19
Mart
2026
Perşembe
SİYASET

MHP'yi birinci çıkaran anket

3 aydır 45 ilde yaklaşık bir milyon kişi ile yüzyüze yapılan görüşmenin sonuçlarını değerlendirip oluşan sonucu nihayet kamuoyu ile paylaşabileceğiz.

Sokakta, kahvehanede, iş yerinde ... birileri size bu anket çerçevesinde sorular sorduğunda pek çok kişi "hangi parti ya da anket şirketi adına" bu anketin yapıldığını sormuş, ama her defasında da "bir firma ya da parti adına yapmıyoruz" cevabını almıştı. İşte o anket bu ankettir.

Bu anket, herhangi bir profesyonel anket kuruluşu tarafından yapılan "istenen sonuca yönelik" sorulardan oluşan bir anket değildir. Tamamen gönüllülerden oluşmuş, hiç bir tuzak sorusu olmayan bir ankettir. Her ilde yirmişer kişiden oluşan gönüllüler, elde ettikleri sonuçları birbirinden bağımsız olarak (çoğunlukla e-posta ile) yollamışlar, aynı ilde aralarında tutarsızlık olanlar değerlendirme dışı bırakılmıştır.

Bu anket sonucunda hiç bir parti ya da kuruluştan tek kuruş para alınmamış, kimseye de tek kuruş para ödenmemiştir.

Sorulan sorular gayet basittir. Alınan cevaplar da oldukça yalındır.

Soru : Türkiye'nin durumundan memnun musunuz?

Cevap : Memnun değilim %87 , Memnunum %8, cevap yok %5

Soru : AKP hükümetinden memnun musunuz?

Cevap : Memnun değilim %89, Memnunum %4, cevap yok %7

Soru : Hangi partiye oy vereceksiniz?

Cevap : MHP %34, AKP %19, CHP %13, DSP %6, DYP %4, diğer %11, Cevap yok %13.

Bu anketin ilk sonuçlarının elde edildiği 2 ay öncesine göre AKP'nin oy oranındaki bariz düşüş de dikkat çekicidir. 2 ay öncesine kadar %22-25 arasında gözüken AKP oylarının %19'lara gerilemesi, seçim yaklaştıkça daha da gerileyeceğini işaret etmektedir.

Anket sonuçları elbette yanıltıcı olabilir. Fakat bu anketin, profesyonel anket kuruluşlarının partilerden para alarak yaptıkları anketlere göre, doğru sonuca daha yakın olacağını da herkes takdir eder herhalde.

Elde edilen veriler üzerinde hiç bir katkı yapmadan varılan sonuçlar böyledir. Görünen o ki, medya-anket kuruluşları-parti işbirliği ile yönlendirme ve etkileme amaçlı anketleri hiç bir şekilde itibara almıyor, kendi bildiği, hissettiği gibi kararını veriyor insanlarımız.

Bu yazıyı okuyanlardan bazıları, gerçek sonucu değil, gönlümüzden geçenleri yazdığımızı iddia edebilir. Bilsinler ki gönlümüzden geçenleri yazsa idik, Türk Milliyetçilerinin dışındakilere tek bir oy dahi vermememiz gerekirdi.

Millet iradesinin, "alternatifsizlik" üzerine kurulu çirkin politikayı bozup, kendi bünyesinden alternatifler ürettiğinin çok güzel bir belgesidir bu sonuçlar.

Millet, iradesi ile, "alternatifi yok" dayatmasına kanmayıp, daima bir çıkış yolu, bir kurtuluş yolu bulabilmektedir.

Yukarıdaki sonuçlardan da bu açıkça görülmektedir.

Bu sonuçları saklayınız. İlk genel seçimden sonra, sonuca en yakın tahminin bu olduğunu göreceksiniz.

Yanılma ihtimalimiz olabilecek tek sonuç AKP'nin %19 oranında tutunmuş olması olabilir. Çünkü AKP belki de barajı bile geçemeyecektir. Mümkün değil diyenlere DSP örneğini hatırlatırım. %21'lik DSP'yi %1'e düşüren bu millet, %32'lik AKP'yi de elbette %10'un altında bırakacak kararlılığı göstermeye muktedirdir.

