20
Mart
2026
Cuma
ANASAYFA

AKP, bir söz verdi, kapatılmadı!

AKP kapatılmadıysa verdiği bir söz vardır" DTP Lideri Ahmet Türk'ten çarpıcı bir iddia... Peki Ahmet Türk'e göre bu söz ne?

“AKP’ye bir görev verildi. Bu görevi kabul ettiği için kapatılmadı. Bölgede etkinliği olan bir parti. Kapansa siyasi boşluk olacaktı. Bu yüzden devletle uzlaştı. Devlet partisi haline geldi. Milliyetçilik ve Kürtlere karşı asimilasyon sözü verdi.” Çok tartışılacak bu sözler kapatılma riskiyle karşı karşıya olan DTP’nin Genel Başkanı Ahmet Türk’e ait ..
Ahmet Türk'le Akşam Gazetesi'nden Nagehan Alçı'nın yaptığı röportaj:

TÜRK BAYRAĞI VAR


Obama “Ben Amerikalıyım”ı vurguladı. Bunun buradaki karşılığı ne?

“Türkiyeliyim”dir bunun karşılığı. Biz de aynı şeyi vurguluyoruz. Türkiyeliyiz ve bundan mutluluk duyuyoruz. Ama burada yurttaşlara bakış açısının değişmesi gerekiyor. Kürt yurttaşlar da kendi kimliğiyle siyaset yapabilmeli.


Şanar Yurdatapan cumhurbaşkanlığı koltuğuna fotoshopla sizi oturttu. Bu fotoğraf size ne hissettiriyor?

O fotoğrafta fonda Türk bayrağı var. O bayrak burada, odamda da var. Bu, hepimizin ortak değeri. DTP halkarın kardeşliğini hedefleyen bir parti.

TÜRKİYELİLİK ÖNEMLİ

Ne söylüyorsunuz?

Türkiye farklı kültürlerin bir araya gelmesiyle kurulmuş. Bir üst kimlik vardır, diyoruz. Esas TC vatandaşlığı ve Türkiyelilik’tir. Milliyetçiliği, ırkçılığı besleyen mantıktan sıyrılmalıyız.


Partinin imajında mı bir problem var yoksa söylemleriniz duruşunuz ile çelişiyor mu? Çünkü DTP etnik milliyetçilik çizgisinde bir portre çiziyor?

Hayır, işte öyle değil. Siz farklılıkları zenginlik kabul ederseniz milliyetçiliği yenmiş olursunuz. Biz diyoruz ki farklılıkların varlığını tespit ve tescil edin. Bize yasal güvence verin.

FATURA BİZE KESİLİYOR


Söyledikleriniz ile kamuoyundaki algı uyuşmuyor. Sanırım nedeni PKK ile aranıza mesafe koymamanız. Kişisel olarak bundan rahatsız mısınız?

Bazı şeyleri ayrıştırmak zordur. Bölge hep sopa politikası ile yönetilmek istenmiş. Kürtler potansiyel tehlike olarak görülmüş. Bu yüzden bir tepki var.


O tepkiyi PKK ile birlikte DTP’nin de sahiplendiği inancı var. Bu inanca katkı sağlıyorsunuz. Neden?

Siyaset yaptığımız taban çok hassas. O taban bizi ister istemez o insanlara karşı duyarlı olmaya itiyor.


Ama duyarlılık çerçevesinde o insanlara “sakin olun” çağrısı yapabilirsiniz. Neden yapmıyorsunuz?

DTP’ye destek veren bir kesim farklı yerlere de sempati ile bakıyor. Bu, organik bir bağ değil. O taban Başbakanın politikalarına tepkili ve ortaya koyuyor. Bu, DTP’nin kışkırtması değil. Bölgede ne olsa faturası bize çıkıyor.

SOPAYLA ÇÖZÜLMEZ


Hasan Cemal’e şöyle demiştiniz: “Bugüne kadar kurduğumuz bütün partilerde inandırıcılık eksiği vardı. İpler başkalarını elinde diye düşünüldü. Yeni bir anlayış geliştirmeliyiz. Vesayet ve vekaletle siyaset yürütemeyiz artık.” Bu cümleye paralel hareket ettiğinizi düşünüyor musunuz?

