22
Mayıs
2024
Çarşamba
KAĞIZMAN - KARS
Belediye Sayfaları

Cemal Hoca ismi yaşayacak

Kağızman'da ünlü şair İsmail Cemal Turan’ın (Cemal Hoca) ismi, kendi köyü olan Camuşlu İlköğretim Okulu’na verildi.

Camuşlu Köyü İlköğretim Okulu’nun adının Camuşlu Köyü Şair İsmail Cemal Turan İlköğretim Okulu olarak değiştirilmesi dolayısıyla dün köyde bir tören düzenlendi. Törene Kars Valisi Nevzat Turhan, Kağızman Kaymakamı Aylin Kırcı Duman, Kağızman Belediye Başkanı Osman Nihat Yüce, İl Milli Eğitim Müdürü Burhan Baltacı, il genel meclis üyeleri, daire amirleri ve köylüler katıldı.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende folklor araştırmacısı emekli öğretmen Mustafa Turan tarafından Cemal Hoca’nın hayatı ve kişiliği anlatıldı. Kağızman Halk Eğitimi folklor ekibinin gösterisinin ardından okul levhasının açılışı yapıldı.

Cemal Hoca’nın mezarının ziyaret edilmesinin ardından köy meydanında düzenlenen etkinliklere geçildi. Köy Muhtarı Ahmet Öztürk’ün köy hakkında bilgi vermesinden sonra Cemal Hoca’nın torunlarından Fikret Turan, Cemal Hoca’nın şiirlerinden örnekler verdi.

Cemal Hoca’nın torunlarından ilköğretim 2. sınıf öğrencisi Selçuk Turan ise sazıyla, sözüyle dedesinin eserlerini seslendirdi. Kaymakam Aylin Kırcı Duman ve Vali Nevzat Turhan’ın da birer konuşma yaptığı etkinlikte sahne alan halk ozanları yağmur altında değişlerini seslendirdi. Törende daha sonra davul zurna eşliğinde başta Vali Nevzat Turhan olmak üzere protokol köy halkıyla el ele halay çekti.

Bu arada köy odasının açılışı Vali Nevzat Turhan tarafından yapıldı. Eski eserler ve 40 yıl öncesinden köylülerin kullandıkları malzemelerin de sergilendiği köy odasında bulunan dibek taşını çevirmek isteyen Kaymakam Aylin Kırcı Duman zor anlar yaşadı.

Birisi 70 kilogram ağırlığında iki taşın üst üste konulması ve üstteki taşın oyuk yerinden dökülen bulgurun öğütülmesini sağlayan taşın odun çevirme kolunu tutan Kaymakam Duman’ın ilk hamlesiyle sap yerinden çıktı ve bir türlü taşı çeviremedi. Kaymakam Duman’ın ardından törene katılan kadınlar taşı çevirme yarışına girdi.

İHA
Yayın Tarihi : 27 Haziran 2005 Pazartesi 11:53:37
Güncelleme :27 Haziran 2005 Pazartesi 11:57:40


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Cüneyt Demirci IP: 85.98.27.xxx Tarih : 27.09.2005 13:38:11
Slm Ben ANKARA Keçiören de oturmakdayım.Kars'ın bu bu güzel köyünü araştırıp geliştirmek ve kalkındırmak isteyen tüm karslıları ANKARA daki KARS KAĞIZMAN CAMUŞLU KÖYÜ YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİNE beklerim.Anavatan cad No:71 Hacıkadın KEÇİÖREN / ANKARA Tel:0312-355-86-86 CÜNEYT DEMİRCİ

ahmet aykut ulusoy IP: 81.215.157.xxx Tarih : 22.10.2005 13:35:10
öncelikle kendimi tanıtayım. ben cemal hocanın oğlu ahmet nesim turanın torunuyum yaptığınız bu tanıtım için şükranlarımı iletiyorum ne mutlu bizlere ki o kusursuz,halk kahramanının torunlarıyız umut ediyorum ki bu şenlik her sene yapılır ve biz bundan kıvanç ve gurur duyarız...

Vahdettin Yılmaz IP: 81.215.235.xxx Tarih : 23.11.2006 21:26:12
Cemal Hoca'nın şiirleri,'Can İçindedir Canan' adıyla, torunu Metin TURAN tarafından kitaplaştırılmıştır.Sayın Alper Aras'a duyrulur.

Alper ARAS IP: 195.174.56.xxx Tarih : 17.11.2006 15:51:16
şiirlerinin bir an önce derlenip kitaplaştırılması için akrabalarına sorumluluklarını hatırlatır,bir Camuşlu'lu olarak bundan büyük mutluluk duyacağımı bildiririm.

Vahdettin Yılmaz IP: 81.215.240.xxx Tarih : 31.10.2006 21:36:31
Camuşlu Köyü,turnalar güzergahıdır.Bin bir intizarın lirik şairi Cemal Hoca,Aladağ'ın yalnızlığına yadiğardır. Elbet ki bir eğitim yuvasına adının verilmesi sevinçtir.Kültür festivaline zemin olabilecek bir kütüphane ve konaklama tesisi,verilen bu adı daha da duyulur kılacaktır. Yaylasının dizinde, göç vermiş gurbetçilerinin hasretini ilikleyen kavuşmalar belki Cemal Hoca'nın yalnızlığına da bir selam olmuş olur.

Nurettin ÖNALAN IP: 88.246.64.xxx Tarih : 10.12.2006 19:13:37
Cemal Turan sosyal olayları imani ve islami bir yorumla ele alarak topluma yol göstermiş, ahlaklı yaşamanın güzelliklerine teşfikçi olup, ahlaksızlık diyeceğimiz her türlü zararlı davranışlara karşı da şiiriyle karşı durmuştur.Kendisini rahmetle anıyorum

Nadir kılıç IP: 81.213.136.xxx Tarih : 8.11.2006 15:39:32
Ben manisadan yazıyorum ve cemal turanın(MOLLA İSMAİLİN)akrabası olmaktan gurur duyuyorum.Annemin dedesi olması ayrı bir gurur kaynağı olan cemal hocanın türk edebiyatına kazandırılıması için çalışmalar yapan MUSTAFA DAYIMA sonsuz şükranlarımı sunuyorum.Ben sinan aydının yeğeni...

filiz aksu IP: 88.233.227.xxx Tarih : 1.10.2006 21:49:26
kendisi annemin dedesi olur.çok gurur duyuyorum

suat OZTURK IP: 81.211.43.xxx Tarih : 26.11.2006 14:53:32
slm arkadaslar camuslu koyuyle bır sekılde baglantısı olan her ınsan onun ne kadar degerlı bir insan ve iyi bir saair oldugunu bilirler.Ben su anda moskovada yim.Ama halen orada yasiyorum.o degerli insanla ayni topraklarda buyumek gercekten buyuk bir sans ve onunla cok gurur duyuyorum. Boylesine guzel bir organizasyonda emegi gecen herkese sonsuz sukranlarimi sunuyorum.

kezban tutcu IP: 88.224.197.xxx Tarih : 5.03.2007 13:40:12
Bir halk müziği severi olarak Sabahat Akkiraz'ın seslendirdiği KERBELA mersiyesi ile OLMAZ adlı deyişten Cemal Hoca adını duymuştum.Ben ne Kağızmanlıyım ne de Camuşlulu. Daha sonra Metin Turan tarafından hazırlanmış olan PERTEV NAİLİ BORATAV'a ARMAĞAN adlı kitapta, yine Turan'ın kaleminden Kağızmanlı Cemal Hoca ve Yaş Destanı adlı incelemeyi okumuştum. Buradaki yorumlarda özellikle "torunu" gibi feodal, hiçbir düşünsel derinliği olmayan yorumlarla Cemal Hoca şiir anlayışı ve dünya görüşüyle bağdaşmayan yorumlara gidilmesini, doğrusu çok yadırgadım. Oturup bir Sabahat Akkiraz yorumuna, bir Metin Turan incelemesindeki sanatsal derinliğe bakın bir de rakı içmek içmemek üzerinden Cemal Hoca'yı yorumlamaya... Bunlara çok değersiz ve komik yaklaşımlardır... Cemal Hoca'nın tek bir dizesini bile özümsemiş bir insanın, böylesi sığ bir yaklaşıma düşmemesi gerekir.

İsmail DOKUMACI IP: 213.139.224.xxx Tarih : 11.07.2007 13:45:49
Merhaba değerli hemşerilerim ve köylülerim. Ben Ankara'da bulunan Camuşlu köyü dernek yönetiminden İsmail DOKUMACI ( İbrahim). Bir dernek üyesi olarak ve köylünüz olarak böyle bir sitenin kurulmasından ve köyümüzün değerli şairlerinden İsmail Cemal TURAN hocanın isminin yaşatılmasından ve köyümüzün isminin duyurulmasından dolayı siteyi kuranlara teşekür ediyorum.Ayrıca şiir kitabınıda çok beyendi hazırlayanların eline sağlık. Hocamızın sayesinde Türkiyenin her yerinden köylülerimin yorumlarını okudum çok sevindim, inşallah daha iyi günlerde köyümüzün binlerce yüzyıl önce kurulduğu tarihi yerleri olan Yazılı kaya resimleri ve Kurban ağa mağaralarınında tanıtımı için hep beraber çalışarak ismimlerinin duyurulmasını sağlarız. Saygılarımla.

doğuşcan aras IP: 88.226.177.xxx Tarih : 23.05.2007 18:22:12
öğretmenlere kesinlikle katılıyorum okul çok kötü halde camuşlu köyü derneği ve bütün camuşluların ellerinden gelebildiğince bir şeyler yapmaları gerekiyor.örneğin:okulun bütün pencereleri çürümüş boyaması yok.lütfen gereği yapılsın.

ERAY YILMAZ IP: 212.175.112.xxx Tarih : 21.05.2007 15:11:24
CEMAL HOCA GİBİ DEĞERLİ VE MUHTEREM BİR KİŞİLİĞİN SADECE İSMİNİN YAŞATILMASININ AMAÇLANMIŞ OLUNMASIYLA ONUN GERÇEK DEĞERİ ANLAŞILAMAYACAĞI GİBİ YAŞADIĞI KÖYÜN VE O TOPLUMUN KALKINMASI,GELİŞME GÖSTERMESİ DE BEKLENEMEZ.KÖY OKULUNDA TABELADAN BAŞKA DEĞİŞEN HİÇ BİR ŞEYİN OLMAMASI VEYA İNSANLARIN SADECE O TABELAYI GÖRDÜĞÜ ZAMAN CEMAL HOCA' YI HATIRLAYIP YAD ETMESİ BİR CAMUŞLULU OLARAK BENİ RAHATSIZ ETMEKTEDİR. YAPILAN SADECE BİR FESTİVALİN O'NU ANLATMAYA YETMEDİĞİ KANISINDAYIM. DAHA FAZLA VE DAHA SIK ETKİNLİKLER DÜZENLEYEREK CEMAL HOCA'YA HAKETTİĞİ DEĞERİN VERİLEBİLECEĞİ VE HAYATINI ADADIĞI KÖYÜNÜN DE O'NA LAYIK GÜZELLİKTE ,YAŞANILABİLİR BİR MEKAN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM. CAMUŞLU KÖYÜ BÖYLE DEĞERLİ ŞAHSİYETLERİNİ UNTUMAMALI VE HER ZAMAN YAŞATMALIDIR.

Vahdettin Yılmaz IP: 81.215.242.xxx Tarih : 14.05.2007 20:21:33
Şair İsmail Cemal Turan İlköğretim Okulu'nda görev yapan öğretmen arkadaşlar,lütfen okulun ihtiyacı olan her ne ise,buradan yazarak duyurunuz. Ankarada bulunan Camuşlu Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği,İzmir'de oturan Camuşlu Köylüler;başta Günay Turan ve Gürbüz Önalan ve Doğan Önalan,kitap vb.meteryal konusunda ben,İstanbul'dan Kemal Alp arkadaşımın bir organizasyon yaratabileceğine inanıyorum ve Manisa'da oturan duyarlı insanların da gerek İzmir'le bağlantıya geçerek ve gerekse bireysel olarak okul yardımına katkıda bulunacaklarına inanıyorum. Gerek adını andığım dernek ve gerekse yine adlarından bahsettiğim köylülerimizin duyarlı davranacaklarına inanıyor,katkı sunmayı düşünen herkese şimdiden teşekkür ediyorum.

canan dokumacı IP: 85.105.122.xxx Tarih : 16.08.2007 09:43:58
Ben bu siteye tesadüfen girdim.Kendi köyümün adını ve yazılan yorumları okuyunca çok mutlu oldum.Umarım köyümüzü geliştirmek ve kalkındırmak için yapılanların devamı gelir.

