5
Mayıs
2024
Pazar
KARS

YİBO öğrencileri cuma namazında

Kars’ın Digor İlçesi'ne bağlı Dağpınar Beldesi’ndeki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) ile Çağdaş Yaşam İsmet Güresen İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören öğrenciler her hafta gruplar halinde camiye cuma namazı kılmaya gidiyor.

Nüfusu 3 bin 700 olan Dağpınar Beldesi'nde iki okulun öğrencilerinin gruplar halinde cuma namazı kılmaları dikkati çekerken, bunun öğretmenlerin yönlendirmesiyle olduğu iddiaları ortaya atıldı. Okul müdürleri ise bu iddiaları yalanlarken, böyle bir yönlendirmenin sözkonusu olamayacağını söyledi. 

CAMİ AVLUSUNDA ABDEST

İki yıl önce Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve işadamı İsmet Güresen’in onarımını yaptırdığı 170 öğrencili Çağdaş Yaşam İsmet Güresen İlköğretim Okulu ile 550 öğrencinin öğrenim gördüğü Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'ndaki bazı öğrenciler her cuma günü olduğu gibi 30 mayıs günü de beldedeki Emmioğlu Camisi'nde cuma namazı kıldı.

İlköğretimin birinci kademesindeki öğrenciler önlükleriyle, ikinci kademesindeki büyükler de okul kıyafetleriyle geldikleri caminin bahçesindeki çeşmede abdest aldı. Ardından ezanın okunmasıyla camiye giren öğrenciler cuma namazını kıldı.

Cumaya gidenlerden gündüzlü okuyanlar, camiden çıktıktan sonra evlerine yemeğe gittikleri için derse geciktiklerini, ancak öğretmenlerinin buna kızmadığını söyledi. Öğretmenlerinin de cuma namazı kıldığını söyleyen öğrenciler, bu nedenle kendilerini teşvik ettiklerini ileri sürdü. 


MÜDÜRLER: YÖNLENDİRME YOK

Dağpınar Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Müdürü Yusuf Can, cuma namazına giden öğrenciler olabileceğini, ancak okul yönetimi ve öğretmenlerin yönlendirmesinin sözkonusu olmadığını söyledi. Kendisinin de cuma namazına gittiğini belirten Yusuf Can, “Camiye gelen iki üç çocuktur. Bir ikisi imamın oğludur, o kadar. Öğretmenlerin öğrencileri camiye götürmek için herhangi bir telkinlerini görmedim. Camiye çocuk geliyorsa ben ‘niye geliyorsun’ diyemem” diye konuştu.

Çağdaş Yaşam İsmet Güresen İlköğretim Okulu Müdürü Oğuz Yorgancı da öğrencileri cuma namazına gitmeleri konusunda teşvik etmediklerini söyledi. Yorgancı, “Biz öğretmen arkadaşlarla birlikte cumaya gidiyoruz. Çocuklar da görüp etkilenmiş olabilir. Yoksa ‘Haydi bakalım siz de yürüyün’ şeklinde bir şey olmaz” dedi.

Hürriyet
Yayın Tarihi : 31 Mayıs 2008 Cumartesi 15:41:47


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
gari-ban IP: 81.215.227.xxx Tarih : 3.06.2008 13:31:48

Dindarları "din cambazlarının" elinden kurtarmadıkça bu tür suistimaller olacaktır. Din cambazı öğretmene şunu sorarım. O çocuklar matematikten kaç net bıraktı? Ya Türkçe'den veya diğer derslerden?.. buna vercek cevabın yoksa!... Görevini layıkıla yapmış oluyor musun? Kazandığın parayı helal mi kabul ediyorsun? Karşılığında para aldığın görevi laykıyla yapmayana müslüman denmeyeceği gibi, hiç bir din de sahip çıkmaz. Önc sen o çocukları Türkiye ortalamasına yakın bir bilgi seviyesine gelsinler. Okusunlar doktor, hakim, savcı olsunlar. O zaman kurtulur vatan. Aksi takdirde afganistandan farklı olmaz. Orada "din" çok ama neler olduğu hepimizce malum.


