2
Mayıs
2025
Cuma
ANASAYFA

MHP'den AKP'ye sürpriz öneri

Siyasi partilerin kapatılmasını zorlaştıran anayasa değişikliği üzerinde çalışma yürüten MHP, parti kapatma fiillerini işleyenlere “siyasetten men” cezası verilmesini istedi

MHP’nin düzenlemesinde?Başbakan?Erdoğan dahil iddianamede adı geçen 71 kişi siyasetten men ediliyor.

Siyasi partilerin kapatılmasını zorlaştıran anayasa değişikliği üzerinde çalışma yürüten MHP, parti kapatma fiillerini işleyenlere “siyasetten men” cezası verilmesini istedi. MHP’nin önerisi, başta Başbakan Erdoğan olmak üzere AKP hakkındaki kapatma davasına ilişkin iddianamede adı geçen 71 kişiye ömür boyu siyaset yasağına kapı aralamış oluyor. AKP yönetimi ise MHP ile uzlaşma olmaması halinde referandum seçeneğinin işlerlik kazanacağını açıkladı. 5 yıl yerine ömür boyu
MHP Genel Başkan Yardımcısı Faruk Bal başkanlığındaki komisyon, anayasa değişikliği paketi üzerindeki çalışmalarını tamamladı.

MHP, siyasi parti kapatma kriterlerinin bulunduğu ve başka yasalara birçok atfın yapıldığı 68. maddede herhangi bir değişiklik önermiyor. Teklif metnini Anayasa’nın 69. ve 83. maddeleri ile sınırlı tutan MHP, 69. maddenin sadece 5., 6. ve 9. fıkralarında değişiklik önerdi. Siyasi partilerin tüzük ve programlarının 68. maddeye aykırı olması halinde temelli kapatılacağı hükmünün yer aldığı 5. fıkraya, “terör ve şiddete bulaşma” kriteri de eklendi.


69. maddenin 6. fıkrasında ise siyasi parti faaliyetleri ile bireysel faaliyetler ayrıştırıldı. Düzenlemede, 68. maddedeki kriterlere aykırı fiillerde bulunan kişiler için “odak haline gelme” şartı korundu. Bireylerin fiillerinin odak haline gelip gelmediğine ise Anayasa Mahkemesi’nin karar vermesi benimsendi. Odak haline gelmiş kişiler hakkında “siyasetten men cezası” önerildi.


MHP’nin düzenlemesine göre, başta Erdoğan olmak üzere AKP’nin kapatılması iddianamesinde adı geçen 71 kişiye ömürboyu siyaset yasağı gelmiş olacak.
MHP, AKP’nin, hakkında kapatma davası açılan partilerin düzenleme kapsamı dışında tutulmasına ilişkin geçici madde eklenmesi düşüncesine ise tamamen karşı çıkıyor. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin hazırlanan teklifi bugün kamuoyuna açıklaması bekleniyor.


MHP’den beklediği desteği bulamayan AKP ise referandumu gündemine aldı. AKP Grup Başkanvekili Nihat Ergün, “Arzumuz TBMM çatısı altında mutabakat olsun. Bu her zaman mümkün olmayabilir. Oyçokluğu da, demokrasilerde çaresizliğin çaresidir. Yeterli çoğunluk olmasa da anayasa değişikliği gerçekleşecektir. Referandum bir seçenektir. Konu halka götürülür” dedi. MHP yönetimi ise AKP’nin referanduma gitme tavrına, “Kendilerinin bileceği iş” değerlendirmesini yaptı.

...
Yayın Tarihi : 25 Mart 2008 Salı 08:20:23
Güncelleme :26 Mart 2008 Çarşamba 03:56:20


