16
Mayıs
2024
Perşembe
GÜNCEL

Askerin yeni silahı HK-33

Ağırlıklı olarak Doğu'daki komando birliklerinde görev yapan askerlerin uzun yıllardır piyade silahı olarak kullanılan G-3 otomatik silahlarının yerine HK-33 adlı yeni bir tür otomatik silah kullandıkları gözleniyor.

Önceki gün Hakkâri Yüksekova'da yapılan 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında koruma görevi alan komandoların elindeki HK-3'ler G-3'e oranla modern ve yeni görünümleriyle dikkat çekti. Konuştuğumuz askerler HK-33'leri "Öldürmez ama süründürür" diye nitelendiriyor.

1986'da Almanlar tarafından G-3'lerin daha ileri ve modernize edilmiş bir modeli olarak seri üretimlerine geçilen bu silahların en önemli özelliği hayati organlara isabet etmedikten sonra öldürmekten çok yaralaması.

Zaten HK-33'le ilgili olarak savunma içerikli internet sitelerinde de yaralama amaçlı olduğu bilgisi düşülmüş. Bundaki amaç ise kısaca şöyle anlatılıyor. Bir çatışma anında kimse o an ölen birinin cesedini oradan almak için uğraşmaz. Ancak, yaralanan birini kurtarmak zorunludur. En az iki asker onu çatışma alanından çekmek için uğraşmak zorunda kalır. Bu arada yaralanan kişi bağırıp çağıracağından çevresindeki insanların moralini de bozabilir. Böylece bir kişiyi yaralamakla en azından iki kişiyi daha bir süreliğine de olsa saf dışı edip düşmanın gücü zayıflatılır.

MKE, LİSANSLI ÜRETİYOR
HK-33'ler atası sayılabilecek olan G-3'lere göre daha hafif, daha uzun menzilli ve isabet oranı daha yüksek bir silah olarak niteleniyor. Ayrıca şarjörü 20 mermi alan G-3'lerin tersine şarjörü 30 mermi alıyor. Artık fiziki ömürleri tamamlanmak üzere olan G-3'lerin yerine uzun yıllardır yeni bir piyade tüfeği arayan Türkiye şimdilik HK-33'lerde karar kılmış görünüyor. Makine Kimya Endüstürisi Kurumu (MKEK) tarafından lisanslı olarak üretilen HK-33'ler şimdilik komando birliklerine dağıtılmış. Ancak, birkaç yıl içinde bütün askerlerce kullanılmaya başlanacak. Buna karşın savunma çevrelerinde daha çok yaralama amaçlı olarak tasarlanan HK-33'lerin yerine daha etkili piyade tüfeklerinin kullanılmasını isteyen görüşler de bulunmuyor değil.

Sabah
Yayın Tarihi : 31 Ekim 2007 Çarşamba 04:15:35
Güncelleme :31 Ekim 2007 Çarşamba 11:53:18


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
telat cetinkaya IP: 88.243.98.xxx Tarih : 14.11.2007 20:12:34

tsk bu silaha ayırdıhı ödenehi biraz daha artırıp özellikle dogu işin uzun menzilli susturucu olan ve başka ele gectihinde buluna bilsin diye cipli olmalarını dilerdim bu silah g 3 ün aynısı bence


olgun IP: 88.231.239.xxx Tarih : 16.11.2007 19:40:48

bu silahın biran önce elimize ulaşmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. işimize çok yarayacağından eminim


kaya salih dere IP: 85.101.12.xxx Tarih : 17.11.2007 17:45:00

mehmetçikler canlarım ALLAH,A emanet olun,benim oglumda tuncelide dag komando vatan sizlerin sayesinde var olacak sen çok yaşa şanlı türk ordusu varol.


bilal genç IP: 85.99.215.xxx Tarih : 17.11.2007 11:55:03

sırf öldürmek için kullanılacaksa bence yanlış silah.Fakat bu kararı bizden daha iyi bilen silahlı kuvvetler vermiş.şimdi herkese sırf öldürmek için silah dağıt deseler bana bixi,kanas,mg-3 gibi silahları öneririm fakat her asker bu silahları kullanamaz.yaralama amaclı vurulan kişinin konuşturulması için idel bir silah.