Aras Boy IP: 78.180.253.xxx Tarih : 2.06.2008 11:55:13

Nedense bu iktidar ile birlikte sahte dinci öğretmenlerde çoğalmıştır.Esas görevleri eğitim ve öğretim olan öğretmenler nelerle uğraşmaktadır.Bu körpecik çocukların cuma namazına gitmesi ile birlikte Dağpınar'ın bütün sorunları bitecek.Tabi bu yazıyı okuyuncada eminimki banada dinsiz diyeceksiniz ama sadece Allah bilir.Cocuklarınızın geleceği sahte dincilerin elinde beyler uyanın!


moryildiz IP: 212.175.112.xxx Tarih : 1.06.2008 12:14:23

Yazıklar olsun minicik öğrenciler üzerinden sansasyon yaratan gazetecilik anlayışına...bu olayda büyütülecek hiçbir durum göremiyorum dağa çıkan onca öğrenci ile uğraşacağınıza saf ve temiz yürekleriyle Allah'a dua eden bu minicik yavrularla uğraşıyorsunuz.. Biz Türk ve müslüman bir milletiz. dininden ırkından utanan b ir toplum geçmişinden de geleceğinden de medet ummasın!!!


serhat KAYA IP: 88.243.46.xxx Tarih : 5.06.2008 09:46:34

İlk emri oku olan ,özünde hoş görü olan islama ve tarihine o kadar ön yargılı ,bilgisizce,araştırmadan ,okumadan yorum yapmak ne kadar zalimce ,kafanızdaki marksist,materyalist gözlükle ve kilişeleşmiş anlamını dahi bilmediğiniz terimlerle fikrinizde savunmak okadarda acı. İslam tarihini okuma zahmetinde bulunursanız endülüsü,selçukluyu ve osmanlıyı anlamış olursunuz ,dönemlerin en büyük bilginleri hem islamı yaşadılar hemde pozitif ilim keşifleriyele tıpta,kimyada,fizikte , matematikte,astronomide,edebiyatta,askeri alanda coğrafyada insanlığa ışık oldular.Adusselam(1926 nobel ödüllü fizik bilgini),Ahmed bin musa (10 yüzyıl sistem müh.)Akşemseddin(1389 mikrobu ilk bulan),Ali bin abbas(994 ilk kanser amaliyatı yapan),Battani(trigonometri mucidi ,beyruni,Ali kuşcu,cabir bin hayyam ,Fatih sultan mehmet,ammar,Dr behcet,H.nurbaki ve binlercesi tarihdeki yerlerini aldılar


serhat KAYA IP: 88.242.197.xxx Tarih : 11.06.2008 12:41:11

Saygıdeğer arkadaşlar önyargılı, araştıma yapmadan yorum yapmak çok sakıncalı hele bu din olunca aldığımız günahıda cabası;her dinde olduğu gibi bizim dinimizide kullanarak çıkar çevreleri oluşturulması normaldir. çünkü en kolay sömuürü aracı olarak dindir. en basiti okunan kuran karşılığı para alınması gibi bu yanlız bizdemi hiristyanlıktada papaz kendini ilah yerine koyarak günah çıkarması gibi bunlar beşeri açıdan insanlığın tabiatına uygundur.Asıl benim değinmek istediğim konu islamın karanlığa,taasuba ve gericiliğe götüreceği bir unsur olarak görülmesi..Ne kadar zalimce...arkadaşlar semavi dinler insanlığın mutluluğu için vardır.Tevrat hukuki bir kitabtır,ahlak ve öğüt içermez,İncil ise ahlaki ve öğütler doludur ,güzel pasajlar mevcuttur.ancak hukuk yoktur.heriki kitaptada ilmi yönden ayetler,tesniyeler ve bablar yoktur.Ancak kuran-ı kerim ilmi,hukuki ve ahlaki yönden insanlılığın yaşantısını düzenlemiştir.mealleri açıp bakarsanız görürsünüz ancak ben size bir kaç ayaet ismi vereyimde bakınız lütfen (Rahman 56,rad3,hicr 22,zairat 47 vb) ve birinin anlamınıda buradan yazarak daha iyi düşünmenizi rica edeceğim .Hicr 22^^Biz rüzgarları aşılayıcı gönderdik.^^ 1400 sene önce indirilen bu ayet bir botanik ilmnini işaret etmiyormu ?Saygı değer arkadaşlar islama iman ederek yaşayıp yaşamayacağınız o sizin bildiğiniz iş zaten yüce Rahmanda kuranda kafırun suresiyle bizlere bunu söylemiştir.Zaten devletimizin kurucusu M. kemal Atatürk te Laikliği koyarak kimsenin kimseye karışmaması için bu kanunu düzenlemiştir.Müslümanların geri kalması ise 16 yüzyıldan sonra başlayan ilme sırt dönüşünün neticesidir.Dinle bir alakası yoktur. Bakın beyler çocuklarımızın ilmi, sosyal ve manevi yönden dolu yetişmesi için bölüçü,dış mihraklardan korumak için dinle beraber pozitif ilimleride öğreterek ve bu eğitimi devletimizin katkısının olmasının mücadelesini vermeliyiz amacımız dine karşı mücadele olmamalı..sonra hesap sorucudan kendimizi kurtaramayız neden çünkü Fani bir varlığız ışığı görmeniz ve yönelmeniz dileğiyle saygılar sunarım...


