3
Mayıs
2024
Cuma
TOKAT

İşte il olacak ilçeler

Türkiye'de 81 olan il sayısı 100'e çıkıyor. İşte il olacak ilçeler...


Ankara'nın bir gizli dosyasını daha Takvim açıklıyor. Türkiye Büyük Millet Meclis'inde, İçişleri Bakanlığı'nda, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nda ve bazı kamu kurumlarında hazırlanmış olan "Hangi ilçeler il olabilir?" dosyasını günışığına çıkartıyoruz. 81 olan il sayımız 100'e yükselecek.

İl olabilecek ilçelerimiz, raflardaki dosyalara göre...

SUNGURLU
BEYŞEHİR
ÇORLU
ANAMUR
TARSUS
LÜLEBURGAZ
KOZAN
İSKENDERUN
SİVEREK
VİRANŞEHİR
KIZILTEPE
CEYHAN
İNEGÖL
NAZİLLİ
BANDIRMA
TURHAL
TURGUTLU
SALİHLİ
AKHİSAR
ALANYA
BAFRA
POLATLI

takvim
Yayın Tarihi : 12 Temmuz 2007 Perşembe 11:34:44


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
cevdet bağca IP: 85.105.217.xxx Tarih : 31.12.2007 17:01:04

tarsus il.ilçeleri tekir,çamlıyayla,yenice,pozantı.nüfus 500 bindi oldu sana 1 milyon yeni büyükşehirimiz tarsus.hepimize hayırlı olsun...


ali aktaş IP: 85.108.96.xxx Tarih : 26.07.2007 10:58:42
Turhal'ın il olması güzelde... İlçeyi nereden bulacaklar onu çok merak ediyorum... Turhal'ın il olması halinde Zile İlçesinin Turhal'a bağlanacağına ben inanmıyorum.... Bağlasalar bile sadece coğrafi bağlılık ile kalacaktır... Zile'den Tokat'a gelen Belediye otobüslerine bile Turhal'dan yolcu aldırmayıp sopalarla hücüm eden Turhal'lılar ile zile'liler arasında çok büyük sıkıntılar yaşanacağını tahmin ediyorum... Umarım böyle olmaz... ama gözüken köy de kılavuz istemez... Ne deyim hayırlı uğurlu olsun... Ben Turhal'lı ne de Zile'liyim... Lakin ALLAH için konuşulacaksa bence İl olma hakkı Zile'nin olmalıdır... Asırlardır bilinen tarihi bir kent... Kişisel kanaatime göre Turhal AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Tokat Milletvekili Sayın Dr. Şükrü AYALAN'ın Turhal'lı olması nedeniyle Turhal'ın il olma şansı daha yüksek... İnşALLAH hayırlı uğurlu olur... Saygılarımla.....

murat kel IP: 88.226.217.xxx Tarih : 31.12.2007 16:11:14

herşey iyi güzelde neden güneydoğuda hiç yok sadece kızıltepe viranşehir neden diyarbakırın ilçelerine bakmıyorlar mesela ergani bismil silvan bunlarda büyük ayrıca nusaybin ve cizrede büyük bunlarında il olma hakkı var olması lazım bunların.


cengiz bali IP: 85.110.155.xxx Tarih : 15.07.2007 22:16:33
siverek il oluyor inşalah olur bece liste olan 19 ilcede il olmayi fazlasıyla hak ediyorlar

zafer IP: 88.234.40.xxx Tarih : 27.07.2007 23:52:21
Arkadaşlar turhal il olursa ilçeyi nerden bulacaklar. Herşey nüfus değildir. Gelişmişliğine de bakmak lazım. En uygun hangisi ise ince elenip sık dokunarak seçilmelidir. Ayrıca Erbaa iki şehirede uzak, ovada kurulmuş, yeşillik diyarı, verimli toprakları, 100 bini aşmış nüfusu ve özellikle hızla gelişen sanayisiyle il olmayı fazlasıyla hakediyor.

okan şahin IP: 88.242.57.xxx Tarih : 29.12.2007 18:21:50

bence nazilli il olmalı nazilli birçok ilden büyük nüfusu toplam 272 000


isa ergüden IP: 88.241.58.xxx Tarih : 23.07.2007 18:32:56
şu an listede yazılı ilçelerden hiçbirini il olarak düşünemiyorum. İl olacak alt yapı yok para ...... yok ee ne olacak bunların hali. bu kazabaların zamanında belediyelik yapılmasına benziyor.heralde il de olunca illerin girişine satılık il diye yazarlar. atın taşıyacağı yükü eşşek ne kadar tasırki olay bu tamamen siyasi

hasan karayaka IP: 88.229.253.xxx Tarih : 22.07.2007 22:12:34
Erbaa'nın il olması gerektiğini söyleyen arkadaşlara katılıyorum

abdullah tezcan IP: 85.110.188.xxx Tarih : 22.07.2007 17:22:30
olmamasını tercih ederim

ORHUN KAYA IP: 88.227.23.xxx Tarih : 29.07.2007 21:15:33
BENCE TOKAT TA İL OLACAK TEK ŞEHİR ERBAA..GELİŞEN SANAYİSİ VE GELİŞEN BİR ŞEHİR..

engin polar IP: 88.227.80.xxx Tarih : 7.08.2007 15:36:52
ben tokatlı falan değilim ama tokatın tüm ilçelerini gezdim. burada il olmaya layık tek ilçe erbaadır.turhal ve zile miras yiyor. erbaa devlet desteği almadan cok büyük atılımlar yapmış.

süleyman gezer IP: 88.232.217.xxx Tarih : 28.07.2007 01:19:57
isterseniz köyleride il yapalım ne dersiniz komik olmayalım

murat IP: 212.174.15.xxx Tarih : 24.08.2007 11:26:36
Erbaa il olması lazım. Gelişmekte olan bir ilçemiz. Tokata uzak olup, yerleşim yeri düzgün, sanayisi gelişmiş, turhal Tokata çok yakın olsa olsa ERBAA il olması gerekiyor.

memet yalçın IP: 85.110.173.xxx Tarih : 29.12.2007 18:30:00

viranşehir ne zaman il olacak


isa elpek IP: 85.110.159.xxx Tarih : 26.07.2007 15:38:18
siverek ne zaman il olacak

Ahmet Küçükkuş IP: 88.252.2.xxx Tarih : 27.07.2007 12:48:47
Eğer Tokatta il olacak bir yer varsa ZİLE olmalıdır saygılar