Çünkü Millet iradesi asla şaşmaz.

Hükümetten memnun olmayanların oranı %89 olan bir ülkede, nasıl olur da anket kuruluşlarının yayınladıkları ankette bu parti yüksek oy oranıyla birinci olabilirki? Siz aptal mı sanıyorsunuz milleti?


Doc. Dr. Mehmet Günal/Ortadoğu
Yayın Tarihi : 16 Nisan 2007 Pazartesi 16:40:32
Güncelleme :16 Nisan 2007 Pazartesi 16:42:05


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
fatih ak IP: 193.140.14.xxx Tarih : 16.04.2007 11:41:53
bu ankete mhp liler bile gerçekten inanmaz sadece laf olsun yada belki birkaç kişiyi kandırıpta mhpye çekebiliriz diye inanıyor gibi gözüküyorlar milleti kandırmayın! böyle anketin kaynağı bile belirtilmekten çekinen hayalci anketlere....

AhMeT IP: 88.227.0.xxx Tarih : 15.04.2007 01:56:03
insanın güleceği yok insanları zorla güldürüyorlar mhp çıkıyorsunuz meydanlara bas bas bağırıyorsunuz akp hükümeti türkiyeyi böle böle yapıyor kaoasa sürüklüyor falandır fistandır mhp sen iktidara geldinde ne yaptın ne icraatını gördük arkdaşlar allah aşkına bırakın miliyetçiliğini falan bunlarıN yaptıkları koltuk davasıdır başkada bişey değil şehit cenazelerine gelirler miletin gözünü boyarlar bahçeli senin oğlun yegeninin herhangi bir ailenden biri güneydoğuda operasyonlara gidiyormu siz ciğer acısını çekiyormusnuz ondan sonra gelin meydanlarda basbasbağırın herkes sizin ne mal olduğunuzu öğrenmiş geçin bunları

şenol bodur IP: 88.228.41.xxx Tarih : 15.04.2007 16:27:54
Tabi herkesin tahamül edemeyeceyi bir durum ama siz bakmak istediyiniz yönde bakıyorsunuz bir yazmış apoyu asmadınız hiç içeriliğini biliyormusun neden asılmaz yada asılmadı o günün şartlarında M.H.P tam kadro asılsın derken ogün parlementoda olupta bugün ikdidar olanlar asılmasın dedi bunu araştırıp sonra sorgulayın peki geçtik vatci akp baş örtüsünü aşacaktı ne oldu olmadı demi olmaz ağ babaları müsade etmez artık şu gercek ülkede kafat tascı yada yangelip yatanlar olmadı ananı alda git diyenlerin hesabı sandıkta sorulacak ülkemin tek çakıl taşına milyonlar şehit olmaya hazırken parselleyip satılan toprakların kim satıyor tutupta üreticimi boğarcasına fındık üreticisinin 6 ytl olan fındıgını 2.5 yeteleye zapsuya peşkeş ceken akp birinci olmadı diye fergat figan ediyor herzaman gemicinin istediyi yönde esmez rüzgar bunu biliyoruz deyilmi bu ilk ama sonu 4 kasımda görülecek kaldıki ankara mitingi bunu alenen gösterdi teslimiyetci akp ve yandaşları sonun başındasınız bunu bilin yeter artık peşkeş dönemi 60. hükümet m.h.p bunu algılayın ..

halit IP: 88.240.58.xxx Tarih : 15.04.2007 21:26:38
MHP yi beyenmeğe başladım.Belki oy veririm.Önce Kuvvetlice ATATÜRK demeleri şart.Eskiden demezlerdi Muhsin Bey ayrıldıktan sonra biraz ATATÜRK 'ten bahseder oldular.Solcu -molcu demeyeceksiniz.Ulusalcılığa laf etmeyeceksiniz.İntikam vs demeyeceksiniz.Üç Hilali takıp trafikte Dayılık yapmayacaksınız.Sn ŞANDIR ,SEVR şartlarından bahsediyor.doğru ise ve iktidara gelirseniz çark etmek yok.hasap soracaksınız.söz mü sn Şandır.Tabii her şey yasal çerçevede yapılacak.Medya için Ağır ithamlarınız var.doğru ise ibret olsun ileride de bu hatalara düşülmemesi için yapacaklarınızı açıklayınız.Cevap verin ben sizleri bir yerlerden dinlerim.O zaman oylar MHP ye İşte Anket bu.Saygılar.

