19
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

'Türbanlı kadının yanına oturmak istemiyorum'

Hollandalı Hıristiyan Demokrat politicacı Lex van Drooge’nin İstanbul’dan ülkesine dönerken KLM uçağında ’namahrem dayatmasıyla’ koltuğunu değiştirmek zorunda kalması, tartışma çıkardı.

Hollandalılar, tepkilerini, olaya yer veren bir gazetenin internet sitesini bombardımana tutarak gösterdiler. Bir okur, tepkisini şöyle dile getirdi: "Ben bir Müslüman kadının yanına oturmak istemeseydim KLM bana da boyun eğer miydi?"

AMSTERDAM Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Hıristiyan Demokrat (CDA) üyelerinden Lex van Drooge’nin, İstanbul’dan Hollanda’ya dönüşü sırasında yaşadıkları, ülkesinde büyük tartışma yarattı. Hollandalı siyasetçi van Drooge, meslektaşlarıyla incelemelerde bulunmak için geldiği İstanbul’dan ülkesine dönüşte bindiği Hollanda Kraliyet Havayolları (KLM) uçağında, yanında oturan türbanlı Türk yolcunun, "Ben müslüman bir kadınım. Namahrem yanında oturamam" demesi sonucu, hosteslerin ricasıyla yerini değiştirmiş, bunu da basınla paylaşmıştı. Van Drooge’nin ’namahrem’ dayatması sonucu koltuğundan olması, Hollanda’da ciddi tepkilere yol açtı.

Müslüman baskısı

Hollanda’nın en yüksek tirajlı günlük gazetesi De Telegraaf’ın internet sayfasını mesaj bombardımanına tutan okuyucular, olayı ’Müslüman baskısı’ şeklinde yorumladılar. Gönderilen mesajlardan bazılarında şu ifadelere yer verildi:

Onlar ülkemizde yaşıyorlar bize uysunlar. Bu ülkede Müslümanlar mı söz sahibi.

Din özgürlüğü maskesi altında ayrımcılık.

Ben bir Müslüman kadının yanına oturmak istemeseydim KLM bana da boyun eğer miydi?

Müslümanlara karşı değilim ancak, bu tür olaylar Müslümanları genellikle sevilmeyen grup haline getiriyor.

Biraz daha bekleyelim, Müslümanlar Hollandalı komşu istemediği için taşınmak zorunda kalabiliriz.

’Apartheid’ benzetmesi

Hayret, Müslüman kadınlar yalnız yolculuk yapabilir mi?

Hollanda bu mu? İyi ki artık orada yaşamıyorum.


Yakında Hollanda’da ’Apartheid’dan (Güney Afrika Cumhuriyeti’nde 1994 yılına kadar yürürlükte kalan ve beyaz olmayan ırklar arasında yasal olarak bir ayrımı öngören politika) söz etmek zorunda kalırsak hiç şaşmayalım. Belki de bazı otellere ve dükkanlara giremeyeceğiz. Kamu binalarına Hollandalılar, Müslümanlar önce geldiği için ayrı kapılardan girecek.

Sorun KLM’de. Ayrımcılığa meydan veren KLM’dir. İnsanların, siyahların, Yahudilerin yanına oturmak istemediklerini bir düşünün. Uçaklarda tam anlamıyla bir koltuk dansı yaşanır.

Basından
Yayın Tarihi : 28 Mayıs 2008 Çarşamba 17:30:58
Güncelleme :28 Mayıs 2008 Çarşamba 17:38:41


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
abdullah avcı IP: 88.252.3.xxx Tarih : 29.05.2008 22:12:43