YASİN YAŞAR TURAN IP: 88.247.29.xxx Tarih : 28.06.2007 21:33:36
HERKESE SELAMLAR ÖNCELİKLE SİTEDE ŞAHSIMA TEŞEKKÜR EDEN EVVELA ÜNAL MEHMETBEYOGLU´NA ABİM KASIM HADİ TURAN´A VEDE YAVUZ TURAN´A SONSUZ TEŞEKKÜRLER ACİZANE BIRKAC KELİME YAZMAM GEREKTİ.EVVELA KİTABI CIKARIRKEN DEDEMİN TORUNLARI HARİÇ HİÇ KİMSEDEN MADDİ VEYA MANEVİ DESTEK İSTEMEDİM İSTEMEMDE GEREKMİYOR.SAYGILARIMLA

Sezai ARAS IP: 88.230.25.xxx Tarih : 30.09.2007 16:38:28

GENE ACI GENE GÖZ YAŞI EĞİTİMİN ULU ÇINARLARINDAN CAMUŞLU KÖYÜNÜN ENDER DEĞERLERİNDEN MUSTAFA TURANI KAYIP ETMENİN DERİN ÜZÜNTÜSÜNÜ YAŞIYORUZ.ÖĞRETMENİMİZE ALLAHTAN RAHMET DİLİYOR TÜM YAKINLARINA ALLAHTAN SABIRLAR DİLİYORUM.AYRICA BİR KONUYA DEĞİNMEDEN EDEMİYECEĞİM CEMAL HOCA NIN TANINMASINA ŞİİRLERİNİ BİZLERE ULAŞMASINI SAĞLAYAN ENDER İNSAN NUR İÇİNDE YAT DİYİYOR SAYGILARIMI SUNUYORUM.


Canan Aras IP: 88.244.20.xxx Tarih : 2.09.2007 22:03:43

Hayırlı geceler ben bu siteyi tesadüfen buldum ve çok sevindim şair cemal hocayı tanımıyorum ama ismini çok duydum kendisine ALLAH tan rahmet dilerim.bütün araslara slm...


yasin yaşar turan IP: 81.215.14.xxx Tarih : 14.01.2007 20:29:15
BEN ANKARADAN ÖZ TORUNU YASİN CEMAL HOCA BİR HAK AŞIĞIYDI AMA BUNU KABULLENMEK İSTEMİYORLAR.HAK-I BİLMEYEN HAK AŞIGININ ACISINIDA BİLMEZ.ONUNİÇİN DEDEM CEMAL HOCA YI RAHAT BIRAKSINLAR.TORUNUYUZ DEMEKTENTE VAZGECSİNLER.CEMAL HOCANIN TORUNU OLMAK HERKESİN HARCI DEGİLDİR. CEMAL HOCANIN İKİ OGLU ÜÇ KIZI VE ONLARINDA COCUKLARI OTUZ ÜÇ DÜR BAŞKADA YOKTUR OLAMAZDA İMKANSIZDIR KUSURA BAKMAYIN AMA DOST ACI SÖYLER BENİM SÖYLEDİGİM GİBİ ŞİMDİDEN SİTENİZE TEŞEKKÜRLER SAYGILARIMLA

Fikret TURAN IP: 212.175.112.xxx Tarih : 21.02.2007 11:47:34
"Cemal Hoca İsmi Yaşayacak" internet sitesini düzenleyen bu site aracalığıyla olumlu ve yapıca mesajlar gönderenlerden Nesim Turan, Nurettin Önalan, Ahmet Aylan Ulusoy, Cüney Demirci, Filiz Aksu Vahdet Yılmaz, nadir Kılıç, Alper Aras, Zübeyde Aras Milik, Doğuşcan aras, Sezai Aras'a duyarlı anlayışlı davranışlarından dolayı kendilerine Turan ailesi adına teşekkür ederiz. Cemal Hoca Camuşlu Köyü doğumlu soyadı Turan ve Turan ailesinden bir kişi. Her ne kadar Camuşlu doğumlu ise de onun sunduğu ürünler artık sadece Camuşlu ve Turan ailesinin çemberini aşmış çevre köylere,Kağızman, Kars halkının ozanı olarak topluma mal olmuştur. Onun torunu Kozlu'lu Yemen Yıldız (şiirlerini ezbere biliyor) Kağızmanlı Sait Küçük (şiirlerini dergi, gazete, ve gece dozenlemeleri, Kars M.Çobanoğlu aşıklar programına şiirlerini taşıdı) Aşık Laçın Aladağlı(Şiirlerini türkülerde yaşattı)Mehmet Orhan(Türkülerde yaşattı),M.Avcıoğlu, Y.Reyhani, Mevlut İhsani v.b gibi daha nice adını sayamadığım dostalımızdır. (Özür dilerim daha nicelerini yazman gerekenleride onun torunu kabul ediyoruz.) Torunu olmak sonradan cızgırtlık çıkartmak, Köteğin deresinde içki içmek değildir. "Hak-ı bilmeyen hak aşığını bilmez " diyen sorum; hakkı bilen içki içmek. Onun anısına ve Cemal Hoca İsmi Yaşayacak diyenlerdir. siz değilsiniz. O'nu bilmek köyde isminin yaşaması için emekler, paralar harcayarak levha yazdırıp, okula adını vermek, Resmi kapıları zorlamak, mezarını yaptırmak, adına kültür etkinliği yapmak, şiirlerini, hayatını ve sanatını kitaplaştırmaktır. Kusura bakmayın cevap vermek lütfunda bulunmak istemiyordum çevredeki dostaların bizi zorlamasıyla cevap yazdım. Mustafa Turan ve Metin Turan şiirlerini derlemeseydiler, dergi, gazete ve kitaplarda yayanlatmasaydılar, kusura bakmayın işte o zaman unutulmuş olurdu. Mezarını ve mezar taşını bile Mustafa Turan yaptırmıştır. Gönül isterdiki bir olaydık vede o insana teşekkürler ve saygımızı bildirsedik her halde 85 yaşındaki dedemizide mutlu etmiş olurduk. Hak-ı bile biz ondan öğrendik. Birazda siz düşünün,kendinize çeki düzen veriniz.

CENGİZ ÖZTÜRK IP: 88.245.37.xxx Tarih : 23.01.2007 22:36:33
slm kardeşlerim biz istanbul çekmeköyden şakir öztürk ve cengiz öztürk bizden ankara derneğine selamlar

cengiz öztürk IP: 88.253.20.xxx Tarih : 11.10.2007 19:48:51

ramazan bayramınız kutlu olsun cengiz öztürk oğlu gökhan öztürk selamlar


doğuşcan aras IP: 88.230.102.xxx Tarih : 13.03.2007 14:21:18
lütfen ona sahip çıkalım !

mahmut aras IP: 88.228.217.xxx Tarih : 19.08.2007 18:11:15
slm köyümün güzel insanları siteniz çok güzeldevamının da başarılar dilerim

Zübeyde ARAS MILIK IP: 81.213.163.xxx Tarih : 4.01.2007 20:30:02
slm cemal hocayı metin TURAN'ın "can içindedir canan" adlı kitabındaki siirleri okuyarak tanımaya çalıstım.CEMAL HOCA'yı rahmetle anıyorum.Bende camuslu'lu biri olarak köyümüzde yasamıs cemal hoca gibi önemli sahsiyetleri biz yeni nesile tanıtma gayreti içerisinde olan herkese tesekkür ediyorum. köyümüzün daha nice güzel organizasyonlarla gündeme gelmesi dileğiyle....

Maksut Turan IP: 212.175.130.xxx Tarih : 26.09.2007 13:22:12

Evet; bu dünyaya insan donunda gelmiş bir meleği kaybettik. Ben Kağızmanlı Cemal Hoca'nın torunuyum diyerek övünen; Kağızmanlı Cemal Hocanın dizinin dibinde sazını, sözünü, vaazını dinleyen; Kağızmanlı Cemal Hocanın tapşırmalarını hemen kağıda döküp ölümsüzleştiren; babası (dedemiz Bahri) vefat ettiğinde 13 nüfuslu ailenin yükünü omzuna sırtlayan; oğlunu ve iki kardeşinin acısını da yaşayan; Kağızmanlı Cemal Hocanın eski Türkçeyle yazılmış şiirlerini gözlerinden operasyonlar geçirmiş olmasına rağmen, gözlerinin kör olmasına bile aldırmadan aç susuz, gece gündüz çalışıp o şiirleri Türkçeye çevirmek için elinden geleni yapan; buna rağmen birileri tarafından teşekkür dahi edilmeyen BÜYÜK İNSAN MUSTAFA AMCAM VEFAT ETTİ... Son günlerinde küçük bir çocuğun heyecanıyla bana hala Kağızmanlı Cemal Hocanın şiirlerini toparladım Maksut, diyen emeğinin birileri tarafından görülmesini değil; birilerinin emeğini farketmesini daha güzel bilen MUSTAFA AMCAM VEFAT ETTİ... Babasının ve Şükrü Amcasının yetimlerinin babası; Turan Ailesinin tüm yetimlerinin (ben de onun yetimiyim) ikinci babası MUSTAFA AMCAM VEFAT ETTİ... Çocuklarla çocuk olup oyun oynayan, büyüklerle konuşup yaptıkları hataları farkettirip, kendilerinden utanmalarını sağlayan BENİM GÜZEL AMCAM, MUSTAFA AMCAM VEFAT ETTİ. Tüm Turanların ikinci babası demiştim, herkes ona MUSTİ BABA derdi. "Musti" diyecek kadar yakın durup sevilir, baba diyecek kadar önemsenip, saygı duyulurdu. Çamışlı'daki Yazılı Kayayı gündemde tuttu. Her zaman "Camuşlu için ne yapabilirim? Kağızmanlı Cemal Hoca için ne yapabilirim? Kağızmanlı Hıfzı için ne yapabilirim? Kağızman için ne yapabilirim?" diye düşünen, değme gençlere taş çıkaracak kadar örgütçü olan BENİM GÜZEL BABAMIM hem babası hem ağabeyisi olan BENİM GÜZEL AMCAM; MUSTAFA AMCAM VEFAT ETTİ... Size şunu söyleyeceğim; Kağızmanlı Cemal Hoca kimsenin değildir. Sadece benim güzel amcam MUSTAFA TURAN'ındır!... İşte!Kağızmanlı Cemal Hoca; Mustafa Turan'ın olduğu için biz de onu okuyup, dinleyebiliyoruz. Kağızmanlı Cemal Hoca bugün birileri tarafından biliniyor, okunuyor, beğeniliyorsa; bunu MUSTAFA AMCAMA borçluyuz. Kağızmanlı Cemal Hoca için yapılabilecek hiçbir şey; Mustafa Amcamın emekleri kadar etmez... Allah; Mustafa Amcama rahmet eylesin... O güzel insana Allah rahmet eylesin... Tüm ocaktan geçmişlere Allah rahmet eylesin...


Vahdettin Yılmaz IP: 81.215.243.xxx Tarih : 27.06.2007 23:43:31
Yavuz Ağabey,biz bir şairi sevdik.İnanın sadece köylümüz olduğu için değil.Onun şiirleriyle büyüdük.En zor işlerdeki düğümü onun şiirleriyle çözdük.Kimin ne kadar ve niçin sahiplendiği beni hiç ilgilendirmiyor.Ben şiir yazan ve şiir kitabı yayınlanmış biri olarak,tarzımız farklı da olsa Camuşlu Köyü Cemal Hoca Şiir kanonundan geldiğimi her yerde söylemekten gurur duydum.Bu kanonun başındaki büyük göze Molla İsmail Dede'ydi.Bugün O'nu sevdiğimizi bile söylemeye çekindiğimiz bir zihniyetle karşı karşıyayız. Yavuz Ağabey,kim ne yaparsa yapsın, ben daha iyi şiirler yazarak Cemal Hoca'ya laik olmaya çalışıyorum. Ama Cemal Hoca'yı sevişimdeki bir başka büyük payı;seksen beşlik Cumhuriyet Çınarı Mustafa Turan'ı da asla unutmuyorum.