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
hayati eraslan IP: 145.253.3.xxx Tarih : 27.03.2008 12:36:58

türkiyedeki bu zihniyeti ve gerilicigi anlamak mümkün degildir.maslesef özgürlükler sadece kendini özgür gibi görenlerde var.aslinda onlar bir kutu gibiyasiyorlar.degerlerine sahib cikmayanlar tarihe gömülecektir.6 tane secim kayip o BAYKALI ANLAMAK MÜMKÜN DEGILDIR.sadece atatürklügün arkasina siginiyorlar aslinda onlar vatan hainidir


abdil karakaya IP: 88.232.76.xxx Tarih : 25.03.2008 20:20:11

siz böyle ak partiye haksızlık yaptıkca bizler ak partiye taha cok bağlanıyoruz ak parti daha cok güçleniyor bizler her zaman destekleyeceğiz türk milleti bunu sandıkta verdi akıllanmadınız


duygu IP: 88.240.49.xxx Tarih : 27.03.2008 10:55:17

OFLU FATİH DOĞRU SÖYLÜYORSUN BU ÜLKE NE KANI BOZUKLAR GÖRDÜ AMA ÜLKESİNİ BU DENLİ SATANINI HİÇ GÖRMEDİ O YÜZDEN CHP MHP DSP ANAP DYP GİBİ PARTİLERDEN HİÇ BİR KİMSEYİ ÖRNEK GÖSTEREMEYİZ OLSA OLSA DTP DEN BİRİLERİ ÖRNEK GÖSTERİLEBİLİR


betül ulutaş IP: 88.248.160.xxx Tarih : 26.03.2008 15:38:41

BENCEDE AKP KAPATILSIN!!!!!1


Hakan Çakır IP: 88.255.72.xxx Tarih : 26.03.2008 15:09:49

Süleyman efendi, aklınca müslümanlığı savunuyorsun ama müslümanlığın m'sinden haberin yok. Çünkü gerçek bir müslüman; hangi fikre, hangi dine mensup olursa olsun insanlara hakaret etmez. İşte lâikliği savunanların bütün endişesi, senin gibi kendini müslüman zanneden ama esasında Kur'an-ı Kerim'de ne yazdığını dahi bilmeyen şahısların memleketin rotasını bilinmedik bir yöne doğru çevirmeleridir. Size gelince sayın oviraptor... Anladığım kadarıyla mhp'ye kafayı takmış vaziyettesiniz. dtp hakkındaki düşüncelerinizi de öğrenmek isteriz!


ahmet akarçeşme IP: 85.102.204.xxx Tarih : 27.03.2008 23:19:25

Devlet bahcelının babasının CHP lı olduğu ve aktıf görev yaptığını biliyormuyduz.Aslen kokenlerıde CHP lidir..


süleyman kav IP: 88.228.191.xxx Tarih : 25.03.2008 23:53:52

bu benim özel düşüncem yüzde doksanbeşi müslüman olan bir ülkede müslüman gibi yaşamak hemen hemen suç oluyor neymiş efendim türban, neymiş laikliğin ortadan kalkması için odak noktası olmuşlar rahmetli atatürkünde hanımı annesi başı türbanlıydı oyüce büyük atamız bu şekilde cumhuriyeti kurdu çanakkalede kurtuluş savaşlarında başı kapalı analarımız bacılarımız cepheye mermi taşıyanlar gerekirse silah elde savaşanlar bu ülkenin temelini analarımız atmıştır bizlere bu günleri bahşeden bacılarımızın analarımızın başörtüsü şimdi niye sorun oluyor nezaman türkiye istikrara doğru yönelse geçmiş tarihlerdeolduğu gibi biyerlerden bir şeyler köstebek gibi hörküyor bazılarıda bu köstebeklere çanak tutuyor daha sonra laiklik elden gidiyormuş sadece güler geçerim kafamın almadığı bir şeyde şu laiklik elden gidiyor diyenlerin beyni bukadar küçük olamaz çünkü şu günlerde kapısını her gün çaldığımız ab laik olmayan bir ülkeyi abye alırmı sayın siyasetcilerimiz lütffen sapla samanı karıştırmayalım saygı ve sevgilerimle.