Ereğli Güneş Gazetesi IP: 88.226.52.xxx Tarih : 15.04.2007 23:50:21
Gerçekçi bir anket olmuş. Tebrikler Bu haberi gazetemizde aynen yayınlayacağız

recep çeçin IP: 195.142.187.xxx Tarih : 15.04.2007 02:52:59
bu anketin nerede yapıldığını merak etmiyor değilim. çünkü DYP'nin oyları %4'e düşmüş tarım kesimi nerede olursa olsun dyp'ye genelde oylarını verir şehre gelince benim bulunduğum mecrada AKP onde gidiyor. Bu anket baya taraflı olmuş kardeş yani CHP'nin oylarının %13'lerde DSP'nin oylarının da yükseklerde olması bence ayrıca bir tutarsızlık. AKP'ye hiç gelmiyorum bile. ne kadar kimse politikalarını beyenmesede 5 sene içinde daha öncekilere göre bir değişim yaşattığına inananlar var ayrıca muhafazakar kesim sadece oyunu verse bile %19 a kadar gerilemez. iyi muhabbetler :D

Hasan Murat IP: 85.104.255.xxx Tarih : 14.04.2007 23:22:42
Takdir-i Ilahi iste engellmeye gormemeye calistiklari Milliyetci kesim Milliyetci Hareket bu ülkenin gercek sahibi TÜRK Milleti nerede ne yapacagini biliyo. Allah'in izni ile 60. Hükümet Milliyetci Hareket...!

Tolga ADIGÜZEL IP: 85.99.139.xxx Tarih : 14.04.2007 22:11:11
Kesinlikle doğru bir anket.Allah'ın izniyle MHP çizgisinden taviz vermeden ve kararlı adımlarla iktidara yürüyor.Gün birlik günüdür.Vatanını,bayrağını,milletini,dinini,devletini sevenleri MHP çatısı altına davet ediyoruz.Çünkü zaman daraldı,teslimiyetçi Akp hükümeti Türkiye'yi bir kaosa doğru sürüklüyor ve sürükledikleri bu yolun sonu çok tehlikelidir."Ben TÜRKÜM" diyenlerin tek adresi MHP'dir.Devletin başına inşallah Devlet'in gelmesi dileklerimle...60.Hükümet Milliyetçi Hareket...Kars'tan sevgilerle...

kejan demir IP: 85.98.184.xxx Tarih : 15.04.2007 18:17:06
gidip de sadece ükü ocaklarında sorarsanız dediğniz gibi mhp tabiki birincidir ama bu anketin doğru olduğundan kesinlikle şüpheliyim ve kesinlikle bu anket yanlışdır... bir de bu anketin özellikle nerelerde yapıldığı çok önemlidr. kesinlikle katılmıyorum...

ahmet IP: 88.231.160.xxx Tarih : 16.04.2007 18:18:26
bence hiçte doğru değildir bizde halkın içindeyiz halkın neler isteğini biliyoruz halk birlik ve beraberlik istiyor bu vatnın toprğında bayrağı altında yaşayan herkes sorunsuz bir birliktelik istiyor irkçılık istemiyor irçılık adina yapılan her hareketi kinoyuruz yaşasın birlik ve beraberlik

