30
Nisan
2024
Salı
TUNCELİ

DTP Tunceli'yi yeniden kazandı

Seçim öncesi beyaz eşya ve mobilya dağıtımı ile gündeme gelen Tunceli'de resmi olmayan sonuçlara göre DTP Belediye Başkan adayı Edibe Şahin seçimi kazandı.

Tunceli'de, kent merkezinde belediye başkanlığı için kurulan 62 sandığın tümü açıldı. Kullanılan 12 bin 649 oydan DTP adayı Şahin 4 bin 293 oyu alırken, bağımsız aday Murat Kur 3 bin 340, AKP 2 bin 926 ve CHP 2 bin 44 oy alırken, 46 oy diğer adaylara dağıldı.

DTP'liler resmi olmayan sonuçlar üzerine, belediye binası önünde toplanarak davul- zurna eşliğinde kutlamalar yaptı.

DTP'de yapılan son yerel seçimi yine DTP'den Songül Erol Abdil kazanmıştı.
 

Hürriyet
Yayın Tarihi : 29 Mart 2009 Pazar 20:54:56


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
onur hayıroğlu IP: 88.237.218.xxx Tarih : 28.10.2009 13:43:55

helal size tunceliler dtp kazandı bende tuncelliyim başbakanlık şeçiminde dtp ye verecem  saygılar


SEZEN IP: 85.98.104.xxx Tarih : 30.03.2009 23:36:15

suskun TUNCELİLER ZAVALLI DEİL BUNU ANLAMIŞ OLMALIYDIN BUGÜNE KADAR.KİME OY VERİCEKLERDİ?akp'ye mi? SİZLER  TÜRKİYENİN HALİNE BAKIN AKP HER ZAMAN BAŞTA OLDUGU SÜRECE BU TÜRKİYENİN HALİ BÖYLE İÇLER ACISI OLUCAK İŞSİZLİK TEK TUNCELİDE YOK TÜRKİYENİN HER YERİNDE VAR.TUNCELİDEN BU KADAR SIKILDIYSAN KAYDINI SEN KOVANCILARA ALDIR VE ORDA YAŞA .TUNCELİLER KİME OY VERİCEKLERİNİ GAYET İYİ BİLİOLAR BUNU GÖSTERDİLER YANİ.


hako IP: 88.228.175.xxx Tarih : 5.04.2009 11:24:01

dtp liler tuncelide yavaş yavaş emep bize oy vermedi biz kendi tabanımızdan oy aldık yaygarası yapmaya başlamışlar iyi başlasınlar zaten bu son seçimleriydi birdaha ne kendilerini dayatırlar nede hayatlarında milletvekili çıkıartırlar dtp nin okadar tabanı varsa niye bir ilçe bile alamadı emepin karşısına aday çıkarmasına rağmen o kadar tabanı varsa niye 7-8 ittifak yapıp seçime giriyor tabanı olan parti tek girer benim bildiğim dtp tek girseydi 1,500 oyu zar zor alırdı bu böyle biline kimsede gazel okumasın dtp nin bu son belediyesidir emepi eleştiren dtp lilerde internetten değil gidip emepi kendi bürüsunda eleştirsinler emep tabanı olmasa dtp seçim kazanacağınımı düşünüyor emek partisi bu sürerçe kadar kendi üzerine düşeni yaptı zaten murat kurun aldığı oy dtp nin yaptığı yanlış siyasetin ürünü dayatmaları yüzünden bu şehir gerginleştridiler uzlaşıdan uzak bir tavır herzaman zarar verir emep önümüzdeki süreçte bu şehir yönetmeye adaydır hem yerelde hem genelde...


gencay dersimli IP: 88.251.191.xxx Tarih : 31.03.2009 16:01:11

Ne cahil insanlar var Tunceli'de...Takılmışlar  pkk'nın kuyruğuna...Sanki babaları pkk'lı...Bu iki yüz köy niye yakıldı,yıkıldı.Pkk nın döşediği patlayıcılar yüzünden bacağı,ayağı kopan binlerce Tunceli'li  var...Bunlar size hiç mi bir şey hatılatmıyor mu? Siz  katillerinize mi aşıksınız bre cahiller...pkk demek ölüm yıkım demektir...pkk demek bebek katiamı demek...çok seviyorsanız gidin pkklılarla evlenin...Orada Tunceli'n'in öz çocuğu Murat Kur vardı .Onu seçmeyip nereden geldiği belli olmayan  kişiye oy veriyorsunuz...Edibe hanım ne yapacak?Belediyeyi mi yönetecek.Tokmak kimin  elinde olacak?..o olsa olsa davul ve kukla  olur...


gerçek dersimli IP: 88.251.198.xxx Tarih : 2.04.2009 13:30:30

Tunceli'deki  evlerin yakılmasının nedeni pkk dır.pkk Tunceli 'ye gelmeseydi hiç kimsenin evi yakılmazdı...hiç kimsenin  burnu kanamazdı...Tunceli'de göç olmazdı.Dersim belediye başkanı ne yapabilir?Bilgi ,teknoloji,elektronik çağındayız...Ben Edibe hanımın Tunceli belediyesine hiçbir şey veremeyeceğini ,bol bo lsiyaset yapacağını şimdiden söyleyebilirim...Edibe hanımın belediye görevi de uzun sürmeyecek ve açığa alınacak..Hep beraber göreceğiz...Çünkü dtp liler pkk nın propagandasından başka bir şey yapmazlar....


haksever IP: 88.236.38.xxx Tarih : 6.04.2009 00:02:20

Yiğit kardeş uyuyorsun galiba dtp kazanmasaydı  bağımsız Murat Kur kazanacaktı...Akp  az oy aldı.Yani 3. oldu.