Semih SmHbRtC IP: 88.224.60.xxx Tarih : 31.10.2007 18:50:14

ben M-16 kullanmalarını ya da AK-47 de olabilirdi hem daha hafifler hemde nokta atışı için idealler.


Çınar BAYRAM IP: 85.104.236.xxx Tarih : 21.12.2007 13:18:42

ben erzincan hava savunma taburunda vatani görevimi yapıyorum. bir çatışma veya savaş esnasında kullanılacak en iyi silah öldürücü kabiliyeti olan silahlardır zaten ordumuzda kullanılan ve piyade silahı olarak kabul edilen g3 piyade silahının muharebe nişangahı 200 mtdir bunun için g3 piyade silahlarının su geçirmezlik özelliği olsaydı şu anda dünya üzerinde kullanılşan en iyi savaş silahı olarak kabul edilebilirdi. kimse unutmasın ve her zaman bilsinki dünyanın en kuvvetli ordusu türk ordusudur...


Emre Alcan IP: 88.231.114.xxx Tarih : 20.12.2007 19:10:18

Hep söyledim yine söylüyorum g-3 dünyanın en güçlü ama en nazlı silahlarından biridir.Ayrıca çok askerimiz çatışma anında G-3 tutukluk yaptığı için şehit olmuştur.M-16 nın ise tahrip gücü zayıftır.Kaleş serisi ise modern orduların kullanacağı silah değildir.HK-33ü tam bilmiyorum, TSK nın kararına saygılı olmak lazım, karar HK-33 ten yana çıktığına göre bir bildikleri vardır diyorum.


serkan IP: 88.243.139.xxx Tarih : 2.11.2007 22:57:02

kaleş ve m16 daha iyidir g3 vurduğu yeri parçalar bu yönden iyidir fakat yaraladığı için hk 33 iyi değildir


ercan güzel IP: 85.104.239.xxx Tarih : 18.11.2007 11:45:00

bende şuan güney doguda vatani görevini yapmakta olan bi komandoyum. hk-33 sadece avrupa insan haklarına uyum yasası için kullanılan öldürme amacından çok yaralı teslim almak için kullanılan bir silah. bence de m-16 yada en iyisi ak-9 (kaleşnikofun yeni serisi) 9mm çapında,çelik yelegi delebilen,dünyanın ilk ve tek uzun kalibreli susturuculu silahı,3.800 gr silahıdır.


tuncay çelik IP: 88.254.6.xxx Tarih : 4.12.2007 14:23:22

bende askerde hk 33 kullandım cok guzel bı sılah hafıf vede kullanıslı daıma kullanmak ısterım yanı butun askerlerımızede sabır dılıyorum


ali IP: 78.160.61.xxx Tarih : 3.12.2007 21:38:23

bebce en iyi silah G3 tür teröristi yaralmıcan öldüreceksinki iyileşip tekrar dağaçıkmasın


hakan coşkun IP: 88.227.88.xxx Tarih : 31.10.2007 17:03:49

asker abilerim sizleri çok seviyorum benimde 2 abim askerde birisi tuncelide birisi çanakkale hepinizi cık seviyom


ersınyaman IP: 88.254.197.xxx Tarih : 31.10.2007 10:43:34

hem g-3 ü hemde hk-33 kullanmıs bırı olarak söyluyorum hk-33 çatışma bölgesinde kullanıla bılınecek bır sılah degıldır çünkü karşınızdakı düşmanda daha iyisi olan kalajlıkof var bunun da en büyük özellıgı camurda suda tazda her türlü daga koşulunda calişmasıdır hk-33 ınsanı gücsüz hıssettırıyo g-3 bıle daha ıyı hk-33 den.onun ıcın ben kullanmıs bırı olarak hk-33 yerıne keleş verılmesınden yanayım düşmanını silahı ile karsısına cıkılmalı en ıyı muhabere silahı keleştir


abdullah zıhar IP: 85.105.109.xxx Tarih : 23.12.2007 13:54:51

hk 33 o kadar ıyı bır sılah degıl dusmana karsı cok zayıf mermısı 5.56 mm capında yanı bunla ancak sinek oldurulur bence dogu bolgelerınden bu sılah alınıp yerıne keles vermelerı daha ıyı olur bakıyorum batı bolgelerınde hep keles var ama doguda hk 33 burda bır adaletsizlik var belkıde bu kadar sehıt hep bu yuzden gelıyor


