18
Mayıs
2024
Cumartesi
ANASAYFA

Birbirine giren köylüleri Jandarma ayırdı

Kars merkeze bağlı Dikme Köyü ile Selim İlçesi’ne bağlı Benliahmet köylüleri arasında paylaşılamayan arazide çıkan kavgaya, jandarma müdahale etti.

Jandarmanın zamanında müdahalesiyle büyük bir facianın önüne geçilirken, her iki köy halkı da saatlerce arazide bekledi. Kavga, bugün her iki köy sınırında bulunan Yılanlı Yaylası’nda meydana geldi. Aylardır süren davalarının kesin bir sonuca varmaması nedeniyle, Mera Komisyonu’nun kararını da tatmin edici bulmayan köylüler, sahiplendikleri Yılanlı Yaylası’na hayvanlarını soktu ve bu arada kavga başladı.

Görgü tanıkları kavgada, taş, silah, sopa gibi kesici ve delici aletlerin kullanıldığını söylerken, jandarmanın zamanında müdahalesiyle büyük bir facianın önüne geçildiğini belirtti. Yaralananın olmadığı ve Benliahmet Köyü’nden 8 kişinin gözaltına alındığı olaylarda, araziden ayrılmayan ve ellerindeki sopalarla saatlerce bekleyen Dikmeliler, Mera Komisyonu’nun taraflı kararlar aldığını ve bütün hakların Benliahmet Köyü’ne verildiğini ileri sürdü.

Olayları değerlendiren Dikme Köyü Muhtarı Halil Atalay, "Bizim bu 2 köyü birbirine düşüren idaredir, Mera Komisyonu ve üyeleridir. İçinde de vali olmak üzere biz, hepsinden şikayetçiyiz. Geçici kararlarla bu 2 köy birbirine düşürüldü. Geçen yıldan başlamak üzere bir yıldır 6 geçici kararla Benliahmet ile Dikme köylüleri birbirine düşürüldü. Şimdi bizim 60 yıllık tapulu olan yerlerimiz zorla, komisyon kararıyla elimizden alınarak Benliahmet’e verilmek isteniyor" dedi.

Dikme Köyü’nden bir vatandaş ise bu davaların başlamasına neden olarak gösterdiği ilginç olayı şöyle dile getirdi:
"O dönemlerde bir kadın iki taraftan biriyle evlenmiş ve ne o taraf bu kadına varislik vermiş ne de bu taraf. O kadının da 200 hissede 5 dekar yeri bile yoktur. Eğer tapusu varsa gelsin ayırsın, ispat etsin onu o zaman komşuluğa da kabul edelim."
Ellerinde sopalarla bekleyen kadınlar ise, Yılanlı Yaylası’nın 60 yıldır kendilerinin olduğunu ve bu davadan vazgeçmeyeceklerini söyledi. Bir kadının ise, "Ölmek var dönmek yok. İmkanı yok, yayla elden çıkmaz. Bu artık namustur" demesi dikkat çekerken, bir vatandaş da sırtına aldığı bel küreğiyle, "Karşı taraftan ne kadar adam varsa hepsini öldüreceğim" diye konuştu.
Bir vatandaş da, Benliahmetliler’in hayvanlarıyla birlikte arazilerine hücum ettiğini ve bunun üzerine Dikmeliler’in de araziye gelmesiyle birlikte kavganın başladığını söyleyerek, "Çatışma çıktı, taşlar, sopalar, tabancalar patladı. Bereket versin kimse ölmedi. Yetkililerden olumlu bir cevap çıkmazsa her köyden 20’şer kişi ölür. Köylü olarak ben de içlerinde olmak kaydıyla bu kez kendi sorunumuzu kendimiz çözmek zorunda kalacağız. Sayın başbakana, bu işlerle ilgili bakanlara sesleniyorum. Yarın 10 kişi buradan 10 kişi de o köyden ölürse bunun sorumlusu kim olur?" şeklinde konuştu.

Bu arada olay yerine bir üst düzey jandarma yetkilisi geldi ve Dikme Köyü muhtarıyla konuşarak vatandaşları dağıtmasını istedi. Küçük çocukların boylarından bile uzun sopalarla anneleriyle birlikte beklediği yaylada muhtar Halil Atalay köylüyü dağıtmak istedi. Köylü bir süre direndiyse de sonunda olay yerinden ayrıldı ve daha da ileride başka bir bölgede beklemeye başladı. Her 2 köyden köylüler, kendi bölgelerinde uzun süre beklemelerinin ardından akşam saatlerinde evlerine geçti. Olaylar da, kimsenin canına mal olmadan durduruldu.