Hakan TURAN IP: 88.232.238.xxx Tarih : 25.07.2007 15:06:31
Şimdi biraz gerçekçi düşünmek lazım.. Erbaa olsaydı şayet!! Gerek konumu gerekse jeopolitik kurulumu yönünden her iki ile de uzak bir ilçeydi! Gelişime hızlı ayak uyduran ve gittikçe kalabalıklaşan bir lüx şehir olma yolunda ilerliyorken, siyasilerin ve otoritelerin bir türlü anlamak istemediği bu şehri unutmak biraz haksızlıktı.. Erbaa bu konuda her ilçeden önce il omak için atılım yapmış fakat kâle alınmamıştı! Kaldı ki şimdi nüfus sayımından ötürü kalabalık gösterilen Turhal ,hepimiz görücez ki yawaş yawaş boşalıcaktır. Sevgilerimle

HÜLYA ÖZ IP: 85.97.150.xxx Tarih : 23.07.2007 16:06:05
TURHALIN İL OLMASI ÇOK DOĞRU BİR TERCİH.GEREKLİ MERCİİLER ZATEN KARARINI VERMİŞ FARKLI YORUMLAR YAPMAYA GEREK YOK.

meltem IP: 88.228.40.xxx Tarih : 3.08.2007 12:31:22
bir cok arkadasimiz yorumlar yazmis ama bu yorumlar hic biseyi deistirmicek.Sayin Turgut Ozal zamaninda TURHAL zaten il olcakti ama istedigi oyu alamadigi icin olamamisti bu sefer istenilen oyda alindi ve ogunden bu gune turhal oldukcada gelisti bence hakedio solicek bisey olmadini dusunuorum

serkan IP: 88.224.13.xxx Tarih : 30.07.2007 10:26:34
ben turhallı olarak turhalın il olmasını isterim.erbaa nasıl il olacak ki bu tartışılmaz bile.

adem kara IP: 88.232.219.xxx Tarih : 24.07.2007 09:19:28
erbaa neden yok bu ilçelerin arasında

hüseyin DENİZ IP: 85.96.249.xxx Tarih : 25.07.2007 03:00:36
BAZI HEMŞERİLERİMİZ TURHAL IN İL OLMASINI İSTEMİYORLAR BANA GÖRE BUNUN SEBEBİDE KISKANÇLIK GALİBA BUNA YÜCE DİVAN KARAR VERMİŞ ÇÜNKÜ TURHAL ŞİRİN VE TURİZİMİ ALANLI BİR ŞEHİR O NUN İÇİNDE İL OLMYA LAYIKTIR.İNŞALLAH OLACAKTIRDA.LÜTFEN SAYGI DEGER HEMŞERİLERİM GERÇEKLERİ DÜŞÜNÜRSENİZ ÇOK İYİ OLUR. SAYGILARIMLA

MUZAFFER MERTOĞLU IP: 88.243.6.xxx Tarih : 17.07.2007 08:44:52
Helal be! Sungurlu sonunda il olma sevdasıyla yatağa girecek!Ulan nereden baksan en az 30 yıl il olma peşinde heder ettin kendini. Yazık  bize Sungurlu!Kaderimiz neredeyse aynıydı seninle...Ama bu işte bir farklılık,yan çizme işi var:Sen sevdana kavuşacaksın,gazetelerde çarşaf çarşaf adın;lakin ben hala eskimez bir sevda peşindeyim. Bu benzer kader yolculuğumuzda bana yan çizdin Sungurlu..Sen kaptın İl'i,bense kaybettim o esmerin izini!

Emre Kale IP: 88.224.63.xxx Tarih : 22.07.2007 14:26:32
Tokat ilçelerinden biri il olacaksa bu Niksar olmalı Çünkü doğunun batıya ve karadenize açılan kapısıdır ve bu vizyona sahip coğrafi noktadaki tek ilçedir ..saygılar

fiko IP: 88.229.59.xxx Tarih : 28.07.2007 00:32:11
KELKİT VADİNDE İL OLMAK NİKSAR'A YAKIŞIR.BELEDİYE BAŞKANI UYUYOR MU

DİLAVER DENİZ IP: 85.96.249.xxx Tarih : 25.07.2007 03:05:10
BENCE TURHAL İL OLMAYA LAYIK.

GÜLBEY AY IP: 88.229.59.xxx Tarih : 16.07.2007 21:27:21
TURHALIN DAHACA İL OLMASINA ÇOK VAR.BENCE İLLİĞİ ERBAA HAK EDİYO,ÇÜNKÜ GÖÇ VERMİYO AMA TURHAL ÇOK GÖÇ VERİYO

ORHUNKAYA IP: 88.227.23.xxx Tarih : 29.07.2007 21:21:01
SUNGURLU ÇORLU LÜLEBURGAZ İSKENDERUN BANDIRMA ALANYA ERBAA BENCE İL OLACAK YERLER BURADA GERİSİ BOŞ İÇLERİNDE ENÇOK HAK EDEN İSE ALANYA,ERBAA,BANDIRMA DIR!!!!

arda kaan demirel IP: 85.110.186.xxx Tarih : 12.07.2007 13:19:44
turhalın il olmasına daha zaman olduğunu düşünüyorum...

kerem IP: 85.110.27.xxx Tarih : 27.08.2007 22:22:21
bence turhal il olmayı haketmiyo... erbaanın il olması her yönden tokat için avantaj olur..

sinan IP: 88.227.18.xxx Tarih : 24.07.2007 11:33:04
bence turhal il olmasın çünkü saten yakın arası inşallah olmaz il

oğuz IP: 88.224.61.xxx Tarih : 26.07.2007 00:59:20
ya ne erbaası ne niksarı.ben türkiyede 50 tane erbaa niksar çıkartırım.ama turhal gibi ilçeler fazla yok.turhal il olmayı sonuna kadar hak etmiştir.nufusu 100.000i geçmiş bir ilçe.ve hergün gelişmektedir.sevgili tokatlı hemşerilerim kıskançlık yapmayın.erbaa niksar biraz zor il olur:D teşekkürler.