serhat KAYA IP: 88.243.46.xxx Tarih : 3.06.2008 15:34:26

İnanç insanın en kutsal varlığı yaşama ve şükür kapısı ,yaşayanlar ve yaşatanlar ne kadar mukaddes. Sayın f. çelik bırakın insanları inançlarıyla beraber yaşasınlar ister hiristiyan olsun ister müslüman , ve bu insanlar cocukları üzerindeki tasaruflarına siz müdahele etmeyiniz ,nasıl sizler baleye,dansa ,çocuk yaşta ingilizce öğrenmeye gönderiyorsanız. bizler bir şey diyormuyuz .bizleri bir arada tutan bu çimentoya devletimizin katkısına ve onu sağlayan öğretmenlerede ne mutlu.


şentürk anlı IP: 85.99.192.xxx Tarih : 1.06.2008 00:23:51

dağpınar halkı ve gençliği çok aydın ve demokrat insanlardır.kesinlikle öğretmenlerin yönlendirmesi ile gitmişlerdir.


yalnızçamlı IP: 78.179.51.xxx Tarih : 1.06.2008 00:01:45

fikri çelik senin ileriki yaşlarda dinini öğrendiğin yazdığın yorumundan belli. Bu çocuklar sanki hırsızlık yapmış da böyle saçma bir haber yapılmış. bu haberi yapanında bu habere sevineninde destekleyeninde bunu çağdaşlık göreninde... Tüküreyim sizin çağdaşlık anlayışınıza. bu çocuklar namussuzlukmu yapmışlarki böyle haber yapılmış yazık çok yazık. .


Fikri Çelik IP: 88.251.237.xxx Tarih : 2.06.2008 10:51:16

Yalnızçamlı efendi! senin dinin bu işte bak bir anda haberi yapanında, yorumu yapanında, bunları destekleyeninde, nokta nokta demişsin, neyse bunları biryana bırakalım bu söylediklerin seni ilgilendirir, kötü sözde sahibinindir. Bizim asıl konumuz bu körpe beyinlerin köreltilmesini önlemek, dinlerinide inandıkları için yapmaları, ve bu yüzden henüz idrak etme, analiz etme yetileri olmadığı için bunu ileriki yaşlarında yapmalarının daha doğru olabileceği kanısındayız, yoksa bizim kimsenin dininde işimiz yok, bakın bu sitede bir başka haberdede kağızmandaki öğrencileri haber yapmışlar, çevrelerini güzelleştirmek için ağaç dikiyorlar, bu yaşlarda bu tür faaliyetlerle uğraşmak daha yararlıdır. Karanlığa karşı bu çocukların gözleri bir güneş gibi parlayacaktır, bunu unutmayalım.


gari-ban IP: 81.215.227.xxx Tarih : 9.06.2008 08:27:04

SERHAT BEY OLAYA OKADAR DİN PENCERESİNDEN BAKIYORSUNUZ Kİ. DİNİMİZİ SÖMÜRENLERİ ASLA GÖREMİYORSUNUZ. İLİM OLMADAN DİNİN ASLA OLAMAYACAĞINI KABULLENEMİYORSUNUZ. SIRF DİNLE ÇAĞDAŞ TOPLUM OLAMAYACAĞIMIZI ASLA GÖREMİYORSUNUZ. OKULDA ÇOCUK BİLİM ÖĞRENECEK. MATEMATİK, TARİH, SOSYAL BİLİMLERİ BİLMİYEN BİR MÜSLÜMANIN KİME FAYDASI OLUR? BUGÜNKÜ DİN CAMBAZLARI POZİTİF BİLİMLERDEN YOKSUN, ÇEVRESİNİ GÖREMEYEN DOLAYISIYLE İSTEDİĞİ GİBİ YÖN VEREBİLECEĞİ, KUKLA İNSANLAR YETİŞTİRME PEŞİNDE. ZEKİ, HERŞEYDEN HABERDAR, DÜNYAYI TANIYAN İNSANLAR BU CAMBAZLARA TAPMAZLAR. BU İNSANLAR YALNIZ ALLAHA İBADET EDERLER. BURADA ÇOCUKLARIN DİN EĞİTİM ALMASINA KARŞI ÇIKAN HİÇ BİR YORUMCU YOK. TÜM ALEYHTEKİ YORUMCULAR CAMBAZLIĞA, SÖMÜRÜYE KARŞI. MATEMATİK YA DA BAŞKA BİR DERS ÖĞRETMESİ GEREKEN ÖĞRETMENİN ÜSTÜNE VAZİFE OLMAYAN (ASLINDA CAMBAZLAR TARAFINDAN KENDİSİNE VERİLEN GÖREVİ YAPIYOR) İŞLERE BURNUNU SOKMASIDIR. ÇAĞDAŞ TÜRKİYE BU ÇAPSIZ ADAMLARIN TEHDİDİ ALTINDADIR. HERKESE SAYGILAR.


