8
Mayıs
2024
Çarşamba
EKONOMİ

Ordu'nun önceliği havaalanı

Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) Ordu Milletvekili Enver Yılmaz, Ordu ilinin önceliğinin 'denize havaalanı' olduğunu belirtti. Yılmaz, Dereyolu'nun açılmadan ve çevre illerden sosyoekonomik destek gelmeden limanın öncelikli olamayacağını söyledi.

AK Parti Ordu Milletvekili Enver Yılmaz, beraberinde İl Genel Meclisi Başkanı Şanser Şahin, AK Parti Ordu İl Başkanı Fatihan Ünal, Merkez İlçe Başkanı Halit Tomakin ve bazı partililerle birlikte Cumhuriyet Mahallesi'nde denizden gelen dalgalar nedeniyle tehlike yaşayan bazı evlerin bulunduğu alanda incelemelerde bulundu.

Denizden gelen dalgalar sebebiyle evleri ve bahçeleri zarar gören vatandaşlarla görüşen Yılmaz, "Cumhuriyet Mahallesi'nde deniz her geçen gün evleri daha da tehdit eder hale geliyor. Bunun önüne geçebilmek için kıyıda ev ve bahçeleri bulunan vatandaşlarımızın her bakımdan emniyetini sağlamak bizim görevimiz. İlk etapta kıyılara taş tahkimat yaparak dalgaların önüne geçtik. Şimdi 8 adet dalga kıran (T) yaparak kıyıyı ve evleri tamamen kurtarmak amacındayız. Bununla ilgili çalışmalarımızı kısa zamanda bitireceğiz. Bizler halkımız için görevdeyiz. İçiniz rahat olsun. Her şey zamanla yapılacaktır" dedi.

"BİZİM ÖNCELİĞİMİZ HAVAALANI"
Ordu'da yapılması planlanan projeler hakkında bilgiler veren Yılmaz, önceliklerinin havaalanı olduğunu söyledi. 22 Temmuz seçimlerinde havaalanının yapılması için çalışacaklarını söylediklerini hatırlatan Yılmaz, ''Bizim önceliğimiz hükümet olarak havaalanı. Bununla ilgili envanter çalışmalarımız sürmektedir. Yalnız sanal ortamda sürekli 'Havaalanı yapılmalı mıdır? Havaalanı ne zaman yapılacak?' şeklindeki yayınların arkasındaki niyeti iyi biliyoruz. Bu konunun her gün gündeme getirilmesini yanlış buluyorum. Havaalanı 1997 yılında geçmiş hükümetler döneminde yatırım programına alınmış, 2001 yılında yatırım programından çıkarılmış. Biz geçmiş hükümetlerin yapamadığı projeye hayata geçirmek istiyoruz. Ama bu proje akşama sabaha olacak proje değildir. Devletin bir çalışma ve program sistemi vardır" diye konuştu.

Liman yatırımının şu anda çok öncelikle olmadığını da belirten Yılmaz, bunun için ekonomik yapının güçlenmesi gerektiğine dikkat çekti. Ordu'yu İç Anadolu'ya bağlayacak olan Dereyolu'nun işlerlik kazanmasının ardından limanın gündeme geleceğini hatırlatan Yılmaz, "Bizim için hem liman hem havaalanı önemlidir. Ancak bugün Dereyolu henüz ulaşıma açılmadığı için Ordu Limanı ihtiyaç olarak gözükmüyor. Ne zaman ki Dereyolu açılır o zaman liman konusu güçlenir. Ordu limanının 33 ile 35 gemi arasında kapasitesinin olduğu belirtiliyor ama resmi rakamlar 11 ile 12'yi geçmediği yolundadır. Mevcut liman şu haliyle Ordu için zaten fazla gözüküyor. Limanın açılması için Ordu'nun ekonomik yaptırım gücünün, çevre illerle olan bağlantısının artması, sosyoekonomik boyutunun güçlenmesi gerekiyor. Fizibilite raporları şu an bu limanın elzem olmadığını gösteriyor" şeklinde konuştu.