SULEYMAN KOC IP: 85.103.69.xxx Tarih : 5.11.2007 13:54:46

BEN BU ÖLDÜRMEZ SÜRÜNDÜRMEZ KELİMESİNE KIZIYORUM SAVAŞIN AMACI DÜŞMANI YOK ETMEK DEĞİLMİ SEN GİDECEKSİN TERÖRÜSTÜ ÖLDÜRMEYECEK AMA SÜRÜNDÜRECEK YANLIŞ ONLARI ÖLMEK İÇİN OPERASYON YAPACAKSIN YARALAYIP HASTANADE BAKASIN DİYE DEĞİL


murat koç IP: 88.178.144.xxx Tarih : 8.01.2008 23:27:41

Arkadaslar yorumlarinizi okuyorumda bukadar tasa edecek bir sey yok aslinda. Bende askerligimi yaparken bir çok silah gordum ve kullandim.Sunu unutmayinki TURK SILAHLI KUVVETLERI herzaman ilerisini gorerek hareket eder.Dedelerimizde zamaninda bu topraklari, Topla tufekle kazma kurekle savasarak aldilar.Iste bu mangal yurekli dede ve nenelerin torunlariyiz biz.Goruyoruz ki medyadan ve tv'lerden Dunyanin en son teknolojik silah larina sahip askerlerini onlar bile zorlaniyorlar irakta...


ismail IP: 85.99.45.xxx Tarih : 30.11.2008 11:34:12

Şimdi deniyorki HK-33 düşmanı öldürmüyor ama yaralıyor.Çünkü yaralanan düşman yardım isteyecek arkadaşları ona yardım etmeye çalışacak bu arada bu düşmanlarda vurulacak yani 1 taşla 2 kuş vurulacak.Bence bu geçersizdir.Neden?çünkü son yapılan operasyonlarada gördükki PKK'lı teröristler yaralanan arkadaşlarına yardım etmeyi bırakın kafasına sıkıp öldürüyorlar.Bu durumda HK-33'ün hiçbir fonksiyonu kalmıyor.


tacettin set IP: 88.254.195.xxx Tarih : 29.07.2008 03:53:32

bizde bu akıl siz debu yürek olduktan sonra karşımızda kimse duramaz


Mehmet Can IP: 78.183.11.xxx Tarih : 13.08.2008 21:58:47

Ben daha askere filan gitmedim ama silahları inceledim.bence hk-33 g3 ten daha güzel bi silah deil yaralanan kişi çok ağır yaralanmamışsa savaşa devam da edebilir zira mermi kafa ve göğüse gelmediği taktirde girdiği anda düşmana hemen yeri öptürmüyo çünkü o sırada herkeste korku ve heycandan sinirler algılayamaz hale geliyo ve mermi hızla girdiğinden acıyı tam duyamıyo bunun için en ideali kalın ve uzun mermisi olan menzili uzak ve etkili olan M4A1 silahının olduğunu düşünüorum ayrıca fiyatıda kalaşnikofla ve g3le aynı sayılır.


ilkay birdoğan IP: 85.110.245.xxx Tarih : 1.09.2008 21:35:59

Ben Edirnede askerlik yapmaktayım pek çatışma falan bilmem ama bir çavuş olarak G3 varken HK33'e ne gerek varki?Hem G3 daha etkili ve PKK'nın korkulu rüyası halinde biz ne gerek varda G3'den vazgeçip HK33'ü kullanıyoruz anlamıyorum....P.Çvş.


ismail IP: 85.99.45.xxx Tarih : 30.11.2008 11:25:42

M-16,AK-47 kalaşnikof,G-3 bunların 3'nün birden denenmesini yabancı bir kanalda izledim.G-3 ve Kalaşnikof hedefleri hemen hemen aynı imha ettiler ama M-16 tek şarjörde hepsini birden imha etti.Şu an teknolojik olarak en üstünü M-16 silahıdır.Kalaşnikof fazla bakım gerektirmeyen bir silah olmasına rağmen kesinlikle M-16'dan üstün değillerdir.M-16 halen Amerikan ordusunda kullanılmaktadır.


