19
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

Yüksek okul mezunları ve askerlik

Değerli kenthaber okuyucuları uzun zamandır vatani görevimi yapmakta olduğumdan sizlerle birlikte olamıyorum. Ancak, bu defa da sizlerle önemli bir konuda fikirlerimi paylaşmak istiyorum. Biliyorsunuz ki fakülte mezunu vatandaşlarımız vatani görevlerini ordumuzun ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen sayıda ve sınav ile asteğmen olarak görev yapmaktadırlar. Asteğmen görevine sahip olamayanlar ise 6 ay kısa dönem er olarak yapmaktadırlar.

Diğer vatandaşlarımız ise ( eğitimsiz, ilkokul, ortaokul ve yüksel okul mezunu) 15 ay er olarak yapmaktadır.

Bu durumun hem ordumuz için hem de yüksek okul mezunu vatandaşlarımız için sakıncalarının olması sakıncalıdır.

yüksek okul mezunu bir vatandaş açısından ordu içindeki mevcut durumdaki pozisyonu, standart bir er olmaktan öteye gitmemektedir. bu durumda mesleki eğitim alt üst olmakla birlikte mesleği ile hiçbir faaliyette bulunamamaktadır. Çoğu zaman komutanların dikkatinden kaçmakta, bu vatandaşlarımız hiç bir şekilde değerlendirilmemekte, verilen eğitim ordumuzun işine yaramamaktadır.

daha açık bir dille ifade etmek gerekirse; yüksek okul eğitimi alan vatandaşlarımız üniversite eğitimi görmemiş vatandaşlarımıza denk tutulmaktadır. bu durum milli servetin uygun yşekilde kullanılamadğı ve israf edilmesi anlamına gelmektedir. Diğer taraftan özendirilmesi gerekirken haksızlık yapılmaktadır,

Ordumuzun ihtiyaçları açısından, ara elaman pozisyonu ihmal edilmektedir.

Astsubaylık okullarıyla (2 yıllık) ihtiyacını karşyılamakta olan ordumuz bu konudaki eksikliği daha fazla hissetmekte ve takviye personel sağlamaya çalışmaktadır.

Astsubay okullarından mezun olan komutanlar astsubay çavuş rütbesiyle mezun olmaktadır. Ordunun hemen her kademesinde takım komutanı, idari yönetici veya diğer ast görevlerde bulunmaktadırlar. Yoğun iş yükü çoğu astsubayın en önemli sıkıntısı durumundadır. Gazetelerimizde astsubayların sorunlarıyla ilgili daha detaylı yazılar yayınlanmakta ve bizlerde bu sorunun çözüme kavuşturulması gerektiğini düşünmekteyiz

Astsubayların mesleki alanda yükünü bir miktar da hafifletmek amacıyla yüksek okul mezunu vatandaşların değerlendirilmmesi çözüm olacaktır

Fakülte mezunu vatandaşlarda olduğu gibi sınav usulü ile kısa dönem ve rütbeli ayrımı yapılabilecektir. Sınavı kazanan yüksek okul mezunu astsubaylara yardımca bir görev tanımıyla görevlendirilebilecektir. TSK'nın eğitimi destekleyen yönünü bir defa daha ortaya koyan bir uygulama geleşmiş olacaktır.

Bildiğiniz gibi vatandaşımız okuldan mezun olup vatani görevini yapmak üzere haretkete geçmektedir. Eğitimini tamamlayıp TSK içerisinde mesleği ile ilgili olmayan bir konuda bir yıldan fazla zaman geçirmesi sivil hayatta zaman  zaman mesleki sıkıntılara neden olmaktadır. Branşlarına göre istihdam edilmiş yüksek okul mezunu vatandaşlara mesleki açıdan daha az sıkıntı yaşayacakları ve TSK içerisinde kendilerini geliştirecek imkanları elde edecekleri ortadadır. TSK'nın eğtimci yönünü bir kez daha ortaya koyan bir uygulama yapılmış olacaktır.

saygılarımla

 

 

 

Yayın Tarihi : 6 Eylül 2004 Pazartesi 23:50:31


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
levent arslan IP: 85.98.64.xxx Tarih : 20.10.2006 16:22:03
öncelikle şunu söyliyeyim bu haberleri sadece burada yayınlamayın lütfen basına ve gerekli tüm yerlere taşıyın lütfen yoksa kimse bunu fark etmiyor bu durumun meclise taşınması lazım başkan çaresi yok bunun içinde kenthaber yöneticilerinden ve bu işle uğraşanlardan gereken yardımı bekliyoruz.

eyüp IP: 193.255.229.xxx Tarih : 6.10.2006 16:30:09
aslında pek aydınlatıcı bilgiler bulunmuyor.yüksekokul 2. sınıf öğrencisiyim,elektronik bölümündeyim.mezun olunca direkt ve sınavsız olarak astsubaylığa gidebilir miyim?ayrıca başvuru tarihlerini de yollarsanız iyi olur.özellikle hava sat. da uçak elektroniğini istiyorum.yazacağınız cevaplar için şimdiden teşekkürler...

levent arslan IP: 85.108.252.xxx Tarih : 22.11.2006 15:15:07
neden bu konuyu kimse ciddiye almıyo lütfen arkadaşlar bu konunun artık bi yerlere duyurulması lazım neden okuduk öyleyse astsubaylık sınavlarınada başvuru yapamıyoz belli bölümler isteniyo 4 yıllıklara verilen hakların yarısı bizede tanınsın sayın kenthaber yetkilileri ne olur bu konuyu gerekli yerlere taşıyalım

fatih özhan IP: 85.107.92.xxx Tarih : 26.07.2006 20:20:08
ÖNCELİKLE BU KONUYU DÜŞÜNEN ABİME SAYGILARIMI SUNUYORUM BENİM BABAM VE DEDEMDE ASTSUBAYDI KÜÇÜKLÜĞÜMDEN BERİ TEK İDEALİM ASTSUBAY OLMAKTI AMA KISMET DEĞİLMİŞ ŞUAN M.Y.O TEKSTİL BÖLÜMÜ OKUDUM UMARIM EN KISA ZAMANDA BU KONUYA Bİ AÇIKLIK GETİRİRLER VE EN AZINDAN ASKERDE BİRAZ EDERİM ...TABİ SADCE KENDİM İÇİN DEĞİL BÜTÜN ARKADAŞLARIM İÇİNDE AYNI TEMENNİ SÖZ KONUSUDR

yunus yıldız IP: 85.102.125.xxx Tarih : 17.08.2006 17:43:20
düşünceniz güzel bende iki yıllık yüksek okul mezunuyum bizim hakkımız yeniyor bizleri lise mezunlarıyla, ortaokul mezunlarıyla ayni görmeliri düşünülemez bence bu yanlış birşey dört yıllıklara askerlikle ilgili haklar tanınıyor bizlere neden tanınmıyor onlar kısa dönem olarak yapıyor bizler ise 15 ay olarak yapıyoruz bu haksızlık ama kimsenin umrunda değil bizlerede hak tanınmasını istiyoruz birde polislik hakkı tanınsa ne güzel olur polislik olsun askerlik olsun hakkımız yeniyor bü görüşleriniz için size teşekkürler arkadaşlar saygılarla

erayipekçi IP: 88.226.93.xxx Tarih : 13.06.2006 01:25:48
gercekten cok onemlı bır konuya degınmısınız bız bu konudan cok sıkayetcıyızz. ben kalıfıye bır elemanım ve aylık gelırım cok guzel ve suan askere gıttıgım zamn butun herseyı unutmaktan ve bır er statusunde olacagımdan askere gıtmek ıstmıyorumm.. insallah sız buyuklerım bu konunun uzerıne gıdrsınız saygılar