"SAGRA ESKİ GÜNLERİNE DÖNECEK"
Ordu'nun en önemli sanayi kuruluşlarından Sagra'nın satışına da değinen Yılmaz, bu şirketin yeniden eski günlerine döneceğini söyledi. Sagra'yı satın alan şirketin TMSF'ye 77 milyon doları ödediğini ve satış işleminin gerçekleştiğini belirten Yılmaz, "Şu anda Sagra eski gücüne ve eski markasına kavuşmuştur. Bundan 4-5 ay önce işçiler işlerine yürüyerek gidip geliyorlardı. Aylardır maaşlarını alamamışlardı. Ama artık bütün işçiler rahatladı. Herkes maaşını ay sonunda rahatlıkla alabiliyor. TMSF bedelinin çok çok üstünde bir fiyata Sagra'yı sattı. İktidarımızın uyguladığı politikalar sonucunda Sagra'nın sorunlarının da hükümetimiz döneminde bitmesi bizleri mutlu etti. Fabrikayı alan mülk sahipleriyle görüştük. TMSF'ye 77 milyon doların yatırıldığını gururla gördük. Bunun haricinde 20-30 milyon dolara yakın ek yatırım daha yapılacak. Sagra 600'e yaklaşan işçi kadrosuyla tekrar Ordu ve Türkiye'nin en önemli markası haline gelecektir" açıklamasında bulundu.

iha
Yayın Tarihi : 18 Aralık 2007 Salı 17:24:07


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
Suzan Özcan IP: 88.239.61.xxx Tarih : 18.12.2007 18:13:56

Sayın milletvekilleri Orduya havaalanı geç bile kaldı. Sayın Vali havaalanına sıcak bakmıyor ama bu Ordu için büyük kazanç olacaktır. Hem Turizm için hemde sosyal kalkınma için. Atıl durumda ihtiyacı olmayan yerlere havaalanı yapılıyor, Ordu'ya yapılmakta tereddüt ediliyor. Bu yanlışlık bir an önce son bulur ve bizimde bir havaalanımız olur.


faruk fidan IP: 84.152.39.xxx Tarih : 19.12.2007 22:58:59

Ordu,nun Havaalani,na ihtiyaci yok, daha dogrusu Havaalani yolcu kapasitesi olmaz, nufus acisindan bu yeterli degil. Ünye,deki gibi inek otlatmayi düsünüyorsaniz o baska.insanlarin ise ekmege ihtiyaci var Hava alanina yapilacak yatirim bos yatirimdir onun yerine fabrika kurun daha iyi olur bence.


Cengiz Atmaca IP: 85.97.129.xxx Tarih : 24.12.2007 14:40:37

Değerli vekilim devletininin geleceğini düşünen her vatandaşın zaruri harcamalardan kaçınması gerektiğinin bilinci içinde olup , Ordu muzun gerçek anlamda gelişmediğinin tanığıyız.Elimizdekileri de kaybetmeden yeni teşviklere kucak açmalıyız. Hava alanı güzel tabiki ,memleketine hastalığından dolayı hasret kalanların , uzun yolculuk yapamayanların , iş icabı günü birlik gidip , dönmek isteyenlerin ,Turizm ile ilgili çalışmaların vs. fakat gelin görünkü ordu bir sahil şeridinden ibaret değil ordunun o kadar ilçe köy ve beldeleri varki biz ilk önce vatandaşımızı hak ettiği veya hak edeceği bir platformda yaşama hakkını sağlamaya çalışalım. iş istahdamı sağlayacak yatırımlar bulalım bunlar oluşunca zaten İlimiz ,ilimize bağlı ilçelerimiz ,beldelerimiz,köylerimiz ve sonucunda da ülkemiz daha güçlü bir yapıya kavuşacaktır. saygılar sunuyorum