Tunahan Abdullah IP: 88.246.171.xxx Tarih : 19.12.2008 11:40:51

Bence G-3 den HK-33 silah değişimini hiç ama hiç makul görmüyorum.G-3 adam gibi sapasağlam silah hem kaliteli hem sağlam. Bence G-3 den HK-33 e geçilmemelidir.Aksine G-3 Geliştirilmeli suda ateş etmesi sağlanmalı ve mevzi ve mesafesi büyütülmeli.Hani derler ya gelenler gideni aratır diye aynen o şekilde G-3 kaldırılıp HK-33 getirildiğinde G-3 ün değerinin daha fazla olduğu anlaşılacak.G-3 tam br KOMANDo silahıdır.G-3 değiştirilmemeli yenileme ( mekanik sistemi - suda çalışabilirliği - menzil ve Şarjör kapasitesi )yapılmalıdır...


erkan aslan IP: 78.163.166.xxx Tarih : 23.01.2008 19:24:34

hk 33 kullanmadım ama elime aldım biraz inceledim g3 piyadeden pek bi farkı yok mermilerin çapı biraz daha küçük şarjörün aldığpı mermi sayısı biraz fazla ve g32 ten biraz daha kısa yani g3 ün aynısı ama ufaltılmışı diye biliriz bence dağda kullanılması gereken silahın özellikleri hafif ama tutukluk yapmayacak olan yaralayıcı değil öldürücü olan silah kullanmak lazım bu konuda mg3 yerine bixi g3 piyade yerinede m16 yada ak47 ideal olurdu ama tsk bu konuda daha fazlasını düşünmüştür saygılarımla...


ÖZEL HAREKAT IP: 78.161.246.xxx Tarih : 30.11.2008 11:17:34

kadir silvan a katılıyorum küçük bir estantenede ben anlatmak isterim şu amerikalıların her zaman övündüğü fakat ne hazindir ki en çirkin yüzlerinin göründüğü ve vatanını koruyan şavaşçıların, ramboların anası nasıl ağlattığının örneği olan vietnam savaşında vietnamlılar derelerin kenarına çivi koyuyorlardı bu çiviler zehirli falan değildi ama çivilere basan hamburgerler kendilerinden geçiyor ve kaçıyorlardı alt tarafı bir çivi ama önemli olan düşmanı yıldırmak ve azaltmaktır ve bu silahlar bence en ideal silahtır hem taşınması kolay hemde sanıldığı gibi öyle öldürmeme gibi bir huyu yoktur vurursan ölür hiç şüphe etmeyin


hakan IP: 88.235.14.xxx Tarih : 11.05.2008 10:47:51

arkadaslar ole dıyonuz ama g3 uzun sılah manevra yaparken yada magra girişlerinde iyi manevra yapılmıyo o sılahla o yuzden hk33 bu yonden daha ıyı yapcakları en guzel olay bence bende suan siirte gorew yapıyorum komando olarak..


mehmet akif gürbüz IP: 81.215.105.xxx Tarih : 17.11.2008 18:43:39

BEN BATMAN SASON KOMANDO TABURUNDA VATANİ GÖREVİNİ YAPIYORUM HK 33 İYİBİR SİLAH VESERİ BÜTÜN 88/3 TERTİP LERE SELAM HAYIRLI TESKERELER ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ


mahmut sarı IP: 88.230.168.xxx Tarih : 23.02.2008 17:58:42

2002-2003 DE ASKERDİM. HK 33 SİLAHLARINI İLK BİZ KULLANDIK AMA G3 SİHAHI KADAR GÜZEL DEĞİL.ŞIRNAKTA YAPMIŞTIM .ŞİMDİ ORADAKİ OPERASYONDA OLAN ASKERLERİ ANLIYORUM ÇOK ZOR ŞARTLARDA ASKERLİK YAPIYORLAR ALLAH SABIR VERSİN.AMERİKA VURDUĞUNDA BİZDE SINIRA GELMİŞTİK AMA NASİP OLMAMIŞTI. ORADAKİ ASKERLERİ KUTLUYORUM.


