20
Mart
2026
Cuma
ANASAYFA

Menderes'le yatıp, kocamı kurtardım!

Adnan Menderes'in Ayhan Aydan dışında aşk yaşadığı kadınlardan biri de Suzan Sözen'di...

Genç bir kadın. Henüz 25 yaşında. Bir gece, bir davette başbakanla tanışıyor. Daha doğrusu başbakan onu uzaktan görüyor, elinden tutuyor ve bahçeye çıkarıyor. Sonra saatlerce dolaşıyorlar. Film gibi değil mi? Opera sanatçısı Ayhan Aydan ve Adnan Menderes’in tanışmaları aynen böyle cereyan ediyor...

Ancak Ayhan Aydan, bu ilişkiyle ilgili adeta sessizlik yemini etmişti. Birkaç istisna dışında kimseyle konuşmamıştı. Bunlardan biri eski bakan, yazar Yılmaz Karakoyunlu’ydu. “Hatırla Sevgili” dizisinin danışmanlığını da yapan Karakoyunlu, uzun uğraşları sonucunda Ayhan Aydan’la bir dizi görüşmede bulunmuş ve edindiği bilgilerle “Yorgun Mayıs Kısrakları” romanını yazmıştı.

 

Böylece biz de kendisiyle geçen hafta sonsuz bir suskunluğa gömülen Ayhan Aydan’ı yani Cumhuriyet tarihinin en gizemli kadınlarından birini konuşabilme fırsatı bulduk.

Çok zeki, asil ve aranılan bir kadındı

Cumhuriyet tarihinin en gizemli kadınlarından biriydi Ayhan Hanım. Siz onunla tanıştınız. Nasıl biriydi?
Çok zekiydi. Sorduğum bir sorunun yanıtının başka hangi soruya varacağını tahmin eder, onu da kapsayarak konuşurdu. Müthiş bir gözlem yeteneği vardı. Hiçbir zaman gözü yaşlı olmadı. Yaşadıklarını anlatırken kendinden geçmedi. Vakur ve gururluydu. Ama en önemlisi olayları anlatırken, olayların içinde oturup çeperindekileri kendi etrafında döndürecek bir kabiliyete sahipti. Böyle bir kadından bir erkek çok hoşlanır. Çok da güzel bir kadındı. Tavırlarından da anlıyorsunuz ki her şeyiyle güzel bir kadındı. Ayrıca karşı tarafı kötüye kullanmayan... Ama darbe yemiş bir kadındı da. Bu darbe Adnan Bey’in diğer kadınla (Suzan Sözen) sürdürdüğü ilişkiydi...


Neden?
Adnan Bey, onunla tanışmadan önce de çapkındı. Hatta 1946’da dönemin derin devleti, Adnan Bey henüz başvekil değilken, çok iyi bir hatip, çok iyi muhalefet yapıyor diye “Nedir bu adamın hayatı, araştırın” demiş ve sevgilisi Mukaddes Hanım’la hangi saatte ne yapıyor öğrenilmişti. Bunlar devlet zabıtlarında vardır.

 

Ayhan Hanım, Menderes’in diğer ilişkilerini nasıl karşılıyor?
Çevresindekiler Adnan Bey’in ilişkilerinden onu haberdar ediyor. Ama Ayhan Hanım, Adnan Bey’i onu o kadar seviyor ki, “Yeter ki senden bir çocuğum olsun” diyor. Yani “Eşini boşa, beni al” gibi bir talebi yok. Şunu da unutmamak gerek; Türkiye’de başbakan sevmeye hazır, on binlerce değil yüz binlerce kadın bulursunuz. Türk kadını otoriteyi sever. 1950 koşullarında bir başbakanı sevmek ise fevkalade önemli bir hususiyet. Ayhan Hanım bunun da farkındaydı. Ama bu hiçbir zaman Adnan Bey’den bir şey talep etmek tarzında olmadı. Yani “Ahmet’i oradan al, buraya koy gibi.”

 

Her ne kadar Ayhan Hanım aşık olsa da bu çok zor bir ilişki. Onu bu ilişkide tutan ne?
Ayhan Hanım, o sırada 25-26 yaşında. Adnan Bey ellilerinde... Onun yanında yaşadığı mutluluğu çok iyi tarif edip Ayhan Hanım’a hissettiriyor. Mesela Ayhan Hanım “Küpem kayboldu” diye anlatmıştı; oturup saatlerce arıyorlar. Dikmen’deki gazino kapatılıyor, korumalar falan hep birlikte arabaların farlarını yakıp, küpenin taşını arıyorlar. Ayhan Hanım “Benimle beraber gözlerime baka baka aradı”
demişti.

Aşırı kıskançtı, şoförsüz sokağa çıkarmazdı

Tanışmaları da film gibi...
Öyle. Ziraat Bankası Umum Müdürü Mithat Dülge’nin düzenlediği davette tanışıyorlar. Kendisinin ifadesiyle, 1950 senesinin Ekim ya da Kasım’ı. Adnan Bey, kalabalığın içinden Ayhan Hanım’ı görüyor.
Yanında da Sakarya milletvekili Rıfat Kadızade var. “Kim bu?” diyor. O da “Mithat Bey’in yeğeni” deyince hiçbir şey demeden Ayhan Hanım’a doğru yürüyor. Tanışıyor, sonra da “Aaa, burada duman çok oldu” deyip elinden tutup bahçeye çıkarıyor. Gece boyunca dolaşıyorlar. Adnan Bey hiç elini bırakmıyor.


