19
Mart
2026
Perşembe
ANASAYFA

Orta Karadeniz'de Bir Halk Kahramanı Hekimoğlu

Orta Karadeniz Bölgesi’nde adına türkü yakılan kahramanlardan birisidir Hekimoğlu. Asıl adı Hekimoğlu İbrahim’dir. Ordu/Fatsa’nın Yassıtaş köyündendir.1

Yassıtaş köyü, yerli halkın yaşadığı bir Türk köyü idi. Bu ünlü eşkıya hakkında bir kitap yazmış olan Başbakanlık Arşivleri eski Genel Müdürü rahmetli Murat Sertoğlu’nun halk ağzından derlediği ve doğruluğu genel kabul gören bilgilerine göre Hekimoğlu İbrahim, Fatsa’da 1900’lü yıllarda 1293 (1876) harbi muhacirlerinden Gürcü Sefer Ağa’nın değirmeninde çalışmaktadır.

Sefer Ağa’nın Fadime adında güzel ve narin bir kızı vardır. Bir gün Hekimoğlu ile Fadime konuşurken Fadime’nin nişanlısı olarak bilinen Gürcü beyi Seyyid Ağa’nın yeğeni Yusuf onları görür ve bu konuşmaya başka bir mana vererek Hekimoğlu’nu Seyyid Ağa’ya ihbar eder.

Bu konuyu görüşmek için Seyyid Ağa’nın evine çağrılan Hekimoğlu, burada kendisini vurmak için silahına davranan Yusuf’u daha atik davranarak öldürür.

Yeğeni öldürülen Seyyid Ağa’nın ve muhacirlerin kendisinden intikam alacağını bilen Hekimoğlu soluğu dağda alır. Dağa çıktıktan sonra kendisine yeğenleri Büyük ve Küçük Mehmet ile çocukluk arkadaşı Gedik Halil katılır. 2

Bir süre sonra Gürcü Seyyid Ağa ile Hekimoğlu’nun kan davası etnik bir kavgaya dönüşmüştür. Ünye ahalisinden müderris Yusuf ve on beş imzalı 2 Kanûn-ı evvel 1324 (15 Aralık 1908) tarihli, Dahiliye Nezâreti’ne (İçişleri Bakanlığı) çekilen telgrafnamede Hekimoğlu’nun şekaveti yüzünden Gürcüler’le Türkler arasında meydana gelebilecek bir kanlı çarpışma tehlikesinden bahsedilmekteydi. 3 Böylece Hekimoğlu, Gürcü muhacirlerin hasmı durumuna geldi, Gürcüler’e karşı Türkler’i kollayan ve koruyan bir kişi olarak tanındı. 4

Hekimoğlu, kendisini ele geçirmeye çalışan muhacirlerden Tahmasoğlu Hulûsi Ağa’yı da bir çatışma sırasında adeta kendisiyle bütünleşen “aynalı martiniyle” tek kurşunla vurarak öldürünce daha da ünlendi.

Seyyid Ağa’nın yeğenini öldüren Hekimoğlu’nun muhacirlerin baskısıyla jandarma ve gönüllüler tarafından takibine çıkıldı ve tenkiline çalışıldı. Ancak, Hekimoğlu kendisini ele geçirmeye çalışan kuvvetleri epeyce meşgul ederek kendisini yakalatmamayı uzun süre başardı. Yine genel kabul gören görüşlere göre bunun da sebebi Hekimoğlu’nun ırza, namusa çok düşkün, ahlaklı bir kimse olması, bir de kendisine yardım eden ve barınma imkanı veren Türk köylerinin bulunmasıydı.

Devlet’ten afv talebinde bulunan Hekimoğlu’na “mezkûr kanûnun oraca tatbîkini icâb edecek ihtiyâc-ı hakîkî mevcûd olmadığı” gerekçesiyle afv talebi kabul görmedi. 5

Hekimoğlu İbrahim’in af talebinin Sivas Vilayeti idarecilerinin gündeminden hiç düşmediği anlaşılmaktadır. Bu husustaki yazışmalar neticesinde nihayet, Hekimoğlu’nun affıyla ilgili olarak beklenen Şûrâ-yi Devlet kararı “sû’-i sirâyeti mûceb” gerekçesiyle ikinci kere de kabul edilmemişti.6

İlk kez Ayhan YÜKSEL’in yayınladığı belgeye göre; Canik mutasarrıfı Necmî Bey imzasıyla Dâhiliye Nezâreti’ne çekilen 14 Nisan 1329 (27Nisan 1913) tarihli telgrafa göre, Hekimoğlu 13 Nisan 1329 (26 Nisan 1913) gecesi sekiz saat süren bir çarpışma sonunda kendi köyü olan Yassıtaş’ta vurularak öldürülmüştür.

Üç ayı aşkın bir zamandan beri müfrezeye kılavuzluk ederek Hekimoğlu’nun ele geçirilmesinde hizmetleri görülenler ise Fatsa’nın Sâca7 köyünden Keşişoğulları’ndan Todor ve Yorika isimli iki şahıstır. Canik mutasarrıflığı, Fatsa kaymakamlığının teklifi üzerine Hekimoğlu’nu ölü ele geçiren Şâkir Onbaşı ve dokuz nefer ile kılavuzluk yapan Todor ve Yorika’nın münasip bir miktar para ile taltifini Dâhiliye Nezâreti’nden talep etmiştir.8

Uzun yıllar Fatsa, ordu, Tokat, Niksar, Samsun dağlarında hüküm süren, halk arasında mertliği, yiğitliği ve yardımseverliğiyle şöhret yapan, yöre halkı “ahâlî-yi kadîme” tarafından sevilen Hekimoğlu’nun vurularak öldürülmesi üzerine bir türkü yakılmış ve yakılan türkü dilden dile söylenerek bugüne kadar gelmiş ve radyo repertuarına da girmiştir 9

Hekimoğlu Türküsünden

Hekimoğlu dediğin bir küçük uşak

Bir o yandan bir bu yana sırmalı fişek

 

Hekimoğlu dediğin bir cahil uşak

Elinde martini belinde fişek

 

Hekimoğlu’nun anası okarlı karı

Eridi kalmadı dağların karı

 

Hekimoğlu derler benim aslıma

Aynalı martin yaptırdım kendi nefsime

 

Bohçaarmut dibinde kaymak yedin mi

Hulûsi’yi vuran Hekimoğlu odur dedin mi

 

Bohçaarmut dağını duman bürüdü

Hulûsi Ağa’nın kanları çayıra yürüdü

 

Fatsa’nrın yoluna ordu da kuruldu

Hekimoğlu İbrahim o da vuruldu

 

Gelme Hulûsi gelme vururum seni

Al kanlar içinde koyarım seni

 

Hekimoğlu İbrahim taştan bakıyor

Elindeki martini canlar yakıyor

 

Evlerinin önü arpa sergisi

Hekimoğlu İbrahim ayva sarısı

 

Konaklar yaptırdım mermer direkli

Hekimoğlu İbrahim aslan yürekli

 

Aynalı martinimiz Gürcü seçmesin

Muhacir milleti burdan geçmesin

 

Alçaktan götürün benim isalımı

Görmeyenler görsün de benim halımı

 

Aman da Hekimoğlu alınan oldu

Hekimoğlu’nu vuranlar da Allah’tan buldu

 

 Kaynaklar:

1-Başbakanlık Osmanlı Arşivi belgelerine dayanarak en geniş araştırma Ayhan YÜKSEL tarafından yapılmış olup, Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, sayı 3 (İstanbul 2000), s. 103-114.) de yayınlanmıştır.