abdullah canlı IP: 88.230.244.xxx Tarih : 16.04.2007 14:17:51
anketin dogru olduguna inanmıyorum.çünkü sokaktaki vatandaş mhp demiyor.kaldıki fakir fukara garip gureba RECEP TAYYİP ERDOGAN diyor başka birşey demiyor.14 nisanda ankarada yapılan mitinge mhp katılmıyacagım dedi ancak üniversitelerdeki bir çok ülkücü arkadaş sırf hükümeti yıpratmak amacıyla mhpnin üstdüzey yönetici kadrolarının talimatıyla olsa gerek ankaraya gittiler.diger dikkatimi çeken nokta ise televizyonlardan ankaradaki mitingi takip ettigim esnada gözüme hep iyi giyinimli dolayısiyle üst düzey olmasada elit denilecek tabakadan insanların orada olmasıydı.elbette bu dogal ancak mhpnin biz bu mitinge katılmayacagız açıklamasını yaptıktan sonra arkasını dönüp partililerine mitingte olun açıklaması rahmetlik türkeşin bıraktıgı o sözünün eri mhpnin maaalesefki bugün ne hallerde oldugunu göstermesi açısından dogrusu üzerinde durulup düşünülmesi gereken bir konu.şimdi diger bir mevzu ise MHPnin kendisi gibi şovanist bir parti olan DTP gibi ırkçılıktan nemalanmalarıdır.terör olaylarının artmasıyla birlikte hem DTPnin hemde MHPnin oylarının kısmende olsa kısa vadede arttıgı söylenebilir.ancak şu anki konsepte bakacak olursak her ikisininde oylarının kendi kabuguna biraz daha çekildigini görebiliriz.öte yandan benim şahsi fikrim eger bu ülkede MHP varsa DTP nin olması şart.zaten demokrasinin geregide bu olsa gerek.yani sayın DEVLET BAHÇELİ her nekadar türkçü ise sayın AHMET TÜRKünde okadar kürtçü olmasını dogal karşılamamız gerekir.ama bana soracak olursanız alın birini vurun ötekine.türkiye ırkçı partilerden çok çekti vede çekecekte.yani yakın siyasi tarihe bakalım merhum ADNAN MENDERESLİ DEMOKRAT PARTİ,merhum TURGUT ÖZALLI ANAVATAN PARTİSİ vede SAYIN BAŞBAKANIMIZ RECEP TAYYİP ERDOGANLI ADALET VEDE KALKINMA PARTİSİ hep çok egilimli merkezci ama merkezi halk olan merkezci partilerdi.fazla söze gerek yok duam odurki CENAB-I ALLAH MHP VEDE DTP GİBİ  IRKÇI PARTİLERİN MECLİSE GİRMESİNİ NASİP EYLEMEZ.sözlerimin arkasındayım beni isteyen IP numaramdan bulabilir.sonsuz saygılarımla ABDULLAH CANLI

Kaan Osmanoğlu IP: 88.232.156.xxx Tarih : 15.04.2007 17:21:42
İktidar olmadan olmadan önce ben şunu yapacam ben bunu yapacam deyip iktidara geldiğinde efendim şundan dolayı biz yapmak istediklerimizi yapamadık demeyecek olan tek parti türkiye cumhuriyetinde tek parti akp dir.ekonomi üç yılda iyi olacak dendi daha erken oldu.ihracat 80 milyar dolara çıkacak dendi oldu.Başörtüsü toplumsal mutabakatla olacak dendi daha o mutabakata erişilemedi.özelleştirme kesinlikle yapılacak dendi yıllarca hiç bir politikacının yapamayacağı özelleştirme ler yapıldı.Kitler artık bir siyasinin oyuncağı olmaktan çıktı.Ekonomik kriz nedeniyle 4.5 ay hiç şalteri açılmayan fabrikalar 5 yıldır aralıksız çalışıyor.hangi siyasi görüşten olursan ol sana hizmet götüren sana 5 bin km duble yol yapan hangi parti olursa peşinden ayrılma ki hizmetin en iyisine layık olasın.teşekkürler