Hollywood çekse “Amma abartmışlar” deriz. Başbakan gelecek, genç kadını kalabalıkta görecek, elinden tutacak, herkesin ortasında bahçeye çıkıp, liseliler gibi dolaşacaklar...
Gerçekten öyle yazsanız kimseyi inandıramazsınız. Ama gerçek bu! O gece seni arayacağım diyor ve aramaya başlıyor. Kısa bir süre sonra da ona gri renk bir otomobil hediye ediyor. Şoförüyle... “Bundan sonra her yere bununla gideceksin” diyor. Çünkü Ayhan Hanım’ın sokak ortasında yürümesine müsaade edecek biri değil, aşikar bir kıskançlık değil bu, ama potansiyel olarak müthiş bir kıskançlık. Ben bu arabayı bir latife yaparak yüz görümlüğüne benzetirim.

 

Eşi Ferit önemli bir müzisyendi!

Ama bu arada sadece Adnan Menderes değil Ayhan Hanım da evli. Ünlü bir müzisyen olan (Türk Beşlileri’nden) Hasan Ferit Alnar’la...
Evet. Ayhan Hanım’ın annesinin evinde görüşüyorlar, ilişkilerini orada yaşıyorlar. Yani annesi evde oluyor. Bir-iki üç birliktelikten sonra Ayhan Hanım bunun bir başkasıyla evliyken cereyan etmesini hazmedemiyor. Durumu Adnan Bey’e açıyor “Boşanma talep edeceğim” diyor. Adnan Bey de “Sen beceremezsin, ben konuşurum” diyor ve onu kocasından istiyor. “Boşa ben alacağım” diyor.

 

Ferit Bey de çok önemli, değerli biri. Çok zor bir durumda kalmış...
Ferit Bey büyük adamdır. Ama dünyanın da en talihsiz adamıdır. Türk Beşlileri dediklerimizin hepsi devlet sanatçısı ilan edilmiştir; Ahmed Adnan Saygun, Cemal Reşit Rey, Ulvi Cemal Erkin, Necil Kazım Akses... Hepsi! Hasan Ferit Anlar hariç! Halbuki onun mesleki tecrübesi diğerlerinden çok daha yüksekti. Üstelik alaturka eğitim görmüş bir adamdı, Viyana’ya gönderilmişti. Kanun virtüözüydü.


Ferit Bey’den olan çocuğu da öldü

Ama Ayhan Hanım’la evli olmak gibi bir kadersizliği vardı...
Evet ve Ayhan Hanım’ın ondan çocuğu vardı. 15-16 yaşındayken Londra’da bir trafik kazasında öldü. Adnan Bey’in son yıllarına denk gelir ölümü. İlişkiye başladıklarında çocuk da 6 yaşındadır.


Ayhan Hanım’ın çocuğunun olması ilişkilerini nasıl etkiliyor?
Adnan Bey’in bulunduğu yerde çocuk görünmüyor. Ayhan Hanım’ın annesi çok dirayetli bir kadın... Doğması muhtemel bütün sıkıntıları önceden fark ederek önlem alıyor. Ayhan Hanım Adnan Bey’i çok sevdiği için ondan da çocuk istiyor. Adnan Bey bunu uzun süre reddediyor. Ama Ayhan Hanım hamile kalınca, biraz da geç söyler, “Doğur” diyor.

 

Bebekleri erken doğdu...

Doğan bu çocuk Bebek davasına konu oluyor?
Ayhan Hanım’ın kendisinden dinledim. “Çocuğun kolunu kırdılar” iddiasını sordum. “Doktorların yapabileceği bir şey yoktu. Hastanede olması gereken bir doğumdu, ben evde doğurmuştum” dedi. Erken doğum çünkü.

Hastaneye niye gitmiyor?
Hadisenin duyulacağını, Adnan Bey’in zedeleneceğini düşündüğü için. Olay Adnan Bey’e intikal edince o da Dr. Alaattin Bey’in yanı sıra en yakın arkadaşlarından Mükerrem Sarol’u da (o da jinekolog) haberdar ediyor. Zeynep Kamil Hastanesi’nin Başhekimi Fahri Atabey’i de. Gittiklerinde çocuğun yaşama şansı olmadığını görüyorlar. Kuvöz olsaydı bile. Çocuk yedi-sekiz saat yaşıyor. Ölünce kayda geçirmeden Cebeci Mezarlığı’na gömüyorlar, mezarın kaydını da sanırım Ayhan Hanım’ın ismiyle yazıyorlar.


Ayhan Aydan’ı bu kadar özel kılan ne? Yani hakkında roman yazmanızın, bizim bu röportajı yapmamızın nedeni?
İlişki içindeki duruşu ama en önemlisi Yassıada duruşmalarındaki tavrı. O davaya Ayhan Hanım’ı Adnan Bey’i aşağılamak için çağırdılar; “Bu adam seni zorluyor muydu?” diye soruyorlardı. Ama o, “Ben bu adamı sevdim” demişti. Bu yiğit bir ifadedir. İhtilal mahkemelerini karanlığa gömecek bir nur idrakinin cesur ve fedakâr iradesi. Deseydi ki “Gençtim, güzeldim, başbakandı, beni kandırdı” deseydi, orada biterdi Ayhan Hanım. Bir daha lafı bile olmazdı. Ne siz burada olurdunuz, ne de ben bunları anlatırdım.

