19
Mayıs
2024
Pazar
ANASAYFA

Kahramanların da sorunları vardır...

Hayatınızda hiç uzman jandarma gördünüz mü? 

Bırakın görmeyi uzman jandarma kimdir, ne yapar biliyor musunuz?

Doğal olarak bir çoğunuz uzman jandarmanın ne olduğunu bilmez... 

Türk Silahlı Kuvvetleri 1989 yılında uzman jandarma diye bir sınıf oluşturdu. Bunun gerekçesi de neydi biliyor musunuz? Geçmişte kalan jandarma'nın yerine çağdaş yöntemlerle çalışan bir jandarma ortaya koymaktı.

PKK ile mücadele…

Öte yandan 1950’lerdeki Kore savaşı, 1974’teki Kıbrıs çıkarmasının dışında Türk askeri hiç savaş yüzü görmemişti ve kışla içi askerlik onu rehavete sürüklemişti. 1984 yılında başlayan PKK saldırıları ile savaşan asker ihtiyacı iyice ortaya çıkınca uzman jandarma dahil daha başka düzenlemelerle bu açık kapatıldı.

Yani uzman jandarma, suçluya ulaşmada, mağduru korumada çağdaş teknikleri kullanmanın yanında aynen özel timler gibi PKK’nın korkulu rüyası oldu… Bu nedenle de PKK ile savaşta çok şehit verdiler… 

Bunun ötesinde, suçluyu ve delilleri  bulma, mağduru koruma gibi konularda çağdaş jandarma örneği oldular ve oluyorlar...

Fakat ne hikmetse her düzenlemenin de birçok sorunu olur güzide ülkemizde… Yine ne hikmetse sorunu çözmek yerine sorunu görmemek  idarecilerin alışılagelmiş zaafıdır Türkiye’de.

Özelikle Türk Silahlı Kuvvetleri mensupları, var olan sorunlarının çözümü için pek seslerini çıkarmazlar… Aslında ordu bünyesinde böyle bir alışkanlık da vardır. Çünkü söz konusu olan; ülke savunmasıyla ilgili kurum. Hassasiyetleri olması çok doğaldır… 

Buna karşın onların da çözülmesi gereken sorunları, sorunlarını  kamuoyuna duyurmak diye bir ihtiyaçları var…

Adı bende saklı olan bir uzman jandarmanın kaleminden, daha doğrusu kahramanların ağzından aktarılan sorunlar öyle atla deve değil… 657 sayılı yasayla ilgili hak edişleri ve orduevlerine kabul edilmeleri var olan sorunu çözecek… İş bu kadar basit... 

Bu ülkenin sesziz kahranları vardır... 

Sesleri çıkmaz... Duyuramazlar... 

Fakat o insanlar, yani o kahramanlar, içlerinden çok şehit çıkmasına karşın orada burada kendilerini ortaya atmadılar... 

Çünkü onlar sessiz kahramanlardır...

İşte sessiz kahramanların şikayetleri… 

“Sayın Yüksel ÖZBEK Bey;

Ben Jandarma Genel Komutanlığı bünyesinde çalışan tıpkı bir subay ve astsubay gibi askeri okulu okuyup mezun olan muvazzaf rütbeli personel yani Uzman jandarmayım… İlk emeklilerimizi 2007 yılında vereceğimize rağmen hâlâ birçok haktan mahrum bırakıldığımız gibi gerek Gn. Kurmay Başkanlığınca gerekse halkımız tarafından tanınmamakta ve üstelik uzman çavuşlarla (uzman erbaşlarla) karıştırılmaktayız.

Diyeceksiniz ki nereden çıktı bunlar durup dururken. Aslında şimdi ortaya çıkmadık. Bu zamana kadar ‘kalemi ve yüreği sağlam’ yazarlarımız bizi ihmal ettiği için ve bu zamana kadar gönderdiğimiz yazılarımızı kamuoyuna duyurmadıkları için yeterince tanınmıyoruz.

Sizden istirhamım elinizde olan yazıyı lütfen yayınlarsanız, yetkilileri sizin vasıtanızla göreve çağırmış oluruz. Bu naçizane mektubumu yayımlamanız için size şimdiden teşekkür ederim.

UZMAN JANDARMA 'TANINSIN ARTIK'

UZMAN JANDARMALAR; emsalleri gözönüne alındığında; aynı eğitimi alıp, aynı tahsil şartlarına haiz olan meslektaşları ile mukayese edildiğinde, göreve başladığı derece/kademesi, ek göstergesi meslektaşları(astsubaylar), hatta astı konumunda bulunan sözleşmeli uzman erbaşların 1 derece gerisinden göreve başlatılmaları ve de astsubaylara uygulanan ‘ek göstergenin 2/3'üne layık görülmeleri neticesinde; tabir-i caizse hakedişlerde(maaş+emeklilik yardımı+emekli aylığı) arada büyük uçurumların oluştuğu alenen görülmekte.

Bu ücret dengesizliği yıllardır aynı işi yapan bu kesimin(UZMAN JANDARMA) maddi ve manevi olarak mağdur olmasına neden olmaktadır.

Bu konularda mağduriyetin giderilmesi amacıyla 90'lı yıllardan bu yana yapılan sayısız resmi müracaatlardan hiçbir somut sonuç elde edilemedi. 

Peki T.B.M.M’nin yasalaştırarak 12 HAZİRAN 2003 tarih ve 4892 no’lu kanun değişikliğini yayınladığı Resmi Gazetedeki "Uzman Jandarma kaynağı en az ortaokul mezunudur" ibaresinin, yerine "Uzman Jandarma kaynağı en az lise mezunudur" şeklinde değiştirilerek kanunlaşmasına rağmen, -bırakın meslek grubu içerisinde bulunan 2 yıllık ve 4 yıllık yüksekokul ve üniversite mezunu yaklaşık 15.000 (Yüksek öğrenime devam edenler hariç) kişiyi, mevcut sistemde yasalaştırılan lise ve dengi okul mezunu ibaresinin bile daha uygulamaya geçirilememesi; ve Uzman Jandarmalara halen ortaokul seviyesinden özlük haklarının uygulanması, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile tümüyle çelişmektedir. Ve bu durum Uzman Jandarmaların ve bakmakla yükümlü olduğu yakınlarının hak edişler konusunda mağdur olmalarına neden olmaktadır.

