26
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

Üniversiteliler, zina için dini nikah yaptırıyor

Isparta Müftüsü’nden şok açıklama: “Üniversiteli gençler geliyor. Birlikte yaşamak için imam nikahı yaptırmak istiyor. Sonra oğlan, kızı bırakıyor”

Isparta Müftüsü İsmail Öncel, Aile İrşat ve Rehberlik Bürosu’na en çok üniversiteli öğrencilerin dini nikah konusunda bilgi almak için başvurduğunu; gizli dini nikah kıyarak zinayı meşru hale getirmek isteyenler olduğunu söyledi. Öncel, “Gençler bazı şeyleri meşrulaştırmak için dini nikah yapıyor. 2-3 yıl beraber yaşamışlar, okul bitmiş, oğlan gitmiş başkasıyla evlenmiş. Kız çocuğu ortada kalmış, hayatı kararıyor ailesine de bir şey diyemiyor” dedi. Müftü Öncel, “Dini nikahı çocuk oyuncağı gibi ’Ben seni aldım’, ’Ben seni boşadım’ gibi bir duruma düşürmemek lazım. Nikah bu kadar basit değil, sorumluluk isteyen bir şey” diyerek gençleri uyardı. Kendilerine göre bu anlayışı kabul etmenin mümkün olmadığını söyleyen Öncel, “Soruyorsunuz ’Annenin babanın haberi var mı?’ Yok. ’Arkadaşlarınızın haberi var mı?’ Yok. Kendi aralarında güya. Halbuki dini nikahta bir ilan lazım, duyuru lazım, şahitler lazım. Mahallenin en azından onların evli olduğunu bilmeleri gerekir.”

Vatan
Yayın Tarihi : 30 Ocak 2009 Cuma 12:33:30
Güncelleme :31 Ocak 2009 Cumartesi 18:00:30


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
abdullah aydemir IP: 92.44.142.xxx Tarih : 5.02.2009 02:05:25

degerli müslüman kardeşlerim bazı yanlış yorumlar yapılmış ve karşılık olarakta onlarada aynı yanlışlıkta kınama yapılmış tabiiki karşılıklı tartışıp birşeyler ögrenmek cok güzel lakin konunun başlıgı sayın müftümüzün öne sürdüğü günümüzün enbüyük ama ilğisiz kalınılan konusu üniversitelerdeki sorumsuz yaşanılan ilişkiler...bazı insanlarda insan diyorum cünkü müslüman bir insan o sözleri sarf etmez almış konuyu taaaaa 1400 sene öncesindeki asr-ı saadete şuanda aldıgımız nefesi o na borclu oldugumuz peygamberimiz (s.a.v)iki cihan güneşi(ALLAH'IN İZNİ İLE) ayı şahadet parmagıyla iki bölen tek şefaatcimiz HZ.MUHAMMED MUSTAFA(S.A.V) me kadar uzatmışlar.mahşerde şefaatine nail olamazsanız boşa düşünmeyin.O ki herşeyin iç yüzünü bilen yapmışsa mutlak bi bildiği vardır.niye yaptınız diye sormak ve araştırmak biz gafillere düşmez sadece boyun eyip itaat etmeliyiz lütfen yazarken kelimelerimizi iyi düşünüp yazalım laf nereye kime gidiyor düşünelim unutmayalımki nasılki salavatı şerifler efendimiz(s.a.v.) me ulaşıyor sa bu kelimelerde aynen ulaşıyor ama umudumuzu yitirmeyelim cünkü o cok merhametlidir bir tövbe alın bir salatüselam gönderin bir fatiha yı şerif hediye eyleyin o muhakkak afeder cünkü o affedicilerin en yücesi olan ALLAH C.C nun nebiisidir elçisidir aynasıdır Bu tür konularda sag duyulu olup arkadaşlarımızı sert bir dille degilde ilği ile güzellik ile anlatalım cünkü dinimiz bunu emrediyor.kötülüğe kötülükle degilde iyilikle cevap verelim.verelimki müslümanlığı tanısınlar dinimizi siyasete alet edenlere yazıklar olsun vay onların haline ALLAH korusun konu ile ilğili düşüncem ise üniversite ortamını cok iyi bilmem ama kulaktan duyma bazı olayları duyuyorum sonucta oradaki öğrenci kardeşlerimiz ailelerinden uzak ve gencliğin vermiş oldugu duygusal olaylar vesaire yanlış cok büyük yanlış ama inşaallah düzelir yorumlarımıza aman dikkat bu dünyada ne yapıyorsa bütün azalarımız öbür dünyada aleyhimize tanıklık edecektir kimlere dil uzattıgımıza dikkat .... saygı ve sevgilerimle sizlerei ALLAH C.C nun selamı ile selamlıyor emanetcilerin en yücesine emanet ediyorum esselamunaleykumverahmetullah dün dogan küçük aslan...