Siyasette ikna çok önemlidir. Biz 72 milyonu projelerimizi kardeşlik amacıyla geliştirdiğimize ikna edemedik. Maalesef yapamadık.


Bunu yapabilmek için de yine PKK’yı yadsımak gerekiyor. Bunu yapamıyor musunuz?

Güç ve sopayla sorunu çözemeyiz dedik. PKK’ya da aynı şeyi söylüyoruz.

‘RESMİ DİL TÜRKÇE’


Devletten nasıl bir proje istiyorsunuz? Talepleriniz neler?

Öncelikle diyoruz ki anayasadaki “TC’nin dili Türkçe’dir” yerine “TC’nin resmi dili Türkçe’dir” densin. Anayasada “farklı kimlikler zenginliktir” ifadesi olsun. Kürtlerin eğitim alacağı, dilini geliştirebileceği imkanlar sağlansın.


Başbakan’ın “ya sev ya terk et” sözü ve ardından AKP Yozgat Milletvekili Akgül’ün “devletime zara vereni vururum” açıklaması saldırgan bir milliyetçiliğin arttığını mı gösteriyor?

Artmıyor ama bunu artırmak isteyen bir çalışma var. Halkları karşı karşıya getirmeye yönelik çaba görüyorum.




Soyadım Türk olsa ne olur Kürt olsa ne olur

Kürtlerin Pankürdist bir şekilde Kuzey Irak’taki Kürtler’le ortak bir coğrafya oluşturmak isteyeceği yönünde yaygın bir korku var.

Biz bu ülkenin insanlarıyız. Burada yaşamak istiyoruz. Oradaki kardeşlerimizle bütünleşme talebimiz yok. Kendimizi Türkiye’ye ve Türklere karşı daha yakın hissediyoruz. Buraya aidiz.


Türkiye, “Türklerin toprağı” anlamına geliyor. Bundan rahatsızlık duyuyor musunuz?

Hayır, Türkiye hepimizin Türkiyesi. Böyle bir rahatsızlık yok. Ama “bu ülke Türklerindir” deyince var.


Soyadınızın Türk olması sizi rahatsız ediyor mu?

Hayır, hiç etmiyor. Soyadım Türk olsa ne olur, Kürt olsa ne olur? Ben bu ülkenin meselelerine nasıl baktığımla ilgileniyorum.

Federasyon istesek savunuruz


Neden?

AKP’ye bir görev verildi. Bu görevi kabul ettiği için kapatılmadı. Bölgede etkinliği olan bir parti. Kapatılsa orada siyasi boşluk olacaktı. Bu yüzden devletle uzlaştı. Devlet partisi haline geldi. Milliyetçilik ve Kürtlere karşı asimilasyon politikası gütme sözü verdi.


Son olarak Kürt meselesinin çözümüne ilişkin bir kitapçık dağıttınız ve o kitapçıkla ilgili soruşturma açıldı. İçinde federasyona atıf yapar öneriler olduğu gerekçesiyle. Neden provokasyon yapmaya çalışıyor gibi bir görüntü çiziyorsunuz?

Federasyonu istesek çok açık savunuruz. Hatta birileri federasyonu savunabilmeli. Ama bunu söylemiyoruz. Okumadan ihanetle suçluyorlar.


Bu tepkileri tahmin edemiyor musunuz? “DTP kapatılmak istiyor” yönünde bir inanç gittikçe güçleniyor.

DTP, ülkede köprü rolü oynamak istiyor. Kapatılsak bunu

yapamayız.

PEKİ NEDEN VURGU HEP KÜRTLÜĞE


Ama DTP’nin söylemlerine baktığımız zaman Türkiyelilikten ziyade Kürtlüğe vurgu görüyoruz..

Tam tersi. Tüm grup konuşmalarında milliyetçiliğin zararlarına vurgu yapıyoruz. Biz inkara tepki gösterdiğimiz için yanlış anlaşılıyoruz. Yoksa bir etnik kimlik üzerinden demokratik özerkliği gündeme getirmiyoruz.

