Perşembe

Balık fosili evrime ışık tutuyor

Amerikalı bilim adamlarının, 375 milyon yaşındaki balık fosilinin kafatası üzerinde yaptıkları yeni incelemeler, evrim sürecine ilişkin ipuçları veriyor.

Amerikan Doğal Bilimler Akademisi'nin 2004 yılında Kanada'nın Kuzey Kutup Dairesi'ndeki Ellesmere Adası'nda bulunan "Tiktaalik roseae" balık fosili üzerindeki araştırmaları, su ortamından karada yaşama geçişin kafatasının iç yapısında çeşitli değişikliklere yol açtığını gösterdi.

Çalışmaları Nature dergisinin bugünkü sayısında yayımlayan bilim adamları, yaratığın, ilkel çene, yüzgeç ve pul gibi balık benzeri özellikler taşımasının yanında, kafatası, boğaz, kaburga ve kol, bacak gibi vücuda eklemle bağlı bölümlerinin dört ayaklı hayvanlara yakın olduğunu belirttiler.

Araştırmanın başında yer alan ve makalenin yazarı Jason Downs, Tiktaalik'in kafatası, damak ve solungaçlarının iskeletin bu bölümünündeki evrimsel değişikliğin örneklerini ortaya koyduğunu kaydetti.

AA
Yayın Tarihi : 16 Ekim 2008 Perşembe 16:25:04

Yorumlarınız
Mehmet Ceptelefoncu IP: 84.193.130.xxx Tarih : 21.10.2008 16:42:20

Siz amerikalılar ne çabuk ön yargıda bulunuyorsunuz. Hayvanın günahını alıyonuz. 375 milyon yıl öncesini fosilden değerlendirmeye çalışıyorsunuz. Amcanız Sam bile yoktu.