Şimdi soruyorum;

 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ayırım gözetmeden 'POLİSEVİ'ne aldığı polis memurunu, 

MİLLİ EGİTİM BAKANLIĞI ayırım gözetmeden 'ÖĞRETMENEVİ'ne aldığı öğretmenini personeli sayarken ve ismini saymadığım bütün kurumlar kendilerine ait sosyal tesislerine personelini hiçbir ayırım gözetmeksizin alırken;

Benim teşkilatım olan JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI ve en üst kurumumuz olan GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI beni 'ORDU'ya sadece savaşta dahil etmektedir.

Ya da bir başka deyişle beni sadece savaş halinde 'ordu mensubu' olarak görmektedir.

Zira; yemin andımızda geçen ve her 'TSK' mensubunun hep bir ağızdan yüksek sesle söylediği 'SAVAŞTA VE BARIŞTA' ibaresi 'ORDUEVLERİ'nde Uzman Jandarmaya yapılan ayrım ve adaletsizlikle bağdaşmamaktadır.

Savaşta ön saflarda cesaret ve kararlılık gösteren ve bu uğurda yüzlerce şehit vermiş personeli olmasına rağmen, şehit personelimizin eş ve çocuklarını dahi, orduevlerine almamak ‘CUMHURİYET ve DEMOKRASİ’ ile bağdaşmamaktadır.

Bu kararlar doğrultusunda bizler (UZMAN JANDARMALAR) ordudan soyutlanmış bir muameleye maruz kalmaktayız.

Bu haksız muamele karşısında kendimizi sadece savaşlarda ‘ordu mensubu’ olarak görmekteyiz.

Türk Ordusunun en büyük silahının cesaret ve moral olduğu unutulmamalı.

Kamuoyunun dikkatine arz olunur. Saygılarımla… '




Yayın Tarihi : 3 Kasım 2006 Cuma 18:59:56
Güncelleme :5 Kasım 2006 Pazar 20:51:44


Bu haber hakkında yorum yazmak ister misiniz?
Yorumlarınız
ali tuna IP: 88.226.140.xxx Tarih : 5.11.2006 22:19:50
sayın abim çok güzel bir konuya deginerek yaramıza su serperek bir nebze rahatlattın bizi başarılarınızın devamı dileyerek 25000 uzman jandarma takip ediyoruz sonsuz saygılarımla

Türkan ÖZEN IP: 85.99.68.xxx Tarih : 4.11.2006 18:44:59
Sayın Mehmet Yüksel Özbek Bey;Öncelikle Size bir Uzman Jandarma eşi olarak çok teşekkür ederim.Uzman Jandarmaların haklarını çok güzel kaleme almışsınız.Umarım ki devlet büyükleride sizin bu güzel yazınızı dikkate alır ve yaklaşık 100.000 i bulan uzman jandarma ailesinin haklarını düzeltirler.DEvlet büyükleri devletin sosyal eşitlik ilkesi akıllarına gelir ve uzman jandarmalarında okuyarak ve çalışarak kazandıkları hakları diğer T.S.K ve memurlara verildiği şekilde uzman jandarmalarada verilir.Sosyal adaletsizlik ortadan kalkar.Saygılarımla

Volkan DAL IP: 85.102.226.xxx Tarih : 14.11.2006 18:16:22
Tebrik ediyorum sizleri. Bizlerin sorunlarını görmezden gelmeyip açık sözlülükle yayınladığınız için sizlere saygılarımı sunuyorum. SAĞOLUN. saygılar................

göktuğ GÖKTÜRK IP: 88.232.111.xxx Tarih : 4.11.2006 17:32:58
BAZEN BİR DAĞIN BAŞINDA VATAN HAİNLERİNE GÖĞSÜNÜ SİPER EDERKEN GÖRÜRSÜNÜZ ONLARI BAZEN BİR HIRSIZIN UĞURSUZUN PEŞİNE DÜŞMÜŞ YAKALAMAYAÇALIŞIRKEN. BAZEN SOKAĞA TERK EDİLMİŞ BİR BEBEĞE KUCAĞINI AÇMIŞ TÜM ŞEVKATİ İLE ONA MAMA VERİRKEN, BAZEN ÜLKEMİZE GELEN BİR TURİSTE YOL GÖSTERİRKEN. BAZEN KOLU BACAĞI KAHPE BİR KURŞUNLA VEYA MAYINLA KOPMUŞ GAZİ VEYA ŞEHİT HABERİYLE DUYARSINIZ ONLARI. KİMMİ BUNLAR GERÇEK VATAN EVLATLARI. VATANLARINI KARŞILIKSIZ SEVEN BU SEVGİLERİ DE DÜNYA ÜZERİNDE HİÇ BİR DEĞERLE ÖLÇÜLEMEYECEK KİŞİLER. UZMAN JANDARMALAR sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK göstermiş olduğunuz yakınlık duyarlılık bizi emsalsiz sevindirmiştir. buradan tüm uzman jandarma camiası adına size bir kez daha teşekkür eder başarılarınızız kat kat artmasını temenni ederim.

