19
Mart
2026
Perşembe
ANASAYFA

Türk'ten ilginç sözler

Partisinin grup toplantısında konuşmasına Atatürk'ü anarak başlayan DTP Genel Başkanı Ahmet Türk, "Bugün görüyoruz ki Mustafa Kemal bir tabuya dönüştürülerek yorumlanıyor. Atatürk, peygamberleştiriliyor. Eğer Mustafa Kemal peygamber olmak isteseydi, hilafeti kaldırmazdı. O medeni bir dünyayı seçti." dedi. Türk konuşmasına şöyle devam etti:

ABD SEÇİMLERİ

Dünyanın her yerinde seçimlerde oluyor. Ama bu defa farklıydı. Dünya bir siyahi adamın ABD başkanı seçilebileceğini gördü. Demokrasinin erdemi işte bu. Bu sadece siyahilerin zaferi değil, beyazlarında zaferi.. Demokrasinin zaferi. Cumhuriyetçilerin adayı da şoven duygulardan sıyrılmış. Bir gün bile bu adam siyahi demedi. Seçimlerden sonra da çıktı, "Bu ABD'nin zaferidir" dedi.

BAŞBAKAN MALUM PARTİ DİYOR

Şimdi de Türkiye'ye bakıyoruz. Türkiye'nin Başbakanı çıkıyor halk iradesiyle seçilmiş DTP'ye MALUM PARTİ bizlere MALUM KİŞİLER diyor. Sonra da çıkıp 70 milyonun Başbakanıyım diyebiliyor.

BAŞBAKAN HALKLA DALGA GEÇİYOR

Kriz Bütün dünyayı sarsıyor. Türkiye'deki zamlarla da bu kendini gösteriyor. Doğalgaza, gübreye yakında da temel gıda maddelerine zam gelecek. Başbakan çıkıp açıklama yapıyor. Mecbur kaldık zam yaptık diye. Vatandaşa müjde veriyor. Martta doğalgazın fiyatı düşecek diyor. Halkla dalga geçiyor. Doğalgazın kullanılmadığı zaman mı indirim yapacaksınız?

DEVLETİN PARASIYLA KÖMÜR DAĞITIYORLAR

Bunların tek derdi kendini sağlama almak. Bölgede 70 Milyon ton kömür dağıtıldı. Başbakan ben vatandaşıma yardım ediyorum diyor. Kendi paranla mı ödüyorsun? Devletin parasıyla kendi iktidarını sağlamlaştırıyorsun. Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir uygulama yok. Bütün bunlar yaşanan krizi örtbas etmeye yönelik söylemlerdir. AKP halkı canından bezdirmektedir. Türkiye'nin dışa bağımlılığını giderek arttırmaktadır. Bu tavrın sorumlusu AKP ve önceki hükümetlerdir.

AKP DEVLETLEŞTİ

AKP dün demokratikti de bugün mü statükocu oldu. Hayır. Sayın Başbakan geçen gün de "Biz doğru yerde duruyoruz" dedi. Devlete yakın halka uzaktır. Şimdi milliyetçi söylemlerle konumunu daha da güçlendirmek istiyor. Yoksa "Ya sev ya terk et" anlamındaki sözler başka ne anlam ifade eder.

..
Yayın Tarihi : 11 Kasım 2008 Salı 15:15:18
Güncelleme :11 Kasım 2008 Salı 18:26:47


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
huseyın kacmaz IP: 88.255.6.xxx Tarih : 12.11.2008 14:14:52

ha bi de yazmayı unuttum ŞAHİN kardeşimin bana nie birileri şehitken birileri kelle oluyo diyo o durum görecelidir arkadaşım..bazıları için senin dediğinin tam tersi ama bazıları için de her iki tarafıda aynı görünmektedirleer ama tabi olumlu olarak..umarım anlatabilmişmdi..