anıl IP: 78.162.211.xxx Tarih : 1.04.2009 11:24:53

suskun sen tuncelide seçimin akp nin kazanmasını mı bekliyorsun  sen oyunu bir beyaz eşyaya satarsın ama tunceli insanı oyunu satmaz ve bunu tüm türkiyeye göstermiştir oyunu herhangi birşeye satmak acizliktir yani senin durumun  acizliktir bırak tunceli insanı senin kadar aciz değildir


öz dersimli IP: 88.236.32.xxx Tarih : 4.04.2009 00:39:17

Dtp kürt milliyetçisi bir partidir.Tuncelide dtp ye oy verenler  yakınd da şafi olacaklar.onun arkasından o gelir.Haydi hepinize hayırlı olsun yeni inancınız. bağımsız seçime giren gerçek Tunceli'li  demenanlı  öz  Tunceli çocuğu  murat  kur kazanamıyor, ömrünü  kürtlere hizmet edrek geçiren  edibe hanıma oy veriyorsanız söylenecek hiç bir şey bulamıyorum...yolunuz açık ola


yigit IP: 91.163.104.xxx Tarih : 5.04.2009 01:45:47

DTP NIN KAZANMASI HEM IYI OLDU HEMDE KOTU DTP KAZANMASAYDI AKP KAZANACAKTI BUDA UTANC VERICI OLURDU..... DTP KAZANDI KOTU OLDU YINE PKK LILAR SEHRI YONETMEYE CALISACAK VE BECEREMEYECEKLER ALLAH Tunceli HALKINA SABIR VERSIN....


güven can IP: 88.245.218.xxx Tarih : 24.04.2009 11:52:57

hazal hanım çok cahilsin..bu ükede kürt baskı görmüyor...kürt gazetesi var,televizyonu var,kürtçe kitap basılıyor,kürtçe dil serbest.ama sen yalan söylüyorsun ve siyaset yapıyorsun...bir de dağlara çıkanlara  ne demeli...bu terör suçu işleyenlere idam cezası verilmeli..İran basıyor idamı...daha hangi özgürlükten bahseiyorsun şehirlerde kürt müziğinden geçilmiyor..biliyorum sen kürtçe de bilmezsin ama iş olsun.. tuncelilerin büyük çoğunluğu kürtçe bilmez.. Kalknma gerekir.ekonomik  kalkınma şart..insanların sağlıklı mutlu bir yaşam sürmesi gerek..siyaset boş insanların uğraşı alanı...


tara IP: 88.224.190.xxx Tarih : 4.04.2009 19:14:14

ilydaa ve feti arkadaşlara buradan sesleniyorum.Tunceli  bu dönem dtp son bir şans vermiştir.bunuda emepin yaptığı son bir haftalık çalışmalarla ortaya koymuştur dtpli arkadaşların gidip emepli arkadaşlara yalvardığını unutmayalım siz 4000 oyu alırken dtp için 1500 oyu bile yok...bu akp korkusunda dtp verilen oylar ve EMEP in oyları sayesindedir. emep eğer adayını gösterseydi siz bu topraklarda silinirdiz emep in desteği ile bir milet vekiliği ve iki belediye başkanı çıkardınız emep olmasaydı siz burada barınamazdınız bunu unutmayın eğer dtp samimi olsaydı halkın çıkarlarını gözetseydi dayatmacı ve merkezden kadın indirererek bu halkı ve temsilcilerini yok saymazdı.eğer dtp samimi olmasaydı emep merkezde çekilmişti ilçelerde emepin adaylarını destekleseydiler ama başta ŞERAFETİN HALİS OLMAK üzere dtpliler bu birliği bozmuş ve dtp ye tepki diye seçimlerden çekilmiş ve bu ilde akp almasın diye dtp oy vermiştir.  sen kim oluyorsunda emepten hesap soruyorsun sen önce internet devrimciliğinde vazgeçte  murat kur neden 3000 üzerinde oy aldı diye düşün unutma emepin oyu dtp ye gitmiştir.murat kura giden oylar bu ilde dtp yi istememelerindir. ...


haydar aslan IP: 80.118.124.xxx Tarih : 10.04.2009 14:23:01

ya ben varya bizim bu tuncelileri anlamis degilim siz gorursunuz simdi akp ne yapar tuceliye  almasaydiniz beyaz esyalari simdi bu sectiginiz kadin kim necidir neye yarar bu kadin ne diye sectiniz belediyeciligin b sini anlalamiyan tucelide bir mahalleyi birakin bi sahsi taniyanbi kadin degil ne diye verdiniz buraya daha neler yazmak isterdim biliyorumki yayinlanmaz hadi bakalim simdi basa getirdiginiz su sifatsiz kadinla ne ... yiyeceksiniz gorelim bizim tunceliler kadar kiskanc gammaz insan yoktur baska memleketlerde adam ticaret yapar zengin olur dost kazanir tuncelide ise halk o adama dusman olur giderler dagdakilere sikayet ederler ve vergi adi altinda orgut adamin can ve mal guvenligini tehtit eder ve harac alir bunlar gercektir neden diger ilerde genelde kentin ileri gelenleri yada tahsil yonu yuksek kisiler adaydir tuncelide isi iki donem iki tane  kadin getiriyorlar basa koyuyorlar siz gorursunuz tayip bu sefer ne yapacak size ekonomiyle cokertecek ve o cok karsi ciktigiiz baraj ida yapacak


selcuk IP: 84.73.92.xxx Tarih : 1.04.2009 12:12:29

sezen hanimi dediklerine katiliyoruz burda bizi elestireceklerine gidip kendilerine baksinlar,demokratliktan bahsediyorsunuz niye secimin galibi dtp cikinca gidip belediye arabalarini yaktiniz kiniyoruz kimyaptiysa,zafer halkin ve isci koylulerin olmustur tebrikler tunceliye de yakisan budur .kilicdar oglu istanbulda tek basina chp nini oyunu artimistir buda onceliklen tuncelili ve kurtlerin destegini aldi kendini demokrat gorenler istanbulular niye vermedi kilictar ogluna cunku kurt ve alevi oldugu icin vermediler ,biz niye chp ve akp ye verelim halk uyanmistir 


