3
Mayıs
2024
Cuma
SİYASET

Türban karşıtlarından eylem

Yükseköğretimde başörtüsü yasağının kaldırılmasına yönelik Anayasa değişiklik teklifinin TBMM Genel Kurulu'ndaki ikinci tur oylaması öncesinde başörtüsü karşıtları Sinop'ta protesto mitingi düzenledi.

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD), KESK'e bağlı sendikalar ile bazı sivil toplum kuruluşlarının birlikteliğinde Uğur Mumcu Meydanı'nda gerçekleştirilen protesto açıklamasında konuşan Sinop ADD Başkanı Yalçın Oğuz, Anayasa'da yapılmak istenen değişikliklerin masum bir öğrenim özgürlüğü biçiminde sunulduğunu, ancak niyetin farklı olduğunu iddia etti.

Oğuz, "Türbanın altında ecnebi vakıflar ve bu vakıflara ait Lozan Antlaşması hükümlerini ortadan kaldırma gayretleri vardır. Türbanın altında ABD ve AB emir ve kumandalarını aynen yerine getirebilme isteği vardır. Türbanın altında çıkardıkları yeni sosyal güvenlik yasası ile emekçilerimizin, emeklilerimizin kazanılmış haklarını daha da gerilere götürme vardır" diye konuştu.

Mitinge destek veren sivil toplum örgütleri temsilcilerinin konuşmaları sırasında, katılımcılar AK Parti ve MHP'yi sık sık alkışlar ve sloganlarla protesto etti. Miting sırasında polis tarafından geniş çaplı güvenlik önlemi alındı. Miting olaysız bir şekilde dağıldı.

iha
Yayın Tarihi : 9 Şubat 2008 Cumartesi 17:36:16
Güncelleme :9 Şubat 2008 Cumartesi 17:41:17


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
ismail kurt IP: 81.214.67.xxx Tarih : 11.02.2008 23:34:01

oncelikle anadolumuzun her bolgesinde olan bu mitingleri gonulden destekliyoruz bundan once ulkemizin basinda kurt turk sorununu alevi suni sorunuyla bi kac kez yıprattilar ben sunu solemek istiyorum biz turkiye gencleri ataturkumuzun devrimlerine ve inkılaplarina sahip cıkacagiz bu cumhuriyet kolay kurulmadi tayyip erdogan cok musluman dida a.b.d nin ırakta o kadar muslumani oldurulmesine neden seyirci kaldi ve arka cıktı iran ve malezya olmak istemiyoruz


hüseyin gedik IP: 88.236.177.xxx Tarih : 11.02.2008 23:53:00

artık bu hemfikir birliği gösterileri misillemelere dönecek kitleler yasal yada yasadişi sokaklara dökülecek gösteriler yapacak birbirlerine sözlü sataşmalarda bulunacaklar okullarda guruplaşmalara neden olacaklar imalı sözlü laf atmalar neticesinde kavgalar olacak derken 80 li yıllar ve o yıllardaki yaşanan olayların benzerleri yeniden yaşanacak ve nice insanların hayatları kararacak sona erecek bu olasılıklar alalen görülürken bu sonunu nasıl bitirdik anlamında gururlanıyorlar anlamakda zorluk çekiyorum . şu bilinmelidirki karadeniz insanı bir çok yöreye göre bilinçlidir aydındır milli birliğe bağlıdır ve rejimine ülkesine her halükârda sahip çıkar bu anlamda sinopu ve sinopluları candan kutlarım karadenize sevgiler saygılar.hüseyin


hakan(sinop merkez) IP: 78.161.16.xxx Tarih : 11.02.2008 22:28:28

ben de o mitingde bulunan biriydim ve gurur duyuyorum yine olsun yine giderim sizin derdiniz chp nin haksızlılara karş ı verdiği mücadeleden rahtsız olması seyfi bey anlatabildimmi merak etmeyin eğer chp anadoluyu cehalete sürüklemek isteseydi o insanlar orda toplanmazdı asıl cehaleti siz istiorsunuz işi inada bindireyelim ne kadar demokratik ve okumuş insan olduğunuz belli oluor sizin yanlışlarınız ı biz düzelteceğiz ve türbanada kanımın son damlası akana bu bedenden bu can çıkana kadar karşıyım