Sahkulu IP: 88.248.49.xxx Tarih : 11.11.2008 18:02:15

Anlaşılacak bişey yok ortada DTP eli kanlı terör örgütünün siyasi kanadıdır bunun bahanesi olamaz olamaz ben anlayacağımı anladım Ülkedeki hükümette en az kendileri kadar suçludur kömürden mevzu açılmışken her ay ziraat bankası önünde maaş almak için bekleyen kürt kökenli arkadaşlardan da bahsetsin kız ve erkek çocukları için maaş ödendiğini hatırlatırım benim TÜRK kökeneli vatandaşım neden yararlanamıyor cudi dağı komple kömür madeni alsın yaksınlar kimse nereye götürüyorsunuz demiyor kos koca dağ yak yakabildiğin kadar Zorbalık yapmayın halkı korkutmayın bakalım siyasetiniz kaç kuruş ediyo kaç gün barınabileceksiniz.


ilker çoşkunöz IP: 78.180.71.xxx Tarih : 11.11.2008 22:49:07

bu memleketin çivisi cıkmış artık düşünceler aileye kadar indi ben bu hayinlere ne diyeyim deme hakkımda yok zaten kendi devletime bakıyolarum 20 yıldan fazla abd ve ab yapmış ve hala kendilerini onlara adamış devlet yapısı varken kalkıpta bu insanlara nasıl antabiliriz benim tek korkum içerdeki vatan hayinin ölmesi abd elimize verdi bombayı iztediyi zaman patlatıcak ortalık kan gölüne dönücek o zaman görücez memleketi ve ben ne bu devlet için nede bu insanlar için elime silah almam


ElSalud IP: 78.176.18.xxx Tarih : 11.11.2008 17:05:12

Sevsinler PKK nın uzantısı olan DTPliyi. Önce Türkiye'ye karşı savaş açan bir örgütün siyasi temsilcisi olduğu halde, Türk'lüğü kirletircesine "Türk" soyadını kullanmayı bıraksın. Kendisi Cumhuriyet düşmanı bir kürd oılmasına karşın "Türk" soyadı taşıma saçmalığını bitirsin ki, Türk'ler ortacağ derebeyi havası ile bölgesinde terör estiren bir kürt ağasını gündeminden uzaklaştırsın. Atatürk için bugün yorum yapanlarının dedelerinin geçmişte Atatürk'e ve Türkiye Cumhuriyetine isyan eden ilk kürtler olduğunu da bütün Türk'ler Cumhuriyet tarihlerinde okuyorlar ve Türk'ün tarihinde kürde tanıdığı hoşgörü primi artık tükenmiştir.