cenabı allah imandan kurandan ayırmasın


Sail Blacstone IP: 88.246.80.xxx Tarih : 30.05.2008 01:09:47

Sayın Tayfun Yıldırım ve Aydın GENECİ Yorumunuz çok ilginç!! Böyle bir yorum için insanın aklını başından çıkarıpta yazması gerekir diyesi geliyor.. Bir yabancı ülkeden birisi okusa sanacakki Acaba Türkiyede başı açık insanlar hic giyinmiyormu? Hic harcama yapmıyorlarmı? Hatta hic bir giysi almadan çıplak gezdiklerini bile sanabilir.. Acaba başaı kapalı olmayanlar koltuk falan kullanmıyormu? Yada o ladyden öncekiler köşkteyken halk gibi acından mı olüyorlardı? Wallahi pes dogrusu! Acaba bu başı kapalı insanlar bu kadar lüx ve harcama merakını annelerinin karnındamı öğrendiler.. Eger türban bu insanların haksız kazançlarını örtüyorsa bu insanlar haksız kazanç saglamayı nereden öğrendi.. Bırakın öğrenmelerini Kurulmuş sistem(adına ne dersen de) şu an yapılan bütün haksız kazançları tasvip etmiyormu.. Öncekiler hicmi haksız kazanç saglamadı... Yemeyen yokki TC kalkıpta örnek verebilesiniz.. Eminim direk Mustafa kemal Atatruk'e gecip o yemezdi diyeceksin.. Çünkü başka sıgınacagın örnek yok ortada.... Kötü bir sistem kurulmuşta onun düzenlenmesi ve düzeltilmesine agzınız varmıyorda ŞAHISLARA saldırmak kolayınıza mı gidiyor... Geçmiş olsun derler.. Artık halk uyandı... GEÇ KALDINIZ DOSTUM.. Eski teraneler sökmüyor.. Sizinde öyle bir iki cicili bicili saldırıyla bişeyler elde etme devriniz geçti .. Artık sözlerinizi aklın imbiginden gecirerek sarfetseniz iyi olacak.. Yoksa apaçık kendinizle çelişir duruma duşersiniz ve birileri kalkar sizinle ve yazdıklarınızla dalga geçer...Belkide dalga gecilmek icin yazdınız.. Belkide laf olsun torba dolsun diye ama bunların devri geçti... GEÇTİ ARTIK....


hamit fistikci IP: 78.151.166.xxx Tarih : 29.05.2008 22:25:31

elbette ordaki basortulu bayanin birtakim yanlislari var.ancak bu tutumu bahane ederek butun basortulu bayanlarin bu sekilde lanse edilmesini de dogru bulmuyorum.


kapadokyali IP: 193.202.20.xxx Tarih : 31.05.2008 09:35:13

Dışı Kapalı ama içi pislik dolu.Bu gibi yobazlar yüzünden İslam dini çok zarar gördü.Eğer bu yobazlar olamasaydı. Dünyanın dörtte üçü Müslüman olurdu.Bütün dünyaya rezil olduk.


uçanmanda IP: 85.100.241.xxx Tarih : 30.05.2008 23:06:46

Adım UÇANMANDA değil elbette ama burda ki yazıları okuyınca size adımı yazmak bile içimden gelmedi çünkü biz bu kadar basitleşemeyiz bu kadar alçalamayız diye düşündüm.Herşeyden önce Ortada Bİr TÜRK ten bahsediyoruz.Çıplak ta olsa yedi kat sarmalanmışta olsa Bir TÜRK!!! HANİ ŞU TÜRKTEN BAŞKA DOSTU OLMAYAN TÜRK.Sanırım o söz eksik kalmış evet bizim bizden başka DÜŞMANIMIZ yok.Yazık ki bir araya gelip geleceğimizi kurmaya çalışmamız gerekirken nelerle uğraşıyoruz.ÇANAKKALE de savaşan dedelerimizin ne okuma yazması vardı ne de üzerlerine giyecek giydirecek elbiseleri.Nice çıplak cesetler verdik toprağa şimdi onların kanları üstünde örtünmeyi açılmayı tartışıyoruz.Evet zaten onlarda Bu vatanı Biz kendi kendimizi yiyelim diye kurtardı değil mi????!!!


Hasan Güler IP: 81.215.50.xxx Tarih : 28.05.2008 21:58:57

sen ne konuşuğunun farkında değilsin galibatayfun yıldırım. 1başı kapalının yaptığını tüm başı kapalılara mal edemezsin. senin bu başbakan ve cumhurbaşkanının eşleriyle ilgili söylediğin bence çok mantıklsız bişe onlar 1seferde 100ytl verip eşarp alıp takıyolar öncekilerinin açık olan eşleride 100ytl verip günde 2 3 defa kuaförde saçlarını makyajlarını yaptırıyolar.. şimdi eğer sen vijdanlı bir insansan söyle bakalım bunlaran hangisinin yaptığı israf oluyo???