Abdullah TUNCAY IP: 88.228.149.xxx Tarih : 26.07.2007 19:45:51
Arkadaşlar 26.07.2007 tarihli Ali AKTAŞ'ında belirttiği gibi Turhal AKP Genel Başkan Yardımcısı ve Tokat Milletvekili Sayın Dr. Şükrü AYALAN'ın Turhal'lı olması nedeniyle Muhtemelen Turhal il olur bir tane ilçesi olur oda Zile olur başka ilçe bağlanmaz ve köyleri ilçe yaparsalar bilmiyorum ama ERBAA'nin il olması durumunda ilçelerini düşünün tetekkürler

abdullah tuncay IP: 88.228.149.xxx Tarih : 21.07.2007 12:46:59
Tokat'ın ilçelerinden il olması gerekiyorsa bu ilçe ERBAA olması gerekiyor çünki ERBAA devamlı gelişiyor ve kendini yeniliyor ve ayrıca o vadide bir ilin olması daha güzel olur teşekkürler

salih demir IP: 88.252.8.xxx Tarih : 20.07.2007 22:10:09
ERBAA NIN İL OLMASI GEREKİR

CANER CANDAN IP: 85.104.235.xxx Tarih : 1.08.2007 11:51:03
BENCE HAKSIZLIK NEDEN GÜNEYDOĞUDA AZ İLÇELER İL OLUYOR AMA ONA BAKINIRSA GÜNEYDOĞUDA İLÇERİN NUFUSU BATIDAKİNDEN DAHA FAZLA ÖRNEĞİN ŞIRNAĞIN CİZRE İLÇESİ NUFUSU 100 BİN AMA O İL OLMUYOR NEDEN _?

aytekin şen IP: 88.248.22.xxx Tarih : 26.06.2008 19:35:16

bence turhalın yerine erbaa olmalıdır ben turhalı gezdimm güzel bir yer ama erbaa nufusu daha fazla oldugun tarıma elverişli oldugundan sanayiye elverişli oldundan erbaa derim


hamza IP: 88.245.171.xxx Tarih : 20.06.2008 01:17:39

il olacak bi yer varsa orası erbaadır çünkü tokatın en fazla nüfusu olan ilçesi ve en gelişmiş yeridir.erbaa il olacaktır illaki


alper güneş IP: 78.163.130.xxx Tarih : 18.10.2008 15:53:46

Tokat ilçesi Turhal bence il olmayı haketmiyo.çünkü gelişmiyo bence Erbaa il olmayı hakediyo.


furkan ay IP: 78.162.30.xxx Tarih : 17.09.2008 19:58:56

bence alanya il olması lazım çünkü hem kentsel hem de turizm çok gelişmiş ve en çok göç gösteren ilçelerden biri başta ALANYA geliyor ve her türlü ile yola açık yani görenler hemen taşınıyo


mustafa ordu IP: 85.98.26.xxx Tarih : 13.11.2008 18:02:59

kim bu projeyi hazırlamışsa allah ondan razı olsun çünkü bu içeler özellikle siverek gibi nüfusu fazla ilçeler için çok büyük bir avantaj bu ilçeleril olursa türkiyedeki kriz azalır diye düşünüyorum biran önce il olmasını temenni ediyorum saygılarımla...


mehmet ali pişkin IP: 88.224.246.xxx Tarih : 16.03.2008 21:09:28

Turhallı arkadaşlara geçmiş olsun.Nüfusumuz 100.000 in üzerinde diyolardı gerçekleri şimdi gördüler sanırım.Haa mesele nüfusta değil aslında önemli olan konum ve gelişmişliktir.Asıl bu gerçeği kabul edemeyenler çekememezlik yapıyorlar.Bir arkadaşımızda turhalda işsizlik çok göç var o yüzden il olsunda Turhal fayda görsün demiş.Bakıyorumda kriterler Turhal ın eksikleri karşısında sürekli değiştiriliyor.Neyse Turhallı arkadaşlarım siz üzülmeyin.Başta bu akp zihniyeti olupta Erbaa yı alamadıkları sürece siz 1000 kere il olursunuz.Burdan Zeyid Aslan ada selamlar.Erbaa nın yüzünü güldürdü mübarek.Yazıklar olsun.Turhal listeye girerken sesini çıkarmamıştır.Bürokrasinin gözü kör, hizmet ettim diyen yüzsüzlerede yazıklar olsun.Neyse Turhallı arkadaşlarım şimdiden hayırlı uğurlu olsun.Sağlıcakla kalın...


onur IP: 88.254.255.xxx Tarih : 31.12.2008 18:46:07

arkadaşlar sizin nasıl bir beyin yapınız var merak ettim şimdin.niçin turhalın il olmasını istemiyor özellikle erbaalı arkadaşlar merak ettim.erbaa gelişiyor da turhal gelişmiyor mu!gelişmiyor ya ondan aday göstermişler zaten.sanki siz gerekli kişilerden daha iyi biliyorsunuz. bu tavırlarınıza kardeş ilçe olmamıza rağmen size yakıştıramadım. saygılar...


Enes SUBAŞI IP: 85.97.65.xxx Tarih : 11.02.2008 21:13:30

Lüleburgazım benim canım benim aa il olcakmışın çok seviom seni :)


murat bahadır karayaka IP: 78.186.12.xxx Tarih : 19.04.2008 11:24:49

bence bu buyuk bır yanlış suşehri ilçesi kaç seneden beri il olmayı bekleyen 1. ilçe ne yazıkkı sıralamaya bıle alınmamış bu haksızlığı yapanlar oy alma derdındekı ınsanlar il olacak tek bır yer var orası da ıllıği en çok hak eden suşehri dir


recep özdemirci IP: 78.163.135.xxx Tarih : 9.02.2008 22:29:54

kardesım tokatın tüm ilçelerine gidin gezin bakın neler var neler yok sora gelın burda yorum yapın ben heryerını gezdım tokatın ve ERBAA kadar gelişmiş bir ilçesi daha yok tokatın ERBAA TOKATTAN BİLE DAHA GELİŞMİŞ BİR İLÇE laga luga yapmaya gerek yok arkadaslar lütfen yani ayıp denen bişey var :D


kubi IP: 81.213.234.xxx Tarih : 28.02.2008 16:22:49

nüfus sayımında herşey belli oldu. tokatta il olacak sa ERBAA olamlı. VAN'DAN SELAMLAR


ADEM ÇOBANOĞLU IP: 78.165.99.xxx Tarih : 8.08.2008 22:45:31

ARKADAŞLAR KİMSE KUSURA BAKMASINDA SUNGURLU İL OLMAKTA GEÇ BİLE KALDI.SUNGURLUNUN YÜZÖLÇÜMÜ,ŞEHİR YERLEŞİM ALANININ BÜYÜKLÜĞÜ VEDE NÜFUSU NE KADAR HİÇ HABERİNİZ VARMI.ŞU AN SONRADAN İL OLAN İLÇELERİN HEMEN HEMEN HEPSİNDEN BU SAYDIĞIM ÖZELLİKLERİ DAHA FAZLA.VEDE DAHA ÖNCEKİ İLLERİN BİLE EN AZ ON TANESİNDEN BÜYÜK BİR İLÇE.VEDE EN YAKIN İLE UZAKLIĞI EN AZ 75-80 KİLOMETRE MESAFADE OLDUĞUNDAN DOLAYI BENCE BU SIRALAMA EN DOĞRUSUDUR.SUNGURLU BUNU FAZLASIYLA HAKEDİYOR.