gari-ban IP: 81.215.227.xxx Tarih : 6.06.2008 16:44:22

Serhat kaya bey ne güzel sıralamışsın bunları. Görevi matematik, edebiyat, tarih vs. öğretmek olan biri din öğretmeye kalkarsa söylediklerini başaramayız. Ancak afganistan oluruz.


edepliağa IP: 81.214.90.xxx Tarih : 3.06.2008 13:30:07

nedense son dönemde insanların herşeyine karışılır oldu...yalnız kendini aydın yada çağdaş gören bir kesim hortlamaya başladı..arkadaş dinle alakası olmayan birilerinin bu evlatlar üzerinden bazı çıkarlar gözeterek konuşması çok ayıp.. kusura bakılmasın..siz insanlara saygı duymazsanız saygıyı da hak etmezsiniz...


mehmet inalkaç IP: 88.246.142.xxx Tarih : 4.06.2008 13:56:12

allah yardımcıları olsun çok güzel fikri çeliç kınıyorum


Fikri IP: 88.251.28.xxx Tarih : 9.06.2008 09:02:38

Serhat bey Afganistanı bırak bana çağdaş ileri seviyede bir islam devleti gösterebilirmisin, bunuda unutma pkk terör örgütünden daha tehlikeli olan türkiye hizbullahı domuz bağıyla adam katleden militanlarını bu inanışta olan gençlerden seçmedimi, cihat ve şahadet gibi yönlendirmelerle cennette 40 huri vaatleriyle bu çocuklar kandırılmıyormu, ha diyeceksinki namaz kılmayla bunun bağlantısı ne bağlantısı şu; hayatı öğrenmeden diğer hayatı öğrenen çocuklar birer potansiyel malzeme oluyor, bizde diyoruzki önce ilim irfan öğretilsin.


serhat KAYA IP: 88.243.46.xxx Tarih : 3.06.2008 15:23:00

Sayın yusuf CAN KARS DİĞOR İLÇESİ DAĞPINAR YİBO İLKÖĞRETİM MÜD. siz ve sizin şahsınızda o çocukların eğitimine katkıda bulunarak bu ülkeye inançlı ,ahlaklı, vatanını ve milletini seven çocuklar yetiştirmek için binbir zorluklara karşı mücadele vereren öğretmenlerimize KUTSAL çalışmalarından dolayı saygılarımı sunarım , bütün dualarımız siz ve arkadaşlarınızadır.orada mücadele veren öğretmenlerimin ellerinden öperim . Türk milleti sizinle beraberdir.BÜYÜK TÜRKİYE İÇİN MÜCADELEYE DEVAM .....


kemal yılmaz IP: 88.255.40.xxx Tarih : 2.06.2008 16:42:23

SABREDİN BİRAZ.BUGÜNE KADAR HEP EZİLMEK DURUMUNDA KALAN DİNDARLARIN ÇIĞLIKLARI KULAKLARINIZI SAĞIR EDECEK.


M.YILDIRIM IP: 81.214.149.xxx Tarih : 2.06.2008 19:46:18

YA BU ÖĞRENCİLER NAMAZ KILMIŞ HIRSIZLIK VEYA ZİNA YAPMAMIŞLAR BU PANİK NEDEN.BURASI MÜSLÜMAN BİR ÜLKEYSE NAMAZ KILMALARI DA GAYET DOĞAL BİŞEY DEĞİLMİ.YALNIZÇAMLI ARKADAŞA AYNEN KATILIYORUM.TEŞEKKÜRLER


Fikri IP: 78.179.109.xxx Tarih : 3.06.2008 13:12:45

Arkadaşlar bazı olayları görebilmemiz için olaya hangi pencereden baktığımız çok önemlidir..... Tabiki bu çocukların yapmış olduğu şey kötübirşey değildir nihayetinde bu toplum müslüman ve o çocuklarda müslüman çocukları ama o çocuklar için henüz çok erken onlar bilime, dünyaya, yaşama dair kafa yorarlarsa daha iyi olur.....ben çevremde bu tür yönlendirilmeler sonucu bitip giden bir sürü beyinler tanıyorum, benimde feryadım ondan dolayıdır.....bakın çağdaş dünya marsa 2010 yılında insan göndermeye hazırlanıyor, biz ise saçımızın bir teli görünse ne olur görünmese ne olur onunla uğraşıyoruz.....