kadir Yalniz IP: 85.181.184.xxx Tarih : 4.02.2009 12:17:09

Yazikkkkkkkkkkkkk.Su yorumcu su yorumunu tekrar okumasini Tevsiye edecegim!!!fadime şahin de biz bunları öğrendik o dergahtan o dergaha bir gecelik nikahlarla gezen kadınları tanıdık hatta biri vardı ki böyle sapıklık dünyanın en sapık tarikatında bile yoktu sakarya tarafında bir cemaat lideri önce gözüne kestirdiği kızı bir müridi ile evlendiriyor ama diyor ki sakın ha karına dokunma her akşam bu mürit imam nikahlı karısını getiriyor akşam cemaat lideri müridinden boşuyor kendine nikah ediyor sonra sabah yine müridine nikahlıyor kadına diyorlar kaç kere böyle nikah kıydırdın 100 falan olmuştur diyor bu adamlar var ve her daim olacaktır çünkü islamiyet kendini korumak adına geçmişten gelen yanlış anlamalar ve yanlışlıklarla kendini kapatmış ve mühürlemitir çoğu hadis kitabında yine benzer vakalar vardır yani peygamber zamanında da adam karısını gönül rızası ile boşuyor diğeri alıyor hatta bu şekil peygamber kendi evlatlığının karısını almıştır kuran-ı kerim de ona arka çıkmıştır yani akıla mantığa vurdun mu anlamak mümkün değil ::: SORARIM NERDE YAZIYORMUS TÖVBE TÖVBE nasil uyduruyorlar sunu herkes bilsinki bu Dünya islam üzerine kurulmustur sonara yanlis yorumculara sesleniyorum Yavuz sultan (HZ) seda cölünu nasil gecmis nicin gecmis hangi Emanetleri getirmis zahmet olmassa Topkapiyi ziyaret etsinler delilleri kanitlari orada ,islamiyeti yerden yere vuruyorlar Tahretsiz insanlar Seraate karsi cikarlar ölünce camiiye gelir cenaze namazinn kilinmasi icin hani karsiydin Bazi Hocalara karsi cikarlar yazik o Hocalar kiclarini yikarlar eeee simdi ne cevap vereceksiniz evet ne cevap vereceksiniz. yasa veya yasama ama islamiyeti elestirme (Mizanida) sakinnn unutma hepimiz oradan gececegis , Saygilarimla Kadir Yalniz Almanya


erdal oğuz IP: 81.215.206.xxx Tarih : 2.02.2009 09:01:35

fadime şahinler müslüm gündüzler hepsi uydurmaca müslüm gündüzün elinde bira içerken bir gecede nasıl şeyh olduğunu biliyoruz


ali kaya IP: 88.227.156.xxx Tarih : 31.01.2009 21:24:28

bu tür davranışlar daha çok şii lerde görülen bir davranıştır ve bunlarda vahhabiler gibi ehli sünnet değildir .birde oviraptor isimli yorumcuya bir çift lafım var 1: fadime şahin olayı yıllar sonra ortaya çıktıki o zamanki hükümete karşı tezgahtı(ben o partiye asla oy vermedim vermemde).2:peygamber efendimizden bahsederken sıradan bir insan gibi bahsedip ''yok peygamber şöyleydi kuran onu destekliyordu;;gibi saçma sapan laflar söylemiş kendisinin müslüman olduğundan şüphe ediyorum neden derseniz peygamber efendimizi desdekleyen cenabı hak teala hazretleridir çünkü peygamber efenidimiz S.A.V kendi allahtan alır söylerdi bazı olyları anlamak için o zamanki şartlara bakmak lazım. burada bu haberi okuyup hemen peygamber efendimizi ve kuran'ı kerimi küçümser gibi (kaldıki kuran allah kelamıdır) dolayısı ile allahı tealayı suçlar gibi burada abuk subuk mesajlar yazmayın bu tür zihniyet ancak yahudilerde olur.


Ömer Yaşar IP: 62.248.0.xxx Tarih : 2.02.2009 01:31:28

Arkadaşlar lütfen Peygamberimize ve Kur-an'a bu şekilde yorumlar yazmayalım.Kaldıki birlik beraberlik halinde olmamız gereken şu günlerde yapmayalım bunları. Dinimizde zorlama yok. Ama yalan yanlış dinimize saldıranlara uysal uysal dinleyemeyiz tabiki. Ama sabırlı olmak lazım. Zaman içinde Yüce Rabbimiz bi şekilde doğruyla karşılaştırır onları.


HÜSEYİN BAYN IP: 88.245.211.xxx Tarih : 31.01.2009 16:48:38

bunlar gerçek müslüman olamaz..hem müslümanım diyecen hem herhaltı yiyecen..müslümanlıkta bu yok..bunlar kendilerine göre müslüman..kitaba ve ALLAHA göre değil..bitir işi boşan yok öğle onun adını herkes biliyor..bari dinimizi kullanmayın...