duygu IP: 85.108.107.xxx Tarih : 29.05.2008 10:18:08

sorun şu arkadaşlar biri bi yerde ya da birinin yanında oturmaktan rahatsızsa kendisi yerini değiştirmekte özgürdür ama başka birine bu örnekte olduğu gibi ben erkek yanına oturmak istemiyorum deyip o kişiyi yerinden kaldırıyorsa bu saygısızlıktır yerini beğenmeyen gider koltuğunu değiştirir kimsenin kimseyi yerinden kaldırma hakkı yok.zühal hanım bu lafım özellikle size insanlar kendi değerlerine kendi sahip çıkar konuda bahsedilen bayanın yapması gereken bu benim inancımla örtüşmüyor yerimi değiştirirmisiniz lütfen demektir.yerini değiştirir kimse de vay sen niye erkeğin yanında oturmuyorsun demez bu da o kişinin değerlerine saygıdır.ve evet burada yapılan bir baskıdır kendini kendi dinini diğer tüm insanların haklarından üstün görmektir.bu da aslında bu bayanın yaptığı kocaman bir saygısızlıktır.kimse istemediği bi şeyi yapmak zorunda değil demişsiniz acaba o adam başka bir yere oturmak istemiyordu ama sizin gibi düşünenlerin kendini herşeyden üstün görmesi sonucu istemediği bişeyi yapmak zorunda kaldı değil mi insanlara istemediği şeyleri yaptırmayı kendinde hak gören zihniyetler utansın.onun türbanı şukadar lira öteki de saçını yaptırıyodu ama diye aptalca bi savunma da yok insanın fikri neyse zikri de o olmalıdır burda arkadaşın eleştirdiği şey islamiyeti islamiyetin adaletini kul hakkını vs vs savunurken her yerde fukara edebiyatı yaparken haktan hukuktan adil olmaktan böylesine canhıraş bi şekilde "CİĞERİMDEN KONUŞUYORUM" SÖYLEMLERİYLE bahsederken bu yaşam tarzlarının hiç de adil olmadığını aksine halktan ve halkın sorunlarından uzak olduğunu yaptıklarıyla söylediklerinin uyuşmadığını söylüyor.unutmayın ki islamiyet bi düşünce biçimi değil yaşam biçimidir.namaz kılıp oruç tutmakla müslüman olunmuyor yani.Hz.Muhammed bi gece kalkıp karnına taş koyup sabaha kadar dolaşmış aç insanları anlamak için.lüksün şatafatin müsrifliğin komşun açken umursamamanın müzede halk için sergilenmesi gereken şeyleri bizlerin tarihine yani bize ait eserleri çankaya köşküne kişisel kullanımına istemek gibi görgüsüzlükler yapmanın dinimizde yeri yoktur.evet dediğiniz gibi bu güne kadar bi çok siyasetçi ve eşi devletin malı deniz yemeyen keriz tavrıyla hareket etmiştir ancak hiçbiri çok ama çok dindar olduğunu iddia etmemiştir.zaten fark da bu noktada başlıyor.müslümanlık,din,iman bunlar lafla olmuyor beyler.sen vatandaşın hakkını ye keyfine göre yaşa sonra ben öyle müslümanım böyle müslümanım.herkes herkesi kandırabilir ama Allah'ı kandıramaz.eğer gerçekten Allah katında hesap sorulacaksa unutmayınki kul hakkı ödenmez!yapan kadar susan da suçludur.hükümetimizin bir türlü ilgilenmediği iş ve işçi güvenliği konusundaki eksiklerden başta tuzla tersaneleri olmakla bi çok yerde insanlar hayatını kaybederken siz bu hainlere destek verenler bunun hesabını nasıl vereceksiniz çok merak ediyorum


sinem hamiye IP: 212.175.115.xxx Tarih : 29.05.2008 14:26:53

şiddetle kınıyorumm


Basaran IP: 84.44.194.xxx Tarih : 30.05.2008 00:45:03

Birincisi haberin gercek basligi "Türbanli kadin erkegin yaninda oturmasini istemedi ve namahremdir diye erkegin yanindan kaldirilmasi icin ucakta sikayette bulundu" Bence haberin basligi kasitli olarak degistirilip olay saptirilmistir. Bu carpitilan haber gazetecilikten öte sadece bir ayiptir ve olayin özünü saptirip sucu karsi tarafa yüklemektir amac. Ikincisi bu dini bütün kadinlar kafalarini sadece ve sadece türban icin kullanip etraflarina fitne ve cirkeflik sacacaklarina biraz insan olmayi ögrensinler her seyden önce. Öyle on kilo boya üstünede kuklalar gibi türban takip altinada sifonlu donlar olmaz öyle müslümanlik. Bizlerin de anneleri ve nineleri basörtüsü takti ama türban degil ve otobüste ve ucakta baskasinin yaninada oturdu ve hic bir sey olmadi ve onlar simdi namahremmi oldular sanki!35 yildir Avrupada yasiyor ve ögretim görevlisi olarak calisiyorum ve bir bayan olarak simdiye kadar hic bir Avrupali bir erkegin bana karsi bir terbiyezligini görmedim. En büyük terbiyesizlikleri maalesef disariya karsi müslüman gecinenler yapiyorlar.Ayrica bizzat bu olayda irkcilik,dincilik,sekilcilik yapan ve bireylerin özgürlügünü kisitlamaya yeltenen bilakis bu tesettürlü bayandir. Saygilarimla