Geçtiğimiz haftalarda da aynı meseleden dolayı önce Dikmeliler ve ardından da Benliahmetliler Hükümet Konağı önünde toplanmış ve Mera Komisyonu üyelerinin kararını, Tarım Müdürlüğü’nü ve valiyi protesto etmişlerdi.

İHA
Yayın Tarihi : 28 Haziran 2005 Salı 23:21:05


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Musa Yılmazel IP: 194.27.49.xxx Tarih : 14.12.2006 16:34:45
Bu haberde çıkan bu tartışmanın suçlusu yetgililermiş gibi gösteriliyor.ancak size hak veriyorum çunkü tarafsız olmanız gerekmektedir.Asıl suçlu ise 53 yıldır tapulu yaylamız olan Yılanlı üzerinde Benliahmet Köyünün hak idda etmesidir.tek gerekçeleri ise yaylada Benliahmetli bir ailenin oturması yaklasık 50 hanelik olan bu yaylanın 1 hane için Benliahmet köyüüne verilmesi nekadar doğru olur?Tabi Benliahmet muhtarı ve halkı hem hukuki hemde hukuki olmayan gayri meşru her türlü yolu deneyecektir.Ançak bunun sonucun ne getirecegini zaman gösterecek.DİKME Köyünden MUSA YILMAZEL.

cevdet elyıldırım IP: 212.175.132.xxx Tarih : 11.07.2007 00:41:26
yılanlı ezelden beri bizimdir ebediyende bizim kalacaktır birisi gelecek bir ev yapacak bizde yaylamızdan vazgeçeceğiz bu tabiki olmayacak bişey fakat daha fazla vakit kaybetmeden birlik içerisinde olup bu olayı çözüme kavuşturmamız gerekmektedir bu kavga gürültüyle olacak şey değil.

Ali Kemal IP: 212.175.130.xxx Tarih : 16.11.2007 22:01:10

sevgili okurlar bu tarihte tahi bu olayın okunuyor oluşu ilginç.Ben benliahmetliyim,hakimlik yapmaktayım.Olayın cereyan ettiği tarihte Kars'ta yıllık iznimi kullanıyordum.Yeni ve eski iki muhtarda akrabamdır. Yılanlı yaylası denen arazi,Benliahmet köyünün bir mahallesi olarak geçmekte,önceden Yılanlı mahallesi yerleşim yerindeki kişilerin nüfus ve ölüm kayıttları,tapu işlemlerinin tamamı Benliahmet köyü belgelerin üzerinden yapılmaktaydı.Olay tarihinde dahi Yılanlı köyü nüfusuna kayıtlı bir şahıs askerlik işlemleri için kaymakamlıkta Benliahmet muhtarını bulup ikamet belgesi düzenlettirdi,bu olayada eski muhtar Yaşar Gültekin ve dönemin kaymakamı şahittir. Hukuki açıdan yayla ve mera gibi kamu mallarının kullanıcısı zilyedi kim olursa olsun,kullanma süresi ne kadar olursa olsun mülkiyet edinemez.Maliki değişmez.Ancak köklü toprak revizyonu gibi birkaç istisnası var. Bu olayda tek sorun Benliahmetlilerin her zaman olduğu gibi haklarını hukuki yollardan savunamamasıdır.Söz konusu davanın takibi iyi sağlamamamış,sadece köylüden dava parası toplayıp Ankara'da gezmekle dava kazanılacağına inanılmış.Tarihi belgeler,eski kök tapular,padişah senetleri,vakıf senetleri,eski nüfusu kayıtları temin edilmeden sadece mahalli bilirkişiyle bu davayı ispata çalışmışlar. EN ACISI MUHTARI DAHİ TEMYİZ AŞAMASINDA YARGITAY'DA BULUNAN DOSYANIN NE OLDUĞU,HANGİ SONUCA BAĞLANDIĞI KONUSUNDA BİLGİSİ YOK!!!! Benliahmet'li olduğumu için demiyorum,deliller o yerin Benliahmet'in olduğunu gösteriyor.Hata:45-50 yıldır oraların sahipsiz bırakılması ve kağızman-kars asfaltının doğal bir sınır oluşturmasıdır. Çepik yaylasını da biliyorsunuzdur. Peki Benliahmetlilerin Çıldır,Arpaçay taraflarındaki yayla ve kışlak gibi yerlerininde bulunduğunu biliyormuydunuz? Haklı olmak,hakkını aramak başka,kafa yarmak başka.SELAMLAR.........


