20
Mayıs
2024
Pazertesi
ANASAYFA

Taksim ısrarına en sert tepki!

Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin, İstanbul'da açık hava toplantılarının nerede yapılacağının, Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Yasası, buna bağlı yönetmelik ve İstanbul Valiliğinin kararında açıkça belli olduğunu belirterek, "Bu böyle olduğu halde, 'Ben yasayı, yönetmeliği tanımam, Valiliğin kararını da tanımam, ben bildiğimi okurum' denirse bu açıkça Türkiye'deki mevcut anayasal düzene bir başkaldırı olarak da değerlendirilir" dedi. 

Şahin, gazetecilerin, 1 Mayıs kutlamalarının Taksim'de yapılması için sendikalar ile hükümet arasındaki anlaşmazlığa ilişkin soru üzerine, bir ülkede toplumun huzurunun kurallara uymaktan geçtiğini söyledi.

Toplantı ve gösteri yürüyüşü hakkının, anayasal bir hak olduğunu, bu hakkı düzenleyen ilgili yasanın, açık hava toplantılarının nerede, nasıl ve ne şekilde yapılacağını düzenlediğini belirten Şahin, her ilin açık hava toplantılarının nerede yapılacağının yıllar itibariyle tespit edildiğini ve bunun kamuoyuna açıklandığını anlattı.

İstanbul'da açık hava toplantılarının nerede yapılacağının da Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Yasası, buna bağlı yönetmelik ve İstanbul Valiliğinin kararında açıkça belli olduğunu kaydeden Şahin, şöyle devam etti:

"Bu böyle olduğu halde, 'Ben yasa tanımam, yönetmeliği tanımam, ben Valiliğin kararını da tanımam, ben bildiğimi okurum' denirse bu açıkça Türkiye'deki mevcut Anayasal düzene bir başkaldırı olarak da değerlendirilir. Ben binlerce işçiyi ve çalışanı temsil eden konfederasyonların ve sendikaların başkanlarını yasal çerçevede hareket etmeye davet ediyorum.

Eğer İstanbul Valiliği Taksim'i bir gün açık hava toplantılarına açtığını ilan ederse o zaman orası için de başvurabilirsiniz. Gerginliklere yol açmak meydan okumak 'Biz gireceğiz, karşımıza hiçbir güç çıkamaz' demek bir konfederasyon başkanına, sendika başkanına asla yakışmaz. Herkesi sorumlu olmaya davet ediyorum."

1 Mayıs'ın, "Emek ve Dayanışma Günü" olarak ilan edildiğini, bugünün tatil olması, bayram ilan edilmesi gibi konuların yasal düzenleme gerektirdiğini anımsatan Şahin, "İleride inşallah bunlar da gerçekleşir. Merdivenler basamak basamak çıkılır. Emek ve Dayanışma Günü ilanı bir adımdır. Sendikalar ve konfederasyonlarımızın bu adımın değerini bilmeleri ve takdir etmeleri gerekir" dedi.

Mehmet Ali Şahin, bu yıl İstanbul'da açık hava toplantılarının yapılacağı alanlardan birinin tercih edilebileceğini ifade ederek, "Önümüzdeki yıllarda bir basamak daha çıkılabilir, belki yasal düzenleme gerçekleşir ve daha farklı mekanlarda 1 Mayıs'ı kutlamak mümkün olabilir. Kimse devlete ve devlet erkini kullanan mercilere meydan okumasın, devlet kendisine meydan okutmaz" diye konuştu.

...
Yayın Tarihi : 30 Nisan 2008 Çarşamba 11:34:02


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
delamet IP: 85.104.89.xxx Tarih : 30.04.2008 14:48:34

bedevi lerin yanında yatmak hainlik değil de hakkın aramak hainlik ise biz hainiz diyelim ama bildiğim başka birşeyder gelecek seçimde sizde tarihteki o çöplükte olacaksınız.


hadi ordan IP: 78.166.16.xxx Tarih : 30.04.2008 11:42:33

hadi ordan milleti kandırmayın


meto1200 IP: 78.179.178.xxx Tarih : 30.04.2008 12:06:38

Bu mantığa göre, Suudi Kralı'nın ayağına giderek devletin teamüllerini ayaklar altına alan Tayyip Erdoğan ve Abdullah Gül ikilisi de meydan okunamayacak olan devletin varlığını hiçe saymış olmuyorlar mı? Ama bunu söyleyecek yüreği olanın orada ne işi var.Sen de haklısın 'sayın' bakanım.Bakmak kadar görmeyi de becerebildiğiniz gün belki bu cesareti bulursunuz kendinizde.