engin eliş IP: 88.246.241.xxx Tarih : 6.06.2008 21:50:32

aferin çocuklara, yazıklar olsun onları bu yaptıklarından dolayı kınayanlara. elbetteki namaz kılacaklar ne yapmalarını bekliyorsunuz, onlar müslüman, yaptıkları şey dinlerinin gereği,ayrıca komik bişey daha var yapılan yorumlarda,onların yaşı daha çok küçük, yok efendin birilerinin yönlerdirmesi gibi saçmalıklarda var, bi kere onlar hiçte küçük değil, küçük olsalar okula gitmezler, bu düşüncedeki arkadaşlar insan beyninin gelişim evrelerini az biraz araştırırlarsa o yaştaki çocukların beyinlerinin ne kadar gelişmiş olduğunu göreceklerdir. yönlerdirme konusuna gelince biz müslümanlar yönlendirmekten ve yönlendirilmekten pek hoşlanmayız, biz örnek olmayı ve örnek almayı daha çok benimseriz, elbetteki o çocuklarda birilerini örnek almışlar, peygamber değillerki vahiy gelsin. bence bu çocuklara örnek olanlara minnet ve şükran duyulmalı. tşk.


Misafir IP: 88.251.47.xxx Tarih : 4.06.2008 16:38:20

Diyelimki elimizi çektik bu çocukların üzerinden (sizin tabirinizle) ve serbestçe özgürce dinlerini yaşadı bu çocuklar , hangi ileri,çağdaş , refah islam ülkesi seviyesine gelecek ülkemiz, ne verdiniz toplumlara yıllarca , hangimiz dinimizi araştırarak, okuyarak öğrendik , yani kısacası o çocukları birilerinin hizmetine kolayca sokmayacağız bu biline , bunuda onları düşünmeye, laikliğe bağlı ve Kemalist düşünceye sahip bireyler olarak yetiştirmeye çalışacağız.


Fikri çelik IP: 88.251.233.xxx Tarih : 31.05.2008 17:11:48

O çocukların kişisel tercihleri diye birşey söz konusu olamaz, çünkü henüz o yaşta değiller, bir ilim irfan yuvası olan okulda öncelikli olarak bilimi ve dünyayı öğrenmeleri gerekir, din ise ileriki yaşlarında öğrenmeleri gereken bir olgudur, Anne ve Babaların durumu zaten ortada burada en büyük sorumluluk öğretmenlere düşüyor, öğretmenlerimizde bu durumun vehametini göremiyorlarsa ki göremiyorlar, o zaman buyurun karanlık günlere.


VATANSEVER IP: 85.105.181.xxx Tarih : 1.06.2008 10:18:50

Tamam namaz kıldı ya karanlık oldu karanlık dikkat et duvara çarpacaksın karanlık oldu...Bu düşüncelerdeki ruhta ya bırakın bu saçmalıkları ülkemiz bu oyunlarla çok şey kaybetti kılmışsa kılmış, varsa ders zamanı yapılan bir yanlışlık düzeltilir "karanlık günler miş dostum bu topraklar sanmaki elinde bira şişesi burnunda uyuşturucu çekerek kazanıldı;iman ve birlikle kazanıldı.Vah vah namaz kılmışlar tüh be yandık ya aman kaçın namaz kılanlar geliyor ...komiksiniz komik yazık memleketim yazık ne hallerdesin .


serhat KAYA IP: 78.174.227.xxx Tarih : 6.06.2008 22:35:04

Sayın gariban ifadelerinizin içi okadar boşki bir afganistan olgusuyla ,dini bir arada görmek okdar anlamsızki ,kaldiki TARİHTE Afganistan toprakları üzerinde çok büyük medeniyetler kurulmuştur. bir zahmet araştır,ikincisi günümüz afganistanı o hale önce kominizim,arkasındanda abd işgali bu hale getirmiştir;islam değil bak ulu önder mustafa kemal bile 1936 larda Afganistanını stratejik önemini görerek o devletin kurulup ilerlemesini sağlamıştır. şimdi bizler başkasının gözüyle gördüğümüz için başkaların fikrini savunuyoruz . diğor olayısı ise tamamen başka o çocuklara verilmek istenen eğitimle bölücü ideoloji DEN O ÇOCUKLARI KORUMAK İÇİNDİR..O ÇOCUKLARA TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN İHTİYACI VAR