26
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

Allah'a inanmıyorum!

Balçiçek Pamir’le Söz Sende programının bugünkü konuğu Lale Mansur hemen her konudaki ilginç tespitleri ve açıklamalarıyla ses getirdi.

Üç büyük din ve kitaptan hiçbirine inanmadığını ve agnostik olduğunu söyleyen sanatçı Balçiçek Pamir’in “Böyle hissetmeye ne zaman başladınız?” sorusuna şu cevabı verdi:

“Altı yaşımdayken bir arkadaşımı kaybettim. O gün o üzüntüyle isyan ettim ve Allah’ı sorgulamaya başladım. Küçücük, masum bir çocuk ölmeyi hak etmek için ne yapmış olabilirdi? Daha sonraları ise bu düzeni kuran bir şeylerin varlığına inanmaya başladım ama bunun ne olduğuyla ilgili değilim. Mesela ikinci hayata filan inanıyorum Ben sadece daha iyi bir insan olmaya, egomu ve komplekslerimi törpülemeye çalışıyorum. İlla ki bir dine bağlanacaksam Budizm gibi bir şeyi tercih ederim.”

Bir Osmanlı paşasının torunu ve bir generalin kızı olan Lale Mansur, anti militarist tutumu ve politik duruşu ile tanınıyor. Programın başında Balçiçek Pamir’in “Bülent Arınç’a suikast planı” ve Genelkurmay’ın açıklaması ile ilgili değerlendirmelerini sorduğu sanatçı şu yorumu yaptı: “Genelkurmay ‘suikast yok’ dedi diye biz de inandık! Artık her söyleneni yutmadığımızı herkes bilmeli.”

Habertürk
Yayın Tarihi : 23 Aralık 2009 Çarşamba 20:28:41


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
S.Aslan IP: 217.128.15.xxx Tarih : 24.12.2009 13:13:48

Bazi seylere inanmak insanin hakki ise, inanmamak da bir inanctir. Yani digerlerinin inandiklarina inanmama inancidir. Toplumda Mansur gibi dusunen milyonlarca kisinin oldugunu, ancak, bu haberin altinda yazilanlar gibi, kopuren agizlardan cikan sozlu (fiziki de olur) saldirilardan korkuldugu icin aciklanamiyordur. Sayet toplum duzeni dinlerle, Allah'in valigina inanmakla ve korkusuyla saglanabilseydi kati Islam kurallariyla yonetilen ulkelerde her yer sutliman olurdu. Insan ancak yine kendisinin yaptigi kanunlarla duzeni saglamaya calismaktadir.


mk IP: 87.123.190.xxx Tarih : 24.12.2009 10:43:03

Vallahi illede delil istiyorlarsa bir kafalarini kaldirip etraflarini baksinlar. hangi bir esya yada canli O nun emri disinda haraket ediyor. mesela zerrecik bir incir agaci tohumu, onu dikiyorsun o yillar sonra o tohum insan boyuna gecmis bir agac olmus, yeri geldiginde Rabbimiz onun meyvesinden bizi riziklandiriyor yeri geldiginde ondan esya yeri geldiginde isinacak odun yeri geldiginde üzerine yazi yazmak icin kagit olarak bize sunuyor. inanmayanlar diyecektir o gibi yararlari biz insanlar yapiyoruz. eger öylese bizler soruyoruz sana o esyalari yapman icin akilli kim verdi. ya da su nefes alip vermis oldugun hava gelsin  Rabbimizin yaratmis oldugu maddeleri Oksijen ile Hidrojeni  kullanmadan hava yaratsinlar eger gücleri yetiyorsa  inanmaz sa inanmazsin o kisiler ne demisler Her koyun kendi bacagindan asilacak. Hakk gün geldi ve cattigi zaman Bizler sahit olacagiz rabbimiz bize soracak bu kuluma niye yardim etmediniz diye bizlerde bu yazilarla sahit olacagiz. Dilerimki Rabbim iclerinde zerrecik bir iman kivilcimi birakmis olsun. Allah islah etsin Hepsini. Amin


Gökhan IP: 78.171.245.xxx Tarih : 23.12.2009 22:26:41

Cehalet diyorum . Oldum diyenin cehaleti benim, diyeninkinden çoktur.

 

 


Murat Erat IP: 81.6.81.xxx Tarih : 23.12.2009 23:08:14

Arkadaşı öldü diye adama Allah'a inanmıyor :)  Bunları gerçekten .. yaaa..