2-Hekimoğlu’nun hayatıyla ilgili kısa bilgiler Murat Sertoğlu’nun Kahramanlar Kahramanı Hekimoğlu (İstanbul 1983) kitabından özetlenmiştir; Ayrıca bkz;Mehmet Bayrak ,Eşkıyalık ve Eşkıya Türküleri, Ankara 1985, s. 173-175).

3-Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Dahiliye Nezâreti-İdare (DH. İD), nr. 124-3/13, lef: 2. Telgrafta imzası bulunan diğer şahıslar şunlardı: Çavuldur Kadı-zâde Hakkı, Karaman Ağa-zâde Rahmi, Mahir Efendi-zâde Halid, Feyzullah Efendi-zâde Rüşdi, Gazi-zâde Şükrü, Hazinedâr-zâde Âsaf, Kadı-zâde Sırrı, Celâl Efendi-zâde Haşim, Müfti-zâde Remzi, Sogomoparyan, Kaklidisi, Lefteryaris, Ohosinoryan, Hacı Hasan-zâde İbrahim, Uzun Hacı-zâde Osman. ), nr. 124-3/13, lef: 2. Telgrafta imzası bulunan diğer şahıslar şunlardı: Çavuldur Kadı-zâde Hakkı, Karaman Ağa-zâde Rahmi, Mahir Efendi-zâde Halid, Feyzullah Efendi-zâde Rüşdi, Gazi-zâde Şükrü, Hazinedâr-zâde Âsaf, Kadı-zâde Sırrı, Celâl Efendi-zâde Haşim, Müfti-zâde Remzi, Sogomoparyan, Kaklidisi, Lefteryaris, Ohosinoryan, Hacı Hasan-zâde İbrahim, Uzun Hacı-zâde Osman.

4-Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Dahiliye Nezâreti-Mütenevvia (DH. MTV), nr. 55/48, lef. 4.

5-Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Dahiliye Nezâreti (DH. MUİ), nr. 17-4/3, lef. 1.

6-BOA, DH. MUİ, nr. 36-2/29, lef. 12.

7-Metinde Sâca olarak geçen bu köy bugün de varolan Sayaca köyü olmalıdır (BOA, DH. MTV, nr. 55/48, lef. 5).

8-BOA, DH. MTV, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.

8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5. 8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.nr. 55/48, lef. 5).8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.nr. 55/48, lef. 5). 8-BOA, , nr. 55/48, lef. 1, 3, 4, 5.nr. 55/48, lef. 5).

 9-Ümit Tokcan’ın Kadir İnanır’dan derlediği Hekimoğlu türküsünü, Tuncer İnan notaya almıştır (TRT Repertuar no. 110).

Yayın Tarihi : 2 Ağustos 2005 Salı 15:38:45
Güncelleme :12 Eylül 2005 Pazartesi 14:08:23


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
coskun IP: 88.224.145.xxx Tarih : 19.11.2006 19:10:03
hekimoğlu gibi bir halk kahramanının bu şekilde hayata veda etmesi ve vatan haini gibi görülmesi cok acı bir şey kendine ALLAH'tan rahmet ailesine ise baş sağliği diliyorum ama bunu hihaye gibi anlatsaydınız akılda daha kalıcı olurdu. yorumumu yayaınladığınız için şimdiden teşekkür ederim ...

serkan yılmaz IP: 88.247.17.xxx Tarih : 20.03.2007 14:37:29
evet zamanın da boyle bir olay olmuş ben hekim oglunu vuran şakir on başinın torunların danım ama herkez gecmişte olmuş bu olayı farklı yorum luyo ünyede farklı anlatılıyor fatsada farklı hekim oglu gürcü türk ayrımı yapmış sanırım zamanın da yoksa herne olur sa olsun gürcüler bu sebepten birleşipte onun peşine düşmezlerdi

isa denk IP: 85.96.133.xxx Tarih : 9.06.2007 17:20:19
slm ben isa denk hekimoğlunun torunuyum bazıları eşkiya bazıları mücahit dedi kim n derse desin o ordunun fatsa nın hatta bütün karadenizin kahramanı buna itirazı olan yada başka düşüncesi olan varsa lütfen mail atsın

Zeki Sarıhan IP: 85.106.145.xxx Tarih : 5.07.2007 01:22:37
Ben 1965-67 yıllarında Yassıtaş köyünde öğretmenlik yaptım. 1967-1968 öğretim yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Türkçe bölümünde okurken öğretmenimiz Kemal Demiray'ın bir araştırma ödevi nedeniyle mısır imecelerinde türküsü söylenen Hekimoğlu'nu seçtim ve o yaz Yassıtaş'a gelerek bir araştırma yaptım. Hekimoğlu'nun Topul veya Gaga mahallesinde oturan bir kadın yeğeni sağdı. Ondan da bilgi aldım. Hekimoğlu hakkında yapılmış ilk yazılı araştırma budur. Ödevimi öğretmene verdim. Yıllar sonra sayın Demiray'dan bunu istediysem de bulamadı. Yassıtaş'ta çalışırken bir süre İnoğlu Süleyman Amca'nın evinde kalmış ve Hekimoğlu'nun öyküsünü ondan dinlemiştim. Anlattığına göre Hekimoğlu onun babasının yanında hizmetkâr olarak çalışırken eşkiya olmuştu. Yukarılarda bir yerde vurulmuş ve bir atın sırntına atılarak Tahtabaş'tan aşağı Fatsa'ya indirilmişti. Onun bir arkadaşıyla birlikte Hükümet önünde çekilmiş bir fotoğrafı vardır. Arkalarında hükümet erkânı veya Fatsa'nın ileri gelenleri poz vermiştir. İçlerinde bir de kısa pantolonlu ve fötr şapkalı biri vardır. Bana bunun o sırada Fatsa'da maden arayan bir İktalyan olduğu söylenmişti. (Bu fotoğraf da ödev metniyle birlikte öğretmenimde kayboldu. Örneği varmış). O zaman şöyle düşünmüştüm: Yarı sömürge durumuna düşürülmüş bir ülkenin asayişi bu kadar olur. Otorite kalmaz. Bazı insanlar dağa çıkar. Devlet otoritesinin yerini başkaları doldurur ve kahraman olur. O günkü yargılarımda yanıldığımı sanmıyorum. Okuyucuların konuyu bu yönüyle de ele almalarını öneririm. 4 Temmuz 2007

Fuat TAŞAR IP: 88.232.237.xxx Tarih : 23.09.2007 20:37:13

Hekimoğlu İbrahim gardaşım mekanın cennet olsun.Bu günde senin gibi yürekli türklere öyle ihtiyaç çokki!Bu gün haksızlığa hayır diyenler eşkiya, türke söven ,silah sıkanlar kahraman gibi gösteriliyor.Okuduğumdan anladığım kadarıylan seni izletip pusuya düşürtenlerin isimlerinden ne kadar türk olduğu anlaşılıyor.Sen uçan türk atlılarına katılmış yiğit yurdun mekanın cennet olsun,kahpelerin yeri zaten bellidir.