nihan öztürk IP: 88.235.200.xxx Tarih : 30.05.2008 18:16:53

ben kapalı bir bayanım 17 yaşındayım ailemin isteğiyle kapandım halada bu duruma alışamadım müslüman bir ülkede neden bu kadar dışlanıyoruz ayrıca ben o kadının yerinde olsam yerimi değiştirmezdim ama otobüs yolculuğunda aynı şeyi söyleyemiyeceğim çünkü bende bikere yerimi değiştirmiştim bunun açık yada kapalı olmamla alakası yok 18 saat boyunca yanımda tanımadıım bir erkek oturursa nasıl rahat uyuyabilirim sonuçta 18 saat bu!!!bide anlamıyorum herkes ailesinden çevresinden duyduklarını konuşuo ya sağcı oluyo ya solcu bunun ortası yokmu? bu arada sağcılığı laiklik karşıtı olarak suçlamalarına uyuz oluyorum halbuki tek gereken şey insanlarn birbirini dinlemesi ama anlamayı isteyerek dinlemesi aileme karşı gelemediğim için kapandım ama ilerde maddi ve manevi özgürlüğüm olduğunda açmayı düşünüyorum kesin!şimndi ne kadar geri kafalı bi ailen var diyceksiniz haklısınızda hiçkimseye istemediği bişey yaptılmamalı ya nolur söyleyin bana ben napiim ailem yüzünden belli bir düşüncenin taraftarı gibi gözüküyorum o devamlı laf sağcılara laf sokanlar bu konuda bana yardımcı olabilirlermi olamazlar!!!konuşmak parayla değilki!!!!!!....


bolusporlu IP: 85.104.255.xxx Tarih : 31.05.2008 15:25:06

ünüversitelere başörtülü girilmiyor diye yanında oturmak istemediğin insana türkiyeyi şikayet edeceksin ,insan hakları mahkemesine türkiyeyi şikayet edeceksin.onlar destek verip türbanı takınca ilk olarak onu yanından kaldıracaksın.bu yemek yediğin tabağa pislemek demektir.Müslüman bir kadının uçakta işi nedir?Kuranda kadının erkek içine girmesi,televizyon seyretmesi,arabaya ve uçağa binmesi,kocasının dediğinden çıkması,erkeğin ayak bastığı yere ayak basması haram değilmi.Uçağa binmekle müslümanlıktan çıktı,müsade eden kocası,annesi babası hepsi günahkar oldular.Allah inşallah hepsini affeder.


oviraptor IP: 88.253.89.xxx Tarih : 30.05.2008 23:08:09

EĞER AVRUPALI PARLEMENTER BEN MÜSLÜMAN BİRİNİN YANINA OTURMAM DESEYDİ BAKIN SİZ MÜSLÜMANIM DİYENLERİN FERYADINA HEM BEN BAZI MÜSLÜMANLIK KURALLARINI ANLAMIYORUM 200 KİŞİLİK UÇAKTASIN YANİ NAMUSUNA BİR ŞEY Mİ GELECEK YADA ADAM O ARALIK SANA BİR ŞEYMİ YAPACAK BENCE AŞIRILIKTAN RİYADAN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİL HEM İSLAMİYETİN GELDİĞİ ZAMAN A SAKIN UCAKTA OTOBÜSTE ERKEKLE YAKIN OTURMAYIN MI DENDİ BEN SİZE BU KURALLARIN NERDEN ÇIKTIĞINI SÖYLEYİM BİR İFK VAKASI VARDIR PEYGAMBERİN BİR SEFERİNDE AYŞEYİ DE YANINA ALIR AYŞE GERDANINI KAYBEDER VE ARAMAK İÇİN GERİDE KALIR VE KERVANDAN GERİ DÜŞER VE BİR ASKERİN DEVESİ İLE KERVANA YETİŞİR VE ARKASINDAN TABİ DEDİKODU ÇIKAR TABİ DEDİKODULARIN KARŞISINDA DURA BİLMEK İÇİN DEDİKODU YAPANA Ayetlerde, zina Iftirasi atanlar için üç ayri hüküm konulmustur: 1- Iftiraciya seksen sopa vurulacak 2- Sahitligi ebediyyen kabul edIlmeyecek 3- Allah'in taatindan çiktigi için fâsiklikla vasiflandirilacak. VE AYRICA YETİŞKİN BİR ERKEK VE KADIN YANLIZ KALMASIN YANYANA OTURMASIN DİYE İSLAM ALİMLERİ GÖRÜŞ BİLDİRMİŞ VE BU GÜNE KADAR AŞIRI DİNCİLERİNDE KATKILARI İLE KADINLA ERKEK HİÇ YANYANA GELMESİN GÖRÜŞÜ İSLAMA HAKİM OLMUŞTUR EVET HZ AYŞE KERVANDAN GERİ KALMASI NELERE SEBEB OLMUŞTUR . İSLAMDA ALLAHA İNANMAYANA CAHİL DERLER AMA ÇAĞIMIZDA İSLAMI BİLMEDEN İSLAMI YAŞAMAYA KALKAN BENCE ASIL CAHİLLER ONLARDIR