Dursun KARACA IP: 78.160.65.xxx Tarih : 31.01.2009 21:34:15

senin ne hattine peygamber araştırmak sen fadime şahin lerin hangi tezgahlarla o orta mlara nasıl kimin için geldigini gazeteler çarşaf,çarşaf yazdı hala sag,sola çamur sıçratman pes diyorum herzaman taraflı olarak yaşamışsın objektif olmayı ögren(oviraptor)denen zat islamı yorumlaman için bilgin olmalı yarın sorsam anamın başı kapalı babama kur'an okuttum dersin şimdi kalkmış islam fıkıhcısı gibi fetva verme işte gör şehirlerimizi gayri meşru çocuk sahiplerini eglence dünyasında anlık ilişkileri nikah kıydıran insanlar böyle bir iş yaparak (azda olsa sana göre) bir sorumluluk üstleniyorlar sokak ortasında h... gibidegil insan gibi sosyal bir varlık olarak yaşamayı ve kurallara uymayı yegliyorlarsa saygı duymalısın


Gönül Aydemir IP: 78.183.225.xxx Tarih : 1.02.2009 00:58:20

ceza Hukukumuza göre,Resmi nikah yapılmadan,din adamlarının nikah yapması suç.Din adamı önce nikah cüzdanını görecek.Yoksa,başta din adamı olmak üzere,taraflar cezalandırılır.Ayrıca,evlenenler küçük ise ana, baba rsmi nikah olmadan,dini nikaha muvafakat etmişse,daha ağır suç işlenmiş olur.(Çocukların cinsel istismarı suçu da ayrıca duruma göre işlenmiş olabilir).Herkes,resmi makamlar önünde nikah yaptırdıktan sonra,kendi inancına,töresine göre dini nikah yaptırabilir.Bu yasaldır.Sayın Müftünün uyarısı yerinde fakat,yeterli değil.Sanki,herkes tarafların imam nikahlı olduğunu bilirse,durumun yasallık kazanacağı anlamı çıkıyor.Sayın Müftüden herkese,resmi nikah yapılmadan,dini nikah yaptırılmasının suç olduğunun hatırlatması beklenirdi.Yine de önemli bir noktaya dikkat çekmiş. Başka ve çok önemli bir gerçek de,Müslümanlıkta dini nikah yoktur.


CUMALİ SABIRLI IP: 85.105.246.xxx Tarih : 3.02.2009 15:27:18

ALİ YILMAZ ARKADAŞIMA SESLENMEK İSTİYORUM SEN GERCEKTEN MNÜSLÜMANMISIN.EVET ASKERİMİZ POLİSİMİZ İÇİN ELBETTTE GÖRÜYÜŞ YAPMALIZ ORDAN SENLE HEM FİKİRİM AMA UNUTMAMAN GEREKİRKİ FİLİSTİNDE IRAKTA AFKANİSTANDA KAT EDİLEN ÖLDÜRÜLEN YETİM VE ÖKSÜZ BIRAKILAN BİİZM BİZİM DİN KARDEŞLERİMİZDİR ELBETTE YÜRÜYÜŞ YAPIP TEPKİMİZİ DİLE GETİRECEGİZ DAHA FAZLASINI YAPMAMIZ GEREKİYORDU.


Hayrettin Aslan IP: 78.185.182.xxx Tarih : 3.02.2009 22:28:34

Siz hiç Kuranı okudunuzmu? Siz hiç Kuranın tefsirini okudunuzmu? Siz Okuyun çünkü huzur islamda. Huzursuzluğunuza çaremi arıyorsunuz? La İlahe deyin ve İllallahta sebat edin. Size kuralları Yaratanınız koysun. Peygamber gibi. Siz yaşayın bu islamdır. Huzurda ondadır..


Lütfi KAYTANCI IP: 78.160.67.xxx Tarih : 3.02.2009 04:54:24

Ben bu olayda sayın müftünün, bir arkadaşın da belirttiği gibi, illa yaptıracaksanız önce resmi nikahınızı yapın sonra imam nikahı için gelin gibi bir yaklaşımda bulunmasını isterdim ki duyduğum neredeyse tüm ilahiyatçılarda bunu öneriyorlar. Bu durumda en mantıklı yaklaşımda bu gibi gözüküyor. Ama ne yazıkki bundan bahsetmemiş bile sayın müftü, tabii habere göre...


Gökhan IP: 85.100.82.xxx Tarih : 31.01.2009 22:21:20

Birini sevdiği için beraber olunca zina oluyor ama 1 hafta içinde imam beş kişi ile evlendirip boşarsa helal oluyor.O imamın ya da nikahı kıyan kişinin düştüğü duruma ne ad verilir?Resmen pazarlıyor demektir.Resmi nikahı istemeyenler bu yüzden istemiyorlar zaten.Rahat rahat zina yapamadıkları için.Hoca kıyar nikahı 1 gün sonra boşayıp başkasına verilir.Ha fuhuş yapmış ha böyle bişey olmuş.Medeni kanunu kabul etmeyenler insan değildir.


