16
Haziran
2024
Pazar
HASKÖY - MUŞ

Bidri aşitreti töre cinayetlerini kınadı

Hasköy İlçesi'nde bir araya gelen 'Bidri Aşireti' mensupları, töre cinayetlerinin yanlış olduğunu, bunun da eğitimle aşılacağını söyledi. 

Hasköy İlçesi ve bağlı köylerinde yaşayan Bidri Aşireti'nin ileri gelenlerinin katılımı ile gerçekleştirilen toplantıda, töre cinayetleri kınandı. 

Yaklaşık 30 bin nüfusa sahip olan Bidri Aşireti tarafından Hasköy İlçesi'nde düzenlenen toplantıda, son günlerde gündemi işgal eden töre cinayetleri ve kan davasının doğru olmadığı belirtilerek, töre cinayetlerinin çağdışı olduğu, altında yatan sebebin de eğitimsizlik olduğu bildirildi. 

Bidri Aşireti Lideri Hikmet Karayel ve aşiret büyüklerinin katılımı ile gerçekleştirilen toplantıda, çoğunlukla geri kalmış bölgelerde yaşanan töre cinayetlerinin önüne geçilmesi için devletin eğitim alanında hassasiyet göstermesi gerektiği vurgulandı. 

Toplantıda konuşan Bidri Aşireti Lideri Hikmet Karayel, töre cinayetlerinin çağ dışı bir uygulama olduğunu ve aşiret olarak kınadıklarını söyledi. Töre cinayetlerinin önüne eğitimle geçileceğini kaydeden Karayel, "Son zamanlarda töre cinayetleri gündemi oldukça fazla işgal etmeye başladı. Biz de bu sebeple düzenlediğimiz toplantıda, aşiret olarak bu konuyu değerlendirip bu çağdışı uygulamayı kınıyoruz. Töre cinayetinin dinimizde yeri yoktur. Töre cinayeti çağdışı bir uygulamadır. Töre cinayetlerinin sona ermesini istiyoruz. Gençlerimize aşiret olarak nasihatte bulunuyoruz. Töre cinayetinin faydasının olmadığını söylüyoruz. Bu tür olayların düğünle, eğlenceyle noktalanmasını istiyoruz. Kanla hiçbir yere varılmaz. Hem töre cinayetine hem de kan davasına karşıyız. Töre cinayetlerinin tek ilacı eğitimdir. Geri kalmış bölgelerde eğitim seviyesinin yükseltilmesini istiyoruz. Eğitimin olduğu yerde, töre cinayeti olmaz, olmaması gerekir" dedi. 

Bidri Aşireti'nin ileri gelenlerinden Alican Er de, kendi aşiretlerinde zaman zaman kız kaçırma olaylarının yaşandığını ve bu tür olayların kan davası ile noktalanmaması için aşiret büyüklerinin devreye girerek olayı barışla noktaladığını söyledi. Adam öldürmenin ve kan dökmenin doğru bir davranış olmadığını kaydeden Alican Er, "Bu yıl bizim bölgemizde 4-5 tane kız kaçırma olayı yaşandı. Ama bunların hiçbir tanesinde kan davası ve adam öldürme ile noktalanmadı. Aşiretin ileri gelenleri hemen olaya müdahale ederek, barışı sağlayıp düğünle sonuçlandırmıştır. Birbirini seven iki gencin evlenmek istemesi doğaldır. Bunun için kan dökmek ve adam öldürmek çok yanlıştır" diye konuştu. 

Töre cinayetlerinin tasvip edilecek bir davranış olmadığını söyleyen Erkan Er isimli aşiret mensubu da, "Töre cinayetlerinin ve toplumda huzursuzluk yaşanıp kardeşliği bozacak olayların yaşanması toplumun hiçbir kesimi tarafından benimsenen bir olay değildir. Bu olayı hoşgörü ile karşılamamak yeterli değildir tabi ki. Töre cinayetlerinin önüne geçmek için eğitime önem verilmeli ve eğitimin desteklenmesi gerekir" şeklinde konuştu. 

Bidri Aşireti mensuplarından olan ve kaçarak evlenen Engin ve Ayşe Gürbüz çifti de töre cinayetlerinin yanlış olduğunu ve hiçbir şekilde tasvip etmediklerini söyledi. Eşini sevdiğini ve kaçarak evlendiğini anlatan Engin Gürbüz, "Ben eşimi seviyordum ve kaçırdım. Kaçırdığım için bir takım tatsız olaylar yaşandı ama aşiretin büyükleri devreye girerek olayı tatlıya bağladılar. Daha sonra düğün yaparak evlendik ve şimdi bir çocuğumuz var. Çok mutluyum" dedi. 

Ayşe Gürbüz de kaçarak evlendiğini ve çok mutlu bir yuvası olduğunu belirtti.
İHA
Yayın Tarihi : 21 Kasım 2006 Salı 14:10:27


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
SAMİ.... IP: 88.226.64.xxx Tarih : 21.11.2006 17:49:20
Günümüzde töre cinayetlerinin yaygın olduğu bu günlerde aşiret büyüklerimizin göstermiş oldukları bu güzel örnek davranışlarından ötürü öncelikle onları kutluyorum.Huzurlu bir ortam güzel yarınlar için mutlaka ki kavgalara silahlara son vermemiz lazım.Şekil A da göründüğü gibi diğer bölgelerde ki aşiretlerin de bu güzel örnekten bir netice almalarını kalben isteyen bir gencim.Sevgi sınırlarını silahlarla değil güzel düğünlerle,gereksiz kavgaları kanla değil kuracağımız güzel ortammlarla gerçekleştirelim.Bu olaylarda hiç bir şeyini esirgemeyen sayın HİKMET KARAYEL VE BİDRİ AŞİRETİNE KATKILARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDER HUZURLU BİR DÜNYA MUTLU YARINLAR İÇİN HERKESİ BARIŞA VE KARDEŞLİĞE DAVET EDİYORUZ SAYGILARIMLA

serkan baykal IP: 88.224.51.xxx Tarih : 11.12.2006 13:22:12
HAYRET DOGRUSU BİDRİ AŞİRET LİDERLERİ BİR KONU HAKKINDA ILK DEFA YARUM YAPIYORLAR.MERAK EDİYORUM BU SÖYLEDİKLERİNİ ÖNCEDEN EZBERLEDİMİ YOKSA KENDİ SÖZLERİMİ.BU OLAY KIYAMETIN ALEMETLERİ OLSA GEREK.