ElSalud IP: 88.242.148.xxx Tarih : 11.11.2008 22:53:08

Bazı yorumcuların tarihi çarpıtma girişimlerini sonlandırmak için gerçekleri her Türk'ün bilmesinde fayda görüyorum. Kurtuluş Savaşımız kürt ağaların ve şeyhlerin desteğiyle verilmemiştir. Ama burada çok daha önemli bir gerçeği de ortaya koymamız gerekmektedir. Mutki Aşireti reisi Hacı Musa Bey sözde Kurtuluş Savaşımızın ilk önderlerindendir. Belgeleri inceleyenler bunun böyle olduğunu kabul etmek zorunda kalırlar. Ancak gerçek bambaşkadır. Hacı Musa Bey, 1923 yılı Mayıs ayında Erzurum’da kurulan Kürt Azadi Cemiyeti’nin de lideridir. Azadi Cemiyeti’nin üyelerinden biri de Şeyh Sait’tir. Azadi Cemiyeti İngilizlerle, Fransızlarla ve Sovyetler Birliği ile temas kurarak Bağımsız Kürdistan için destek aramıştır. Daha sonra bu örgüt İngiliz desteği ile başlayan Nasturi Ayaklanması’na katılır. Nasturi Ayaklanması’nın bastırılmasından sonra ise İran’a kaçarlar. Mustafa Kemal de Nutuk’ta bu konuya şöyle değinir: “Baylar, tarih, söz götürmez bir biçimde ortaya koymuştur ki, büyük işlerde başarı için yeteneği ve gücü sarsılmaz bir başkanın varlığı çok gereklidir. Bütün devlet büyüklerinin umutsuzluk ve güçsüzlük içinde, bütün ulusun başsız olarak karanlıklar içinde kaldığı bir sırada ‘yurtseverim’ diyen bin bir çeşit kişinin, binbir türlü davranış ve inanç gösterdiği kargaşalı bir zamanda danışmalarla, birçok saygın ve erkli kişilerin sözlerine uyma zorunluluğuna inanmakla; sağlam, esaslı ve özellikle sert yürünebilir mi? Tarihte buna ulaşmış bir topluluk gösterilebilir mi? İkincisi baylar, ulus, ülke, siyaset ve ordu yöneticiliğinde hiç bulunmamış ve bu alanda değeri belirmemiş ve denenmemiş gelişigüzel kişilerden, örneğin Erzincanlı bir Nakşi Şeyhi ve Mutki’li gibi zavallılardan da kurulabilecek herhangi bir temsilciler kuruluna, söz konusu durum ve görev bırakılabilir miydi?” Mustafa Kemal’e idam kararı veren de Kürttü! Kürtlerin ağaları bunu yaparken milletvekilleri de boş durmaz. Bitlisli Kürt milletvekili Yusuf Ziya Bey de Azadi örgütünün içindedir. Yusuf Ziya Bey aynı zamanda İngiliz ajanıdır. Mustafa Kemal Paşa, Yusuf Ziya Bey’den kuşkulanmakta ve onu takip ettirmektedir. Gerçekten de Mustafa Kemal’in kuşkuları gerçek olur ve Yusuf Ziya Bey Nasturi İsyanı’na katılır. İşin daha da vahimi Yusuf Ziya Bey’in askeriye içinde de adamları vardır. Nasturi İsyanı’nı bastırmakla görevli birlikten, Fırka komutanı İhsan Nuri, Vanlı Rasim, Tevfik Cemal ve Teğmen Ali Rıza da Kürt örgütünün üyesidir ve isyan sırasında 270 askerle birlikte karşı tarafa geçerler! Görüldügü gibi Kurtuluş Savaşımıza katılan ve Türklerle savaşan Kürtlerle değil, Kurtuluş Savaşı’nın içine sızan, ancak kendi Kürt örgütlenmesini devam ettiren, İngiliz, Fransız işgalcilerle işbirliği yapan ve en sonunda da Türk askerine karşı cephe açan Kürtleri görüyoruz. Sonuç olarak sadece Cumhuriyet tarihimizdeki aşağıdaki kürt isyanlarını alt alta yazdığımızda bile uzun bir liste ile yüz yüze kalırız: 1. Nasturi isyanı (1924- Hakkari) 2. Jilyan isyanı (1926- Siirt) 3. Şeyh Sait isyanı (1925- Bingöl-Muş-Diyarbakır) 4. Seit Taha ve Seit Abdullah isyanı (1925-Şemdinli) 5. Reşkotan ve Reman isyanı (1925- Diyarbakır) 6. Eruh'lu Yakup Ağa ve oğulları (1926-Pervani) 7. Güyan isyanı (1926-Siirt) 8. Haco isyanı (1926- Nusaybin) 9. I. Ağrı isyanı (1926) 10. Koçuşağı isyanı (1926- Silvan) 11. Hakkari- Beytüşşebab isyanı (1926) 12. Mutki isyanı (1927- Bitlis) 13. II. Ağrı isyanı 14. Biçar harekatı (1927- Silvan) 15. Zilanlı Resul Ağa isyanı (1929- Eruh) 16. Zeylan isyanı (1930- Van) 17. Tutaklı Ali Can isyanı (1930- Tutak-Bulanık-Hınıs) 18. Oramar isyanı (1930- Van) 19. III. Ağrı harekatı (1930) 20. Buban aşireti isyanı (1934- Bitlis) 21. Abdurrahman isyanı (1935-Siirt) 22. Abdulkuddüs isyanı (1935-Siirt) 23. Sason isyanı (1935-Siirt) 24. Dersim isyanı (1937-Tunceli) 25. PKK terörü (1984-2008)