fatih mar IP: 85.107.74.xxx Tarih : 2.08.2007 22:25:40
bir kere o yayla benliahmet köyünn hkkıdır .dikmlilerde bundann hak idda ederek çıkar peşinde koşuyorşar.inşallah haklı oılan davayı kazanır

murat akkaya IP: 85.103.252.xxx Tarih : 17.10.2007 20:28:46

yılanlı yaylası 60 yıldır bizimdir ve işine gelen siyasiler oy ugruna milleti birbirine kırdırıcak oy mu önemli yoksa insan canımı sorarım size siyasiler sizin milyonlarca oyunuz bir insan canından degerli degil cekin ellerinizi siyaset ugruna canımızla ve topragımızla ugrasmayın dikmeli deli murat


ismail er IP: 88.242.39.xxx Tarih : 4.11.2007 13:30:09

selamun aleykum hemşerilerim haberi okumadım kımseyıde tanımadıgım ıcın bı yorum yapmıcam sadece benlıahmetlıler koylum oldukları ıcın sunu dıyorum allah haklı olanın yanndadır


muhammed atalayın IP: 88.227.192.xxx Tarih : 16.06.2007 20:27:58
bizim dedelerimiz o yaylaya nenelerimizin altınlarını kemerlerini satıp o yaylayı almışklardır beneliahmet köyü kim ne kadar para vermiş ki orada ne iddaları var ellerinde neleri var bence boşu boşuna sarfediyorlar ora bizimdir bizim kalacak turgay oğlu.......

emrecan acay IP: 88.244.148.xxx Tarih : 16.03.2007 19:48:07
bir ev yüzünden çıkan bir kavga değil bu hiç kimseninde tapulu malı değil benliahmet ailelerinden önceden oturan insanlar vardı orda onlar yayla zamanın geçtiği dönemde köye geldiklerinde dikme köylüleri oraya sahip çıkmışlar.

demet öztürkler IP: 81.213.158.xxx Tarih : 16.06.2007 13:09:35
bu olayla ilgili ne yazılır bilemiyorum bu gibi olayların yaşanması tabi ki hiç hoş değil, keşke ortada paylaşılamayan hiçbir şey olmasaydı! herkes yarına daha hoşgörülü bir ortam bırakabilse!sanırım yeni nesilin buna ihtiyacı var... dikme köylü olmak çok gurur verici tabi ki....

mülazimdursun IP: 88.243.34.xxx Tarih : 10.08.2007 10:50:04
sayın yöre halkı yayla dikmenin veya benliahmet köyünün ona karar verecek merrcilerin oldüğu aşikar fakat unutulmaması gereken çok önemli konular var bir ot uğruna insanların biri biriyle dalaşmaları yeni nesillerin biribirine düşman gibi yetiştirilmelerinin çok doğru olduğunu kimse söyleyemez.Bilinmelidirki dikme ile benliahmet köyünün bir kültürel bağı akrabalık bağı vardır bu bahsettiğim bağları korumak herşeyden önemli olsa gerek.olay mahkekeye intikal etmişse sonucun beklenmesi yüce türk yargısının tarafsız olduğunun bilinmesi verilen karara her iki köyünde sagı duyması gerekmektedir.bu böyledir böyle bilinmesi gerekir.Bizler dostuz aktrabayız öyle kalalım genclerimizde bunu böyle bilerek yetişsinler.

FATMA DÜNDAR IP: 88.245.114.xxx Tarih : 19.07.2007 09:27:17
yılanlı yaylası dikme köyünündür başkasının yaylsının üzerinde iddia etmesi olanaksızdır böyle tatsız olayların çıkması hiç hoş degil benliahmetin yayla üzerinde bir hak iddia etmesi ki zaten yok hiçbişeyi degiştirmez yılanlı yaylası hep bizimdi bizim kalıcak dikme köyüme kocaeliden selamlar dikme köylü olmak farklıdır ve farklılık yaratır????

UĞUR ELYILDIRIM IP: 88.245.100.xxx Tarih : 17.08.2007 21:57:40
ben bir dıkme koylu olarak gurur duyuyorum yılanlıda dıkme koyunundur ole de kalması için ne gerekıyorsa yapılması lasım bence tek yılanlı yaylası kaldıgı için çok degerli butun hemserılerıme slm