Kürşat IP: 78.163.159.xxx Tarih : 15.02.2008 15:39:49

Gelin tokata gezin dolaşın bakın erbaa gibi bir ilçe bulabiliyomusunuz erbaa il olsa ilçeleri hazır Erbaa nın kasabaları ilçe olacak neredeyse ben bir Erbaalı olarak Erbanın il olmasını uygun görüyorum önemli olan yetkililerin uygun münasip görmesi ayrıca Turhalın nüfusu 100binden fazla deil bazı arkadaslar abartmışlar bu sayımda da belli oldu Tokatın En büyük ilçesi Erbaa Biz İl olma yoluna Baş koymusuz Allah yardımıcız olsun İnşAllah il oluruz HERKES NE DERSE DESİN ERBAA İL OLMAYI HAKEDİYOR!!!


serkan tanrıverdioğlu IP: 88.234.239.xxx Tarih : 15.02.2008 22:08:25

sungurlu çorumun en gelişmiş ilidir hatta çoruma ayit a-sanayinin önemli bi çoğunluğu sungurluda bulunmaktadır yani yerlesim ve sanayi olarak çorum merkezden daha gelişkindir bugüne kadar önceden il olmayı basarmıs birçok bölgeden daha gelişmiş konumdadır çoktan hak etmişti bile il olmayı


OSMAN MUTLU IP: 85.100.43.xxx Tarih : 26.06.2008 13:11:36

salihli sonunda hak ettiği yere geliyor ...sart sehriyle zaten bir il salihli ''tarihte ilk para nerde basıldı sizce....''tabikide salihlide syn belediye başk. mustafa uğur okaya slmlar..


eyup akın IP: 85.100.250.xxx Tarih : 29.03.2008 08:33:43

Turhalı da Zileyi de görmüş bir Tokatlı vatandaş olarak samimiyetle söylüyorom ki Zile yerine Turhal il yapılırsa büyük bir hata yapılmış olur.gerek konumu gerekse gelişmişlik adına ıl olabilecek tek yer ZİLE'dir.


İsmail Şevket KARAOLUK IP: 85.101.71.xxx Tarih : 20.05.2008 16:16:43

BU İL OLACAK İLÇELER DOSYASININ SERİBAŞINI UNUTMUŞLAR!!! ONU DA BİZ EKLEYELİM: ============= ''FETHİYE'' ============== ''YETKİLİLER'' VE ''FETHİYE'DEN ÖNCE DAHA İL OLMAYI HAKEDEN ÇOK İLÇE VAR'' DİYENLER FETHİYE'NİN DURUMUNU, KONUMUNU, NÜFUSUNU, GELİŞMİŞLİĞİNİ, muğlaya BAĞLI BİR İLÇE OLMAKTAN NELER ÇEKTİĞİNİ, FETHİYE'YE EN YAKIN İL MERKEZİNİN KAÇ KİLOMETRE OLDUĞUNU, YILLARDIR İL OLMAYI BEKLEDİĞİNİ, İL OLMAYI NE KADAR ÇOK HAK ETTİĞİNİ İYİ VE DOĞRU BİR ŞEKİLDE ARAŞTIRSINLAR ÖĞRENSİNLER, BU KONUDA ONDAN SONRA KARAR VERSİNLER...!!! VATANDAŞLAR BU BİLGİLERİ EDİNDİKTEN SONRA YORUM YAPSINLAR!!! BİZİM CANIMIZI SIKMASINLAR!!! İL OLMAYI ÇOKTAN HAK ETMİŞ FETHİYE HALKININ RESMİ İŞLERİ İÇİN, KİLOMETRELERCE, SAATLERCE YOL GİDİP, muğlalarda YILLARCA HAKSIZ YERE SÜRÜNMESİ DE GÖZARDI EDİLEMEZ...!!! İL OLMAYI HAK ETMEYEN KÜÇÜK BİR İLÇE OLSA BUNU GÖZARDI EDEBİLİRİZ. FETHİYE'NİN NÜFUSU muğladan FAZLA, ÇOĞUNLUK AZINLIĞIN OLDUĞU YERE GİDİYOR.???!!! ŞAŞILACAK ŞEY!!! ====== FETHİYE'YE DESTEK HAREKETİ ====== FETHİYELİLERİN BİR SEVDASI VARDIR... BU SEVDA YILLAR ÖNCE BAŞLAMIŞ, FETHİYE EZİLDİKÇE, HAKSIZLIĞA UĞRADIKÇA ALEVLENMİŞ BİR SEVDADIR BU. BU SEVDA ' İL OLMA SEVDASI''DIR!.. FETHİYEMİZ İL OLMAYI HAK EDELİ YILLAR OLMUŞ , BÜYÜKŞEHİR OLMA YOLUNDA BÜYÜK BİR HIZLA İLERLEMEKTEDİR. FETHİYEMİZİN HAKKININ YENDİĞİNİ DÜŞÜNÜYOR VE HAKKIMIZI İSTİYORUZ!.. YETER ARTIK! SÖZ FETHİYE'NİN... YETER ARTIK! SIRA FETHİYE'NİN... YETER ARTIK! FETHİYEMİZE HAK ETTİĞİ DEĞER VERİLSİN İSTİYORUZ, HAKLININ HAKKINI SAVUNURUM DİYEN HERKESTEN DESTEK BEKLİYORUZ... BU HAREKET ÇOK SES GETİRECEK BU SES ANKARA'YA YETECEK BU HAREKET GOL GETİRECEK BU GOL FETHİYE'Yİ YÜKSELTECEK... ANKARA ANKARA DUY SESİMİZİ BU GELEN FETHİYE'NİN HAYKIRIŞ SESLERİ ANKARA ANKARA DUY SESİMİZİ BU GELEN FETHİYE'NİN HAYKIRIŞ SESLERİ YOLUN AÇIK OLSUN FETHİYE... ========= FETHİYE SEVDALILARI =========


yusuf emre ogur IP: 88.249.33.xxx Tarih : 17.05.2008 21:15:39

tokatta ıl olacak bır yer varsa erbaa olur cunku gerek nufus gerek sanyıı gerekse tarım acısından en gelısmıs yer 82 erbaanın plakası olmalı


selim can IP: 88.248.22.xxx Tarih : 9.07.2008 11:04:32

erbaa ıl olmalı kesınlıkle tokat ın en buyuk ılcesı cunku


kemal IP: 78.167.250.xxx Tarih : 6.10.2008 23:28:22

Öncelikle herkese selamlar.. Arkadaşlar ne bu ya il olma sevdası bunu herkese söylüyorum. Zenginin malı fakirin çenesini yorar hesabı ortaya bir konu atılmış millette yok biz il olacağız yok siz il olamazsınız yok bizim ilçe sizinkindek büyük. Bunları okuyunca küçük çocukların birbirlerine söyledikleri "Benim babam senin babanı döver" sözü aklıma geldi. Gerek yok arkadaşlar bunlara "Biz ne bilek agam böyüklerimiz bilir" hesabı zaten bellidir artık, nereler il olacaksa... Saygılar...


