24
Nisan
2024
Çarşamba
SURUÇ - ŞANLIURFA

Bakır çubukla su arıyor

Suruç'ta yaşayan bir vatandaş, hiçbir teknik alete gerek duymadan, bakır çubukla yer altındaki suları tespit ettiğini iddia ediyor. 

Çiftçi olan Müslüm Demir, bu iş için eskiden yaş ağaç çubuklarının kullanıldığını, şimdiyse bakır alaşımlı 50 santimetrelik çubuk kullanıldığını söyledi. Bu yöntemin, yüzyıllar önce kullanıldığını aktaran Demir, "Bende herhangi bir sıra dışı özellik yok. Bulacağım suyun, kesinlikle akan su olması lazım. Durağan su göletlerini tespit edemiyorum. Toprağın 150 metre altında serce parmak kalınlığında akan suyu bile bulabilirim. Yeter ki su aksın" dedi. 

Tarlasında su aratan Ramazan Ekinci, başvurmadık yer bırakmadığını bildirerek, "Tarlada birçok defa çalışma yaptık. Birçok yetkili geldi.Teknik cihazlarla ölçüm yapıldı ancak bir şey bulunamadı. Müslüm Demir, tarlada bakır çubuk yardımıyla suyu buldu. Şimdi çok mutluyum" diye konuştu. 

Herhangi bir arazide, su olup olmadığını tespit etmek için 2 bakır çubuğu eline alarak yürümeye başlayan Müslüm Demir, çubukların istem dışı hareket ettiği yerlere işaret koyuyor. Arazinin her yerini normal adımlarla geçip, sonra işaret bıraktığı yerlere tekrar gelerek, toprak altındaki suyun akıp akmadığından bu şekilde emin oluyor. Demir, suyun kaç metre derinlikte olduğunu da tahmin edebiliyor.
İHA
Yayın Tarihi : 26 Ağustos 2006 Cumartesi 14:22:21


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
mehmet özkan IP: 85.97.168.xxx Tarih : 8.10.2006 12:12:54
bence adam dogru söylüyor neden mi? çünkü eski zamanlardan kalma yetenek namıkkemal i.ö.o. mehmet özkan 7 b

ONUR ORHAN FIRATHAN IP: 193.255.58.xxx Tarih : 9.10.2006 13:40:58
SELAM BEN DE SURUÇLUYUM AMA BU HABERLERİ OKUYUNCA İÇİM ERİYOR ÇÜNKÜ GEÇMİŞTE CENNET KÖŞESİ DİYE NİTELENEN SURUÇ ŞİMDİ KURAKLIKLA BOĞUŞUYOR (VERMEYİNCE MABUT NE YAPSIN MAMUT)SÖZÜ SANKİ SURUÇ İÇİN SÖYLENMİŞ BURDA MABUT DEVLET MAMUT DA SURUÇ HALKI OLUYOR OKUDUGUNUZ İÇİN TESEKKÜR EDERİM

cengiz metin IP: 85.106.218.xxx Tarih : 11.12.2006 23:51:46
hani tarihte bir olay vardır hepimiz genelde biliriz. Nedir bu? Galile demiş ya Dünya dönüyor. Bunu en büyük bir suç saymışlar ve idamına karar vermişler. İdam sehpasına götürürken beni idam etseniz bile Dünya dönmeye devam edecek. Müslüm Demir doğru söylüyor bence. Çünkü yer altında akan suyu ben de buluyorum. Hemde sayısız örnekleri var. Bence Suruç halkı Müslüm Demir'i lütfen dinlesin suya kavuşsun. Teşekkürler. Antalya

necati yavuzel IP: 85.104.73.xxx Tarih : 28.09.2006 17:20:47
su olmayınca sallayan sallayana bari su suruca baraj suyunun nasıl gelecegını bulda su beledıye baskanlıgına getırelım bırakın bu ıslerı karnımız bu yalanlara tok muslum demır bırak

ismet gökkan IP: 88.229.186.xxx Tarih : 8.01.2007 09:52:21
Eskilerden beridir bu yöntem kollunalıyor,bu kadar büyütülecek bir şey değil bence,bazen günümüz gelişmiş cihazlarının yapamadığı işleri,eski babadan dededen kalma derme çatma aletlerle yaptığımız bir gerçek bunu kabullenmek lazım,kırık çıkıkçı gibi

ferhat IP: 88.226.82.xxx Tarih : 4.07.2007 17:33:19
ben bu arkadasa sonuna kadar inanıyorum cünkü bende cihanbeylide bakır cubukla su buluyorum.