LEVENT ARSLAN IP: 85.98.157.xxx Tarih : 29.09.2006 18:19:50
Ben yüksek okul mezunuyum ve şu anda boşta geziyorum benim en büyük hayalim orduya rütbeli olarak girip o görevi en iyi şekilde üstlenmek.Ordumuzda başarılı bir astsubay olarak görev yapmak istiyorum.bizimde 4 yıllık fakülte mezunları gibi asteğmen yada kısa dönem gibi şanslarımızın olmasını istiyorum.Bu mağduriyetimizin giderilmesi için yetkililerden çok rica ediyorum

volkan kabıl IP: 88.238.216.xxx Tarih : 11.11.2007 23:07:30

bu konuda öncelikle düşünen yetkililere ben 2 yıllık yüksekokul mezunuyum herkesten duya duya kendimi lise mezunundan yukarı göremiyorum artık neden hiç bir avantajı yok 2sene okulda 2senede askerlikte geçio ee geldin 23 24 yaşına ne anladım bu işten gerçektende bişeylerin yapılması lazım


şule yılmaz IP: 212.156.57.xxx Tarih : 16.11.2007 09:12:00

çok doğru ve yerinde bir karar olmuş.insallah laf da kalmaz.bir an önce uygulanır.yüksek okul mezunları ilk,orta,lise mezunlarıyla eşit olmamalı askerlik konusunda.4 yıllk mezunları 6 ay yapıyorsa,yüksek okul mezunları da 8 ay yapmalı.bu konu bir an önce gündeme gelmeli.


Harun ASLAN IP: 85.98.142.xxx Tarih : 30.12.2007 10:24:01

Bence Önlisans Mezunlarda Askerliği Kısa Dönem Yapmaları Gerekiyor. Çünkü Sivil Hayatta Çok Başarılıyken Askerde Kendini Kanıtlayacak Bir Fırsat Bulamıyor Ve Bilgilerini Yavaş Yavaş Kaybettiğine İnanıyor Çok Uzun Bir Dönem Askerlik Bence Kısa Dönemler Gibi 5 Ay Yapmaları Sağlanmalıdır O zaman Sivil Hayatta Daha Başarılı Olacakları Kanaatindeyim. Hayata Bakış Açıları Değişecek Bu Değişme Ülke İçinde Önemlidir Öyle Bir Zaman Gelecekki Ülkemiz Kalifiye Elaman Sıkıntıları Yaşayacak.


serif sevinç IP: 212.175.112.xxx Tarih : 27.07.2007 18:03:24
slm ben vandan serif hayatımda tek amacım tek gayem bir astsubay olmaktı okulda hep hayal ettiğim tek ideal ettiğim seydi ama olmadı basaramadım bence bazı seyler sınavla değil isteklede olmalı ben ast subay olmadım ama olanları çok kıskandım açıkçası burdan askeryeye sesleniyom beni astsubay yapsanız hiç pisman olmazsınız? bu hayat geçer ölümden korkum asla yok vatana hayırlı bir asker olmak tek idealım olmus ne olur benim idealimi kırmayın olur mu?saygılarımla? serif

Halit Barışık IP: 85.105.83.xxx Tarih : 12.11.2007 14:04:48

Ben de bu kararı saygı çerçevesi içinde karşıladım. böylelikle TSK kuvvetlerimiz daha güçlü bir kadro elde etmiş olacaktır. okuduğum yorumlar çerçevesinde büyük bir istek ve arzu ile karşılanmıştır bu konu. inşallah büyüklerimiz iyi bir şekilde bu konun sonunu getirirler ve daha adaletli bir toplum halini almış oluruz. ilgilerinizden dolayı tşk eder saygılarımı sunarım.


ferdi kacmaz IP: 88.254.155.xxx Tarih : 9.02.2007 16:30:15
ARKADAŞLAR ILGI VE DESTEKLERINIZDEN DOLAYI SAGOLUN. VE LUTFEN MILLET VEKILLERINE MAIL ATIN SUREKLI. YOKSA BASKA KIMSE SESIMIZI DYMAZ. MAIL ADRES ISIMLERIDIR VE ^^ad.soyad@tbmm.gov.tr^ seklınde lutfen sureklı gonderelım belkı bırı bızı duyar

hamza küpeli IP: 88.229.253.xxx Tarih : 12.11.2007 01:55:22

BENCE BU YASA TASARISI HEMEN GEÇMELİ.BU BÜYÜK BİR HAKSIZLIKTIR.2 SENE BEN BURDA ÇİLE ÇEKİCEM AMA EGİTİMSİZ İNSANLARLA AYNI STATÜYE GİRİYORUZ.


ahmet bal IP: 88.249.66.xxx Tarih : 29.12.2007 16:16:04

bunu daha önce olması gerekiyordu bence . geç kalmış bi karar ama inşallah bu kez onaylanır. temennimiz


göksel IP: 85.96.151.xxx Tarih : 21.11.2007 00:15:26

bende meslek yuksekokul mezunuyum 4yıllık mezunlar gıbı bızımde kısa donem askerlık olsa iyii olur ilgililerin bu konuya değinmesini istiyoruz


serkan selvi IP: 85.108.242.xxx Tarih : 4.01.2007 10:14:28
arkadaşlar ben 2 myo mezunuyum bence devlet 2 yıllık mezunlara hak vermede yeters iz kalıyor nedeni ise fakülte mezunu 1000ytl maaş laıyorkenb 2 yıllık mezunu ise cavuş aylığı olan 24 ytl talim ediyo bu haksızlık değilmi önlisans mezununa bence askerde daha haklar verilmeli devlete cepini aline atsa iyi olur durdurun bu haksızlığı

emre IP: 85.96.101.xxx Tarih : 6.12.2007 20:28:06

m y okulu mezunları da 2 yıl zor şartlar da üniversite okuyor. mezun olduklarında bütün haklardan mahrum bırakılıyor. türkiyenin geleceği için ve eğitimli insan sayımızın artması için böyle bi yasanın çıkması tek kelimeyle süper olur. saygılar


CETİN DAO IP: 195.174.146.xxx Tarih : 14.12.2007 03:44:34

LÜTFEN ARTIK YÜKSEK OKUL MEZUNLARIDA KISA DÖNEM ASKERLİK YAPSIN BURDAN MYO MEZUNLARI ARKADAŞLARA SESLENİYORUM İNSAN HAKLARI MAHKEMESİNE GİDELİM GEREKİRSE.


murat çelik IP: 88.226.180.xxx Tarih : 14.11.2007 10:39:03

Uzun bir zamandır yüksekokul mezunlarının beklemiş olduğu bu çalışmanın en kısa zamanda bir sadeliğe kavuşması temenimdir. Bende meslek yüksek okul inşaat mezunuyum. Askerlik problemi olanların belkide başlarından geliyorum.Bu konuya umarım büyüklerimiz dahada yakın ilgi gösterir ve de biz yüksek okullu olanları sevindirirler.


fatih kökten IP: 88.232.228.xxx Tarih : 11.11.2007 14:39:14

ben 1981 doğumlu 26 yaşında bir çocuk sahibi evli birisiyim 2 yıllık myo bitirdim ve bizimde 4 yıllıklar gibi kısa dönem veya yedek subay olarak orduda görev almayı çok istiyorum. bu günlerde gündeme gelen bu konuyu inşallah mecliste kabul ederler. tek dileğimiz bu çünkü. hem ordunu kalitesi artar. hemde ülkemizde mezun seviyesi yükselir teşekkür ederim. fatih kökten


baykan yalçın IP: 81.215.220.xxx Tarih : 11.02.2007 14:50:43
herkese slm merhaba nasılsınız.bu meslek yüksek okullarından mezun olan arkadaşlar veya bizler ne olacağız dört yıllık lisans mezunlarını polislik alımlarında bizden daha önce geliyor.BU BENCE YANLIŞ ONLAR ZATEN BİTİRDİĞİ BÖLÜM ÜZERİNE KPSS-1 DE DAHA AVANTAJLI.BENCE BUNU TEKRAR DEĞERLENDİRMELERİ GEREKİYO.