İLYAS GÜNGÖR IP: 85.108.56.xxx Tarih : 16.12.2006 14:08:51
bidri aşiretinin bir üyesi olmaktan gururduyuyorum aşiret lideri olan amçam sayın HİKMET KARAYEL in ellerinden öperim ve böyle bır haberde ancak bidri aşiretine yakışır insallah gelecek ilk genel secimlerde amçam HİKMET KARAYEL milletvekıli secilecektir BEN ankara da askerım ve bu haberi görünce cok mutlu oldum ağa dedemin de ellerinden öperim ALİCAN ER in kıskananlar catlasın ağa torunu İLYAS GÜNGÖR herkese slm sizi cok ozledım

baran A. IP: 84.168.116.xxx Tarih : 19.12.2006 16:20:14
selam, ben almanyada yasayan bir bidri asireti mensubuyum. büyüklerimizin aldigi kararin dogru oldugunu inaniyorum. umarim bu karar bazi kendini bilmez kücük mensublar tarafindan bozulmaz ve böylece kökünü saldigi gibi yolunuda alir ve öyle kalir. tesekkürler

irfan ışık IP: 81.215.100.xxx Tarih : 21.12.2006 20:41:37
ben de bir sasonlu bidri aşireti mensubu olarak aşiretin almış olduğu bu karara çok sevindim işallah aşiretin toplanmış olduğu toplantı odasında kalmaz bu karar

davut akhan IP: 85.98.111.xxx Tarih : 24.12.2006 00:28:53
BOŞ KONUŞMAKLA HİÇ BİR ŞEY OLMAZ HERKES ÖNCE KENDİNE BAKSIN SİZİN YAPTIKLARINIZA VE SÖYLEDİKLERİNİZE BAKIYORUM ARADA DAĞLAR KADAR FARK VAR

özkan aykut IP: 81.215.74.xxx Tarih : 13.12.2006 14:43:56
değerli arkadaşlar lütfen yapacağınız yorumları sadece hasköylüler okuyor mantığı ile yazmayın onun bunun ağalığını bırakın tartışmayı o ağalık hiç birinizin karnını doyurmuyor.onun için mantıklı ve aklıselim bir şekilde yorum yapın çünkü bu yazıyı türkiyenin tamamı okuyabiliyor,ihtimalini unutmayın siyasetçiler her zaman birbirlerine galebe çalarlar.ama malesef 40 yıldır hikmet in siyaseti nihatın kahvesi zihninin siyaseti ise mirza nın kahvesinin dışına çıkamamıştır.en büyük ağa siz değerli hasköy halkısınız asla birilerinin sizin sırtınızdan ağalık taslamasına müsade etmeyin.lütfen o ağaydı bu ağaydı gibi boş laflarla,cümlelerle bu sayfayı meşgul etmeyin.tüm bidri aşireti mensublarını saygıyla selamlıyorum.

fesih yılmaz IP: 81.215.206.xxx Tarih : 14.12.2006 10:55:33
sayın başkan ve bidri aşireti töre cinayeti töre cinayeti kınamanız la olmuyor neyile cözüm ile olur yani biz gençler sizlerden icraat istiyoruz genclere yol açılsin

ömer akgül IP: 88.226.157.xxx Tarih : 29.12.2006 20:25:19
sayın Davut Akhan BİDRİ AŞİRETİ'nin almış oldugu karara kalkıpta böyle eleştiri yapacagınıza gelin sizde buna destek verinki alınan karar elbirligiyle devam ettirelim bu işler arkada kalarak boş eleştiri yapmakla yürümez Bidri Aşireti bugune kadar almış oldugu kararların alkasında kalmıştır amam malesef siz ve sizin gibi pasif insanlardan dolayı yerini bulmuyor benim burda amacım sizi rencide etmek degil ama neticede aynı topragın insanıyız lütfen diyorum toplu alarak alınan kararlara uzaktan asılsız eleştiri yaparak yapılması istenen işlere mani olmayım.lütfen diyorum...

H_METİN IP: 212.156.174.xxx Tarih : 12.12.2006 11:09:41
bidri aşireti gerçekten yuzyılardır örnek bir aşiret tablosu çizmiştir hiç bir zaman ture cinayetleri olmamışki kendini aşiret liderleri sayan bir kaç kişi bende aşiret lideriyim demek kolay bende aşiret lideriyim diyebiliyorum ama değilim ben bunları sadce medyada ismimiz çıksın diye yapıyorlar bizim bildiğimiz yuzyılardır aşiret liderimiz bunlardır hasan ağa yusuf ağa ve şimdide zihni sayan dır saygılar

yavuz gülcen IP: 85.108.95.xxx Tarih : 29.12.2006 16:19:13
ya zaten hasköyde kan davası çoktan bitti bunu herkes biliyor..çıkıp toplantı yapıp hatırlatmanın ne gereği var ki herşey konuşmakla keşke bitseydi ama bitmiyor hasköyün o kadar çok sorunu varken neden büyüklerimiz bitmiş bi konunun üzerinde duruyor anlamadım madem büyüklerimiz bizi düşünmeye düşünüyor o halde herkesin görüşünü alabilecekleri bi ortamda toplantı düzenlemelerini istiyorum..en azından bizimde olduğumuzu görsünler

ömer akgül IP: 88.224.206.xxx Tarih : 11.12.2006 14:39:12
Bende bidri aşiretindenim şu anda trazonda yüksek ögrenim görmekteyim aşiretimin böyle iyi işlerde adının duyulması beni gururlandırdı.Yüzyılımısın başbelası sorunlarında olan töre cinayetlerinin kınanması gayet güzel ve ahlaklı birdavranıştır.Bu ve bunun gibi topluma zarar veren töre kanunlarına karşı birlikte elele hareket hareket etmeliyiz.Buradan bütün aşiretimi tebrik ediyorum yapacagınız güzel işlerin devamını en içten dileklerimle diliyorum.

HİKMET TÜRE IP: 85.97.130.xxx Tarih : 15.12.2006 04:09:00
Bidri Aşiretin bir mensubu olarak Töre Cinayeti hakında yapmış olduğunuz açıklamayı sevindirici ve mutlu verici bir olaydır HİKMET KARAYEL VE BİDRİ AŞİRETİN KATKILARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLER

ersin atalay IP: 212.175.112.xxx Tarih : 21.12.2006 16:31:26
kendimde bir bidri aşireti elemanı olmaktan gururluyum bazıların yorumuna bakıyorumda hoşuna gitmeyen yorumlar sergiliyorlar ama bunu sadece muş halkı değil biz dünya çapında gelişmiş bir aşiretiz başımızda olan büyüklerimizede her zaman saygımız sonsuzdur bunuda herkez bilsin hasköye hikmet karayel gibi mert dürüst hayırseven ve her kesin yardımına koşan biri varmı,söyleyin kimse kıskanmasın biz BİDRİ AŞİRETİYİZ VE GARİPLERİN YANINDAYIZ.SAYGILAR.

mustafa kara IP: 193.140.134.xxx Tarih : 16.03.2007 16:03:51
bu aralar herkes aşiret reisi olarak kendini tanıtıyor...seçimin yaklaştığı belli oluyor.:)) ben oyumu size verdim hikmet bey ama kusura bakmayın ne siz ne de Zihni Sayan Bey bu aşiretin reisi değil... siyaset adına aşiretimizi bir birine düşürmeyin..ikiniz de ve-varsa diğerleri de- meydana çıkacak bir olumsuzluğun vebalini taşıyamazsınız.. hasköylü hemşehrilerimi de sağ duyulu olmaya çağırıyorum.. herkes iyi olanı değil de aşiretinden olanı seçerse -hasköyümüzün durumu ortada zaten- şimdi nasılsa 20 sene sonrası da aynı olur.. inşallah en yakın zamanda gerekli olan bilinci kazanırız..

