7
Mayıs
2024
Salı
BURSA

5 bin ehliyet sahibini bekliyor

Bursa'da, son 5 yılda 5 bin sürücünün ehliyetine alkollü araç kullanmak ve ceza puanını doldurmaktan dolayı el konuldu.

Denetimleri artıran trafik ekipleri, 2008 yılının ilk 4 ayında bin 345 sürücünün ehliyetine el koyarken, bu kişilerin yüzde 97'sini alkollü araç kullananların oluşturduğu bildirildi.

Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından yapılan değerlendirmeler, sürücülerin alkollü olarak araç kullanmaktan vazgeçmediğini bir kez daha gözler önüne serdi. İstatistiklere göre 5 yıl içerisinde 5 bin ehliyete başta alkol olmak üzere çeşitli sebeplerle el konulurken, 2008'in ilk 4 ayında ehliyetine el konulan sürücülerin yüzde 97'sinin alkollü şekilde direksiyon başında yakalandığı ortaya çıktı.

Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Mustafa Kihtır, 5 yılda 5 bin sürücünün ehliyetinin çeşitli sebeplerle geri alındığını ifade ederken, son 4 ayda ise bu rakamın bin 345 olduğunu açıkladı. Kihtır, ehliyeti geri alınan bin 345 sürücüden bin 339'unu alkollü sürücülerin, 6'sını ise 5 kez hız limitini aşanların oluşturduğunu ifade ederek, "Son 5 yıl içinde 3 veya daha fazla süreyle alkolden dolayı sürücü belgesi geri alınan kişiler, 1 yılda hız sınırının yüzde 30'unu aşarak 5 defa ihlal yapanlar ya da 100 ceza puanını bir yılda iki kez dolduran sürücüler de psikoteknik değerlendirmeye tabi tutuldu. Bu kişilere 6 aydan az olmamak üzere hafif hapis cezası ve 532 milyon para cezası veriliyor" dedi.

Bir yılda 40 sürücünün psikoteknik terapiye gönderildiğini vurgulayan Kihtır, "Bu değerlendirme sayesinde sağlıklı olmayan sürücülerin diğer sürücülerden ayrılması sağlanıyor. Bilimsel araştırmalar sonucu geliştirilen ve tüm adaylara aynı şekilde uygulanan ölçüm araçlarıyla 2,5 saat süreyle sürücüler psikoteknik değerlendirmeye tabi tutuluyor. Birçok sürücü ehliyetine el konulmasından endişe edip psikoteknik teste girmiyor. Bu korkuyu yenmek, ölümlü, yaralanmalı ya da maddi hasarla sonuçlanacak kazanın önüne geçer" diye konuştu.

"ALKOLLÜ SÜRÜCÜLER KAZAYA SEBEP OLUYOR"
Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Aydın Balkanlı ise, bütün bireylerin trafikte çözümün bir parçası olması gerektiğinin altını çizerek, "Alkollü araç kullanımı yapılan araştırmalara göre trafik kazalarının yüzde 40'ına neden oluyor. Alkol almış sürücünün sürücülük yeteneğinin alkolün etkisi sonucu olumsuz olarak etkilendiği bilimsel olarak ispat edilmiştir. Küçük dozlarda kullanıldığında, insanlar sabırsız, haddini bilmez olmakta ve reflekslerin yavaşlamasıyla zihinsel faaliyetler bozulmaktadır. Alkollün fazlası ise bireye aşırı güven verdiğinden, aşırı alkol alan kişiler, kusursuz oldukları sanısıyla kusur yapmaktadırlar. Bir duble bira ya da 60 cm3 viski ya da rakı alanlarda yarım saat araba kullanamayacak kadar denge kusuru olmaktadır. Fazla alkol gözde kararmaya neden olmakta, dikkat, düşünme ve karar gücünü bozmaktadır. Alkol miktarı arttıkça kandaki oksijen azalmakta ve beyin ihtiyacı olan oksijeni temin edemediği için işlevlerini yavaş yavaş kaybetmeye başlamaktadır. Alkol etkisiyle kişi saldırganlaşmakta, bazen de uyku hali ve uyuşukluk başlayarak kurallara uymamakta ve fren, vites ve direksiyonu zamanında gereğince kullanamaz duruma gelmektedir. Hız tahminleri ve hız karsılaştırmaları azalmakta ve hatta hızın korku veren etkisinden uzak kalarak hızı çekici bulma tutkusu başlamakta, mesafe tahmini sıfıra inmektedir. Böylece, alkollü araç kullananlar yollarda tehdit unsuru oluşturmaktadırlar" şeklinde konuştu

.
Yayın Tarihi : 20 Nisan 2008 Pazar 13:17:25


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
haydar aksu IP: 81.213.70.xxx Tarih : 30.12.2008 11:52:32

alkol den dolayı ehliyetime el konuldu %90 profil çıktı ama iradem ve teteneğim vardı tahatlıkla kullana bilirdim neyse yasalara karşı saygılıyımdır para cezamı 360 ytl ödedim ama 6 ay ehlyetime el konuldu tıp raporu olmadığından dava açmamda varmış ama ben uğraşmak istemedim bir kere oldu ama şu an mağdurum çocuğu okula ben arabayla götürüyordum birkereye mahsus şartlıda olsa af çıksın herşeye çıktıda bunada birkereye mahsus çıkarsa inan çok memnun olacağım büyüklerin ellerinden öperim saygılar onlar


haydar aksu IP: 81.213.70.xxx Tarih : 30.12.2008 11:36:24

ehliyetime 6 ay alkol den dolyı el konuldu 2 biranın yüzünden ama kabiliyetimimi sürme yeteneğimi yitirmemiştim sırf %50 profili geçtim diye bemikide %75 çıktı şu an çok mağdur durumdayım herşeye af çıkıyorda bize neden çıkmıyor birkreye mahsus şartlıda olsa çıksın zaten para cezasını ödedik tabiki pişmanım birdahada içmem direksiyon başında ama birkereye mahsus şartlıda olsa çıkmasını büyüklerden çok rica ediyorum saygılar


hüzünbaz IP: 88.252.223.xxx Tarih : 14.01.2009 02:40:17

Slm Arkadaşlar hukuk hakkında pek bir bilgiye sahip değilim Ancak 2008 Yılı haziran ayında evimde misafirlerimle birlikte alkol almıştım.Gece 01.00 sıralarında sigaramızı olmadığını fark ettik arabada yedek olduğundan pijamalarımla inip araçtan almak istedim.bu sırada devriye gezen ekip benim araba da birşey aradığımı görmüş, inmemi istediler araçtan sigaramı alıp eve çıkacağımı söyldim.tartışma çıktı aramızda beni ekip otosuna aldılar trafik polisi çağırıp işlem yapıldı ehliyetime el konuldu şahitlerim varkn trafik polisleri tutanağa evimin adresini yani ikamet adresimi yazdılar araç park halinde yani ertesi gün naçizane bir dilakçe yazıp garajımdaki araca işlem yapıldı diye idari mahkemeye başvurdum 1 hafta içerisinde yürütme durduruldu.Emniyet Müdürlüğünden savunma istenildi.Emniyet Müdürlüğü Yürürlükteki kanun hükümlerini yazıp göndermiş.Yanlız kanun hareket halindeki yani trafiği tehlikeye atanaişlem yapıyor.(ehliyet konusunda) Daha sonra yürütmein durdurulması işleminin iptali kararı geldi mahkmeden dahada ses çıkmadı alayan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirmi bana bu konuda ne yapmam gerekiyorşuanda... HUKUK Alanındabilgim olmadığı içi konuya vakıf arkadaşların cevaplarını bekliyorum yardımcı olursanız sevinirim


cem can IP: 88.228.197.xxx Tarih : 29.10.2009 13:41:59

trafik affı istiyoruz çok perişan işsiz insan var ehliyet yüzüne lütfen affedin şu insanları


AHMET ODABAŞ IP: 88.244.213.xxx Tarih : 27.10.2009 15:30:54

bu ehliyet affında haber yokmu?


