Neandertaller kızıl saçlı olabilir

İspanyol bilim insanları, DNA incelemeleri sonucu bazı Neandertallerin kızıl saçlı olabileceğini buldu.

Neandertal insanına ait fosillerin genetik yapısını inceleyen ve bulguları Science dergisinde yayınlayan araştırmacılar, DNA incelemeleri sonucu, modern insanda değişikliğe ya da mutasyona uğrayarak kızıl saça neden olan MC1R adlı geni tespit etti.

Araştırmanın başında bulunan Barcelona Üniversitesi Genetik Bilimleri Doçenti Carles Lalueza-Fox, analizleri sonucu Neandertallerde modern insanda kızıl saça neden olan MC1R'nin farklı bir biçimini bulduklarını söyledi.

Lalueza-Fox, Neandertal insanının büyük olasılıkla modern insanda olduğu gibi koyu renkten sarışına ve kızıla kadar saç rengine sahip olduğunu düşündüklerini belirtti.

Alman bilim insanları da, yaklaşık 30 bin yıl önce gizemli bir şekilde yok olan Neandertal adamının, modern insanla aynı temel konuşma genine sahip olduklarını tespit etmişlerdi.

Araştırmaya katılan, Leipzig'deki Max Planck Enstitüsünden Johannes Krause, bu genin, beynin dil öğrenimine bağlı bölgelerinin oluşmasında önemli rol oynayan şimdiye kadar bilinen tek gen olan FOXP2 olduğunu, bu geninde bozukluk olan insanların konuşmayı öğrenmekte zorluklarla karşılaştıklarını söylemiş ve Neandertal adamın konuşamadığını düşündürecek hiçbir nedenin olmadığını kaydetmişti.

aa