kıral.bedri IP: 88.233.208.xxx Tarih : 4.03.2007 21:28:32
bende bir bidri aşireti mensubuyum bu aşiretin mensubu olmaktan buyuk gurur.duyuyorum ve tüm bidri aşireti.buyuklerine ve mensuplarına burdan saygılarımı sevgilerimi ve.herzaman olduğu gibi bu gurur verici tutumlarından dolayı saygılarımı sunar sayın hasköy muhtarı şefik ödemişe ve sayın belediye başkanımız zihni sayana saygılarımı sevgilerimi ve teşekürlerimi arz ederim saygıyla sevgiyle huzurlu nice gzl günler dilerim

feyzi acar IP: 85.104.54.xxx Tarih : 7.07.2007 15:15:38
sayın bıdri aşireti mensupları sizlerin gösterdiğiniz başarılardan çok memnun oldum aşiret reisimiz hikmet karayel efendilere tebriklerimi iletiyorum ama şunuda unutmayalım bıdri aşireti mensupları kendi kendinize aşiret kurupta reiside secmişsiniz tebrikler

abdullah agaya IP: 88.245.56.xxx Tarih : 17.01.2007 21:47:33
selam ben manisa salihliden abdullah agaya salih agayanın oğluyum bende bidri aşiretindenim bu düyünlerde silah atmayı kınayanları taktir ediyorum bence en iyi bölesi bütün aşirete selamlar

MESUT ÖDEMİŞ IP: 88.246.121.xxx Tarih : 10.03.2007 14:12:45
bir bidri aşireti çoçuğu olmaktan gurur duyuyorum bende töre cinayetini kınıyorum şunu belirtmek istiyorum iş imkanı olsa güzel ilçemde şuan büyük şehirin kahrını çekmezdik ricam iş imkanları olan sahalar kurulsun ve gençler güzel ilçeme hizmet için yarışsın atalarımızın bize bıraktığı miras olan ilçemizi daha yaşanabilir bir ilçe olarak bizde gelecek nesillere bırakalım SAYGILARIMLA kültür mahalesi muhtarı sayın ŞEFİK BEYE EN İÇTEN SAYGILARMLA MESUT

murat can IP: 212.175.112.xxx Tarih : 6.09.2007 14:47:00

hakıkaden bu kadar guzel konusma yapabılıyomusunuz sız kımsınızde ben sızı dınlıyeyım oncelıkle gıdın guzel toplumam yararlı bır sey ler yapın sonragelın konusun bakın hıkmet karayelı severım fakat etrafındakı ınsanlar kayda alınmayacak ınsanlardır ben adam oldurecem oonlarmı durduracak once gıtsınler basanmıs kızları nıye bosanmıs onu halletsınler benım meselemı degıl


mahmut IP: 88.226.68.xxx Tarih : 17.03.2007 00:53:10
Birileride ŞEFİK MUHTARDAN BAHSEDİYOOOO MUHTARLIĞININ SON DEMLERİNİ YAŞIYORSUN BURDAN SİYASETMİ YAPIYON GÖRÜŞECEZ SENLE BAŞKA YER BULAMADIN MI SİYASET YAPACAK YILDIRIM DÜŞECEK BAŞINA HİÇ MERAK ETMEEE KENDİNİ NE ZANNEDİYON

kendimin lideriyim IP: 88.231.163.xxx Tarih : 12.12.2007 17:03:43

kimse kimsenin lideri yada ağası değil hikmet karayel değil bizim ağamız bizim eş...miz olamaz bırakın bu boş lafları töre cinayetlerine ve kan davasına vicdanı olan herkes karşıdır bir kaç kendini bilmezin kalkıp kendini ağa ve başka bir lakapla tanıtması cahilliğin ta kendisidir. ve hasköy merkezde yaşayan kişilerin %90 nı aptaldan başka bişey değil.


SERKAN IP: 88.227.107.xxx Tarih : 19.01.2007 20:11:01
Değerli kardeşlerim. Ben de BIDRİ aşireti mensubu olmaktan gurur duyan birisiyim. Gurur duymamın sebebi de yüzyıllardır geçmişi olan bu aşirette bugüne kadar ne bir töre cinayeti ne de bir kan davasının olmamasıdır. bu herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Ama bu gerçeği bugün sayın Hikmet Karayel in özellikle bu seçim arefesinde reklam olarak kullanmasını çok yadırgadım. Sayın Hikmet Karayel ve diğer büyüklerimin ellerinden öpüyorum. Ben böyle kişilerin reklamlarıyla değil hizmetleriyle ön plana çıkmasını istiyorum. Ayrıca kendisini aşiret lideri olarak gören Hikmet Karayel acaba kaç kişinin lider olarak kabul ettiği bir insandır? Bırakında bu sorunun cevabını halk versin... Saygılarımla...

INAN KOLTUK IP: 217.17.23.xxx Tarih : 13.03.2007 18:38:39
Ben almanyadan inan hasköyluyum.öncelikle bende bir bidri asireti olarak burdan sayin hikmet kareyeli ve ordaki butun büyüklerimizi candan tebrik etmek istiyorum.Günümüzde maaleseff halen töre dedigimiz olay yasaniyor. Ve bidri asiretinin bunun yani!! törenin önünü kesip TÖRE BITSIN KARDESLIK OLSUN mesajini vermek beni son derce cok sevindirdi ve gurur duydum. ve burdan böyle bilinsinki bidri asireti bu olayin pesini birakmayip sonuna kadar devam edecektir buna inaniyorum ve inanacazda. ve burdan TÖREYE halen uyanlara onlari kardeslik dosluk ve nice güzel yillara davet ediyorum, SAYGI VE SEVGILERIMLE BITIRIYORUM SÖZÜMU TESEKÜRRLER. INAN KOLTUK almanya köln 13.03.2007

vedat kotan IP: 88.229.137.xxx Tarih : 22.09.2007 14:41:45

bu lafım serkan balkana sewn de daha önve bu yazdıklarını ezberledin mi yoksa seninde bunlara karşı olan kıskançlığından dolayımı hikmet karayel eleştirmek seni çok çok aşan bir olaydır sen sadece hayatını yaşamaya bak


inanirlar petrol IP: 88.224.185.xxx Tarih : 2.10.2007 12:11:52

slm bende katılmıyorum aşiret reisliğe ve ağalığa artık herkes kendi ağasıdır cünkü herkesinde gözü acıldı bende buna katılmıyorum ben buna sonsuza kadar karsıyım iyi günler by


Rüstem sezigen IP: 212.175.112.xxx Tarih : 8.03.2007 17:58:04
Bidri Aşireti aile zincirinin bir halkası da benim. Aşiretim, son derece hoş görülü, vatanını seven, ülkesine hizmet eden, bunları laf olsun diye yapmayan, gerçekten canıyla kanıyla ispatlayan bir aşiret.Sözüm ona töre canayeti ve kanlı hesaplaşmalar zaten yoktu ve bundan sonra da olmayacak, isim duyurmak ve sırf birilerine lider olduğunu göstermeye çalışmak ve bu uğurda aşirete 'töre cinayeti kaldırıldı. kan davası yok artık demek' aşireti düşürmek, kötülemek, ve kullanmaktan başka birşeyi ifade etmez. Sadece bir gerçek var. Biz başından beri töre cinayetleri diye bir kavram duymadık. dusak bile filimlerde gazetelerden duymuşuzdur.Dolayısı ile Töre cinayeti diye bir kavrama bu kadar yabancı olan bidri aşireti için 'toplantı yapıldı ve töre cinayeti kaldırıldı denmesi ancak beşikteki bebeği kandırabilecek bir cümle ve telafuz olur.Birbirimizi kandırmayalım. eğri oturalım ama doğru konuşalım.Kimse kimsenin ağası değil, paşası değil.oldurtmak isteyenler varsa, filmler var, sinemalar var. tiyatrolar var, sirk var. buyursun oraya gitsin.hepimiz bir bütünüz. Ne Mutlu Türküm Diyene.

