20
Mayıs
2024
Pazertesi
ANASAYFA

Laiklik din gibi empoze edilemez!

AB Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barroso, AK Parti'ye kapatma davası açılmasına şaşırdıklarını ve endişelendiklerini belirterek, "Laiklik bir dinmiş gibi insanlara empoze edilemez" dedi. Türkiye'ye şimdiden üyelik tarihi vermenin mümkün olmadığını belirten Barroso, "Son gelişmeler gösterdi ki, bu (Türkiye'nin üyeliği) zor bir konu" diye konuştu. 

10-12 Nisan tarihlerinde gerçekleştireceği Türkiye ziyareti öncesinde bir grup basın mensubuyla bir araya gelen Barroso, "Şunu açıklıklıkla belirteyim. Türkiye'ye ders vermeye gitmiyorum" dedi.

AK Parti'nin kapatılması istemiyle açılan davanın hatırlatılması üzerine "Demokratik yollarla seçilmiş, parlamentoda çoğunluğu bulunan AK Parti'ye kapatma davası açılmasına şaşırdık ve endişelendik. Hukukun üstünlüğü ve demokrasi çerçevesinde (Anayasa Mahkemesi tarafından) karar verilmesini umuyoruz" diyen Barroso, AB prensipleri ve Venedik Komisyonu kriterlerine saygı beklediklerini vurguladı.

Türkiye'nin ekonomik, sosyal ve siyasi ilerlemesinin AB'nin çıkarına olduğunu dile getiren Barroso, laiklikle ilgili endişeler konusunda şunları kaydetti:

"Din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması önemli. Teokrasiye karşıyız. Devletin değil ama halkın dini olacaktır. Bireyler ateist de olabilir. Burada bireyin haklarına saygı gösterilmesi önemli. Herkesin inancına saygı gösterilecek. Laiklik bir dinmiş gibi insanlara empoze edilemez. Laiklik, dinin yerini alamaz."

Barroso, Türkiye'nin iç tartışmasına müdahil olmak istemediklerini belirterek, "Amacımız, tüm Türkiye ile çalışmak. Burada demokratik yollarla seçilmiş bir hükümet söz konusu. Adının a,b ya da c olması farketmiyor. Bir partiyi diğerine karşı desteklemiyoruz. Hükümeti, AB seçmiyor. Türk halkı seçiyor. Biz, reformları ve Türk halkını destekliyoruz" diye konuştu.

Herhangi bir AB üyesinde iktidar partisine karşı kapatma davası açılması durumunda da aynı tepkiyi göstereceklerini belirten Barroso, Anayasa Mahkemesi'nin kararı üzerine verecekleri tepki konusunda şimdiden birşey söyleyemeyeceğini aktardı.

Barroso, "Bu yaşadığımzı normal bir süreç değil. Ben, Türk hukuku uzmanı değilim. Yaşananların hukuka uygunluğunu tartışmıyorum. AB bakış açısını, prensiplerini ve kriterlerini anlatıyorum" dedi.

Hükümetin, AB yolunda samimi olup olmadığının sorulması üzerine Barroso, "Bunun bir testi yok. Bu benim kapasitemi aşar. Türkiye (AB sürecinde) ilerliyor. Daha hızlı olabilir miydi? Evet olabilirdi. Örneğin 301'inci maddenin AB'ye uyumlu olmadığını söylüyoruz. Bu değiştirilebilir" şeklinde konuştu.

Türkiye'ye şimdiden üyelik tarihi vermenin mümkün olmadığını belirten Barroso, "Son gelişmeler gösterdi ki, bu (Türkiye'nin üyeliği) zor bir konu" dedi.

Türkiye'nin üyeliğinin hem kendi, hem AB'nin çıkarına olduğu konusunda iki tarafın birbirini ikna etmesi gerektiğini anlatan Barroso, AB üyeliğiyle Türkiye'nin aynen Almanya, Fransa ve İngiltere örnekleri gibi dünyadaki etkisinin artacağını, aynı şekilde Türkiye'li bir AB'nin siyasi ve ekonomik açıdan daha da güçleneceğini ifade etti.

