28
Ocak
2026
Çarşamba
ANASAYFA

Liselerde borçla kolay sınıf geçme

Liselerde sınıf geçmeye yeni düzen getiriliyor. Mevcut yönetmeliğe göre iki dersten zayıfı olan üst sınıfa geçerken, yeni düzenlemede sınır 5 zayıfa çıkarılıyor


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), liselerde sınıf geçmeyi kolaylaştıracak yeni düzenleme için çalışma başlattı. Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği’nde değişiklik yapan taslakta öne çıkan bazı düzenlemeler şöyle:


SINIFTA KALMAK ZOR: Mevcut düzenlemeye göre öğrenciler, üç dersten başarısız olduklarında ortalama yükseltme sınavına girebiliyor. Yeni düzenlemede öğrenciler başarısız oldukları tüm derslerden ortalama yükseltme sınavına katılabilecek. Taslağa göre, öğrenci zayıf dersi olmasa bile başarısını artırmak için bu sınava katılabilecek.


BORÇLA KOLAY SINIF GEÇME: Mevcut yönetmeliğe göre, en fazla iki dersten zayıfı bulunan öğrenciler bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebiliyor ve zayıf derslerinin sınavına girmeye devam ediyor. Taslak yönetmelikte, iki ders barajı beşe çıkarıldı. Buna göre, beş zayıfı olan öğrenci bir üst sınıfa borçlu olarak devam edebilecek. Ancak üst sınıfa geçtiğinde zayıf derslerinin de sınavlarına girecek.


FARK SINAVLARI ŞUBATTA: Alan/dal değiştirmek isteyen öğrencilerin girmesi gerektiği sorumluluk sınavları da değiştirilecek. Mevcut düzenlemeye göre; MEB, lise son sınıftaki öğrencilere eğitim-öğretim yılının ilk ayında alan/dal değiştirme hakkı veriyor. Örneğin, Türkçe-matematik alanında okuyan bir öğrenci “fen” bölümüne geçtiğinde, yeni alanıyla ilgili tüm derslerden sorumlu oluyor. Öğrenciler seçtikleri yeni alanda daha önce almadıkları ancak sorumlu oldukları derslerle ilgili fark sınavlarına ağustosta katılıyor. Ancak bu sınavın sonucu haziranda katıldıkları ÖSS’ye yansıyamayacağı için MEB her yıl genelgeyle bu öğrencileri şubatta sınava alıyor. Genelgeyle yapılan bu düzenleme yönetmeliğe madde olarak yazılacak. Yeni yönetmelikte, sınavların şubatta yapılmasıyla ilgili bir madde bulunacak.

Pazartesi onaylanacak
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nce tamamlanan taslak, Talim ve Terbiye Kurulu’na gönderildi. 5 Mayıs’ta toplanacak kurulun taslağı onaylaması bekleniyor.

Milliyet
Yayın Tarihi : 3 Mayıs 2008 Cumartesi 07:32:15


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
m.metin keskin IP: 88.227.139.xxx Tarih : 13.06.2008 12:24:06

yaptıgınız anket çok güzel ve milli egitimin almış oldugu bu karar da çok güzel çünkü eskiden sınıf geçmek çokçok zordu şimdi ise işşsizlgin kalkınması için bir çaba olmuş ve bu kararı çok sevdim milli egitime çok tşk ederim


hasan hüseyin genç IP: 81.214.184.xxx Tarih : 19.09.2008 20:39:22

ben hasan böyle bir uygulama olursa çook iyi olur allah sizden razı olsun şimdiden çoooook teşekürler iyi akaşamlar ben adanadan hasan hüseyin genç


tolga varol IP: 88.252.229.xxx Tarih : 17.05.2008 10:24:39

lisede kalmak olmassa öğrencilerin psikolojisi bozulmaz neden derseniz çünkü 2 dersten kalan öğrenci 1 sene kaldıktan sonra aklı başına gelir ama o 1 seneye çook üzülür bu yapmış olduğunuz yeni düzenleme öğrenciler için çok fayda teşekkür ederim


çağla hatipoğlu IP: 78.172.77.xxx Tarih : 21.08.2008 13:01:49

ben lise 2 öğrencisiyim lise 1 de tekrardım.Daha sonra lise 2 ye geçtim şuan 3 zayıfım var ve doğal olarak kalıyorum eylülde sınava giricem eğer bi dersi veremezsem sınıfta kalıcam lütfen beş zayıf olayı yürülüğe girsin lüfen.


çimen çimen IP: 88.232.57.xxx Tarih : 11.06.2008 16:56:20

bu ne ya 2 sene önce niye çıkartmadılar bu kanunu bizim hakkımızı yedikten sonra çıkarıyolar haksızlık bu hem 4 sene oku hemde 1 senemi yesinler yok böyle bişi ya iş işten geçtikten sonra çıkartmışlar çıkatmamışlar neye yarar ALLAHıma şükür direk geçtim ama akıllandım.Ama bide şöyle bişi war sen zaten o borçlu olduğun dersleri weremezsen diploma alamazsınbide üniversiteyi kazansan bile gidemezsin analayan anladı....


birsen IP: 85.108.126.xxx Tarih : 9.05.2008 14:24:52

ögretmenlerimiz aydınlamrız karşı çıkıyolar yurtdışını araştımışlarmı acaba oralarda kalmak yok neden acaba onlar gelişmiş bizde kalma var neden oluyor


pınar yıldız IP: 78.162.152.xxx Tarih : 29.05.2008 15:43:29

SAYIN HÜSEYİN ÇELİK SİZE SESLENİYORUM.GEÇEN SENE YÜZLERCE ÖGRENCİ SINIFTA KALDI VE BAZILARININ OKUL HAYATI BİTTİ BENİM GİBİ OKUL YOK ARTIK BENİM İÇİN AMA GİTMEYİDE ÇOK İSTİYORM..!!GEÇEN SENE NİE ÇIKMADI BU YASA O KDR ÖGRENCİ KALDI.SİZCE BU YENİ UYGULAMA DOGRUMUU HAKSIZLIK RESMEN!!


kenan aşık IP: 78.174.227.xxx Tarih : 21.05.2008 22:24:16

walla süper ötesi bişi olur girersede bütün liseliler sewinceq yoqsa girmezse okul hayatı biticeq


Tuncer Kangür IP: 88.247.232.xxx Tarih : 4.05.2008 10:27:56

Yorum ya da eleştiri kimseyi rahatsız etmeyecekse amacına ulaşmamış demektir. Gerçekten egitimin kalitesinin düşmesi için ve eğitimsiz bir toplum yetişmesi için bazıları elinden geleni yapıyolar. Okumuş ama eğitimsiz bir toplumdan daha tehlikeli bşka birşey yoktur. Hepimize geçmiş olsun demeden önce eğitimin ve eğitimcinin ruhuna el fatiha......... Bu sadece derste gerçekten başarsız olacak öğrencileri değil, başarlı olabilecek kapasite de olanları da olumsuz etkileyecek.


emrah ince IP: 212.156.180.xxx Tarih : 15.05.2008 19:28:22

yani cıkartsınlar artık gidip terör örgütlerine af cıkarıpda bu ülkenın genlerıne böyle bişey yapmakda nıe bu kadar dusunuyorlar anlamıyorum bile


sezer IP: 88.245.235.xxx Tarih : 5.05.2008 08:12:11

konuları öğretmek varken neden sınıf geçiriliyor.Destek ve bireysel eğitim olmadığı sürece bu uygulamalar sadece dersane sahiplerini zengin eder.