 

Ayaklarını yıkardı...

Adnan Bey, çok da kıskançmış...
Hem de nasıl. Hanımefendinin anlattıklarını kendimde mahfuz tutarak, romanda hafifçe hissettirdim. Ama neredeyse şiddet gösterecek kadar.


Ailesini kaybetmiş bir hukuk fakültesi öğrencisinin Ayhan Hanım’dan yardım istemesi üzerine Adnan Bey’in “Kimdi o” diye başlayan şiddetini mi kastediyorsunuz?
Evet. Kadını “Sen nereye gidiyorsun” deyip çektiğinde elbisesi elinde kalıyor, yırtılıyor, neredeyse çırılçıplak kalıyor. Operadan istifa etmesini istiyor. Önüne istifasını hazırlayıp koyuyor.


Yani evinin kadını olmasını, onun için süslemesini, kimseyle görüşmemesini, eve geldiğinde de ayaklarını yıkamasını istiyor.
Adnan Bey Ayhan Hanım’ı evinin kadını gibi değerlendiriyor. Büyük sevdaların içinde başka koşullarda yadırganacak şeyler doğal bir görünüm kazanır. Adnan Bey’in ayaklarını yıkıyor olması gibi. Bunlar ayıplanacak şeyler değil.


Celal Bayar galalarına giderdi

Ayhan Hanım bu ilişkiden ötürü hiç mi gururlanmıyor?
Gururlandığı yerler var. Mesela “Benim primadonnası olduğum her operanın galasına cumhurbaşkanı geldi” derdi. Adnan Bey gelmiyor! Onun operada tek fotoğrafı yoktur. Ama Celal Bayar gidiyor. “Kulise gelir, yanıma oturur, elimi tutar, fotoğraf çektirdi” diye anlatmıştı. Yani cumhurbaşkanı bu ilişkiden haberdar; “Gideyim şu kızı bir de ben göreyim” diyor. Yanına alıp, oturtup, elini tutup gazetecilere “Çekin bakalım fotoğrafımızı” demesinin anlamı ise şu; “Bu kız benim başbakanıma layık bir değerdir!”

Biri hanım, diğeri o kadın!

Olanlar karşısında Berrin Hanım ne hissediyor sizce?
Bir rahatsızlık hissettiği şüphesiz. Ama bana bunu aileden biri söylemişti; Ayhan Hanım’ın bahsi geçtiğinde “Ayhan Hanım”, Menderes’in diğer sevgilisi Suzan Sözen’in adı geçtiğinde ise “O kadın” deniyor. Bu iki tanım arasında Lut gölü ile Everest tepesi kadar fark vardır. Oğluyla da konuştum, Aydın Bey’le parlamento arkadaşlığım vardı, bu ilişki hakkında en ufak imada dahi bulunmazdı. “Yaşanmış bir olaydır, tarafları ilgilendirir, her ikisi için de saygıdeğerdir” derdi. Bu da Aydın Bey’in olgun kişiliğini yansıtır.

Suzan Sözen bir şehvet fırtınasıydı

Suzan Sözen nasıl biriydi?
Lacivert gözlü bir kadındı. Bir kere Maçka’da gördüm. Bir haziran günü güneşin en yoğun olduğu saatte gökyüzü ne kadar maviyse gözleri o kadar mavileşiyor, gece bastığı zaman ne kadar lacivert olursa o kadar lacivert oluyordu. Çok güzeldi. Hafif göğüs çatalı göstermeye meraklıydı. Seksi görünen bir kadın havasından çok, sakin görünen bir şehvet fırtınasıydı. Çok güzel omuzları vardı. Dorothy Lamour’a benzerdi...

 

Suzan Hanım da evli değil mi? Onun da eşinin adı Ferit...
Adnan Bey’in çok enteresan bir yanı var. Bence bunu psikologların tahlil etmesinde fayda var. Beraber olduğu kadınların kocaları evdeyken bile onları ziyarete gidiyor. Düşünsenize Ayhan Hanım’a “Seni kocandan ben boşayacağım” diyor. Suzan Hanım’ın oturduğu Belveder Apartmanı’nına gidip zili çalıyor. Suzan Hanım, sokakta Adnan Bey’in arabasını gördüğünde de kocasına “Hadi Ferit sen arka odaya geç” diyor, o da geçiyor. Ferit dediğimiz İstanbul Emniyet Müdürü! Sizce bunun tahlil edilmesi gerekmez mi! Adam geliyor, evden içeri giriyor, eşi arka odaya gidiyor.


Sizce bunun nedeni ne?
Benim Adnan Bey’in ilişkilerine yönelik bir rahatsızlığım yok. Bir tabiat kendini böyle ortaya koymuş. Ama kadının kocası oradayken gitmesi... Kadının kocasına “Sen arka odaya geç” demesi. Bu nasıl bir kadın? Mahkeme zabıtlarında vardır; savcı sorar; “Nasıl tanıştınız” diye. O da başlar anlatmaya; “Kocamı Bitlis’e tayin etmişlerdi. Bir arkadaşım da Adnan Bey’le temasımı temin etti. Adnan Bey beni aradı, geldi, bende kaldı, ertesi gün kocamın İstanbul’da kalması sağlandı...”

