19
Mart
2026
Perşembe
GÜNCEL

İşte il olacak ilçeler

Türkiye'de 81 olan il sayısı 100'e çıkıyor. İşte il olacak ilçeler...


Ankara'nın bir gizli dosyasını daha Takvim açıklıyor. Türkiye Büyük Millet Meclis'inde, İçişleri Bakanlığı'nda, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nda ve bazı kamu kurumlarında hazırlanmış olan "Hangi ilçeler il olabilir?" dosyasını günışığına çıkartıyoruz. 81 olan il sayımız 100'e yükselecek.

İl olabilecek ilçelerimiz, raflardaki dosyalara göre...

SUNGURLU
BEYŞEHİR
ÇORLU
ANAMUR
TARSUS
LÜLEBURGAZ
KOZAN
İSKENDERUN
SİVEREK
VİRANŞEHİR
KIZILTEPE
CEYHAN
İNEGÖL
NAZİLLİ
BANDIRMA
TURHAL
TURGUTLU
SALİHLİ
AKHİSAR
ALANYA
BAFRA
POLATLI

takvim
Yayın Tarihi : 12 Temmuz 2007 Perşembe 11:34:44


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
samet soydan IP: 85.98.218.xxx Tarih : 11.11.2007 13:14:10

TARSUS il olmalı demeye gerek yok bile TARSUS zati il olma seviyesini çoktan açmış bile İLÇE olmalı bazı yanımızdaki iller bizi il olmaya engelliyor ama TARSUS İL olacak bunu TARSUS HALKI biliyor duyun bütün TÜRKİYELİLER artık il olsun İL il İL olsun yeter!(büyük harfle yazmamın sebebi memleketimi iyi sevmemdir)!!!!!!!!!11


ahmet IP: 81.215.68.xxx Tarih : 12.07.2007 13:26:14
Bunlar ın hepsi oy almak için yapılmış planlar

serdar alışkan IP: 88.231.13.xxx Tarih : 30.08.2007 06:39:50
bafra bence hak ediyor il olmayı hızla gelişen bi ilçe sıralamada birinci olarak gelmesi bekleniyor vede hak ediyor bafra güzel bi yer gelip görünmesi lazım

vedat vedat IP: 85.110.170.xxx Tarih : 1.11.2007 19:40:46

bence viranşehir il omalı çünkü viranşehir her giden zamanlarda dahada modern bir şehir haline geliyor yapılan çalışmalar memleketin il olmaya hak kazandığını gösteriyor viranşehirin yeride çok güzel tam 3 ilin ortasında.saygılarımla.......


murat bıyık IP: 85.97.93.xxx Tarih : 23.10.2007 14:36:25

hiçbirini il yapmayalım il olacak tek ilçe OF tur lütfen ilgililere duyurulur dolarda bile amerikadan önce bizim ilçe yazıyor antartika ya gitsen bile of lu bulursun okey oflu


selim gezer IP: 85.104.233.xxx Tarih : 31.12.2007 19:43:12

nusaybin niçin il olmuyor oda il olmaya aday


nuh çelik IP: 88.252.17.xxx Tarih : 24.10.2007 10:53:45

arkadaşalar ben ist/sirkecide oturuyorum okul için vanın erciş ilçesinde okudum bir göl kenten oluşan bu ilçe doğal güzelilkeriyle turist çekmeyi başarıyo kent nüfusu 96800olan bu ilçenin tıoplam 145 bin nüfusu ve elişmiş bir sanaysi var bunu ankaranın göz önünde bulundurması çarpıcı saygılar


ALPER TOPUZ IP: 88.65.243.xxx Tarih : 17.09.2007 19:52:21

Listedeki 22 il adayinda sadece dokuz tanesi il olmayi hakediyor,bunlar CORLU; ISKENDERUN;SALIHLI;BAFRA;TARSUS;ALANYA;INEGÖL,dür.Ama TARSUS´,da MERSIN VE ADANA;YA yakin olusu,orta olusu biraz düsündürür oda cografi nedenlerle.Geri kalan il adaylarindan artik TÜRKIYE;DE cok var,bu listedeki kalan ilceleride il yaparsak TÜRKIYE büyük bir yükün altina girer ve diger il adaylari ortaya cikar ve bunun altindan kimse kalkamaz.


CENGİZ AKYÜZ IP: 88.230.248.xxx Tarih : 4.09.2007 21:03:43

evet herkes gıbı bızde il olmaya hakeddıyok TURHAL ŞİRİN YER halkıla görumule insanıla misafir feverliyıle TURHALLİMİZİN İL OLMASİNİ CANİ GÖNULDEN İSTİYORUZ olacayından da ALLAH ln iznile inaniyoruz hayırlısı ALLAHdan plak da aha bu 100,tuhal 2007 saygıllarla


aşkın gener IP: 81.214.53.xxx Tarih : 17.11.2007 19:53:47

insallah güzel inegölümüz il olurr arkadasların yorumuna görede inegöl en büyük adaylardan birisi inegöl bursaya uzaklıgıylada sanayii ise cok büyük inegöl türkiyeynin ekonomisinin %1 lik geliriyle cok büyük bir potansiyeledir oysaki istanbul %36 lik izmir %19 luk kayseri %17 lik gelşirleri olmasına ragmen siz artıkın ine gölün ne kadar büyük sanayisi ve nüfüsünu olduğunu siz düsünün inegöl mutlaka il olmalıdır bencee


Sinan Ertan IP: 88.254.182.xxx Tarih : 19.09.2007 14:24:47

Kozan il olsa da olmasa da bizim gönlümüzde bir çok ilden daha iyi,mesela Kahraman Maraş'tan çok daha yaşanılası bir yer.


cemil IP: 88.228.239.xxx Tarih : 12.07.2007 12:31:51
İZMİRİN GÜZEL İLÇESİ ÖDEMİŞ ARTIK İL OLMALI BU İL OLACAK İLÇELERİN EN BAŞINDA ÖDEMİŞ OLMALI

şenol şimşek IP: 88.252.5.xxx Tarih : 26.12.2007 01:54:07

eger bafranın hakını yerlerse bafra da siyaset biter


sezgin yaşa IP: 88.226.112.xxx Tarih : 30.12.2007 11:44:05

ceyhanın nüfusu 2000 de 179000 di çok gelişti şidi kaç yüz bindir kimbilir ceyhan il olsun yeter artık


ZEKİ ALTIN IP: 88.230.241.xxx Tarih : 6.08.2007 19:25:09
kozan il olmayı hak ediyor portakal da 1. en büyük kozan il yApacaz kozanı ALACAĞIMIZ İLÇELER İMAMOĞLU FEKE SAİMBEYLİ TUFANBEYLİ KADİRLİ DİR ŞİMİDİDEN PLANI KURDUM 2.HAK EDEN CEYHAN ALCAĞI İLÇELER YUMURTALIK KARATAŞ BİDE OSMANİYE TARAFINA KALN BİR İLÇE

furkan ay IP: 78.162.18.xxx Tarih : 2.12.2007 09:07:50

il olacak ilçelerden alanya kesinlikle olmalı çünkü nüfusu hem 100.000 üstünde hem de kent olarak çok gelişmiş şehir


murat kılınç IP: 88.232.214.xxx Tarih : 14.07.2007 21:38:30
kızıltepe nufusu mardinin 3 katı ve ilçe olarak bilinir bence çoktan bu ilçeyi il yapmaları lazım hatta çok geç kaldılar

özer şahin IP: 88.255.14.xxx Tarih : 13.08.2007 13:50:52
acilen istanbulun 31 ilçesi il olsun artık.