DrLector IP: 78.160.111.xxx Tarih : 1.02.2009 02:37:37

Birkere Osmanlı arap kültürü ile değil İslam kültürü ile ayakta kaldı araplar çok örnek bir toplum olamadı halende öyle, sen Osmanlı neden ayakta kaldı sanıyorsun ecnebilerden aldıkları vergileri cihan imparatorluğu içinde yine aynı ecnebilere harcadı müslümanlara harcamadı Hz.Peygamber'in (s.a.v.) mübarek kabri şeriflerine 40-60 km. mesafesinde demiryolu yaparken katırlarının ayaklarına keçe geçirdi ki Efendimiz (s.a.v.) kabri şerifinde rahatsız olmasın diye şu inceliğe bir bakarmısınız Osman Gazi Hazretleri misafir olduğu evin duvarında Kur'an-ı Kerim asılı diye ayaklarını uzatıpta uyumadı sabaha kadar Allah kelamına saygısızlık olur diye bizim ecdadımız bu işte. Allah indinde en makbul din İslam'dır İslam'da din kardeşliği vardır arapları savunmuyorum ama bilinmesi gerekir ki biz doğruları İslam'dan öğrendik.saygılar.


yaşar inan IP: 88.254.199.xxx Tarih : 5.02.2009 12:17:40

 oğlan  kızı  bırakıyormuş, bu  durum  kızların  sorunu, gel  benimle  de  ol  diyenler  oldukca    oğlan  ne yapsın .    tabii  ki  123ve  4  yapsın. sorun  nr-erede, alırken  verirken    soorun  yok,


murat celik IP: 84.80.47.xxx Tarih : 4.02.2009 13:59:44

imam nikahi bazi kesimlerce gercekten hafife aliniyor.resmi nikahi yokken hocalarimiz niye imam nikahi kiyiyor anlam vermek mumkun degil butun aile fertlerinin haberi olsa tamam olabilir ee o yok bu yok!birde universiteye kadar gelmis bayanlarinda zor durumda kalmamak icin boyle islerden kacinmalarini tavsiye ederim.hic bir bayanin namusuyla serefiyle onuruyla oynanmasin oynatmasinlarda


ibrahim aksoy IP: 88.236.33.xxx Tarih : 3.02.2009 19:47:39

Daha önce ısparta bel.başkanı bir çıkışı ile gündeme oturdu.Şimdide müftü birşeyler söylemeye çalışıyor.Söyle müftü söyle,yerli halkı kandırıp oy toplayabilirsin.Ama şunuda aklından çıkarma 15 yıl okumuş birisi herhalde beynini kullanbilir.Senin fikirlerine ihtiyaçları yok herhalde.Rahat bırakın çocukları okusunlar..


oviraptor IP: 88.253.64.xxx Tarih : 3.02.2009 01:54:08

bana islamiyeti öğretecek insan önce kendi öğrensin sonra bana öğretsin islamiyette bence öğrenecek bir şeyde yok tek yapman gereken sorgulamadan kayıtsız koşulsuz sorgusuz itaat etmek ama bunu yapınca yine bir sorun ortaya çıkıyor sen istediğin kadar sorgulamadan her şeyi kabul et bu sefer bu karşına bir takım şeyhler cemaat liderleri çıkıyor onlarda aynısını istiyor yani onlarda peygamber gibi kayıtsız koşulsuz itaat bekliyor hatta onları da sorguladın mı sana dinsiz derler bir de ayetler konusu var peygamberin evlilikleri boşanmaları hepsi hadis kitaplarında tefsirlerde var aç oku bir sürü yayın var ben kimseye din dersi verecek değilim ama sana bir ayet söyleyim bir ifk vakası var bu vakada hz ayşe zina ile suçlanıyor ve buna karşılık ayet geliyor iftira atan 4 şahit getirsin diye yoksa 80 sopa ve hayat boyu istenmiyen adam ilan edilmek var ayette araplarlardan bir tüccar peygambere karşı çıkıyor öyle bir zina durumunda ben 3 kişi daha bulana kadar adam kaçar bunun üzerine bir ayet daha iniyor o zaman 1 kendiniz 3 kerede allahı şahit gösterin deniyor bir ayet diğer ayeti fesh ediyor ama ilk vakada hz ayşeye iftira atanlar bu yeni ayetten yararlanamıyor 80 sopa yiyior bunu açıklayın bakalım din alimleri göreyim sizi açıklayın


Gürhan Tanga IP: 79.201.65.xxx Tarih : 5.02.2009 16:43:54

En büyük talihsizligimiz  biz Türklerin Araplarla tanismamizdir.  Önce isimleri miz sonra huyumuz suyumuz, cok seyi miz degisti. Bugün soyisimler miz  Türkce kaldiysa soyadi kanunu sayesinde kaldi. Atatürk´e cok sey borcluyuz. Sayin Müftü; Ögrenciler hakkinda atip tutumak kolay. Mecliste bircok vekilin cok esli oldugu söyleniyor. Bir cuma Hutbeniz de bu konuya deginseniz diyorum . Nedersiniz?