GkhnCrbci IP: 88.224.212.xxx Tarih : 13.07.2007 23:57:24
Evet yüksek okul mezunları 4 yıllık fakülte mezunları ile denk olmuyor! Bunun çözümlenmesi lazım şahsen benim psikolojim bozuldu bunu düşünmekten en azından askere gittiğinde er sıfatının almaması gerekir. 4 yıllık iktisadi ve idari bilimler fakültesinde okuayanda aynı dersi alıo. 2yıl okuayan'da aynı dersi alıo. Çok büyük haksızlık oluyor! İNŞ. büyüklerimiz bi çözüm bulur.

murat cılvelı IP: 88.253.83.xxx Tarih : 20.12.2007 13:52:30

evet bu konuyu ortaya cıkaran abıyı kutluyorum bende bı myo mezunuyum bu askerlıgın 15 ay olması bızım onumuzu cok kesıo ve meslegımızı ılerletemıoz artıokudugumuz bosa gıdıor ve de askeree gec gıdıoruzzz yasıtlarımızdan kucuklerleve bı statumuz olmuo bu konuyu ıletmemız lazım dıorum ustduzey yetkılılere seslenıoruzzzz


tahresy IP: 88.226.100.xxx Tarih : 13.10.2007 15:14:41

Yorumlarınızı okuyup dinliyorum ve yapılacak bişeyler nutlaka vardır.Neden die sorarsanız,2005 sonu gibi mecliste 2 yıllık mezunlar için 10 aya düşürülüçek gibigörüşülüyodu ama tabii öle kaldı işallah devamını gelirse veya ne biliyim başkja şekillerde değerlendirilirsek çok daha iyi olur ama her ne olursa olsun bir an önce askerliğinizi yapmanızı tavsiye ediyorum yapıla biliecek bişeyler mıutlaka vardır bunu unutmayalım (10 ay güzel bi zaman iaşşlah)


murat cosar IP: 85.107.165.xxx Tarih : 28.05.2007 17:20:39
arkadaslar bende yuksek okulmezunuyum hatta magduruyum desem daha ıyı olur..bu kişilere mail atmakla olmaz çok attık ama bızı takan yok.benım dusuncem bızım gıbı bınlerle ınsan var ıyı bır organızeyle bır araya gelip bır yuruyus gerceklestırelım.bu olay basına yansımassa hak yerını bulmayacak.hazır secım donemınede gırerken bunu degrlendırmemız gerkıyo.hakkımızı aramassak bunların adaletliolacagı yok.ben unıversote okucagım ama ılkokul mezunu statusunde er olarak askere alınacagım dunyada bole bır sacmalık yok.susma vaktı dııl artık arkadslar bu cıddı bır konu.bunu basına yansıtmaktan yana baska care yok.saygılar

selim sen IP: 88.228.135.xxx Tarih : 29.08.2007 20:40:11
bende yuksek okul mezunuyum ve kucuk bır sırkette yonetıcılık yapıyorum.son gunlerde askerlık problemı ıle karsı karsıyayım.4 yıllık mezunlar maaslı askerlık yapıyorlar yada 4 yıllık paralı okuyanlar (ozel unıversıte) bır nevı bana gore bedellı askerlık yapıyorlar.ben maddı durumlar nedenı ıle 2 yıllık zor bıtırdım.sımdı ıyı bır yerdeyım ve bugune kadar kazandıklarımı kaybetmekten korkuyorum.ama askerlıkten korkmuyorum sartlar esıt olsun 24 ay yıne yaparım.yuksek okul mezunlarına haksızlık yapıldıgını dusunuyorum..

Gürcan Öztürk IP: 212.227.103.xxx Tarih : 20.11.2007 13:25:21

BÜYÜK HARFLE YAZIYORUM KUSURA BAKMAYIN ASKERDE SAĞINI SOLUNU BİLMEYEN İNSANLARLA BİR TUTULUP UZUN DÖNEM ASKERLİK YAPMAYI KABUL EDEMİYORUM.BU HAKSIZLIKTAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİLDİR. BİZLER 2 YADA 3 YIL OKUL OKUMUŞ İNSANLARIZ VE OKUL SONRASI İÇİN FAZLADAN 2-3 YIL KAYBIMIZI NASIL DOLDURACAĞIZ.NE İŞ PİYASASINDA NE DEVLETTE NE DE ASKERLİKTE. DİYORLAR Kİ ARA ELEMAN :)) AYNEN DEDİKLERİ GİBİ BİZLER ARA İNSAN SIFATINDAYIZ. HİÇBİRYERDE TAM ELEMAN TAM İNSAN OLARAK GÖRÜLMEYECEĞİZ.KAHROLSUN YÜKSEKOKULU İCAT EDENLER.LANET OLSUN YÜKSEK OKULU OKUDUĞUM GÜNE..


harun bülbül IP: 88.242.238.xxx Tarih : 5.06.2007 16:47:15
ben yüksek okul okuyorum. Bu sene mezun olacam ve askere gıdecem, fakat bizim bu okuduğumuz bunca yılların bize ve ordumuza askerlıkte faydası olmayacaksa biz nıye okuduk. Ben sadece şuan biz yüksek okul mezunları boşuna okuduğumuzu ve kerız yerıne konulduğumuzu düşünüyorum.bunabir çare bulunması gerekmektedır. saygılarımla.

Zafer BAŞARIR IP: 85.107.223.xxx Tarih : 30.12.2007 14:24:18

02 Ocak 2008 de acemi birliğine katılmak için sivas'a gidiyorum.. 2 yıllı Sakarya üni. mezunuyum ve ELEKTRİK TEKNİKERİ'yim fakat 15 ay askerlik yapacagım.. Son günlerde çıkan bu kısa dönem haberlerini yakından takip etmeye başladım fakat pek de ümitli değilim açıkcası.. Bu tasarı meclise kaç yıl önce sunulmuş ve biz şuanda hangi tarihteyiz? Eğer tasarı kabul edilseydi şimdiye kadar çoktan kabul edilirdi.. Şuan itibariyle 4 aylık evliyim ama dediğim gibi burası türkiye!!! Ben ve benim gibi yüksek okul mezunlarını kaale almayan bir devlet yüzünden ben ve benim gibi yüksek okul mezunları ister istemez 15 ay askerlik yapacak ve eşim de sıradan bir vatandaşın eşlerinin beklediği gibi beni 15 ay bekleyecek.. Şimdi herkese soruyorum: 4 YILLIK ÜNİVERSİTE MEZUNLARI İNSAN DA 2 YILLIK MEZUNLARI İNSAN DEĞİL Mİ?


taner boşwer IP: 85.98.64.xxx Tarih : 17.11.2007 10:41:41

artık bu konunun gündeem alınması vede yasaya baglanmasını istıyoruz bıktık ya kac senedirr hala aynı bi ilerleme bile yokk haksızlık buuuuu....:):)


müminulu IP: 88.224.42.xxx Tarih : 8.07.2007 20:04:16
değerli arkdaşlarım gerçekten çokönemli bir konu bu. biz y.okul mezunları bu konuda gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerektiğini düşünüyoruz. özelikle yüksek okul mezunlarına askerlik indirminin gündemde olduğu şu günlerde bu konu üzerinde daha fazla durmalıyız. yüksek okul okumaya teşfikte edilmiş olacaktır bu sayede.. ve bizimde yaş kaybımız biraz daha iyileştirilmiş olacak

VELİT AYDIN IP: 85.106.225.xxx Tarih : 12.11.2007 10:38:47

KESİNLİKLE YAZILAN BU YAZIYA VE DEĞENİLEN BU KONUYA SONUNA KADAR DESTEK CIKACAGIMIZI BILMENIZI ISTER BOYLE BIR KONUYU DUSUNEREK GUNDEME TASIMANIZDAN DOLAYI DA SIZI TEBRIK EDIYORUM...UMARIM BU KONU ELE ALINIR VE GERCKTEN DEDIGINIZ CIKAR...ÇÜNKÜ ARA ELEMAN KONUSUNDA OLMAZSA OLMAZ YÜKSEKOKULLARI COK ONEMLIDIR E HALIYLE AYRI BIR KEFEYE KONULDUKLARINDAN DOLAYI BIRCOK KISI KAZANMASINA RAĞMEN GITMIYOR BU OKULLARA...TBRIKLER...MK


benn IP: 78.162.224.xxx Tarih : 27.12.2007 14:56:00

arkadaşlar,geçenlerde tgrt haberde meslek lisesi çıkışlı ve 2 yıllık fakülteler için 2008 de meclise yasa tasarısı sunulacakmış.yasada güye 2yılık ve meslek çıkışlılar için kısa dönem askerlik ve-veya subaylık öngörülüyor imiş.bu konu hakkında bilgileriniz var mı varsa ne kadar doğru?


