16
Haziran
2025
Pazertesi
GÜNCEL

Hülya Avşar kürt olamaz

Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu, tepkilere rağmen, kendini Kürt sanan pek çok insanın Türkmen, Alevi Kürtlerin de Ermeni olduğu görüşünde ısrarlı. Kendini Kürt asıllı sanan birçok ünlünün yanıldığını öne süren Halaçoğlu, 'Benim annem Kürt'tür' diyen ünlü sanatçı Hülya Avşar'ın da aslında Türkmen asıllı olduğunu öne sürerek "Hülya Avşar, Avşar Türklerindendir. Avşarlardan Kürt çıkmaz. Onlar da Türkmendir" dedi. Halaçoğlu, ismini vermediği bazı Kürt asıllı milletvekillerinin özel kalemlerinin kendisini ziyaret ederek kütük araştırması yapmasını istediğini belirterek "Kürt değil, Türkmen boylarına ait olduklarını gördük. Çok sevindiler. Boynuma sarılanlar oldu. Bu kişilere belgelerini verdim" diye konuştu.

Kürtlerin aile isimlerine bakıyoruz

Kayseri’de yaptığı konuşmada bu defterlerden örnekler de verdiğini anlatan Prof. Halaçoğlu, “Bazıları (Kürtler) merak edip geliyor, bakıyoruz. Defterlerde aile isimlerinden. Defterlerde yer alan 24 Türk boyundan birine mensup çıkıyorlar” dedi. Prof. Halaçoğlu kendilerine bu şekilde başvuranların kim olduğu sorumuz üzerine ise, “Bu kişilerin isimlerini açıklamak durumunda değilim” diye konuştu.

Türklerin 500 yıllık soyağacı çıkarıldı

Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Halaçoğlu bu konuda 8 ciltlik bir yayın hazırlığında olduklarını da açıkladı. Çalışmayı yıl sonuna kadar tamamlayıp, yayınlamayı hedeflediklerini söyleyen Prof. Halaçoğlu, “Çalışmaya ’Anadolu Aşiretleri ve Aşiret Yerleşimleri’ismi verebiliriz” dedi. Kitapta 1500’lü yıllara ait nüfus kayıt ve defterlerinde yer alan bilgiler yer alacak. Bu kayıtlar, Türk boylarını, aşiretleri ve Anadolu’da yaşayan ailelerin hangi kökenlerden geldiğini ortaya koyacak. Cumhuriyet dönemi öncesine dair nüfus ve köken araştırmaları, nüfus defterlerinin yanısıra, temettüat defterleri, tapu tahrir defterleri, sicil-i ahval kayıtları, vakıf belgeleri ve askeri arşivler incelenerek gerçekleştiriliyor.

Türk Tarih Kurumu Başkanı Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu'nun Kürt ve Kürt Alevilerin kökenlerine ilişkin sözleri nedeniyle tarihçiler kendisini istifaya çağırdı:

Prof. Dr. Halim Bulutoğlu (Tarih Vakfı Başkanı): Belgelere dayalı konuşmayana tarihçi denmez. Ben bugüne kadar nesnel ve belgeye dayalı çalışmanın böyle bir sonuç verdiğini bilmiyorum. Bu tür açıklamalar bölücülük ve dışlayıcılık yaratır.

Erdoğan Aydın (Araştırmacı): Bu açıklama, devlet adına bugüne kadar üretilen tezlerin ne denli bölücü, dışlayıcı, halkın kimliğine yukarıdan aşağı gerçek dışı yüklemler yapmak misyonu gördüğünü bir kez daha gösterdi. Bu Güneş Dil teorisinin yeni açılımıdır.

Doç. Dr. Esra Danacıoğlu (Tarih Vakfı): 1930'ların ırkçılığının kokusunu taşıyan açıklamalar yapması bir akademisyene yakışmaz. Ülkenin belgelerinin emanet edildiği kurumun başındaki kişiye hiç yakışmıyor. Utanç duydum. Anadolu'da çeşitli Müslümanlaşma dalgaları, Karadeniz'de oldu. 500 yıl sonra bunlar 'Ermeni' diyerek geriye doğru ırkçı yolculuğa çıkmak, kendi dili ve kültürü olan insanlara 'Kürt değil, Türkmensin' demenin ırkçılıktan başka açıklaması yok. Bu zihniyet bölücüdür.