Barroso, temaslarında müzakere süreciyle ilgili, "ortak sorumlulukları" gözden geçirerek, Türkiye ve AB arasındaki ilişkilerin tarihinin en iyi düzeyine taşınması için AB Komisyonu'nun desteğini ileteceğini aktardı.

Barroso, Slovenya dönem başkanlığı süresinde 2 fasılda daha müzakerelerin açılacağını bildirerek, Türkiye'den özellikle ifade özgürlüğü, dini özgürlükler, kültürel haklar, siyasi partiler ve ordu üzerinde sivil kontrol alanlarında reformların kararlılıkla sürdürülmesini beklediklerini ifade etti.

AA
Yayın Tarihi : 9 Nisan 2008 Çarşamba 10:24:16


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Gökçe Öktem IP: 213.153.171.xxx Tarih : 9.04.2008 15:12:40

PES DOĞRUSU! TÜRKİYE'DE ŞİMDİYE KADAR BU KADAR EMPERYALİST BİR HÜKÜMET GÖRÜLMEDİ. NASIL OLUYOR DA AB KOMİSYONU BAŞKANI BİZİM SORUNLARIMIZA, BİZİM ANAYASAMIZA, YARGIMIZA BÖYLE KARIŞABİLİYOR? BİZ KURTULUŞ SAVAŞINDA BUNLARLA BİR OLMAMAK, 'TAM BAĞIMSIZLIK' KAZANMAK İÇİN BİNLERCE ŞEHİT VERDİK. ŞİMDİ ONLARIN KAPISINDA DİLENCİ GİBİYİZ. AB YE GİRİNCE NE OLACAK SANKİ? BİZİ SÖMÜRMEKTEN BAŞKA BİŞEY Mİ YAPACAKLAR? AB'YE BU HAKKI VERENLER UTANSIN!! KAHROLSUN EMPERYALİZM! YAŞASIN TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE!!!


Remzi CANGÜVEN IP: 88.229.77.xxx Tarih : 9.04.2008 21:07:03

MUHTEREM HAMİT KAPLAN BEYEFENDİNİN YORUMUNU TERCÜME EDECEK TERCÜMAN ARANIYOR!


oflu fatih IP: 88.77.79.xxx Tarih : 9.04.2008 23:11:42

TÜRKIYETE ISLAMIYETI LAIKLIGE SIGTIRAMIYAN HACLILAR SIZ DÜSÜNÜN CÜNKÜ SIZ CAHILLER LAIKLIGIN ISLETMESINI BILMIYEN YARATIKLARSINIZ DEMOKRATIK ÜLKELERTE DININ SERBEST OLDUGUNU ÖGRENIN SIZTE SADECE ISLAM TEHLIKE AYNI ABD ZIHNIYETLI INSANLARSINIZ BEN ALMANYATA YANI YÜZTE)90 ni HIRISTIYAN ÜLKETE ISLAMIYETI TAHA SERBEST YASIYORUM HATIRLATIYIM ALMANYA FEMOKRAT SOSYAL LAIK SISTEMLE YÖNETILEN BIR ÜLKE KULAGINIZA KÜBE OLSUN SIZ CEHALET ICINDEKILER LAIKLIGIN MANASINI IYI ÖGRENIN KAFANIZA GÖRE LAIKLIK YAPIPDA LAIKLIGI MILLETE BIR ÖCÜ GIBI LANSE ETMEYINIZ AB li BAKAN HAKLI:REMZI EFENTI DÜNYA SATECE TEK DIL KONUSMAYA MECBUR DEYIL SEN EN IYISI BIR YERLERE BAS VUR EGER DÜNYA HALKLARI ILE ILETISIM KURMAK ISTIYOR ISEN DÜNYANIN KONUSTUGU BIR KAC DIL VAR :SAHTE MILLIYETCILIGE TÜRKIYENIN IHTIYACI YOK