İzmirli35 IP: 88.240.254.xxx Tarih : 29.01.2009 16:47:54

Ehliyetine el konulan arkadaşlar, eğer, ehliyetinize çok az Pm farkıyla el konulduysa (Örneğin,0.60-0.70 Pm); 1-TBMM'nin internet sitesine girin, 2-TBMM Dilekçe Komisyonu bölümüne girin, 3-Komisyona başvuru için dilekçe örneği var, o örnekten yararlanarak kendi derdinizi anlatan bir dilekçe yazın. 4-yazdığınız dilekçeyi fax.la ya da postayala TBMM'ye gönderin. 5-Fax çekeceğiniz ya da mektup göndereceğiniz adres aynı sitede mevcuttur. 6-Dikkat ederseniz "postayla gönderin" dedim, "e-posta demedim" internet üzerinden gönderme yapılamıyor.


mustafa kara IP: 78.167.99.xxx Tarih : 1.06.2010 14:45:44

benim ehliyetimden para kazanıyorum sayın büyüklerim.alkol kullanıp araç kullanmak yanlış biliyorum ama bir kerelik olsun af istiyoruz sayın büyüklerim.af çıkarsa böylece bizleride kazanmış olursunuz bizde bir daha böyle bir hata kesinlikle yapmayız .


ERSİN İNCİ IP: 78.189.141.xxx Tarih : 16.07.2010 12:01:34

arkadaşlar bizde ehliyet maduru olanlardanız ehliyetimiz gitti para cezaları cabası bununla ilgili herhangi bir af durumu varmıdır bilen varmı af istiyoruz bir kereliğine bari af olsun


salih çetinkaya IP: 88.245.233.xxx Tarih : 31.05.2010 19:01:39

benim ehliyetimi ilk kaptırdığımda 58 promilden 6 ay aldılar.bu cezadan bir buçuk sene sonra gece arkadasımın yanına giderken sadece yarımın üstünde oln biradan 61 promil alkol çıktı ve polisten beni adli tıba kan vermek istiyorum beni götürün dememe rağmen biz uğrasamayız deyip ilgilenmediler.beni o kadar mağdur bir durumda bıraktılarki anlatamam.bu nasıl bir görev yapmaktır anlayamadım.hiç yoktan 2 sene ehliyetim gitti yalvardım adli tıba gidelim diye ama görevlerini yapmadılar bu nasıl saçma bir iştir nasıl görevini yapmaktır.benim bunu istemem en doğal hakkım bunu biliyorum ama memurlar uğraşmadılar bile isyan ediyorum sadece


yusuf ülger IP: 88.227.55.xxx Tarih : 11.11.2010 19:49:30

ben hiç alkol almadıgım halde hastanede yapılan ölçümlerde 018 promil alkol cıktı dedıler. benkabul etmeyerek ıtıraz ettım bana ankara ulus hastanesınde kan tahlılı yapacak cıhazımız yok karakoldan adli tıbba sevk edılmemı soyledıler ankara yenımahalle merkez karakolunda benı adlı tıbba sevk edın dememe ragmen benı sevk etmedıler bu esnada 6 saat ıcerısınde kan tahllılını yaptırmam gerektıgını soylemedıler 6 saatı doldurdugumuz ıcın kan tahlılını gecersız olacagını beyan ettıler hastane raporundan sonra ısrar etmeme ragmen benı kan tahlılıne yollamadılar tıcarı arac kullandıgım ıcın  ehlıyetıme haksız yere el konuldu benım soförlükle kazancımı sagladıgım ıcın su anda işşiz  boş gezmekteyım ne yapabılırım ?


zeki kocan IP: 85.98.162.xxx Tarih : 1.05.2010 14:37:13

bende 3.kez alkollu yakalandım hem 5 mılyara yakın ceza yedım hemde 5 yıl boyunca ehlıyetıme el kondu işin komık yanı cıkan alkol oranı 51 promıldı 2 promıl ıcın tam 5 yıl ehlıyetsız kalıyorum  5 mılyara yakın ceza oduyorum ve tek yapabılcem ıs olan soforluk ısınıde yapamyorum en azından denetımlı serbestlık dıe bısey neden yok bu memlekette esrar ıcen adamı denetımlı serbest bırakıyorsun ama alkol alan adamın hayatını bıtırıyorsun bıraz adalet lutfen 400 promılle yakalanan kısıyle 50-60 promıle yakalanan kısıye aynı cezayı vermek ne kadar doğru acaba


murat çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 27.12.2011 11:01:06

Arkadaşlar hepimize geçmiş olsun ben daha dün yani26.12.2011 üçüncü kez ehliyetimi kaptırdıp 4.200 para cezası verdiler. bu konuyu af konusunu muhalefet pertisine yazarak gündeme getire biliriz birde bilgi si olan varsa beni tebligattan sora mahkemeye çıkacakmışım.kesin leşmiş hapis cezası verilebilirmi


ekb IP: 85.107.94.xxx Tarih : 3.06.2011 13:03:24

slm bende dıger arkadaslar gıbı 3, kez ehliyet kaptırdım ve 5250 tl para cezası odedım bu ulkede 32 sabıka yemış bır hırsız savcıolık tarafından salıverılıyor ve bızım gıbı insanlar bu ulkede butun özgurluklerı kısıt lanıp potansıyel suçlu ılan edılıyor pekı arkadaslar benım ve ya benım gıbı arkadasların ehlıyetının alınması kıme faydası var devlete yok polısede yok bu ulkede en az 300 bın ehlıyet maduru var zaten ceza odedık ıdam edıldık bu bes senede ne oluyo işte bu yuzden insanlar daha çok suça teşfık edılıyo napsın adam araba kullanmak zorunda  bence en agır ceza bu bu cezalara af getırılmesını talep edıyorum  umarım devlet bızıde duşunur


ali barbaros fetvacı IP: 78.172.177.xxx Tarih : 10.12.2011 15:36:18

 Aslında söze nereden başlamak gerekiyor bilmiyorum lakin pişmanıımmm. .pişmanlık yasasının içerisine alkolden alınan ehliyetleride koysalardı ne olurdu..devletim ne kaybederdi...evet alkollü araç kullanmak hata lakin süresi çook uzun ekmeğimi şöförlük yaparak kazanıyorum ama şu anda hiç bir iş yaptığım yok çünkü ehliyetim yok..2 yıl süre ile el konuldu şu anda sözün bittiği yerdeyim ne yapacağımı nasıl kazanıp çocuğuma bakacağımı ekmek paramı nereden tedarik edeceğimi hiç bilmiyorum 4 aydır borçlanarak borçlanarak hayatımı idame ettirmeye çalışıyorum nereye kadar dayanabileceğim konusunda ise hiç bir fikrim yok.. .bunalımdayım ailemi bir arada nasıl tutacağım bilmiyorum..tabiiki onu baştan düşünecektim ama olamdı işte düşünemedim...sesimize kulak veren bu satırları okuyan büyüklerim devlet erkanım...lütfen bizleri 1 defalığa mahsus affedebilirmisiniz...? saygılarımla..


