27
Mayıs
2024
Pazertesi
ANASAYFA

CHP Meclis'i terk etti

BAŞBAKAN'IN KONUŞMASI:

3 gün önce vefatının 71. yıldönümünde minnetle andığımız Gazi Mustafa Kemal TBMM'nbin açılışından önce yayınladığı tebliğde bütün milletin tek merciinin TBMM olacağını ilan etmişti. Bu meclis gazi bir meclistir. Kurtuluş Savaşımızı sevk ve idare eden meclistir. Bu meclis 1920'de bu ülkenin bütün sesini nefesini çatısı altında birleştirmiş bir meclistir.

Atatürk'ün en büyük başarısı bütün problemleri TBMM çatısı altında paylaşmak olmuştur. bu Meclis Gazi bir Meclistir. Açıldğı 1920'den beri bu Meclis, ülkenin topyekün sesi olmuştur. 89 yıl boyunca bu Meclis milletin Meclis'i olmuştur ve bundan sonra da öyle olacaktır. Türkiye'nin bütün sorunlarının konuşulacağı yer burasıdır. Meclis 89 yıl öncesine geri sönemez. Varlık, yokluk mücadelesi veren bir millete ayağa kaldıran bu Meclis her sorunun konuşulacağı yer olacaktır. İlk Meclis bugünkü Meclis için bir model kaynağıdır.

İktidar kadar muhalefet de demokrasi için olmazsa olmazdır. Muhalefetin iktidarla aynı fikirde olması beklemez. Ama her konuda temelden her meselenin isitfadesine değildir. Demokrasinin en temel şartı uzlaşıdır. Hükümet kendini anlatamasın diye çaba sarfetmek doğru değildir. Vatandaşlarımız siyasette tutarlılık istiyor. İzleyici tribünblerine eli tutularak getirilenler olursa bu meclisin asaleti ile uyuşmaz. Cumhuriyet 86 yıl boyunca dünyadaki değişime ayak uydurduğu ölçüde ilerlemiş ve kalkınmıştır.

Gazi Mustafa Kemal savaştığı bütün ülkelerle diplomatik ilişki gayreti içinde olmuştur. Atatürk savaştan sonra kin gütmemiş yeni bir dönem başlatmıştır. Biz Türkiye'nin üç tarafı denizlerle, dört tarafı düşmanlarla çevrili anlayışında değil "Yurtta sulh, cihanda sulh" anlayışındayız. Düşman üretmek değil dost kazanmak anlayışındayız. Biz hükümet olarak, devlet olarak tarih içinde hep büyük düşündük, büyük hedefler belirledik. Hiç kimse bu Meclis'e bir şey dayatamaz.

Bu ülkenin enerjisi var olmayan tehditler nedeniyle israf edildi. Dünya değişirken bu ülke çözüm üretilmeyen sorunlarla yavaşlatıldı. Türkiye'yi yeni korkularla, düşmanlarla kimsenin sanal tehditlerle bekletmek hakkı yoktur.

Hükümet olarak Türkiye'nin kronik sorunlarını çöze çöze bu günlere geldik. Ezberleri bozduk, statükoyu değiştirdik. 7 yıl temel hak ve özgürlükleriş genişlettik. Bu olayı sadece terör sorunu, Kürt sorunu olarak algılamak yanlıştır. Hedef milli birlik ve kardeşlik projesedir, süreç demokratik açılım süresidir. Her kesimin kendilerine göre sorunları vardır. Azınlık ve inanç sorunları var, bunları çözeceğiz.

Sayın Baykal, 20 yıl önce Kürt sorunuyla ilgili çalışma yaptık diyor ama şimdiki konuşmaları ile o zamanki arasında fark var. Çözüm üretmeyen bir siyaset, halkın taleplerine suyarsız kalan bir devlet analyışı olamaz. Demokrasi korkuların pazarı değil panzehiridir. Demokrasi en temel meşruyiyet zeminidir. Bütün sistemler, dinler insanın mutluluğu için bir araçtır. Bizim muhatabımız millettir. Bugün milletimizin vekillerinin huzurunda bunları konuşuyoruz, yarın milletimizin huzurunda konuşacağız. 81 ilin 81'ne gideceğiz. Sivas'tan öteye gidemeyenlerden olmayacağız.