murat tahmazoglu IP: 84.58.220.xxx Tarih : 4.02.2007 22:04:14
Gercekleri yansitmadiginiz apacik ortada bilip bilmeden yorum yapiyorsunuz. Gurcu turk ayrimi nedir buya yazik . Adam dupeduz eskiya daha ne olsun .Koca devlet pesine dusmus birde bu tarafindan bakin lutfen .findik diyemedigi icin adam vurulurmu vaybe ne aciziz babaya gurcuyu vurdular bir avuc pindiuk icin sizi komedi filminizle basbasa birakiyorum .Kahraman yaratmaya seven toplumuz elhamdurullah neden halk kahramanini karadeniz, devlet bir olup yok etmek ister cok komisksiniz cokkkkkkkeskiya eskiya eskiya saygilarimla

nuri ergül IP: 88.232.202.xxx Tarih : 27.01.2007 14:54:15
hikayenizi okudum ve çok değişik rivayetler arasında en gerçekci olanının bu olduğunu düşünüyorum.bu olayın Türk-Gürcü husumetine neden olmamasından büyük bir mutluluk duyuyorum.yıllardır kardeşçe yaşadık ve kardeşçe yaşayacağımız nice nice yıllar var. geçmişte yaşanmış olumsuz olaylar gelecek nesillerin ayağına pranga olmamalı.Hepimiz bu güzel ülkenin havasından suyundan güzelliklerinden ve nimetlerinden nasiplenmiyormuyuz.

alperen türkoğlu IP: 85.101.166.xxx Tarih : 23.05.2007 20:50:29
biz bilirizki gürcü toplumu azınlık olmasından dolayı korkuyla yaşamış korkuları hatalarla devam etmiş.gurur ve kibir masum bir insanı kimine göre katil kimine göre kahraman .

D.Arslan IP: 195.177.207.xxx Tarih : 15.10.2007 17:39:37

Buraya yorum yapan arkadaşların, yorumlarını etnik ayrımcılıktan uzak yapmalarını diliyorum. Yaşadığı dönem itibariyle, ayrımcılıktan ortaya çıkan bir türkünün baş aktörü olan bir kanun kaçağının, bu gün de bu ayrımcılığı körüklemesine müsaade etmeyelim. Olaylara ve kişilere TARAF OLURKEN, olayları ve kişileri İYİ ANALİZ etmez isek, karganın klavuzluğundan maalesf kurtulamayız


fuat tasar kardesimize yanittir IP: 84.59.27.xxx Tarih : 25.09.2007 23:04:32

Fuat bey kardesim yapilan yorumlarin hepsini okumani ve sadece dusunmeni istiyorum...yorumunu yapan her kardesimiz sonunda barisdan ve kardeslikten söz ederek bitirmis senin yazin bence bu sayfaya yakismamiss..köse yazisi sorumlularindanda rica ediyorum fuat beyin yazisini tekrar okuyup degerlendirmeliler farkliliklarimiz zenginligimizdir herkez ayni dusunmek zorunda degil saygi duymak zorundayiz elbette ama fuat beyin yorumu biraz agir olmus kent haberi devamli takip etmekdeyim eger yorumu yayindan kaldirirlarsa sevinirizz


rıfat yıldız IP: 85.98.207.xxx Tarih : 4.11.2007 20:23:05

DİKKAT:Sayın İsmail Hekimoğlu yorumunuzda soy isminizden utandığınızı yazmışınız;bence siz soy iminizden utanacağınıza ;kendinizden utanmanız gerekir. cünkü bana göre siz o soy ismine layık bir insan değilsiniz.layık olsaydınız soyisminizden utanmazdınız.her insanın bişekilde takdir ettiği hekimoğlu siz tarafından takdir görmüyorsa ben sizin kişiliğinizden şüpe etmekle haklıyımdır vesselam.......


arif irmak IP: 84.60.196.xxx Tarih : 19.11.2007 18:33:46

arkadaslar cogu yazilanlar gercek disidir ben uzaktan yakindan hekimogluyla akrabaligim var hekimoglu bilindigi gibi kulaktan dolma bir sekilde vurulmamistir en yakinlari satin alinmis mesela duvari yikip kactigi ev dedemin ev ev sarilir dedeme para teklif edilir dedem onu vurmak üzereyken duvardan kacar dedem de havasini alir hekimoglunun neden eskiya oldugunu degil neden eskiya yapildigina bakmak gerek onu bu hale getirip tuzak kurup vuranlar utansin hekimoglu bence de halk kahramani


FETİ DEMİRTÜRK IP: 88.245.2.xxx Tarih : 14.04.2007 12:33:11
HEKİM OĞLU gelmiş geçmiş en cesuryaşadığı devre göre adaletli zenginden alıp fakire veren halk kahramanıdır aynı zamanda fatsalıların gurur kaynağıdır kuyluca köy feti demirtürk

Dadyan Arslan Çığtay / Taşar'a yanıt IP: 195.177.207.xxx Tarih : 15.10.2007 16:01:08

Dikkate alınacak bir yorum değil ama, yorum yapanların isimleri içerisinde Türk ve Arap kökenli isimlerden farklı bir isim benim olduğum için üzerime alınarak bir iki konuyu açıklamak isterim. Benim ailem (gürcistanda DADİANİ olarak bilinir),Batum'dan göç ettiklerinde başkentimiz İstanbul'du. Osmanlıydık hepimiz. Başımızda ulu hakanımız 2. Abdulhamit hanımız bulunmaktaydı. Yaadığımız yer olan Fatsa'da birleştirici, bütünleştirici bir misyon üstlenen dedem Dadyan Arslan'ın, Hekimoğlu hadisesinden sonra Türküsünün söylenmesini yasaklama sebebide"DÜŞMANLIKLARI KÖRÜKLEMESİ " idi. Görüyorum ki buradaki yorumda da, ayrımcılık ve "ÖTEKİ" mantığı kullanılmış.Demek ki Dedem haklıymış. Biz, Osmanlı'nın Bakiyesi (bu tabir Prof. Dr.İlber Ortaylı'dan alınmıştır.)üzerine kurulmuş, Atatürk Türkiye'sinde yaşayan gürcü asıllı Türkleriz. Türk Ulusunun bir parçasıyız. Bu bayrak, bu vatan, bu din ve bu dili yaşıyoruz.


m.tahmazoglu IP: 84.58.225.xxx Tarih : 13.02.2007 20:38:23
Aynali martinimiz gürcü secmesin....muhacir milleti burdan gecmesin....dizeleri size ne ifade ediyor...üzülerek söyluyorum bu ayrim hekimoglu hikayelerinin genelinde var..Ben yasadigim cevre ve bulundugum konum dolayisila objektif olamaya bilirim..hulusi aganin torunuyum 5 kusaktan..katsinamaz bir gercek varki hekimoglu dogrusuyla ve yanlisiyla tarihe mal olmus adina turkuler yazilmis bir eskiya,eskiya oldugu görusumu bir kez daha yineliyorum, ama bu hadisenin bir toplumsal hadiseye yol acmamasida sevindirci bir durum baris ve kardeslik adina herkeze selamlarimi iletiyorum saygilarimla

hasan bulut IP: 88.233.105.xxx Tarih : 15.07.2007 20:32:06
trh 15 07 2007 adım hasan fatsalıyım hekimoğlunu eşkiya olarak görenler kendilerinden utanması gerekir neden eşkiya onu eşkiya yapanlar utansın hiç bir insan durupdururken eşkiya olmaz bir fakir insan neden eşkiya olsun hemde gürcü türk ayrımı yapıldığı söyleniyor ben buna inanmıyorum vede katılmıyorum o sadece çıkarcıların işine geldiği için öyle uydurmuşlar be türküm hiç bi gürcüyle husumetim yok olamazda müslüman kardeştir ayrımcılık olmaz hekim oğlu eger eşkiya olsa zenginden alıpta fakira vermez eşkiyalar sadece çıkar için vururlar ölen insanı eleştirirken geçmişini iyi bilin teşekürler