Mehmet Parlak IP: 88.250.228.xxx Tarih : 15.11.2011 15:14:10

Bende ehliyetimi 3.kez 5 yıllığına kaptırdım. Çok pişmanım, işlerim yolunda gitmiyor. Herşeye af olan ülkemizde terör,vergi,cinayet, daha 10 larca, neden ehliyete af yok buna anlam veremiyorum. Şartlı af istiyoruz sadece bir daha 1 promil dahi olsa 15-20 yıl hapis cezası verilsin gibi af bekliyoruz. Para cezalarını zaten ödedik. Bence af gelmeli 300-400 bin belki daha fazla o kadar insan mağdurki ve hala hergün ehliyetsiz araç kullanıyorlar bunu herkes biliyor, en azından başlarına herhangi bir kaza bela gelmeden ehliyetlerimizi geriye istiyoruz tek ricamız bu. Sayın büyüklerimize saygılar sunarım...


ramazan mertcan IP: 85.104.123.xxx Tarih : 19.02.2011 12:55:21

lütfen ehliyetlere af gelsin 3 kez yakalattım çok pişmanım bi kolaylık tanısınlar lüyfen  böyle çok kötü durumdayım eve ekmek götüremiyorum işim geregiyle çok pişmanım alkolü bıraktım


.. IP: 217.111.75.xxx Tarih : 18.11.2011 15:30:53

51 promille, 200 promile aynı muamele yapılıyor. Bu ne saçmalıktır. Amerika'da bu alkolmetre denen aletler kullanılmıyor bile. Amerika'da polis memurları sürücüyü araçtan indirip düz bir çizgi üzerinde yürütüyorlar. Zaten kimse düşük promile ceza kesilmesin demiyor. Ama bu sistem adaletsiz. Derecelendirme sistemi olması lazım : 50-70 arası, 70-100 arası, 100 ve üzeri, vb.. Ve hepsinin cezası farklı olmalı. 51 promille insanların yıllarca ehliyetine el konuluyor. İnsanların hayatını bitiriyorlar. İntihar edenler bile olmuştur.


caner bektas IP: 85.99.112.xxx Tarih : 25.05.2011 16:05:29

 evet arkadaslar bende ne yazıkki 3.defa kaptırdım ehliyetimi aynen psikolojisi bozuluyor insanın dediğiniz gibi herkese af oluyorda niye bize olmuyor ceza evine girip te 5 yıl davası sonuçlanmayan arkadaslar affa uğradı niye bize olmuyor.işimiz oldu mu mecbur yeri geliyor ehliyetsiz direksiyon basına hepimiz geciyoruz. ehliyetsiz arac kullanmak psikolojisi o kadar kötü ki çin işkencesinden farksız.(benimki zaten tam bir handikap oldu memur arkadaslar tabii tümü için konuşmuyorum kullandığım aractan dolayı biraz kişisel oldu.yıllardır çalışıp luks spor arabaya binmek suçmu) 


umut yıldız IP: 78.161.142.xxx Tarih : 7.01.2011 18:50:17

hizbullahcılara af var bize yok pkk lıya açılım diye af yapıldı cinayet işlemedik hırsızlık yapmadık


Hakan Baştaç IP: 88.245.191.xxx Tarih : 30.11.2011 21:26:00

bende 3 kez ehliyetimi alkolden verdim herkes gibi pişmanım ve şuan ağzıma bile sürmüyorum ama yinede ehliyet dolayısıyla işsizim zor ve sıkıntılı günler geçiriyorum. hatalı olduğumu biliyorum ama dağdaki teröriste bile pişmanlık yasası çıktı ve buda yetmezmiş gibi para yardımı bile yapıldı şuan af zamanı ve insanların canına kıyanlar bile aftan çıkıo bizede yazık değilmi ya iş yapamıoruz hırsızlıkmı yapalım bizdemi dağa çıkalım en azından şartlı af çıkarın şuan türkiyede 800-900 bin kişi ehliyetsiz ve % 60 ı hergün trafikte hiç olmassa birilerinin bari canına mal olmasın bu tür işler çok pişman olduğumuzu bu sitede tüm arkadaşlar dile getirmiş ve bir dahaki sefere  hiç vermeyim olmazmı ya bizide görün artık sayın büyüklerim...


mert akalın IP: 78.164.105.xxx Tarih : 5.08.2011 12:27:17

ehliyetime 2 seneline el konuldu şu an bunalıma girdim çok pişmanım alkolüde bıraktım esnafım ehliyetsiz işlerimde ters gitmeye başladı terörist yavşaklarına bile af varken bizi 1 şans daha yokmu sayın büyükleri


ömer koçak IP: 92.45.222.xxx Tarih : 26.11.2011 17:47:07

 arkadaşlar bence birleşip beraber hareket  edebilirsek bişeyler  olabilir ama toplanabilmek  mesele nasıl  yaparız  bende  bilmiyom beni  ekleyin delicocuk_33_33@hotmail.com


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 9.09.2011 09:31:08

Alkollü araç kullanırken yakalandım ve ehliyetimi 3. kere verdim polise 3 hafta içerisinde. Kanser olduğumu öğrendiğim psikolojimin darmadağın olduğu geçici bir dönemdi. Bir cahillik dönemi. Bir  sorumsuzluk içerisinde hareket ettim. Bu siteye yazan arkadaşlarımın hiçbirisi biliyorumki  alkollu araç kullanma özgürlüğünü geri istemiyor.. Gerçekten pişmanız biz. İnanın arkadaşlarımda bu düşüncede olduğundan eminim. Bizi öldürseniz birdaha alkollü araç kullandıramazsınız. Herkez kullanır biz kullanmayız.  Neyin ne olduğunu anladık biz. Okadarki bana ehliyetimi geri versinler ve değil 50, Taxi sürücüleri gibi 1 promili yasak etsinler. Birdaha 1 promille yakalanırsam 5 yıl ehliyetimi almayı bırakın 10 yıl hapse koysunlar sorgusuz sualsiz. Ben bunu kabul ediyorum. Gerçekten 1 sn düşünmem imzalarım. Biliyorum birdaha asla yapmayacağım bir durum alkollu araç kullanmak. Benim ricam bizi şartlı, çok ağır şartlı affetsinler. Ciddi bir dram içerisindeyim. Ailem, eşim, 2 çocuğumu yokluk içerisisinde bıraktım. Araç kullanamadığım için işimi yapamıyorum. ve şöför değilim, taxici değilim sadece bir İnşaat Muhendisiyim. 190.000 kişi alkolden ehliyeti alınmış insan var. Toplumun araç sahibi, okumuşu, yazmışı üretken insanları. Çok hareketsiz çok atıl haldeyiz. Çok pişmanız.  2 projeye gün içinde gidemiyorum. Gerçekten çok pişmanım. Çok ağır şartları kabul ederek bir af istiyorum. Ne bileyim herşeyi silin affedin demiyorum ilgililerden, cezasının yarısını çekenin mesela tekrarında hapis olacak şekilde affını istiyorum. Asla birdaha alkollü araç kullanmam.  6 ay + 2 yıl + 5yıl = 7,5 yıl ehliyetim gitti. 2,5 yılı doldu. çok mağdurum


zeki akgedik IP: 188.3.84.xxx Tarih : 1.02.2011 00:30:22

benjmde 3.kez alındı af istiyoruz psikolojim bozuldu


mehmet parlak IP: 88.250.228.xxx Tarih : 28.12.2011 12:40:50

sayın mehmet çevik aynı duruma bende düştüm mahkeme ehliyetine el koyuyor üçüncüde ama hapis cezası yok para cezasına çevriliyor. 4.200 tl cezanın erken ödemesinde %25 dşüyor 3.150.-tl olarak ödeyeceksin sanırım. tekrar geçmiş olsun. Bir toplanabilsek belki birşeyler elde ederiz. ülkemizde nelere af çıktı bu konuda neden af çıkmıyor anlamış değilim. ekle benide msn den bir ara görüşelim mümkünse...murat007007@hotmail.com.


yusuf ibrahimoğlu IP: 88.240.109.xxx Tarih : 10.01.2011 13:08:40

bende 3 kez ehliyetimi alkolden verdim herkes gibi pişmanım ve şuan ağzıma bile sürmüyorum ama yinede ehliyet dolayısıyla işsizim zor ve sıkıntılı günler geçiriyorum. hatalı olduğumu biliyorum ama dağdaki teröriste bile pişmanlık yasası çıktı ve buda yetmezmiş gibi para yardımı bile yapıldı şuan af zamanı ve insanların canına kıyanlar bile aftan çıkıo bizede yazık değilmi ya iş yaamıoruz hırsızlıkmı yapalım bizdemi dağa çıkalım en azından şartlı af çıkarın ve bir dahakine hiç vermeyim olmazmı ya bizide görün artık


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 23.01.2012 15:58:01

Kime kimin cezasını veriyorsunuz bukadar yıllar yıllar boyu.Bu ülkede efkarlanmaya hiç sebep yokmuş gibi masum masum yakalanana ceza kesiliyor 3 er 5 er yıl Kime neyin cezası bu Şartlı af istiyoruz kardeşim. Şartlı af istiyoruz.