Nagehan Alçı - Akşam
Yayın Tarihi : 17 Kasım 2008 Pazartesi 10:49:02
Güncelleme :17 Kasım 2008 Pazartesi 11:51:24


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Sevket ØLMEZ IP: 90.184.180.xxx Tarih : 17.11.2008 23:36:33

Ben,34 yasinda KURT køkenli TURKIYE CUMHURIYETININ bir vatandasiyim. Rahatlikla soyleyebilirimki, hicbir KURT genci, TURKIYE CUMHURUYETININ bolunmesinden yana degildir.Sayin Ahmet TURK un konustuklarini biraz olsun dikkate alsalar dahada kimsenin bu ULKE yi zerre kadar incitmye gucu yetmiyecektir.... Canakkale de ve diger muharebelerde oldugu gibi....


murat tasıkan IP: 88.247.3.xxx Tarih : 17.11.2008 12:33:44

bu adam kim ya konmuşmayı bile bilmiyor suç bizim medyada öyle insanları manşetlerden indirmiyor .bence daha aydın insanlara yönelin biraz bırakın artık bizide bozmayın cehalete devam mı yoksa


K. Mükremin BARUT IP: 78.166.79.xxx Tarih : 17.11.2008 18:13:21

Sapla samanı karıştırmamak lazım. Muratum kardeşim sanırım yaşınız çok genç ve tarihi bir hata yapıyorsunuz. Biz Türkler anadoluya 1071 yılında geldiğimizde Ermeniler ve Kürtler buraların kadim (yerleşik) topluluklarıydı. Şimdi siz; "Ermenilerin kalıntıları Kürtler" derseniz hata yaparsınız. Ermenilerin çoğunluğu, Hıristiyanlığın Gregoryen meshebindendirler. Bir kısmı Ortadoks çok az bir kısmı ise Katoliktirler. Son iki meshebi sonradan benimsemişlerdir. Kürtler Mülüman olmadan önce, kahir ekseriyetle pagan (çok tanrılı) bir inancın son uzantısı olan Yezidiliğe inanırlardı. Melek Tavus'u yaratıcı olarak bilirlerdi. Kürtler Müslümandır ve Çanakkale ve Kurtuluş savaşında Türkerin yanında bu kimlikleriyle ve bu vatanı savunmak adına yer almışlardır. Okumayı, dinlemeyi bilmeyen için sayın Türk'ün söyledikleri asla anlaşılmaz, ama emin olun ki adam kitabın ortasından konuşuyor. Bizim için konuşuyor. Sopayla, kinle bu iş çıkmaza girer. Ermenileri yolladık sıra kürtlere geldi diye düşünenler varsa hata yaparlar. Sözlerinizden bu anlaşılıyor. Türkü yaşadığı coğrafyada izole etmek, yanlız bırakmak Haçlıların ve onların torunlarının özlemidir. Kürde kafa tut, İrana müdahale et, Afganistana asker gönder. Emperyalist ve haçlı batı, elimize sopa verip bizi Orta Doğunun jandarması yapmak istiyor. Arkamızdan desteğini çektiğinde de yıllarca barış içinde ve kendi sınırlarımızda yönettiğimiz topluluklarla karşı, karşıya kalacağız. Kendinize şunu sorun. Dünyada 250 milyon Türk var veneden biz bunlarla olması gereken sıcak ilişkiler içinde değiliz. NEDEN? Aynı soydanız. Aynı dili konuşuyoruz. Aynı kültürü taşıyoruz. Aynı espiriler gülüyoruz. Neden aramız sıkıfıkı değil? Emin olun onlar farkındalar ve korkuyorlar. Eğer Emperyalizm elimize sopayı verirse, bir vuruşta onlara indiririz düşüncesindeler. Aksine inan varsa ne olur yazsın. BİZE YAKIŞAN GELENEK VE GÖRENEKLERİMİZDEN ÖDÜN VERMEDEN, YAŞADIĞIMIZ COĞRAFYANIN BARIŞ SEVEN, KÜÇÜK ETNİSİTELERİ KORUYUP KOLLAYAN VE YANINA ÇEKEN, AĞABEY BİR ÜLKE OLMAMIZDIR. ASIL YİĞİTLİK, ASIL KAHRAMANLIK BUDUR. K. Mükremin BARUT - Ankara