ALİ IP: 78.161.70.xxx Tarih : 15.07.2008 20:10:43

SAYIN BAKANIMIZ önceden 10 zayıfı olan geçe biliodu şimdi 3 zayıfla bile kalınıo (LÜTFEN AĞUSTOSTA EK BİR SINAV YAPINIZ)


Mehtap Özden IP: 88.239.155.xxx Tarih : 8.05.2008 00:10:06

Herkes kendinden sorumludur ve bir üst sınıfa düz gecen arkadaslarımızda neden böyle bir yönetmelige karsı cıkmakda anlamıyorum. Bence bu cooook güzel bi yönetmelik ve aynı hataları tekrarlamamız icin verilen bi ders oldu bizlere COK CALISCAZ VE ESKİ HATALARIMIZI TEKRARLMIYACAGIZ YEMİN EDERİM


A-l-t-a-n k. özhan IP: 78.163.59.xxx Tarih : 27.05.2008 23:58:48

BENCE ÜMİDİ KESMİŞ ÖĞRENCİLER İÇİN GÜZEL BİR HABER BENCE DR.HÜSEYİN ÇELİK;İN GÜZEL BİR SEÇİMİ...EĞER BU KANUNLA GEÇERLERSE ÖĞRENCİLER İNANIYORUM Kİ GEÇMENİN YÜKSELMENİN VERDİĞİ AZİMLE DAHADA YÜKSELECEKLER..YANLIZ 5 MAYISI GEÇTİK AMA SONUÇ DAHA BELLİ DEĞİL İNŞALLAH 2008 2009 YILLARIDA DAHİLDİR.SAYGILAR KOLAY GELSİN.


sevgi şık IP: 78.183.32.xxx Tarih : 26.06.2008 14:42:21

ben lıse 2 ogrencısıyım gecen yıl sınıf tekrarı yaptım ve bu yılda zayıfım var eger kalırsam okul hayatım sona erıcek bu yasanın cıkması cok cok ıyı oldu ben sonuna kadar desteklıyorum.3zayıfla sınıfta kalmak cok sacmaydı bu bence gayet mantıklı.bu sekılde herkez dıploma alabılır ama herkez oss sınavını kazanamaz zaten gercekten calısan ogr sınavı kazanır bellı olur ozaman hak eden hak etmeyen.oyuzden kımse haksızlık bu dıye kendını yormasın bosuna...


sercan sevinç IP: 85.103.209.xxx Tarih : 30.05.2008 12:29:43

valla cok gzel olmuş İnşallah yürürlüğe girer ve Mert Can Adlı kişiyede katılmıyorum o gitsin sabah akşam ders çalışsın....


Ouzhan IP: 85.106.207.xxx Tarih : 4.05.2008 21:28:39

Şakamı bu :D


erhan anar IP: 88.229.134.xxx Tarih : 24.05.2008 12:32:39

yha şimdi boyle bişey uygulansa diger arkadaşlara haksızlık olacak. ama eger boyle bişey yapılırsa diğer arkadaşlara bi uygulanma yapılması gerekir..


Mesut ÇAM IP: 85.103.144.xxx Tarih : 3.05.2008 22:07:47

Mert CAN kardeşime aynen katılıyorum.Ben Lise 3. sınıftayım tam söyleyeceklerimi mert can kardeşim söylemiş az bile söylemiş.


isa tunç IP: 88.237.209.xxx Tarih : 31.08.2008 21:22:15

slm arkadaşlar ben 2sene önce lise 1de kaldım çalış okulun değerini anladım şöyle bir kara aldım yeniden okula gitme kararı acab afftan yaralanarak lise 2geçme şansım varmı lütfen bunun hakında bilgisi olan bana bir ulaştırsın saygılarımla


OMER SUCİN IP: 85.105.60.xxx Tarih : 4.05.2008 14:46:47

walah oncelikle sayın bakanımız hüseyin çelike cok teşekür ederiz boyle güzel seyler ckardığı sürece hep destek tam destek biz öğrenciler olarak başarılarının dewamını dilerimm..!!!SAyılarlarla.


kemal IP: 85.110.171.xxx Tarih : 12.06.2008 21:36:52

bu ne zaman için geçerli olacak bu sınıf geçme yönetmenliği


sevilay IP: 88.229.200.xxx Tarih : 4.05.2008 23:32:28

böyle saçma şey mi olur allah aşkına bu öğrencileri şu halde dersleri dinletmek zorken böyle bir şey onaylanırsa çocukları okulda nasıl tutmayı becerecekler bilemiyorum sırf birilerine hoş görünmek !adına bazı şeyleri ucuzlaştırmayalım lütfen


ali seymen IP: 88.236.154.xxx Tarih : 4.05.2008 20:37:09

geri zekalı ve aptal bir nesil yetiştirmeyi bakanlık kararı ile yürüten bir devlet. helal olsun nediyelim.


CİHAN DEMİR IP: 88.247.172.xxx Tarih : 4.05.2008 17:43:11

WALLA SÜPER OLUR, BİDE ŞU MATEMATİK DERSLERİNE MESLEK LİSELERİNDE KOLAYLAŞTIRSALAR TAM SÜPER OLACAK BÖYLE BİŞİ OLURSA SÜPER OLUR HEPİNİZE ŞİMDİDEN TŞKKÜR EDERİM


melda IP: 88.246.125.xxx Tarih : 4.05.2008 16:41:52

SÜPER BENCE COK İYİ YAPMIŞLAR YA İNŞ. DEİŞMEZ KARARLAR..ÇOKK MUTLUU OLDUUMM ...TŞKKKLERR YUPPİİİİİİİİİ


burak keskin IP: 88.229.201.xxx Tarih : 12.05.2008 10:02:02

valla çok iyi olmuş.niye diye sorarsanız,öğrenci daha çok azimleniyor.ve sınıfı geçecek diye derslerinin sorumlu olmasını istemez yani bunun için daha çok çalışıyoruz.