Şaban KILIÇ IP: 85.105.111.xxx Tarih : 16.08.2008 14:56:57

Tokat ili sınırlarında eğer ki bir il çıkacaksa onu yetkililer gidecek tek tek görecek ve gördükten sonra eminim ve çok ciddiyim ki tek il olacak yer varsa orasıda ERBAA'dır diyecekler....Bırakın da yetkilliler karar versin..... Bu güzelliği onlar görsün.... Amam lütfen kimsenin önüne geçmeyin illiği hakeden tek ilçe ERBAA'dır.................. tepecikten sevgiler


bafralı IP: 88.232.217.xxx Tarih : 9.02.2008 14:14:04

bafralı olarak bafranın il olmasını istiyoruz çünkü bizler bunu nufusumuzla yüzölçümümüzle,verilensözlerle hak ediyoruz,zaten bafra il olmassa milletvekilleri bafraya gelmesinler utanmaları lazım ne yüzlerle seçmenlerin önüne çıkcaklar bunun burasında nekaldıki seçimlere bir yolu bile yaptıramadılar her hafta bir kaza oluyor yazıklar olsun


CAFER NATYAR IP: 78.160.57.xxx Tarih : 3.10.2008 10:37:00

160000 NUFUSLU İLÇELER VAR ONLAR NEDEN İL OLMUYOR ÖRNEĞİN CİZRE


Burak YÜZEN IP: 85.99.205.xxx Tarih : 15.02.2008 10:26:12

İl olmayı hakkeden ilçe demeyeceğim artık alanya'ya.. çünkü zaten çok ilden gelişmiş bir yer olduğu için üzerinde oynanan komplolar yüzünden bu zamana kadar kaldı Alanya.. nüfus yazın 500,000 arazi olarak çok ilden büyük, ekonomisi sağlam, daha ne olsun be kardeşim!! bir beldesi bile 20,000 nüfusa sahip


SERKAN IP: 88.228.124.xxx Tarih : 1.04.2008 22:53:36

bence İSKEDERUN il olmalı ama iskenderunsuz bir hatay perişan olur türkiyenin en küçük ili haline gelir ama türkiyenin en zengin illerinden biride İSKENDERUN olur dörtyol ilçesiyle birlikte


mehmet celik IP: 85.102.157.xxx Tarih : 26.04.2008 16:36:14

sıverek ıl olmayı yıllardır hem yogun nufusundan hemde moderm ve tarıhı dokusundan dolayı hak edıyor yanı aslında sıveregın 15 yıl önce ıl olması gerekırdı bakalım ne zman yapacaklar


cansu IP: 88.252.56.xxx Tarih : 22.07.2008 23:58:20

ARKADASLAR BENCE TOKATTA İL OLCAK İLÇE WARSA ODA ERBAA ÇÜNKÜ ERBAA ÇOK GELSIYO ARTI TURHAL TOKATA ÇOK YAKIN GEREK YOK BU YÖREYE İL LAZIM EN YAKIN İL ERBAAYA 2 SAAT SÜRÜYO ODA SAMSUN.BU ARADA GÜLŞEN,IN KONSERİ HARIKAYDI:)))


Timur KIRÇIL IP: 88.236.83.xxx Tarih : 24.06.2008 17:37:01

ne bu ya erba bilmem ne bilmem ne biz koca il olduk ismimiz ilçe kaldı!.. özel hastahane desen özel tv desen sistem desen tamamen muğlaya bilmem kaç defa geride bıraktık ama ismimiz ilçe kaldı fethiye sevdalıları 67'den beri sayıyor yeter artık!.. Beşkaza il olacak Allah'ın (cc) izni ile!..


hasan doğan IP: 78.167.181.xxx Tarih : 9.09.2008 16:34:12

çok güzel bir proje inşallah tez çabuk ollur


bafralı 55 IP: 78.174.17.xxx Tarih : 4.01.2008 10:26:25

bafra kesinlikle il olmak zorunda


Nadir BAL IP: 81.213.216.xxx Tarih : 10.02.2008 15:37:48

arkadaşlar hiç kusura bakmayın ama biraz belki bencil düşündügümü sanacaksınız ama bu listede il olmayı hak eden tek ilçe var oda anamur neden diyecek olursanız bir kere anamur mersine baglı ve mersine tam 5 saat uzaklıkta uzaklıgın yanısıra bilenler bilir yoları dar ve virajlı nerdeyse bazı yelerinden iki araç bile yan yana geçemiyor hani bazıları aglıyor ya yollarımız yapılmıyor devlet el uzatmıyor diye işte bu sebeplerden dolayıdır ki bir yakınımız hastalanıyor yada kaza geçiriyor hastanenin kapasitesi belli bazı branşlarda doktor yok, olsada alet yok böyle olunca ne oluyor doktor hastayı mersine sevk ediyor saglam insanın bile dayanamayacagı bu yollarda hastalarımız maalesef bu 5 saatlik ve yorucu yolculuga dayanamadan yolda maalesef hayatlarını kaybetmektedir hükümet belkide ekononik nedenlerden dolayı il statüsüne alma konusuna yanaşmıyor olabilir ama hiç bir şeyin insan saglığının önüne geçemiyecegini bilmeleri gerektigini de hatırlatamak isterim saygılarımla.


yasemin, büşra kanat IP: 88.246.210.xxx Tarih : 8.07.2008 16:49:05

nasıl tokat daki erbaa il olmaya aday iller arasında yer almaz yaaaa orası gelişmiş bi ilçe orası neden olmuo


hakan ersoy IP: 88.252.35.xxx Tarih : 15.02.2008 23:19:11

turhal gerçektende il olmayı hak ediyor gelişmeye elverişli toprakları ve yeni organize sanayi fabrika yapımınada çok uygun havası bolsuyu ve büyük potansiyelde nufusu kaldıra bilecek bir ilçedir ve ayrıca türkiyede bişçok ildende büyüktür


taşovalı_serdar IP: 78.176.23.xxx Tarih : 10.05.2008 20:56:37

ben türkiyenin bir çok yerini gezmiş biri olarak aralarında il olmayı en çok hakeden yerin bafra olduğunu düşünüyorum


özkan IP: 88.232.251.xxx Tarih : 2.05.2008 12:03:21

ünye il olmuyor da dier ilçeler il oluyor bu nasıl iştir böyle . Bir kere Bafra il olması imkansız yerlerden birisi nasıl oluyorda il oluyor ünye devamlı olarak çalışıor gelişior ama il olduğu yok sanki yerinde sayıyor nüfus derseniz çok mu as..... ÜNYE İL OLSN...