hamit hatip IP: 82.238.121.xxx Tarih : 9.04.2008 16:15:17

yakardeslerim laiklik din degil ama chp ye gore din gibi yorulaniyor tipki ebuul hakemin putlari eleriyle yapip onatapip sora acikinca yedikleri gibi laiklik siasilerin ekmek teknesi halkinan ilgisi yok laiklik kendisini coban halkida koyun surusu gibi goruyor koyunun onemi kuzu ve sut vermek laiklik sutu kuzuyu yemeli meskul.dinsiz devlet ve halk omaz laiklik icin sehit olunmaz sehtlik allahyolunda yani vatanini dinini namusunu korumak din allahin emri laiklik fransizin emri tobe hasa fracizin mi dedigi yoksa seni yaratan allahinmi dedigi tutacaksin uyan turk mileti uyan ata yurk laik degildi cunku tc 1923 kurdu dedemile laiklik 1937 atam hastaiken inonu milli sef oldu istiklal marsi harichereyi degistirdi ata turkun tarafi olan adamlari ozamanki cuhur baskanini dahi saf disi birakan laikciler atatuke simdi sahip ciktiklarini saniyorlar anlar hacli zihniyetinden ote laikliki kendilerine din kabul edenler bir gun olecekler yaradana ne diyecekler merak ediyom kuzular sehit askerler sutledemasi cobanlik makamlari laiklik maskeleri her kulun maskesinin dustugu gun sayilidir isterinanin iter inanmayin hukukcular allahinda bir mahkemesininoldugunu unutman gorelim mevla neyler neylerse guzeleyler dusun dusun vur


oflu fatih IP: 88.78.168.xxx Tarih : 10.04.2008 06:30:38

TERCÜMAN deyilim ama Remzi bey insanlarla KAFA BULMASINI BECEREMIYORSUNUZ ben yaziyi yazanida ve sizide sahsi tanimam bakin söyle bir deyim vartir AN LIYA YANA GÖRE SINEK SE SI SAZDIR ANLAMIYANA GÖRE DAVUL ZURNA AZDIR.bakin insanlarda sol gögüsün icinde bir et parcasi bulunur ve kafasinda beyin tapakasi bunlari mekanizmaya altinizmi hamit hatip beyi anlarsiniz saygilar oflu fatih hatip bey yüregine saglik bazi konularin dogru degil.


Remzi CANGÜVEN IP: 88.228.50.xxx Tarih : 9.04.2008 13:43:33

DEVLETİN KURUMLARINI YABANCILARA SATTIK,SATTIK,SATTIK BİTMEDİ.YABANCILARA SATILMAYAN KURUMLARIMIZDAN ADALET KURUMU VE ANAYASA MAHKEMESİ KURUMU KARARLARINA SEVİYESİZCE MÜDAHALE ETMEK İSTEYEN YABANCI AB KOMİSYONU BAŞKANI JOSE MANUEL BARROSO'YA 1 YURTTAŞ OLARAK HAVLAMA,HADİ ORDAN SEN KİMSİN? NE DİLİN NE TİPİN,BİZLERE UYMUYOR!MÜDAHALE ETMEK İSTEDİĞİN KURUMLAR SATILIKDA DEĞİL.SATIN ALIRIZ DİYORSAN YANILIRSIN!HİÇ UMUTLANMA


ahmet altun IP: 88.228.168.xxx Tarih : 9.04.2008 22:32:48

bu durum türklere karşı haçlı seferlerinin başka bir versiyonu.


El salud IP: 88.251.55.xxx Tarih : 9.04.2008 15:48:23

Zeka özürlü birisi olduğu anlaşılan İspanyol asıllı AB Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barroso'dan Türk tarihini ve radikal İslamın tehlikelerini bilmesini bekleyemeyiz. Ama insan hiç değilse kendi tarihini hatırlar. Ortaçağda dinin yönetimindeki İspanya'da yaşananları, Engizisyonun vahşetini unutup başkalarına akil vermeye kalkmasını görünce, hazreti dinleyecekler için "KILAVUZU KARGA OLANIN, BURNU....." şeklinde devam eden özdeyişimizi hatırlamadan edemedim.