nefer IP: 81.213.233.xxx Tarih : 6.11.2006 10:14:15
bende bir jandarma personeliyim öncelikle sorunlarımıza değindiğiniz için size minnettarım, bende başımdan geçen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum ; ben evliliğim ilk aylarında görevli olduğum antalya ilinde bulunan orduevine, bir astsubay arkadaşımla ailece gitmek için birlikte orduevinin kapısına geldik astsubay arkadaşım askeri kimlik kartını gösterdi eşiyle birlikte kapıdan içeri geçti ve sıra bana geldi askeri kimlik kartımı gösterdim fakat kapıdaki görevli astsubay bana uzman jandarma çavuşların buraya girme hakları yok dedi fakat istersen askeri kimlik kartını sakla astsubay aradaşının misafiri olarak içeri gir dedi ve o an kafamdan aşağıya kaynar sular döküldü ne yapacağımı şaşırdım ve eşime dönüp baktığımda kafasını öne eğmişti hiç bana bakmadı, yutkundum hiç birşey söylemeden oradan astsubay arkadaşın ailesi ile ayrıldık. benim hayatım boyunca bu kadar kötü duruma düştüğüm bir an olmadı. şimdi aradan yıllar geçti ama  her orduevinin önünden geçerken eşimle gözgöze geliyoruz ve aklıma hep o olay geliyor , utanmasam şimdi bile ağlıyacağım. bizlere neden böyle bir uygulama yapılıyor bir türlü anlamış değilim. sorunlarımıza değindiğiniz için sonsuz saygılar.

astsubay(eskı uz.j.) IP: 85.106.209.xxx Tarih : 6.11.2006 00:38:39
Ben bır Jandarma Astsubayım hemde uzman jandarmalıktan gecme astsubayım. Şuanda bır uzman jandarma komutanımınla beraber aynı pc.den yazıyoruz, ben fazla uzman jandarmalıkta kalmadım ama meslek hayatımın en gururlu yıllarıydı. Meslektaşlarım ve komutanlarım diyorum çunku hala ben onları Komutanlarım olarak goruyorum inan kı Uzman jandarma camıası hem subay hemde astsubay camıasından daha kulturlu daha gururludur. Buraya yazdıkları sorunlarının hepsını ben yaşadım hatta fazlasını bır çogunuda yazmamıslar. Şu bır gerçektır bu Jandarma teşkılatının butun işlerını yukunu çeken uzman jandarmadır, ama haksızlıgada magdur kalan yıne uzman jandarmadır. Umarım  genarallerımız ve siyasılerımız yuksel bey ın vasıtasıyla sorunlarımızı duymuş olur. Saygılar sunuyor Yuksel BEy'e teşekkur edıyorum.

hakan bozkaya IP: 81.6.68.xxx Tarih : 4.11.2006 18:57:52
Tamamen haklı bir isyanbu kahramanlar en az astsubaylar kadar bilgili cesur ve vatan savunmasını geregi sekilde yapıyorlar.

uzman97 IP: 202.101.6.xxx Tarih : 4.11.2006 18:21:07
Sayın ÖZBEK bey bizim sorumlarımıza eğildiğiniz ve de sayfanızda yayınladığınız için size sonsuz teşekkürler. Bizim sorunlarımız benim meslektaşımın gönderdiği kadar az değil. Meslektaşın önemli olanlanlar yer vermiş bunlar gerçekten bizim için büyük sorunlar. Bizler Her ilde mevcut olan orduevlerine alınmıyoruz. Şaşkaza ailemizle birlikte gittiğimizde "Uzman Jandarmalar giremez" diye bir tabirle karşılaşıyoruz. Sanki Uzman Jandarmalar Bu ordunun personeli değil de Yunanistan ordusunun personeli. Biz bu saçmalığı ailemize izah etmekte güçlük çekiyoruz Ben Jandarma Genel Komutanlığı emrinde 10 yıldan beri çalışıyorum. Ama 2 ay önce mesleğe başlamış ve benim gördüğüm eğitimin ve öğretimin aynızını görmüş bir Astsb. benimle aynı maaşı alıyor. Bende ister istemez hayal kırıklığı oluşuyor. Yeni verilmekte olan akıllı kartlar (askeri kimlik kartları) Subay ve Astsubaylara ayrı ayrı renklerde verilirken 3466 sayılı kanunun 9. maddesine göre bizim astımız konumunda bulunan Uzman Erbaşlarla bizim kimlik kartlarımız aynı renk. Aynı olacaksa herkesin aynı olsun yok rütbeye göre renk veriliyosa (ki veriliyor) o zaman bizim kimlik kartımızın renği astım uzman erbaşlarınkinden ayrı olsun.

Assef CAN IP: 85.98.190.xxx Tarih : 4.11.2006 18:08:11
Ben İnşaat mühendisiyim Askerliğimi kısa dönem Jandarma olarak yaptım Uzman Jandarmalarla çok göreve gittim inanın şuan göreve çagırsalar yine giderim o kadar degerli komutanlarım vardı şimdi kent haberde okuyunca sorunu beynimden vurulmuşa döndüm yani Bu kadar fedakar insanlara bunu TSK layık görüyorsa  birşey demiyorum 21 yy bu görülmemiş uygulamayı anlamlandırmak gerçekten çok zor benim tanıdığım uzman jandarmalar gerçekten görevine hakim kişiler rütbesinin küçük olması onun insan gibi yaşamayacagı anlamına geliyorsa yazıklar olsun sayın Yüksel ÖZBEK bey sizede ayrıca teşekür ederim bu arkadaşların sorunlarını kamuoyuna duyurarak en iyisini yaptınız hatta Kurumları sahip çıkmıyor Vatanadşımız halkımız sahip çıkarda bagrına basar bu kadar soyutlanmak iş degil. saygılar..