ahmet yüzer IP: 88.230.69.xxx Tarih : 10.11.2007 17:06:07

merhaba asker kardeşlerım daha askere gelmedım ama cok yakında askerdeyım herkese allah yardimci olsun tum turk kardeşlerıme allah hepınıze yartdımcı osun


ayaz türkay yücel IP: 85.96.248.xxx Tarih : 12.12.2007 18:43:03

arkadaslar ben de 2 yıllık meslek yuksek okulu makıne bolumu mezunuyum askerlık konusun da ve ıs hayatında bızımde 4 yıllık okul okuyan kadar da olmasa bır ayrıcalıgımız olmalı zamanı geldımı devlet bızden okul harcı almayı bılıyor bır de ıkıncı ogretımsen tamam ıste ıkı snede odedıgın paranın haddı hesabı yok sehır dısında okuyorsan tamamen bır feleket bunları ben yasadıgım ıcın soyluyorum ARTIK YETER BIZDE 2 SENEDE OLSA BELLI BISEYLER YAPMISIZ DENEYIM VAR EN AZINDA bu konuyu bır kere gundme getırdıler ve sonra unutturmaya calısyorlar.sayın basbakan baska seylerle deıl bunlarla gundemde gormek ıstıyoruz sızı tum arkadaslarıma bırlık cagrısında bulunuyorum ve buyklerımızden yarım ıstıyoruz tesekkurler


bedirhan günbat IP: 88.244.146.xxx Tarih : 12.11.2007 11:35:43

celal bey ben ocak 2008 itibariyle mezun oluyorum ve bazı sıkıntılar içindeyim maddi ve manevi meslek yüksek okuldan mezun olacam kimya bölümü maddi durumum hiç yok ailemle görüşmüyorum ve bi an önca askere gidip iş hayatına atılmak istiyorum kendi ayaklarım üstünde durmak için askerliği yapmam şart bazı arkadaşlar meslek yüksek okulu mezunlarıda kısa dönem askerlik yapıcak diyor bu konuda söylentiler dolaşıyor lütfen bana yardımcı olun beni bilgilendirirseniz çok seviniririm


Bülent GÖKTAŞ IP: 88.232.106.xxx Tarih : 12.05.2007 18:02:33
ilğiniz için sagolun sız ve sızın gibi degerli insanlar her ne kadar bır seyler duyurmaya ccalışsada duymamazlıkdan gelen ınsanlar halen kulaklarını meslek yüksekokullara kapatıyorlar madem bır işe yaramıyoruz ozaman en guzelı meslek yüksekokulları kapatın gitsin insanların hayallaeiyle oynamaktan bır an once bıraksınlar yazık cok yazık ne dıyeyım 6 aya 15 ay sızın dusunun haksızlıgın bu kadarı cok eger yenı bır yasa cıkarsa lütfen bana meail atın sevgilerle

ferdi cacan IP: 195.87.154.xxx Tarih : 30.06.2007 01:53:22
herkese slm lutfen bu konu uzerıne bıraz daha duselım cunku bu konu yuzunden haytım altust oldu. 27 yasında ıyı bır ısım var askere gıdıp uzun donem yaparsan donuste iplas etmıs gerı kalan omrum mahfolmus gececek. en azından kısa donem yaparsan ıpın ucunu kacırmadan yatısecem. herkese selam sevgılır

erman tolun IP: 85.100.209.xxx Tarih : 8.01.2007 15:42:16
Gerçektende bende bir yüksek okul mezunuyum. ve arkadaşlarımın çoğu okulunu yarıda bırakarak askere gittiler. okuma yazma bilmeyen insanlarla askerde aynı statüye koyuluyoruz. ve bu olaydan çok şikayetçiyim.yetkililere duyurmak istiyorum..

LEVENT ARSLAN IP: 88.252.21.xxx Tarih : 11.07.2007 23:16:29
kardeş buraya yazıyozda ne oluyo ben en son bunda iki sene önce yazmıştım o günde bu güne toplam 10 kişi yazmış buranın ilgili şahsı kimse daha gündemde olan bi yere taşırsa daha iyi olur şikayetlerimizi en azından bu işin üstesinden gelebilecek devlet başkanlarımız duyabilsin o zaman belki bi işe yarar herkese ALLAH yardım etsin

ugur ince/ Alanya IP: 88.248.2.xxx Tarih : 23.01.2007 17:49:50
BİNLERCE ÖĞRENCİYİ İLGİLENDİREN BİR SORUN.. BUNU HABER NİTELİĞİNDE BİR KAMUOYU OLUŞTUMAK İÇİN YARDIMCI OLURMUSUNUZ.MECLİSTEKİ BÜTÜN VEKİLLERE BU MAİLİ GÖNDERDİM AMA BİR TANESİ BİLE GERİ DÖNMEDİ BU MAİLLE İLGİLİ VE YARISINDAN ÇOĞUNUN MAİL KUTUSU DOLMUŞ GİTMİYOR BİLE DUYARLI ARKADAŞLAR OLARAK SİZİN BU KONUYA DUYARLI OLMANIZI İSTİYORUM TEŞEKKÜR EDERİM.. UĞUR İNCE ALANYA/ANTALYA SAYIN MİLLETVEKİLİM; BEN İKİ YILLIK TURİZM OTELCİLİK ÜNÜVERSİTE YÜKSEK OKUL MEZUNUYUM VE ASKERLİK GÖREVİMİ YAPMADIM TECİLLİYİM, BENİM ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM İKİ YILLIK OKUL BİTİRMİŞ BİR KİŞİYLE HİÇ OKUL OKUMAMIŞ BİRİNİN AYNI SİTATÜDE ER OLARAK ASKERLİK YAPMASI DOĞRUMU? BU GERÇEKTEN ADELTLİ BİR UYGULAMAMI? BEN HAZIRLIKLA BİRLİKTE 3 YIL EĞİTİM ALDIM VE BENDEN BİR YIL FAZLA OKUMUS BİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDASI DÖRT YILLIK MEZUN DİYE YEDEK SUBAY OLARAK VEYA KISA DÖNEM OLARAK ASKERLİK YAPIYOR NEDEN BENİM GİBİ BİNLERCE TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI 15 AY ASKERLİK YAPMAK ZORUNDA KALIYOR NEDEN KISA DÖNEM ASKERLİKTEN BİZDE YARARLANAMIYORUZ NEDEN EN AZINDAN ASTSUBAY STATUSUNDE ASKERLIK YAPAMIYORUZ OKULU BİTTİKTEN SONRA ONCA GENÇ ASKERE HEMEN GİTMEK YERİNE TECİL ETTİRİP KAÇIYOR, KOLAYLIK SAĞLANSA HEMEN VATANİ GÖREVİNİ YAPSA VE HAYATA ATILSA İYİ OLMAZMI? BEDELLİ ASKERLİK ÇIKMIŞ OLSA BEN BUNDAN MADDİ DURUMUM İYİ OLMADIĞI İÇİN YARARLANAMIYACAĞIM AMA BU ÇARPIK ASKERE ALMA ŞEKLİ DEĞİŞTİRİLİRSE BİRÇOK İKİ YILLIK ÜNÜVERSİTE MEZUNUNUN MADURİYETİ GİDERİLMİŞ OLACAK SİZDEN BU KONUYLA İLGİLİ BİR YASA TASARISI ÖRNEĞİ HAZIRLYIP HÜKÜMETE SUNMANIZI VE BİRCOK MAĞDURA YARDIMCI OLMANIZI TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI OLARAK ARZ EDİYORUM, TEŞEKKÜR EDİYORUM İYİ ÇALIŞMALAR DİLİYORUM AD SOYAD: TC KİMLİK NO: ADRES TLF :YAZMANIZ GEREKİYOR ARKADAŞLAR VE MAİL ADRESİ: tr,polat.turkmen@tbmm.gov.tr