HATİCE AKKAYA IP: 85.107.109.xxx Tarih : 20.10.2007 22:34:35

benim eşim dikmeli ben ıspartalıyım ama duyduklarım ve yasadıklarım o yaylanın dikme köyünün oldugu ama bu okadarda önemli degilinsanlar neden birbirini kırar ne gerek var toprak ugruna buna merciler karar versin ve siz insanlar da uygulayın TSKLERR VE MUTLU YASAYIN YAZIK VALLA


weycell uğurluel IP: 88.227.202.xxx Tarih : 17.05.2007 21:48:40
dikme köyü çok haklıydı o kavgada ben de vardım çok pis zopa yedim jandarma onları tuttu allahlarından bulsunlar yaşasın DİKME KÖYÜ ve UĞURLU SÜT

faruk arman IP: 81.214.3.xxx Tarih : 12.08.2007 01:20:39
Bir karış ot için yıllardır kardeşçe yaşayan iki köy halkının bir birine kazma ve kürekle vurmasını kendimize yakıştırıyorsak helal olsun bizlere.Yılanlı yaylası ne Dikme Köyüne kalır nede Benliahmet Köyüne her iki köyüde sağduyuya,birlik ve beraberliğe davet ediyorum.FARUK ARMAN /BENLİAHMET

meltem polatel IP: 88.231.168.xxx Tarih : 1.03.2007 11:33:50
Tabikide yılanlı yaylası dikme köyünün hakkındır yılarca orda yasamışlar ve oraya sahip cıkmışlar onlar bu zamana kadar nerdeydi.Tabiki bunun sonucunu zamanla bkliyip görücez.

Selçuk ATALAYIN IP: 81.213.219.xxx Tarih : 27.02.2008 11:55:47

Bu olay biz terekeme milleti için yapılan bir yaptırımdır başka tanımı yok bu işin karsta bu ırkcılık ve bizim mişlletimizin birbirini çekememsi ve birbirlerine destek olmaması daha çok olayların olmasına sebep olacaktır inş. yanlış düşünüorum böle yamaklada hiçi bişe çözüm olamayız yetkili makaların bu işi bitirmesi köten çözüm getirmesi gerek bizim köyümüzün insanı gençleri okumuş kültürlü bilincli insanlardı köyümüze sahip çıkalım her konuda. "Hepimiz Terekeme Döyüyhmü"


muzaffer KORKMAZ IP: 78.163.98.xxx Tarih : 27.02.2008 16:00:23

merabalar...ben benliahmetliyim;30 yıldır sivastayım.su an 66 yaşındayım ve biliyorum ki;yılanlı köyü 1958 lerde benliahmet'in bir mahallesi gibiydi.ben o çocukluk yıllarımı hatırlıyorum;yılanlıda çok akrabalarımız vardı.yılanlı merasından benliahmete taş nakliyesi yapardık.her yılanlıya gidişimizde kendi meskenimizdir toprağımızda huzur bulurduk.1958lerden günümüze o yaylanın benliahmete ait oldugunu çok iyi biliyorum.amja yine de hukuktan yanayım.


murat ertugrul IP: 85.105.201.xxx Tarih : 11.01.2008 21:11:43

dikmeliler haksız başka yorum yok yaşasın şeyranlılar


budak AKKAYA IP: 88.252.101.xxx Tarih : 21.03.2008 14:21:06

bence haksız davranılmamalıdır önceden başkaları yaşamış olabilir ancak dikme köyü halkı boğazından üzerinden çoluk çocuğunun yiyeceğini içeceğini keserek orayı dikme köyü halkı tapulu olarak almıştır benli ahmet köyüne bir takım siyasi partilerin önermeleri üzerine hak idda etmektedirler ve böyle bir hakları yoktur yılanlı yaylası dikmenindir dikmenin kalacak....... tüm dikme halkına selamlar


tuba öztürkler IP: 81.213.212.xxx Tarih : 19.01.2008 18:27:47

Yılanlı yaylası 60 yıldır bizimdi ve yine öyle kalacak ve öyle kalması icin elimzden geleni yapacagzz. .olaylarn çıkmasına tüm köy halkım gibi bende üzüldüm.ınşallah kardeşlik ve barış içerisinde yaşamaya devam ederz.dikme köylü olmaktan gurur duyuyorum.tüm köy halkıma erzurumdan selamlarr.


bülent telat elyıldırım IP: 78.160.159.xxx Tarih : 25.09.2008 03:14:36

acaba karstan türkleri nasl sileriz nasıl pasif hale getiririz politikasının sonucudur ya bu partiye oy veirisiniz yaa verirsiniz diyorlar özgür iradeye gem vurmayın. yayla davası hiç jandarma birini tutar birini döver mi ama dayak yiyenler öyle diyor.o yayla şu anda düve hayvanlar için kullanılıyor unutmayalım orası son kale oradan sonrası evlerimiz ne oldu dava unutuldu sayılır dayak yiyende tanda pişman neyse sözn sonu ora bizim gardaş aklınızı başınıza devşirin yoksa biz devşiririz.