Bugünkü siyasetçiler ilişkileri ucuzlattı!

Eski siyasetçilerin ilişkileri ile bugün kasetleri çıkanlarınki arasında fark var mı?
Fatin Rüştü Zorlu’nun da birlikte olduğu bir Vuslat Hanım vardır. Bir büyükelçinin eşiydi. Kürşat Başar’ın “Başucumda Müzik” romanında bahsi geçen kadın... Tarihimizde böyle çok örnek vardır. Bugünkülere gelince...
Şimdikiler ucuza düştüler. Eskiden bir siyasetçi, üst düzey bir bürokrat vasfı olmayan bir kadınla birlikte olmazdı. Hepsi vasıflıydı kadınların. Ayhan Hanım opera sanatçısıydı!
 

Buket Aşçı - Vatan
Yayın Tarihi : 1 Mart 2009 Pazar 12:05:02


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
İBRAHİM ÇAKICI IP: 88.240.26.xxx Tarih : 2.03.2009 18:54:18

BENİM GİBİ YILMAZ KARAKOYUNLU'YU TANIYANLAR, KİME NEYE HİZMET ETTİĞİNİ BİLENLER ; BU YAZILANLARDA ÇOK FAZLACA SORU İŞARETİ BULACAKLARDIR. MENDERES MELEK DEĞİLDİ. TAMAM DA, BU KADAR DA ALÇAK DEĞİLDİ!... İNSANLARIMIZA YILMAZ KARAKOYUNLU'YU İYİ ANALİZ ETMELERİNİ ÖNERİRİM...


hamido IP: 82.238.121.xxx Tarih : 1.03.2009 17:47:36

onu bunu bilmemem bilmem  bir memleketin idaresini elinde bulunduran veya bir surunun cobani olarak gordugunuzde  surusune tecavuz etmis olur bunu ben turk miletinin bir ferdi olarak sidetle kiniyor ahlaki bozuntu olarak goruyom  evli kadinlarla bir olmak  cok utanc verici birsey bir turk olarak utandim ar duydum bunu yapanida isfade edenide kiniyorum cunku ben bir turkum turkte ahlaksizlik islamdan oncede gorulmemistir AHLAKSIZ DEVLETIN BATMASI HAKTIR YAZIKLAR OLSUN


e.aydın IP: 88.228.177.xxx Tarih : 2.03.2009 20:03:18

yazılanlar doğruysa tek kelime ile midem bulandı.bence herkesi iyi tanımak lazım.


ElSalud IP: 88.242.232.xxx Tarih : 2.03.2009 13:26:57

Garip seçim kanunumuzun ve yabancılarla ilişkilerini kesmeyen tarikatların bir eseri olarak, %50 oy ile %95 parlamento çoğunluğunu ele geçirdiğinde; yandaşlarına dönüp te "Sizler isterseniz, Hilafeti bile getirirsiniz." diyebilen demokrasimizin karanlık bir döneminin başbakanının, aklının ülkesi yerinde uçkurunda olması doğaldır. Şimdi dönüp, İstanbul'da Vatan caddesinin sonunda itibarını iade ediyoruz diye yapılan mezara iyice bir bakın. Neyin itibarını iade etmişsiniz. Aslında dikine gömülmesi gereken o mevtayı, toprak hala fırlatıp dışarı atmadıysa, üzerinde yaşayan Asil Türk milletinin kendisi için döktüğü kana olan utançındandır. O kan, Mustafa Kemal Atatatürk ve arkadaşlarının bu topraklar için dökülen kanlarıdır. Milletinin verdiği emaneti namusuyla koruyamayan, pervasız  bir toprak ağasının itibarsız kanı, bu topraklar için dökülen Türk'ün asil kanına hiç bir zaman karışmamıştır.


ALİ IP: 88.246.185.xxx Tarih : 2.03.2009 11:59:40

SEVGİYE AŞK A HERŞEYE EYVALLAH AMA BİR KADINI KOCASINDAN İSTEMEK DE ÇOK AŞAĞILIK BİR OLAY,KADININ KOCASI NASIL ÖLDÜRMEMİŞ HAYRET ETTİM,ADAM OLAN ADAM HAZMEDEMEZ BU OLAYI,TARİHİMİZE YAKIŞMAMIŞ BENCE BU OLAY.


DURSUN KÖSE IP: 88.233.104.xxx Tarih : 2.03.2009 02:37:15

böyle bir olayın olabileceğine ihtimal vermiyorum.hele evli bir kadınla ilişkisi..rahmetli menderesin ruhu şaad olsun..onu idam edenlerin  senaryosudur.nasıl ki, ali kalkancıları,müslüm gündüzleri,fadime şahinleri bu ülkede islamı karalama adına, cuntacılar senaryo uydurup büyük türk mille oltine yutturmaya çalıştılar.rahmetli adnan menderese atılan bir çamurdur.kaynağı gerçeklere dayanmayan hiçbir haber doğru değildir.DURSUN KÖSE ....İSTANBUL.