ismail hekimoglu IP: 84.167.152.xxx Tarih : 30.09.2007 11:05:37

BEN BÖYLE BIR ESKIYAYLA AYNI SOYADI TASIDIGIM ICIN UTANIYORUM::BIRDE KAHRAMAN YAPIP BASTACI ETMEZLERMI


a.atesli IP: 84.59.25.xxx Tarih : 16.02.2007 23:02:40
Yeryüzü küresinin öyle bir bölgesinde yasiyoruz ki yazili tarih öncesinde de nice hikayeler, masallar ve kahramanlar dogurmustur bu cografya ama bilinen bir gercek vardir ki; Hekimoglu bir eskiya degildir, aga düzenine karsi gelmiste degildir cünkü; gürcülerde alisilagelmis ya da bilinen aga düzeni yoktur o zamanlarda, yani onun yasadigi zamani ve gelisen olaylari iyi takip ederseniz bunu anlamak cok zorda degildir üstelik, bizim arkasindan aglayamadigimiz hatta onlari anlamak icin caba göstermedigimiz o kadar cok kahramanlarimiz var ki bu günlerde "masal kahramanlar" yaratma cabasini, sanki bir zamanlar Fatsa Ünye arasinda gürcü türk karkasasi yasanmis gibi yansitilmak istenmesi garip geliyor, o kadar cok ayrimcilik yaratilmak isteniyor ki, sünni ile alevi yi, türk ile kürt ü hani bu oyunda basarili olamazsak diye yeni suni ayrimciliklar yaratilmak istenen günümüzde bu kadar Karadeniz'le oyun oynanirken, yönümüzü öne cevirelim henüz vakit varken, birakin Hekimoglu yattigi yerde rahar uyusun, adina güzel bi türkü yazilmis hep birlikte dinleyelim ve ruhuna fatiha diyelim, eskiya oldugu icin degil ama, kahraman oldugu icin degil...

Sakin olun Fuat Taşar IP: 195.177.207.xxx Tarih : 6.11.2007 11:19:34

Sayın Fuat Taşar, yanlış yapıyorsunuz. Yorumlarınızı okudum. Yazdıklarınızı iyi okuyun lütfen. Hekimoğlu'nun yaşadığı coğrafyada hem o dönemde, hem de şimdi bu konu çok hassas bir konu olduğu belli bu olayın. Siz duygusal olarak bir takım ifadeler kullanırken, farkında olmadan insanları kırıyor veya tepki topluyosunuz. Üstelik (ilk yazınızda) insanlara hakaret etmişsiniz. Sonradan Türklüklerini sorgulamışsınız. Etnik köken olarak farklı oldukları aşikar ancak, yapılan yorumlarda hiç ayrımcılık gördünüz mü? Biraz daha dikkatli yorum yapmanızı öneririm


Mehmet Ümit HEKİMOĞLU IP: 85.107.193.xxx Tarih : 24.10.2007 17:50:01

Basit bir aşk hikayesinden kaynaklanan olayları Gürcü,Türk meselesine Çevirmek yanlıştır. Hekimoğlu İbrahim Yusufu Gürcü olduğu içinmi vurdu? sadece kendini savunmak istediğinden yapılmış bir hareket karşısındaki silah çeken arap yada çerkezde olabilirdi o zaman onların meselesimi olacaktı? Karşı cinsten birisiyle geçmişte iyi niyetle bile konuşmuş olsan mutlaka dedikonun çıkardı bunu hepimiz biliriz neticede Hekimoğlu da uyanıkmış hak edene hakkını vermiş. Birde kahpece vurulmasaydın. Ruhun şad mekanın cennet olsun. Soyadından rahatsız olup utananlarda biraz yorulacaklar ama değiştirmeleride çok zor degil.


Dadyan Arslan Çığtay / Taşar a yanıt devam IP: 195.177.207.xxx Tarih : 15.10.2007 16:47:43

... Yaşayacağız da. ! Sayın Taşar'ın bilmesi gereken en önemli şey şudur ; Hepimizin Geçmişteki ortak buluştuğu nokta Osmanlı ve İslam 'dı. Bu günde bu ortak paydaların üzerine " Ne Mutlu Türküm Diye'ne " Düsturunu ekleyerek bu ulusun asli unsurları olarak yaşantımıza devam ediyoruz. Sayın Taşar. Sizi, " Gardaşım Edebiyatı " ile yaptığınızın, farkında olmaya davet ediyorum." ÖTEKİLER ve BİZ" mantığı ile yaptığınız bu edebiyat, ulusumuzu "bölücülüğe" yönlendirmektir. Ayrımcılığa teşfik etmektir. Bana göre vatan hainliğinin en alasıdır. Sizin yorumunuzu dikkate almıyorum. Yaptığım sadece cevap hakkı idi ama, yorumunuzdan çıkan sonuç şudur ; Hekimoğlu ile ilgili olarak yazılanları okumamışsınız. ( Demekki okuma alışkanlığınız yok) Buradan harektle, kıt bilgi ile yorum yapmaya kalkmışsınız. Bilgisizliğin eksikliğini, " Gardaşım Edebiyatı ve Külhanbeylik ile kapatmaya çalışmışsınız. Bütün Cahillerin ve Fikir üretemeyen insanların düştüğü hataya düşmüşsünüz. Biraz Kitap okumanızı ve araştırmanızı öneririm. Bizler bir bütünüz.Osmanlı İmparatorluğu'nun Bakiyesi üzerinde oturan Büyük önder Atatürk'ün Kurduğu Türkiye'nin asli unsurları olan Türk Ulusuyuz. Bu nedenle,yakalanması ve takibi bizzat devlet tarafından yönlendirilmiş olan kanun kaçakları üzerinden körü körüne milliyetçilik yapmayı bırakalım da, işimize bakalım. Lider, önder, büyük Türkiye için.


salihli köyü IP: 84.58.252.xxx Tarih : 4.11.2007 19:50:34

FUAT TASAR::özur dilemende hatani anlamanda erdemli bir insan oldugunun göstergesidir.hekimoglunun aleyhine yazan yorumcular bile sonunda saygiyla bitirmisler yorumlarini..tepki buyuzdendi sana..ha bu arada isimlerini turk olarak görmediklerin inan senden daha cok bu vatani seviyor ve milli duygularla dolu insanlar..kandasinla dertlesmen tabiki hakkin sevgili kardesim ama biraz saygi insani alcaltmaz yuceltir,,,saygilarla


Cemalettin ŞAHİN IP: 88.227.220.xxx Tarih : 12.06.2007 23:32:38
Burada yapılan yorumlar görüyorumki çoğunlukla iyi niyetle ve gerçekçi dilde yapılmış.Günümüzde karadenizde çirkin oyunlar peşinde olanlara malzeme üretmeyelim.Ben de Gürcüyüm ama Hekimoğlu türküsünü zekle dinliyorum.Geçmişte olanlar olmuş,yaşanmış. Şükürki husumet olmamış.Biz bu günkü kardeşliğimizi vatanın birliğini, bütünlüğünü koruyalım.Düşmanlarımızın heveslendiği gibi etnik yapı kaşıntısı hastalığına tutulmayalım.