Biz diyoruz ki; Türkiye'ye güvenin demokrasiye güvenin, farklılık zenginliktir.Türkiye bir çiçek bahçesi. Her biri suyunu Kızılırmaktan Dicle'Den Yeşilırmak'tan alır. Hepsinin etnik kimliğnii biliriz bilsek de hor görmeyiz sadece saygı gösteririz. Komşusu aç yatan bizden edğildir anlayışı ile bir tas çorbasını komşusu ile paylaşan bir halkız. Bunu kimse sadaka kültürü olarak vasıflandırımaz. Burada da bir gaflet dalalet var. Biz insanı insan olduğu için seviyoruz. Kürt Türk Çerkez diye sevmiyoruz. Biz yaradılanı yaradandan ötürü seviyoruz.

Sizin oralarda bölge partisi olduğunuz ortadadır. Güneydoğu da, İç Anadolu da, 7 siyasi bölgenin 7'sinde birinci partiyiz. 81 ilin 80'inde milletvekili çıkaran yegane partiyiz. Halepçe'de katledilen yavruların acısını yüreğinde hisseden millet Türk milletidir. 1991'de 1 milyon Iraklı Kürt sürüldüğü zaman kucak açan biz olduk. Ben İstanbul'da bir siyasi partinin başkanıydım, kamyonlarla yardım götürdüm oraya.

Malazgirt'te nasıl bir ve berabersek Haçlı seferlerine birlikte karşı koyduk. 25 yıldır süren statükoyu süredürebilmek mümkünse sürdürelim. Ama artık bu mümkün değildir. Sorunları ortadan kaldırmıyor. 25 yıldır salt bir güvenlik meselesi olarak görülüyor. Dağlar bombalandı mı, sınır ötesi operasyonlar yapıldı, çözüm alınabildi mi? Sadece askeri yöntemlerle çözülemez bunun psikolojik, demokratik, ekonomik boyutu var. 2005 yılında Diyarbakır konuşmamdan itibaren büyük çalışmalar yaptık. Güneydoğu'ya yaptığımız yatırımların toplamı 15 kattrilyonu bulmuştur.

Çözüm üretmek zorundayız. Çocukları intikam hissi ile büyütmek sevgi ve barış dolu bir geleceğe hizmet etmeliyiz. Yangına körükle gitmeyi siyasetine uygun görenler olabilir. Bu barışa hizmet etmez. Gün bağırıp çağırma günü değildir. Gün büyük düşünme günüdür. Sesi en yüksek çıkanın rantı toplayacağı gün değildir. Gün hamaset dolu, tahrik dolu nutuklar atma günü değil, ölümlere çare bulma günüdür.

25 yıldır güvenlik kuvvetlerimiz terörle mücadele ediyor, etmeye de devam edecek. 25 yıl bu sorun görmezden gelindi.

Bütün etnik unsurları Türkiye Cumhuriyeti üst kimliği ile kucaklarız. Biz bölgesel milleyetçiliğe karşıyız. Biz bölgesel ayrımcılıkları ortadan kaldırdık. Dinsel milliyetçiliğe de karşıyız. Alevi çalıştaylarını da başlattık. Sizin yapamadıklarınızı yapıyoruz. Sıkıntının kaynağı bu. AK Parti sizin yapamadıklarınızı yaptığı için rahatsız oluyorsunuz.

Sizin köyleriniz boşaltıldı mı? Hayvanlarınızın otladığı araziler yasak bölge ilan edildi mi? Köylerinizin yollarına mayın döşendi mi? Camilerinizde namaz kılanların üzerine terör örgütü mensupları ateş açtı mı? Tabii ki; analar ağlayacak diyenlere
soruyorum sizin hiç yavrunuz öldü mü?

Dersim de olanları savunanları ben insanlıktan nasibini almamış olarak değerlendiriyorum. Terör örgütü ile benim Kürt kökenli vatandaşlarımı bir araya getiremezsiniz.

Sayın Bahçeli AK Parti ile terör örgütünü kolkola gösterdi. Buna kendi de inanmıyor ama buradan nemalanıyor.

Benim mazimi test edecek siz değilsiniz, bunu test edecek kalitede de değilsiniz. Bölünmekten sürekli bahsetmek vatanseverlik olamaz. Bize saldıranlar milletten cevabını alacak.

Bu açılım sürecine içeriğini bilmediği için karşı çıkanlar var. Onlara anlatmak bizim boynumuzun borcudur. Açılım süreci sonucunda rant kapıları kapanacaklar var. Şehit cenazesi üzerinden rant bekleyenler var. Şehitler gelsin de daha fazla bağıralım diyenler var.