MURAT ÖZTÜRK OKTAY IP: 81.213.207.xxx Tarih : 10.09.2007 17:56:05

çok güzel bir site yapmışsınız emeği geçen herkese teşekkürler cemel hocaya ALLAHTAN RAHMET NUR İÇİNDE YATSIN SAYGILAR SUNARIM


M. Serhat Karagöz IP: 88.242.52.xxx Tarih : 7.07.2007 21:26:54
Kitabı okudum ve çok beğendim bu kitabın hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. ALLAH hepinizden razı olsun. Yüksek Jeoloji Mühendisi M.Serhat Karagöz

Yavuz TURAN IP: 85.99.35.xxx Tarih : 26.06.2007 14:11:58
Sevgili Yasin Yaşar TURAN'ın özel gayretleriyle hazırlanmış olan Kağızmanlı Cemal Hoca adlı eserin basılmış olması ben ve cevremdeki tüm insanları fazlasıyla memnun etmiştir.Aynı zamanda kitabın oluşumunda destekleri bulunan Sayın emekli öğretmen Ünal MEHMETBEYOĞLU'na ve Yar.Doç.Dr.Şahin KÖKTÜRK' e de teşekkürlerimizi sunarız. Kitabın hazırlanması için çeşitli kaynaklara ve kişilere baş vurulması ve onlara dayandırılması yazılanların gerçekciliğini ortaya çıkarmıştır.Ancak naçizane eleştirim şudur. Yıllarca Cemal Hoca'nın yanında yaşamış ve bu güne kadar tanıtımı için mücadele eden bazı değerli şahsiyetlerede yer verilmeliydi(isim vermek istemiyorum bu kişiyi herkes tanımıştır).Böyle bir esere yıllardan beri ihtiyaç vardı. Çok geç kalınmıştır. Yıllar önce yapılmış olsaydı Cemal Hoca'yı bugün ülkemizde kabul görmüş şairlerin arasında görmüş olacaktık. Ne yazık ki biz akrabaları(Ben torun demek istemiyorum çünkü istismar ediliyor)bunu yeni anlamış bulunuyoruz. Bunda kusuru bulunanlarda her halde vicdan muhasebesi yapıyorlardır. Cemal Hoca hakkında farklı kitaplar çıkmıştır. Bu kitapları yazanlara da teşekkür etmek lazım. Evet..eksik yazabilirler, yanlış da yazabilirler ama unutmayalım ki onlarında amacının Cemal Hocayı tanıtmaktır. Çünkü Cemal Hoca ya ait tam bilgiye ulaşmak çok zor bir durumdu. Bu kitapları yazanların da bu işden bir menfaat sağlamak amacında olmadığını son kitabı çıkaran Yasin Yaşar TURAN kardeşim de belki şimdi anlamıştır. Ayrıca Sayın Ünal MEHMETBEYOĞLU'nun burada yazdığı yorumda Bazı ifadelerin ne amaçla yazıldığını anlamakta zorluk çekiyorum. Örneğin;"Daha yumurtadan çıkmadan kendini horoz zanneden kimdir? Yapılan esere verdiğiniz katkı yadsınamaz ve de çok değerli bir insan olduğunuzu anlamış bulunuyoruz. Yaptığınız Çevirilerin yerinde ve doğru olduğu ifade edilmekte. Fakat neden böyle ifadelere gerek duyuyorsunuz. bizi aydınlatırsanız sevinirim. Son olarak şunu ifade etmeliyim ki ortaya çıkarılan eser bir emeğim ürünüdür. Herkesin ellerine sağlık. Eğer istenirse maddi manevi katkılarda bulunmak isteriz. Selamlar Yavuz TURAN

yasin yaşar turan IP: 81.215.14.xxx Tarih : 14.01.2007 19:40:56
bunları gülümseyerek görüyorum ve ona sahip çıkmalarını da "meyvesi olan ağaca herkes uzanır" sözüne teşbih ediyorum. Sağolsunlar ama dedemi çerpıtmadan tanıtırlarsa daha uygun düşer. ve kendilerini de Cemal Hoca hayranları olarak verseler di daha da doğru olmaz mıydı. Aslını inkâr eden haramzade derler. Bizler de üzerimize düşen görevleri elbette yapacagız ama akademik bir çalışmanın akşamdan

Cüneyt Demirci IP: 85.105.155.xxx Tarih : 7.08.2007 21:33:51
Âşıklar yaşadıkları devrin sözcüsü konumundadırlar. Şahit oldukları siyasî, sosyal, ekonomik ve güncel olayları terennüm ederler. Canlı âşıklık geleneği sayesinde Kağızman’’ın, Türk Edebiyatı’’na kazandırdığı şairlerden biri de Âşık Cemal Hoca’’dır. Çok yönlü bir şahsiyet olan Cemal Hoca; asıl mesleği olan imamlığın yanı sıra öğretmenlik de yapmış, Doğu Anadolu’’da yaşanan istila ve zulümlere şahit olmuş, gençlerden oluşturduğu silahlı bir bölükle düzenli orduya iltihak etmiş, Ermenilere karşı savaşmış, Kars Millî Şurası’’na katılmış, sosyal meselelerle yakından ilgilenmiş bir halk şairidir. Ermeni meselesini dile getirdiği koşma ve destanları, hadiseleri bizzat yaşamış ve tanık olmuş bir insanın bıraktığı belgeler niteliğindedir. Tahsil ve tasavvufî birikimi bakımından âşıklık geleneğinin Aşık Ömer, Gevherî, Dertli, Bayburtlu Zihnî çizgisini temsil eden Cemal Hoca, dînî kimliği ön planda olmakla birlikte siyasî konuları yakından takip etmiş, millî meselelerdeki hassasiyetini, görüşlerini ilgililere manzum olarak ulaştırmış bir şahsiyettir.

TURGAY ÖZTÜRK IP: 81.213.207.xxx Tarih : 3.09.2007 18:13:26

selamlar bende kagızman camuşlu köylüyüm köyümüzü görmesemde orayla ilgili haberler benide zaman zaman heycanlandırıyor tesadüf cemal hocanın kitabı elime geçti okuyorum çok beğendim kıtaptan esinlenerek bu siteye ulaştım emeği geçenlere tesekkürler


S.DİLEK TURAN IP: 85.107.24.xxx Tarih : 25.10.2007 14:46:25

iyi günler ben Mustafa TURANın torunu. onun vefatı ben ve alemi çok üzdü o öldü ama bizim içimizde halen yaşıyor.O camuşlu köyü için elinden gelen her şeyi yaptı. yakınlarına baş sağlılığı diliyor Allah sabır versin diyorum.MUSTAFA DEDE SEN HEP İÇİMİZDE YAŞAYACAKSIN


Sezai ARAS IP: 88.227.35.xxx Tarih : 31.01.2007 20:20:18
Camuşlu köyünün yetiştirdiği ender değerlerden biri olan İ.Cemal TURAN adına bu sitenin açılmasında emeği geçenlere teşekkür ediyorum.Cemal Hoca şenliklerinin Sürekliliği gerekir diye düşünüyorum.Ayrıca, Camuşlulu olup azda olsa çeşitli Şiirleri ve derlemeleri olan yavaş yavaş kime ait olduğu unutulmaya yüz tutmuş eserlerin araştırlarak kısa geçmişleriyle birlikte site içeriğinde yayınlanırsa gelecek kuşakların bu eserleri öğrenmesine ve koru masına vesile olarak gelecek kuşaklara aktarırız diye düşünüyorum.Bu sitedeki yapıcı yorumlara devam edilmesi temennisiyle.Alper ARAS'a selamlar.

Ünal MEHMETBEYOĞLU IP: 88.230.15.xxx Tarih : 5.06.2007 00:46:45
Sayın, Kenthaber Uluslarası İnternet Med.Yay.Ltd.Şti. Sahipleri ve çalışanlarına teşekkür dahi azdır, lütfen kabul etsinler. Bu sayfada “Kağızmanlı Cemal Hoca’ya yer vemeleri şahsen beni ve ben gibi düşünenleri son derce mutlu etmişlerdir. Üstat Cemal Hoca’nın oğlu merhum Mehmet Baki Turan tarafından hasbel-kader mânen evlât olarak kabul ve muamele görmek şerefine erişmemden dolayı bahtiyarım. 1942 tarihinden buyana aile dostluğumuz devam etmektedir. Bu zaman içerisinde doğmuş, onun evlatlarıyla yaşıt ve manevi evlâdı olmam nedeniyle burada yazılan yazılara ilgisiz kalamayacağımın asıl nedenidir. Daha yumurtadan çıkmadan “Ben horoz oldum” diye öten civcivleri anlamaya çalışıyorum ve gülüyorum. Bunların bu kambur senaryoları bazı akedemik ünvanlı kişileri bile dumanaltı etmiş. İşte üzücü olan da budur. Eger doğruysa, Saygıyla söz ettiğim ünvanlar bu ciddi olmayan bilgilere gereken şekilde bakmalıydılar. Cemal Hoca denildiğinde Ruhumun ve vücudumun kimyası değişip ayağa kalkıyor. Onu anmak bir ayrıcalıktır. Her ağzı olan anmış sayılamaz. Hele hele kendinde bulunmayanı başkasının rafında çalmaya da kalkışmaz. Ancak izinle komşudan istenebilinir ve onun zevkini helalından tadabilir. Basit bir magazin haberi gibi birkaç sayfalık kamburlarla dolu <> çeviriler ile Cemal Hoca’yı tanıtanlar varmış. “Seni birleyeni dara düşürme” mısrasını ancak akrabalık ve kan bağı olduğunu savunarak ve Üstat Cemal Hoca’yı da Firavun yerine koyup “Beni birliğine dara düşürme” gibi affedilmez şekilde lanse etmek onu tanıtmak değildir. Cemal Hoca için bende-i naçiz, yıllardır bunu planlarken bin düşünüp bir yapmağa bile titrermişimdir ki halen de bir hatamız olursa C.Hoca dedem beni affetmez diye korkarım. Demek ki gazetede magazin yazar gibi Cemal Hoca yazılamıyor. Onu anlamak için bir ömür de yetmez. Ancak onun için Üniversitelerde bir “Cemal Hoca” fakültesi açılsa yeridir ki bu ilim yuvasının da ebedi olarak sürmesi icap eder. Çünkü Şeyh Seyyid Tahir hazretlerinden Halife Hacı Numan Hazretlerine kadar gidebilirim ki dahası da beni aşar. İşte bunlardan devam eden bir ekolün meyvesi olan Cemel hoca o kadar basit değildir ki akşamdan otur sabaha yaz demekle olamaz. Buna da edebi eser adı verilemez. Derin deryalarda keşif yapmak için Kaptan Kusto bile yetersiz kalmıştır. Bizlerr kim oluruz da Cemal Hocaya “Cemal Hoca”lık öğretebiliriz. Bazı serzenişleri olan okurlara müjde verelim ki bu mümtaz şahsiyetin tam olarak kitapları yayınlanmıştır. İki şekilde piyasadan bulunabilir. İnceleme eseri olarak Mümtaz şahsiyet saygıdeğer hocan Doç.Dr.Şahin Köktürk beyefedinin Hece yayınlarından çıkan “GEÇİŞ SÜRECİNDE BİR ÂŞIK – KAĞIZMANLI CEMAL HOCA” adlı eser ile Yine Cemal Hocanın Mehmet bakiden olan torunu ve sevgili kardeşim Yasin Yaşar TURAN’ın hazırladığı “Kağızmanlı CEMAL HOCA” adlı muhteşem eseri okuyacak olanlar gerçekleri ve emekleri açıkça göreceklerdir. Bunların bu güne kadar gecikmesinin sebebi <> yani akşam oturulup sabaha mektup gibi yazılmadığındandır. Taktir okuyuculara kalmıştır. Yasin beyin kitabının edinilmesi için ruhsat sahibi kendisidir.Sayın okurlara saygı ve arz ile duyurulur. Burada Turan ailesine bu başarılarından dolayı en derin taktir ve teşekkürlerimi sunarım. Em.Öğrtmen ve Osmalıca çevirmen Ünal Mehmetbeyoğlu

Ünal MEHMETBEYOĞLU IP: 88.230.12.xxx Tarih : 27.06.2007 10:29:02
Vahdettin YILMAZ kardeşimkitapları nereden temin edeceğine yardımcı olmak maksatıylayazıyorum.ANK.Camuşlular der.,Kağızman ilçesindeki kırtasiye/kitapçılar ve adresiyle Y.Yaşar Turan beyden temin olunabilir.Yavuz Turan kardeşimin bir arzusu var, onuda açıklamak isterim. C.Hocayı yüzeysel duyan bazıları onun hakkında neden harekete geçilmediği gibi sezenişlerde bulunmuşlardı ki; işte onların bu bilgisizce seslenmelerine cevap olmak üzere "tecrübeniz olmadan konuşursanız hatalı olur" anlamında söylenilmiş bir deyim kullandım. hatta alel acele olanişlerden bazı hatalara dadikkat çekerek açıklama yaptım. bu hususta kendileri müsterih olsunlar. Sanurım bu çalışmalarımız inşallah ileride daha da devam edecekve kalan kısımlar da kitaplaştırılarak iki cilt olma yolunda gayretlerimiz olacaktır. İlgi duyanlara arz olunur.Ünal Mehmetbeyoğlu

kezban tutucu IP: 85.99.165.xxx Tarih : 26.09.2007 11:58:07

sayın camuşlulular ve Cemal Hoca sevenleri, 25.09.2007 tarihli Cumhuriyet gazetesinde okuduğum folklor/edebiyat dergisi tarafından verilen üzücü ilanda camuşlada doğmuş büyümüş ve camuşlunun bir çok değerini gün yüzüne çıkarmış olan MUSTAFA TURAN'ı 24.09.2007 tarihinde kayıp etmenin üzüntüsünü silerle paylaşmak istedim. Hepinizin başı sağolsun. Kendisine Allahtan rahmet diliyorum.