Mehmet AKTAŞ IP: 85.107.166.xxx Tarih : 31.05.2007 20:47:31
Ben jeoloji Yük. Mühendisiyim. Bu ve benzeri arkadaşlar halihazırda suyu bulabiliyorlarsa tebrik etmek gerekir. Bu işin fiziksel yönü pek bilinmediğinden eleştiriliyor. İnsan bilmediğinin düşmanıdır. İleride bu yöntemin kuralları ortaya çıkınca eleştirenler belki utanacaklar. İnsanların ihtiyacını karşılayan bu yönteme inanıyor. arkadaşları tebrik ediyorum. İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.

UĞUR IP: 85.99.204.xxx Tarih : 26.09.2007 13:13:56

bende aynı şekilde su buluyorum bence bilimsel radyestezi diye bir bilim dalı var ona giriyor kişisel deneyimler ve beceriler sayesinde bu yöntem kullanlır. radyestezi çubukları ve sarkaçları vardır. tıpta su bulmada, ve birçok yerde kullanılmaktadır. itibat tel 536 307 8809


Faruk ÜNVER IP: 88.229.16.xxx Tarih : 18.05.2007 00:05:08
İnsanlar o kadar boş konuşuyorlarki. Müslüm Kardeşimiz kendi becerileri ile çalışmış ve suyu bulduğunu iddia ediyor. Peki Bu laflara karınımız tok diyen arkadışımıza sesleniyorum. Bu hususta bir araştırma yaptınızmı rastgele mi insanları suçluyorsunuz. Müslüm Kardeşimizin yöntemi ile bende 150 Metre üstündeki suları buluyorum. Bütün insanlığa sesleniyorum. Bu kadar Ünüversitemiz var araştırsınlar. Ama araştırma yok hiç bir şey yok kendi becerileri ile bir şeyler yapan insanları boşu boşuna lütfen suçlamayın. Müslüm kardeşimizi becerikliliğinden dolayı kutluyorum. Rastgele yorum yazan insanlarıda kendi adıma kınayıyorum.

BEKİR GÜÇ IP: 88.226.220.xxx Tarih : 7.02.2007 00:43:34
HANI VİZİONTELE FILMINDE BELEDIYE BASKANIN BIR KONUSMASI VAR DIYA .. DİYOR Kİ ; İNSAN MEMLEKETİNİ NİYE SEVER, BASKA CARESİ YOKTA ONDAN :) TAMAM BELKI BU YONTEMLE SU BULUNMAZ AMA BIRAKIN KENDI KENDIMIZI AVUTALIM.. SİZENE,SIZI COK ILGILENDIRIYORSA SURUCA SUYUN GELMESI ICIN YARDIM EDIN... :)

isa kuzey IP: 85.106.234.xxx Tarih : 10.12.2007 20:19:39

merhaba ben konya kuludan isa kuzey bende uzun zaman kuyu açtırmaktan yorulmuş biriyim gelişi güzel yorumların bilgisizlikten kaynaklandiğını söyleye bilirim konya ve ankarada etüt yaptırmadığımadığım jeoloji mühendisi kalmadı yinede bulamadım allaha şükür şimdi kendim buluyorum sularımı çevremdeki arkadaşlarımada bakıyorum hiçbir maddi çıkarda beklemeden bu mevlanın bir lutfu anlayana anlamayana ne söylesek ne fayda.arkadaşlara başarılar biz kendimize inanıyoruz nasılsa.