Suskun IP: 85.110.192.xxx Tarih : 30.03.2009 14:28:32

evet tüm Tunceli Halkına geçmiş olsun ve bir beş yıl daha geriliyoruz arkadaşlar.sonuçsa ? Gelişim duracak işsizlik daha bir artacak yolunu bulamayanların belediye ye sığınacaklar ve sonuç yine aynı hüsran Tunceli bitmiştir yanı başımızda Kovancılar bizden daha gelişti ve umarım ''CENABI ALLAHTAN'' tek dileğim sonumuz Tunceli Kovancılarla birleşir ve Tunceli haritadan silinir ve tek isim çatısı altında olur KOVANCILAR diye İlerlemek yok Gerilemeye devam Tuncelilini zavallı insanları..............


hone IP: 83.189.156.xxx Tarih : 29.03.2009 22:45:26

olacagi buydu ha,akp beyaz esyayla halki kandirmaya kalkti ama halk ne yapti aldi esyalari verdi kapagi...Tunceli'ya sefer olur zafer asla...


anıl IP: 78.162.208.xxx Tarih : 29.03.2009 22:13:52

tuncelide belediye başkanlıgı ile kömür ile beyaz eşya yardımı ile kazanılmaz ne zamanki tunceliye yatırım yaptınız perteğe köprü yaptınız o zaman gelin konusun akp


deniz IP: 84.73.97.xxx Tarih : 30.03.2009 21:42:50

basta tum tunceliler helel olsun oy namustur dediniz oyunuza sahip ciktiniz helel olsun tum turkiye sizi ornek alsin ,ha bu arada bizi zavali ve geri gorenler tek soyleyecegimiz soz biz satilik degiliz siz satilksaniz  biz alaka etmez kendinize bakin ,ne yani tunceliyi chp ve akp gericilerinemi biarkak bu halkin gucunu ve birligini bozamasiniz,edibe hanima ve tum devrimciler ve isci koyluler selam olsun tunceli kaledir vermeyecegiz


SEZEN IP: 88.252.74.xxx Tarih : 31.03.2009 21:05:53

SUSKUN SEN BENİ NE KADAR TANION Kİ?ÖYLE YORUMLAR YAPION HEPİMİZ TUNCELİDE YAŞIOZ HEPİMİZ HERŞEYİ BİLİOZ GÖRÜOZ SENİN GİBİ BİZLERDE KÖYLERİNDEN ÇIKARTILDIK AMA BUNLARI NEDEN YAPIOLAR DÜŞÜNDÜNMÜ?HERŞEYİ KENDİ İSTEDİKLERİ GİBİ YAPMAMIZI İSTİOLAR HERKES DÜŞÜNCESİNDE ÖZGÜR  DEİL MİDİR??AMA BİZ İNADINA DİRENİOZ TABİKİ OYLARIMIZI DTPYE VERİCEĞİZ EN AZINDAN BEYAZ EŞYA İÇİN DÜŞÜNCELERİMİZDEN DÖNMEDİK.SİYASİ DÜŞÜNCEMİZİ SATMADIK.BUNDAN ÖNCE akp'mi VARDI?VE EDİBE ŞAHİNİ BENDE TANIMIOM AMA BUNDAN ÖNCEKİLER BATIRDI DİE BUNDAN SONRADA BATIRACAKLAR DİE BİŞEY YOK OK.VE EDİBE ŞAHİNİN ÜNV.Lİ OLMASI GEREKMİO ÜNV.OKUYUPTA İNSAN OLMAYAN BİNLERCE İNSAN VAR HERŞEYİN ÜNV.OLMADIGINI HERKES BİLİO.TUNCELİLİ OLUPTA TUNCELİYİ BURADA REZİL ETMEYİN LÜTFEN KENDİNİZE GELİN VE ÇOK ŞİKAYETÇİYSENİZ GİDİN AKPYE ÜYE OLUN KOVANCILARI GEÇİPTE KARŞIMIZDA ÖVMEYİN.TUNCELİ İNŞ.HARİTADAN SİLİNİR DEMEYİN.DTPLİLERİDE BU KADAR ABARTIP KORKMAYIN SİZİ BATIRMALARINDAN.....