(CHP Grubu Genel Kurul salonunu terk etti.)

Bunların düşünceye tahammülü yok. Bunlar izleyici tribünlerini proveke edenlerdir.

Biz gelmeden önce Doğu ve Güneydoğu'nun ihracatı 800 milyondu, şimdi 5 milyar dolar. Ekonomide temel bir kaide var; yatırımcı güven, istikrar arar. Televizyonlarla ilgili yenilikler var. Eylemlerde istismar edilen çocukların hukuki durumlarıyla ilgil iyileştirmeler var. Üniversitelerimizin çalışmaları var. Bu bir süreç, dünya değişiyor, değiştikçe yeni sorunlar ortaya çıkıyor, bunlara da çözüm üretmek zorundayız. Bunlar bir anda çözülecek sorunlar değil.

Sayın Baykal 1989'da başka şimdi başka konuşuyor. Türkiye siyaseti popülizmden kendini kurtarmalıdır. Bunu beraber çözeceğiz. 4 aydır siyasi bir terbiye ile bu süreci muhalefete anlatmaya çalıştık. Şehitleri Atatürk'ü ,istismar eden bir tavır var ortada. Türkiye'nin büyümesine yönelik samimi bir adım attık. Türkiye için geniş ufuklar açılacak. Kimseyi kırmak istemiyoruz. Elimizde tarihi bir imkan var. Bizim yolumuz milletin yoludur. Türkiye için hayati bir süreç başlattık. Bugün yeni bir gün ve yeni şeyler söylemek lazım."

Erdoğan'ın konuşması sırasında CHP sıralarından sık sık itirazlar geldi. Erdoğan da kürsüden cevap verdi. Erdoğan bir ara Baykal'a "Grubuna sahip çık" diye de seslendi. Bir süre daha karşılıklı atışmalar yaşandı. Daha sonra CHP'li vekiller Genel Kurul'dan ayrıldı.

Baykal, soruları yanıtladı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'şehit cenazelerinin gelmesini istiyorlar' sözleri üzerine salonu terkeden CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, "Hiçkimsenin konduramadığı ithamı utanmadan bir Başbakan yapıyor" dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın TBMM Genel Kurulu'nda demokratik açılım ile ilgil konuşması sırasında CHP milletvekilleri ile billikte salonu terkeden Baykal kuliste gazetecilerin sorularını yanıtladı. Erdoğan'ın sözlerine sert tepki gösteren Baykal, "Şehit cenazelerinin gelmelerini istiyorlar diye hiçkimsenin konduramayacağı ithamı bir Başbakan hiç utanmadan yapıyor. Daha fazla dayanamadım çıktım" şeklinde konuştu.

ERDOĞAN'IN YORUMU

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, CHP'lilerin TBMM Genel Kurulu'nu terketmelerine ilişkin olarak, "Takdirleridir birşey söylemeye gerek yok" değerlendirmesi yaptı.

Başbakan Erdoğan, TBMM'den ayırışında gazetecilerin demokratik açılım konuşmasını yaptığı sırada 'şehit cenazelerinin gelmesini istiyorlar' sözlerinin ardından CHP'lilerin Genel Kurul salonunu terketmelerine ilişkin soru üzerine, "Takdirleridir, birşey söylemeye gerek" yanıtını verdi.

iha
Yayın Tarihi : 13 Kasım 2009 Cuma 23:58:44
Güncelleme :14 Kasım 2009 Cumartesi 00:04:54


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Erkan Yurttas IP: 93.197.0.xxx Tarih : 14.11.2009 12:11:02

ben yurtdisindayim ve olan biteni burdan seyrediyorum. Entresan olani bu adamlar alehine  internette milyonlarca yazi var bu yazilari yazanlari toplasan bu adamlarin oy sayisini gecer. Peki neden bu parti secimde kazaniyor diye sormuyormu kimse... yada herkez bu sanal alemde atip tutuyor ama is icrate  geldimi hareket yok. arkadaslar bence bu is atip tutmakla olmuyor  gidin oylarinizi verin ve sandiklarinizi kontrol edin cünkü bu adamlar uyumuyor. birde yurtdisinda yasayan biri olarak dusunuyorum hapse girmis biri her ne icin olursa olsun bir devleti yönetmelimidir? yani burda polisler sana siz deyilde sen diye hitap ederse isinden uzaklastiriliyor...


murtazaa IP: 78.111.55.xxx Tarih : 14.11.2009 11:49:52

ancak adam olan adam adam olan adami saptayabilir ve destekler!