gökhan demir IP: 88.251.211.xxx Tarih : 13.05.2008 21:46:31

arkadaşlar 9 sınıfa gidiyorum geçen sene kaldım devam ediyorum yine ya lise öğrencisine hiçmi acımıyonuz kardeşim bence bu yönetmelik eski yönetmelige bakarak çok daha iyi ama lise öğrencisini anlamıyolar kardeşim hayatımızın baharuında acı çektirecekler bize yapılırmı bu beeeeeeee türk öğrencilerine yazık olsun yanii meb. başk.nına kınıyorum... tezavrata çıkalım arkadaşlar türkiyenin 4 bir yanından hep böle elimiz kolumuz baglımı kalıcazzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!


nahsen karakuş IP: 88.249.28.xxx Tarih : 8.05.2008 17:29:35

bu sistem çok güzel lütfen bu sistem yapılsın


hüseyin yıldız IP: 85.97.193.xxx Tarih : 12.05.2008 13:07:17

BU UYGULAMA COK IYI BIR UYGULAMA OLACAK BUYLECE PTK DAHA AZ KISI KATILACAK VE DAHA BILINCLI OLACAK ÖĞRENCİLER OZAMAN BUTUN DUNYA BIRLIK OLUP TURKLERIN KOLAY KOLAY YENILMEYECEKLERINI ANLAYACAKLAR BİZ TÜRKÜZ NAMUSUMUZ SERTEFİMIZ ICIN YASARIZ BAYRAGIMIZ ICIN CANIMIZ FEDA


okan yeltekin IP: 88.249.216.xxx Tarih : 8.05.2008 14:35:15

WALLA BEN ÇOK SEVİNDİM.SAÇMA DİYENLERE DE HAK VERİYORUM AMA BU SEVİNCİ ANCAK SINIFTA KALMIŞLAR VE KALACAK OLANLAR BİLİR...YEREL SEÇİMLER DE YAKLAŞIYOR ZATEN YÜRÜLÜĞE GİRMESİ KESİN (RAHAT OLUN.)


elif ece IP: 88.245.108.xxx Tarih : 4.05.2008 12:16:59

bn şu anda lise 1 öğrencisiyim ve ilk dönem karnemde 6 zayıf vardı bnce zayıfı çok olan çocuklar serseri olarak adlandırılmamalı.. ailesiyle veya herhangi başka bi sorunu olan çocuklarda düşünülmeli.. bnce gayet iyi bi fikir hem bu zayıflar bi üst sınıfta tekrar önümüze çıkıyor tamamen yok olmuyorlar..


aykutyerlikaya IP: 78.174.60.xxx Tarih : 15.05.2008 20:14:45

malesef arkadaşlar komisyon taslağı kabul etmedi uygulamaya sokmuyorlar bu sene fakat bidaki sene uygulmaya girebilirmiş ama daha değişik bi şekilde görüşmeler devam ediyor ne çıkacağı belli olmaz bakmışın biz bus ene beş zayıfla geçmişiz


mehmet IP: 88.245.202.xxx Tarih : 14.09.2008 03:25:10

ne kadar sacma bir sistem 5 tane zayıfı olabilirmiş önemliolan bizimicin bu sorumlu oldu umuz dersi okullar acıkken yapılsın cünkü bu sınava yazın girmek bizim icin zor aileler kararveriyor biz ögrenciyiz ailemizin yanındaolmak zorunda kalıyoruz


melis IP: 78.162.203.xxx Tarih : 4.05.2008 19:28:18

aman cok saçmalık bu ya.bi defa calışanlara haksızlık. calışan sabah akşam didincek bunlar 5 zayıfla geccekler.


arda ergen IP: 88.254.94.xxx Tarih : 26.05.2008 15:09:21

vallah bu sene bu kural kabul olursa muhteşem oluru çünkü ben 4 zayıftan sınıfta kalacam keşke kabul edilse bu yıl


gizem IP: 85.98.5.xxx Tarih : 5.06.2008 19:31:46

bütün lise öğrencileri için çok sevindirici bişey bence ama ne zaman için geçerli bu sene için mi yoksa gelecek sene için mi


semiha ada IP: 85.106.253.xxx Tarih : 3.05.2008 19:46:43

ya ben lise 1 öğrencisiyim kaldım ama gerçekten böle bi uygulama olursa çok sevinirim kendi adıma lütfen olsun yaaaa..SEMİHA


sinem arslan IP: 78.166.23.xxx Tarih : 23.06.2008 17:44:51

benim 5 zayıfım var.Ama ben sorumluluk sınavına gircem 4 tanesinden bunlardan geçemezsem kalıyomuyum inşallah kalmam bu benim için ölümden daha kötü olur NOLUR AF ÇIKSIIIIIIIIN


ece çalışkan IP: 78.169.203.xxx Tarih : 30.10.2008 23:12:42

bu uygulama neden daha önece gelmedi bizin nie 1 senemizi yediler haksızlık değil mi 1 puan dan sınıf tekrarı yaptım ama en azından arkamızdan gelen arkadaşlar öyle oolmuyacak çok sevindim onların adına daha güzel bir lise ortamı geçirilebilirler inş çok ii düşünülmüş tşk ederim


Murat Derz IP: 78.166.21.xxx Tarih : 4.05.2008 16:40:44

Gençler inanın sizlere bir şey diyemiyorum. Zaten yorumlarınızda kullandığınız Türkçe nasıl bir not ortalamasına sahip olduğunuzu gösteriyor. Zayıf almamak için çalışmak yerine kolay olan tembelliğe kaçıyorsunuz. Allah ileride sizin yaptığınız işlerden, ürettiğiniz ürünlerden, eğittiğiniz çocuklardan bizleri korusun. Şunu unutmayın bu ülke öyle tembellikle değil çalışmakla kalkınır. Çalışmakla bir yerlere gelir. Sonra kalkıp sizlerde ileride çalışmak yerine vay başörtüsü vay laiklik vay şeriat diye boş konuşanlar grubuna dahil olursunuz.


arzu özkan IP: 88.242.7.xxx Tarih : 5.11.2008 18:14:47

2.sınıfta sınava girmesek daha iyi olurdu sistem iyi değil bence


cihan sansı IP: 85.103.11.xxx Tarih : 13.05.2008 19:56:03

Nereye Kalkınamıyoruz diyorsunuz Tamm millet 5 zayıfla gecicekte Yine Borc sınavlarında dokulucak ve curukle saglam ayrılıcak siz rahat olun herşey pilanlanmiş bir şekilde gercekleşior


enes adıgüzel IP: 78.162.219.xxx Tarih : 29.08.2008 15:51:00

Bu yasanın kabul edilmesini istiyorum.umarım olur.