asmen IP: 78.160.157.xxx Tarih : 31.03.2009 16:28:29

ilayda arkadaşım asıl sizin bir ders çıkarmanız gerekiyor,bizim bir ders çıkarmamız gerekiyor.. bağımsız adayı küçümsüyorsunuz biz de oyumuzu dtp ye verdk ve çoook pişmanız... bzler 4 5 partiyle birleşip 4035 oy aldık bağımsız aday halk ile birlkte resmi olarak 3291 ayrıca yanan diğer oylarıylada 3741 oy aldı..aramzda ki fark  294.. bu saatten sonra dtp liler olrak kenetlenmeylyz çnkü güç birliği olmasaydı dersim şuan bizim olamazdı... bağımsız adayı kendi adıma tebrik ediyorum  onu destekleyen 3741 kişiyide... çünkü onlar bağımsız girdi bu seçime..çünkü onların ardında partiler yoktu halk vardı... bu noktada artık özeleştiri yapmalıyız çnkü biz kendimizi övdükçe gerilemeye başladık... bağımsız  olarak bize 294 oy yaklaşan birine ders çıkart dememlyz. sadece tebrik edeip şunu söyleyeblrz, halktan +294 kişi bizm yanımzdaydı demelyz... bütün adaylar elinden geleni yaptı ama zafer dtp de kaldı..   ben bu seçimelrde bir tek bağımsız aday murat kur'u taktir ettim çünkü  güç birliği olmadan,ardında parti olmadan birşeyler yaptı ve brz daha destek görseydi dersimde zafer murat kur'un ve destekleyenlern olurdu...   ama zafer ve Tunceli dtp de kaLdı..


hazal IP: 84.73.107.xxx Tarih : 23.04.2009 16:07:50

bazilari once zenginlik ve yatirim istiyor ,birseyi de unutuyorlar bu istediklerinizin olmasi icin ancak bu ulkede gercek sorunlar ve savas bitmeli ve tum halklarin kendi dilini ve kulturunu yasarsa olur birilerini hep yok sayarsaniz ne zenginlik nede yatirim gelir butcenin yarisi savasa gidiyor bunu unutmayalim bu ulkede neden kurdum deyince hep tahamul edilmiyor bunu once duzeltin bakin dtp cok belediyeyi aldi oyunu ikiye katladi diye akp doguda teror estiriyor yaziklar olsun ve halk akp ye gelecek secimlerde daha buyuk ders vercek


Hayri BÜTÜN IP: 78.176.176.xxx Tarih : 3.04.2009 01:30:20

Şimdiden geçmiş olsun diyorum..songul hanımın bıraktığı yerden edibe hanım tunceliyi batırmaya devam edecek..Ey halkım temizsin. mazlumsun.. emekçisin... ama neden böyle insanları hak edesin bu saflık niye?DTP tuncelinin kültürüne ve dokusuna ters bir parti..ya bağımsız yada başka bir sol partiden birileri seçilmeliydi..yeterince şiddet olaylarıyla anılıyoruz zaten. Bir de bu tuz  biber oldu..Tunceli gençlerinde sosyal demokrat çizgiden, kürt milliyetçiliğine doğru bir kayma var.bu son derece tehlikelidir..umarım öz değerlerimize tekrar döneriz.. Edibe hanımada başarılar diliyorum..umarım ilerleyen zamanlarda partisini değiştirir...saygılar...


pinar IP: 84.73.98.xxx Tarih : 10.04.2009 02:47:47

ya burda bazi arkadaslar bos konusuyor tuncelide iki donemdir dtp aliyor normaldir sozde turkiyenin en okumus insanlari  daha ne oldugunuzu bilmiyorsunuz tuturmusunuz aleviyiz yav kardesim anladikta kimse senini inancini sormuyor hem alevilik bir inanctir  irk degil bunu bilmiyorsunuz da ha kendinizi inkar etmeyin zaza sa niz soyleyin kimse sizi yemiyecek cahiller bukadar da pes dogrusu bende suniyim soran olursa turkum biti irkimi dinini kimse sormuyor tunceliler daha cok 40 firin ekmek yemeleri lazim neresi turkiyenini akilisiymis en cahili desek daha iyi olur galiba


dersimli reşo IP: 78.189.25.xxx Tarih : 2.04.2009 11:34:04

haydar aslan sıfatsız gibi kelimeler yakışmıyor.suskun arkadaş benimde köyüm yakıldı sürgün edildim ama bunu kim yaptı bunu iyi bilmek lazım.edibe şahine başarılar ve tebrikler oylar namustur namus satılmaz


cengiz IP: 84.73.92.xxx Tarih : 1.04.2009 21:48:01

siz kendinizi yeyin halkin iradesini kutluyoruz edibe hanima basarilar tunceli halkini kimse kandiramaz umariz mazgirt gibi tum ilceleri alacagiz 5 sene sonra


meral 19 IP: 84.73.95.xxx Tarih : 3.04.2009 12:22:50

ya birakin artik ozunuzu inkar etmeyi ozeliklen buyuklerimiz cocuklarina dogruyu ogretin yalnislari ogretirseniz sizden hesap sorarlar,ya biz mersindeki tum tunceliler dtp nini tuncelide almasina cok sevindik siz hala sikayetcisiniz tunceli oyunu satmadi ve iradesini koydu ,burda herkes tunceli oyunu buzdolabina satacak dediler halkta gosterdiki oy namustur satilmaz ,tum kuresean asiretinden edibe hanima basarilar ve duzen partilerine gecit vermesin halkimiz,mazgirtide aldik tebrikler umariz gelecek secimde tum ilceleri aliriz emeplen


suskun IP: 85.110.89.xxx Tarih : 31.03.2009 12:53:26

öncelikle Candersime Katılıyorumu yapmış olduğu yorumuna ve teşekkür ediyorum Tunceliyi tanımıyan birini daha öncede başa getirdiniz ne yaptı..?Biraz olsun Tunceliyi tanıdı ve azda olsa kendini bir bayan olarak gördü ve kaşı gözü ortaya çıktı.ve SEZEN... misin nesin ... Senin köyün yıkılıp yakılmadı Okulunda yıkılıp yakılmadı ve Öğretmenlerinde öldürülmedi köyünün mahsum insanlarıda öldürülmedi mezarlığın ziyaretlerin de yıkılmadı sen bunları yaşamadığın için sana herşey toz pembe geliyor...Bizler bunu yaşadık ...Eli ateşte yanmayan hiç bir zaman acıyı bilmez sen ve senin gibiler sadece kendi dünyanızda kendi devriminizi kurmuşsunuz.Bakalım Dışarıdan gelen yardımları devlet kessin görürüz belediyenizi  Hasan Korkmazdan daha beter olursunuz...