 


taner taneri IP: 88.227.14.xxx Tarih : 24.12.2009 08:15:40

kula bela gelmez hak yazmadıkca hak bela yazmaz kul azmadıkca   ALİ İMRAN SURESI

 


Gönül Aydemir IP: 78.183.201.xxx Tarih : 24.12.2009 22:30:38

Herkesin inancı herkese,Maraş,Sivas,Taksim katilamlarını,daha nice katliamları yapanlar,Hitler,Mussolini,Şatilla katliamlarını yapanlar  Allah'a inanıyordu. Bu sanatçının adam öldürdüğü,haram yediği,hırsızlık yaptığı,eroin sattığını,diri diri insan yaktığını söyleyemeyiz.Üstelik agnostik olduğunu söylemiş,Tanrı'yı her hangi bir din çerçevesi ile sınırlamamış.Dinin amacı ruhu temizlemek,bencilliği yenmektir.Adam cenneti bile ufak bir harem kurma ümidiyle istiyor. Öte dünyada  Huri vaat edilmese adam bu dünyada önüne gelene tecavüz edecek.Yunus da suçunu yüzüne vuruyor.''Cennet cennet dedikleri/Üç beş melek üç beş Huri/İsteyene ver Onları/Bana seni gerek seni''.diyor.Ne gam?Huri gelsin de nereden gelirse gelsin.Aha size inanıyorum diyenler.Ben çoğu inanıyorum diyenlere inanmıyorum.


oviraptor IP: 88.236.156.xxx Tarih : 23.12.2009 23:25:55

 size katılıyorum lale hanım zaten içersinde bu kadar şiddet , cinayet sapıklık  enşest ilişki ,yalan  hile barındıran   tanrıdan geldiği idda edilen fakat  onu yazdırandan başka  ispatı delili olmayan kabul etmeyeni  inanmayanı katleden inanana da her türlü   zulmü eden  dinlere inanmak zaten saflıktır   bazı arkadaşlarda inanmayan  lale hanıma kurandan delil sunuyor haklılarda başka yerde ne bir delil nede ispat var  zaten yanlış olduklarının ispatı birden fazla olmaları tanrının ağzından başkalarını katletmeleri ve onun adına insanları soymaları 


selim kurtboğan IP: 88.252.22.xxx Tarih : 24.12.2009 20:50:11

kuranı kerimde kafirun süresi ineddine indallhalil islam senin dinin sana benim dinim bana lale hanım inanmadığın o yaratıcı değil peki seni kim yarattı diyorum bolca nimeti sana veren kimmm kenidine sor bakayım bu soruları


Kuddusi Kurt IP: 88.254.146.xxx Tarih : 25.12.2009 00:58:37

Büyük harflerle yorum yazan arkadaşların yorumlarını okumakta zorlanıyorum ve onları okumayıp atlıyorum. " Büyük harflerle yorum yazarsam daha etgin olurum " düşüncesiyle yazıyorsanız yanılıyorsunuz bence. Önemli olan yazının içeriğidir. Artniyetsiz olarak bu uyarıyı yaptım, yoksa buna hakkım yok tabi. Eğer bundan başka bir anlam çıkaran olursa, şimdiden onlardan özür dilerim.


MALİ IP: 88.230.73.xxx Tarih : 24.12.2009 12:52:00

SORSAN HERKES "ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMAN". MEMUR MESAİDEN KAÇAR, YETKİLİLER RÜŞVET ALIR, BİZ RÜŞVET VERİRİZ.   BIRAKIN BOŞ KONUŞMAYI DA  DÜŞÜNÜN " GECE YASTIĞA BAŞINIZI KOYUNCA VİJDANIMIZ GERÇEKTEN RAHAT MI". KİM NEYE İNANIRSA İNANSIN. YARATAN, DÜRÜST KUL İSTER. LALE MANSUR DÜRÜSTÇE, SAMİMİYETLE KONUŞMUŞ. BIRAKIN AYET YAZMAYI, EN SON NE ZAMAN HAYIR İŞLEDİNİZ, EN SON NE ZAMAN GÜNAH İŞLEDİNİZ ONU DÜŞÜNÜN. 


c.yıldız IP: 85.100.249.xxx Tarih : 23.12.2009 21:58:49

İnansan da inanmasan da O var.  Sanatçının içsel, psikolojik sorunları var. Bir isyanı yaşıyor.  Ya da ayette söylediği gibi ; " onların gözleri var görmezler, kulakları var işitmezler. Biz onların önlerinden ve arkalarından bir set çektik."


ali IP: 95.70.226.xxx Tarih : 23.12.2009 21:38:58

inansanda inanmasanda dünyadaki her şey Allah'ın varlığına delildir.. Ayette... onların kalpleri mühürlüdür ne anlatsan boşunadır,onları imana döndüremessin.. der.Yinede Allah ıslah etsin diyorum.ama sanatçılık yanında yıkıcı faliyetleri ile tanımak çok üzücü..