MUSTAFA AKBAŞ IP: 88.229.249.xxx Tarih : 22.12.2007 23:50:17

Sayın SUZAN ÖZCAN asıl ben sizi kınıyorum. Bilip bilmeden araştırmadan yorum yazıyorsunuz. Lütfen benim yazdıklarımla ilgili biraz araştırma yapın, sizde bana hak vereceksiniz. Şayet rant sağlamakla itham ettiğim kişiler içinde sizde varsanız! Fazla bir sözüm yok. Ben sadece araştırarak bu yorumu yaptım. Bazıları gibi yorum yapma meraklısı değilim. SAYGILAR


SUZAN ÖZCAN IP: 88.239.34.xxx Tarih : 21.12.2007 16:38:15

Ordu'nun gerçek anlamda kalkınması için önce zihniyetlerin değişmesi lazımdır. Limana karşı çıkan varmı? Elbette limanda güzelim memleketim için gerekli. Önceliği havaalanı diyen insanları rant sağlamakla itham eden Sayın Mustafa Akbaş beyefendi sizi kınıyorum. Havaalanı isterken Liman lazım değil diyen varmı? Havaalanı lazım değil, Liman lazım önce diyen kişilerin rant sağladığınımı düşünelim bizde... Şaşırdığım ve hayret ettiğim konu memleketin kalkınması için neden iş birliği yapılmıyor? Neden her şeyde bir çatlak ses çıkıyor doğrusu anlamak zor. Halbuki hem havaalanı hem liman hem fabrika istesek Ordu'nun nasıl kalkınacağının hesabını yapsak. Birlik ve beraberlik olmadığı müddetçe nede limanKorkarım Orduya ne havaalını yapılır,


SUZAN ÖZCAN IP: 88.239.61.xxx Tarih : 26.12.2007 14:03:55

Bende size teşekkür ederim. İstanbul doğumluyum,ve İstanbul'da yaşadım hep bu demek değilki Ordu'ya kayıtsız kalalım. Ordu malesef gerçek değerine kavuşamadı daha önceki yorumumda'da belirttiğim gibi hangi iş adamı havaalanı olmayan yere iş sahası kurar, yada hangi öğrenci Üniversiteye giderken Ordu'yu tercih eder. Ben isterimki herkes bu veye başka konularda haklı tepkisini ortaya koysun . Eğer yorumları okuduysanız rant'dan bahsediliyor. Buna ancak gülünür.İstanbuldan acil gitsek tam 180 km yi tekrar karadan gideceğiz. Ben daha öncede yazdım Orduya havaalanı olmasın diyenlerin (Otobüs firmalarından kaynaklandığını düşünüyorum). Güzelim memleketime havaalanıda olsun ,tersanede olsun, üniversitede olsun, bunlar ekonomiye katkısı olur. Orduyu ayağa kaldırır. Zamanında rahmetli Ecevit boğaz köprüsüne karşı çıkmıştı, sonra anladı nasıl yanlışlık yaptığını. Bu kişilerde anlayacak. Orduya havaalanı yapılana kadar ben tepkimi hep vereceğim, DUYARLI OLSA ORDU HALKI İNANIYROUMKİ HER ŞEYE KAVUŞUR. Bende size teşekkür ediyorum Sayın Salih Ziya bey. Haklı olduğumuz konuda her zaman tepkimizi veren millet oluruz inşallah


Tugrul İlhan IP: 88.239.15.xxx Tarih : 26.12.2007 09:43:02

Sevgili Hemşehrilerim. Gelin kavgayı bırakın. Birlik olmazsak ne havaalanı olur, nede liman. Önce birlik olalım, bir olalım ki bu birlikten çıkan ses karşıya varınca yankılansın havada dağılıp gitmesin. Nasıl güzel fikir değil mi? Öyleyse hep birlikte önce Or-Gi havaalanını ardından Limanı destekliyoruz daha sonrada Gölköy - Ordu arasına Taksim- Ayazağa gibi yeraltı metrosu istiyoruz. Ardından da Galatasarayın Seyrantepe projesi gibi Kale Köyüne olimpik stadyum ve Ahmetli ile Akçalı Köyleri arasındaki ırmak üzerine su sporları için olimpik yüzme havuzu. Umarım fazla bişey istemedim. Saygılar Tuğrul İlhan Gölköy / Ordu tugrulilhan@yahoo.com


