Yağsız süt veren inek

Araştırmacılar, elde edilen sütün yağsız olmasına karşın, beyin gücünü arttırdığı belirtilen Omega 3 açısından zengin ve çoklu doymamış yağ içerdiğini belirtti.

İngiliz The Times gazetesinin haberine göre, yağsız süt veren inekler, genetik mutasyona uğrayan tek bir inekten yetiştirildi.

Ar-ge çalışmalarına milyonlarca sterlin ayıran Yeni Zelanda'nın ViaLactia isimli biyoteknoloji firmasınca yetiştirilen ineklerden yapılan tereyağı, buzdolabından çıkarıldığında margarin gibi kolayca sürülebilme avantajı da sağlıyor.

2001 yılında sahibinden 120 sterline (yaklaşık 335 YTL) satın alındıktan sonra gizli bir yere götürülen ineklerin genetik annesine bilimadamları, Marge adını verdi.

Normal bir inekten farkı olmayan Marge'ın sütünün protein seviyesi normal ancak yağ düzeyi ise çok düşük ve doymamış yağ.

Sütteki Omega 3 yağları seviyesinin de çok yüksek olduğunu belirten firma yetkilileri, bu tür süt üretilecek sürülerin, 2011 yılında ticari anlamda faaliyete geçebileceğini kaydetti.

ViaLactia ar-ge başkanı Russell Snell, "Marge'ın özelliklerini taşıyan bir damızlık elde etmek müthiş birşey olacak. Bu Marge gibi yüzbinlerce inek üretmeye olanak verecek" dedi.

Çalışmalar bu hafta bilimsel dergilerde de yayımlanacak.
cnnturk