HASRET TELLİ IP: 88.227.36.xxx Tarih : 28.01.2007 16:12:36
Töre cinayetinin yaygın olduğu bu son günlerde bidri aşiretinin almış olduğu bu karar beni mutlu kılmıştır sayın Hikmet beyin çabaları azmi insanlar üzerine büyük örnek bir davranış olarak kaldığını tahmin edebiliyorum bir muşlu olarak onun gibi siyasetçilere her zaman ihtiyacımız vardır diyorum.Töre cinayetine son, bu kararları sergileyen insanlara destek olalım.Muş tan HASRET

ufuk can IP: 84.59.41.xxx Tarih : 19.05.2007 02:29:20
IHA haber ajansindan bu yaziyi yazan kardesimizi siddetle kiniyorum nedenine gelirsek haberin özü her zaman dogruluktan gelir ama ne yaziki yazmis oldugu bu yazida gerceklik payi cok az burda deginilmis olup gercegi yansitmayan sey vede en onemli sey bidri asiretinin liderinin liderlik vasiflarinin bir tanesini bile özünde barindirmayan bir insaninn lider olarak telaffuz edilmesidir ve ne yazikki bu yanilgi haskoyde yasamakta olan kardeslerimiz arasinda büyük bir ayrimciliga yol acmaktadir yazinin düzeltilmesi temennisiyle isinizde basarilar dilerim

israfil yüce IP: 88.233.224.xxx Tarih : 4.02.2007 13:50:13
MUŞUN var oluşu ve bununla beraber dogu bölgemizde bulunması elbette töre cinayetlerinin baş yeri olarak gösterilebilir.Görmüş oldugunuz üzere aşiret agası olsa bile egitimin başta olması taraftarı olan bilinçli insanlar var.Evet gördüyünüz üzere aga olmak 200.bin kişinin reiside TÖRE.CİNAYETLERİNE KARŞIDIR. Herzaman bilinmeliki herşeyin başı egitimdir.

mesut IP: 88.246.108.xxx Tarih : 9.04.2007 13:27:54
sayın mahmut kardeşim görünen köy kılavuz istemez senin yıldırım dedign şahıs acaba hasköy halkı tarafından şefik muhtar kadar sevildimi sevileydi zaten şimşek carpmazdı bilmedigin işlere burnunu sokma insan ol tamammı senin seviyene inemem kardeşligin arasına girme az dedigin gün de gelir acele etme kültür mah muhtarına saygılar sen büyük yerlere layıksın dürüstlügünü bozma hasköy halkı seninle gurur duyuyor bedri aşiretine selam

EROL erol IP: 84.59.39.xxx Tarih : 4.01.2007 18:08:50
bidri asireti töre cinayetini kinamakla en dogru kararini verdiler ben ce EROL AILESI

GÜLCAN IP: 88.228.175.xxx Tarih : 15.05.2007 11:28:06
haskoyun bazı konularda bir olup sorunlarını konuşarak çözmelerine sevindim AMA herkesin bildiğinini yine tekrar etmek zorunda kalıyo insan..HİKMET abinin halkına yaptığı iyilikleri hiç kimse yapmamıştır nedense bi yerden sonra unutuyo o da yetmiyomuş gibi arkasından köTü konuşuyorlar bir çoğuna şahidim ben...ÇOK YANLIŞ HAREKETLER BUNLAR ARKADAŞLAR YAPMAYIN LÜTFEN!!!

POLAT IP: 88.231.160.xxx Tarih : 26.03.2007 18:59:40
aşiretimizin aldığı kararı candan tebrik ediyorum başkanımız sayın HİKMET KARAYEL e siyasi hayatında başarılar onu layık olduğu yerde görmek temennisi ile saygılarımla

gökhan toplu IP: 85.106.149.xxx Tarih : 15.09.2007 23:32:00

bende bir bıdri aşiret mensubu olarak burdan sesleniyorum sn hikmet karayeli kim bıdrının ağası yapmış gelen gidenağayım diyor herkes kendi kendsinin ağasıdır ben hiçkimseyi kendeiağam olarak görmüyorum bıdrı aşiretinin ağası ş.muhammet.kazım idi veat ettikten sonra (allah rahmet eylesin ruhuna fatiha) oğlu yerine geçmiştir herkes kendi başına çıkıup ben ağaım demiyecek...


mehmet taybova IP: 88.228.170.xxx Tarih : 27.06.2007 02:19:10
akuplar kendi sorununu halletti deseydiniz daha doğru olacaktı sanırım. resimlerden o anlaşılıyor çünkü.... :) neyse sağlık olsun hayırlı olsun onlara. bizler zaten barışçıl ve insancılız. töre cinayetleri bizim için geçerli değil.

ibrahim IP: 88.226.67.xxx Tarih : 25.01.2007 16:38:27
Alınan bu güzel kararın tüm dünyaya örnek olmasını temenni ederim emeği geçen saygı değer başkanımız sayın Hikmet KARAYEL e ve bidri aşiretine sonsuz şükranlarımı ve saygılarımı arz ederim sizinle ne kadar iftihar etsek azdır nice güzel ve mut lu yarınlar temennilerimle sayın Hikmet karayel e almanya diyarından saygılar ve hürmetler ibrahim

SERKAN IP: 85.104.165.xxx Tarih : 19.03.2007 08:13:25
ÖNCELİKLE AŞİRETİMİN GÖSTERDİĞİ BU TUTUM BENİ OLDUKÇA SEVİNDİRDİ.ALMANYADA OLSAKTA YAPTIKLARI HER ŞEYİ SADECE ALMANYAYA DEĞİL TÜM DÜNYAYA DUYURAN BAŞKANIMIZ SAYIN HİKMET BEYİ KUTLUYORUM DİĞER ARKADAŞLARIN DEDİĞİ GİBİ GÖNLÜMÜZDEKİ YERLERİ APAYRIOLSA GEREK SENİ ÇOK SEVİYOR VE KISKANANLAR ÇATLASIN DİLEKLERİMİ ARZ EDERKEN SİYASİ HAYATINIZDA BAŞARILAR