Mustafa KOCA IP: 85.104.198.xxx Tarih : 4.11.2006 19:29:23
Öncelıkle mehmet Yuksel Bey'e bızı görup ışık olmaya çalıştıgı için teşekkur edıyorum. Gercekten çok sorunlarımız var hadı bızı orduevlerıne almıyorlar 3466 sayılı Uzman jandarma kanunda, sosyal tesıslerden yarralanır demesıne ragmen,10.08.2006 günü ankara anıt tepe sosyal tesislerine gittim ama kapıdan cevrildim bu nedir arkadaşlar kendi genel komutanlığımızın tesisleriini kullanamıyoruz. Yani yorumu kamuoyuna bırakıyorum bu ıiklık bu ayrımcılık niye acaba bunu anlamış degılım.

Vatandaş IP: 88.226.64.xxx Tarih : 4.11.2006 16:48:55
Askerliğini jandarma olarak yapmanın gururunu ömrü boyunca taşıyacak bir öğretmenim. Askerliğim süresince uzman jandarmaları yakından tanıma fırsatım olması ise ayrıca bir şanstı. Kesinlikle çok zeki, ileri görüşlü, disiplinli ve lider vasıflarına sahip, bir çoğu gencecik arkadaşlarımızdan oluşan uzman jandarmaların hangi şartlar altında ve ne tür zorluklara göğüs gererek, bir kez olsun sızlanmadan ve askerliğin temeli disiplinden taviz vermeden adet jandarmayı sırtında taşıdığını gözlemlemiş biri olarak maruz kaldıkları haksız uygulamaları esefle kınıyorum. Sizlerde benim kadar yakından tanısaydınız aynını hissederdiniz.

beytepeli IP: 85.102.172.xxx Tarih : 4.11.2006 20:10:47
sayın ÖZBEK yazınızı tabiri caiz ise bir solukta okudum.25.000 meslektaşım adına teşekkürlerimi sunarım.kaleminize sağlık...

Şahin Şahinoğlu IP: 85.97.70.xxx Tarih : 7.12.2006 15:56:04
astsubay(eskı uz.j.) IP: 85.106.209.xxx Tarih : 06.11.2006 00:38:39 Ben bır Jandarma Astsubayım hemde uzman jandarmalıktan gecme astsubayım. Şuanda bır uzman jandarma komutanımınla beraber aynı pc.den yazıyoruz, ben fazla uzman jandarmalıkta kalmadım ama meslek hayatımın en gururlu yıllarıydı. Meslektaşlarım ve komutanlarım diyorum çunku hala ben onları Komutanlarım olarak goruyorum inan kı Uzman jandarma camıası hem subay hemde astsubay camıasından daha kulturlu daha gururludur. Buraya yazdıkları sorunlarının hepsını ben yaşadım hatta fazlasını bır çogunuda yazmamıslar. Şu bır gerçektır bu Jandarma teşkılatının butun işlerını yukunu çeken uzman jandarmadır, ama haksızlıgada magdur kalan yıne uzman jandarmadır. Umarım genarallerımız ve siyasılerımız yuksel bey ın vasıtasıyla sorunlarımızı duymuş olur. Saygılar sunuyor Yuksel BEy'e teşekkur edıyorum. diyor hala aklı Uzman J. olduğu günlerde kalan arkadaş...Evet ben bir ASTSUBAYIM.Öyle şurdan burdan geçme falan değil dibinden kökünden kazıyarak geldim...Evet ASTSUBAY camiasının kalitesi düşmüştür.Ama neden?..Nedeni ben söylemiyorum.Düşünme kapatisen varsa sen düşün...Sen ve senin gibi düşünenlerin asıl sıkıntısı şu; Uzman J. iken emir verilirse yapar verimezse (...).Sorumluluk hissi ve duygusu (senet, mehmet, zimmet, tabildot, kantin vb sorumluluklar...) taşımıyordunuz.Peki ne yapıyordunuz?..Nasıl böyle rahat ederek Astsubay haklarına sahip olabilirim derdindeydiniz.Oldu olmadı bir şekide Astsubaylığa geçtiniz.Fakat evdeki hesabınız çarşıya uymadı.Kusura bakmayın ama sizi kimse zorla Uzman J.veya Astsb.yapmadı.Herkes haddinizi ve hudunu bilecek...Kimse kimseyi karalamayacak.Kimin hangi kalitede olduğunu da Türk milleti çok iyi biliyor.Böyle kof düşüncelere kafa yoracağınıza azıcuk işinizle ilgilenin... Selam ve saygılarımla.

cenk IP: 88.226.41.xxx Tarih : 6.11.2006 18:32:53
sayın abim sana nasıl teşekkür etsek azdır sorunlarımızın hemde hakkımız olan durumların verilmemesini kimse anlayamaz ama sizler gibi aydın insanlar var oldukca türkiye gelişir saygılarımla

can IP: 88.226.152.xxx Tarih : 6.11.2006 22:40:02
devamını ve sonucunu getireceğinizi ümit ederekten TEŞEKKÜRLER... Din Dil ırk ve Sınıf ayrımı yapan kurum kuruluş ve topluluklar çökmeye mahkumdur

uzman IP: 85.105.139.xxx Tarih : 5.11.2006 15:48:34
SAYIN ÖZBEK BENDE BİR UZ.J.ÇVŞ' UM SORUNLARIMIZA DEĞİNDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKÜRLER.

sibel IP: 85.104.198.xxx Tarih : 4.11.2006 21:23:08
Evet bende uzman jandarmaları çok yakınen tanırım, çalıştıgım kurum geregı Jandarmayla içiçeyım devlet hastanesınde hemşire olarak çalışıyorum. Hepsı çok degerlı, kalitelı,kültürlü ve bana gore de kurumunda en çok çalışan rütbelıdırler. Ama sorunlarının bu derece buyuk olmalarına ragmen bu ozverılı çalışmalarından dolayı kendılerıne teşekkur edıyor, huzurlarınızda Jandarmada Uzman jandarmalar olduktan sonra her zaman bu TSK en guvenılır kurum olur dıyorum.. saygı ve sevgıler. sibel KARAMAN Hemşire

metin baysal IP: 85.104.216.xxx Tarih : 18.11.2006 14:32:46
ordu evleri derken üzerinde durulması gereken husus uz j.ların neden ordu evlerine alınmadığı değil neden uz j. lara ait ordu evi bulunmamasıdır.bilindiği üzere tsk da sb ve astsb orduevi mevcuttur,astsb lar da kendi ordu evlerinin lüks ve konforluk bakımından sb lara nazaran çok yetersiz olduğu astsb komutanlarımız tarafından şikayet konusu edilmektedir.yani özetle her kesimin kendine özgü sorunları var.ancak birilerinin bu sorunları aşmak için yasal yollardan çalışmalar yapması sevindirici ve ben bu konuda herkese teşekkür ediyorum.bu konuda uzman j. kaynaklı subay ve astsubay komutanlarımı daha duyarlı olmaya davet ediyorum......

