Yeni gezegen heyecan yarattı

ABD'li bilim insanları, Güneş Sistemi'nin ötesindeki bir yıldızın yörüngesinde dönen yeni bir gezegen keşfettiklerini açıkladı.

Keşfedilen yeni gezegen, bilim insanlarının, evrenin başka bir yerlerinde de yaşam olabileceğine dair umutlarını artırdı. NASA'nın Pasadena'daki Jet Propulsion Laboratuvarı'ndan araştırmacılar, gezegenin, Dünya'dan 41 ışık yılı uzaktaki '55 Cancri' isimli bir yıldızı çevrelediğini söyledi.

California Üniversitesi'nden ast-ronom Geoff Marcy keşfin, Dünya'nın bulunduğu Güneş Sistemi'ne benzer sistemlerin de keşfedilebileceği anlamına geldiği yorumunu yaptı. San Francisco Üniversitesi'nden astronom Debra Fischer yıldızın çevresindeki dört gezegenin daha önce de bilindiğini belirtti.

Dünya'nın 45 katı kadar
Ancak yörüngedeki beşinci gezegenin keşfiyle, ilk kez, sekiz gezegenin bulunduğu Güneş Sistemi dışında bir yıldızın yörüngesinde beş gezegen olduğunun ortaya konulduğunu söyleyen Fischer, yörüngesinde beş gezegen belirlenen yıldızın Güneş'e çok fazla benzediğini, yaklaşık olarak Güneş'le aynı boyutta ve aynı yaşta olduğunu söyleyerek, "Gezegenlerle dolu bir sistem gibi görünüyor" diye konuştu.
Dünya'nın 45 katı kadar olan gezegen, büyüklük olarak Satürn'e yakın. Gökbilimcilerin bu beş gezegeni keşfi toplam 18 yıl aldı