melik IP: 88.230.102.xxx Tarih : 29.05.2008 09:52:23

iyi ozaman kendinizi eve kapatın dışarı çıkmayın zaten sizin iztediğinizde o değilmi bunların hepsinin evden çıkmaması lazım bu ülkede sorun çözülür hepimiz rahat ederiz böyle koltuk moltuk sorunları yada dışarıda başka sorunlar çıkmaz kafayı ört altta dar pantolon surat makyak küpü sonrada yok onun yanına oturmam yok mahrem gidin işinize...


ahmet kara IP: 88.249.66.xxx Tarih : 29.05.2008 13:46:17

niye cennettten arsamı altın


aylin haas IP: 88.253.35.xxx Tarih : 29.05.2008 12:56:47

laikler yanında bir türbanlıyı veya takkeliyi hoş görebilir ama bir türbanlı veya takkeli siyasi gücü yetmiyorsa takiye yapmaya mahkumdur. UYAN GÜZEL TÜRKİYEM


MURSEL TUREN IP: 78.174.8.xxx Tarih : 28.05.2008 22:52:09

lütfen dini ve kişisel değerlere saygı gösterelim.bazen benim yanımda bayan oturduğu zaman rahat olamıyorum önemli olan benim tercihim . lütfen türbanlıyı da türbansızıda rahat bırakın aşın artık bunları


eskişehirli IP: 88.232.119.xxx Tarih : 30.05.2008 16:27:51

kapalılıkla alakası yok bence yolculuk yaparken bir bayan erkekle oturmak istemez bu açık veya kapalı bir bayan olsun, hem erkek rahat bir yolculuk geçiremez hemde bayan bunu bu şekilde yorumlamak çok yanlış


murat altuntaş IP: 81.214.68.xxx Tarih : 31.05.2008 06:10:22

ben bir türküm ve türbanlı kadınların devamlı sorun çıkarttıgını görüyorum ve bu bizim için hiçde işler acıcı degil bi hollandaya mahcub olmamıştık o da oldu muradına ermişlermi acaba türbanlılar...


onlar kendini biliyo... IP: 78.163.168.xxx Tarih : 31.05.2008 11:59:06

ya bizim insanlar neden böyle, herkesin yaptıgı kendine, ama bir kişinin yaptıgını onun gibi kapalı insanların hepsine meal etmemeliyiz, evet bunu herkes biliyo o güzelim baş örtüsünü kirleten nice kendini bilmez insanlar var onların yüzüne digerleride yani kurunun yanında yaşta yanıyor.ayrıca üniverstede kılık kıyafete uymuyo diye baş örtülü insanları almıyorlar,o zamn diger kılık kıyafete uymayan insanlarıda almasınlar adam üniversteye geliyo top sakal var saçlar ne biçim bide bunun üstüne okula şortla gelse eyvallah resmen osmanlı donuyla geliyor,çagdaşlık diyoruz bumu çagdaşlık osmanlı donumu yani, palyanço ondan daha iyi görünüyo baş örtülü insanları almıyorlarsa böyle gelen insanlarıda almasınlar madem.bizim insanlar oturup hiç kendi kendini eleştirmez ancak başkalarını eleştirirler oraya girmek senin için serbestse o insanlar içinde serbest olmalı ben girerim o giremez diye birşey yok nerde kalıyo eşitlik o zamn...


aydın Geneci IP: 81.213.206.xxx Tarih : 29.05.2008 10:25:37

Aferim Tayfun Yıldırım sonuna kadar arkandayım bende olsaydım bende oturmazdım şu türbanlıların temizlenmesi lazım aksi takdirde laiklik elden gidicek kişisel degerlerimiz zarar görüyor ve bunun farkında deili bir çogumuz bunun farkında olmamız gerekiyor türban takanlara ve takdıranlara sormak istiyorum Atatürk devrimlerine inkılaplarına ve çagdaşlıgına karşımısınız?