cüneyt1 IP: 88.229.200.xxx Tarih : 5.11.2006 23:07:33
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK Bey Bir Uzman Jandarma olarak sorunlarımızı dile getirdiğiniz için size sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

emruhan IP: 88.226.7.xxx Tarih : 6.11.2006 23:39:01
Sayın Mehmet ÖZBEK bey biz uzman jandarmaları kaleme almanız milletimizle bizi tanıştırma yürekliliğini göstermenizden dolayı Tüm Uzman Jandarmalar adına size yürekden teşekkür ediyorum.

alperen IP: 85.102.193.xxx Tarih : 7.11.2006 19:22:10
sayın ÖZBEK yazınızda kahramanlara yer vererek bir nebze olsun sorunlarımızı paylaştığınız ve kahramanların sorunlarının kamuoyuna aktarılmasında sağladığınız büyük katkıdan dolayı çok teşekkür eder başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim, saygılar.

Prosoldier IP: 88.232.134.xxx Tarih : 4.11.2006 17:45:09
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK beyefendi bizlerin yani Uzman Jandarmaların arkasında olduğunuzu bilmek inanın gurur ve cesaret vericidir. Bu konuda desteklerinizin devamını bekler bu duyarlı davranışlarınızdan ötürü size çok teşekkür ederim.

mehmet topalhan IP: 88.226.97.xxx Tarih : 18.11.2006 14:23:40
Yüreyinize ve kaleminize sağlık sonsuz saygı ve selamlarımı sunarım.Teşekkürler.

cem ÖZDEN ( VİMALDİ ) IP: 85.104.55.xxx Tarih : 6.11.2006 00:51:14
SAYIN MEHMET YÜKSEL ÖZBEK. Öncelikle Kaleminize ve yüreginize sağlık.Gönül isterki gösterdiğiniz duyarlılığı tüm medya mensupları göstersin.Bu sadece bizlerin sorunlarını dile getirdiğiniz için değil,bunun bir toplumsal yara olduğunu,her meslek gurubunun ihmal edilebileceğini gösterdiğiniz için. Bakınız bizler diger ordu mensuplarından farklı olarak İç İşleri Bakanlığına bağlı ADLİ ve MÜLKİ görevleri de icra ediyoruz.Düşünsenize adalet dağıtan bir teşkilatta kendi haklarımızı alamamak nasıl bir duygu?Bizler yılmadan ugradığımız haksızlığa , ikinci sınıf vatandaş muamelesine görmemize rağmen özveri ile çalışmaya,halkımızın malını,ırzını,canını korumaya canla başla devam ediyoruz ve edeceğiz de... Umarım sayenizde birileri sesimizi duyar ve yaptığı yanlışlıkları düzeltir.En derin saygılarımla..

tankal1995 IP: 81.6.69.xxx Tarih : 5.11.2006 15:58:46
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK bey sorunlarımızı değer bularak, meslektaşımızın yazmış olduğu mektubu köşenizde yayınladığınızdan dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, varlığımızı, sorunlarımızı duyurmaya sebeb olan sizlere sonsuz başarılar dilerim...

krm80 IP: 85.98.185.xxx Tarih : 6.11.2006 23:43:47
Sayın yazar Mehmet Yüksel ÖZBEK Bey; siz mesleğinizin gereği olarak öyle bir yaraya parmak basmışsınız ki, bu da umutsuzluğa umut olacak, karanlığa ışık tutacak, en önemlisi kulak tıkanıp gözardı edilen, vurdumduymazlığın daniskası haline gelen sorunların çözümü için, Bu kahramanların kanayan yaralarını sarmak adına yüreğinizdeki cesareti kaleminize yansıtmışsınız. Ne mutlu size ki bizler için adeta hayati önem arz eden bu konuları kaleme alarak bir nebze olsun tanınmamanın ya da anlaşılmamamanın ezikliğini herzaman içimizde hisseden bizlerin yüreğine su serpmiş oldunuz. Ben de bu kahramanların(Uzman Jandarmalar) bir ferdi olarak gerek şahsım adına ve gerekse yayınlanan bu yazı dizisinden haberdar olmayan binlerce Uzman Jandarma adına sizi yürekten kutluyor, meslek hayatınızda başarılar ve yaşamınız boyunca mutlu yarınlar temenni ediyorum. Bugün alkışın en büyüğü size olsun.TEŞEKKÜRLER...!