Nurettin Önalan IP: 85.98.155.xxx Tarih : 1.01.2007 00:50:50
Kişiler gelip geçidirler.Fikirler ise kalıcı.Kişilerin şahslarına fazla takılıp kalmamak lazım.Bu anlamda Cemal Turan'ında mesajlarına dikkatler yoğunlaştırılırsa insani insanlaştıran değerlerle tanışma,buluşma adına örneklerle karşılaşmış oluruz.Mertlik,yiğitlik,doğruluk,vatanseverlik,haktan yana olma,iman ve imanla bağlı olan insani erdeler...Örneğin;okudum Kuran-ı bildim heceyi, Kekelerim gündüz ile geceyi. Sorsalar kim vurmuş Cemal Hocayı? kendini bilmeyen tor yaralamış kıtasına bakalım.Tor yani toy pişmemiş, olgunlaşmamış.Bir iş hakkında yeterli bilgi ve deneyimi olmayan insanlar iş yaparlarsa imkanları heba etmiş olurlar.Peygamberimiz bir sözünde işleri ehil olanlara verin demiş.Buradaki torlukla kasdedilen işlerin ehil olmayan yetersiz insanlara verilmiş olmasıdır.Bu toplumsal duyarlılık sahibi Cemal Turan'ı üzmekte, yani yaralamaktadır.

doğuşcan aras IP: 88.226.66.xxx Tarih : 6.10.2007 16:55:55

mustafa dedemi kaybetmenin üzüntüsü içindeyim.camuşlu köyünün yetişdirdiği ender insanlardan olan mustafa turan'ı rahmetle anıyorum tüm yakınlarına allah rahmet eylesin diyor ve onlara sabırlar diliyorum.asla unutulmayacak olan mustafa turanı rahmetle anıyoruz. (ercan aras'a gösterdiği ilgiden dolayı teşekür ediyorum)(ercan aras'a selamlarımla)


Kasım Hadi Turan IP: 88.244.117.xxx Tarih : 4.07.2007 14:05:46
BU AYDINLAR Varsa sözün dök kaleme Sende bir nam sal aleme Bir dua sal molla ismaile Dua bilmez niyaz bilmez bu aydınlar. Kimse gocunmasın mollanın torunuyuz Onbeş yıl oldu bu kapının kuluyuz Hak yolunu seçtik iman ile doluyuz Yol bilmez iz bilmez bu aydınlar. Günahkarım yüzüm yok yaradana Ne olur bir el uzat bu toruna Nazın geçer o makamda dostuna Dost kapısını bilmez bu aydınlar. Seni sevmişler güya seni sevmişler Gel bir gör torunlarını ezmişler Kimine sarhoş kimine cahil demişler Aydındır bu mürekkep yalamış aydınlar. Kanındır kanım Canındır canım Cahilde olsam çekmiştir bir damarım Yarın mahşerde şefaatini umarım Kabirde suali bilmez bu aydınlar. Edebiyat okurlar edep bilmezler Sırtımıza bindiler hiç inmezler Bir namaz için camiye girmezler Yolunu şaşırmış bu aydınlar.

Vahdettin Yılmaz IP: 88.246.164.xxx Tarih : 27.09.2007 20:38:46

Güle Güle Baş Öğretmenim,Güle Güle… ********** Değerli hemşerilerim,gözbebeğimiz sevgili gençler,bu gün sizlerin mutlaka tanıması gerekli çok değerli bir insanı,Mustafa Turan’’ı kaybettik. Kars’’a,Kağızman’’a öğretmenlik mesleğini sevdiren,işte insan,işte öğretmen böyle olur,dedirten kişilikli,özverili bir büyüğümüzü kaybettik. Annemin ve babamın öğretmeni,edebiyatla uğraşalı beri benim de baş öğretmenim,adı öğretmenlik mesleğiyle anılan Camuşlu Köyü’’nde dişiyle tırnağıyla yüzlercemizin üzerinde emeği olan bir güzel insanı kaybettik. Genç yaşta vefat eden annemin bende tek yadiğarı olan ‘Pekiyi’’ dereceli diplomasına her bakışımda annemin öğretmeni ve okul müdürü olarak onun adını ve imzasını gördüm. Köyümüzde daha kaç öğretmenin,mühendisin,dokturun ve daha nice meslek sahiplerinin anne ve babalarının diplomalarında onun adı vardır. Bu ad her şeyden önce bizlerin çocukluğuyla yüreğimize girmiş ve bizimle beraber büyümüştür. Camuşlu’’nun bütün güzellikleridir Mustafa Turan.Paşabağı’’nda Purut Deresi’’nin duru sesidir.Bağların endamını tamamlayan kırlarımızın adı bilinmez çiçeklerinin ad koyucusudur.Köyün tarihini olabilecek en derinliklere kadar sürükleyen bilge bir meraktır . Kağızman’’ın,Kars’’ın tarihini,kültürünü milim milim araştıran,bulduğu her yeni bilgiyi yüce gönüllülükle paylaşan bir vefaydı Mustafa Turan. Sevgili dostlar,köyümüzde şu, her zaman söylenir ki;tenhada çağırılan bir türküden,cenazede anlatılan mesele,tarlada söylenen horavele kadar gökyüzüne düşmüş her sesin edebiyat adına takipçisi olmuştur Mustafa Turan. Yıllarca ezilmişliğin,kendini küçük görmenin psikolojisiyle büyümüş köylülerin ıkına sıkıla söyledikleri türküleri,manileri,masalları,ağıtları,kına gecesi geleneğinden,koç katımı töresine kadar bu insanların söylediği,tapşırdığı her şeyi dimdik yerine oturtan;onları gurur hanesine yazdıran insanüstü bir çabadır Mustafa Turan. O da yoksul bir ailenin çocuğudur. Bu yoksulluğa, Cumhuriyetin yaktığı ışıktan yürüyerek on kardeşini öğretmen yapmak suretiyle yanıt vermiştir. Yoksulların kültürüne sahip çıkmış,o kültürü edebi değerin vitrinine çıkarmış,başını onura değdirmiş ve bu onurla yetişen bir kuşağı,bizlerin babalarını yetiştirerek Cumhuriyetin yeni insan yetiştirme projelerine bulunduğu muhitten kendi gücünce yanıt vermiştir.Atatürk’’ün ‘Köylü milletin efendisidir. ‘ sözünü doğrulamak için çok uzaklarda,neyse bir gözüken ışıklara bile koşarak gitmiş,o ışıkları aleve dönüştürmeyi bilmiştir Mustafa Turan. Mustafa Turan adını sadece Kars’’a,Kağızman’’a veya Camuşlu Köyü’’ne sığdırmak mümkün değil.Yöremiz folkloruna sunduğu çabayla,Türkiye folklorunun zenginleşmesine katkıda bulunmuş ve bu çabalarıyla yurtdışında da tanınmış,bilinmiş bir insandır Mustafa Turan. Bir insan dünyaya sunduğu değerlerle yine tüm dünyanın malı olabilir.Ama o insanı dünyanın çokta tanımadığı kendi öz toprağının hüznüyle uğurlamak bambaşka bir duygudur.İnanıyorum ki bu gün Türkiye’’nin bir çok yerinde Mustafa Turan konuşuluyordur.Ama beni mezarlıklarına baktıkça yokluk,yoksulluk ve kıranların ortasına çeken Camuşlu Köyün’’deki Mustafa Turan söylenceleri her zaman daha çok etkiliyor olacaktır.Belki ben Ankara’’ya gidip O’’nun mezarını hiç göremeyeceğim.Ama her bahar taşan Camuşlu çaykarasının bahçelerimize ittiği ilk köpük dalgasında Mustafa Turan’’ın kokusu da olacaktır.Temir Kutlu bağlarının birbirine düğümlenmiş kuş çığlıkları arasından yükselen bir türkü sesi Mustafa Turan’’ın dağarcığımıza kattığı yürek ferahlığımız olacaktır.Bilirsiniz mezarlıklara fatihalar okunur.Söğüt ağaçlarıyla çevrilmiş,bir cephesi zaten onların arazisi olan Camuşlu mezarlığında okunan her fatiha,naaşı nerede olursa olsun Mustafa Turan’’a da ulaşacacaktır. Sevgili başöğretmenim! Belki de son röportajı yapmıştım sizinle. Bilinciniz hâlâ ergin,hâlâ ışıl ışıldı.Her Camuşlu dedikçe yüreğinizden Aladağ kopuyor gibiydi. Güle güle başöğretmenim. İşte tam da bu cümlede ağlıyorum.Biliyorum annem yine ayağa kalkar sizi görünce. Karnelerdeki bütün imzalarınız yasemin kokusudur bundan böyle.Salkım söğütlerin,dutların,iğdelerin,kavakların ve cevizlerin cemaatinde, Camuşlu da sizi yeniden toprağa veriyorum. Aşka,rahmete ve vefaya emanet ediyorum. Güle güle baş öğretmenim… Güle güle !


Ercan ARAS - Şevket GÜNEŞ IP: 81.213.52.xxx Tarih : 7.06.2007 15:53:04
Ortak zeminde buluşup sorunları paylaşmak ayrılıklarımızı bir nebzede olsa gideriyor. Eksikliklerimizi noksanlıklarımızı zaaflarımızı tartışmak yerine sosyal ve toplumsal hayatımıza devinim kazandırıp gelişimimizi nasıl sürdürebiliriz. Sorunlarına cevap aramak ve çözüm üretmek yolunu seçmenin isabetli bir karar olacağı fikrindeyiz. Cemal Hocamız için açılan ortak sayfayı okuduğumuzda içimizi karartan tablolarla karşılaşmamak mümkün değil gibi onun torunu olmak veya olmamak onu sahiplenmek değildir. Evet Okula ismi verilerek ismi yaşayacak ancak ismi ile beraber okulunda yaşaması ve bakımı gerekmez mi. Sevgili dostlarımız ve hemşerilerimiz cemal hocayı yad ederken onun bıraktığı eserlerini tanıtmak ve gelecek nesillere bir şeyler bırakma gayretini gütmeliyiz kısır çekişmelerin içine düşüp sorunlar yumağı oluşturmanın gayreti içinde olmamalıyız bu bağlamda daha önceki yazılarımızdan hareketle şevkimizi kırmayarak bize cevap yazan onunla da kalmayıp okulumuza maddi ve manevi desteklerini esirgemeyen çeşitli kaynak kitap ve malzemelerle azımsanmayacak katkıda bulunan VAHDETTİN YILMAZ HOCAMIZA en içten minnettarlığımızı ve teşekkürlerimizi sunuyoruz. Gösterilen gayreti diğer hemşerilerimizden de bekliyoruz. Selamlar. ERCAN ARAS – ŞEVKET GÜNEŞ

Cüneyt Demirci IP: 85.105.155.xxx Tarih : 7.08.2007 21:33:30
11 Ekim 1883 yılında dünyaya gözlerini açan ve 1957 yılında Hakka yürüyen Cemal Hoca, 74 yıllık ömrüne bin dolayında şiir sığdırmıştır.Cemal Hoca; 17 Şubat 1957 yılı Cumartesi günü, saat 18.10’’da, 74 yaşında Kağızman’’ın Camışlı Köyünde kendi evinde vefat etmiştir. Mezarı aynı köydedir.