MURAT gümüşay IP: 88.230.241.xxx Tarih : 6.08.2007 19:19:35
kozan il olmayı hak ediyor il olmalı kozan kozanla istanbul bir birlerine çok benziyor ya istanbul kozana yada kozan istanbula ne yazık il plakamız vede boğaz köprümüz olmasada

Arif TUNGA IP: 88.224.62.xxx Tarih : 8.12.2007 15:29:31

selam Sungurlu bunu çoktan hakeden bir ilce yeride cok önemli bir bölgede. geçikilmiş bir karar bence hemen yapılması lazim.


ibrahim ece IP: 85.104.234.xxx Tarih : 28.08.2007 11:13:51
ilçemiz adına güzel bir gelişme.geç kalındığı da bir gerçek tabi.neyse tüm kızıltepelilere şimdiden hayırlı olsun.

alper aktay IP: 85.98.159.xxx Tarih : 4.09.2007 15:14:29

türkiyenin sadece 7 ili hariç diğer bütün illerden büyük olmasına rağmen hala ilçe olmasına akıl sıra ermiyo.dogrusu. bence siverek yıllardan beri il olarak kalmalıydı


MEHMET KIZILTEPE IP: 81.213.236.xxx Tarih : 12.07.2007 12:06:32
BENCE KIZILTEPE İL OLMAYI HAK EDEN BİR İLÇEDİR DAHA FAZLASINI DA HAK EDİYOR MARDİN İLÇE OLACAĞINA KZIILTEPE İLÇE OLUYOR ANLAMADIMKIZILTEPE GELİŞMİŞ SANAYİCİLİK TARIM VE HAYVANCILIKTA ÖNDE GİDEN 4 'E İLÇEDİR SAYGIYLA ARZ EDERİM UMRIM İL OLUR

sezgin yaşa IP: 88.254.239.xxx Tarih : 29.12.2007 11:42:01

CEYHAN İL OLMALI YETKİLİLERE HERKESE SÖYLÜYORUM ÇOK GELİŞTİ CEYHAN DOĞAL GAZ BORU HATTI , TERSANE ,TERMİK SANTRAL, YAKINDADA PETROL RAFİNERİSİ DAHA NE OLSUN


fatih IP: 88.242.154.xxx Tarih : 14.09.2007 21:21:41

bu saydıkları ilçelerin bir çoğu uzun zamandan beri il olmayı bekleyen ilçeler türkiye il statüsünde olmayan otuzun üzerinde il var.onlar için bişiler yapılmalı..


emrah daldal IP: 85.97.45.xxx Tarih : 14.07.2007 14:58:42
valla bence ilk başta il olması gereken ilçe polatlıdır sakarya savaşının geçtiği polatlıyı il yapsınlar 30 senedir bu yolda bir il olamadın polatlı ankararalı namık bile söylüyor saygılarımla

ahmet faruk akfırat IP: 88.252.22.xxx Tarih : 11.10.2007 18:59:00

bence brinci sırada siveregin olmasıl lazım çünkü bini aşkı nufüs var 41 den büyük en başta tarsus vee siverek olmasıl azımn


sinan öztürk IP: 85.106.231.xxx Tarih : 28.07.2007 23:18:40
eğer türkiye de il olmayı hakeden bir şehir varsa orasıda viranşehirdir çünkü hem nüfus olarak hem de gelişmişlik olrak ilk sıralarda yer almaktadır

ahmet IP: 88.226.220.xxx Tarih : 12.07.2007 13:31:52
viranşehirin mutlaka il olması lazım 150,000nufüs a sahip bir şehir. istihdah yaratılmak isteniyorsa bu şekilde yaratılabilir.

özlem çolak IP: 85.106.235.xxx Tarih : 30.09.2007 01:47:12

bandırma çoktan il olmayı haketmiş ilçeler arasındadır. inşallah bu seferde bir aksilik olmaz... bandırmanın nüfüsu yaklaşık 120 bin ve o kadar güzel bir ilçe ki. türkiyenin en şanslı ilçelerindendir. hava yolu, deniz yolu, kara yolu,hava yolu hepsine sahiptir... benim güzel memleketim inşallah yazın geldiğimde il olarak görürüm seni... bütün bandırmalılara sevgiler....


ayca öner IP: 88.254.183.xxx Tarih : 24.08.2007 12:38:59
ceyhan il olmayı hak ediyor cünkü cok gelişti bence ceyhan olmalı

bulent dokay IP: 88.252.20.xxx Tarih : 11.12.2007 16:56:18

yaa bence ş.urfadan 2 tane çıkması imkansız çıkacak bir ilçe varsa oda siverektir veee bunu viranşehirden bence çok daha hak etmiştir bunu onlarda biliyo mesela sungurlu bafra beyşehir bunlar gereksiz yapılırs yazık olur ezilirler arada nüfusları dahi az ama bu listenin hem nüfus hemde jeopolitik bakımdan çok önemli bi yer olması açısından SİVEREK İL OLMALI


Ali Yıldız IP: 81.215.243.xxx Tarih : 4.11.2007 09:38:37

Türkiyede eğer yeni bir il yapılcaksa bu sadece nüfusla olmaz arkadaşlar evet nüfus çok önemli ama tek başına yeterli değil.Öyle olsaydı 250000 nüfusla Gebzenin şimdiye dek 50 defa il olması gerekti ama İstanbul ve Kocaeliye çok yakın bir yer olduğu için il yapılmadı aynı şekilde Tarsusta Mersine yakın.Yani nüfusun yanında bağlı bulunulan ile uzaklık,Coğrafi konum,turizm potansiyeli,diğer ilçeler için bir çekim merkezi olması,bölgesel gelişmişlik gibi birçok faktör giriyor devreye.Yukarıdaki faktörleri göz önüne alırsak benim fikrim Özellikle Konyadan en az 2 il çıkması gerekir şeklinde.Çünkü toprak bakımından çok büyük.Yukarıdaki kriterlere göre il yapılması gereketiğini düşündüğüm yerler. 1-Akşehir-Ereğli/KONYA 2-Bergama-Ödemiş/İZMİR 3-Alanya/ANTALYA 4-Salihli/MANİSA 5-Bandırma/BALIKESİR 6-Viranşehir/ŞANLIURFA 7-Elbistan/KAHRAMANMARAŞ Şu an için bu ilçeler geldi aklıma belki dahada vardır.Sonuçta sadece kriter olarak nüfusu alırsak yanılırız.


zekİ ALTINSOY IP: 88.230.241.xxx Tarih : 6.08.2007 19:20:14
KOZAN İL OLMAYI HAK EDEN 1 İL

can serdengecti IP: 195.38.173.xxx Tarih : 12.07.2007 16:51:12
birakin il yapmayi orayi burayi hatta bazi illerin illigini iptal etsinler....

ŞÜKRÜ KARAASLAN IP: 88.246.36.xxx Tarih : 14.07.2007 15:54:56
il olacak ilçelerın en basında İNEGÖL gelır..gerek TÜRKİYE nin en büyük 5 sanayısı hemde toplamda 300 bın kadar nüfüsuyla hem gelır olarak hemde potansıyel olarak TÜRKİYE nın en cok tanınan ilcesıdır..

ahmet güney IP: 85.107.254.xxx Tarih : 12.07.2007 12:27:50
İskenderun il olmayı fazlasıyla haketti,inşalah son anda bir şeyler olmaz,İL olur.

abdullah azrail IP: 88.254.89.xxx Tarih : 14.08.2007 12:06:29
kızıltepe çoktan haketmiştir il olmayı bence mardin ilçe olmalı

M.ALİ YAHŞİ IP: 88.236.21.xxx Tarih : 7.09.2007 03:08:28

bafra 96.000 merkez nüfusuyla il olamlı bence çünkü31 ilden daha büyük


oktay karaca IP: 85.98.159.xxx Tarih : 4.09.2007 15:11:59

siverek il olmalı dememiz bence haksızlık.çünkü siverek 150.000 i aşkın nüfusuyla,sonderece modern bir görünüm ve insanlarıyla zaten yıllardan beri başlı başına bir il.gerçi yıllar önce bu hak elimizden alınmıştı ama sonsuz azmimizle gelişmelere açık olduk ve hak ettiğimiz yere sonunda vardıgımızı düşünüyorum.