Ahmet İnal (AK Parti- Batman milletvekili): Kürtlerin dipdiri ortada olduğu, kendi orijinal yapısından hiçbir şey kaybetmediği ortada. Bu açıklamalar safsatadan ibaret. Bu tür insanların iddialarında ısrarcı olmaları halinde görevden de alınmaları gerekir.

Reha Çamuroğlu (AK Parti-İstanbul): Halaçoğlu'nun bu sözlerini temellendirdiği kitabını bekliyoruz. Tarihçiler bazen kendi buluşlarının doğrudan siyasi sonuçları olduğunu zannetmek gibi bir duyguya kapılır. Kökenlerden mesnet aramak ırkçılık olur, ırkçılığın daniskası olur.

Yılmaz Ateş (CHP-Ankara): Neresinden baksanız cehalet ve ayrımcılık kokuyor. Sözler beni dehşete düşürdü.

Kazım Genç (Pir Sultan Abdal Dernekleri Genel Başkanı): Bu açıklamalar koyu bir milliyetçilikten başka bir şey değildir. Aleviler kendilerini Kürt, Türk, Laz diye ayırmaz. Bu zatın söylemleri hayatın somut gerçekleri ile örtüşmüyor. O görevden derhal istifa etmesi gerekir.

Prof.Dr. Kemal Çiçek (TTK Ermeni araştırmacısı): Bu sözleri Osmanlı arşiv belgelerindeki kayıtlarla söylüyordur. Ben ABD arşivleri üzerinde çalıştım. O kayıtlarda da bazı Kürt aşiretlerin Türkmenleştiği, bazı Ermenilerin Kürtleştiği tespit edilmiştir. ABD'li uzmanların görüşü ile mutabıklık var.

ajanslar
Yayın Tarihi : 20 Ağustos 2007 Pazartesi 08:36:19


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
kemal bögüs IP: 84.62.189.xxx Tarih : 20.08.2007 10:26:57
kafatasi miliyetci nasil türk tarih kurumu baskani olabiliyor,iste bölücülü bunun gibilerine Türiyenin basini belaya sokanlar birligi boazan iste Türkiye bulardan daha cok ceker.

RONAHİ NU IP: 88.254.13.xxx Tarih : 20.08.2007 12:07:50
sayın hallaçoğlu kimin kürt veya kimin türkmen soyundan geldiği sizce cok mu önemli ben de kürt asıllıyım ama kendimi türk hisediyorum.Böyle bir dönemde türkiye'de bu türlü konuları konuşmamız sizce ne kadar doğru anlayamadim.

serhad yıldız IP: 62.248.72.xxx Tarih : 21.08.2007 14:39:50
bundan 20 yıl önce biz alevi kürtlerine türkmen dediler olmadı şimdi sıra bunlar ermenidir diyolar.buda olmayacaktır,bunuda basaramayacaklar.bunu neden yaparlar anlamıyorum bırakın herkes kendi kültürüyle yaşasın.

oruç ejder IP: 85.104.56.xxx Tarih : 20.08.2007 11:13:48
bu milliyetçilik falan değil kafa tasçılıktanda başka bir şey değil derhat o görevden istifa etmesi lazım...

muratb IP: 88.66.43.xxx Tarih : 7.11.2007 22:51:01

evet kemal bögüs yorumlarina tamamen katiliyorum..


ilker özer IP: 85.100.46.xxx Tarih : 21.08.2007 12:09:05
Türkiyedeki kürtleri yoğun ırkçılık dalgasıyla harekete geçirilmeye , yanı başımızda kürt devleti kurulmaya çalışılırken bir buna ne gerek var ne kadar saçma deniyor ....

Zazasinan IP: 88.252.13.xxx Tarih : 20.08.2007 09:04:23
Sayın Halaçoğlunun dediği gibi yapılan araştırmalar sonucu başta Zazalar olmak üzere doğu ve güneydoğuda ki çoğunlukla aşiretlerin Türkmen olduğu ortaya çıkacaktır.Zaza Sinan.