Samet YALÇIN IP: 88.227.19.xxx Tarih : 9.12.2007 11:42:20

2 Yılık mezunları yani bizler ne işe yarıyoruz bilmiyrm.ilk okul mezunlarıyla aynı kefeye konuluyoruz.Ben 2 yıllık makine bölümü mezunuyum.M.y.Okul öğrencileri bunalımda.Okul bittikten sonra ne yapacağız şeklinde bunalıma giren öğrenciler çoğunlukta.4 yıllık mezunları 6 ay askerlik yaparken bizler neden 15 ay askerlik yapıyoruz,bu haksızlık değilde nedir.Bizden sadece 2 yıl fazla okumuşlar.Buna kim çare bulacak.Nasıl bir devlette yaşıyorz.Ne yapacağımız bilmiyoruz.Teşekkür ederim...


metin yıldırım IP: 88.228.77.xxx Tarih : 26.11.2007 12:13:49

iyi günler ben teknik lise mezunuyum bil diğim kadarıyla bu yasa ilk gündeme geldiği zaman teknik liselerle beraber düşünülüyordu şimdi ne olduda hiç teknik liselerin adı bile geçmiyor bu konu hakkında bildiğiniz birşey varmıdır acaba mail çekerseniz çok memnun olurum teşekkürler.


cüneyt sakın IP: 85.101.240.xxx Tarih : 4.12.2007 14:36:52

gerçekten bencede bir ilk okul mezunu ile bir üniversitenin iki yıllık bölümünü bitirmiş vatandaşımız bir tutulmamalı bu konuda gereğin yapılacağını siz büyüklerimizden niyaz ederiz saygılarımla


SERKAN BULANIK IP: 88.228.136.xxx Tarih : 28.06.2007 10:42:22
ÖNCELİKLE BU YAZIYI YAZAN ABİBİMİZE GÖNULDEN SAYGI VE SEVGILERIMI ILETMEK ISTERIM.CUNKU COK HAKLI VE DOGRU BIR ACIKLAMA YAPMIS.TAMAM LISE VE ORTAOKUL MEZUNLARI KUCUMSEMIYOZ HEPIMIZ INSANIZ AMA NEDEN FAKULTE MEZUNLARINA AYRICALIK VARDA BIZE YOK BUNU ANLAMIS DEGILIM.SIZ BUYUKLERIMIN BU KONU UZERINDE ILGILENMELERINI TUM YUKSEKOKUL MEZUNLARI ADINA SIZDEN RICA EDERIM.

Cem IP: 85.105.65.xxx Tarih : 29.12.2007 15:39:28

KESİNLİKLE HAKLISINIZ..SİZİNDE DİKKATİNİZİ ÇEKEN BU DURUM TAMAMİYLE BİR HAKSIZLIĞIN GÖZ GÖRE GÖRE TEKRARINA SEBEB OLMAKTADIR.MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNLARINA YAPILAN BU HAKSIZLIĞIN EN KISA SÜREDE GİDERİLMESİ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.


Hakan ALTUNTAŞ IP: 85.104.81.xxx Tarih : 1.02.2007 15:31:19
bize haksızlık yapılıyor biz yüksekokulu bitirmek için uğraşırken askerlik çağımızda geçiyo ve hem normal olarak yapıyoruz askerliği hemde geç kalıyoruz bize bi karı yok zararı çok ben çok sıkıntılıyım bu konuda çavuş bile olamadım....!!!

Tahir DEMİRCAN IP: 88.226.32.xxx Tarih : 19.11.2007 11:37:34

Evet bencede askerlik 2 yıllık yüksek okul öğrencilerinede kısa dönem olmalı sonuçta 2 yıllıkta olsa Üniversite değilmi hayatta bi ayrıcalığı yok özelliği yok gibi gözüküyor bari askeriyede olsun korkmasınlar mehmetçik bitmez biri doğar biri ölür bizde asker bitmez. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE CANIM TÜRKİYEM SANA CANIMIZDA KANIMIZDA FEDA OLSUN


MEHMET FATİH KAFAOĞLU IP: 85.105.61.xxx Tarih : 30.12.2007 11:06:04

TEBRİKLER.YÜKSEK OKUL MEZUNLARI ARADA KAYNAYIP GİDEN KİŞİLER OLARAK GÖRÜYORUM BENCE.BİR ÇOK YÜKSEK OKUL MEZUNU 4 YIILIK FAKÜLTE MEZUNLARINDAN DAHA FAZLA EKONOMİYE KATKIDA BULUNDUGU GÖZ ARDI EDİLMEKTE VEYA GÖRÜLMEMEKTEDİR.İŞ POTANSİYELİNE YÜKSEK OKULLARIN KATTIGI ORAN DAHA FAZLADIR ÇÜNKİ İŞ BİLEN VE İŞ YAPMA POTANSİYELİNE SAHİP İNSANLAR AMA NE YAZIKKİ SESİMİZ DUYULMUYOR TÜRKİYE NİN BUNU BİLMESİ VE BİR AN ÖNCE GEREKENLERİ YAPMASI GEREKİR.DESTEKLEYEN TÜM ARKADAŞLARADA TEŞEKKÜRLER


timur IP: 88.241.204.xxx Tarih : 14.11.2007 01:58:33

arkadaşlar bizim bu sistemde ciddi bir sorun ve haksızlık var... şöleki.. 2 yıllık öğrenim yapmak için bir teşfik nedeni yok.. liseyi bitiren arkadaşlarımız 4 senelik için mücadele ediyor...kazanamamaları durumunda bunalımlar başlıyor... yada diyorlarki aman 2 yıllık okucağıma hiç okumam zaten bir farkı yok lise mezunuyla diyorlar... peki bu günümüzdeki sistemde 2 yıllıkların yeri konumu nedir bunu çok merak ediyorum..ayrıca 2 yıllık okumak istiyen arkadaşlarımızda aynı şeyi düşünüyorlardır sanırım... öss den aldığı puanla 4 senelik istediği bir bölüme yerleşemeyen arkadaşlar var..öss den aldıkları puanla 4 senelik okuya bilir.. fakat istediği bölümü olmaya bilir...bu sistemle vatandaş sadece askerliği kısa yapabilmek için hiç farketmez 4 senelik olsunda ne olursa olsun diyip istediği yerleri tercihleri yapamamaktalar..ayrıca unutmayınızki 2 senelik öğretimde 1 öğrenci dönem başına en az 13-14 ders görüyor..sene boyunca bu 30 civarını buluyor..az bir ders sayısı değil bu..4 seneliklerin 2 seneye sıkıştırılmış hali... bu durumdada bi haksızlık var... askerlikten kaçma değildir bu arkadaşlar.. bir seferberlik olsa savaş konumu hangimiz hangi türk evladı gönüllü gitmezki savaşa? kadınıyla erkeğiyle... kurtuluş savaşı bize iyi bir cw olsun arkadaşlar... fakat bu vatan ancak aydın insanların omzunda yükselir... okumaya teşvik edilmeyen bir millet herzaman huzumete uğrar...cahil toplum olur..he diyorsanız sizin ne farkınız var lise orta okul ilk okul mezunundan..şöyele bir cvp alırsınız.. askerde derlerya rütbe konuşur diye... okuyacaksın ozaman... orta okulu bitirip ilk okulu bitirip liseyi bitirip yatmıyacaksın... 2 yada 4 senelik farketmez.. okuyacaksın..okuyanlar afedersiniz eşşek değil.. ve şunu belirteyim.. bir sitede yine bi yorum okudumki o arkadaşımın söyledikleri gerçekten utandırdı beni..oda işte 4 senelik olsun aman kısa dönem yapayım diyenlerden sanırım... diyorki..arkadaşım sizin liseden ne farkınız var..ne diye böyle bir hak talebinde bulunuyorsunuz... ben 4 yıllık okudum... diyor...böyle okumuş ve geri düşünceli insanlarımızda var arkadaşlar.. neden derseniz yine bu sistemle alakalı..bu arkadaş zarla zorla 4 senelik olsun hesabına yerleşmiş okumuş bir bölümü ve kendini üstün görmek havalanmak durumunda yazıyor... daha çok söylencek söz var fakat söylemekle olmuyor artık..icraat görmek gerek..inş bi gün bizlerde sistemi oturmuş.. hak hukuk adalet yerinde bir eğitim sistemi buluruz...