nihat IP: 91.191.59.xxx Tarih : 20.12.2008 18:10:11

Arkadaşlar merhaba.......... Sırayla bütün yorumlarınızı okudum ve endişelerinizi anlıyorum..... operasyon bölgesinde askerliğini yapmış olan arkadaşların bir çoğu hk-33 kullanmış ve tanıyorlar memnun olanlarda var olmayanlarda.... Arkadaşlar hk-33 aslında iyi bir silah neden.... Ben yazdığınız bütün silahları ve hatta çok daha fazlasını kullanma fırsatı buldum operasyon bölgesinde uzun süre calıştım... Yorum yapan arkadaşların bir çoğu M-16 nın biizim için daha iyi olduğunu düşünmüş ve yazmış... Arkadaşlar uzun bir süre M-16 da kullandım iyi bir silah fakat bizim ordumuzun ihtiyacını karşılamıyor ve aşırı bir masraf getiriyor ne gibi... Şöyleki ilginctür ama M-16 ya Bomba Atar takılamıyor buda operasyon bölgesinde sıkıntı demek...Biz hem G-3 hemde Hk-33 bomba atar takıyoruz işin güzel yanı g-3 takılabilen bomba Atar(T-40) aynı zamanda Hk-33 Takılabiliyor hemde hiç bir değişiklik ve masraf yapmadan buda yeni silah olarak hk nın seçilmesinde önemli bir faktör....Ak-47 denilen silah kaleşnikof dediğimiz silah zaten bu silahtada aynı sıkıntı var Ak serisinin sadece Akm serisine bomba atar takılabiliyor eeeeeeeee o zaman akm satın alalım..... o da sıkıntı çünkü ona takabileceginiz bom atar elimizdekilerden farklı yani elimizdekilerin hepsi boşa çıkıyor hepsi çöpe eeee bu kadar masrafın altında nesıl kalkacak bu devlet yani hk 33 iyi bir seçim gönül isterki bir gün kendi silahımızı üretip bütün bu dertlerden kurtulalım... Daha mühimmat konusuna girmedim silah konusu kadar mühimmat konusuda sıkıntı tabiii bide işin siyasi boyutu var yani siz ak-akm-bixi-docka gibi silahlar Rus imali silahlar bilmem anlata bildim mi silahlarla ilgili sorularınıza bilgim dahilinde cevap verebilirim .......... saygılar.............


kenan can IP: 88.237.212.xxx Tarih : 8.06.2008 03:03:25

sevgili mehmetcik hk 33 kötüsilah deyil cok seri bir silahtır bende şırnakta askerlik yaptım hk33 kulandım g3 dediyiniz gibi adamı parcalar ama eski silah tutukluk yapıyor hk33 capı 5.56 deyilde 7.62 olsaydı iyi olurdu ama devletimizin verdikleri malları iyi sahip cıkalım 1987/1 güçlükonak komando


Kadir Silvan IP: 88.249.5.xxx Tarih : 12.02.2008 11:07:09

Sayin arkadaslar. Teror ve catisma konusunda aktif olarak calisan biri olarak nacizane su yorumlari yapmak isterim. Savas alaninda tabii ki bize, vatanimiza, askerimize kursun sikani telef etmek yegane hevesimiz. Durustce bu boyledir. Fakat, bu bir akil ve mantik oyunudur. Bu oyunda, karsi tarafdan kac insan musfetdesini harpten dusururseniz, okadar galipsiniz. Gercekten silah secimi gibi bir konuya karar verecek makam oyle bilgili oyle tecrubeli ve inanin oyle vatansever insanlardan mutesekkil ki, cok bilgileri var. Bu amacla KUCUK KALIBRELI SILAH a okey diyor amirlerimiz. Sebebi, muharebe alaninda bir insan musfeddesi dusururseniz, onun anirmasindan zirlamasindan 1- yanindaki musfedde belki onu alip goturmeye kalkar askerimize kursun sikamaz 2- yaninda ki diger musfeddelerin moralleri bozulur 3- benim mehmetcigime moral olur oyle bir anirti zirilti 4- bu musfeddelerin bizim gibi kutsal bir emaneti olmadigindan yarali halleri konusabilmeleri anlaminda daha faydali olur, digerlerini gocertmeye 5- Kimbilir belki bu musfeddeler icinde kandirilmis, gariban, gercekten ilkkez orada bulunan ducar vatan evlatlarida saklidir, iman eder vatanima, iman eder orduma, saf ve temiz oldugunu ispat eder.. belkide islah olunur, vatan kazanir... Arkadaslar, hepinizinde aslinda bildiginiz gibi, tufegin kalibresi degildir vatani koruyan. Onu tutan adamin yuregidir, imanidir. Ne kahbe politik oyunlar, ne askerime sikilan kursunlar, bir karisina sebep olamaz vatanimin... BIZLER ATATURKUN ASKERLERIYIZ. BIZ TURK KOMANDOSUYUZ. OLUME HALAY ILE GIDEN TEK MILLETIN ADAMLARIYIZ. Saygilarimla,