 


bahadır baysoy IP: 78.171.143.xxx Tarih : 1.02.2009 00:45:54

degerlikardeşim dini bilmeden dini yorum yapmayın tarihide bilmiyorsunuz osmanlı 600 sene arap kültürü sayesinde ayakta kaldı fadime şahinlere gelincede devletdine karışmadıgı sürece bugibi sahtekarlar ürer.ayrıca lütfen peygamber efendimizin hayatını tam olarak öğrenin sizde hayran olacaksınız.peygamberlerin yaptığı herşey Allah ın emri ile insanlara faydalı olması içindir


pusluşafak IP: 194.27.90.xxx Tarih : 1.02.2009 14:17:06

oviraptor : T E K S A N A S Ö Z Ü M :.. DİYORSUNKİ PEYGAMBER EFENDİMİZ ( S.A.V. ) ÇOK İŞLİ OLMADIMI. ... O DÖNEM BAYANLARI CANLI CANLI ÖLDÜRMÜYORLARMIYDI. ÇOK EVLİLİK YAPIP ONLARI BÜNYESİNE ALDI VE KORUDU. TEK EŞİ AYŞE HANIM DEĞİLMİ. DEĞERLİ KARDIŞLIRİM. BURDA OLAN OLAY AYNEN ŞÖYLE BENDE BU KONUDA BİLGİ SAHİBİ DEĞİLİM. AMA .. NAMAZ KILMA. BİR ZAMANLARIN MEŞHUR SÖZÜ TV LERDE GAZETELERDE .. AMA KİMSE ARAŞTIRMADI NEDEN " NAMAZ KILMA " DEVAMI AYNEN ŞU ŞEKİL "" ÜZERİN PİS İKEN NAMAZ KILMA "" TŞK


HAKKI ADİL KARAKAŞ IP: 88.232.41.xxx Tarih : 2.02.2009 22:30:31

Değerli yorumcu arkadaşlar, değerli okurlarım; İslamı bilmek ayrı şey, yorum yapmak ayrı şey. Şimdi bu olayları farklı bir boyuttan inceleyelim. Cinsellik hayatın olmazsa olmazlarındandır. Ama bu işde olacak birilerinin EGOLARI tatmin olsun diyede ister kadın, ister erkek hiç kimse kimsenin cinsellik anlamında geleceğini karartmak gibi bir hakka sahip değillerdir bu iş gerek DİN'en gerek HUKUK'en evet şimdi burada hem fikirmiyiz..? Bu fikirde buluşmamız için vicdanen doğru ve gerçekçi olmamız lazım. Bizlerin kaybettiği bir nokta ise İSLAM'a karşı bakış açılarımızın XAYIF olmasından kaynaklanan olaylar ve İSLAM'la hiç örtüşmeyen kural ve uygulamalar tamamen kişisel yorum ve yaklaşımlar bunların temelide iç dürtülere dayalı yasakların sözde kişilerin kendi bilinçlerince LEGALLEŞMESİ'dir. doğrumudur yanlışmıdır...? Yanlıştır sonuç olarak. Sözde İSLAM adına islamda olmayan KUR'AN lada örtüşmeyen uygulamaların tamamı Dini, Vicdani ve genel HUKUK'ada sığmadığı gibi gençler sözde bilmedikleri, tanımadıkları İSLAM'ı yaptıkları işin aslında GÜNAH olduğunu bile, bile sözde günahtan kurtulmanın çarseini yada çözümünü bulmuşlardır. Bu işin doğruluk Yönü ve payı yoktur. Şimdi bizler kalkar kafamıza göre yorumlar yaparak işimize geldiği gibi yarın bu zararları, bugün yapan insanların kardeşleri, gelecekte ise kendi evlatlarıda çekeceği kaçınılmaz ama acıda olsa GERÇEKTİR.iSLAMI 1400 sene öncesinin kuralı ve geri kalmışlık olarak nitelendiren kişileri'de ŞİDDETLE kınıyor ve çok basit ve SEVİYESİZ buluyorum. İSALAM dini kişi yada kişilere gelmiş yada bir yada, birilerini himaye ve tekellerine inmiş bir DİN aslaaa DEĞİLDİR. Adımız Müslüman ama mülümanlığın yada İSLAMIN ne olduğunu bilmeden araştırmadanda yorum yapmak ne derece doğru ve isabetli olur. Şimdi islamı geric olarakda kabul eden anası, babası Müslüman olupta ASİMİLASYON olan şahıslarında bir an önce şu islamı bir an önce araştırmalarını öneririm bakalım onun onların bugünün şartlarında bile bu kadar akıl ve zekaları çıkacakmı evet 1400 sene öncesi gelen bu kitap milyarlarca yıl DÜNYA var olduğu sürecede yeniliğini koruyacaktır. evet O, kitap..! insanların birbirlerini sevmelerini, saymalarını, değer vermelerini, İster ve EMREDER. Tabi bunun dışındada neler emreder azda olsa onuda bahsetmek isterim.İLİMİ, BİLİMİ, TEKNOLOJİYİ,ARAŞTIRMAYI'da emreder. evet şimdi bazı insanlar ve yorumcular hocalar, yada sözde İslam adına bilgisi olmayan insanlar bu topluma açıklamalar yaparsa böyle gençlikde normal olarak tabiki olacağı otomatikman kaçınılmaz demektir. evet insanların birlik ve beraberlikleri sadece CİNSEL anlamda tasavvur ediliyor, değerlendiriliyorsa zaten o insanların kişiliklerindende ŞÜPHE etmek lazım.İnsanların sevdikleri değer verdikleri insanlara bir ömür sevgi saygı,sadakatle bağlanmaları ne demektir...? Duyguların en yücesi ve kutsal olanı demektir. şimdi değerli okurlarım bunlara birer örnek verecek olursak çoluk çocuğa karışmış anne ve babaları aile düzenlerini örnek almak lazım, ama sağlam ve kendinden emin bir aile düzeninden. Şimdi anne ve babalar hangi duygu ve şefkatle evlatlarına yaklaşıyorlar düşünürmüsünüz...! Evet karşıklı sevgi ve saygının birleşilmesi sonucunda insanlar ürerler tabi zinaları ve ahlaksızları kast etmiyorum, Onları istisna ve toplum dışı sayıyorum. Toplum dışı ve tasvip etmediklerimizde bizlere hataların oluşmaması yönünde aslında derslerde verir. Ama biz insanlar işte O dersleri ne kadar alabiliyoruz işin özü burada olduğu gibi yoruma açık olduğuda değerli okurlarım; 'Kaçınılmazdır'..! Ben bundan sonrası için kendi şahsi adıma toplumumuza ve insanlarımıza TEMENNİM DİN ne fadime şahinlere, Nede Müslüm efendilere gelmemiştir DİN bütün insanlık alemine gelmiştir. insanlar bunu öğrenir vicdanen doğrularını kabul eder ve hayatında uygularsa hem kendisi, hem ailesi,yakınları ve ülke, ülkeler rahat ve huzurlu emniyetli, güvenilir emin bir hayat ve yaşam sürerler ama bunların dışındada kinmselerin haklarına saldırma HAKLARINA müslüman olupta İSLAM'ı ve MÜslümanlığı karalama hakkını da elde etmiş sayılmazlar saygılarımla..