figennn IP: 88.243.193.xxx Tarih : 29.05.2008 13:28:15

anlamıyorum neden bazı kişiler türbanı takıntı haline getirmiş durumdalar arkadaşlar burası TÜRKİYE VE BİZ MÜSLÜMAN BİR ÜLKEYİZ türbanlı bayanın tabiki hatası var rahatsız olan kişi kendisi kalkar bende türbanlı değilim ama türbana karşıda değilim her insan dini inançlarında özgürdür gece gündüz çalışıyoruz ünv kazanabilmek için sonra biz rahatça okulumuza girerken en az benim kadar çalışmış arkadaşım sırf inançları yüzünden okuluna giremiyorsa eğer İŞTE ŞİMDİ DERİMKİ GİT ÖNCE LAİKLİK NEDİR?ÖZGÜRLÜK NEDİR? ÖĞREN bide lütfen kişisel yorum yaparken ATATÜRKÜ dine karşıymış gbi lanse etmeyin bu büyük bi saygısızlık olur bence bazılarının tek sorunu diğer devlet adamlarını atatürkle kıyaslamak kimse onun gibi değildi olamazda çünkü siyasetin dışında O BİR TÜRK ASKERİ!


Kadir aksarayli IP: 213.17.63.xxx Tarih : 30.05.2008 00:31:12

Aylin hanim sizler birakin hos gormeyi elinizden gelse bas ortululeri muslumanlari evinden disari cikarmiyacaksiniz,Aydin geneci veTayfun yildirim asil sizler gibilerinin son cirpinislari.Unutmayin biz koylulerin dedeleri dyp li kiratci idi ama eskisi gibi takim tutar gibi parti tutmak yok artik.Buda demek oluyorki siz laikligin arkasina siginanlar birdaha BASA GELEMIYECEGI anlamina geliyor.Artik ruyalarinizda iktidar olursunuz.Bizlerin sectiginede saygi duymak zorundasiniz.HAKIMIYET KAYITSIZ SARTSIZ MILLETINDIR....unutmayin.


tuğrul yamalı IP: 78.177.234.xxx Tarih : 30.05.2008 17:30:17

tayfun yıldırım ve aydın geneci bence siz kimsenin yanına oturmayın çünkü sizin gibiler ortalığı karıştırıyor. kendinize özel uçak tutarsınız tek başınıza gidersiniz...söyledikleriniz akla ve mantığa uygunmu iyice düşünün... kimsenin görüşüne düşüncesine karışamazsınız... türbanı sevmiyorsanız onu içinizde kötü ilan edebilirsiniz ama bunu dışa vuramazsınız... ayrıca Atatürk inkilaplarını ve laikliği bu işlere karıştırmayın... laiklik herkesin başı açık olması anlamına gelmiyor bunu öğrenin... laikliği bozacak dediğiniz insanlar laikliğin tanımını uygulamasını ve hatta yaşanmasını sizden daha iyi biliyor olabilir... ayrıca her başı kapalı bayanı aynı kefeye koymayın... bizde biliyoruzki türbanlı olduğu halde uygunsuz davranışlarda bulunan bayanlar var... ama onlardan daha fazla türbanın hakkını veren bayan var... bir bayanın türban takması kimseye zarar vermez ama sizler gibi ne dediğini bilmeyen insanların diğer insanlara zararı olur.


YUNUS TÜRK IP: 194.27.48.xxx Tarih : 29.05.2008 13:31:06

bence o kadının kendi tercihidir.kimse buna karışamaz yanında oturmak istememiş olabilir bunu bu kadar abartacak ne var kii.herkesin tercihi kendinedir.


selcuk tarakci IP: 85.105.111.xxx Tarih : 30.05.2008 15:17:02

valla annem değil ama teyzelerim bas örtülü bu ülkede bu ayrımı yapan iki taraf var akp ve chp ikisininde aklını toplaması lazım. bu insanlar yüzyıllardır hoşgörü içinde yaşadı ayıp bu politikacılara


erdem akbaba IP: 85.104.251.xxx Tarih : 31.05.2008 10:27:57

Uçak gibi alanlarda bu tür tercihleri yanlış buluyorum.Biletini almışsın,yanına kimin düşeceğini bilemezsin.Namaherm diye ben bununla oturmak istemiyorum deme lüksüne sahip değilsin.Eğer oturmak istemiyorsan oradan sen kalkacaksın.Bunu müslümanlık olarak ayırmayalım.Peki oradaki erkek ben bu bayanla aynı yerde oturmak istemiyorum kaldırın deseydi ne olurdu,ne tepki alınırdı.Biraz mantıklı olalım.yapılan tartışma ve yorumlardan çıkan sonuçlar dindar dinsiz ayrımına götürüyor bizi.bu çok tehlikeli.bir arada yaşamanın kurallarını öğrenelim.kişilerin bireysel kuralları değil,bu tür yerlerde toplum ve kurum kuralları önemlidir.


