78.166.89.xxx Tarih : 22.10.2008 18:31:18

öncelıkle belma hanımın yaptığı saygısızlıktan dolayı kınıyorum..Eğer birisi bu ülkenın çıkarına birşeyler yapmak istese öncelıkle bu ülkenin nabzını iyi ölçemelı ona göre konuşmayı bilmelıdır.belma hanıma şunu söylemeyi isterim burda ne kadar tepkı aldınız?eğer bunu dikate alsanız bu tepkıleri bu topraklarda yaşayan insanlar verdı ve dolaysıyla bir karışıklık yaşattınız?hiç düşünmedınız mi ülkede yaşanan karışıklıkların böyle düşünmeden konuşanların sebep verdiğini? umarım sırf konuşmak için konuşmuyorsunuzdur...


BELMA BELMA IP: 85.110.103.xxx Tarih : 23.10.2008 22:07:46

KÜRTLÜK VE ÜLKE BÖLMEK İSTEYEN KÜRT KÖKENLİLER ARASINDAKİ FARKI İYİCE ANLAYIN.SİZ MAKSADINIZI AŞMAYA BAŞLADINIZ TERBİYE SINIRLARINI ZORLAMAYIN.KÜRT OLMAK BAŞKA BİŞEY ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEMEK BAŞKA BİŞEY.SADECE KÜRTLÜĞÜNÜZÜ SAVUNUN.ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEMENİN HAKLI BİR TARAFI YOK.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...


göktuğ IP: 88.231.227.xxx Tarih : 23.10.2008 11:00:13

belma çok ileri gitmişin BEN Bİ TÜRK vatandaşı olarak kürtçe yayına saygılıyım..ancak işin içine pkk terör örgütünü veya onu simgeleyen bi takım şeyleri katarlarsa derhal kapatılmasını savunurum..


ahmet IP: 88.227.102.xxx Tarih : 22.10.2008 16:07:19

belma hanım ve onun gibi düşünenlere seslenıyorum siz hangi tarih ten bahsediyorsunuz biz kürtler ve diğer etnik kökenlilerin bu ülkenın kurtulmasında hiç mi kanı dökülmedi sadece türkler mı savaştı sakarya da çanakkalede ama bunlar size öğretilmedi dimi bir kürtçe yarışmasının başlaması neden bukadar ağırınıza gidiyor anlamıyorum ki bu sadce yerel kanalda olcak acaba ulusal kanallarda olsa ne yapdınız düşünmek bile istemıyorum ama gün gelecek oda olacak ben şideti savunan bir insan değilim bakın amerikaya,isveçe çok kültürlü yaşamı nasıl da becermişler umarım türkiyede bir gün demokrasiyi insan haklarını tam anlamıyla yaşar yaşasın halkların kardeşliği...


tugba s.urfa IP: 88.228.103.xxx Tarih : 24.10.2008 15:58:37

biz KÜRTLER ve siz turkler ebru sanati gibiyiz Her rengin tıpkı ebruli sanatında olduğu gibi kardeşçe, uyum ve barış içinde biribirini yok etmeden yaşayabileceklerini düsünüyorum Kutsal bayramımız newrozlarda "yaşasın halkların kardeşliği "dedik ve halada demeye devam edecegiz yani yok turk tarihi yok kurt tarihi gec arkadasim geç bunlari bizler ayni toprakalarda yasayan kardeslerizz yani 1514'te bizim olmayan savaşta Çaldıran'da düşmanınız olan İranlılara binlerce kayıp verdik, o zaman sizi turksunuz bir kürdüz demedik canakkaleyi gecirtmedik lozanda kardesiz biz dedik simdide bir tv programiyla bile ne kadar cok cumle uretebildik kardesligimizi bu bile bozabildi ...


UŞŞAKİ KURT IP: 83.66.216.xxx Tarih : 21.10.2008 14:00:44

BİRİLERİ KÜRTÇE VAR DİYORSA Kİ ÖYLE O, BİRİLERİ İÇİN VARDIR. BAŞKASININ İNKAR ETMESİ İLE YILLARDIR BİR YERE VARILAMADI. BİLİMSEL İNCELEME YAPANLARA GÖRE İSE BU, TAM ANLAMIYLA BİR SAFSATADAN İBARETTİR. BÖYLE BİR SAFSATA ANCAK VE ANCAK BU ÜLKENİN İÇ VE DIŞ DÜŞMANLARININ İŞİNE GELİR. ERMENİ KATLİAMINI DİLE GETİRMEK VE SAVUNMAK, KÜRTÇENİN VARLIĞINI KABUL ETMENİN YANINDA DAHA MASUM KALIR.