özge sedir IP: 88.233.119.xxx Tarih : 7.05.2008 09:49:28

000oooooo süBer bi haber yha !! hocaLarımızıb zoruna gdio bu yasa tabii ;) kendilerini önemsiz hissetcekler ondan =)))) kabullenin artıq bu yasa bu yürürlüğe girecekkk ...


gökçe naz IP: 88.234.192.xxx Tarih : 4.05.2008 18:33:34

biran nce bu uygulamayı koyarlarsa iyi olur benim açımdan çünkü lise bire gidiyorum ve 4 zayıfım var nekadar çabalasamda düzelmiyor


elif IP: 88.232.231.xxx Tarih : 4.05.2008 11:22:37

arkadaslar saçmalamayalım lütfen 1 sene boyunca çalışıp didinen öğrenciye günah değil mi öbürü yan gelip yaıcak ama ikiside bir sayılcak bu aynı çok çalısıp 5 alan bi öğrenci ile kopya çekip hakka giren bi öğrenci değil mi yani 5 zayıf sizce çok değil mi!!!!!


mahmut özpolat IP: 88.254.92.xxx Tarih : 7.05.2008 08:51:55

biz lise öğrencileri olarak bu yeni yasaya neden tepki güsterildigini halen anlamış degiliz evet öğretmenlik seviyesi sıfıra inerken bir diger yandanda öğretmenlerin neden öğrencilerin okula gelmeleri için bazen hatta her yıl kampanyalar düzenleniyor öğretmenlerimizin bizim bu meajımızı almalarını isdegimimiz için yorumumu ekli yorum saygılarımla mahmut özpolat


ercan sıahın IP: 88.248.19.xxx Tarih : 4.05.2008 17:41:50

ne sansız adamım ben okkur ken 2 zayıfla sınıfta kaldım soarda okulu bıraktım ıse bak hele


mahmut yıldız IP: 88.231.52.xxx Tarih : 24.07.2008 20:25:38

yaaaa çok güzel bi uygulama ögrencileri düşünüyor. ama biz kendimizi düşünemiyoruz. neden sebep çok kolay ögretmenler iyi ders anlatan ögretmen


akif çakır IP: 88.238.20.xxx Tarih : 7.05.2008 12:44:09

ya bende çok sevindim bunun olmasını ama galiba bu sene için geçerli değilmiş bazı yerlerde 2008-2009 öğretim yılı için yazıyor !!! pff


ali telefoncu IP: 85.104.11.xxx Tarih : 12.06.2008 01:43:18

milli eğitim bakanına bişey sölemek istiyorum sayın hüseyin çevik kusura bakmayında sizi anlayamıyorum eğitimimiz kötü bunu biliyoruz siz eğititimimizi düzeltseniz bile artık çok geç toplum ahlaksızlarla dolu siz istediğiniz gibi 5 tane zayıfı olan bile geçecek demeyin çünkü bizi siz baştan bitirdiniz kusura bakmayın yanlış yoldayız....


cihad fidan IP: 88.246.29.xxx Tarih : 3.06.2008 13:54:13

merhaba ben cihat lise bir öğrençisiyim sınıf geçmek zor olduğu için derslerimi calışmaktan sınavlarda düşük alma korkusundan tabi aile korkusuda var sınıfta kalınca.bizim okulda lise bir öğrençisi yüz yetmiş kişi var hocalar diyorki şimdiki sisteme göre kırk kişi sınıfı geçiyor gerisi kalıyor.bençe yeni sistem bu sene olsun.


efe yildirim IP: 81.213.210.xxx Tarih : 20.07.2008 10:27:38

bu yasa bu sene için mi geçerli...ben lise 2 ögrencisiyim lise 1 den 2 dersim lise 2 den de 3 zayıfım var toplam 5 tane şimdi ben 5 zayıfla bi üst sınıfa geçebiliyomuyum..bu yasa bu sene için mi geçöerlki bi bilgi verirseiz çok sevinirim...şimdiden teşekkürler


meltem berdibek IP: 85.103.174.xxx Tarih : 10.06.2008 19:31:07

bencede güzel bi uygulama olmus arkadslar anlamadıgınız derslerden zaten sorumluluktada geçemezsınız dıyosunuz ama şölede bısey var sorumluluk sınavlarında çok kolay sorular soruyorlar ayrıca sızın hakkınız yenmıyo onlar borçlu geçıyo siz direk geçıyosunuz lütfen dogru düşünelim


Cengizhan Susam IP: 88.247.7.xxx Tarih : 4.05.2008 12:50:18

VAYBE İSTE GENÇLİĞİMİZ!!!! tamam hadi liseyide ilkokulgibi bi sekilde gecirdiler bos bos bitirdiniz sonrası ne olcak? sokaklar polat alemdarlarla dolcak!!!!!


adem arslan IP: 78.160.203.xxx Tarih : 30.05.2008 22:33:37

böyle olursa seviniriz.saygılar.inşallah busene olur


ahmet güven IP: 88.224.98.xxx Tarih : 12.06.2008 17:17:26

sayın bakanım ben lise 2. sınftayım 4 tane zayıfım gelecek ben kalacam.önümüzdeki yıl 5 zayıfı olan bir üst sınıfa geçecek neden bunu yıl itibariyle başlatmıyorsunuz benim günahım ne insan bozuluyo.lütfen bizide düşünün geçmek istiyorum.adalet istiyorum lütfen bu haberi alınca moralim bozuldu.


semih IP: 78.175.239.xxx Tarih : 8.05.2008 17:34:26

ya arkadaşlar lütfen 3 zayıfla sınıfta kalanlar heeeeeyy size diorum siz yandınız bırakın bari bizim hayatımız kurtulsun biz geçelim bari sınıfı.bu yönetmelikten ALLAH razı olsun...umudum bu kanunun kabul edilmesi taraftarıdır...(yaşarız vallaha)


harun dağlı IP: 85.105.90.xxx Tarih : 23.08.2008 15:20:39

siz değilmisiniz gençler okusun geleceği parlak olsun işte bizde bunu istiyoruz ama herşey sizin elinizde ben harun dağlı bu sene sınıfta kaldım ilk senem ama kaldığım için çok pişmanım oysa siz lise 1leri sınavsız bir sınıfa geçirirseniz size söz veriyorum çok ama çok çalışacağım hemde hiç boş durmam kabul edilmesini arz ederim


emre taş IP: 88.227.76.xxx Tarih : 7.05.2008 19:39:35

bence çok çokkk kötü olucak sonra türkiyenin eğitim sitemi bozuk nerde hata deniliyor hata burda insanları umutlandırıyorsunuz sonra öss de uçurumdan aşağı atıyosunuz bu mu eğitim tamam çıkcaksa 3 zayıfa çıksın ama 5 zayıf ne ya ztn 11 ders görülüyo artık çalışkanlar da çalışmayanlar sayesinde başarılıları düzeyleri düşcek lütfen bunlar göz ardı edilmesin iyiler heryerde ayrılmalı die düşünüyom öle olmasa öss nie war ?


cagrı IP: 78.163.134.xxx Tarih : 3.05.2008 10:47:07

ben lise 1 eyim ggeeçn sene sınıfta kaldım buus ene yeniden gidiyorummm 3 zayıfla sınıfta kaldım olmas bole sey yafffffff


ALİ IP: 78.161.79.xxx Tarih : 16.07.2008 13:35:38

SAYIN BAKANIMIZ BİZE BİR ŞANS DAHA VERİN SINIFTA KALMAK İSTEMİORUM (EK BİR SINAV İSTİORUM AĞUSTOS TA) LÜTFEN BİZİ DİKKATE ALIN RİCA EDİORUZ


emrah salar IP: 85.110.222.xxx Tarih : 4.05.2008 09:17:32

iyide arkadaşlar neden seviniyorsunuzki bende üniversitedeyim bu düşüce üniversitedede var ama bi işe yaramıyor ki zaten anlamadığın dersten kalıyosun okul bitincede diplomayı alamıyorsun okul yine uzuyoo anlamsız bence bu tasırı olursa herkez buna güvenip ders falan çalışmayacak söyleyim size saygılarımla...