mjk IP: 85.110.27.xxx Tarih : 18.11.2008 08:04:16

kim kime güvenecek kurda kuzu emanet edilirmi. her saniye yalan ve külliyen yalan. sırrı s...k biraz doğru söylemeye çalışıyor. adam konuşamıyor ki konuşturmuyorlar. bir yerlerden baskı görüyor. onun dışında hepsi ağzı bir etmiş. adeta bugün hangi ihanet ve sırttan hançerleme oyununu sergileyeceğiz. onun peşindeler. daha 2 gün evvel avrupaya gidip ermenilerin avrupa parlamentosunda yaptığı hain eyleme destek verdiler. bakın dün akp milletvekilleri imralıya gitmekten vazgeçti. neden çünki imralıdaki şahıs dtp abartıyor hemde çok abartıyor benim durumum kötü değil diye avukatları ile haber gönderdi. peki hatırlayın bunlar ne yaptı. imralıdaki amcamıza işkence ediliyor diye türkiyenin güneydoğusunda ayaklanma senaryolarını uygulamaya koydular ve hep bir ağızdan affedersiniz kurtların bağırması gibi bağırışmaya başladılar. eğer bu adamlar da bir parça dürüstlük varsa imralının kılı titremeden ortalığı ayaklandırıyorlarda neden bir şehit cenazesine katılıp namazını kılmıyorlar. Allahın aşkına bu adamlara dur deyecek bir yokmu . millet bunların yalanlarından bıktı. siyaset yapıyormuş. sevsinler... kime yapar bu siyaseti.... türkiyede ayaklanmaçıkarma için herşeyi yap.küçük çocukları öne sür. ellerine moltof tutuştur. polise taş attır. bumu siyaset. evine gelen misafir ne olursa olsun misafirdir. başbakan güneydoğuya gidiyor.tüm d.. namlı partinin vekilleri haykırıyor.ONU HAKETTİĞİ ŞEKİLDE KARŞILAYACAĞIZ.VAN DADA ,HAKKARİDEDE DİYARBAKIRDADA HAKETTİĞİNİ GÖRECEK VE BELEDİYELER ŞEHİRLERİN SOKAKLARINA ÇÖP DÖKÜYOR ,ÇOCUKLARA TAŞ FIRLATTIRIYORLAR. VEEEEEE.......YA BUNLARI HERKES GÖRÜYOR.... BAKIN EY TERTİPÇİLER..... BU GEMİYİ DELERSENİZ ÖNCE BU GEMİDE SİZLER BOĞULURSUNUZ..... YETER YAAA BU ÜLKEDE KİMSE AJİTASYON YAPMASINNNNN. BİZ GÜNEY DOĞU VE DOĞUYU İYİ BİLİRİZ.... İNSANLAR İŞSİZ MİŞ AÇMIŞ.... EY TÜRK BASINI DİYE NAM YAPMAYA ÇALIŞAN BASIN.... ADRES VERİYORUM ...GİDİN AKDENİZ BÖLGESİNDE KÖYLERDE BU GÜNEYDOĞU KÖYLERİNDEN VE İLÇELERİNDEN 1500 KERE KÖTÜ VE İÇLER ACISI YERLER VAR... KİMSE BU ÜLKEDE HALKI BÖLÜNMEYE ZORLAYARAK SİYASET YAPMASIN.BENİM KÜRD ASILLI VATANDAŞIM ALT KİMLİĞİ KÜRDSE ODA TÜRK VE TÜRKİYE VATANDAŞI...ONLARA SİZ KÜRDSÜNÜZ DİYE BAĞIRTTIRMAYA ÇALIŞMANIN NE MANTIĞI VAR.TAMAM O VATANDAŞIN KÜRD ASILLI OLDUĞUNU İNKAR EDEN Mİ VAR. YA İŞSİZLER BÖYLE ŞEYLERLE İLGİLENİR. ÜLKENİN DEĞERLİ VAKTİNİ VE BİRBİRİNE SAYGILI VATANDAŞLARINI BÖLMEYİN. YAPABİLİYORSANIZ GELİN ERKEKÇE BATIDA BİRLEŞTİRCİ VE DELİKANLI SÖYLEMLERLE ADAM GİBİ SİYASET YAPIN.


azad özgür IP: 85.96.134.xxx Tarih : 17.11.2008 14:01:05

Demokratik Toplum Partisi Genel Başkanı Sayın Ahmet Türk Beyefendinin AKP ile ilgili iddiaları aynen doğrudur çok yerinde bir tespitte bulunmuş kendisini şahsım adına tebrik eder ve siyasi yaşamında kendisine ve liderlik ettiği partisine üstün başarılar dilerim her zaman,her türlü zorlu koşulda şartlar ne olursa olsun yanınızdayız kimse sizleri sahipsiz sanmasın sonra çok pişman olur saygılarımla