huseyın kacmaz IP: 78.135.23.xxx Tarih : 11.11.2008 16:24:27

sahkulu arkadaşım keşke okuduğunun ne demek istediğini anlayabilsenn..dha ne olduğu anlayamadığın bi habere böle saçma sapan söylemler yazman gerçekten abesle iştigal başka bir şey değildir..sayın TÜRK doğru söylüyor ATATÜRK peygambelik gibi bi şey isteseydi hilafeti kladırmazdı ..sadece bu knuşmayı yapan DTP li olduğu için hemen saldırmak için bahane arıyosunuz artık yeter biraz anlayın artık sorunun sebebinin bu olduğuna siz kürt kardeşlerinize gerçekten hep yukardan bakıyorsunuz..bunu kabullenin ve bunu düzeltin artık biz kardeş halklarız ve birlikte yaşıyoruz aynı bayrak altında..bakınız DTP olumlu bi adım attı 10 kasımı andı artık karşılık olarak herkesin bir adım atması gerektiğine inanıyorumm..ltfen DTP ye ve kürtlere karşı olan bu anlamsız ön yargıyı kaldırın..syglarımla


ali bozkurt IP: 78.191.90.xxx Tarih : 11.11.2008 20:08:15

soyadı kanununu onlar çıkarmadı,kürtleri türkleştirme projesinin bir operasyonu çerçevesinde gerçekleştirildi.türk,öztürk,hastürk,yavuz,fatih,kurt,bozkurt,vb.biz türklerin dayatmasıydı.


suat ulusoy IP: 88.235.43.xxx Tarih : 11.11.2008 23:10:36

arkadaşlar bu bız sız kavramları oldugu sürece bu ülkede ne türkler kürtlerı sever nede kürtler türklerı. bırakın artık bu atışmaları sevelım bırbımızı kardeşçe ve barış içinde yaşamayı deneyelım ben kürt sen türk bırakın artık bu söylemlerı OBAMA en güzel örnek buna. bıraz ders çıkarın


K. Mükremin BARUT IP: 85.99.36.xxx Tarih : 11.11.2008 23:12:15

Sayın Kent Haber yöneticileri, siz, "TÜRK'TEN İLGİNÇ SÖZLER" diye başlık astınca, genç yorumcu kardeşlerşmiz de bunu, birilerine küfür etmeleri gerekiyormuş gibi algılıyorlar. Türk'ün söylediği sözlerin altına imza atmayacak bir tek aydın tanımıyorum. Ne olur bari siz yangına körükle gitmeyin.


rıza acar IP: 88.254.49.xxx Tarih : 11.11.2008 18:15:35

Allah aşkına bir barış şahin denen şahsın yazısına bakın, birde hüseyin kaçmaz'ınkine bakın.. kimin ne olduğunu; kimin savaş ve kan, kimin barış ve sevgi istediğini, kimin terörist olduğunu, kimin olmadığını anlayacaksınız... en azından aklı başında olanlar anlar


huseyın kacmaz IP: 88.255.6.xxx Tarih : 12.11.2008 14:11:01

arkadaşlar yorumuma olumlu vye olumsuz bazı tepkiler ifade edilmiş ve gerçekten bazı arkdaşlar çok güzel yerlere değinmiş bir kaç kişi hariç ben şırnak ın Silopi ilçesinde doğdum ve büyüdüm ve şu an uluslararası bir üniversite de yut dışında hukuk okumaytayım ama şunu bilin ki gerçekten çocuk olamadım hep çatışmaların gölgesinde o zifiri karanlık sığınaklarda geçti gecelerim ve ben bunca yaşanılan olayların artık son bulması gerektiğine inanıyorum..artık biz bütün türkiyeliler olarak buna dur demeliyiz bir insan olarak görevimizi yrine getirmeliyiz ve bazı arkdaşlar ama siz kürtlersiniz polisimize taş atan v.s diyen arkdaşlarıma gelince..tamam biz de bunun farkındayız eğer birileri gerçekten barış istiyorsa DTP ye destek verilmemesini istiyorsa o zaman fazla değil sadece bir kez masaya oturulsun ve bu meseleyi halletmek için bir şeyler yapılsın eğer bu durumda bile DTP yanaşmazsa ve hala çözümsüzlük için bazı eylemler yapsa o zaman emin olun ki kürt halkı onları desteklemeyi bırakır ve ülkesini müdaafaya geçer..ben şahsen DTP ye oy verdim ve inanın ki devletimi çok seviyorum ama bence ortada bazı sorunlar ve çözülebilir bunlar ama ancak biz halklar olarak bir şeyler yaptık mı şüphesiz o hayallerimiz gerçekleşecektir çözüm için birlikte hareket etmeliyiz..ltfen arkadaşlar beğenmeyenler terbiye çizgisini aşmadan yorum yapınız saygılar..