oktay IP: 88.235.211.xxx Tarih : 13.02.2008 22:56:47

merve kardeşim değerli hemşehrim benim yorumlarıma bi tepki olarak birşeyler yazmışsın ancak bu başörtüsü ile türbanı kara çarşafı çok iyi ayırt etmemiz lazım sizler ısrarla türban kara çarşaf diyorsunuz benim çevremdeki bayanlar başı örtülü olanlar hiçbir zaman başlarını örttükleri beze türban demezler başörtüsü derler.ama bu sadece benim çevremdekilerle sınırlı değildir.kara çarşafa bende karşıyım ama olay bu değil olayları çok çarpıtıyorsunuz.yani bu başörtüsünü kullanırken illakide saçların gözükmesi mi gerekir saçlar gözükmeyince kimlik tespiti yapılamıyor mu yoksa.ya da saçların herhangi bir bölgesi gözükmeyince beyine bilgiler girmiyor mu da bu insanların bu şekilde üniversiteye girmesine karşısınız.önden saçlar gözükmeyince laiklik mi elden gidiyor.ben size sorarım şimdi bu başörtüsünü bazı kesimler diyorki alttan bağlanırsa tavşan kulağı gibi (^^)bu şekilde iki yana doğru sarkıtılarak bağlanırsa olurmuş.şimdi ben sorarım size bu başörtüsü bir bayana bu şekilde mi daha çok yakışır yoksa derli toplu bir şekilde bağlanırsa mı daha güzel olur.bi deneyin isterseniz.yani başörtülü bayanlara deniliyorki ya bunu hiç yakışmayacak şekilde bağlayacaksın ya da hiç bağlamıyacaksın.ya düşünebiliyormusunuz ne kadar tuhaf bir durum...şimdi bizim bazı aydın olan karanlık kesimler özgürlük özgürlük insan hakları demokrasi v.s.diye sürekli konuşuyorlardı bakıyorum da şimdilerde bu kavramların adını bile eden yok niye ne oldu ne değişti.sn başbakanımızın da dediği gibi gazetelerde bir yığın afedersiniz açık saçık şeyler bunlara karşımı çıktı bu devlet bu millet herhangi bir yasak mı getirdi bu devlet.hayırr eeee...şimdi hertürlü açıklığa saçıklığa özgürlük oluyorda insanların bi başörtüsü kullanmasına neden özgürlük olmuyor.almanyada benim birçok yakınım var üniversite okuyan bayan yakınlarım var istedikleri gibi üniversitesine giriyor çıkıyor eğitimini alıyor.almanlarlada gayet iyi anlaştıklarını söylüyorlar eee şimdi bizler üniversitelerde v.s.başörtüsü kullanıyor diye kendi insanımızı dışlamamızın ne gibi bir açıklaması olabilirki...bende birtakım şeylere karşıyım kara çarşaftı yüzüne peçe takmaktı.yüzünü göstermemekti v.s.ama olay bu değil bunları kullanan insanlar zaten cahil insanlar ve bu insanlarında bırakın üniversiteyi ilkokulu bile okuduklarından şüpheliyim doğrusu...


MUSTAFA TEKTÜRK IP: 85.105.68.xxx Tarih : 22.02.2008 16:29:17

TÜRBAN SİYASİ TERCİHDİR.1979 YILINA KADAR İNSANLAR TÜRBAN TAKMAZDI. BAŞÖRTÜSÜ TAKARLARDI O ZAMANA KADAR MÜSLÜMAN DEĞİLLERDİ ŞİMDİMİ OLDULAR.TÜRBANIN SİYASİ OLDUĞUNU BELLİ AMAÇLAR İÇİN TAKILDIĞINI BİLMEYEN VARMI KİMSE KENDİNİ KANDIRMASIN.SORGULASIN.BİZLERİDE BOŞ ŞEYLER İÇİN OYALAMASIN.ÇÜNKÜ İLERLEMEMİZ MUASSIR MEDENİYETLER SEVİYESİNE ERİŞMEMİZ İÇİN DAHA BİLİMSEL DAHA AKLA YAKIN DAHA TUTARLI VE MANTIKLI HAREKET ETMEK ZORUNDAYIZ.AKLIN VE MANTIĞIN BİTTİĞİ YERDE ,BOŞ İNSANLARIN BOŞ KAFALARI OYALAMANIN EN GÜZEL YOLUNU BULAN İÇ VE DIŞ HAİNLER HER ZAMAN OLACAKTIR. KANMAMALIYIZ, TÜM DÜNYANIN ÖNÜNDE OLAN MUSTAFA KEMAL ATATÜRK Ü ANLAMAK TANIMAK YETERLİDİR.