Emir Mustafa IP: 85.101.161.xxx Tarih : 1.06.2008 22:02:56

Bazi Arkadaslar Yok Hak Yeniyo Vs Dio, Hic Dusunuyormusunuz ÖSS de okuldan aldiginiz puanla bu ogrencılerın aldıgı puan bir deil zaten, siz calıstıgınız ıcın fazla puan alıorsunuz onun ıcın laga lugaya gerek yok,o cocugun ailesinin ek olarak 1 yıllık masraf ve zaman kaybı yapmasi hosunuzamı gidecek .. !!!!


NuRi AyDeMiR IP: 78.185.132.xxx Tarih : 27.05.2008 18:06:44

Ardaşarl bu yasa 5 Mayıs tartışıdı bugün 27 mayıs hala bişey yok onaylandımdı yoksa onaylanmadımı haberkere bişeyler vermişler bilen varsa söylesin yoksa kafayı yiyicem


Uğurcan Evci IP: 78.175.29.xxx Tarih : 4.05.2008 18:04:14

alan değiştirme işini iyice karıştırdılar. Bu sene yabancı dil alanına geçiceğim, herkes farklı bir şey söylüo.


melike akkuş IP: 78.177.244.xxx Tarih : 3.05.2008 21:11:51

bence ii bi uygulama ama dahada düzenli olabilirdi yani 5 zayıfımı var bu sene geçse seneyede o derslerden tek tek sınava girse ii olurdu allaha şükür benm derslerim ii ama yinde diğer arkadaşlar için ii olurdu böle bi uygulma ben lise 3 muhasebe öğrencisiyim hiç kalmadım umarım bundan sonrada böyle gider bide muhasebe derslerini kolaylaştırsalar tam süper olucak heee:):)


Harun Bayık IP: 212.175.115.xxx Tarih : 3.05.2008 09:33:23

valla ben lıse 2 inci sınıtayım bunu bildirim yururlüğe gırerse çok sevınırız öğrenci olarak sahsen ben sevınç çığlıkları atarım insallah girer


özge altuntaş IP: 78.179.150.xxx Tarih : 4.05.2008 15:13:33

Allahım lütfen olsun çok ii olur bu olursa bu sene olmazsa diğer sene daha çok çalışır kurtarırız çok sevinirim böyle bi uygulama olursa


cansu IP: 88.247.55.xxx Tarih : 4.07.2008 11:33:09

ben sağlık meslek lisesi 2. öğrencisiyim 5 zayıfım vardı zayıf olanlardan 2 tanesini werdim ortalamam tutmadı lütfen yardım edin sınıfta kalmak istemiyorum alttan da hiç dersim yok


melek IP: 88.224.67.xxx Tarih : 11.06.2008 00:04:01

çokk güzel olurr valla bu sistem uygulanırsaa..


sinan çolak IP: 78.162.166.xxx Tarih : 14.06.2008 00:44:39

tamam anladık 5 zayıfla geçiyoruz ama seneye de zayıflarımızı düzeltemezsek ne olacak keşke doğrudan geçebilsek


Bynov@ IP: 78.165.53.xxx Tarih : 11.06.2008 13:45:30

Arkadaşlar bu genelgeyi kötü bulanlar sınıfta kalsaydı ben onları görürdüm...Nasıl yalvarırdılar...Lütfen beğenmeyen kendi adına yorum yapsın başkalarını katmasın...Katarsa...Neyse bende bişi demiyim zaten desem ONLARDAN BİR FARKIM KALMAZ SONRA ONLAR GİBİ ... OLURUM.ama süperrr bi yöntem inşallah onaylanır...;)


mehmet gök IP: 88.226.0.xxx Tarih : 12.07.2008 17:02:31

çok güzel bu yönetmelik ben yüksekovadayım çok arkadaşım sınıfta kaldı geçen seneler de ve okula artık devam etmediler ama bu yönetmelik güzel çünkü kimse okulu bırakmayacak bu yönetmelik çıktığı için...


Gürkan Yaldız IP: 88.226.178.xxx Tarih : 4.05.2008 15:00:09

olmaz böyle sey.hic zayıfım yok.bu kararı yürürlüge sürmeyelim.cünkü bu kararı duyan nasıl olsa karar yürürlülüge girdi diye ögrenciler calısmadan sınava girecekler.bu kararı yürüre sokmayın.


ozan mert göçben IP: 88.224.54.xxx Tarih : 11.05.2008 20:16:48

ben lise 2 ögrencisiyim 5 zayıfım var lise 1'in ilk yılında sınıfta tekrarı yaptm herseye ragmen tamamen yanlıs bi uygulama bence...kagıt üzerinde okur yazar oranını arttıracaklar kendilerince o oran arttkca basarı oranıda aynı sewiyede düşecek... oldu olacak: 2 zayıfı olana tesekür. 1 zayıfı olanada taktir versinler:):):)


Mert Can IP: 85.107.105.xxx Tarih : 3.05.2008 10:49:24

Al işte uygulamaya bak.Bu yüzden kalkınamıyoruz biz toplum olarak.Böyle doğruları söyleyincede ne diyosun sen bize aptal mı demek istiyosun flan filan.Serserisi iti kopuğu geçiyo sınıfı alıyo diplomayı eline.Sonra niye eğitim şartları kısıtlı,niye üniversiteye giremiyoruz.Bende lise 2 öğrencisiyim ama hiçde sevinmedim açıkçası.Çok sinirlendim.Saçmalığın daniskası


enes IP: 88.235.219.xxx Tarih : 7.09.2008 13:16:14

ben ıkı yıllgım ve bu yıl 4 zayıfla sınıfta kaldım bakanım sıze seslenıyorum bu yıl bı af cıksın benm durumumdakı ogrencılere o kdr cok kı bu dumdakı ogrencıler bu yıl kaldık 4 zayıfla seneye gelen ogrencıler yanı bu yıl kı ogrencıler ellerını kollarını sallaya sallaya ust sınıflara gecıcekler bız ıse hatyatlarımız mahvolcak yapacak hıc bıseyım yok okumaktan baska ve dıger arkadaslarımda ole bole adalet olur mu sız soyleyın cok kotu bı durumdayım nolr yardım edın