erkut bolkan IP: 81.215.188.xxx Tarih : 12.11.2007 09:20:15

Bugün subay olmak için aranan şart lisans astsubay olmak için aranan şart önlisans uzman çavuş olmak için aranan şart lise ama benim gibi 2 yıl yüksekokul mezunu ol aof işletme son sınıf öğrencisi ol bu şekilde askere gitmek zorunda kal onbaşı rütbesi bile vermesinler.Eğer diplomaya rütbe veriliyorsa bizede verilmeli değil verilmek zorunda bizden geçti gerçi ama arkadan gelenler bu işin peşini bırakmasınlar Ordu içinde önemli görevleri zaten Yüksek okul mezunları yapıyor ama er statüsünde 4 yıl bitiren Askerlikten ne kadar anlıyorda subay oluyor 2 yıl bitirende astsubay olsun gerçi bu haberde eski ama olsun konu halen taze


mehmet turan IP: 88.232.215.xxx Tarih : 26.08.2007 23:00:10
kurtarın bizi biz insan deilmiyiz

HÜSEYİN UYSAL___SALİHLİ___ IP: 88.251.238.xxx Tarih : 10.07.2007 14:32:34
BİZ NE YAPACAZ BÖYLE _?

Halil TEKDEMİR IP: 85.110.168.xxx Tarih : 15.11.2007 16:35:05

bu haberi tv duyduğumda çok sevinmiştim ama daha sonra çıkan haberlerde bu sevincim yarıda kaldı. bizler zaten bu yaştan sonra askerliği yaparken çok zorlanacaz malum yaş olmuş27 ne yapabilirim askeliğe ne faydam olur siz değerli büyüklerimin bu konuyu tekrar gündeme getirmeniz bizleri mutlu edecektir.


hüseyin demir IP: 85.110.193.xxx Tarih : 23.12.2007 16:13:34

öncelıkle merhabalar bıze boyle bı sans verdıgınız ıcın cok tesekkurler.bende yuksek okul mezunuyum suan vatanı gorevımı yapıorum ıkı yıllıklarada kısa donem sansı verılme tarftarıyım boylelıkle ulkemızde genclerımız lıse mezunu degıl unıversıte mezunu olabılmek ıcın daha fazla gayret saglayabılırler...


cengiz tunalı IP: 88.228.44.xxx Tarih : 22.08.2007 16:18:33
dogru soyluyosunuz arkadaslar.bırde sole bı konu var okulu bıtırdıgın zamanla askere alma zamanı bırbırını tutmuyor.bır yılda bunun ıcın beklıyoruz.artık dılekce verdıgın zaman ne olur kabul olurmu olmazmı tam bır muamma. askerlıgı yapmayana ıste yok.hayattan bosa gıden uc yıl ...yazık

ayaz türkay yücel IP: 85.101.224.xxx Tarih : 15.12.2007 05:21:10

ya arkadaslar bu askerlık konusunda bunların bısey yapacagı yok sımdı mıllet zor sartlar altında bellı baslı bır ıs tutturmuslar bunlar ıslerı bırakacak gıbı gorunuyo devlet bır yandan myo luyu savunmazken hala myo okulu acıyo ya bı ıse yaramıyo pekı nıye devam edıyosunuz myo acmaya ılk once acık oana yardım edınsene bu konun tv de guzel proglarda duyurmak lazım ornek abbas guclu olsun alı kırca olsun m. ali bırand olsun bunların programlarında ses getıre bılırız bu sayede hıc deılse toplnmıs oluruz bırlıkte hareket etmıs oluruz daha sık gıtmelıyız bu konu uzerune cıhan arkadasın dedıgı gıbı gerekırse aıhm gıtmelıyız yeterkı bız bırlık olalım hıc olmadı sokakalra cıkalım devrımı bız kendımız yapalım


FERHAT YAVUZ IP: 85.101.178.xxx Tarih : 10.11.2007 13:29:57

EVET YAA MYO OKULARIN ASKERLİĞİ KISA DÖNEM YAPMASI FİKRİ SÜPER BİR FİKİR NEDEN DERSENİZ ADAM ÜNİVERSİTE KAZANIYOR. İLKÖĞRETİM VE LİSE MEZUNUYLA AYNI SÜRE ASKERLİK YAPIYOR. BENCE BİR FARK OLMALI İNŞALLAH HAYATA GEÇİRİLİYR. LAFTA KALMAZ. SAYGILARIMLA...


yasin IP: 85.99.220.xxx Tarih : 23.12.2007 13:33:54

sevgili arkadaşlar elbette her türk gencide benim gibi düşünüyodur bende 2 yıllık üniv mezunuyum ama gerekirse bu vatan için canımı seve seve feda edebilirim ama 15 ay çok bir genc 6 ayda tam bir askeri eğitim alır ve vatanını korumak için hazır olur büyüklerim inş okur bunu


onur duman IP: 78.179.54.xxx Tarih : 10.02.2008 14:03:31

vatanımı mılletımı cok sevıyorum fakat ılk okul mezunu veya okuma yazma bılmeyen ınsanlarlada aynı kefeye konulmak ıstemıyorum amacım bu insanları kucumsemek degıl.sadece bız yuksek okul mezunlarının bı farkının olması gerekıyo fazladan 2 senemızı verdık.devlet büyükleri lütfen bu konuda gündeme geldi ve bı sonuç bulsun artık gerçekten günah.


kamil büyük IP: 88.227.133.xxx Tarih : 3.03.2008 21:44:17

bende m.y.o gidiyorum ama kendimi biraz eksik hissediyorum.çünkü 2 yıllıklar çok fazla ii bakilmıyor ben askere gitmek için can atıyorum çünkü vatani görevim ama b,z de üniversite okuyoruz...abi ye de teşekkür ediyorum...


caner ünyıldız IP: 88.230.248.xxx Tarih : 12.01.2008 14:23:22

MERHABA.BEN İSMİM CANER ÜNYILDIZ. AMASYA İL JANDARMA KOMUTANLIĞINDA ASKERLİĞİMİ YAPMAKTAYIM.BEN YÜKSEK OKUL MEZUNUYUM BU KONUYLA İLGİLİ YAPTIĞINIZ AÇIKLAMADAN DOLAYI SİZE TEŞEKKÜR EDERİM.YÜKSEK OKUL MEZUNLARINA ASKERLİK KONUSUNDA HAK TANINMALI.BENİM BURDA İLKOKUL MEZUNUNDAN BİR FARKIMIZ YOK.LÜTFEN ÖN LİSANSINI TAMAMLAMIŞ ARKADAŞLARA BİR HAK TANIYALIM.ASKERLİĞİN UYGUN ÖLÇÜDE YÜKSEK OKUL MEZUNLARINA KISALMASINI TALEP EDİYORUM.SAYGILARIMLA


can evin IP: 88.241.48.xxx Tarih : 22.01.2008 02:04:23

bence iki yıllık üniversitelere bi ayrıcalık olsun adam askerde ilk okul terk ama uzman cvş. üni. lilere etmediğini bırakmıyolar bi kara getirilmesini rica ediyorum


samet dilek IP: 78.162.231.xxx Tarih : 16.01.2008 15:50:31

bencede güzel bir konuya deginilmiş bukonuda gerçekten m y o hakı yenilmektedir bu konuyla ilgil sonucun biran önce açıklıga kavuşmasını temeni ederim