Yilmaz IP: 91.67.47.xxx Tarih : 27.03.2008 21:47:15

Sayin Oflu : sana fatih bile diyemiyorum,cünkü görüldügü gibi mantiksiz bir fikre hizmet ediyorsun, Atatürkten sen ne gördün,bunu bana delilli olarak söylersen,o zaman sana Oflu diyecegim,ben sana bir kac kere yazdim ama ne yazik iki lafi bir araya getirip,bir Allahin selamini esirgedin. Atatürk ne yapti senin anani bacini benimkiyle beraber arap usaklarina mi birakti ki, her iki lafinin biri basini acip kapamaktan bahsediyorsun.bak be yine sana söyleyeyim Karadereden Yetim Oglarindanim bizim kolumuz burdan Istanbula kadar dayanir, ve sizi cok iyi taniriz,seninde beni taniman lazim,bak ben bu yasa geldim senin gibi bir oflu görmedim, hic olmasa Oflulara laf getirtme ,oflular Karadereliler gibi vatansever olurlar, sen neyi seviyorsun ,ben Atalarimin hepsini seviyorum onlarin sayesinde yasiyoruz,bunu böyle bilmek lazi, hic ortada fol ve yumurta yokken, kalkip baslari kapanmasina karsi geliyorlar,diye bu youmlari bilincsiz yazma kardesim, insanlarimiz inciniyor,cünkü durup dururken vatan su anda kritik durumda yasarken,Tayyib gibi Türbani siyaset yapma kardesim ,benim anamin basina comber var baciminda ,bu türbanda bizim örtümüz degil bizim analarimizin baslari sora cesanlan sarilir,aslini inkar etme. Yinede belki yas itibariyle senden büyügüm,bunlari bir nasihat olarak al, kal saglicakla.


tek-bir IP: 88.241.117.xxx Tarih : 26.03.2008 03:11:53

Liderimiz syn. Devlet Bahçeli grup toplantısında ne acıklaması yaptıysa tüm güçümüzle arkasındayız.Lidere sadakat şerefimizdir...


Önder Gürbüz IP: 79.211.226.xxx Tarih : 26.03.2008 22:13:30

27.03.2008 Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır. O satıh bütün vatandır. Siz hiç gurbet yaşadınız mı? Öyle misakı milli sınırlar içersinde gurbet, gurbet değildir! Vatanınızdan, sevdiklerinizden binlerce kilometre uzakta, bilmediğiniz - tanımadığınız insanlar arasında. Ne dilini bilirsin, ne kültürlerini anlamak imkânın vardır. Çoğu zaman parasızlıktan senelerce vatanından ayrı yaşarsın. Yabancı olduğun için yerliler horlar, en iyi ihtimale hakarete uğrar, dil bilmediğinden kendini savunamasın. Korku içersinde senelerin yerlilerin arasında geçer. Yabancı olduğun için kapılar bir, bir yüzüne kapanır. Ekmeğini kazanırsın ama nasıl kazandığını bir sen, birde Allah bilir. Saldırıya uğrarsın, yakılırsın. Böyle şartlarda karşına dilini bilen seninle ayni acıları yaşamış ya da yaşayan bir insan çıktımı, sen Kürt müsün, Türk müsün, Ermeni misin . ? diye sormaz boynuna sarılırsın! Zamanla çevren artar ama "diğerine" yüz çevirmesin. Çünkü komşu, komşunun külüne muhtaçtır. Ve sen bunu çok iyi bilirsin. Ortak değerin geldiğin topraktır. Geçmişini binlerce kilometre ötede yaşamışken, geleceğini yine başka topraklarda birlikte yaşarsın. Mürekkep yalamış bir insan ".PKK'ya tahammül var, türbana yok." gibi nesnesiz sözler sarf edebiliyorsa, hele bu zat Üniversitelerarası Kurul'un (ÜAK) Başkanı ve Akdeniz Üniversitesi Rektörü gibi bir makamı "dolduruyorsa". Bu düşündürücü bir durumdur. Genelde etnik bölücülük vatan topraklarının belirli bir kısmına yönelikken, irtica gibi bir olgu tüm vatanı tehdit eder. Atatürk ve arkadaşlarının evlatları miraslarına sahip çıkmasını bilir. Vatanımıza yönelecek her türlü tehdide siper olmasını biliriz. Bundan kimsenin, ama hiç kimsenin şüphesi olmasın! Önder Gürbüz www.gurbuz.net