uğur efe IP: 88.231.29.xxx Tarih : 6.12.2007 01:22:09

NAZİLLİ GİBİ BİR İLÇE VARKEN DİGERLERİNİ İL YAPMAYA GEREK YOK NAZİLLİ MUHTEŞEM GÜZEL BİR YER BÜTÜN İLGİLİLERE DUYURULUR NAZİLLİDEN SEVGİLERLE


HASAN ALACAN IP: 88.246.130.xxx Tarih : 9.12.2007 22:18:07

Konyadan en az 2 il çıkması gerekir.Çünkü toprak bakımından çok büyük.MUTLAKA il yapılması gereketiğini düşündüğüm yerler. 1-Akşehir-Ereğli/KONYA 2-Bergama-Ödemiş/İZMİR 3-Alanya/ANTALYA 4-Salihli/MANİSA 5-Bandırma/BALIKESİR 6-Viranşehir/ŞANLIURFA 7-Elbistan/KAHRAMANMARAŞ Şu an için bu ilçeler geldi aklıma belki dahada vardır.Sonuçta sadece kriter olarak nüfusu alırsak yanılırız.


EMRAH ÖZTÜRK IP: 88.224.189.xxx Tarih : 12.07.2007 13:19:16
BAFRA çokdan hak ediyo il olmayı merkezin 100 bine aşkın nufusu avr ve çogu ilden de buyuk

ihsan eken IP: 88.229.206.xxx Tarih : 12.07.2007 12:26:54
Bence il sayısını bine çıkarsınlar hatta hiç ilçe olmasın her ilçeyi il yapsınlar valla bu mantık nereden geliyor anlamıyorum yahu Türkiye de zaten il olmayı hak etmeyen bir sürü il varken bunlara yenilerini eklemenin ne anlamı var eğer illa da birşeyleri değiştirmek gerekiyorsa Türkiye de metropol düzeyde ve daha fazla gelişime açık 30 - 40 tane il seçilsin ve diğer illerin hepsinin statüsü ilçe statüsüne indirilsin....saygılar

ZEKİ IP: 88.230.241.xxx Tarih : 6.08.2007 19:15:49
KOZAN 1923'TE ZATEN İLDİ... KOZAN 1923 TE CUMHURİYET KURULDUKDAN SONRA İL OLDU SONRA İLÇE STATÜSÜNE DÜŞÜRÜLDÜ BİLEMİYORUM AM ŞUNU BİLİYORUMKİ KOZAN HAK EDİYOR İL OLMAYI D.ANADOLUN YÜZDE 90'DAN BÜYÜK DÜZCE KİLİS V.B DENDE BÜYÜK EN BAŞTA KOZAN OLMALI İL OLACAK KAOZAN HAK EDİYOR... NÜFUS İSE 745BİN CİVARI

esra . IP: 85.110.158.xxx Tarih : 23.04.2008 20:34:55

siverek te il olmalı sivereğin nufüsu 130


omer karakas IP: 78.175.224.xxx Tarih : 16.02.2008 20:51:25

bence kdz.ereğlide il olabilirdi.


zeliha türkcan IP: 85.105.141.xxx Tarih : 12.03.2008 02:40:55

TATVAN söze gerek yok...............


abdi börk IP: 85.99.11.xxx Tarih : 26.07.2008 11:37:03

ali yıldız abime bende katılıyorum ama elbistanı adaylar arasına bile almamışlar


gökhan varış IP: 85.104.36.xxx Tarih : 28.01.2008 19:09:57

salihli çevredeki nüfus oranına göre il olmaya en güçlü aday ancak sanayi ve gelişme açısından aynı şey söylenebilir mi?


inegöllü selçuk IP: 81.214.98.xxx Tarih : 12.02.2008 22:41:22

bence akşehir il olacaklar listesinde bile yok... olmasıdaimkansız çünkü çok geri kalmış.. inegöl ollacak buna eminim çünkü en azından sanayisi gelişmiş . akşehirin nekadar sanayisi var kuraklık ve çirkin biyer.inegöl küçük istanbul .  bana göre İNEGÖL'den kral yer yok. ben orhaniye mahallesinden selçuk


NUSAYBİNLİ IP: 85.98.159.xxx Tarih : 11.03.2008 15:16:17

İL OACAK BİR İL VARSA ODA NUSAYBİNDİR.NEDEN DİYECEKSNİZ DEĞİL Mİ? SÖYLEYEYİM EFENDİME NUSAYBİN HERŞEYDEN ÖNCE BİR BAŞKENTİ,NUFUSU 114.000.COĞRAFİ KONUMU SÜPER ,SINIR TİCARETİ VAR,İPEK YOL BAŞKA BİR ETKEN MARDİNİN EN GELİŞİMİŞ İLÇELERİNDENDİR.ŞU KONUYA GİRECEM Kİ NUSAYBİN ZAMANIN DA BATMANLA KIYASLANIYORDU.NUSAYBİN,BATMANDAN HERŞEYLE ÜSTÜNDÜ AMA TÜRKİYE PETROLLERİ ANONİM ORTAKLIĞININ BATMANA YAPTIĞI KONUTLARLA BATMAN NUSAYBİNDEN ÜSTÜN OLDU.TOKİ NUSAYBİNE YATIRIM YAPSA NUSAYBİN BIRAKIN İL OLMAYI EYALET OLURDU.NUSAYBİN


salih başakçı IP: 88.250.205.xxx Tarih : 25.10.2008 12:57:31

türkiyede il olmaya aday ilçelerden bir taneside akhisar. yıllardır birçok siyasetçi akhisarda mitingler düzenleyip akhisarı il yapma vaadlerinde bulunmuşlardır.nitekim bu vaatler seçim bitikten ve siyasetçiler alacaklarını aldıktan sonra unutulur gider.akhisarın yeni bir vizyon kazanması ve yeterli iş olanaklarının sağlanması ve akhisarın yaşam standartının yükseltilmesi akhisarın il olmasına bağlı.böyle önemli bir konu yıllardır sürüncemede kaldı.değerli siyasetçilerimizin artık şapkayı önlerine koyma vaktidir çünkü akhisar ege bölgesinin en büyük ilçesi.


fatih dönmez IP: 88.241.197.xxx Tarih : 12.12.2008 15:15:59

→ BANDIRMA’NIN ÖZELLİKLERİ ; • Türkiye’nin 6. büyük havaalanı (askeri) (√) • Türkiye’nin 5. büyük limanı (√) • Türkiye’nin en büyük rüzgar santrali (tek) (√) • Türkiye’nin, Ortadoğu’nun ve Balkanlar’ın en büyük gübre fabrikası (√) • Türkiye’deki tek bor sanayi (√) • Türkiye piliç sektörünün merkezi (√) • Türkiye’nin nüfus açısından 6. büyük ilçesi(gebze,tarsus,çorlu,iskenderun,kızıltepe,turgutlu ve bandırma) (√) • Kişi başına düşen gelirde 12. şehri (√)


hasan yıldız IP: 88.229.225.xxx Tarih : 31.03.2008 21:07:59

sanırım artık güzel anamurumuz il olmayı çoktan hak ettiğini sanıyorum burası mersine 230 kilometre bir bide il olcak kapesteyi çoktan aştı bu kez il olacağına inanıyorum neden derseniz artık bu güzel memleket turizim memleketi tarım hayvancılık hepsi mevcut ama ulaşıma hala bi çare bulunmadı sağolsun devlet uğraşıyor ancak çok geç kalıyor (ben bir engelli olarak bu anamurda hiç bi faliyet göremiyorum il olursa belki bizleride gören olur tek kelimeyle)(ANAMUR İL OLMALI