Beytullah Yüce IP: 81.215.62.xxx Tarih : 7.01.2008 11:46:55

merhaba şuan turizm iki yıllık ikinci sınıfta okumak tayım acaba iki yıllık lara astsubay olma şansı veriliyor mu eskiden oldugu gibi acaba yardımcı olurmusunuz acaba?


ottoman59 IP: 85.101.187.xxx Tarih : 8.01.2008 19:29:20

Bir yüksekokul mezunu olarak tüm arkdaşların yazdıklarına katılıyorum. Sesimizi daha gür çıkarabilmek için ne yapmamız gerektiğini büyüklermizden bekliyoruz.


arzu demirci IP: 85.104.172.xxx Tarih : 12.03.2008 22:57:15

hiç kimse yüksek okula gitmesin o zaman ilkokuldan yada liseden farkı kalmadı artık neden hakları yeniyo 4 yıllık okuyanlarla birlikte olsun onlarda 6 ay yapsın askerlik


hikmet bal IP: 88.224.207.xxx Tarih : 10.01.2008 21:34:22

4 YILLIK MEZUN ARKADAŞLARIMIZ 6 AY ASKERLİĞE TABİİ TUTULUYORLAR.PEKİ 2 YILLIK MEZUNU OLAN NEDEN İLK ÖĞRETİM MEZUNU İLE BİRLİKTE BİR TUTULUYOR BUNU ANLAMADIM.ŞUAN 87/4 E VATANİ GÖREVİMİ YAPIYORUM. İNŞALLAH YÜKSEK OKUL MEZUNLARINA KISA DÖNEM YAPMA KARARI ALINIR.


berkay demir IP: 88.229.146.xxx Tarih : 7.02.2008 01:54:56

yuksek okul mezunuyum şimdi askerim sesinizi yuksel tın bu bizim hakımız herkese tşk


umut dablan IP: 78.163.54.xxx Tarih : 17.09.2008 13:27:41

bilgiler için çok teşekkür ederim.bir şey sormak isityorum.4 yıl üniversite okuduktan sora sınavla astğmen olma şansının 2009 da sona ereceğini ve herkesin kısa dönem askerlik yapacağına söyleyenler var doğru mu acaba?yani 2009 ve sorasında sorasında askere gittiğimde sınavla asteğmen olma şansım varmı yokmu?bilgi verirseniz çok sevinirim.


Mehmet EMRE IP: 88.239.82.xxx Tarih : 9.02.2008 15:17:29

Nedir bu adaletsizlikler?Askerlik diye düzeni kurmuşlar böyle gelmiş böyle gidiyor?Tüketim çok üretim hiç yok?Devletin parası ne için sorumsuz birşekilde harcanıyor?Harcayan ne iş yapıyor?Ülke albaylar, yarbaylarla dolmuş taşmış.Bizim garibanlarda 500 milyonla geçinebilmek için ter döküyor.Birileri deri koltugunda otururken gariban mehmetciklerde daglarda teror arıyor.Terorü daglarda aramayın teror içimizde.egitimsizlik,işsizlik almış başını giderken bizleri 15 ay mahkum etmenin ne almamı var sorarım.Bir milletin gücü asker sayısıyla degil egitimli insanlarıyla önem kazanır.Doldurmuşlar herkesi sen askersin diye.türküde besliyor.terörüstüde.Sende kimsin derseniz.Boşuboşuna yanan lamba gördügümde söndürmek isteyen milliyetçi biriyim.Sapına kadarda TÜRKÜM...


esin sain IP: 85.98.151.xxx Tarih : 8.01.2008 17:57:42

bu karar çok gecikmiş bir karar ama halan yavaş olmakta neden bukadar ısrar ediyorlar anlamıyorum.yüksek okul mezunlarıda fakülte mezunları gibi sınavlardan geçiyor üniversite okuyor ama hiç okuma yazma bilmeyenlerle aynı kefeye konuluyor.haksızlık bu


ayaz turkay yucel IP: 85.101.226.xxx Tarih : 12.01.2008 00:23:59

lıderın adı adalet partsı ama hıc adaletlı davranmıyor meslek yuksek okullarını gormezden gelıyor yenı bır kanun tasarısı hazırlamıslar arkadaslar soluyum sıze ALINAN KREDILERIN GERI ODENMESI KONUSUNDA 4 SENDE ODENSIN DIYORLAR ::) bole seylerle deıl bızım hakkımızı savunacak seylerle yasa tasarısı cıkarın bu para elbet odenecektır artık sınır noktasına gelmıs bulunmaktayız sabrımız kalmadı


selin akça IP: 88.226.183.xxx Tarih : 28.01.2008 19:47:36

Bu yasanın uygulanması halinde büyük bi yanlış ve haksızlık ortadan kalmış olucaktır.Aslında çoktan gözden geçirilmesi bir konuydu ee tabi başörtü,türban sorunlarından başını kaldırıp insanların başka sorunlarınında olduğu kimsenin aklına gelmiyor.Çok şey istemiyoruz ki biraz geniş çaplı düşünülsün.HAKSIZMIYIM...


ali IP: 85.102.186.xxx Tarih : 23.01.2008 13:14:49

bunu farketmeleri iyi oldu en azında askerliği kısa dönem yaparak bi avantajımız olmuş oluyor. yoksa lise mezunundan hiç bir farkımız olmuyor. bu da insanı üzüyor. yüksek okulların da değerini düşürdüğü gibi boşa zaman kaybı da sağlıyor.


tuna gürleyen IP: 85.110.70.xxx Tarih : 6.01.2008 22:32:51

merhabalar herkese,yüksek okul mezunları olarak heraldde hepimizin sorunu aynı,benim anlıyamadıgım konu fakülte okuyanlar 4 sene biz yüksek okuıl okuyanlar ise 2 sen okuyor ama eyitim olarak sıkıştırılmış eğitim alıyoruz,iki yıllık okul okumak pekte küçümsenecek birşey deil aksini idda eden varsa yazabilir.ancak onlar bizden 2 sene daha fazla okuyorlar diye ayrı bir kefeye konuluyorlar,niye bu adaletsizlik küçümsemek adına sölemiyorum kesinlikle ama ik okul bile okumamış bir vatandaşla niye bizi aynı kefeye koyuyorlar nerede bizim emegimizin hakkı 12 ay askerlik yapsak bile bizim için bir avantajdır diye düşünüyorum enazından ayrıcalıklı oldugumuzu hissederiz lütfen yetkililerden buna biran önce çagre bulmalarını rica ediyorum saygılarımla...