Oktay AYDINYER IP: 78.169.149.xxx Tarih : 10.02.2008 15:21:43

yılanlı yaylası ezelden beri dikme köyünündür.kimse sahip çıkmasın buzamana kadar bizimdir. Bundan sonrada bizim olarakta kalacaktır. Bu kavgayı biran önce bitirmek lazım kimse kimseden hiç birşey alamaz herkesi sağduyulu olmaya davet ediyorum adalet elbet birgün tecelli eder.YILANLI YAYLASI MERKEZ DİKME KÖYÜNÜNDÜR...!


Recep UĞURLUEL IP: 212.175.112.xxx Tarih : 26.04.2008 14:58:27

merhabalar.Ben bu haklı o haklı diye yorum yapmayacağım.Sadece kanunların herşeyi halledeceğini düşünüyorum.Bize birlik ve berabelik yakışır.Tüm dikmelilere sevgi ve selamlar....


dilek KORKMAZ IP: 78.163.98.xxx Tarih : 27.02.2008 15:49:34

olayların gelişim sürecine bakılarak yapılan yorumların, çokta tutar yanı olmadığını düşünüyorum.hukuki karar ne arazi üzerindeki hane sayısına ne de kaç zamandır kim tarafından kullanıldığına bakılarak verilir.eğer razi komisyonu,valilik,tarım il müdürüğü takdirinde yayla benliahmet köyüne ait kararı ile müşterekse,gerisi boş direniş...duyarlı ve anlayışlı olunması dileğiyle...


T.ULUHANLI IP: 88.225.17.xxx Tarih : 23.01.2008 10:21:47

SLM.BAZI BELLİAHMETLİLER ancak köylülerine eleştiri yapıyorlar madem haklısın GELİN sİZ el atın o zaman. bilmem arpaçaydaki alan onlarınmış yok çıldır onlarınmış,şimdi DİKME BİTTİ arpaçayla çıldıramı göz diktiniz. .ayrıca isterseniz cumhurbaşkanı olun mesleğiniz bizi ilgilendirmez.bizim köydende onlarca devlet adamı,prof gördüğünüz gibi bir kişi bile dile getirmemiş.BU YAYLA BİZİMDİR BİZİM KALACAK.SLMLAR


mehmet atalayın IP: 78.174.200.xxx Tarih : 4.09.2008 13:39:16

tüm dikme köy halkına selamlar sevgiler yaylamız hakkında kısa ve öz olarak birkaç kelime yazmak istiyorum bir zamanlar çerme köyü yaylamıza sahip çıkmak istiyorlardı şimdide belliahmetmi çıktı başımıza yayla bizim yaylamız ve hepte bizim kalacak bunuda kimse unutmasın.bütün atalayın ailesine ve beni tanıyan arkadaşlarımada ayrıca selamlar sevgiler.


emoo atalayın IP: 78.160.64.xxx Tarih : 5.08.2008 17:29:41

ben dikme köyünün en küçüklerinden biriyimm daha 7 yasındayım bu olayı kınıyorummmmm allahından bulsunlar ben su an baskantteyım her köylülere slmmmmmm


YALÇIN ATALAYIN2 IP: 88.231.156.xxx Tarih : 14.07.2008 20:09:56

HAKLI HERZAMAN KAZANIR BUNU UNUTMAYALIM YAYLA DA DİKMENİNDİR SEVGİLERİMLE


adem kılıç aslan IP: 78.172.179.xxx Tarih : 6.02.2008 00:27:30

yılanlı köyü ne belahmetin ne dikmenin orası bizim dedelerimizin ve bizim tapulu yerimizdir boşuna kavga etmeyin orası bizimdir bizim olacak


yalçın atalayın IP: 88.224.188.xxx Tarih : 28.03.2008 20:21:42

yılanlı yıllardan berı berı bıze yanı dıkme koyune aıttır bazı kendını bılmez menfatlerı ıcın ortalıgı karıstıran ınsanlar yuzunden ıkı koy bırbırıne dustu hıc bısey ıcıun deymez hepımız kardesız.bırakında kotulukler yapalara kalsın saygı ve sevgılerımle


adnan söğütlü IP: 78.181.95.xxx Tarih : 1.02.2009 01:04:21

haberi yeni okudum. şuan yayla ne durumda bilmiyorum ama meltem polatel hanıma katılıyorum.


uzman IP: 85.101.26.xxx Tarih : 12.10.2010 20:26:19

 yılanlı köyünü 60 yıl önce  haksız olarak cebren dedelerimizin elinden almışsınız  yılanlıda oturan aile benim amca oğlum gelmektedir yani oranın gerçek sahibidir.