şamama IP: 88.228.6.xxx Tarih : 4.03.2009 09:07:12

OVİRAPTÖR kardeşimş,  Allah ve Peygamber adına yazdığınız bu talihsiz yorumunuza gerçekten çok üzüldüm, içim açıdı sanki arkadaşınızdan bahsediyorsunuz. Bir olayı iyice anlamadan yorum yapmak ne kadar acı çünkü yorumunuzu okuyunca çok üzüldüm maksadım sizle polemiğe girmek falan değil.O verdiğiniz örnekte allah c.c insanlara şunu anlatmaya çalışıyo asla sizİn evlat edindiğiniz sizin çocuklarınız değildir her çocuk anne ve babasıyla anılmalıdırki yıllar sonra karşılaşıp bir evlilik yapmasınlar.kardeş olduklarını bilsinler baba ve anneleri belli olursa  ileride doğacak  kardeş evliliği engellenir . Evlat edinme yok dinimizde sadece yardım edbilirsin isimini, soyadını ve anne, baba adlarını deiğiştirmeden .ayrıca allah c.c  buyuruyorki ; o asla senin evladın değil hanımıda senin gelinin değil yani onun hanımı ondan boşanınca sana nikahı düşer.Bu olayda verilmek istenen mesaj varklıdır. Peygamberlerin hayatları ümmetlerine hep örnektir  allah c.c bu olayı kullarına örnek olarak yaşatmıştır. Anlayana  saz  güzel kardeşim. AYRICA KENDİNİ SAVUNAMAYACAK  KADAR MAHSUM OLAN ÖLÜLEREDE MİRAZCIK  SAYGI LÜTFEN.. ÇÜNKÜ BİR GÜN AYNI İFTİRAYADA  BİZDE MARUZ KALABİLİRİZ . BİZEDE ATILABİLİR. SAYGILARIMLA....


kemal özkan IP: 85.105.182.xxx Tarih : 1.03.2009 21:21:14

yeter kardeşim nedir adam öleli nerdeyse 50 yıl olacak siz adamın kirli çamaşırlarını ortaya döküp neredeyse onu ilah yapıp tapacakların bütün hayallerini yıkıyorsunuz. yakışmıyor bakın nice kişiler onu türkiyenin gelmiş geçmiş en vatan seven lideridir diyecek duruma gelmişken siz adeta pişmiş aşa su katıyorsunuz adam ne güzel önüne geleni seviyormuş demekki o hızla devam etse baya sevdiği olurmuş şimdi ne güzel bir örnek topluluk meydana gelmiş olurdu seç beğen al boy boy  adamı asdılar bak şimdi kalmadı yerine gelen şimdi ülkenin yarısını seviyor iyimi oldu demekki kötünün kötüsüde var iyinin iyiside. millete selam sevmeye devam. 


mehmet demirel IP: 88.232.238.xxx Tarih : 3.03.2009 15:37:04

oviraptör rumuzuyla yazan arkadaş'yaptığın yorumdaki hadis veya açıklamayı hangi kitap ta okudun veya nerede yazıyo çok merak ettim doğrusu


oviraptor IP: 88.245.49.xxx Tarih : 3.03.2009 00:51:55

islama bal gibi yakışan bir hareket meşhur bir laf vardır imam gaz çıkarırsa cemaat abtes bozar diye başta peygamber kendi evlatlığının eşini beğenmiş eşi de evlatlığına bahsedince hemen peygamberin huzuruna çıkıp  karımı boşayacağım  demiş o da boşama demiştir ama bir ayet inmiştir kalplerde olanı saklasanda allah bilir diye yani kalplerde olan peygamberin kendi evladının karısını beğendiğidir ve ayetin devamında biz  bu kadını katımızda boşayıp peygamberle evlendirdik der ve kocaya var git karına  haber ver denir koca yani peygamberin evlatlığı gözü yaşlı gider karısına haber verir o yaşlar sevinçtenmi kederdenmi bilinmez böyle bir allah böyle bir peygambere menderes gibi kullar yakışır ve allaha tek bir  duam var böyle kullar bizden  uzak allaha yakın olsunlar


Ahmet torun IP: 78.163.122.xxx Tarih : 2.03.2009 10:31:26

  Tüm dinlerin yasakladığı bir yaşam tarzı.Bu bilinen gerçek ama toplumu yozlaştırmak adına her devirde mübah olarak gösteriliyor takdir edilmesi isteniyor,ben 52 yaşındayım hayatımın hiç bir safhasında adnan menderesi sevmedim sevmeyeceğimde.Türk ve islam düşmanları saf (bilgisiz anlamda)   müslümanlara asil bir insan diye sundukları ırz düşmanı bir zavallı . 

 


esma IP: 88.232.143.xxx Tarih : 5.03.2009 07:50:30

ölmüş insanla şeytanlar bile uğraşmazken bu yazıyı kaleme alan şahsın bunları gündeme getirmesindeki maksat açıkca farkedilmektedir...her ne yaşanmışsa yaşanmış bunları bugün gündeme getirip en azından rahmetli olmuş insanların anısına yapılan saygısızlığı esefle kınıyorum...