İbrahim ÇAKICI IP: 85.100.34.xxx Tarih : 22.08.2007 06:49:49
TÜRK OCAKLARI GENEL MERKEZİNİN AÇIKLAMASI... 'Halaçoğlu linç edilmek isteniyor' Açıklamada Radikal Gazetesi'nde Halaçoğlu'nun Türkiye'nin demografik yapısına ve inanç özelliklerine ilişkin söylediği iddia edilen kısa bir haberin yayınladığı, ardından aynı gazetede Halaçoğlu'nun açıklamasının çıktığı, açıklamayla haber arasındaki farkın belirgin olmasına rağmen bilinen bazı kesimlerden olayı diledikleri gibi yorumlayan sert tepkiler yükselmeye başladığı, bunun da asıl amacının Halaçoğlu'nun görevinden alınması olduğu belirtildi. Alevi yurttaşların incinmesine yol açacak ifadelerin kullanılmasına kimsenin hakkı olmadığı ifade edilen açıklamada, "Halaçoğlu'nun bu tarz bir yanlışa düştüğünü görseydik en sert tepkiyi Türk Ocakları verirdi" denildi. Halaçoğlu'nun lokalize olmuş bir olayı kastettiği, Tunceli merkezli TİKKO v.b. terör örgütlerinin etnik dayanağını ortaya koymaya çalıştığı dile getirilen açıklamada, Kürtlerle ilgili söylediği sözlerin genel bir tanımlama olmadığı, Kürtleşen Türkmen aşiretlerine ilişkin bir tesbitin olduğu bildirildi. Açıklamanın devamında şu ifadelere yer verildi: "Esas üzerinde durulması gereken husus belirli gazetelerin ve bilinen çevrelerin Halaçoğlu'nun sözlerini derin bir utanmazlıkla çarpıtarak bundan ideolojik ve siyasal rant sağlamaya yönelik girişimleridir. Türk Tarih Kurumu ve Yusuf Halaçoğlu başta Ermeni soykırım iddiaları olmak üzere temel milli konularda yıllardır bilimsel bir duruş sergilemektedir. Solcu ve liberal çevrelerin Türk kimliğine, milli varlığımıza ve tarihi konularımıza ilişkin kampanyaların en büyük engellerinden biri Türk Tarih Kurumu'dur. Akıllarınca stratejik bir manevra ve saldırıyla Alevi ve Kürt yurttaşlarımızı kışkırtarak, bazı siyasal merkezleri ve kuruluşları organize bir kampanyada buluşturarak bu engeli ortadan kaldıracaklar. Hükümeti baskı altına almak suretiyle Halaçoğlu alaşağı edilirse bir taraftan Ermeni soykırım iddialarına karşı duran kesimlere darbe vurmuş intikam almış olacaklar, diğer taraftan önemli bir kurumun milli bilinç zemininde faaliyet göstermesine sıcak bakmayacak, zihniyetlerine uygun yeni bir yönetimin iş başına gelmesinin kapılarını açmış olacaklar. Türkiye'nin ve Türk Milleti'nin nasıl bir ihanet tuzağına sürüklenmek istendiği solcu, neo-liberal, ikinci cumhuriyetçi kesimlerin belirli amaçlar çerçevesinde nasıl organize olduklarını anlamak ve bu kesimlerin medyadaki etkinliklerini görmek için bu linç kampanyasına bakmak yeterli olacaktır." Zaman. Yayın Tarihi : 21 Ağustos 2007 Salı

AYHAN YILDIRIM IP: 84.61.136.xxx Tarih : 20.08.2007 16:25:21
Türkiyenin hic ihtiyaci olmadigi böyle önemsiz tartismalar ve arastirmalar ne yazikki Türkiyenin gündeminde yer buluyor...Aynen bazi kendini cok önemli sanan söhretli vatandaslarimizin yapmis oldugu sacma ve alakasiz aciklamalar gibi...ne gerek var böyle seylere...baska derdimiz yokmu memlekette?

zozan ulaş IP: 88.227.233.xxx Tarih : 14.12.2008 12:11:00

ayıp gerçekten ayıp bu nasıl bir ırkçılıktır nasıl bir kafatasçılıktır...hepimiz kardeş değil miyiz?? yapmayın .. hülya avşar ailesinde kürtçe konuşulduğunu söyledi peki soruyorum size avşarlar türkmense neden kürtçe konuşuyorlar..ayıp... ben bi kürdüm ve bundan her zaman onur duydum..her zaman...