leyla IP: 88.233.97.xxx Tarih : 6.05.2008 19:13:11

dersleri iyi olanlar neden byle bi yasa çıkarılıyo die öfkeli ama halbuki 5 zayıfla sınıfı geçen onu hiç bi şekilde etkilemeyecek zaten lise4 sene oldu bncede byle b yasa çıkarılsınn...:)


mehmet aytekin IP: 85.96.191.xxx Tarih : 4.05.2008 16:46:11

bence böylesi dahah iyi


hüseyin karaağaç IP: 88.227.252.xxx Tarih : 3.05.2008 21:39:12

süperrrrrrrrrrrrrrr olur bu sene yürürlüğe geçer inşallah hadi MEB


duygu IP: 85.101.226.xxx Tarih : 8.05.2008 14:37:27

Acama bu sene uygulanır mı bir bilgisi olan var mı???*


özkan karabulut IP: 88.251.41.xxx Tarih : 4.05.2008 19:04:40

saçma bir olay bilende bilmeyende aynı kefeye konuluyo bence eğitim bu kadar kolay olmamalı eğer gelişmek istiyorsanız bunu yapmamalısınız gerçi ne desek boş mezun olan öğrenciler üniversiteye giremiyor ve eğitim seviyemiz git gide düşüyor bence buna bir dur denmeli


ceren cömert IP: 88.224.68.xxx Tarih : 28.05.2008 18:17:47

yha neolursun meb lütfen bize kıymayın ve bu senede neolursunuz af çıkartınn yoqsa hayatımız sönecek nolursunuz son bi şans tanıyın lüftennn


ali asker IP: 88.236.70.xxx Tarih : 21.05.2008 17:35:02

inşallah kabul edilir. geçen sene ben 3 zayıftan kaldım bu karar uygulanırsa hüseyin amcamızın ellerinden öperim......saygılarımla arz ederim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ibrahim yavuz IP: 85.101.59.xxx Tarih : 12.05.2008 17:42:49

sayın milli eğitim müdürüm çıkardığınız yeni uygulama ii benim 4 zayıfım war şimdi sınıf geçemilecekmiyimm geçemeyecek miyim?birde bu kanun bu sene mi uygulanacak...saygılarımla ibrahim...


mahmut özpolat IP: 88.254.92.xxx Tarih : 7.05.2008 08:57:02

bn tekrar degilim ama tekrar olan arkadsaşlarımız var onlar için süper bişey işallah bu yıl uygulamaya geçer


fatih KINALI IP: 88.252.182.xxx Tarih : 3.05.2008 21:00:35

bu çok iyi olacak.eğer bu yürürlüğe bu sene girerse ben kurtulurum girmezse mahvolmuşum.ne olur yetkililere sesleniyorum bu iş olsun...eğer olursa yemin ediyorum geçmişlerinize kuran'ı kerim hatmi indirecem..


emine yüksel IP: 85.108.234.xxx Tarih : 4.05.2008 12:10:48

böyle bi saçmalık olurmu yaa çalışan öğrenciyle çalışmayan öğrenciyi resmen aynı kefeye koymuşlar bu durumda öğrenci nasılsa geçiyorum psikolojisiyle hiç çalışmayacak ve türkiye eğitimde daha da gerlileyecek


cumali çelik IP: 88.248.18.xxx Tarih : 6.06.2008 16:45:07

arkadaşlar keşke bu sene olsaydı sınıf geçme biz iki yıllık olduktan sonra o yasanın gelmesi neye yarar önemli olan bu sene olması benim 5 zayıfım var yönetmenlik bu sene gelirse çok sevinirim yoksa sınıfta kalıyoruz


zeynep IP: 85.103.133.xxx Tarih : 13.05.2008 02:52:13

ACABA BU SEFER BAŞTAKİLERDEN HANGİSİNİN ÇOCUGU SINIFTA KALIYO =)) ??? nasıl bi ülkede yasadıgımızı biliyoruz arkadaslarr muhtemelen yine bi bakanın bi milletvekilinn çocugunun durumu vahimdir kalıyodur sınıfta ondandır bu yasa % 100000 ihtimallee !!! ... işime geliyoo tabii kimin gelmezkii ;)


aylin baş IP: 88.229.235.xxx Tarih : 28.05.2008 20:49:35

çalışmayanlariçin fırsat oldu.(bence)ama bnce çalışmayanlara bir yöndende fırsat oldu .çalışanlar için hi bi katkısı yok...


seyhan uysal IP: 85.103.222.xxx Tarih : 9.05.2008 11:31:52

bence çok iyi olur.inşallah girer...


fatih altıok IP: 85.105.33.xxx Tarih : 29.06.2008 21:50:21

valla bu yasa çok güzel olur ama bir yandanda okuldaki disiplini bozar.bu yasa yürürlüğe girsin ama disiplin arttırılsın ok


mert IP: 88.241.129.xxx Tarih : 12.05.2008 10:47:59

5 mayısı geçti ortada bişe yok inşallah olur iyi çalışmalar


necdet çakır IP: 78.162.100.xxx Tarih : 10.06.2008 20:56:39

www.turkiyefrm.org burdan bu konunun en güncel haberını takip edebilrisiniz lisede kalma devri bitti 2007-2008 sınıf geçımı kolaylaştı sınıf geçenler www.turkiyefrm.org meb.gov.tr


necmi büzük IP: 78.188.37.xxx Tarih : 4.05.2008 17:25:58

vallahi 5 seneden beri lise okuyorum 2 kere kaldım bıktım artık geçmek istiyorum :D


duygu sel IP: 85.101.226.xxx Tarih : 8.05.2008 17:26:07

yanı boyle bırsey cıkardınız nede bu yıl boyle bırsey attınız ortaya))))) bir de neden bu yıl gecerli degil biiz ne olucaz allahın askına:(


Tuğba IP: 85.100.67.xxx Tarih : 3.05.2008 22:54:52

gerçekten çok saçma bir düzen Türkiye nereye gidiyor bize haksızlık yapılıyor 5 zayıfı olandan bizim bir farkımız kalmıyor!!!Eğitim eğitim diyorlar ama sadece diyorlar 5 zayıfı olandan sen ne beklersin? Hakkımıza girmeyin! yaptığınız saçma düzenlerle nasıl ilerleyebiliriz bir Mustafa Kemal daha gelmeyecek.Onun yeri de asla dolmayacak böyle giderse hele hiç dolmaz.Sizi kınıyorum...