Yilmaz IP: 77.22.229.xxx Tarih : 11.11.2008 20:37:24

Bu dtp yi hemen himaye altina almak isteyen,acaba nicin dtp,bari pkk liyim dede bitsin cikar lan agizindan baklayi herif gibi konusun,bu Ülkemde sizin gibilere yer yoktur.


vatansever IP: 81.213.239.xxx Tarih : 11.11.2008 18:53:21

bu soyadı türk kendisi vatan haini olan bu işe yaramaz adamı TBMM de konuşmasına izin veren Anayasa Mahkemesine sesleniyom biran önce susturun şu adamları yeter artık


jiyan çetin IP: 78.167.165.xxx Tarih : 12.11.2008 10:31:46

asıl sahkulu sen nasıl biinsansın ayrımcı olduğun her yerinden belli bilgisayar başında yazmak kolay sen atatürkü sevdiğin kadar peygamber efendimizi seviyormusun senin gibiler yüzünden bu ülke karışıyor ayrımcılık yapmasanız hiçbişi olmaz cennet gibi ülkemiz var soy ismini değiştirmek istese değişir sanamı soracak hep önyargı hep kürtlere karşı anlamsız önyargılar ben kürdüm ama bu devleti senden çok sevdiğim kesindir sizin gibileri ancak insan ayrımı yapsın yapın bakalım nereye kadar


BARIŞ ŞAHİN IP: 85.110.180.xxx Tarih : 11.11.2008 16:33:10

siz zaten kafayı yemişsiniz kürt devleti kurucaz diye kuramazsınız bu ülkenin her karış toprağında kan var öyle kolay değil artık bişi yapılsın şu apo denen adam asılsın ATATÜRK'E BÖYLE HİTAP ETTİRMESİNLER TÜRKLERİN SİNİRİNİ ATTIRMASINLAR


Sahkulu IP: 88.248.49.xxx Tarih : 11.11.2008 15:33:54

Ortalığı germekten başka bir işe yaramıyosunuz ne biçim insanlarsınız siz ya.İnşallah olmaz lakin eğer apo denen başınıza gelirse siz tapmazsanız bende adam değilim.İnsanların yüreğindeki sevgiye bari yorum yapmayın siz Mustafa Kemal ATATÜRK'ü başkalarıyla karıştırmazdım ben olsan onu ve abdrrahman paşayı unutmayın.Ben ahmet TÜRK'ün yerinde olsan soy ismimi değiştiririm o utançla yaşayamaz sizin gibiler


mustafa öz IP: 78.176.125.xxx Tarih : 12.11.2008 15:17:15

Türk'e katılmamak elde değil BAŞBAKAN milletle dalga geçiyor.


rıza acar IP: 88.254.49.xxx Tarih : 11.11.2008 18:22:39

soyadını değiştirsin diyorsunuz ama bazı şeyleri unutuyorsunuz yada unutmak işinize geliyor... söyleyin bu şahıs soyismini 'kürd' yapabilirmi türkiyede? yada herhangi kürtçe bir kelime yapabilir mi? birde o soyisimleri o insanlara soyadıdı devriminde rastgele verildiğini, onların gerçek soy isimleri olmadığını unutuyorsunuz!


K. Mükremin BARUT IP: 85.99.36.xxx Tarih : 11.11.2008 23:07:08

Yüreğinizdeki kini silip sayın Türk'ün ne demek istediğini anamaya çalışın. Hüseyin Kaçmaz ve Ali Bozkurt gibi objektif yorumlar yapmaya çalışın.Diğer yorumcular, DTP ne söylerse söylesin siz anlamak istediğinizi anlayıp, küfür etmey başlıyorsunuz. Türkiye'nin yarısı sizin gibi düşünse yandık. Sayın parti liderine soyadı yakışıyor. Hepimiz Türküz öyle değil mi? O halde aynaya bakın bakalım, kaçımız çekik gözlü ve elmacık kemikleri çıkık bir yüze sahibiz. Yani Türkmenistan'daki soydaşlarımıza. Türkiye'de 20 Türk ve 20 Kürt'u yan yana koyun bakalım fiziki olarak ayırt edebilecek misiniz? Boştan yere kafa tasçılık yapmayın. Parlamenter mücadeleye inanın.