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 2.04.2012 14:04:11

Ehliyet olmayınca Taxi kullanıyorum. Devamlı yaşadığım bir problemi paylaşayım. Bostancıdan bir arkadaşım yanımda Taxiye bindim. Arkadaşımı maltepe ye bırakacak daha sonra ben Ataşehir e gitmek uzere. Saat 22:00. Taxi yi durdurdum. bindik arka koltuğa.

1- Taxi ci kendi koltuğunu en geriye en rahat hale getirmiş ve eminim 8-10 aydır koltuk o halde.
2-Ben boy 189 ve bayan arkadaşım 181  ve araba yerli Fiat palio ve kucucuk zaten. Sığamıyoruz. adam kucağımda yatıyor resmen.
3-Şöför kendi zevkine uygun yatarken dinlediği muziği açmış. Yatıyor zaten.
4-Şöfürden korkuyorum.
5-Tanrım arka koltuk kafalıkları sökülmüş. Kafalık yok!!!!
6-Şöfür aynadam beni kesiyor sebepsiz.
7-Deli gibi kullanıyor. 1000 promil alsa insan o şekilde kullanmaz.
8-Adam sellektör yapıyor, dibine giriyor her arabanın ara 1 metre hız 50 km/saat
9-Her arabanın soluna sağına giriyor. Fren kullanmıyor. Keşke kullansa diyorum
10-Korkuyoryum çok. Bayan arkadaşta korkuyor çok. Biz çok korkuyoruz.
11-Gaz kokuyor bu araba.
12-Sohbet ediyor söför. Annem tanımadıklarınla konuşma demişti bana. Dinliyoruz biz.
13-Anlatıyorrrr  anlatıyorrrrr
14-Şerrrrrrefsiz dedi öndeki yavaş gidene. Kız arkadaş bana baktı. Çok mahcubum.

Kız arkadaşı bıraktım ve eğilerek dedimki bende ineyim Taxi değiştireceğim. Bununla E5 e çıkıp Ataşehire gitmem asla.

İndim. Yeni taxi durdurdum. Bindim. Herşey aynı... Kafalık yok yine. Durdurduğum için mecbur bindim ama öne. Kafalık var önde.

15-Sandviç yiyor sol eli ile. Sağ el direksiyonda. E5 deyiz. Hız 110 ve hızlanıyoruz.
16-Tel çaldı. Şimdi sol elde sandviç ve direksiyon var. Sag elde tel.

Tel bitti kusura bakma abi dedi. mecbur yolda yiyoruz yemeğimizi. Susstum Ataşehire kadar.

Not: Ehliyetimi alan köşedeki polis bir zahmet Taxi kullandığımda yaşadığım can güvenliği tehdidinide alsın.  Kafalık olmadığında komik bir ufacık arkadan çarpma trafikte herzaman olabilcek. Bir trajediye dönüşür. Kafalık olmayan Taxi ne demek!!! kaç can biniyor o araca hergun. Kaç anne kaç baba kaç çocuk.

Yapamıyorsa ehliyetimi bana gari versin. Sevgiler. 


selman yavuz IP: 85.103.48.xxx Tarih : 24.01.2012 00:50:28

yazık yazık. sesimizi duyan yok mu:))


osman IP: 88.250.207.xxx Tarih : 18.06.2012 16:37:59

 benim ehliyetim  agır vasıta ehliyeti ben motorsiklet ile alkollu yakalandım ver ehliyetime 5 yıl el koyuldu ve de +para cezası verildi herseye af cıkıyor buna cıkmıyor lutfen af cıksın

 


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 29.03.2012 12:30:15

Kazalarda karşılıklı sürücüler tutanak tutmaya başladıktan sonra Trafik polisleri işsiz kaldı gün içerisinde. Eskiden herbirisi bir sokakta bir kaza başında olurdu gün boyu. Akşama kadar 7-8 kazaya gider ve gün biterdi. Şimdi sabah çıkıyorlar gidecek yer yok. Akşama kadar herbirisi bir köşede çevirme yapıyor.  Dolayısı ile son 3 yıldır ehliyeti alınanlar tavan yaptı. Ama bu iş "Toplumsal Bir Cinnet" noktasına ulaştı. ne demek 400.000 İnsanın ehliyetinin alınması!!!! Delilik bu. Saçmalık artık, Saçma sapanlık. Tebbir, düzenleme, iyileştirme şart. Saygılar.


Mehmet ÇAKMAK IP: 88.251.36.xxx Tarih : 17.06.2012 00:16:56

İnşallah arkadaşlar en kısa zamanda şartı ne olursa olsun bir af bekliyoruz sayın büyüklerimizden...


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 17.10.2012 15:48:35

sende haklısın kardeşim.geçmiş olsun.


mehmet parlak IP: 88.250.228.xxx Tarih : 25.01.2012 10:17:44

Gerçekten çok mağduruz arkadaşlar, siteye yazan bütün arkadaşlara hak veriyorum neden bizlere af çıkmıyor; adammı öldürdük ne yaptık bizde insanız böyle cezamı olur bir sürü ceza ödedik yetmiyormu 6 ay, 2 yıl ve sonu 5 yıl ehliyetimizi neden alıyorsunuz keşke hapse atıp ceza verseydiniz bundan daha iyi olacaktı hiç olmassa yatar içeride akıllanırdık bir iş bulurduk yine ehliyetli ama şuan ehliyetimiz yok iş verende yok iş çok ama ehliyet yok; ne yapalım 1-2 kadeh içip ehliyet aldırdı isek, lütfen af çıkarın çok mağduruz sayın büyüklerimiz. Denizli Halkı olarak bir çok mağdur kişi var bu arkadaşlar ile beraber Bu konuyu mektup ve mailler ile siz değerli Şehirimizin Milletvekillerine taşıyıp TBMM gündemine taşımaya hazırlanıyoruz. Tüm arkadaşlara sesleniyorum tanıdığınız bütün kişiler ile görüşüp bir fikir üretip kağıt kaleme döküp bu konuyu Ankara ya taşımak tek amacımız olsun yoksa durduğumuz yerde kimse bize af çıkarmayacak. Hayırlı günler dilerim... 


mehmet parlak IP: 88.250.228.xxx Tarih : 28.01.2012 11:03:11

Okan bey arkadaşım iyi düşündünüz en başa almak için sayfayı ama nasıl olacaksa yapalım yazında yada facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinde bu sayfayı paylaşalım çoğalsın diğer ehliyetini aldıran arkadaşları da görelim belki daha fazla birşeyler yapabiliriz. Türkiye çapından benim tahminim araştırmalarıma göre 400-500 bin kişi arası ehliyet aldıran kişi sayısı var...


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 23.01.2012 15:54:10

Bu arada; Ehliyetsizliğimden dolayı yapamadığım işler için Devletimin ugradığı zararlardam mesul değilim.Ben ve benim gibi araç alacak seviyedeki 190.000 ehliyeti halen tutulan  efkarlı vatandaş için bu sözüm. Mesul değiliz. Sadece ailemizin ugradığı zararlardan meshuluz biz. Tecavuzcuyu teroristi hini haini ŞARTLI serbes bırakacağınıza bizi bırakın işe yarayalım. Okumuşuz yazmışız görmüşüz geçirmişiz biz.


murat Çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 5.07.2012 15:26:48

Valla Elektirik Kaçakcısına Çeke Bonba Atana af Biz İkitane Bira İçmişiz diye Az kalıyorlar idam edeler Dünyanın Cezasını Ödedik Bari Bir Defalığına Ehliyetlerimizi Geri Verin Bizde Pişmanız. Bizle İlgili Bişe Yokmu Bu Yargı Paketinde Bilgisi Olan Varmı Terör Suçundan Adamlar Tahliye ediliyor Hemde 3 Yıl Aynı Suçu İşlemese Dava Düşecek Bizde Hiç Bişeyok Arada Trafik Kazası Cankaybı İhlal Falan bize 5 Yıl Diyorlar Bu nasıl İş Arkadaşlar.


murat çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 26.06.2012 15:34:11

Okan Kardeş Teşekkür Ederiz  Tüm Temennimiz o Kimden Öğrendin Haber Kaynağı Doğrumu Bilgilendirirsen Seviniriz


murat çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 11.01.2012 10:52:07

Arkadaşlar bana para cezasından sonra mahkemaeye çıkacağım talimatı geldi yani hakim karşısına 3. kez yakalanmıştım böyle olay başına geçen varmı hakim hapis cezası verirmi prosödör nedir bilen varsa lütfen bilgilendirsin


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 23.01.2012 16:01:39

ve o şartlı affımızıda HEMEN ŞİMDİ istiyoruz. yapacak işimiz var gücümüz var. ayak bağı istemiyoruz ayaklarımızda.