Suzan Özcan IP: 88.239.35.xxx Tarih : 20.12.2007 08:08:56

Sayın Faruk Fidan beyefendi, or-gi havaalanı demek Ordu için yeni bir iş kapısı demek.Giresun, Ordu halkı havaalanını hak etmiyor diyorsanız o başka tabi. Turizm açısındanda ne kadar önemli olacağı kesin.Yabancı arkadaşlarım havaalanı yok nasıl gelelim diyorlar.Elbette fabrikada şart,İş adamı havaalanı olmayan yere iş sahası kurmak istermi? Kesinlikle elzem olan bir duruma karşı çıkışınızı tekrar gözden geçirmeniz gerekir. Saygılarımla


SUZAN ÖZCAN IP: 88.239.49.xxx Tarih : 23.12.2007 19:25:49

Sayın MUSTAFA AKBAŞ beyefendi: bende yorum meraklısı değilim, öyle olsaydı günlük trajı olan gazetelere yorum yazardım. Rant kaygısı hiç olmayan nadir insanlardanım.Valla rant mant bu işler sakat. Otobüs firmalarıyla anlaşması olanlar daha çok karşı çıkıyor diye düşünüyorum. Siz İstanbul, Ordu arası kaç saat biliyorsunuzdur. 14 saat yolculuk ne demek onuda biliyorsunuzdur. Yurt dışından gelenlerin neler çektiğini hiç hesaba katmadan, bir rant dır gidiyor. Ben her şeyile ispatlarım rant kaygım olmadığına, ne o bölgede arsam var ne başka birşey ben sadece memleketimin kalkınması çabasındayım. Siz araştırmalarım var diyorsunuz lütfen yazın ne ise bizde okuyalım, bellimi olur belkide fikrim değişir.


SABRİ GÜL IP: 88.243.6.xxx Tarih : 19.12.2007 22:57:02

ordumuzda havaalanı olmaması kadar üzücü bir olayı daha tasavvur edemiyorum şehir merkezine en yakın hava alanı 180 km uzaklıkta iktidardaki ordulu milletvekillerimize sesleniyorum neden ordu halkının sesine tercüman olmuyorsunuz orgi projesini lütfen gündeminize alınız orduya ve orduluya çok büyük hizmet etmiş olup çokta büyük vebalden kurtulmuş olursunuz


Salih Ziya Cörot (ORDEF Genel Başkanı) IP: 78.176.127.xxx Tarih : 26.12.2007 00:52:30