zülküf kılıç IP: 78.167.164.xxx Tarih : 9.08.2008 15:16:07

milli eğitim bakanına çok teşekkür ederim 5 zayıfla sınıfı geçebilmek çok güzel iyiki yönetmenlik değişmiş


zeynep çakır IP: 88.251.126.xxx Tarih : 4.05.2008 16:26:35

eger bu karar yururluge grrse cok memnun olurum 2 yıldr lıse 1 okuyorum ıns olurda lıse mezunu olurs:)


mevlut can IP: 78.175.150.xxx Tarih : 7.05.2008 22:43:19

wla bu habere cok sevındım inş. cıkar lıse okumayan ınsan kalmaz o zamn cok mutluyum sınıfımı gecıcem


mert doğan IP: 88.247.94.xxx Tarih : 27.05.2008 16:42:24

bu yasayı sevdim ama toplum cehalet için de yuzcek


yıldız cakır IP: 88.254.71.xxx Tarih : 4.05.2008 14:10:34

bizim zamanımızda niye yapmamışlar bizde sınıfta kalmazdık belki okur devlete hayırlı birileri olurduk bence cok büyük haksızlık bizlere


SaLduZ IP: 85.104.239.xxx Tarih : 5.06.2008 20:23:29

Ya AsLınDa bu yeni Sistem çok İyi oLmuş hem Her keS LisESi BitirdikTen SonRa ne yapaCAğını AnLaR kenDİne yapacAğı Bi iş BuluR Hiç oLmAzzSA her keS kolaYLıkLa DipLomanı AlaBilİR Her ÖğREnCi SİTReSe Ve SıkıntıDa kuRtuluRr BünyESi Açılır We SAğlıkLı OLup oLmAmaSını Da ÖnLüYoRr Bu Sistemin DEwReye GEçmeSini İstiYoRuZ Bu Sene 2008


hasan çubuk IP: 88.251.71.xxx Tarih : 27.05.2008 15:55:31

ben bir öğrenciyim lise 1 e gidiyorum bence 5 zayıfla sınıf geçme kanunu olması gerekir çünkü lise 1 de çok zorlanıyoruz o yüzden zayıf derslerimiz oluyo ama bu kanun gelirse daha kolay geçebiliriz bütün öğrenciler bu kanunu gönülden istiyor eğer bu kanunu getirirseniz size bir üst sınıfta zayıf derslerimi düzeltmeye söz veriyorum ve bütün sınıf arkadaşlarımın da bunu istediğini biliyorum lütfen bu kanun gelsin saygılarımı sunarım


harun dağlı IP: 85.105.90.xxx Tarih : 23.08.2008 15:21:55

her insan elbet hata yapar yaptığı hatayı anlamaz anlasada birşey yapamaz


kerem IP: 78.174.61.xxx Tarih : 4.05.2008 21:39:24

süperr çok iyi olur onaylanırsa tabi


MELİKE KALMIŞ IP: 78.172.38.xxx Tarih : 4.05.2008 15:17:01

yha bu uygulama cok güsel olmuş gerci bnm derslerim ii.zayıfımda yok lise 1 öğrencisiyim. ama diğer 2 yıllık arkadalarımdan kalıcak olanar war onlar için güzel olucak ama inş.bu yıl yürürlüğe girerde onlarda kurtulur.teşekkür ediyoruz MEB :):):)


murat kılıç IP: 85.110.31.xxx Tarih : 18.05.2008 16:30:59

çok teşekkür ederiz bence bu daha iyi olacak türkiyede okumamazlık artmıyacak tamtersi azalacak niye çnkü.herkez kalınca okula tekrar gidemiyor ve işsiz kalıyor gelecek için çok güzel bir proje çıkaranı tebrik ediyorum ve saygılarımı sevgilerimi iletiyorum


beytullah IP: 78.165.124.xxx Tarih : 24.05.2008 11:38:08

eğer bole olursa çok iyi olucak yürürlüğe girerse bütün liseliler çok sevinir herşey için teşekkürler


cenk eroğlu IP: 88.240.159.xxx Tarih : 3.05.2008 23:00:11

ya valla harbiden çok iyi olurya ellei dert görmesin:)bende sınıfı nasıl geçeceğimi kara kara düşünüyodum:)inş girer


semih IP: 78.175.239.xxx Tarih : 8.05.2008 17:43:16

herkesin bi bocalama dönemi vardır.bu bocalama dönemini lisede yaşayanlar için bi yönetmelik çıkarmışlar sizde haksızlık fln diosunuz yaaa!!!bırakın gençler 5 zayıfla geçsin.bir daha sınıfta kalmazlar eminim.bu kanun tam isabetli olmuş tebrikler MEB


ÇAĞRI IP: 85.110.165.xxx Tarih : 4.05.2008 09:32:32

Bence Çok güzeL bir uyguLama Olmuş Umarım Biran Önce Uygulamaya Geçer Böylece Türkiyenin Okur seviyesinin yükseleceğine İnanıyorum 2 Zayıfla 3 ZayıfLa kalmak Zaten Çok Saçma İdi bu 5'e ÇıkarıLdıgında Herkezin Yüzü Elbeet Gülecektir Bazı ARkadaşlarımızın İşine GElmediği İçin SEvinmeye Bilirler Saygı duyarım Ama Diğerlerinide Göz Önünde buLundurak Düşünmemeiz Gerekir Sizi İşine Gelmeyen ArkadaşLArım Sağ duyuyuya Davet Ediyorum SaygıLArımla ... GüzeL Bir UyguLama TEşekürLEr


melih şimşek IP: 85.110.30.xxx Tarih : 4.05.2008 10:49:27

ben lise 1 öğrencisiyim gecen sene kaldım 3 zayıfla bizim bi sene ne oldu şimdi :D :D


fatma koçak IP: 78.168.46.xxx Tarih : 4.05.2008 20:14:49

Nerde o eski eğitimler,bir zamanlar lise yıllarında verilen eğitimler ne kaliteliydi,eskilerin memurları orta okul yada ilk okul mezunuydu ama bugünkü üniversite öğrencisine eşdeğerdiler hatta önde oluyorlardı.4'lü rakamları kafadan çarpabiliyorlardı.Bir zamanlar orta ve liseyi bitirmek için isterse bütün dersler başarılı olsun yinede yıl sonunda sınava girilirdi.Eğitim de vahim durumdayız nerden nereye geldik .vizyon misyon erasmus gibi terimleri Türkçemize sokup avrupa özentisi içinde eğitim yaparak çocuklarımıza kendi milli değerlerimizi unutturuyoruz.Eğitimi veremiyoruz,Gençliğimize yazık ediyoruz ,yazık....