MUSTAFA DURU IP: 81.213.219.xxx Tarih : 6.01.2008 12:53:21

UZUN ZAMANDIR GUNDEMDE OLAN KONUYDU AMA HALEN TIK YOK HEP SALLANTIDA BENDE SELCUK UNİVERSITESI KULU MESLEK YUKSEKOKUL MEZUNUYUM BIZIDE AYNI ILK OKUL VE OKUMA YAZMA BILMEYEN KISILER ILE KIYASLIYORLAR NEDEN AYNI KEFEDEYIZ BU DEVLETIN HIÇMI ADELETI YOK SUAN DA BEN ASKERIM BU KARAR CIKARSA INSALLAH BIZDE YARARLANMIS OLURUZ CUNKU GERCEKTEN HAKKIMIZ YENILIYOR BEN 13 YIL OKUMUSUM DIRSEK CURUTMUSUM OKUMAYAN KISILER ILE AYNI KEFEDE OLMAK ISTEMIYORUM LUTFEN ILGILLILER BUNU DIKKATE ALSINLAR SAYGILARIMLA MUSTAFA DURU


can canan IP: 88.231.166.xxx Tarih : 22.01.2008 22:05:24

ARKADAŞLAR YÜKSEK OKUL MEZUNLARININ KISA DÖNEM ASKERLİK YAPMASI İLE İLGİLİ ÖNERİLEN TEKLİFLER ÇOK YETERLİ OLMUYORMUŞ.MEMURLAR NETTE YAZIYOR.YÜKSEK OKULDA OKUYANLARIN VE MEZUN OLANLARIN Genelkurmay Başkanlığı/ Ankara ADRESİNE MEKTUP GÖNDERMESİ DAHA ETKİLİ OLURMUŞ.GÜZEL BİR DİLLE NEDENLERİ İLE BİRLİKTE.ADRES OLARAK Genelkurmay Başkanlığı/ Ankara YAZILMASI YETERLİYMİŞ.DURMAYALIM ARKADAŞLAR


mustafa karcı IP: 88.252.224.xxx Tarih : 17.01.2008 23:03:34

öncelikle ii günler diliyorum bencede cok iyi bir konuya deginilmiş burada biz iki yıllık mezunlarını en azından lise mezunu veya ilkokul mezunlarınsdan ayırmak lazım şu an onlarla aynı eşitliğe sahibiz yetkililerin biran önce çözüm bulmasını istiyoruz bizde askere gitmek istiyoruz


muhammet ongun IP: 78.160.135.xxx Tarih : 3.02.2008 22:17:42

evet çok iyi bir konu bence de m.y.o mezunlarına haksızlık yapılıyor ben elektronik bölümü okuyorum 14 sene okuyorsun ve askerde bir den bire ilkokul düzeyine düşüyorsun bence devlet büyüklerimiz bu konu üzerinde biraz daha durmalalrı gerekir ama sonuçta en iyisini onlar bilir saygılar.


yavuz ulusan IP: 88.252.133.xxx Tarih : 24.01.2008 06:34:37

sevgili kader arkadaşlarım bu iş yine bizim tepkimizde bitiyor AĞLAMAYAN BEBEYE MEME VERİLMEZMİŞ .HERKES MEKTUP GÖNDERİRSE GENEL KURMAY BAŞKANLIĞIMIZA .BU İŞ OLUR .KİMSE YÜKSEK OKULLARDAKİ SAYININ FARKINDA DEĞİL HADİ EL BİRLİĞİYLE SAYGILAR


KAZIM IP: 85.104.15.xxx Tarih : 6.01.2008 01:13:42

Merhaba, Yıllardır süre gelen bu adaletsizliğe artık bir dur demenin vakti geldi. Ben de Meslek lisesi maduru, Yüksek okul Mezunuyum ve okulumu bitirdiğimden bu yana çok güzel ve sosyal güvencesi olan bir görevde yer almaktayım ama bir sene sonra askere gitmem lazım askere gittiğim vakit işsizler kervanına girmem anlamına geliyor iş yerim 15 ay süreden sonra işe alamayacaklarını belirtiyorlar ama olaki kısa dönem yapacak olursam tölerans tanıyabileceklerini söylüyorlar. Değerli Yönetimimizden ricam artık bize de bir hak tanınsın biz Fakülte mezunlarından sadece 2 yıl eksik okuyoruz ama hiç okul okumayanlarla aynı statüde yer alıyoruz ve bu da kabul edilir bir yasa değildir. LÜTFEN... tinerci,gaspçı,hırsız,tacizci,boş gezen, işsiz kalmak istemiyorum. ben ve benim gibi meslek lisesi madurlarına bi hak tanıyın :(


Emir Kılıç IP: 85.96.98.xxx Tarih : 12.02.2008 13:00:50

Degerli ARKADASLAR MYO ların durumu 3-30 mart arası Mecliste Oylanacak Buyuk İhtimalle AK PARTİ muhalif kanadın bu kanun teklifine RED cevabı verecek bizlere düsen görev TEKDER genel baskanın Yanında durmak vede TBMM nin internet sitesinden Ak partili vekillere MAİL yoluyla durumumuzu anlatmak YÜZDÜK YÜZDÜK KUYRUGUNA GELDİK LÜTFEN EN AZINDAN EMAİLLERLE KAMUOYU OLUSTURALIM..AKSİ HALDE ACILARI CEKMEYE DEVAM EDECEGİZ..


fatih altunköse IP: 88.252.66.xxx Tarih : 7.01.2008 14:41:36

slm arkadaşlar diyeceklerim şundan ibaret bizde bu ülkenin evlatlarıysak ve başbakanımızın orda oturmasına destek olduysak,şimdi kendisininde bize yardımcı olmasını istemek bence suç değil,bende iki yıllık bilgisayar mezunuyum ve işsizlik bi tarafa yaş geldi geçiyor bile herşeyim askerliğe bakıyor fazla değil en azından 10 ay yapsalar askerliği,bence çok güzel olur. Devlet büyüklerimize ve T.B.M.M'ndeki bizi temsil eden 550 millet vekilene sesleniyorum nolur bizimde sesimizi duyun bizde sizin evlatlarınızız,bizde bu vatanın evlatlarıyız lütfen anlayış


isa gönül IP: 81.214.2.xxx Tarih : 25.01.2008 14:18:45

vallaha gercekten çok ama çok önemli bir konuya deginmişsiniz.yani 4 yıllıkların bile yüksek okullardan daha kolay oldugu biliniyor.ancak biz okulu bitirince iş imkanımız yok denilcek kadar az.bu sayede bari devlet bünyesinde bir işe sahip olruz.HABERLERİNİZİN DEVAMINI BEKLERİZ TAKİP EDİYOR.


atanur çakır IP: 78.171.8.xxx Tarih : 1.05.2008 19:28:07

peki ben 4 yıllık mezunum asteğmen olmayı çok isyiyorum bunun için şartlar neler neler yapmamız gerekiyorr.yada polis okulu için neler yapmamızz gerekiyorr ben sadece 4 yılı bitiripp askeri alanda sadece asteğmen olabiliyorsunn sanıyorumm vedee demin de dediğim gibi polislik alanında 4 yılllık mezunların şansı nedir eğer bu konuda da bilginiz varsa bizi bilgilendirirsenizi sevinirim


yasin aykaç IP: 78.181.83.xxx Tarih : 3.01.2009 19:58:31

slm herkese. bnm bir sorum var.şimdi bizim derse bir tane subay geliyor işte subayımız dediki üniversiteyi bitirdikten sonra askere astsubay olarak gidiliyormuş.ve ben de dedim ki subaya ben bir ömür askerde kalmayı istiyorum ama bunu nasıl yapıcam bilmiyorum.subayda dedi ki sen hele bir üniversiteyi bitir sonra askere astsubay oalrak gidiceksin.orda sınavlar yapıyorlarmış.o sınavı kazanırsan askerde kalıırsan.bunu hakkında düşüncerinizi öğrebilr miyim?son bşy daha subaya demeyi unutmuştum artık göremediğim için size söleyeyim?bu üniversite 2 yıllık kazanınca mı yoksa 4 yıllık kazanınca mı askere astsubay olarak gidiliyor yada her ikisimi?şimdiden size teşekkür ederim.saygılarımla


maraz ali IP: 85.99.49.xxx Tarih : 7.03.2010 17:58:08

bence  yorumlarınız  bosa


sedat zülü IP: 78.187.215.xxx Tarih : 6.04.2010 18:28:32

çok tşk ederim beni aydınlattın ve eleştirilerini çok beğendim sana katılıyorum ekleyecel bir şey bulamıyorum


doğanay özer IP: 78.185.87.xxx Tarih : 18.06.2010 13:38:54

slm arkadaşlar orta okul mezunuyum çalışıyorum şimdi,,yalnız ailevi sebeplerden dolayı askerliği tecil ettirmeliyim böyle bir hakkım varmı.orta okul mezunu olsamda 2 yıl tecil hakkım oldugunu duydum.bide bilen arkadaşlar ilgilenirseniz memnun olurum böyle bi hakkım varmı..ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...