erol deniz IP: 88.227.36.xxx Tarih : 17.03.2007 22:23:10
Cemal hoca ismini okulumuza verilmesi bence gecikmiş bir kararolmakla birlikte çok isabetli olmuş emeği geçenlere teşekkürler ben ardahan göleden erol deniz herkese selamlar

Vahdettin Yılmaz IP: 88.246.149.xxx Tarih : 13.05.2007 16:04:04
Bu platforma düşülecek en erdemli nottur Camuşlu Köyünde görev yapan iki öğretmenin çığlığı.Evet sadece tabela değişti.Zaten o tabelayı değiştirenlerin meramı o okul değildi ki. Bu gün ülkemizde,değişen tabelaların etrafında övünç salvoları haykıranlar,bu ülkenin çok daha ciddi bir sıkıntısı değil mi? Nede olsa bir okul.onun köhne oluşunu söylemeye dilim varmıyor ama,Cemal Hoca'ya neden kıydınız? o tabelanın ardındaki acımasız terk edişliğe şiiri nasıl iliştirdiniz? Türkiyenin her yerindeki Camuşlulu beyler!Köyümüzde görev yapan iki değerli öğretmenin feryadını duyun. O okulu Cemal Hocaya laik kılmak hepimizin acil ve elzem görevidir. Bizler,biteviye kuşlar gibi ötüp durdukça,çok sürmez o tabela da çürür.

prof.dr.celil gariboğlu nagiyev IP: 88.227.53.xxx Tarih : 22.02.2007 21:43:55
Cemal Hoca,sadece Türkiye'de değil, bilesiz ki Azerbaycan'da da çok iyi bilinir. Bizim pek hürmetli kardeşimiz, KIBATEK'in (Kıbrıs Balkanlar Avrasya Türk Edebiyatları Kurumu) Genel Başkanı, Cemal Hoca'nın torunu Dr.Metin Turan 2006 yılının Mayıs ayında Bakü'de üç üniversitenin (Bakü Asya Üniversitesi, Uluslararası İlimler Akademisi ve Vektör İlimler Akedemisi) düzenlediği ve 13 ayrı ülkeden bilim adamının katıldığı toptıda Yirminci Yüzyılın Önemli Bir Halk Şairi CEMAL HOCA başlıklı bildirisini sunmuş, şiirlerini tüm katılımcılarla paylaşmıştır. Sonra bu bildiri Vektör İlimler Merkezi'nin yıyını olarak yayınlanmış ve geniş ilgi görmüştür. Bana göre, siz Sayın Dr. Metin Turan'dan o yazıyı alıp,sitenizde yayınlamalısınız ki okuyanlar biraz daha bilgi sahibi olsunlar. Prof. Dr. Celil Garipoğlu Nagiyev, Bakü Asya Üniversitesi Rektörü

YAVUZ TURAN IP: 85.99.35.xxx Tarih : 27.06.2007 22:01:49
SAYIN ERCAN ARAS ve ŞEVKET GÜNEŞ BEY... KÖYÜMÜZÜN OKULU İÇİN GÖSTERDİĞİNİZ CABALARI İLGİ İLE İZLİYORUM. VAHDETTİN BEYİN DE BU KONUDA GÖSTERDİĞİ HASSASİYET KENDİSİNE YAKIŞAN BİR HAREKETTİR. CEMAL HOCA NIN İSMİNİN OKULA VERİLMESİ TABİKİ YETERLİ DEĞİL.BU OKUL İÇİN ÇOK ŞEYLER YAPILABİLİR.HATTA SİZLERİNDE BELİRTTİĞİ OKULUN TÜM EKSİKLERİ GİDERİLEBİLİR.BENİMDE BİR EĞİTİMCİ OLARAK DÜŞÜNDÜĞÜN ÇOK ŞEYLER VAR.BUNA YETECEK GEREKLİ MADDİ GÜCÜDE ELDE EDEBİLİRİZ.BUNDA HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN. ANCAK; BURADA YAZILAN YORUMLARI OKUMUŞSUNUZDUR. CEMAL HOCA İÇİN BİR ŞEY YAPMAK İSTEYENLER ÇEŞİTLİ VASIFLARLA NİTELENDİRİLİYORLAR. AÇIKCA SÖYLEYEYİM Kİ ŞEFKİMİZ KIRILDI. HAK ETMEDİĞİMİZ SÖZLERE MUHATAP OLUYORUZ.EFENDİLİĞİMİZİ KORUYARAK UZUN SÜREDİR YAZILANLARA CEVAP BİLE YAZMAK İSTEMİYORUZ.BİZİM DIŞIMIZDA VAHDETTİN BEYDE ARA SIRA NASİBİNİ ALIYOR.BU NEDENLE ARA VERMEK ZORUNDA KALDIK. BELKİ BAŞKALARI BİRŞEY YAPMAK İSTER DİYE BEKLEDİK. FAKAT, SİZİN FERYADINIZI ARTIK DUYMAMAZLIKTAN GELEMEYİZ. ÇÜNKÜ ORADAKİ ÇOCUKLAR BİZİM ÇOCUKLARIMIZ.OKULUMUZUN EKSİKLERİ VE YAPILMASI GEREKENLERİ www.yavuzturan@mynet.com MAİL ADRESİNE YAZARSANIZ HEMEN BİR ÇALIŞMA BAŞLATABİLİRİZ.DİLERİM SİZLERİ MEMNUN EDEBİLİRİZ.SAYGILARIMLA YAVUZ TURAN

Ercan ARAS IP: 88.231.163.xxx Tarih : 6.08.2007 10:56:43
(Merhabalar Yavuz hocam mail adresinize de yazdım sesimizi ilgililere en azından çalışmalara katılabilecek ve katkı sağlayabilecek hemşerilirimize de duyurmak vesilesi ile bu sayfayada aktarmayı düşündüm. ) Cemal hoca kültürü ile süregelen ve aynı edebi atmosferi paylaşan hemşerileri ve köylüleri olarak hocamızın kültür hayatına katkılarının yanında bizlerinde devam ettirebileceği ve bu birikimin üstüne birşeyler koyma azmi ve kararlılığını gösterme gayreti içersinde olacağı çalışmalar yapmak gerekiyor. Elbette yapılacak birçok iş var okula ve köyde yaşayan insanlara yönelik ne gibi katkılarda bulunabilir, nasıl faydalı olabiliriz sorularına cevap aramaya çalışıyoruz.Gayretlerle köyde oşturmayı düşündüğümüz CAMUŞLU KÖYÜ GENÇLİK VE KÜLTÜR KULÜBÜ çatısı olsun Çeşitli aktivitelerleçalışmaları tek elden yönetme ve yönlendirmeyi hedefliyoruz. Henüz kurulum aşamasındayız hedeflerimiz arasında kütüphane kurabilme ve mekan içerisinde gençlerinde etkinliklere dahil olabileceği sosyal ve kültürel faaliyetlerle etkinliklere devinim kazandırabilecek açılımlar hedefliyoruz. Şu an ihtiyacımız olan; çeşitli dökümanlar ve her türlü kırtasiye ve büro malzemeleri (en azından masa sandalye vs... köy odasında bir bölüm hazırladık) aynı zamanda okul kapı ve pencereleri ve zeminde çalışma yapılması gerekiyor.İlginize şimdiden teşekkürlerimi sunuyor, ilginizin devamını bekliyoruz. Saygılar.TEL:0538 720 80 85 www.ercan_aras77@mynet.com.tr

nurtaç turan IP: 88.228.173.xxx Tarih : 27.05.2007 11:29:55
bende camuşlu köyünde görev yapan öğretmenlere katılıyorum okulumuz bakımsızlığı gözden kaçmıyor,cemal hocanın ismini taşıyan okula ona değer verildiği şekilde değer verilmelidir. Camuşlu köyünün derneğinin de katkılarıyla okulumuzu kullanılacak, O isme yakışacak bir şekilde bakımlı olmasını sağlayalım, bir kampanya başlatalım bir tuğla da biz koyalım.Selamlar .

HAYATİ TURAN IP: 85.108.234.xxx Tarih : 1.10.2007 15:46:26

Bir buyugümüzü daha kaybetmenin üzüntüsünü yaşamaktayız.allah mekanını cennet etsin mustafa turan.senin ellerinden öpme ve o güzel sohbetini tattıgım icin çok gururluyum.cemel hoca ve senin gibi bir büyüğün soyadını paylaşmak çok gurur verici.


emine topcu IP: 88.253.103.xxx Tarih : 5.10.2007 16:15:06

cemal hocamızı rahmetle anıyorum .isminin benim okuluma verilmesi çok isabetli çok duygulandım .Şiirlerinide daha güncel olması taraftarıyım .Köyümden böyle insanların çıkması çok sevindirici bunuda hatıralarda yaşatmak daha fazla insanların tanıması beni mutlu eder.BURSAdan EMİNE TOPCU.tüm köyümün insanlarına buradan selam ve saygılarımla .


Fikret TURAN IP: 88.225.132.xxx Tarih : 21.02.2007 11:14:45
"Cemal Hoca İsmi Yaşayacak " internet sitesi düzenleyene, bu site aracılığıyla olumlu ve yapıcı mesajlar gönderenlerden Nesim Turan, Nurettin Önalan, Ahmet Aylan Ulusoy, Cüneyt Demirci, Fikri Aksu, Vahdettin Yılmaz, Nadir Kılıç, Alper aras Zübeyde Aras Milik, Doğuşcan Aras, Sezai Aras'a duyarlı anlayışlı davranışlarından ve destekleyici yaklaşımlarından dolayı kendilerine Turan ailesi olarak teşekkür ederi.

Vahdettin Yılmaz IP: 85.98.60.xxx Tarih : 22.02.2007 22:08:50
'' Cemal Hocada ki bin bir intizar, Sakın bu sırrını kılma aşikar. Her yüce dağların bin aşığı var, Bende senin yadigarın Aladağ.'' Değerli Fikret Turan,bu şiirde yadiğarlığa değer görülen yer 'Aladağ' sembol kılınmak suretiyle sanatın yüreğidir.Şairler Ceddine yazılmıştır Cemal Turan.Dede ve turun muhabbetleri,'' iki yaşındaki kedinin / yatan aslana dolaşması'' kadar komik kalmaktadır bu deryada. Cemal Hoca adına koyduğunuz emeği bilirim.Ayrıca bu sitede bizlerin meramını anlama inceliğini göstermenize sevindim. Teşekkür ediyor,sağlıklı ömürler diliyorum.

dilek turan IP: 88.225.132.xxx Tarih : 18.04.2007 15:49:26
merhaba ben cemal hocanın torunlarından dilek turan.İlk öncelikle İSMİL CEMAL TURAN isminin köy okulumuza verilmesi beni cok mutlu etti. bu düzenlemede emeği geçen turan ailesine ve diğer bütün çalışanlara teşekkür ederim. bu sitenin açılmasıda iyi oldu en azından kimlerin ne düşündüğünü bilmekte beni mutlu ediyor olumlu veya olumsuz hiç fark etmez ama bu düzünlemenin devam etmemesi beni çok üzdü bu düzenleme bir defaya mahsus olmamalı mutlaka devamı olmalı buradan CAMUŞLU KÖYÜ YARDIMLAŞMA VE DAYANİŞMA DERNEĞİYnde çalışan herkese teşekkürlerimi iletirim.iyi günler

ERAY YILMAZ IP: 212.175.112.xxx Tarih : 21.05.2007 09:18:08
İnsanoğluna,gerek fikirleri gerek dünya görüşüyle,yaptığı hizmetlerle ismini duyuran,toplumsal buhranlarda yol gösterici, rehber olma özelliği taşıyan ve bunu insanların anlayabileceği duygusal bir dille anlatmaya çalışan ender insanlardan biridir ŞAİR CEMAL TURAN. Camuşlu Köyü'nde doğup büyüyen ve hala burada hayatını devam ettiren bir vatandaş olarak ne Cemal TURAN'ın, ne de böylesine muhterem bir zatın yetiştiği güzelim köyümün hala hakettiği değeri alamaması, tarihi değerlerimizin çürümeye terkedilmiş olması;okul, camii, yol, su...gibi sosyal alanda yapılması gereken yardım veya bağışların hala bir takım siyasi politikalara bağlı kalınarak sınırlandırılması veya engellenmesi gelişme ve ilerleme yolunda karşımıza çıkmaktadır. Bunlar maalesef hala kabullenemediğimiz sorunlardan sadece bazıları. Serzenişte bulunmaktansa birilerine teşekkür mesajları yazmak isterdim ama ne yazık ki o birilerinin varlığından dahi habersiz kaldık....