Dadyan Arslan Çığtay / IP: 195.177.207.xxx Tarih : 6.11.2007 11:12:09

Hem Yanıt Hem de Bilgi. Bakınız Arkadaşlar(özzellikle Fuat Taşar). Bilip bilmeden yorum yapıyorsunuz. Yorum yaparken de olaylara taraf olan insanları rencide ediyorsunuz. Bu gün; Hekimoğlu'nun da, Kaçaklığı döneminde, (DEVLET EMRİ İle) Yakalanması için uğraşan Hulusi ağa'nın da, Bizzat Yakalatan Dadyan Arslan Efendi'nin de hayatta olan torunları mevcuttur. Kimsenin Türklüğü sorgulanmıyor. Sorgulanamaz da.Yazıları iyi okursanız göreceksiniz. Mail ortamında yazı yazmak çok kolay.Lafların Nereye gittiğini bilmiyorsunuz.Olayları ajite etmeye ve savunma yaparken bile insanları suçlamaya devam ediyorsunuz. Gerek yok böyle şeylere. Duygusal davranıp, insanları kırmaya ve suçlamaya gerek yok. Evet Cahillik, Bölücülük ve dolayısı ile vatan hainliği ifadelerini kullandım. Ama yazılarıma iyi bakınız. Bu gün ülkemizin geçtiği zor dönemeçlerin kaynaklarına indiğinizde BİZ VE ÖTEKİLER mantığının sonuçları olduğunu göreceksiniz. YA SEV YA TERKET mantığının. KANDAŞIM demişsiniz. Bu edebiyatı bırakın lütfen. Duygu sömürüsü yaparak mazlumu oynamanın size faydası olmaz. Okuyun, araştırın. Israrla Etnik ayrımcılık yapmayın burada ve başka yerlerde de. Hepimiz Biriz ve Bütünüz.


Nihat Yilmaz IP: 85.178.116.xxx Tarih : 12.01.2007 23:00:30
kendim hekimoglunun hülüs agayi vurdugu bozcaarmut köyündenim. hekimoglunun hayatini belgelerle kisaca özetlemissiniz yazilanlar icinde en dogrusu olduguna eminim. ancak,yazilarinizda hekimoglunun devletceaffedilmedigi bildirilmektedir ama bazi rivayetlere göre hekimoglunun affedildigi fakir bir yasantisi oldugu bu yasaminda dahi gürcülerin hekimoglunun esinin tarlaya hekimogluna yemek götürürken rahatsiz ettiklerini rahatsizliklar sabrini tasirinca fatsanin hafta günü olan bir pazartesi günü genelde gürcü köylerinin carsiya giris mintikasi olan han bogazini kesip kendisinin dedigi gibi köylülerin findik demesini ister diyebilene gec findik kelimesini diyemeyenleri kestigi cünkü gürcülerin findik degil punduk dedigi malumhekimoglunun tekrar daga ciktigi ve aradan bir hayli zaman gectikten sonra ünye fatsa arasinda sıkıstırılıp askerler tarafindan vuruldugu sölentileri mevcuttur.ne denli dogrudur ne denli yanlis bilemiyorum. HEKIMOGLU BIR VATAN HAINI DEGIL BIR HALK KAHRAMANI OLDUGUNA INANIYORUM

GIRESUNLUUU IP: 84.59.4.xxx Tarih : 27.11.2007 21:54:50

ORTA KARADENIZDE HALK KAHRAMANIYMIS::NE YAPMISTA KAHRAMAN OLMUS::KURTULUS MUCADELESINE BIR KATKISIMI OLMUS::DUSMANA KARSI ZAFERMI KAZANMIS:::GIRESUNLU TOPAL OSMAN DESENIZ BASIMIZ USTUNE::HEKIMOGLU TURKUSU YAPILMIS KULAGA HOS GELEN:::KAHRAMANLAR BU ULKE ICIN CAN VEREN GAZI OLANLAR UCUZ KAHRAMANLARA KARNIMIZ TOKKK BIRAKIN YETER ULKE UZERINE OYUNLAR OYNANIYOR HALA BIRBIRIMIZI YIYOZZ


Nihat Yilmaz IP: 85.178.92.xxx Tarih : 12.02.2007 23:25:38
sayin Tahmazoglu baskasinin yaptigini bir baskasina yüklemek insanlik isi olmadigi yönünde size katiliyorum. ancak ki olayda türk gürcü ayirimi diye bir sey gecmemistir. Cünkü o tarihlerde eskiya gecinen bir kac gürcü grubu harac almada gürcu köyü türk köyü ayirimi yapmamistir. Eskiya bu gürcüleride Türkleride yerli yersiz eza ceza yapip haraca baglamislardir.Örnegin hekimoglu olaylarindan daha önceki tarihlerde bizim köy yaylasi bir ramazanda teravih namazi vaktinde b ir eskiya grubu tarafindan basiliyor ve camiide birisi kozpinarindan birisi düzdag köyunden gürcü olmak üzrere yedi kisi öldürüldügü söylentiler arasinda yukarida izaha calistigim gibi halk arasinda irk ayirimi gibi durum allaha sükürolmamis ve duyulmamistir. saygilarimla

Fuat TAŞAR IP: 88.232.221.xxx Tarih : 2.11.2007 19:53:21

Anlaşılan ben yanlış bir yere girmişim,kimileri vatan haini demiş,diyen hızını alamamış cahil, bölücü demiş,kandaşıma gardaşım demişim hor görülmüşüm.Özür dilerim ben burayı türklerin kendine has konuşma ve yazı yazabileceği bir yer sandım.Özür dilerim birinin soyadından rahatsız olmasına sebep olduğum için.Özür dilerim benim yazılarımdan dolayı rahatsız olanlardan ve kaldırılmasını isteyenlerden.Ben sadece bir türküm,vedahi kandaşımla dertleşmek istedim.vesselam...


Dadyan Arslan Çığtay IP: 195.177.207.xxx Tarih : 1.08.2007 18:26:04
Hekimoğlu hikayesi bir trajedidir. Başından itibaren yanlış anlamaya kurban gitmiş iki gencin öyküsüdür. Narin (fadime) ve Hekimoğlu (ibrahim), Burada yazılan bir çokşey, o dönemin de haleti ruhiyetini yansıtıyor. Mithat Sertoğlu'nun yazdığı kitap gerçeklere en yakın olanıdır. Kabul ediyorum. Eşkıya ne demektir ? Kanun Kaçağı demektir. Hekimoğlu 'da bir kanun kaçağıydı. Narin ile yolda yürürken göründüğü için, toplantıya çağrılan ve o toplantıda iki veya 3 kişiyi öldürerek dağa çıkan bir kanun kaçağı. Yakalanması biraz uzun sürdüğü için Efsaneleşmiş bir kaçak.Efsanelerde rivayetler çok olur. Hekimoğlu'da döneminin eşkiyası Soytaroğlu'da birbirlerine karışmış iki kaçak.Ancak ikisi de halk kahramanı değildir.Bu gün, Hekimoğlu'nu halk kahramanı yapan sebep türküsü ise, o türküyü meşhur eden iki isim Ümit Tokçan ve Kamil sönmez gürcü'dür. Türkünün uzun bir süre söylenmesi dedem Dadyan Arslan tarafından yasaklanmıştır. Sebep, Muhacirler ve yerli halk arasında düşmenlığı körüklemesi. Batum Muhacirleri uzun süre kendi aralarında bu hikayeyi bile konuşmadılar. Konuşulması ayıptı. Sonradan herkes bir revayet uydurdu.Dadyan Arslan Hulisi Ağa'nın anne bir üvey kardeşidir. Bende Dadyan Arslan'ın 2. Oğlu Cenan Çığtay'ın oğluyum. Yani Öz be öz Torunuyum. Şİmdi burada söylemek istediğim şudur ; Hepimiz Bu topraklarda aynı bayrak, aynı millet,aynı dil, aynı din ve aynı kaderin ortak mensupları iken, bölünmüşlüğü ve düşmenlığı körükleyen ifadelerden kaçınalım. Hekimoğlu meselesi, adam öldürüp Asılmamak için dağa çıkmış bir insanın, yakalanmamak için dağda gezmesinden ibarettir. O dönemin şartalarında dağdaki kanun kaçakları (eşkıyaları) devletin Zabit kuvvetleri eşliğinde Yerel Halktan birinin önder olarak seçilmesi ile yakalanmaktaydı. Bu kişi önce Hulisi ağa oldu, sonra da Dadyan Arslan. Nemalanmak isteyenler rahatsız olabilir ama,ekimoğlu Robin Hood değildi. Ağalık düzenine isyan veya başkaldırış değildi. Basit bir adam öldürme ve kanun kaçaklığı hikayesiydi.Bu kadar basit. İşte size objektif bir değerlendirme