S.Arslan IP: 82.231.126.xxx Tarih : 24.12.2009 20:23:21

Insan bir seyin varligini 5 duyu organi sayesinde kavrar. Bunun otesine gidip hissettigi veya cevresine bakip bunlari yaratan bir sey oldugunu ancak inanmakla elde eder. Inanmak da beyinde yargilamakla elde edilir. Bir kimse yargi sonucunda cevresindekilerin varligini empoze etmeye calistigini icinde hissedemiyorsa "yok" diyebilme hakkina sahiptir. Birakiniz, Tanri'nin varligina inananlar devam etsinler inanmaya. Ancak inanmayanlara da baski yapmak ve asagilamak niye? Sayet boyle yapilirsa, onlardan da karsi tepki gelir her zaman.


misafir IP: 212.156.0.xxx Tarih : 24.12.2009 16:21:04

SANATÇI HANIMEFENDİ;  ALLAH(C.C) I HAŞA HİÇ BİR KUL SORGULAYAMAZ , BİR İNSAN DÜNYAYA NASIL MEYDANA GELİYOR BUNU BİR DÜŞÜNÜN, HAŞA HANGİMİZ YARADABİLİR,SİZİ ALLAHIN HİÇ MUCİZELERİYLE KARŞILAZMADINIZ MI? ÖLÜME GELİNCE HEPİMİZ ÖLECEĞİZ,İNSANIN ELİNDEMİ ÖLMEMEK, İNŞALLAH BU SÖYLEŞİNİZ GERÇEK DIŞIDIR

 


aziz aydın IP: 81.213.198.xxx Tarih : 24.12.2009 10:11:33

sen nerden geldin nasıl dünyaya geldin   nasıl büyüdün bunu  hiç düşündünmü  nasıl yatıyorsun nasıl yürüyorsun hiçmi düşünmedin allah sana birgün bir müsibet gösterecekki o zaman allahın varlığına inannacaksın yalvaracaksın ama fayda etmez bunu bil


deniz IP: 212.175.151.xxx Tarih : 24.12.2009 16:53:14

İnsanların size hakaret edeceğini bile bile bunu söylemeniz tebrik edilecek bir durum. Sizi anlayamayıp size hakaret edenler, size din adına saldıracaklardır, onlarıda artık cahil olarak görmeniz gerekir.  Çünkü onların ego'ları kendilerinden daha büyüktür.


hidayet IP: 88.235.69.xxx Tarih : 24.12.2009 20:54:37

Bir şeyin yokluğunu ispatlamak varlığını ispatlamaktan daha zordur. Bu kadının ıspat yöntemine bakılırsa devekuşu taktiği uyguluyor. Küçük çocuk ölmüş; ''Madem sen kücücük çocuğu öldürüyorsun iyi o zaman bende sana inanmıyorum. Oh canıma değsin'' der gibi. Allah'ın varlığının milyarlarca ispatı var ( anlayabilene tabi), Şimdi bu kadına soralım: İnananlar ne kaybetti sen inanmayarak ne kazandı?


kemal kaplan IP: 212.156.246.xxx Tarih : 24.12.2009 10:57:05

Toplumdaki herbireyin tutum ve davranışları farklı olabilir. Biz insanların bunlara saygı göstermesi gerekmektedir. Allahın Varlığının bir çok delili varken bile inanmayanlara saygı duymak gerekmektedir.  Ama şu kainat ta baktığımızda o kadar muhteşem bi yaratıyı da unutmamak gerekiyor. İşte bunu Sorgulamaya başlarsak Allahın Varlığını kabullenmemiz gerekiyor..