özcan şahin IP: 88.247.208.xxx Tarih : 28.03.2012 16:40:35

ehliyetini kaptıran tüm sürücüler araçlarını kullanıyor çünkü o ehliyet o aracı kullanmıyor direksiyonda oturan kişi kullanıyor yirmi  dört yıldır  araba kullanıyom ben insanların hatalarını düzeterek kullanıyom aracı benim ehliyette alındı geri alınıncaya kadar ben giderim


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 11.10.2012 15:23:16

Duydupum kadarı ile CHP alt komüsyonlara vermiş bedelli af teklifini fakat Hükümet tutuyormuş. Umarım geçer biran önce


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 24.01.2012 16:02:21

Yok mu arkadaş bu ülkede bir "Tekirdağ" milletvekili, Bir "Edirne" millet vekili şu işe el atacak çözecek.


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 29.03.2012 12:20:57

Aklım almıyor gerçekten bu kadar kolay cözülebilecek bir problem neden bukadar görmezden geliniyor. Gazete yazıyor 111.000 ehliyet 2011 de alınmış, 106000 ehliyet 2010 da, 102 000 ehliyet 2009 da alınmış.  Toplam 408 000 ehliyet halen tutuluyormuş. Delimi bunlar? Delirdiler mi? Bu ne kardeşim. Demek ki ehliyet almak çözüm değil. İçme sebeplerini azaltın. 408 000 kalbur üstü insanını toplumda iş yapamaz hale getirmek ne tür bir düşmanlık bu ülkeye. Şartlı af istiyoruz acil.


murat çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 7.05.2012 09:46:26

Ya arkadaşlar Bu işi Bir Şekilde Mecliste Gündeme Getirecek Bi Millet Vekiliniz Yokmu Yada Mektup Yazılacak Bakanlığa Muhalefet Partilerine Yoksa Sizi Kimse Duymaz Her kes Durmuş Bekliyor Birisi Yapsın Diye Durmayla Olmaz


turgut çakmak IP: 85.99.49.xxx Tarih : 5.01.2012 14:32:29

hükümet ve devlet büyüklerimiz özür dileyerekten sözlerime başlıyorum sizler hiç  hata yapmadınızmı  elbetki yapmışınızdır bizde yaptıgımız hata alkollü araç kullanmak zaten vermiş olduklarınız ce bize yerer artık dıyorum sizlerden 1 defaya mahsus ehliyetlerımıze tekrar geri kavuşmak istıyoruz şu veya bu suç demiyorum ama birileri isterse af veriliyor kademeli olarak  benımgibi ehliyetıne el konmuş insanlar adına siz devlet büyüklerimizden af bekliyoruz saygılarımla işallah dıkkate almanızı dılerız sayın devlet büyüklerim


mehmet parlak IP: 88.251.13.xxx Tarih : 29.10.2012 21:07:01

Arkadaşlar ben hiç torba yasasından filan yada bu konuda af çıkacağını sanmıyorum. Herşey gönlümüzce olsun fazla kafa yormaya umut etmeye gerek yok...Cezamız bitene kadar dikkat edeceğiz artık tek sorun bu...Bir daha da böyle hataya düşmeyiz inşallah...


Mehmet Parlak IP: 88.250.228.xxx Tarih : 30.01.2012 12:19:33

Mehmet Tınkır arkadaşımıza katılıyorum. Benim bazı yaptığım çalışmalar var internet ten topladığım bu gibi mesajlar var Denizli de biz 5-6 kişiyiz 5 yıllığına ehliyet aldıran tanıdıklarım olarak ben şubat 10-15 arası gibi bilgileri arkadaşlara çoğaltıp vererek CHP grup başkanvekilliğine MHP Grup başkanvekillerine ve ayrı ayrı Parti merkezlerine de arkadaşlarla çoğaltıp özellikle Kimlik fotokopilerimizle Posta ile göndereceğiz. Bakalım artık takip edeceğiz medya dan haberlerden nasıl bir sonuca ulaşacağız. İnşallah tek temennimiz bizler için ilk başta hayırlısı olsun iyi bir sonuca ulaşmak olacak amacımız. Bilgilerinize arkadaşlar... Hayırlı günler dilerim... 


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 26.01.2012 09:46:03

Efkarlıyız kardeşim biz, efkarlıyız.Kendi dışımızda sebeplerimiz de var.
Purrr ak sanki yaşam Ülkemde. Geçim derdi yok ya hani, yaşam derdi yok, güvenlik kaygısı yok, gelecek kaygısı yok ..Asgari ücrette zaten 2500 Euro ya...Sossyal guvenceler harika...aile mutlu huzurlu...mutluyuz keyifliyiz geziyoruz, tozuyoruz yaşıyoruz seviliyor seviyoruz...2 şer 3 er anahtarlarımız var ya...Kira derdimiz yok. Ulaşım derdimi? Kelebekler uçuşuyor pes pembe pullarını dökerek toz pembe her yanımızda...Üzerimize konmuş pek çogu hatta..aşk içerisindeyiz.. Kırlarda koşuyoruz sağa sola..."Ne Güzell"... Bakın : )))))) gülüyoruz hatta ...Sahi ne sebep bulduk yarattık da efkar bastı bizi durduk yere içtik biz!!!!!!!! Bak yaa aklıma gelmedi şimdi bir sebep....İlginç!!!...Eyyyy efkarlı kardeşlerim bir sebep bulan varmı aranızda? Sebepsiz mi içtik yoksa biz. Ben bulamadım bak yaaa!!! Bukadar sebepsiz içtiğimize göre 190.000 efkar basmış kişi, asılmalıyız biz.. 3-5 Yıl az bize.
1000 Dert sarmış her yanımızı bir yandanda efkarlanana 3 er 5 er yıl ceza kesiliyor habire!!!!
Marifet diye içmemişimdir. Patlamamak için içmişimdir arkadaş.
Patlamamak için.
Bir şartlı af iyi olurdu ama..çıkaranda sağolsun...çıkarmayanda sağolsun.
Çeker bitiririz evelallah tüm efkarlı kardeşlerimle cezamızı.
Adam vuran alkollu olduğunda hafifletici sebep sayılır cezası yarıya iner kendini bilmiyor, kontrol edemedi diye. Alkollu araç kullandığında aksine ceza alırsın. Kardeşim alkol aldığım için muhakemem düştü bindim kullandım arabayı, Bende biliyorum yanlış olduğunu şimdi.. O kafa ile uçak versen uçak kullanacaktım, uçuracaktım. Kontrol edemedim irademi bindim kullandım. Alkollu yaptığım her hareketten nasıl meshul oluyorum ki hiç içmemiş birisi gibi? Ha diyorsa hiç alkol alma...O başka o zaman yukarıda yazdıklarımı oku..Patlamamak için almışımdır belki.
Belki cahilim okumadım, Belki aşığım karşılıksız, belki evlendi başkası ile, belki kanser olduğumu öğrendim, belki testis belki akciğer, belki iş yerimden atıldım, çoluk çocuk aç, belki 5 ay oldu işsizim, belki eşim aldattı, belki kuşkularım var, belki melankoliğim, belki korkularım var paranoğağım, belki babam öldü, belki annem öldü, belki kardeşim öldü. belki okuldan atıldım, IQ m senin kadar değil belki, belki kira ödeyemedim evden atıldım, belki sokakta kaldım, yakınlarımın acısı içimde belki, belki şehit oldu abim...belki 2 si, belki 3 ü, belki 8 i, belki hepsi birden...Belki patlamamak için içmiştir. içtiğim içinde arabaya binmişimdir.
Giderken bende biliyordum Taxi ile dönmem gerektiğini.Sarhoş insandan araç kullanmama iradesini beklemek, ummak biraz fazla bence.Sevgiyle kalın.
 