oktay IP: 88.235.244.xxx Tarih : 12.02.2008 00:12:02

sinop gibi doğa harikası bir yerde böyle saçma sapan işlerin yapılmasını bir grup azınlığın böylesine insanları kışkırtmaya çalışmasına,ipe sapa sığmayan gerekçeler ileri sürerek başörtüsüne karşı çıkmasına bir anlam veremiyorum sinopta yok mu hiç başörtülü bayanlar sinopun bayanlarının çoğu başörtülüdür.bu insanlar başörtülü diye okuma haklarını elinden almak kimin haddine hangi akıla hizmet.ATATÜRKçülük demek insanların özgürlüğünü elinden almak demekmidir.insanların okuma hakkını elinden almak demekmidir.HAYIR DEĞİLDİR.ne kadar yanlış işler yapılıyor bizim ülkemizde.insanların sahip oldukları birtakım değerleri onlara yaşatmamak için okuma haklarını elinden almak çağdaşlıksa ben cahil bir insanım.sırf bu başörtüsü sorunundan ne beyinler kaybettik bunları başka ülkelerin faydasına sunduk.artık yeter kendi insanımıza kendi değerlerimize sahip çıkalım.kadın erkek eşittir diyorlar ancak kadınlar eşit değildir deniliyor.başörtülüler ve başörtüsüzler.bu şekilde sürtüşmeleri bir kenara bırakalım insanlar istedikleri gibi giyinsinler.sırf bu sebeple eğitim hakları elinden alınmasın bu insanların.anadolu kadını bu başörtüsünü hep örtmüştü başına,kurtuluş savaşında o hasanlarını kınalayan analarımız başörtülüydü.bunu da görmezden gelmeyin.anadolu kadınının değerlerine saygılı olun.ALLAH aşkına biraz ülkemizin milletimizin çıkarlarına göre muhalefet yapın sadece kendi çıkarlarınıza göre değil.bu vatan hepimizin hep beraber sahip çıkalım olumsuz bir durum olursa.kurtuluş savaşında nice canlar verdi bizim atalarımız seve seve canlarını feda ettiler bu vatan için.ne zor şartlar altında savaştılar bu vatanı bizlere bıraktılar.şimdi bu şartlarda kurulan bu cumhuriyet bir başörtüsü ile elden gidecekse...şimdi bizim uğraştığımız birbirine düştüğümüz durumlara bak başörtülüleri okullara alalım mı almayalım mı.ben kendim şahsen bu konuları tartışırken utanıyorum...


seyfi IP: 88.229.101.xxx Tarih : 11.02.2008 01:08:09

yazık çok yazık chp nin oyununa geliyorsunuz aslında bunların içine sindiremediği şey anadolu insanının okumamasıdır çünkü ankara da saltanatları sona eriyor


Mustafa Tektürk IP: 84.72.240.xxx Tarih : 12.02.2008 20:57:35

Bende sinopluyum her nekadarda avrupada olsam ben oraliyim. Benim anlamadigim ne var yani bas örtüsünde ben lise sondayim ve viyana üniversitesine giris icin calisiyoruz. Sinifimda türbanli bir kiz var. Kendisi siniftaki almanlarla gayet iyi anlasiyor ve basörtüsü hic bir sorun teskil etmiyor. Biz bunun Türkiyemizde yasak oldugunu söyleyince sasiriyorlar. Birakin Türkiyenin 90% özgürlük icin serbest kalmasi lazim diyorlar. Biz ise utanc duyuyoruz bunlar gibi geri kafali ortacag insanlari yüzünden.


HALİM YURT IP: 88.234.40.xxx Tarih : 13.02.2008 21:52:51

Ben bi sinoplu olarak türbana karşı yapılan bu protestoyu kınıyorum ya nasıl yapabilirler biz müslüman değilmiyiz biz islam devletinde yaşamıyomuyuz arkadaşlar nedir bu öfke nedir bu kin neden herkes her yapmak istediğide özgür değil bu zamana kadar kim kime sen oranı buranı açık geziyosun dedi neden şimdi türban davası çıkınca millet ayaklandı bizim başımızda böyle devlet böyle başkanlarımız olduğu için grur duymalıyız destek verdiğimiz bütün kalbimizle göstermeliyiz başka devletlere örnek olmalıyız beraberliğimiz bütünlüğümüzle bizi hiç bir şekilde parlalamayacaklarını onlara göstermeliyiz. lütfen şu kafaları değiştirelim artık lütfen.