Ercan Aras IP: 85.98.185.xxx Tarih : 1.10.2007 11:00:58

Mustafa TURAN Hocamızı kaybetmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz.Değerli ailesine ve tüm yakınlarına başsağlığı diliyor merhuma Allahtan rahmet diliyorum.Kalbimizde önemli bir değere sahip olan ve kültür çınarlarımızdan birini kaybetmenin derin üzüntüsünü yaşıyoruz. Dualarımızda ve kalbimizde ebediyen yaşayacaksın.


özay topcu IP: 88.253.103.xxx Tarih : 5.10.2007 16:26:43

yine bahar geldi bülbül ötüyor.karşıki dagları kar yaralamış .sorsalar kim vurmuş cemal hocayı kendini bilmiyen tor yaralamış . Hocamıza allahtan rahmet diliyarum .


Ercan ARAS - Şevket GÜNEŞ IP: 81.213.34.xxx Tarih : 16.05.2007 09:19:40
Ülkenin farklı mekanlarında da olsak idealist ve atılımcı ruhun çeşitli vesilelerle aynı zeminde bir araya gelmesi ve paylaşılmasının hazzını yaşıyoruz.. Serzenişimize cevap yazan Vahdettin hocamızın duygularımıza tercuman olması da mutluluğumuzu bir kat daha arttırıyor.Okulun eksikleri saymakla bitmez, ancak; hertürlü kırtasiye ve dökümanlar başta olmak üzere kapı ve pencerelerinin bakımsızlığı (dolayısıyla değişmesi gerektiği),zeminin en azından karo olması başta gelen problemlerimizden... Yapılan katkıların direkt okulla temasa geçilerek olması daha isabetli sonuçlar doğuracaktır. Şimdiden ilginize başta siz olmak üzere teşekkürü bir borç biliyor, ilginizin devamını bekliyoruz. (Tel: 0505 497 55 29) Okul:(0474 3658237) e-mail:sevketgunes_19@mynet.com.tr

doğuşcan aras IP: 88.230.27.xxx Tarih : 12.01.2007 16:26:05
slm Ben IĞDIR Aralık ilçesinde oturmaktayım.ben de bir camuşlulu olarak herkez gibi çok sevindim.bende o festivaldeydim.hoca cemal anne tarafında benimde dedem olur.köyümüzün tanıtılması açısından çok önemli olan festivalin devamı dileğiyle...burdan bütün ilgililere selamlar.

Azize Damla TURAN IP: 85.104.3.xxx Tarih : 5.06.2007 10:23:06
merhaba,ben İSMAİL CEMAL TURAN'ın torunu damla.onun torunu olmak bile insana gurur veriyor.isminin okulumuza verilmesi ve onun için yapılan bütün hazırlıklar,camuşlu halkının ona ne kadar değer verdiğinin göstergesidir.böyle bir sitenin açılmasında emeği geçen herkese TEŞEKKÜR EDERİM. özelliklede TURAN AİLESİNE SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMİ sunuyorum...

doğuşcan aras IP: 88.230.102.xxx Tarih : 13.03.2007 14:14:05
merhaba ben gine bir yorum yazmıştım.bu yorumuma bir kaç şey eklemek istiyorum.cemal hoca bu dünyada yaşatılması gerken önemli insanlardan biridir.gerek kurtuluş mücadelesindeki çabaları gerek halk şairliği açısından.günümüzde böyle insanlar az yetişmektedir.yani hepimiz cemal hoca için onun yaşatılması için bir şeyler yapalım. ve ona sadece burda yorum yazanlar sahiplenmesi o günümüzün halk ozanı kimsenin değil.lütfen ...

Vahdettin Yılmaz IP: 212.175.115.xxx Tarih : 26.06.2007 10:23:16
Bu hamaset duyguları neşretmeye hiç gerek yok. Yasin Yaşar Bey'in yapacağı en hayırlı iş,yayına hazırladığı kitabı nasıl ve nerede bulacağımıza dair bir not düşmesi. Hem bu sitede,hem de www.kagizman.net sitesinde ilgilenenlerin,hemşerilerimizin bu kitabı nerede ve nasıl bulacağımız konusunda aydınlatsın bizleri. O zaman gerekli değerlendirmeyi edebiyat kamoyu yapar ki sanırım en doğrusuda bu olur.

Orhan Bahçıvan IP: 80.139.76.xxx Tarih : 13.10.2007 03:20:39

Teşekkür Yazısı Değerli Ozan Kağızmanlı Cemal Hoca’’yı çocukluğumdan beri türküleriyle bildiğim için, dağılmış ve başkalarının eline geçmiş eserlerini görünce de üzülüyordum. Hatta “Köylü Kızları Türküsü” hakkında 2006 yılında bir yazı yazmış ve mirasçılarına sitem etmiştim. Böylesi bir değere neden sahip çıkılmıyor diye. Yayınlanan kitabı görünce düşüncelerim değişti diyebilirim. Dostluk adına ve bir vefa borcu diyerek, kendini Osmanlıca öğrenmeye adayan ve tüm şiirlerin en ince ayrıntılarına kadar inceleyerek günümüz Türkçesine çevrilerini gerçekleştiren Sayın ÜNAL HOCA’’ya emeğinden dolayı yürek dolusu teşekkürler diyorum. Tüm okuyucuların izniyle ben bu küçük teşekkür yazısında arkada kalan bu değerli insana teşekkürlerimi göndermek istiyorum. Emeğine yüreğine sağlık hocam Selamlarımı gönderiyorum… Orhan Bahçıvan


mehmet yıldırım IP: 88.241.253.xxx Tarih : 8.07.2007 12:17:05
Selamün Aleyküm. Ben Ispartalı bir kardeşiniz olaraktan Kagızmanlı CEMAL HOCA nın eserlerinin yayınlandıgı kitabı okudum. Kitabın hazırlanmasında emegi geçen başta CEMAL HOCA nın torunu Yasin Yaşar Turan a ve diger emegi geçen üstadlara teşekkürü bir borç biliyorom.ALLAH razı olsun. Hakikaten çok büyük bir şahsiyet oldugunu kitabı okudugumda anladım.Ruhu şad olsun. selamlar.

İSMAİL CEMAL TURAN IP: 88.226.103.xxx Tarih : 14.03.2007 21:02:42
Herkese merhabalar, ben cemal hocanın o yüce ismini taşıyan en küçük torunu İSMAİL CEMAL TURAN ' cemal hoca kimseye ait değildir o öncelikle doğup büyüdüğü çamuşlu köyünün sonrada tüm kars halkının ve sonrada tüm Türkiyenin yüce insanıdır. Bu nedenle cemal hoca için birşeyler yapmış onun adının ölümsüzleşmesinde katkısı olmuş tüm halkımız onu sahiplene bilir çünkü cemal hoca belirli kitleleri göz önüne alan değil, enrensel düşünen bir fikir adamıydı onun için herkim ne yapmışsa onun torunudur.Bende cemal hocanın torunlarındanım demek yücelik ister kendini buna layık gören herkes onun torunudur, önemli olan el birliği ile cemal hoca için birşeyler yapalım, yaşatalım onu; yaşayanlar için, cemal hoca adını yaşatmaya çalışan herkese tüm saygı ve sevgilerimle.

cemil turan IP: 88.254.80.xxx Tarih : 29.09.2007 20:40:15

(VAHDETTİN HOCA-AŞIK MİSKİNİ-MAKSUT TURAN)SİZİN GİBİ YÜREKLİ İNSANLAR OLDUĞU SÜRECE MUSTAFA TURAN VE ONUN GİBİ DEĞERLER HER ZAMAN YAŞIYACAKTIR.HEPİNİZE SELAM OLSUN . CEMİL TURAN CAMUŞLU KÖYÜ KÜLTÜR DAYANIŞMA VE YAŞATMA DERNEĞİ BAŞKANI


yasin yaşar turan IP: 81.215.14.xxx Tarih : 14.01.2007 20:02:02
Acep bu dünyaya bel bağlanırmı Gelenler hep gitti, biz de gideriz Ne sultana kalır ne de bir hana Nöbetteyiz hepimiz de gideriz Eger dersen buna çare neydelim Çaresi bu ancak, eylik edelim Yüzü ak, huzur-ı Hakka gidelim Ya bir güzde, ya bir yaz da gideriz Cemâl Hoca aşktan gördü çok acı Bu acıyla o da olur sılacı Ey düşün efendim, bunun son ucu, Sarılıp beş arşın bezde gideriz

yasin yaşar turan IP: 81.215.14.xxx Tarih : 14.01.2007 19:54:04
sabaha olmayacağını taktir edeceğinizi umarım. Öyle alel-acele yazıp çizmekle hedefin sapmasına sebepolmakelbetistemeyiz. Elbette bir gün tam anlamıyla "Üstad Cemal Hoca"dünyainsanlıkaleminekazandırılacaktırbu konuda yardımları olan şimdidendost ve akrabalarımızla akademisyenlere teşekkürler öz torunları olarakelbette bizlerde bir şeyler yapıyoruzyakında cemalhoca[İSMAİL TURAN]daha iyi tanınacak.

yasin yaşar turan IP: 81.215.14.xxx Tarih : 14.01.2007 19:36:18
bu siteyi düzenlediginiz için teşekkürler ama öz torunları olarak bizlerinde bu yapması lazımdı.cemal Hoca'nın iki oğlu ve üç kızı vardır.Bende büyük oğlu Mehmet Baki TURAN'ın oğluyum dedemle 70 milyon türkiye vatandaşı değil sınırlarötesi başka ülke insanlarının da gurur duyması beni sonderece heyecanlandırır. Bu durum karşısında soyadı benzerliği nedeniyle kendilerini dedemin torunu olarak lanse edenler de var

Nurettin Önalan IP: 81.215.110.xxx Tarih : 7.03.2007 22:54:51
Ümmetçilik Ümmetçilik evrensal insanlik çatısıdır.Altı milyar insanlığı insan kardeşlrei olarak kabul eder.İnsanların biyolojik,manevi yapısı(akıl,kalp,vicdan...) olduğunu,kadın erkek iki cinsten olduklarını,farklı renk ve cinsiyette olduklarını söyler.Bu değerlerin insanın asli özellikleri olduğunu,saygı duyulması gerektiğini ısrarla söyler.Kimsenin bu değerlerini yok saymaz. Peygamberimiz hepimizin adem baba ve havva anadan olduğumuzu,kardeş olduğumuzu söyler.Kendi ırkını yok saymayacaksın,başkalarınıda horlamayacaksın.Yaparsan bu ırkçılık olur,buda haram,yani yasaktır. Ümmetçiliği kötürüm kavramların yanına koyup onlarla beraber telaffuz etmek altına bakır demek gibi bir cahilliktir.Ümmetçiliği Türklükle çatıştırmaya çalışmak ayrı bir cehalet.Ben Türküm,müslümanım,bütün insanlarında insan kardeşiyim.Arab ın,Rus'un,Ermeni'nin,İngiliz'in,Fransız'ın Bu açıklamayı niçin gönderiyorum?Hocanın şiirlerinde kullandığı birçok imani islami,insani kavramlara, okavramların bütün anlam derinlikleri ile bakıdığında daha iyi anlaşılacağını düşünüyorum...Altının kıymeti ni sarraf bilir.

Ünal MEHMETBEYOĞLU IP: 85.110.185.xxx Tarih : 31.07.2007 20:00:09
Yavuz Turan kardeşimizin 26.06.2007 tarihli yorumlarına teşekkür ederek kendisine bizzat ulaşmak isterdim ama çaresini bulamadım. Onun eleştirilerindeki "DAHA GENİŞ ARAŞTIRMALARDA BULUNARAK, İSMİNİ VEREMEDİĞİ BAZI ŞAHSİYETLERLE GÖRÜŞME YAPARAK" dediği sözler yerinde ve de mantıklıdır. Ancak oralara ulaşmamızda gayretler olmuştur, lakin ulaşamadğımızın/Kabullenilmediğimizin sebeplerini daha çok ikna decek şekilde hatta belgelerle bilgilendirmelerde bulunmak gerçekten bir arzumdur. Kendlerinin bunlardan bi-haber olduğu aşikârdır. Mümkün olursa ben ulaşamadım ama belki de o bizlere ulaşabilir diye umut eder, sağlık ve sıhhatlar dilerim.