fatsalı hasan IP: 88.233.105.xxx Tarih : 15.07.2007 20:18:56
hekim oğlu tam bir halk kahramanıdır onu vatan haini gibi gösterenler esas vatan hainidir o insan gibi insandı sadece çıkarcılar onun yaşamasını istemedi,ve onu vurmak için tam bir ordu kurmuşlar okadar insan onu yakalayamamış ve öldürmüş onu vuranlara veye durduranlara bi bakın hiç meymenet varmı suratlarında şimdiden tşklr

şenol öözdeniz IP: 88.255.3.xxx Tarih : 23.12.2007 09:32:33

bu yorumsuzdur hekimoğlu gelmış geçmiş en ıyı kahramandırr


ilyasözcan IP: 78.184.127.xxx Tarih : 30.07.2008 01:04:21

insan olaylara tarafsız bakabilmeli.hekimoğlu denilen kişi zulme başkaldırmıştır.her milletten her kökenden düzeni bozmaya çalışan devlete başkaldırmaya çalışanlar olmuştur.amaa bunu o milletin tümüne mal etmek olmaz .çok yanlış olur.hekimoğluna eşkiya diyen,bundan 30 yıl öncesindekilerimi halk kahramanı yapıyor.onlardır asıl eşkiya.. yolları kesip,kontrol yapan kendi düşüncesinden olmayanlara doğdukları memlekette rahat yaşayabilme fırsatı vermeyen adamlarmı halk kahramanı,köyüleri ,kardeşleri birbirine vuran ,saatlerce çatışmaların olduğu onlarca insanı öldürenlermi halk kahramanı.türkiye cumhuriyeti yönetimini rusya modeline dönüştürmeye çalışanlarmı halk kahramanı ,eşkiyanın ne demek olduğunu bilmeyenler kafalarına göre yorum yapıyor.eşkiya dediğin,köyleri basar,ırza namusa geçer,köylüyü soyar,hertürlü şeyi yapar.hekimoğlu bunlarımı yapmışmı ki eşkiya damgasını yiyor.tarihi iyi okumak lazım.kalkıpta şerefli ,namuslu ,onurlu geçmişine söven adamın dedikleri ne kadar doğru olabilirki.yani insanları böyle bir çırpıda yargılamak doğru değil.hekimoğlunun hakkını savunmasımı eşkiyalık.böyle konularda yorum yapmak için çok okumalı ,öyle kulaktan dolma sözlerle adam yargılamak kolay geliyor. hekimoğlu na eşkiya lakabıyla tanıtıyorlar o eşkiya hekimoğlu değil,halk kahramanı hekimoğlu ismaildir.


satı karabuğa IP: 85.110.200.xxx Tarih : 23.04.2008 23:48:55

Hiç kimse benim büyük dedeme eşkiya diyemez keşke herkez onun gibi mert,delikanlı,ve yürekli olabilse o atılan iftiraya boyun eğmedi doğruyu söylediği için kabul etmediği içinde bu olayları yaşandı,mekanı cennet olsun ona layık bir torun olmaya ve onun kadar dürüs olmaya kararlıyım ölene kadarda bu böyle olacak.SENİNLE GURUR DUYUYORUM CANIM DEDEM KEŞKE HAYATTA OLSAYDIN....


Egeli IP: 88.244.6.xxx Tarih : 9.04.2008 14:36:14

Kurban olayım Hekimoğlu'na,Çakırcalı Efe'ye, İnce Mahmet'e, Karayılan'a ve daha ismini yazamadığım Anadolu'nun dört bir köşesinde hala efsaneleri anlatılan türküleri yakılan suçlu veya değil halk kahramanı olmuş yiğitlere. Suçlu veya değil evet bu olaydan dolayı memleketinden uzaklaşmış, soyadını kullanamamış sonradan değiştirebilmiş insanlar bunu kabullenip bu hikayenin eğrisine doğrusuna sahip çıkıyorlar, geçmişte yaşadıkları çilelerden hiç bahsetmeden. Dışarıdan bizim gibilere gazel okumak kolay türkü'yü dinleyerek efkarlanmakta. Olayı meşhur kılan bu türküyü derleyen Kadir İnanır'dan hiç bahsedilmemiş. Olayın en bilenlerinden biride odur öyle inanıyorum. Ona da bir teşekkür borçlu değilmiyiz.


mustafa çallı IP: 85.104.175.xxx Tarih : 8.12.2008 21:19:32

ben ordu-akkuşluyum ve dedemden duyduğuma göre dedemin dedesi zamanında hekimoğlunu 2 hafta evinde gürcülerden ve onu arayan türk askerlerinden saklamış ...dedem bunu gururla anlatır 20 kere de sorsam 20 kerede anlatır


yusuf özden IP: 85.96.217.xxx Tarih : 31.12.2008 20:25:26

siz gürcüler bıkmadınız dimi kendinizi büyük görmeye burası kara deniz gürcistan değil bu olan olayda sizin marifetiniz küçülmeyin ozaman bu millet sizi yok etmediyse insanlığındabdır tarihe iyi göz atın iyi yorum yapın ozaman kimin kulaktan dolma bigi ürettiğini anlarsanız bu ülkede kimseyi istemiyoruz tek türklerin yaşaması gereken bir türkiye bizi faşist liğe zorluyorsunuz hekim oğlunun arkasındayız ve orda kalacaz


erol tahmazoğlu IP: 85.103.9.xxx Tarih : 22.12.2008 12:53:57

anlatılan hikayenin tam olarak gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum ve hekimoğlunun bir kahraman olarak gösterilmesi bilgisizlikten kaynaklanıyor.hekimoğlunun öldürüldüğü gün çekilen fotağraf bende mevcuttur.fotağrafta dönemin fatsa kaymakamı da vardır madem hekimoğlu kahramandı devlet niye oradaydı.bu yüzden bilgi sahibi oladan fikir sahibi olmayın.mesele türk-gürcü meselesi değildir ve bulunduğum hiç bir ortamda o anlamsız şarkının çalınmasına müsade etmedim.dadyan aslana,tahmazoğlu yusfağaya ve o gün oarada bulunan tüm tahmazoğullarına allahtan rahmet diliyorum.