KEMAL KARAKUŞ IP: 88.241.241.xxx Tarih : 17.11.2008 20:12:02

bence ahmet türk önce soyadını değiştirmeli çünkü o soyadına layık davranışlar sergilememekte.eğer bu ülkede yaşıyorsa bu ülkenin kurallarına uymalı.bu gibi insanlar doğu nun adınıda kötüye çıkarmaktadırlar.ülke içerisinde bölücülük çıkartıp insanları birbirine düşürmekteler.böyle yapıp bizi yıldıracaklarını sanıyorlarsa yanılıyorlar. o kadar mazlum insanın canını yakıp nasıl rahat uyuyabiliyorlar.işte bunun adına siyaset diyorlar. sonra kalkıp özgürlük bekliyorlar.demokrasi kişi hak ve hürriyetlerine saygı göstermektir.sokakları kan gölüne çevirmek değildir...


Ahmet IP: 88.227.32.xxx Tarih : 17.11.2008 16:23:30

''muratum'' adlı bey'e katılmıyorum. Ben de kürdüm ama ne ırkımdan ne de dinimden şüphem var. Kendisinin öyle bir sorunu varsa bilemem ama bir toplumu ya da kitleyi hedef alarak bu şekilde konuşmasını doğru bulmuyor kendisini KINIYORUM. Yanlış biliyor ve yanlış konuşuyor, Ama yol ille de dediğim dedik diyorsa buyursun DNA testi yaptıralım. Bu ya da bunun gibi yerlere yorum yazan arkadaşların kitleler arası düşmanlık oluşturma ya da körükleyici dilden uzak hoşgörülü bir şekilde olaya bakmaları gerektiğini düşünüyorum.


azad-mus IP: 87.160.253.xxx Tarih : 18.11.2008 00:28:14

SAYIN AHMET TÜRKE SAYGILARIMI SUNUYORUM DEDIGI DOGRUDUR-BURADA YORUM YAPAN BAZI CAHIL KIMSELERE SORMAK LAZIM:BU ÜLKEYI CANAKKALEDE-ANTEPDE-URFADA-MARAS-DA KÜRT VE TÜRKLER OMUZ OMUZA MUCADELE ETTILER VE BU ULKEYI DEDELERIZ TARAFINDAN KURULDU-BENIM DIYECEGIM SUDUR BU MUACIRLAR YANE SONRADAN GELIP TÜRKIYEYE YERLESENLER:BIZIM DEDELERIMIZ ISTIKLAL SAVASINDAYKEN SIZIN DEDELERINIZ NERELERDEYDI:SÖYLEYEYIM SIZE O ÜLKENDEN BU ÜLKEYE KACIYORLARDI:HIC BIR ZAMAN SAVASA GIRMEDILER-SIMDI TORUNLARI MACIRLAR KALKIP BU ÜLKEYE SAHIP CIKIYORLAR HADDINIZI BILIN SIZ KIMSINIZ:BU ÜLKE TÜRK VE KÜRTLERINDIR BU BÖYLE BILINE:SAYGILARIMLA::::BERLIN


ElSalud IP: 88.242.248.xxx Tarih : 17.11.2008 14:55:35

Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan günümüze değin, devleti parçalamak ve yıkmak üzere 25 defa isyan etmiş olan kürtlerin, son başkaldırı hareketi olan PKKnın siyasi uzantısı bir partinin genel başkanı olan Kanco aşiretinin ağası, hala bir Cumhuriyet devletinin yasalarını kabullenmekte zorlanıyor. Yıllar önce Osmanlının bölgedeki otorite boşluğundan yararlanarak palazlanan ve sonrasında "Daha fazla özgürlük istiyoruz, haydi isyan edelim!" diyen ataları gibi.