EMRE ÇİFLİKLİ IP: 88.226.105.xxx Tarih : 28.01.2008 13:02:29

ali yıldız abi me kaatılıyorum kozan il olduktan sonra elbistanın 130.000 bin nüfusu oldugu halde daha il olaçaklar arasın da ismi anılmıyor.nufusunu geçelim de türkiyenin 4. büyük ovası 40 ilden büyük türkiyenin en büyük termik santralleri var. halende 2 tane yapılma hazırlıgında % 13 eliktirigini karşılıyor .elbistanın il olması lazım 82 plakada elbistanın hakkı


mert yılmaz IP: 85.104.87.xxx Tarih : 12.09.2008 20:29:13

oncelıkle herkese selam olsun. 1.sı bı arkadas tatvan ın nıfusu 120 bın demıs.yanı tatvanı gormesem ve bılmesem gercekten ınancam 120 bın olduguna.tatvanın nıufusu topu topu 60 bılemedınız 70 bındır. 2. sı nereler ıl olur bılmem ama tarsus ve ceyhan kesınlıkle ıl olmalı...bır CEYHANLI olarak soyluyorum kı ceyhan cok ama cok gelıstı 5 yıl oncekı ceyhan degıl bırakın 10-20 sene grılre gıtmeyı..termık santral geldı dogal gaz gelecek enerjı santrallerı kurulma asamasında petrol konusunda ceyhanın adını duymayan kalmadı dunya bılıyuor artık.tersaneler...vs vs vs..ayrıca nufusu 120 bın cıvarında.ulasım ,tatıl,yasam sartları ve standartları,ekonomı,hayat pahalılıgı konusunda cok uygun duzeydedır... 3.su KOZANLI hemserılerım kozanın neyı var Allah askına ya .bı dusunun kozanın neyı var...ıns Kozan da ıl olur tum kalbımle ıstıyorum ama bıraz da realıst olmak gerekıyor bu tur konularda... 4.su bız ne dersek dıyelım devlet ıstedıgını yapacak ve ve herkes de ona bakacak... saygılarımla


eşref bayram IP: 85.110.170.xxx Tarih : 20.01.2008 22:30:20

VİRANŞEHİRİMİZİN il olmasına engel hiçbir neden yoktur,bundan şüphe eden kişiler varsa kendilerinin gelip bizzat incelemelerini rica ederim şayet gelen olursa bekleriz misafirimiz olsun.tek kelime viranşehirimiz il olmayı hak eden tek ilçedir.


ismail IP: 78.163.139.xxx Tarih : 22.08.2008 23:56:22

il olmayı en cok erbaamız hak ediyor


ferhat varan IP: 85.104.24.xxx Tarih : 13.05.2008 10:31:25

KOZAN 1923'TE ZATEN İLDİ... KOZAN 1923 TE CUMHURİYET KURULDUKDAN SONRA İL OLDU SONRA İLÇE STATÜSÜNE DÜŞÜRÜLDÜ BİLEMİYORUM AMA ŞUNU BİLİYORUMKİ KOZAN HAK EDİYOR İL OLMAYI D.ANADOLUN YÜZDE 90'DAN BÜYÜK DÜZCE KİLİS V.B DENDE BÜYÜK EN BAŞTA KOZAN OLMALI İL OLACAK KAOZAN HAK EDİYOR...


müjgan tokmak IP: 85.106.162.xxx Tarih : 7.05.2008 16:48:00

alanya il olsun bence türizmi çok fazla nüfusu 123.000.iskenderun1tarsus2alanya3polatlı4nazilli5 olmalı.


velat demirkol IP: 78.162.116.xxx Tarih : 31.01.2008 22:14:09

ben bir kızıltepeliyim kızıltepe çok güzel bir yer bence kızıltepe olmalı ama mardinde ilçe olmalı çünkü aralarında30 km var raftaki yerini almış ama mardin biraz işi zorlaştırıyor. viranşehire gelelim viranşehir çok güzel ve büyük bir ilçedir yeri bakımından çok verimli bir yere sahiptir her geçen yıllarda dahada il olmayı hak ediyor çünkü her geçen gün dahada yaşanacak bir şekle geliyor nufusu çok kalabalık 200.000 bine yaklaşmış en son 2001 yılında bu oran 121.000 di şimdi ise aldığı göçlerle dahada kalabalık oluyor bide güneydoğunun tam ortasında yani şanlıurfa mardin ve diyarbakırın tam ortasında .......bide bir sorum var ilçeler ne zaman il olacak tarihi bilen söylesin ........teşekürler ve saygılar


Ali Yıldız IP: 88.246.164.xxx Tarih : 13.02.2008 18:04:19

Nasreddin Hoca gibi evrensel değere sahip,dünyanın ortası olduğu tescillenmiş,Bursalıların bile küçük bursa diyerek hayran kaldığı yeşil Akşehir bence Konya gibi kurak bir bölgenin en yeşil en güzel yeri.İnegöllü arkadaşa diyorum bu noktada yanılıyorsun.Bugün Akşehiri Nasreddin Hocasıyla,Kirazıyla,Tarih kokan otantik evleriyle dünya tanıyor.İl olma konusuna gelince Akşehir il olma konusunda İnegölden daha önceliklidir.Bir kere il olma da tek ölçüt nüfus değildir.Bağlı bulunulan ile uzaklık,coğrafi konum, turizm potansiyeli gibi faktörler dikkate alınır.O yüzdendir ki bugün 100000 den daha fazla nüfusa sahip bazı ilçeler il merkezlerine çok yakın oldukları için (Tarsus,İskenderun,Gebze,İnegöl)il olamamışlardır.Çünkü 1980 den sonra il olan ilçeleri inceledğimizde bu ilçeler nüfuslarının yanında coğrafi konum turizm vs gibi konularda avantajlı oldukları için il olmuşlardır.Akşehir son nüfus sayımı iti bariyle 13 ili geride bırakmıştır.Konyaya uzaklığı 135 km dir bu il olma konusunda Akşehir için en önemli avantajlardan birisidir.İnegöl ise Bursaya çok yakın dır bu yüzden il olması gereksizdir.Bence il olmak isteyen ilçeler nüfuslarının yanında coğrafi konumlarınıda düşünsünler.Bu yüzden benim fikrim nüfus ve il merkezine uzaklık noktasında Akşehir,Ereğli,Alanya,Viranşehir,Saihli gibi nüfusları fazla ve il merkezlerine uzak ve gelişmiş yerler il olmalıdır.Sadece nüfusu fazla diye bir yer il olcak diye bir zorunluluk yoktur.


OGUZHAN KAPLAN IP: 78.163.56.xxx Tarih : 25.07.2008 01:56:58

BENCE TARSUSTAN BAŞKA HİÇ BI YER IL OLMAYI HAKKETMIYOR KILISI BILE IL YAPTINIZ AMA TARSUSU YILLARDIR YAPMADINIZ TARSUS TAM 60 ILDEN BUYUK YAPTIGINIZ HAKSIZLIK AYRICA NUFUSUDA 230 BIN