Kasım Hadi Turan IP: 88.242.29.xxx Tarih : 27.06.2007 11:21:45
Sayın vahadettin yılmaz bey efendi.Benim sizin nazarınızda HAMASET NEŞRETMEM yani size höre boş laflar kullanmmam sizi neden rahatsız etti anlamadım .Zaten sizi tanımam bilmem .İnanın çokta lazım degil.ama sözlerim sizi neden rahatsız etti bilmiyorum,her halde bir yaranız varki hemen gocunup yaranızı kaşıdınız.Kaşıyın kaşıyın vahdettin bey rahatlarsınız.Gerçi ilacı eczanelerde satılıyo ama yinede siz bilirsiniz.ama fazka kaşımayın ALLAH muhafaza SİRİŞK iniz akar.Size sizin üslubunuzla cevap verecek degilim o size has bir duruş, ben CEMAL HOCA nın torunu,Kasım Hadi Turan sizin o çirkin benzetmenize karşı,size ALLAH tan saglık,sıhhat ve afiyetler diliyorum.Sizi bilmem ama bana yakışan,yunusun dedigi gibi yaratandan ötürü hoş görüyorum. Bu vesileyle,kitabın piyasaya çıkmasında emegi geçen kardeşim Yasin Yaşar TURANA- manevi abim emekli ögretmen ve çevirmen ÜNAL MEHMETBEYOGLUNA- Yar.Doç.Dr.ŞAHİN KÖKTÜRKE ve amcamoglu küçük torun İSMAİL CEMAL TURANA sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.SAYGILARIMLA.

suat ozturk IP: 83.242.160.xxx Tarih : 13.03.2007 12:21:22
slm aslinda bu siteye ilk girdigimde gercekten duygulanmistim.degerli bir insanin tarihin tozlu sayfalarinda kaybolup gitmeye yuz tutmus eserlerinin tekrar gun isigina cikmasinda emegi gecen insanlara minnettar kalmistim ama simdi goruyorumki torun muhabbetleri almis basini gidiyor inanin cok uzucu neden bizler icimizden cikan boylesi guzel insanlari yuceltmektense onun ustunden rant yapmaya calisiyoruz anlam veremiyorum.iste o yuzdende o insanlara sagliginda faydamiz olmadigi gibi oldukten sonrada halen zarar vermeye devam ediyoruz.lutfen herkesi sagduyulu olmaya sadece onun sanatiyla ilgili ve bir toplumun gurur duyacagi guzel yazilarla buralari doldurmanizi temen ni ederim.sagduyulu davranan ve davranmaya devam edecek arkadaslara ozellikle tsk ederim.esenlikler dilerim

Ercan ARAS - Şevket GÜNEŞ (Okul Öğretmenleri) IP: 88.232.241.xxx Tarih : 12.05.2007 10:34:35
Cemal Hoca'nın kültür hayatındaki yeri yatsınamaz.Ancak yapılan eliştiri ve yorumların Cemal Hoca'nın tanıtımına artı bir katkısı olduğuna inanmıyorum.Biz de köyde görev yapan öğretmenler olarak isminin verildiği okulun bakımsız ve harap halinin de gözardı edilmemesi kanısındayız. Okulun isminin değişip cisminmin değişmemesi tezat bir durum ortaya çıkarmıştır. Elbirliği içerisinde köyde doğup yaşamını köy dışında sürdüren hemşerilerinin okulumuza her türlü katkısını beklemekteyiz. Fikir ve kültür hayatının eğitim ve öğretimle pekişip geliştirileceği UNUTULMAMALIDIR...

Kasım Hadi Turan IP: 88.244.118.xxx Tarih : 24.06.2007 15:07:48
Sayın Yasin Yaşar Turan.Bin bir zorlukla ve bir çok emekten sonra meydana getirip halkımıza sunmuş oldugunuz KAGIZMANLI CEMAL HOCA Hayatı-edebi şahsiyeti-şiirleri adlı eserinize ALLAHU TAALANIN izni ve keremiyle şu an kavuşmuş bulunmaktayım.Cemal Hocanın öz torunluluguna yakışır bir eser oldugu içinde ayrıca tebrik eder gözlerinden muhabbetle öperim.ayrıca emegi geçen ve rahmetli babam mehmet baki turanın manevi evladım dedigi emekli ögretmen ve çevirmen ÜNAL MEHMETBEYOGLUNA ayrıca Yar.doç.dr ŞAHİN KÖKTÜRK ve cemal hocanın en küçük torunu amcam ogluİSMAİL CEMAL TURANA emek ve desteklerinden ötürü şükranlarımı sunarım.yayınlamış oldugunuz bu eserle birlikte Cemal Hocanın adını bir şekilde kendi çıkar ve menfaatleri dogrultusunda kullanan sözüm ona kendiniçam agacı zanneden bazı fasülye sırıklarıda böylelikle agızlarının payını ALLAHIN İzni ve keremiyle almış bulunmaktadırlar.Şunu lütfen kimse unutmasın.Cemal Hocanın adını ve namını ALLAHU TAALA dan başkası yüceltmemiştir.O yüceltmiş ve yine ancak O yüceltir.şüphesi olan varsa hayır ben olmasa idim Cemal hocayı kimse bilmezdi desin.desinde şu karatopragın altında Cemal hocanıniki eli o kişinin yakasında olsun.AMİN. cemal hoca herkesindir ama herkes onun torunu olamaz.soyumuz belli sopumuz belli babamız amcamız halamız belli.Daha ötesinufusta dedemiz MOLLA İSMAİL belli.saygılarımla fethiyeden CEMAL HOCAN ıntorunlarından kasım hadi turan

sergen öztürk IP: 88.236.12.xxx Tarih : 2.09.2008 14:30:15

tüm hemşerilerimize selam aynı zamanda manisa da şirin bir kağızman derneği daha açılmıştır tüm hemşerilerimizi bekleriz


SAİT ÖZTÜRK HADI OĞLU IP: 88.251.26.xxx Tarih : 2.08.2008 11:20:33

MANİSADAN SELAM OLSUN TÜM CAMUŞLULARA HEPİNİZİ SEVİYORUM SİTEYİ ACANLA TEŞKUR EDRİM


mustafa öztürk[cevat] IP: 85.110.23.xxx Tarih : 7.01.2008 22:22:59

insan hayatında yaşamın kaynağını en iyi şekilde değerlendiren,insanlara sevgiyi ve saygıyı en iyi şekilde aşılayan,değerli büyüğümüz CEMAL HOCANIN bu vesileyle anılması bizler için onur verici bir olaydır.bu vesileyle allah rahmet eylesin.ruhu şaad olsun .tüm hemşerilerimize saygılar.


ENGİN YILMAZ IP: 88.236.84.xxx Tarih : 26.05.2008 12:52:09

İnanın değerli dostlarım bu siteye tesedüf girdim.Yıllar bizleri okdar uzaklaştırdıki çoğunuzu tanıyamaz oldum.Hayatın kırılgan özlemlerin rihter ölçeğiğle,ölçülmez hale geldiği, duyguların kirlendiği bu dönemde şaiir CEMAL TURANLARIN şiir ve deyişleriyle birazda olsa arınıyoruz.İşte bize bu sadeliği katan ve bizi kirlilikten arıtan,böğle şairlere minnet ve şükran borçluyuz.Şaiirin dediği gibi nerede olursak olalım kimi Ankarada,kimi İzmirde, yinede birbirimizi anlıyor ve selamlıyoruz.Hepinize selamlarımı sunuyorum köyümün güzel insanları.FETHİYE MUĞLA


Ercan ARAS IP: 78.186.70.xxx Tarih : 29.03.2008 10:59:24

VAHDETTİN HOCAMA: HOCAM ŞİİRLERİNİZİ ÇEŞİTLİ VESİLELERLE DE OLSA TAKİP EDİYORUZ.DUYGU VE DÜŞÜNCE BİRİKİMİNİZİ İFADE GÜCÜNÜZE HAYRAN OLMAMAK MÜMKÜN DEĞİL ANCAK KİTAP ÇIKARDIĞINIZI NEDENSE ÇEŞİTLİ VE SİLELERLE ÖĞRENEBİLİYORUZ.KİTAPLARINIZI BEKLİYORUZ.ERCAN ARAS


Mustafa YILMAZ IP: 78.175.43.xxx Tarih : 29.06.2008 23:39:48

Cemal hoca, Mustafa TURAN gibi köyümüzde yaşamış büyük zatların şiir ve kişiliklerini günümüz ve gelecek nesillere taşıyan abim olmasından herzaman gurur duyduğum güzel insan Vahdettin YILMAZ ve siteye emeği geçen değerlerinin kıymetini bilen bütün onurlu insanlara sonsuz teşekürler. İSTANBUL


baysun onalan IP: 78.188.37.xxx Tarih : 20.08.2008 08:45:30

yukarıdan aşagı aşagıdan yukarı sagdan sola soldan saga tekrar takrar okuyorum ve kendimi miadı dolmuş yag çıkarma atölyeside buluyorum.dürüstce sizce


Nurettin Önalan IP: 85.98.175.xxx Tarih : 10.03.2008 22:34:44

Mustafa Turan'ın ardından: Dinimiz İslamda bir ölçü vardır.Bir şeye sebep olan onu yapan gibidir.İyi olsun kötü olsun bir hususta bir çığır açmışsanız,o iyi liğin veya kötülüğün günah-sevap getirisi sonradan devam ettirildikçede ilk çığır açana yazılır. Rahmetli Mustafa Amcanın benim dünyamı en çok saran yanı bu noktada yatmaktadır.İnsa- ni duruşu,insan olmak noktasındaki örnekli- ğidir.Egoistlik,bencillik vakaalarının çok yaşandığı bir dönemde onun merhametli,yol gösterici,diyergamlık gibi üstün insani özellikleri ile ailesine sahip çıkması,onla- rın eğitim öğretimi ile uğraşıp örnek yol göstericiliği yapması ne kadarda insanlık için gerekli, insan olma onur ve güzelliğini pratiğe aktarıcı bir husus. İnsan oğlu fanidir.Bekaya giden yolda arka da rahmet okutacak hoş sadalar bırakmakta fa nilerin öteki alemdede en büyük kazancı olacaktır.Bunu yapmayanların sahip oldukları Yunusun ifadesi ile malda yalan,mülkte yalan var birazda sen oyalan, mesabesinde kalacaktır. Sen ömrünü güzelliklerle doldurdun.Ölüm hiçlik,yokluk,dağılıp yok plmak değildir. Dünya hayatının bitip ahiret hayatının başlamasıdır.Düşünüyorumda ne kadar dost,ta- nıdık, arkadaş oraya göçmüş.Bu yönü ile aslında ölüm binlerce dost,arkadaşa kavuşma anıdır.İnanıyor ve umuyoruz ki sen orada tüm dostlarına kavuştun,dünyada baştan geçen anılarınızı, maceralarınızı birbirinize anlatıp hasret gideriyorsunuzdur. Mekanın cennet olsun Mustafa Amca...


sait öztürk IP: 88.251.252.xxx Tarih : 27.02.2008 16:22:32

selam hemşiıerim mansaisadan hepinize ne oıusa oısun birbimeze sahip cıkalım saygılar


murat öztürk (halis çavuş) IP: 88.228.223.xxx Tarih : 6.05.2008 20:25:56

köyümüzün adının duyulmasında büyük katkısı olan değerli büyüğümüz cemal hoca yı saygılyla anıyoruz


Selim Yılmaz IP: 78.171.5.xxx Tarih : 21.06.2008 15:55:36

Slm.Ben İstanbul üsküdardan yazıyorum.CEMAL HOCA gibi büyük bir şahsiyetin köylüsü olmak,büyük bir kıvanç veriyor bana.Sıla özlemini O'nun şiirlerini okuyarak gidermeye çalışıyorum.Ayrıca bu sitenin yapılmasında emeği geçen Mustafa Turan,Fikret Turan ,Metin Turan ,Vahdettin Yılmaz abilere sonsuz saygılarımı sunarım.