hakem IP: 78.171.249.xxx Tarih : 14.11.2009 15:21:57

Aslında bu söz MHP söylendi ama CHP nin mhp den ne farkı var zaten ,helal olsun sana Başbakan senin cesaretinde kaç adam var DTP liler hariç bunu söyleyebilicek,mhp=chp,kana şiddete doymadılar yılardır bir Atatürk üzerinden siyaset yapıyor diğeride başkasının ölüsü  üzzerinden askerin ,polisin kanı üzerinden siyaset yapıyor ,işleri güçleri slogan, o ölmez bu bölünmez vatan bilmem sana ne feda,yok bayrak,yok marş falan fıstık ,başka bir icraatları var mı?


dersimli IP: 94.217.120.xxx Tarih : 14.11.2009 19:18:51

3 dönem chp ye oy veren bir secmen olarak Öymen`in sacma sapan mantiksiz konusmalarindan dolayi bir daha asla CHP``ye oy vermeme sözü aldim.Bu partinin MHP den hic bir farki yok.


tt01 IP: 88.153.19.xxx Tarih : 14.11.2009 11:33:30

her konuda haklisin kardes..bu adam ülkeyi ic savasa sürecek..yakinda biz ona anani alda git dicez insallah...göre demokratik acilim..avrupa bile gülüyor istegini yapiyor dünyanin hic bir ülkesinde öyle bir acilim yok. kendini gercek padisah saniyor bütün atatürkcüleri iceri atti yok neymis ergenekom bilmem darbe medyayi eline aldi insanlari susturdu bunun yaptigina ne denilir acaba...hitler mussolini putin berlosconi ve erdogan... Ne farklarıvar ?Allah bu ülkyeyi korusun bu gidiste gelecegimiz cok ama cok kötü olacak...


mehmethayri IP: 85.100.25.xxx Tarih : 14.11.2009 15:36:29

Erdoğan,ın -Şehit cenazeleri üzerinden rant bekleyenler var,Şehit ,ler gelsin de daha fazla bağıralım diye bekleyenler var.-cümlelerinin esas muhatabı MHP olduğu halde CHPnin yaptığını yapmamışlar ve mecliste  bu çirkin yakışıksız sözleri dinlemeye devam etmişlerdir.Terkedin beyler ,terkedin meclisi ki açılımı kendi kendilerine yapsınlar.Ama Cumhurbaşkanı seçimindede bu parti aynı basiretsizliği göstermiş ve AKP adayının seçiminde yardımcı rol oynamıştır.MHP de staretejik ve politik bir yoksunluk ,hatalar zinciri göze çarpmaktadır.Kürsüde kendisine olmadık sözleri söyleyenlere beddua etmekle politika yapılmaz.Bu partinin ta Bülent Ecevit  koolisyon hükümeti zamanında başlıyan (erken seçime gitme kararına hükümeti zorlama)yanlışlıklar neticesi ülke AKPnin eline düşmüş ve devlet kurumları yandaş kadrolarla doldurularak bu güngü vahim ve ürkütücü tablo meydana gelmiştir.MHP bu günkü ortamın sorumluluğundaki payını sorgulamışmıdır?Seçim meydanlarında seçmene ip atmakla ,meclis kürsüsünden tehditlerle siyaset yaptığını sanan genel başkanı bu partiyi sadece etnik  yapıda,marjinal bir parti olarak kendisinin malı olarak muhafaza etme gayretindedir.Ülkemizin düştüğü bu sancılı ve acılı durumun gizli faali bu partidir.Kendi mensupları durum muhakemesi ,özeleştiri yapmalı şimdiye kadar yapmış oldukları hata ile yanlışları teşhis, tespit ederek kadro ve politik düzenlemelere gitmelidirler.Bu benim vatandaş olarak izlemim ,önerimdir.


Yörük IP: 78.43.121.xxx Tarih : 14.11.2009 08:18:21

Ne  diyelim  Türk Milletinin  takdirine !Gözbagci gibi  adamda  utanma diye bir sey yok, Sehite kelle diyor  apoya  sayin diyor hic Türk Milleti demiyor  Vatandasa  al  anani diyor, lan bu  iyice azitti kendini hakikaten son Osmanli hanedanimi saniyor napiyor.Millet burnundan solumaya basladi bu hala  ödevini tamamlamaya devam ediyor.   bundan sonra  ne yaparsan yap  sana kimse  inanmaz , Cumhuriyet düsmanlari haric !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!