AKIN ORBAY IP: 81.215.87.xxx Tarih : 30.04.2007 21:00:17
öncelikleaşiret büyüklerimize teşekkur ediyorum böyle bi konuya deyindikleri için bizim aşiretimiz 30binden büyüktür onu düzellirmesini istiyorum bıdri aşiretininde gündemdeki konulara değindiğini görmek bizi onurlandırıyor böyle toplantıların olması hoşumuza gidiyor bıdri aşirettinin böyle tek bir eden olarak görmek bizi onurlandırılıyor hep böyle olun saygılarımla HASKÖYLÜ KRAL bapir akın

kıral bedri erkan ödemiş zipo IP: 88.234.111.xxx Tarih : 13.03.2007 01:05:15
slm hasköylü bedri aşireti mensupları biz herkese örnek olan bir toplumuz vede öyle kalacaz eskiden biz batılılara özenirdik onlar gibi konuşmayı davranmayı sanat sanırdık ama şimdi bizim lehcenizi bizim örf ve adetlerimizi uygulamak icin adeta yarışıyolar bu benim kendi fikrim ama herkesin fikrine saygı duyarım ben burdan syn muhtarımız şefik ödemişe ve syn zihni sayana saygılarımı sunarım ve tüm bedri aşireti mensuplarına zipo aylesine ve syn hasköy kırtasiyesi sahibi süphi ödemişe saygılarımı hürmetlerimi sunarım

fatih dinç IP: 88.226.68.xxx Tarih : 8.03.2007 20:02:02
bidri aşireti ne açtığınız bu siteyi bidri mensupu olarak gurur duydum.bidri aşireti daha üst makamlara laikttir. ama ne yazık ki iki aile reisi bidri aşiretinin kökünü kazmaya çalışıyorlar.ikisi birleşmeyene kadar bidri aşiretini adı dünyaya dalgananmaz.ya birleşecekler yada bidri aşiretinin en çirgin ailesi olarak örnek kalacaklar.aldığım duyumlara göre hasköy kültür mahaleside MUHTAR ŞEFİK dürüstlüğünden girişkenliğinden gercekden onu tebrik eder. ve en içten kutlarım... SAYGILARIMLA.....

mizgin eserr IP: 88.231.51.xxx Tarih : 29.04.2007 19:46:14
kızlar kaçana kadar akılları nerde bunların peki,,sonrada barıştan bahsederler.isteyince evlendirseler ya gençleri..kime nutuk atıyolar yaa.. madem gelişmek eğitilmek isteniyosunuz sizler çabalayın herşey devletten beklenmez,,aşiretiz falan derler ama ne yapmışlar acaba hasköy için ,oturdukları koltuktan em,r versinler anca..nedir bu aşiret aşkı bilmem, kaçıncı yüzyıldayız,hala aşiret hala liderlik..kimse kimseden üstün değil benim gözümde, parası olan konuşuyor işte.çok konuşmakta değil marifet, gerçekten bişeyler yaptınmı? kaç kişiye yardımcı oldun? hasköyde yardıma muhtaç nekadar insan var ama nedense onlardan bahsedilmiyor,bikaç küçük şeyle göz boyamaktan başka hiçbirfaailiyet yok.yıllardır aynı hasköy.umarım bu yazdıklarımı sitede görürüm sayın editörümm....

sezer ödemiş IP: 88.240.206.xxx Tarih : 16.03.2007 18:05:16
slm sayın bedri aşiretiben bursada okumakta olan bir öğrenciyim buradan tüm zipo ailesi ve SAYIN KÜLTÜR MAHALLESİ MUHTARI ŞEFİK ÖDEMİŞE yapmış oldugu başarılı hizmetleri karşısında tebrik eder ve saygılarımı sunar

ahmet IP: 85.101.99.xxx Tarih : 22.01.2007 15:58:37
aslında bende aşiret liderlerini tebrik etmek istiyorum fakat burada lider olarak unutulan bir şahsın ismini ben tüm kamu oyuna hatırlatmak istiyorum oda saygı değer seyithan matban dır çünkü bir çok olayı o çözüyor fakat alican er ve sn. hikmet karayel den ötürü kendisine sıra gelmiyor.lütfen herkesin hakkını verelim

koma azat IP: 88.226.177.xxx Tarih : 23.05.2007 23:11:29
hikmet karayel in yapdıgı davranış ben ce tüm insanlar için iyi örnek olmuştur buda hikmet karayel in barışcıl oldugunu belirtir

CANAN IP: 85.105.104.xxx Tarih : 10.09.2007 18:15:09

Hasköyde aşiret aşiret reisi denen bir şey kalmadıve kimse de kendini aşiret reisi sanmasın kendini öyle sanan lar kendi kendini kandırıyor diğer taraftan bakıldlğı zaman zihni sayan kendini aşiret reisi sayıyor bu kişiler kendi çıkarları için seçim zamanı geldiği zaman halkı birbirihne bırakıyor herkes ayrı kutuplara çekiliyor amam halk artık akıllandı zannediyorum işalah öyledir yoksa öyle hep birilerinin emri altında yaşarlarhasköy halkına selamlar derbeder


METİN AKDEMİR IP: 81.215.118.xxx Tarih : 17.01.2007 17:15:02
Töre cinayetleri sadece aşiretlerde değil basşka kesimlerde de yaşananan şeylerdir bu tür olaylar oluyor. Ama bizim aşiretimizin ileri gelenleri bu tür olaylara yakından ilgilendiği için onlara teşekkür ederim. Hasköylü gençlere selamlar 1997 hasköy lisesi mezunları........

ERSİN ŞANLI IP: 88.240.113.xxx Tarih : 19.01.2007 12:49:31
TEK CÜMLEYLE GURUR DUYDUM. BÜTÜN HASKÖY BÜYÜKLERİNİN ELLERİDEN ,KÜÇÜKLERİN GÖZLERİNDEN ÖPER , KARDEŞÇE BİR YAŞAM DİLİYORUM...

HAYDAR IP: 88.226.68.xxx Tarih : 17.03.2007 02:43:11
HİKMET BEY GİBİ BİR SİYASETÇİ NE GELDİ NEDE GELECEK ONUNLA GURUR DUYUYORUM İFTAHAR EDİYORUM MUŞLU OLARAK ONU LAYIK OLDUĞU YERDE GÖRMEK TEMENNİSİ İLE SELAMLAR

hasan aydın IP: 88.226.67.xxx Tarih : 25.01.2007 16:54:03
öncelikle saygı değer başkanımız sayın HİKMET KARAYEL E sonsuz şükranlarımı ve teşekkürlerimi bildiyorum neden mi çünkü bu saygı değer ve mükemmel insan her şeyin en iyisine en güzeline layık çünkü alınan bütün kararlar kardeşliğin barışın ve huzurun göstergesidir ne mutlu size ve sizi yetiştirenlere aşiretimizin bu kararı değil sadece türkiyeyi tüm dünyaya bile güzel bir örnektir taktir ediyorum başkanımıza saygılar ellerinizden öperim ANKARADAN SELAMLAR

ömer taybova IP: 88.241.76.xxx Tarih : 29.09.2007 01:57:03

YA SİZ HANGİ ÇAĞDA YAŞIYORSUNUZ ALLAH AŞKINA NE AĞASI HANGİ AĞALIKTAN BAHSEDİYORSUNUZ BIRAKIN BU İŞLERİ ALLAH AŞKINA AĞA DİYE BİRŞEY YOK HERKES KENDİ KENDİNİN AĞASIDIR AĞA DİYORSUNUZ ACABA AĞA KELİMESİNİN NE ANLAMA GELDİĞİNİ BİLEN VARMI ACABA. AĞA OLAN İNSAN ÖNCE : ALLAH SONRA PEYGAMBER SONRA İSLAM ŞEREF VE İSLAM NAMUSUNU KORUYAN VE İNSANLARIN NAMUSUNU KORUYAN KIŞIDIR. BABAMA KİMSE AĞALIK YAPMADI BANADA KİMSE AĞALIK YAPAMAZ. AMA SİZDE HAKLISINIZ BİZİM HALKIMIZ HALA ESKİ ÇAĞDA YAŞIYORLAR CAHİL HEPSİ SİZDE ÇIKARINIZ UĞRUNA O CAHİLERİ KULANIYORSUNUZ . BURDAN SESLENIYORUM UYANIN ARTIK SABAH OLDU GÜNEŞ YENİDEN DOĞDU KENDİNİZE GELİN.PEYGAMBER EFENDİMİ ZİN İLMİ ÖZERİNİZDE OLSUN((== YAZIK SİZE YAZIK YAZIK Kİ SİZE NE YAZIK===))