ozan karaalioglu IP: 84.58.199.xxx Tarih : 29.04.2008 15:27:27

kadir amcaniza söyleyinde hekimoglunun filmini yapsin..hatta fatsaya anitini yapip truzim turlari duzenlensin,,hersene kutlamalarla yadedelim dedemizi tövbe tövbe..gecmisi birakalim ulkeye sahip cikalim..stratejik butun noktalari telekom.bankalar..medya..okullar..hammadelerimiz yabancilarin eline gecti.kutuplasmalar aldi basini gidiyo..uyanalim ey halkim..birakalim hekimin oglu yatacagi yerde rahat yatsin..


murtaza28 IP: 84.59.23.xxx Tarih : 17.02.2008 17:29:11

yorumlari okudukca aziz nesine hak vermemek elde degil..basbakan bu ulke icin kursun atanda yiyende kahramandir derse...illegalizeye her zaman prim verilirse..biz daha cok naylon kahramanlar yaratiriz..turku guzel ona sözum yok..topal osman karadeninzin gururudur,milli mucadeleye destek vermistir...hekimin oglunun ne gibi kahramnliklari varki eskiyaliktan baskaaaaaa


Dadyan Arslan Çığtay IP: 88.252.8.xxx Tarih : 28.06.2008 00:30:43

FATSALI ONUR'A CEVAP ; Üslup onur bey üslup.Dikkatli olunuz lütfen. Bakınız adımızı soyadımızı yazacak kadar açık yürekliyiz. madem Fatsa'lısınız araştırınız.Beynelminel bir insanız. Kimi Eşkıya der, Kimi kahraman. Kusura bakmayınız.Robin Hood veya Köroğlu çıkartamadık karşınıza. Dİkkatli olunuz. Hasım ne demek. Ne yapmaya çalışıyorsunuz.Bu ne terbiyesizlik,Edepsizlik.İnsanları nasıl sınıflara ve kamplara ayırırsınız. Sizin zihniyetinizdeki insanlar nedeniyle HEkimoğlu hadisesi, yaşandığı dönemde trajediye dönüştü. Kendinize, düzene başkaldıran bir kahraman arıyorsanız Ansiklopedilerde Hekimoğlu na gelene kadar fazlası ile var. Yanlış bilgilerle yanlış kahraman bulmuşsunuz. Hasan Sabah'ı öneririm. Size daha çok uyar.!!!!! Hem bu sayede tartışma da daha da renklenir.!!!!!!


EMRE CUMA IP: 85.104.50.xxx Tarih : 16.02.2008 16:40:35

aslına bakarsınızbu türküyü kurtlar vadisi dizisi sayesinde dinleme fırsatı bulmuştum ve ondan sonra devamlı cep telefonumun müzihi olarak duruyor ve devamlı dinliyorum ve bu güzel müzihin bir hikayesi olduhunu öhrendim ve okudum hakikaten çok güzeldi helal olsun şimdi öyle insanlar az kaldı ama o zamanlar böyle bişeye cesaret etmiş ya helel olsun mezarında nur içinde yatsın keşke şimdide böyle insanlar olsa ne güzel olur ve hala sık sık okuyurum ve hala bütün tüylerim diken diken oluyor bize böyle güzel şeyleri okuma imkanı veren herkese teşekkür ediyorum


göksel kaya IP: 78.175.24.xxx Tarih : 3.08.2008 18:55:07

bir elin beş parmağıda bir değildir,her milletten yiğitte çıkar ......eğer herkes hakka tapsaydı kan davası diye bir dava asla olmazdı,bir deli kuyuya taş atar kırk akıllı çıkaramazmış, hazar ın batısından ve güneyinden göç eden türkler tekrar anadoluda buluştu,kafkaslardaki türklerde orta doğuda yaşayan türkler bulundukları coğrafyadan etkilenip şekil itibarı ile anadolu türklerinden farklılaştı,hele selçukluların yıkılmasından sonra anadolu erenlerinin anadoluyu yeniden yapılandırmaları ve islami yorumları,siyasi nedenlerden ve gücünü halkı üzerinde kaybetmek istemeyen yöneticileri yüzünden kafkaslarda ,iran da ve arap coğrafyasında yaşıyan türkler arasında fazla yayılmadı, günümüzde osmanlı diye bir devlet kalmadı,artık ulu önder atatürk ümüzün laik ve demokratik türkiye cumhuriyeti var ve hiç kimse kendi aşiretinin menfaati için 70 milyonluk türkiye yi tehlikeye atmamalı, eğer bir arada yaşamak istiyorsak kimse kimseye kendi görüşünü zorla dayatmamalıdır.herkes bir olan aklın yolunda buluşmalıdır,umarım ordu büyük bir kutlama ile el sıkışırda kardeş kavgası artık son bulur,


adil hakverdi IP: 84.59.14.xxx Tarih : 30.04.2008 10:00:18

fatsanin kahramana ihtiyaci yokki sizin gibi hayali kahramanlar yaratanlar varken ..kulaktan dolma bilgilerle yorum yapiyorsunuz sazi eline alan caliyo..adam eskiya iste neyin kavgasi buuu


Cemalettin ŞAHİN IP: 78.174.32.xxx Tarih : 22.12.2008 01:59:06

Geçmişi öğrenmek, bilmek anlamak hepimizin hakkı.Tutturmuşuz hekimoğlu. Bu insanın hayatı, yaptığı iş,mesleği,başarıları, eserleri, askerliğini yaptığı kışlası,vatan uğruna katıldığı savaşları varmı bilen. Lütfen yazın.Tamam türkümüz güzel.Fakat yaşananlar acı.Ne uğruna hiç uğruna. Millet aynı dönemde Trablusgarbda, Bingazide, Yemende,hicazda,kafkaslarda, balkanlarda baş, kol, bacak, gövde verirken orta karadenizde münferit bir hadiseyi abartmayalım. Kahramanları anacağımıza ucuz kahramanlar için bir birimize sitem ediyoruz. Bende Gürcü kökenliyim ama önce vatanın birliği ve kardeşliğimiz daha önemli. Şu bahsettiğimiz konu asıl düşünmemiz gereken konuların yanında Kardak Kayalıklarındaki çakıl olamaz.Akıllı olalım. Yoksa gün gelir bizde bir buşun kafasına Papuç atmak zoruna kalırız.Çünkü atacak başka gücüüz kalmaz.