oflu fatih IP: 88.77.77.xxx Tarih : 1.03.2009 23:27:33

BUKET ASCI HANIM ATES OLMIYAN YERDEN DUMAN CIKMAZ SÖYLER BÜYÜKLERIMIZ  SIZne kadar yazarsaniz yazin  herkesin fikrine  saygiduyarim ama o bayan sayet okadar namuslu idi neden tepki vermemis naus demek  yasam demektir namus demek  kurur seref demek tir kisaca  bence namus her seydir bu bayan veya erkek  fark etmez  ama rahmetli menderesin  böyle her önüne gelenle iliski  kuracagina ihtimal bile vermiyorum allah rahmet eylesin


nazan IP: 78.181.25.xxx Tarih : 1.03.2009 16:40:42

 inanamıyor insan okuduklarına bir kadını kocasının evinde  rahatsız ediyor kocasına arka odaya geç diyor başka bir kadın opera sanatçısı vasıflı kadınmış onuda kocasından istiyor bu nasıl bir ahlak nasıl bir türk gelenek görenekleri nasıl bir haysiyet nasıl bire başbakan gücünü böyle şeylerde kullanır ve nasıl böyle aşagılık bir durum  efsanevi bir aşk gibi gösterilir bizi kimler yönmetmiş ve allah bilir kimlşer yönetiyor birde bunları romantik bir aşkmış gibi yazıya dökmüşler bu bence tarihin en aşagılık siyasi olayı diye geçmeli


serkan serter IP: 78.172.129.xxx Tarih : 1.03.2009 16:24:33

bu kadar ya. bu röpörtajı yayınlayanların alnından öpmek lazım. kenan Evreninde anıtı. Bu zamanın(hükümetin) örnek aldığı adamın haline bakın


murat s karakuş IP: 78.187.124.xxx Tarih : 3.03.2009 15:02:21

Arkadaşlar hayatını Türkiye cumhuriyetine adamış demokrasi şehiti bir kahramanı bu şekilde kötüleyerek , darbeciları haklı çıkarmaya çalışmak son derece yanlış bir tutumdur bu yalanda tuzu olan herkesi kınıyorum.


İBRAHİM ÇAKICI IP: 88.240.56.xxx Tarih : 4.03.2009 03:54:56

SABAHATTİN ÖNKİBAR  BUGÜNKÜ YENİÇAĞ GAZETESİ'NDE GÜZEL YORUMLAMIŞ. AMA KARAKOYUNLU'NUN "ERMENİCİ " TARAFI HAKKINDA PEK BİR ŞEY YAZMAMIŞ. YİNE DE SİZLERE AKTARMAM İYİ OLACAK...

 " AYIPLADIM...
Karakoyunlu, Menderes’ten neyin intikamını alıyor?
Yılmaz Karakoyunlu’yu ilk kez yanında çalıştığı Rahmetli Kastelli’den dinlemiştim ve ağzım açık kalmıştı. Zaman geçti Karakoyunlu AKP’den milletvekili ve bakan olunca Ankara’da yakından tanıştık. Hükmüm kişiliğinde narsist çizgilerin yoğun olmasıydı. Kuşkusuz birikimi vardı lakin bunu sunmayı ve hatta taşımayı pek beceremiyordu. En önemlisi manevi bir şablonu ya da ölçüsü olmadığından endazeyi hiç mi hiç tutturamıyordu. Yılmaz Karakoyunlu için on kişiye nasıl biri diye sorsanız onundan da ayrı cevap alırsınız. Yılmaz Bey malum önce varlık vergisini işleyen Salkım Hanımın Taneleri isimli kitabının film yapılmasına katkı sağladı. Derken birkaç ay önce 1950’li yılların ortalarındaki halk galeyanını anlatan Güz Sancısı eserinin filme çekilmesine öncülük etti. Karakoyunlu ilginç zamanlamalı bu marjinal teşebbüsleri ile sorgulanırken son olarak merhum Adnan Menderes’i topluma adeta ırz düşmanı diye lanse etti... Yılmaz Bey Suzan Sözen isimli bir hanımın İstanbul Emniyet Müdürü olan kocasının Siirt’e çıkan tayinini “Menderes’le yattım, kocamı kurtardım” diyerek durdurduğunu açıkladı.. Doğrusu Karakoyunlu’nun bu son ifşaatını kusura bakmasın fevkalade ayıpladım. Öyle, çünkü darbe ile alaşağı edilip darağacında can veren eski bir başvekil için yapılan bu ifşaat, velev ki doğru olsa bile onun hatırasına büyük saygısızlıktır. Devlet umuru görmüş biri böyle bir şeyi nasıl yapar? "

TEOMAN TÖRÜN BEYEFENDİ HAKKIMIZDA YAZMIŞ. KARŞILIK VERMEDEN EDEMEYİZ. 

TÜRKİYE'NİN 70 YILLIK ÇOK PARTİLİ TARİHİNE AMERİKAN EMPERYALİZMİNİ SOKAN MENDERES'İ BEYAZ ATLI PRENS OLARAK BİZ BEKLEMEYİZ. AMA GELMEDİĞİNİ DE KİMSE SÖYLEYEMEZ. 

MENDERES ;  ( DAHA DOĞRUSU ABD ) HER ZAMAN ÜLKENİN İKTİDARINDAYDI. ÖNCE DEMİREL'Dİ, SONRA ÖZAL, ARDINDAN ÇİLLER OLDU... KISA SÜRE DERVİŞ'Tİ  VE NİHAYET TAYYİP ERDOĞAN ... YA ORADAN (!) GÖNDERİLDİLER. YADA BURADAN GİDİP İCAZET ALIP DÖNDÜLER... 