Yilmaz IP: 91.67.35.xxx Tarih : 26.03.2008 10:53:19

Yorumcu Suleyman kay: madem ki rahatsizsin kardesim nicin gercekci olmuyorsun, sen müslüman yasiyorsan senin müslümanligini elinden almaya kim ugrasiyor,bunu aciklarmisin.Demekki anlasiliyorki sende bir bölücüsün.madem esit düsünüyorsun benim yazmis oldugun yorumla nicin incitiyorsun,benim müslümanligimi elimden kim alabilr,o zaman dogru konus kürtün sorunu nedir,yani sorununuz bu ülkeyi bölmek degilmi nain esitligini istiyorsunuz bu Bayraksa cikip asagi alip hakaret eden kim siz, karsi koyup, o bayrak icin ölen kim bizler ,simdi okuda anla senin sorunun ne oldugu belli, otur oturdugun yerde,zaten canimiza tak dedi, yoksa bir tane fert kalmiycak,sen ister kürt ol istersen akp sen müslüman top lumun icinde terör yapiyorsun,fark etmez sen Türk olamazsin,istedigin gibi oku belki anlarsin.


mhp cihan reis IP: 88.251.246.xxx Tarih : 25.03.2008 20:36:28

ya bakın ben senin yazdığın bu yazıya katılmıyorum sizin demokrosi dediğiniz şey iktidar partisini kapatmaksa ben böyle bir demokrosi anlayışını afrikalılarda gördüm ne olursunuz birine laf atıyonuz ama neyse mhp yani o partimin harflerini kullanmanı bile istemem ne olursan ol yine insan ol hem sen bana bir demokrosinin tanımını yapsana ve şunuda söyleyeyim chp bu milleti kurtaracaktıysa önceki iktidarlıklarında neler yaptığını tüm türkiye gördü kardeşim ve faşt tanımını bi ya bilmediğimiz kelimeleri lütfen kullanmayalım olur mu mhp bence milletine bağlı vatan millet sevgili bir parti chp ise elinden dosya düşmeyen anayasa mahkemesinin önünden kalkmayan bir parti bunu tüm türkiye biliyo ama bu benim özgür düşüncem


oflu fatih IP: 88.77.77.xxx Tarih : 28.03.2008 06:05:40

sayin yilmaz 91.67.47.yazmis oldugum yorumu iyi anlamamisindir yada anlatmak istgimimi senin dilinden yazmamisimdir bak tekrar yaziyorum ATATÜRCÜYÜM DIYENLER YANI POLITIK AMACLI pakin ya öcalan serefsizinlan boy boy fotograflari var yata mitingler uykulayak milleti bir birinine düsürenler var bumu sence atatürkcülük sayet oflusun 80 yil of CHP li Belediye baskanlari ile sövalist bir sekilde yönetilmis geldigi noktaya bir bak SANIRIM BU KADAR ACIKLAMA yeterli ben yazilarimi Oflular adina yazmatim yazmiyorumda ofluyum adimda fatih ve ülkücü gökenliyim isine gelirse bey efendi siyasi düsüncemden rahatsiz ola bilirsin ben sizi taniyormusum olamaz cünkü 28 Yiltir almanyada yasiyorum yilda bir tefa Türkiyeye izine gelirim her izinimde Dogum yerim olan of a ugramayi ilmaltahi tutman ugrarim siyasi anlayisim kendim icin veya ix bir parti icin deyil yurtdisindan ülkemi taha rahat okuyabiliyorum nasil ic ve dis hesablar yapildigini tana net görebiliyorum ve elimten geltigince ülkeme yartimci olmaya calisiyorum nasilmi Almanya ayni bizim kagit üzerindeki sistem LAIK DEMOKRATIK SOSYAL Sistemle yönetiliyor eyer biraz siyasi bilginiz var ise karsilastirin bakin o zaman sizmisiniz ATATÜRKCÜ benmiyim ATATÜRKCÜ benimle tanismak istiyor isen KENTHABERDE YAZARSIN E MAIL adresini tanisiriz on olarak ATLARIMIZA ADAM GIBI SAHIB CIKALIM YAPMACIK DEGIL SAYGILAR OFLU FATIH ALMANYA