Yusuf Öztaş IP: 88.230.47.xxx Tarih : 16.04.2007 11:30:30
Anketler kesin sonuç değildir ve herkes tarafından da kabul görmemesi doğaldır.Ancak şubir gerçektir ki vatandaş AKP den umduğunu bulamamıştır.Tekbaşına hükümet olmasına rağmen iktidar olamamıştır.Çoğunluğa değilde belli grup ve çıkar çevrelerine hizmet etmiştir ve etmeye devam etmektedir.Hep kafası çalışan değilde çenesi daha çok çalışanları,kağnısı dahaçok gıcılayanları seçiyoruz .”Ayinesi iştir lafa bakılmaz”gibi ata sözlerimizi ve tarihimizi unutmuşuz.Günübirlik yaşıyoruz.Borçla üçkağıt ekonomisiyle çalışmadan üretmeden inceldiği yerden kopsun düşüncesiyle bir yol tutturmuş gidiyoruz.Adeta freni patlamış vasıta gibi uçuruma doğru gitmekte olan Ülke Ekonomisi beğenmediğimiz 57.Hükümet sayesinde durdurulup arızalar giderilerek yeniden normal bir şekilde harekete geçirilmeye çalışılmıştır.Haliyle aniden duran vasıta içindekiler sarsılacaktır.Bu sarsıntıyı Kriz diye adlandırdılar.Peki Ölüm dahamı iyi olacaktı.MHP neden DSP ile koalisyon kurmuşmuş?Kimseyle kavgamızın olmadığı birlik ve bütünlükten yana olduğumuz Ülke menfaatlerini her şeyin üstünde tuttuğumuz içindi.Belki yeni bir hükümet de kurulabilirdi!Fakat verdiğimiz yetkinin yetersiz olduğunu,hükümet olsa da iktidar olamayacağını gören Sayın Dr.Devlet Bahçeli; Tekbaşına iktidar sloganıyla yola çıkmış ama neyazıkki aziz milletimiz bunu yanlış algılayarak başka partiyi iktidar yapmıştır.Bunda basın ve medyanın rolü büyüktür.Sayın Dr.Devlet Bahçeli de kusurludur!.Kısa ve öz,halkın anlayacağı şekilde manşetler yerine sayfalar dolusu, akademik basın açıklamaları yapmaktadır.Halkın eline ulaşacak gözüne ilişecek hiçbir basın ve medya da bu açıklamalara yer vermemektedir. İnşallah yanlış üstüne bir yanlış daha yapmayız. NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE!

mustafa demir IP: 217.14.97.xxx Tarih : 15.04.2007 14:32:20
anketi bizim mahallede yapmislar heral ! bizim mahallenin neredeyse hepsi mhp li ydi tabi son secimlere kadar....mhp siyasetten anlasa son secimlerde %60-70 oyla birinci parti olurdu..apoyu yakalanmis asamiyorlar diyecegi tek sey kardesim ben hukumeti dagitiyorum erken seceme gidiyorum 3 ay sonrada apoyu asiyorum ... mhp liler adaam olsa yapardilar..tabi harkes gibi mhp de devlet devlet denizine girmistiler yemessen domuz oluyordunn.. saygilarimla milliyetci musluman turk genci

Garip Ali IP: 85.106.229.xxx Tarih : 14.04.2007 22:59:54
MHP yide gördük Bahçeli efendi atıp tutuyordu onuda gördük fark yoktu. MHP nin başına bahçeliden başka birisi gelirse MHP tek başına iktidar. Bahçeli olduğu süre içerisinde mümkün değil.

FATİH KESKİN IP: 81.213.207.xxx Tarih : 15.04.2007 13:31:33
oncelikle kenthabere tesk.bu ulkeye sahıp cıkacak tek partı var o da mhp goruyosunuz satıyorlar bundan pay bıcın mersın den denızlerden alanydan gırmısler yabancılar yarın bızım kapımızda onun ıcın bu ulkenın lıder devlet bahcelıye ve de ulkuculere ıhtıyacı var doğrusuda bu sart olanı da bu onun ıcın tek kelıme bu anket doğru olanı soyluyor devletın basına devlet gelecek 60.hukumet mililyetci hareket

mehmet hanefi IP: 85.104.72.xxx Tarih : 22.04.2007 00:47:35
abdullah canlı sen bu ankete inansan iyi edersin biz ülkücü genclik olarak yan gelip yatmıyoruz anamızıda alıp gitmiyoruz anamızıda yanımıza alıp beraberce calışıyoruz inşallah 60.hükümet milliyetci haraket allahın izniyle sen bu ankete inan kocum abdullah