Tayfun YILDIRIM IP: 78.163.103.xxx Tarih : 28.05.2008 21:29:35

Valla ben de oturmak istemem çünkü kişiliğim bozulur,birileri birşeyleri kendine maske yapmış o maskenin için de herşeyi kendine mübah kılıyor,köşkte ki türbanlı kendi kacancı gibi halk acından ölürken zevkine göre trinyonları harcayarak mobilya vs..değiştiriyor,giydiği ayakabı-eşarp 100 asgari ücretlinin maaşına eş değer,boşbakanın karısı da öyle boş bakanların çocukları kçşelik oldu karıları da öyle,eeee,türban neleri örtüyor orta da,ben neden onun yanına oturupta ahlakımı bozayım,inancıma göre öbür dünya da var Allah yarın bir gün sormaz mı?


hakem IP: 88.228.191.xxx Tarih : 31.05.2008 10:39:53

Sonunda bu ülke bir iran olmayı,bir arabistan olmayıda başardı ve başardılar.Onun için geriye dönüş artık yok çok geç,şöyle bir etrafınıza bakın,her üç hanımdan biri türbanlı,birde dikkat edin hepside bir o kadar bakımlı,güzel,çekici şık pahalı arabalar pahalı giyecekler,nerden geliyor bu paralar doğrusu hep merak ediyorum, bunların tuzu kuru ,devleti bunlar yönetiyor,bu zihniyet yönetiyor.Her yerde bunlar var.Bu ninja kaplumbağa kılıklı hanımlardan kurtulmak zor onun için yanlarına oturmaktan başka bir şans yok sanırım.Tabi eğer tolu taşım araçlarına binerlerse,çünkü genelde özel araçları tercih ediyorlar.


CİNOĞLU IP: 78.175.137.xxx Tarih : 31.05.2008 16:49:41

Türbanın ne menem bir şey olduğunu yorumlardanda çıkarabilirsiniz.Laiklile elde ettikleri birey olma hakkını kullanmayı bilmeyen tesettürlü bayanlar geliyoruz diye bağıran şeriat yasaları ve iktidarlarının sarhoşlukluğu ile neler yazmışlar.Utanmasalar Mustafa Kemali'de yobazlıklarına alet edecekler.Bunlara sormak lazım dinen gavur icadı kullanmak caizmidir. Cevap tabiki hayır olamalıdır.Çünk Osmanlı uleması böyle diyerek bu topraklara yüzyıllarca matbayı sokmamışlardır. Bu günlerdede başbakanları ulemeya sormalı dediğine göre vrecekleri cevap bu olmalıdır. Peki o zaman sizin neyinize uçak,çantalarınızdaki cep telefonları,ülkeyi satarak ve soyarak bindiğiniz sonmodel arabalar. Bu nedenle; Tayfunun duygu ve düşüncelerine katılıyorum


alp ergur IP: 195.174.206.xxx Tarih : 28.05.2008 21:54:58

aferin iyi yapmış avrupa birliği parlementerleri yakında alkışladığı gurubun başlarına neler getireceğini öğrenirlerneyle


Hakan Çakır IP: 78.179.158.xxx Tarih : 28.05.2008 21:39:47

Bunda büyütecek birşey yok. Altı üstü koltuğunu değiştirmişsin


halil demirci IP: 85.104.173.xxx Tarih : 31.05.2008 13:36:16

hak ve özgürlükler bugün dünyanın mukaddes saydığı kurallardır.bu haklar sadece medeni ve uygar toplumlar için geçerlidir ancak kişisel hak ve özgürlükler devletin kurallarının önüne geçerse işte tehlike o zaman basşlar bizim ülkemizde kişisel hak ve özgürlükler devletinde üstüne çıkarılmaya çalısıyor.uygar çağdaş medeni bir insan kendi hak ve özgürlüklerini bildigi için başkalarının haklarına tecavüz etmez.türban dediğiniz şeyin islam ile hiç bir alakası yokken nasıl olur da bunu islamiyete mal edersınız hala hilafet makamının kutsiyetine inanan insanlar var.bizim dinimiz hz.muhammet efendimize bile kutsallık vermemısken sız nasıl olur da kutsal olmayan şeyleri kutsal sayarsınız asıl günahı sizler işliyorsunuz bunun hesabını ellbet çok inandıgınız ahirette vereceksınız.siz nasıl ınsanlarsınız kı bu gıbı kuruntuların pesınden gıdıp kendınızı aldatıyorsunuz yazıklar olsun size


OGUZ KAPTAN IP: 62.105.133.xxx Tarih : 29.05.2008 10:01:00

Oturmak istemeyen kendi koltugunu degistirir, adami yerinden etmez.Begenmeyen hatta hic ucaga binmez.Kadindaki bu ahlak ve muslumanlik anlayisini kiniyorum.Sen kendi fikirlerin baska insanlari magdur ediyorsun. Bundan sonra ben de turbanli bir bayanin yanina oturmak istemeyecegim.


onlar kendini biliyo... IP: 78.163.168.xxx Tarih : 31.05.2008 12:10:21

arkadaşlar haberin başlıgında türbanlı kadın ben oturmam demiyo o demokrat demiş "türbanlı kadını yanına oturmak istemiyorum" diye bu o baş örtülü insanın suçumu yoksa oturmam diye demokretın mı?