hakan osmanlı IP: 78.171.140.xxx Tarih : 31.01.2009 18:41:35

Ya inanmıyorum hala fadime şahin örneğini verebiliyorsan, sen hiç televizyonda mı izlemiyorsun be adam. Birde fadime şahinin senaryosunuda yazmışsın. Güzel kardeşim yukarıda anlattıkların yalanlanmadı mı? soruyorum sana? Bu ergenokon davasında o müridleri olan adam ayyaş çıkmadı mı? fadime şahini sisi lakaplı bir travesti tarafından dindar kesme çamur atmak maksatlı yetiştirilmedi mi? Saf mısın sen? işte tamda bu gün sen dindar kesime bu gözle bakasın diye hazırlanmış bir tezgahtı. aydınlanmadın mı? yada görmez duymaz mı oldun?


İSMAİL YIKILMAZ IP: 212.175.112.xxx Tarih : 4.02.2009 16:42:24

Bence müftünün söylemesi gereken şuydu: Ey Müslüman ahali! Bugünün şartlarında dini nikah diye bişey KABUL EDİLEMEZ.Kendinize gelin.Adam gibi Resmi Nikahla evlenin. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kabul edip onay vermediği bir nikah hükmen GEÇERSİZDİR.O nikahı Diyanet İşleri Başk. kıysa bile durum değişmez.İlla dini nikah istiyorsanız; önce adam gibi RESMİ NİKAH yaptırın sonra gidin bir hoca veya hocaya okusun üfürsün. Bunları diyemedikleri için bu cins din adamlarının ve yetkililerin vebali büyüktür.Benden söylemesi.Durum bundan ibarettir.Nikahın 80 çeşidi olmaz.ULUSAL NİKAH,DİNLER ARASI DİYALOG NİKAHI ,İBRAHİMİ DİNLER NİKAHI vb. çeşitleri olmadığı gibi DİNİ NİKAH dahi YOKTUR. PEKİ NİYE? Çünkü nikah HUKUKİ BİR SÖZLEŞMEDİR. TARAFLARI VARDIR.ŞAHİTLERİ VARDIR.TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ'NİN HUKUK DÜZENİ KURAN'I KERİM'E DAYANMAZ.BOŞ TARTIŞMALARI KESİN. Isparta Müftümüz İsmail ÖNCEL'e de selam olsun.Bunları öğrensin.Aziz halkımıza anlatsın.Halkımızın bunları duymaya ihtiyacı var.


dalga IP: 88.245.53.xxx Tarih : 2.02.2009 15:24:45

karaca kardeşime teşekkür ediyorum. yazılanları güzel cevaplamış. kişi bildiğinin efendisi, bilmediğinin kölesiymiş. köle olmaktan kurtulun artık...


mehmet öz IP: 94.123.35.xxx Tarih : 31.01.2009 03:09:30

arap kültürü diye islamı kastediyorsan islam bu cahilliklerin önüne geçmek için dünyaya gönderildi. türkler kendilerini islamla buldular islamla dünyaya hakim oldular.birinin eksikliği bizi şimdiki duruma düşürdü.


hasan IP: 78.187.2.xxx Tarih : 31.01.2009 02:19:06

1.ismin arap olan hz.aliden geliyor 2.bu söyleminle ırkçılık yapıyorsun 3.eğer müslüman olmak sana ağır geliyorsa o zaman kenndine başka bir yol bul kimsenin insan hakları gibi evrensel değerlerine laf atma islamı da bu kadar basite alma senin vatan sevgin dahi tartışılır ....