ahmet uşak IP: 78.169.171.xxx Tarih : 26.08.2008 18:09:35

il olmayı ilk başta hak eden ilçe Elbistan'dır.Hem K.Maraş'a uzaklığı hasebiyle hem de nüfusu ve ekonomisiyle Türkiye'de il olmayı en çok hak eden ilçe konumundadır.Ayrıca nüfusu ve ekonomisiyle 33 ilden daha büyük bir ilçedir.


buğra IP: 88.232.197.xxx Tarih : 26.07.2008 23:38:53

erbaa il olması gerek hanı turhalın 97.000 nufusu wardı adrese dayalı sayım yapılınca çöktünüz ist.dakı adamı alıp 1 günlüne gertır sanra geri gönder ZATEN ERBAA MHP Lİ OLMASSA SIMDIYE 10 KERE İL OLRDU BU BİR GERÇEK


Murat Öztürk IP: 87.79.11.xxx Tarih : 5.12.2008 18:44:18

Il olacak ilcelerin arasina neden Ordu'nun FATSA ilcesini yazmadiniz?? Il olmayi en cok hak eden ilce FATSA'dir!!


hülya IP: 88.227.249.xxx Tarih : 13.04.2008 00:02:13

Siverek, hem kültür hem gelenek görenek yönünden Urfadan apayrı bir yer il olmak içinde gerekli olan nüfusa sahip, il olma zamanı geldi de geçiyor.


Hüseyin Demir IP: 88.226.39.xxx Tarih : 13.02.2008 20:42:11

bafralı olaraktan inşallah bu sözler son olur ve bafra il olur önemli olan fabrika sahiplerine destek olunursa iş imkanı doğar vatandaşa oya geldimmi kapı kapı dolanırlar sizler oraya çözüm bulun diye gönderildiniz


MUSTAFA BOZDAĞ IP: 88.241.163.xxx Tarih : 16.02.2008 21:09:41

belırtılen ılceleler ıcersınde ıl olma krıterlerını tasıyan en fazla 3 veya 4 ılce vardır. Bu ozellıklerı tasıyan fakat hıc ısmı gorunmeyen İZMİRin ÖDEMİŞ ilçesi ise bütün bu özelliklere haiz ekonomik olarak kendi kendine yetebilen ilçelerimizden biri olmasına ragmen il olacak ilçelerin içinde görünmemektedir. Devletin bu kriterleri tekrar gözden gecırmesi gerektiği inacını tasıyorum.


salihli bahri IP: 88.229.183.xxx Tarih : 13.02.2008 21:01:51

orası burası olsun diosunuz tek hakedn salihli var cunku nufusumuz 155.061 kimde var bu nuufus hangi ilcede...??


zeynel yıldız IP: 88.236.13.xxx Tarih : 12.09.2008 18:01:42

akhisar,salihli,turgutlu ve manisa(il) birbirlerine çok yakın bu üçü de il olcaksa ilçe ne olacak


ahmet günaydın IP: 88.251.178.xxx Tarih : 17.07.2008 23:11:44

nazilli zaten bunu coktan haketmişti bilen bilir nazilliyi aydın dan daha populerdir.ancak illere yakın olmasından dolayı askıya alınıyordu il olması inş şimdi olacak artık aydından kurtuluyoss


kadirsakar IP: 212.175.112.xxx Tarih : 15.09.2008 11:39:32

gazianetp nizip ilçesinin nüfüsu 90bin neden ora olmuyo da ceyhan olyu ceyhne saten biril diyilmi ilim içine il olurmu bu haksız lık dır biz tc vataşıyız ben yavuzeli yim kadir lütefen bonu okursanız nizip in nüfüsu na bakın


ilhan kipman IP: 78.187.18.xxx Tarih : 14.08.2008 19:24:03

SA Arkadaslar sunu unutmayın TOKATın butun ilçeleri çok güzeldir ama şu bir gerçektir ki turhal kazovasıyla tarımıyla ve yerlesımıyle en uygun ilçedir turhalın nufusu 100 uzerındeydı bu yönetim geince millet göç etmek zorunda kaldı ve nufuz 65bına kadar dustu. HAKKIMIZDAN HAYIRLISI NEYSE O OLSUN sonucta tokatın bir ilcesi il olacak Benim gönlüm TURHALDAN YANADIR.


ozan turan IP: 78.162.115.xxx Tarih : 10.09.2008 15:57:49

bu ilçelerin için de illigi hakkeden en başta SİVEREK dir


orhan kalem IP: 78.162.202.xxx Tarih : 2.03.2008 13:39:15

arkadaşlar bence turhal il olacaktır.. her bakımdan tokatın diger ilçelerinden üstündür ve bir çok il dende büyüktür


leman IP: 88.232.197.xxx Tarih : 26.07.2008 23:42:00

Erbaa Belediye Başkanı Ahmet Yenihan, Tokat'ın en büyük ilçesi olduklarını ve il olmayı hak ettiklerini söyledi. Kaymakam Sabri Başköy ile Başkan Yenihan, market, eczane ve kebap salonu açılışlarına katıldı. Başkan Yenihan konuşmalarında, Erbaa'nın adrese dayalı nüfus sayımında 95 bin 658 olan nüfusu ile Tokat'ın en büyük ilçesi olduğunu hatırlatarak, "Çevre il ve ilçelerimizin nüfus ve ekonomik anlamda geriye doğru gitmesi ne kadar bizleri üzse de Erbaa'mızın nüfus, kültürel ve sosyoekonomik anlamda gelişmesi bizleri sevindirmektedir. Halkımızın duyarlılığı ile ilçemizin geleceği için önemli olan nüfus sayımına azami ölçüde dikkat ettik ve merkez ilçe nüfusu 56.810 köylerimiz ile beraber 95 bin 658 olarak Tokat'ın en büyük ilçesi olduk. Halkımız ve belediyemizin el ele verdiği atılımlarla artık Erbaa il olmayı hak etmiştir. Büyüyen ve sürekli gelişen Erbaa'da bir günde 3 adet işyeri açılışı yapmamız, bu göstergelerden sadece bir tanesi. Erbaa'mıza yatırım yapan tüm müteşebbis kardeşlerime teşekkür ederek, iş hayatlarında başarılar diliyorum" dedi.