ata51 IP: 85.101.55.xxx Tarih : 4.11.2006 19:53:02
sevgili mehmet yüksel özbek bey hergün okumaktan büyük keyif aldığım sitenizde uzman jandarmalar adına sayfanızda yer ayırmanız beni ve benim gibi sayıları 25.000 olan uzman jandarmaları çok mutlu etti bizler herbirimiz bu vatan için gözünü kırpmadan canlarını feda edecek şekilde vefakarız ancak sizin haber başlığınız gibi Kahramanların da sorunları vardır... ve bu sorunlar ile büyüklerimizin ilgilenmemesi hatta bizleriuzman erbaş olarak tanıması bizim uzman jandarma çavuş olduğumuzu ayrı bir kanunumuz olduğunu bilmeyip üvey evlat muamelesi yapılması bizlerin moral motivasyonunu son derece olumsuz etkiliyor.Ancak siz ve sizin gibi değerli basın mensubu abilerimiz,kardeşlerimiz bizim elimiz kolumuz ağzımız olduğu sürece bizler mutlu ve umutlu oluyoruz aynen sizin sayfanızda bizlerden bahsettiğiniz gibi sonsuz teşekkürler

reis96 IP: 85.106.214.xxx Tarih : 7.11.2006 08:59:32
Sayın Mehmet Yuksel Bey; bir çok meslektaşlarımın ve Komutanlarımın hatta sıvılden arkadaşlarımın belırttıgı uzere, Kahramanların(uzman jandarmaların)bır çok sorunları var bunlardan hangı bırını burda yazalım ama en önemli sorunumuz olan uzman çavuş(erbaş) kardeşlerımızle karıştırlımaktır. Onlarda bu TSK nın bır ferdı ancak tıpkı subay-astsubay nasıl bır statuyse uzman jandarma da ayrı bır statu olup uzman çavuşların ustu olup tamamen farklıdır, ancak bu durumu Genel Kurmay tarafından karıştırıyor ki kaldıkı sıvıl vatandasımız karıştırmasıni. Sızın gıbı kalemı ve yuregı saglam abılermız olduktan sonra umarım bır nebze olsun tanınır, sesımızın ulaştıgı yetkılıler bır çözum arayısına gırerler. Size tekrar teşekkur edıyor kalemınız keskın olsun dıyorum.

ali osman IP: 81.215.15.xxx Tarih : 6.11.2006 18:56:24
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK hakikaten elinize, yüreğinize kaleminize sağlık, bunca sorunla boğuşurken sizin gibi bize destek veren yazarlarımızı görünce çok mutluluk duyuyoruz. İnşallah bu seslerimizin gereken yerlere gitmesi dileğiyle size şahsım ve digğer meslektaş arkadaşlarım adına çooooooooookkkkk teşekkür ederim.

Ceyhan KAYA IP: 85.103.106.xxx Tarih : 13.11.2006 16:49:04
Çok kıymetli yazarımız ÖZBEK;Ben Mustafa KEMAL'İN veciz bir sözüyle başlamak istiyorum izninizle..." Biz cahil derken, mektep görmemişleri kast etmiyoruz; kast ettiğimiz ilim hakikat bilmektir, yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıkabileceği gibi hiç okumak bilmeyenden de hakikati bilen gerçek alimler çıkabilir..." diyor. Peki nedir mesele biz uzman jandarmayı aynı kalibrede ki astsubayın altına bu kadar presleyecek ve bir uzman jandarmayı ordu evinin kapısından ailesiyle birlikte irite edebilecek kadar ki ölçü nedir? Allah aşkına! Biz uzman jandarmaların bu zümrenin(astsubay) bu denli gerisinde bırakacak ve bir uz.j ailesinin zülfü yaresi ile izzet-i nefsinin bu derecede refüze edilmesine yol açacak ATATÜRK'ÜN ima ettiği üzere biri bana söylesin lütfen? Yoksa ben söyleyeceğim bir astsubayın; "uzman jandarma" imtihanını kazanamayıp, "astsubay imtihanını" kazandığını... Ben emekliyim parmaklarımı kaybettim. Ben hiç bir zaman ordu evinin kapısına gitmeyeceğim neden mi? Çünkü asla onurumu ayaklar altına düşürecek kadar onursuz değilim de ondan. Kimse kusura bakmasın hayatta en büyük değer insan onurudur. Ben bunun için hayatımı GÖZÜMÜ KIRPMADAN feda edebilirim. Ondan sonrasına yaşam denemez çünkü....Saygılarımla

sniper270 IP: 85.107.91.xxx Tarih : 5.11.2006 15:49:25
Sayın M.Yüksel ÖZBEK beye burdan çok teşekkürler.Burda bizlere bir sayfa ayırdığı için sonsuz teşekkür eder bizim çıkacak Kanunları meclisin tozlu raflarında bekletenlere örnek olmasını diliyorum. Bizlerde bu ülkenin vatandaşıyız.Bizleri cahil,hakir görseniz ve yağmurlu bir havada ordu evinin kapısından kovsanızda Bizler bu ülkenin bekası için canımızı siper edeceğiz şöyle bakarsanız şehit haberlerine aylık en az 2-3 tane uzman Jandarmanın ocağına bu kara haber düşer ama Bizim sorunlarımıza inatla 4-5 yıldır duyarsız kalanlara soruyorum bizi nasıl görüyorsunuz "Üniversite okutupta cahil mi ?Çokmu zor bir kanun değişikliği bizi neden soyutluyorsunuz bizler cahil değiliz.

serkan Alıc IP: 88.230.12.xxx Tarih : 4.11.2006 17:13:38
Sayın Mehmet Yüksel bey Uzman Jandarmaların sorunlarına sayfanızda yer ayırdığınız için sonsuz teşekkürler

Demir ÖZTURAK IP: 88.230.19.xxx Tarih : 4.11.2006 22:40:02
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK Bey Bende bir Uzman Jandarma olarak sorunlarımızı dile getirdiğiniz için size sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Kaleminize ve emeğinize sağlık...