Muammer Belci IP: 85.104.39.xxx Tarih : 19.02.2008 01:57:47

madem ki herkes kendi ilçesini övüyor birde ben sizlere Nazilli'den bahsedeyim 2000 Yılı nüfus sayımında 106.000 nüfusu vardı şimdiki 2007 yılına göre ise neredeyse 120.000 ile 130.000 arası nüfusu olduğu söyleniyor. Ufacık Salihli bile 80.000 nufüsu ve hiçbir özelliği olmadığı halde illiğe aday gösteriliyorsa bence Nazilli Mega Kent olmayı hak ediyor demektir


okan şahin IP: 78.189.20.xxx Tarih : 11.03.2008 20:06:04

bence nazilli il olmalı aydın dan büyük ve güzel ayrıca pek çok il den büyük


Sinan İLHAN IP: 78.162.117.xxx Tarih : 23.09.2008 13:30:27

ßenim Görüsüme Göre Siverek Liste'de ßuLunan ßütün İLçeLerden Daha Çok Hak Etmiştir İL OLmayı Türkiyede Kaçtane İLden ßiLe FazLa Nufus'a Sahip ßi İLçedir İL OLmayı Hak Ettiği HaLde HaLen İLçedir SİVEREK..! İnş. ßu Sefer KesinLikLe İL OLacak SİVEREK.. (SİVEREK İL OLmaLı)


sinem çelik IP: 85.106.162.xxx Tarih : 7.05.2008 20:50:01

bence alanya kesin il olmalı ne ararsan var doğa,turizm,nufus,tarihi eserler v.s herşey var daha ne beklorz??hatta bazı illlere bile taş çıkarır ben alanyanın il olmasından yanayım birçok kişi gibi umarım olur


zekai IP: 78.174.10.xxx Tarih : 19.03.2008 11:50:10

ÖNCELİKLE HERKEZE TEŞEKKÜR EDERİM ARTIK YETER BAFRA İL OLMAYI ÇOK HAKETTİ NUFÜS VE GELİŞME BAKIMINDAN İYİ YERLERDE FAKAT İŞ SIKINTISI NEDENIYLE GÖÇ VERMEKTEDİR. BUNUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN BAFRAYIO İLÇELERİN İÇİNDEN AYIRIP ÖZLEMINI BEKLEDIGIMİZ SENELERDIR SÖYLEEN İL OLACAK LAFLARINA SON VERMENIZDIR.BAFRA MEKEZDE 100,000 KÜSÜR NUFUSU VE KÖYLERLE BİRLİKTE 160,000 LERDE ARTIK BUNA BİR SO VERELİM VEBAFRAYI İL YAPALIM.


bekir karademir IP: 88.233.159.xxx Tarih : 5.04.2008 23:33:20

BEYŞEHİR BEYŞEHİR BAŞKASI YALAN KARDEŞİM BIRAKIN 100000 BBİNİ FALAN HERKES NEYİN NE OLDUĞUNU BİLİYOR ARAŞTIRIN BAKIN O GÜZELLİKLERİ TARİHİNİ YERLEŞİMİNİ GÖLÜ YETER SİZLERE EREĞLİLİ KARDEŞ İL OLCAK TEEK ŞEHİR VAR ODA SELÇUKLUYA BAŞKENTLİK YAPMIŞ OLAN ŞEHRİM BEYŞEHİRDİR.


ZAHAM DEMİR IP: 78.177.168.xxx Tarih : 27.12.2008 20:39:32

Bence hiç bir ilçe kızıltepe kadar il olmayı hak etmiyor sen onu bırak şu an il olan bazı yerler il olmayı bırak ilçe olmayı bile hak etmiyorlar. Bakanlar gelsin buyursunlar görsünler şu güzelim şehri ama her ne sebeb varsa kendilerine tennezül bile etmiyorlar kızıltepeye gelmeye. şurdan bi Kızıltepe'li olarak sesleniyorum devlet bürokratlarına artık gözlerindeki o kara gözlüğü çıkarıp bu olaya bi göz atsınlar......


caner tan IP: 88.232.87.xxx Tarih : 28.08.2008 04:40:42

E.L.B.İ.S.T.A.N a büyük haksızlık yapılıyor türkiyenin en büyük 3.ovası...nüfusu 200bini geçiyor..k.maraş,malatya ve kayseriye çok uzak bu yüzden ELBİSTANımız il olmalı..ELBİSTANLI olmak bir ayrıcalıktır!!46efsane!


selim gezer IP: 81.213.108.xxx Tarih : 5.08.2008 11:33:59

sevgili dostlar ilk olarak nusaybin ta 25 yıl önce il olmayı hak ediyordu ama şimdi açıklanan kanunla nusaybin il olmaya aday olarak gösterilmemiş valla çok yazık.bütün ticaret nusaybin üzerinden yapılmasina rağmen bunun yapılması canımı çok sıktı.inşallah nusaybin il olmaya aday olur.sevgilerimle...nusaybinli selim


gökhan varış IP: 85.104.36.xxx Tarih : 28.01.2008 19:09:54

salihli çevredeki nüfus oranına göre il olmaya en güçlü aday ancak sanayi ve gelişme açısından aynı şey söylenebilir mi?


cabbar vakkas IP: 85.96.191.xxx Tarih : 18.09.2008 17:02:16

ya mıllet uçmus adana da ceyhen ve kozan il olacakmış yahu ceyhan 42 km kozan gitsede iyi olur hem arkasında daglık bazı ılçeler var gitsin 90 km am ceyhan burnumuzun dibi biraz akıllı olun ya saçma sapan seyler ıstenırmı o zaman adana ne olcak amma adana düşmanı varya


HAMZA ÖZEL IP: 78.166.5.xxx Tarih : 14.02.2008 11:33:36

bence konyanın beyşehir ilçesi il olmalıdır hem çok gelişmiş hemde 100000 geçiyor........(+


ozcan ınce IP: 88.227.249.xxx Tarih : 17.08.2008 11:05:34

salıhlı çok guzei bır memlekettır.yalnız memur kentı olmuştur.iş kolu yönunden sıkıntı vardır.devletın bu konuda çalışmalar yapması gerekır.Bagları lıe meşhur bır kenttır.


seydo seydohan IP: 88.249.195.xxx Tarih : 6.02.2008 23:53:41

KIZILTEPE 1980 DEN BERİ İL HAKKINI KAZANMASINA RAĞMEN HALA 380.000 NUFÜSUYLA İLÇE STATÜSÜNDEDİR.ANLAMIYORUM YA.ŞIRNAK BAYBURT KİLİS GİBİ İLÇE YAPIYORSUNUZ.AMA KIZILTEPE Yİ GÖRMÜYORSUNUZ.DEVLET BÜYÜKLERİME SESLENİYORUM BU AYIBI ÜSTÜNÜZDEN ATTIN LÜTFEN.ONLARIN ANKARADA DAYİLARI MI***VAR.BU HAKSISLIĞI ORTADAN KALDIRIN.ARTI 380.000BİN NUFUSUYLA 65.000BİNLİK MARDİNİN ELİNE NİYE BAKSIN.ANKARAYA BİR ÖNERİM VAR.MARDİN AÇIK MÜZE HALİNE GETİREREK İL STATÜSÜNDEN DÜŞÜRÜRLÜP İL STATÜSÜNÜ KIZILTEPE YE DEVREDİN.HEM DAHA İYİ OLUR.KIZILTEPE EKONOMİ VE GENİŞ VE VERİMLİ OVASIYLA TÜRKİYE DE SAYGIN VE TANINMIŞ BİR ŞEHİRDİR.ANKARA ANKARA KIZILTEPENİN SESİNİ DUY...


ali yasin kavak IP: 78.174.47.xxx Tarih : 2.03.2008 08:58:49

merzifonun il olacaklar arasında neden ismi yok böyle kozmopoltik bir ilçeninde il yapılması gerkir kalmışki kendi bağlı bulunduğu amasyadan daha sosyal ve gelişmiş bir ilçe ve nüfus yoğunluğu olan bir ilçedir merzifonda il yapılması gereken ilçeler arasında olmalıdır


okan çevik IP: 85.97.131.xxx Tarih : 13.03.2008 13:17:59

doguda il olmasi gereken tek bir il varsa oda ERCİŞtır olmasi bence oldukca haktır


necdet mütevellioğlu IP: 78.167.177.xxx Tarih : 20.02.2008 17:17:43

yıllardan beri TURHALımızın il olması beklentisi içindeyiz.ekonomisi yerleşim bölgesine açık arazi yapısı ve doğu ve güney doğuyu karadenize bağlayan yol güzergahı üzerinde oluşu ve yeni yapılanan organize sanayisi ile aday ilçelerin arsında iyi düşünülmesi gereken bir ilçe. Yetkililere duyurulur. selamlarla.