ak IP: 85.96.86.xxx Tarih : 14.02.2008 12:57:50

bu şimdiki chp zihniyeti ya birşeyleri anlamak istemiyor ya da gerçekten anlamıyor ya da kendi akla mantığa uymayan görüşlerini insanlara benimsetmekte çok inatçılar.aynı temel gibi temel bi gün bir eczaneye girer ve eczacıya der ki abi bi tavuk verirmisin eczacı da tatlı bir dille hemşerim burası eczanedir burada ilaç satılır tavuk bulunmaz burada der.temel gider ve ertesi günü tekrar gelir eczaneye abi bi tavuk alabilirmiyim der.eczacıda sinirlenir ya hemşerim dünde geldin bende sana,burası eczanedir burada tavuk bulunmaz dedim.git başımdan der eczacı.temel tamam abi yaa der niye kızıyorsun madem tavuk yoktur sende cama yaz öyleyse burada tavuk yoktur diye.eczacı da sırf temelden kurtulmak için eczanenin camına koskocaman yazar."tavuk yoktur"diye temel ertesi günü yine gelir eczaneye ve eczacıya der ki aabi tavuk ne zaman gelecek:))


merve IP: 88.242.23.xxx Tarih : 12.02.2008 23:53:31

sayın oktay, ilk olarak şunu belirteyim Sinop'un kadınlarının çoğu kapalı değildir, ilçeleri ile karıştırmayın. ikinci olarak her seferinde sizin gibiler yok ninelerimizin yok anadolu kadınının kafası baş örtülüydü muhabbeti yapıyorsunuz. evet eskiden öyleydi çünkü kanun öyleydi, o zaman daha T.C kurulmamıştı. evet T.C kurulduktan sonra anadolu kadınının kafası yine kapalıydı ama türban çarşaf değildi. başörtüydü, yandan saçları dökülen önden saçları gösteren başörtüsüydü. siz her seferinde yok annelerimiz yok ninelerimiz diye olayı çarpıtıp duruyorsunuz. Sizin annenizi bilemem ama benimki gibi Sinoplu diğer annelerde başörtüsü kullanıyorlardı ama türban değil çarşaf değil!!! son olarak bu türban meselesinde özgürlük kelimesini çok kullananlar o zaman 301. maddeninde kaldırılması için konuşsun, o da özgürlük değil mi? biz çok iyi biliyoruz sizin için demokrasi amaç değil araç olduğunu!!!


Sukru Arslan IP: 82.231.126.xxx Tarih : 10.02.2008 21:30:15

Sayin Mehmet Emin Erol, sizin kokenden Sinoplu (merkez) oldugunuz konusunda suphem var. Ben de il merkezinden degilim ama, sabahin gec saatlerine kadar asiklar caddesini kimsenin kimseye kem gozle bakmaksizin arsinlayan Sinop'ta basini kapatmayanlarin ahlaksizlik (ilkeyi yonetenlerin anladigi anlamda) ahlaksizliga meydan vereceklerini dusunmuyorum. Cagdas kultur insanliga her denizlerden gelmistir, Sinop'ta "col kulturu" olmadigi icin korkmayin yakinlarinizin basini acmaktan...


Mehmet Emin Erol IP: 88.241.106.xxx Tarih : 10.02.2008 00:33:18

Ben sinopluyum ve benim memleketimde böle bişeye karşı protesto yapılması beni gerçekden çok üzdü ben memleketimin insanını daha medeni ve demoktaritik bilirdim fakat içimizde öle olmayanda varmış çok üzüldüm ble güzel bi özgürlüğe neden karşı cıkıosunuz her insan istediği şeyi giymekde özgürdür bunu böle bilelim arkadaşlar yapmayın insan hakları diye bişey vardır türbanlı diyerek ayırırsanız yarın kürt sorunu gibi bi sorun daha doğucakdır bunu böle bilelim lütfen dışlamakla bişey elde edemeyiz o yüzden bırakın herkez özgür olsun !! TÜRKİYEMİZ İÇİN merak etmeyin geri değil ileri gideriz bunu böle bilin


merve IP: 88.243.37.xxx Tarih : 9.02.2008 20:59:00

modern, ileri görüşlü memleketimin insanı. Sinop'a yakışan bir eylem olmuş


dd IP: 78.166.33.xxx Tarih : 7.08.2008 10:04:52

ben de bu mitingdeydim türkiye laiktir laik kalacak


Sukru Arslan IP: 82.231.126.xxx Tarih : 9.02.2008 23:11:36

Karadenizin cagdas kenti Sinop halkindan boyle bir eylem beklenirdi zaten. Sinop'umuzu akepe kafa yapisina teslim etmeyelim.