ismail IP: 85.99.45.xxx Tarih : 30.11.2008 12:38:32

Rusların AK-47 Kalaşnikofumu?Almanların G-3'mü?Amerikalıların M-16'sımı?bence sıralama yapmak gerekirse 1)M-16 2)G-3 3) AK-47 derim.


bilal genç IP: 88.228.34.xxx Tarih : 9.03.2008 13:44:34

ya arkadaşlar kimileri ben askerlik yaptım diyor fakat yapmamış gib konuşuyorlar.çatışmak için en iyi silah g-3 tür diyorlar.nesi güzel silah az bi toz kabsa çalışmz suyun altında çalışmaz şorjör kapasitesi 20 bilen bilmeyen herkes yorum yazıyor.muharrebe silahı ak-47 yani kaleşnikoftur.suda , yağmurlu havda, çalışır ve tutukluluk çok nadir yapar ayrıca jarjör kapasidesi 30 dur.


Petek akpinar IP: 85.104.132.xxx Tarih : 8.08.2008 20:34:35

Silah kalitesi ve tekniği açısından HK33 de sorun yok bence. Kullanılan 5.56mm fişeğin küçük olması önemli değil. Aynı zamanda zırh delici özelliğinde olan fişek delip geçtiği için yaralar deniyor. Ama hayati bir organa gelirse tabiki öldürür. Örn. beyin kalp vs. gibi. 7.62 den daha yüksek hıza sahip 5.56mm mermiler dünyada çok tutulan mermilerdir.


özcan ORTAK IP: 212.175.112.xxx Tarih : 4.02.2009 15:16:36

hk33ler iiii bi silah ama öldürücü olmaması beni biraz gıcık ediyoo siz bu o zaman niye ürettiniz


özcan ORTAK IP: 212.175.112.xxx Tarih : 30.01.2009 10:22:15

hk-33ler öldürmez dendiğinde hk-33 ne işe yaraki ama g3 tamamem öldürme göcüne sahiptir g3 bazı aptallık yapıyo tabii TEŞEKKÜR ederim


hakan IP: 88.246.239.xxx Tarih : 3.01.2009 21:16:55

selamlar ben g-3 ve hk-33 ü kulandım tamam belki hk-33 tahrip açısından g-3 kadar etkili deil ama hk-33 tutukluk yapmaması açısından vede 30 mermi alabilmesi 3 er 3 er atabilmesi açısından g-3 oranla daha iyi olduğunu söylüyorum kalaşnikofla kıyaslanmaz kalaşnikof tartışılmaz bir silah ama hk-33 nato standarlarında üretilmiş bir silah natoya üye bir ülke olarak nato satandartlarına uygun olarak 5,56 kullanıldığını göz ardıa etmeyelim


murat şahin IP: 88.228.38.xxx Tarih : 1.11.2009 22:33:38

Bu silahı kullanmış biri olrak G3 ten farkı yok neden almanın kıçına yapışmışız bilinmez bu silahların da sonu aynı G3 gibi olacak tam bir demir yığını şuan o silahlar doğuda kullanılıyor sadece nizami bir savaşta değil öldürmeye çalıştığın bir terörist niye yaralıyasın ki öldürmen gerekiyor yaralıları onların umrumda değilki bu silahı öldürmek için almadınsa ne amaçla kullanacan dişine kürdan diye değil heralde


caner yuksel IP: 81.214.223.xxx Tarih : 22.02.2011 17:36:48

yeni çıkan silahlar iyi atış menzili uzun. tam tetikçilere göre.