okan IP: 78.177.242.xxx Tarih : 25.11.2008 16:22:46

eyer insansanız gebzeyi il yapar gebzenin parasını bu kadar yemek yeter artık yeter gebzeyi il yapın baştaakilere sözüm


vedat demir IP: 85.110.173.xxx Tarih : 31.01.2008 12:51:37

Yerleşme merkezi olarak nüfusu eski tarihlere kadar uzanan Viranşehir o zamanki yöre halkının büyük çoğunluğu hayvancılıkla uğraştığı şehirde sanayi ve iş alanlarının olmayışından dolayı nüfusu normal seyirlerle artmıştır. 1970 lerden sonra geçim kaynağı olan hayvancılık yerine yavaş yavaş tarıma yönelen yöre halkı, şehirlere göç etmeye başlamıştır. Tarıma ve hayvancılığa dayalı ekonomisi geleneksel değer yargılarının egemen olduğu aile biçimi doğurganlık seviyesini artmıştır. 1980-1990 yılları arasında gerekse ekonomik ve gerekse sosyal rahatsızlıklardan dolayı, şehirden metropollere ve hatta yurt dışına gözle görülür göçler olmuştur. 1990-1997 lerde ise çevre il, ilçe ve köylerden göç dalgalarına sahne olmuştur. Bu tarihlerde Viranşehir nüfusu bir anda 57.500 den 109.142 ye kadaar yükseldi. 8 Mahallesi olan Viranşehir, 16 mahalleye ayrıldı. Ayrıca göçzedeler için mahalleler tesis edildi. 2001 yılında yapılan Nüfus sayımında Resmi verileri göre Viranşehir nüfusu 121.000'e yükselmiştir. Tüm yurtta gelişen sosyal, siyasal ve ekonomik hareketlenmeler, Viranşehir 'de de etkisini gösterdi ve beraberinde göç dalgaları ve nüfus hareketleri meydana getirmiştir. Sosyal bir yara olan ve Viranşehir 'in değişmez kaderi gibi görünen kan davaları bilhassa köylerdeki hayatı felce uğratmıştır. Bu onarılmaz yaralar, köyden şehire, şehirden metropollere göçün değişmez nedenlerinden biridir. Bu sosyal yara günümüzde de devam etmektedir ve ne zaman biteceği de belli değildir. Şu anda doğu bölgelerinin büyük sorunlarından biridir. Yalnız son yıllarda tarım ve sanayi sektörünün gelişmesi ile göçlerin duracağı yaşam seviyesinin yükselmesi ile Viranşehir 'in geleceği birden bire değişip il olmaya hak kazanmıştır bence viranşehir hak ediyor bunları okuduktan sonra sizde hak vereceksiniz... SAYGILARIMLA


ahmet öztürk IP: 85.105.63.xxx Tarih : 1.11.2008 13:18:08

kardeşim kadirli il olmalı kozandan daha büyük osmaniyenin en büyük ilçesi


hande palacı IP: 78.162.116.xxx Tarih : 1.02.2008 11:39:56

viranşehir il olacak çok güzel çünkü hak ediyor çok güzel bir ilçe nüfusu bakımından çok kalabalık viranşehir dahada modern bir şehir haline geliyor tabi il olduğunda dahada güzel olacak viranşehirdeki aşiret sorunu yavaş yavaş tükeniyor dahada modernleşiyor bence viranşehiri hemen il olmalı


osman bulbul IP: 88.254.33.xxx Tarih : 15.02.2008 17:31:40

millet nasılsınız bu yapılan sey bı oylamadır 35 bin nüfuslu gelismemiş beysehir yoksa il olma asayı nasıl olcak oysa elbistan tam 160.000 nüfüsü avr gelismişlik bakımından sayılı illerden daha gelismiş üstelik iki tane termik santrali var 2 tane daha yapılacak onumuzdekı yıl ayrıca 5 tanesınınde projesı çizilmiş durumda üstelik kahramanmaraşa tam 165 km uzaklıkta hayvancılık bakımından cok gelişmiş ustelik türkiyenin en buyuk ovaları elbistan afşin ovalrı burda


ahme IP: 78.168.21.xxx Tarih : 10.08.2008 16:15:06

ya bırakın şu akşehiri ve ereğli ya tabki beylerin şehri beyşehir il olacak BEYŞEHİR ANLATILMAZ YAŞANIR nüfüsü 100.000 bini geçiyor türkiyede en fazla köy kasabaya sahip ve türkiyrnin 3.büyük gölüne sahip ve ereğli övüp durmayın yaaaaaa


çağlar IP: 88.248.29.xxx Tarih : 13.04.2008 09:13:01

ben ercişli olmadığım halde bu yapılanın haksızlık olduğunu görüyorum ercişlliler o kadar çalışkanki ürettikleri sebze meyve vb şeylerle doğudaki en büyük ilçeyi bırakı n illerr arfsında derecelenebilecek bir yer başbakan ercişten 35000 oyaldı onun şu an yaptığı biraz nankörlüğe giriyor


M.USTA IP: 88.232.234.xxx Tarih : 13.06.2008 11:25:22

ÖNCE BİLGİLENDİRMELERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.İL OLACAK YERLEŞİM YERLERİ HARİCİNDE,BİRDE İLÇE OLARBİLECEK YERLEŞİM YERLERİ HAKKINDA EĞER BİLGİ MEVCUT İSE BİZLERİ BİLGİLENDİRİRMİSİNİZ.BEN AKHİSARIN İL OLMASINI İSTİYORUM ANCAK ZEYTİNLİOVA KASABASININDA İLÇE OLMASI TARAFTARIYIM.ŞU ANKİ BELEDİYE BAŞKANI A.MEHMET ÖZDEMİR KASABAMIZI İLÇE STATÜSÜNE HAZIRLAMAKTA OLDUĞU AŞİKAR HERKEZCE SOMUT OLARAK GÖRÜLMEKTE BİLİNMEKTE.İNŞALLAH MUVAFFAK OLUNACAKTIR.SAYGI VE SEVGİLERİMLE.


MEHMET IP: 81.214.175.xxx Tarih : 15.01.2008 20:14:26

AKŞEHİR 50 yıldır il olmayı bekliyor.Türkiyede bu konuda Akşehir kadar mağdur bir ilçe yoktur.Her gelen siyasetçi Akşehir il olcak demiştir ama hep unutulmuştur.Akşehir il olmalıdır Çünkü; 1-Şuanki nüfusuyla Türkiyede 30 ilden daha büyük bir ilçe merkezidir. 3-Konya ile Afyon arasında ve Isparta ile Ankara arasında stratejik açıdan bir il olması gerekir.Coğrafi konum açısından en uygun yer Akşehirdir. 4-Konya toprak bakımından Türkiyenin en büyük ilidir.Bu durum Konyanın ilçelerinde yaşayan vatandaşlar için Konyada resmi bir işleri olması durumunda vatandaşlara büyük ekonomik ve zaman bakımından külfet getirmektedir.Örnek verecek olursak Konyaya yaklaşık 200 km uzaklıkta bulunan Çeltik ilçesinde yaşayan bir vatandaşın resmi bir iş olması durumunda yaklaşık 400 km yol katetmesi gerekir.Yine Akşehir Yunak Tuzlukçu gibi ilçelerde yaşayan vatandaşlar da aynı sorunları yaşamaktadır.Yöre insanına ekonomik ve sosyal açıdan en uygun şekilde hizmet vermek için ve yöre insanı üzerinde bu ekonomik yükü kaldırmak için en mantıklı yol Akşehirin il olması ve Çeltik,Yunak,Tuzlukçu Doğanhisar ilçelerinin Akşehire bağlanmasıdır. 4-Akşehir Nasreddin Hoca gibi bir evrensel değer sahiptir bu yüzden turizm bakımından yüksek bir potansiyele sahiptir.