MJK IP: 85.110.87.xxx Tarih : 1.02.2009 23:11:06

sayın ali yılmaz.... peygamberimiz arap yarımadasına araplarda olmayan insana saygı noktasında devrim niteliğinde çalışmalar yapmıştır. O kesinlikle bir seçilmişti.Ama siz bütün yazılarınızda sanki,kasıtlı,maksatlı gibi davranışlar içerisindesiniz.Bir defa peygamber un ve şekerden insan şeklinde yapılan ve sonrada tanrı diye tapılan ve en sonundada tadına bakılan ilkel inanç yöntemlerini ortadan kaldırmıştır.Kadınların pazar malı gibi alınıp satılmalalarını tamamen insanları eğiterek men etmiştir. Kız çocuklarının diri diri gömülmeleri vahşetini ortadan kaldırmıştır. YAŞADIĞI DEVİRDE ORTAYA KOYDUĞU UYGULAMALAR O ÇAĞDA DEVRİM NİTELİĞİNDEDİR. KADINLARIN NAMUS KAVRAMI DIŞINDA AZARLANMASINI BİLE YASAKLAMIŞTIR.1400 küsur sene geçmiş şimdi insanlar yaptıkları herşeyi islama mal ediyorlarsa peygamberin suçu nedir? peygamber şu an yaşasaydı en büyük devrimci ilan ederdiniz....


drc IP: 193.140.42.xxx Tarih : 3.02.2009 15:19:30

İBRAHİM ÇAkıcı:senin dinin ne? sen türkcemı dua okuyosun,namazda türkcesınımı okuyosun surelerın eger müslümansan haa eğer müslüman değilsen boşuna burda saçmalama ..!!!!!


oviraptor IP: 88.245.255.xxx Tarih : 31.01.2009 03:54:51

fadime şahin de biz bunları öğrendik o dergahtan o dergaha bir gecelik nikahlarla gezen kadınları tanıdık hatta biri vardı ki böyle sapıklık dünyanın en sapık tarikatında bile yoktu sakarya tarafında bir cemaat lideri önce gözüne kestirdiği kızı bir müridi ile evlendiriyor ama diyor ki sakın ha karına dokunma her akşam bu mürit imam nikahlı karısını getiriyor akşam cemaat lideri müridinden boşuyor kendine nikah ediyor sonra sabah yine müridine nikahlıyor kadına diyorlar kaç kere böyle nikah kıydırdın 100 falan olmuştur diyor bu adamlar var ve her daim olacaktır çünkü islamiyet kendini korumak adına geçmişten gelen yanlış anlamalar ve yanlışlıklarla kendini kapatmış ve mühürlemitir çoğu hadis kitabında yine benzer vakalar vardır yani peygamber zamanında da adam karısını gönül rızası ile boşuyor diğeri alıyor hatta bu şekil peygamber kendi evlatlığının karısını almıştır kuran-ı kerim de ona arka çıkmıştır yani akıla mantığa vurdun mu anlamak mümkün değil


Aziz Ufuk Demir IP: 85.104.4.xxx Tarih : 31.01.2009 15:12:29

oviraptor hz. muhammed hakkında söylediğinin dayanağı var mı??Var ise bu bir köşe yazısı olmamalı ve saçma sapan çevirilmiş ayet olmamalı hatta sen şu kuranda ki ayeti bana bisöylede sana doğrusunu çevirmeye çalışayım..


ÖZGÜR IP: 88.238.133.xxx Tarih : 31.01.2009 17:01:23

Ali Şahin'i ırkçı sözlerinden dolayı kınıyorum.


Ali Yılmaz IP: 88.229.142.xxx Tarih : 30.01.2009 22:53:33

1400 senedir bu arapların kültürleri biz Türkleri Türklüğümüzden etti bunlar yetmezmis gibi birde iranlıların kültürel gelenekleri olan muta ve kısa süreli ilişki nikahlarımı yayılıyor yeter artık bu ilkelliklere devlet artık dur demeli 1400 senelik araplaşmaya son verilmeli artık filstinli teroristler için değil, bir Askerimiz bir Polisimiz Türkiye icin canını verdiginde tepkiler gösterilmelidir yürüyüsler yapılmalıdır arap topraklarında cennet aramayın cennet Türkiyemdir vatanımdır.


karaca IP: 78.160.78.xxx Tarih : 2.02.2009 12:28:13

vallahi aşk olsun uslubumu bozmayarak yazmak istiyorum fakat insanı zorluyorlar se simizi kısık tutmayalım bagralım,yazalım,tartışalım hatimizi bilerek adam sen kimsin İSLAM'ı tartışmak kim kur'anı tartışmak kim kimse inaçlar hakkında hattini aşmasın ben elhamdülillah müslümanım benim dinime,milletime,bayragıma konuşacak adamın anlını karışlarım yazarken herkes kaynak göstersin ozaman tartışalım şu anki konu ''delinin biri kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkaramıyor'' bunun başka açıklaması yok inanmayan için nikahın,zinanı n hiç anlamı olmamalı çünkü ben şahsen gençlik yıllarımda imanı,itikatı olmayan gençlerin kız kardeşleri için(biz büyütüyoruz neden başkalarının k...)gibi ifadeleri duydum bu zihniyette insanlar hala varki kur'an,iman,peygamber tartışılıy or nikahı anlamıyorsa manaviyatın eksiktir resmi nikah yapsan neolur eger evliliginde samimi degilsen resmi nikah kadınların madur olmaması için hak sahibi olmaları dogan çocukların senindi,benimdi vs... kavgasına meydan vermeyen bik anayasal işlemdir gayet işleyişi hoş bir işlemdir zararı varmı eeee nedir? derdiniz din,iman,peygamberle ugraşıyorsun nikah dinen olurmu olmazmı hattin olmayan yazıları yazıyorsun yaptırmazsın olur biter...