Havaalanı konusu 1998 Yılından bu yana gazetelerdeki köşe yazılarımda özenle üzerinde durduğum konuların başında gelmiştir. 30 Yıldır yaşadığım İstanbul'daki 15 Yıllık sivil toplum yaşamımda çabalarım hep çağdaş ilimizin hak ettiklerini elde etmesi için olmuştur. Şüphesiz ilimize yapılamayanların başında elbette çağdaşlık gereği öncelik sırası Havaalanındır. Yakın bir geçmişte Ordu ilimize havaalanının gereksiz olduğundan ve kapasitenin yetersizliği ve çarşambanın yakınlığından söz eden vekilleri biliyorum.Yakın denilen mesafenin 170 Km. olduğunu hatırlatmak isterim. Ayrıca Ordu ve Giresun İllerimizin yeterli yolcu kapasitesine sahip olduğunu biliyorum. yakın geçmişte Tersane sevdalıları bakıyorum son günlerde bizden fazla bu konunun gündeme alınmasından yana olmuşlar. Elbette bu değişime en fazla sevinen ben olmaktayım. Nihayet gerçekleri görmeye başlamışlar. Şüphesiz Turizm yatırımlarının, Tersane ile sair sanayi kuruluşlarmızın,limanımızın, yat limanımızın da olmasını arzu ettiğimizi zamanla dile getirmiştik. Ancak bunların öncelik, yer ve zamanının iyi tespit edilmesi gerekmektedir. Şu anda elbette Havayolu önceliğimiz olmalıdır. Beni en çok memnun eden konuların başında bu hususa duyarlılık gösteren Enerji Bakanımız Sayın M.Hilmi Güler ile milletvekillerimden Enver Yılmaz'ın ifadeleri olmuştur. kendilerine teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca Or-Gi Havaalanı projesi için yorumları ile katkıda bulunan ve düşüncelerini bu sitede dile getirerek açıklayan Suzan Özcan ile Sabri Gül'ü müspet ve aydın düşüncelerinden ötürü kutlamak istiyorum. Muhalif olanlara da övüdüm,olmayacağına inansanız da bazı hakların müktesep olduğunu hatırlayın ve Sizin istemeye cesaret edemediğiniz yatırımları birilerinin isteyip gerçekleştirebileceğini unutmayın ! O nedenle yöremize yapılacak her yatırım projesinin yanında olun...! Son günlerde Trabzon Havaalanının Yetersizliğinden Söz ededursaunlar, biz kendi önceliğimize sahip çıkalım. Demek ki Samsun ve Trabzon'daki Yolcu kapasitesinin % 70'inin OR-Gİ Bölgemize ait olduğunu hatırlayalım ! Topyekün Önceliğimiz OR-Gİ Havaalanı ile üniversitemiz olmalıdır. Bizler Federasyon olarak Giresun Dernekler Federasyonu ile Organik bir yapı içerisinde Havaalanımızın takipçisi olarak Eski Valimiz Sayın Mustafa MALAY'ın başlatmış olduğu ruhla projenin devamını diliyorum. Havaalanı demek Üniversite ve Eğitim demek, Havalanı Demek Turizm, sağlık, sanayi, hızlı ve çağdaş ulaşım, iş istihdamına ve yatırıma teşvik demektir. sonuç olarak öncelikli yatırımların takipçisi olduğumuzu vurguluyor, saygılar sunuyorum.


MUSTAFA AKBAŞ IP: 88.230.123.xxx Tarih : 20.12.2007 22:01:23

Faruk FİDAN'a katılıyorum. Fakat bence ORDU'ya önce liman lazım. Neden? Çünkü havaalanı kurulsa bile en fazla haftada bir sefer yapılır. Buda ORDU'ya hiçbir katkı sağlamaz. Havaalanı yapmak için o bölgenin kapasitesini iyi araştırmak gerek. Siz sanıyormusunuz ki havaalanı Gülyalı'ya kurulsa Ünye ve Fatsa'da ki vatandaş gelip Gülyalı'da ki havaalanından uçacak. Bu ilçedeki vatandaşlarımız doğal olarak daha yakın olan Çarşamba havaalanına gidecek. Tabi bunun gibi çok örnek verilebilir. Fazla uzatmanın gereği yok. Bence havaalanına harcanacak para ile Kumbaşı civarına yapılacak bir liman Ordu'ya daha çok katkı sağlar. Şu anda dışarıda kar ve fırtına var iki gündür Perşembe açıklarında 3-4 gemi beklemekte. Bu gemiler muhtemelen Trabzon, Rize yada Gürcistan'a yük götürüyor. Daha nekadar yatacakları belli değil.Peki şimdi Kumbaşında bir liman olsa ve bu gemiler burada bir hafta yatıp zaman kaybedeceğine bu malları bir an önce sahiplerine ulaştırmak için limana yanaşıp yüklerini boşaltıp bu sayede hem komyoncular hem hamallar hem liman civarında ki esnaf faydalansa, aynı zamanda bu limanın gelmesiyle fabrikalarda bu bölgeye gelip kurulsa, bu sayede Ordu da ki vatandaş iş sahası kazansa, daha iyi olmaz mı. Zaten bu dediklerimden sonra bizim havaalanı için uğraşmamıza hiç gerek kalmaz. Nasıl olsa bu kadar fabrikanın ve limanın olduğu yere havaalanı mecbur kendisi gelir. Lütfen beyler biraz dikkat bu havaalanında bu kadar ısrar eden bir gurup var bunların amacı tam olarak anlaşılmayan bir rant sağlamak. Bu rant kapısı ihale almak olabilir, havaalanının yapılacağı alanda arsaları olabilir. Ama bir şekilde bu konuda ısrarcılar buradan rant dağlamak peşindeler gibi geliyor bana. Bence ORDU'ya önce liman...