levent çalış IP: 88.232.133.xxx Tarih : 24.05.2008 15:37:04

listenin en basında bence ödemiş olmalıydı çünkü izmire 120 km uzak ve izmirin en büyük ilçesi listedeki bazı ilceler ödemişden büyük ama çoğu, bağlı bulunduğu ile çok yakın. il olmaya aday ilçedir ödemiş çünkü hem izmire uzak hem büyük hem de izmirle alakası yok


Levent ADALI IP: 78.162.189.xxx Tarih : 16.03.2008 14:59:20

işim gereği bir çok il ve ilçelere ihalelere gitmekteyim bunların arasında gördüklerimden çoktan il olmayı hakeden ilçeler var iştebunlar:kahta,merzifon.nazilli.alanya,inegöl,edremit,iskenderun.anamur.kdz ereğli,boyabat,tarsus,sungurlu,niksar,turhal,çorlu,lüleburgaz.


muhammet keçeci IP: 193.255.246.xxx Tarih : 8.04.2008 11:34:32

Bence öncelikle, Akşehir'in il olması gerekir. Çünkü, yer konumu itibarı,yıllardır yenen il olma hakkı,nüfus ve kendini geliştirmiş bir ilçe olarak il olmayı hakeden ilçelerin başında olması gerekirken listeye yazılmamış bile. Bugün, Dünya'ya nasıl Mevlana yılını yaşatmış ülkemizin tanıtımını yapmışsa,Dünyaca ünlü kirazlarını Hollanda gibi ülkelere ihrac edip tanıtmışsa, bence il olmayıda hak etmiştir.Her türlü mesafe olarak, Konya, Ankara, Afyon, Isparta'ya eşit uzaklıklarda sayılır.Bunca özelliklerden sonra daha niye bekletiliyor. Yoksa, bütün bu işler formalite işlerden mi ibaret oluyor.


murat ismailoğulları IP: 78.180.102.xxx Tarih : 11.07.2008 11:01:41

ilimiz ağrı ilçemiz doğubeyazıt fakat doğubeyazıt aşağdaki ilçelerden büyük yüzbin nufusu bulunmaktadır bizde il olmak istiyoruz hem ilçemiz il olmaya elverişlidir çok güzel ve turistlik ilçedir onun için sizden ricamız bizde il olmak istiyoruz DOĞUBEYAZITLİ GENÇLER SEVGİLER SAYGİLAR NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE İL OLMAK BİZİMDE HAKIMIZ SAYGILAR SEVGİLER


furkan ay IP: 78.164.170.xxx Tarih : 6.05.2008 14:20:46

bence alanya il olmalı.turizmin en fazla olduğu ilçelerden birisi.nüfusu 100.000.toplam 237.000 eee daha ne bekliyolar


Cihan Paksoy IP: 88.236.45.xxx Tarih : 5.08.2008 18:47:25

İl olabilecek ilçeler bildiğiniz gibi belli bir standartı vardır.O yüzden herkes kendi memleketini övmekten vazgeçsin.Bana göre il olabilecek ilçeler bunlardır;İskenderum,Nazilli,Ceyhan,Kozan,Tatvan,Bafra,Edremit,ödemiş,Bergama,Bandırma,Ereğli(Konya),Akşehir,Erbaa,Polatlı,İnegöl,Çorlu,Alanya,Siverek,Kızıltepe.İl olacak şehirler unlardan seçilmelidir.Tarsus,Gebze ilçeleri ise İllere yakın olduğundan seçilmeyebilir.


Kubilay Bafralı IP: 88.247.142.xxx Tarih : 16.11.2008 14:27:17

En has Bafralı olarak Bafra çookktan hak ediyo İl olmayı.İlçe olmasına rağmen bir çok ilden daha iyi durumda hemde Nüfusu;178.572


sevda demir IP: 78.162.115.xxx Tarih : 25.02.2008 16:31:53

ben viransehirde oğretmenim ve konyalıyım viransehir yenisehir semtinde oturuyorum gercekten nufusu cok yuksek ve cok guzel bence il olmasını umuyorum ve yatirimcilarin yatirim yapmasini bekliyorum yatirim yapiliyor ama az yapiliyor herkesi beklerim saygilar...


sinan sevda IP: 85.96.128.xxx Tarih : 12.04.2008 19:02:04

DOĞU NUN İNCİSİ TATVAN ABİ YA VARMI DAHA ÖTESİ TABIKİ YOK BENCE TATVAN BITLIS MERKEZE YAKIN OLDUGU ICIN İL OLAMIYOR NEYI YOKKKI TATVANIN GÖLÜ,KAYAK MERKEZİ,KRATAL GÖLÜ,120 BİN NÜFUSU DAHA NE OLSUN TATVAN BOYLE DAHA GUZEL


abdullah ada IP: 88.231.141.xxx Tarih : 28.02.2008 23:21:41

değerli arkadaşlar bir yer nasıl il olmayı hak eder öncelikle nüfüsü ve o yerin il merkezine uzaklığı bence burda en öncelik ELBİSTAN'A tanınmalı çünkü maraşa çok uzak oranın insanı resmi işini yapabilmek için 1 gün yol gitmek zorunda malatya ya da çok uzak bence ELBİSTAN 82. İL OLMALI


birtan ay IP: 85.105.141.xxx Tarih : 8.03.2008 01:08:44

TATVAN İSMİ NİYE YOK DOĞUNUN EN BÜYÜK VE YÜZELLİ BİN NÜFUSLU BİR İLÇE.LİSTEDEKİ BAZI İSMİ YAZILAN İLÇEDEN DAHA COK HAKKEDİYOR.LÜTFEN ARAŞTIRMACILAR DAHA İYİ BİR ARAŞTIRMA YAPSINLAR.TATVAN İL OLMAYA HAZIR VE HAKEDİYOR ......


ORKUN ÖNDER IP: 88.230.165.xxx Tarih : 8.02.2008 01:32:18

ÖNCELİKLE BÖYLE BİR YORUM YAPMA FIRSATI VERDİĞİNİZ İÇİN KENT HABERe TESEKÜRLERİMİ SUNARIM BAFRA nın İL OLMASI 30 YILA ASKIN SÜREDİR GÜNDEMDE VE NİHAYET ADAY SIRADA ASLINDA ADAYLIKTAN CIKIP COKTAN İL OLMALIYDI ÇÜNKÜ;BAFRA 35 İL DEN DAHA BÜYÜK VE GELİŞMİŞ OLUP NÜFUSU 154.760 DIR AYRICA KIZILIRMAGIN ALİVYONLU TOPRAKLARI BAFRAYI EŞİ OLMAYAN BİR OVA YAPMIS VE BEREKETİ DÜNYADA DUYRULMUSTUR YİNE BAFRA İSTANBULUN YILDA BİR AY ELEKTİRİK İHTİYACINA CEVAP VEREREK BAFRA DA BULUNAN İKİ TANE BARAJIN ELEKTİRİK ÜRETİMİNDE ÖNEML,BİR YERE SAHİP OLDUGUNU İSPATLAMIŞTIIR VE YAKIN ZAMAN DA GELECEK OLAN DOGALGAZ İLE ORGANİZE SANAYİSİNİN GÖZDE BİR MEKAN OLMASINI ÖNE CIKARIYOR VE BUNUN GİBİ DAHA ÖNEMLİ KONULAR İŞTE TBMM NİN ARŞİFİNDE BULUNAN 22 İLÇENİN İÇİNDE İL OLMASI KESİN OLAN İLÇE KESİMNLİK LE BAFRA DIR SAYGILARIMLA


evren etı IP: 88.244.195.xxx Tarih : 2.06.2008 20:43:24

neden lice de il olmuyorki anlamadım yani haksız lık bu kardesım


ümit yılmaz IP: 85.105.141.xxx Tarih : 8.03.2008 01:03:51

cok büyük haksızlık var,bitlis in TATVAN ilçesinin 150.000 nifusu var ama listede yok çok komik.bunları kim takip ediyor,yoksa il olan ilçelerin yetkilileri bu ilçelerdemi dogmuş bilemem ama TATVAN da aralarında görmek isterdim.keza gebze,karşıyaka,silifke,elbistan,erciş,gibi ilçelerde,yok.ya en azından doguyu temsili bir ilçe yok.manisanın ilçeleri büyük ama 4 ilçeyide il yapılırsa bunda bir çelişki dogar,yazık