CESMAN.ÖZCAN IP: 85.98.4.xxx Tarih : 8.07.2007 14:06:08
sayın hikmet karayele sonsuz teşekür ediyorum böyle bir ilki gerçekleştirdigi için ve ihşallah böyle devam etmesini temenni ederim

GÖKHAN IP: 88.226.68.xxx Tarih : 17.03.2007 08:43:02
Cihan beyin aşkından aşağı kalır yanım yok aslında ama bu sevgi bu fanatiksel tavır dünyanın hiç bir siyasetçisine duyulmamış dyuyulmazda eee işte demekki herkese katkıları olmuştur ki halkta hakkında iyi şeyler yazıyo bırakın sadece yazmak hani birini seversiniz ona canım kanım ciğerim dersiniiz işte böyle bir şey yada her şeyden çok seversiniz ona aşk dersiniz ve onun tarifi olmaz inanın HİKMET BEY bende böyle biriyim hayatınız boyunca başarılarınızın daim olması temennisi ile selamlar....

hüsam IP: 88.229.221.xxx Tarih : 26.03.2007 19:58:19
aslında aşiret diye birşey kalkmalıdır.Ben aslen hasköylüyüm ama aşirete kesinlikle karşıyım.Bu devirde kardeş kardeşi vuruyo aşiret mi kaldı bidri aşireti diye medyaya haber oluyorlar.

haşim barik IP: 88.233.222.xxx Tarih : 28.06.2007 18:09:07
istanbuldan hasköye selamlar sayın bidri aşireti büyüklerim bu seçimde hikmet karayelin aday olmamasına çok üzüldüm. duyduguma gore haskoyden ak partıye oy çıkmıyor hangi akla hizmete uyar gozunuzu açın dininize el koyulacak siz bunun farkında değilsiniz .. akp yi bırakıp chp ye mi vereceksiniz . kim hakediyor sizce bir tarafta bizi yok etmeye calışan chp diğer yandan bizi yükselten akpartiyemi. seçim sizin tabi ama iyi düşünün

Hüseyin AKGÜL IP: 212.175.112.xxx Tarih : 7.03.2007 23:22:47
Değerli halkım,kardeşlerim,Bidri Aşireti bünyesinde birçok soruna çözüm bulmuş ve bu sorunların üstesinden rahatlıkla gelmiştir.tarih boyunca cinayetlerin zuhur bulduğu bölgemiz,bizim mabeynimizi etkilememiş ve bize tesir etmemiştir.Bu sadece tek kişinin çalışması ve icraati ile değil halkın bilinç ve anlayışından ileri gelmektedir.hepimiz biriz ve kardeşiz. Dolayısı ile kardeşliğe evet düşmanlığa hayır diyor,sizleri saygı ve kalbi muhabbetlerimle kucaklıyorum. Vesselam.

numan kosovalı IP: 88.224.188.xxx Tarih : 12.03.2007 14:33:15
SLM HASKÖYLÜ HEMŞERİLERİM BEN ADIMI VERMEK İSTEMEDİM AMA BİR ŞEY VARDIR Kİ BU KONUDA HAKSIZSINIZ SİZİ ÖVMÜYORUM YANLIŞ ŞEYLER KONUŞUYONUZ AMA BİR GERCEK VARDIR Kİ ŞİMDİYE KADAR ZİHNİ SAYAN GİBİ HİÇ BİR BELEDİYE BAŞKANI GÖRMEDİM VE DE ŞEFİK MUHTAR GİBİ DE GÖRMEDİM ONLARA SAYGI VE SEVGİLERİMLE TŞK EDERİM ........ HER ŞEY HASKÖY İÇİN......

sinansamuk IP: 81.214.204.xxx Tarih : 24.06.2007 17:16:51
öncelikle bütün hasköy halkına burdan saygılar ve sevgiler.ben kocaelide askerim.ben şunu söylemek istiyorum oradaki büyüklerimiz var olmayan bir meseleyi ele almışlar güzel peki bu tip şeylerle uğraşaklarına hasköyün büyük sorunu olan göç ve işsizle bir çare bulsunllarki bende o zaman bu büyüklerimizi sırtımda taşıyım.ama şunuda söyliyim bunu yapacak kim olursa olsun ona kul köle olmaya hazırım düşmanım olsa bile.reklama gerek yok icraat lazım bize

CİHAN IP: 88.226.68.xxx Tarih : 17.03.2007 00:46:49
Muş ovasına gelmiş geçmiş en büyük siyasetçidir sayın HİKMET KARAYEL Bunu iddiaada ediyorum bidri aşireti mensuplarından biri olarak, elbette çekemeyenler olacaktır onlara söylenecek tek lafım yok ama yapılan hizmetleride unutmayalımm hizmetleriyle damgasını sadece muşa değil tarih kitaplarına altın harflerle yazan sayın HİKMET KARAYELİ Taktir ediyorum başarılarının devamını candan diliyorum o sadece bidri aşireti lideri değil yüreğimizin ve kalbimizinde lideri ve di yorum ki ona olan aşkımız ya hiç olmamalı olursada böyle olmalı saygılarımla

Fethullah ÇELİK IP: 88.226.183.xxx Tarih : 4.01.2007 19:30:32
Aile büyüklerimiz olarak böyle hassas bir konuda doğru olanı; gençlere ve diğer ailelere de tavsiyede bulundukları için kendilerine minnettarım. yine bu tür çalışmalarda yer alan çok değerli aile mensublarına da saygılar sunarak çalışmalarında da başarılar dilerim...

kerem şimşek IP: 88.227.36.xxx Tarih : 27.01.2007 00:33:21
Bidri aşiretinin gösterdiği bu özel ve güzel kararları destekleyenlerden biriyim.Tabikine burada HİKMET beyi unutmamamız lazım.Tam bir hizmet makinası memleket sevdalısı olan bu özel şahsa teşekkür etmek istiyorum ayrıca aşiretçe aldıkları bu karardan ötürü kendilerine teşekkür etmek istiyorum.

İRFAN SARI IP: 85.102.202.xxx Tarih : 22.08.2007 15:51:45
öncelikle bütün haskoylulere cok selamlar aslında tore cinayeti yerine ordaki genclere sahip cıkılmsası daha hayırlı bir iş olur cünkü gencler hepten işsis olduklari icin hep göc oluyor onlara care bulmak lazım not cahiller her zaman cahil dir onlarla baş edilmez birlik ve beraberlik icin elele vermek lazımdır acaba haksızmıyım sayın hemşerilerim saygılarımla İRFAN SARI

karayel IP: 88.226.70.xxx Tarih : 27.04.2007 01:47:47
dostarım hemşehrilerim kan davası yok diyorsunuz evet doğrudur kan davası yok peki neden biliyormusunuz ? bazı kendini bilmezlerin hakaret ettiği sayın büyüklerimiz sayesindedir. 2006 yılında kaç kız kaçırma olayı oldu sayan varmı. Eğer saygıdeğer büyüklerimiz olmasaydı bu olayların hangi sonuçlara varabileceğini tahmin edebilirmisiniz. Evet basit görünüyor dışardan öyle. Ben vardım kaçanların ailelerini ikna etme zamnında . Orada dökülen dilleri yazamam. Neler konuşuluyordu biliyormusunuz.Öldürecez diyolardı anlayın 'KAN DAVASINA İLK ADIM'. Evet aşiretçilik var hasköyde inkar edemeyiz bunu ama aşiretle siyaseti ayrı tutalım hemşehrilerim. Yoksa her zaman ki gibi yine kaybederiz benden söylemesi :(