gurkan asik IP: 81.58.43.xxx Tarih : 17.11.2008 16:26:07

sayin ahmet turku kutluyor ve yerinde bir teshis ve tespitinden oturu tebrik ediyorum. milliyetcilik ve irkcilik turkiyemin yararina degil hep zararina olmustur. Bu ulke hepimizin siyaseti beceremeyen ve politikasi kisirlasmis tekci zihniyet kan dokerek ve dokturerek biryerle varamaz bunlarin ULKEYI terk etmeleri gerekir..! herkesin, turkun kurdun iyi dusunup elini tasin altina koymasi gerekir diyorum. saygilar.


rıza IP: 88.226.152.xxx Tarih : 17.11.2008 20:32:33

sayın ahmet türkü kutluyorum siyasetinde başarılar biz sizlerin yanındayız elbette bu ülekeye bir gün barış gelecek ama nasıl gelecek biliyormuusnuz murat taşıkan,elsalud ve onlar gibi geri beyınler değiştiğinde çunku bunların beynı küflenmış


zgr IP: 88.229.69.xxx Tarih : 17.11.2008 16:28:15

Ya adamım bi öylesin bi böylesin kim geldi aklıma biliyonmu hani barzani var ya her fırsatta ikili oynuyor ondan dersmi aldın ne:(


RENAS IP: 88.226.152.xxx Tarih : 17.11.2008 12:41:17

BENCE AHMET TÜRK ÇOK DOĞRU KONUŞUYOR TÜRKİYE SADECE KÜRTLERİN DEĞİL TÜRKİYENİN KURULUMUNDA BÜTÜN ETNİK KÖKENLERİN(KÜRT,LAZ,ÇERKEZ BOŞNAK VS)KATKISI OLMUŞ VE KANLARINI AKITMIŞLARLIR AMA NE YAZIK Kİ TÜRKİYE SADECE TÜRKLERİN OLDUĞU KANISI VAR BU DA ÇOK ÜZÜCÜ BİZ TÜRKİYELİYİZ TÜRK DEĞİLİZ YAŞASIN KARDEŞLİK VE EŞİTLİK..


Murat KARASU IP: 88.241.241.xxx Tarih : 17.11.2008 20:00:09

BENCE AHMET TÜRK SOYADINA LAYIK OLMALI BAŞKA TÜRKİYE YOK. BU ÜLKENİN HER BİR KÖŞESİ AYRI BİR CENNET NEYİ PAYLAŞAMIYORLAR ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKİYORUM HANGİ HAKKI KİM İÇİN KİMİN ADINA İSTİYORLAR BÖLGE HALKININ YÜZDE KAÇI BUNLARI BENİMSİYOR. ÖZGÜRLÜK HAK DEDİKLERİ TEHDİTLE, SİLAHLA, ÖLDÜRMEKLE,KEPENK KAPATTIRMAKLA, GELEN YATIRMLARA ENGEL OLMAKLAMI ÖZGÜRLÜĞÜ GETİRECEKLERİNEMİ İNANIYORLAR? OYSA OTURUP ÖNCE HANGİ ÇİZGİDE DURDUKLARI KİMİN ADINA ÇALIŞTIKLARI KİMLERE TAŞERONLUK YAPTIKLARINI İYİ DÜŞÜNMELERİ GEREKMEZMİ.BÖLGE HALKINI DÜŞÜNEN ONLARIN HAKKINI KORUMAYA KALKAN BİR PARTİ GANGASTERLİĞİ BIRAKIR ADAM GİBİ SİYASETİNİ YAPAR YATIRIM ÇEKER HİZMET ÜRETİR...


muratum IP: 139.6.1.xxx Tarih : 17.11.2008 15:24:07

osmanlidan sonra ,anadoludan gitmek istemeyen vede asimile olan ermenilerin kalintilari olanlar kürt diye cikiyorlar.bunlar müslümanda dedil kürtte degil, esasli kürt halkida yaniyor bunlardan.