Gökçe ÖKTEM IP: 213.153.171.xxx Tarih : 30.04.2008 13:32:05

Sanki "onlar" bu günü emek ve dayanışma günü ilan ettiler... Bu zaten 100 yıldan fazla süredir emek ve dayanışma günü olarak kutlanıyor. Bunun yasasını çıkartmak marifet değil. Yasa çıktı da ne oldu yine işçiler mağdur durumda sağlık hakları ellerinden alındı, emeklilik süreleri uzatıldı, mesai saatleri fazla... vs. İş yasa çıkarmakla bitmiyor. Önemli olan işçilerin yanında olduğunu, onlara daha güzel bir yaşam sunarak göstermek. Kimse yasa çıkardık diye milletin gözünü boyamaya çalışmasın Türk milleti o kadar salak değil! Yeter insanların haklarını gasp ettiğiniz fakirin sırtından geçindiğiniz zaten yılda topu topu 1 günleri var. Bırakın da insanlar coşkuyla sevinçle kutlasınlar bayramlarını. Sataşmayın. Türkiye bir kez olsun 1 MAYISını güzel geçirsin. Futbol takımları kutlamalarını Taksimde yapar polis haftası taksimde kutlanır AB başka Barosso gelir bütün yollar kapatılır trafik alt üst olur ama işçiye Taksim çok görülür. Hani sizin sınıflara eşit yaklaşım sözleriniz? Hani demokrasi anlayışınız? Bırakın artık bu palavraları. Zaten cüzdanlarınız yeterince şişti. Uğraşmayın artık insanlarla YETER!


ali öz IP: 78.171.7.xxx Tarih : 1.05.2008 02:58:14

polis-asker olmasa sıcacık evinizde rahat rahat yorum yazamazdınız....


ismet aslan IP: 88.64.184.xxx Tarih : 30.04.2008 13:56:09

sayin bakanim 1 mayisin nasil ve nerede kutlanmasi önemlideyil önemli olan 1 mayisin resmi tatil olmamasidir evet yillar önce 1 mayis kutlamalarinda 30 dan fazla insan hayatini kaybetti dünyada 1 mayis isci ve emekci bayramidir neden bir düzenleme yapilipda denmedi toplanti ve gösteri yasak olaylar cikiyor evinde otur paran ödenecek bu senin bayramin neden denmedi sayin basbakanimiz diyor ki 1 mayisi tatil edersek katriyonlar zararimiz olur dogru ama sayin arinc bir önerge verdi cuma günleri resmi tatil yapalim öbür dünyayla ugrasalim o önerge kabul edilseydi yilda 52 cuma resmi tatil olsaydi hic bir kurus zararimiz olmazdi deyilmi 1 mayis resmi tatil olursa büyük zararimiz olur artik halk uyanmis siz hükümet olarak bize bu yasadigimiz dünyada lazimsiniz bizm öbür dünyamiza karismayin 1 mayis isci bayramidir parami ödeyebiliyormusun ben evim de oturup bayramimi cocuklarimla kutlayacagim artik kandiramassiniz bizi saygilar


ismail kalay IP: 78.171.48.xxx Tarih : 30.04.2008 12:24:54

şahin doğru söylüyor kendilerinden biliyorlar kendileride 100de 47 oyla iktidar olduk anayasayıda takmayız istediğimizi istediğimiz gibi değiştiririz dediler askerin kuzey ıraka girdiği gün türbanı serbest bıraktılar sonrada anayasayı anayasa başkanını tehdit ettiler nede olsa bu konuda tecrübeliler kendileri yapıyorlar tecrübe ediniyorlar sonrada başkalarına hocalık yapıyorlar önce kendileri yapıoyor sonrada millete topu atıyorlar akıllı adamlar canım


Kuddusi Kurt IP: 88.254.45.xxx Tarih : 30.04.2008 12:53:16

Yorgun ve hatta topal bir kalbim var, Buna rağmen 1 Mayıs günü alanlarda olacaım. Taksimde şehit düşen 36 canımızı unutmadık, kimsede unuturamaz. Onların düştüğü yerden biz doğrulup yürüyeceğiz. YAŞASIN 1 MAYIS.


muratdemir IP: 85.105.109.xxx Tarih : 30.04.2008 17:47:42

bu ülkede mahkemeler varsa.sendikalara ne gerek var anlıyamıyorum.ATALARIMIZ boş yere dememişler.besle kargayı oysun gözünü.milletin hakkını bu sendikacılık oynayarak birşey yapıyorlarmış gibi sokaklara korku ve terör estiren bu şahıslara yedirmeyin.bu gün bunları yapanları yarın karşımızda görmek istemiyoruz.


Hakan Çakır IP: 88.255.72.xxx Tarih : 30.04.2008 15:08:34

PKK sempatizanlarının gösterilerine ses çıkarmayın, işçiye, memura gelince anayasal düzene başkaldırı... !!!


Erdal IP: 88.235.226.xxx Tarih : 30.04.2008 17:38:41

Grev Anayasal bir haktır, Anayasal suc isleyenlerin basına neler geldigini biliyoruz(Kapatma davası) Eger sendikalarda suc islerse, illaki cezası vardır, ama grev ve gösteri(kanunlara uyuldugu taktirde) anayasal suc degildir.