FATSALI GURUR IP: 84.59.29.xxx Tarih : 28.04.2008 21:54:40

TURGUT ÖZAKMANIN SU CILGIN TURKLER KITABINI OKUDUNUZMU BILMIYORUM OKUMADIYSANIZ ZAHMET EDIP OKUMANIZI TAVSIYE EDERIM::YASANAN OLAYLAR TARIH VERILIP ARASTIRMALAR SONUCU ISPATLANMIS BUYUK BIR ESERDIR::DOGRULAR VE YANLISLAR OBJEKTIF OLARAK VURGULANMISTIR: HER BÖLGENIN KAHRAMANLARINI ANLATIGI GIBI ESKIYALARINADA YER VERMISTIR BU ESER::KIMILERININ KAHRAMAN DEDIGINE KIMISI ESKIYA DEYIP SAHIPLENMIS PEKI OSMANLI KAYNAKLARI BILE DIDIK DIDIK EDILEREK HAZIRLANAN BU ESERDE BUYUK FATSA KAHRAMANIN VEYA KIMINE GÖRE ESKIYANIN ADI NEDEN YOKTUR::TOPAL OSMAN::CERKEZ ETHEM:SUTCU IMAM::KARA FATMA::CAKIRCALI EFE;ENVER PASA::ZAMANIN VATAN HAINI CETELERI VEYA KAHRAMANLARI VARDIR BU KITAPTA TARIHE DOGRUSUYLA YANLISIYLA KONU OLMUSLARDIR;;ATATURK ICIN VURMA EMRINI INGILIZ MANDASINDA SÖMURULEN ISTANBUL HUKUMETI VERMISTIR OSMANLI HUKUMETI DEGIL::ATATURKLE KIYASLAMA YAPMANIZDA AYRICA HEKIMOGLUNA AYRI BIR RENK KATTI BIR BU YÖNU EKSIKTI TAMAMLAYICI OLDU::GÜRCÜLERDEN BAHSETMISSINIZ AZINLIK PSIKOLOJISINE RAGMEN KULTURLERINE SAHIP CIKMISLARDIR BIR TAKIM YANLISLAR YAPMISLARDIR ORDA HAKLISINIZ::GURCUSTANDAN GELIRKEN TAM TAKIR AC GELDI BU HALK::YERLESIK DUZEN KURMUS TURK KARDESLERIMIZ GIBI EVLERI ASLARI ISLERI YOKTU::BUNA DEVLETIN YANLIS POLITKASI DESEK DAHA DOGRU OLUR SANIRIM:GURCU KARDESLERIMIZIN BIRAZ TUTUCU DIK KAFALI ICINE KAPANIK OLDUKLARINI BILIYORUZ AMA GENELDE VATANSEVER MILLIYETCI INSANLARDIR::BIRDE 120 SENE ÖNCEKI OLAYLARI TORUNLARIN HASIMLIK DUYGUSU ICINDE OLDUKLARINI SÖYLEMISSIN::SEN NASIL FIKIRLERINI SÖYLEMISSEN KARSI DUSUNENLERDEN FIKIRLERINI SÖYLEMIS;;HEKIMOGLUNU ELESTIRENLER YAZILARININ SONUNDA BU OLAYIN KÖTU SONUCLARA YOL ACMAMASINDAN DOLAYI MEMNUNIYETLERINI IYI DILEKLERINI BELIRTIYOLAR:SANA SAYGILARIMI SUNUYORUM FATSALI ONUR KARDESIM HANGI KÖYDENSIN COK MERAK ETTIM ESEN KAL


yasemin TAHMAZ IP: 78.164.157.xxx Tarih : 30.06.2008 15:17:03

Hekimoğlu ibrahim aslında eşkiyanın biri lütfen bu hikayenin gerçeğinin bilmeden yorum yazmayın ... tahmaz soyadını taşıdığım için gurur duyuyorum


fatsalı onur IP: 85.100.79.xxx Tarih : 27.04.2008 18:04:38

hekimoğlu hakkında burda yazılanları okudum.başka kaynaklardanda araştırma yapma fırsatım olmuştu.şu ana kadar yapılan ansiklopedik yazılarda ve burdaki yazılan yazılarda görüdüğüm kadarıyla hekimoğlu halk kahramanıdır.bunun aksini söyleyenlerde bellidir çünkü geçmişte yaşanılanları unutmamış kinci bitakım gürcü oldukları belli insanlardır.zannederimki aralarında hekimoğlunun geçmişteki hasım torunlarıda vardır.kötünün arkasından ağıt yakılmaz kimileri hekimoğluna kaçak ve eşkiya diyor.unutmayalım ki atatürk te bir kaçaktı ve atatürk için bulunduğu yerde vurulma emri verilmişti osmanlı hükümeti tarafından. böyle bi durumda o dönemin koşullarına bakmamız gerekir.bu dönemle kıyaslayamayız.o dönemde gürcüler zengin ve güçlü gruplardan oluşmakta birbirlerini koruyup kolllamktalarmış.bunların karşısında da bir güç olmalıydı tabiki. bu güç hekimoğlu olmuştur.eğer bir ülkede düzen yoksa orayı ağalar yönetmeye başlar.nasıl yöneteceğide onun insafına kalmıştır.bu olaylar gürcü beylerine karşı bi baş kaldırıştır bence.zaten o sıralar osmanlı bir hasta adam.zenginin ve güçlünün borusunun ötmesi de doğaldır. o nedenle birilerinin isteği üzerine osmanlıdan destek birlikler geliyo ve kalleşçe hekimoğlunu vuruyorlar.asıl biz o devirde devleti arkasına almış aşkiyalara bakalım.onlar zulüm yaparsa normal bi durum ona birileri karşı çıkarsa eşkiya diyemeyiz.hekimoğlu o dönemde yaşamış bi halk kahramanıdır.yabancılar böylesi kahramanlara değer verirken bazıları da değer yerine eşkiya diyor ona.siz istesenizde istemesenizde o adından söz ettirmiş fatsanın büyük kahramanıdır bay çok bilmiş beyefendiler.bu arada herkes kişisel görüşünü açıklıyo burda birilerine az biliyosunuz çok biliyosunuz demeyin. birilerine de laf yetiştirmek zorunda diilsiniz


ilkay IP: 88.251.20.xxx Tarih : 6.06.2009 21:46:45

dağa çıkan efelerin hepsi haksızlığa uğramışlar ve devlet tarafından nedense hep haksızlığa uğrayan onlar ve  türkler olmuş ve onlarda  dağa çıkmak zorunda kalmışlar aynı zamandada haksız olanlar korunmuş kollanmış aynen devlet tarafından himaye edilmişler şimdi olduğu gibi.her şey ayen beyan açıkta olmasına rağmen daha hale ayırım yapılmasın deniyor halbuki ayırımı yapan onlar hakarete maruz kalan türkler madur olan türkler hiç sesleri çıkmıyor o zamanda çıkmamış şimdide çıkmıyor daha hala biz yargılanıyoruz halk kahramanlarımız sorgulanıyor suçlanıyor sorgulanıyor susturuluyor .susuyoruz bakalım.bence hekimoğlu bir halk kahramanı aynı yörük ali efe demirci mehmet efe sökeli cafer efe gökcen efe gibi.ne kadar kötüleselerde kötülesinler bu gerceği silemiyecekler.efelerin dağa çıktığında halk rum,ermeni vsçetelerden çekmiş şimdide pkk çetesinden çekmiyormu .ne kadar sabırlı bir milletmişiz ya hayret ediyorum.1919 yılında olduğu gibi bu sabır bizi inşallah başarıya götürecek


hekimoğlu ibrahim IP: 46.227.191.xxx Tarih : 2.02.2014 09:52:27

 DADYAN ARSLAN ÇITAY

belli ki sen de gürcüsün. acaba ne zaman çıkıpta yaptığın yanlışları düzelteceksin çok merak ediyorum doğrusu.dedem deyip olayı saga sola çekme ben çok iyi biliyorum dadyan arslanı ve onun köpeklerini. buraya üç beş yorum yapıpta insaanları yalan yanlış bilgilerle doldurma dadya arslan senin dedense HEKİMOĞLU da benim dedem. hekimoglu soyundan biri çıkıpta bu yazdıklarını seninde akıbetin deden gibi olur. zalimin zulmu var mazlumunda ahı var.