UÇMAĞA YAKLAŞTIĞINIZ BU GÜNLERDE GÜNAH ÇIKARIR GİBİ YAPTIĞINIZ YORUMDAN , ÜLKENİN GEÇMİŞİNDE ELİNİZDEN GELENİ TAM ANLAMIYLA YAPAMAMANIN ÜZÜNTÜSÜNÜ GÖREBİLİYORUM. KEŞKE O GÜN SINIF ARKADAŞINIZA " NE BİLİYORSUN, BAŞINI MI TUTTUN? ADAMIN HİÇ ELEŞTİRİLECEK YANI YOK DA BUNU MU DİLE GETİRİYORSUN ? " DİYE ÇIKIŞSAYDINIZ. " BELKİ MENDERES' İ UÇKURDAN ! DEĞİL DE AMERİKAN KÖ...LİĞİNDEN ASMAYA GİDEN YOLDA KATKINIZ OLURDU!...

 


ademkaradeniz IP: 78.172.233.xxx Tarih : 3.03.2009 22:15:46

anlatılanlar doğru ise insanlık için utanç verici bir durum doğru değil ise yine insanlık için utanç verici. sonuçta insanlık kaybetmeye mahkum.sen neymişsin ey nefis.


gönül aydemir IP: 78.185.200.xxx Tarih : 3.03.2009 12:05:15

İnanmak zor.Hele de öykünün kahramanları öldükten sonra.Ben inanmadım.Sevimsiz,uydurma ayrıntıları rahatsız edici.Artık ölüler rahat bırakılsın.Kendilerini savunamıyorlar.


aysun furtun IP: 88.224.210.xxx Tarih : 3.03.2009 16:19:08

Adnan Menderes maalesef ahlaki olarak zayıf bir insanmış.Türk örf ve adetlerinde evli bir kadınla beraber olmak  iğrenç bir davranış biçimi olarak ayıplanır.Ama ne yazık ki bu doğrudur rahmetli olsa da.Eğer gerçek olmasaydı, bu sözleri söyleyen ve yayınlayanları yalanlarlardı, ölenlerin hayatta kalan yakınları.Onlar da doğrulamaktadır.Bir erkek için geçerli olan ahlak kuralları kadın için de geçerlidir.İki taraf içinde son derecede aşağılatıcı bir durum bu.İşte biz böyle kişiler tarafından yönetildik, dürüstlük her yönüyle olmalı, milletine örnek olmalıydı.Bekar olsa da bu işleri yapsa kime ne?bir insanın özel hayatı bekar ise kimseyi ilgilendirmez, hem evli hem çocuklu hem de başbakan ise herkesin gündeminde olacaktır bu durumlar.Devleti yönetenlerin özel hayatlarında çok seçici, çok dürüst ve kaliteli olmaları şarttır.Yoksa aynen bu duruma düşülür zamanla.Allah taksiratlarını affetsin.


eda nur IP: 78.175.81.xxx Tarih : 4.03.2009 19:27:49

nazan arkadaşım sana aynen katılıyorum.aşkmış Aşk buysa bence tedavi edilmeli.zavallı kadınlar kullanılıyor işte .Allah rahmet eylesin yine ölülerin arkasından konuşulmaz.ötede verirler hesaplarını zarar görenlere ...ama topluma örnek olmamalılar...eskiden gizli kapılar ardında yaşanırdı şimdi herşey aleni...ama güç kimdeyse o kendini herşeyin sahibi sanıyor.kadınlarında...


ahmet IP: 88.245.52.xxx Tarih : 2.03.2009 02:10:31

bu günkü hükümetin yaptıklarını gözlerinle gördükleri kulaklarınla duydukları halde inanmayan % 16 lık bir kesim varken o zamanki menderes olaylarına bu gün  kimse inanmaz bizim halkımız saftır kim allah kitap vatan millet derse peşine düşer rahmetli bir amca vardı kahvede sohpet ederdik kendisi inönü yıllarını hatırlayan bir ankaralı idi zamanında atom kimyada müdürlük yapmış  hatta  babasını Atatürk cumhuriyetin ilk yıllarında  istanbuldan getirmiş danışmanlık yaptırmış biri  ve bana o dönemleri anlatmıştı  " bülent ecevit siyasal hayata başladığında ulusta bir kahveye geldi memleket meselelerini izah etti çarelerini anlattı ama herkes sıkıldı adam akıllı alkışlayan bile olmadı ertesi gün başka bir partiden bir zat yine aynı kahveye geldi  adam vatan millet sakarya allah kitap bir sıraladı  omuzladılar ulusta gezdirdiler " şimdi rahmetli olan amca bana bunu anlatırken "seneler geçti hiç bir şey değişmedi " demişti ve bana anlattığı tarih 1991 di evet hala bir şey değişmedi milletimiz  o dönemde bu dönemde sahtekarla dürüstü ayırt edememiş