murat çokyaman IP: 88.244.18.xxx Tarih : 9.05.2008 09:14:48

oncelıkle erbaalı arkadaslarıma seslenıyorum soyle bı Tokatın dısına cıkın erbaa ilcesının adını kım duymus ? parmakla sayılır ama Tokatlıyım denılınce hemen ilk sorulan soru Turhaldanmı derler bizim mustakbel ilimiz Turhalımızın adı coktan kendını aşmış gidio siz sayıklayın yerınız de ve Turhal il olursa ilçe bulamaz diyen arkadaslar 25 km otemızdekı pazarı,artova yesılyurt sulusarayı unuttunuz galıba neyse fazla soze gerek yok hep bi hallıyız Turhallıyız


bafralı osman IP: 88.254.199.xxx Tarih : 11.02.2008 14:53:48

artık yeter bafra il olmayı çoktan hak etti nereyekadar gidecek bu işsızlık süreklide göçveriyor türkiyenin 2, büyük ovası olan baframız nasıl olurda kimsesiz köy mamelesi görür bunlardan sorumlusu siyasiler lütfen kulak verin halka yok oluyoruz bafra çölleşecek bir zaman lar göç alıyordu şimdi ise göç veriyor her geçen gün geriye gidiyoruz bundanda bir bafra lı olarak utanıyoruz yeter bukadar oyalandıgımız seçim zamanı oldumu insanız seçim bitti insanlık bitti muamelesi görüyoruz yeterrrrrrrrrrrrrrrrrrr


berk tekdemir IP: 88.252.3.xxx Tarih : 6.01.2008 17:57:40

burda gördügüm kadarıyla turhalı sevmeyen kişiler yazı yazmışlar şunu umutmayalım TURHAL eninde sonunda il olacaktır çünki bunu fazlasıyla hakediyor .saygılarımla


KaRaKaN BoZKurt (üMit) IP: 88.236.19.xxx Tarih : 5.11.2008 01:57:53

tokatta iL oLacaK tek Bi iLÇe Var oDa TuRHaL erBaa GeLısıyo dıyenLeR tuRHaLı Köy Mu zannedıyoLaR erbanın nufusu Ne Kı ıL oLsun eyvaLLaH TuRhaLLıyıZ..


İsmail Topçuoğlu IP: 85.101.219.xxx Tarih : 13.08.2008 15:18:15

*** 80 Osmaniye / 81 Düzce /82 FETHİYE *** HERKES AYRI TELDEN ÇALIYOR, HİÇ ADI DUYULMAMIŞ İLÇELER HAKKINDA YORUM YAPILMIŞ, İL OLSUN DİYE. TARAFSIZ OLARAK BİR DÜŞÜNELİM. BUGÜN TÜRKİYE'DE İL OLMAYI EN ÇOK HAK EDEN İLÇELER HANGİLERİ? : BUGÜN TÜRKİYE'DE İL OLMAYI EN ÇOK HAK ETMİŞ VE SIRADA İL OLMASI GEREKEN İLÇELER FETHİYE VE ALANYA'DIR. BU İKİ İLÇE TÜRKİYE'DEKİ BİRÇOK İLİ GERİDE BIRAKMIŞ İL OLACAK İLÇELER DOSYASININ İKİ DEMİRBAŞIDIR. DİĞER İL OLACAK İLÇELERDEN AÇIK ARA ÖNDEDİR. BU İKİ İLÇENİN İL OLMASINI GEREKTİREN SEBEPLER SAYMAKLA BİTMEZ. 1) İL MERKEZLERİNE UZAK OLMASI!!! 2) TURİZMİNİN GELİŞMİŞ OLMASI [ÖRNEĞİN DÜNYACA ÜNLÜ FETHİYE-ÖLÜDENİZ,...]!!! 3) TARIMININ GELİŞMİŞ OLMASI [TÜRKİYE'Nİ N YEDİĞİ VE YURT DIŞINA İHRAÇ EDİLEN TONLARCA DOMATES, SALATALIK VS... NEREDE ÜRETİLİYOR, BÜYÜK BİR ÇOĞUNLUĞU BATI AKDENİZ'DE YANİ FETHİYE-KUMLUCA-ALANYA HATTINDA ÜRETİLİYOR.]!!!... 4) NÜFUSLARININ FAZLA OLMASI [ ÖYLE Kİ BU İKİ İLÇENİN NÜFUSU BİRÇOK İLİN NÜFUSUNDAN FAZLADIR!!!...] 5) EN ÖNEMLİLERİNİ SAYDIM. BU İLÇELER SAHİP OLDUKLARI DAHA BİRÇOK ÖNEMLİ DEĞERLERİ İLE İL OLMAYI EN ÇOK HAK EDEN VE BU KONUDA EN ÇOK ÖNE ÇIKAN İLÇELERDİR!!!... *** ÖZELLİKLE FETHİYE MUĞLA'YI HER ALANDA GERİDE BIRAKMIŞ BİR İLÇE OLARAK ÇOK ÖNE ÇIKMAKTADIR!!!!!!!!!!!............. TÜRKİYE HARİTASINI ALIN BİR GÖZ ATIN SIRADAKİ İL OLACAK İLÇE YA DA İLÇELER NERELER? TARAFSIZ VE HAK EDENLERİN YANINDA OLANLARIN CEVAP ANAHTARI : 1) ***** FETHİYE ***** 2)***** ALANYA ***** *** BİRÇOK KİŞİ ZATEN FETHİYE'NİN VE ALANYA'NIN İL OLMASI GEREKTİĞİNİ SAVUNMAKTADIR VE BU KONUDA HEMFİKİRDİR!!!...


adem akdemir IP: 88.252.59.xxx Tarih : 14.02.2008 09:04:02

turhalın il olmasını istiyoruz çünkü turhalda çok büyük işşizlik sorunu var ve bu yüzden turhalımız güzelleşşin


memet yalçın IP: 78.166.92.xxx Tarih : 16.02.2008 18:37:14

lütfen v.şehiri biraz çabuk il yapın çünkü v.şehir il olmayı çoktan hak etti


Erbaalı IP: 78.163.159.xxx Tarih : 26.01.2009 14:32:23

Turhal'ın il olması çok saçma geldi ban.Erbaa varken Turhal'a ne oluyomuş anlamadım.


selahattin alp bozdoğan IP: 78.167.74.xxx Tarih : 5.08.2010 14:12:39

Lütfen adil davranıp o sıralamadan bazılarını çıkarıp daha iyi ilçeleri yazın mesala ELBİSTAN nüfus150.000


özer şahin IP: 88.249.86.xxx Tarih : 23.12.2010 10:38:37

sayın başbaknım istanbulun kalabalık ilçeleri olan adalar bakırköy beşiktaş fatih pendik isimli beş büyük ilçeleri neden il olmuyor


özer şahin IP: 88.249.86.xxx Tarih : 23.12.2010 10:40:06

il olacak ilçelerin arasında neden adalar bakırköy beşikaş fatih penidik isimli beş büyük ilçeler neden yok?