murtazaa IP: 81.17.82.xxx Tarih : 24.12.2009 05:57:48

SENIN DININ SANA, BENIM  DINIM BANADIR KARDESIM!HERKES INANDIGINI DA IFADE EDEBILIR! BUNDAN ILERISIDE BOS SOHBETLERDIR AMA BEN BU HABERIN BURAYA KONMASININ MANASINI ANLAMIS DEGILIM! BENCE BIRILERI BUN SORSUN YA DA YARGILASIN!INSANLARIN SAHSI DUSUNCELERININ TOPLUMA FASEDILMESI BENCE GAYRI ETIKTIR! BUNA OZELLLIKLE DIKKAT EDILMESI GEREKIR!AMAC CEMIYETI TAHRIP ETMEKSE BIR DIYECEGIM YOK AMA EGER AMAC HABER YAPMAKSA BOYLE HABERE HIC GEREK YOK!HA BENIM DUSUNCEMSE SU!EGER ALLAH YOKSA NE MUTLU SANA FALAN HANIM BIR SEY KAYBETMEDIGIN GIBI HIC BISEY KAZANMAZSINDA! AMA EGER VARSA ONA INANAN HIC BISEY KAYBETMEDIGI GIBI COK SEY KAZANACAKTIR EMIN OL :)


oflu fatih IP: 88.78.97.xxx Tarih : 24.12.2009 20:48:21

YORUMUM SU  BEN ALLAHA  INANIYORUM   ALLAHA INANMAMAK ICIN APTAL   VE GERI   ZEKALI OLMALIYIM  RABBIM DOGRU YOLDAN  DINIM ISLAMDAN AYIRMASIN


hamido IP: 82.238.121.xxx Tarih : 24.12.2009 01:23:39

ey akili gecinen insanlar allahi varligina delilmi ariyorsunuz  o halde hersey kendinden oluyorsa buyurun biz isbat edin  geceyi guduzu siz durdurun bakalim bir insan inkara kalkarsa onlarin gercekten gozleri kor  kalbleri muhurlenmistir  kendini aydin yobazlar varya dini bilmez dindarlik satar bu korlerin gozleri onu gorur  allah yaratan ve rahman vede rahimdir yol yakinken tobe edin alahi ipine simsiki sarilin allah hidayet versin

 


yallah IP: 95.15.68.xxx Tarih : 24.12.2009 10:43:54

allah ´, inanıyorum diyipte inanmayanlardan korusun bizi en önemlisi bu ... bu kadın çıkmış inanmıyorum demiş birde inanmış gibi yapıp inanmayanlar var asıl onlardan korusun bizi çok yazık bunlara allah ıslah eylesin hepsini.


veli uykun IP: 85.100.147.xxx Tarih : 23.12.2009 23:13:39

başka ne beklenebilir diki ona göre normal budizmi seçecekse hindistanda yaşasın


Kuddusi Kurt IP: 88.254.146.xxx Tarih : 23.12.2009 23:47:00

Birçok dindar görünen,sahte dincilerden daha, hatta çok daha dürüstce bir yaklaşım. Taktirle karşılıyorum. Bir insan illaki bir yerlere inanmak ya da bağlanmak zorunda değil. Ama şu var ki; Kendisi topluma malolmuş iyi bir sanatçı, bu düşüncesini açığa vurmayabilirdi. (asla saklasın demiyorum.)


ismet aslan IP: 88.66.41.xxx Tarih : 23.12.2009 22:57:20

bu hanim efendiyi kiniyorum kainatin sahibi hic birseye benzetilmeyen bir ALLAH vardir bu inkar edilemez ALLAHIN varligina inan tövbe et ALLAH cok büyükdür senide af eder


deniz IP: 78.183.31.xxx Tarih : 24.12.2009 17:25:34

bir insanın inanması veya inanmaması insanlar tarafından neden bu kadar irdelenir ki ? inanan bir insanın kafasına bez parcası baglama hakkı varsa inanmayan bir insanın da inanmıyorum diyebilme hakkı olmalıdır ... ve bu kimseyi ilgilendirmemelidir .


özge başarır IP: 88.228.208.xxx Tarih : 24.12.2009 09:42:50

inanır ya da inanmaz bu kimseyi ilgilendirmez.kurana inanmayan birine kurandan ayetlerle delil sunmakta çok saçma bence.emin olun o onu okumuştur insan okumadığı birşeye karşı çıkamaz zaten.veli bey budizmi  seçenler illa hindistana mı gitmek zorunda allah aşkına saçma sapan konuşmayın.o zaman şeriati isteyenlerde irana gitsin burda ne işleri var.ya da sosyalizmi isteyenlerde bu ülkede mücadele etmek yerine gitsinler kübaya.bu kadar kolay mı allah aşkına? neden farklı düşüncücelere hep tepkiliyiz.bunun adı cehalet değil sadece düşünce.insanlar düşünmeye irdelemeye başlayınca.bazı şeyler için "NEDEN"demeye başlayınca ve o nedenlere ayetler dışında başka hiç bir delil bulamayınca kurana ve diğer kitaplara inanmamaya başlıyor.