Berk Mercan IP: 88.238.203.xxx Tarih : 29.12.2007 18:04:19

Faruk amca ben 12 yaşındayım orduya ancak yazın gidebiliyorum yollar çok uzak.orduda dedemler yaşıyor ben onları çok özlüyorum.orduya havaalanı yapılırsa hafta sonuda onları görmeye gidebilirim. size destek olmak için yazıyorum herşey için teşekkür ederim.


ERDEM ÇAPANOĞLU IP: 85.107.249.xxx Tarih : 4.01.2008 17:33:55

Havaalanı projesi hakikaten yatırım olarakta çok guzel proje mutlaka yapılması lazım şunu unutmayınızki 2012 yılından itibaren idda ediyorum turizm bölgesi karadeniz olaçak evet limanda mutlaka lazım ama havaalanı daha öncelikte olmalı bu proje hayate gecirilirken oteller ve diğer yatırımlar beraberinde zaten gelecektir ben erdem çapanoğlu olarak 2 projem var ordu ile ilgili ama yol sorunu olduğu için şuan için bu mümkün değil ama bu projem orduda hayata gececek ama havaalanı devreye girdiği zaman ve ben inanıyorumki 2012 yılına kadar havaalanı işliyor olaçak bugun samsun ve trabzon ordudan daha ön planda havaalanının mutlaka etkisi var sayın bakan'ım ve vekillerim bu konuda gerekli çalışmayı yapıyorlardır.İş ve istihdama gelince orduya yatırıma şu an ben ve iş adamlarımız sıcak bakamıyoruz ama önümüzdeki süre içerisinde yatırımlar gercekleşeçektir.Havaalanı projesi imzalandığı anda bi çok iş adamımız ordu ile ilgili projelerini hayata geçirecektir,istanbulda kurulan ORSİYAD Ordu sanayıcı ve iş adamları derneği zaten gerekli ön çalışmaları yapmakta halkımız gerekli iş ortamını göreçeklerdir sadece biraz zaman hayırlı günler diliyorum ORDUYA SELAMLAR Erdem ÇAPANOĞLU Orsiyad yön.krl.üyesi ve işadamı


ERDEM ÇAPANOĞLU IP: 85.107.249.xxx Tarih : 4.01.2008 17:41:37

sayın mustafa akbaş suzan hanımı kınıyosunuz ama sizede ben katılmıyorum çünkü liman belki havaalanı kadar bütce götürmeyecek fakat atladığınız bi hususu hatırlatmak isterim ben ve benim gibi bi çok iş adamı orduya yatırım yapamıyor ulaşımdan sebep orduya yabancı ortaklı fabrika düşünüyoruz gülyalı tarafına peki ben bu sevkiyatı nasıl ihraç edicem.arkadaşlarımızda fabrika kurmayı düşünüyor ama malesef ulaşım unutmayınki ORDU KARADENIZIN MERKEZİ HALİNDE Karadenızı ve illerini iyi biliyosanız bana hak vereceksiniz.