subutay IP: 85.108.248.xxx Tarih : 17.11.2006 19:54:05
sayın mehmet Yuksel ÖZBEK bey e biz kahramanların sorunlarını dıle getırdıgı ıcın gerek sahsım gerekse yaklasık 25000 kahraman namına gercekten cok tesekkur ederım benım sorunum ordu evlerıne gıremem degıl tabı bu sadece benım sahsımla alakalı cunku ben oralardan yararlanmak ıstemıyorum sakın yanlıs anlasılma olmasın tabıkı ordu evlerı kahramanların hakkıdır askerı memurun gırebıldıgı bır kurumdan bız kahramanların yararlandırılmaması soz konusu bıle olamaz ben kendı acımdan soyledım fakat benı asıl rahatsız eden ısmını dılımıze goruslerını ve fıkırlerını beynımıze sevgısını kalbımıze gomdugumuz uluonder Mustafa Kemal ATATURK' un ordusu oldugu soylenen sılahlı kuvvetlerde yuce atamızın laiklik ilkesinı benımsemesının yanı sıra yuce onderımız Mustafa Kemal ATATURK' un Halkcılık Mıllıyetcılık Inkılapcılık Cumhurıyetcılık Devletcılık gıbı ılkelerının goz ardı edılmesıdır nedır halkcılık renk ırk dın dıl sınıf ayrımı gozetmeksızın herkesın esıt haklara sahıp olması o halde neden ATATURK' un ordusu olmakla her defasında gurur duydugumuz nıce kahramanlıklar yazmıs vede yazmaya devam eden Turk Silahlı Kuvvetlerınde bu denlı ayrım yapılıyor benı uzen tek sey bu ınsallah bıran once bu sorunlar duzelır ve uzman erbasından Subayına kadar (vatan hızmetını yapan asker kardeslerımızde dahıl) hep beraber el ele vererek nıce zaferlerın altına ımza atarız

Emrullah TÜTÜNCÜ IP: 88.230.40.xxx Tarih : 5.11.2006 13:48:33
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK bey'e köşesinde biz Uzman Jandarmaların sorunlarına yer verdiği için sonsuz teşekkürler.Sağlıcakla kalın.

oktay IP: 85.102.204.xxx Tarih : 19.11.2006 11:23:08
Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK beyefendi bizlerin yani Uzman Jandarmaların arkasında olduğunuzu bilmek inanın gurur ve cesaret vericidir. Bu konuda desteklerinizin devamını bekler bu duyarlı davranışlarınızdan ötürü size çok teşekkür ederim.

Birdost IP: 85.102.193.xxx Tarih : 7.11.2006 19:23:04
Sayın ÖZBEK, bende bir Uzman Jandarma olarak, bizler için sarf ettiğiniz emeklere çok teşekkür ediyorum. Bizler özel olarak istekte bulunmuyoruz, sadece yıllardır geciken haklarımızı almak istiyoruz. Umarım sizin ve sizin gibi dostlarımızın sayesinde haklarımızı alırız. Ellerinize ve emeklerinize sağlık.

uzman IP: 88.244.111.xxx Tarih : 18.08.2007 13:30:58
sayın özbek bende bir uzmanın ama uzman erbaş bu uzman jandarma arkadaşlar t.s.k.ya 1989 yılında katıldı biz ise 1986 ve jandarma teşkilatı sayesinde çeşitli imkanlara sahip oldular ve bizleri küçük görmeye başaldılar bu arada şunu unuttular statü olarak uz.j. ile uz.erb. arasında bir fark yoktur iç hizmet kanunu böyle der bunu kendilerde bizim kadar iyi biliyor lütfen bizimle uğraşmayı bırakıp farklı konulara geçsinler biraz profösyönelce davransınlar.

mustix91 IP: 88.226.70.xxx Tarih : 5.12.2007 22:52:51

BİZİMLE İLGİLİ SORUNLARI NE BİLEN NE DUYAN VAR. SİZ BU SORUNLARI DUYURDUĞUNUZ İÇİN YÜREĞİNİZE SAĞLIK TEŞEKKÜR EDİYORUM, SAYĞILAR SUNARIM.


özgür IP: 88.254.42.xxx Tarih : 23.07.2007 01:57:38
yüksel bey bu sorunları sürekli dile getirerek bir şeyleri dile getiremeyiz

Ahmet YILDIRIM IP: 88.230.100.xxx Tarih : 5.04.2007 17:15:14
Ben Şahin Şahinoğluna verilen tokat gibi cevaba içerlediğim için yazıyorum.sanmayın ki bende yazıyı yazan Astsubay arkadaş gibi aşağılama hissini empoze edeceğim..hayır kesinlikle öyle bir niyetim yoktur..Uzman jandarmalıktan Astsubaylığa geçen arkadaşlarım,Bir yıl uzman jandarma okulu,Üç yıl mesleki tecrübe ve de İki yıl JAMYO okuduktan sonra Astsubay Nasbediliyor,Kim kaliteli kim değil,bu yoruma açık.ancak;Mesleğini layıkıyla yapan Subay,Astsubay ve Uzman jandarma (uzman erbaş kardeşlerimizide unutmamak lazım.)Mesleki kaynağı ne olursa olsun her zaman bu ulusun baş tacıdır.bırakında didişmeyi,biraz Adalet duygusuyla,el ele ,gönül gönüle verelim,biz bu yola başkoyduk.ve bizim bizden başka dostumuzda yok ,düşmanımızda..(Tüm subaylar,Tüm astsubaylar,Tüm uzman jandarmalar,Tüm uzman erbaşlar ve tüm Er ve erbaşlar) Savaş meydanlarında bizler birbirimize yarenlik etmedik mi? birbirimizin kardeşi olmadık mı? Şimdi barışta neden birbirimize düşman kesiliyoruz..sizlerle Savaşta aynı kumanyadan yiyip,aynı pet şişeden demledeğimiz çayı Gabarlarda ,cudilerde,Munzurlarda beraber kardeşce ,dostça içmedik mi?Peki SORUYORUM; Barışta ORDU EVİNDE neden oturup,ÇAYIMIZI YUDUMLAYIP,ESKİ GÜNLERİ YAD ETMİYORUZ...saygılarımla...