hidir celik IP: 77.194.124.xxx Tarih : 18.04.2009 05:22:59

tunceli  halkinin   yasam  kosullari  cok  kotu  ve  malesef siyaset  dar bir  gorus  acisiyla  yapilmaktadir    fakirligin  yoksullugun   geri  kalmisligin  yozlasmanin    yasandigi  tuncelide  kurt  olmanin veya  turk  olmanin  bir  anlami  yoktur o  yuzden  dtp  nin  belediye  baskanligini  kazanmasinin  da  bir  anlami  yoktur onemli  olan  gelismektir  ilerlemektir  zenginlesmektir  buyumektir    hic bir  ideoloji   gelismekten   ilerlemekten  daha  onemli  degildir  _sen  turksun  mhp  ye  oy  ver  sen  kurtsun  dtp  ye  oy  ver  _  peki  bu  ulke  nasil  gelisecek   peki  tunceli  nasil   gelisecek  tunceliye  ve  tum  turkiyeye  silahsiz  bombasiz   baris  dolu     gunler  diliyorum  onemli  olan  turk  olmak  degil   onemli  olan  kurt  olmak  degil  onemli  olan  guzel  yasamak  zengin ve  mutlu  yasamak    buda  sadece  silahsiz   ve  savassiz   bir  ortamda  olur  tum  tunceli  halkina  saygilar  diliyorum


vartolu IP: 78.166.146.xxx Tarih : 6.04.2009 17:46:54

ben dtp nin çok nitelikli bir çalışma yapacağını düşünmüyorum.edibe hanıda songül hanımda farklı olmayacaktır.çünkü aynı siyasetten gelmiştir.Tunceli'de  dtp e kazanmışsa alternatifsiz kaldığında ve akp gelmesin diye vermiştir.bu arada ben emepli değilim ama emep i kutluyuorum.çünkü bu halkı düşünen tek parti adamlar üç dönemdir dtp oy veriyor destekliyor ancak bu dönem hakı olmalarına rağmen dtp nin dayatmacı tavrından dolayı bu halkı  çıkarlarını gözetmişler yoksa akp götürürdü..bizler son şans veriyoruz dtp ye.. murat kur da bu memeleket için çok yetersiz bir insan interneteki idalarda çok çirkin dersimlilere yakmışmıyor.


NİL ARAS IP: 88.226.69.xxx Tarih : 31.03.2009 20:23:03

ilayda su tanrısı.bingöl,bitlis,urfa,kars gibi kürt illeri başka bir partiye oy verdiklerinde onursuz olmuyolar ama biz oluyoruz.Ben tuncelide istemediğim tek parti akp ydi.Alamadıda.güzel oldu.dtp nin yaptığı tek icraat şehri geren politikalarıydı.İki şey üzerinden politika yürüttünzü 1. si bize verin yoksa akp alır.2. si de ya murat kur a vermeyin nasılsa seçimi alamıycak.bu yüzden kazandı dtp emep konusuna gelince.sen yada siz kim oluyosunuzda emep ten hesap soruyosunuz.Bu söylediklerini eğer sen gerçekten bir dtp li isen seçimden önce açıklasaydınız ya.Ne oldu koltuk korkusumu sardı.Geçen dönem emep le girdiğin izde 4000 e yakın oy aldınız o zamandamı emep size oy vermedi.yazıklar olsun size.EMEP sırf oyları bölmeyelim diye seçime girmiyor ama sizin tavrınız.Bravo iyi gaza gelmişsiniz......edibe hanıma başarılar.


özgüç ovacıklı IP: 88.236.29.xxx Tarih : 10.04.2009 18:07:36

Pınar hanım anlaşıldı ki sen  de yanlış davranıyorsun ....  Eğitim düzeyinin de ne  olduğunu bilmiyorum...Birinci yanlışın .Genelleme yapıyorsun.bir iki kişinin açıklamalarını tüm topluma mal ederek yanlışa karşı yanlışla yanıt veriyorsun . Tunceli'nin büyük çoğunluğu Zaza'dır.Zazaca-kırmançki-dımılki(üçü de aynı dili içerir.)Zazaca Kürtçe'den farklı bir dildir.Bu iki  dili konuşanlar birbirini hiç anlamazlar.Evet inanç ayrı , ırk yani etnik köken ayrı...Bu konuda haklısın;ama tüm toplumu  aynı düzeyde göst ermen yanlış.Demek ki tüm toplumu suçlaman yanlış Pınar kardeş...Belki iyi niyetle yaklaşıyorsun; ama karşındaki insanların da onuru ve kişiliği var güzel kardeşim..