GÖKHAN ISIK IP: 84.178.79.xxx Tarih : 27.08.2007 14:42:10
töre cinayetini kinamanis guzel birsey . bunu eyitimle anca cözersiniz . ve bidri asireti toplantisi deniyor resimlerdekiler sadece akuplar var bidri asireti akuplarla sinirli deyil . almanyadan GÖKHAN ISIK

metin IP: 85.104.6.xxx Tarih : 14.04.2007 15:49:45
arkadaşlar biz artık geriye deilde geleceğe bakmamız lazım geriye baktığımızda buyuklerimiz bizi birbirimize siyaset için hep duşman etiler artık o çağı aşmamız gerekiyor hasköyum için en i hizmeti kim veriyorsa onun arkasından gitmeliyiz artık gençlik uyanmış ve ona göre hareketetmeliyiz burda bir konuya deyinmek istiyorum hasköyde hasköy kultur mahale muhtarı şefik ödemiş öyle bir hizmet anlayışı varki akubu bapiri resulu hiç bir aşiret kavramı gözetmeksizin hizmet ediyor keşke bunu sayın zihni sayan ve hikmet karayel beyde aynı anlayış içerisinde olsalardı

PİROGLU IP: 85.104.61.xxx Tarih : 10.03.2007 11:12:26
HEPİNİZİ SELAMLIYORUM O KADAR İHTİYACI VARKİ BARIŞA KARDEŞKLİGE AŞİRETİMİN.ÇÜNKİ BİZİM BİZDEN BAŞKA DOSTUMUZ YOK.

leyla-baran IP: 84.59.41.xxx Tarih : 18.05.2007 23:58:22
burda okudugum yorumlar cok sacma hangi töreden bahs ediyorsunuz kardesiimmm????? bu fotolardaki hic biri bedri asiret mensuplari degildirrr taabii yorum yazanlarda degil öyle olmak istiyorlarrrr O AYRI KONU!!!!bu arada suu asik oldugunuz yere göye sigdiramadiginiz HIKMET KARAYEL´de kimmm biz YANI ALMANYADAKI GERCEK BEDRI ASIRETI MENSUPLARI ONU TANIMIYORUZ BILEEEEE TANITINDA BIZDE SIZIN GIBI ASIK OLAALIM ONAA

serdal ödemiş IP: 88.224.188.xxx Tarih : 12.03.2007 13:40:01
kimse kimsenin ağası deyil onu böyle bilin kaçıncı asırdayiz herkes alahın bir kuludır arkadaş imanımız olsun p*aramız ağamız olmasın hasköyde ne töre nede ağa var

mustafa IP: 88.226.67.xxx Tarih : 25.01.2007 16:46:07
İstanbuldan gördüğüm bu manzara beni ve benle beraber arkadaşlarımın büyük dikkatini çekmiştir tabi bu güzel kararlar güzel insanlardan çıkmıştır aşiretimizin bu güzel kararını birlik ve beraberliğin göstergesi olduğunu anlaıdm HİKMET KARAYEL Beyfendileri var oldukları müddetçe aşiretimizin yok olmadığını değil her zaman var olduğunu görüyoruz size ne yazsam ne anlatsam az gelir sayın başkanım bize yardımlarınız olmadı değil oldu biz o günleri unutacak karaktersiz insanlar değiliz hürmet ve saygıyla ellerinizd3en öperim istanbulda olsakta yüreğimiz ve kalbimiz her zaman emrinizde saygılarımla istanbuldan selamlar

MAŞALLAH ATAMAN IP: 88.254.152.xxx Tarih : 16.01.2007 14:50:42
ben düzkışla beldesi bahçelievler muhtarıyım.Töre cinayetlerinin yoğunlaştığı bu dönemde bu tür iyi yaklaşımlarının olması sadece bidri aşireti değil,, bizlerinde bu yaklaşım hakkında çok sevindiğimizi belirtmek isterim... Huzurun ve kardeşliğin devamı olması dileklerimle...

özgür IP: 85.178.63.xxx Tarih : 31.10.2007 01:10:40

töre cinayeti uygulamak isediğiniz günleri de biliriz sayın bedri aşiret ağaları. kendinizi bide dünyayı kandırmayalım . allahıma şükürler olsun BİTTİNİZ ARTIK. politika yapıp milleti kandırmayın ! kendi aranızda olunca nasıl olduğunuzu gayet iyi biliyorum ! SAYIN KARAYEL AŞİRETİ !


RAMAZAN IP: 88.231.160.xxx Tarih : 26.03.2007 18:56:33
BİDRİ AŞİRETİNİN GÖSTERDİĞİ BU BU GÜZEL VE ÖRNEK DAVRANIŞINDAN ÖTÜRÜ SEVİNCİMİ BİR KAÇ SATIRLIK YAZIYLA DİLE GETİRMEK İSTEDİM MUŞUMUZUN YETİŞTİRDİĞİ SAYGIN KİŞİ SAYGI DEĞER HİKMET KARAYELİN ÖNDERLİĞİNDEKİ BU DAVRANIŞ BENCE TAKTİRE ŞAHAN BİR DAVRANIŞTIR BİR MUŞLU OLARAK İNANIYORUM Kİ SİZİ MECLİSTE GÖRÜRSEK MUŞUMUZUN KADERİ DEĞİŞECEKTİR BİR MUŞLU OLARAK BENDE YANINIZDAYIM SİZİ SEVİYORUZ HAYATINIZ BOYUNCA BAŞARILAR DİLEKLERİMLE

NASIR EYİN IP: 88.231.167.xxx Tarih : 24.05.2007 13:47:00
bırakın b.u aşiretçiliği ve boş konularıda ağalııklarınızı ve aşiret liderliğinizi sadece kendinize değil çevredeki halkınıza faydalı olabilecek iş imkanlarını sağlayın ilçenizin evvela yol su ve ookul gibi ihtiyaçlarını karşılayacak projeler üretin.en faydılısı bunlar bence.kahvedeki boş gençlerisize iş imkanları bulun.ama ha sakın kızmayın gerçekler acı gelmesin.ihaleleride bırakın haclka hizmet edin

kaan azrail IP: 88.226.180.xxx Tarih : 11.03.2007 18:07:13
saygılarımla yoruma başlamak istiyorum.. şu anda milletvekili adayı olan zihni sayanı kınıyorum ... nedeni ni sorarsanız- bana göre görevini bilmiyor. her önüne geleni işe alıyor. birazz da bizim gibi gençlerre okumak için katkı da bulunursa çok seviniriz. bide bu haskoyün tek bir sorunu var oda yolların bozuk. çortik olmasıdır(çukur olmasıdır).

adnan uslu IP: 88.227.32.xxx Tarih : 18.01.2007 18:48:39
slm bende bidri aşiretindenim aşiretimin büyüklerine hak veriyorum.modernleşme yolunda ilk adım atıldı diyebilirim.