ahmet yuva IP: 78.162.192.xxx Tarih : 17.11.2008 19:43:57

bu adamı gündemde tutanlar utansın. Siyasetimiz zaten karalama sanatından ibaret. Bir an önce siyasetimize ahlak gerekiyor. Hele bu adamın ağzından ise hiç göz ağrıtmaya değmez. Fitne/fesat/isyan ve felaket projeleri bu adama ait (maalesef pkk ile bir tutuyorum). Allah aşkına bu adamın neresinden hizmet görüyorsunuz. Neresi bölge halkıyla ilgilidir. En son marifetleri olan "kürtlere katliam yapıldı" projeleri bizlere kim olduklarını hala göstermedi mi?. Hangi insanlıktan bahsetiyorsunuz? Provakasyon,araç yakma,yalan haber,bebek katletme,işyeri yakma,kepenk kapatma,otobüse/itfaiyeye/ampulansa v.b. molotof atma, adam kaçırma, hangisi bunların işleri değil? Bunlar masumane tepki herhalde! (öyle diyor çünkü). AKP ye karşı bir sürü karalama var (ben partili değilim), aklı başında sandıklarımızdan da geliyor. Bundan da gelmiş ne yazar. Ben esas arkadaşlarımızın yorumlarına baktım. Arkadaşlarıma itirazım yok, içten yazmaya çalışıyorlar. Okuyunca hissiyatım böyle oluştu. Ancak mantık çevresinden bakılınca çok yetersiz ve kısmi...Bunun için de üzülüyorum.Maalesef bilmiyoruz. Yetiştirilmedik. Gençlerimiz çok ihmal edildi. Bu gibi meselelerin sorun olmaması gereken dünyada bir yer varsa o da anadolumuz, bu miletimiz olmalıydı diye düşünüyorum. Bu topraklara cesetler/çisimler/sürüler yığınları olarak bakmayın lütfen. Değerler bütünü olarak bakın lütfen. O zaman ne görürsünüz. Ne göreceksiniz biliyor musunuz? Bakın da görün...


murat adana IP: 88.68.232.xxx Tarih : 17.11.2008 16:08:26

slm olsun kardesligi savunanlara öncelikle sn. ahmet türkü cesaretinden dolayi tebrik ediyorum üstün basarilar diliyorum kendisini ve politikasini testekliyorum ve murat tasikan beyefendi sen ahmet türk kadar ana dilin haric bir dil konusabiliyorumusun acaba ahmet türk t.c vatandasi bir kürt tür ve türkceyide cok güzel konusuyor senin gibi düsünen zihniyet oldugu sürece türkiyede halklar arasinda huzur olmaz bakis acini degistir dünyaya yelikci biri olarak bak eski kafaliligi birak artik yeter kabul ediyorsaniz türkcemiz budur etmiyorsaniz bir kanun cikarin hepimizi türkiyeden kovun ama türkiyeden hepinize basarilar


Gökhan IP: 81.214.118.xxx Tarih : 17.11.2008 20:58:49

Cahilce bazı sözler var.Bunlardan en önemlisi başkan Obama nın Amerikalı'lığı vurgulamasının ülkemize uyarlamaya çalışılması.Öncelikle,Amerika bir kıta,bu kıtanı gerçek sahibi Kızılderililer dir.Avrupalı istilacılar(Sözümona medeniyet getirdiler)kızılderililere soykırım yaparak ellerinden aldıkları kıtada,milliyetçiliği tabii ki tesis edemezlerdi.Çünkü milliyetçiliğin tesisi demek imparatorluk rüyasına veda etmekti.Zaten böyle bir şeye kalkışsalardı orada da birçok küçük Almanya,Fransa,İngiltere,İtalya olurdu.Bugünkü seviyeye gelemezlerdi. Sonuçta Ne Mutlu Türk'üm demek ,aynı vatanı,aynı kültürü,aynı geçmişi,aynı ideali,aynı kaderi paylaşmaktan gurur duymak demektir.Emperyalist uşakları vatanı bölerek, koparacakları parçada rahat yaşayacaklarını sanıyorlar. Vatan bölünmez bir bütündür.NE MUTLU TÜRK ÜM DİYENE....


ALİ GÖR IP: 88.238.60.xxx Tarih : 18.11.2008 15:21:00

bu nasıl bir konuşma bunu konuşma diye yayınlayan medyaya ve bunları hergün manşetlerden indirmeyen bütün medyaya sesleniyorum bunlara pirim vermeyin insinler manşetlerden inanın birazda olsa susacaklar ama bizim medya her öksürmelerini yazar cizer oldu tamam haberiniz olsun ama manşet yapmayın binevi sizin yaptıgınızda reklam oluyor bunlarla ilgilenmeyin böyle devam ederlerse bırakın ne halleri varsa görsünler bakalım nasıl duyurcaklar seslerini saygılar