HAKAN AKBABA IP: 88.252.102.xxx Tarih : 9.04.2008 11:56:20

Ülkeme kimleri yorum yaptırıyorsunuz.sanki kendileri çok güzel din ve devlet işlerini birbirinden ayırmışlar.


TeomanTörün IP: 85.103.62.xxx Tarih : 9.04.2008 11:29:35

BU ifadenin mefhumu muhalifinden Dinin insanlara empoze edilmesine boynumuzu bükmek gerekecek.


Yilmaz IP: 91.67.161.xxx Tarih : 10.04.2008 02:17:35

siz gidin kendi islerinize bakin ,siz TC le ugrasabilecek kadar olamazsiniz,sonunda anlamis oldunuz.TC de Türklerin sözü gecer, nasil geciyorsa ,aynen,akp yanlis cizdigi zaman kulaklari cekiliyordu, ama düsündülerki Abd,ve AB,ve de teröristler onu kurtaracagini,iste tüfek geri tepti hesabi,kapanip yok olacaklardir.


El salud IP: 78.176.20.xxx Tarih : 9.04.2008 21:31:08

AKP??nin cici abisi Barroso??nun atladığı bir şey var. Türkiyede??ki tüm siyasi partilerin tüzüğünde; ?Laik Cumhuriyetin ve Anayasanın korunacağı, Atatürk ilkelerine uyulacağı? yazılıdır. Halkın seçtiği kişilerde, TBMM??de bu ulusal değerlerimizi koruyacaklarına dair and içip, namus yemini yaparak milletvekili olabilirler.? Bunun sonrasında laiklik için tehlikelerin odağı olmak samimiyetsizliğin ötesinde bu görüşü paylaşan radikal islam yanlılarının amaçlarına ulaşmak için her aracı kullanmayı mübah saydıklarının göstergesidir. Bu arada yorumlarında şehitlik, vatan ve din arasında ilişki kurmaya çalışan, ?Atatürk laik değildi.? Iddiasında bulunurken ?Atatürk? kelimesini doğru yazmayı bile beceremeyen gafilleri görmek üzücü. Bir Türk??ün ulusal kahramanının adını yazmayı öğrenememiş olmasından daha büyük ne ayıp olabilir. 2000 yıllık Türk tarihini görmezden gelerek, ?dinsiz halk ve vatan olmaz, şehitlik allah yolunda olur.? Ne demektir? Türk??ler İslam??dan once de vardılar ve inancımız o ki sonsuza dek var olacaklardır. Din bir inançtır ve kul ile Tanrı arasındadır. Uğruna ne öldürülür ne de ölünür. Oysa Vatan bir milletin herşeyidir. Vatanı varsa o milletten söz edilir. Dolayısıyla vatan uğrunda ölünecek en yüce varlığımızdır. Bu nedenle vatanı için ölenler tüm dünyada şehit sayılırlar ve öldükleri vatanın bayrağına sarılarak uğurlanırlar. Dinin vatanı yoktur, Tüm radikal din yandaşları, dini amaçlarına ulaşmak gayesiyle vatanlarını bir çırpıda gözden çıkarabilirler. Türk milleti bunun son canlı örneklerini, kurtuluş savaşı sonrasında İngilizlerin ve Fransızların kışkırtmalarıyla Menemen??de , Van??da Dersim??de gördü.. Atatürk üstün zekası ile milleti bağımsızlık uğrunda yapılan faaliyetlere inandırarak bu isyanların üstesinden gelmesini bilmiş ve medeni devletlerin yüzüne Lozan tokadını indirmesini bilmiştir. Günümüzde de aynı tehlikelerin olduğunu ve gelecekte olabileceğini göz önünde tutarak bilim ve teknolojiye inanmış, her zaman uyanık, aydın bir toplum olmak zorundayız.