Kara Oğlan IP: 78.163.189.xxx Tarih : 26.03.2008 15:07:05

ATATÜRK DİYOR Kİ; "Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur. Denebilir ki, hiçbir şeye muhtaç değiliz, yalnız bir tek şeye ihtiyacımız var: Çalışkan olmak! Servet ve onun doğal sonucu olan rahat yaşamak ve mutluluk, yalnız ve ancak çalışanların hakkıdır. . Yaşamak demek çalışmak demektir. Türk, öğün, çalış, güven." "Ekonomisi zayıf bir ulus, yoksulluktan ve düşkünlükten kurtulamaz; güçlü bir uygarlığa, kalkınma ve mutluluğa kavuşamaz; toplumsal ve siyasal yıkımlardan kaçamaz. . Ekonomik kalkınma, Türkiye'nin hür, bağımsız, daima daha kuvvetli, daima daha refahlı Türkiye idealinin bel kemiğidir. Tam bağımsızlık ancak ekonomik bağımsızlıkla olur." "Milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar."


eda güzel IP: 193.255.54.xxx Tarih : 27.03.2008 11:03:00

tayip erdoğan bende kapalıyım ama sen önce şu şehitler konusu hallet ondan sonra tirbana bak ne kadar fazla şehit veriyoruz yeter artık saygılarımla


neslişah IP: 85.107.13.xxx Tarih : 27.03.2008 11:51:55

Bu nedir ya parti kapatılmasın ama dokunulmazlıklar kalksın adı ak olan parti bundan niye korkar ki dokunulmazlıkların kalkması niye işlerine gelmiyo yarası olan gocunurmuş çok güzel bi atasözü yürekleri vrsa dokunulmazlıklarını kldırsınlar bazılarıda çıkıp akp çok başarılı gaflarını yapıyolar başarı dedikleriniz ne acaba özelleştirmeler mi dış borçlarmı iç siyasetimizin yol gecen hanı gibi başta abd ve ab nini müdahalesi mi işsizlik mi terörmü nedir başarı sizce ağzınıza sakız yapmışınız bi türbanını tutturup gidiyorsunuz hatalarının üzerini türban gibi basmakalıp halkın inançlarını kullanıp örtbas etmeye çalışıyorlar bi kısım çok bilmişlerde hemen oltaya geliyorlar ülke nin başka sorunu yokmuş gibi oflu fatihe gelince davulun sesi uzaktan hoş gelirmiş çok beyendiğin başbakanın almanyada evi kundaklanan ve hayatını kaybeden Türkler için ne yaptı almanyada yaşayıp çifte kimlik taşıyıp TÜRKİYE nin içişlerine bu denli kafa yormanda çok garip ...faşist diyenlere gelince milliyetçilikten bi ülkeye zarar gelmez kurtuluş savaış gibi bir çok kahrmanlık milliyetçilik duyğuları sayesinde kazanıldı bu ülkede milliyetçilikten korkacak bi durum yok asıl korkulması gereken eğitim düzeyi düşük halkın dini ve manevi duyğuları ile vurdumduymaz şekilde oynayanlardır oyunu mhp ye vermiş biri olarak şuana kadar D.bahçelinin muhalefetini beğenmiyordum ama artık kendine gelmeye başladı aydınlık günler yaklaşıyo aydınlık ülkemin aydınlık insanları...


mehtap erbaş IP: 88.228.19.xxx Tarih : 26.03.2008 21:44:57

ben akp'nin kapatılmasını istemiyorum.


oviraptor IP: 88.245.242.xxx Tarih : 25.03.2008 11:40:09

eee chp aslında akp nin kötülüğünü istiyor imajı vardı yapmayın etmeyin sonu iyi olmaz diyordu hep tehdit olarak algıladı akp , mhp nin gazı ile virajı alamadı ve şarampole yuvarlandı nerde mhp yok yokum diyor inanın bu durumdan akp yi mhp değil chp kurtaracak ben iddaa ediyorum çünkü demokrasiye inananlar her görüşe yaşam ortamı sağlar ama dinci ve faşist düşünce başka hiç bir düşünceye ve böyle düşünen insana hayat hakkı tanımaz


Kosovalım IP: 88.236.48.xxx Tarih : 26.03.2008 22:36:33

M H P barajı aşma konusunda ilk günlerdeki olumlu tavrını terk ederek kendini riske atmıştır.Böyle devam ederse baraja takılması kaçınılmaz olacaktır.