gülçehre emirci IP: 88.235.10.xxx Tarih : 28.08.2008 15:37:19

değerli vahhtetin hocam ve nurettin haocam sizleri sayğı ile selemlıyorum ben camuşlu köyünden gülçehre nurettin hocam ben sizin öğrencinizdim ve vahhtetin hocam bana sizin bahçede az kitap okutmamışsınızdır hakkınızı helel edin


ersin yılmaz IP: 88.231.173.xxx Tarih : 24.03.2008 01:04:38

dillere destan güsel köyümle ilgili haberlere bakmak istedim we tesadüfen karşıma tüm köylülerimizin yaptığı yorumların yer aldığı bi sayfa bi site çıktı karşıma gerçekten böyle özüne düşkün insanları görmek çok güzel,umarım her daim böyle olurlar


baysun onalan IP: 78.188.37.xxx Tarih : 19.08.2008 15:36:06

ey ahalii yorumları okudukca kendimi miadı dolmuş bir yag imalathanesinde hissettim.dürüstce sizce


baysun önalan IP: 78.188.37.xxx Tarih : 20.08.2008 16:13:18

sevgili editör neden daha önceki yorumlarım yayımlanmadı çokmu müstehcendi lütfen lütfen


Murat YILMAZ IP: 88.235.7.xxx Tarih : 14.05.2008 19:17:14

SLM BEN BU SİTEYE YENİ GİRDİM GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL OLMUŞ KÖYÜMÜZÜN BÖYLE BİR ŞAİRİ OLDUĞU İÇİN GERÇEKTEN GURUR DUYUYORUZ.KENDİSİNE ALLAHTAN RAHMET DİLİYORUM. TÜM KAĞIZMAN LILARA VE ÇAMUŞLU KÖYÜNE SEVGİLER DİLİYORUM...


gülçehre demirci IP: 88.235.10.xxx Tarih : 28.08.2008 15:33:25

slm bu siteye emeği geçen camuşluşara cemel hocayı yaşatıyoruzz hiç şüpeniz olmasın bende bu okulda 4 yıl görev yaptım okulumuzun bakımaihtiyaçı var sahip çıkalım sagı ve selamlar


sergen öztürk IP: 88.236.12.xxx Tarih : 2.09.2008 13:54:30

BENDE KÖYÜMÜZDEN BÖYLE BİR USTA CIKTIĞI İÇİN GURUR DUYUYORUM BÖYLE USTALAR DAHA HALENDE VAR LÜTFEN ONLARA SAHİP ÇIKALIM VE KÖYÜMÜZÜ NESİLDEN NESİLE ŞANLADIRALIM


DAMLA TURAN IP: 85.104.3.xxx Tarih : 22.01.2008 12:01:51

MUSTAFA TURAN.O bizim ve bütün herkesin babası.o bizlerin acı kaybı.o bize çağdaş olmayı öğretti.ölmesi onu unutmamızı gerektirmez.o her zaman bizim kalbimizde yaşayacak ve bizde onu eserleriyle yaşatacağız. BAŞIMIZ SAĞOLSUN. MEKANI CENNET OLSUN.


hüseyin öztürk IP: 85.110.137.xxx Tarih : 2.05.2008 20:00:40

edebiyat tarihimizde büyük önem taşıyan ve köyümüzün adının duyulmasına katkı sağlayan sevgili büyüğümüz cemal hocayı rahmetle anıyoruz tüm köylülerimize selamlar


Vahdettin Yılmaz IP: 85.98.5.xxx Tarih : 31.03.2008 22:36:44

Sevgili Ercan,Şevket'e kitap gönderireken senin köyde olacağını düşünememiştim. Şu an da kitabını imzaladım ve kaldırdım. Mutlaka sana ulaştıracağım. Şimdilik nezaketsizliğimi bağışlamanı istiyorum. Gözlerinden öperim.


öztürk DEMİRCİ IP: 212.175.133.xxx Tarih : 20.11.2008 14:02:28

Böylesi bir iç alemde insan ruhunu süsleyen ona renk veren hayat katan yegane şey şiir ve methiyeleridir. merhum cemal hocanında buna renk kattığına inanıyorum. söz ve duygu kendi varlığının akışını cemal hocada bulmuş diye düşünüyorum...sevgili,Maksut Turan, seni tanımam. kim olduğunuda bilmem böyle celallenmene doğrusu pek pozitif bakasım gelmiyor.Amma,doğrusu "Ertuğrul GÜNAY" varya hani kültür bakanı ona istinaden bakanlığına sitemvari eleştiride bulunsanda insanların nerede ne yazacaklarına bırakta kendileri karar versinler....CEMAL HOCANIN ismini kullanarak medya maymunu olanları eleştiri oklarına hedef tutsan...Hani ulusal basında çıkmıştı ya 50ytl lik tabelaya koca protokol vs. vs.neyse boş ver benim nacizane düşüncem,baba-oğul-dede-torun furyasından uzaklaşıp,cemal hocaları,Şehzadeleri,Laçın aladağları ve hacı mamoları camuşlunun birer öz değeri olarak görmek lazım diye düşünüyorum..


birsel ırgalı IP: 88.242.48.xxx Tarih : 17.08.2008 23:10:31

merhaba sevgili hemşerilerim ben bodrumda oturuyorum kötekliyim ama çocukken camuşlu köyüne çok giderdim eşimde bir cemal hoca hayranı ayrıca mustafa turan annemin dayısı olur onlarla gurur duyuyorum hiç kurumayan çınarlarımızın değerlerini bilelim ve sevgili fikret turan mükemmel bir eğitimci saygılarımı sunuyorum böyle bir siteyi fark etmek beni çok mutlu etti herkese selamlar


ENGİN YILMAZ IP: 88.236.84.xxx Tarih : 26.05.2008 13:33:39

Değerli köylülerim okadar duygu seline kapıldım ki,teyzemin oğlu vahdettin abimin şiirleri kadar olmasada size kendi yazmış olduğm bir şiirimi armağan ediyorum. sevdalı baharlar ..sevdalı baharlardır..kar yağarken gözlerime..yarınlarıdır her vakit çalınırken kapım..hiçe saymanın olasılığıdır.demidir çayın dumanıdır sigaranın..sevdalı baharlardır artık gönlümde..çelikten yelektir bedenimi saran..artık her şeyimdir sevdalı baharlar benim..iğdedir çiçek açmış hafiften rüzgar köyümde..artık uzaktadır..şimdi yanlız,artık her gece rüyamda..sevdalı baharlardır şafakla birlikte doğan..gelecektir kuralıdır yaşamanın..artık kırlara bırakılmış deli taydır,yeleleri al al rüzgarda..fırtınalar koparmıştır söğüt yapraklarını..korkusu vardır mevimlerden,kıştan zemheriden..artık toprağıdır humusudur ,yeşeren canların..artık her şeyimdir sevdalı baharlar benim


coşkun öztürk IP: 88.228.218.xxx Tarih : 1.06.2008 14:10:45

slm camuşlu köyünün degerli insanları bu mukemmel bir site olmuş emegı gecen herkese sonsuz şukranlarrımı sunar saygılar sunarım ...


MAKSUT TURAN IP: 212.175.130.xxx Tarih : 31.10.2008 18:59:46

Hala buraya niye yazı yazıyorsunuz anlamadım gitti. Sayın hemşehrilerim; saygıdeğer topallar, Cemal Hocanın zat-ı şahane torunları; Burada bir site açılmış değil, burada sadece Kağızman Camuşlu Köyünde Şair İsmail Cemal Turan İlköğretim Okulu'nun açılış haberi var. Anlamıyor musunuz? Burası bir site değil, burası bu okulun açılışını haber yapmıştır. Bu habere yorum yazıyorsanız yazın, yok bayram kutlaması, yok siteyi açanlara teşekkürler, yok şu yok bu... Siz ne yapıyorsunuz anlamadım gitti valla...


yaşar turan IP: 88.241.114.xxx Tarih : 14.02.2008 20:52:46

slm ben yaşar TURAN HERKES İN YORUMLARINI OKUYAMADIM AMA SADECE BURALARA YAZI YAZMAYLA BENİM VEYA BİZİM DEDEMİZ DEMEYLE OLMUYOR YILLAR SONRA BİR KEZ ANMADIK MI HANİ DEVAMI MEZARINA BEN DAHİL KAÇKEZ GİDİLDİ FESTİVALDAN SONRA VEYA KİM GİTTİ DERNEGİMİZ VAR İLGİLENMİYOR DEYİLİP İŞİN İÇİNDEN ÇIKILMADIMI.


kılıç IP: 88.244.0.xxx Tarih : 6.09.2008 02:13:59

ben anne tarafından cemal hocaya akrabayım,torunu sayılırım anlayacağınız lakin kendisinin deyişlerinden mahrum yaşıyoruz.mutlaka deyişlerini okumak anlamak isterim e_mail adresimden ulaşabilrsiniz.bir de cemal hocayı sadece camuşlu köylülerinin sahiplenmesi hoş olmuyo herkes sahiplenmeli


sait yılmaz IP: 88.250.5.xxx Tarih : 25.04.2008 14:12:27

DAHA BUYUK BIR BIRLIK VE BERABERLIK ICIN KOYDE BULUSMA TEKLIF EDIYORUM.TUM CAMUSLU KOYLULERI YINE ESKI YILLARDAKI GIBI TOPLUCA KOYUMUZDE BULUSTURALIM.ANKARADAN,ISTANBULDAN, IZMIRDEN MANISADAN BURSADAN VE TUM ULKE VE ULKE DISINDA YASAYAN CAMUSLULAR


baysun önalan IP: 78.188.37.xxx Tarih : 29.07.2008 10:55:05

güneş yogunlugundaki güzel insan insan sevgisinin harmanlandıgı köyüm sizi özlüyorum


sait öztürk IP: 88.251.252.xxx Tarih : 27.02.2008 16:39:35

cemal dedem olur rahmetle anıyorum onu anan herkese teşekur ederim manisada otruyorum bu büyüklrize sahıp cıkalım saygılar


ENGİN YILMAZ IP: 88.236.84.xxx Tarih : 27.05.2008 12:31:40

Günaydın arkadaşlar.Busabah erken kalktım siteye girip yeni misafirlerle karşılaşırım diye ümitlendim,ama kimseyi bulamadım.Yanımda henüz altı yaşında kızım miray var sizleri ve o coğrafyayı tanımayan ama inanıyorum duygularıyla sizleri hissedip BABA orası dedemlerin köyümü ,oradaki amcalara mektupmu yazıyorsu diye sormaktadır.Belkide uzun yıllar oldu kimilerinin köyünü görmeyeli,dostlarının ,arkadaşlarını hatırlamamayalı.şuna inanıyorum ki herkesin içinde salih turanın kahvesinde okey oynamak ,meydan harmanlarında mahalle maçı yapmak,remzi amcanın veya agomun dükkanının önünde çekirdek çıtlatıp laflamak içimizde ukte olarak kalmaktadır.


öztürk demirci IP: 212.175.133.xxx Tarih : 24.10.2008 10:29:32

şiirlerinde bir edebi tarihsel duygunun varlığını hissediyor insan.eserleri ölümsüzlüğe kavuşarak kadim ve modern edebi evren içinde mükemmel bir biçimde harmanlanmış. diyor,şaire allahtan rahmet,siteye emeği geçenlere teşekkür ediyorum. ÖZTÜRK DEMİRCİ KARS HAVAALANI


MAKSUT TURAN IP: 212.175.130.xxx Tarih : 14.01.2009 12:34:03

Sayın Öztürk Demirci; google'a cemal hoca diye girsek direkt olarak burası çıkıyor. Bu elbette güzel bir şey. Ancak biz Cemal Hoca hakkında yazılar yazan insanların yazılarına yorum yapmıyoruz şu anda, okulun açılışı haberinin altında ha babam yazılar, yorumlar yazıyoruz... Yukarıda gördüğünüz gibi ben de yazmışım... Buraya yorum yazan insanlar olarak hepimiz az çok interneti kullanabilen insanlarız. O zaman niye hala buraya yorum yazıyoruz. İnternette Cemal Hoca'yla ilgili o kadar çok haber ve site var ki, onlara da yönelebilmeliyiz. Derdim bu sadece. Ayrıca, Cemal Hoca'nın torunu vs. furyasının gözümde hiçbir değeri yoktur. Her ne kadar Cemal Hocanın akrabası olsam da bu furyanın hiçbir değeri yok. Cemal Hoca'yı Cemal Hoca yapan amcam Mustafa Turan'ın katkılarını görmeyen insanlar var oldukça da bu furyanın bir öneminin olmadığını daha iyi anlıyorum. Ama ben Cemal Hocanın kitaplarını okurum. Her akşam bir şiirini okurum. Onunla ilgili yazıları, yayınları takip ederim. Elimden geldiğince ona gereken önemi veririm. Ama onun furyasının, Cemal Hocanın FURYASI olmalarından kaynaklanan hiçbir özellikleri yoktur bilesiniz. Kimseyi üzmek istemedim. Kimseyi kırmak istemedim. Sözüm, izim budur...