murat aykut IP: 88.230.27.xxx Tarih : 27.02.2007 18:03:51
dogrusu töre cinayetlerinin yogunlaştığı son yıllarda ilçemizinde diğer bütün feodal yapılı yerleşim yerleri gibi nasibini almıştır gelinen bu noktada halkımızın olaya artık toplumsal bir yara olrak bakması ve bu konuda eski günlerin yaşanmamasını dilemesi kadar güzel bişey olamaz bu konuya duyarlı olan ilçemizin saygı değer halkına teşekkürlerimi sunarım

metin IP: 85.104.6.xxx Tarih : 14.04.2007 15:56:05
bugun muş ilinde tahminimce bidri aşireti kadar geniş bir aşiret yoktur ve bugune kadar bu aşireten bir tek insan miletvekili seçilemeiş seracettin haricinde oda bidri aşiretin sayesende milletvekili olmadı eğer aşiret olarak zihni sayan ve hikmet karayel beyin yanlış siyaset anlyışı içerisinde olmasalardı her dunem bırakın liste başı partiler bu aşiret için kavga edeceklerdi ve bidri aşiretinden her dunem bagımsız bile miletvekilini seçebilecek kadar oya sahiptir artık yeter deyip geçmişi sorgulayın ve karar verin anlaşmaya gidin seçim yakınken yoksa ne sayın zihni sayan bey nede hikmet karayel bey anlaşmadan hiç biriniz meclise gidemesiniz ist dan metin

sezer IP: 81.213.146.xxx Tarih : 4.01.2007 18:21:39
arkadaşlar lütfen böyle konular için polimiklere girmeyin çünkü hasköy halkı ve bedri aşireti daha iyi şeylere layık ve daha çok egitime önem verilmesi gerek zaten hasköyde töre cinayeti yok ve olmayacak ögrenci okutup hasköy için daha yararlı şeyler yapabilirsin sayın bedri aşireti liderleri gerci liderleri görmedimde neyse

LEVENT ALTAY IP: 88.225.32.xxx Tarih : 5.03.2007 09:30:58
Hasköy Lisesinden(10.b. bilgisayar bölümü)Levent.Bende bidri aşireti mensubuyum ama şu bir gerçek ki bidri kolu 7(yedi)kola ayrılıyor.Ve bu kollarda bir iki kol ayrı biryana diyerleri ayrı bir yana şimdide kalkıp kardeşiz diyorlar.Bu yorumu görenler ise bir birlerini kıskanma ve söz atışması yapıyorlar. ÖR:seçimlerde birbirlerine giriyorlar ve şimdide kardeşlikten bahsediyorlar.resimdeki abeler ise bidri aşiretının sadece bir kolu.Her neyse şu bir doğrudur ki yapılan her hayırlı iş halkın menfaatı icabıdır.töre ve kan davalarını kınıyorum...............DOSTLUK VE KARDEŞLİĞE....HEP BERABERCE.

mazlum tayboga IP: 84.178.27.xxx Tarih : 11.10.2007 00:19:20

EVET COK GÜZEL BIR KARAR GERCEKTEN BIDRI KARARIMI YOKSA SADECE AGUB KARARIMI SLM RESIMDE OLMAYAN DIYER BIDRILERE


beyaz kartal IP: 84.169.104.xxx Tarih : 15.11.2007 03:54:41

SELAM Kardeslerim, sakin baskalarin sözüyle oturup kalkmayin. eger Akilliysaniz ben bundanim veya sundanim demezsiniz cünkü birkere "MÜSLÜMAN MÜSLÜMANIN KARDESIDIR" (hadis-serif) Kendinizi kendinizden ayirtmayin yakismaz böyle serefli soydan gelmis insanlara, eger Müslümansaniz eger Ümmedi MUHAMMED´seniz o zaman ayrimcilik yapmak size haram´dir. araniza fitneyi koymaya izin vermeyin, Insanin en büyük Düsmani Insanin kendisidir, onun icin kendinize iyi bakin, yanlisi önce kendinizde arayin...? Umarim sizi üzmedim saygilarimla. S.S. ALLAHINIZ BIRDIR BABANIZDA BIRDIR(hadis-serif)


sedat yakişan IP: 88.239.3.xxx Tarih : 13.10.2007 11:40:05

Sungu kasabasında oturuyorum.Marmara üni. okuyorum bidri aşiretinin evlatlarından birisiyim m.sıddık'ın oğluyum.Öncelikle bu siteyi kuran kardeşlerimin can günülden teşşekürlerimi ileterim.Aşiretin sürekli iştişare ederek beraberlik bağını sımsımkı tutmalarını dilerim.islam çerçevesinde kararlar alınıp varelmesi gerek olsa diyorum.artık batılı yıkıp aydınlığa bakmalız.sürekli bizi bu siteden aydınlatmanızı çok isterim teşşekürler.


bedrili erkan ödemiş zipo IP: 88.233.143.xxx Tarih : 11.03.2007 00:38:05
slm muş slm hasköy slm bedri aşireti mensupları selam slm tüm insanlık icin calışan cabalıyan innsanlara bende bidri aşireti mensubuyum istbuldan yazıyorum aşiretimle ilgili güzl şeyler duymak gercekten gurur verici tüm aşiretlere örnek olacak bir aşiretiz burdan syn hasköy muhtarı şefik ödemişe ve syn belediye başkanı zihni sayana saygılarımı sevgilerimi sunar tüm hasköy bedri aşireti mensuplarına ve hasköy kırtasiyesi sahibi syn süphi ödemişe en icten saygılarımı sunarım dostca kalın

hüsam" IP: 88.229.90.xxx Tarih : 30.03.2007 22:30:38
muş ve hasköye selamlar.Efendim ben daha öncede mail. attım.Sizin aşiretin başıyım diye ortaya çıkmakla neyi kastedtiğinizi bilmiyorum ama siz cahil kalmışsınız. neden halen aşiret diye savunuyorsunuz marifet mi yani.Dünya,ülke bölünürken siz orda ne derdindesiniz.neden bunları bırakıpda namaza allaha yönelmiyorsunuz.MEVLİT KANDİLİNİZİ KUTLAR ALLAHA EMANET OLUN DİYORUM.

sabri ari IP: 78.191.233.xxx Tarih : 25.01.2010 16:51:36

bugun  dunya kureselleşmeye  giderken insanliğin  yok olduğu bir  dünyada   dernek  adı altında eski  hayatın  mutluluğunu  arıyoruz. ne yazıkki  herşey  eskisi  gibi  olmadiğini  ,toplum  dediğimiz  menfaate  dayalı  ilişkilerden başka  birşey olmadiğini  biliyoruz.  aşiretliğin  buttun  bağlı  bulunduğu  insanların   hangi kültüre ait olduğunu  en önemlisi soyunun devamı için  gereklidir.selamlar


hozan rastiş IP: 78.168.101.xxx Tarih : 13.09.2010 17:37:13

Hasköy İlçesi ve bağlı köylerinde yaşayan Bidri Aşireti'nin ileri gelenlerinin katılımı ile gerçekleştirilen toplantıda, töre cinayetleri kınandı. Yaklaşık 30 bin nüfusa sahip ,denil iş  bidri  aşireti yaklaşık 400 binin özerinde mensubu var böyle bilinçsiz bir haberi kını yorum ben ayrıca bilmeyen lerinde kulağına küpe olsun ;?