ümit aygün IP: 81.213.234.xxx Tarih : 26.03.2008 00:08:28

ne yaptı akp söyleyin bakalım.başlayalım saymaya meclisi terör yuvası yaptı. devletçilik ilkesine karşı çıkarak bütün kamu mallarını özelleştirdi. türkiyeyi abd nin ve ab nin kölesi yaptı. enflasyon düştü dışaborçlanma arttı. gelişmiş ülkelerin hepsi dünya ekonomik bulanımını düşünürken gitti ispanyada gündemiş değiştirdi.ülkeyi kutuplaştırdı.daha ne yapsın dimi bu kadar iyilik kimee


ahmet turan IP: 85.110.226.xxx Tarih : 27.03.2008 08:37:27

aslında akp,nin üzerine gidilmemekde geç kalındı sayın devlet bahçeli dogru yapıyor kim hata ederse onu ömür boyu polıtıkadan uzak dututmali.diye düşünüyorum zaten türk milletine türk devletine en ufakda olsa hata yapan kendilinden bırakmalı egerki azda olsa karekter varsa.diye düşünüyorum türk milleti şerefli hsiyetli bir millettir.saygılarımla


Emrah Göncü IP: 85.100.202.xxx Tarih : 27.03.2008 16:15:48

Ak partiyi hiç bir parti çekemiyor bunu herkesde biliyor zaten böle polemiklere hiçte gerek yokk AK Parti kapanırsa kii bunu NAHHHH yaparlar Türkiye 10-15 yıl geriye gider vede bizim kaybımız olurr..


oflu fatih IP: 88.78.161.xxx Tarih : 27.03.2008 06:33:39

ÖNDER BEY BEN SIZI SITENIZDENDE TAKIP ETIYORUM GÜZEL ATATÜRK ILKELERINI SAVUNUYORSUN KUTLARIM AMA BIR SEYLERI UNUTUYORSUN ACABA ARKASINDA DURDUGUN INSANLAR SENIN DÜSÜNDÜGÜN GIBI ATATÜRKCÜ BIR SISTEMLEMI CALISIYOR YOKSA ATATÜRK ILKELERINI POLITIKAYA ALETMI ETIYOR NE ZAMANDAN BERI ATATÜRKCÜLÜKDE BAS ÖRTÜSÜ YASAK NEZAMANDAN BERI ATATÜRK ILKELERINDE MÜSLÜMANLIK GERICILIK NE ZAMANDAN BERI FIKIRLERINI DINI ACIDAN ACIKLAMAK YASAK HER HALDE 162 sayfalik iddianameyi bir yerlerden okumusundur bakiverin yüzde sekseni neye tayanarak yazilmis böyle ATATÜRKCÜLÜK OLMAZ KARDESIM BUNA SATECE BENIM DETIGIM OLSUN DIYE BURJUVACILIK DENIR LÜTFEN ATATÜRK ILKELERINI ADAM GIBI SAVUNALIM ILHANLAR GIBI DEGIL BURATADA AYNI HETEF AKP YI KAPATMAK OLMIYACAK SADECE BILGINI BÜKEMETIKLERI SAYIN BASBAKANI YASAKLI YAPMAK iste atalarim gününe gün katarak CALISAN BÖYLE GENCLIGE ÜLKEYI EMENET ETMISTIR BEKI SORARIM CHP VEYA MHP DEN BIR ADAM GÖSTERBILIRMISIN saygilar


kadir aksarayli IP: 213.17.63.xxx Tarih : 27.03.2008 12:31:19

Oflu Fatihe katiliyorum.Dogru diger yiyicileri istiyorsunuz sizler.Sizlere onlar layik.HAKIMIYET KAYITSIZ SARTSIZ MILLETINDIR.....unutmayin....


serhat IP: 88.246.46.xxx Tarih : 27.03.2008 23:15:11

herkes kendince haklı herkes kendince dogru peki biz yanlışı dogruyu sadece siyasetcilerdenmi yoksa bi başkaşarındanmı ögerenecez yoksa sizin ve benim gibilerin yaptıgı yorumlardanmı ögrenecez bakın arkadaşlar bu bayrak altında ister sacı acık ister sacı kapalı herkes türk tür bence dini ne olursa olsun ırkı ne olursa olsun farkatmez buna bircok örnekte verebilirim am özün kısası herkes bildigi gibi olsun ben kimseye bakmam ben benim cünkü