ZEHRA ARSLAN IP: 85.105.178.xxx Tarih : 30.05.2008 15:09:40

AYDIN GENECİ YAPMIŞ OLDUN YORUM İNAN ÇOK KOMİK BİR YORUMDU . VE ÇOK GÜLDÜM BUNA EMİN OL ATATÜRKÜN İNKİLAPLARINI SAY DESEM EMİNİM 1 ,CİDEN SONRASINI SAYAMAZSIN FAKAT İŞ LAFA ELDİNDE ATATÜRK ÇOCUĞU KESİLİRSİN YAZIK SENİN GİBİ İNSANLAR ASLINDA GERÇEK ANLAMDA ATATÜRKÜ BİLMEYEN SADECE ATATÜRKÜN ARKASINA SIĞINAN  İNSANCIKLARSINIZ BEN TESETTÜRLÜ BİR BAYANIM VE TESETTÜRÜMLE DE GURUR DUYUYORUM EĞER BİR GÜN GELİP İŞKENCE BİLE GÖRSEM BU BUDUR VE ÖRTÜMÜ DÜNYADA HİÇ BİR ŞEYE DEĞİŞMEM VE ÖRTÜME SENİN GİBİ  İNSANLARIN HAKARET ETMESİNEDE ASLA İZİN VERMEM


Savaş KARADAĞ IP: 85.99.215.xxx Tarih : 31.05.2008 13:17:05

Değerli arkadaşlar; Yaşamın bittiği bir an size ne hatırlatıyor? Ölüm mü? Bence hiç de değil!... Neden mi? Unutmamak gerekir ki, tariheki bütün savaşlar ve katliyamlar, "Cennet" vaat edilerek gerçekleştirilmişse ve de savaşan tarafların hepsi kendi tarafında savaşanları "Cennet"e gönderecekse, bu kimin Cennet'i oluyor? Eğer Hz. Muhammet'in kelamı "ahlak"ıdır, temizliğidir, insana insan olduğu için kıymet vermesidir, düşmanı için şefaat edendir sıfatları ile değil de cahilliğimizi ortaya koyarak bakarsak, medeniyetlerin beşiği Mezopotamya'ya sahip bir medeniyet olarak her zaman için aşağılanmaya, İslamiyeti karalamak isteyenlere davetiye çıkarmaya devam edeceğimizi bütün kalbimle derinden üzüntü duyarak sizlere itiraf edeceğim! Saygılarımla...


Aras Boy IP: 85.101.114.xxx Tarih : 29.05.2008 12:20:57

Bir Hollandalı bile yapılan yanlışlığın farkında ama hala bizde din kisvesi altında yanlış yaptıklarını kabul etmeyen cahiller var.Uykudan bir türlü uyanmıyorlar uyumaya devam edin.Tatlı ruyalar büyütmeyin.


ahmet averi IP: 78.51.98.xxx Tarih : 31.05.2008 13:34:57

hollanda orasi bir hiristiyan ülkesi olarak tepkilerini göstermekte kendilerine göre haklilar ya bizim türkiyedeki hollandalilara ne demeli??


ZÜHAL DEMİRCAN IP: 212.175.112.xxx Tarih : 28.05.2008 19:51:10

İnsanların bazı değişmez kuralları vardır.Herkesin bu değerler saygılı olması gerekir.Bu olayın bu kadar abartılması için bi gerekçe mi var?Bu yanına oturtmama olayını sadece başörtülü değil istemeyen kimse otutmaz.Müslüman baskısı diye yazmaları çok saçma.Herkesin hakları var.Kimse istemediği şeyi yapmak zorunda değil...şiddetle kınıyorum...


Selim Şahin IP: 81.215.60.xxx Tarih : 24.07.2010 02:45:42

ArkadaşLar Türklerin Gelebileceği Son nokta ßu oLsa Gerek türk oldğunuzdan Müslüman oLduğunuzdan Şüphe ediyorum Bazen. Yanınızda mini etekli bi bayanla gezerken güzel yürüyorsunuzda ßenım yanımdada kapalı bı bayan war ben bundan rahatsız oLmuyorum Size Ne oLuyor Ne bu terbiyesizlik küstahlık ßence artık haddinizi ßilmeLisiniz.