Gönül Aydemir IP: 78.185.163.xxx Tarih : 5.03.2009 02:20:44

Sayın Teoman Törün Beyefendinin söyledikleri kesin delile dayanmıyor. Mahkemeler dahi kesin delillerin takdirinde yanılıyor. Üstelik, ne kadar ağır olursa olsun,ölümle ceza düşer. İdam edilmiş bir insanın  biyolojk yaşantısının dedikodusunu yapmayı kimseye yakıştırmam. Sayın Menderes'in politikaları eleştirilebilir. Böyle olsa da yine, en ağır ceza ile cezalandırılmıştır. Cezası ,orantılı olmamıştır. İdam ceza değildir.Tam aksine ağır cezayı verenler,tarih önünde suçlu duruma girmiştir. Menderes'in politikaları yanlıştır. Ama,idamlar da ülkeye siyasi kan dökme geleneğini getirmiştir.Halkımıza yazık olmuştur.Demokrasi geleneği hala yerleşmemiştir. Adam öldürme,kahramanlık olarak sayılıyor.Halk hala param parça.Yassıada tutuklularına çok kötü davranıldığını,şimdilerde hayatta olmayan Sayın Sultana Sipahi hanımefendiden dinlemiştim.Sayın Karakoyunlu bir yazardır. Romanlarının edebi değeri tartışılır.İyi bir yazarın,kahramanını tanınmış birini seçmeye  gereksinimi   olmaz. 


Teoman Törün IP: 85.103.88.xxx Tarih : 3.03.2009 13:55:30

Bu konularda yorum yazmak istemezdim ama saf yurttaşlarımın biraz gözlerini açma isteğinden kendimi alamadım . 1952 ya da 53 yıllarından birinde olacak, öğrenciliğim sırasında, gittiğim bir konserde ilk kez gördüğüm Hasan Ferit Alnar orkestra şefiliği yapıyordu. Yanımdaki sınıf arkadaşım: "Bu adamın karısı Mendresle yatıyor" demişti. Yani bu olay, o tarihde çokdan dillere düşmüştü. Yassıada Muhakemeleri sırasında, "Mendres'in beyaz atlı bir prens olarak oradan kurtulacağını" hayal edenler gibi bu yazıya yorum veren İshak Şen, İbrahi Çakıcı, Gönül Aydemir dostlarımız da romantik duyguların safiyeti içindeler. Bu olaylar, Yassıada yargılamaları sırasında, olayın içinde olanlar tarafından ikrar edildi. Türkiyede yobazlığa da yeşil ışık yakan da aynı zad. Uyumayın yurttaşlar. 


blmorh IP: 85.100.78.xxx Tarih : 2.03.2009 13:54:45

bu kadar çarpık ilişkiyi sevgi temasıyla işlemenize ve bunu normalleştirmenize şaşırdım doğrusu. Böyle acayiplikleri yapanlara da "bey" yada "hanım" demenize ayrıca şaşırıyorum. Adam düpedüz nüfuzunu kullanarak bir kadını kocasından veya kocasını kadından koparmış. Bunun masum görülecek bir tarafı yok. Hem kadının kocası evdeyken gidip o kadınla beraber olmak da neyin nesi. Demek bu ülkede bazı başıbozuklukların ve emparyalizmin kökeni buralara dayanıyormuş. Tabii ben yazınızın doğruluğu varsamıyla bunları yazıyorum. Bu gibi adamlara bey, kadınlara da hanım denilmez. Onların daha başka isimleri vardır. Ancak onu söylemeye de benim terbiyem müsaade etmez. Türk milleti adına neresinden bakarsanız üzüntü verici olan bu durumu şiddetle kınıyorum.Ayrıca bunu masum bir aşk hikayesi gibi yansıtanları da kınıyorum.


ishak şen IP: 88.246.173.xxx Tarih : 1.03.2009 23:55:48

debreli  Hasan ın kızımısın? koca bir yalan Menderes böyle bir şey yapmaz


kıvırcık IP: 78.160.69.xxx Tarih : 4.03.2009 13:30:33

sayın:  Buket  AŞCI bir makale yazmış fakat hiç elini vicdanına koymuşmu bunu yazarken  saın menderes ölmedi ÖLDÜRÜLDÜ yassı ada maceralarını herkes bilir şu günlerde İHTİLALCİ lerin yargı yolu açılıyor onun  içndirki  kendilerine meşru  zemin hazırlıyorlar  Dogu perincek'in eline bazen böyle bilgileri verirler oda ahkam keserdi Buket aşcının eline tutuşturmuşlar  oda insanların belkide hiç olmayan olayları futursuzca yazmasını  talihsizlik olarak algılıyorum


nihat toparlı IP: 88.229.54.xxx Tarih : 5.03.2009 00:55:20

önce menderese allahtan rahmet dilerim iyisiyle kötusuyle göçtu gitti,şimdi hesabı orda verecek,tuhafıma giden adam yasak aşk yaşamışsa bunu dinle imanla peygamberle bagtaştırmak isteyen  zatları anlayamıyorum,konu menderes ama  oviraptor rumuzlu şahıs peygambere dil uzatıyor,böyleleri varken bu memlekette,kısır döngu yerimizde sayarız ewet menderes belki  aklaksızlık yapmış olabilir oviraptor gibileri ise kanlarını düşünmeden satar.


şemsettin cinemre IP: 88.230.206.xxx Tarih : 2.03.2009 23:10:24

Evet şaşırtıcı veya kelimeyle ifade edilemeyecek kadar İĞRENÇ....de o kadar masumane bir görüntü vermişsiniz ki bravo doğrusu..... hele o kocalar için halk arasında ne denir bilirsiniz.....AŞK öyle mi?soruyorum taş devrindekilerin ne günajı vardı?......