murat çevik IP: 176.55.148.xxx Tarih : 29.01.2012 11:07:02

Arkadaşlar Ben Herşeye Hazırım ocak 13 ünde Mahkemem Var Savcılık'ın para cezasını ödedim Hakim İfademi Alacak Bilmiyorum Sonuç Ne olur Hapis Alabilirmiyim Trafiği Tehlikeye Düşürmeden Dava Açılmış  Normal Kontrolde Yakalattım Ama Ben Trafiği Falan Tehlikeye Düşürmedim. Çarpma Trafik Kazası Falan Hiçbişe Yok Yolda Bom Boşdu Böyle Olay Başına Geçen Varsa Bilgilendirirse sevinirim. hepimize geçmiş olsun. millet vekillerini arayalım cevap verirler en azından şöförler cemiyetine bilgi vermek lazım bi randevu alsın görüşsünler ama bunlar durmayla olmaz zaman durma zamanı değil herkes bişeyler yapsın.


selim IP: 78.178.243.xxx Tarih : 31.08.2012 13:37:36

 Merhabalar,

bende ehliyetimi kaptırdım :(

Ehliyeti alınanlara af meclis alt komisyonuna verilmiş bilgisinin güvenilirliği yada kaynağı konusunda kim aydınlatma yapabilir?


AHMET UÇAR IP: 195.174.98.xxx Tarih : 25.09.2012 13:28:22

 Ben ehliyetimi 3. kez alkolden kaptırdım 3 ünüde hep sınırda şanslıklık peşimi bırakmadı 1 sene oldu daha 4 yılım var iş bulamıyorum ve zor geçiniyorum af çıkmasını arkadaşlarım gibi bende istiyorum şuana kadar toplu taşıma araçlarına verdiğim ceza ile alkolden yakalandığım ceza paralarının toplamına 2 araç alabilirdim pişmanlığın ötesinde bir cümle varsa söyleyin af çıkarsa hayatım rayına oturacak aksi halde 4 yıl daha ızdırap olacak umarım editörlerimizde bizi bilgilendirir bu konuda TEŞEKKÜR EDERİM


mağdur IP: 88.227.146.xxx Tarih : 11.10.2012 22:37:27

keske hiç vermeseler   3 senedir sürünüyorum o alkolik şöför sayesinde   alkol farketmiyo yeri gelince bir birada sarhoş ediyor yeri geliyor   beş şişe bile sarhoş etmiyor o nedenle hiç alkol alınmasa daha iyi araba sürerken  ben hala engelliyim sayenizde  daha neyin affını istiyorsunuz ben olsam hiç vermem alkolü terk edene kadar  iradenize hakim olamıyorsunuz içmeyin bende içiyordum  araba sürmüyordum   alkollü olarak   o nedenle fazla can yakmamanız ve kendinizinde bedenen ve madden zarar etmemeniz için devlet en iyisini yapıyor kanuna uymassan   hele hele canla oynandığı için   en iyisi hiç verilmemeli  a0lkolü ara0ba0 kullanıp yakalananlara  yurt dışın0da insanlar ne güzel gerlişmiş almanya fransa gibi ülkelerde alkollüyse arabayı sürmüyor taksi çağırıyor ertesi günü etki geçince arabasını getiriyor oda rahat ediyor devlet vatandaşda alkollü iyi sürüyormuş her gün aynı olmuyor yorgun olunca da<ha çok çarpar  aç olursun kafa karışıklığında ne devlet senin kafanı iradeni takip edemezki en iyisini yapıyor bu durumlar ı bildikleri için yurt dışında 1 bira içsen bile alınıyor azı çoğu promili yok almanya gibi devletlerde  insallah burdada aynı kanun çıkar çünkü oturunca ağız a0lışıyor 1   2 oluyor     2   beş oluyor ondan sonrada olan oluyor e0n iyisi içmemek araba sürerke bi r bira bile olsa.


kaldı29ay IP: 78.165.234.xxx Tarih : 8.01.2012 02:58:02

 arkadaşlar 3 kez yakalattım zamanında ehlıyetımı,yaklaşık 5 sene oluyor..kafayı yedim,saç baş kalmadı..özgüven sorunu yaşıyorum,birde dalga gecer gıbı otomobıl kampanyaları yapıyorlar habire(bizim zamanımızda böylemiydi!!..)..Bu sorunu ceza olarak değilde,Çözümleyici olarak yaklaşsalar daha iyi..(bu arada evlenmek için ehliyetimi geri almayı bekliyorum,her şeye inat o gelin arabasını ben sürecem :)..) hayde hayırlı ayık geceler...


hasan kemal IP: 85.105.208.xxx Tarih : 16.01.2012 23:45:52

Benim ehliyetimde 3. kez alkollü ve 2.kez ehliyetsiz araç kullanmaktan 5 sene bağlandı, zaten 2 sene beklemiştim son 2 ay kala tekrar alkollü olarak yakalandım. toplamda 3.600 TL ceza ödedim, normalde 4.800' dü 15 gün içinde yatırdığım için indirimli oldu. ilk üflememde 49 promil çıkan alkol memurun ısrarı üzerine bidaha üflediğimde 83 çıktı ve ehliyete 5 sene daha veda ettim. buraya yorum yazan herkes gibi bende çok mağdurum arabam kapıda yatmaktan çürüdü. katillere teröristlere dolandırıcılara vs. af varda neden bize yok 2. sınıfı geçtim resmen 4.sınıf insan muamelesi görüyoruz. zaten 2 kere kaptırdığımda biri park halindeydim birinde ise yılbaşıydı. kanunları nizamları tam bilmediğimizden hep biz mağdur edildik. insaf diyorum başka bişey demiyorum yazık günah bizlere borç harç bi dünya ceza ödediğim yetmiyormuş gibi birde 5 sene ehliyetimi aldılar. 10 mılyar ceza yazsaydıda ehliyetımı almasaydı..

merak edenler için mahkemeye falan cıkmıyosunuz arkadaslar savcı direk para cezası olarak ceza veriyo oda yaklaşık 1.500 TL ye takabül ediyo ve bunu peşin alıyolar, savcı beye taksit yapması ıcın rıca ettım fakat dınlemedı bıle işi gücü rast gelsin... 3.600 peşin para ödedim çok sıkıntıdayım. bizim vergilerimizle teröristleri besliyolar 83 promille usülsüz olarak ehliyetim alınıyo yazıklar olsun..


mehmet tınkır IP: 88.252.242.xxx Tarih : 30.01.2012 05:02:39

öncelikle hepimize geçmiş olsun bu meredi alıp dıreksıyona cıkmak buyuk hatalarımız taksıye bınıpte gidemiyoruz illa araç kullanmak sonuç bu hata bızım suç bızım benım ısım ehıyetle söforluk yapıyorum elım ayagım kılıtlı kullanıyorum ama hep ıcımde bır eksık korkudan degıl ehlıyet sankı benım kalbım bazen aklıma gelıyor cıldırıyorum delırıyorum 2009 aralık tan berı beklıyorum artık buna meclısten bır aff cıkarmaları gerekıyor sartlı koysunlar  yardım etsınler gecımımız bu ne yapalım hata yaptık olmasın cumlemız ıcın ıns bıdaha sesımızı bısekılde duyurup kısa surede cozum yoluna bakmalıyız  tbmm sayfasından dılekce doldurup fax cekelım hep beraber arkadaslar yogunluk olması lazım m ses gelmesı lazım 


mehmet çiçek IP: 212.156.82.xxx Tarih : 3.01.2012 17:19:54

 benim ehliyetimde.alkolden alındı lütfen af çıkarın zaten alkole töbe ettim işim geregi ehliyetim olmadan işe giremiyorum.büyüklerimizden yardım etmesini rıca ediyoruz .lütfen af çıkarın.


okanuzay@hotmail.com IP: 78.189.212.xxx Tarih : 13.06.2012 11:49:19

Arkadaşlar öğrendiğime göre Ehliyeti alınanlara af meclis alt komisyonuna verilmiş. Ekim gibi af çıkabileceği (bedelli) söyleniyor. Umarım gecikmez.