özcan koşan/kıbrıs IP: 212.108.143.xxx Tarih : 23.07.2008 23:20:20

Sonuna kadar destekliyorum bu kardeşimi,bende bakır çubukla su arayan birisim ve kıbrısta kendi arazimde yaptığım bakır çubukla ölçümlerde yer altında giden su hattının yaklaşık 200 metre sonra kuyuya gittiğine şahit oldum...inanmayan kişilerinde saygı göstermesi ve araştırması gerek bence.


adem avcı IP: 78.162.61.xxx Tarih : 5.11.2008 20:01:54

Adam doğru söylüyor. çünkü bende yer altında bakır veya dut çubuğu ile su arıyorum. Bu özellik insanların yüzde onunda bulunur...


ali baba IP: 85.103.170.xxx Tarih : 1.08.2008 23:55:53

ben sondajcıyım bunun gibilerini çok gördüm hepsi palavra suyun yerini ve miktarını gösteren güvenli bir alet icat edilmedi yüzde yüz garanti bulan zaten tirilyoner olur


Mehmet IP: 88.229.186.xxx Tarih : 25.11.2008 22:01:21

Şu bakır ile su bulma yöntemini 4-5 sene önce duydum.Biz bu yöntemi denedik gerçekten suyun bulunduğu yere geldiğinizde bakır çubuklar kendinden dönmeye başlıyor.Biz 5 uygulamasını yaptık ve kuyucuya gidip orda bir kuyu açmasını istedik.Adam kuyu açma makinasını orda çalışmaya başladı.Kuyu açma çalışması ilkin iyi gitti sonra kuyu çıkmadı ve kuyucu orada su olduğunu fakat yerin altındaki çatlaklardan akıp gittiğini söyledi.Su vardı fakat çatlaklardan akıp gidiyordu. Bu yöndem hem kolay hemde masrafsız...


Mehmet Arsın IP: 82.145.249.xxx Tarih : 28.08.2008 23:18:46

arkadaşlar ,bir de jeofizik araştırma yaptırsanız bilimin bu konuda aciz olmadığını göreceksiz.


SBOSAMİL IP: 212.174.165.xxx Tarih : 31.12.2008 13:42:23

Ben Develt Su İşlerinde Çalışan bir Jeofizik Mühendisiyim. Bu mesajı okuyan arakadaşlara bigi mahiyetinde yazıyorum. Ben ve mesai arkadaşlarım ( Jeofizik Mühendisi, Jeoloji Mühendisi ve Hidrojeoloji Mühendisi arkadaşlar) devletin resmi görevlileri olarak yeraltısuyu araştırması yaparak sondaj vurulacak yeri tespit etmeye çaışıyoruz. Tabi göerevimiz olamsı hasebi ile arazide çalışrıken bu tür olaylarla hep karşılaşıyoruz. Daha doğrucası bu haberlere aşina olmakla birlikte bakır çubukla su arama biçimini ben bizzat kendim de biliyorum. Ancak, değerli okuyucu arakadaşlar yeraltısuyu taşıyan birimlere akifer denir. Akifer yeraltısuyu taşır ve bu su da sondaj yapılarak gerek içme gerek sulama suyu olarak kullanılır. Bir kere yeraltısuyu aramalarında söz konusu arazinin hidrojeolojik yönden, jeolojik yönden ve bu koşulların araştırldıktan sonra yeraltındaki akifenin drumunun, yayılımı ve fiziksel özellikleri jeofizik yöntemlerle ki su aramalarında bizlerin kullandığı ve %80-95 e varan (bu yüzdeleri verirken şunu da söylemek lazım bu konuda deneyim çok önemli, yapılan jeofizik ölçülerin değerlendirilmesi ve özellikle yorumu çok önemli)oranlarda sonuca gidilir. Bu konuda özellikle vatnadaşlarımızı uyarmak istiyorum. Özellikle son yıllarda yaşanan kuraklık nedeniyle yüzey sularının iyice azaldığı ve buna paralel olarak ta yeraltı suyunun çok büyük önem kazandığı bu zamanlarda vatandaşlar ne olur devletin resmi kurumlarından özellikle DSİ'den bilgi almadan lütfen özellikle kaçak sondaj açan bazı firmalara aldanmayın. Bu kanuda muhakkak iyi bir araştırma yapın. Köy muhtarlıkları tüzel kişiler olarak muhakkak devltin resmi kurumlarından yararlanma yoluna gitsinler. Şimdi gelelim şu bakır çubuk işine. Bakır çok iyi bir iletkendir. Yer içinde muahakkak bir miktar su vardır. Bu su akifer özelliği taşıdığı gibi kil içinde bulunan ve alınması mümkün olamayan sular, tünek suyu, vb. gibi herhangi nitelikte bir su olabilir. Bu sular ile bakır çubuk ( yaş dut dalı, yaş zeytin dalı vs.) arasında elektromanyetik bir alan oluşturur. Bu nedenle çubuk öne veya ters yönde kapanır. Bu durumda siz çubuğun hareketine güvenerek kesinlikle burda yeraltısuylu var ve şu kadar derinlikte bir sondaj kuyusu açarak bu suyu alabilirsiniz gibi bir yorum yapamazsınız. Hele hele derinlik konusunda hiç bir şekilde yorum yapamazsınız. Sizlerin daha anlayabileceğiniz bir örnek vereyim: Dere yatağında alüvyondan su almak için alüvyon kalınlığını tepit edip ki bu kalınlık ortalama 20 m den fazla ise ve suyun alınabileceği hidrojeolojik koşullar da oluşmuşsa burda açılacak alüvyon kalınlığı kadar (25-30 m)bir sondajla su alabilirsiniz. Bazen pliyosen dolgularda 150- 200 m derinliğinde sondaj kuyusu, bazen 300 m derinliğinde sondaj kuyusu açmanız gerekir bunun için kesinlikle jeofizik etüt ( elektrik yöntemle ölçü) yaptırmadan 20 m açmanın gereken yere 150 m derinliğinde bir kuyu açarsanız boşu başına masraf etmiş olursunuz, 200 m kuyu açmanız gereken yere 30 m kuyu açarasanız da bu kez su alamazsınz işte bütün bunlar için bilme inanmak, güvenmek en doğru yol değil midir? Hepinize saygılarımı sunuyorum.