Ramazan Ekber IP: 88.244.233.xxx Tarih : 23.04.2007 00:25:15
Akp, "taş çatlarsa" %15'i geçer ancak. O taşın çatlaması demekse, Türkiye'de bir deli patlaması var demektir !. Çünkü akp'den "hortumlanan, menfaatçi" ve "maddi,manevi ve milli tüm değerlerin peşkeşine alkış tutan, hain" seçmenlerin toplamı mümkün değil %5'i geçmez... Maalesef ki, saf insanımız biraz fazla !. işte onlar %10'u geçerse gerçekten bir patlama var demektir!... Bu sepeler dışında kim, neden dolayı oy versin bu hain, sözde müslüman ve kimliksizlere?. Allah milletimize akıl fikir versin. Filistin halkına, Lübnan halkına, Irak halkına(şerefsiz, satılmış 5-10 çapulcuya değil!) sorun, (içinizden bi sorun bunlara) "sizce Tayyip ve tayfası müslüman mı(!)" diye. Ne cevap verirler !. "Çooooook...!" değil mi !!! "Ne müslümanlığından bahsediyorsun, adamlar herkesten demokrat, herkesten laikler, küreselciler, dinler ve medeniyetler ittifakını kuracaklar... " diyenleri ise çok daha iyi anlıyorum, çünkü asıl ve sadece onları temsil ediyor akp; AB-D uşaklarını ve uşaklığını... Milliyetçi Hareket Tek başına İktidara geliyor, Allah'ın izni, milletin iradesi ile. Değil %34, %60'ı bulsa şaşırmam !

murat ipek IP: 85.104.89.xxx Tarih : 15.04.2007 15:53:32
Kimse kusura bakmasın bu ankete çocuklar bile inanmaz.mhp nin durumu ortada,ne iktidrı brajı bile geçemezler, kimse kendini kandırmasın.AKP hükümeti yine tek başına gelecek. mesela ben gecen secimlerde CHP ye oy vermiştim. bu yılki seçimlerde oyum AKP ye.ALLAH var yukarda adamlar çalışıyor.abdullah gül ve başbakanın sacları ağardı.kimse kendidni kandırmasın

Tolga Adıgüzel IP: 81.213.217.xxx Tarih : 16.04.2007 23:05:28
Anlaşılan MHP'nin yükselişi bazı çevreleri rahatsız etmiş.Siz daha çok rahatsız olacaksınız.Bu rahatsız olan çevrelerden bazıları:ABD,İsrail,Avrupa ülkeleri,Barzani,Pkk,Dtp,Akp...velhasılıkelam Türk düşmanları...Yoksa sizde mi onlardansınız?...İnadına MHP,İnadına BAHÇELİ...Ya Devlet Başa,Ya Kuzgun Leşe...ve son olarak:"Ey Türk!Titre ve Kendine Dön...

ÖMER GÜLTEKİN IP: 88.254.207.xxx Tarih : 16.04.2007 17:18:19
BENCEDE ÖYLE İNŞALLAH MHP BAŞA GELİR VE ÖRNEK BİR YARGI DOĞRULTUSUNDA PARTİ OLMAYI BAŞARIR

ibrahim Çalışkan IP: 88.252.7.xxx Tarih : 14.04.2007 23:05:41
Rüyamda bile görsem inanmam.MHP mi asla.barajı bile geçmez. herhakde Ülkü Ocaklarında yapmışlar bu anketi.

Ali AYDIN IP: 88.246.17.xxx Tarih : 19.04.2007 04:56:34
Yorumcu Abdullah Canlı, mitingi düzenleyenlere de, mitingin yapılısını içine sindiremeyenlere de karşıyım, isteyen istediği mitinge katılır, niye zorunuza gidiyor ki. AKP kamuoyunu atlatmak için durmadan sahte anket yapıyor işinize geldiği için sesiniz çıkmıyor, başkası yapınca mı sorun oluyor yoksa tahammül anlayışınız bu mu? Senin bağlı olduğun zihniyet zamanında Rahmetli Türkeş’i tasvip ediyordu da! Şimdi ise mirasını mı tasvip etmiyor. MHP ile ihanetin menşei olan bir partiyi karşılaştıracak kadar düşmen de normal çünkü seninkiler bir zamanlar o hainlerle selamet kulvarında kol kola koştuklarını bilen bilir, dolayısıyla “varsa olması şart”ından da’ belli ki onlara MHP’den yakınsın, zira onlarda senin zihniyetinden olanları kendilerinden sonra ikici görüyorlar. Kendine güvenin sonsuz sözlerinin arkasındaymışsın önünde olsan ne yazar. Çok şey var ama sana sadece ‘SAYIN’ ve ‘KELLE’ söylemini hatırlatırım. ŞUNU UNUTMA! İSLAMA SONSUZ HİZMETLERDE BULUNAN, 1 MİLYARA YAKIN İNSANI İSLAMLAŞTIRAN TÜRK MİLLETİ TARİHTE HİÇ BİR ZAMAN IRKCI OLMAMIŞTIR.