Murat Harkçı IP: 88.251.232.xxx Tarih : 30.03.2012 22:51:01

Konuyu doğru bölümde mi açtım bilmiyorum?
Eğer, yanlış bölümde açtıysam; Bu konu fazlasıyla kafamı meşgul ediyor;Bugüne kadar;

Öncelikle Ülkemizi Bölmeye Binlerce Şehit verdiğimiz Törere, Vergi kaçakçılığı yapanlara,Cinayet işleyenlere,Hırsızlık, gasp, kapkaç yapanlara,Askerlerimizi ve polislerimizi şehit edenlere,Tecavüzcülere,

Kısacası akla gelecek her türlü suçu işleyenlere af çıktı.Ya tamamen af edildiler, ya da şartlı salıverildiler.Peki, ehliyeti geri alınanlar için neden af çıkmıyor?

Sizce bunun nedeni nedir?Şu anki Hükümet içki içenlerden pek hoşlanmıyor, bu hükümet bu konuda af çıkarmaz, ama geçmişte ki hükümetler de bu konuda af çıkarmamışlardı.Tamamen bir affa gerek de yok, örneğin;

"Ehliyetlerin Şartlı geri verilmesi" adı altında bir yasa çıkartılabilir.Şöyle ki;

Örneğin, kişinin ehliyetine 6 ay süreyle el konulmuş, ehliyet -Şartlı Olarak- geri verilir, ama, bu kişi 6 ay doluncaya kadar bir daha alkollü yakalanırsa ehliyete el konulma süresi 2 yıla çıkar.6 Ay içinde tekrar yakalanmazsa; cezası zaten bitmiş olur.Devlet bu konuda bir af çıkarsa neler olur?

El konulan ehliyeti geri almak için 1.000-2.000-TL gibi bir harç parası istenebilir, ki yaklaşık 200-300 bine yakın ehliyetin içeride olduğu düşünülürse;
tanesi 1.000-TL'den düşünün artık Devletin elde edeceği geliri.

Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

(Bu site de bile 10'larca ehliyetini kaptırmış üye var, konu başlığı açıp soru soran)

Lütfen saygıdeğer büyüklerimiz milletvekillerimiz 6 ay söz konusu olmayabilir ya şoförlük yapan aile çocuk bakan geçimini bu yüzden sürdüren Türk Halkı adına hata yapan arkadaşlar biz olarak 2 yıl, 5 yıl çok fazla uzun süreler birde bu ehliyetleri geri alabilmek için verilen çabaları duyuyoruz; Zaten çok pişmanız bir daha hata yapılmaz bu son olur, bu konuda af çıkarmanız en büyük tek  temennimiz...


İbrahim ÇAKMAK IP: 95.15.227.xxx Tarih : 27.05.2012 01:00:49

Ben de 3. kez ehliyetimi kaptırdım ama çok pişmanım.Bir hatadır oldu alkollu araç kullanmanın ne kadar sakıncalı olduğunu biliyorum.Ama bir kereye mahsus daha büyük cezalar verilmesi şartıyla devlet büyüklerimizin bizleri affetmesini istiyorum. Saygılarımla...


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 27.01.2012 14:09:11

Bence,Bu sayfayı hergun 10 kez tıklayarak bu sayfayı google da en başa alalım.


okan uzay IP: 78.189.212.xxx Tarih : 25.01.2012 09:40:29

Şartlı af çıkmazsada yapacak birşey yok. 190.000 Efkarlanmış içmiş, efkarlı kardeşierim gibi çeker bitiririz cezamızı..Yokmu kardeşim bir Tekirda, bir Edirne Milletvekili bu ülkede...


Aydın IP: 78.170.149.xxx Tarih : 1.07.2013 15:40:56

Merak etmeyin,bütün derdi para sızdırmak olan hükumet bu durumu kendi lehlerine çevirip işin ucunu paraya bağlar ve belli bir meblağ karşılığı o ehliyetleri iade eder... Olan da sönecek olan hayatlara olur.


hüsnü okan IP: 149.140.90.xxx Tarih : 25.02.2013 00:07:44

af veren yokmu af istiyoruz enekmeğini şöförlükten kazanan arkadaşlar var onlarıda düşünmek lazım yapın bi güzellik duyun sesımızıde bıze af verın artık herkes hatasının farkında bellıkı..


nurgül gökdemir IP: 78.174.124.xxx Tarih : 7.03.2013 00:22:57

 1 ekim 2012 de ehliyetimi soğanlık kartal real yolu üzerinde kaybettim .Bulan şahıs kimse netten bari bulaydın beni hangi çağdayız içinde 5 tl vardı değermi ?


murat çevik IP: 194.27.49.xxx Tarih : 27.12.2013 10:50:24

Arkadaşlar Bişe Danışacam Bilgisi olan varmı Alkolliiken ehliyetimiz alındı 3. kez yakalanmıştım şimdi alkolsüzken araba sürsek sadece cezamı yeriz yoksa hapis cezası gelirmi bilgisi olan varmı 5 yıl için de suç işlemeyeceksin diyorlarya


bayram liyete el koyuyosunuz bu adam ekmegini şöförlük yaparak kazanıyor siz elinden ekmeğini alıyosunuz IP: 78.172.97.xxx Tarih : 17.07.2013 21:16:03

be kardeşim hadi   yüksek mevlada cezayı kesiyosunuz bide ehliyete el koyoyuyosunuz bu adam şöförlük yaparak para kazanıyo siz elinden ekmeğini alıyosunuz  peki bu adam  ne yapacak da bu cezayı ödeyecek hırsızlıkmı yapsın  yoksa karmı pazarlasın ben devletin başındakılerin yerinde olsaam  önce tedavi ettirir malum bi rakamla kamu yararına  çalışma cezası veririm ama nerde bizde  öyle devlet  kes cazayı al ehliyeti nası ödersen öde cezay ı   yok ya  tam 300 tl cezam var ödemiyorum buyursun alsın hapse 


mutlu yılmaz IP: 95.7.120.xxx Tarih : 30.06.2013 18:05:20

meclis başkanlığını dilekçe gönderin ben gönderdim olumsuz yanıt geldi..gönderinki sesinizi duysunlar ben cezamı çektim ehliyetimi alamıyorum cezam biteli 2 yıl oldu  ondan kurtulduk şimdi de südge belası çıktı... 


mehmet IP: 78.169.135.xxx Tarih : 23.11.2013 10:47:21

kardeşler alkol haram gözlerinde tm anladık neden tecavüzcülere katillere rüşvet yiyenlere türkiyeye satanlara kızına bacısına saldıranlara af geliyorda şartlı

neden bizim gibi magdurlara gelmiyor

cünkü nedeni mantıklı düşünseniz

içerde olan kişi sayısı yüksek devlete para lazm cıksalar iş kurup vergi ödüyecekler

bizim gibilerinede neden af cıkmaz onuda söyleyim katılan olacakmı düşünceme

mecburi kontrollere girecez girdiğimiz andada ayvayı yecez ceza üstüne ceza anlıyan oldumu 


MEHMET KARATŞ IP: 95.7.168.xxx Tarih : 31.03.2013 22:06:53

 herkese merhabalar ve herkese geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum ben trafik kazası yaptım fakat alkol vb seyler yoktu 3yıl 4ay ceza aldım fakat mahkeme bunu para çevirdi 4ay ceza yattım geri kalan cezayı 27 000 tl para cezasına çevrildi yargıtaya temyiz ettim bu ceza onandı 24 eşit taksitle ödemem gerekiyor fakat benim sıkıntım benim sürücü belgemide 2yıl süre ile aldılar para cezam bittikten sonra benim sürücü belgemin infazının başlayacağını söyüyorlar o zaman sürücü belgeme 4 yıl el koymuş oluyorlar araştırdım 6 aydan az 3 yıldan fazla alınamaz diyor kanun ben geçimimi tır şöförlüğü yaparak sağlıyorm ehliyetim alındı ben bu para cezasını nasıl yatıracam şimdi lütfen bigisi olan yorum yapsın herkese şimdiden teşekkür ediyorum


emre yılmaz IP: 95.7.162.xxx Tarih : 28.03.2013 23:50:10

bende 2009'da 2 yıllığına Ehliyeti kaptırdım 2013'deyiz halen trafikte ehliyetim. çalışıyorum. ve eğitime katılabilmem için  Diğer şoför arkadaşlar gibi işi bırakmam lazım.devlet çalışanı düşünmüyor.ben nasıl alacağım ehliyetimi ?