mtk IP: 78.165.176.xxx Tarih : 12.11.2008 00:37:27

k.m.barut kimse yangın olsun istermi... netice ev veya gemi hepimizin.ancak bunlar istiyorlar.siz asıl bunlara ,yani çocuklara molotof verip polise ,askere attıranlara söyleyin.polise askere taş attıranlara söylsyin..yanlış adrese mektup yazıyorsunuz.


f.dasbilek IP: 85.107.134.xxx Tarih : 11.11.2008 16:30:35

bana kalsa soyadını türk degilde pkk yaptırsan daha ıyı olurdu.çünkü sen taşıdıgın soyadının hakkını veremeszin.


hüseyin çolak IP: 88.246.128.xxx Tarih : 12.11.2008 09:14:32

gündemde kalmak için yapmıyacağı şey yok bu adamın


murat kaya IP: 88.255.6.xxx Tarih : 11.11.2008 18:34:29

her karış topragında kan war diyorsunuz peki o akan kanlar yalnız türklerin mi binlerce kürt kurtuluş savaşında türklerle omuz omuza savaştı we türklerin bize yaptıgı bu anlamsız ön yargıyı anlamış degilim ahmet türk dogru demiş haşa peygamber degil ama gerçekten vatanına ve milletine bi çok şey yapmıştır haklısın 2. bi atatürk gelmez türk milleti adına kürtler böyle düşünürken üzerimize bu kadar gelinmesine anlam veremiyorum adamın soy adına takmışsınız sizin gibi cahil insanlar olduktan sonra barış hiç bizaman olmuycak bu millette ve devlete artık olaylara biraz objektif bakın ne olur türk kürt kardeştir anlayın bunu kürdüm ve gurur duyuyorum


babamansur IP: 78.167.178.xxx Tarih : 11.11.2008 19:32:22

yazılan yorumları okudum herkes sadece gormek ıstedıgı yerden bakıyo bu adam ne dıyo adam akıllı soyleıklerını bır okuyayım dıyen yok.ahmet turk un tek dedıgı sey bır butun halınde kardesce ve özgur bır sekılde yasamak "gercı bunu başbakan bıle anlamamışken"vatandasın anlamasını beklemek yanlış olur


taner IP: 88.243.164.xxx Tarih : 11.11.2008 21:52:58

kömürün kime dağıtıldığı,yeşilkartın kimlerde olduğunu bilmiyormuş gibi hala çıkmış yorum yapıyor nasıl insan bu yaa.


Azad IP: 85.101.235.xxx Tarih : 11.11.2008 18:36:25

Demokratik Toplum Partisi Genel Başkanı Sayın Ahmet Türk beyefendinin görüşlerine aynen katılıyorum çok güzel konuşmuş işte tam bir dürüst siyasetçi halkının yanında namuslu ve şerefli kendisine siyasi yaşamında başarılar dilerim saygılarımla


BARIŞ ŞAHİN IP: 85.110.180.xxx Tarih : 11.11.2008 19:37:48

hüseyin kaçmaz arkadaşım madem türklerle kürtler kardeş o zaman neden türklerden şehit olduğunda onlara kelle diyorlarda aslı astarı olmayan pkk liderin denen o adama apo mudur nedir işkence yapıldı diye ortalığı ayağa kaldırıyorlar madem konuşacaksın önce yapılanlara bakta konuş


mert IP: 88.228.9.xxx Tarih : 11.11.2008 21:11:07

Daha adamın konuşmasının ne anlama geldiğini bilmiyorsunuz hemen suçu yapıştırıyorsunuz evet adam haklı ya sev ta da terket oyle kelime yi kullanan adam kendini ne sanıyo kimi kimin toprağından atıyo anaları ve çocuklara ateş açın diyen kim?