İBRAHİM ÇAKICI IP: 88.244.84.xxx Tarih : 3.02.2009 03:10:56

YAHU BİR DAKİKA. EĞER İSLAMİYET ARAP DİNİ DEĞİLSE - BENCE DE DEĞİL TABİİ DE- NEDEN ARAPÇA İBADET EDİYOR, ARAP GİBİ GİYİNMEYE ÇALIŞIYOR, ARAPLIĞA ÖZENİYORSUNUZ. ALİ YILMAZ'A YORUMUNDAN DOLAYI VERİP VERİŞTİRECEĞİNİZE ŞÖYLE BİR AYNAYA BAKIN ; KARŞINIZDAKİ NE KADAR TÜRK?!... ALLAH'A TAPIYORSANIZ; ALLAH TÜRKÇE BİLİYOR, RAHAT OLUN. BÜTÜN MÜSLÜMANLAR ARAPLAR GİBİ YAŞASIN,ARAPLAR GİBİ YESİN,İÇSİN,GİYİNSİN DİYE BİR BUYRUĞU DA YOK!.. HAA SİZ, HZ. PEYGAMBERİMİZE (SAV) TAPIYORSANIZ; ARAPÇADAN BAŞKA DİL BİLMEZDİ, ARAP OLARAK YAŞADI-GİYİNDİ-KONUŞTU VE, O ÖLDÜ!... SİZİ GİDİ; -ALLAH'IN TÜRK'Ü BİLMEDİĞİNİ SANAN- MÜŞRİKLER SİZİ!...


Ahmet torun IP: 78.163.103.xxx Tarih : 1.02.2009 17:37:27

ali yılmaz ve oviraptor isimli arkadaşlar Allahın tek dini olan yüce dinimiz islam ve onun evlilik müessesesi hakkında hiç bir şey bilmeden islama saldırmayın kişilerin kendi suçları ve günahları kendilerinedir demokrasinin beşiği sayılan fransanın demokrasi adına cezayirlilere neyaptığını bilmiyormusunuz amerikanın her devirde dünyanın hertarafında buna türkiyede dahil demokrasi adına yaptıklarını bilmiyormusunuz suçlu demokrasimidir yoksa zalimlermidir.Yüce dinimiz islamda iftira niteliğinde anlatığınız hiçbir nikah yoktur.Allah resulüne bir genç gelir ve ben falanca ile zina yapmak istiyorum der ve sorar,Allah resulü kızmada birileride gelip senin annen ve kızkardeşinle zina yapmak istese ne dersin der genç kabul etmez efendimiz ozaman zina yapmak istediğinde birilerinin annesi ve kızkardeşidir kendine istemediğini başkalarınada isteme der,genç talebinden ders alarak vazgeçer gider.Ülkemizdede hükümetler vatandaşa zulmediyor suç demokrasininmi hüküğmetlerin beceriksizliğimi.Dinde zorlama yoktur kimse zorla müslüman olamaz vede kalamaz.Dinin neresinden dine saldırırda çıkarsanız kafir olursunuz ancak dini anlamda çıktığınız yerden tövbe ile tekrar dine girebilirsiniz.Her ikinizde kendinizi kotrol ediniz müslüman değilseniz eğer kendi dininize saygı istiyorsanız sizde islama saygılı olun.Ehli sünnetde muta nikahı yoktur,Ehli sünnetde sırf cinsel ilişki için tekrar ayrılmak üzere nikahda yoktur.


serkan IP: 88.228.44.xxx Tarih : 2.02.2009 15:27:46

ALİ YILMAZ VE OVİRAPTOR adlı yorumcuları şiddetle kınıyorum..İslamın içeriğinden Kuranın nur beyanlarından haberleri olmayan bu talihsizler nasıl hesap verecekler acaba?Sayın ALİ bey:Hangi dine mensup olduğunuzu yazar mısınız?


ethemseker IP: 88.246.106.xxx Tarih : 2.02.2009 10:15:38

ali YILMAZ adlı yorumcumuz kesin başka dine inanıyor. yada hiç bir dine inanmıyor. islam ne zamandan beri arap dini oldu, dinime küfreden bari müslüman olsa ve bari türk olsa diyorum.


gürol IP: 88.227.73.xxx Tarih : 2.02.2009 20:21:38

Ali Yılmaz beyi güzel yorumundan dolayı tebrik ediyorum. en güzel şekilde anlatmış.


allah sonumuzu hayır etsin IP: 88.236.61.xxx Tarih : 1.02.2009 18:40:03

lanet olun bu avrupa birligine bizi kültürümüzden dimizden örfümüzden adetimizden ettiler yazıklar olsun bizlere