Tolga ADIGÜZEL IP: 88.228.169.xxx Tarih : 15.04.2007 15:50:56
MHP'nin yükselişinden rahatsızlık duyanlar,iktidara geldiğimizde o zaman sizinle görüşürüz.Biz MHP ve ÜLKÜCÜ HAREKET olarak iktidara inanmışız."Ben Türk'üm"demek kafatasçılıksa Türkiye de 65 milyon kafatasçı var.MHP vatan sevgisiyle yoğrulmuş fazlasıyla bedel ödemiş ve ödemeye devam eden %100 TÜRK fikir partisidir.MHP'yi vatan haini parti veya partilerle kimse bir tutamaz.3 milletvekili çıkaran Kars'ın Allah'ın izniyle en az 2'si MHP'nin varın gerisini siz düşünün...Vatana millet,millete devlet,devlete Bey gerek...60.Hükümet Milliyetçi Hareket...

abdullah canlı IP: 88.224.33.xxx Tarih : 15.04.2007 13:28:42
eger gerçekten MHP bu anketten çıkan sonuca göre %34 oy oranına sahipse tıpkı MHP gibi kafatasçı bir parti olan DTPnin oy oranı neden belirtilmemiş.bırakın belirtilmesini adı bile yok sayılmış.eger bu sonuç dogru ise türkiyedeki kemikleşmiş oyu enaz %7 olan DTP acaba Kuzey IRAK tamı seçime girecek yada bu anket ORTA ASYAdamı yapılmış.gerçekten merak ettim.aslında sözü fazla uzatmadan şu soruları kendimize bir soralım vede cevablayalım bakalım; bu anketi kim yapmış ? güya tarafsız bir anketör firma, kim yaptırtmış ? kuvvetle muhtemel MHP,kaç denek üzerinde yaptırılmış ? söylenen rakam 1 milyon (kalıbımı basarım 20bin kişiden fazla degildir büyük bir olasılıkla ülkü ocakları,ADD vede bu yada buna benzer STKlarda, AKP hariç diger tüm siyasi partilerde vede sadece başkentte yapılmıştır.) peki bu anket sonuçlarını hangi gazete organı yayınlıyor ? ORTADOGU GAZETESİ yani MHPnin bir yayın organı evet şimdi bu ankete bakarsak bu anket MHPnin seçim stratejisi kapsamında toplumu dolayısiyle seçmeni etkilemek amacıyla yapılmış siyasi taktiklerden sadece bir tanesi.öte yandan %10 luk seçim barajına yeniden takılmak istemeyen MHPnin seçim stratejileri kapsamında yapması gereken en natürel haklarından biri.zaten bu tarz etkileme metodlarını diger partilerde kullanıyor. misalen geçenlerde bir anket sonucuna göre ise sayın İŞ AŞ HAYDAR BAŞın partisi çok absort rakamlarla 1.parti çıkmıştı.neyse kendimizi fazla yormayalım görünen köy klavuz istemez kim ne yaparsa yapsın ne ederse etsin siyasi konjektöre bakılacak olunursa sayın RECEP TAYYİP ERDOGANın CUMHURBAŞKANI sayın ABDULLAH GÜLün BAŞBAKAN vede AKPARTİnin yeniden iktidara tek başına geleceginin sinyallerini yaklaşan cumhurbaşkanlıgı seçimleri öncesi kesine yakın algılayabiliyoruz. saygılarımla ABDULLAH CANLI

Teoman Törün IP: 88.240.150.xxx Tarih : 16.04.2007 10:44:29
Kenthaber Yazı Yönetiminden bir dileğim de "Tolga Adıgüzel" isimli dostumuzu gazetemize "Kamu Oyu Araştırmacısı" olarak atamalarıdır. Uzman eleman kadronuz zanginleşir.