 


barış IP: 78.166.146.xxx Tarih : 10.04.2009 12:25:50

pınar hanım sen o aklını kendine sakla kardeşim sen daha bu cografyayı bilmiyorsun gelip bize ahkam kesme lütfen kendini kürt görene de zaza görene de türk görened e ermeni görene de saygımız var kimsenin kimseye dayatma yapma hakkı yoktur buradaki yorumları baz alarak insaların bütününü cahil alacaksak sizin yazdığınınızla sizi hangi katagoriye koyacağız ona siz karar verin ,insanların kendi kimliklerini sorgulaması ve tartışması kadar doğal birşey olmaz özellike tuncelili olmayan siz sevgili dostlarımız lütfen gölge etmesin siz kendi işinizle uğraşın biz kendi işimizle sen kendi memlketine kafa yor biz cahiliz sizin gibi kültürlü kardeşlerimiz bizimle niye muhatap olurki,,.buradaki alevi aşiretleri içerisinde kürt olan var ermeni olan var türkmen olan var zaza olup kendini kürt görmeyen var çemişgezek, pertekte sunni yurttaşlarımız var,ne yapalım oyle görüyorlar kendilerini alıp zorla sen busun diyemezssin bu cahil şehirin biraz tarihin kültürünü araştırısan belki biraz birikim sahibi olursun yolun tunceliye düşersede gel bir çayımızı iç kim cahil kim kültürlü sana öğretelim ...kültürlü kardeşim...


haksever IP: 78.183.250.xxx Tarih : 7.04.2009 01:45:29

Dılo dılo...edibe hanım oxfordu mu bitirdi.. orta dereceli okul mezunu...belediyeden ne anlar? Murat KUR üniversite mezunu.ama ikinci oldu.Peki hangisi nin olması doğru siz karar verin...


SEZEN IP: 88.252.16.xxx Tarih : 29.03.2009 23:45:48

Tunceli gösterdi yine yüzünü beyaz eşyalarla göz boyayamıcaklarını görsünler işte:D Tunceli'li olmak ayrıcalık isterrrrr :D


ibo IP: 78.160.157.xxx Tarih : 31.03.2009 16:35:13

Tunceli'ya yakışan tek aday BAĞIMSIZ BELEDİYE BAŞKAN ADAYI MURAT KUR idi..  ne yazık ki bizim halkımız sömürülmeye hazır bir halk ve sömürülmek için elinden geleni yapıyor... Tunceliyi Tunceli yapacak tek aday murat kurdu bence...  29 mart akşamı kaybeden MURAT KUR VE DESTEKLİYENLERİ OLMADI , TUNCELİ  HALKI OLDU... TUNCELİ HALKI "HALKÇI" ANLAYIŞI kaybetti...    biz murat kurun sonuna kadar yanındayız... bize ve inançlarımıza doğru düşen tek adaydı... dtp ye de başarılar diliyorum.. rahat rahat sömürsünler halkın haberi olmayacak...  BİR 5 YIL DAHA SÖMÜRÜLMEYE EVET DİYEN HERKESİ vicdanlaryla baş başa bırakıyorum...


izmir elif IP: 84.73.92.xxx Tarih : 6.04.2009 14:22:42

onceliklen burda dtp yi elestrien hemserilerime sormak istiyorum halk oyunu satsinmi onumu istiyordunuz ^^ ya halk kimligine sahip cikti devir degisti artik bakin doguda dtp kazanmisa demeki iyi calismalar yapmistirlar mersinini akdeniz ilcesini 41 bin oylan almislar dusunun siz hala bagimsiz adaydan bahsediyorsunuz  ne yapacakti yan akp ye yada chp ye gececekti duzen partilerine ,umariz artik birlik zamanidir akp ve chp ye bir derolsun DTP basarilar umariz bu basarisini dahada gelistirir edibe hanimini yaninidayiz


şahooo IP: 78.160.156.xxx Tarih : 9.04.2009 06:51:30

izmir elif ve yiğit arkadaşım... açın şu gözlerinizi ve bakın dtp 5 siyasi parti 6 aşiret birleşti 4035 oy aldı , seçilmez diyenlere dert olsun süreç akp ve bizim aramızda geçiyor diyenlere dert olsun süreç o kadar büyüktü ki karşımıza 5 siyasi parti , 6 aşiret aldık.. murat kur bu halkın evladıydı ve onurlu duruşundan,son gece çekilecek söylentilerinden,hakkında yayılan asılsız haberlerin doğru olmayacağını vurgulayarak saygı ve şerefinden ödün vermedi.. murat kur 3366 resmi oy,466 btp(bağımsız türkiye partisinee)200 ün üstünde de mühürün yanlış basılmış olmasından dolayı oyları ziyan oldu...yani tüm oylar doğru kullanılsadydı MURAT KUR ve EDİBE ŞAHİN ARASINDA sadece 3 oy bi fark olacaktı.. 3 oy farkta 5 siyasi parti 6 aşiret birleşen dtp nin kimliğine yakışmıyor...dersimin özüne dtp ve yandaşları yakışmıyor.. herkesin yüreğine saağlık biz bu seçim sürecinde bağımsız adayımızı yalnız bırakmayanlara canı gönülden teşekkür ediyorz ve biliyoruz dersim halkı dayatmacı bir sistemle,korkuyla dtp yi tekrar seçti , dtp oturup düşünsün 5 parti ,6 aşiret bu kadar oy alıyorlarsa zafer haLa onların mı?... özümüz kürtlük değil , bizi bölmelerine izin vermiyeceğiz..