Ramazan ARSLAN IP: 88.253.84.xxx Tarih : 20.04.2008 14:49:41

arkadaşlar bir yerin il olması nüfusa göre değil,Coğrafi konuma göre olmalıdır.halen hatır için il,ilçe yapmalarının bedeleni ödemiyormuyuz.örneğin Denizlinin Bozkurt ilçesi yeni ilçelerimizden,çardak ilçesine 1-2 km adeta mahallesi konumunda,Burdur un karamanlı ilçesi Tefenniye 7 km yazık değilmİ.Mademki vatandaşa hizmet edilecek Antalya-Mersin arasına 2 tane il olmalı,Manisa salhli il olmalı çünkü Manisanın çoğu bir ilçesi Manisaya ters ve Uzak örneğin Demirci ilçesi 175-180 km saliyli il olsa 75 km ye düşecek al sana hizmet


Ali Yıldız IP: 85.98.230.xxx Tarih : 14.02.2008 19:07:54

Beyşehirin merkez nüfusu son adrese dayalı nüfus sayımı sonucu 32799 köy ve kasablarla birlikte nüfusu 72712 dir.Türkiye istatistik kurumunun sitesinden bakabilirsiniz. Bırakın 100000 i geçmeyi köy ve kasabalarla birlikte toplam nüfus 100000 etmiyor.O yüzden Konyadan il olabilecek ilçeler Beyşehirden önce ilk olarak Ereğli daha sonra Akşehirdir. Şehir Merkez Genel İl merkezine uzaklık EREĞLİ 94542 134438 153 km AKŞEHİR 63472 99831 135 km


lokman doğan IP: 78.162.117.xxx Tarih : 20.07.2009 19:37:29

slm ben lokman v.şehirden bence v.şehir %100 il olmalı çünkü viranşehir artık harabelikten çıkmış durumda inanmıyanlar gelsin baksın bu viranşehire büyük katkısı olacak.


Umut Aldi IP: 88.241.244.xxx Tarih : 23.09.2009 16:53:01

 Bence Nazilli İl Olmalı Türkiyenin Birçok İlçesinden Büyük ve Büyümekte En Çok İl Olmayı Hak Eden İlçelerden Birisi Ayrıca Ege Bölgesinin En Büyük İlçesi(104 Bin Nüfuslu)


ibrahim aloğlu IP: 88.227.128.xxx Tarih : 25.09.2009 14:29:48

ben elbistanlıyım elbistan 41 tane ilden büyük bi ilçe türkiyenin 4.üncü büyük ovası türkiyenin en büyük termik santıraline sahip 100 .000 nufuslu bir ilçe asıl il olmayı bekleyen tek ilçe elbistan bence.


ERCİŞ TÜRKMEN CEPHESİ IP: 78.160.79.xxx Tarih : 17.07.2009 15:49:34

E R C İ Ş gibi bir yerin listede olmaması inanilir gibi değil..Malazgirtten önce Türk toprağı olmuş bir yer Türkiye'nin ötükeni karakoyunlu türkmen devletinin başkenti.. bölücülerin doğuda faliyet gösteremediği tek yer..ayrica nufusu sanayisi kültürü sanati en üst düzeyde olan bir şehir..Atatürkün vefatına yakın ercişin süphan adıyla il olmasını vasiyet ettiği bir yer..82 ERCİŞ ercişli TÜRK GENCLİK


ercna celen IP: 88.247.238.xxx Tarih : 24.09.2009 02:04:13

merhaba nazilli gerek şehir yapısı gerek nüfusu ve gerek alt yapısıyla belki bi çok ilden daha gelişmiş bir ilçedir ve il olmayı kesinlikle hak etmektedir! saygılarımla


akif erdal IP: 85.106.182.xxx Tarih : 7.10.2009 13:13:51

aslında tarsus türkiyede il olmayı hak eden ilk ilçe ama işte bizim tarsusun insanı bu ırkçı ülkücü mhpci kafayla giderse değil sittin sene ömür boyu bile bunu hakedemicek kurtulun mhp ne yaptı park yapmaktan başka tarsusa bırakın da biraz tarsusu gerçekten seven insanlar başa gelsin bütütün tarsuslu hemşerilerime selam


alper yılmaz IP: 88.251.235.xxx Tarih : 26.06.2009 01:26:00

bence salihli il olmayı hak ediyor kendi nüfusu 100.000 toplam nüfusu ise 160.000...hemde gelişmişlik bakımından bir çok ilden daha üstün. diğer il olmayı düşündüğüm ilçeler nazilli gebze ama kendi bulunduğu ile yakın olmasından dolayı olmaz. en uygun SALİHLİ İL olmalı kendi görüşüm...burdan yetkilileri sesleniyorum salihli il olsun....


furkan ölker IP: 78.167.84.xxx Tarih : 7.07.2009 12:37:54

bence elbistanda il olmalı nüfusu 132bin  burası çok büyük burası il olsun

 


ahmet faruk akfırat IP: 85.98.247.xxx Tarih : 19.06.2009 12:12:31

tek ilçe il olsa o siverektir.200 bini aşkın nufusu merkez yüzölçümü olarak70 i aşkın ilden büyük 1926 yılında il iken ilçe edildi.(şeyh sait isyanından dolayı).ilk il yapılacak yerin siverek olması lazımdır....


necmettin barak IP: 78.162.117.xxx Tarih : 28.06.2009 00:09:45

viranşehir nüfus ve jeopolotik yapısıyla il olmayı çoktan hak etmiş güzel bi ilçemiz. Ayrıca viranşehir e gelmiş geçmiş bakan ve başbakanlar il sözü vermiş en son ak parti hükümeti bile il sözü vermiş temenimiz viranşehir il olur inşallah.


gönül dönmez IP: 88.246.50.xxx Tarih : 24.09.2009 01:27:41

türkiyenin en büyük ilçelerin en başında nazilli gelirken hala neden olmaz anlamış değilim atatürk bile yıllar önce nazillinin il olmasına layık görmüş ve söylemiş yıllar geçti hala bekliyoruz il olmak nazillilerin hakkıdır artık duyun sesimizi


Hüseyin YAZMACI IP: 85.99.177.xxx Tarih : 1.10.2009 19:45:26

VİRANŞEHİR dururken Ancak TARSUS a laf düşer geri ilçelerr Saygı Lutfen..Tarsus Canım Kusura Bakma Sanada Yeniceden Baska İlçe Kalmıyor:))


anqaraLı IP: 88.247.31.xxx Tarih : 11.10.2012 10:10:09

bence türkiyede il olcak tek ilce ankara polatlıdır nufusu 200 binin üstünde etimesgutta türkiyenin en büyük askeriyesini polatlıya taşıcaklar muhtemelen nufus iki katına cıkcak polatlı türkiyeden 38 ilden büyük ankaraya 75 km Türkiyenin başkenti ANKARA ankaranın Başkenti POLATLIDIR :)