oktayuzman97 IP: 88.238.76.xxx Tarih : 30.10.2007 17:55:53

vallaha sizin gibi bir kaç yazar olsaydı biz uzman jandarmalar olarak hakkettiğimiz ancak bir türlü verilmeyen haklarımızı şimdiye kadar almıştık yazınız için minnettarım başarılarınızın devamını diler saygılar sunarım.....


kadir hasırcı IP: 88.254.176.xxx Tarih : 26.01.2008 10:36:32

slm.ben ADANADAN ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ LİSE 2 okuyorum,fakat ben internette gezinirken uzman jandarma seçme sınavı olduğunu okudum bende katılabilirmiyim.kimse yönlendirmiyor lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim. benim en çok isteğim bu efendim yardımcı olun ne olur.form aldım ama lise2. sınıf girebilir mi.lütfen bilgi verin vatan için canım feda olsun... hepiniz allh korusun genede


ahmet emmice IP: 78.165.149.xxx Tarih : 20.11.2008 21:53:27

TBMM den yıllardır geçmesi umudu ile beklenen Uzman Jandarmalarla ilgili yasa tasarıları: Kimbilir daha kaç yıl bekleyecek bu tasarılar Sayıları 25 bin civarındaki Uzman jandarmaların var olan sorunlarının çözümü için yapılan kanun tekliflerinin tümü TBMM’de ilgili komisyonda bekliyor. Uzman jandarmalar, kendileri ile ilgili kanun tekliflerinin bir an önce görüşülüp bir sonuca ulaştırılmasını bekliyorlar. İşte uzman jandarmalar ile ilgili kanun teklifleri ve bu tekliflerin son durumu… UZMAN JANDARMALARIN KOMISYONDA BEKLEYEN KANUN TASARI TEKLİFLERİ… Dönemi ve Yasama Yılı 22/4 Esas Numarası 2/797 Başkanlığa Geliş Tarihi 16/05/2006 Teklifin Başlığı:Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi. Teklifin Özeti: Uzman jandarmalar ile emeklilerine dereceleri itibarıyla astsubaylara uygulanan ek gösterge tablosunun uygulanması ve uzman jandarmalar ile emeklilerinin sosyal tesisler ile orduevlerinden astsubaylar gibi istifade etmeleri yönünde düzenleme yapılmaktadır. Son Durum: KOMİSYONDA 22 / 4 2 / 629 24/11/2005 Türkiye Emekli Subaylar, Emekli Astsubaylar, Harp Malulü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri ile Muharip Gaziler Dernekleri Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Teklif ile emekli uzman jandarmalar ve emekli uzman erbaşların dernek kurabilmelerine imkan sağlanmakta, bu derneklerin Türk Silahlı Kuvvetlerinden emeklilik veya maluliyet nedeniyle ayrılan uzman jandarma ve erbaşlar tarafından kurulması ve söz konusu derneklere; ilgili dernekleri kurma hakkına sahip olanlar ile bunların eş, dul ve yetimlerinin üye olabilmeleri öngörülmektedir. SONDURUM: KOMİSYONDA Dönemi ve Y.Yılı Esas No Başkanlığa Geliş Tarihi Önergenin Özeti 21 / 2 / 399 16/12/1999 28.5.1988 Tarih ve 3466 Sayılı Uzman Jandarma Kanununun 21 inci Maddesinin Değiştirilmesine Dair Kanun Teklifi. Uzman Jandarmalar İle Emeklilerine Dereceleri İtibariyle Üstsubaylar İçin Belirlenmiş Olan Ek Göstergelerin Uygulanması Öngörülmektedir. Son Durumu : KOMİSYONDA 21 / 2 / 382 03/12/1999 Uzman Jandarma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi. Uzman jandarma ve emeklilerine dereceleri itibari ile astsubaylara uygulanan ek gösterge tablosu uygulanması ve sosyal tesisler ile orduevlerinden astsubaylar gibi istifade edebilmeleri öngörülmektedir. Son Durumu : KOMİSYONDA 21 / 2 / 383 03/12/1999 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa Bir Ek Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifi 1.1.1973 tarihinden önce ve sonra emekli, adi malullük ve vazife malullüğü, dul ve yetim aylığı bağlanan uzman jandarmaların muvazzaf askerlik sürelerini borçlanmak suretiyle emekliliklerine sayılması öngörülmektedir. Son Durumu : KOMİSYONDA 21 / 2 / 384 03/12/1999 Türkiye Emekli Subaylar, Emekli Astsubaylar, Harp Malulü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri ile Muharip Gaziler Dernekleri Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Kanun Teklifi. Türkiye Emekli Uzman Jandarmalar Derneği kurulması öngörülmektedir. Son Durumu : KOMİSYONDA 21 / 2 / 164 06/07/1999 Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa Bir Geçici Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifi. Askerlik hizmetinde ve uzman jandarma çavuşlukta geçen süreleri kıdemlerine sayılan astsubayların, bu sürelerin istekleri halinde borçlanmaları öngörülmektedir. Son Durumu : KOMİSYONDA


ALİ RİZA İNCE IP: 88.253.76.xxx Tarih : 17.11.2008 21:33:16

Sayın Mehmet Yüksel ÖZBEK Bey Bende bir Uzman Jandarma olarak sorunlarımızı dile getirdiğiniz için size sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Kaleminize ve emeğinize sağlık...


atmaca güllü IP: 88.231.193.xxx Tarih : 8.05.2008 10:27:19

slm arkadaşlar peki uzman erbaşları nerde görürsünüz atarkenmi soruyorum şimdi uzm jandarma calışıyorda uzman erbaşlar yatıyormu tabiki calışacaklar bi onların haklarına bakın bide bizimkilere gülersiniz yahu bide uzman erbaş olmasa ordu olmaz emin olun jandarmada jöhler hemen hepsi uzman erbaş karakuvvvetlerinde ise ökk degilmi burda yine uzman erbaşlar var gercek ezilen vatan sever ülke cocukları var neden kimse bunu kimse görmezden geliyor