ilaydaaaa IP: 88.225.210.xxx Tarih : 30.03.2009 20:59:55

 İŞTE TUNCELİ HALKI SİZİ TEBRİK EDİYORUM "TUNCELİ ONURDUR ONURUNA SAHİP ÇIK DEDİK" VE HER ŞEYE RAĞMEN ÇIKTINIZ. ŞİMDİ BU SONUÇLAR AKP, CHP GİBİ PARTİLERE DERS OLSUN. VE AYRICAAAAAAAA BAĞIMSIZ ADI ALTINDA GİREN ASLINDA KİMLERİN OYUNUNA GELDİĞİNİ BİLDİĞİMİZ BAĞIMSIZ ARKADAŞIMIZ UMARIM SİZLERDE BİR DERS ÇIKARDINIZ. CHP' NİN, DTP' NİN, EMEPİN TEPKİ OYLARINI ALARAK ÇIKARINIZI HEDEFLEDİNİZ AMA İŞTE HALK, İŞTE ZAFER.... TUNCELİ HALKI KİME OY VERECEĞİNİ ÇOK İYİ BİLİR. AYRICA EMEP' İN İKİ YÜZLÜ POLİTİKALARI TEŞHİR EDİLMELİDİR. DTP' YE DESTEK VERİYORUZ DİYİP GİDİP KÜRT DÜŞMANLIĞINI, IRKÇILIĞI, ŞOVENİZMİ KÖRÜKLEYEN DHF' NİN ADAYINA OY VERMELERİ AFEDİLEMEZ BİR TAVIRDIR, HESABI SORULMALI, DHF'NİN  POLİTİKALAR İZLEYİP KÜRT DÜŞMANLIĞINI KÖRÜKLEMESİ AFEDİLEMEZ BİR ŞEYDİR HESABI SORULMALI.. VE BU BELEDİYE CİDDİ ANLAMDA HALKIN BELEDİYESİ LMALIDIR, GEÇMİŞTEKİ HATALAR TEKRAR EDİLMEMELİDİR, DTP, ESP, HEKP VE PARTİZAN ŞAHSINDA SAYIN EDİBE ŞAHİNE BAŞARILAR DİLİYORUM..


mert IP: 78.167.167.xxx Tarih : 30.03.2009 22:14:06

hayrını görün, erzincan, elazığ, bingöl, malatya aya tunceli gene yaya


nil aras IP: 88.227.37.xxx Tarih : 1.04.2009 20:04:14

gerçek Tuncelili  ve erdem arkadaşıma katılıyorum.Kemal kılıçdaroğlu chp den aday olabilir ama o çok dürüst bir insan.istanbulda kılıçdaroğlunun kürt ve alevilerin oyunu alarak chp nin oyunu yükseltti diyen selçuk arkadaşım galiba dtp nin istanbuldan akın birdalı aday gösterdiğinden haberi yok.o yüzden kütrler kemal beye oy verecek.bir tunceliliye ve alevi birine.Güneydoğudada akp ve dtp dışında bir partiye oy çıktığını görmedim.gören varsa söylesin selçuk arkadaşıma uykudan uyanmasını diliyorum......


tano IP: 85.99.138.xxx Tarih : 30.03.2009 10:17:08

dtp evet kazandı ama nasıl kazandı emep,ödp,esp,hkm,işçi köylü ve demokratik güçbirliğiyle kazandı yoksa dtp nin oyu filan yok emek partisi sayesinde işi hep getiriyor umarım bu seferde kendi çalıp oynamaz eğer diğer dönem gibiyse bu sefer yedi cedleride yalvarsa ittifak mittifak vız gelir...edibe hanıma başarılar...


Dersimcan IP: 88.236.24.xxx Tarih : 31.03.2009 02:00:23

İlayda hanım şimdi Tunceli battı...Edibe hanım ın ne bilgisi var ki Tunceli'yi yönetsin...Tunceli'yi siyasete kurban etmeyin....Edibe hanım projeden ne anlar,ekonomik gelişmeden ne anlar...LİSE MEZUN BİRİ  ne yapabilir ki...,Bizim için  iş,yatırım önemli...Sizin için bunların hiç mi önemi yok?Bana edibe hanımın bir projesini söyler misin?Ben  söyliyeyim ,ne yazık ki yok...Afra tafra atmaya gerek yok...Tunceli geriye gidecek.Bakınız ben partli falan değilim..Ben hizmet ve projeye bakarım.dtp li belediyeler  devlet kurumlerıyle hep kavgalı oldukları için büyük sorunlar yaşanıyor...Göreceksiniz  sorunlar daha da büyüyecek. Tunceli belediyesi  18 aydır çalışanlarına maaş vermiyor. Bunu biliyor musunuz...Tunceli belediyesini zor günler bekliyor...

 


haydar aslan IP: 79.90.67.xxx Tarih : 31.03.2009 02:22:17

ya ben varya bizim bu tuncelileri anlamis degilim siz gorursunuz simdi akp ne yapar tuceliye  okadar serefliydiniz almasaydiniz  beyaz esyalari simdi bu sectiginiz kadin kim neycidir neye yarar bu kadin ne diye sectiniz  belediyeciligin b sini anlalamiyan tucelide bir mahleyi birakin bi sahsi taniyanbi kadin degil ne diye verdiniz buraya daha neler yazmak isterdim biliyorumki yayinlanmaz hadi bakalim simdi basa getirdiginiz su sifatsiz  kadinla ne  ... yiyeceksiniz gorelim bizim tunceliler kadar kiskanc  gammaz insan yoktur baska meleketlerde  adam ticaret yapar zengin olur dost kazanir tuncelide ise halk o adama  dusman olur giderler dagdaki itlere sikayet ederler ve vergi adi altinda orgut adamin can ve mal guvenligini tehtit eder ve harac alir bunlar gercektir neden diger ilerde genelde kentin ileri gelenleri yada tahsil yonu yuksek kisiler adaydir tuncelide isi iki donem iki tane sifatsiz kadin getiriyorlar basa koyuyorlar siz gorursunuz tayip bu sefer ne yapacak size ekonomiyle cokertecek ve  o cok karsi ciktigiiz baraj ida yapacak