selami özçelik IP: 81.214.213.xxx Tarih : 25.09.2010 11:50:38

bence il olması gereken illeler nazilli ve akhisar


çevikenes IP: 78.167.247.xxx Tarih : 2.06.2010 20:01:36

Tabiki fethiye-sungurlu-alanya-lüleburgaz-anamur-tarsus-bandırma-  iskenderun il olmayı hak etmiştir.Ama il yaparken konum,ekonomi,nüfusun hareketliliği, sanayi,turizm,tarihi eserler,etkinlikler,çok önemli unsurlardır.ERBAA ve TURHALI baz alırsak turhalın tek üstünlüğü demir yoluna sahip olmasıdır elinizi vicdanınıza koyunuz ve bir erbaayı geziniz göreceksiniz ki ERBAA hakkaten il olmayı haketmiştir.Yinede kim uygun görülürse ona hayırlısı olmasını diliyorum. TOKAT IN GÖZDE İLÇESİ ERBAA YA VE TÜM TÜRKİYEYE SELAMLAR SAYGILAR


Mustafa Kavrakoğlu IP: 213.248.139.xxx Tarih : 29.03.2010 20:37:06

İl yapılacak ilçeler hesaplanırken neye göre hesaplanıyor neye göre planlanıyor örneğin MUSTAFAKEMALPAŞA 'ilçesi coğrafi konumu gereği il olmıya uygun ama ilk 100 il arasında adı geçmiyor .M.kemalpaşa 114 köy ile türkiyenin Zara'dan sonra ençok köye sahip ilçesi ayrıca Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu önderimizin ismini taşıyan tek şehrimiz (izmirin kemalpaşa ilçesi sadece kemalpaşa )Türkiyemizde cumhuriyetimizin kurucusunun ismini taşıyan bir ilin olmayışı sizce eksiklik değilmi bu konuyu değerlendirirseniz sevinirim saygılarımla.


sfk tan IP: 78.188.40.xxx Tarih : 30.12.2010 00:16:19

 KELKİT VADİSİNİN ve CANİK YÖRESİNİN doğal merkezi NİKSAR il olmaya en layık ilçedir.Zaten doğal il merkezidir konum olarak.


cezmi yaman IP: 85.104.75.xxx Tarih : 14.12.2010 21:58:21

kdz EREĞLİ Yİ unutmayalım. orda yazılı çoğu ilçeden daha büyük ve gelişmiştir.


irfan IP: 88.225.212.xxx Tarih : 10.08.2010 17:11:34

Viranşehir  ve kızıltepe il olacakk ya seve seve yada seve seve :D:D:D


aziz yılmaz IP: 85.104.21.xxx Tarih : 25.12.2010 04:49:52

erbaa bu gün sanayisi ve nüfusu itibariyle bir çok mevcut ilden daha gelişmiştir.  şehir içi yolları, şehir planlaması muhteşemdir. erbaa eğer il olmazsa bu kesinlikle SİYASİDİR. çünkü erbaada 4 dönemdir iktidardan olmayan bir pardiden başkan vardır. o bölgede en son erbaa nın bölünmüş yolları yapılmaktadır her nedense. bunu araç kullanan ve seyahat eden her erbaalı ve uluslararası çalışan yurttaşlar görmüştür herhalde.ama erbaa insanı çalışkandır ve memleketinin milliyetçisidir. il olmasa bile, olanları her zaman her platformda geride bırakacaktır. bu arada hayati önem arzeden bir konuda  mevcut siyasi partilerde erbaalı olan milletvekillerini bir kerecik olsun memleketleri için çalışmaya davet ediyoruz. erbaayı il yapsınlar,erbaa ülkeye yük olmaz. şimdi olmadığı gibi. 


siverekli IP: 78.177.141.xxx Tarih : 22.11.2010 00:23:59

siverekin kesinlikle il olması gerekiyor nüfusu 250 bine yakın bölgenin en önemli ilçesi merkez nüfusu 100 binden fazla zaten. ayrıca ile diyarbakır ile urfa arsında geçiş bölgesi konumunda


nazlí güçlû IP: 213.161.85.xxx Tarih : 28.01.2011 20:04:13

yeter küçültünüz adanayí kaça bölüyorsunuz


ankaraalı IP: 78.187.36.xxx Tarih : 12.05.2012 15:27:41

ben tokatın ilçelerinden erbaa,turhal,niksarve zile yi gezdimil olmayı hakeden tekyer ERBAA DIR  hem gelişmişligiyle hmde nufusuyla bir ilçe olarak bizi kendine hayran bıraktı


cihangr ay IP: 88.232.250.xxx Tarih : 24.09.2013 14:31:25

Turhallı bir arkadaş erbaa nasıl il olucak diye yazmış Turhal siyasi lobiyle ismini yazdırmış helal olsun bişi demiyoruz fakat şuda bir gerçektirki Turhal jeolopolitik olarak baktığımızda tokat merkeze yakındır bu 1,ilçe olarak zileyimi alıcak  keza ilçe tokat turhala vermeyecektir ilçesini 2,sosyalite olarak Turhal nüfus kaybediyor 3,turhalda okuyan öğrencilerin sözlerine dayanarak söylüyorum gidilecek sineması bile yok bu kadar dezavantaj ve jeopolitik duruma bakarak ilçe alacak konumda olmamasına göre politik olarak nsl listeye girdi bilmiyorum helal olsun diyorum sadece erbaa ya gelirsek eğer orta karadenizin yükselen sanayii tarım ve yönüdden gelişmiş ve gelişmekte olan bir ilçedir şuan için erbaa neden il olmalı derseniz amasya ve tokat ilimize en uzak ilçedir özellikle o tokata giderken çekilen çile paha biçilemez yollar dön baba dön istanbula gideyim o yolu çekeceğime diyen çok kişiye şahit oldum il olursa erbaa ilçe olarak alacağı sınır komşuları çoktur ve Turhal gibi bu konuda dezavantajı yok örneğin il olursa bu gün amasyaya ait Taşova ilçesi kuzeyden akkuş ordu ilçesi yine kuzeyden samsunun ladik ilçesi amasyanın yine taşovaya ait büyük bir köyü olan bünyesinde bir büyük baraja sahip uluköy ilçe olabilir erbaa tokatada uzak amasyaya da jeopolitik olarak uygundur kısaca olacaksa il erbaa olsun


tokatlı IP: 212.156.89.xxx Tarih : 24.09.2013 16:41:49

 tokat merkezden olaraktan TURHAL VE ERBAA il olsun....Turhala ilçe olarakta Tokatı versinler malum ilçeden farksız hale geldi:)