seda cen IP: 78.160.97.xxx Tarih : 5.09.2008 20:13:13

ben lise 1 de tekrar yaptım lise ikide 3 zayıfım var ve okuldan atıldım nasıl iş bu anlamdım doğrusu hani 5 zayıfdı


emrah baysal IP: 88.229.233.xxx Tarih : 4.05.2008 16:42:52

arkadaslar nıye kendı çalışma kapasıtenıze göre sınıfı gecmıyorsunuz ne dıyecem baska bısey demıyorum sıze kolay gelsın hesey gönlunuzce olsun yozgatlı gencccc


birsen IP: 85.108.126.xxx Tarih : 9.05.2008 14:14:36

çok iyi olur teşekkürler başkanım onay verildimi acaba arkadaşlar bir bilen varmı bu sene geçerlimi


arzu özkan IP: 88.242.7.xxx Tarih : 5.11.2008 18:11:22

benim 5 tane zayıfım vardı 2 tanesini kurtardım 3 tane zayıfım var 2. sınıfa geçtim 2.sınıfta sınava girmek zorunlumu? 2.50 barajını geçen girmek zorundamı


Berksan IP: 78.180.244.xxx Tarih : 13.06.2008 18:20:41

Arkadaşlar Böyle Olması Bir Yandanda Kötü Şimdi 5 zayıfı olan bir kişi geçerse 4 ünü vermek zorunda buda çok zor Ben sorumlu Geçtim 3 taneden


PEMBE SÖYLEMEZ IP: 88.234.219.xxx Tarih : 30.06.2008 10:25:56

bende lise üç öğrenciziyim eğer geçersem lise dört olucam ve staj görücem meslek lisesi olduğum çin son sene staj görmemiz gerekiyo benimde üç tane zayıfım var üçüde kendi bölümüm olan bilgisayar derslerim ve gerçektende çok zorlanıyorum elimden geleni yaptım ama yinede bu kadar başarılı oldum bence bu 5 yazıyıfı olanlar bi üst sınıfa geçmesin çünkü bütün sene çalışanların hakkı yenmiş olur neden başarılıyla başarısız aynı kefeye konsunki bende sınava kaldım ama ben böyle düşünüyorum hayat güçlü olan güçsüz olanı ezer teorisi üzerine kurulmamışmıdır ama bu sefer güçsüz olan güçlü olanı başarıyı elde etmiş olanı ezer tabikide siz herşeyin daha iyisi bilirsiniz bizlerden


Kaan Eroğlu IP: 88.249.34.xxx Tarih : 4.05.2008 12:31:26

sınıfta kalma hiç olmasın nolur yalvarırım size sorumlu geçilsin bütün derslerden sınıfta kalma kuralı çok saçma bişey sınıfta kalma kalksınbu habei büyük lere iletin lütfen!!!


hasan kul IP: 78.167.71.xxx Tarih : 4.06.2008 19:13:36

bu yürürlüge girerse cok sevinirim yukarida bi arkadasimiz yazmişş iti kopugu sınıfı geciyor diyee ee sınıfı gecmesede kaldirimlarda gezecek ve onun bunun bacisina laf atacak her kötülügü yapacakkk barii okul 4 yıl o zamnna kadar kendi kendini tanir ve en azindan bi işine bakar okuldan gelen bir söz bile onlara yeter bence egtim çin herseyy yapilimalidir yürürlüge girsin benbece herkes için iyi olur bnce bana kulak verdiginiz için TESEKÜRLER LÜTFEN DİKKATE ALIN


halit türk IP: 88.237.9.xxx Tarih : 31.07.2008 09:20:11

slm abilerim benim 3 tane zayıfım var dil ve anlatım,matematik,kimya ama yıl sonu ortalama notum 2.96 sınıfı geçermiyim borçlu olarak cevabı msn adresimede yollayabilrisiiz dahada sevinirim :D


müge aktoprak IP: 78.165.252.xxx Tarih : 10.05.2008 10:49:04

Merhaba.Ben tarih öğretmeniyim.Daha önce aynı uygulama yapıldı. Eğitimin kalitesi düştüğü gibi okuldaki olaylarda arttı.Hala olanlardan ders alınmadığını ve gençliğin farklı yönlere sürüklendiğini görüyorum.Öğrenmek öğrenci isterse gerçekleşir.Okulu boş vakit geçirme yeri olarak gören öğrenci ne öğrenir,ne de başkalarının öğrenmesine izin verir.Sınıftaki bir kaç haylaz öğrenciyi yanınıza çekebilirsiniz ama sınıftaki öğrencilerin çoğu ders dinlemek istemiyorsa kaçını yanınıza çekmeniz mümkün olur.Emek olmadan hiçbir şeyin değeri bilinmez.Öğrenciler kendi emekleri ile sınıf geçmeli.Yoksa gençlik neden bu hale geldi diye oturup kara kara sonradan düşünmek daha mı akıllıca!Bu yanlışı durduralım.Yine aynı hatalar tekrarlanmasın.


merve IP: 88.247.55.xxx Tarih : 4.07.2008 11:25:03

yeni sistem güzel ama işine yarayana ben 2. sınıftayım ve ortalama yükseltme sınavına girdim geçemediğim 3 ders war ve alttan hiiiiiç dersim yok ama sayın bakanımız benim halimdekilere uygun bi fikir üretmezse sınıfta kalıcaz inşallah en azından bi sınav hakkı tanınır bizlere


mehmetturut IP: 81.213.248.xxx Tarih : 2.06.2008 17:15:19

ya super inşallah yururluğe girer yoksa sınıfda kalcazz :D:D:D


mehtap özden IP: 88.239.155.xxx Tarih : 8.05.2008 00:00:37

Ne alaka geçelim işde alalala hem size noluo ki herkes kendinden sorumlu 5 zayıfla geçen kişi o dersleri vermek zorunda we bu sadece kendisini ilgilendiren bişey çalışkan adamda zayıfı olmadan geçer bu kadar basit neden karşı çıkıosunuzki (valla dua ediorum ALLAH razı olsn )


nurcan ARSLAN IP: 81.213.163.xxx Tarih : 13.06.2008 19:38:14

BEN FATIH ANADOLU TİCARET MESLEK LISESINDE OKUYOM LISE 2. SINIFIN SON 2 AYINDA CIKMAK ZORUNDA KALDIM.ailemın zoruyla.ben tekrardan baslamak istıyom .ama okuldakı mudur yardımcısı okula almıyo.sadece öğretmenler bana 2 vererek ben gecebılırım.okumak ıstıyom zengın olsaydım benı alırlardı.dıger zengın cocukları torpılle gecırıyorlar 2 senedır.n'olur okumak istıyom 2 senem kaldı .okımak istıyom :( sızın yardımınızla okuyacam.yoksa ewlwndırecekler .okumak okumak istıyom


mustafa erdogan IP: 78.187.221.xxx Tarih : 29.06.2010 19:52:06

s. a arkadaslar ben sıze bı konuda danısmak ıstıyorum ben lıse 2. sınıfa gıdıyorum DVA dersım zayıf ve yarın sınava gırecem eger sınavdan gecer noy alamazsam sınıfta kalıyormuyom yoksa o dersen sorumlu olarak gecıyormuyum cvp  larınızı beklıyorumm acıl PLSS