maksut kibar IP: 88.242.221.xxx Tarih : 15.02.2013 16:54:31

bunlar faso fiso hep 64 puromil alkolle yakalaındım tamam suc işledim buna bişe dediğim yok ama dünyanın para cezalrı geldi bunu anlıyamıyorum ki ya ehliyeti alma yada para cezası yazma ben suan alkol kullanmıyorum bıraktım o günden sonra  2 yıl kaptırdım bugun gittim derse tabi tutulacaksın dediler tama  dedim ama 440 ytl yatır sonra dediler  ama umrumda diil almıyorum ehliyeti kalsın ben yine kullanmaya devam ediyorum madem ki alkollü arac kullanmayı azlt mayı düşünüyorsunuz kazalrı engellemek için alkollü arac kulanan lara  1 2 3 değil ilk seferde ehliyetini iptal edin diyorum ben işsizim şimdi çakl diyorsun resmen herhangibi ilgilen varsa kimseden korkum yok tlf verim ararsın belki 0542 641 1976


MERTKAAN IP: 85.108.228.xxx Tarih : 6.01.2013 20:48:07

bizim ülkemizde herzaman bu böyle olmuştur AZ PARA ÇOK İŞ.İNSANLARA  750TL MAAŞ WERİP 500.1000.1500 VB.CEZALARR YAZDIRAN Bİİ ÜLKEDE YAŞIYORUZ 72.PR ALKHOLE 5 SENE EHLİYET ALIP  NEREMİZE  SOKTUĞUNUZZ  CEZALARI NASIL ÖDEMEMİZİ BEKLİYOO BU DEWLET ANLAMIŞ DEĞİLİM ALLAH HERKEZİNN YARDIMCISI OLSUNN BU ÜLKEDE HERZAMAN NEE OLURSA GARİBANA OLUYO BAŞKADA BİŞE DEMEYE GEREK YOK EMİNİM Kİ HERKEZZ HERŞEYİN FARKINDAA....HARAM ZIKKIM ZEHİR OLSUNN...


mehmet IP: 95.7.166.xxx Tarih : 28.04.2013 02:43:22

 uyuşturucu,esrar,eroin kullananlara bir şey yok çünkü iyi bir şey heralde trafikte,ama alkolle yakalan ehliyet trişka, bunca zaman uyuşturucu kullanıp ehliyetini almadığınız kişilerden dolayı bu hakszılıkla ehliyeti alınanların ehliyetlerini iade etmeniz lazım adaletsizlik bu bu yasa düzeltilmeli ve hatadan dolayı ehliyeti gidenlerin ehliyeti uyuşturucu kullananların alınmadı diyerekten  verilmeli ve yasa boşluğu düzeltilmeli


hasan özbudak IP: 176.237.178.xxx Tarih : 16.08.2013 21:14:30

slm arkadaşlar bende ekmeğimi bu işten kazanıyordum bir ihmankarlık yapıp ehliyetimi bağlattım ama şuan cok pişmanım şimdi vasıfsız olarak çalısıyorum düşük maşşla başımızdaki büyüklerden bi af çıkarıp  ehliyetlerimizin geri verilmesini rica ediyorum


ali ibrahim ceylan IP: 78.172.166.xxx Tarih : 27.10.2013 14:08:32

arkdaşlar ben ilk önce 6 ay ehliyetimi kaptırdım ve 4 sene sonra tekrar kaptırdım 2 sene aldılar  zoruma hiç gitmedi haklılar almaları gerekiyor  aldıktan sonra işimdende oldum ya insanlara zarar verseydim cok pişman olurdum ama şimdi aykolu bıraktım geçmişimdeki herşeyi hemde bir gavs tanıdım o ne güzel bir insan onun immeti duası beni benden  aldı özüme döndüm ondan allah razı olsun inşallah hepiniz  sofi olursunuz inşallah aykol ve kötö alışknlıklarınızı bırakırsınız 


tolga tuğrul IP: 94.120.129.xxx Tarih : 20.04.2013 19:06:49

 arkadaşlar bende 3 kez alkolden ehliyeti 7 sene kaybettim 8000 cezayı ödemeye başladım aracımı vergi dairesine borç karşılığı bıraktım ama 8000 tl cezaya 14200 tl de ekstra faiz alacağı çıkarmışlar asgari ücretle çalışıyorum ölünceye kadar devlete haraç vereceğim anlamına geliyor bu kadar vicdansızlık olmaz zengin çocukları sabaha kadar ayık gezmezler onlara bişey yok bizim gibi garibanlara giydir sözün kısası 3 biranın maliyeti bana 22500 tl devletin başındakilere sesleniyorum bir asgari ücretliden 8000 tl trafik cezasına karşı 14200tl de faiz alıyorsanız bu sizin yaptığınız resmen haraç kesmektir başkada bişey söylemiyorum çünkü söyleyecek söz bulamıyorum varsın gerisini siz düşünün


veli IP: 159.146.84.xxx Tarih : 4.01.2013 01:15:57

buraya yazmanız bişey ifade etmiyor girin e devlet sitesine cumhurbaşkanına başbakana yazın.


çilem aygün IP: 94.120.240.xxx Tarih : 16.07.2013 16:10:26

 sayın büyüklerim hergün sizden gelecek af haberini ben ve  benim gibi 5 bin kişi bekliyr.yaptığımızın hata olduğunu çok iyi öğrendik.inşallah mesajımı okursunuz eğliyetsiz araç kullananların nekdar çok olduğunu sizler daha iyi biliyorsunuz ve hepimizin ortak noktası var eğliyetlerimizin para cezasını çarptırılıp geri almamamız ve aynı hata olduğunda iptal edilmesi sizlere artık yalvarıyoruz duyun sesimiz


kumsal çağdaş IP: 88.234.13.xxx Tarih : 21.01.2014 00:43:19

lütfen okuyun arkadaşlar bende 3 yıldır madurum..konuyla ilgili tüm sitelere şunu yazıyorum yazmayada devam edicem....1997 yılında vatanım için hakkarinin dağlarında tam 10 ay terör kovaladım..geldikten sonra tam 1 yıl da zor toparlandım ama hiç gocunmadım...ancak şimdi şüphelerim var arkadaşlar devlet beni 3 bira yüzünden idam etti..3 yıldır eşime çocuğuma anam babam bakıyo..şoförlükten başka vasfım yok iş bulamıyorum..buralarada içmeseydiniz falan yazanlar sizler acaba bu vatan için ne yaptınız çok merak ediyorum sinek gibi evinizde yatmayla insan olunmaz.....sıkıntınız yoksa yorumda yapmayın...insan olun gerek yok......


deniz zaimoğlu IP: 78.169.221.xxx Tarih : 6.01.2014 13:27:28

ben ehliyetimden para kazanıyorum sayın büyüklerim.alkol kullanıp araç kullanmak yanlış biliyorum ama bir kerelik olsun af istiyoruz sayın büyüklerim.af çıkarsa böylece bizleride kazanmış olursunuz bizde bir daha böyle bir hata kesinlikle yapmayız .3.kez aldılar ehlıyetımı 0.42 promılden kaptırdım 5 yıl. herseye af geliyor bı kezde buna af gelsın emnıyet mensubu ve devlet buyuklerı sesımızı duyun artık ... sanatçılar yakalanıyor alıyor buyuklerımızın evletları yakalanıyor alıyor ne olur bızede bı keze mahsus af ıstıyoruz ...saygılarımla