Nuri Zeybek IP: 88.232.52.xxx Tarih : 16.09.2008 02:08:11

ben inanıyorum.suda bulabilir petrolde bulabilir. önemli olan böyle yetenekleri değerlendirmektir.


ş ali özkul IP: 81.214.213.xxx Tarih : 17.03.2011 01:01:08

 başladık    bir kuyuya     derinlik  konusu  çok   düşündürüçü    çok  yakın açılan kuyu lardan  dahi  aynı    verileri  alamıya  biliriz  jeofizik  konusu da  düşündürüçü herkez  ilme  inanmalı  ama   ilmi  içra  eden  kişi  deneme  yanılma  yöntemi  ile  yapıyorsa  vay  halimize   jeofizikçiler  kızar  bana ama  ben  örnek  alınacak  devletin    birimlerinin dahi  çok yanıldıkalarını  gördüm istisnalar  vardır     ben  2 yılda  bir kuyu  acan  bir   kamu  kurumunda  calışıyorum   yer  altu  suları   kulanımı  çok  teğlikelidir  nedeni  acıp  su  yok  diye  başı  boş  bırakılna  binlerce kuyu  bunlar  denetleyen  yok devlet bunları denetlemiyor  bunların  teğlikesi  çok  büyük     jeofizikçiler  anlar  ne  demek  istediğimi     su  bulunan  kuyu  larda   olan  sorun   yüzey   sularına  zara  varilmemesi  için   mutlaka  kuyu ların    belli  mesafeye kadar baton lanması lazım     ben  görmedim    bence  bakır  tel  olsun   jeofizikciler    olsun   toplanıp  bir yerde  deneme  yapsın   ne    kaybederiz    birde   tiyo   yer  altı      döşenen  bakır   teleri  gösteriyor  ben den  tiyo   


rasi koyuncu IP: 78.161.70.xxx Tarih : 10.10.2012 16:08:37

 bizim köydede su bulmak için bakır tel ve ağaç dalı gibi materyaller kullanırlar fakat çoğu insan bilemiyor az olan suyuda çok olarak algılayıp yanılabiliyorlar fakat telin su üzerinde etki yaptığı bir gerçektir