Yusuf Anıt IP: 193.140.180.xxx Tarih : 24.12.2009 12:59:08

Ay bende çok çok üzüldüm yaa Allahın varlığına ve birliğine inanmadıgına.Fakat devamlı bu şekilde kalmayacagını biliyorsundur yani ömrünün bir gün sona erecegini.Sen ölünce görürsün inanıyormusun inanmıyormusun ama o zaman iş işten çoktaaan geçmiş olacak.


u.nuri ŞEN IP: 88.250.64.xxx Tarih : 24.12.2009 08:20:42

çokta umrumuzda senin inanınp ınanmadığın


anonym IP: 109.90.46.xxx Tarih : 24.12.2009 13:21:41

Allahin varligina inanmayandan allah hepimizi korusun öncellikle...Allahi göremedikleri icin inanmiyolarsa eger dünyadaki felaketleridemi görmüyorlar allah ibret olsun diye veriyor ders alalim yaptigimiz hatalari günahlari yapmayalim dinden cikmayalim ibret alalim diye veriyor..Lale hanima soruyorum hic dogmamis bir bebekte annesinin karninda ölebiliyor arkadasi bes yasinda vefat etmis ondan böyle olmus demis kendisi eger allahin kulu islamin yolcusu olmak isteseydi ibret alir daha cok siginirdi allaha ama demekki icinde varmis zaten. Ama bu ona allahtan bir sinavdir dünyada hepimizin basina ne geliyorsa bir sinavdir önemli olan bu sinavi gecmek allahin huzuruna alnimiz acik cikmaktir onun cemalini görmektir..Soruyorum burdan Rabbime inanmayan kendi tabirince akillilara sizin begniniz oldugunu kim görebilior belki ici bos bizi buna inandirabilirmisiniz? iste bizde rabbimize inanmayan gayrimüslimlere bunu inandiramayiz cünkü siz görmek istediginizi görüp duymak istediginizi duyuyosunuz.benim güzel müslüman ülkemde böyle insanlarin olmasi utanc verici ve kötü olan sanatcilarimizin cogu dinimize uygun yasamiyor.allah hidayet eylesin yanlis yola saptirmasin i´hepimize güzel amel nasip etsin..


eren alır IP: 88.229.205.xxx Tarih : 24.12.2009 11:11:06

DİLERİM ALLAHTAN BI GUN BAŞINA BİŞİ GELIRDE DAHA YENI INANIRSIN SİZLER PARAYI GÖRÜNCE TABI INANMAZSINIZ


ibrahim ceren IP: 78.167.82.xxx Tarih : 24.12.2009 00:37:44

Allahu Tealaya inanmamakla büyük günah işlemiş olursun. İnsanlar var olduğu sürece allah da vardır. Hiçbir kimse allah yoktur diyemez. Eğer derse de bizden değildir. İman sahibi olan bir kişi bunu söylemez eğer allaha inanmaz ise sonu azap olacaktır.


Gönül Aydemir IP: 85.102.175.xxx Tarih : 23.12.2009 21:11:27

Çok beğendiğim bir sanatçı.Onu seviyorum.Bir soru soruyor herkese.Mertçe.


şeyma bolat IP: 88.252.159.xxx Tarih : 9.01.2010 20:29:52

ya ben anlamıyorum bu insanları acaba bu dunyaya insan olarak değil baska bişey olarak gelseydiler yıne aynı şeylerımı düşüneceklerdi madem ınanmıyorsun nıye baska bişey inanma ihtyaca duyuyorsun ki budizmede inanma sen suna muslumanlık zor gelıyor de de tam olsun ya siz gecin baklım dalganızı ölüp gidince kımıyanınızda gotreceksiniz çok guvendiğiniz şöhretinizi mi parnızı mı avukatınızı mı neyi hiç bişeyi tabikide sen bi morga girde greyım seni madem korku yok :)))


sabri çıtır IP: 78.180.39.xxx Tarih : 6.01.2011 19:15:27

İnanmak veya inanmamakta serbestiz. ama  yine de  kuran'ı okumanızı  tavsiye ederim.