feti IP: 88.224.191.xxx Tarih : 1.04.2009 20:50:24

Gerek seçim boyunca gereksede seçim anında Emek partisi adına herhangi bir yardım görmediğimiz açıktır aynı şekılde diğer paydaşımız olan devrimci gruplarda sadece varlıklarıyla yanımzda olduklarını gosterdıler sandık başında oylarının rengını değiştirerek bızı yanlız bırakmışlardır.Neysekı tarıhı bırıkımımız ve kıtlemızın kararlılıgı bızı yek başına dersimin iktidarı ilan etmiştir.Hiç bir zAman bır varlık gosteremeyen bızım yanımzda hayat bulan başta EMEP olmak uzere tüm devrimci gruplara çagrım artık kendı tabanlarıyla bır yere gelmeye çalışmalarıdır ve kendı tarıhlerını kendı yaratmalıdırlar Edibe başkana MUCADELESINDE BAŞARILAR DİLİYORUM


SEZEN IP: 88.252.81.xxx Tarih : 2.04.2009 00:12:37

İSTANBULDAKİ SANDIKLARIN 2004 YILINDA YAPILAN SEÇİMLERE AİT OLDUKLARINI ÇIKARDILAR ORTAYA İŞTE akp'nin SAHTEKARLIGI DÜRÜSTÜKLERİYLE Bİ YERE GELMEYİ DENESELER BELKİDE BU TÜRKİYENİN HALİ BÖYLE İÇLER ACISI OLMAYACAKTI KENDİLERİNE GÜVENİ OLMAYAN İNSANLAR.2004 YILINDA FAZLA OY ALDIKLARI İÇİN BU YIL CHPNİN BAŞA GELMEMESİ İÇİN 2004 YILINDAKİ SANDIKLARDAKİ OYLARI GÖSTERİOLAR İŞTE YA BURASI türkiye VE BEN BU ÜLKEDE OLDUGUM İÇİN KENDİMDEN NEFRET EDİOM BENİM GİBİ BİNLERCE İNSAN VAR AYNI DÜŞÜNEN İŞTE VERİLMİŞ STATÜLER DEİŞEMİOZ Kİ TUNCELİLİYİZ DİE YAPTIKLARI İŞE BAK YA STRESLİ OLDUGUMUZ ANDA BENCE BUNLARIN YAPTIKLARI SAÇMALIKLARA BAKIP BAKIP GÜLELİM YANİ AGLANACAK HALİMİZE GÜLELİM...:ŞİMDİDE akp'ye OY VERMEMİZİ İSTİONUZ MU?BU SAHTEKARLIGI DUYDUKTAN SONRA?Bİ DÜŞÜNÜN BAKALIM SİZİ TUNCELİLİ OLUPTA BİŞEY BİLDİĞİNİ SANIP ASLINDA HİÇ BİŞEY BİLMEYEN İNSANLARRRRRRRRRRRRRR


erdemm IP: 78.160.241.xxx Tarih : 1.04.2009 19:38:12

qerçek Tunceli yoldaşıma katılıyorum..  bizler kürt halkı değiliz,kürtlere saygımız sonsuz ama bizler değiliz..sayın kılıçdroğlunada kürtler bir nebze destek olsaydı istanbul şu an bambaşka bir yer olacaktı...


gerçek Dersimli IP: 88.236.27.xxx Tarih : 1.04.2009 15:11:25

İstanbul'da Kürtler oyunu dtp ve akp 'ye verdiler.Kemal K ılıçdaroğlu'na oy vermediler.Bunu saf ve cahil Tunceliler öğrensin...Eğer İstanbul'da Kürtler Kemal Kılıçdaroğluna birazcık oy verselerdi Sayın Kemal Kılıçdaroğlu  çok rahat belediyeyi alırdı.Bunu bizzat yaşayan biri olarak söylüyorum..İstanbul'da Kürtlerin yaşadığı mahallelere gittik bize aynen şunu söylediler." biz akp ve dtp'ye oy vereceğiz."Hiç bir Kürt oyunu Kemal Kılıçdaroğluna vermemiştir.Ama saf hemşehrilerim Tunceli'de dtp 'ye oy veriyorlar..Sizin gibi Tuncelilere yazıklar olsun ....Siz gerçek Tuncelili olamazsınız...Siz asimile olmuşsunuz..


aydın IP: 78.160.155.xxx Tarih : 3.04.2009 19:28:35

bakın sevgili gençler ben 55 yaşındayım ve Tunceli'de  eğitimcilik yaptım. kureşanlıyım aşiretçiliğe geçit vermek istemiyorum ve istemiyoruz . ama bu seçimlerde dayanışma , güç birliği yapıldı ve dtp Tunceli de zaferi aldı. ben kendi adıma şunu söyleyebilirim 55 yıllık yaşamımda hiç bir zaman kürt ,türk,alevi,suni olaylarına girmedim , bunların ayrımınıda yaşamadım... kendi adıma şunu söylemek istiyorum kürt değilim çünkü kureş kabilesinden geliyorum,çünkü benim atalarım HZ. ALİ'nin soyundan geliyor. bizim soyumuzda , inançlarımızda ayrım yok.. renk,din,dil,ırk ne olursa olsun ayrıM yok.. siz gençlere düşen en büyük görev dersimi benliğinden mahrum etmemektir. gönül isterdi ki bağımsız,yeni düşünceler,yeni fikirler bu seçimi  alsın ama olmadı.. biz devrimci tüm kardeşlerimizi destekliyoruz.umarız akp hükümeti bir ders çıkartmşıtr , Tunceli halkı hiç bir şekilde inançlarını satmaz. bu saatten sonra birlik olma zamanı...